[*bliep] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
Not Found
The requested URL was not found on this server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hzonnevijlle
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-05 17:03
Ik heb begin februari een nieuwe bliep sim aangevraagd met nummerbehoud. Heb de SIM gekregen, maar nu kan ik met geen van deze 2 bellen. Heb diverse e-mails gestuurd naar support@bliep.nl en support@bliepshop.nl. Geen reactie. Ben ik de enige? Nog een keer een SIM kaartje aanvragen met nummerbehoud?
toevoeging 31 maart: ik ben een paar dagen later door Bliep gebeld. Stuurden een neiuwe SIM en alles werkt nu weer naar behoren. Niks mis meer mee.

[ Voor 19% gewijzigd door hzonnevijlle op 31-03-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 00:02
hzonnevijlle schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:23:
Ik heb begin februari een nieuwe bliep sim aangevraagd met nummerbehoud. Heb de SIM gekregen, maar nu kan ik met geen van deze 2 bellen. Heb diverse e-mails gestuurd naar support@bliep.nl en support@bliepshop.nl. Geen reactie. Ben ik de enige? Nog een keer een SIM kaartje aanvragen met nummerbehoud?
je moet je nieuwe sim nog bevestigen met een sms code die je op je oude simkaart ontvangen hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het komt allemaal wat amateuristisch over, deze overstap. Na contact met de helpdesk of de actie wel klopt, omdat er verder niets op de website stond, kreeg ik een reactie terug dat de website is aangepast. Dus de mail die ik als potentieel phising email aanzag, was dus echt.

Het eerste wat me verbaasde is dat ik m'n adresgegevens in moest vullen. Als het goed is, zou Bliep die al moeten hebben.

Vandaag kreeg ik een mail dat de nieuwe kaart onderweg is, met een email met daarin wachtwoord en een website voor aanpassen, nl. https://bliep.overal.com. Dat is bepaald geen veilige manier of wachtwoorden te versturen.

Via SIDN zie ik dat Connexxion de eigenaar is van dit bliep.overal.com. Maar op de website staat (https://www.bliep.nl/cockpitpanel/storage/docs/contact.pdf) nog steeds Artilium in Brugge. En de communicatie kwam volgens mij uit den Haag (kan het even niet meer vinden in mijn mailbox). Kennelijk is er ook nog een NL tak. In 2015 zijn ze Artilium geworden (https://www.faillissement...ium-na-faillissement.aspx), maar de band met Connexion is nieuw voor me. Weet iemand daar meer van?

Op het login scherm staat; powered by Overal Mobiel. Zoek je daar op, dan kom ik op een Haags adres, https://www.oozo.nl/bedri...1224812/overal-mobiel-b-v. Daar staat dat diverse bedrijven die op hetzelfde adres geregistreerd staan (als 1-manszaak).

Wat er met het oude account gebeurt en de oude website is onduidelijk. Communicatie lijkt op het niveau van een stel scholieren te gaan (net iets te jolig taalgebruik). Wel aardige mensen, maar iets professioneler had wel gemogen (soms duurt het ook dagen voordat je een reactie hebt; het zal wel druk zijn).

Het hele proces gaat een beetje vaag en lijkt niet echt professioneel te gaan. Het is dat ze zo goedkoop zijn (voor prepaid bellen zijn ze volgens mij nog steeds de goedkoopste). Misschien is dat gelijk de reden dat het zo weinig professioneel verloopt. Zolang alles blijft werken houd ik het zo, maar een schoonheidsprijs verdient het allemaal niet.

[ Voor 18% gewijzigd door kdekker op 15-02-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 11:43
hzonnevijlle schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:23:
Er is ook nog hulp@bliep.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Noxious schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:22:
[...]

Er is ook nog hulp@bliep.nl
Dat duurt soms erg lang... (zie ook mijn reactie hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 23:49
Mijn bliep sim werkt plotseling niet meer vandaag, dus ik denk: even de nieuwe erin doen, maar die werkt ook niet!!!!

Ik ben dus onbereikbaar, wat onacceptabel is.

Natuurlijk hulp@ gemaild en een dm op twitter, maar een vorige keer duurde het een week dat ik antwoord kreeg op iets.

Wie weet hoe ik ze kan bereiken dat ze zoiets urgents corrigeren?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-05 20:32
birdibird schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:29:
Dat is het nadeel van *bliep. Ze zijn niet telefonisch bereikbaar bijvoorbeeld.

Wens je heel veel succes hiermee. Helaas zijn ze via @Anoniem: 555397 ook niet bereikbaar denk ik. Is nog van vele jaren geleden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Hier hetzelfde, "sim niet geregistreerd". Te lang getreuzeld met switchen van netwerk :/
birdibird schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:29:
Mijn bliep sim werkt plotseling niet meer vandaag, dus ik denk: even de nieuwe erin doen, maar die werkt ook niet!!!!

Ik ben dus onbereikbaar, wat onacceptabel is.

Natuurlijk hulp@ gemaild en een dm op twitter, maar een vorige keer duurde het een week dat ik antwoord kreeg op iets.

Edit, tweet van bliep:

[ Voor 8% gewijzigd door xyanide op 21-02-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 11:43
Ja ik heb laatst hun Twitter-account gepoke'd en nu is er ineens leven :P voor het eerst in 3 jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ja, inderdaad, ik kreeg een DM terug!

Hoi birdibird, bedankt voor je bericht! Er zijn momenteel een aantal *bliep simkaarten onterecht afgesloten door Tele2. We hebben dit geëscaleerd bij Tele2. Groetjes, *bliep

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:08
Noxious schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:27:
Ja ik heb laatst hun Twitter-account gepoke'd en nu is er ineens leven :P voor het eerst in 3 jaar :+
Ze waren hun wachtwoord vergeten waarschijnlijk :+.

Maar effe zonder gekheid, het is toch vreemd dat er 3 jaar 0 berichten zijn verstuurd en nu opeens leven als provider zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Aanvulling op https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61451090:
Ik heb een SIM kaart ontvangen, maar zag te laat dat ik een bepaalde dag de kaart 's ochtends moest verwisselen. Aan het einde van de dag alsnog gedaan (eerst oude tegoed opgeschreven en controle of ik nog kon bellen met de oude kaart, dat was zo). Daarna de nieuwe er in en die deed het gelijk. Kennelijk kunnen dus 2 SIMs met hetzelfde telefoonnummer tegelijk actief zijn (dat is iets wat ik niet wist/verwachtte).

De nieuwe website (https://bliep.overal.com) ziet er aardig uit. Alleen voice mail uitzetten is niet persistent. Iedere keer dat je opnieuw kijkt, staat voice mail weer aan. Verder kun je niet meer - zoals bij de oude bliep website - tegoed doorschuiven naar een ander (ik weet ook niet of dat als opwaarderen telde, waardoor je weer 6 maanden vooruit kon). En de bliep app werkt niet meer (staat in de brief). Al is me onduidelijk waarom, want de SMS codes lijken toch veel op elkaar. De geldigheid van beltegoed is/was altijd al niet/lastig te achterhalen, dat is nog steeds zo lastig. Het viel me wel op dat het bereik van me SIM kaart slecht(er) was dan de 2e SIM kaart (van werk) die in hetzelfde toestel zit. De tijd zal leren hoe lekker alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 12:46
Ik heb inmiddels ook een simkaart ontvangen en in de telefoon gedaan nadat er geen verbinding meer met Tele2 was.

Het kaartje met de simkaart erin heeft een bewolkte lucht als afbeelding en de simkaart zelf is wit. De telefoon geeft "OVERAL" als netwerk aan, geen *bliep.

Over OveralMobiel of OveralTelecom heb ik op het net nog niets kunnen vinden, uitgezonderd een KvK inschrijving.

Tevens lijken inkomende oproepen nog niet altijd binnen te komen, soms wel maar soms wordt je doorverbonden naar de voicemail. Wellicht is de procedure voor portering nog niet afgerond?

De bliep simkaarten van andere bekenden zijn ondertussen ook aangekomen, maar die hebben een begeleidende mail gekregen dat hun nummer niet geporteerd kon worden en dat ze een sms ter verificatie moeten ontvangen. Echter, hun simkaart is inmiddels ook al niet meer in gebruik, dus hoe je dat dan zou moeten doen... :P

Ik heb die sms verificatie overigens niet gedaan, maar het nummer lijkt wel over te zijn gezet...

[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 22-02-2020 16:09 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Vreemd, in mijn mails en brieven staat niets over overal.com.
Zijn er verschillende brieven gestuurd?

edit: Nu, een dag later (zaterdag) is ook de simkaart van mijn partner afgesloten.
Zijn er nog meer mensen naast @xyanide die het ook hebben?

UPDATE
Ondertussen reageert Bliep gelukkig wel op twitter dm: Ze bevestigen dat ze hebben gezien dat mijn partners nummer was afgesloten door Tele2 en hopen dat vandaag (maandag) te hebben opgelost en zeggen dat mijn nummer actief wordt op de nieuwe sim per vandaag (maandag).

Mijn partner heeft wel een bevestigende email gehad van bliep.overal.com, ik dus niet.
En vanochtend (maandag) heeft ze een mail gekregen op haar email met bevestiging dat mijn (!) nummer per morgen wordt overgezet.
Wat blijkt?
Onze beider nummers staan onder 1 account nu, de hare.

Wat een zooitje |:(

wordt vervolgd....

UPDATE

Goed nieuws!
Eindelijk vandaag (dinsdag) na 4 dagen onbereikbaar te zijn geweest doet de nieuwe sim het en is mijn nummer overgezet.

[ Voor 104% gewijzigd door birdibird op 25-02-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Hier hetzelfe met de simkaart van mijn partner, vrijdag afgesloten an tele2. eerst via supportmailadessen en via telefoonnummer op internet gebeld, geen reacctie vandaag dm op twitter gestuurd, nog niets gehoord.
hopelijk komt het goed, waardeloze migratie dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Hier werkt de nieuwe simkaart wel, maar het binnen 3 weken overzetten van de resterende bundel zijn ze nog vergeten.
Voicemail uitzetten lukt ook niet, erg jammer. Ik denk dat ik maar eens moet overstappen, bij voorkeur wil ik geen abonnement want prepaid is fijn risicovrij, maar het geeft wel veel meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@remcodelft: hoeveel data/belminuten/sms wil je hebben in een bundel met prepaid? er is veel mogeljik hoor. vanaf maart: www.l-mobimobile.nl voor diegenen die geen bundel gebruiken maar iets goedkoper willen bellen en veel goedkoper willen internetten dan met bliep zonder bundel. heb je liever onbeperkt bellen/sms +5gb data dan heeft lyca met de holland bundel xs voor 10 euro de beste deal( www.lycamobile.nl
ik vind dit nieuwe bliep idd erg amateuristisch, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:16
dicksterk schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:50:
@remcodelft: hoeveel data/belminuten/sms wil je hebben in een bundel met prepaid? er is veel mogeljik hoor. vanaf maart: www.l-mobimobile.nl voor diegenen die geen bundel gebruiken maar iets goedkoper willen bellen en veel goedkoper willen internetten dan met bliep zonder bundel. heb je liever onbeperkt bellen/sms +5gb data dan heeft lyca met de holland bundel xs voor 10 euro de beste deal( www.lycamobile.nl
En vergeet de 12 maanden bundels niet bij l-mobi, daar zitten voor klein verbruikers best wel wat leuks tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
  • Nu online
Voor andere mensen die problemen hebben, vandaag contact gezocht via hulp@bliepshop.nl, waar ze wel vlot reageerden.
Mijn nummer wordt nu handmatig door hun geporteerd (al bevestiging gehad dat dit morgen gaat gebeuren) .

Zowel twitter als hulp@bliep.nl gaven geen antwoord na enkele dagen.
birdibird schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:03:
Vreemd, in mijn mails en brieven staat niets over overal.com.
Zijn er verschillende brieven gestuurd?

edit: Nu, een dag later (zaterdag) is ook de simkaart van mijn partner afgesloten.
Zijn er nog meer mensen naast @xyanide die het ook hebben?

UPDATE
Ondertussen reageert Bliep gelukkig wel op twitter dm: Ze bevestigen dat ze hebben gezien dat mijn partners nummer was afgesloten door Tele2 en hopen dat vandaag (maandag) te hebben opgelost en zeggen dat mijn nummer actief wordt op de nieuwe sim per vandaag (maandag).

Mijn partner heeft wel een bevestigende email gehad van bliep.overal.com, ik dus niet.
En vanochtend (maandag) heeft ze een mail gekregen op haar email met bevestiging dat mijn (!) nummer per morgen wordt overgezet.
Wat blijkt?
Onze beider nummers staan onder 1 account nu, de hare.

Wat een zooitje |:(

wordt vervolgd....

UPDATE

Goed nieuws!
Eindelijk vandaag (dinsdag) na 4 dagen onbereikbaar te zijn geweest doet de nieuwe sim het en is mijn nummer overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
xyanide schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:26:
Voor andere mensen die problemen hebben, vandaag contact gezocht via hulp@bliepshop.nl, waar ze wel vlot reageerden.
Mijn nummer wordt nu handmatig door hun geporteerd (al bevestiging gehad dat dit morgen gaat gebeuren) .

Zowel twitter als hulp@bliep.nl gaven geen antwoord na enkele dagen.
[...]
Ik had ook al support@bliepshop.nl geprobeerd, aangezien dat op hun site staat.

Nu hulp@bliepshop.nl geprobeerd, en daar krijg ik iig een bevestiging met ticket# op.
Ondertussen is mijn partner 5 dagen onbereikbaar, wat gewoon onacceptabel is aangezien ze een eenmanszaak heeft.

update:
die reageren inderdaad.
weliswaar met een standaardmail: bla bla handmatig overzetten, bla bla oude sim tot die tijd gebruiken (NIET DUS!)
maar ze reageren in ieder geval

[ Voor 11% gewijzigd door birdibird op 26-02-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Ook ik ben naar een alternatief op zoek geweest. Kwam uit bij 'nachtwakersabonnement' Youfone maar werd afgeschrikt door uiterst hautaine/ondeskundige klantenservice en ging toen bij Simpel kijken. Maar had natuurlijk gewoon op de juiste plek bij Tweakers moeten zoeken; L-mobi ga ik bestuderen, dank!

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:25

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

L-mobi klinkt leuk maar dit dan weer niet;
De PrePaid overeenkomst wordt in principe gesloten voor onbepaalde duur. Het opgewaardeerde tegoed is 75 dagen geldig(te rekenen vanaf het moment van de laatste opwaardering) en verloopt na 90 dagen. Er is een buffer van 15 dagen na de 75e dag waarin er opgewaardeerd EN een keer gebeld, of gebruik van de databundel moet worden. Het tegoed dat op de simkaart staat bij het moment van aankoop is 75 dagen geldig en wordt daarna voorgeschorst. Er is wel de mogelijkheid om gebeld te worden. Tenzij in die periode Tot aan de 90e dag een opwaardering wordt gedaan. Dan is de simkaart weer volledig bruikbaar. Is het tegoed verbruikt of verlopen, dan kan de klant nog maar beperkt gebruik maken van de simkaart;
Tegoed verloopt dus wel echt heel snel.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 26-02-2020 20:07 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Tomba schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:01:
[...]

L-mobi klinkt leuk maar dit dan weer niet;

[...]

Tegoed verloopt dus wel echt heel snel.
Ook is me niet duidelijk welke landen Roam like Home zijn, specifiek Zwitserland zou voor mij interessant zijn want heb daar familie wonen.
Dat van die beltegoed geldigheids klopt waarschijnlijk niet, als je onder veel gestelde vragen kijkt, staat er:
Uw simkaart is tot 9 maanden na de laatste opwaardering of na de laatste bel, data of SMS activiteit geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

fl2001 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:05:
[...]

Dat van die beltegoed geldigheids klopt waarschijnlijk niet, als je onder veel gestelde vragen kijkt, staat er:
Uw simkaart is tot 9 maanden na de laatste opwaardering of na de laatste bel, data of SMS activiteit geldig.
Het tegoed kan natuurlijk eerder verlopen dan de Simkaart zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Tomba schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:06:
[...]

Het tegoed kan natuurlijk eerder verlopen dan de Simkaart zelf.
Klopt! lijkt me niet dat ze dat gaan doen, maar je weet maar nooit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

fl2001 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:10:
[...]

Klopt! lijkt me niet dat ze dat gaan doen, maar je weet maar nooit inderdaad.
Zou wel een manier zijn om mensen te dwingen om te blijven bijtanken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Tomba schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:13:
[...]

Zou wel een manier zijn om mensen te dwingen om te blijven bijtanken ;)
Jaa, ik sluit ook zeker niks uit hoor.

Overigens is het wel zo dat je bij l-mobi al kan opwaarderen vanaf 5 euro, bij bliep is dat pas vanaf 10 euro, dus wat dat betreft zit daar weinig verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
En waarom zou ik niet mogen opwaarderen met zeg 2,41 euro, ik ben al 18. Overigens, "voorgeschorst", is dat Belgisch? Vroeger bij Vectone konden we tenminste nog naar de Engelse versie kijken om een vaag idee te krijgen in welke richting de vreemde rij Nederlandse woorden ongeveer ging.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

• birdibird
Ik heb een klacht ingediend op klachtenkompas.nl

en de redactie een berichtje gestuurd, omdat het me wel nieuws lijkt dat tientallen / meer?
mensen zijn afgesloten.
Tele2 / Bliep sluit simkaarten onterecht af, onbereikbaar

• polopolo150
@birdibird Kan je niet beter https://tweakers.net/submit/ hiervoor gebruiken?

• RemcoDelft
@remcodelft: hoeveel data/belminuten/sms wil je hebben in een bundel met prepaid? er is veel mogeljik hoor. vanaf maart: www.l-mobimobile.nl voor diegenen die geen bundel gebruiken maar iets goedkoper willen bellen en veel goedkoper willen internetten dan met bliep zonder bundel.
Dat ziet er goed uit, dank je. Maar "vanaf maart" betekent dus dat het een nieuwe provider is? Dan is het even afwachten hoe ze gaan presteren. 5 euro per 75 dagen kom ik wel overheen :+
Alleen SMS is idioot duur, maar dat gebruikt toch niemand meer. 1 cent per MB is prima, tenzij ze dat net als Bliep elke paar minuten in rekening brengen voor een paar kB.

Terug naar het Bliep verhaal: Ik kan ondertussen de voicemail uitzetten, dat is fijn. Ook is mijn resterende beltegoed bijgeschreven.

Maar dan: ik heb 4G uitgezet, en heb "data" op mijn telefoon uitgezet. Dit is het resultaat sinds vanochtend:
2020-02-27 10:20:03 internet.arta Data 8.5kB € 0.01
2020-02-27 09:56:15 internet.arta Data 8.7kB € 0.01
2020-02-27 08:45:10 internet.arta Data 6kB € 0.01
2020-02-27 08:27:35 internet.arta Data 4kB € 0.01
2020-02-27 08:20:01 internet.arta Data 8.6kB € 0.01
2020-02-27 08:09:36 internet.arta Data 8.6kB € 0.01
Zo word je dus gedwongen een bundel te nemen, en dan nog: in mijn ondertussen verlopen bundel gaf Bliep een 30% hoger dataverbruik aan dan mijn telefoon. Tot voor kort was dat andersom: mijn telefoon telde meer dan Bliep. Is het standaard provider-logica om niet per 1 MB maar per fracties daarvan te rekenen?
Het fijne van Bliep vond ik altijd data data uit ook echt data uit was. In dit huidige tempo kost het 3 cent per uur zonder iets te gebruiken, dat wordt 20 euro per maand. Wat een grappenmakers :F

• fl2001
RemcoDelft schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:00:
[...]

Dat ziet er goed uit, dank je. Maar "vanaf maart" betekent dus dat het een nieuwe provider is? Dan is het even afwachten hoe ze gaan presteren. 5 euro per 75 dagen kom ik wel overheen :+
Alleen SMS is idioot duur, maar dat gebruikt toch niemand meer. 1 cent per MB is prima, tenzij ze dat net als Bliep elke paar minuten in rekening brengen voor een paar kB.

Terug naar het Bliep verhaal: Ik kan ondertussen de voicemail uitzetten, dat is fijn. Ook is mijn resterende beltegoed bijgeschreven.

Maar dan: ik heb 4G uitgezet, en heb "data" op mijn telefoon uitgezet. Dit is het resultaat sinds vanochtend:
2020-02-27 10:20:03 internet.arta Data 8.5kB € 0.01
2020-02-27 09:56:15 internet.arta Data 8.7kB € 0.01
2020-02-27 08:45:10 internet.arta Data 6kB € 0.01
2020-02-27 08:27:35 internet.arta Data 4kB € 0.01
2020-02-27 08:20:01 internet.arta Data 8.6kB € 0.01
2020-02-27 08:09:36 internet.arta Data 8.6kB € 0.01
Zo word je dus gedwongen een bundel te nemen, en dan nog: in mijn ondertussen verlopen bundel gaf Bliep een 30% hoger dataverbruik aan dan mijn telefoon. Tot voor kort was dat andersom: mijn telefoon telde meer dan Bliep. Is het standaard provider-logica om niet per 1 MB maar per fracties daarvan te rekenen?
Het fijne van Bliep vond ik altijd data data uit ook echt data uit was. In dit huidige tempo kost het 3 cent per uur zonder iets te gebruiken, dat wordt 20 euro per maand. Wat een grappenmakers :F
Vreemd, want als je 4G hebt uitgeschakeld op je smartphone hoort er ook gewoon geen kosten te worden gemaakt voor data, mischien even na vragen bij bliep hoe dat kan....

Ik heb ook een 2e prepaid sim van kpn in een toestel waar ik 4g heb uitgeschakeld en word ook niks aan data kosten gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door fl2001 op 27-02-2020 12:17 ]

• RemcoDelft
fl2001 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:15:
Vreemd, want als je 4G hebt uitgeschakeld op je smartphone hoort er ook gewoon geen kosten te worden gemaakt voor data, mischien even na vragen bij bliep hoe dat kan....
Ik had het uitgeschakeld op de website. Nu ook op mijn telefoon, kijken of dat scheelt.
Edit: Nee, Bliep blijft gewoon data in rekening brengen.

[ Voor 7% gewijzigd door RemcoDelft op 27-02-2020 16:02 ]

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Aan een superkleinverbruiker (een belletje per dag is al veel omdat ik vooral vast bel en 2MB/dag om de YoungOnes notificaties te ontvangen) als ik valt niet te verdienen. Dus ben ik ook niet belangrijk.

Gegeven mijn gebruik verliest Bliep* het van L-mobi, ook als ik in de vakantie wat GB's nodig heb. Dat Bliep in het nieuwe t-mobile regime de belletjes niet per seconde maar per minuut afrekent maakt ondanks het weinige bellen toch wel uit dan. Het afronden van datasessies naar 100kB is niet zo erg, maar helpt ook niet.

Alles hangt voor mij nu op de betrouwbaarheid van de Ruben achter het merk, maar dat is voor de L-mobi thread. Bij de bliepers had ik een goed gevoel, heb ook wel eens een coulance behandeling gehad, dus ik vind het ook jammer.

[ Voor 14% gewijzigd door druipgrot op 27-02-2020 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@remcodelft:
Het klopt dat L-mobi een splinternieuwe provider gaat zijn, maar dat is het nieuwe bliep in feite ook, het enige wat nog hetzelfde is is de naam: gebruikt platform is verandert, achterliggend bedrijf si verandert. en over de prestaties van het nieuwe bliep kunnen we om nog een beetje in de carnavalssferen te blijven 1 ding zeggen: het dondert en het bliksemt en het regent....... meters klachten;-) de nummerportering gign slechter dan zelfs vectone of lyca ooit gepresteerd hebben, voicemail kon niet worden uitgezet(nu dan wel), en nu weer dat merkwaardige data-probleem wat jij hebt. dus voor de prestaties hoef je niet te blijven;-)
@druipgrot: Over de betrouwbaarheid van de eigenaar van een mvno weet je meestal sowieso weinig, wat weten we bijvoorbeeld over de betrouwbaarheid vand e eigenaar van lycamobile, of vroeger over vectone. en wat weten we over de betrouwbaarheid van de eigenaar van overal mobiel bv. waar het nieuwe bliep onder valt. Want in feite heeft dit bliep niets meer te maken met het oude bliep, de oorspronkelijke jongerenprovider gign failliet, toen werd in 2015 artilium eigenaar dat was nog wel een gevestige naam in de telecomsector, maar we zijn stilzwijgend overgedaan aan overal mobiel bv. een bedrijf dat wel een site heeft op bliep.overal.com maar zijn hoofdsite overal.com sinds 2015 nooit heeft geupload. In feite zit bliep nu ook bij een klein bedrijfje wat vermeodelijk geen grote risicodrager achter zich heeft, dus in dat opzicht is er geen verschil tussen bliep en l-mobi, en ook zit er geen enekel oud-blieper meer bij bliep voor zover ik weet, het engie wat is gehandhaafd is de naam, verder zijn we als klanten gewoon aan een ander bedrijf overgedaan dat ook de naam bliep heeft overgenomen. en als je dan de vergeljiking trekt qua betrouwbaarheid(voor zover nu al te doen):
- l-mobi heeft een telefonsiche klantenservice en 1 via whatsapp. bliep is enkel per mail bereikbaar, en zoals pas bleek eigenlijk alleen maar via een mailadres waar een experimenterende tweaker toevallig op kwam maar niet via het mailadres dat op de site staat. l-mobi is beduidend goedkoper, zekr met jouw gebruik van de diensten.
over de continuiteit van beide bedrijven valt niets te zeggen, ik denk dat bleip een zware dobber gaat krijgen als l-mobi en mogeljik nog andere onder hun prijzen gaan zitten, qua bundels doet lyca dat al jaren, qua reguliere tarieven nu alleen l-mobi maar bliep heeft denk ik een stuk aan vertrouwen verloren door het amateuristische geklungel met de migratie.
mijn persoonlijke gok is dat l-mobi gaat groeien, omdat de manier van reclame maken van dergeljike bedrijven door vrijwel overal simkaarten uit te delen toch best goed werkt(dat zie je bij lyca en lebara ook en zelfs vectone liep best aardig tot ze zoveel storignen kregen dat mensen er niet meer durfden blijven). bliep zal het vooral moeten hebben van wat ze aan klanten bezitten, ze adverteren vrijwel nergens, en doen ook niets om de concurrentie op de hielen te zitten. zelf denk ik dat l-mobi er over 5 jaar nog is, maar dat bliep binnen een jaar/hooguit 2 ter ziele is. voor het behoud van je nummer maakt dat overigens niet uit, uitporteren kan ook na een faillisement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Hierbij deel ik met jullie een speedtest via een OVERAL simkaart op het T-Mobile netwerk met 4G+.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/5787195601.png
Men houdt zo te zien niet meer vast aan een 1Mbit limiet, zoals bij Bliep op Tele2.

Overigens is het duidelijk dat we eigenlijk geen klant meer zijn van *bliep. Paretheum heeft de restanten (lees: resterende klanten) van het bedrijf verkocht aan de beginnende provider Overal Mobiel b.v., die de ambitie heeft voor een rebranding naar OVERAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Gelukkig is mijn partner nu ook eindelijk geporteerd en werkt alles op de nieuwe sims. :)
Ik ben echter 4 dagen onbereikbaar geweest en mijn partner 6 dagen. :(

De bliep.overal.com omgeving ziet er wel aardig uit, professioneler dan dat van de oude bliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Maar wie zitten er dan achter Overal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: dat zie je als je overal mobiel bv. drimble invoert, dan krijg je alle info die je maar wilt.
overal mobiel maakt gebruik van pareteum als mvne, maar is geen eigendom van pareteum. het is dus gewoon een losstaand bedrijfje, 1 van de bestuurders zat vroeger bij 88mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
de nieuwe bliep-simkaart heeft 1 van mijn dulasim telefoons om zeep geholpen, al snap ik niet hoe.
tot ik de nieuwe bliep sim plaatste was alles ok, daarna had ik na het plaatsen van mijn nieuwe bliep simkaart problemen met de lyca-sim die er ook in zit. beleln naar lyca(vanaf een adner toestel) werkte niet meer, kreeg gelijk de voicemail. bellen met de lycasim werkte nog wel.
de nieuwe bliep simkaart eruit gehaald(het is een telefoon die draait op kaios) maar nogsteeds hetzelfde probleem met de lyca-sim. alle 2 de simkaarten van plaats gewisseld, geen resultaat nogsteeds onbereikbaar op de lyca-sim.
Lyca-sim enkel in dit toestel, nieuwe bliep-simkaat eruit: nogsteeds zelfde probleem onbereikbaar voor bellers.
Lyca-sim in ander toestel(oook akios) geen probleem, werkt prima zonder enige hapering.
dus sinds de bliep simkaart in het toestel kwam is er iets msi gegaan met de dual-sim instellingen in het toestel.
is toch vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het nieuwe Bliep...7x zo duur als Lebara One. 'Goedkoopste prepaid.' :')

Ik zat al bij Lebara vanwege het weinige data gebruik maar hield Bliep aan omdat dat het WhatsApp nummer is. Ben benieuwd of dat nummer wel op de nieuwe SIM komt, maar is niet zo erg. Eventuele gratis data opmaken en dan weer de kast in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Ik had bliep vooral vanwege de dual-sim telefoon die ik gebruik. Ik vind het handig om van 2 verschillende netwerken een simkaart te hebben in dat toestel: lyca zit op kpn, bliep op t-mobile dus ideale combi.
maar sinds mijn blipe-simkaart mijn dualsim telefoon om zeep heeft geholpen, snap nogsteeds niet heo, zodat mij lyca sim er niet meer goed in werkt maar de bliep sim wel, zit mijn bliep sim in mijn 2e toestel. door een merkwaardige fout bij lyca wordt bij mijn simkaart promotiebeltegoed als gewoon beltegoed beschouwd waardoor ik voor 5 euro per maand de holland xs bundel kan hebben(waardeer dus 1 keer per 2 maanden 10 op, 10 wordt 20 maar dat wordt niet goed doorgerekend waardoor ik eerst een bundel krijg voor mij 10 euro promotietegoed en de volgende maand een bundel van mijn 10 euro normale teoged, dus effectief 5 euro per maand voor onbeperkt beleln en smssen en 5gb data, dat krijg je echt nergens anders zo goedkoop. jammer gneoeg heb ik nog niemand gevonden die dat o een eigen simkaart ook voor elkaar kreeg, al is er ook nog erg weinig doro anderen ge-experimenteerd op dat vlak.
maar voorlopgi is mijn bliep-sim dus vrijwel inactief en ik denk dat dat niet meer aat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietFTD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-01-2022
dicksterk schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:56:
Ik had bliep vooral vanwege de dual-sim telefoon die ik gebruik. Ik vind het handig om van 2 verschillende netwerken een simkaart te hebben in dat toestel: lyca zit op kpn, bliep op t-mobile dus ideale combi.
maar sinds mijn blipe-simkaart mijn dualsim telefoon om zeep heeft geholpen, snap nogsteeds niet heo, zodat mij lyca sim er niet meer goed in werkt maar de bliep sim wel, zit mijn bliep sim in mijn 2e toestel. door een merkwaardige fout bij lyca wordt bij mijn simkaart promotiebeltegoed als gewoon beltegoed beschouwd waardoor ik voor 5 euro per maand de holland xs bundel kan hebben(waardeer dus 1 keer per 2 maanden 10 op, 10 wordt 20 maar dat wordt niet goed doorgerekend waardoor ik eerst een bundel krijg voor mij 10 euro promotietegoed en de volgende maand een bundel van mijn 10 euro normale teoged, dus effectief 5 euro per maand voor onbeperkt beleln en smssen en 5gb data, dat krijg je echt nergens anders zo goedkoop. jammer gneoeg heb ik nog niemand gevonden die dat o een eigen simkaart ook voor elkaar kreeg, al is er ook nog erg weinig doro anderen ge-experimenteerd op dat vlak.
maar voorlopgi is mijn bliep-sim dus vrijwel inactief en ik denk dat dat niet meer aat veranderen.
Ik heb ook een dual sim toestel (Huawei 6 pro) na het installeren van de nieuwe bliep simkaart merk ik ineens dat na enkele dagen mijn bluetooth niet meer werkt, mijn gewone wifi (ziggo) werkt op de huawei niet meer, wel verbonden/geen internet.
Na het verwijderen van de bliepkaart en opnieuw opstarten van de telefoon werkt bluetooth en wifi weer normaal als voorheen.
Mijn kaart van bliep heb ik eruit en die gaat er niet weer in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Mijn partner en ik hebben beide dualsim telefoons, van verschillende merken (Sony en BQ).
Geen probleem hier!
Start hem een 2e keer op (mede ivm service smsjes) en check de internet instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietFTD
birdibird schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:24:
Mijn partner en ik hebben beide dualsim telefoons, van verschillende merken (Sony en BQ).
Geen probleem hier!
Start hem een 2e keer op (mede ivm service smsjes) en check de internet instellingen.
Heb er even geen vertrouwen meer in dat het mijn telefoon niet stuk maakt net zoals een eerdere gebruiker hierboven heeft aangegeven.
Wacht eerst wel de reactie af van bliep.
Mijn probleem van 2 verschillende sims op 1 hetzelfde netwerk van T-mobile is misschien wel uniek.
Ik ga niet gokken met mijn telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pietfsd: had je een bundel op je bliep sim staan of gebruikte je hem gewoon als extra sim?
anders zou ik een sim van een ander netwerk nemen. heel binnenkort moet l-mobi beginnen, heb hier zelf al een test-sim en die gedraagt zich keurig. zit op het kpn-netwerk en is qua bel/datatarief goedkoper dan bliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietFTD
dicksterk schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:39:
@pietfsd: had je een bundel op je bliep sim staan of gebruikte je hem gewoon als extra sim?
anders zou ik een sim van een ander netwerk nemen. heel binnenkort moet l-mobi beginnen, heb hier zelf al een test-sim en die gedraagt zich keurig. zit op het kpn-netwerk en is qua bel/datatarief goedkoper dan bliep.
Heb bliep als extra , reserve sim.
Had hem voor internet maar dat bleek in engeland niet eens goed te werken.
Denk erover om bliep maar te dumpen, ben wel klaar met dat constante gewissel van netwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Ik merk nog iets van de 'nieuwe' Bliep; tenminste ik vermoed dat het daar in zit: met de overstap op T-mobile is de abonnementsstructuur gewijzigd. Waar voorheen een white/yellow etc dag was, had je bij een white dag geen 4G data (verbruik). Nu is dat wel zo, nl. 7 (of 5 ct bij Bliep Plus) per MB/SMS/minuut.

Ik heb gemerkt dat i.c.m. Android 10 het toestel 4G automatisch aanzet, en daardoor ongemerkt MB's wegglippen (en dus beltegoed). Ik kan 4G uitzetten, maar de eerstvolgende keer dat de telefoon aangezet wordt, staat 4G weer aan. Ik weet niet 100% zeker of dat in de telecom provider zit, of in Android 10. Van wat ik wist te vinden op internet, lijkt het in de provider te zitten. Enige optie is op de APN handmatig aan te passen. Maar dan heb je een probleem als je een keer wel 4G wilt hebben (het toestel is niet van mij: en de eigenaar weet niet wat een APN is). Wie heeft een suggestie op dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
iets wat even in mijn hoofd opkomt is een Tasker taak maken om 4G uit te schakelen bij opstarten bij de telefoon. Heb het zelf nooit geprobeerd maar zou volgens mij wel kunnen lukken. Misschien als profiel of iets dergelijks.

Heb zelf geen *bliep meer sinds Tele2 is gaan stunten met het aantal GB's dus kan het niet verder uitzoeken qua APN's of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
kdekker schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:36:
Ik merk nog iets van de 'nieuwe' Bliep; tenminste ik vermoed dat het daar in zit: met de overstap op T-mobile is de abonnementsstructuur gewijzigd. Waar voorheen een white/yellow etc dag was, had je bij een white dag geen 4G data (verbruik). Nu is dat wel zo, nl. 7 (of 5 ct bij Bliep Plus) per MB/SMS/minuut.

Ik heb gemerkt dat i.c.m. Android 10 het toestel 4G automatisch aanzet, en daardoor ongemerkt MB's wegglippen (en dus beltegoed). Ik kan 4G uitzetten, maar de eerstvolgende keer dat de telefoon aangezet wordt, staat 4G weer aan. Ik weet niet 100% zeker of dat in de telecom provider zit, of in Android 10. Van wat ik wist te vinden op internet, lijkt het in de provider te zitten. Enige optie is op de APN handmatig aan te passen. Maar dan heb je een probleem als je een keer wel 4G wilt hebben (het toestel is niet van mij: en de eigenaar weet niet wat een APN is). Wie heeft een suggestie op dit op te lossen?
Misschien het toestel geforceerd zetten op 2G only? Wanneer je dan wel wilt internetten gewoon weer op 4G zetten, dan is het ook makkelijker om data te blokkeren, via 4G glipt er inderdaad vaak altijd nog wel wat door.

Maar waarvoor zit je eigenlijk nog bij bliep? L-Mobi, ook prepaid en is goedkoper met 1cent per mb en bellen 2 cent per 20 seconden zonder start tarief. https://l-mobimobile.nl/

[ Voor 9% gewijzigd door fl2001 op 25-04-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
fl2001 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:02:
[...]

Misschien het toestel geforceerd zetten op 2G only? Wanneer je dan wel wilt internetten gewoon weer op 4G zetten, dan is het ook makkelijker om data te blokkeren, via 4G glipt er inderdaad vaak altijd nog wel wat door.

Maar waarvoor zit je eigenlijk nog bij bliep? L-Mobi, ook prepaid en is goedkoper met 1cent per mb en bellen 2 cent per 20 seconden zonder start tarief. https://l-mobimobile.nl/
Goede tip, die van 2G. Bedankt.

De knullige afhandeling op de helpdesk is inderdaad een reden om naar wat anders rond te kijken. De vorige keer dat ik er naar keek, vond ik geen goedkopere provider. En - als alles werkt - kom ik prima uit de voeten met Bliep. Dank voor je advies. Zodra het beltegoed naar nul zakt (ik had net opgewaardeerd) ga ik hier wat mee doen. Al zie ik dat SMS weer net iets duurder is. Onder de streep zal dit niet veel uitmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
kdekker schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:56:
[...]

Goede tip, die van 2G. Bedankt.

De knullige afhandeling op de helpdesk is inderdaad een reden om naar wat anders rond te kijken. De vorige keer dat ik er naar keek, vond ik geen goedkopere provider. En - als alles werkt - kom ik prima uit de voeten met Bliep. Dank voor je advies. Zodra het beltegoed naar nul zakt (ik had net opgewaardeerd) ga ik hier wat mee doen. Al zie ik dat SMS weer net iets duurder is. Onder de streep zal dit niet veel uitmaken...
Mwa ligt er maar net aan wat je gebruikt natuurlijk, als je voornamelijk smst dan niet nee, maar qua data kosten kan het toch wel verschil uitmaken.

Zelfs al gebruik je maar weinig data, is het toch handig als je bij een provider zit waar dat wel redelijk goedkoop kan, mocht het zijn dat je opeens echt data nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
stuur allemaal even een mailtje naar hulp@bliepshop.nl met daarin het verzoek om:
1. de tarieven te verlagen naar 5cct per minuut en 1c per mb bij het gewone prepaidpakket
of 2. de claim goedkoopste prepaid van nederland van de site te halen, dit is namelijk misleidend l-mobi is goedkoper met 6ct per minuut en 1c per mb tegen 7ct per minuut/mb bij bliep. ik heb dit al emaild maar als 1 persoon het doet maakt het weinig indruk. als ik ergens een hekel aan heb is het mileidende claims op telecom-websites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

dicksterk schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:07:
stuur allemaal even een mailtje naar hulp@bliepshop.nl met daarin het verzoek om:
1. de tarieven te verlagen naar 5cct per minuut en 1c per mb bij het gewone prepaidpakket
of 2. de claim goedkoopste prepaid van nederland van de site te halen, dit is namelijk misleidend l-mobi is goedkoper met 6ct per minuut en 1c per mb tegen 7ct per minuut/mb bij bliep. ik heb dit al emaild maar als 1 persoon het doet maakt het weinig indruk. als ik ergens een hekel aan heb is het mileidende claims op telecom-websites
De data bij L-mobi zuigen. Bij L-mobi kun je heel veel internetsites niet bezoeken, zoals nos.nl, npo.nl en bij mij zelfs google maps. L-mobi telt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@druipgrot: als jij het brood van supermrkt x dat goedkoper is dan het brood van supermarkt y niet lekker vindt, is het brood van supermarkt x nogsteeds goedkoper en mag supermarkt y niet cliamen de goedkoopste te zijn.
verander bij je apn instellingen je verificatietype eens, of gebruik gewoon de nos app en npo app, of werkt dat ook niet? en waarom bel je l-mobi niet gewoon, telefonisch contact zorgt meestal voor de snelste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

dicksterk schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:02:
@druipgrot: als jij het brood van supermrkt x dat goedkoper is dan het brood van supermarkt y niet lekker vindt, is het brood van supermarkt x nogsteeds goedkoper en mag supermarkt y niet cliamen de goedkoopste te zijn.
verander bij je apn instellingen je verificatietype eens, of gebruik gewoon de nos app en npo app, of werkt dat ook niet? en waarom bel je l-mobi niet gewoon, telefonisch contact zorgt meestal voor de snelste oplossing.
Gaat niet over niet lekker, gaat over geen brood. ;-) Ook de nos-en npo-app. Ik kan bij mijn weten geen verificatietype bij APN instellingen veranderen (iPhone SE).

Ik wacht even af wat Tyson vandaag te horen krijgt, die gaat langs.

[ Voor 4% gewijzigd door druipgrot op 20-07-2020 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 13:34
druipgrot schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:18:
[...]
Ik wacht even af wat Tyson vandaag te horen krijgt, die gaat langs.
Morgen, ik ga morgen bij ze op de koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
tyson69 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:04:
[...]

Morgen, ik ga morgen bij ze op de koffie
hoe beviel bliep ondertussen?

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Bestaat Bliep nog wel? Ik krijg geen reactie anders dan dat er een ticket is aangemaakt.

edit: na 11 dagen antwoord, da is snel

[ Voor 19% gewijzigd door druipgrot op 08-09-2020 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
een week onbereikbaar zijn in Februari
niet (meer) functionerende KS
tarieven verhogen
voorwaarden verslechteren voor het actief houden van je nummer

dag *Bliep
;w

welkom L-mobi
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Één van de simkaarten die ik bij *Bliep had, is sinds februari nog steeds niet overgezet naar Overal Mobile.
Wel een nieuwe Overal simkaart gekregen voor dat nummer maar er zit een ander nummer op en geen beltegoed.
Ik heb destijds een mail gekregen waarin Overal aangeeft dat ik een per SMS toegezonden code moet invullen om de overgang in gang te zetten, maar de Tele2 simkaart was al gedeactiveerd dus daar heb ik niks aan. Geen reacties op via mail gestelde vragen. Het nummer bevindt zich momenteel blijkbaar in een soort 'niemandsland' en is vooralsnog niet afgesloten als ik het gesproken bericht voor inkomende oproepen mag geloven. De Tele2 simkaart wordt inmiddels niet meer geaccepteerd door alle telefoons die ik heb geprobeerd en ik ben het bijbehorende kaartje met simkaartnummer kwijt, dus ik kan het nummer ook zelf niet laten porteren naar een ander telecombedrijf. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
*knip*. Pluggen van andere providers is niet de bedoeling.

[ Voor 128% gewijzigd door rens-br op 14-09-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Zo.... en Bliep verhoogt weer enkele tarieven. Zo kost 1MB nu 10 cent, en een smsje of belminuut 8 cent.

Ook is de 50mb maandbundel met 50% verhoogt naar 1,50.

Hoe jaag je klanten weg, daar moet je voor bij bliep zijn.

Ik begrijp eigenlijk sowieso niet waarom ze op het tmobile netwerk zijn gaan zitten, kpn lijkt toch voor mvno's beter te zijn, als je ziet wat andere partijen daar kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
fl2001 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:12:
Zo.... en Bliep verhoogt weer enkele tarieven. Zo kost 1MB nu 10 cent, en een smsje of belminuut 8 cent.

Ook is de 50mb maandbundel met 50% verhoogt naar 1,50.

Hoe jaag je klanten weg, daar moet je voor bij bliep zijn.

Ik begrijp eigenlijk sowieso niet waarom ze op het tmobile netwerk zijn gaan zitten, kpn lijkt toch voor mvno's beter te zijn, als je ziet wat andere partijen daar kunnen aanbieden.
Tja volgens mij zijn ze een paar keer overgenomen? Ze begonnen als een telecom organisatie waar jongeren werkte, volgens mij zitten er nu mensen aan het roer die het echt niet snappen en er is bijna geen vorm van enige communicatie.. Ooit in de begindagen eens een bliep simmetje gehad, maar waar willen zichzelf mee profileren tegenwoordig? Prepaid bundels? Het was een leuk concept, maar bieden tegenwoordig niks.

Ze zitten op het T-Mobile netwerk omdat ze eerst op het Tele2 netwerk zaten, waarschijnlijk is het contract van Tele2 naar T-Mobile gegaan omdat het nu 1 netwerk en bedrijf betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dutchnltweaker schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Tja volgens mij zijn ze een paar keer overgenomen? Ze begonnen als een telecom organisatie waar jongeren werkte, volgens mij zitten er nu mensen aan het roer die het echt niet snappen en er is bijna geen vorm van enige communicatie.. Ooit in de begindagen eens een bliep simmetje gehad, maar waar willen zichzelf mee profileren tegenwoordig? Prepaid bundels? Het was een leuk concept, maar bieden tegenwoordig niks.

Ze zitten op het T-Mobile netwerk omdat ze eerst op het Tele2 netwerk zaten, waarschijnlijk is het contract van Tele2 naar T-Mobile gegaan omdat het nu 1 netwerk en bedrijf betreft.
Ik geloof zeker wel dat er in nederland ruimte is voor Prepaid Bundels. Maar niet tegen de prijzen die bliep heeft.

en vind je het gek, als je voor 2GB data al 12,50 moet betalen, vind ik het logisch dat niemand dat gebruikt.

Maar dan nog, zelfde vraag, waarom zijn ze destijds naar tele2 gegaan? Dat was een rare constructie, omdat destijds ook nog is veel gebruikers op 3G zaten, waardoor 2 partijen betaalt moesten worden.

Blijft vreemd dat er niet voor kpn gekozen is, zie lycamobile, lebara, l-mobi en andere mvno's die wel redelijke concurrerende bundels kunnen aanbieden.

Wel knap dat ze niet nog 1 keer falliet zijn geraakt, kan me niet voorstellen dat ze nog veel inkomsten of klanten hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door fl2001 op 04-01-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
fl2001 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:30:
[...]

Ik geloof zeker wel dat er in nederland ruimte is voor Prepaid Bundels. Maar niet tegen de prijzen die bliep heeft.

en vind je het gek, als je voor 2GB data al 12,50 moet betalen, vind ik het logisch dat niemand dat gebruikt.

Maar dan nog, zelfde vraag, waarom zijn ze destijds naar tele2 gegaan? Dat was een rare constructie, omdat destijds ook nog is veel gebruikers op 3G zaten, waardoor 2 partijen betaalt moesten worden.

Blijft vreemd dat er niet voor kpn gekozen is, zie lycamobile, lebara, l-mobi en andere mvno's die wel redelijke concurrerende bundels kunnen aanbieden.

Wel knap dat ze niet nog 1 keer falliet zijn geraakt, kan me niet voorstellen dat ze nog veel inkomsten of klanten hebben.
Ja en 6gb voor 22 euro.. :+

Volgens mij deden ze dat toen omdat ze de gebruikers over konden laten gaan naar het Tele2 4G netwerk ipv T-Mobile toen Tele2 haar eigen 4G netwerk optuigde. Dit was denk ik goedkoper te gebruiken dan het T-Mobile 4G netwerk, door te stimuleren om alleen van het 4G van Tele2 te gebruiken konden ze misschien in kosten besparen. De echte reden was durf ik niet te zeggen.
Spreken we over 5 jaar geleden, toen zag het er ook allemaal anders uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
Ik begrijp niet waarom het steeds misgaat met het overzetten van nummers en tegoeden bij Bliep. Na de overname van Bliep door Artillium en de netwerk migratie van T-Mobile naar Tele2 ben ik een nummer kwijtgeraakt, nu is de overstap van Tele2 netwerk naar T-Mobile weer niet goed gegaan en ben ik weer een nummer kwijt. En weer reageert de klantenservice laks, als ze überhaupt reageren. Bij beide migraties liet men resterende tegoeden ook maar vervallen. Vervolgens de introductie van die nieuwe oninteressante en dure tarief plannen waarvan één verhuld sim-only abonnement met een maandelijkse betaalverplichting en nu dus de prijsverhoging. Ik ben verbaasd dat ze nog de moeite doen om Bliep in de lucht te houden voor die enkele tientallen resterende abonnees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Iemand hier enig idee waar je je PUK/PIN kunt opvragen? Alleen via de email? Ik kan mij herinneren dat er vroeger een automatisch systeem voor was hmm...nieuwe website heeft niet eens een fatsoenlijke help sectie :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
[...]

Het contract van T-Mobile verliep met het onbeperkt internet voor 50 cent die de originele eigenaren van Telegraaf Media Groep en Hyves Mobiel hadden. Het was interessant achteraf gezien hoe dat is gegaan. Hierbij spreek ik als klant en als iemand die heb mogen werken bij *bliep samen met speculatie aangezien ik niet bij de onderhandelingtafel zat en ook met wat geluiden die ik elders in de mobiele markt heb gehoord.

Rond dezelfde periode kwamen Robin Mobile en *bliep op. Beiden profileerde zich activistisch, Robin Mobile door voor 39,95 onbeperkt alles aan te bieden en *bliep onbeperkt internet voor 50 cent per dag met een snelheid van 384kbps. Robin Mobile belastte het KPN netwerk zo enorm dat er dus fups moesten komen en eigenlijk daarmee dus niet onbeperkt, dit in het 3G tijdperk. Het T-Mobile netwerk had het helemaal lastig op zichzelf al. Toen *bliep kwam was mobiel internet nog niet zo groot als nu, en zelfs tussen oprichting in 2012 en het Tele2 contract in 2015 was er een wereld van verschil. In 2012 had je maar enkele gigabytes in je databundel als je een abo had en bij prepaid mocht je al blij zijn als je een gigabyte of twee kon krijgen überhaupt in een bundel. Dus je was echt een dom figuur of had een dikke portomonee als je YouTube keek of muziek ging streamen. Netflix was toen niet eens in Nederland volgens mij. Dus je gebruikte je smartphone praktisch voor appen en browsen. Thuis was je bijna verplicht om WiFi aan te zetten zelfs anders was je bundel op en ging de teller zelfs lopen voor elke mb buiten je bundel als je een abo had. Daar hoefde je dus niet zorgen te maken als je *bliep of Robin Mobile had.

Met dat mindset is die twee providers opgericht. Maar dus ook voor het gebruik wat normaal was in 2012. Om het bij *bliep te houden gebeurde het volgende:

De 50 cent bundel was eigenlijk bedoeld voor onbeperkt appen en browsen. 384kbps was eigenlijk bedoeld om zo traag te zijn dat als je iets wou streamen, dat je dat kon doen met het 1 euro bundel die toendertijd de grootste prepaid databundel van Nederland was. Alleen, en je kan deel 1 van dit topic erop nalezen, gebeurde er een aantal dingen. Browsen was niet supersnel en bij een drukke website en helemaal bij een drukke zendmast was het niet echt te doen. Toen kwamen er browsers uit als Opera Turbo en later zelfs ingebouwd in Chrome dat websites gecomprimeerd konden worden om data te besparen. In het geval van *bliep betekende dit ook dat je normaal kon browsen op het 50 cent tarief.

In de loop der tijd kwamen er ook diensten als Spotify en Netflix. Dus waar je eerst thuis MP3's zat te torrenten om op je mobiel te zetten kon je het streamen. Met wat geduld en alles op de laagste kwaliteit zetten kon je dit prima gebruiken. Dit met de combinatie dat het netwerk van T-Mobile wat beter werkte en omdat deze mobiele apps zo gemaakt waren dat 384kbps het gewoon deden.

Er was ook meer. De backend van *bliep was glitchy. Hier kan je niet veel in de oude topics en posts vinden maar onderling wisten aardig wat gebruikers dit. Je bundel gaat normaal in van 00:00 t/m 23:59. Echter. Als je een bundel aanzette en je deed het dezelfde dag uit betekende het niet dat je na een nieuwe dag ineens geen internet had. Nee, je had internet totdat je sessie met het netwerk was beëindigd. Dat betekende dat je voor 50 cent dus voor meer dan een dag internet kon hebben als je wist hoe je een disconnect met het netwerk kon voorkomen. Er kwam zelfs nog een glitch dat je niet eens 384kbps snelheid limiet had maar gewoon de volledige snelheid die de zendmast kon geven aan je. Ik durf zelfs te stellen dat ik voor 7,50 per maand een voorloper was van de generatie die nu unlimited internet heeft. (los van mensen die in de 00's geluk hadden met een onbeperkt internet abo die het never nooit hebben opgezegd).

Okay. Terug naar je vraag. Waarom is er voor Tele2 gekozen? Omdat T-Mobile zei met alles wat ik hierboven heb vermeld: "x GB inkopen? Is goed. Maar dan verveelvoudigen we het bedrag met x euro". Dit was niet haalbaar voor *bliep en kwam in een crisis situatie terecht. Het originele plan wanneer dit in zicht kwam was door de vraag van de klanten in data te verminderen door een andere manier van marketing. Dit deeltje 2 van dit topic was er ook onderdeel van om de focus van het internet helemaal leegtrekken zoals in 2012 eigenlijk je werd verteld naar een beeld dat je zorgeloos je internet kon gebruiken en actief in de communicatie te vertellen dat je lekker kan browsen en appen voor 50 cent. Maar voor de mensen die *bliep eigenlijk misbruikten was er totaal geen verschil, inclusief de glitches die volgens mij nooit werden opgelost tot de provider switch.

Dus *bliep ging verder kijken en kwam bij Tele2 uit. Het onderhandelen ging praktisch gezien in een kroeg op een bierviltje. Natuurlijk ging het niet letterlijk zo maar zo was wel de omgang tussen Tele2 en *bliep. Dat het op een bierviltje kon is ook niet zo raar. *bliep had opnieuw het goedkoopste prepaid internet geregeld. 67 mb voor 50 cent per dag oftewel 1,5 GB voor 15 euro per maand.

Tele2 had gewoon de beste deal. Dat het op papier goedkoper is om bij T-Mobile in te kopen omdat Tele2 dat weer bij T-Mobile doet snap ik. Maar zo'n deal bood T-Mobile ze niet aan.

Om het verhaal compleet te maken. *bliep had ook royale voorwaarden als je nauwelijks belde of internet gebruikten. Eenmalig opladen en als je binnen 6 maanden even belde, sms'te of een bundel aanzette dan zat je de komende tijd weer safe om je nummer te houden en bereikbaar te blijven, ook al gaf je eigenlijk niks uit.

Dus *bliep moest het hebben van dataslurpers, bel verslaafden (voor 1 euro had je ook onbeperkt bellen in je bundel op gegeven moment) en mensen die eenmalig een simkaart kochten en opladen en daarna nooit meer een cent uitgaven. En de mensen er tussen in natuurlijk. Na de Tele2 provider wissel is het nooit meer goed gekomen, wat de vaste posters hier al te goed weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 08:33

aawe mwan

Wat ook leuk is:

timmie1 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:54:
Ik ben verbaasd dat ze nog de moeite doen om Bliep in de lucht te houden voor die enkele tientallen resterende abonnees...
Bij telecombedrijven is een vrij hoog deel van wat ze binnenkrijgen als belkosten bruto winst.

Maar dan moet er nog steeds genoeg geld binnenkomen om het salaris van de medewerkers en directie te betalen. Met de maandbedragen van "enkele tientallen abonnees" kan je niet eens 1 salaris betalen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Sorry om weer terug te komen op dezelfde post maar blijkbaar heb ik in de vroege uren gelijk op reageren geklikt en dit overheen gelezen.
[...]
nieuws: Nederlandse telecomprovider Bliep is failliet en maakt doorstart

Wel gebeurd. :P blijkbaar in enkele maanden tijd nadat de Tele2 switch was gemaakt. 190K was het blijkbaar waard voor de 21K gebruikers die overbleven. Laatste gecommuniceerd getal voor de provider switch was 50K. (zonder details, is erna nog gewoon aardig gegroeid tot de Tele2 switch)

Artilium was ook degene die tussen de zendmast en de klant zat in de T-Mobile tijd. Als *bliep niet was overgenomen hadden ze dus die inkomsten niet meer die hier nog uit voorvloeide. Gezichtsverlies voorkomen was denk ik de grootste reden, niet omdat hier geld mee te winnen viel.

Tip: die link naar dat nieuwsartikel zegt in veel details hoe het kostenplaatje werkte na de provider switch. 1,2 miljoen werd er verdiend op jaarbasis. In die twee maanden dat ze bij Tele2 zaten twee ton aan onbetaalde rekeningen. Rekensommetje als het een ton per maand kostte x 12. Praktisch ging dus elke euro naar Tele2. En dan weten we alleen de onbetaalde kosten. Ik weet niet of @arnoudwokke een boekje open wil doen of mijn uitleg klopt nu.
aawe mwan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:06:
[...]

Bij telecombedrijven is een vrij hoog deel van wat ze binnenkrijgen als belkosten bruto winst.

Maar dan moet er nog steeds genoeg geld binnenkomen om het salaris van de medewerkers en directie te betalen. Met de maandbedragen van "enkele tientallen abonnees" kan je niet eens 1 salaris betalen.
Klopt. Alleen denk ik dat in dit stadium de mensen betrokken bij *bliep maar op 1 hand te tellen is. Heel misschien twee maar dan had ik een klantenservice bij de huidige *bliep verwacht wat volgens eerdere posts niet het geval is.

Bij *bliep in de glorietijd had je een vergelijkbare aantal mensen die full time werkten. De rest waren jongeren die na school nog werkten of bijvoorbeeld in het weekend op kantoor kwamen. Er werd dus zoveel verdiend aan dit succes dat deze full timers het moederbedrijf (Telegraaf Media Groep) na een jaar uitkochten. Dit om een sfeer te geven wat voor succes dit was toendertijd.

Edit: je hebt over over die "tientallen". Ik snap het nu. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat je niet veel nodig hebt om de huidige *bliep te runnen. Zal vast wel wat duizenden klanten zijn die dit nog mogelijk maken. Voor hartstikke veel klanten is *bliep hun eerste provider en dus nooit weggegaan. Heel misschien hadden mensen baat bij wat *bliep hen aanbood in alle versies die bestonden van dit merk. Wat betreft mezelf was ik enkele weken na de Tele2 wissel weg. Zoals jullie misschien kunnen lezen gaat de periode daarvoor mij wel enorm naar mijn hart. :P

[ Voor 40% gewijzigd door polopolo150 op 02-02-2021 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 19:45
mijn dochter heeft een bliep prepaid waar ze nooit mee belt, maar wij vinden het wel prettig als ze bereikbaar is. Hij is in juni 2020 opgewaardeerd en doet het nu nog steeds. Saldo is amper afgenomen.
De voorwaarden stellen dat je ieder half jaar moet opwaarderen om hem actief te houden.

Zal ik bijladen of het even aankijken? Zouden ze waarschuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
maxtrash schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:25:
mijn dochter heeft een bliep prepaid waar ze nooit mee belt, maar wij vinden het wel prettig als ze bereikbaar is. Hij is in juni 2020 opgewaardeerd en doet het nu nog steeds. Saldo is amper afgenomen.
De voorwaarden stellen dat je ieder half jaar moet opwaarderen om hem actief te houden.

De kans zit er natuurlijk in, dat het nummer op een gegeven moment wel word afgesloten.

Maar als je dochter zo weinig verbruikt, zal je er misschien aan moeten denken om naar een provider te stappen, waarbij je niet elke half jaar verplicht moet opwaarderen.

Bij KPN, Vodafone en T-Mobile prepaid, hoef je maar 1 keer per 6 maanden een betaalde handeling uit te voeren om de simkaart actief te houden, verplicht opwaarderen is dus niet nodig.

Bij LycaMobile en Lebara is dat 1 keer per 90 dagen, zonder verplichte opwaardering.

Bij L-Mobi is dat zelfs maar 1 keer per 9 maanden, zonder verplichte opwaardering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Je krijgt een waarschuwings-sms met de tekst dat je binnen 10 dagen moet opwaarderen om ej tegeod te behoouden. Ik heb dit op 2 bliep-simkaarten gekregen die allebei niet waren opgewaardeerd sinds de migratie naar t-mobile. dus ze wachten daar ongeveer een jaar mee(nu) kan veranderen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Kan iemand hier mij vertellen hoe ik van een Bliep simkaartje (gebruik ik alleen om SMS'jes op te ontvangen) over kan stappen naar een andere mobiele provider (prepaid of desnoods abbo als dat moet voor een korte tijd) om mijn nummer te behouden? Heb al een aantal providers gebeld maar iedereen gaat van "oh..dat is moeilijk".

Ik krijg 0,0 reacties van Bliep en wil niet dat een nummer waar mijn belangrijke diensten aan hangen zomaar gaat verdwijnen...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
@majic Ik ben hartstikke vaak van provider geswitcht en dat zou helemaal niet moeilijk moeten zijn.

Je hebt je simkaart nodig met een IMEI code (volgens mij heet het zo) erop. Verder heb je de naam van de provider nodig, dat kan *bliep zijn of Overal Mobiel.

Bij nummer porteren moet dit altijd bij je nieuwe provider zijn. Ook niet bij *bliep iets opzeggen, dan raak je juist je nummer kwijt.

Desnoods online je portering doen. Het zou echt niet onmogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Vreemd dat een provider je vertelt dat het moeilijk is, want het is namelijk super simpel.

Koop eerst een prepaid pakket van het provider waar je naartoe wilt overstappen, ga naar de nummerbehoud pagina op de site van de provider waar je naartoe wilt.

Meer dan je huidige 06 nummer en nieuwe 06 nummer + de simkaart nummers heb je niet nodig.

Is echt zo gebeurd en onzin dat ze je vertellen dat het lastig zou zijn, een provider is zelfs wettelijk verplicht om nummerbehoud aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:51
Nummer porteren is op zich super simpel aan te vragen, maar ..................
De nieuwe provider moet dit dan wel tijdig en goed doen, want je nummer kan maar op één simkaart werken.
Als je nummer wel wordt opgezegd maar niet wordt overgezet op de nieuwe kaart gaat het mis.
Je nummer is dan verdwenen. Iets wat helaas soms weleens gebeurd. Misschien daarom een "ontmoedigingsbeleid" van de nieuwe provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:35
maxtrash schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:25:

Vroeger waren de voorwaarden dat je eens per 6 maanden moest bellen of een SMS sturen.
Nu moet je elk half jaar opwaarderen (waardoor het in feite geen prepaid meer is).

Ik zou hier geen geld meer in steken. Ik ben ook mijn nummer en beltegoed kwijt geraakt. Klantenservice reageert nergens op (lees de reviews er maar eens op na.) In de begintijd was Bliep leuk maar sinds de overname door T-mobile is het niets meer. Als je nummer je lief is zou ik overstappen zolang het nog kan. Ik betwijfel echter of er nog mensen werkzaam zijn bij Bliep.

[ Voor 6% gewijzigd door jomas op 28-04-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 19:45
jomas schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:33:
[...]

Vroeger waren de voorwaarden dat je eens per 6 maanden moest bellen of een SMS sturen.
Nu moet je elk half jaar opwaarderen (waardoor het in feite geen prepaid meer is).

Ik zou hier geen geld meer in steken. Ik ben ook mijn nummer en beltegoed kwijt geraakt. Klantenservice reageert nergens op (lees de reviews er maar eens op na.) In de begintijd was Bliep leuk maar sinds de overname door T-mobile is het niets meer. Als je nummer je lief is zou ik overstappen zolang het nog kan. Ik betwijfel echter of er nog mensen werkzaam zijn bij Bliep.
dochter heeft alsnog de Bliep sim laten verlopen. Nummerportering was toen niet meer mogelijk.
Nu dan maar een simyo aangeschaft. Haar Whatsapp kon overgezet worden, dat was het belangrijkste. Nieuwe nummer interesseert de jeugd niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:54

ofc

Mijn simkaart blijkt ook niet meer te werken. Ik heb geen bericht gehad dat de kaart geblokkeerd zou worden.
Jammer dat je nu elk half jaar moet opwaarderen. Ik bel niet zo vaak en mijn oorspronkelijke € 10.00 tegoed uit 2013 was nog niet op. Een nieuwe kaart die minstens € 20.00 per jaar kost is dus niet interessant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 15:16
Mocht er iemand nog informatie nodig hebben omtrent het porteren van je nummer van Bliep nadat je het beruchte "Nog 10 dagen" "waarschuwings" SMS-je hebt gemist: [Bliep] Nummer inactief, niets meer aan te doen?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Bestaat Bliep nog of is het een stille aftocht ondergaan en gewoon verdwenen? @polopolo150 is dit dan echt het einde?

https://www.bliepshop.nl/ en https://www.bliep.nl/ zijn namelijk niet meer te bereiken.

[ Voor 20% gewijzigd door dutchnltweaker op 21-10-2021 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
De domein bliep.nl is wel nog in handen van Overal Mobiel heb ik net even opgezocht.

Voor de rest weet ik niks. Er wordt nog wel service (bereik) gegeven hoop ik voor de huidige klanten?

Mocht je trouwens pas deze nacht hebben gecheckt. Gebeurt wel vaker dat snachts websites eruit liggen. Hopelijk is het er snel weer.

[ Voor 26% gewijzigd door polopolo150 op 21-10-2021 05:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
polopolo150 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 05:08:
De domein bliep.nl is wel nog in handen van Overal Mobiel heb ik net even opgezocht.

Voor de rest weet ik niks. Er wordt nog wel service (bereik) gegeven hoop ik voor de huidige klanten?

Mocht je trouwens pas deze nacht hebben gecheckt. Gebeurt wel vaker dat snachts websites eruit liggen. Hopelijk is het er snel weer.
Ja deze nacht, maar nu is hij ook niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Bij mij werkte bliepshop.nl wel (en opwaarderen ook nog), zelfs een klein jaar na de vorige post, edoch, na 3 dagen is het saldo nog even laag. De afschrijving is naar mobieltekoop.nl/pay.nl gedaan (dat is al zo vanaf maart 2020). Voor die tijd was het via bliep.nl/Adyen. Overigens staan er op bliepshop.nl geen refurbished toestellen meer, wel staat er onderaan www.bliepshop.nl: *bliepshop wordt verzorgd door Mobieltekoop.nl, in samenwerking met *bliep.

Mail naar 'hulp@bliepshop.nl' komt onbestelbaar terug, maar mail naar 'support@bliepshop.nl' werkte wel, evenals het formulier op de website https://www.bliepshop.nl/contact-opnemen. Edoch, daar krijg je weer een copy van de mail, met gebruik van hulp@bliepshop.nl.

De persoonlijke pagina (https://bliep.overal.com/) werkt net zo vaak niet (http error 500) als wel en voor saldo wordt 0,00 aangeven. Kennelijk is er ergens een koppeling naar de backend weg. Recente gesprekken stonden er nog wel. En lijkt (zie hieronder) overal mobiel een ander bedrijf te zijn dan mobieltekoop.

Ik baal een beetje dat opwaarderen wel kon, maar de club zo'n beetje daadwerkelijk ter ziele is gegaan. Dat lijkt een beetje op oplichting. Aangezien ze - voor zover ik kan zien - bij geen enkele waarborg keurmerk aangesloten zijn, ben ik vermoedelijk het geld kwijt. Ik noem het hier, om te voorkomen dat anderen ook nog geld gaan storten voor opwaarderen.

Als er suggesties zijn voor vervolgstappen, dan houd ik me aanbevolen. Ik ga nog proberen via mobieltekoop.nl informatie boven water te krijgen. Daar staan nog wel contact gegevens, met een opmaak van een contact forumulier dat gelijk is aan dat van bliep. Dat belooft niet veel goeds..

Adres en contactgegens zijn wel gelijk, maar nu met telefoonnummer (ik weet niet of ik die hier mag zetten, ze staan hier even onder).Overigens is dit KvK nummer anders dan overal mobiel, ook in Voorburg, maar met KvK 64087204). Het zaakje stinkt een beetje.

Mobieltekoop.nl
Postbus 701
2270AS Voorburg
Nederland

Bel ons:
+31(0)70-5690077

E-mail ons:
support@mobieltekoop.nl
description
KvK-nr. 63789744
BTW-nr. NL855402878B01

[ Voor 35% gewijzigd door kdekker op 10-10-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaronK88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-11-2024
Vreemde zaak blijft t sinds de overzet naar Overal.

1 van mijn 2 bliepnummers die ik actief heb op hun netwerk kan ik niet meer mee bellen. Er staat nog wel tegoed open en is wekelijks gebruikt. Echt van het een op andere moment soort van afgesloten. Ontvangen kan nog wel.

De ander die ik nauwelijks gebruik is nogsteeds actief.

Inmiddels durf ik ook, gezien t bericht hiervoor, niet meer op te waarderen om te kijken of dat t probleem op lost (enige wat nog mogelijk is via de site).

Reactie op mail ontvang ik helaas niet van ze.
Alweer enkele dagen geleden een bericht verzonden.

Portering voor t nummer nu in gang gezet.. Voordat het na 10 jaar echt einde oefening is.
*deze is inmiddels goedgekeurd...

[ Voor 5% gewijzigd door AaronK88 op 12-11-2022 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
zijn er nog bliep-gebruikers? in oktober las ik dat iemand niet meer kon opwaarderen, het geld kwam nooit aan. zijn er mensen die daarna nog succesvol hebben opgewaardeerd? wij hebben hier 1 blip-nummer, erop gebeld worden kan nog wel maar bellen niet meer. heeft opwaarderen nog zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
dicksterk schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:58:
zijn er nog bliep-gebruikers? in oktober las ik dat iemand niet meer kon opwaarderen, het geld kwam nooit aan. zijn er mensen die daarna nog succesvol hebben opgewaardeerd? wij hebben hier 1 blip-nummer, erop gebeld worden kan nog wel maar bellen niet meer. heeft opwaarderen nog zin?
Ik zit er nog bij..maar merk nu dat hun controlepaneel in ieder geval sinds kort niet meer werkt (deed het nog wel in begin 2024 toen ik +10 saldo er op heb gezet).

Wil het nummer porteren maar dat lijkt ook niet betrouwbaar te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
  • Nu online
majic schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:12:
[...]

Ik zit er nog bij..maar merk nu dat hun controlepaneel in ieder geval sinds kort niet meer werkt (deed het nog wel in begin 2024 toen ik +10 saldo er op heb gezet).

Wil het nummer porteren maar dat lijkt ook niet betrouwbaar te zijn..
Na je bericht portering ingezet vanuit Simyo, even kijken of dat gaat werken. Sms ontvangen werkte prima, maar verzenden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
xyanide schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:17:
[...]

Na je bericht portering ingezet vanuit Simyo, even kijken of dat gaat werken. Sms ontvangen werkte prima, maar verzenden niet.
Ik wil dus ook portering inzetten vanuit Simyo, dus dat is opzich positief. Maar als je niet kunt verzenden zal je neem ik aan in conclaaf moeten gaan met Simyo?Hoe lang duurde het overzetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xyanide
  • Nu online
majic schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:56:
[...]

Ik wil dus ook portering inzetten vanuit Simyo, dus dat is opzich positief. Maar als je niet kunt verzenden zal je neem ik aan in conclaaf moeten gaan met Simyo?Hoe lang duurde het overzetten?
Gisteren pas besteld :), maar doordat ik dus geen sms kon verzenden moest ik via https://porteren.nl/simyo/nl het proces doorlopen. Daar kan je de code die je per sms ontvangt invullen om het porteringsproces te vervolgen.

Info over het proces staat hier: https://www.simyo.nl/klantenservice/nummerbehoud
Of het daadwerkelijk werkt is nog afwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door xyanide op 05-10-2024 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
xyanide schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:05:
[...]

Gisteren pas besteld :), maar doordat ik dus geen sms kon verzenden moest ik via https://porteren.nl/simyo/nl het proces doorlopen. Daar kan je de code die je per sms ontvangt invullen om het porteringsproces te vervolgen.

Info over het proces staat hier: https://www.simyo.nl/klantenservice/nummerbehoud
Of het daadwerkelijk werkt is nog afwachten.
ah op die manier bedoelde je geen SMS verzenden..oké. We wachten in spanning af.
Ik heb trouwens mijn saldo geupgrade (Weet niet of t geld is aangekomen want het portaal doet het niet en alle service nummers om je saldo te checken werken niet bij mij, zit nu ff in cyprus voor vakantie).

Maar kon nog wel bellen, en SMS ontvangen. Moet toegeven dat ik geen SMS verzenden heb getest. Kan jij nog wel bellen? Enne laat hier even weten hoe de portering is gegaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xyanide
  • Nu online
majic schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:42:
[...]

ah op die manier bedoelde je geen SMS verzenden..oké. We wachten in spanning af.
Ik heb trouwens mijn saldo geupgrade (Weet niet of t geld is aangekomen want het portaal doet het niet en alle service nummers om je saldo te checken werken niet bij mij, zit nu ff in cyprus voor vakantie).

Maar kon nog wel bellen, en SMS ontvangen. Moet toegeven dat ik geen SMS verzenden heb getest. Kan jij nog wel bellen? Enne laat hier even weten hoe de portering is gegaan!
Heb al wat jaren mijn beltegoed niet meer bijgewerkt, dus geen idee of ik kon bellen / sms'en afgelopen tijd.
En zal hier even updaten of het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
  • Nu online
majic schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:42:
[...]

Volgende fase in het verhaal, mijn portering is goedgekeurd door Bliep / Artilium:

"Het overzetten van je nummer xxxxxxxxx van je huidige provider naar je nieuwe provider is gepland op xx oktober 2024. Op die dag zal je oude SIM kaart van je huidige provider Artilium / Yellow niet meer werken en moet je de nieuwe (e)SIM kaart van je nieuwe provider Simyo gebruiken".

Ik heb nog goede hoop dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
xyanide schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:35:
[...]

Volgende fase in het verhaal, mijn portering is goedgekeurd door Bliep / Artilium:

"Het overzetten van je nummer xxxxxxxxx van je huidige provider naar je nieuwe provider is gepland op xx oktober 2024. Op die dag zal je oude SIM kaart van je huidige provider Artilium / Yellow niet meer werken en moet je de nieuwe (e)SIM kaart van je nieuwe provider Simyo gebruiken".

Super, dat geeft hoop!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xyanide
  • Nu online
xyanide schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:35:
[...]

Vandaag is mijn nummer portering naar Simyo doorgevoerd. Zoals verwacht stopte de oude simkaart in de ochtend met werken en na testen met de Simyo simkaart werkte alles naar behoren.

Dus uiteindelijk zonder problemen overgestapt van Bliep naar een andere provider. Alle problemen zoals beschreven op trustpilot e.d. had ik geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRAX
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 21:59
Blijkbaar stoppen ze er helemaal mee:

"Beste Bliep beller,

Het is helaas niet meer mogelijk om beltegoed bij te plaatsen.

We zullen eind van de maand stoppen met de dienstverlening. We raden je aan zo snel mogelijk over te stappen naar een andere aanbieder. Het is niet mogelijk beltegoed terug te laten storten of mee te nemen naar een andere provider

Mocht je graag gebruik willen maken van prepaid diensten dan zou je ervoor kunnen kiezen een nieuwe simkaart te bestellen. Je kan je nummer behouden door te kiezen voor "nummerportering" bij je nieuwe aanbieder. Bijvoorbeeld: https://www.odido.nl/mobiel-abonnement/prepaid-sim-only

We wensen je nog veel belplezier Bliep."

Bron: https://www.bliepshop.nl/opwaarderenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OVV1MfRdrIM5tfivp5Z_z2VFTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33vN1nPH4ldB1b2MF98ACnel.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
CRAX schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:36:
Blijkbaar stoppen ze er helemaal mee:

"Beste Bliep beller,

Het is helaas niet meer mogelijk om beltegoed bij te plaatsen.

We zullen eind van de maand stoppen met de dienstverlening. We raden je aan zo snel mogelijk over te stappen naar een andere aanbieder. Het is niet mogelijk beltegoed terug te laten storten of mee te nemen naar een andere provider

Mocht je graag gebruik willen maken van prepaid diensten dan zou je ervoor kunnen kiezen een nieuwe simkaart te bestellen. Je kan je nummer behouden door te kiezen voor "nummerportering" bij je nieuwe aanbieder. Bijvoorbeeld: https://www.odido.nl/mobiel-abonnement/prepaid-sim-only

We wensen je nog veel belplezier Bliep."

Bron: https://www.bliepshop.nl/opwaarderen[Afbeelding]
Wel erg toevallig, ik kwam gister weer dit topic tegen en dacht wat zou er met bliep nu zijn. Wilde dat hier vragen, maar had de Webshop geopend en zag dat je nog van alles kon bestellen. 1 dag later kondigen ze aan te stoppen :+ . Het verbaast me eerlijk gezegd dat ze niet eerder zijn gestopt, ze waren in bet begin erg populair met de oprichting, toen het bedrijf al 1 keer verkocht was, was het niet meer zo aantrekkelijk en laatste jaren lijkt het niks meer speciaals te zijn geweest.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Het weggeven van overtollig beltegoed is hier niet toegestaan en hoort in de V&A thuis.