Not Found
The requested URL was not found on this server.
[ Voor 19% gewijzigd door hzonnevijlle op 31-03-2020 21:29 ]
je moet je nieuwe sim nog bevestigen met een sms code die je op je oude simkaart ontvangen hebthzonnevijlle schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:23:
Ik heb begin februari een nieuwe bliep sim aangevraagd met nummerbehoud. Heb de SIM gekregen, maar nu kan ik met geen van deze 2 bellen. Heb diverse e-mails gestuurd naar support@bliep.nl en support@bliepshop.nl. Geen reactie. Ben ik de enige? Nog een keer een SIM kaartje aanvragen met nummerbehoud?
[ Voor 18% gewijzigd door kdekker op 15-02-2020 15:16 ]
Er is ook nog hulp@bliep.nlhzonnevijlle schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:23:
Ik heb begin februari een nieuwe bliep sim aangevraagd met nummerbehoud. Heb de SIM gekregen, maar nu kan ik met geen van deze 2 bellen. Heb diverse e-mails gestuurd naar support@bliep.nl en support@bliepshop.nl. Geen reactie. Ben ik de enige? Nog een keer een SIM kaartje aanvragen met nummerbehoud?
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Dat is het nadeel van *bliep. Ze zijn niet telefonisch bereikbaar bijvoorbeeld.birdibird schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:29:
Wie weet hoe ik ze kan bereiken dat ze zoiets urgents corrigeren?
Edit, tweet van bliep:birdibird schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:29:
Mijn bliep sim werkt plotseling niet meer vandaag, dus ik denk: even de nieuwe erin doen, maar die werkt ook niet!!!!
Ik ben dus onbereikbaar, wat onacceptabel is.
Natuurlijk hulp@ gemaild en een dm op twitter, maar een vorige keer duurde het een week dat ik antwoord kreeg op iets.
Wie weet hoe ik ze kan bereiken dat ze zoiets urgents corrigeren?
Beste *bliepers, op dit moment zijn er een aantal *bliep simkaarten afgesloten door Tele2. Dit probleem is geëscaleerd bij Tele2 en we hopen dat dit spoedig opgelost kan worden!
— *bliep (@bliep) 21 februari 2020
[ Voor 8% gewijzigd door xyanide op 21-02-2020 18:58 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Ze waren hun wachtwoord vergeten waarschijnlijkNoxious schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:27:
Ja ik heb laatst hun Twitter-account gepoke'd en nu is er ineens levenvoor het eerst in 3 jaar
[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 22-02-2020 16:09 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
[ Voor 104% gewijzigd door birdibird op 25-02-2020 09:36 ]
En vergeet de 12 maanden bundels niet bij l-mobi, daar zitten voor klein verbruikers best wel wat leuks tussen.dicksterk schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:50:
@remcodelft: hoeveel data/belminuten/sms wil je hebben in een bundel met prepaid? er is veel mogeljik hoor. vanaf maart: www.l-mobimobile.nl voor diegenen die geen bundel gebruiken maar iets goedkoper willen bellen en veel goedkoper willen internetten dan met bliep zonder bundel. heb je liever onbeperkt bellen/sms +5gb data dan heeft lyca met de holland bundel xs voor 10 euro de beste deal( www.lycamobile.nl
ik vind dit nieuwe bliep idd erg amateuristisch, beetje jammer.
birdibird schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:03:
Vreemd, in mijn mails en brieven staat niets over overal.com.
Zijn er verschillende brieven gestuurd?
edit: Nu, een dag later (zaterdag) is ook de simkaart van mijn partner afgesloten.
Zijn er nog meer mensen naast @xyanide die het ook hebben?
UPDATE
Ondertussen reageert Bliep gelukkig wel op twitter dm: Ze bevestigen dat ze hebben gezien dat mijn partners nummer was afgesloten door Tele2 en hopen dat vandaag (maandag) te hebben opgelost en zeggen dat mijn nummer actief wordt op de nieuwe sim per vandaag (maandag).
Mijn partner heeft wel een bevestigende email gehad van bliep.overal.com, ik dus niet.
En vanochtend (maandag) heeft ze een mail gekregen op haar email met bevestiging dat mijn (!) nummer per morgen wordt overgezet.
Wat blijkt?
Onze beider nummers staan onder 1 account nu, de hare.
Wat een zooitje![]()
wordt vervolgd....
UPDATE
Goed nieuws!
Eindelijk vandaag (dinsdag) na 4 dagen onbereikbaar te zijn geweest doet de nieuwe sim het en is mijn nummer overgezet.
Ik had ook al support@bliepshop.nl geprobeerd, aangezien dat op hun site staat.xyanide schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:26:
Voor andere mensen die problemen hebben, vandaag contact gezocht via hulp@bliepshop.nl, waar ze wel vlot reageerden.
Mijn nummer wordt nu handmatig door hun geporteerd (al bevestiging gehad dat dit morgen gaat gebeuren) .
Zowel twitter als hulp@bliep.nl gaven geen antwoord na enkele dagen.
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door birdibird op 26-02-2020 17:57 ]
Tweakers rocks, maar alleen technologisch.
L-mobi klinkt leuk maar dit dan weer niet;dicksterk schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:50:
@remcodelft: hoeveel data/belminuten/sms wil je hebben in een bundel met prepaid? er is veel mogeljik hoor. vanaf maart: www.l-mobimobile.nl voor diegenen die geen bundel gebruiken maar iets goedkoper willen bellen en veel goedkoper willen internetten dan met bliep zonder bundel. heb je liever onbeperkt bellen/sms +5gb data dan heeft lyca met de holland bundel xs voor 10 euro de beste deal( www.lycamobile.nl
ik vind dit nieuwe bliep idd erg amateuristisch, beetje jammer.
Tegoed verloopt dus wel echt heel snel.De PrePaid overeenkomst wordt in principe gesloten voor onbepaalde duur. Het opgewaardeerde tegoed is 75 dagen geldig(te rekenen vanaf het moment van de laatste opwaardering) en verloopt na 90 dagen. Er is een buffer van 15 dagen na de 75e dag waarin er opgewaardeerd EN een keer gebeld, of gebruik van de databundel moet worden. Het tegoed dat op de simkaart staat bij het moment van aankoop is 75 dagen geldig en wordt daarna voorgeschorst. Er is wel de mogelijkheid om gebeld te worden. Tenzij in die periode Tot aan de 90e dag een opwaardering wordt gedaan. Dan is de simkaart weer volledig bruikbaar. Is het tegoed verbruikt of verlopen, dan kan de klant nog maar beperkt gebruik maken van de simkaart;
[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 26-02-2020 20:07 ]
Dat van die beltegoed geldigheids klopt waarschijnlijk niet, als je onder veel gestelde vragen kijkt, staat er:Tomba schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:01:
[...]
L-mobi klinkt leuk maar dit dan weer niet;
[...]
Tegoed verloopt dus wel echt heel snel.
Ook is me niet duidelijk welke landen Roam like Home zijn, specifiek Zwitserland zou voor mij interessant zijn want heb daar familie wonen.
Het tegoed kan natuurlijk eerder verlopen dan de Simkaart zelf.fl2001 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:05:
[...]
Dat van die beltegoed geldigheids klopt waarschijnlijk niet, als je onder veel gestelde vragen kijkt, staat er:
Uw simkaart is tot 9 maanden na de laatste opwaardering of na de laatste bel, data of SMS activiteit geldig.
Klopt! lijkt me niet dat ze dat gaan doen, maar je weet maar nooit inderdaad.Tomba schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:06:
[...]
Het tegoed kan natuurlijk eerder verlopen dan de Simkaart zelf.
Zou wel een manier zijn om mensen te dwingen om te blijven bijtankenfl2001 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:10:
[...]
Klopt! lijkt me niet dat ze dat gaan doen, maar je weet maar nooit inderdaad.
Jaa, ik sluit ook zeker niks uit hoor.Tomba schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:13:
[...]
Zou wel een manier zijn om mensen te dwingen om te blijven bijtanken
Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.
Dat ziet er goed uit, dank je. Maar "vanaf maart" betekent dus dat het een nieuwe provider is? Dan is het even afwachten hoe ze gaan presteren. 5 euro per 75 dagen kom ik wel overheendicksterk schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:50:
@remcodelft: hoeveel data/belminuten/sms wil je hebben in een bundel met prepaid? er is veel mogeljik hoor. vanaf maart: www.l-mobimobile.nl voor diegenen die geen bundel gebruiken maar iets goedkoper willen bellen en veel goedkoper willen internetten dan met bliep zonder bundel.
Vreemd, want als je 4G hebt uitgeschakeld op je smartphone hoort er ook gewoon geen kosten te worden gemaakt voor data, mischien even na vragen bij bliep hoe dat kan....RemcoDelft schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:00:
[...]
Dat ziet er goed uit, dank je. Maar "vanaf maart" betekent dus dat het een nieuwe provider is? Dan is het even afwachten hoe ze gaan presteren. 5 euro per 75 dagen kom ik wel overheen![]()
Alleen SMS is idioot duur, maar dat gebruikt toch niemand meer. 1 cent per MB is prima, tenzij ze dat net als Bliep elke paar minuten in rekening brengen voor een paar kB.
Terug naar het Bliep verhaal: Ik kan ondertussen de voicemail uitzetten, dat is fijn. Ook is mijn resterende beltegoed bijgeschreven.
Maar dan: ik heb 4G uitgezet, en heb "data" op mijn telefoon uitgezet. Dit is het resultaat sinds vanochtend:
2020-02-27 10:20:03 internet.arta Data 8.5kB € 0.01
2020-02-27 09:56:15 internet.arta Data 8.7kB € 0.01
2020-02-27 08:45:10 internet.arta Data 6kB € 0.01
2020-02-27 08:27:35 internet.arta Data 4kB € 0.01
2020-02-27 08:20:01 internet.arta Data 8.6kB € 0.01
2020-02-27 08:09:36 internet.arta Data 8.6kB € 0.01
Zo word je dus gedwongen een bundel te nemen, en dan nog: in mijn ondertussen verlopen bundel gaf Bliep een 30% hoger dataverbruik aan dan mijn telefoon. Tot voor kort was dat andersom: mijn telefoon telde meer dan Bliep. Is het standaard provider-logica om niet per 1 MB maar per fracties daarvan te rekenen?
Het fijne van Bliep vond ik altijd data data uit ook echt data uit was. In dit huidige tempo kost het 3 cent per uur zonder iets te gebruiken, dat wordt 20 euro per maand. Wat een grappenmakers
[ Voor 3% gewijzigd door fl2001 op 27-02-2020 12:17 ]
Ik had het uitgeschakeld op de website. Nu ook op mijn telefoon, kijken of dat scheelt.fl2001 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:15:
Vreemd, want als je 4G hebt uitgeschakeld op je smartphone hoort er ook gewoon geen kosten te worden gemaakt voor data, mischien even na vragen bij bliep hoe dat kan....
[ Voor 7% gewijzigd door RemcoDelft op 27-02-2020 16:02 ]
[ Voor 14% gewijzigd door druipgrot op 27-02-2020 13:10 ]
Ik heb ook een dual sim toestel (Huawei 6 pro) na het installeren van de nieuwe bliep simkaart merk ik ineens dat na enkele dagen mijn bluetooth niet meer werkt, mijn gewone wifi (ziggo) werkt op de huawei niet meer, wel verbonden/geen internet.dicksterk schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:56:
Ik had bliep vooral vanwege de dual-sim telefoon die ik gebruik. Ik vind het handig om van 2 verschillende netwerken een simkaart te hebben in dat toestel: lyca zit op kpn, bliep op t-mobile dus ideale combi.
maar sinds mijn blipe-simkaart mijn dualsim telefoon om zeep heeft geholpen, snap nogsteeds niet heo, zodat mij lyca sim er niet meer goed in werkt maar de bliep sim wel, zit mijn bliep sim in mijn 2e toestel. door een merkwaardige fout bij lyca wordt bij mijn simkaart promotiebeltegoed als gewoon beltegoed beschouwd waardoor ik voor 5 euro per maand de holland xs bundel kan hebben(waardeer dus 1 keer per 2 maanden 10 op, 10 wordt 20 maar dat wordt niet goed doorgerekend waardoor ik eerst een bundel krijg voor mij 10 euro promotietegoed en de volgende maand een bundel van mijn 10 euro normale teoged, dus effectief 5 euro per maand voor onbeperkt beleln en smssen en 5gb data, dat krijg je echt nergens anders zo goedkoop. jammer gneoeg heb ik nog niemand gevonden die dat o een eigen simkaart ook voor elkaar kreeg, al is er ook nog erg weinig doro anderen ge-experimenteerd op dat vlak.
maar voorlopgi is mijn bliep-sim dus vrijwel inactief en ik denk dat dat niet meer aat veranderen.
Heb er even geen vertrouwen meer in dat het mijn telefoon niet stuk maakt net zoals een eerdere gebruiker hierboven heeft aangegeven.birdibird schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:24:
Mijn partner en ik hebben beide dualsim telefoons, van verschillende merken (Sony en BQ).
Geen probleem hier!
Start hem een 2e keer op (mede ivm service smsjes) en check de internet instellingen.
Heb bliep als extra , reserve sim.dicksterk schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:39:
@pietfsd: had je een bundel op je bliep sim staan of gebruikte je hem gewoon als extra sim?
anders zou ik een sim van een ander netwerk nemen. heel binnenkort moet l-mobi beginnen, heb hier zelf al een test-sim en die gedraagt zich keurig. zit op het kpn-netwerk en is qua bel/datatarief goedkoper dan bliep.
Misschien het toestel geforceerd zetten op 2G only? Wanneer je dan wel wilt internetten gewoon weer op 4G zetten, dan is het ook makkelijker om data te blokkeren, via 4G glipt er inderdaad vaak altijd nog wel wat door.kdekker schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:36:
Ik merk nog iets van de 'nieuwe' Bliep; tenminste ik vermoed dat het daar in zit: met de overstap op T-mobile is de abonnementsstructuur gewijzigd. Waar voorheen een white/yellow etc dag was, had je bij een white dag geen 4G data (verbruik). Nu is dat wel zo, nl. 7 (of 5 ct bij Bliep Plus) per MB/SMS/minuut.
Ik heb gemerkt dat i.c.m. Android 10 het toestel 4G automatisch aanzet, en daardoor ongemerkt MB's wegglippen (en dus beltegoed). Ik kan 4G uitzetten, maar de eerstvolgende keer dat de telefoon aangezet wordt, staat 4G weer aan. Ik weet niet 100% zeker of dat in de telecom provider zit, of in Android 10. Van wat ik wist te vinden op internet, lijkt het in de provider te zitten. Enige optie is op de APN handmatig aan te passen. Maar dan heb je een probleem als je een keer wel 4G wilt hebben (het toestel is niet van mij: en de eigenaar weet niet wat een APN is). Wie heeft een suggestie op dit op te lossen?
[ Voor 9% gewijzigd door fl2001 op 25-04-2020 15:06 ]
Goede tip, die van 2G. Bedankt.fl2001 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:02:
[...]
Misschien het toestel geforceerd zetten op 2G only? Wanneer je dan wel wilt internetten gewoon weer op 4G zetten, dan is het ook makkelijker om data te blokkeren, via 4G glipt er inderdaad vaak altijd nog wel wat door.
Maar waarvoor zit je eigenlijk nog bij bliep? L-Mobi, ook prepaid en is goedkoper met 1cent per mb en bellen 2 cent per 20 seconden zonder start tarief. https://l-mobimobile.nl/
Mwa ligt er maar net aan wat je gebruikt natuurlijk, als je voornamelijk smst dan niet nee, maar qua data kosten kan het toch wel verschil uitmaken.kdekker schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:56:
[...]
Goede tip, die van 2G. Bedankt.
De knullige afhandeling op de helpdesk is inderdaad een reden om naar wat anders rond te kijken. De vorige keer dat ik er naar keek, vond ik geen goedkopere provider. En - als alles werkt - kom ik prima uit de voeten met Bliep. Dank voor je advies. Zodra het beltegoed naar nul zakt (ik had net opgewaardeerd) ga ik hier wat mee doen. Al zie ik dat SMS weer net iets duurder is. Onder de streep zal dit niet veel uitmaken...
De data bij L-mobi zuigen. Bij L-mobi kun je heel veel internetsites niet bezoeken, zoals nos.nl, npo.nl en bij mij zelfs google maps. L-mobi telt dus niet.dicksterk schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:07:
stuur allemaal even een mailtje naar hulp@bliepshop.nl met daarin het verzoek om:
1. de tarieven te verlagen naar 5cct per minuut en 1c per mb bij het gewone prepaidpakket
of 2. de claim goedkoopste prepaid van nederland van de site te halen, dit is namelijk misleidend l-mobi is goedkoper met 6ct per minuut en 1c per mb tegen 7ct per minuut/mb bij bliep. ik heb dit al emaild maar als 1 persoon het doet maakt het weinig indruk. als ik ergens een hekel aan heb is het mileidende claims op telecom-websites
Gaat niet over niet lekker, gaat over geen brood. ;-) Ook de nos-en npo-app. Ik kan bij mijn weten geen verificatietype bij APN instellingen veranderen (iPhone SE).dicksterk schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:02:
@druipgrot: als jij het brood van supermrkt x dat goedkoper is dan het brood van supermarkt y niet lekker vindt, is het brood van supermarkt x nogsteeds goedkoper en mag supermarkt y niet cliamen de goedkoopste te zijn.
verander bij je apn instellingen je verificatietype eens, of gebruik gewoon de nos app en npo app, of werkt dat ook niet? en waarom bel je l-mobi niet gewoon, telefonisch contact zorgt meestal voor de snelste oplossing.
[ Voor 4% gewijzigd door druipgrot op 20-07-2020 12:34 ]
Morgen, ik ga morgen bij ze op de koffiedruipgrot schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:18:
[...]
Ik wacht even af wat Tyson vandaag te horen krijgt, die gaat langs.
[ Voor 19% gewijzigd door druipgrot op 08-09-2020 15:14 ]
[ Voor 128% gewijzigd door rens-br op 14-09-2020 13:09 ]
Tja volgens mij zijn ze een paar keer overgenomen? Ze begonnen als een telecom organisatie waar jongeren werkte, volgens mij zitten er nu mensen aan het roer die het echt niet snappen en er is bijna geen vorm van enige communicatie.. Ooit in de begindagen eens een bliep simmetje gehad, maar waar willen zichzelf mee profileren tegenwoordig? Prepaid bundels? Het was een leuk concept, maar bieden tegenwoordig niks.fl2001 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:12:
Zo.... en Bliep verhoogt weer enkele tarieven. Zo kost 1MB nu 10 cent, en een smsje of belminuut 8 cent.
Ook is de 50mb maandbundel met 50% verhoogt naar 1,50.
Hoe jaag je klanten weg, daar moet je voor bij bliep zijn.
Ik begrijp eigenlijk sowieso niet waarom ze op het tmobile netwerk zijn gaan zitten, kpn lijkt toch voor mvno's beter te zijn, als je ziet wat andere partijen daar kunnen aanbieden.
Ik geloof zeker wel dat er in nederland ruimte is voor Prepaid Bundels. Maar niet tegen de prijzen die bliep heeft.dutchnltweaker schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:14:
[...]
Tja volgens mij zijn ze een paar keer overgenomen? Ze begonnen als een telecom organisatie waar jongeren werkte, volgens mij zitten er nu mensen aan het roer die het echt niet snappen en er is bijna geen vorm van enige communicatie.. Ooit in de begindagen eens een bliep simmetje gehad, maar waar willen zichzelf mee profileren tegenwoordig? Prepaid bundels? Het was een leuk concept, maar bieden tegenwoordig niks.
Ze zitten op het T-Mobile netwerk omdat ze eerst op het Tele2 netwerk zaten, waarschijnlijk is het contract van Tele2 naar T-Mobile gegaan omdat het nu 1 netwerk en bedrijf betreft.
[ Voor 20% gewijzigd door fl2001 op 04-01-2021 11:33 ]
Ja en 6gb voor 22 euro..fl2001 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:30:
[...]
Ik geloof zeker wel dat er in nederland ruimte is voor Prepaid Bundels. Maar niet tegen de prijzen die bliep heeft.
en vind je het gek, als je voor 2GB data al 12,50 moet betalen, vind ik het logisch dat niemand dat gebruikt.
Maar dan nog, zelfde vraag, waarom zijn ze destijds naar tele2 gegaan? Dat was een rare constructie, omdat destijds ook nog is veel gebruikers op 3G zaten, waardoor 2 partijen betaalt moesten worden.
Blijft vreemd dat er niet voor kpn gekozen is, zie lycamobile, lebara, l-mobi en andere mvno's die wel redelijke concurrerende bundels kunnen aanbieden.
Wel knap dat ze niet nog 1 keer falliet zijn geraakt, kan me niet voorstellen dat ze nog veel inkomsten of klanten hebben.
Spreken we over 5 jaar geleden, toen zag het er ook allemaal anders uit.Blijft vreemd dat er niet voor kpn gekozen is, zie lycamobile, lebara, l-mobi en andere mvno's die wel redelijke concurrerende bundels kunnen aanbieden.
Het contract van T-Mobile verliep met het onbeperkt internet voor 50 cent die de originele eigenaren van Telegraaf Media Groep en Hyves Mobiel hadden. Het was interessant achteraf gezien hoe dat is gegaan. Hierbij spreek ik als klant en als iemand die heb mogen werken bij *bliep samen met speculatie aangezien ik niet bij de onderhandelingtafel zat en ook met wat geluiden die ik elders in de mobiele markt heb gehoord.fl2001 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:30:
[...]
Maar dan nog, zelfde vraag, waarom zijn ze destijds naar tele2 gegaan? Dat was een rare constructie, omdat destijds ook nog is veel gebruikers op 3G zaten, waardoor 2 partijen betaalt moesten worden.
Bij telecombedrijven is een vrij hoog deel van wat ze binnenkrijgen als belkosten bruto winst.timmie1 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:54:
Ik ben verbaasd dat ze nog de moeite doen om Bliep in de lucht te houden voor die enkele tientallen resterende abonnees...
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
nieuws: Nederlandse telecomprovider Bliep is failliet en maakt doorstartfl2001 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:30:
[...]
Wel knap dat ze niet nog 1 keer falliet zijn geraakt, kan me niet voorstellen dat ze nog veel inkomsten of klanten hebben.
Klopt. Alleen denk ik dat in dit stadium de mensen betrokken bij *bliep maar op 1 hand te tellen is. Heel misschien twee maar dan had ik een klantenservice bij de huidige *bliep verwacht wat volgens eerdere posts niet het geval is.aawe mwan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:06:
[...]
Bij telecombedrijven is een vrij hoog deel van wat ze binnenkrijgen als belkosten bruto winst.
Maar dan moet er nog steeds genoeg geld binnenkomen om het salaris van de medewerkers en directie te betalen. Met de maandbedragen van "enkele tientallen abonnees" kan je niet eens 1 salaris betalen.
[ Voor 40% gewijzigd door polopolo150 op 02-02-2021 00:11 ]
De kans zit er natuurlijk in, dat het nummer op een gegeven moment wel word afgesloten.maxtrash schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:25:
mijn dochter heeft een bliep prepaid waar ze nooit mee belt, maar wij vinden het wel prettig als ze bereikbaar is. Hij is in juni 2020 opgewaardeerd en doet het nu nog steeds. Saldo is amper afgenomen.
De voorwaarden stellen dat je ieder half jaar moet opwaarderen om hem actief te houden.
Zal ik bijladen of het even aankijken? Zouden ze waarschuwen?
Vroeger waren de voorwaarden dat je eens per 6 maanden moest bellen of een SMS sturen.maxtrash schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:25:
mijn dochter heeft een bliep prepaid waar ze nooit mee belt, maar wij vinden het wel prettig als ze bereikbaar is. Hij is in juni 2020 opgewaardeerd en doet het nu nog steeds. Saldo is amper afgenomen.
De voorwaarden stellen dat je ieder half jaar moet opwaarderen om hem actief te houden.
Zal ik bijladen of het even aankijken? Zouden ze waarschuwen?
[ Voor 6% gewijzigd door jomas op 28-04-2021 21:36 ]
dochter heeft alsnog de Bliep sim laten verlopen. Nummerportering was toen niet meer mogelijk.jomas schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:33:
[...]
Vroeger waren de voorwaarden dat je eens per 6 maanden moest bellen of een SMS sturen.
Nu moet je elk half jaar opwaarderen (waardoor het in feite geen prepaid meer is).
Ik zou hier geen geld meer in steken. Ik ben ook mijn nummer en beltegoed kwijt geraakt. Klantenservice reageert nergens op (lees de reviews er maar eens op na.) In de begintijd was Bliep leuk maar sinds de overname door T-mobile is het niets meer. Als je nummer je lief is zou ik overstappen zolang het nog kan. Ik betwijfel echter of er nog mensen werkzaam zijn bij Bliep.
[ Voor 20% gewijzigd door dutchnltweaker op 21-10-2021 01:23 ]
[ Voor 26% gewijzigd door polopolo150 op 21-10-2021 05:11 ]
Ja deze nacht, maar nu is hij ook niet bereikbaar.polopolo150 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 05:08:
De domein bliep.nl is wel nog in handen van Overal Mobiel heb ik net even opgezocht.
Voor de rest weet ik niks. Er wordt nog wel service (bereik) gegeven hoop ik voor de huidige klanten?
Mocht je trouwens pas deze nacht hebben gecheckt. Gebeurt wel vaker dat snachts websites eruit liggen. Hopelijk is het er snel weer.
[ Voor 35% gewijzigd door kdekker op 10-10-2022 20:16 ]
[ Voor 5% gewijzigd door AaronK88 op 12-11-2022 11:15 ]
Ik zit er nog bij..maar merk nu dat hun controlepaneel in ieder geval sinds kort niet meer werkt (deed het nog wel in begin 2024 toen ik +10 saldo er op heb gezet).dicksterk schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:58:
zijn er nog bliep-gebruikers? in oktober las ik dat iemand niet meer kon opwaarderen, het geld kwam nooit aan. zijn er mensen die daarna nog succesvol hebben opgewaardeerd? wij hebben hier 1 blip-nummer, erop gebeld worden kan nog wel maar bellen niet meer. heeft opwaarderen nog zin?
Na je bericht portering ingezet vanuit Simyo, even kijken of dat gaat werken. Sms ontvangen werkte prima, maar verzenden niet.majic schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:12:
[...]
Ik zit er nog bij..maar merk nu dat hun controlepaneel in ieder geval sinds kort niet meer werkt (deed het nog wel in begin 2024 toen ik +10 saldo er op heb gezet).
Wil het nummer porteren maar dat lijkt ook niet betrouwbaar te zijn..
Ik wil dus ook portering inzetten vanuit Simyo, dus dat is opzich positief. Maar als je niet kunt verzenden zal je neem ik aan in conclaaf moeten gaan met Simyo?Hoe lang duurde het overzetten?xyanide schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:17:
[...]
Na je bericht portering ingezet vanuit Simyo, even kijken of dat gaat werken. Sms ontvangen werkte prima, maar verzenden niet.
Gisteren pas besteldmajic schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:56:
[...]
Ik wil dus ook portering inzetten vanuit Simyo, dus dat is opzich positief. Maar als je niet kunt verzenden zal je neem ik aan in conclaaf moeten gaan met Simyo?Hoe lang duurde het overzetten?
[ Voor 10% gewijzigd door xyanide op 05-10-2024 20:06 ]
ah op die manier bedoelde je geen SMS verzenden..oké. We wachten in spanning af.xyanide schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:05:
[...]
Gisteren pas besteld, maar doordat ik dus geen sms kon verzenden moest ik via https://porteren.nl/simyo/nl het proces doorlopen. Daar kan je de code die je per sms ontvangt invullen om het porteringsproces te vervolgen.
Info over het proces staat hier: https://www.simyo.nl/klantenservice/nummerbehoud
Of het daadwerkelijk werkt is nog afwachten.
Heb al wat jaren mijn beltegoed niet meer bijgewerkt, dus geen idee of ik kon bellen / sms'en afgelopen tijd.majic schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:42:
[...]
ah op die manier bedoelde je geen SMS verzenden..oké. We wachten in spanning af.
Ik heb trouwens mijn saldo geupgrade (Weet niet of t geld is aangekomen want het portaal doet het niet en alle service nummers om je saldo te checken werken niet bij mij, zit nu ff in cyprus voor vakantie).
Maar kon nog wel bellen, en SMS ontvangen. Moet toegeven dat ik geen SMS verzenden heb getest. Kan jij nog wel bellen? Enne laat hier even weten hoe de portering is gegaan!
Volgende fase in het verhaal, mijn portering is goedgekeurd door Bliep / Artilium:majic schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:42:
[...]
ah op die manier bedoelde je geen SMS verzenden..oké. We wachten in spanning af.
Ik heb trouwens mijn saldo geupgrade (Weet niet of t geld is aangekomen want het portaal doet het niet en alle service nummers om je saldo te checken werken niet bij mij, zit nu ff in cyprus voor vakantie).
Maar kon nog wel bellen, en SMS ontvangen. Moet toegeven dat ik geen SMS verzenden heb getest. Kan jij nog wel bellen? Enne laat hier even weten hoe de portering is gegaan!
Super, dat geeft hoop!xyanide schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:35:
[...]
Volgende fase in het verhaal, mijn portering is goedgekeurd door Bliep / Artilium:
"Het overzetten van je nummer xxxxxxxxx van je huidige provider naar je nieuwe provider is gepland op xx oktober 2024. Op die dag zal je oude SIM kaart van je huidige provider Artilium / Yellow niet meer werken en moet je de nieuwe (e)SIM kaart van je nieuwe provider Simyo gebruiken".
Ik heb nog goede hoop dus
Vandaag is mijn nummer portering naar Simyo doorgevoerd. Zoals verwacht stopte de oude simkaart in de ochtend met werken en na testen met de Simyo simkaart werkte alles naar behoren.xyanide schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:35:
[...]
Volgende fase in het verhaal, mijn portering is goedgekeurd door Bliep / Artilium:
"Het overzetten van je nummer xxxxxxxxx van je huidige provider naar je nieuwe provider is gepland op xx oktober 2024. Op die dag zal je oude SIM kaart van je huidige provider Artilium / Yellow niet meer werken en moet je de nieuwe (e)SIM kaart van je nieuwe provider Simyo gebruiken".
Ik heb nog goede hoop dus
Wel erg toevallig, ik kwam gister weer dit topic tegen en dacht wat zou er met bliep nu zijn. Wilde dat hier vragen, maar had de Webshop geopend en zag dat je nog van alles kon bestellen. 1 dag later kondigen ze aan te stoppenCRAX schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:36:
Blijkbaar stoppen ze er helemaal mee:
"Beste Bliep beller,
Het is helaas niet meer mogelijk om beltegoed bij te plaatsen.
We zullen eind van de maand stoppen met de dienstverlening. We raden je aan zo snel mogelijk over te stappen naar een andere aanbieder. Het is niet mogelijk beltegoed terug te laten storten of mee te nemen naar een andere provider
Mocht je graag gebruik willen maken van prepaid diensten dan zou je ervoor kunnen kiezen een nieuwe simkaart te bestellen. Je kan je nummer behouden door te kiezen voor "nummerportering" bij je nieuwe aanbieder. Bijvoorbeeld: https://www.odido.nl/mobiel-abonnement/prepaid-sim-only
We wensen je nog veel belplezier Bliep."
Bron: https://www.bliepshop.nl/opwaarderen[Afbeelding]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq