[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 75 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:07

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Rallye schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:58:
[...]

Op https://forum.telfort.nl/...-telfort-thuis-2019-81730 vind je de (nietszeggende) redengeving:

Verberg inhoud
Netwerk
KPN is begonnen met graven en legt ook voor Telfort op verschillende plekken in Nederland glasvezelkabels in de grond.
KPN is telfort :+ :F

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:37

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

dinkelover schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:43:
[...]

Volgens mij is er niemand die daadwerkelijk maar 5 mbit up krijgt, indien de carrier glas is, bij Telfort of KPN. Ten minste, bij proposities van de laatste jaren. Ik had al vele jaren contractueel ook maar 5 of 4 mbit up bij KPN en sinds twee maand bij Telfort idem (50/5), maar in de praktijk bij KPN glas had ik 37 mbit up en Telfort glas nu 57 mbit up (twee maand geleden overgestapt) . Downstream was en is wel exact als contract, bij beide (paar procent marge).
Dus ik zou de gok gewoon wagen, 50/5 nemen en dan krijg je 49/~57 vermoed ik. Je kunt altijd verder omhoog.
Ik waag geen gok, ik krijg die 50/50 gewoon contractueel omdat ik dat al had.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:56

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Haha, een flinke kaalslag en dan ook nog de prijs omhoog 8)7
Ik ben niet de enige die nu elders gaat kijken, het gesprek met de aanbieding heb ik opgenomen })
De diverse brieven zeggen dat de prijs gelijk blijft, wellicht kan je dat wel afspreken.
Nu het Kpn wordt weet je toch wel wat de prijs gaat doen, dat jaartje uitstel is geen afstel.
Eventueel toch over gaan zodat ze al die nieuwe apparatuur moeten plaatsen en een maand later :w

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:21

Mr. Freeze

¡GO!

Had liever gehad dat de oude propositie de nieuwe was geworden. Was veel fijner met dvb-c erbij. Nu heb ik al een jaartje of twee op de nieuwe prop. Maar weinig voordelen tov voorheen. Volgend jaar februari toch maar naar Ziggo.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavalon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-06 14:29
In September vorig jaar, brief van Telfort, met we gaan u overzetten naar de vernieuwde internet verbinding In kleine letters dat wel het analoge TV signaal vervalt en ook DVB-C. Maar voor de rest blijft alles bij het oude, abonnement blijft hetzelfde en kan ik ook mijn contract maandelijks opzeggen.

Niets meer van vernomen tot vorige week, April. Kaartje dat ik vanaf nu kan overstappen op de nieuwste Internet verbinding en geen concreet aanbod anders dan dat ik contact kan opnemen voor een aanbieding voor een nieuw jaarcontract en daarna een monteur plannen. In kleine letters weerderom dat bij de overstap de analoge-tv vervalt en ook DVB-C. Ook staat er ergens dat ik een nieuwe modem krijg de telefort experia box 10A. Maar goed, kaartje nodigd niet uit om te bellen en daarbij betaal ik momenteel al een lage prijs voor 100/100mb internet + tv + decoder met opname (eigen harddisk) + telefonie + fox sports eredivisie voor €52,50 / maand. Lees o.a. hier op dit forum en elders dat het aanbod niet meer is dan de eerste paar maanden een ander maandbedrag, net zoals ze aan nieuwe klanten aanbieden (zeg maar 6 maanden voor €39,95 en daarna xxx). Maar dan ben ik alleen maar duurder uit na die introductiemaanden als ze me dan het nieuwe maandbedrag rekeken; en de 6 maanden korting wordt daarmee teniet gedaan.

Nu lees ik dat KPN vanaf 1 mei stopt met de verkoop van Telfort abonnementen. Opmerkelijk dat Telfort nog wel op TV adverteert. Ben benieuwd hoe het KPN aanbod is naar de Telfort klanten nog op de oude propostitie. Ik zwaai wel met de brief van Telfort dat mijn abonnement niet aanpassen en ook niet meer ga betalen. Wat ik gisteren in het nieuws las is dat de Telfort abonnementen met €2,50 per maand omhoog gaan. Ik heb van Telfort nog niets vernomen over een tariefsverhoging. Communiceren is niet de sterke kant van Telfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Uhh lees je dit topic wel? Of wilde je gewoon even je frustratie van je afschrijven? Op deze pagina staan een aantal voorbeelden wat er aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:07

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

teacup schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:23:
Als die nieuwste producten betekend dat het zenderpakket verder afsaait dan heb ik liever de oude producten. Waar blijft toch dat zenderpakket a la carte, deze verplichte nering is toch niet meer van deze tijd?
Ben geen grote tv-kijker, maar vind Nat Geo & Nat Geo Wild wel mooie zenders, dus erg jammer dat dat geneuzel om een paar centen weer ten koste moet gaan van de kijker. Als ze die zenders nou niet vervangen, kan er dan niet gewoon -geen- prijsverhoging plaatsvinden, of denk ik verkeerd ;)

Snap ook niet dat er wat meer gekozen kan worden in soorten zenders. Vermoed dat het met afname(volume) ofzo te maken heeft. Want reken er maar op dat 90% van NLD bepaalde zenders dan niet wil hebben omdat ze er nooit naar kijken.

Naja, weer iets om op te letten bij een eventuele overstap volgend jaar :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Jaren bij telfort gezeten (alleen internet). nu prijsverhoging van 45 naar 47,50 voor 200-200

Overstap gemaakt naar KPN 200-200 en vreemd genoeg ga ik de eerst 3 maanden 33,99 en daarna 46,49 vreemd genoeg nu goedkopen dat Telfort...... ???

Niet veel maar toch 1,00 per maand :)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Oftewel: als je nu korting hebt, geldt de prijsverhoging nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
error33 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:27:
Jaren bij telfort gezeten (alleen internet). nu prijsverhoging van 45 naar 47,50 voor 200-200

Overstap gemaakt naar KPN 200-200 en vreemd genoeg ga ik de eerst 3 maanden 33,99 en daarna 46,49 vreemd genoeg nu goedkopen dat Telfort...... ???

Niet veel maar toch 1,00 per maand :)
Ik heb ook al 5jr Telfort 200/200 Internet Only, maar ga van €47,50 naar €50,00. (Nieuwe propositie) Interessant dat jij €2,50 minder p/mnd betaalt.

Vreemd idd dat KPN goedkoper is dan Telfort. Maar T-Mobile thuis is nóg goedkoper: €38 voor 200/200 >:)

[ Voor 3% gewijzigd door connos op 19-04-2019 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
connos schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:21:
[...]

Ik heb ook al 5jr Telfort 200/200 Internet Only, maar ga van €47,50 naar €50,00. (Nieuwe propositie) Interessant dat jij €2,50 minder p/mnd betaalt.

Vreemd idd dat KPN goedkoper is dan Telfort. Maar T-Mobile thuis is nóg goedkoper: €38 voor 200/200 >:)
En €40 euro voor 750/750. Ik overweeg nu ook serieus over te stappen naar T-mobile ook voor mobiele telefonie. Dan krijg je ook nog combinatie voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
Die prijs van T-Mobile werkt alleen in hun eigen gebieden. Als je, zoals ik, dat niet hebt leveren ze via KPN WBA en kost 200/200 ineens 45 euro.
Plus 37,50 euro eenmalig. Dan is het niet zo aantrekkelijk meer...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:51

servies

Veni Vidi Servici

Wat mij op het ogenblik verbaast is dat iedereen om mij heen waarvan ik weet dat ze bij Telfort zitten bericht heeft gehad over de verhoging, maar ik niet. Officieel weet ik dus nog van niets.

@Exocet die combinatie voordelen zijn in 99% van de gevallen een sigaar uit eigen doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:31
Vandaag het pakket binnen gekregen met de Expedia modem, tv decoder en de nieuwe glasvezelbox, de glasvezelbox komt de monteur volgende week omwisselen. De oude is/was nog van xms. Volgende week maar eens kijken of het bevalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y5f72Ouc2iHAkqlL5SQ3GwtU/thumb.jpg

Wel een stukje groter dan de amino

[ Voor 21% gewijzigd door Sithlord76 op 19-04-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Barre73 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:16:
Die prijs van T-Mobile werkt alleen in hun eigen gebieden. Als je, zoals ik, dat niet hebt leveren ze via KPN WBA en kost 200/200 ineens 45 euro.
Plus 37,50 euro eenmalig. Dan is het niet zo aantrekkelijk meer...
Op dit moment geen

Installatie Basis gratis Van € 75,00 voor € 0,00
Activatiekosten gratis Van € 30,00 voor € 0,00

T-mobile (KPN WBA) is bij een 50/50 verbinding 2,50 duurder bij 1 ontvangen + opname t.o.v het oude pakket 45 + 5 euro opname. (zonder telefoon)

[ Voor 12% gewijzigd door space-one op 19-04-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
servies schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:44:
Wat mij op het ogenblik verbaast is dat iedereen om mij heen waarvan ik weet dat ze bij Telfort zitten bericht heeft gehad over de verhoging, maar ik niet. Officieel weet ik dus nog van niets.

@Exocet die combinatie voordelen zijn in 99% van de gevallen een sigaar uit eigen doos.
Klopt, dit heb je bij Telfort ook. Maar je kunt onderaan de streep de vergelijking maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

connos schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:21:
[...]

Ik kom niet lager uit dan 45€ pm en dan nog eens 37,50 eenmalige kosten.
Blijkbaar val ik buiten hun eigen gebied als ik dat zo van @Barre73 lees :(

Ik zie nu pas dat (ik heb al mobiel van t-mobile) 36€ pm ga betalen. Doordat ik al een abonement heb bij t-mobile krijg ik een gratis verhoging van 100-100 naar 200-200 dit had ik nog niet eerder opgemerkt >:)
Ik heb nog 12 dagen om te anuleren bij KPN. Eens over nadenken bij tijdens de paaseitjes.

Weet wel dat van T-mobile in het verleden eigen server niet toegestaan was. Eens kijken of dat nog zo is

[ Voor 27% gewijzigd door error33 op 19-04-2019 17:09 ]

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
error33 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:56:
[...]

Ik kom niet lager uit dan 45€ pm en dan nog eens 37,50 eenmalige kosten.
Blijkbaar val ik buiten hun eigen gebied als ik dat zo van @Barre73 lees :(
Op dit moment BETER-STAP-JE-OVER-WEKEN: Tijdelijk GRATIS overstappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Hier heeft ook Telfort gebeld i.v.m overstap.

Opnames welke in de cloud staan kon je na de overstap ook bekijken. Was haar zo verteld.

Ik heb de laatste maanden iets gemist. Schijnbaar niet.

https://forum.telfort.nl/...glasvezelverbinding-77670

19. Behoud je je opnames?
De opnames zijn op een andere server opgeslagen en werken met een andere techniek, of zijn op je huidige tv-ontvanger opgeslagen. Hierdoor kun je de opnames niet behouden

Goede voorlichting om klanten te laten overstappen.

Ze kon verder niet aangeven wanneer de einddatum was wel handig als je wilt overstappen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
space-one schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:18:
[...]

Niet voor internet only en daar ging het op dat moment om. Bij alles in 1 is ineens alles gratis maar bij alleen internet betaal je 37,50 installatiekosten.
En ja, ik weet dat je daar onderuit kan komen door de eerste 6 maanden alles in 1 met korting te nemen maar toch.. het is wat discutabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb al een flinke lijst met ongein verzameld die de nieuwe propositie biedt:

- Analoog/dvb-c weg, fijn als je meerdere eenvoudige of oudere tv's hebt of tuners

- Eigen opnames weg (zowel cloud als eigen recorder bij iptv

- Slechtere beeldkwaliteit tv

- Dichtgetimmerd V10a brol met maar 3 lan poorten waarvan 1-2 voor tv en telefoon zit er in

- Eigen router gebruiken is een stuk lastiger, nat achter nat of klooien met vlans in je eigen router

- Vpn bug in de V10a, wordt maar niet opgelost en bij Kpn klanten wel

- Compensatie van bovenstaande is karig, jaagt je ondanks dat op kosten

En dan de beroerde planning natuurlijk, als je pech hebt mislukt de migratie en zit je weken zonder.
Het noodpakket met 4G (beperkte gebruik) en Digitenne houdt niet over
Ik vraag ook al tijden naar een laatste datum, toen ik 5 maart gebeld werd kon ik 20 mei als laatste plandatum los krijgen, spreek je niets af dan volgt er nog een brief/email met een uitnodiging om in de monteurs planner een datum te kiezen.
Dan wordt het wel heel definitief en heb je nog ruim een maand.
Die brief heb ik nog niet gehad dus er is nog tijd om aan dit Telfort gedrocht te ontsnappen :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Speedy-Andre beeldkwaliteit zal niet slechter zijn als je de glasvezel kanalen gebruikt, 661-670, 12,5MB/s. Een eigen router is makkelijk maar ligt beetje aan het merk, zelf heb ik een Fritz! en die heeft Telfort al standaard aan boord als mogelijkheid. Misschien andere recentere routers ook, ben je klaar in paar minuten.

Van DVB-c en opnames heb je gelijk in, vindt ik ook jammer. DVB-c geeft op je eigen tv leuke extra mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Telefoon is niet zomaar over te zetten naar een eigen voip toestel, dan heb je een V8 of Zyxel router nodig om de SIP data te verkrijgen omdat Telfort die niet vrij geeft.
Mijn Asus rt-ac87u is geschikt om alles van de V10a over te nemen, ik dacht wel met een script er bij.
Ik heb inmiddels een managed switch met igmp snooping, hopelijk ontlast die mijn router zodat iptv een andere weg kan kiezen.
Ga ik naar een andere provider dan is die switch ook handig, al is het maar om het knooppunt met alles niet in de meterkast te hebben maar op een meer centrale plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Speedy-Andre schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:55:
Telefoon is niet zomaar over te zetten naar een eigen voip toestel, dan heb je een V8 of Zyxel router nodig om de SIP data te verkrijgen omdat Telfort die niet vrij geeft.
Mijn Asus rt-ac87u is geschikt om alles van de V10a over te nemen, ik dacht wel met een script er bij.
Ik heb inmiddels een managed switch met igmp snooping, hopelijk ontlast die mijn router zodat iptv een andere weg kan kiezen.
Ga ik naar een andere provider dan is die switch ook handig, al is het maar om het knooppunt met alles niet in de meterkast te hebben maar op een meer centrale plek.
Telefoon heb ik al jaren niet meer bij de provider voip account gewoon in FRITZ!BOX ingevuld. nummer geporteerd naar 12Connect. bij overstap van KPN naar Telfort 4-5 jaar geleden en uitbellen via www.freevoipdeal.com goedkoper kan niet.

Houd wel rekening als je naar een andere provider wilt overstappen dat het zeker 4 weken gaat duren.
Bij t-mobile staat vandaag de planning al op 21 mei.

Trouwens je woont volgens mij in een ODF gebied bij t-mobile en dan worden er geen KPN streams gebruikt door t-mobile voor zover ik weet en die zijn van betere kwaliteit. En natuurlijk gewoon op 1 tm 10

[ Voor 13% gewijzigd door space-one op 21-04-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

space-one schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:18:
[...]

Dat is niet geheel gratis. Ik mag toch € 37,50 aftikken voor installatie basis. ipv € 75
De activatie kosten worden wel weg gestreept twv €30

Maar ben er uit. Overstap loot van Telfort 47,50 naar T-Mobile voor 36,00 Dit omdat ik al mobiel van T-Mobile heb.
T-Mobile 469,50 eerste jaar daarna 432,00
Telfort 570 voor een jaar.

Veel centjes verschil voor gelijke abonnement 200-200

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
error33 schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:35:
[...]

Dat is niet geheel gratis. Ik mag toch € 37,50 aftikken voor installatie basis. ipv € 75

Maar ben er uit. Overstap loot van Telfort 47,50 naar T-Mobile voor 36,00 Dit omdat ik al mobiel van T-Mobile heb.

Tip: neem alles in 1 100/100 met de eerste 6 maanden 20 euro korting. Door jouw combinatie voordeel wordt dat dus 200/200 en betaal je de eerste 6 maanden 33,50 per maand en helemaal geen eenmalige kosten. Ook de 37,50 niet. Aan het einde van de vijfde maand mag je geheel legaal TV en bellen opzeggen en ga je verder voor 36 euro per maand. Scheelt totaal toch weer 52,50 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

greatgonzo schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:05:
waar vind ik de nieuwe prijzen? (moet eerlijk bekennen dat ik nooit op de telfort mail kijk)
Ze sturen het (ook?) naar het mailadres van jou dat bij ze bekend is, misschien hebben ze geen mailadres van je in hun administratie :) Overigens kan ik me in al die jaren Telfort geen eerdere prijsverhoging herinneren...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Barre73 schreef op zondag 21 april 2019 @ 16:21:
[...]

Tip: neem alles in 1 100/100 met de eerste 6 maanden 20 euro korting. Door jouw combinatie voordeel wordt dat dus 200/200 en betaal je de eerste 6 maanden 33,50 per maand en helemaal geen eenmalige kosten. Ook de 37,50 niet. Aan het einde van de vijfde maand mag je geheel legaal TV en bellen opzeggen en ga je verder voor 36 euro per maand. Scheelt totaal toch weer 52,50 euro..
Klinkt mooi. Maar er staat wel duidelijk.
voor dit PAKKET geldt een minimale contractduur van 12 maanden

Dan lijkt het me onlogisch dat je een deel van het pakket mag opzeggen.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:55
Speedy-Andre schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:27:
- Vpn bug in de V10a, wordt maar niet opgelost en bij Kpn klanten wel
Wat voor bug? Overigens is de foto van de modem in het 'overstap boekje' (mijn vader heeft al ja gezegd, ik nog niet) echt het plaatje van de v10, niet de a. Ook aan de telefoon werd bevestigd dat je de v10 krijgt... ben benieuwd wat het wordt dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
error33 schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:08:
[...]

Klinkt mooi. Maar er staat wel duidelijk.
voor dit PAKKET geldt een minimale contractduur van 12 maanden

Dan lijkt het me onlogisch dat je een deel van het pakket mag opzeggen.
Ik lees ook het T-Mobile topic op Tweakers veel. Vandaar dat ik weet dat dit gewoon kan. Check het daar even anders dwalen we wel erg af in dit Telfort topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:43
2Dutch schreef op zondag 21 april 2019 @ 16:24:
Overigens kan ik me in al die jaren Telfort geen eerdere prijsverhoging herinneren...
Dan zit ik waarschijnlijk bij een andere Telfort - ieder jaar prijsverhoging voor hetzelfde pakket. Ik heb gebeld met de klantenservice, maar die kunnen niets doen, dus ik stap nu over.. ;w Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

unconnected schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:09:
[...]

Wat voor bug? Overigens is de foto van de modem in het 'overstap boekje' (mijn vader heeft al ja gezegd, ik nog niet) echt het plaatje van de v10, niet de a. Ook aan de telefoon werd bevestigd dat je de v10 krijgt... ben benieuwd wat het wordt dan :X
https://forum.telfort.nl/...ptp-werkt-niet-meer-81524

Het lijkt meer onwil en/of onkunde bij Telfort te zijn, samen met de port forwarding problemen.
Ik ben gestart bij Xms met een reden, namelijk eigen apparatuur enz. kunnen gebruiken en toen Telfort het stokje over nam bleef alles het zelfde.
Wat er nu komt is 100% het tegendeel, ik moet me in allerlei bochten wringen om nog te kunnen doen wat nu kan.
Weinig zin meer in dus dan maar elders de vrijheid opzoeken en nog goedkoper/sneller (1000mbs) ook.

Die folder zal wel net als de eerste brief van september of ouder zijn.
Mijn broer kreeg begin maart een V10a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

eggda schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:25:
Dan zit ik waarschijnlijk bij een andere Telfort - ieder jaar prijsverhoging voor hetzelfde pakket. Ik heb gebeld met de klantenservice, maar die kunnen niets doen, dus ik stap nu over.. ;w Telfort
Weird inderdaad, maar geef je groot gelijk. Zou me niks verbazen dat er genoeg volk opzegt ivm die wijzigingen. Denk dat vooral T-mobile er profijt van heeft, ook met die anti-KPN gevoelens van veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Hier sinds een goed uur trouwens geen internet.
(Op de nieuwe propositie)

Het blijkt aan mijn eigen config te liggen... |:(

[ Voor 29% gewijzigd door St00mwals op 22-04-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Ook de mail van Telfort

Dit verandert er voor uw Alles-in-1 Glasvezel (zonder nummer) abonnement

op dit moment Prijs per 1 juni 2019
Alles-in-1 Glasvezel (zonder nummer) 45,00 per maand 47,50 per maand

Sinds 1 april heeft u extra zenders in het Basispakket gekregen: muziekzender TV 538 en natuurzender LoveNature. Het Pluspakket is sinds 1 april uitgebreid met 100% NL TV en Stingray Classica.

Per 1 juni verdwijnen de zenders Antena 3, BabyTV, FOX TV (kanaal 14), National Geographic, 24Kitchen, NatGeo Wild, Wildhitz, Zing en radiozender WDR3. De zender LoveNature komt in de plaats voor National Geographic. Voor de andere zenders zoeken we goede vervangende zenders.

Bouwen aan een nog beter netwerk

Bij Telfort profiteert u nu al van het betrouwbare netwerk van KPN. Natuurlijk blijven we investeren in de nieuwste technologie voor onze producten en diensten. Dit jaar gaan we flink bouwen aan een nog beter netwerk voor al onze klanten.

Ik heb die zenders in het basispakket nog niet kunnen vinden (oude pakket)

Bouwen naar nog beter netwerk. Wordt natuurlijk mee bedoeld slopen en dat kost natuurlijk ook geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:30
space-one schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:44:
Ook de mail van Telfort

Dit verandert er voor uw Alles-in-1 Glasvezel (zonder nummer) abonnement

op dit moment Prijs per 1 juni 2019
Alles-in-1 Glasvezel (zonder nummer) 45,00 per maand 47,50 per maand

Sinds 1 april heeft u extra zenders in het Basispakket gekregen: muziekzender TV 538 en natuurzender LoveNature. Het Pluspakket is sinds 1 april uitgebreid met 100% NL TV en Stingray Classica.

Per 1 juni verdwijnen de zenders Antena 3, BabyTV, FOX TV (kanaal 14), National Geographic, 24Kitchen, NatGeo Wild, Wildhitz, Zing en radiozender WDR3. De zender LoveNature komt in de plaats voor National Geographic. Voor de andere zenders zoeken we goede vervangende zenders.

Bouwen aan een nog beter netwerk

Bij Telfort profiteert u nu al van het betrouwbare netwerk van KPN. Natuurlijk blijven we investeren in de nieuwste technologie voor onze producten en diensten. Dit jaar gaan we flink bouwen aan een nog beter netwerk voor al onze klanten.

Ik heb die zenders in het basispakket nog niet kunnen vinden (oude pakket)

Bouwen naar nog beter netwerk. Wordt natuurlijk mee bedoeld slopen en dat kost natuurlijk ook geld.
Mooi moment om eens even op te kijken of ik ga overstappen of niet. Heb nu een Tmobile mobiel abonnement (dat afloopt), dus of alles naar Tmobile of alles naar Telfort.

Even goed uitzoeken welke van de twee betere combi voordeel heeft.
error33 schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:35:
[...]

Hoe kom jij op deze bedragen? Als ik voor 200/200 kies kom ik op de eerste 6 maanden voor 50 euro p/m en daarna 60 p/m.

Ik heb aangevinkt dat ik Tmobile mobiel heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Frank!in op 23-04-2019 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Als Fox nu echt verdwijnt bij Telfort, zal ik dan ook al mijn opnames van The Walking Dead kwijt zijn? If so kan ik beter maar kappen met het opname pakket, het meeste is toch terug te zien via NPO Start/NLZiet. Opnemen is voor mij vooral van belang voor enkele series zoals Walking Dead en Homeland, die series kan je nooit terugkijken via Replay TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Frank!in schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:02:
[...]

Hoe kom jij op deze bedragen? Als ik voor 200/200 kies kom ik op de eerste 6 maanden voor 50 euro p/m en daarna 60 p/m.
Hij woont blijkbaar in een gebied waar T-Mobile eigen apparatuur heeft staan in de pops ipv dat ze de lijn van KPN 'huren' en dan kan het blijkbaar veel goedkoper, net als Tweak in bijvoorbeeld Enschede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Laatst online: 08:30
Phoe zijn flinke verschillen die bedragen. Dan snap ik dat je naar tmobile overstapt. Voor mij maakt het zover ik kan zien niet heel veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Frank!in schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:11:
Phoe zijn flinke verschillen die bedragen. Dan snap ik dat je naar tmobile overstapt. Voor mij maakt het zover ik kan zien niet heel veel uit.
Ik woon ook niet in een gebied met eigen TMO apparatuur en ik kan ook 200/200 voor 36 euro hebben.
Ik denk dat je appels en peren vergelijkt. Die 36 euro was voor internet only, niet voor alles in één.
Daarbij: als je TMO mobiel hebt moet je niet kiezen voor 200/200 maar voor 100/100. Dat combinatie voordeel zorgt er voor dat je dan 200/200 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Laatst online: 18-09 22:08
Mijn huidige internet en tv abonnement is al enige tijd afgelopen. Prima prijs 45.99 voor 2 tv kastjes en opnemen, 50/50.
Zodra Telfort verdwijnt zal kpn een nieuwe aanbieding doen. Ik verwacht een stijging in de kosten voor een zelfde dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De zenderwijziging is overigens bij alle KPN klonen gelijk, dus ook bij nle, KPN, xs4all, etc..

Ik ga ook kijken of we gaan overstappen. Maar keuze is niet reuze, tmobile, ziggo of

Youfone staat ook in t lijstje, maar kan niet vinden of die een KPN kloon is, maar vermoed van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Get!em schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:24:
De zenderwijziging is overigens bij alle KPN klonen gelijk, dus ook bij nle, KPN, xs4all, etc..

Ik ga ook kijken of we gaan overstappen. Maar keuze is niet reuze, tmobile, ziggo of

Youfone staat ook in t lijstje, maar kan niet vinden of die een KPN kloon is, maar vermoed van wel.
Ja en nee.
Ze maken gebruik van het KPN netwerk/glasvezel maar als ik naar hun TV pakket kijk dan is dat behoorlijk afwijkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
Vanmorgen is regfibber langs geweest om het glasvezel kastje te vervangen voor de overstap naar de experia box v10a. Krijg ik tijdens de werkzaamheden een sms dat de monteur (Guidion) onverwacht is uitgevallen. Ik vertel dit aan de monteur van regifibber en die geeft aan dat hij het wel zo ver in orde maakt da ik zelf de box en decoder kan aansluiten. Mooi dat is geen probleem.Anders heb ik pas volgende week weer internet enz... Alles werkt nu behalve de telefoon....ik kan wel in het menu van de modem een test doen of de telefoon werkt en die gaat wel over. maar naar buiten bellen krijg ik een in gesprekstoon en naar binnen bellen krijg ik een voicemail te horen. Ik kan op internet niet veel vinden hier over. Kan dat het dat de telefoonlijn later pas gaat werken?

edit: ik zie nu op de wesite (was even zoeken) dat het 24 uur kan duren voor dat de telefoon werkt. We wachten nog even af.

[ Voor 7% gewijzigd door Sithlord76 op 26-04-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Frank!in schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:02:
[...]

Ik heb aangevinkt dat ik Tmobile mobiel heb.
Als jet T-Mobile mobiel hebt dan kun je 100-100 selecteren. Doordat je al mobiel hebt krijg je een gratis update naar 200-200. Ik kom dan uit op 36€ pm

Ik woon niet in een gebied van T-Mobile zelf

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Sithlord76 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:47:
Vanmorgen is regfibber langs geweest om het glasvezel kastje te vervangen voor de overstap naar de experia box v10a. Krijg ik tijdens de werkzaamheden een sms dat de monteur (Guidion) onverwacht is uitgevallen. Ik vertel dit aan de monteur van regifibber en die geeft aan dat hij het wel zo ver in orde maakt da ik zelf de box en decoder kan aansluiten. Mooi dat is geen probleem.Anders heb ik pas volgende week weer internet enz... Alles werkt nu behalve de telefoon....ik kan wel in het menu van de modem een test doen of de telefoon werkt en die gaat wel over. maar naar buiten bellen krijg ik een in gesprekstoon en naar binnen bellen krijg ik een voicemail te horen. Ik kan op internet niet veel vinden hier over. Kan dat het dat de telefoonlijn later pas gaat werken?

edit: ik zie nu op de wesite (was even zoeken) dat het 24 uur kan duren voor dat de telefoon werkt. We wachten nog even af.
En, hoe is het met je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
St00mwals schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:36:
[...]

En, hoe is het met je telefoon?
Werk nog steeds niet..... :( Morgen toch maar eens contact opnemen met Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogebrugster
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-03 15:52
Sithlord76 schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:56:
[...]

Werk nog steeds niet..... :( Morgen toch maar eens contact opnemen met Telfort.
Ik had hetzelfde probleem. Wel zichtbaar in het modem dat er was gebeld, maar de telefoon ging niet over. Telfort heeft een andere Experia geleverd en het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Als oud-XMS klant heb ik te horen gekregen dat ik zou worden gemigreerd naar een ander netwerk. De datum die Telfort aangaf was op een dag dat ik niet thuis was dus de afspraak verzet. Komt er niemand opdagen. Gebeld en een week later komt Guidion langs. Die heeft niet langer dan 5 seconden nodig om te zien dat mijn glasvezelmodem (42Networks DRG) er nog hangt en hij niets kan doen. Eerst moet Reggefiber dit vervangen krijg ik te horen. Heeft iemand een tip wat ik nu het beste kan doen? Van mij hoeft er helemaal niet gemigreerd te worden. Telfort wil dat. (Ter info: alles doet het nog: internet, telefoon en televisie)

[ Voor 5% gewijzigd door Moraxv op 28-04-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Binnen Guidion zijn er een aantal monteurs die dit kunnen ombouwen, vroeger werd dit terug naar Telfort/KPN gezet en kwam er inderdaad eerst iemand van Reggefiber langs. Nu zou er dus een andere Guidion monteur moeten komen die dit ombouwt en direct de rest van de migratie bij jou thuis doet incl patch. Ik neem aan dat de monteur hiervoor een actie heeft uitgezet?

En je kan het wel een paar maandjes uitstellen maar het streven van Telfort/KPN is om voor september alles omgezet te hebben....dus je ontkomt er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een mail van Telfort gehad dat er een storing in mijn regio (2652) is.
Dit zou rond 12:15 opgelost moeten zijn.

Vanmorgen werkte alles nog prima, nu merk ik dat er geen VPN naar huis mogelijk is.

Even afwachten maar.

Edit 12:15, alles werkt weer normaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

RKorenberg schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:22:
Binnen Guidion zijn er een aantal monteurs die dit kunnen ombouwen, vroeger werd dit terug naar Telfort/KPN gezet en kwam er inderdaad eerst iemand van Reggefiber langs. Nu zou er dus een andere Guidion monteur moeten komen die dit ombouwt en direct de rest van de migratie bij jou thuis doet incl patch. Ik neem aan dat de monteur hiervoor een actie heeft uitgezet?

En je kan het wel een paar maandjes uitstellen maar het streven van Telfort/KPN is om voor september alles omgezet te hebben....dus je ontkomt er niet aan.
Ben gisteren door Guidion gebeld voor een afspraak voor vanmiddag. Er is me verzekerd dat er nu iemand komt die wel alles gaat uitvoeren. Ben benieuwd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-09 20:43
Tja die drg500 hangt hier ook nog,het schijnt dat ze die laten hangen en de vezels doorlussen naar 2 plastic kasjes erboven met een nieuwe ftu? Nog meer zooi aan de.muur :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

(KBX) Harkanoid schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:44:
Tja die drg500 hangt hier ook nog,het schijnt dat ze die laten hangen en de vezels doorlussen naar 2 plastic kasjes erboven met een nieuwe ftu? Nog meer zooi aan de.muur :-(
Nee toch? Heb dat kastje in de huiskamer hangen. Wil niet nog meer aan de muur hebben hangen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-09 20:43
Ik heb de dummykap niet meer dus ben benieuwd of hij hier dat ding laat hangen of inhoud eruit haalt en 1 vezeltj́e overzet naar de nieuwe ftu,dit ding hangt hier al sinds 2008 dus een van de eersten maar wel met 5 utp aansluitingen , 4x voor.animo en 1x voor naar eigen router met oled scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

RKorenberg schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:22:

Zit je dicht bij het vuur wat die datum betreft?
Telfort kan het zelf niet eens vertellen als je er naar vraagt :+
Als ze rond gaan bellen dan lijkt het wel op een eindsprint, is bij mij gebeurd maar ik heb geen datum geprikt.
Ik ga naar Tweak omdat die in Almere zitten met hun eigen netwerk, hoe minder Kpn in huis hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Speedy-Andre schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:15:
[...]

Zit je dicht bij het vuur wat die datum betreft?
Telfort kan het zelf niet eens vertellen als je er naar vraagt :+
Als ze rond gaan bellen dan lijkt het wel op een eindsprint, is bij mij gebeurd maar ik heb geen datum geprikt.
Ik ga naar Tweak omdat die in Almere zitten met hun eigen netwerk, hoe minder Kpn in huis hoe beter.
Even in zijn profile kijken voor de website.

Tweak gebruikt helaas voor het nieuwe tv platform ook gewoon KPN streams.

Ik kan ook kiezen voor het eigen netwerk van Tweak maar de opname mogelijkheid op hun tv platform is bepaald goed. Een reden om niet voor Tweak te kiezen.

https://www.tweak.nl/wp-c.../01/Zenderlijst-HD-v3.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door space-one op 30-04-2019 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik ga voor 1000Mbs met CD en bellen, geen Kpn shit dus.
Als dat opnemen tegenvalt heb ik er tenminste niet dik voor betaald :+
Bij Telfort kon ik met mijn eigen M540 opnemen en dat pakken ze af met alleen een tijdelijk alternatief.
Bekijk het dan maar, nog minder zenders en duurder was de druppel naast die verdoemde Experia :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Moraxv schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:42:
[...]

Ben gisteren door Guidion gebeld voor een afspraak voor vanmiddag. Er is me verzekerd dat er nu iemand komt die wel alles gaat uitvoeren. Ben benieuwd... :)
Guidion is netjes op tijd langs geweest en heeft zijn werkzaamheden verricht. Wel lijk ik nog op 100/100 snelheid te zitten i.p.v. de gevraagde (tijdelijke) 200/200. Volgens Telfort zou dat nog 'in proces' zijn en binnen 24 uur actief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik kan met 3 dagen over naar T-mobile. Denk dat ik de 500mb voor 52.50 neem. Iets meer dan een tientje per 100mb. Heb nu 40 euro voor 100 mb.

Wilde naar Tweak, maar blijkbaar is Lelystad te ver van Dronten dus geen eigen vezel liggen. Kortom geen 1000mb maar maximaal 100mb. Oof. Was wel leuk geweest 1000mb voor 47 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik was vandeweek de Amino aan het richting de kliko dragen en dacht: hmm, toch eens kijken wat erin zit.
Een harde schijf dus..

En de 10 werkdagen nadat Telfort contact op zou nemen nav invullen feedbackformulier zijn ook al verstreken. Ze hebben er echt geen zin meer in.. :+

[ Voor 47% gewijzigd door 2Dutch op 01-05-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:44
2Dutch schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:35:
Ze hebben er echt geen zin meer in.. :+
Kijk maar op de website. Er worden geen nieuwe abonnementen meer afgesloten maar je wordt naar KPN gestuurd. "De kwaliteit die we gewend zijn, maar dan 10 euro duurder... ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dat je per 1 mei geen abo meer kon afsluiten was al duidelijk ja, stond in April al op Telfort en KPN website.

Je kunt vziw nu je Telfort Thuis deze maand per direct opzeggen, op basis van aangepaste voorwaarden (minder zenders + hogere prijs)
Je telfort mobiel kun je niet opzeggen, omdat die abonnementen gewoon doorlopen onder dezelfde naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik let straks idd wel op de hdd in de M540, ik heb er zelf een 500GB in gestopt.
Misschien wil iemand bij Solcon glas hem nog, daar gebeurt alles pas jaren later :+
Bij Tweak ben ik straks €47,08 kwijt voor 1000Mbs, tv met 78 kanalen waarvan 51(!) HD die je gratis kan opnemen en vaste telefoon die alleen gebeld gaat worden maar bellen kan voor 7 cent/minuut.
Er komt een Fritz!box 5490 direct op de glasvezel, daar zit dect in dus dat scheelt me weer een basis setje.
Opgeteld dus 10x sneller, 2x zo veel HD kanalen en een news server er bovenop voor minder geld 8)7
Mijn netwerk kan blijven zoals het is maar ik zoek nog even uit hoe het met 2 routers het beste werkt.
Ook dat kan nog anders als ik een media converter haal, maar eerst zien hoe het met de 5490 gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Muis666 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:07:
[...]

Kijk maar op de website. Er worden geen nieuwe abonnementen meer afgesloten maar je wordt naar KPN gestuurd. "De kwaliteit die we gewend zijn, maar dan 10 euro duurder... ".
Yep vanaf nu is het Telfort-reclameloos op de buis :P Bedoelde ook dat het ze denk ik weinig boeit of mensen blijven hangen of niet. Heb nog even gespeeld met de gedachte om op te zeggen en over te stappen, maar laat het nog een jaartje zo. Dan is als het meezit die routerkeuzevrijheid ook eens geregeld en hoeven we niet meer onzinnige trucs uit te halen om eigen routers (zonder Experiaboxen) in huis te plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik lees op het Telfort forum dat mensen na 2 uur bellen nog niet kunnen opzeggen, te veel opzeggingen blijkbaar na een hele rits verhogingen of in de soep lopende migraties :+
Kpn geeft de Telfort klanten meer dan genoeg redenen om elders te gaan kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Moraxv schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:46:
[...]

Nee toch? Heb dat kastje in de huiskamer hangen. Wil niet nog meer aan de muur hebben hangen. :'(
Dat is ook onzin. De hele huidige FTU gaat weg en wordt vervangen voor een TK01 FTU. (Google even voor het plaatje) Dus het enige dat er dan nog hangt is dat met een Experiabox. Maar die wordt met een UTP kabel aangesloten dus kan ook ergens anders geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

2Dutch schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:06:
[...]

Yep vanaf nu is het Telfort-reclameloos op de buis :P Bedoelde ook dat het ze denk ik weinig boeit of mensen blijven hangen of niet. Heb nog even gespeeld met de gedachte om op te zeggen en over te stappen, maar laat het nog een jaartje zo. Dan is als het meezit die routerkeuzevrijheid ook eens geregeld en hoeven we niet meer onzinnige trucs uit te halen om eigen routers (zonder Experiaboxen) in huis te plaatsen ;)
Je wist al dat je diverse eigen routers kan gebruiken hè? Alleen vast bellen is een dingetje, maar ik vraag me altijd af wie dat nog eigenlijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mr. Freeze schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:38:
Je wist al dat je diverse eigen routers kan gebruiken hè? Alleen vast bellen is een dingetje, maar ik vraag me altijd af wie dat nog eigenlijk doet.
Heb een krachtige Netgear-router liggen maar daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden. Misschien Google ik slecht tegenwoordig :P De oplossingen die ik zie gebruiken een managed switch voor VLAN-scheiding of van die Unify-spullen, daar heb ik geen zin in, teveel gedoe. Heb wel het voordeel van geen telefonie in pakket.

Wat het ook is, is dat providers er niet meer over kunnen jammeren en piepen als er wat niet werkt. "tsja je hebt onze aangeleverde suffe baksteen niet in gebruik, jammer voor je". Ik begon diep te zuchten toen ik me besefte dat het ding niet eens een aparte WAN-poort heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@2Dutch Omdat ik ook vast bellen niet nodig heb, heb ik een Fritz!box 4040, ding was 79 euro, werkt echt perfect op Telfort glasvezel. Hoef zelf niets in te stellen met vlan's e.d. Zit er allemaal al vooraf geconfigureerd in. De Experiabox 10 ligt als reserve op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59
Mr. Freeze schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:30:
@2Dutch Omdat ik ook vast bellen niet nodig heb, heb ik een Fritz!box 4040, ding was 79 euro, werkt echt perfect op Telfort glasvezel. Hoef zelf niets in te stellen met vlan's e.d. Zit er allemaal al vooraf geconfigureerd in. De Experiabox 10 ligt als reserve op zolder.
Wat doet zo'n Fritz!box 4040 nou beter dan een Experiabox? Ik heb ook gezocht naar alternatieven voor de Experiabox vanwege alle verhalen maar hij hangt er nog steeds en ik heb eigenlijk geen klagen over dat ding.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mr. Freeze schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:30:
Dank voor de tip, dat klinkt goed. Had de link niet gelegd dat Fritzbox ook in het glasvezel-era veel kant-en-klare configs heeft. Lees dat de tv-ontvanger op poort 4 moet, interessant, ik ga me binnenkort eens inlezen, want moet niet hebben dat bepaalde tv-functies het mogelijk na een tijdje niet meer doen. Dan krijg ik ruzie in de tent :+ Met wat geluk slingert er nog ergens een Fritzbox op het werk, kan ik met de missus de deur uit voor een dagje mooi testen :P
RubenDJ schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:14:
Wat doet zo'n Fritz!box 4040 nou beter dan een Experiabox? Ik heb ook gezocht naar alternatieven voor de Experiabox vanwege alle verhalen maar hij hangt er nog steeds en ik heb eigenlijk geen klagen over dat ding.
De wifi van de Experiabox is minder dan mijn Netgear. Waar ik op verdieping 1 overal goed bereik had, en zelfs vooraan de carport nog goede snelheid (bv als ik in de schuur ben) heeft de EB duidelijk een flink aantal meters minder bereik in de breedte en hoogte. En hij hangt op dezelfde plek. En 1 poort raak je kwijt aan de uplink voor het geval mensen net als ik het aantal switches wil beperken ;) Vind het onzin om een AP te moeten plaatsen omdat het ding zwakker is.

Het is geen absolute must, maar als je zonder problemen een krachtigere router kunt plaatsen, why not? Enige waar ik dus mee zit is als er software naar de ontvanger geduwd wordt ofzo, wil niet dat er ineens iets niet werkt.

Maar voor veel situaties is het ding prima (dualband wifi, gastnetwerk), hij is ook nog niet in rook opgegaan ofzo wel heeft op magische wijze de werklaptop van mijn wederhelft geen zin om met de wifi te connecten..mysterie vooralsnog 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door 2Dutch op 02-05-2019 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

-excuus, verkeerde knoppie-

[ Voor 97% gewijzigd door 2Dutch op 02-05-2019 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

2Dutch schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:17:
[...]

Dank voor de tip, dat klinkt goed. Had de link niet gelegd dat Fritzbox ook in het glasvezel-era veel kant-en-klare configs heeft. Lees dat de tv-ontvanger op poort 4 moet, interessant, ik ga me binnenkort eens inlezen, want moet niet hebben dat bepaalde tv-functies het mogelijk na een tijdje niet meer doen. Dan krijg ik ruzie in de tent :+ Met wat geluk slingert er nog ergens een Fritzbox op het werk, kan ik met de missus de deur uit voor een dagje mooi testen :P
Ik heb twee Arcadyans op een TP link switch zitten, gewoon een goedkoop ding, maar die heb ik op poort 3. Na installeren van de Fritz! wel even de tv ontvangers moeten herstarten. Als beide ontvangers aanstaan op de glasvezelkanalen (661-670) loopt alles mooi soepel en de extra's en "meer TV" e.d. werkt ook allemaal prima.

edit: Je hebt wel een Fritz! nodig met minimaal Fritz!OS 7.01, anders moet je alsnog gaan lopen klooien met vlan's. De 4040 na aanschaf eerst upgraden achter de experiabox en dan daarna kan de experiabox eruit. Toen ik hem kocht zat er 6.80 op ofzo, maar was zo gepiept.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Freeze op 02-05-2019 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

RubenDJ schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:14:
[...]

Als de Experiabox voor je voldoet dan lekker laten zo, is opzich niets mis mee. Maar een Fritz! (of andere eigen router) geeft toch net wat meer mogelijkheden, denk ook aan Mesh netwerk e.d.

Een Fritz geeft ook geweldig mooi inzicht in het dataverbruik, stroomverbruik, cpu en streams via diagrammen.
Tsja, daar moet je maar net van houden :-) Ik ben er dol op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mr. Freeze schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:30:
Als de Experiabox voor je voldoet dan lekker laten zo, is opzich niets mis mee. Maar een Fritz! (of andere eigen router geeft toch net wat meer mogelijkheden, denk ook aan Mesh netwerk e.d.

Een Fritz geeft ook geweldig mooi inzicht in het dataverbruik, stroomverbruik, cpu en streams via diagrammen.
Tsja, daar moet je maar net van houden :-) Ik ben er dol op.
Heb ooit eens een Fritzbox van het werk meegenomen toen ik iets moest testen, en prompt haalde ik magere snelheden. Had ie blijkbaar een bugje en moest ik wachten op een fix :+ Maar aangezien die EB's ook gewoon de 500/500 aan kunnen, is het zeker geen hatseflats ding ofzo. Maar ja wat Tweaker-onwaardig als je gelikte interfaces en uitgebreide opties gewend bent (mijn Asus was zeer fijn, Merlin firmware erop en gaan :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tevens, een heel aantal ervaringen van in dit topic gaan ook nog over de xperiabox 8, die tot lang bij telfort is geleverd (zelf heb ik er ook helaas één staan)

Die had geen dual band, een slecht bereik, belabberde interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 12:59
Get!em schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:53:
Tevens, een heel aantal ervaringen van in dit topic gaan ook nog over de xperiabox 8, die tot lang bij telfort is geleverd (zelf heb ik er ook helaas één staan)

Die had geen dual band, een slecht bereik, belabberde interface.
Dat klopt, die had ik eerst ook. Die bleek ook de oorzaak te zijn van een haperende TV terwijl dat eigenlijk niet zou kunnen volgens de Telfort helpdesk. Na veel aandringen bij de helpdesk (dat was een traject van bijna een jaar) uiteindelijk een V10 losgepeuterd waarmee de problemen meteen waren opgelost. Sindsdien doet het ding wat het moet doen, namelijk de apparaten in mijn huis van internet en TV voorzien. Dat doet ie prima en meer vraag ik er ook niet van. Ik heb alleen een paar apparaten van een static DHCP voorzien.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:06
RubenDJ schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:22:
Na veel aandringen bij de helpdesk (dat was een traject van bijna een jaar) uiteindelijk een V10 losgepeuterd waarmee de problemen meteen waren opgelost. Sindsdien doet het ding wat het moet doen, namelijk de apparaten in mijn huis van internet en TV voorzien.
Typisch, de eerste keer dat ik zeurde dat ik een V10 wilde hebben vanwege WiFi kreeg ik 'm meteen opgestuurd. Zal er vast ook aan liggen wie je aan de lijn krijgt.
Dat doet ie prima en meer vraag ik er ook niet van. Ik heb alleen een paar apparaten van een static DHCP voorzien.
Inderdaad, ik heb op zich geen problemen met de V10. Je de interface is niet zo mooi, maar het werkt en het doet wat ik er van verlang. Voor WiFi heb ik een aparte router die ik als access point gebruik. Ik geloof nooit dat WiFi ook maar ooit enigszins acceptabel gaat zijn met die Experiaboxen, ongeacht de versie. Wel mis ik mijn DrayTek die ik hiervoor had. Dat ding kon zo idioot veel connecties tegelijk aan > 10k zonder problemen. Dat hoef ik niet te proberen met de Experiabox V10. Voor de rest heb ik niet echt een reden om een eigen router te gaan draaien.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
Hogebrugster schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:25:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Wel zichtbaar in het modem dat er was gebeld, maar de telefoon ging niet over. Telfort heeft een andere Experia geleverd en het probleem was opgelost.
Gisteren contact met Telfort gehad en een reset op de modem bleek voldoende te zijn. Mijn telefoonnummer was nog niet geregistreerd en door deze actie werkt het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Dat klopt, die had ik eerst ook. Die bleek ook de oorzaak te zijn van een haperende TV terwijl dat eigenlijk niet zou kunnen volgens de Telfort helpdesk.
eb8 hapert bij mij niet, zolang ik geen afwijkende zaken doe, maar zodra ik mijn extra accesspoints koppel, is dat haperen inderdaad aan de hand. Tevens is het casten vanaf mobiel naar de arcadyan tvkast ook belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kreeg een mooie brief van Telfort waarin ze beweerde dat het de tweede brief was over de transitie naar de "nieuwe" propositie. Stond ook een datum in juni wanneer het moest gaan gebeuren. Nou mooi niet, ik heb een leuke korting bedongen bij XS4all en ga daar heen. Hoef ik niks aan mijn configuratie te veranderen en kan nog tv kijken op mijn pc ook als ik die behoefte zou voelen. Mocht XS4all onder KPN vlag komen en de configuratie veranderen stap ik volgend jaar wel over op T-Mobile of Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:28
synoniem schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:19:
Kreeg een mooie brief van Telfort waarin ze beweerde dat het de tweede brief was over de transitie naar de "nieuwe" propositie. Stond ook een datum in juni wanneer het moest gaan gebeuren. Nou mooi niet, ik heb een leuke korting bedongen bij XS4all en ga daar heen. Hoef ik niks aan mijn configuratie te veranderen en kan nog tv kijken op mijn pc ook als ik die behoefte zou voelen. Mocht XS4all onder KPN vlag komen en de configuratie veranderen stap ik volgend jaar wel over op T-Mobile of Tweak.
Bij Telfort kan je ook tv kijken op een PC en XS4All is al jaren een merk van KPN :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Dennis-L schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:24:
[...]

Bij Telfort kan je ook tv kijken op een PC en XS4All is al jaren een merk van KPN :/
Op de oude propositie (glasvezel) kun je geen tv kijken op je pc. In de nieuwe propositie krijg ik een Experiabox die ik niet wil hebben. Bij XS4all krijg ik vast IP adres, een Fritzbox of kan ik mijn huidige router gebruiken. En met korting is het prijsverschil klein.
En ik weet dat XS4all een merk van KPN is maar zolang ze deze propositie handhaven en de prijzen niet continue verhogen blijf ik anders wordt het Tweak of T-Mobile.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:51
Naar aanleiding van de prijsverhoging ben ik mij opnieuw gaan oriënteren en heb besloten over te stappen naar T-Mobile Thuis. Ik besloot daar geen gebruik te maken van de overstapservice belde dus zelf met de klantenservice van Telfort. Die bleek een wachttijd van meer dan 15 minuten te hebben, dus later nog eens geprobeerd. Ook toen was er een lange wachttijd, dus toen maar een terugbelverzoek ingevuld. Na 2 dagen was ik nog niet teruggebeld dus toen maar online opgezegd via https://www.telfort.nl/pe...nnuleren-formulier.htm#!/
Daarna ben ik even bij mijn telefoon weg geweest: heb ik binnen een half uur na mijn opzegging een gemiste oproep van het Telfort Hoofdkantoor, op een dag dat de klantenservice zogenaamd gesloten is. Voor mij maakt het niet meer uit (ik ga toch weg bij Telfort) maar kennelijk ben je bij Telfort pas belangrijk als je daadwerkelijk aangegeven hebt dat je weg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb in feite opgezegd door elders naar glasvezel te gaan.
Blijkbaar werd dat gezien als vanwege de prijsverhoging want na 2 weken ga ik al over ipv een maand.
Als coax er dan toch uit gaat en van tv bijna niks overblijft kies ik voor 10x sneller voor minder geld.
Zelfs met de combi korting is Telfort straks nog duurder en zou ik dat Experia brol krijgen ;w
Alleen hopen dat de overstap straks goed gaat, een bezette glasvezel kan het lastig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
@davegriffejoen

Ik ben vorige week dinsdag overgestapt naar T-Mobile Thuis. Direct de wachtijd verwijderd, donderdag is het proces gestart. Op het eind van de dag een mail voor het plannen van de monteurs afspraak. Gepland op 3 juni was geen eerdere dag beschikbaar en is altijd minimaal 3 weken.

Op donderdagavond een mail van Telfort dat ze op 3 juni het abonnement beëindiging. Ik heb ook gekozen om zelf op te zeggen. Dus dezelfde dag als de installatie dag T-Mobile Thuis.

4-5 jaar geleden overgestapt van KPN naar Telfort en toen moest de datum van het beëindiging van het abonnement minimaal dag later zijn gepland omdat er voor de migratie altijd een aktieve lijn nodig was. In theorie kan Telfort nacht's de lijn opheffen. Ga deze week de datum een aantal dagen na achteren verplaatsen.

Bij overstap KPN naar Telfort toen heb ik zelf ook de datum moeten verplaatsen. Omdat KPN toen de dag voor de installatie datum zelf had gekozen.

[ Voor 4% gewijzigd door space-one op 06-05-2019 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Ik zat tot vorige week nog op het 'oude' glasvezelnetwerk en ben nu gemigreerd. Voor die tijd haalde ik 95/95 Mbit. Als extraatje voor de migratie heb ik gekozen voor 6 maanden 100 Mbit extra. Als ik nu een speedtest uitvoer haal ik steeds ongeveer 95/120 Mbit (dus alleen upload lijkt iets hoger te zijn nu). Dit via mijn eigen router (bekabeld) maar ook als ik laptop bekabeld op Experiabox aansluit. Volgens Telfort staat alles goed. Op zich werkt internet dus wel zoals daarvoor maar ik begrijp dus niet waarom de downloadsnelheid niet omhoog is gegaan. Ik moet toch moeiteloos 200 Mbit download kunnen halen? Zou de Genexs modem misschien niet goed zijn aangesloten?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 18-09 08:06
Moraxv schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:59:
Ik zat tot vorige week nog op het 'oude' glasvezelnetwerk en ben nu gemigreerd. Voor die tijd haalde ik 95/95 Mbit. Als extraatje voor de migratie heb ik gekozen voor 6 maanden 100 Mbit extra. Als ik nu een speedtest uitvoer haal ik steeds ongeveer 95/120 Mbit (dus alleen upload lijkt iets hoger te zijn nu). Dit via mijn eigen router (bekabeld) maar ook als ik laptop bekabeld op Experiabox aansluit. Volgens Telfort staat alles goed. Op zich werkt internet dus wel zoals daarvoor maar ik begrijp dus niet waarom de downloadsnelheid niet omhoog is gegaan. Ik moet toch moeiteloos 200 Mbit download kunnen halen? Zou de Genexs modem misschien niet goed zijn aangesloten?
Iemand een idee?
Ik heb 200/200 en ik haal ook echt > 190 in een speedtest met de experiabox v10. Op Steam gaat een download ook al snel naar 22 a 23MB/sec. Dus het lijkt me niet helemaal correct wat jij hier haalt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Laatste maand telfort, daarna T-mobile. Het is dat ik een jaar geleden mijn hele Steam bieb op een HDD heb gezet. Met 100mb toen. Wat moet ik nu gaan downloaden met 500mb :( :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junktroep
  • Laatst online: 05-08 11:46
Eind mei komt Telfort mij overzetten op het "nieuwe" glasvezel.
In combinatie met de verplichte Experia Box.
Heb nu een Genexis glasvezel kastje, waar 1 utp internet, 1 utp televisie en 1 telefonie uitkomt.
En kan daar gewoon zelf een router erop zetten, zonder vlan gedoe of wat dan ook.

Mede door de vervelende telefonische communicatie met de Telfort medewerker, het niet ontvangen van brieven of emails over de overgang. En het mailtje met de prijsverhoging.
Heb ik besloten om per eind Juni over te stappen naar T-Mobile thuis.
Ook gaat mijn mobiel per eerst mogelijke datum naar T-Mobile.

Bij Telfort betaal ik nu inc mobiel €52.67 per maand.
Voor internet, TV en bellen. En Mobiel 150min en 500mb

Bij T-Mobile ga ik afnemen.
100/100 glasvezel
120min/1gb Mobiel.
Voor €46 in de maand.
En tevens word de snelheid verhoogd naar 200/200
Voor vast bellen stap ik over naar CheapConnect, omgerekend €0,75

"Ouderwets" TV kijken doe ik echt heel weinig. Maar als ik toch weer Live TV wil kijken, neem ik een abo bij NLZiet voor €7,95 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 10-09 15:48
Junktroep schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:38:
Eind mei komt Telfort mij overzetten op het "nieuwe" glasvezel.
In combinatie met de verplichte Experia Box.
Heb nu een Genexis glasvezel kastje, waar 1 utp internet, 1 utp televisie en 1 telefonie uitkomt.
En kan daar gewoon zelf een router erop zetten, zonder vlan gedoe of wat dan ook.

Mede door de vervelende telefonische communicatie met de Telfort medewerker, het niet ontvangen van brieven of emails over de overgang. En het mailtje met de prijsverhoging.
Heb ik besloten om per eind Juni over te stappen naar T-Mobile thuis.
Ook gaat mijn mobiel per eerst mogelijke datum naar T-Mobile.
Ik heb exact hetzelfde. Ik gebruik mijn eiegn pfSense oplossing en mesh WiFi netwerk. Ik had technische vragen gesteld over hoe ik die kan blijven gebruiken en ze bellen gewoon niet terug. Vervolgens krijg ik een mail dat 23 mei ze mij gaan omzetten en ik kan niet bellen om de afspraak te cancellen. Persoonlijk kunnen ze van mij nu mijn rug op. XS4all heeft de fritzbox maar ook die zetten ze niet in bridge mode.Kan dat bij t-mobile wel dan? ik wil gewoon een dom modemkastje en mijn eigen router en wifi setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:38
De Telfort omzetting naar nieuwe apparatuur verliep voor mij redelijk soepel... behalve dan dat ze vergeten zijn het "opnemen" pakket te activeren.

Er is een nieuw glasvezel-modem op de oude "plaat" geklikt, dus er hoefde niks geboord te worden. Vervolgens is er een experia-box achter dit modem gezet. Plug & play. Mijn eigen (Asus) router routert nog steeds al m'n internet verkeer, en de tv zit middels iptv achter de experia-box. So far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Net telfort gebeld. i.v.m overstappen naar T-mobile. Vorige week heeft Telfort mij een mail gestuurd met een opzegdatum van 3 juni. Bij T-mobile aangeven dat ik zelf ga opzeggen en installatiedatum is ook 3 juni. Opzegdatum moet altijd later zijn dan installatiedatum.

Telfort kan niet zien of ze mijn deze mail hebben gestuurd. Mail van de prijsverhoging op dezelfde dag was wel te zien. De opzegdatum van 3 juni was ook niet te zien in het systeem

Nu een nieuwe opzegdatum van 10 juni in het systeem. Maar die van 3 juni staat ook nog ergens bij Telfort omdat de datum niet is gewijzigd. :(

Ik ga overstappen omdat Telfort gaat zij stoppen met het oude platform

[ Voor 7% gewijzigd door space-one op 10-05-2019 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb bij Telfort niet opgezegd maar wel bij Tweak aangemeld.
Dan komt er vanzelf een datum bij Telfort en die heb ik aan Tweak doorgegeven voor hun installatieafspraak.
Volgens mij was het 3 juni gewoon goed gegaan @Verwijderd, bij glasvezel kan alles op 1 dag.
Ik ga 24 mei over, ook vanwege dat Experia brol, de vervallende propositie en prijsverhoging die er aan komt.
Dat ik na 2 weken al over kon komt denk ik omdat de prijsverhoging kort daarvoor was gemaild.
Ik ga van 100/100 naar 1000/1000, veel meer tv kanalen, bellen 7ct en gratis news server voor minder geld ondanks de combinatiekorting.
Er komt een Fritz!box 5490 waar de fiber in zit, eventueel kan ik die vervangen door een media-converter waarna ik met vlans moet klooien (met een managed switch of mijn rt-ac87u).
Maar eerst kijken hoe de 5490 het doet, de ingebouwde dect scheelt weer een basisstation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Speedy-Andre schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:58:
Ik heb bij Telfort niet opgezegd maar wel bij Tweak aangemeld.
Dan komt er vanzelf een datum bij Telfort en die heb ik aan Tweak doorgegeven voor hun installatieafspraak.
Volgens mij was het 3 juni gewoon goed gegaan @Verwijderd, bij glasvezel kan alles op 1 dag.
Ik ben 5 jaar geleden van KPN naar Telfort overgestapt en toen ging KPN ook zonder opzeggen een opzegdatum plannen van 1 dag voor de installatiedatum. Deze heb ik toen zelf een aantal dagen later verplaats.

In theorie kan een provider direct na 12 uur nacht;s op de opzegdatum de diensten stoppen. Met gevolg geen aktieve glasvezellijn voor migratie. Daarom ook altijd opzegdatum minimaal 1 dag later dan installatie datum.

Ik heb vorige week donderdagavond de installatiedatum van 3 juni gepland bij T-mobile en nog geen 2 uur later komt de mail van Telfort.

Wij hebben begrepen dat u overstapt naar een andere internetprovider.
Wat betekent dit?
Op 03-06-2019 staat de beëindiging van het Telfort abonnement gepland. U ontvangt enkele dagen daarna van ons de bevestiging van de opzegging. Heeft u de opzegbevestiging een week na bovenstaande datum nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op om uw abonnement alsnog te laten beëindigen.

Normaal zou die datum van 3 juni dan in het systeem van Telfort moeten staan en te wijzigingen zijn. Wat dus niet kan. Officieel is er dus met die mail ook niks opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het laatste wat ik zou doen is iets wijzigen als er een datum uit rolt.
Anders had Tweak wel iets gezegd toen ik ze belde voor een monteur afspraak.
Gelukkig begin van de week, dan is er nog iets te regelen mocht het ergens fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hmmzz net opgezegd bij Telfort. Kon geen andere opzegdatum dan 1 juni kiezen. Dat zou zo zijn ivm de reden van opzegging , namelijk prijs + tv zenders. Ik zat nog in een bestaand abonnement vast, nog in de kortingsperiode van 6 maand terug.

Naja, uiteindelijk T-mobile gekozen, gezien die nu geen aansluitkosten, geen overstapkosten, geen borg voor modem en de meeste tv zenders heeft hier.
24e mei opgegeven als overstap datum, ben benieuwd of dat goed gaat. (technische overstap datum en financiele overstapdatum hoeven niet gelijk te liggen, maar nu even kijken of telfort zo snel kan meewerken).

Tweak kan hier tot 100/100, heeft alleen canal digital (die een aantal belangrijke zenders mist, en tevens een heel aantal zenders niet kan opnemen.) Daardoor uiteindelijk heel duur, meer dan 10Euro duurder dan t-mobile/telfort etc.

Verder veel KPN klonen bekeken, maar die zitten met zelfde tv platform, dus ook die zenders die telfort moet missen.

Dan nog wat regionale, maar die vragen dan +100 aansluitkosten/borg/etc, en t platform is ook daarin niet zaligmakend.
Pagina: 1 ... 75 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20