Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:17
Mijn punt is meer de 67 MB/dag dan het totale maximale verbruik van 2GB/maand. Ik wil geen zorgen hebben dat ik een keer een dag over 67 MB zit, ik heb dagen waarop ik soms 100MB/dag gebruik en soms maar enkele MB's van Whatsapp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Tankbuster schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:41:
Is er een alternatief dat het oude bliep constructie heeft?
Op dit moment zijn er drie providers die ik ken die "onbeperkt" internet kunnen aanbieden.

Robin Mobile vanaf 30 euro per maand met een snelheid van 800 kb/s. Bellen en SMS is ook onbeperkt.
Choozze vanaf 35 euro per maand met een snelheid van 14.4 mb/s. Bellen en SMS is ook onbeperkt.
Hi voor 7,50 per maand met een snelheid van 128 kb/s. Bij *bliep krijg je voor 7,50 per maand 10 MB per dag/300 MB per maand.

Zelf twijfel ik heel erg wat ik hiervan vind. 2 GB voor 15 euro per maand met 4G is een superdeal. Met een limiet van 67MB per dag kan ik meestal wel overweg maar niet ideaal. "*bliep word nog *blieper" klopt gewoon niks van, vind het juist alles behalve *bliep-waardig. Ik weet met Ziggo Mobiel, Simpel en dergelijke zelfs meer waar ik aan toe ben dat met *bliep.

Als *bliep bij dit blijft, dan is het vrijwel zeker dat ik vertrek als dit me niet bevalt. De twijfel is alleen naar welke provider ik ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-06 19:12
Poe jammer dit hoor. Gebruik atm een SIM kaartje van Bliep in de auto, de snelheid van 0,50 abonnement was snel genoeg om te spotify'en. Het HI abonnement is een oplossing, enkel veel te traag voor Spotify en navigatie.

Robin is geen optie, want die verbied gebruik in dongles. Choozze is dan de enige optie maar vind ik persoonlijk veel te duur icm mijn huidige abonnement dat al loopt.

Bliep was ideaal, en ik betwijfel of het bestaan van Bliep nu nog wel zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:32
iBugged schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:44:
Mijn punt is meer de 67 MB/dag dan het totale maximale verbruik van 2GB/maand. Ik wil geen zorgen hebben dat ik een keer een dag over 67 MB zit, ik heb dagen waarop ik soms 100MB/dag gebruik en soms maar enkele MB's van Whatsapp..
Bij mij hetzelfde. Leuk, 67MB/dag oftewel 2GB/maand maar wat als ik een dag over die 67MB kom? Dan betaal ik ineens veel meer. Het zou nog beter zijn geweest om dan een maandbundel van 2GB te maken voor die 15,00. Je moet nu echt per dag gaan oppassen met wat je gebruikt, zeker als je in een drukke Whatsapp-groep zit waar de hoeveelheid media per dag enorm is. Bovendien verschillen de omstandigheden echt per dag. Sommige dagen is de WiFi in trein bijv. redelijk te gebruiken, dan heb ik 50cent alleen voor een paar sms'jes aan. Andere dagen luister ik onderweg streaming radio, dan verbruik ik soms ruim 150MB. En soms heb ik een hele dag Skype aan om bereikbaar te zijn voor belangrijke personen, ga je ook makkelijk over de 10MB heen.

Ik vind de nieuwe constructie verschrikkelijk. Ja, ik heb gevraagd om LTE-toegang en ik heb gevraagd of ze plannen hadden om over te gaan op nieuw netwerk vanwege slechte bereik T-Mobile. Maar op deze manier had dat allemaal niet gehoeven.

De nieuwe Bliep is een enorme achteruitgang. Ik zou ze willen aanraden deze bundels te heroverwegen want ik verwacht een heuse Bliep-leegloop komende maand.

Voorbeeld van wat nog redelijk zou zijn:

-0,50 onbeperkt sms voor één dag. Kost ze toch bijna niets
-Bellen voor 0,05/min - 0,15/min, goedkoper dan normaal ter compensatie van de gratis minuten.
-Onbeperkt data (300/100Kbit, desnoods 250Kbit) voor 0,75/dag.
-Snel internetbundel, bijv 1GB met keuze voor dag of maandbetaling.
-4G-bundel voor wie wil, ook keuze voor dag of maandbetaling.

Nog één punt: Ze zeggen dat ze precies doen wat de klanten/jongeren graag willen en dat ze luisteren naar hun mening. Wel, ik ben niet gevraagd of ik dit een acceptabele verandering vind, jullie wel?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:31
Bart95 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:50:
[...]

Zelfs als je een abonnement hebt is het volgens de regels als ze prijswijzigingen een maand van tevoren doorgeven. Je mag dan je abonnement opzeggen. Dit is prepaid dus kun je al elk moment overstappen / je simkaart weggooien.

En als je meer als 67MB per dag gebruikt (= 2GB in de maand) mag je niet zeuren als het duurder wordt. Want bij welke provider heb je voor 15 euro per maand 2GB? Daar krijg je dan ook nog eens 4G voor en je hoeft niet te betalen voor dagen dat je niks gebruikt (kan aardig wat schelen als je het in het weekend of vakanties niet gebruikt).

Door deze actie ben ik zelf wel gaan vergelijken met andere providers en zag toen een gratis sim only abonnement bij Choozze. Doordat ik weinig mobiel internet gebruik (de reden dat ik *bliep klant werd, je betaalt namelijk niks als je niks gebruikt) heb ik aan de gratis 100MB genoeg en bellen en SMS'en doe ik vrijwel niet, laat staan 100 minuten & 100 SMS'jes. Staat tegenover dat je niet zo'n geweldige klantenservice krijgt en na de 100MB buitenbundelkosten gerekend worden.
Ja ik ga waarschijnlijk ook over naar Choozze. Eerst maar even de €7 tegoed van *bliep opmaken. Als de 100MB van Choozze niet genoeg is heb je nog wel de mogelijheid om voor €7,50 500MB bij te kopen (niet goedkoop natuurlijk). En een groot voordeel tov *bliep is 14Mbps download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
snaggyheadshot schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:55:
Robin is geen optie, want die verbied gebruik in dongles.
Dat mag bij Bliep ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:04
polopolo150 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:37:
[...]

Op dit moment zijn er drie providers die ik ken die "onbeperkt" internet kunnen aanbieden.

Robin Mobile vanaf 30 euro per maand met een snelheid van 800 kb/s. Bellen en SMS is ook onbeperkt.
Choozze vanaf 35 euro per maand met een snelheid van 14.4 mb/s. Bellen en SMS is ook onbeperkt.
Hi voor 7,50 per maand met een snelheid van 128 kb/s. Bij *bliep krijg je voor 7,50 per maand 10 MB per dag/300 MB per maand.

Zelf twijfel ik heel erg wat ik hiervan vind. 2 GB voor 15 euro per maand met 4G is een superdeal. Met een limiet van 67MB per dag kan ik meestal wel overweg maar niet ideaal. "*bliep word nog *blieper" klopt gewoon niks van, vind het juist alles behalve *bliep-waardig. Ik weet met Ziggo Mobiel, Simpel en dergelijke zelfs meer waar ik aan toe ben dat met *bliep.

Als *bliep bij dit blijft, dan is het vrijwel zeker dat ik vertrek als dit me niet bevalt. De twijfel is alleen naar welke provider ik ga.
Bedankt! _/-\o_ Ik zal dan wel naar Hi toegaan, muziek staat wel op mijn mobiel en social media boeit mij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Tankbuster schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:58:
[...]

Bedankt! _/-\o_ Ik zal dan wel naar Hi toegaan, muziek staat wel op mijn mobiel en social media boeit mij niks.
Voor mij zal het waarschijnlijk ook Hi worden, beter netwerk dan T-Mobile en tegenwoordig helaas ook nog goedkoper.

Nog een leuke quote van hun website:
De snelheid na 2 april is 1 mbps download en 384 kbps upload. Je internet wordt dus 3x sneller! Hiermee kun je prima muziek streamen, Facebooken en surfen over de schuimende golven van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
timmie1 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:07:
[...]

Voor mij zal het waarschijnlijk ook Hi worden, beter netwerk dan T-Mobile en tegenwoordig helaas ook nog goedkoper.

Nog een leuke quote van hun website:

[...]
Geld dat ook voor het onbeperkt online bundel? Zie namelijk die informatie daar nergens staan

@Hier onder, dat betekent toch niet dat ze niet gewoon de snelheid kunnen verlangzamen?

[ Voor 10% gewijzigd door Tankbuster op 02-03-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Hi maakt gebruik van het KPN netwerk, ongeacht welke service je van hun afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:48
[...]

Choozze biedt geen onbeperkt internet aan. Ze hanteren een zachte limiet van 10GB, echter ze passen dit aan naar een fup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Tankbuster schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:12:
[...]

Geld dat ook voor het onbeperkt online bundel? Zie namelijk die informatie daar nergens staan
Ik begrijp je even niet, welke bedoel je?

Aanvulling op Exor: Choozze bied inderdaad tot 10GB aan over 14.4Mbit/s. Ze leveren over T-Mobile netwerk en we weten echter allemaal dat die nooit aan de 14.4Mbit/s komen. Ik zou me dus niet blindstaren op die snelheid.

[ Voor 30% gewijzigd door timmie1 op 02-03-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Exor schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:18:
[...]

Choozze biedt geen onbeperkt internet aan. Ze hanteren een zachte limiet van 10GB, echter ze passen dit aan naar een fup.
In principe valt alles onder Fair Use in telecomland. Daar ontkom je gewoon niet aan, wel is het vergelijkbaar met het oldskool *bliep filosofie dat je geen zorgen hoefde te maken over het internet, sms en bellen.Dat bedoelde ik meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
timmie1 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:19:
[...]

Ik begrijp je even niet, welke bedoel je?
Bedoelde het Online Onbeperkt bundel ( Deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Tankbuster schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:29:
[...]

Bedoelde het Online Onbeperkt bundel ( Deze
Nee, helaas geldt dat niet voor de onbeperkt online bundel van Hi.
Overigens zie ik net dat je wel op moet letten met die bundel, als die verloopt betaal je €0.25/MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:19
Hebben jullie een mail gehad dat bliep gaat veranderen?

Ik kwam zojuist per toeval weer eens terecht op de website en dat is achteraf maar goed geweest. Anders had het me zo kunnen gebeuren dat nummer en tegoed over een maand weg zouden zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
objectief2 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:32:

Ik kwam zojuist per toeval weer eens terecht op de website en dat is achteraf maar goed geweest. Anders had het me zo kunnen gebeuren dat nummer en tegoed over een maand weg zouden zijn geweest.
Ik heb net gekeken, niks ontvangen.

Ze hebben trouwens een soort van databesparingstips online gezet:
Als er iets vervelend is, dan is het wel dat moment waarop je erachter komt dat je geen internet meer kunt gebruiken. Gelukkig bestaan er een aantal simpele trucjes, waardoor je minder snel last hebt van dit probleem. Check ze hier:

Push notificaties
Check alle apps waar je notificaties van ontvangt en bedenk op welke berichtjes je eigenlijk niet zit te wachten.
Als je ze niet krijgt, dan kun je ook niet in de dataverbruik-valstrik trappen.

iOS: Ga naar je instellingen → Berichtgeving → Selecteer de app waar je geen pushberichten meer van wilt ontvangen → Schakel het ontvangen van meldingen uit.
Android: Ga naar je instellingen → Apps → Selecteer de app waar je geen notificaties meer van wilt zien → Klik vervolgens op meldingen uitzetten.

Spotify Premium
Zet je afspeellijsten offline zodat je ze niet altijd via internet hoeft te luisteren.

Zowel voor iOS als Android: Met WiFi internetverbinding een afspeellijst selecteren → Tik boven afspeellijst op Offline beschikbaar en stel dit in op AAN → Er verschijnt een groene pijl naast de afspeellijst wanneer deze eenmaal offline beschikbaar is. Je kunt nu dus zonder gebruik te maken van het internet naar deze afspeellijst luisteren.

Facebook & Instagram
Zorg ervoor dat Facebook & Instagram video’s niet automatisch afspelen in je timeline.

Facebook
iOS: Open Facebook → Meer → Instellingen → Video’s en foto’s → Automatisch afspelen → Alleen WiFi gebruiken.
Android: Open Facebook → Meer → Appinstellingen → Video automatisch afspelen → Alleen WiFi.

Instagram
iOS: Open Instagram → Persoonlijk profiel → Selecteer het tandwiel → Instellingen → Schakel de optie ‘Video’s automatisch afspelen’ uit.
Android: Open Instagram → Persoonlijk profiel → Selecteer rechtsboven de puntjes → Mobiel dataverbruik -> Minder data gebruiken —> Schakel de optie ‘Video’s automatisch afspelen’ uit.

YouTube
Youtube is nogal zwaar voor je mobiele data. Het kost je 4 tot 5 MB per minuut. Je kunt waarschijnlijk beter even WiFi pakken.

Snapchat
Tien keer een foto openen op Snapchat kost je al snel 5 tot 10 MB aan data. Dan heb je ook nog Snapchat stories en filmpjes die je data opslurpen als een gekoeld blikje op een zonnige vrijdag. Just so you know.
In hun nieuwe voorwaarden staat overig nog steeds:
*bliep is de enige mobiele provider in Nederland
die echt internet aanbiedt zonder vaste datalimieten
voor een lage prijs per dag. Internetten
via *bliep is alleen bedoeld voor persoonlijk
gebruik op mobiele telefoons of tablets.
*bliep is bedacht om jongeren onbezorgd
gebruik te kunnen laten maken van hun smartphone.
Deze vrijheid vinden wij enorm
belangrijk. Om te voorkomen dat partijen structureel
misbruik maken van het internet zonder
vaste datalimieten, waardoor de kwaliteit van
het netwerk voor andere *bliep klanten achteruit
gaat, stuurt *bliep gebruikers die het netwerk
overbelasten een waarschuwing en sluit deze
klanten eventueel af.
Om te bepalen of vanaf een simkaart verkeer
plaatsvindt dat de kwaliteit van het netwerk voor
anderen in gevaar brengt, wordt gekeken naar
het patroon van het internet- en sms verkeer.
Er wordt niet gekeken naar de inhoud van dit
verkeer.

[ Voor 89% gewijzigd door timmie1 op 02-03-2015 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Sommige mensen krijgen de sms/e-mail morgen nog, iedereen krijgt dus nog een bericht :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
timmie1 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:33:
In hun nieuwe voorwaarden staat overig nog steeds:

[...]
Zal vast nog veranderd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Anoniem: 455473 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:38:
Sommige mensen krijgen de sms/e-mail morgen nog, iedereen krijgt dus nog een bericht :-)
Werkzaam bij *Bliep? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
Ik had nog niet gezegd dat ik het jammer vind dat bliep veranderd wordt trouwens, dus bij deze.

Het grote voordeel van het huidige bliep was zorgeloos internetten zonder rekening te houden met een eventuele overschrijding. Ik mag hopen dat er een 'stop' wordt gezet op de limiet van 67MB, want anders vlieg je daar met 4G binnen de kortste keren overheen.

Overigens is dat toekomstmuziek, want een landelijke Tele2-dekking van het 4G-netwerk is voorlopig een utopie en daarbij komt dat het zoals het nu gaat eigenlijk best prima is. Kortom, waarom alles overhoop gooien zonder dat je je klanten hebt gevraagd zoals hierboven al opgemerkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
objectief2 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:32:
Nope. En volgens (de nieuwe maar vast ook de oude) voorwaarden mag Bliep de voorwaarden wel aanpassen, maar alleen als ze dat minstens 4 weken vantevoren laten weten.

Ik vind het wel jammer dat ze ook strak die minimumperiode aanhouden, dit hadden ze ook veel ruimer vantevoren kunnen aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Veel ontevreden mensen zo te lezen. Ik zou zeggen stuur een mail naar Bliep.

Desnoods met een voorstel er in...bijvoorbeeld: een optie dat wanneer je over de 67MB gaat, je automatisch je bundel oprekt naar 133MB voor 2 dagen, en dat het pas duurder dan de standaard prijs wordt wanneer je over die 133MB in 2 dagen heen gaat.

Ik wacht af of bliep mijn verbruiksgegevens bij de hand heeft. En dan niet het gemiddelde per dag, maar een aantal resultaten zodat ik weet of ik makkelijk onder de 67MB kan blijven. Als dat zo is zal ik het nieuwe Bliepen voorlopig voor lief nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Saturnus op 03-03-2015 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Om op objectief2 en RemcoDelft hier boven te reageren.

Het is helaas niet mogelijk geweest om voor 50 cent per dag onbeperkt internet te blijven aanbieden in de toekomst. Verder waren er een aantal andere zaken waardoor *bliep heeft gehandeld zoals het nu heeft gedaan. Het contract met T-Mobile liep ten einde dus moest er wel iets veranderen. Hierdoor hebben ze gekozen om Tele2 voortaan als partner te kiezen omdat hierdoor een betere samenwerking mogelijk was voor de toekomst, naast het optie om gebruik te kunnen maken van 4G.

In the end moest er keuzes gemaakt worden en is er besloten om te kiezen voor een voordelig bedrag. Het is *bliep gelukt om de goedkoopste van Nederland te zijn qua bellen en sms'en als prepaid provider. Verder is er, in mijn ogen althans, ook rekening gehouden met de gebruikers van *bliep qua gebruik. Vrijwel de meeste *bliep gebruikers bleven onder de datalimiet van 2 GB per maand.

Blijkbaar veranderd er voor de meeste *bliep gebruikers niet veel en ik denk dat ze *bliep ook gewoon blijven gebruiken. Ik heb bij *bliep mijn eigen mening die ik eerder heb gemeld doorgegeven, ik hoop dat ze dit meenemen en iets kunnen betekenen voor de paar procent die niet aan de gemiddelde van 67 MB per dag voldoen. Ik denk dat het wel duidelijk is dat het mensen die *bliep hebben het niet ging om het onbeperkt internet maar meer om het gemak die *bliep bood. Het valt te bezien hoe dit gaat lopen met zo'n limiet.

Op het moment dat ik dit schrijf zijn er nog mensen op kantoor bij *bliep die alle reacties binnenkrijgen, deze topic lezen, mailtjes beantwoorden en voorbereiden op de nieuwe SIM kaarten die verstuurd worden. Er word gekeken wat het effect is van het nieuwe product deze periode. Wat wel duidelijk is dat het op dit moment niet mogelijk om de ideeën die vandaag zijn gepost in deze topic aan te passen op dit moment. Van daaruit kan natuurlijk *bliep kijken wat in de toekomst mogelijk is in deze omstandigheden.

Op basis van alles wat hierboven staat toch besloten om een nieuwe SIM kaart aan te vragen en het een kans te geven. Komt bij mij zelf over dat ze dit een kans geven en altijd nog ruimte is voor verandering als iets niet werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door polopolo150 op 03-03-2015 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-05 08:39
timmie1 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:58:
[...]
Nog één punt: Ze zeggen dat ze precies doen wat de klanten/jongeren graag willen en dat ze luisteren naar hun mening. Wel, ik ben niet gevraagd of ik dit een acceptabele verandering vind, jullie wel?
Een snelle enquete had niet misstaan. Zelf zit ik redelijk dicht bij het gemiddelde van de 68MB, maar er zit wel eens een 100+ dag tussen. Voordat de nieuwe SIM er komt ga ik nog eens rondkijken, de optie van Hi een paar posts boven me ziet er ook niet slecht uit. Ben je gelijk van het onbehagelijke "hoeveel MBs heb ik nog" gevoel af.

[ Voor 5% gewijzigd door gravit0n_ op 03-03-2015 00:41 ]

You will understand energy and you will be happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:46
Ik heb weliswaar een nieuw simkaartje aangevraagd, maar zal het waarschijnlijk niet in gebruik gaan nemen. Het klinkt wel mooi 2GB per maand. Maar Bliep biedt helemaal geen maandbundel aan. Alleen een dagbundel van 10 MB of 67 MB. Ik heb gewoon geen zin om elke dag dat ik Bliep gebruik op te letten of ik een limiet ga overschrijden. Met een echte maandbundel van 2GB is dat niet aan de orde.
Ik zal me dan ook maar eens gaan orienteren op een andere optie.

Kleine kans dat Bliep nog eea wijzigt aan de daglimiet als ze veel kritiek op de nieuwe koers ontvangen, maar je weet maar nooit. Ik heb in ieder geval een berichtje achtergelaten op hun site.

[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 03-03-2015 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloMeow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-06 00:25
Precies. Het grooste pluspunt van bliep was dat je per dag kon kiezen, zonder onzin. Met een limiet van 67mb wordt dit meteen het grootste minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:37

XanderDrake

Build the future!

KoningStoma schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 03:59:
Precies. Het grooste pluspunt van bliep was dat je per dag kon kiezen, zonder onzin. Met een limiet van 67mb wordt dit meteen het grootste minpunt.
En ze doen zelf alsof ze heeel luxe en fancy zijn. Ze hebben gewoon onderschat dat mensen veel zouden leunen op het onbeperkte internet gebruik, wat duur is.
En ohja, je bent al je gespaarde beltegoed kwijt. Bliep wordt blieper. :/

Maar goed, uiteindelijk is dit allemaal de schuld van het triopolie van de Grote Drie. :( Vandaar dat ik wacht op Tele2's 4G netwerk.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 17:10
jammer van Bliep dit. Heb juist Bliep omdat ik maar 2 à 3 dagen per maand internet nodig heb. In deze dagen gebruik ik dan wel 200 tot 300mb per dag. Lijkt weer tijd te worden om over te stappen van provider...
XanderDrake schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 07:56:
[...]

En ze doen zelf alsof ze heeel luxe en fancy zijn. Ze hebben gewoon onderschat dat mensen veel zouden leunen op het onbeperkte internet gebruik, wat duur is.
En ohja, je bent al je gespaarde beltegoed kwijt. Bliep wordt blieper. :/

Maar goed, uiteindelijk is dit allemaal de schuld van het triopoli van de Grote Drie. :( Vandaar dat ik wacht op Tele2's 4G netwerk.
Beltegoed zou volgens het artikel van tweakers wel behouden worden. Ik lees in de comments echter wel dat belminuten zouden komen te vervallen tijdens de overstap.

[ Voor 2% gewijzigd door hejkompas op 03-03-2015 08:26 . Reden: Autocorrectie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
hejkompas schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:06:
Beltegoed zou volgens het artikel van tweakers wel behouden worden. Ik lees in de comments echter wel dat belminuten zouden komen te vervallen tijdens de overstap.
Als ze nu voor elke verloren belminuut 5 cent bijschrijven heb je je belminuten terug.

[ Voor 3% gewijzigd door RemcoDelft op 03-03-2015 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:04
Ik gebruik bliep in mijn dongle die ik zo 3 a 4 keer per jaar gebruik. Even snel de 50 cent bundel aanzetten en ik kon overal internetten. Zijn er providers die zoiets gelijkwaardig aanbieden? Ik vind het zonde om voor 3 a 4 keer per jaar een andere prepaid aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nee, bliep was daar uniek in.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

Nakebod

Nope.

Voor mijn ouders heb ik bliep in een dualsim toestel hangen.
Voor hun is 67MB genoeg gezien ze bijna nooit internetten buiten de deur. Bellen/SMSen doen ze niet via bliep.

Echter heb ik ook meerdere XS4ALL abonnementen, en daar kan je bij je internet abonnement gratis Internet Onderweg krijgen, met 250MB per maand. (Eigenlijk onbeperkt na 250MB, tegen 128/64 kbit/s snelheid)
Voor hun een goede optie, en weer iets goedkoper :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
Newjersey schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:51:
Ik gebruik bliep in mijn dongle die ik zo 3 a 4 keer per jaar gebruik. Even snel de 50 cent bundel aanzetten en ik kon overal internetten. Zijn er providers die zoiets gelijkwaardig aanbieden? Ik vind het zonde om voor 3 a 4 keer per jaar een andere prepaid aan te schaffen.
T-mobile heeft het ook vor 4,60 per dag geloof ik. Stuk duurder dan 50 cent, maar wel 'echt onbeperkt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nakebod schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:13:
Echter heb ik ook meerdere XS4ALL abonnementen, en daar kan je bij je internet abonnement gratis Internet Onderweg krijgen, met 250MB per maand. (Eigenlijk onbeperkt na 250MB, tegen 128/64 kbit/s snelheid)
Voor hun een goede optie, en weer iets goedkoper :P
Niet onaardig die FUP snelheid van XS4ALL. Duurt wel een minuut voor je een foto op whatsapp hebt geknald, maar voor veel dingen is dit snel genoeg.

Ik zit voor mijn "main" abbo nu bij Mobile Vikings. Die bieden voor een prepaid €15 een bundel van 1.5gb aan data plus 500 SMS voor 31 dagen, daarna kan je de €15 opsouperen door gewoon te bellen en te internetten buiten de bundel.
OK, je zit dan soms effe zonder internet, maar over het algemeen doe ik 40 dagen met de bundel waardoor ik 90-95% van het afgelopen jaar gewoon HSDPA snelheden heb met ruime bundel (1500mb) plus SMS én volledige controle over mijn bel/internetkosten én lage kosten (ong 11€ per maand) heb.
Een aanrader. Alleen wel: geen 4G :-( Ik weiger de Grote Drie nog direct van geld te voorzien, dus wacht ik tot Tele2 los gaat mijn hun netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
XanderDrake schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:46:
Mobile Vikings. Die bieden voor een prepaid €15 een bundel van 1.5gb aan data plus 500 SMS voor 31 dagen, daarna kan je de €15 opsouperen door gewoon te bellen en te internetten buiten de bundel.
Jammer dat prepaid datategoed altijd een houdbaarheid heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

RemcoDelft schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:08:
[...]

Jammer dat prepaid datategoed altijd een houdbaarheid heeft...
Viking points niet. Maar de bundel verdwijnt inderdaad na 31 dagen. Ik zie, nu Bliep er mee stopt, geen andere provider die dit aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:46
Nakebod schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:13:
..........XS4ALL abonnementen,.............250MB per maand. (Eigenlijk onbeperkt na 250MB, tegen 128/64 kbit/s snelheid)
Als Bliep iets dergelijks zou aanbieden icm 67MB (en daarna dus de snelheid omlaag) had ik er ook geen moeite mee. Internet blijft beschikbaar en wil je snelheid kan je bijbetalen. Ik wil gewoon niet voor verassingen komen te staan als de daglimiet ongemerkt wordt overschreden.

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 03-03-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dit deugt volgens mij van geen kanten.

Ze willen ons laten geloven dat de handelswijze zoals die gangbaar is bij wijzigingen van de voorwaarden bij abonnementen hier net zo toegepast zou mogen worden maar dat waag ik te betwijfelen want de situatie is volstrekt anders. Appels en peren dus.

Bij een abonnement betaal je nooit meer dan 1 maand vooruit en bij wijzigingen van de voorwaarden mag je bij niet akkoord gaan je contract voortijdig beëindigen en dan ben je dus ook geen geld aan ze kwijt.

Hier heb ik vooruit betaald voor 'Product A' en ik heb nergens toezegging gedaan over een termijn waarbinnen ik dat product zou afnemen. Nu willen ze voor die betaling plotseling inferieur 'Product B' gaan leveren. Daarmee kom je volgens mij niet weg volgens het huidige consumentenrecht. En ze willen ook even achteloos je resterende beltegoed inpikken als je even niet oplet. Ook dat gebeurt niet bij het beëindigen van een abonnement bij wijziging van voorwaarden. Appels en peren dus.

Ze moeten eigenlijk op zijn minst het huidige tegoed laten opmaken volgens de oude constructie en alleen op nieuw gekocht tegoed het nieuwe 'product' gaan leveren. Ze horen ook te zorgen voor een mogelijkheid om je totale tegoed uitbetaald te krijgen als je een sim-kaartje inlevert. Dat moet ook bij verkooppunten kunnen of desnoods T-Mobile winkels. Daar kan men met een SMSje het tegoed even checken en dat dan uitbetalen. Kost wat meer organisatie (en dus kosten) maar de klanten hebben hier niet om gevraagd en om die voor alle lasten te laten opdraaien is op zijn zachtst gezegd niet netjes.

Ik zie ook geen dwingende technische reden om een andere sim te moeten hebben. Ik kan met elke sim toch ook al op elk netwerk roamen? Kunnen ze niet van hun kant uit de sims overzetten naar een ander genaamd netwerk? Of laat het me anders handmatig instellen/forceren als ik weet hoe ik dat moet doen. Heb je eigenlijk een andere sim nodig voor 4G? Als dat zo is kan ik altijd de sim nog omruilen als ik daar behoefte aan heb, wat ik nu helemaal niet heb.

Volgens mij zijn er best andere keuzes mogelijk dan wat ze nu willen doen. Ik adviseer ze dan ook om dit zéér serieus te heroverwegen en ons wat relevante gegevens te verstrekken en ons om suggesties/wensen te vragen. Daarvoor hebben we wat inzicht in bepaalde cijfers nodig. We hoeven niet alles te weten maar wel genoeg om zinnige suggesties te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
De nieuwe tarieven voor bellen/SMS'en zijn wel interessant, zo'n goedkope combinatie heb ik voor prepaid nog nergens gezien. Volgens een medewerker per chat geldt het per seconde afrekenen ook voor de eerste minuut, dat zie je niet vaak.

Verhoog die rare 67MB naar een mooie afgeronde 100MB en ik blijf zeker klant >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:30
Meh. Ik neem dualsim en dan 2 gratis Choozze simkaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:23
Ik vind het vreemd dat ze er niet een onbeperkte variant in hebben gelaten dat moet best kostendekkend te doen zijn met een dag bundel van €1,50/€2. Het is wel leuk dat ze 4G gaan aanbieden maar wat heb je nou aan 4G met maar 67MB per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:30
ADDG schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:51:
Ik vind het vreemd dat ze er niet een onbeperkte variant in hebben gelaten dat moet best kostendekkend te doen zijn met een dag bundel van €1,50/€2. Het is wel leuk dat ze 4G gaan aanbieden maar wat heb je nou aan 4G met maar 67MB per dag.
Precies, dat is 1 YouTube filmpje. Want omdat je 4G hebt gaat YouTube automatisch op 1080P/4K :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
Pistolebob schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:46:
Meh. Ik neem dualsim en dan 2 gratis Choozze simkaarten
Gratis, nou, die 50 euro aansluitkosten buiten beschouwing genomen dan. Daar doe ik met *bliep toch wel een half jaar mee. En zelfs dan is het qua data wel erg beholpen ineens: <100MB/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

wat heb je nou aan 4G met maar 67MB per dag.
Dit. Q.F.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
gravit0n_ schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:43:
De nieuwe tarieven voor bellen/SMS'en zijn wel interessant, zo'n goedkope combinatie heb ik voor prepaid nog nergens gezien. Volgens een medewerker per chat geldt het per seconde afrekenen ook voor de eerste minuut, dat zie je niet vaak.
20 SMSjes en 2 uur bellen gaat van 1 euro naar 7 euro... Juist die 1 euro was de kracht van Bliep, en dat boden ze pas kort aan...
Het is wel leuk dat ze 4G gaan aanbieden maar wat heb je nou aan 4G met maar 67MB per dag.
Als je in een halve minuut door je bundel heen bent, weet je in ieder geval dat je nooit lang hoeft te wachten... Lijkt me een onzinnige toevoeging bij zulke limieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ter informatie: De maximale snelheid zal ten alle tijde 1Mbit zijn, dus ook als je van het 4G-netwerk gebruikmaakt. Je doet dus wat langer met het tegoed dan jullie denken. Het enige wat met de overstap naar 4G écht zou moeten veranderen is de bruikbaarheid(het bereik).

Ik blijf erbij dat ze nog best een onbeperkte optie zouden kunnen aanbieden, en ik zou nog genoegen nemen met wat lagere snelheid(~200-250Kbit, desnoods alleen EDGE) en hogere kosten per dag(~€1,00-€1,50). Bellen is niet zo interessant, zolang je maar internet hebt kun je dat zo goedkoop doen als je maar wil(VoIP/SIP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
RemcoDelft schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:22:
[...]
20 SMSjes en 2 uur bellen gaat van 1 euro naar 7 euro... Juist die 1 euro was de kracht van Bliep, en dat boden ze pas kort aan...
Ik bel/SMS een stuk sporadischer, maar met zulke verbruiken ga je er flink op achteruit ja. Voor mijn grootouders met een oud mobiel zijn de nieuwe tarieven ook aantrekkelijk, zeker omdat je nu niet (online) meer hoeft te activeren voor een dag bellen. Maar die waren volgens mij nooit de doelgroep, haha.

[ Voor 23% gewijzigd door gravit0n_ op 03-03-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 23:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ze zitten nog niet op 4G, dat komt pas later dit jaar.
Wie weet worden de limieten anders, en dat verwacht ik wel.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
timmie1 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:25:
Ter informatie: De maximale snelheid zal ten alle tijde 1Mbit zijn, dus ook als je van het 4G-netwerk gebruikmaakt.
Een kwart van de huidige snelheid dus? Heb je hier een bronvermelding bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
RemcoDelft schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:00:
[...]

Een kwart van de huidige snelheid dus? Heb je hier een bronvermelding bij?
Wat is de internetsnelheid na 2 april?

De snelheid na 2 april is 1 mbps download en 384 kbps upload. Je internet wordt dus 3x sneller! [sic] Hiermee kun je prima muziek streamen, Facebooken en surfen over de schuimende golven van het internet.
|:(

Ze hebben nu overigens ook een SMS verstuurd ter attentie
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i0sZSgG.png

[ Voor 12% gewijzigd door HallonRubus op 03-03-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik vroeg me al af hoelang dit Bliep concept zou blijven bestaan toen ik twee maanden geleden klant werd, het leek me al een onhoudbaar concept. Voor mij verandert er overigens weinig, ik gebruik weinig data en bel vrijwel nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Raar. Voor een euro per dag had je nu 3,6 Mbit/s. Ze hebben het over sneller, maar dat gaat dus niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Daar had je met 3G dan ook niks aan. Heb liever een stabiel 4G netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartD95
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 11:46
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:19:

Ze moeten eigenlijk op zijn minst het huidige tegoed laten opmaken volgens de oude constructie en alleen op nieuw gekocht tegoed het nieuwe 'product' gaan leveren. Ze horen ook te zorgen voor een mogelijkheid om je totale tegoed uitbetaald te krijgen als je een sim-kaartje inlevert. Dat moet ook bij verkooppunten kunnen of desnoods T-Mobile winkels. Daar kan men met een SMSje het tegoed even checken en dat dan uitbetalen. Kost wat meer organisatie (en dus kosten) maar de klanten hebben hier niet om gevraagd en om die voor alle lasten te laten opdraaien is op zijn zachtst gezegd niet netjes.
Ze passen in principe alleen de bundels aan en SMS'en en bellen wordt goedkoper op een dag dat je internet uit had staan.

Over het beltegoed terugbetaald krijgen in geld, ik weet niet hoe je er bij komt maar ik ken geen enkele prepaid provider die dat ooit gedaan heeft. En het is niet de eerste prepaid provider die zijn tarieven/bundels aanpast. Zo erg is het toch ook niet om het op te maken, het enige verschil met nu is dat je internet er na 67MB mee stopt.

Waarom de nieuwe simkaart nodig is weet ik ook niet, misschien dat dit bij MVNO's nodig is als een ander netwerk als thuis netwerk gebruikt moet worden, misschien omdat het Tele2 netwerk nieuw is of misschien omdat er op 2 netwerken geroamd moet gaan worden (namelijk het Tele2 4G netwerk en T-Mobile 2G en 3G netwerk).

Wat ik alleen liever gezien had ipv die 67MB daglimiet is de manier waarop ze nu het snellere internet afrekenen. Dat je per maand maximaal 2GB mag gebruiken en daarna (ipv van terugvallen op de snelheid van het 50 cent tarief wat nu gebeurd) moet gaan betalen voor extra MB's. Misschien dat dit niet haalbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
polopolo150 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:26:
Daar had je met 3G dan ook niks aan. Heb liever een stabiel 4G netwerk.
Toch was het mogelijk om met dat onstabiele netwerk een paar 100MB/dag te verbruiken. Iets wat met de nieuwe LTE-toegang dus niet meer zal kunnen.
RemcoDelft schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:25:
Raar. Voor een euro per dag had je nu 3,6 Mbit/s. Ze hebben het over sneller, maar dat gaat dus niet op!
Waarschijnlijk zijn ze van plan om bundelsnelheid tegelijk met overgang naar LTE te verhogen. Ze gaan nu immers leveren via 2G en 3G-capaciteit die Tele2 bij T-Mobile inkoopt. Tele2 heeft sowieso al beperkte netwerksnelheden itt T-Mobile en moet dat nu ook met Bliep gaan delen. Ik denk dat ze daarom de lagere snelheid voor lief moeten nemen.

Overigens heb je die 1Mbit down en 365Kbit up nu bij iedere bundel die je neemt. Dat is wel een vooruitgang... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bart95 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:10:
Over het beltegoed terugbetaald krijgen in geld, ik weet niet hoe je er bij komt maar ik ken geen enkele prepaid provider die dat ooit gedaan heeft. En het is niet de eerste prepaid provider die zijn tarieven/bundels aanpast. Zo erg is het toch ook niet om het op te maken, het enige verschil met nu is dat je internet er na 67MB mee stopt.
Er is geen andere pre-paid provider als bliep want de anderen zijn gewoon verkapte abonnementen met een databundel voor een veel hoger bedrag dat maar 30 dagen geldig is zodat je elke keer een maand moet kopen i.p.v. een dag en mensen dus in de praktijk elke maand (of vaker als de bundel op is) een bedrag moeten betalen. Met maandelijkse kosten noem ik het een abonnement want in de praktijk is het ook nauwelijks iets anders.

Maar net als hier zouden dergelijke providers mensen ook de mogelijkheid moeten bieden om hun geld terug te krijgen als ze niet akkoord gaan met de levering van een ander product. Dat geldt ook voor elke webshop die het door de klant bestelde en betaalde artikel niet kan/wil leveren maar alleen een ander artikel waar de klant niet mee akkoord gaat. Het feit dat die andere het ook niet correct doen is zeker geen reden om de handelswijze van bliep dan maar acceptabel te vinden.

Verder vraag ik me af of er niet een relatief kleine groep is die misbruik maakt en dat die mensen een onevenredig groot deel van de data verstoken (o.a. 80/20 'regel') waardoor de 'goeden' onder een paar procent 'kwaden' moeten lijden. Als dat zo zou zijn is dat beter op te lossen.

Verder vraag ik me ook af of T-Mobile misschien niet blij was met het verlies van klandizie aan bliep en dat ze hun datatarieven voor bliep kunstmatig hoog hebben gehouden i.p.v. de natuurlijke daling van kosten (o.a. t.g.v. de Wet van Moore) door te berekenen om bliep er toe te brengen hun concept te compromitteren wat weer een terugstroom van klanten naar T-Mobile tot gevolg zou kunnen hebben. Beetje cynisch misschien maar ik acht ze er eerlijk gezegd wel toe in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Correctie op enkele reacties hierboven: Je volledige tegoed neem je mee, alleen je belminuten vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Bart95 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:10:
Over het beltegoed terugbetaald krijgen in geld, ik weet niet hoe je er bij komt maar ik ken geen enkele prepaid provider die dat ooit gedaan heeft. En het is niet de eerste prepaid provider die zijn tarieven/bundels aanpast.
Ik zal je een reden geven:
"Wij hebben een gigantische hekel aan kleine lettertjes en we zijn de telecomtrucs meer dan spuugzat.
In samenwerking met jongeren door het hele land proberen wij met *bliep de telecomwereld een stuk eerlijker en transparanter te maken. Met *bliep laten we zien dat het ook anders kan. "
timmie1 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:42:
Ik denk dat ze daarom de lagere snelheid voor lief moeten nemen.
Prima, maar adverteer dan niet met "sneller". Typische telecomtrucs...

[ Voor 16% gewijzigd door RemcoDelft op 03-03-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
RemcoDelft schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:21:
[...]

"Wij hebben een gigantische hekel aan kleine lettertjes en we zijn de telecomtrucs meer dan spuugzat.
In samenwerking met jongeren door het hele land proberen wij met *bliep de telecomwereld een stuk eerlijker en transparanter te maken. Met *bliep laten we zien dat het ook anders kan. "

[...]

Prima, maar adverteer dan niet met "sneller". Typische telecomtrucs...
Achja, maar het is en blijft een bedrijf. Ze kunnen niks zomaar cadeau geven en eigenlijk deden ze dat wel met de huidige constructie. Ingekochte MB's zijn duur en de *Bliepers verbruikten blijkbaar nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:37

Quad

Doof

Overigens heb je die 1Mbit down en 365Kbit up nu bij iedere bundel die je neemt. Dat is wel een vooruitgang... :+
Ik denk dat die download een typo is en dat het 10Mb moet zijn.
Ik zat zelf te kijken voor een Bliep abo voor erbij, maar de interesse gaat nu naar Choozze, 0€ PM en 100MB/min/SMS, genoeg voor een 3G tablet of test telefoon.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Quad schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:48:
[...]

Ik denk dat die download een typo is en dat het 10Mb moet zijn.
Ik zat zelf te kijken voor een Bliep abo voor erbij, maar de interesse gaat nu naar Choozze, 0€ PM en 100MB/min/SMS, genoeg voor een 3G tablet of test telefoon.
Nope, zojuist bevestigd gekregen via de Bliep chat: 1Mbit down/265Kbit up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-06 19:12
RemcoDelft schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:11:
[...]

Dat mag bij Bliep ook niet.
Hmm, dan moet dat veranderd zijn. Waarschijnlijk zagen ze het gewoon als een tablet, wat het in weze ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Waarschijnlijk zijn ze van plan om bundelsnelheid tegelijk met overgang naar LTE te verhogen. Ze gaan nu immers leveren via 2G en 3G-capaciteit die Tele2 bij T-Mobile inkoopt. Tele2 heeft sowieso al beperkte netwerksnelheden itt T-Mobile en moet dat nu ook met Bliep gaan delen. Ik denk dat ze daarom de lagere snelheid voor lief moeten nemen.
*bliep heeft bewust voor deze snelheid gekozen zodat er niet sneller op de achtergrond de datalimiet word bereikt. :)
Met andere woorden, deze snelheid is juist vanwege de LTE uitrol.

[ Voor 6% gewijzigd door polopolo150 op 03-03-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartD95
RemcoDelft schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:21:
[...]

Ik zeg niet dat het heel eerlijk is om terwijl mensen nog tegoed open hebben staan ineens je bundels zo te veranderen. Maar dat lijkt me nog geen reden om het tegoed zomaar in geld terug te geven, als jij beltegoed koopt is het namelijk geen echt geld meer maar tegoed.

Ik vind dat ze nog wel een transparant product hebben, ze geven de wijzigingen duidelijk aan (app, website, mail, social media, SMS) en de nieuwe limiet wordt ook duidelijk gecommuniceerd en je gaat nooit zonder dat je het wilt over je bundel heen. Ook wordt bellen per seconde afgerond zonder starttarief. Voor bellen en SMS'en is dit nu gewoon de beste prepaid provider.

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:47:

Maar net als hier zouden dergelijke providers mensen ook de mogelijkheid moeten bieden om hun geld terug te krijgen als ze niet akkoord gaan met de levering van een ander product. Dat geldt ook voor elke webshop die het door de klant bestelde en betaalde artikel niet kan/wil leveren maar alleen een ander artikel waar de klant niet mee akkoord gaat. Het feit dat die andere het ook niet correct doen is zeker geen reden om de handelswijze van bliep dan maar acceptabel te vinden.
*bliep levert een dienst. Je gaat nu goederen van een webshop vergelijken met een dienst wat totaal iets anders is.

Ik ben het wel helemaal met je eens als je zegt dat er geen andere prepaid provider is zoals *bliep, dat is ook de reden dat iedereen zo loopt te klagen. Anders was iedereen gewoon overgestapt naar het alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 08:02
Wat was de snelheid precies bij de 50 cent standaard internet met gratis sms?
Zie het al: 384 Kbps download- en 64 Kbps uploadsnelheid. Handig om te weten als ik ga overstappen.

'Op 2 april lanceren wij een mega gaaf nieuw product.'

Een nieuwe wanproduct zullen ze bedoelen. :/

[ Voor 57% gewijzigd door cc12 op 03-03-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
cc12 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:36:
Wat was de snelheid precies bij de 50 cent standaard internet met gratis sms?
Zie het al: 384 Kbps download- en 64 Kbps uploadsnelheid. Handig om te weten als ik ga overstappen.

'Op 2 april lanceren wij een mega gaaf nieuw product.'

Een nieuwe wanproduct zullen ze bedoelen. :/
Neem een Duosim-toestel en de Bliepsim + een Hi-onbeperkt sim.
Dan heb je goedkoop bellen van Bliep en onbeperkt goedkoop internet van Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
timmie1 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 00:50:

Neem een Duosim-toestel en de Bliepsim + een Hi-onbeperkt sim.
Dan heb je goedkoop bellen van Bliep en onbeperkt goedkoop internet van Hi.
Bellen doe ik af en toe. Sms'en ook een aantal keer per week. Nadeel van Hi Onbeperkt Online-bundel is de download snelheid van maar 128kb/s. Dat is 3 keer langzamer, maar goed, voorlopig wel een tijdelijke oplossing voor de *Bliep-onheil die binnenkort van start gaat.

Ik ben binnenkort uitgebliept. En waarschijnlijk velen met mij.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

MixT2311 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:49:
Die 67 is per dag, dus geen gemiddelde. Als je namelijk meer wilt verbruiken per dag, dan moet je bijkopen per 10MB
Balen! Anders had ik wel genoeg gehad aan 2GB per maand, maar met 67MB per dag kom ik niet elke dag uit helaas. :( dan maar over stappen met mijn tweede nummer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
@lars1216: Overstappen op Hi Onbeperkt online bundel geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixT2311
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 18:25
Afgelopen maandag een mailtje gestuurd naar onze vrienden van *bliep:
Beste *bliep-medewerker,

Lekker begin van de maandag zo. Snap niet precies waarom er moet worden overgestapt naar een 'nieuwe' provider/netwerk terwijl het toch nog steeds om hetzelfde netwerk gaat (T-Mobile netwerk). Alleen vanwege 4G? (Ben je wel heel snel door je dagbundel heen...)

Leuzen als "We bieden daarvoor een (vier keer goedkoper) beltarief aan", en "Dit is 2GB per maand voor 15 piek" slaan ook als een tang op een varken. Zo komt het nooit voor dat je elke dag op 67MB zit; de ene dag verbruik ik meer, de andere dag minder, dus de ene dag betaal ik meer (bij), de andere dag betaal ik in verhouding te veel. Leuk dat middelen, maar dat is net als de volgende situatie. Er ligt een gebraden kip en een stuk brood op tafel. Ik eet de kip op, jij het brood en gemiddeld hebben we beide een halve kip en een half stuk brood op.

En ik ben dus echt al mijn (ongewild) opgespaarde belminuten kwijt binnenkort? Waarom is het niet mogelijk om ter compensatie (een deel) van die belminuten om te zetten naar beltegoed? (Of zal dit zeker te veel geld kosten bovenop de kosten van de overstap naar het 'nieuwe' netwerk?)

Ik vind het dus een beetje jammer dat het zo loopt, jullie hadden een goed product. Maar goed, genoeg tirade etc. maar ik zou dus willen weten wat ik volgens jullie aan data 'verstook'.
Hun antwoord:
Bedankt voor je mailtje. Jammer dat je niet enthousiast bent over ons nieuwe product. Je belminuten zullen inderdaad helaas vervallen, Maar mocht je er nou heel veel over hebben, e-mail ons dan even op 2 april en dan vinden we daar een oplossing voor.

Wat betreft je data, ik zie dat je perfect uitkomt met ons nieuwe product. Op alle dagen dat je *bliep hebt aangehad in de afgelopen 2 maanden, heb je ongeveer 40MB aan data verstookt, per dag. Je bent geen 1x hoger gekomen dan 50MB. Ik verwacht dus dat het nieuwe *bliep product erg goed bij je zal passen.

Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Groetjes,
*yaïr
Dus het is blijkbaar wel mogelijk om iets te doen aan die belminuten? Ben benieuwd wat die "heel veel" bij hen betekend (15, 30, 60, 150 min?). Leuke van het oude *bliep was dat je 'gratis' kon bellen met je opgespaarde minuutjes...

Leuk dat ze naar de afgelopen 2 maanden kijken... Ja toen heb ik veel gebruik gemaakt zeg (niet dus). Ik verdenk je ze er van dat die 40MB een gemiddelde is :P

Misschien dat ik maar eens het aankijk met hun 'nieuwe' netwerk en lekker door ga met theteren, kijken of hun cijfertjes qua mijn verbruik wel kloppen.

"I'll leave the party in style and not to be carried out"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
MixT2311 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:04:
Leuk dat ze naar de afgelopen 2 maanden kijken... Ja toen heb ik veel gebruik gemaakt zeg (niet dus). Ik verdenk je ze er van dat die 40MB een gemiddelde is :P

Misschien dat ik maar eens het aankijk met hun 'nieuwe' netwerk en lekker door ga met theteren, kijken of hun cijfertjes qua mijn verbruik wel kloppen.
Houd je zelf je datagebruik niet bij? Dat zit tegenwoordig toch in ieder modern OS ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixT2311
sdk16420 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:40:
[...]

Houd je zelf je datagebruik niet bij? Dat zit tegenwoordig toch in ieder modern OS ingebouwd?
Jazeker, maar helaas kan ik in WP alleen een 30-dagen overzicht zien en ik wilde graag weten wat ik dan per dag verbruik. Hoopte dat als *bliep toch al bezig was het dan voor mij precies uit kon zoeken per dag ;)

[Edit] 30-dagen

[ Voor 3% gewijzigd door MixT2311 op 04-03-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:29

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ook ik zie weinig alternatieven helaas nu Bliep gaat verdwijnen Ik heb niet het idee dat ik ooit over de 50MB per dag verbruikt heb overigens (gezien de snelheid ook niet echt haalbaar voor mij :P), maar de onbeperkt bellen optie heb ik toch al regelmatig voordeel van gehad. De twee features waar ik voor bij Bliep was (voor een laag bedrag traag internet maar zonder me zorgen te hoeven maken en als ik een keertje veel wilde bellen voor 1 euro af kunnen kopen) verdwijnen nu....

Ben in ieder geval heel blij dat ik niet net tegoed bij heb gekocht, als mijn huidige tegoed op is ga ik eens heel goed evalueren waar ik heen ga met mijn nummer.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:20
Hier ook maar een mailtje aan de klantenservice gericht... kom op sommige dagen ruim over de 300MB heen, sommige dagen niet, (2-3GB p/m) Ik heb nu 4 keer gevraagd Bliep voor mij de kosten die ik in het nieuwe tarief zou maken kan geven voor dit nieuwe tarief plan.

Veel verder dan:"ik zie dat je soms over de 67MB per dag gaat, probeer dan meer te doen via Wi-Fi" komt de klantenservice niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik heb 2 getallen gekregen. Een was hoger dan 10MB, de andere hoger dan 20MB.
Hierop werd mij het 10MB tarief aangeraden. 8)7
En als dat niet genoeg is, aanvullen met nogmaals 10MB... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Ook leuk om het samen te vatten:
-nu voor 1 euro gedurende 24 uur:
2GB@3.6Mbit/s, onbeperkt SMS en onbeperkt bellen naar andere bliep-gebruikers
-straks voor 1 euro gedurende 24 uur:
67MB@1Mbit/s en 10 SMS

[ Voor 14% gewijzigd door RemcoDelft op 04-03-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
[quote]RemcoDelft schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:46:
Ook leuk om het samen te vatten:
-nu voor 1 euro gedurende 24 uur:
2GB@3.6Mbit/s en onbeperkt SMS
-straks voor 1 euro €0,50 gedurende 24 uur:
-67MB@1Mbit/s en 10 SMS
[/quote]

Ftfy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Nee, met 10 smsjes à 5ct bij die €0,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
sdk16420 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:54:
[...]

Nee, met 10 smsjes à 5ct bij die €0,50.
Ohja, die vervelende smsjes vergeten, whoops 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb in 2012 mijn eerste bliep sim gekocht en er vorig jaar nog twee bijgehaald. Op de verpakking van die laatste twee staat een vervaldatum gedrukt en laat die nou 1 april 2015 zijn... en op 2 april gaat de nieuwe constructie in.

Toeval? Hebben mensen meer recent simmen gekocht met een latere vervaldatum?

Heb nog €17 tegoed en 39 belminuten. Gedonder ook. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
CaptJackSparrow schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:11:
Op de verpakking van die laatste twee staat een vervaldatum gedrukt en laat die nou 1 april 2015 zijn...
Wanneer heb je die gekocht? Zou inderdaad erg lelijk zijn als ze dit zelf al maanden van tevoren zeker wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

We kunnen wel boos zijn op Bliep, maar uiteindelijk komt het door de Grote Drie. Zelfs bij normaal gebruik is het toch te duur gemaakt door hun.

[ Voor 28% gewijzigd door XanderDrake op 04-03-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
XanderDrake schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 23:36:
We kunnen wel boos zijn op Bliep, maar uiteindelijk komt het door de Grote Drie.
Dat heb je weer aan de overheid te danken, die toestond dat vrijwel alle concurrentie werd overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

RemcoDelft schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:33:
[...]

Dat heb je weer aan de overheid te danken, die toestond dat vrijwel alle concurrentie werd overgenomen.
Je zou zeggen dat drie concurrenten voldoende zouden zijn? Heck, bij AMD en nVidia is er al genoeg onderlinge concurrentie.

Ik vestig veel hoop op Tele2. Hopelijk stellen ze me niet teleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:48
sdk16420 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:57:
[...]

Wanneer heb je die gekocht? Zou inderdaad erg lelijk zijn als ze dit zelf al maanden van tevoren zeker wisten.
Een persoon (op persoonlijke titel) had toch al gepost dat het contract met T-Mobile dit jaar verliep. Ze zijn dus helaas gebonden aan hun contract en kunnen deze dus niet meer tegen de gunstige voorwaarden verlengen. Automatisch kunnen ze dus op hun simkaarten geen activeringsdatum geven van na april, aangezien je dan helemaal de boel zit te misleiden.
polopolo150 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 00:11:
Om op objectief2 en RemcoDelft hier boven te reageren.

Het is helaas niet mogelijk geweest om voor 50 cent per dag onbeperkt internet te blijven aanbieden in de toekomst. Verder waren er een aantal andere zaken waardoor *bliep heeft gehandeld zoals het nu heeft gedaan. Het contract met T-Mobile liep ten einde dus moest er wel iets veranderen. Hierdoor hebben ze gekozen om Tele2 voortaan als partner te kiezen omdat hierdoor een betere samenwerking mogelijk was voor de toekomst, naast het optie om gebruik te kunnen maken van 4G.

[ Voor 36% gewijzigd door Exor op 05-03-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
XanderDrake schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:41:
Je zou zeggen dat drie concurrenten voldoende zouden zijn?
In het verleden gingen ze allemaal redelijk tegelijk over op bellen-per-minuut, afronden naar boven, last-in-first-out vervallen van beltegoed, etc. etc.
Ik heb meer hoop op het afschaffen van roamingtarieven in de EU, dan kan je bijvoorbeeld een Franse provider kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
Ik heb ook even nagevraagd wat de nieuwe buitenland tarieven worden. Ze gaan daarvoor het bestaande systeem van Tele 2 gebruiken, dus 7.50 per week voor 100MB https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Zojuist weer mail gehad.
Het nieuwe tarief zou me qua bellen 6 euro per maand kosten... €72 per jaar... Dat ben ik in 3 jaar niet kwijt aan heel Bliep. :')

[ Voor 7% gewijzigd door Saturnus op 05-03-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:40
Ik heb zonet ook maar een Bliep sim aangevraagd, al is het alleen maar om straks het tele2 netwerk te gaan testen.

Nu heb ik als nieuwe klant mijn gegevens achter gelaten, maar er werd mij nergens gevraagd om een bedrag te betalen. Wel heb ik de zeer summiere bevestigingsmail gehad. Ik ben benieuwd of dit goed gaat.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Laatst online: 17-06 15:23
Bart95 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:50:
[...]

Zelfs als je een abonnement hebt is het volgens de regels als ze prijswijzigingen een maand van tevoren doorgeven. Je mag dan je abonnement opzeggen. Dit is prepaid dus kun je al elk moment overstappen / je simkaart weggooien.

En als je meer als 67MB per dag gebruikt (= 2GB in de maand) mag je niet zeuren als het duurder wordt. Want bij welke provider heb je voor 15 euro per maand 2GB? Daar krijg je dan ook nog eens 4G voor en je hoeft niet te betalen voor dagen dat je niks gebruikt (kan aardig wat schelen als je het in het weekend of vakanties niet gebruikt).

Door deze actie ben ik zelf wel gaan vergelijken met andere providers en zag toen een gratis sim only abonnement bij Choozze. Doordat ik weinig mobiel internet gebruik (de reden dat ik *bliep klant werd, je betaalt namelijk niks als je niks gebruikt) heb ik aan de gratis 100MB genoeg en bellen en SMS'en doe ik vrijwel niet, laat staan 100 minuten & 100 SMS'jes. Staat tegenover dat je niet zo'n geweldige klantenservice krijgt en na de 100MB buitenbundelkosten gerekend worden.
Geen goede klantenservice bij Choozze? Wat een onzin: hun normale nummer staat gewoon op internet en je krijgt direct iemand aan de telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Laatst online: 17-06 15:23
[...]

Bovendien is Choozze voor die 35 euro per maand geldig binnen de hele EU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartD95
pa2ra schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:17:
[...]

Geen goede klantenservice bij Choozze? Wat een onzin: hun normale nummer staat gewoon op internet en je krijgt direct iemand aan de telefoon!
Bij *bliep krijg ik binnen 1 werkdag een e-mail, bij Choozze had ik na 5 dagen nog geen reactie en moest ik nog een extra Facebook bericht sturen voor ik reactie had. Daarna gebeld, met oa de vraag wat de uploadsnelheid bij Choozze was omdat die niet op de site stond. Ipv een antwoord kreeg ik de vraag of ik wel eens op Tweakers kwam, want daar stond een forum waar ik zelf wel op kon zoeken en daar stond ook vast wel ergens de uploadsnelheid, want de klantenservice wist het zo niet. Toen ik ernaar vroeg wou ze toch wel voor mij gaan kijken (waarschijnlijk op dat forum, een uploadsnelheid moet een bedrijf toch zelf paraat hebben) en werd me gevraagd: 0,5 Mbit/s, zou dat kunnen? Dus ik zeg maar ja dat zou kunnen ja. Kwam ze daarna nog een keer met o nee, volgens mij is het 3 Mbit/s. Dat laatste leek inderdaad te kloppen, maar vond het nogal amateuristisch. Ook werd mij toen ik vroeg wat ze met een fout geknipte simkaart deden (zag dat sommige mensen daar last van hadden) gezegd dat ik ook een normale simkaart kon bestellen en die bij een telefoonwinkel op maat kon laten maken. Ik had ondertussen meer vertrouwen in een telefoonwinkel als in hun klantenservice dus maar een normale simkaart besteld.

Ik vind dat een klantenservice e-mails eerder moet beantwoorden, je problemen moet oplossen en je niet moet doorsturen (naar een forum/andere telefoonwinkel) en van medewerkers verwacht ik dat ze er verstand van hebben (en minstens zoiets als de uploadsnelheid kennen of dit in hun systeem kunnen opzoeken). Bij *bliep heb ik alle klachten in 2 jaar nog nooit meegemaakt en bij Choozze in 1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixT2311
Heeft een van jullie ook een leuk SMS'je gehad over je gebruik en dat
Het nieuwe *bliep uitstekend past bij je want je gebruikt gemiddeld minder dan X MB per dag. De Yellow Day van 67MB, dekt je gebruik waarschijnlijk [lekker indekkend, red] helemaal af.
Heel raar want in die SMS staat bij mij X = 30. En in een mail aan mij schreven ze:
[...]

Op alle dagen dat je *bliep hebt aangehad in de afgelopen 2 maanden, heb je ongeveer 40MB aan data verstookt, per dag.
Hoezo 2 verschillende getallen dan? 8)7

En had ik toch nog gelijk over een gemiddelde:
[...]

Ik verdenk ze er van dat die 40MB een gemiddelde is :P

[ Voor 21% gewijzigd door MixT2311 op 07-03-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661054

Ik heb 'm nog mooier:
Het nieuwe *bliep past prima bij je. Je gebruikt gemiddeld 50-67Mb per dag. De Yellow Day past dan bij jou.
Ik weet niet hoor, maar impliceert 'gemiddeld bijna 67 Mb per dag' niet dat ik de helft van de tijd eroverheen ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
Het nieuwe *bliep wordt even wennen voor je. Je gebruikt gemiddeld 70-90MB per dag. Dat is net boven de 67MB van de Yellow Day. Natuurlijk kun je voor 25 cent steeds 10MB bijkopen.

Je kan data besparen door je app instellingen aan te scherpen en vaker wifi te pakken. Kijk op bliep.nl/i/r voor datasavers en meer info.
Toch toch wat meer dan ik dacht :( .

[ Voor 5% gewijzigd door gravit0n_ op 07-03-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Op FB blijft Bliep er op hameren dat het toch echt 3 keer zo snel wordt (en niet de werkelijke 3.6 keer zo langzaam)... Het lijkt damage control van de PR-afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
RemcoDelft schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:50:
Op FB blijft Bliep er op hameren dat het toch echt 3 keer zo snel wordt (en niet de werkelijke 3.6 keer zo langzaam)... Het lijkt damage control van de PR-afdeling.
Voor de prijs van 50 cent gaat je snelheid wel 3x op vooruit. Het is niet dat ze liegen ofzo.

Hebben jullie bij *bliep gevraagd om te weten wat jullie datagebruik is? Dan snap ik wel dat het via SMS verstuurd word voor de klanten die dit vroegen. Goeie oplossing :) Heb het zelf het namelijk nog niet gehad. (ook niet gevraagd aan *bliep wat mijn verbruik is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
polopolo150 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 00:28:
[...]

Voor de prijs van 50 cent gaat je snelheid wel 3x op vooruit. Het is niet dat ze liegen ofzo.

Hebben jullie bij *bliep gevraagd om te weten wat jullie datagebruik is? Dan snap ik wel dat het via SMS verstuurd word voor de klanten die dit vroegen. Goeie oplossing :) Heb het zelf het namelijk nog niet gehad. (ook niet gevraagd aan *bliep wat mijn verbruik is)
Ze versturen deze sms-berichten aan iedereen, dus ook aan de mensen die er niet om gevraagd hebben.

Overigens kreeg ik zelf deze sms toegestuurd:
Het nieuwe *bliep is misschien niet ideaal voor je. Je gebruikt meer dan 90mb per dag.
Om in de nieuwe Yellow Day te passen moet je vaker wifi gaan gebruiken en je app instellingen aanpassen.
Kijk op http://bliep.nl/i/r voor datasavers en meer info. Wil je weg met nummerbehoud, doe dat dan voor 2 april. Dan werkt deze sim niet meer.
Overigens zal die "meer dan 90mb per dag" wel kloppen, want ik deed mobiel internet alleen aan als ik het écht nodig had(afgelopen 2 maanden 6x!). Bijvoorbeeld bij lange treinreizen, maar dan moest ik bijna elke keer 2x opvragen voordat er een webpagina / app refreshte. Dan krijg je inderdaad een hoop data die je verbruikt.

En vaker WiFi(hotspots)gebruiken kan gewoon al niet meer. Dat deed ik namelijk al zoveel mogelijk, maar die zijn 1. ontzettend onveilig en 2. vaak te overbelast om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

90mb is een kwartier Netflix ofzo, ik vind dat niet veel. Ze geven gewoon toe dat de originele opzet niet meer gaat werken bij Tele2, want die moet namelijk ook weer 3G data terugkopen bij T-mobile omdat ze niet kunnen leunen op hun eigen 4G netwerk op dit moment.
En Bliep moet switchen omdat T-mobile ze geen betaalbaar contract meer geven. Uiteindelijk begint alle ellende bij T-mobile :(

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Het weggeven van overtollig beltegoed is hier niet toegestaan en hoort in de V&A thuis.