Tele2 / Bliep sluit simkaarten onterecht af, onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:52
@WoutF
@Olaf
-----

Dit lijkt me wel een nieuwsbericht waardig.
Kunnen jullie hier aandacht aan geven?

Het regent klachten op Twitter, Facebook, Bellen.com van mensen wiens simkaart plotseling afgesloten is door Tele2 / Bliep en nu al dagenlang onbereikbaar zijn.
Bliep heeft dit toegegeven op het Twitter account.

Zoals jullie weten is Bliep aan het migreren van Tele2 naar T-mobile, maar daar is dus iets gruwelijk mis gegaan. Tele2 heeft veel nummers afgesloten voordat ze geporteerd zijn naar de nieuwe T-mobile sim.

Het is mij niet duidelijk hoeveel mensen hier de dupe van zijn geworden, zeker tientallen en misschien meer. Dat het onacceptabel is is duidelijk.

Mijn partner en ik hebben beide al jaren een Bliep sim en zijn beide afgesloten.

Ik heb sinds vorige week vrijdag:

hulp@bliep.nl gemaild -> geen antwoord
support@bliepshop.nl gemaild -> geen antwoord
dm's gestuurd op Twitter naar @Bliep: soms antwoord, maar heel traag -> na 1 of 2 dagen
Eindelijk is dinsdag mijn eigen nummer na 4 dagen onbereikbaar te zijn geweest gelukkig op de nieuwe T-mobile kaart aangesloten.

Mijn partners nummer is echter nog steeds sinds Zaterdag uit de lucht.
Meerdere dm-s gestuurd en emails. Ik kreeg een dm terug dat we hulp@bliep.nl moesten mailen, welke vervolgens niet reageerden.
Vandaag heb ik weer een ander mailadres, hulp@bliepshop.nl gemaild. Daar kreeg ik een ticketnummer en vrij snel een reactie:
Bedankt voor je bericht.
We zien dat de aanvraag voor nummerbehoud niet gelukt is. Wij zullen je aanvraag even handmatig doorzetten.
Zodra er een datum bekend is, ontvang je een e-mail ter bevestiging en daarin de datum genoemd waarop je nummer over gaat. Deze e-mail zul je binnen enkele dagen ontvangen.
De nieuwe simkaart zal pas actief worden nadat je nummer is overgezet, tot die tijd kun je de oude simkaart blijven gebruiken.
Dat lijkt een standaard mail omdat ze in de laatste zin aanraden de oude simkaart te gebruiken terwijl in de mail stond dat die al sinds Zaterdag afgesloten was.

Zowel mijn partner als ik hebben een eenmanszaak en zijn dus prive en zakelijk onbereikbaar geweest, en zij is nog steeds dus onbereikbaar met geen zicht op wanneer haar nummer het weer doet.

Ik heb een klacht ingediend bij Klachtenkompas.

Zie:
Melding Bliep op Twitter op 21 Feb dat er simkaarten zijn afgesloten

https://twitter.com/searc...ep&src=typed_query&f=live
https://www.facebook.com/pg/whatthebliep/posts/
https://www.bellen.com/mo...ers/bliep/klantervaringen
https://www.klachtenkompa...d0-40bf-bc48-0677beaf7b2c
[*bliep] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:50
Ik lees alleen maar gemaild en ge’dm’d. Waarom bel je ze niet netjes?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

1. Hij kan niet bellen, dat is het probleem :). Valt me nog mee dat ie ergens kan internetten
2.Bliep willen niet dat ie belt, van de bliep site
Hoe bereik je ons?
Voor vragen over *bliep kun je mailen met hulp@bliep.nl, of stel een vraag op Twitter.
Heb je een winkel en wil je *bliep verkopen, neem dan contact op met sales@bliep.nl.
Heb je een goed idee voor *bliep, laat het ons dan weten via hulp@bliep.nl

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Wist helemaal niet dat Bliep ook zakelijke aansluitingen deed. Kun je voor een zakelijke mobiel niet beter een provider nemen met een echte klantenservice, die je gewoon kunt bellen?

Als er bij zo'n migratie iets misgaat, dan is dat meestal overigens wel een "echt" probleem. In het verleden een migratie meegemaakt van een aantal bestaande nummers naar een "nieuwe backend" bij Vodafone zakelijk en daar ging ook e.e.a. mis. Dat was toen ook een heel gedoe en we waren blij dat Vodafone tijdens het hele traject aanwezig was om de boel te begeleiden en we dus face-to-face contact hadden met iemand die wist van de hoed en de rand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:04

OmeJoyo

This is me

Zakelijk onbereikbaar zijn via Bliep? Ik snap dat je geïrriteerd bent, maar ik snap niet dat je in zee gaat met een budget partij die je niet kunt bellen bij problemen als er zakelijk belang is.

Je laat toch ook je hartmedicatie niet via PostNL versturen?

Ook bij een verloren, gestolen of defecte sim had je moeten mailen en dagen zonder gezeten. Ik zou boos zijn op mezelf of accepteren dat ik bewust een heel groot risico heb genomen.

Verder is het gewoon vervelend, dat is wat ik wel begrijp.

[ Voor 3% gewijzigd door OmeJoyo op 27-02-2020 07:20 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-05 08:58
Tijdje terug van bliep de melding gehad om mijn gegeven te verifieren ivm het sturen van een nieuwe simkaart. Is die migratie niet gewoon begonnen en hebben veel mensen niet gereageerd op die mail waardoor ze hun nieuwe simkaart niet hebben? Doordat ze overgaan naar een andere provider kun je waarschijnlijk je oude simkaart niet meer gebruiken en is daarom nu iedereen onbereikbaar die de nieuwe sim niet heeft?

Overigens was dit voor mij onzin. Bliep had al in december mijn nummer afgesloten omdat ze ineens hadden opgenomen dat je elk half jaar blijkbaar je kaart moet opwaarderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelb
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-07-2022
OmeJoyo schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 07:18:
Zakelijk onbereikbaar zijn via Bliep? Ik snap dat je geïrriteerd bent, maar ik snap niet dat je in zee gaat met een budget partij die je niet kunt bellen bij problemen als er zakelijk belang is.

Je laat toch ook je hartmedicatie niet via PostNL versturen?

Ook bij een verloren, gestolen of defecte sim had je moeten mailen en dagen zonder gezeten. Ik zou boos zijn op mezelf of accepteren dat ik bewust een heel groot risico heb genomen.

Verder is het gewoon vervelend, dat is wat ik wel begrijp.
Aha dus het is zijn eigen schuld? victim blaming much?

Reageer je ook zo als iemand met een Budget maatschappij vliegt en het vliegtuig stort neer? "Rot voor je maar begrijpelijk dat je dood bent had je maar niet met een budget maatschappij moeten vliegen"?

Je mag ten alle tijden ook van een budget maatschappij verwachten dat ze de diensten leveren die ze beloven of die je contractueel met ze afsluit.

Een budget maatschappij mag hooguit betekenen dat je minder diensten krijg zoals geen eten aan boord van het vliegtuig, krappere stoelen etc. Maar de dienst anzich je van A naar B vervoeren en in het geval van het GSM abonnement nummer portatie gewoon goed regelen zou altijd gegarandeerd moeten zijn.

Dat er fouten gemaakt worden is menselijk en normaal. Dat er amper gereageerd wordt door de provider is natuurlijk ver ondermaats.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-05 08:58
De tweet van 24 febr. van Bliep geeft wel aan dat het waarschijnlijk is wat ik geschetst heb en dat mensen vergeten zijn te reageren op de mail van Bliep begin januari waardoor ze hun nieuwe simkaart niet hebben:

"We raden alle klanten waarvan de simkaart is afgesloten op het netwerk van Tele2 aan om een nieuwe
simkaart aan te vragen voor het nieuwe netwerk!"

Op de 21ste hebben ze ook al aangegeven: "Bliep verhuist momenteel naar het netwerk van T-Mobile en we zullen bij deze operator een nieuwe formule aanbieden! We hebben hierover meer informatie op onze site (https://bliep.nl) geplaatst.
Vergeet je nieuwe simkaart niet aan te vragen!"

Dus heb je gewoon niet die mail gemist van Bliep en vergeten de nieuwe simkaart aan te vragen waardoor je nu in die situatie zit?

edit: zie nu dat het alleen nog om je partner gaat.. heeft die al wel de nieuwe simkaart?

[ Voor 5% gewijzigd door SunnieNL op 27-02-2020 08:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Gelb schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:37:
[...]

Reageer je ook zo als iemand met een Budget maatschappij vliegt en het vliegtuig stort neer? "Rot voor je maar begrijpelijk dat je dood bent had je maar niet met een budget maatschappij moeten vliegen"?

Je mag ten alle tijden ook van een budget maatschappij verwachten dat ze de diensten leveren die ze beloven of die je contractueel met ze afsluit.

Een budget maatschappij mag hooguit betekenen dat je minder diensten krijg zoals geen eten aan boord van het vliegtuig, krappere stoelen etc. Maar de dienst anzich je van A naar B vervoeren en in het geval van het GSM abonnement nummer portatie gewoon goed regelen zou altijd gegarandeerd moeten zijn.

Dat er fouten gemaakt worden is menselijk en normaal. Dat er amper gereageerd wordt door de provider is natuurlijk ver ondermaats.
Hier moet je het "geen eten en krappere stoelen" dus vergelijken met "geen telefonische bereikbaarheid en krappere klantenservice".

Het komt allemaal vast wel weer goed hoor. Maar het kan wat langer duren, omdat je niet met 1 partij maar met 3 partijen te maken hebt: 2 echte providers (Tele2 en T-mobile) en de virtuele provider Bliep.

Dat moet je voor zakelijk in mijn ogen helemaal niet willen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/k5vN3ZF/49-A22-CD0-7853-4-DB0-B713-55-CFADC00448.png

Er is wel meer wat niet goed gaat daar 😖

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:52

LankHoar

Langharig tuig

@birdibird wanneer je op de FP van T.net op "Tip de redactie" klikt (rechts naast "Laatste Nieuws"), dan kun je daar suggesties achterlaten voor nieuws. Dan kijken niet alleen de 2 redacteuren die je tagt er naar, maar kan elke redacteur dit oppakken ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

LankHoar schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:16:
@birdibird wanneer je op de FP van T.net op "Tip de redactie" klikt (rechts naast "Laatste Nieuws"), dan kun je daar suggesties achterlaten voor nieuws. Dan kijken niet alleen de 2 redacteuren die je tagt er naar, maar kan elke redacteur dit oppakken ;)
Of direct naar www.tweakers.net/submit.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:04

OmeJoyo

This is me

Gelb schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:37:
[...]

Dit is wel echt de domste vergelijking die ik ooit heb gelezen, ik vind hem ook echt knap respectloos dat ik zou denken dat mensen door hun eigen schuld dood gaan. Ziek is het enige woord wat ik daarvoor over heb.

Maar inhoudelijk, je mag van een budget maatschappij verwachten dat ze je naar A en B brengen volgens de minimaal geldende voorwaarden, niet meer niet minder. Ze hoeven geen goede klantenservice te leveren, niet gratis te wijzigen enz. Zo kan je een heel lijstje te bedenken van wat je niet hoeft te verwachten. Bliep levert enkel een verbinding en voor de rest ben je aangewezen om mail contact, dat is hun model. Als jij de keuze maakt een dergelijke aanbieder te kiezen, waar je op voorhand weet dat antwoorden lang op zich duren, nee dan moet je niet komen huilen als het dan ook daadwerkelijk lang duurt bij problemen.

Deze problemen komen bij ELKE aanbieder voor, alleen bij de grote partijen kun je bellen en worden ze snel opgelost, daar betaal je voor.

De juiste vergelijking is of je voor je bedrijf kiest voor een 2e hands budget auto, of voor een nieuwe voor het werk geschikte auto. Bij de 2e keuze kies je bewust voor meer service en een betere hulp om je eigen bedrijf in de lucht te houden. Het gaat over je inkomen, dat zijn geen lichte keuzes. En als je een keuze maakt, moet je ook de consequenties dragen als het een situatie oplevert die je in had kunnen calculeren.

Is het zijn eigen schuld? Nee, niet persé. Had hij kunnen weten dat als er problemen op zouden treden dat dit niet eenvoudig opgelost zou worden? Ja, want dit staat heel duidelijk op de website.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
Als reactie op diverse vragen boven:

De nieuwe simkaarten hebben we al sinds eind januari in huis. Portering zou eerst begin februari plaatsvinden maar ze hebben de deadline verschoven naar 1 maart.
Echter is de oude simkaart al afgesloten voordat het nummer geporteerd was naar de nieuwe.
Ja, het kan bij bij alle providers voorkomen, maar nee het is niet acceptabel dat in deze tijd zulke fouten worden gemaakt.

In het verleden heb ik nooit enig probleem gehad met Bliep, ik heb ze al jaren en ze reageerden altijd snel op vragen/berichten via app, mail of twitter. Telefonische bereikbaarheid is niet perse noodzakelijk als je andere communicatiemiddelen goed werken.

En het is ook onzin om ze dan maar niet zakelijk te gebruiken. Ik gebruik ze al vele jaren en had nooit enig probleem en hun prijszetting is voor mijn gebruik prima. Ze zijn helemaal niet het goedkoopst: er zijn vele sim-only providers die goedkoper zijn per minuut.

Gelukkig heeft mijn partner nu een mail gehad dat de simkaart overgezet wordt per morgen. Ik hoop dat dat inderdaad gebeurd.

Het gaat me hier helemaal niet om mijzelf, maar om de nieuwswaarde:

Het nieuws hier is dat Tele2 zomaar tientallen (of meer?) simkaarten vroegtijdig heeft afgesloten en mensen dus dagenlang onbereikbaar zijn, en dat de fout veel te langzaam verholpen wordt. De oude kaarten kunnen niet opnieuw geactiveerd worden, dus moeten mensen wachten tot handmatig het nummer op de nieuwe T-mobile simkaart gezet wordt.
Dat te vroeg afsluiten zou niet mogen gebeuren, maakt niet uit bij welke provider.

Ik vermoed dat Bliep hier ook gewoon mee geconfronteerd is en het nu met T-mobile probeert op te lossen.
Tegelijkertijd zijn er diverse KS mailadressen die niet allemaal worden beantwoord. Dat is wel de fout van Bliep zelf en erg slordig. Blijkbaar werkt hulp@bliepshop.nl wel.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• Hinskrem
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-03-2020
Ben ook slachtoffer. Het is erg onduidelijk wat te doen. Bij de aanvraag van de nieuwe simkaart was de belofte dat nummerbehoud en saldo overzetten automatisch zou gaan. Mijn zoon kreeg idd een bevestiging zonder probleem. Ik kreeg echter een verzoek per mail om na ontvangst van de nieuwe simkaart nummerbehoud te bevestigen via een smscode. Wat dus niet mogelijk is met een afgesloten simkaart.
Ik begrijp dat wachten op de verlossende mail de enige optie is? Ik had ook al een berichtje van bliep op twitter gezien dat mensen nogmaals een simkaart moeten bestellen???? Van bliep helaas nog geen hulp/ reactie.

• birdibird
@Hinskrem Stuur een mail naar hulp@bliepshop.nl. Van dat adres kreeg ik wel snel reactie.

Pagina: 1