Voor het prepaid bellen en sms'en is Bliep met zijn 5 cent-tarief nog interessant. Voor de rest niet waarschijnlijk niet.
Volgens mij is *Bliep de weg kwijt... Had een nieuwe kaart aangevraagd, code gehad en ingevoerd, maar vandaag weer een mailtje, dat ik een nieuwe simkaart moest aanvragen.
Voor de zekerheid maar weer gedaan, code gehad en ingevoerd, met nu een mailtje "Welkom aan boord, kapitein!" dat er een nieuwe simkaart komt, eind maart.
Fingers crossed...
Voor de zekerheid maar weer gedaan, code gehad en ingevoerd, met nu een mailtje "Welkom aan boord, kapitein!" dat er een nieuwe simkaart komt, eind maart.
Fingers crossed...
Idd timmie1, wifi is gewoon geen optie. Leuke dooddoener van ze.
Ja voor thuis is het wel wat. maar onderweg.. Nee. Moet je eens een uurtje in de trein gaan zitten sniffen met airodump-ng en zien wat iedereen zijn telefoon allemaal lekt op de gratis wifi. Je kan sommige passagiers gewoon met naam aanspreken dan
Nou zijn daar ook wel oplossingen voor zoals always-on vpn. Maar 3g werkt beter en overal.
Ik begrijp trouwens wel dat ze er niks aan kunnen doen als T-mobile ze er af smijt, maar ze hadden het wel wat eerder mogen melden, kennelijk wisten ze dat al veel langer als de simkaarten per 2 april afliepen. Dat is alleen al een reden voor mij om er niet mee door te gaan. Ik ga nog ff gauw mijn beltegoed opmaken aan dure roaming MB's, dan hebben ze daar in elk geval weinig winst aan over.
Ja voor thuis is het wel wat. maar onderweg.. Nee. Moet je eens een uurtje in de trein gaan zitten sniffen met airodump-ng en zien wat iedereen zijn telefoon allemaal lekt op de gratis wifi. Je kan sommige passagiers gewoon met naam aanspreken dan
Nou zijn daar ook wel oplossingen voor zoals always-on vpn. Maar 3g werkt beter en overal.
Ik begrijp trouwens wel dat ze er niks aan kunnen doen als T-mobile ze er af smijt, maar ze hadden het wel wat eerder mogen melden, kennelijk wisten ze dat al veel langer als de simkaarten per 2 april afliepen. Dat is alleen al een reden voor mij om er niet mee door te gaan. Ik ga nog ff gauw mijn beltegoed opmaken aan dure roaming MB's, dan hebben ze daar in elk geval weinig winst aan over.
[ Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 13-03-2015 19:46 ]
Ik kreeg gisteren weer eens een sms van *Bliep:
Ik vind het onredelijk dat *Bliep aannames doet dat ik meer dan 3GB/maand gebruik. Ik heb *Bliep maar 6x aangehad in 2 maanden, vooral ook omdat ze aanraden om alleen hun internet te gebruiken als het niet anders kan. En als je het aanzet voor €0,50, heb je onbeperkt internet. In die 6x heb ik zo'n 800mb verbruikt. Maakt zo'n 400mb per maand. So what? Het is nog veel minder dan de gemiddelde abonnee tegenwoordig gebruikt. Het netwerk ermee overbelasten kan ik toch niet, want ik heb vaak van 2G-GPRS gebruik moeten maken. Misschien was het de bedoeling dat ik €0,50-tarief elke dag aan zou laten om meer te betalen voor de verbruikte mb's, maar ze promoten zichzelf toch met onbeperkt internet en niet betalen wanneer je geen gebruik maakt? In dat geval hebben ze in het begin hun business plan gewoon niet goed genoeg uitgewerkt.
Blijkbaar verlaagt *Bliep zich tegenwoordig tot reclame maken voor een concurrent. Bovenstaande link verwijst naar een "zogenaamd speciale" *Bliep-actiepagina waar je een abonnement bij Tele2 kunt afsluiten.Het *Bliep onbeperkt internet zonder contract voor 50 cent per dag of 15 euro per maand vervalt binnenkort. Jij gebruikt meer dan 3GB per maand. Andere providers bieden een maandcontract aan voor 30 euro: dan krijg je 4GB per maand en 150 belminuten of smsjes. Check bijvoorbeeld: tiny.cc/Tele2
Ik vind het onredelijk dat *Bliep aannames doet dat ik meer dan 3GB/maand gebruik. Ik heb *Bliep maar 6x aangehad in 2 maanden, vooral ook omdat ze aanraden om alleen hun internet te gebruiken als het niet anders kan. En als je het aanzet voor €0,50, heb je onbeperkt internet. In die 6x heb ik zo'n 800mb verbruikt. Maakt zo'n 400mb per maand. So what? Het is nog veel minder dan de gemiddelde abonnee tegenwoordig gebruikt. Het netwerk ermee overbelasten kan ik toch niet, want ik heb vaak van 2G-GPRS gebruik moeten maken. Misschien was het de bedoeling dat ik €0,50-tarief elke dag aan zou laten om meer te betalen voor de verbruikte mb's, maar ze promoten zichzelf toch met onbeperkt internet en niet betalen wanneer je geen gebruik maakt? In dat geval hebben ze in het begin hun business plan gewoon niet goed genoeg uitgewerkt.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Ik vraag me af of het toegenomen dataverbruik niet voor een groot deel is veroorzaakt door allerlei streaming media diensten als Spotify e.d. Bliep had desnoods kunnen zeggen dat dat helaas niet (meer) kan en dat je dan maar gewoon naar lokale MP3tjes moet luisteren als je bliep gebruikt en die streaming diensten dan maar blokkeren. Had ik niet erg gevonden.
Nou vermoed ik ook dat een significant deel van de hardwarekosten bij T-Mobile/KPN/Vodafone gaan zitten in het kúnnen garanderen van de piekbelasting net als de NS de treinen moet hebben voor de spitsbehoefte en die treinen de rest van de dag voor een groot deel leeg zijn of stil staan. Die piek wordt voornamelijk bepaald door de snellere abonnementen. Bliep gebruikers met 384 Kb dragen daar veel minder aan bij. Volgens informatie die ik heb gekregen kost voor bliep een 'langzame' MB net zoveel als een 'snelle' MB wat ik eigenlijk niet juist vind omdat de snelle die grotere investeringen noodzakelijk maken en langzame gebruikers op die manier de snelle gebruikers 'subsidiëren'.
Bliep had voor haar langzame gebruik een lagere MB prijs moeten bedingen. Met één of beide van deze aanpassingen hadden ze misschien hun bestaande formule kunnen blijven aanbieden.
Nou vermoed ik ook dat een significant deel van de hardwarekosten bij T-Mobile/KPN/Vodafone gaan zitten in het kúnnen garanderen van de piekbelasting net als de NS de treinen moet hebben voor de spitsbehoefte en die treinen de rest van de dag voor een groot deel leeg zijn of stil staan. Die piek wordt voornamelijk bepaald door de snellere abonnementen. Bliep gebruikers met 384 Kb dragen daar veel minder aan bij. Volgens informatie die ik heb gekregen kost voor bliep een 'langzame' MB net zoveel als een 'snelle' MB wat ik eigenlijk niet juist vind omdat de snelle die grotere investeringen noodzakelijk maken en langzame gebruikers op die manier de snelle gebruikers 'subsidiëren'.
Bliep had voor haar langzame gebruik een lagere MB prijs moeten bedingen. Met één of beide van deze aanpassingen hadden ze misschien hun bestaande formule kunnen blijven aanbieden.
Dat had het OM wel erg gevonden, want het is namelijk verboden (netneutraliteit) om bepaalde diensten te blokkeren. Dus *bliep had dat wel kunnen zeggen, maar niet kunnen doen (=blokkeren).CaptJackSparrow schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:31:
Ik vraag me af of het toegenomen dataverbruik niet voor een groot deel is veroorzaakt door allerlei streaming media diensten als Spotify e.d. Bliep had desnoods kunnen zeggen dat dat helaas niet (meer) kan en dat je dan maar gewoon naar lokale MP3tjes moet luisteren als je bliep gebruikt en die streaming diensten dan maar blokkeren. Had ik niet erg gevonden.
Mja, voor mij is die nieuwe Bliep grotendeels waardeloos om diezelfde reden. Ik heb maar sporadisch een dagje mobiel internet nodig, maar 67MB voldoet dan echt niet. Met de nieuwe data tarieven word Bliep just another doorsnee prepaid boer.timmie1 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:37:
ik deed mobiel internet alleen aan als ik het écht nodig had(afgelopen 2 maanden 6x!).
Die "verhoogde" snelheid zal me overigens een worst wezen, 384kbit was prima (als het ook daadwerkelijk werkte).
[ Voor 7% gewijzigd door SirNobax op 16-03-2015 17:34 ]
Pentaxiaan
Ik blijf ondertussen sms'jes krijgen van *Bliep dat ik nog 10 dagen heb om over te stappen, terwijl ik dit al een week geleden heb geregeld. Jullie ook?
Ik heb mijn sim ook maar omgezet. Het is dat of niets. Ik zie nog wel een praktisch nut van Blieps model, voor mijn toekomstige stand-alone Smartwatch, voor als ik ga sporten e.d.
Lange route? Effe 25cent aantikken en ik kan gewoon google maps gebruiken en whatsapps versturen.
Lange route? Effe 25cent aantikken en ik kan gewoon google maps gebruiken en whatsapps versturen.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
Wat zijn een beetje de alternatieven voor bliep? Zie wel robinmobile, maar dat is 1 euro per dag, en zie er niet zoveel ervaringen over..
Een goed alternatief is Hi Onbeperkt bundel, 128/64kbit voor 7,50 /maand(alleen prepaid).Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:50:
Wat zijn een beetje de alternatieven voor bliep? Zie wel robinmobile, maar dat is 1 euro per dag, en zie er niet zoveel ervaringen over..
Anders inderdaad RobinMobile of Choozze. LycaMobile heeft soms ook leuke data acties met enkele GB's data voor weinig.
Lycamobile heeft aanbiedingen die tot juli de problemen volledig oplossen.
Dan zien we daarna wel weer verder.
http://www.lycamobile.nl/...ratis-data-voor-3-maanden
en
http://www.lycamobile.nl/...-meeneemt-naar-lycamobile
Als je omschakelt naar het Saver Plan kun je voor 5 euri 500MB data kopen en dan heb je ruim 3 maanden mobiel internet. Nog 512 MB voor maart en dan voor april, mei en juni elk max. 3GB per maand op volle snelheid. Dus 9,5 GB voor 5 euri wat echt een koopje is.
KPN netwerk en hotspot werkt nu ook.
http://www.lycamobile.nl/...ratis-data-voor-3-maanden
en
http://www.lycamobile.nl/...-meeneemt-naar-lycamobile
Als je omschakelt naar het Saver Plan kun je voor 5 euri 500MB data kopen en dan heb je ruim 3 maanden mobiel internet. Nog 512 MB voor maart en dan voor april, mei en juni elk max. 3GB per maand op volle snelheid. Dus 9,5 GB voor 5 euri wat echt een koopje is.

KPN netwerk en hotspot werkt nu ook.
Verwijderd
Thanks voor je reactie! Maar 128kbps (kilobit toch?) is wel vrij sloom lijkt me, als de gemiddelde webpagina 1MB is duurt dat dus een minuut om te laden? Of zie ik iets over het hoofd?timmie1 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:04:
[...]
Een goed alternatief is Hi Onbeperkt bundel, 128/64kbit voor 7,50 /maand(alleen prepaid).
Anders inderdaad RobinMobile of Choozze. LycaMobile heeft soms ook leuke data acties met enkele GB's data voor weinig.
Zijn er al mensen die het nieuwe simkaartje hebben ontvangen? Ik heb 'em 2 maart aangevraagd en nog niets ontvangen ..
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Nee, ik heb 2 simkaarten direct besteld, maar nog niks gehad.nocalimero schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:10:
Zijn er al mensen die het nieuwe simkaartje hebben ontvangen? Ik heb 'em 2 maart aangevraagd en nog niets ontvangen ..
Kreeg wel op 1 van de twee een melding (via email) dat ik een nieuwe simkaart moest bestellen maar dat had ik al gedaan... hoop dat het goed gaat...
Ik denk eerder dat ze de nieuwe simkaarten iets voor de datum van 2 april sturen. Hebben ze nog een week voor.
Kreeg zojuist de volgende mail van *Bliep.
Hoi *blieper,
Welkom aan boord kapitein, top dat je voor *bliep gekozen hebt! We zullen je simkaart volgende week opsturen. Zodra je de simkaart hebt ontvangen kun je hem gelijk activeren door START naar 1350 te sms'en.
Om *bliep in de toekomst nog beter te maken, willen we graag van je weten waarom je voor *bliep gekozen hebt.
We hebben 9 korte vragen over jouw keuze voor *bliep klaargezet en we zouden het tof vinden als je ons wilt helpen.
Vul de vragenlijst in
Invullen kost max. 5 minuten en wij zijn je erg dankbaar!
Mocht je nog vragen hebben dan mag je die altijd aan mij stellen.
Als je geen bevestigingsmail hebt gehad, is er waarschijnlijk iets misgegaan. Ik kreeg ook een tweede melding en pas na tweede bestelling een bevestigingsmail.pa2ra schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:56:
[...]
Nee, ik heb 2 simkaarten direct besteld, maar nog niks gehad.
Kreeg wel op 1 van de twee een melding (via email) dat ik een nieuwe simkaart moest bestellen maar dat had ik al gedaan... hoop dat het goed gaat...
Nog even gecontroleerd of ik het mailtje wel heb ontvangen. Bleek er toch in te staan dat de simkaarten pas last-minute zullen aankomen... Hopelijk gaat dat allemaal goed.

Leuk dat de bevestigingsmailtjes met de week anders zijn zeg

Leuk dat de bevestigingsmailtjes met de week anders zijn zeg

[ Voor 11% gewijzigd door HallonRubus op 25-03-2015 23:39 ]
Heeft iemand nog *Bliep tegoed over? Als iemand mij 2 euro kan 'delen' dan maak ik 2 euro over op je bankrekening.
-
Zijn er ervaringen met Hi Onbeperkt internet? (128kbps vs. 384kbps van*Bliep)
-
Hoe kan je dat delen dan? Ik heb nog 12,50 staan, die mag je zo hebben, als ik het naar jouw account kan 'overmaken' op de een of andere manier. Ik ga er toch mee stoppen. PM me maar als het mogelijk is. Ik weet dat het bijv. bij Vodafone wel kan, daarbij kan je vrienden tegoed sturen.cc12 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:44:
Heeft iemand nog *Bliep tegoed over? Als iemand mij 2 euro kan 'delen' dan maak ik 2 euro over op je bankrekening.
Maar de sim kaart kan ik je niet op tijd geven, die ligt niet in Nederland. Die wil ik bovendien ook houden trouwens.
[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 26-03-2015 17:36 ]
Als je inlogt op https://www.bliep.nl/selfcare/ zie je een menuknop: "Tegoed delen".
Je kan kiezen uit 0.50, 1, 2, 5 of 10 euro delen.
Vul het telefoonnummer in van de begunstigde en een eventuele boodschap.
Druk op "Tegoed delen" onder de boodschap (even scrollen hier).
Klaar.
Je hebt natuurlijk wel het nummer nodig van cc12 of een andere begunstigde.
Ik heb nog 7 euro over dus wie nog wat tegoed nodig heeft kan me een pm sturen!
Het is inmiddels op!
Het is inmiddels op!
[ Voor 40% gewijzigd door GekkePrutser op 28-03-2015 20:05 ]
offtopic:
Sorry, dubbelpost. Kreeg timeout op mijn mobiel
Sorry, dubbelpost. Kreeg timeout op mijn mobiel
[ Voor 81% gewijzigd door GekkePrutser op 28-03-2015 03:44 . Reden: dubbelpost ]
Het wordt trouwens wel eens tijd dat ze simkaarten gaan versturen! Nu is er al geen enkele marge voor de post die grofweg 0,5% kwijtraakt, en zo'n 5% pas na meerdere dagen tot twee weken bezorgd!
Ik heb vandaag een deel van de dag met een inbelverbinding gewerkt(~50Kbit, dus ongeveer de helft) en ik kan daarmee radio streamen en skype videobellen, weliswaar met lage kwaliteit. HD-foto's downloaden gaat inderdaad vrij langzaam maar het is goed genoeg voor mobiele webpagina's, facebook, whatsapp, etc. Torrents zou ik er niet mee downen...cc12 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:44:
-
Net een sms:
Hoi *blieper. Je nieuwe sim is op de post gedaan! Wacht wel even met wisselen tot we je een volgend sms'je sturen! Heb je vragen? Mail naar hulp@bliep.nl
Echt waar? Waar kun je dat doen bij Vodafone dan?GekkePrutser schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:36:
[...]
Hoe kan je dat delen dan? Ik heb nog 12,50 staan, die mag je zo hebben, als ik het naar jouw account kan 'overmaken' op de een of andere manier. Ik ga er toch mee stoppen. PM me maar als het mogelijk is. Ik weet dat het bijv. bij Vodafone wel kan, daarbij kan je vrienden tegoed sturen.
Volgens een berichtje dat ik kreeg van de helpdesk, zullen de eerste SIM kaarten komende dinsdag bezorgd worden.The-X schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:46:
Net een sms:
(Ik kan bijna niet wachten...)
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Ik heb dezelfde SMS gekregen terwijl ik mijn nieuwe SIM écht geannuleerd heb via de mail, nummerbehoud ook al aangevraagd..
Ja, bij de Vodafone waar ik op zit (in Ierland) kan dat: Het heet IOU Buddy.MensionXL schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:48:
[...]
Echt waar? Waar kun je dat doen bij Vodafone dan?
Ik dacht dat het in Nederland ook wel zou kunnen omdat ze de meeste functies internationaal aanbieden (Vodafone RED, Passport enz) maar ik vind deze dienst zo gauw niet terug op vodafone.nl, sorry.
Mijn (geannuleerde) simkaart is binnen hoor 
Staat er notabene op dat 'ie wordt wegverhuisd!! "MigrationOrder from 316********
Staat er notabene op dat 'ie wordt wegverhuisd!! "MigrationOrder from 316********
Mijn SIM-kaart is ook binnen, sterker zelfs... Ik kreeg er twee! 
Het MigrationOrder nummer op beide enveloppen was hetzelfde. na overleg met de *Bliep via FB Messenger ben ik erachter gekomen welke ICC-nummer van welke SIM er aan mijn migratie is gekoppeld.
Ik denk dat de andere blijkbaar gewoon een non-migrated SIM zal zijn
Enne, leuk... Heb net geen tegoed meer over voor internet voor morgen
Ik kan wel weer opwaarderen, maar dan heb ik weer extra belminuten die over twee dagen weer vervallen
Of als iemand een paar euro wilt delen? Dan maak ik het wel over naar de bankrekening
Het MigrationOrder nummer op beide enveloppen was hetzelfde. na overleg met de *Bliep via FB Messenger ben ik erachter gekomen welke ICC-nummer van welke SIM er aan mijn migratie is gekoppeld.
Ik denk dat de andere blijkbaar gewoon een non-migrated SIM zal zijn
Enne, leuk... Heb net geen tegoed meer over voor internet voor morgen
Ik kan wel weer opwaarderen, maar dan heb ik weer extra belminuten die over twee dagen weer vervallen
Of als iemand een paar euro wilt delen? Dan maak ik het wel over naar de bankrekening
[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 31-03-2015 14:54 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Nieuwe simkaart is binnen en werkt zowaar ook al!
Vreemd. Gaan ze intern forwarden ofzo?Hoi *blieper. Als je bij het aanmelden je 06 nummer hebt ingevoerd dan blijft je dat nummer houden. Ook al staat er op de nieuwe sim een ander nummer vermeld.
Ja, aan de hand van het simkaartnummer, het telefoonnummer dat op de SIM-kaart zelf staat vermeld zal verlopen zodra je telefoonnummer met succes gemigreerd is.
Dit lijkt me gewoon nummerbehoud via de normale manier.Saturnus schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:52:
Vreemd. Gaan ze intern forwarden ofzo?
Vreemd. Iedereen heeft hem blijkbaar al binnen, ik nog steeds nie t terwijl ik twee dagen geleden een sms kreeg dat hij verzonden was en vandaag de volgende sms kreeg:
Hoi *blieper. Als je bij het aanmelden je 06 nummer hebt ingevoerd, dan blijf je dat nummer houden. Ook al staat er op de nieuwe sim een ander nummer vermeld.
Hier ook binnen. Kan wel bellen, maar niet gebeld worden. "Alle lijnen van de persoon die u wilt bellen zijn bezet". Hopelijk slechts een tijdelijk probleem?
edit: Oproepen blijken nog naar de oude sim te gaan (lang leve dualsim telefoon)...
Oeps, nu staat het beltegoed blijkbaar weer op de oude sim.
edit: Oproepen blijken nog naar de oude sim te gaan (lang leve dualsim telefoon)...
Oeps, nu staat het beltegoed blijkbaar weer op de oude sim.
[ Voor 33% gewijzigd door Toff op 31-03-2015 22:19 ]
Gister ook via de post gekregen. Vanaf morgen dus alleen nog maar bellen en sms'en met *Bliep. Daarmee is Bliep nog goedkoop als prepaid.Nog de laatste dag om te kunnen internetten en morgen overstappen na Hi Onbeperkt Online.
Ook ontvangen. Nog niet gebruikt en heb nog niet echt een applicatie ervoor. Weet iemand wanneer je ten laatste moet activeren? Anders stel ik het nog even uit.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ik kreeg ook net een sim binnen, ondanks dat ik me heb afgemeld per mail en geen nieuwe had aangevraagd.
Ik heb het vermoeden dat er maar heel weinig mensen 'mee gingen' naar het nieuwe *bliep en dat ze de sim kaarten nu gewoon ongevraagd toesturen in een laatste poging toch wat klanten te behouden
Ik heb het vermoeden dat er maar heel weinig mensen 'mee gingen' naar het nieuwe *bliep en dat ze de sim kaarten nu gewoon ongevraagd toesturen in een laatste poging toch wat klanten te behouden
Lijkt me sterk hoe komen ze dan aan je adres het zijn prepaid kaarten die ook bij de "Kijkshop" te koop waren.GekkePrutser schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:06:
Ik kreeg ook net een sim binnen, ondanks dat ik me heb afgemeld per mail en geen nieuwe had aangevraagd.
Maar kreeg net een sms dan morgenochtend na 07.00 alles overgezet is en je de sim kunt wisselen.
Mijn adres hebben ze omdat ik mijn originele *bliep kaart ooit online heb besteld - De kijkshop e.d. klanten kunnen ze er uiteraard geen sturen als ze het adres niet hebben.aart44 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:37:
[...]
Lijkt me sterk hoe komen ze dan aan je adres het zijn prepaid kaarten die ook bij de "Kijkshop" te koop waren.
Maar kreeg net een sms dan morgenochtend na 07.00 alles overgezet is en je de sim kunt wisselen.
Maar ik denk dat ze iedereen waarvan ze het wel hadden er gewoon een toe hebben gestuurd.
Gek, m'n internet stond opeens aan (zonder betaald te hebben). Nieuwe sim er rond 20:00 ingedaan, geen netwerk. Kijk ik nu even op m'n telefoon, en die heeft opeens mobiel internet verbinding. Ik hoop dat het zo blijft dat als je geen bundel hebt, je je internet gewoon aan kan laten staan onder kosten, dat maakte het voor mij lekker makkelijk.
nog wel T-Mobile netwerk trouwens:
nog wel T-Mobile netwerk trouwens:

[ Voor 17% gewijzigd door HallonRubus op 01-04-2015 23:23 ]
sdk16420 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:06:
Gek, m'n internet stond opeens aan (zonder betaald te hebben). Nieuwe sim er rond 20:00 ingedaan, geen netwerk. Kijk ik nu even op m'n telefoon, en die heeft opeens mobiel internet verbinding. Ik hoop dat het zo blijft dat als je geen bundel hebt, je je internet gewoon aan kan laten staan onder kosten, dat maakte het voor mij lekker makkelijk.
Vanavond een sms'je gehad dat tussen 00.00 en 07.00 uur alle gegevens worden omgezet. Waarna je de nieuwe sim kan gebruiken.
[ Voor 15% gewijzigd door cc12 op 01-04-2015 23:45 ]
Het is bijna zover...
In ruim 6 minuten houdt de oude *Bliep op te bestaan

In ruim 6 minuten houdt de oude *Bliep op te bestaan

Heb vandaag een Hi prepaid kaartje gekocht. Geregistreerd en een sms'je naar iemand gestuurd voor activatie. Kreeg een sms'je terug van Hi: 'En omdat je vandaag je simkaart hebt geactiveerd kan je nu 31 dagen onbeperkt online (128kbs), je krijgt een berichtje wanneer het vanzelf stopt.'
Die 7,50 euro tegoed die ik door activatie krijg zie ik nog niet. Ik betaalde 10 euro voor de Hi-prepaidkaart (waarvan je 2,50 euro direct tegoed krijgt) en 7,50 na activatie. Wellicht binnenkort?
*uitgeBLIEPt
Die 7,50 euro tegoed die ik door activatie krijg zie ik nog niet. Ik betaalde 10 euro voor de Hi-prepaidkaart (waarvan je 2,50 euro direct tegoed krijgt) en 7,50 na activatie. Wellicht binnenkort?
*uitgeBLIEPt

[ Voor 3% gewijzigd door cc12 op 02-04-2015 00:03 ]
Waarschijnlijk komt dat extra tegoed na activatie pas een tijd later. Bij vodafone prepaid destijds kwam het na 3 dagen pas aan.cc12 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:01:
Heb vandaag een Hi prepaid kaartje gekocht. Geregistreerd en een sms'je naar iemand gestuurd voor activatie. Kreeg een sms'je terug van Hi: 'En omdat je vandaag je simkaart hebt geactiveerd kan je nu 31 dagen onbeperkt online (128kbs), je krijgt een berichtje wanneer het vanzelf stopt.'
*uitgeBLIEPt
Huh? Ik kan niet meer inloggen op de Bliep website? Meerdere mensen last hiervan?
Klopt had ik ook last van.
Nadat ik Start smstje naar 1350 via de nieuwe sim kreeg ik een e-mail en werdt mijn account weer actief.
Momenteel heb ik werkend internet op de nieuwe simkaart op een extreem langzame snelheid, ze zullen nog wel druk zijn met het opzetten aangezien we midden in de overgang zitten.
Nadat ik Start smstje naar 1350 via de nieuwe sim kreeg ik een e-mail en werdt mijn account weer actief.
Momenteel heb ik werkend internet op de nieuwe simkaart op een extreem langzame snelheid, ze zullen nog wel druk zijn met het opzetten aangezien we midden in de overgang zitten.
Wat zegt speedtest eigenlijk?
Speedtest heb ik niet gedaan, dan ben ik vast over de 67MB heen met de grote bestanden van hun 
Ik heb wel een snelheidsmeter die altijd in beeld staat , deze zit meestal op de 15kb/s alleen heb ik het gevoel dat dit niet accuraat is momenteel. Het lijkt op geen data / kort en snel data / geen data etc.
Let wel op, mijn mobiel bevind zich momenteel niet op het 3G netwerk.
De snelheid was eerder vandaag in de zelfde ruimte goed te doen ook op 2G met de t-mobile simkaart.
Ik heb wel een snelheidsmeter die altijd in beeld staat , deze zit meestal op de 15kb/s alleen heb ik het gevoel dat dit niet accuraat is momenteel. Het lijkt op geen data / kort en snel data / geen data etc.
Let wel op, mijn mobiel bevind zich momenteel niet op het 3G netwerk.
De snelheid was eerder vandaag in de zelfde ruimte goed te doen ook op 2G met de t-mobile simkaart.
[ Voor 22% gewijzigd door henk717 op 02-04-2015 00:42 ]
Ik heb nog steeds mijn oude simkaart actief, voice en text doet het nog steeds maar heb sinds gistermiddag geen sms meer van hen gehad.
Ik zie nu dat de ze oude site hebben vervangen met hun volledig banaangele site. App geeft een pop-up dat ik de nieuwe versie moet downloaden("Deze app werkt niet meer met de nieuwe simkaart") maar tegoedoverzicht laadt nog wel. Inloggen op de site kan ik ook niet meer.
Het zou sportief zijn als ze het eerste dagje nog niet zo nauw kijken naar je dataverbruik. Je moet immers hun nieuwe app downloaden en we willen vast de nieuwe snelheid allemaal eens uitproberen.
Een nieuwe simkaart kost tegenwoordig €15!!!!!!!!!
Ik zie nu dat de ze oude site hebben vervangen met hun volledig banaangele site. App geeft een pop-up dat ik de nieuwe versie moet downloaden("Deze app werkt niet meer met de nieuwe simkaart") maar tegoedoverzicht laadt nog wel. Inloggen op de site kan ik ook niet meer.
Het zou sportief zijn als ze het eerste dagje nog niet zo nauw kijken naar je dataverbruik. Je moet immers hun nieuwe app downloaden en we willen vast de nieuwe snelheid allemaal eens uitproberen.
[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 02-04-2015 00:48 ]
Daar zou ik geen problemen mee hebben als er daadwerkelijk ook 15 euro op stond, helaas is ook dat niet het geval.timmie1 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:47:
Inmiddels is de snelheid weer wat ik op edge mag verwachten, zu nu en dan komt ook HSPA(+) even voorbij maar dat is in deze ruimte nooit echt stabiel geweest.
Je hebt dus zelf al het 0,67-tarief aangezet? Of stond die standaard aan?henk717 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 01:01:
Inmiddels is de snelheid weer wat ik op edge mag verwachten, zu nu en dan komt ook HSPA(+) even voorbij maar dat is in deze ruimte nooit echt stabiel geweest.
ik heb nu nog steeds verbinding via oude netwerk en nog steeds geen smsje met instructies gehad. Ben ook gebeld om half acht vanochtend.
Heb je toevallig ook interesse in iets meer?cc12 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:44:
-
Ik heb 2 kaarten, 9 en 18 euro. Als ik er mensen blij mee kan maken, graag
Zal het zelf niet meer gebruiken, hooguit "nutteloos" opmaken.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dus, nu je "te laat" bent met de overstap moet je €15 betalen om weer in te stappen? Bij zeus!timmie1 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:47:
Ik meen me te herinneren dat simkaartjes vroegâr 1€ kostte + 1€ beltegoed...
De boel is geactiveerd, en ik kan weer internetten. Ik heb even een speedtest gedraaid en ik heb hier in ieder geval 1,04 Mbps down, de upload is 0,34 Mbps.Het dataverbruik is na mijn Speedtest niet erg gestegen, want de afteller op de Bliep-website en de app staat nog op 67 MB.
Ik denk dat ze in zulke gevallen coulant zullen zijn, zij zijn immers de hele operatie begonnen en als er iets misgaat zijn zij verantwoordelijk. Die €15,00 zal voor nieuwe klanten zijn. Maar alsnog duurder dan een simpakket van elke andere provider in de winkel, die kosten meestal 5 of 10€.XanderDrake schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:28:
[...]
Dus, nu je "te laat" bent met de overstap moet je €15 betalen om weer in te stappen? Bij zeus!
Ik meen me te herinneren dat simkaartjes vroegâr 1€ kostte + 1€ beltegoed...
Voor 10 tot 15 euro krijg je een prepaid telefoon met 10-20 euro beltegoed bij andere providers...timmie1 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:47:
Maar alsnog duurder dan een simpakket van elke andere provider in de winkel, die kosten meestal 5 of 10€.
Ik had per ongeluk een keertje ingevuld dat ik nieuwe klant was, toen ik een nieuw simkaartje wilde regelen. Nu heb ik een Bliep-simpakketje binnengekregen met een 0640-nummer. Je kon dus voor vandaag gratis nieuwe simkaarten aanvragen, terwijl het nu ineens €15,00 kost.
Ik heb net mijn vervangende simkaart geactiveerd, nu viel mij meteen op dat mijn gsm netwerk nu op roaming staat. Daarna even in de app ingelogd en ik bleek er €10 tegoed bij te hebben gekregen. Ik ben benieuwd of dat blijft, het is in ieder geval wel apart.
Voor zover ik weet is roaming "normaal" bij Tele2-netwerk. Die 10 euro tegoed is wel een bonus, "normaal" zit er 1 euro op de gratis simkaart (9 euro minder dan de 15 euro simkaart).
Vreemd dat ze voor de migratie niet SIM-kaarten hebben verstuurd met daarop je eigen telefoonnummer. Net had ik de FB-app geupdated, en bij het inloggen stond vrolijk het inactieve telefoonnummer die op de SIM-kaart zou staan

Inderdaad, heb vanmiddag 7,50 euro van Hi gekregen. Dus de eerste maand gratis online.timmie1 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:19:
[...]
Waarschijnlijk komt dat extra tegoed na activatie pas een tijd later. Bij vodafone prepaid destijds kwam het na 3 dagen pas aan.
Ah, dat verklaart wel een hoopRemcoDelft schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:16:
Voor zover ik weet is roaming "normaal" bij Tele2-netwerk. Die 10 euro tegoed is wel een bonus, "normaal" zit er 1 euro op de gratis simkaart (9 euro minder dan de 15 euro simkaart).

Betekent dat ook dat ik kosteloos het KPN-netwerk gebruiken kan?
[ Voor 3% gewijzigd door Koenvh op 02-04-2015 21:22 ]
🠕 This side up
Als ik wil bellen met Bliep krijg ik de volgende melding: Roaming-waarschuwing. De SIM-kaart die u wilt gebruiken is bezig met roamen. Wilt u doorgaan via de lokale SIM? Roaming SIM of Lokale SIM.
Roaming SIM neem ik aan?
Ah, kom doordat Tele2 gebruikt maakt van het netwerk van T-Mobile. Snel aangepast bij SIM-beheer.
Roaming SIM neem ik aan?
Ah, kom doordat Tele2 gebruikt maakt van het netwerk van T-Mobile. Snel aangepast bij SIM-beheer.
[ Voor 18% gewijzigd door cc12 op 02-04-2015 22:25 ]
Ik heb daar nu problemen mee. De simkaart heeft blijkbaar een sim menu met de volgende keuzes:cc12 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:21:
Als ik wil bellen met Bliep krijg ik de volgende melding: Roaming-waarschuwing. De SIM-kaart die u wilt gebruiken is bezig met roamen. Wilt u doorgaan via de lokale SIM? Roaming SIM of Lokale SIM.
Roaming SIM neem ik aan?
- Automatische simselectie
- Handmatige simselectie
- In Nederland
- In het buitenland
Later blijkt dat het nummer al een hele avond onbereikbaar is.
Die app werkt voor geen meter, elk scherm blijft op laden hangen bij mij (Android 4.4). Iemand die weet of de SMS commandos veranderd zijn?
Hier geen gezeur met roaming, maar wel €10 tegoed erbij, kan ik weer een half jaar vooruit
Hier geen gezeur met roaming, maar wel €10 tegoed erbij, kan ik weer een half jaar vooruit
[ Voor 25% gewijzigd door HallonRubus op 03-04-2015 10:14 ]
Pfft wat een geklooi met meerdere accounts... Ondanks eerder proberen blijkt nu dat ze geen hoofdletters meer in het emailadres willen hebben! Yep, ze krijgen het voor elkaar om het case-sensitive te maken, zonder het exacte originele emailadres te gebruiken...
En op een van de accounts 10 euro bonus! Die simkaart had 0 tegoed. Compensatie voor de overlast zal ik maar zeggen.
En op een van de accounts 10 euro bonus! Die simkaart had 0 tegoed. Compensatie voor de overlast zal ik maar zeggen.
[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 03-04-2015 11:54 ]
Krijg je de 10 euro als je bent overgestapt van SIM kaart?
Ik heb niks gehad, dus dat zal wel niet?polopolo150 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:13:
Krijg je de 10 euro als je bent overgestapt van SIM kaart?
Wat een gedonder.
Activatie duurt nu al 30 minuten.
Kan niet meer op Bliepaccount inloggen.
1350 bellen levert niks op.
Wat een faalactie.
Activatie duurt nu al 30 minuten.
Kan niet meer op Bliepaccount inloggen.
1350 bellen levert niks op.
Wat een faalactie.
Emailadressen zijn toch niet case sensitive (je hebt het over het 'originele mailadres' maar als jij Jan.Piet@Test.nl ingevoerd hebt, dan is dat in wezen jan.piet@test.nl)RemcoDelft schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:54:
Pfft wat een geklooi met meerdere accounts... Ondanks eerder proberen blijkt nu dat ze geen hoofdletters meer in het emailadres willen hebben! Yep, ze krijgen het voor elkaar om het case-sensitive te maken, zonder het exacte originele emailadres te gebruiken...
Als je ooit je account gemaakt hebt met Jan.Piet, moet je nu inloggen met jan.piet ... Terugveranderen naar Jan.Piet kan trouwens niet, want dan zegt-ie dat dat al bestaat... Dus ze snappen wel dat het hetzelfde is, behalve bij het inloggen.pa2ra schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:00:
(je hebt het over het 'originele mailadres' maar als jij Jan.Piet@Test.nl ingevoerd hebt, dan is dat in wezen jan.piet@test.nl)
Ik heet nu weer JanPiet, dat mocht wel.
Wel leuk dat ze hun app niet eens testen
Hoe moeilijk kan het nou zijn om te testen of je uberhaupt kan inloggen op die app?

Hoe moeilijk kan het nou zijn om te testen of je uberhaupt kan inloggen op die app?
Je kunt blijkbaar niet meer via hun website met ze chatten, alleen mailen.
Kun je de Bliep-app trouwens gebruiken als je geen internet tarief geselecteerd hebt?
Ik gebruik de app nu via WiFi maar hij is zoooooooo traag, misschien werkt het beter via hun eigen netwerk?
Kun je de Bliep-app trouwens gebruiken als je geen internet tarief geselecteerd hebt?
Ik gebruik de app nu via WiFi maar hij is zoooooooo traag, misschien werkt het beter via hun eigen netwerk?
[ Voor 62% gewijzigd door timmie1 op 03-04-2015 14:48 ]
Jemig. Ik denk dat ik effe ga wachten met activatie als ik dit allemaal lees.
Gister gekeken op mijn Bliep-app: tegoed is 4,44. Een paar uur terug 3,99 en nu 0,44. Dit terwijl ik niets gebruikt heb en het tarief op 0 euro staat. 
Ik ga voorlopig geen tegoed kopen als ik het in een schijnbaar bodemloze put gooi.

Ik ga voorlopig geen tegoed kopen als ik het in een schijnbaar bodemloze put gooi.
[ Voor 22% gewijzigd door cc12 op 03-04-2015 15:19 ]
Ze hebben de extra €10 weer weggehaald uit mijn account was dus een foutje. Hun systeem dacht zeker dat het een simkaart van een nieuwe gebruiker was.
Ik heb zojuist mijn SIM geactiveerd en krijg, als ik wil registeren, de melding: "This msisdn is already registered". Kan ik dus niks mee helaas.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Je zou ook gewoon met je oude gegevens moeten kunnen inloggen, maar dat kan dus niet op de app.
Online op de website kan je wel inloggen.
Die app gaat sowieso niet werken op mijn antieke Nokia. Bellen voor 5 cent/minuut en sms zonder internet aan te hoeven zetten is dan wel weer fijn, voor deze reservetelefoon.
Ik ben een nieuwe gebruiker, dus ik heb geen nieuw nummer. Ook op de website lukt het niet. Morgen maar eens afwachten.Tankbuster schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:32:
Je zou ook gewoon met je oude gegevens moeten kunnen inloggen, maar dat kan dus niet op de app.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik heb vorige maand 2 Bliep SIM-kaarten besteld. Keurig op 2 april ontvangen en geactiveerd. Op geen van beide accounts is het start beltegoed geplaatst, dus dat begint al lekker *not*. Verder moest ik de internetinstellingen van beide telefoons ook corrigeren, omdat de automatische instellingen niet werkte. Op 1 telefoon werkt het internet nu wel, op het andere (nog) niet. Beetje raar.
Last but not least kom ik er nu achter dat Tele2 gebruik maakt van het 3G netwerk van T-Mobile. Stom dat ik daar niet bij stilgestaan heb. Als ik 1 bedrijf kan noemen waar ik mijn geld niet aan gun, dan is het T-Mobile wel. Maar goed, het zij zo.
Last but not least kom ik er nu achter dat Tele2 gebruik maakt van het 3G netwerk van T-Mobile. Stom dat ik daar niet bij stilgestaan heb. Als ik 1 bedrijf kan noemen waar ik mijn geld niet aan gun, dan is het T-Mobile wel. Maar goed, het zij zo.
Met het netwerk van Tele2 moet je op sommige toestellen ook Roaming aanzetten. Bij andere Tele2 gebruikers lost dat het probleem op.
ik kan met mijn nieuwe simkaart niet meer gebruik maken van *21
Wie weet een oplossing ?
Wie weet een oplossing ?
Werkt het ook niet als je de instructies volgt op deze pagina?
Nee dit werkt zeker niet.polopolo150 schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:15:
Werkt het ook niet als je de instructies volgt op deze pagina?
Op mijn oude bliep kaart moest ik **21 enz. maar dit werkte niet op mijn nieuwe sim, dus heb ik *21 enz. geprobeerd maar dit werkt ook niet.
Ben toevallig op dit moment op het kantoor van *bliep en dit gevraagd. Doorschakelen is niet meer mogelijk en er zijn ook geen plannen om dit terug te brengen.piet4711 schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:59:
[...]
Nee dit werkt zeker niet.
Op mijn oude bliep kaart moest ik **21 enz. maar dit werkte niet op mijn nieuwe sim, dus heb ik *21 enz. geprobeerd maar dit werkt ook niet.
Vandaag een yellow dag aangevraagd via sms. Werd er 2x 0,50 afgeschreven. In mijn geschiedenis staat het ook 2x. Hoortdat?
Overigens is hun app ook sloom als ik hem viade eigen bliepverbinding gebruik. Hij kan makkelijk 10min per handeling laden...
Overigens is hun app ook sloom als ik hem viade eigen bliepverbinding gebruik. Hij kan makkelijk 10min per handeling laden...
Hoe laat heb je de bundel aangezet? Tegenwoordig word vanaf 04:00 de nieuwe bundels aangezet ipv 00:00 bij het oude *bliep.
Ergens tussen 1 en 2 uur 's nachts, denk ik. Dus dat betekent dat er nu 2x voor één dag gerekend is?polopolo150 schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:37:
Hoe laat heb je de bundel aangezet? Tegenwoordig word vanaf 04:00 de nieuwe bundels aangezet ipv 00:00 bij het oude *bliep.
Let op:
Het weggeven van overtollig beltegoed is hier niet toegestaan en hoort in de V&A thuis.
Het weggeven van overtollig beltegoed is hier niet toegestaan en hoort in de V&A thuis.