Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Mede-auteur:

Anoniem: 555397

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V5qhvO1.jpg

Wat is *bliep?

*bliep is een provider gerund door jongeren die geloven dat het anders kan in de telecomindustrie. In tijden waar providers hun gebruikers opzadelen met limieten, contracten en onverwachte kosten kwam *bliep in 2012 met een revolutie. Een dagabonnement die je zelf aan en uit kan zetten, zonder contract en verrassingen. Dit komt omdat *bliep alles zo simpel en eerlijk mogelijk wil houden. Zo heb je zelf controle in je eigen belkosten en betaal je nooit te veel.

Bij *bliep kun je per dag kiezen. Je hebt namelijk de vrijheid om een van de drie dagabonnementen te kiezen:

White Days: de hele dag gratis telefoontjes en sms’jes ontvangen voor €0,00 per dag.
Light Days: Ideaal als je online wilt zijn voor Whatsapp en Twitter voor €0,25 per dag.
Yellow Days: Ideaal als je online lekker je ding wil doen voor €0,50 per dag.

Hoe werkt *bliep?

Ga naar bliep.nl om een simkaart te halen voor €15. Dit is inclusief €10 *blieptegoed, , verzendkosten en overstapkosten. Daarna kan je via de website of via de mobiele apps dagelijks bepalen welk dagabonnement je wilt gebruiken. Het gekochte dagabonnement is dan tot 23.59 uur geldig. Het dagabonnement blijft aan staan totdat jij het zelf wijzigt. Daarnaast kun je met de app zien hoeveel tegoed en belminuten je nog hebt, tegoed kopen, buitenland bundels kopen, tegoed delen met je vrienden, instellingen wijzigen en nog veel meer leuke extra’s.

Je kunt de app gratis downloaden via www.bliep.nl/welkom. Natuurlijk kun je ook inloggen op je account op www.bliep.nl. Je kunt tegoed kopen met iDEAL via je account. Je kunt het tegoed ook automatisch per maand kopen of als je tegoed bijna op is. Daarnaast kun je ook *bliep of Tele2 opwaardeerbonnen gebruiken die te halen zijn bij vele plekken in Nederland, zoals supermarkten en tankstations.

Om je SIM kaart actief te houden moet je eens in de 6 maanden opwaarderen. Hier krijg je bericht van via SMS en mail als dit het geval is.

Wat kun je met de internetsnelheid van *bliep?

De internetsnelheid van *bliep is 1 mbps. Dit is voldoende om gebruik te maken van Facebook, WhatsApp, browsen, YouTube en Spotify. Uiteraard kan je ook andere apps gebruiken, de keuze is aan jou. Dit is met een limiet van 10 mb met het Light Day dagabbonement en 67 mb met het Yellow Day dagabbonement.

Heeft *bliep dan nog meer voordelen dan mijn eigen provider?

Bij *bliep heb je, in tegenstelling tot andere providers, een aantal voordelen. Denk hierbij aan:
  • Geen starttarief en er wordt niet op de minuut afgerond, maar gewoon op de seconde.
  • Je kunt een nieuw nummer aanvragen of je kunt je oude nummer gratis naar *bliep overzetten.
  • Je zit niet vast aan een contract.
  • Het goedkoopste prepaid bel- en sms-tarief van Nederland! Je betaalt maar 5 cent per minuut en 5 cent per SMS!
  • Je beltegoed is na opwaardering 6 maanden geldig.
  • Je tegoed kan automatisch opgeladen worden wanneer je onder de €2 komt of op een vaste tijdstip elke maand. Je kan zelf bepalen hoeveel tegoed je koopt.
  • Gebruik van een geheim nummer, het aanvragen van nummerbehoud, het opvragen PIN/PUK codes en het aanvragen van vervanging van je gestolen of verloren simkaart is bij *bliep gratis.
Kortom, *bliep heeft voor jou:
  • Een simkaart voor €10 inclusief verzend-, overstapkosten en €10 *blieptegoed en belminuten.
  • Drie dagabonnementen:
  • White Days: de hele dag gratis telefoontjes en sms’jes ontvangen.
  • Light Days: Ideaal voor een dag waarin je weinig internet gebruikt, zoals Twitter en Whatsapp.
  • Yellow Days: Ideaal voor als je een dag wat meer wil doen met mobiel internet.
  • Door je daglimiet heen? Dan betaal je 25 cent per 10 MB.
  • Bellen voor 5 cent per minuut en sms'en voor 5 cent!
Hoe kan ik *bliep bereiken?

Voor vragen, problemen en opmerkingen is *bliep altijd bereikbaar via Facebook, Twitter en via hulp@bliep.nl. Voor meer informatie over *bliep zijn ze bereikbaar via bliep.nl

18-1-2020 edit: *bliep heeft nieuwe bundels aangekondigd: https://www.bliepshop.nl/bliep-vernieuwt

[ Voor 21% gewijzigd door polopolo150 op 18-01-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Zometeen om 08:30 lanceert *bliep een nieuwe website, nieuwe apps en een nieuwe slogan. Vanaf nu focust *bliep meer op het gemak om elke dag te bepalen of je onbeperkt online bent, belt of gewoon even je tarief op €0 zet. Qua product blijft *bliep hetzelfde, alleen net op een andere manier uitgelegd. :)

Voor degene die willen weten hoe *bliep was onder het "oude" tijdperk kunnen ze hier terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
polopolo150 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 03:46:
• Onbeperkt is ook echt onbeperkt: je kan zo veel bellen en sms’en als je wil.
Ik heb 1 keer meer dan een uur gebeld, en na strak 3600 seconden verbrak de verbinding.

@Hieronder: callcenters bellen niet een uur naar hetzelfde nummer. Misbruik voorkomen is natuurlijk prima, maar communiceer dat dan als je "echt onbeperkt" zegt.

[ Voor 22% gewijzigd door RemcoDelft op 30-04-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456146

RemcoDelft schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:40:
[...]

Ik heb 1 keer meer dan een uur gebeld, en na strak 3600 seconden verbrak de verbinding.
Dit klopt! *bliep doet dit om misbruik te voorkomen (mensen kunnen callcenters op gaan zetten, in dit geval raakt het netwerk voor iedereen overbelast). Je kunt dan gewoon weer opnieuw bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:27
De plaatjes in de FP zijn stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Zou nu gefixed moeten zijn. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:20

netblade

Sunrise

Hmm de boel van T-Mobile is hier nu nagenoeg op 2 masten na omgebouwd, ik heb al een paar maanden een *bliep kaart als backup, ik zal eens kijken dit de stabiliteit ten goede is gekomen. Verder hebben ze erg gunstige voorwaarden dus als backup bevalt het me prima :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-05 23:17
Ik zit erover te denken om een Bliep kaartje voor mijn broertje te bestellen.
Hij gebruikt maar heel sporadisch SMS/bellen/internet.

Is het mogelijk om automatisch een dagbundel (50ct) in te laten gaan wanneer er een sms verstuurd wordt, een telefoontje gepleegd wordt of er een dataverbinding ingeschakeld wordt? Of kan de dagbundel alleen via de app ingeschakeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Officieel moet je eerst een dagbundel aanzetten voor je kan internetten en sms'en. Als je onderweg bent en geen wifi in de buurt heb kan je AAN sms'en naar 1350, dan gaat het 50 cent tarief aan. Vervolgens zou je via de app dan het €1 tarief aanzetten indien nodig.

Als *bliep in de toekomst het €1 tarief aan kan zetten via SMS, dan kan je eventueel ifttt.com gebruiken om het automatisch aan te zetten wanneer je belt.

[ Voor 3% gewijzigd door polopolo150 op 30-04-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-05 23:17
Dat klinkt erg omslachtig. Jammer dat het niet mogelijk is om het 50ct tarief automatisch te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Zelf snap ik het wel. Heb vaak bij Vodafone gehad dat ik ineens een broekzakgesprek of ineens 3G aanging toen ik mijn telefoon had gereset. Hierdoor kom je niet voor verrassingen te staan.

Het is omslachtig, maar het went. Trouwens, als je broertje heel weinig belt heeft hij misschien al genoeg aan de gratis belminuten bij elke opwaardering. Zelf bel ik alleen maar met mijn gratis belminuten en heb daar genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

polopolo150 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:27:
Officieel moet je eerst een dagbundel aanzetten voor je kan internetten en sms'en. Als je onderweg bent en geen wifi in de buurt heb kan je AAN sms'en naar 1350, dan gaat het 50 cent tarief aan. Vervolgens zou je via de app dan het €1 tarief aanzetten indien nodig.

Als *bliep in de toekomst het €1 tarief aan kan zetten via SMS, dan kan je eventueel ifttt.com gebruiken om het automatisch aan te zetten wanneer je belt.
Van hun website:
Ook zonder app of website kan je *bliep aan en uit zetten. Stuur daarvoor gratis een smsje met de volgende tekst naar 1350:

* "NUL EURO" om niets te betalen en wel bereikbaar te zijn.
* "HALVE EURO" voor de hele dag internet en sms voor 50ct.
* "EEN EURO" voor de hele dag internet en sms, plus onbeperkt bellen naar alle Nederlandse nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ugh. Ik blijf maar achter de feiten lopen met dit soort dingen qua *bliep. Hadi ik beter moeten researchen. thx :)

[ Voor 32% gewijzigd door polopolo150 op 07-05-2014 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:59

XanderDrake

Build the future!

Mooie FiPo!

Ik ga binnenkort mijn Bliep sim in een hybrid laptop/tablet knallen. Perfect voor af en toe onderweg zijn.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Is er een manier om vanuit NL naar een NL nummer te smsen dat nu in het buitenland (Europa) zit?
Ik sta nu op het 0 euro tarief en had verwacht dat deze actie gewoon van het tegoed afgehaald zou worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Saturnus op 23-05-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
je kan sowieso niet sms'en met het 0 euro tarief. dus misschien ligt het daaraan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Op de gok het 50 cent tarief aan gezet. Het lijkt te werken, dus vanuit NL naar een NL nr kan altijd, ongeacht waar die persoon zich bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Saturnus schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:01:
Op de gok het 50 cent tarief aan gezet. Het lijkt te werken, dus vanuit NL naar een NL nr kan altijd, ongeacht waar die persoon zich bevindt.
Dat is met alle providers zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dat dacht ik al. Zo'n bekend iets dat het nergens meer wordt opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:46
Update op mijn T-Mobile netwerk problematiek:

Ik heb contact opgenomen met *Bliep. Deze hebben toegezegd contact op te nemen met T-Mobile om het een en ander te bespreken. Volgens *Bliep moet het om een dekkingsprobleem gaan(Alhoewel ik het niet op één plaats heb). Ze hebben ook mijn netwerkgegevens bekeken, daarmee was blijkbaar ook iets aan de hand.
In een week hoop ik van hen een update over de gang van zaken te krijgen.

Ondertussen blijf ik problemen met datastromen houden. Hopen dat ze het oplossen, dus!

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Nu T-Mobile ook eindelijk HD Voice gaat ondersteunen, geldt dit dan ook voor *bliep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
sdk16420 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:33:
Nu T-Mobile ook eindelijk HD Voice gaat ondersteunen, geldt dit dan ook voor *bliep?
Volgens mij wel. telefonie, voicemail e.d. gaan nl. allemaal via T-mobile. Bovendien hebben alle Kpn MVNO's het ook sinds Kpn het in het netwerk installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Weer een update:

Het kan volgens Bliep aan mijn simkaart Liggen dus ze sturen een nieuwe op en zetten de oude over. Lijkt me sterk dat dat de oplossing zou zijn, maar we gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Kleine waarschuwing: denk eraan om de 1.00 snel internetbundel uit te zetten als je die niet meer nodig hebt. Hij gaat blijkbaar niet meer automatisch uit, dus hij blijft elke dag 1.00 afschrijven totdat je het handmatig uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 20:48
Ik probeer *bliep werkend te krijgen op een Vodavone 3G stick, maar dat lijkt erg lastig te zijn.

De stick in kwestie is een Huawei K3520 (ook bekend als E169 / K220) en ik heb al diverse howto's gevolgd, maar de verbinding blijft op 1KB/s steken volgens de Vodafone-software, maar met bijv. pingen krijg ik er geen bit door.

Ook heb ik volgens mij met success een eventuele simlock van de stick afgehaald, het betreft nog een oude stick op de zaak waarvan we het abbonement reeds weer beëindigd hebben, dus de stick is over.

Wat zijn de juiste modem-instellingen voor bliep?

In Windows staat *99***1# ingesteld als nummer maar ik kan nergens vinden wat dit zou moeten zijn voor Vodafone.

/edit

Ik ben er uit. De stick is zoals gezegd een een Huawei E169, hiervoor hoef je alleen even de officiële Huawei-firmware en de update voor de Mobile Partner voor te downloaden om er voor te zorgen dat je je eigen simmetjes mag gebruiken. Je moet dus zowel de firmware updaten als de software die op de USB-stick staat. Eventueel kun je de USBstick-software voor een E160G pakken, die is een jaartje nieuwer en werkt ook toppie.

Alles van Vodafone deïnstalleren van je PC, de Huawei Mobile Partner installeren, en via Tools > Options even een Profile aanmaken met de volgende settings (en de rest leeg):

APN: Static, internet.arta
Access number: *99***1#

Daarna geeft m'n stick aan dattie naar WCDMA TMO NL connect, en heb ik mobiel internet _/-\o_

Bron:

http://www.3g-modem-wiki....randing+Huawei+USB+modems
http://trickmatrix.blogsp...rmware-update-driver.html

En het mooie is dat de stick ook nog eens in mijn Draytek Vigor 2800 kan als backup-internet 8)

Disclaimer: Het is niet de bedoeling om illegale shit te doen met het flashen enzo, ik heb enkel een stick liggen waarvan ons Vodafone-abbo reeds afgelopen is (die we dus gewoon netjes betaald hebben aan Vodafone) en had een goedkope oplossing nodig voor mobiel internet.

[ Voor 48% gewijzigd door _eXistenZ_ op 10-06-2014 15:01 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
_eXistenZ_ schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:18:
Ik probeer *bliep werkend te krijgen op een Vodavone 3G stick, maar dat lijkt erg lastig te zijn.

De stick in kwestie is een Huawei K3520 (ook bekend als E169 / K220) en ik heb al diverse howto's gevolgd, maar de verbinding blijft op 1KB/s steken volgens de Vodafone-software, maar met bijv. pingen krijg ik er geen bit door.

Ook heb ik volgens mij met success een eventuele simlock van de stick afgehaald, het betreft nog een oude stick op de zaak waarvan we het abbonement reeds weer beëindigd hebben, dus de stick is over.

Wat zijn de juiste modem-instellingen voor bliep?

In Windows staat *99***1# ingesteld als nummer maar ik kan nergens vinden wat dit zou moeten zijn voor Vodafone.

/edit

Ik ben er uit. De stick is zoals gezegd een een Huawei E169, hiervoor hoef je alleen even de officiële Huawei-firmware en de update voor de Mobile Partner voor te downloaden om er voor te zorgen dat je je eigen simmetjes mag gebruiken. Je moet dus zowel de firmware updaten als de software die op de USB-stick staat. Eventueel kun je de USBstick-software voor een E160G pakken, die is een jaartje nieuwer en werkt ook toppie.

Alles van Vodafone deïnstalleren van je PC, de Huawei Mobile Partner installeren, en via Tools > Options even een Profile aanmaken met de volgende settings (en de rest leeg):

APN: Static, internet.arta
Access number: *99***1#

Daarna geeft m'n stick aan dattie naar WCDMA TMO NL connect, en heb ik mobiel internet _/-\o_

Bron:

http://www.3g-modem-wiki....randing+Huawei+USB+modems
http://trickmatrix.blogsp...rmware-update-driver.html

En het mooie is dat de stick ook nog eens in mijn Draytek Vigor 2800 kan als backup-internet 8)

Disclaimer: Het is niet de bedoeling om illegale shit te doen met het flashen enzo, ik heb enkel een stick liggen waarvan ons Vodafone-abbo reeds afgelopen is (die we dus gewoon netjes betaald hebben aan Vodafone) en had een goedkope oplossing nodig voor mobiel internet.
Raar dat jij zoveel * hebt, bij mij is het gewoon *99#.

Het heb ook zo'n Huawei stick van T-mobile, echter kan ik deze niet werkend krijgen achter mijn Fritzbox. Deze herkent hem niet. Heeft die Draytek een universele driver(dus kun je meerdere types aansluiten)?

Kun je ook eens je ervaringen met signaalsterkte, ping en snelheid met ons delen?
Ik ben wel benieuwd, op een of andere manier werkt het nl., niet goed bij mij, zowel in dongle als in smartphone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 20:48
Die Draytek kan diverse dongels aan ja, maar het is een aftermarket router/modem omdat ik meestal feestelijk bedank voor de standaard modems die geleverd worden bij een internet-abbo.

http://www.draytek.com/in...840e91ffd58fc8b59&lang=en

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:18
Heb hier nog een oude telefoon liggen met navigatie die ik op de fiets is een enkel keertje wil gebruiken. Ook voor noodgevallen. Echter heeft de telefoon wel internet nodig voor navigatie. Is daar het 50cent abo snel genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ja hoor, als het T-Mobile bereik goed is kan je makkelijk *bliep voor navigatie gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Iemand die ook niet kan inloggen op bliep.nl of de app? Mij lukt het de hele dag niet terwijl ik niemand op Twitter of Facebook daar over hoor klagen.

Edit: Via SMS heb ik net mijn 1 euro bundel veranderd naar 50 cent en ineens werkt bliep.nl wel. I'm confused. :X

Edit 2:

In the mean time, je krijgt nu meer data als je een EU bundel neemt:
"De prijzen voor bellen, sms'en en data zijn binnen de EU per direct omlaag gegaan.
Je krijgt nu 20 MB voor €2,- per dag i.p.v. 10 MB.
Of met de weekbundel krijg je nu 250 MB voor €15,- i.p.v. 200 MB.
Ga in je account naar buitenland voor alle nieuwe tarieven!"

[ Voor 70% gewijzigd door polopolo150 op 02-07-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik heb van *Bliep 10,00 extra tegoed gekregen n.a.v. mijn klachten met het mobiele internet. Erg netjes! :)
Het schijnt dat het bereik en de masten op de plaatsen waar ik kom gewoon te slecht is om het 'normaal' te kunnen gebruiken. Hoop dat ze nu ook nog wat extra masten/capaciteit in gaan zetten want het is met huidig bereik dan gewoon zonde om het 0,50-tarief in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Same here... hier is het ook om te huilen in Zegveld....

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Vraagje: op hun site staat dat bellen / sms naar het buitenland hetzelfde kost als binnenland.
Betekent dat dus echt dat bellen naar bijv. de VS 0,25€ kost?
Dat zou wel bizar goedkoop zijn namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Wat slecht bereik betreft zou het leuk zijn om in het binnenland te kunnen roamen. In elk ander EU-land pakt m'n telefoon de sterkste zendmast. Zeker als volgend jaar de roamingtarieven worden afgeschaft moet dat toch gewoon kunnen. Of desnoods neem ik een Franse simkaart om in heel Nederland beter bereik te hebben dan met m'n Nederlandse simkaart...
timmie1 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:09:
Vraagje: op hun site staat dat bellen / sms naar het buitenland hetzelfde kost als binnenland.
Linkje? Ik zie dit namelijk nergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

RemcoDelft schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:41:
Wat slecht bereik betreft zou het leuk zijn om in het binnenland te kunnen roamen. In elk ander EU-land pakt m'n telefoon de sterkste zendmast. Zeker als volgend jaar de roamingtarieven worden afgeschaft moet dat toch gewoon kunnen. Of desnoods neem ik een Franse simkaart om in heel Nederland beter bereik te hebben dan met m'n Nederlandse simkaart...
De EU richtlijn spreekt over het afschaffen van meerkosten voor gebruik in het buitenland (maar binnen de EU), de richtlijn spreekt zich niet uit over binnenlands gebruik.

En voor wat betreft steeds in het sterkste netwerk inboeken: steeds meer providers hebben niet een roamingovereenkomst met alle netwerken in een buitenland, of alleen maar roamen qua voice en niet qua dataverkeer.

Als voorbeeld... mijn Italiaanse Vodafone kaartje kan meen ik wel inloggen op T-Mobile, maar dan heb je geen dataverkeer, KPN gaat überhaupt niet en op Vodafone NL is het natuurlijk helemaal top. Mijn Blau.de kaartje doet het in Nederland perfect op KPN, maar helemaal niets op Vodafone en T-Mobile, etcetera etcetera.

Ik meen dat ik met mijn *bliep kaartje in Bulgarije ook maar van één net van data gebruik kon maken, niet van de andere twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
RemcoDelft schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:41:
Linkje? Ik zie dit namelijk nergens staan.
Zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZzqvXpx.png

Anoniem: 247292

timmie1 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:09:
Dit is alleen naar een Nederlands nummer!!! Dus als een familielid, vriend of wie-dan-ook in het buitenland is, bel je hem tegen dezelfde kosten als wanneer hij in Nederland zou zijn. Dit is om te voorkomen dat jij voor onverwachte hoge kosten komt te staan, omdat jij niet weet dat hij in het buitenland is.
Eigenlijk betaal jij de kosten van jouw telefoon naar de Nederlandse grens en betaalt jouw familielid, vriend of wie-dan-ook de kosten vanaf de Nederlandse grens naar zijn/haar telefoon.

• timmie1
Anoniem: 247292 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:00:
[...]

Dit is alleen naar een Nederlands nummer!!! Dus als een familielid, vriend of wie-dan-ook in het buitenland is, bel je hem tegen dezelfde kosten als wanneer hij in Nederland zou zijn. Dit is om te voorkomen dat jij voor onverwachte hoge kosten komt te staan, omdat jij niet weet dat hij in het buitenland is.
Eigenlijk betaal jij de kosten van jouw telefoon naar de Nederlandse grens en betaalt jouw familielid, vriend of wie-dan-ook de kosten vanaf de Nederlandse grens naar zijn/haar telefoon.
Ja maar dan klopt dat hele stuk tekst toch niet? Het gaat er hier om hoeveel het kost om naar een internationaal nummer te bellen of te sms'en. Dat jij geen internationaal tarief betaalt voor iemand die met z'n NL-sim in buitenland zit is logisch.

Niet slim geformuleerd dus, het kan verkeerd opgevat worden. Maar wat kost het dan werkelijk?

Edit: zojuist twee sms'jes naar het buitenland gestuurd, er is 2x 0,29€ afgeschreven. Waarschijnlijk is één internationaal sms'je dus 0,29€?!

• polopolo150
Yep. Per ongeluk van de week zo'n internationale SMS'je verstuurd, daar ging ook 0,29 van af.

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 18:44
Vandaag nog gebeld met een 0900 nummer (15ctpm) m aar dat gaat van je tegoed af en niet van de belminuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
iemand de code om sneller internet aan te zetten?

Ik vind het lastig om AAN te sms en en dan te wachten tot ik verbinding heb en - eindelijk - de supertrage App kan inladen - om dan een uur te wachten om het vinkte - Sneller Internet - Aan te zetten.

Er zou toch een makkelijkere manier moeten zijn, sms FAST AAN of zoiets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
jetgadget schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:14:
iemand de code om sneller internet aan te zetten?

Ik vind het lastig om AAN te sms en en dan te wachten tot ik verbinding heb en - eindelijk - de supertrage App kan inladen - om dan een uur te wachten om het vinkte - Sneller Internet - Aan te zetten.

Er zou toch een makkelijkere manier moeten zijn, sms FAST AAN of zoiets??
Is er niet geloof ik, heb je al bij de klantenservice nagevraagd?

Voorzover ik weet zijn dit alle sms codes:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XCEc0YR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
cc12 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 01:37:
Vandaag nog gebeld met een 0900 nummer (15ctpm) m aar dat gaat van je tegoed af en niet van de belminuten.
1. Als je het €1-tarief hebt, betaal je alleen de kosten van het 0900-nummer(in jouw geval 15ct/min)
2. Als je 0,00 of 0,50€-tarief aan hebt, je hebt gratis belminuten en je hebt ze geactiveerd, dan betaal je gratis minuten en kosten van het servicenummer uit je tegoes.
3. Met 0,00/0,50-tarief, geen gratis belminuten of niet geactiveerd = minuutprijs(0,25€) + prijs servicenummer(Bijv. jouw 0,15€) per minuut.

P.s. Bijna uitgestorven hier. Zijn er helemaal geen problemen/vragen/opmerkingen mbo *Bliep of zijn alle gebruikers al overgestapt naar concurrenten? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Bij *bliep is het de laatste tijd ook stil dus valt er ook niks te melden. Heb zelf niks te klagen behalve dat ontvangst in de Rotterdamse metro kut is vergeleken met vroeger waar het wel goed werkte.

Ik wacht nog steeds op een snelheidsverhoging of 4G maar voor de rest gaat alles oké hierzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

polopolo150 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:04:
Bij *bliep is het de laatste tijd ook stil dus valt er ook niks te melden. Heb zelf niks te klagen behalve dat ontvangst in de Rotterdamse metro kut is vergeleken met vroeger waar het wel goed werkte.

Ik wacht nog steeds op een snelheidsverhoging of 4G maar voor de rest gaat alles oké hierzo. :)
Op welke stukken heb je nu geen dekking meer dan? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
In de metrotunnel tussen Kralingse Zoom en Schiedam Centrum. Bij sommige stations wel bereik maar tussen de stations nauwelijks.

[ Voor 21% gewijzigd door polopolo150 op 30-10-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
timmie1 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 00:19:
P.s. Bijna uitgestorven hier. Zijn er helemaal geen problemen/vragen/opmerkingen mbo *Bliep of zijn alle gebruikers al overgestapt naar concurrenten? :9
Geen vragen, geen problemen, werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Deze week per ongeluk het halve euro tarief 5 dagen aan gehad zonder er gebruik van te hebben gemaakt. Zes minuten na het bericht aan de klantenservice was het terug gegeven. :o _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
Oh, dat is een goede service. Wou dat ze dit standaard deden, dat je belast word voor wat je gebruikt. Zo hoef je niet steeds aan/uit te gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Ik vind het juist prima zo, hoef nooit mijn data uit te zetten, want zonder te betalen gebruik je toch niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
RemcoDelft schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:40:
[...]

@Hieronder: callcenters bellen niet een uur naar hetzelfde nummer. Misbruik voorkomen is natuurlijk prima, maar communiceer dat dan als je "echt onbeperkt" zegt.
Achteraf gezien ben ik het met dit eens. De laatste tijd begin ik steeds meer te bellen, regelmatig gebeurd het wel eens dat ik een gesprek heb langer dan een uur en dan word je abrupt onderbroken omdat het 60 minuten duurt. Het voelt ook heel oncomfortabel om zo'n limiet te hebben omdat ik sinds kort ook voor werk moet bellen en het ook zo abrupt gebeurd zonder waarschuwing. (voordat Remco dit had gepost had ik niet eens door dat je gesprek na 60 minuten abrupt stopt).

Liefst zie ik dat dit gewoon weg gaat, desnoods een signaal dat de 60 minuten bijna aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Vandaag was, zoals jullie misschien wel weten, de hele dag vrij *Bliepen.
Bellen, sms en onbeperkt snel internet was gratis. Ik heb vandaag om 00:01 alles aangezet en had gelijk internet, maar werd wel 1,50 afgeschreven en het snelle internet deed het niet. Tot nu toe heb ik nog steeds internet tot 370Kbit, maar tegoed is zojuist door klantenservice terug bijgeschreven. Misschien ook wel beter, want ik kan me voorstellen dat ze vandaag enorm veel verkeer te verwerken hadden. :P

Bij deze dus een waarschuwing: neem nooit gelijk na middernacht een dagabonnement want dan gaat het fout. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vraagje: ik woon in het buitenland maar ben af en toe een paar dagen in Nederland en wil mijn Nederlandse nummer graag actief houden. Ik heb nu nog een oud Telfort abonnement (van zeven jaar geleden) van 5 euro p/m, wat op zich al jaren goed gaat, maar de kosten voor data in NL lopen wel heel snel op (eventjes iets opzoeken kost al snel 20 MB ofwel tien euro), en een maandelijkse bundel bij Telfort maak ik nooit op. Bliep lijkt me wel zinnig voor dit scenario.

Ik ben niet meer zo thuis in de Nederlandse telecom praktijken, moet je normaal gesproken eerst je oude abo opzeggen voordat je een nummer kan porteren of vraag ik eerst een Bliep simkaart aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 12-01-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Dreamvoid schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:56:
Ik ben niet meer zo thuis in de Nederlandse telecom praktijken, moet je normaal gesproken eerst je oude abo opzeggen voordat je een nummer kan porteren of vraag ik eerst een Bliep simkaart aan?
Laatste keer heb ik zelf opgezegd, vervolgens nummerbehoud aangevraagd, en vervolgens werd m'n abonnement verlengd omdat ze vonden dat er een maand bij kwam vanaf aanvraag nummerbehoud... Logica ontbreekt, maar dit leverde Vodafone meer geld op.

Gewoon nummerbehoud aanvragen vanaf Bliep lijkt me het makkelijkste. Kost je dus hooguit nog een maand abonnement.
Wel rekening mee houden dat je elk half jaar een keertje moet bellen/SMSsen/online gaan/opwaarderen om actief te blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door RemcoDelft op 12-01-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Elk half jaar lukt me wel. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Dat mag natuurlijk ook vanuit het buitenland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Laatst online: 26-05 00:02
RemcoDelft schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:23:
[...]

Laatste keer heb ik zelf opgezegd, vervolgens nummerbehoud aangevraagd, en vervolgens werd m'n abonnement verlengd omdat ze vonden dat er een maand bij kwam vanaf aanvraag nummerbehoud... Logica ontbreekt, maar dit leverde Vodafone meer geld op.

Gewoon nummerbehoud aanvragen vanaf Bliep lijkt me het makkelijkste. Kost je dus hooguit nog een maand abonnement.
Wel rekening mee houden dat je elk half jaar een keertje moet bellen/SMSsen/online gaan/opwaarderen om actief te blijven.
Je moet zeker NIET je abonnement eerst opzeggen. Gewoon regelen via Bliep (je nieuwe provider). Zij regelen het dan met je oude provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
gebruik het op duosim telefoon aangezien hollandsnieuwe geen fatsoenlijk internetoptie aanbied en ik nog tijdje aan hun vastzit.. bevalt tot nu toe prima behalve de app, hoe zo in principe kleine app zo langzaam ken werken is verbazingwekkend.... maarja als dat het enigste probleem blijft stap ik zodra hollands nieuwe contract afloopt compleet over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
yhk123 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:01:
gebruik het op duosim telefoon aangezien hollandsnieuwe geen fatsoenlijk internetoptie aanbied en ik nog tijdje aan hun vastzit.. bevalt tot nu toe prima behalve de app, hoe zo in principe kleine app zo langzaam ken werken is verbazingwekkend.... maarja als dat het enigste probleem blijft stap ik zodra hollands nieuwe contract afloopt compleet over
Via SMS kun je ook gewoon het langzame internet aan en uit zetten. (AAN/UIT naar 1350 smsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
jup , maar geloof niet dat een app bouwen bedoelt is om sms te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
yhk123 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:10:
jup , maar geloof niet dat een app bouwen bedoelt is om sms te gebruiken ;)
Hun applicatie zou die SMS moeten versturen, zodat het altijd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
RemcoDelft schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 08:50:
[...]

Hun applicatie zou die SMS moeten versturen, zodat het altijd werkt.
Goed punt. Ik zou zeggen, meldt het ze even. Kunnen ze het meenemen in een update.

Zou trouwens ook fijn zijn als je andere bundels ook per sms aan kan zetten.
Soms is dat trage internet zo traag dat de app niet werkt...

Ik hoop overigens nog altijd dat ze een keertje van fysiek netwerk overstappen want T-Mobile heeft zwak signaal in buitengebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
yhk123 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:01:
bevalt tot nu toe prima behalve de app, hoe zo in principe kleine app zo langzaam ken werken is verbazingwekkend....
De app is niet het probleem.
Ook via de site is het extreem traag.
Ze moeten iets in hun backend hebben verandert want die sloomheid zat er nog niet in voor vorig jaar (2014).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Via tweakers.net aan deze provider gekomen, altijd handig om een soort van prepaid kaartje achter de hand te hebben. Netwerk is wel prima, redelijk snel internet. Helaas nog geen Windows Phone app.

[ Voor 9% gewijzigd door Krasloos op 16-01-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:23:
[...]

Dat mag natuurlijk ook vanuit het buitenland...
Nou, inmiddels mijn Bliep kaartje ontvangen, en ben wel 1 issue tegengekomen: de Android app is niet te downloaden voor mensen met een buitenlands Google account. Maar via de website en sms moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Mail ze eens, gaan ze vast fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Nope, je hebt een Nederlands Store account nodig. Nou ja, dan maar via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Als je sideloaden geen probleem vindt kan ik of iemand anders je vast wel het installatie pakket sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:23
Net even mijn tegoed van bliep nagerekend aan de hand van de kosten die online gemeld worden in het kosten-overzicht. Blijkt dat bliep een slordige 20% aan extra kosten doorberekent! Dat kunnen geen afrondingsfoutjes meer zijn. Zal verhaal halen bij de klantenservice, maar dit zijn wel erg pijnlijke fouten.. |:(

[ Voor 41% gewijzigd door hejkompas op 25-02-2015 01:49 . Reden: Reconstruct ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Het kostenoverzicht is niet compleet: buitenland ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
hejkompas schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 01:36:
Net even mijn tegoed van bliep nagerekend aan de hand van de kosten die online gemeld worden in het kosten-overzicht. Blijkt dat bliep een slordige 20% aan extra kosten doorberekent! Dat kunnen geen afrondingsfoutjes meer zijn. Zal verhaal halen bij de klantenservice, maar dit zijn wel erg pijnlijke fouten.. |:(
Welke kosten zouden dat dan zijn, volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:23
hejkompas schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 01:36:
Update:
Volgens de klantenservice zou het online overzicht niet geheel kloppen, vandaar de afwijking. De developers zouden hiermee bezig zijn.
RemcoDelft schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:16:
Het kostenoverzicht is niet compleet: buitenland ontbreekt.
Even gecontroleerd dit, klopt inderdaad dat smsjes verstuurd in het buitenland niet in het kosten overzicht weergegeven worden. Dit zal wel het verschil uitmaken.

Jammer dat de klantenservice dit niet kon vertellen. Echter wel de snelst reagerende klantenservice waar ik ooit mee te maken heb gehad. Kudos hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W664qrH.jpg

Ik zie het hier toch staan in mijn overzicht?? Ben wel benieuwd wat *bliep normaal niet rekent in het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het concept gaat over de kop wordt er net via de mail vertelt:
Vraag je nieuwe simkaart aan!
*bliep verhuist op 2 april naar een nieuw netwerk zodat we later in 2015 4G-internet kunnen aanbieden. Je huidige simkaart werkt daarom na 2 april niet meer. Vraag gratis je nieuwe sim aan op getblieper.nl. Daar zie je meteen hoe we ons product hebben gefinetuned. Tipje van de sluier: internet wordt 3x sneller! Met je nieuwe simkaart behoud je natuurlijk je nummer en je tegoed wordt gewoon overgezet.

Wat verandert er?
*bliep wordt sneller en dat is winnen, maar onbeperkt data jekkeren voor 50 cent zit er niet meer in. Veel jongeren gebruiken namelijk steeds meer data. Terecht, maar dat gebruik paste niet meer binnen die 50 cent. Dus moesten we kiezen: of *bliep duurder maken, of een datalimiet stellen. Wij kozen voor het tweede omdat dit voor 90 procent van onze gebruikers het voordeligst uitpakt; zij blijven binnen de datalimiet.

Voor 50 cent staan er nu 67 MB's per dag voor je klaar. Dit is 2GB per maand voor 15 piek! We hebben de prijs voor sms'en en bellen ook meteen verlaagd naar 5 cent per sms en 5 cent per minuut. Verandering is altijd wennen, ook voor ons, maar we zijn best wel trots op dit nieuwe product. Het is nog steeds het scherpste aanbod in prepaidland. BAM!

Heb je geen idee hoeveel data jij eigenlijk gebruikt, stuur dan een mailtje naar hulp@bliep.nl en wij zoeken het voor je uit.

Your choice
We vlammen 2015 snoeihard binnen met het nieuwe *bliep, dus jump on board of the *blieptrain!
Oh ja, wil je niet mee en stoppen met *bliep (snif), dan hoef je niets te doen. Je tegoed en nummer vervallen dan op 2 april.
Wil je jouw nummer behouden? Dan raden we je aan om voor 23 maart over te stappen naar een andere provider, je tegoed komt dan wel te vervallen, dus maak dat nog even op :)

We zien je op getblieper.nl
High five!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 10:35
Kortom: zelfde prijs voor een geheel ander product. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ja dat klopt.
SMSen en bellen komt volledig los te staan.
Bellen met andere bliepers kost geld.
Info: https://getblieper.bliep.nl/faq.html

Een abo afsluiten is nu wel erg aantrekkelijk geworden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Saturnus schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:28:
Het concept gaat over de kop wordt er net via de mail vertelt:

[...]
Ik denk dat ik er persoonlijk wel op vooruit ga. Met het €0,50 tarief wil je toch niet veel data uit de lucht trekken (maximum dat ik heb gebruikt zonder echt radio te gaan luisteren is iets van 50MB), en het bellen is een factor 5 goedkoper geworden.

Als je puur voor het onbeperkt internet een *bliep kaartje hebt zul je wel balen, maar in zekere zin is dat ook een beetje misbruik maken van hun product (binnen de regels, dat wel). Ik durf zelfs te stellen dat deze mensen het verpest hebben voor de rest die hun simkaart gewoon gebruikt.

edit: zie nu pas dat ze ook sms betaald hebben gemaakt. Balen, zoveel zou dat hun niet hebben gekost.

Maar inderdaad, het product heeft maar weinig te maken met het huidige product. Beetje lomp dit.

Wel 4G belofte trouwens:
Wanneer kan ik 4G gebruiken?

We hopen met *bliep eind 2015 4G uit te rollen.
Is dit wel volgens de regels? Ze vertellen het je ook maar een maand van tevoren. Stel je hebt net €20 opgewaardeerd...
Ik wil het nieuwe *bliep product niet gebruiken en ik wil overstappen naar een andere provider. Kan ik mijn resterende tegoed terugkrijgen?

Nee, daarom raden we je aan om het tegoed eerst helemaal op te maken voordat je gaat overstappen.

[ Voor 52% gewijzigd door HallonRubus op 02-03-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het mooie voor mij was dat onbeperkt bellen voor een euro...wat ik dan eens in de maand doe voor een uur of 2. Dat wordt lekker duur nu. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
En het Tele2 netwerk heb ik zo mogelijk nog minder vertrouwen in dan in het T-Mobile netwerk.

Ik moet wel zeggen dat ik de afgelopen 2 jaar enorm verwend ben qua kosten, ik geloof dat ik gemiddeld maar iets van €4 per maand heb uitgegeven aan telefoonkosten. Meestal heb ik wel Wifi dekking en geef ik niks uit, ik belde bijna alleen maar vanuit de gratis belminuten, en sms en internet is onbeperkt binnen de bundel.

Als ik bellen.com kijk dan betaal ik voor mijn gebruik minimaal €7 à €8 per maand bij andere providers. En dan zit je bij zo'n bagger supermarktprovider zonder klantenservice. Geen opzegtermijn is ook wel wat extra waard trouwens.

Ik moet nog even uitrekenen hoeveel duurder het wordt, anders wordt het waarschijnlijk Ziggo mobiel of Choozze ([Ervaringen] Choozze).

[ Voor 14% gewijzigd door HallonRubus op 02-03-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
polopolo150 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 23:14:
Ik zie het hier toch staan in mijn overzicht?? Ben wel benieuwd wat *bliep normaal niet rekent in het overzicht.
29 cent voor een SMS in het buitenland? Is dat buiten de EU?

Ik heb trouwens helemaal geen mail ontvangen van Bliep... Die veranderingen maken het product redelijk waardeloos. Sneller zit ik niet op te wachten, juist het onbeperkte was (de paar dagen per jaar dat ik het gebruik) erg fijn.
SMS kan nu helemaal niet zonder bundel van 50 cent, straks dus buiten de bundel. Betaal je 50 cent voor 10 MB, maar wel dusdanig snel dat het binnen een minuut op kan zijn? Ik hoop dat ze snel heel veel klanten verliezen!
Oh ja, wil je niet mee en stoppen met *bliep (snif), dan hoef je niets te doen. Je tegoed en nummer vervallen dan op 2 april.
Dat is ook raar! Het minste wat ze kunnen doen is het tegoed terugstorten. "Even opmaken" is zinloos, ik koop geen tegoed voor een maand, maar voor veel langere tijd.
Ook nogal raar om zo kort vantevoren aan te kondigen dat je nummer gaat vervallen! Dit nummer had ik lang voordat Bliep bestond al, en ik wil nooit meer iedereen een ander nummer vertellen.

Het onbeperkt bellen was (een paar dagen per jaar) heel erg fijn! Hun excuus om het af te schaffen: "de meeste klanten bellen weinig". Dat zou betekenen dat het ze ook erg weinig kost, en als dat zo is zie ik geen reden om het af te schaffen.
Even samenvatten:
-mensen bellen en SMSsen weinig, dus dat mag niet meer onbeperkt
-mensen gebruiken veel data, dus dat mag niet meer onbeperkt
Logisch...

En opgebouwde belminuten VERVALLEN?! Bliep was zo trots dat ze geen kleine lettertjes hebben! En dan komen ze hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ze gokken erop dat mensen blijven om hun nummer te redden.
Vind het ook wel een extreem korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixT2311
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 18:25
RemcoDelft schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:30:
Betaal je 50 cent voor 10 MB, maar wel dusdanig snel dat het binnen een minuut op kan zijn?
[...]
Ja, het staat een beetje raar in de mail/uitleg, maar er komen andere bundels: €0, €0.25 & €0.50. Dus de €1 bundel is komen te vervallen. Voor die €0.25 krijg je 10MB, voor €0.50 die 67MB
RemcoDelft schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:30:
Het onbeperkt bellen was (een paar dagen per jaar) heel erg fijn! Hun excuus om het af te schaffen: "de meeste klanten bellen weinig". Dat zou betekenen dat het ze ook erg weinig kost, en als dat zo is zie ik geen reden om het af te schaffen.
Even samenvatten:
-mensen bellen en SMSsen weinig, dus dat mag niet meer onbeperkt
-mensen gebruiken veel data, dus dat mag niet meer onbeperkt
Logisch...

En opgebouwde belminuten VERVALLEN?! Bliep was zo trots dat ze geen kleine lettertjes hebben! En dan komen ze hiermee?
Ik dacht meteen hetzelfde over dat bellen en SMS'en... Weinig bellen == weinig kosten daaraan?

Dat met de data kan ik dan wel begrijpen, maar als dat zo is, waarom zo nodig overstappen naar een ander netwerk? Nu worden al de kosten voor hun overstap naar een ander netwerk aan de *blieper doorberekend.

Jammer dat nu al mijn belminuten die ik (ongewild) heb opgespaard komen te vervallen....

"I'll leave the party in style and not to be carried out"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Even ter herinnering:
Geen kleine lettertjes
Wij hebben een gigantische hekel aan kleine lettertjes en we zijn de telecomtrucs meer dan spuugzat. In samenwerking met jongeren door het hele land proberen wij met *bliep de telecomwereld een stuk eerlijker en transparanter te maken. Met *bliep laten we zien dat het ook anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Die 67mb per dag is dat gemiddeld of krijg je echt maar 67mb per dag en kan je niet bijvoorbeeld de ene dag 100mb en de andere dag 25mb gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixT2311
Die 67 is per dag, dus geen gemiddelde. Als je namelijk meer wilt verbruiken per dag, dan moet je bijkopen per 10MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
torp schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:34:
Ze gokken erop dat mensen blijven om hun nummer te redden.
Vind het ook wel een extreem korte termijn.
Nummerbehoud is gewoon mogelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixT2311
Ja, nummerbehoud is mogelijk (bij *bliep of welke andere provider ook). Is zelfs verplicht dat het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Maar jullie hebben het over 'opgebouwde belminuten' ...mis ik iets of waarderen jullie met mega bedragen op? Ik kreeg voor elke euro opwaardering een minuut gratis bellen, verder niks 'opgebouwd.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:03
Grr. Ik ga nu uit principe weg bij *bliep.
Betaal liever 2x zoveel voor onbeperkt data bij een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixT2311
Ja ik ook per euro een minuut. Zit er al een tijd dus als je weinig belt/hoeft te bellen... Gaat het snel als minimaal oplaadbedrag 10 euro is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ach ja, *bliep met dat uitgekiende imago van een jong en eigenwijs bedrijf... Hipsters die "snif" schrijven en het fietspad onveilig maken in hun geinige gele Canta's, maar da's allemaal marketing. Het is gewoon KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Saturnus schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:53:
Maar jullie hebben het over 'opgebouwde belminuten' ...mis ik iets of waarderen jullie met mega bedragen op? Ik kreeg voor elke euro opwaardering een minuut gratis bellen, verder niks 'opgebouwd.'
Het zijn geen megabedragen, maar het zijn wel honderden (hele korte) gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:04:
[...]

Het zijn geen megabedragen, maar het zijn wel honderden (hele korte) gesprekken.
Maar dat kost toch juist minuten? Of heb jij een tweede manier om minuten op te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Saturnus schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:06:
Maar dat kost toch juist minuten? Of heb jij een tweede manier om minuten op te bouwen?
Elke euro opwaarderen geeft 1 belminuut. 1 belminuut kan prima 10 gesprekken opleveren.

Een klantvriendelijke optie zou zijn om belminuten weer om te zetten in beltegoed, zodat je evenveel kan bellen voor dat geld. Niet dat het veel geld is, maar voor een "we hebben een hekel aan telecomtrucs"-provider is dit nogal een typisch telecomgeintje. Dus inderdaad, nu een nieuwe simkaart, maar we zullen nooit meer opwaarderen.

[ Voor 19% gewijzigd door RemcoDelft op 02-03-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartD95
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:13
sdk16420 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:48:
[...]

Is dit wel volgens de regels? Ze vertellen het je ook maar een maand van tevoren. Stel je hebt net €20 opgewaardeerd...

[...]
Zelfs als je een abonnement hebt is het volgens de regels als ze prijswijzigingen een maand van tevoren doorgeven. Je mag dan je abonnement opzeggen. Dit is prepaid dus kun je al elk moment overstappen / je simkaart weggooien.

En als je meer als 67MB per dag gebruikt (= 2GB in de maand) mag je niet zeuren als het duurder wordt. Want bij welke provider heb je voor 15 euro per maand 2GB? Daar krijg je dan ook nog eens 4G voor en je hoeft niet te betalen voor dagen dat je niks gebruikt (kan aardig wat schelen als je het in het weekend of vakanties niet gebruikt).

Door deze actie ben ik zelf wel gaan vergelijken met andere providers en zag toen een gratis sim only abonnement bij Choozze. Doordat ik weinig mobiel internet gebruik (de reden dat ik *bliep klant werd, je betaalt namelijk niks als je niks gebruikt) heb ik aan de gratis 100MB genoeg en bellen en SMS'en doe ik vrijwel niet, laat staan 100 minuten & 100 SMS'jes. Staat tegenover dat je niet zo'n geweldige klantenservice krijgt en na de 100MB buitenbundelkosten gerekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Nou moe. Heb ik toevallig afgelopen zaterdag mijn simkaartje van Bliep onvangen, kan ik binnenkort wéér een simkaart aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
sdk16420 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:01:
En het Tele2 netwerk heb ik zo mogelijk nog minder vertrouwen in dan in het T-Mobile netwerk.
Tele2 gaat samenwerken met T-Mobile en de zendmasten samen delen. Dus je gaat geen verschil merken tussen T-Mobile en *bliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:14:
[...]

Elke euro opwaarderen geeft 1 belminuut. 1 belminuut kan prima 10 gesprekken opleveren.
10x 6 seconden?
Is ook altijd mijn plan, maar is nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:59

XanderDrake

Build the future!

Bart95 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:50:
En als je meer als 67MB per dag gebruikt (= 2GB in de maand) mag je niet zeuren als het duurder wordt. Want bij welke provider heb je voor 15 euro per maand 2GB? Daar krijg je dan ook nog eens 4G voor en je hoeft niet te betalen voor dagen dat je niks gebruikt (kan aardig wat schelen als je het in het weekend of vakanties niet gebruikt).
Dit is heel leuk en aardig, nu heb ik geen macht meer over wanneer ik mijn databundel wil opgebruiken! Ik zit een keer per week te sporten in de sportschool. Als ik op de threadmill sta kijk ik graag een aflevering op netflix, das snel 150mb. Dat is per maand ong. 600mb, dus lang niet excessief. Daar kan ik nu naar fluiten als ik bij Bliep zou zitten.

Ik vind het 25 cent tarief wel leuk, hoewel 10mb echt één liedje op spotify is, drie fotos op whatsapp en een handje vol websites. Of een paar keer Maps navigatie checken, in geval van nood, zit je er snel over.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-05 10:59
Is er een alternatief dat het oude bliep constructie heeft?

67MB is te weinig imo. Als het 150MB - 200MB zou zijn, dan zou je nog in ieder geval geen zorgen hoeven te maken. En het 4G netwerk dat pas eind 2015 komt :/

[ Voor 11% gewijzigd door Tankbuster op 02-03-2015 20:43 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Het weggeven van overtollig beltegoed is hier niet toegestaan en hoort in de V&A thuis.