Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19-02 16:48
Ik ben er zojuist achtergekomen dat *Bliep in het buitenland in vergelijking met andere prepaidproviders spotgoedkoop is. In landen waar ik met KPN en vodafone 10,00/MB betaal, betaal ik bij *Bliep maar 12,50/100MB. Dat is toch al een groot verschil. Op het T-Mobile netwerk waren er totaal andere prijzen. Waarschijnlijk omdat Tele2 daar dochterbedrijven heeft zitten ofzo...

............

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:35
Het verschilt per land hoe veel het kost en ik denk dat de recente Europese regelgeving hier ook effect op heeft gehad. In veel landen buiten Europa, betaal je bij *bliep gewoon ¤10/MB. (Met uitzondering van de pre-paid bundels)

LongBowNL wijzigde deze reactie 20-07-2015 19:43 (10%)

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Gister vanwege internet uitval thuis even op het mobiele datanetwerk moeten begeven...
En er dan achter komen dat er geen 3G bereik is, zelfs geen 2G, wait...zelfs geen 1G... 8)7

vieze muziek hier

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:45
afgelopen week is er al 3x een dubbelle lightday afgeschreven. vandaag zelfs 2x lightday en een yellowday. terwijl ik toch echt alleen de yellowday had aangezet vanmorgen.

Daarnaast komt deze week geen 80% sms binnen.

Morgen maar weer de helpdesk lastig vallen.

nachtnet wijzigde deze reactie 04-08-2015 01:31 (9%)

Vraag Aanbod Overige: Diverse Comics

• timmie1
Ik kom zojuist uit het buitenland met de Bliep simkaart en kan ineens niet meer aanmelden op het netwerk.
Als ik T-Mobile handmatig selecteer, dan krijg ik als melding "Niet toegestaan".
Is er een storing of is dit normaal ?

............

• nachtnet
quote:
timmie1 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:27:
Ik kom zojuist uit het buitenland met de Bliep simkaart en kan ineens niet meer aanmelden op het netwerk.
Als ik T-Mobile handmatig selecteer, dan krijg ik als melding "Niet toegestaan".
Is er een storing of is dit normaal ?
Ja dit is normaal,

Bliep is al enige tijd overgegaan naar het tele2 netwerk en heeft daarvoor ook nieuwe simkaarten verzonden. een oude simkaart met oude t-mobile netwerk werkt niet meer.

Heb je een nieuwe simkaart dien je het tele2 netwerk te selecteren.

• timmie1
quote:
nachtnet schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:28:
[...]

Ja dit is normaal,

Bliep is al enige tijd overgegaan naar het tele2 netwerk en heeft daarvoor ook nieuwe simkaarten verzonden. een oude simkaart met oude t-mobile netwerk werkt niet meer.

Heb je een nieuwe simkaart dien je het tele2 netwerk te selecteren.
Deze simkaart heb ik gelijk na hun overgang naar Tele2 gekregen, ik neem aan dat deze simkaart dus nieuw genoeg is. Ik kan het Tele2-netwerk niet selecteren want
1. Bliep-gebruikers hebben geen toegang tot het Tele2 LTE Netwerk
2. Bovendien zit de sim in een 2G-only telefoon
3. Ik heb alleen de keuze tussen het GSM-netwerk van T-Mobile, Vodafone NL of KPN.

Bovendien werkte de simkaart afgelopen dagen in het buitenland, ik had gewoon netwerkverbinding.

............

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Bij mij werkt Bliep als ik T-mobile selecteer.

• timmie1
quote:
prijk schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:37:
Bij mij werkt Bliep als ik T-mobile selecteer.
Dus het is echt een storing met mijn nummer? Het heeft in ieder geval tot enkele dagen terug nog prima gewerkt.

............

• nachtnet
roaming op je telefoon aanstaan? en heb je ook geen verbinding als je je op een andere plek bevind (andere zendmast?)

nb. excuses voor de toon van de reactie. ik wist niet dat je al van het nieuwe netwerk gebruik maakte. Door de combinatie terug uit buitenland, simkaart / netwerk / t-mobile werkt niet ging ik er vanuit dat je een oude simkaart had, en niet op de hoogte was van de overstap.
quote:
timmie1 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:32:
[...]

Deze simkaart heb ik gelijk na hun overgang naar Tele2 gekregen, ik neem aan dat deze simkaart dus nieuw genoeg is. Ik kan het Tele2-netwerk niet selecteren want
1. Bliep-gebruikers hebben geen toegang tot het Tele2 LTE Netwerk
2. Bovendien zit de sim in een 2G-only telefoon
3. Ik heb alleen de keuze tussen het GSM-netwerk van T-Mobile, Vodafone NL of KPN.

Bovendien werkte de simkaart afgelopen dagen in het buitenland, ik had gewoon netwerkverbinding.

nachtnet wijzigde deze reactie 26-08-2015 22:28 (78%)

• antidote
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:39
quote:
timmie1 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:51:
[...]

Dus het is echt een storing met mijn nummer? Het heeft in ieder geval tot enkele dagen terug nog prima gewerkt.
Na m'n vakantie had ik dit ook. Het was toen ook de eerste dag van de t-mobile storing, wat misschien ook nog invloed had. Aanmelden lukte niet op de telefoon die ik in het buitenland had gebruikt (met weekbundel dataroaming). Met de sim in een andere smartphone in eerste instantie ook niet, maar na een tijdje kwam daarop een configuratiebericht en kreeg deze verbinding.

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:19
Hier 2 telefoons met Bliep, die beide niet meer kunnen bellen... Als ik online inlog staat er "Je simkaart is niet meer actief."...
"Laat een berichtje achter" via de website werkt ook niet meer. Heeft Bliep stilletjes de stekker er uit getrokken?

Edit: via een omweg op de website kon ik wel een berichtje sturen, en ze reageren gelukkig snel. Ik was afgesloten omdat ik 6 maanden niet heb opgewaardeerd... Zonder enige melding, en de voorwaarden zeggen niet dat dit verplicht is. Alleen dat ik elke 6 maanden gebruik moet maken van de telefoon, en dat doe ik.
Ze hebben het wel opgelost.

Helpdesk: "Sinds we bij Tele 2 zijn (april 2015) is het zo. We bekijken nog hoe we dit beter kunnen organiseren in de toekomst."
Lekker knullig dat ze dat niet in de AV zetten!

RemcoDelft wijzigde deze reactie 06-10-2015 22:08 (52%)

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:12
Het is een vorm van diefstal (of is het oplichting?), wanneer je beltegoed verkoopt dat nooit verloopt en het dan alsnog laat vervallen, zonder verder bericht. Ik heb het nu wel een beetje gehad met Bliep. Het was eigenlijk ook te mooi om waar te zijn. Voor dat tientje beltegoed ofzo ga ik er geen energie meer insteken.
Dag Bliep. ;w ;w ;w

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-02 16:23
quote:
Met andere woorden, ze hadden je simkaart moeten unlocken om vervolgens weer te kunnen opladen of iets dergelijks?

Het zou überhaupt al een vooruitgang zijn als je een SMS zou krijgen dat je SIM kaart zou verlopen zoals andere prepaid providers dat kunnen.

PSN, Steam: polopolo150 | Playstation 4 | Nexus 7 2013 | iPhone SE 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | Logitech Z-506 | Sennheiser HD-558

• timmie1
quote:
RemcoDelft schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:40:
Hier 2 telefoons met Bliep, die beide niet meer kunnen bellen... Als ik online inlog staat er "Je simkaart is niet meer actief."...
"Laat een berichtje achter" via de website werkt ook niet meer. Heeft Bliep stilletjes de stekker er uit getrokken?

Edit: via een omweg op de website kon ik wel een berichtje sturen, en ze reageren gelukkig snel. Ik was afgesloten omdat ik 6 maanden niet heb opgewaardeerd... Zonder enige melding, en de voorwaarden zeggen niet dat dit verplicht is. Alleen dat ik elke 6 maanden gebruik moet maken van de telefoon, en dat doe ik.
Ze hebben het wel opgelost.

Helpdesk: "Sinds we bij Tele 2 zijn (april 2015) is het zo. We bekijken nog hoe we dit beter kunnen organiseren in de toekomst."
Hier precies hetzelfde! Ik verdacht mijn telefoon er al van, maar dan is het toch de simkaart. Gelijk even een mailtje gestuurd.

............

• Toff
quote:
RemcoDelft schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:40:
In de AV staat dit:
"De overeenkomst met *bliep stopt in ieder geval als je voor de diensten van *bliep zes maanden
lang geen tegoed hebt verbruikt en in die tijd ook geen nieuw tegoed hebt gekocht."
Ik lees hier dat je minstens 1x per 6 maanden moet opwaarderen, óf minstens 1x per 6 maanden een telefoontje moet plegen ofzo. Dacht eigenlijk dat ik dat laatste wel gedaan had, maar ben niet zeker.

Na een mailtje mijnerzijds heeft Bliep het overigens wel netjes opgelost, door mijn beltegoed met een hele cent te verhogen. Ik kan weer een half jaar vooruit!

• The-X
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:53
Hier bij mij ook op de website:

Inactieve simkaart
Je simkaart is niet meer actief.

Vreemd omdat ik een paar weken geleden nog gebeld heb...
Ik kan nu ook niet meer bellen, gebeld worden en SMSen ontvangen lukt wel.

Als ik dan via de app kijk zie ik gewoon mijn saldo staan.

The-X wijzigde deze reactie 07-10-2015 19:09 (15%)

• timmie1
quote:
The-X schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:59:
Hier bij mij ook op de website:

Inactieve simkaart
Je simkaart is niet meer actief.

Vreemd omdat ik een paar weken geleden nog gebeld heb...
Ik kan nu ook niet meer bellen, gebeld worden en SMSen ontvangen lukt wel.

Als ik dan via de app kijk zie ik gewoon mijn saldo staan.
Ik had hetzelfde, mailtje gestuurd en simkaart is gedeblokkeerd.
Dit is een gevolg van de nieuwe voorwaarden sinds de overgang naar Tele2.
Ben daar vandaag ook achtergekomen, jammer dat dit niet eerder gecommuniceerd is.

............

• cc12
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 03-02 16:47
Dus je moet ook 1 keer in de 6 maanden opwaarderen?

• LongBowNL
Pfff, goed dat ik er hier achter kom. Wat een service zeg...

Dan maar met heel weinig geld opwaarderen zodat ik het vaker moet doen. :|

LongBowNL wijzigde deze reactie 09-10-2015 11:37 (39%)

• Toff
Zou het krijgen van tegoed ook tellen? In dat geval kan je 2 aan 2 ieder een euro cadeau doen, om eeuwig aan de gang te blijven...

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:30
Bedankt voor het melden. Ook ik blijk een inactieve kaart te hebben zonder dat Bliep de moeite heeft genomen een waarschuwing te sturen zoals in het verleden altijd gebeurde. Toen ging het nog alleen om het gebruik van de simkaart, nu dus om het opwaarderen.
Ik denk dat ik het deze keer maar zo laat, want sinds Bliep is overgestapt naar de beperkte databundel heb ik blijkbaar geen behoefte meer om er gebruik van te maken. Als weekend cq vakantie bundel bij gebrek aan wifi is Bliep mi ontoereikend en ben ik het veel minder gaan gebruiken. Dan vind ik het zonde om te gaan opwaarderen. Gelukkig stond er niet meer zoveel op.

• pa2ra
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:04
Ik meen me te herinneren dat *bliep ergens in oktober met 4G aanbod zou komen (na de overgang naar Tele2). Is daar al iets meer van bekend? Heeft iemand ergens iets hierover gelezen?

• Giszmo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 02-02 23:39
Ook bij mij geen sms waarschuwing en is sim inactief. Bij de overgang naar het nieuwe netwerk is het 1 keer 6 maanden opwaarderen niet vermeld. Misschien in de kleine letterjes maar zo'n grote verandering had best gemeld kunnen worden. Erg onfris voor dit zgn "jong en frisse" bedrijf. Voorheen werkte het in het buitenkand probleemloos maar na de overgang toch al niet meer, ondanks wat de helpdesk ook aangaf que instellingen.
Weinig zinvol om dan nog op te waarderen en er zijn inmiddels en alternatieven die het beter doen.

• polopolo150
quote:
pa2ra schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:44:
Ik meen me te herinneren dat *bliep ergens in oktober met 4G aanbod zou komen (na de overgang naar Tele2). Is daar al iets meer van bekend? Heeft iemand ergens iets hierover gelezen?
Zelf heeft *bliep nooit een datum genoemd. Altijd werd volgehouden dat eind 2015 4G gelanceerd zou worden. :)

PSN, Steam: polopolo150 | Playstation 4 | Nexus 7 2013 | iPhone SE 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | Logitech Z-506 | Sennheiser HD-558

• pa2ra
quote:
polopolo150 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:04:
[...]

Zelf heeft *bliep nooit een datum genoemd. Altijd werd volgehouden dat eind 2015 4G gelanceerd zou worden. :)
Okay, dan wachten we nog even :-)

• nachtnet
quote:
pa2ra schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:44:
Wat zou nu echt de toegevoegde waarde zijn van 4G voor bliep? die 67MB is ook nu al in een flits verbruikt. Hooguit een iets betere dekking (en daarmee bereikbaarheid.)

Verder denk ik dat bliep langzaam uit beeld gaat verdwijnen.

• pa2ra
quote:
nachtnet schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:07:
[...]

Wat zou nu echt de toegevoegde waarde zijn van 4G voor bliep? die 67MB is ook nu al in een flits verbruikt. Hooguit een iets betere dekking (en daarmee bereikbaarheid.)

Verder denk ik dat bliep langzaam uit beeld gaat verdwijnen.
een betere latency is ook een voordeel

• nachtnet
quote:
pa2ra schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:11:
[...]

een betere latency is ook een voordeel
latency is een voordeel? omdat?

Volgens mij heb je met verbeterde latency alleen voordeel voor spelen van spelletjes, videobellen en je pagina staat sneller klaar bij browsen. Met even googlen kwam ik nu niet echt uit het grote voordeel van die verbeterde latency Hier lijkt de winst tussen 3G en 4G slechts 16%.

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19-02 15:26

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
nachtnet schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:49:
[...]

latency is een voordeel? omdat?

Volgens mij heb je met verbeterde latency alleen voordeel voor spelen van spelletjes, videobellen en je pagina staat sneller klaar bij browsen. Met even googlen kwam ik nu niet echt uit het grote voordeel van die verbeterde latency Hier lijkt de winst tussen 3G en 4G slechts 16%.
Latency is hét voordeel van 4G, nog iets belangrijker dan bandbreedte. Je merkt het bij praktisch alles, ook bij streaming. Liedjes volgen nu echt naadloos na elkaar bij spotify, zoeken op netflix gaat veel beter.
Het verschil is in de praktijk ook veel groter, 3.5G deed bij mij 60-80ms, 4G doet nu 20-35 ms.

Hephaistos Game PC
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• nachtnet
quote:
XanderDrake schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:09:
[...]

Latency is hét voordeel van 4G, nog iets belangrijker dan bandbreedte. Je merkt het bij praktisch alles, ook bij streaming. Liedjes volgen nu echt naadloos na elkaar bij spotify, zoeken op netflix gaat veel beter.
Het verschil is in de praktijk ook veel groter, 3.5G deed bij mij 60-80ms, 4G doet nu 20-35 ms.
De voorbeelden die je noemt lijken ook bij uitstek dataslurpende apps. En laat nu juist die data bij Bliep beperkt zijn tot 67MB per dag.. Waar zit dan nog het 4G voordeel?

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
nachtnet schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:11:
[...]

De voorbeelden die je noemt lijken ook bij uitstek dataslurpende apps. En laat nu juist die data bij Bliep beperkt zijn tot 67MB per dag.. Waar zit dan nog het 4G voordeel?
Zowel spotify als netflix heeft ook bandbreedte zuinige settings. Ik denk dat vooral spotify best nog bruikbaar is onder die omstandigheden. Ook soundcloud bijvoorbeeld.

Hephaistos Game PC
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Saturnus
  • Niet online
3MB per liedje is ranzige kwaliteit. Dan heb je zo'n 20 tracks voordat de data op is en daarbij geen ruimte voor andere activiteiten. Lijkt mij niet bruikbaar.

Eergister even snel een light day voor Whatsapp. Later 15 seconden naar een webcam stream gekeken en het was op. Eigen schuld maar dat laat de bruikbaarheid van een light day zien. Waardeloos tenzij je medialoos wat Whatsappberichten wil versturen.

Saturnus wijzigde deze reactie 11-10-2015 15:16 (3%)

vieze muziek hier

• LongBowNL
Was 4G ook niet zuiniger in energiegebruik? Misschien niet helemaal waar in de praktijk omdat er nog geen enkele provider bellen over 4G aanbiedt, waardoor een 3G/2G verbinding nodig blijft (Toch?)

• itsmemax
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19-02 14:57
Mijn broer wil over van bliep naar KPN.
Wat dient hij aan te geven bij vorige provider als hij zijn nummer wilt laten overnemen?

Tele2 of T-Mobile zoals vroeger?

• polopolo150
*bliep beheert zelf het nummer dus je kan gewoon aangeven dat het van *bliep komt. Als je broer overstapt naar KPN Prepaid door middel van het online formulier word dat vanzelf gevonden na het invullen van telefoonnummer en simkaart nummer :) Dit was in mijn geval toen ik overstapte van providers, twee keer gedaan tot nu toe sinds het Tele2 tijdperk.

Als een medewerker het niet kan vinden kan je eventueel ook het vierletter afkorting noemen, heel toepasselijk, SWAG.

polopolo150 wijzigde deze reactie 19-10-2015 12:40 (21%)

• itsmemax
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19-02 14:57
Vreselijke tent, blij dat ie daar eindelijk weg gaat.
Maar hij gaat over naar een KPN bundel (abonnement) en daar stond bliep niet tussen...

• polopolo150
Heeft hij wel een nieuwe simkaart ontvangen/gekregen toen *bliep is overgestapt naar Tele2? En als hij het niet weet, wanneer heeft je broer zijn simkaart ontvangen van *bliep?

Als hij nog een simkaart heeft uit het T-Mobile tijdperk is deze helaas verlopen met het nummer.

polopolo150 wijzigde deze reactie 19-10-2015 14:14 (18%)

• CT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-02 10:17
Ik zit nu te kijken naar het aller goedkoopste alternatief en bliep is zo te zien voor mijn doen (af en toe internet buiten de deur, en soms iets meer, niet te dure EU data bundels) het meest transparante alternatief.
Bellen en sms doe ik toch nooit, en als dat gebeurd gaat dat ook via whatsapp/skype/facetime.

youfone etc. lijken goed maar daar wordt je met alle kosten (buitenland, buiten de bundel etc.) direct loeihard genaaid voor die 6euro de maand

Enige nadeel.. bliep zit op tele2, nu vroeg ik mij af of er gebruikers zijn die wel positief zijn en (ook in het buitenland) weinig problemen ervaren :) ? (aangezien de meeste mensen die uit zichzelf posten eerder hun hart willen luchten).

• Saturnus
  • Niet online
Zo vaak gebruik ik de VPN niet op 3G, maar nu werkt het niet meer.
Verbinden lukt, meer niet.
Via WiFi werkt het wel.

Iemand een idee wat ze gedaan hebben?

Toch aan mijn kant iets fout. Never mind.

Saturnus wijzigde deze reactie 04-11-2015 15:44 (13%)

vieze muziek hier

• henk717
  • Laatst online: 19-02 15:25
quote:
CT schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:37:
Ik zit nu te kijken naar het aller goedkoopste alternatief en bliep is zo te zien voor mijn doen (af en toe internet buiten de deur, en soms iets meer, niet te dure EU data bundels) het meest transparante alternatief.
Bellen en sms doe ik toch nooit, en als dat gebeurd gaat dat ook via whatsapp/skype/facetime.

youfone etc. lijken goed maar daar wordt je met alle kosten (buitenland, buiten de bundel etc.) direct loeihard genaaid voor die 6euro de maand

Enige nadeel.. bliep zit op tele2, nu vroeg ik mij af of er gebruikers zijn die wel positief zijn en (ook in het buitenland) weinig problemen ervaren :) ? (aangezien de meeste mensen die uit zichzelf posten eerder hun hart willen luchten).
Helaas een late reactie, maar aangezien dit een algemeen bliep topic is toch maar even die bump.

Zelf zit ik bij bliep om de zelfde reden als jij, ik gebruik weinig dus ik wil ook zo min mogelijk betalen en zo lang mogelijk doen met mijn tegoed. Tele2 werkt in mijn Nexus 4 toestel prima. Bliep maakt momenteel alleen gebruik van het 3G netwerk met een internet snelheid gecapped op 1MB.

Dit 3G netwerk is van t-mobile. Dus je zit min of meer derde rang aangezien de tele2 en t-mobile klanten in theorie voor zullen gaan. Toch merk ik hier weinig van in het dagelijks gebruik. Mijn internet toegang haalt mits ik goed bereikheb altijd die 1mb wel. Dit was ik van mijn vorige provider niet gewend waar ik meestal z'n 6 pogingen moest doen een pagina in te laden in drukke gebieden.

Het roaming systeem snapt mijn telefoon goed, binnen nederland doet de simkaart netjes alsof hij op zijn thuis netwerk zit. Voor toestellen die dit niet hebben kun je via de simkaart tool wisselen tussen alleen nederland , alleen buitenland of automatische selectie.

Technisch gezien helemaal niets mis met bliep dus! Het jammere vind ik wel dat de bundels zo krap zijn. Onderweg internetten is geen probleem, net even wat meer en toch dat ene filmpje kijken of een tijdje radio streaming wil er wel voor zorgen dat de bundel erg hard op is. En na die 67mb wordt het met 0,25 cent per 10mb (Handmatig activering dus geen onverwachte kosten) wel erg duur.

Kortom, bliep is de perfecte provider voor weinig verbruikers. Wil je meer MB's wordt het al snel erg duur.

henk717 wijzigde deze reactie 19-11-2015 20:47 (18%)

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:17
Wanneer het je alleen om data gaat ben je denk ik met lebara one beter af.
Voor een tientje heb je 1000mb, op te maken hoe je wilt binnen de 6 maanden.
Dat is een iets hogere prijs per mb, maar je hebt niet dat zenuwen gedoe elke dag met die minibundels en je betaalt alleen wat je verbruikt.

• timmie1
Het is alweer een tijd stil bij *Bliep na hun overname. Ze zouden weer werken aan een nieuw concept zeiden ze eens, maar daarvan nog niets gezien. Ik kom de laatste dagen wel vaker een pop-up met *Bliep-reclame tegen op social media. Je kunt blijkbaar tijdelijk gratis een nieuwe simkaart aanvragen.

Het is wel jammer dat ze hun voorwaarden en tarieven hebben veranderd sinds ze bij Tele2 zitten, ik ben zelf naar een andere provider met goedkoop onbeperkt internet gegaan en maakt nauwelijks meer gebruik van de *Bliep-sim. Bellen is toch minder interessant dan internettoegang. Veel jongeren die vroeger *Bliep hadden, stappen over of geven hun simkaarten aan hun (oudere) ouders. En dat terwijl ze eigenlijk een jongerenprovider zijn.

Het T-mobile netwerk in de omgeving is nog even slecht zonder 4G(dropped calls, sms messages en meerdere keren reloaden voor een volledige webpagina) en het feit dat *Bliep geen 4G-internettoegang of VoLTE biedt nog een reden voor mij voorlopig dat ze (nog) geen alternatief voor huidige provider zijn.

Hun website is om de een of andere reden ook offline opeens...

timmie1 wijzigde deze reactie 19-11-2015 22:01 (3%)

............

• Bliepp
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 21-01-2016
Ze moeten gewoon met de oudere concept terug komen....Ondanks de relatief lage snelheid waren de meeste er wel blij mee.

Binnenkort stappen ze over naar het 4G netwerk van Tele2, kunnen ze dus ook weer veel goedkoper data inkopen.

Moet toch gewoon mogelijk zijn om voor 50 cent per dag onbeperkt internet aan te beiden tegen relatief lage snelheid (384 kbps) ? Zoals het vroeger was.... En nu helemaal op het Tele2 netwerk.

Hier overigens ook het zelfde, heb 2 broers en 1 zus allemaal maakten dagelijks gebruik van Bliep en nu ook allemaal overgestapt.... Nou ja het zal wel, maar denk als bliep niet snel wat veranderd het niet meer lang gaat duren voordat ze er helemaal mee gaan kappen.

• iBugged
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 19-02 13:54
quote:
timmie1 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:00:
Het is alweer een tijd stil bij *Bliep na hun overname. Ze zouden weer werken aan een nieuw concept zeiden ze eens, maar daarvan nog niets gezien. Ik kom de laatste dagen wel vaker een pop-up met *Bliep-reclame tegen op social media. Je kunt blijkbaar tijdelijk gratis een nieuwe simkaart aanvragen.

Het is wel jammer dat ze hun voorwaarden en tarieven hebben veranderd sinds ze bij Tele2 zitten, ik ben zelf naar een andere provider met goedkoop onbeperkt internet gegaan en maakt nauwelijks meer gebruik van de *Bliep-sim. Bellen is toch minder interessant dan internettoegang. Veel jongeren die vroeger *Bliep hadden, stappen over of geven hun simkaarten aan hun (oudere) ouders. En dat terwijl ze eigenlijk een jongerenprovider zijn.

Het T-mobile netwerk in de omgeving is nog even slecht zonder 4G(dropped calls, sms messages en meerdere keren reloaden voor een volledige webpagina) en het feit dat *Bliep geen 4G-internettoegang of VoLTE biedt nog een reden voor mij voorlopig dat ze (nog) geen alternatief voor huidige provider zijn.

Hun website is om de een of andere reden ook offline opeens...
Met een gratis simkaart wil ik *bliep nog wel een kans geven, heb je toevallig een linkje? :)

• RemcoDelft
Na het spontaan afsluiten van m'n nummer heb ik ondertussen nog 2 keer 1 cent en zelfs een keer 0 cent van de helpdesk gekregen... Ondertussen laat de "app" de kosten van gevoerde gesprekken niet meer zien, data/SMS staat er wel in.

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:46
Ik zou ook best 2 euro per dag voor onbeperkt internet over hebben, maar goed - ik ben dan ook geen typische bliep gebruiker, maar iemand die een paar keer per jaar een weekje of weekend in NL is. Dan is een normaal abo zinloos, en ben je met prepaid elke maand je dure databundel kwijt. Maar Bliep is perfect!

specs

• RemcoDelft
quote:
ASW1 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:09:
Zover ik het kan zien hoef je alleen een gratis simkaartje op te halen of thuis te laten sturen, zet je er online 10 euro "One" tegoed op en vervolgens heb je 180 dagen om dat tegoed tegen 1 ct/Mb te verbruiken. (tenminste zo lang als dat 1ct/Mb tarief gehandhaafd blijft, maar dat blijft denk ik wel aangezien dat tarief er al vrij lang is)
Een half jaar online met een paar MB/dag klinkt als een hele goede deal voor 10 euro :)

• HallonRubus
Kan er niet iemand even een Lebara topic openen ofzo :+

Edit: hier dus Lebara/Lebara One :)

HallonRubus wijzigde deze reactie 21-11-2015 23:06 (74%)

• ASW1
Goed plan.

• Toff
Nu nog een liev modje die alle Lebara posts wil verhuizen van ons mooie *bliep draadje...

• smanguns
  • Laatst online: 07-02-2016
wie heeft nog de oude AV van bliep?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb nog in elk geval een papieren versie hier in zo'n geel kartonnen mapje. Wat wou je weten?

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20:30
De huidige versie (v. 150515) staat hier: https://www.bliep.nl/assets/docs/av.pdf

Hier een oude versie van de voorwaarden (v. 260614): https://web.archive.org/w...iep.nl/assets/docs/av.pdf

Hier ook nog een oude tarievenlijst (aug. 2013): https://web.archive.org/w....nl/static/pdf/tariff.pdf

U123456 wijzigde deze reactie 24-11-2015 16:09 (69%)

• pa2ra
quote:
ASW1 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:29:
Ik begin nu toch weer te twijfelen.
Heb net een lebara kaartje dat ik nog had liggen geprobeerd op die opwaarpagina om te kijken wat er gebeurt als je "One" kiest en doorgaat naar betaling.
Daar staat vervolgens"Not recurring - Remember to renew Lebara One next month"

Dan zou One dus toch een (maandelijkse terugkerende!) fee zijn die je slechts toegang geeft tot lagere tarieven?
Als dat zo is dan zat ik er dus helemaal naast en is het echt totaal oninteressant.
Kijk, en dat bedoelde ik :-)

• nsa1984
  • Laatst online: 21:17
Hoi Allemaal,

als gevolg van t-mobile zijn actie met betrekking tot de flex abonnementen, ben ik op zoek naar een goed alternatief. Bliep lijkt dit te bieden, al ben ik het met velen eens dat een dagbundel van 67mb soms tekort zal schieten.

Ik heb hierover dan ook een vraag bij de Bliep helpdesk neergelegd en daarop vandaag antwoord gekregen.

[vraag]
Even een vraag met betrekking op de databundels.
Jullie hebben een 10mb databundel voor 25cent en een 67mb databundel voor 50cent. In jullie voorbeeld staat dat als je tekort komt aan een 67mb databundel je eindeloos mag bij kopen van de 10mb databundel.
Begrijp ik daaruit goed dat als ik op een locatie zonder reguliere internet toegang zit en een bestand (tekst, presentatie, filmpje) van 100mb wil downloaden, dat jullie dan willen dat ik 1*67mb a 50cent en 4*10mb a 4*25 cent afneem (totaal 1,50)? Ondanks dat het in die situatie voor mij voordeliger is om 2*67mb a 2*50cent (totaal 1,00) af tenemen?
[/vraag]

[antwoord]
Je kan maximaal een maal per dag een yellow day activeren. Als je meer dan 67mb per dag wil verbruiken zal dit inderdaad iets meer geld kosten. We bekijken of we in de toekomst ook voordelige bundels kunnen voorzien voor wie meer dan 67 per dag wil verbruiken.
[/antwoord]

Iemand een idee waar die vrijheid (eventueel iets duurder) in prepaid wel bestaat? Ik zag lebara al besproken worden, maar bovenstaande bericht ontkracht die optie weer een beetje.

nsa1984 wijzigde deze reactie 25-11-2015 00:00 (6%)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• HallonRubus
Als je een vaak een bestand van 100MB download dan is het enige alternatief een maandbundel met meer dan 100MB.

Ik zie hier bijvoorbeeld een handvol prepaid bundels met 250 of 500 MB voor ¤5/maand

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:18

The Wizard

Moderator Mobile
quote:
Toff schreef op zondag 22 november 2015 @ 02:16:
Nu nog een liev modje die alle Lebara posts wil verhuizen van ons mooie *bliep draadje...
Reacties zijn verplaatst, maar graag de volgende keer een TR aanmaken, dan reageren we wat sneller :).

• Toff
quote:
The Wizard schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:13:
Reacties zijn verplaatst, maar graag de volgende keer een TR aanmaken, dan reageren we wat sneller :).
Je hebt helemaal gelijk, maar het was al laat. Alsnog bedankt. :)

• nsa1984
  • Laatst online: 21:17
sdk16420
Het gaat me niet om een speciale situatie, wilde alleen een situatie schetsen waarin een dubbele "yellow" bundel handig kon zijn. Helaas is bliep klaarblijkelijk (nog) niet willig om de "yellow" bundel meerdere malen per 24uur te verkopen.

Kleine abonnementen is een optie, maar de afgelopen jaren is mijn bel, sms en data verbruik zo verandert dat dat zelfs een klein abonnement niet rechtvaardigt. Voorlopig heb ik mijn heil gezocht binnen "lebara one", waarbij de tarrieven hoger liggen maar ik alle vrijheid heb om indien gewenst op een dag al mijn beltegoed te verbruiken aan mb's. Gewoon maar eens kijken waar mijn daadwerkelijke dag verbruik op uit komt, ik kan als dit tegoed op is altijd nog naar bliep komen, in verband met de lagere tarrieven.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• ASW1
N.a.v. de eerdere discussie hier over Lebara One is nu inderdaad bevestigd dat dit voor velen een betere dataoplossing kan zijn dan Bliep.

In het kort gezegd; je kunt een gratis Lebara simkaart krijgen, zie hier: http://www.lebara.nl/storefinder
Vervolgens zet je hier "Lebara ONE" beltegoed op.
Let op, het moet perse "ONE" tegoed zijn, dat is anders dan gewoon beltegoed! Internetten via gewoon beltegoed is stervensduur.
Vervolgens heb je 6 maanden de tijd om dit tegoed op te maken tegen een prijs van 1ct per Mb.
6 maanden na een opwaardering wordt het tegoed bevroren en komt weer vrij na opnieuw opwaarderen, maar na 9 maanden vervalt het definitief.

Aanzienlijk handiger optie voor mensen die incidenteel data willen gebruiken dan het gehannes met de minibundels van Bliep. Het bellen is wel duurder met Lebara one, namelijk 9ct/m(naar mobiel) 1ct/m(naar vast) plus 9ct starttarief.

Deze post is alleen bedoeld om een alternatief voor Bliep in overweging te nemen, het is niet de bedoeling dat hier verder over gediscussieerd wordt.
Verder praten in het Lebara/Lebara One topic.
Lebara/Lebara One

• PH Yaris
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:22
Vraag aan helpdesk over 4G bij *BLIEP (beloofd voor het eind van dit jaar door BLIEP)

Antwoord van *BLIEP:

Hoi, Tot onze spijt kan *bliep nog geen gebruik maken van de 4G functionaliteiten van Tele 2. We zijn momenteel nog in onderhandeling met Tele 2 om 4G ook zo snel mogelijk aan te bieden voor *bliep klanten. Van zodra dit beschikbaar is gaan we hierover communiceren

• LongBowNL
Ik kan me herinneren dat ze naar Tele2 zijn gegaan juist voor de 4G. Ik dacht dat is al uitonderhandeld, niet dus...

• RemcoDelft
De overstap naar Tele2 was vanwege lagere kosten. Het 4G-verhaal is bedoeld om klanten te laten denken dat ze er beter van worden... Met 3G ben je al binnen een minuut door je dagbundel heen, ik zou niet weten wat 4G op een telefoon dan kan toevoegen. 't Is niet alsof de bundel groot genoeg is voor tethering naar een laptop...
Ondertussen is Bliep failliet en voor uit m'n hoofd slechts 2 ton overgenomen door een andere partij. Met dergelijjke minieme bedragen kan ik me goed voorstellen dat Tele2 helemaal geen zin heeft in snelheidsverhogingen en verdere onderhandelingen met Bliep.

• polopolo150
*bliep moet in 2016 en 2017 een betalingsachterstand van enkele ton terugbetalen aan tele2. Lijkt me eerder dat ze eerst dat moeten terugbetalen voordat er over nieuwe voorwaarden word onderhandeld.

• timmie1
quote:
polopolo150 schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:17:
*bliep moet in 2016 en 2017 een betalingsachterstand van enkele ton terugbetalen aan tele2. Lijkt me eerder dat ze eerst dat moeten terugbetalen voordat er over nieuwe voorwaarden word onderhandeld.
Hoe kom jij aan deze informatie, als ik vragen mag?

............

• polopolo150

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:46
Dat zegt toch helemaal niks over heronderhandelingen? Die kunnen gewoon doorgaan, zolang het voor beide partijen gunstig is. Tele2 heeft baat bij een gezond Bliep dat er in 2017 nog is, als Bliep aannemelijk kan maken dat dit met een iets gewijzigd produkt beter lukt, dan hebben ze daar bij Tele2 echt wel oren naar.

specs

• polopolo150
Wie weet. Enigste wat we kunnen doen is hopen dat dit het geval is. Als *bliep een beter aanbod kan geven met 4G of het mogelijk maakt om in 1 keer 2 GB voor 15 euro kan aanbieden dan kunnen beiden partijen wel iets mee om meer te verdienen :)

• Bliepp
  • Laatst online: 21-01-2016
quote:
polopolo150 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:54:
Wie weet. Enigste wat we kunnen doen is hopen dat dit het geval is. Als *bliep een beter aanbod kan geven met 4G of het mogelijk maakt om in 1 keer 2 GB voor 15 euro kan aanbieden dan kunnen beiden partijen wel iets mee om meer te verdienen :)
15 euro voor 2 GB dat heb je toch al min of meer? alleen je betaalt beetje bij beetje per dag? Als dat is waar ze Bliep weer gezond mee moeten krijgen... Op 4G netwerk van Tele2 mag je toch wel wat meer verwachten.

• LongBowNL
quote:
Bliepp schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:57:
[...]

15 euro voor 2 GB dat heb je toch al min of meer? alleen je betaalt beetje bij beetje per dag? Als dat is waar ze Bliep weer gezond mee moeten krijgen... Op 4G netwerk van Tele2 mag je toch wel wat meer verwachten.
Ja, maar polopolo wil in 1 keer 2GB aanschaffen in plaats van in allemaal kleine stukjes. Nu kun je op een dag niet heel veel gebruiken. Als je een 2GB bundel aanschaft kan je op 1 dag 100MB gebruiken om de volgende dag bijvoorbeeld niets te gebruiken. Als je nu 100MB wilt gebruiken moet je allemaal losse 10MB pakketjes gaan kopen. :/

• polopolo150
Precies! Hoewel ik me wel nu besef dat *bliep dit systeem misschien niet eens vrijwillig heeft ingevoerd onder tele2. 2000 mb : 30 dagen = 67 mb is opzich een rekensom die ik nog kan begrijpen van *bliep maar waar komt de 10 mb vandaan zodra je over je bundel bent? Waarom is het niet mogelijk om nogmaals 50 cent te betalen voor 67 mb bijvoorbeeld? Kan me echt niet voorstellen dat iemand heeft bedacht dat ze hier iets mee kunnen winnen.

Ondanks dat. Ja, LongBowNL legt exact uit wat ik bedoel. Als *bliep meer wil aanbieden dan 2gb voor 4G dan ben ik daar natuurlijk ook benieuwd naar. :+

• timmie1
In het nieuwsbericht over T-Mobile op de homepage staat het volgende:
quote:
T-Mobile heeft nu in totaal 3,67 miljoen klanten. Vorig jaar waren dat er nog 3,9 miljoen. Daarmee lijkt het verlies dan de gemelde 135.000 klanten, maar dat komt doordat T-Mobile in maart 2015 Bliep* verkocht en daarmee 88.000 klanten verloor en het die cijfers niet meerekent in zijn klantenverlies.
*Bliep was toch een zelfstandig bedrijf, voordat het naar Tele2 verhuisde en door Artilium overgenomen werd?

Van die 88.000 *Bliepklanten zullen er nu wel hoogstens 10.000 overgebleven zijn. Iedereen die ik ken is overgestapt en op Facebook hebben er nog nooit zo weinig mensen gepost.

Ze maken nu overigens wel reclame voor refurbished toestellen in combinatie met een *Bliep simkaart.

timmie1 wijzigde deze reactie 25-02-2016 12:22 (21%)

............

• LongBowNL
*Bliep was inderdaad zelfstandig en maakte alleen gebruik van het T-Mobile netwerk. Misschien tellen ze gebruikers van het netwerk mee.

• polopolo150
*bliep was een eigen BV maar T-Mobile had wel een handje in de oprichting van *bliep. Vergeet niet dat de oprichters van *bliep naast een handjevol jongeren ook dezelfde gasten zijn als Hyves Mobile. :) T-Mobile had natuurlijk zelf ook belang erbij samen met toenmalig eigenaar Telegraaf Media Groep en huidig eigenaar Artilium. (Artilium en *bliep hadden sinds dag 1 ook al een band, alleen nu is het gered door hun :) )

Het was ook T-Mobile's manier om te concurreren met onbeperkt internet, wat tijdens de oprichting helemaal verdwenen was in telecomland. Dit kwam door een fantastische deal en een grote gok die *bliep heeft kunnen doen, met de kennis van vandaag. Nu doet Tele2 het ironisch zelf met een eigen 4G ferquentie en het aanbieden van 24 GB, waar *bliep nu een contract mee heeft.

polopolo150 wijzigde deze reactie 25-02-2016 19:11 (30%)

• dicksterk
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 03-02 16:36
Ik Overweeg Bliep als vervanger voor chozze te nemen maar vraag me daarbij 1 ding af: kan je met bliep naar 0900-nummers bellen?

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

❤️ Elisha Cuthbert ❤️

Nee, 0900-nummers zijn geblokkeerd, evenals shortnummers om naar te SMSén.

Steun mensen met gehoorproblemen! Teken dan deze petitie!!
________
What is the volume of a pizza of radius z and thickness a ?
Answer: pi z z a !

• RemcoDelft
quote:
AW_Bos schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:52:
Nee, 0900-nummers zijn geblokkeerd
Is dat nieuw? Ik heb het in het verleden gewoon gebruikt. Lekker onhandig ook, huisartsenposten en politie gebruiken 0900-nummers!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

❤️ Elisha Cuthbert ❤️

Oh, 0900.... dan ik geloof dat de 0909 en 0906-lijnen wel geblokkeerd zijn. 0900-nummer zou wel erg vervelend zijn, tenzij ze een mooie whitelist hebben.

Steun mensen met gehoorproblemen! Teken dan deze petitie!!
________
What is the volume of a pizza of radius z and thickness a ?
Answer: pi z z a !

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17:12

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb afgelopen weekend nog met *bliep naar een 0900-nummer gebeld. Ik betaalde het "per gesprek" tarief van dat 0900-nummer plus 7 cent, voor een gesprek van minder dan een minuut.

• polopolo150
Nummers werden bij de "oude" *bliep geblokkeerd. Dat is nu niet meer het geval :)

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14-02 22:13

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Werkt bij jullie de Selfcare pagina nog goed? (en dan specifiek de geschiedenis?) Ik heb al een paar keer gebeld met mijn Bliep SIM om het tegoed op te maken (ga porteren naar Simyo) , maar de waardes lijken niet te veranderen en de 'Geschiedenis' pagina laat alleen smsjes uit juni vorig jaar zien (en dus geen enkele data sindsdien buiten centen van de Bliephelpdesk, ik vermoed om mijn nummer actief te houden?)

tomba.tweakblogs.net || Subsonic fan !

• ReBr
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Hier werkt de Selfcare nog prima hoor.

Maar een betere manier om het tegoed wat je nog hebt, te controleren,
Stuur een SMS met de tekst Saldo naar 1350, nu krijg je het actuele tegoed+op evt resterende MB's in een sms bericht toegestuurd.

Via een sms bericht naar 1350 is het ook mogelijk om een dagbundel te activeren.
stuur 25cent naar 1350 voor de 10MB bundel
stuur 50cent naar 1350 voor de 67MB bundel
Dit werkt prima, voor als je geen beschikking hebt over wifi

Also known as: Rencomp

• cc12
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 03-02 16:47
Ik heb de laatste tijd veel last dat het bellen naar anderen niet lukt en krijg steeds het volgende te horen: "Het nummer dat u nu heeft gebeld is nu niet bereikbaar."

Ik moet vaak meerdere malen bellen om wel contact te kunnen leggen. Problemen met Kruidvat (KPN), Ziggo vast en ook Simpel. Let wel: de Kruidvat en Simpel zijn mijn eigen andere telefoons waarmee ik test nadat ik met veel moeite verbinding kreeg met een Ziggo Vast telefonie.

Andere mensen hier ook last van?

Het is iets wat me de laatste tijd opvalt. Daarvoor nooit problemen gemerkt met *Bliep telefonie.

cc12 wijzigde deze reactie 10-03-2016 13:31 (13%)

• polopolo150
Hier heb ik de laatste tijd ook last van. Hierdoor ben ik overgestapt naar Lebara One. Ben in 1 keer van al mijn problemen af.

• LongBowNL
Ik moet regelmatig mijn telefoon opnieuw opstarten om te zorgen dat ik normaal kan bellen.

• timmie1
quote:
cc12 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:29:
Ik heb de laatste tijd veel last dat het bellen naar anderen niet lukt en krijg steeds het volgende te horen: "Het nummer dat u nu heeft gebeld is nu niet bereikbaar."

Ik moet vaak meerdere malen bellen om wel contact te kunnen leggen. Problemen met Kruidvat (KPN), Ziggo vast en ook Simpel. Let wel: de Kruidvat en Simpel zijn mijn eigen andere telefoons waarmee ik test nadat ik met veel moeite verbinding kreeg met een Ziggo Vast telefonie.

Andere mensen hier ook last van?

Het is iets wat me de laatste tijd opvalt. Daarvoor nooit problemen gemerkt met *Bliep telefonie.
Hier ook zoiets, alleen krijg ik de gesproken melding dat ik te weinig beltegoed heb. Ook het verbruiksoverzicht klopt niet meer, verbruikte tegoed en gebelde minuten komen niet overeen met werkelijkheid.

Ook soms wat dropped calls en met roaming duurt het tientallen minuten voordat ik verbinding kan maken met een netwerk.

De klachten met bellen komen sowieso voor bij gesprekken met KPN, Vodafone.

timmie1 wijzigde deze reactie 11-03-2016 16:29 (9%)

............

• Marco250
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19-02 16:14
Leeft bliep nog wel? Bijna een jaar geleden door een bedrijf overgenomen, toen werd er aangekondigd dat bliep naar een nieuwe model ging kijken, maar daarna eigenlijk niks meer van gehoord.

Waar blijft bv de 4G? Ok je hebt er weliswaar niks aan met 67 MB, maar gaat er nog iets gebeuren met Bliep of gaat het een langzame dood tegen moet?

Zo jammer van Bliep. 50 cent per dag was echt super handig, misschien was het niet winstgevend genoeg? Maar denk dat velen ook met 75 cent per dag genoeg hadden genomen met de snelheid die toen werd aangenomen en met de huidige 4g netwerken moet daar toch gewoon winst op te halen zijn?

Had eigenlijk wel verwacht, met de overstap naar Tele2 en nu ze klaar zijn met hun eigen 4G netwerk dat Bliep weer een "comeback" zou maken...

Misschien dat iemand die deze forum bezoekt en iets doet voor bliep er meer vanaf weet?

• ASW1
Voor een beetje internet dat niet veel mag kosten zijn er tegenwoordig betere aanbieders die 1ct/MB prepaid rekenen.
Alleen is bellen dan wat duurder. Als je wel regelmatig belt en het mag niks kosten kun je misschien een dual simtoestelletje nemen.

• timmie1
quote:
Marco250 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:29:
Leeft bliep nog wel? Bijna een jaar geleden door een bedrijf overgenomen, toen werd er aangekondigd dat bliep naar een nieuwe model ging kijken, maar daarna eigenlijk niks meer van gehoord.

Waar blijft bv de 4G? Ok je hebt er weliswaar niks aan met 67 MB, maar gaat er nog iets gebeuren met Bliep of gaat het een langzame dood tegen moet?

Zo jammer van Bliep. 50 cent per dag was echt super handig, misschien was het niet winstgevend genoeg? Maar denk dat velen ook met 75 cent per dag genoeg hadden genomen met de snelheid die toen werd aangenomen en met de huidige 4g netwerken moet daar toch gewoon winst op te halen zijn?

Had eigenlijk wel verwacht, met de overstap naar Tele2 en nu ze klaar zijn met hun eigen 4G netwerk dat Bliep weer een "comeback" zou maken...

Misschien dat iemand die deze forum bezoekt en iets doet voor bliep er meer vanaf weet?
Precies wat ik ook dacht. Ik had gedacht dat Bliep zo gauw mogelijk over zou gaan op 4G(want veel goedkoper voor Tele2 en dus ook voor *Bliep) en dat Bliep op het netwerk van prijsvechter Tele2 weer grotere bundels zou kunnen gaan aanbieden. *Bliep kon dan gelijk ook VoLTE gaan aanbieden wat er weer voor kan zorgen dat alles nog goedkoper kan. Ondertussen blijft het akelig stil, en binnenkort verwacht ik een mooie aanbieding te krijgen voor al onze Bliepnummers bij één van de grote operators . Ik denk dat ik er maar eens een mailtjes over stuur, die stilte heeft nu onderhand lang genoeg geduurd...

Huidige indruk van *Bliep die ik momenteel heb:
Sinds de overgang van T-Mobile 3g naar T-Mobile 3g->Tele2 3g maak ik een stuk meer storingen mee. Ik kan soms niet bellen omdat ik te weinig tegoed zou hebben of oproepen komen niet door. Ook voicemail werkt niet, bellers krijgen de melding dat "er geen geldig voicemailabonnement is ingesteld voor dit nummer". Als je voicemail uitzet en iemand belt je terwijl je offline bent, krijg je verschillende meldingen met stemmen in allerlei exotische talen te horen. Tenslotte kan je tegenwoordig je beltegoed niet meer opvragen door 1244 te bellen wat onhandig is, aangezien hun app niet altijd werkt of up to date is.
Genoeg verbeterpunten, dus.

............

• RemcoDelft
quote:
ASW1 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:32:
Voor een beetje internet dat niet veel mag kosten zijn er tegenwoordig betere aanbieders die 1ct/MB prepaid rekenen.
Welke aanbieder is dit?

• timmie1
quote:
Voor zover ik weet hebben Lebara en Lycamobile soms zulke acties...

............

• ASW1
Ik geloof dat Lebara de aantrekkelijkste optie is, daar is ook een topic over. Je moet dan van "Lebara One" gebruikmaken. Het is geen actie maar al lange tijd het vaste tarief bij hen.

• timmie1
quote:
ASW1 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:11:
Ik geloof dat Lebara de aantrekkelijkste optie is, daar is ook een topic over. Je moet dan van "Lebara One" gebruikmaken. Het is geen actie maar al lange tijd het vaste tarief bij hen.
Eigenlijk is dat tarief niet zo besparend in vergelijking met andere providers hoor.
Bij Vodafone prepaid heb je 1GB voor ¤9,95(1000MB voor 995cent), T-Mobile 1,5GB voor ¤14,95(1500MB voor 1495cent). Enige verschil is dat je minder betaalt als je minder gebruikt...

En dat nieuwe plan van Bliep is waarschijnlijk het verkopen van simkaarten met refurbished telefoons erbij. En dat zoveel mogelijk promoten via Facebook en Twitter.

timmie1 wijzigde deze reactie 29-03-2016 21:20 (13%)

............

• ASW1
Het is ontzettend goedkoop als je maar incidenteel en weinig data gebruikt.
Veel mensen hebben helemaal geen 1000MB nodig, die willen misschien 100 of 200MB per maand gebruiken, dat kost je dan 1 of 2 euro.

• timmie1
Tweet van Bliep over 4G, paar dagen geleden verstuurd:
quote:
We zijn nog altijd dit aan het onderhandelen met Tele2. We zullen dit laten weten aan de klanten van zodra dit beschikbaar is.
Nog iets interessants:
quote:
Het gaat heel goed met *bliep! We zijn aan het brainstormen voor extra tariefplannen en ook de facebookactie is een succes!
en:
quote:
We hopen tegen eind dit jaar 4G te kunnen lanceren!

timmie1 wijzigde deze reactie 29-03-2016 22:05 (38%)

............

• pa2ra
quote:
timmie1 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:00:
Tweet van Bliep over 4G, paar dagen geleden verstuurd:

[...]

Nog iets interessants:

[...]

en:

[...]
Dan lopen ze wel een jaar achter want na de overgang naar Tele2 zeiden ze dat ze eind 2015 4G zouden gaan aanbieden

• timmie1
quote:
pa2ra schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:59:
[...]

Dan lopen ze wel een jaar achter want na de overgang naar Tele2 zeiden ze dat ze eind 2015 4G zouden gaan aanbieden
Blijkbaar wel, want deze tweet komt uit januari van dit jaar(2016).

............

Acties:
  • +1Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19-02 11:38
Ze mogen bij Bliep wel eens opschieten met die nieuwe tariefplannen want ze worden links en rechts ingehaald door andere prepaid aanbieders.

Wat data betreft krijg je bij Bliep voor 10 euro maximaal 1,33 GB. Bij GTmobile krijg je daar een 5 GB maandbundel voor, bij Lycamobile 15 GB (dankzij de gratis SIM met 10 euro beltegoed) en Vectone dut nog even door met 4 GB. Als je daarentegen zolang mogelijk wilt doen met je Bliep tegoed (ik geloof zes maanden) dan ben je gedwongen absurd dure dagbundels van 10 MB voor 25 cent te kopen. In beide gevallen ben je ook beter af met Lycamobile's Saver plan, waar je voor 10 euro 2 GB (d.w.z. 10 MB voor 5 cent) krijgt die je kunt uitsmeren over zes maanden zoals je wilt.

Naast data is ook SMS-en goedkoper bij Lyca, net zoals bellen naar vast vanaf 1 minuut en naar mobiel vanaf 9 minuten. Als je maar weinig belt is het sowieso lood om oud ijzer welke van de twee je kiest. Als je vaak of lang belt ben je veel goedkoper uit met VoipBuster klonen zoals BrowserCalls (0,09 cent per minuut naar vast) of StuntCalls (0,5 cent per minuut naar vast en mobiel). Als je geen smartphone hebt kun je nog steeds via zo'n kloon bellen. Eerst bel je via Lyca naar een centraal inbelnummer (b.v. 020-2222020) om vervolgens via je kloon te bellen naar mobiel (0031612345678#). Dat is nog steeds goedkoper vanaf 2 minuten (7,5 cent) dan Bliep (10 cent) of Lyca rechtsstreeks (13,5 cent). Als er wel een internet verbinding in de buurt is bel je iets goedkoper via Phone2Phone: je logt in op de website van je kloon en vult het nummer in van je (dumb) phone en het nummer dat je wilt bellen (1 cent per minuut, vast of mobiel).

Gaat Bliep ooit weer eens concurreren met b.v. onbeperkt internet (maar dan wel sneller en goedkoper dan KPN Onbeperkt prepaid) of een soort Saver plan met 0,25 cent per MB?

Zo ja, dan vis ik hun SIM weer uit de vuilnisbak.

prepaidsmurf wijzigde deze reactie 17-04-2016 11:39 (118%)
Reden: dumb phone voorbeelden

• HallonRubus
Ze hebben een nieuwsbrief gestuurd, staat niet heel veel in, maar iig werken er nog mensen daar.

http://us13.campaign-arch...d=0677734d89&e=85881f1b46
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*