Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tankbuster
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22-11 08:30
Hopen dat ze het eea. gaan fixen in de komende tijd, anders maar hopen dat het onbeperkt internet abbonoment bij Hi/KPN blijft bestaan

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12-12 15:51
Wat gaat er mis? Dan kan ik het doorvragen aan de mensen van *bliep. Ben nog tot 22:00 op kantoor dus als er vragen of problemen zijn kan ik ze meteen stellen. :)

polopolo150 wijzigde deze reactie 06-04-2015 21:07 (40%)

PSN, Steam: polopolo150 | Playstation 4 | Nexus 7 2013 | iPhone SE 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | Logitech Z-506 | Sennheiser HD-558

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:06
quote:
polopolo150 schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:37:
Tegenwoordig word vanaf 04:00 de nieuwe bundels aangezet ipv 00:00 bij het oude *bliep.
Jij werkt daar begrijp ik?

Zo typisch dat ze dit soort dingen niet communiceren!
Wel dit:

Een beetje tussen neus en lippen door doen alsof het een verbetering is... Hoe het er nu staat is het net alsof je 28 uur hebt, zeg maar zoals de geldigheid van een treinkaartje (vroeger). Gewoon van middernacht tot 4:00h de volgende ochtend.
Nu gaat het op de lange lijst met kleine sneaky trucjes om de klant meer geld afhandig te maken.

RemcoDelft wijzigde deze reactie 06-04-2015 21:22 (9%)

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• polopolo150
Is niet mijn keuze. :+

Af en toe doe ik projecten of help ik *bliep maar ben zelf niet betrokken bij de keuzes van *bliep. Uiteindelijk ben ik zelf ook een klant en deel ik ook jullie meningen. Samen met jullie meningen en problemen pitch ik dat door naar *bliep. T'is alleen toevallig dat ik deze week vaak bij het kantoor bij *bliep ben. :)

PSN, Steam: polopolo150 | Playstation 4 | Nexus 7 2013 | iPhone SE 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | Logitech Z-506 | Sennheiser HD-558

• RemcoDelft
quote:
polopolo150 schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:25:
Uiteindelijk ben ik zelf ook een klant en deel ik ook jullie meningen. Samen met jullie meningen en problemen pitch ik dat door naar *bliep.
Mooi :)
Ik vrees alleen dat het niet gaat helpen. De enorme verandering van een mooi uniek product naar een totale chaos is heel snel gegaan. Wellicht dat het doordringt als ze heel veel klanten verliezen...

Ik krijg nu ook spam van bliep, zowel per sms als per email vragen ze me om te gaan opwaarderen! Iets wat nooit meer gaat gebeuren...

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• polopolo150
Stuur een mail naar hulp@bliep.nl dat je dat niet meer wilt ontvangen. Dan halen ze je van de lijst! :) Hiervoor moet je wel je nummer doorgeven.

• Tankbuster
Ik kan mij nog steeds niet inloggen op de app, zegt nog steeds dat mijn email niet juist is terwijl ik wel gewoon op de website in kan loggen.

• polopolo150
Wat mij zelf gebeurd met de app is dat er automatisch een spatie komt als ik probeer in te loggen. Dan werkt het niet, zonder de spatie werkt het wel.

Misschien dat dit jou ook overkomt. :)

• Tankbuster
Dat was het! Bedankt, hopelijk fixen ze het alsnog voor de mensen die het niet weten

• xminator
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13:48
Sim is geactiveerd, bliep account inloggen lukt en mijn tegoed staat er ook juist.

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12-12 20:44

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Het valt me op dat mijn telefoon buiten de randstad een "R" van roaming laat zien, maar als ik in Amsterdam ben niet. Dat laatste vind ik vreemd: dit is een gewone 3G telefoon, Tele-2 heeft hier toch geen eigen 3G netwerk? Hoe kan dit?

• polopolo150
Dat komt omdat op dit moment Tele2 binnen het 4G gebied een eigen signaal uitzendt. Dan is roaming niet nodig want dan is er een directe verbinding met het core netwerk van Tele2.

Hoe het technisch in elkaar zit zegt Tele2 bizar weinig over behalve dat er direct gebruik word gemaakt van 900MHZ ferquentie van T-Mobile. Het plan van Tele2 is om binnen dit signaal het geen probleem moet zijn te switchen tussen bellen met 4G (VoLTE) en het 3G van T-Mobile. Anders blijft je telefoon switchen van netwerk en valt je verbinding weg. Dan lijkt het me ook logisch dat roaming niet meer gebruik word in de randstad en heeft Tele2 blijkbaar een oplossing daarvoor gevonden. :)

polopolo150 wijzigde deze reactie 07-04-2015 22:37 (8%)

• Willywil
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 09-04-2015
Tot de transferdag ging alles voortvarend en werkte het voor mij zoals ik wenste.
Na de transferdag werd het een zooitje.
- inloggen op mijn account kan ik niet meer.
- ongeldig telefoonnummer bij nieuw geleverde sim (kon dus niet geactiveerd worden). Activeren moest nu met de zgn barcode....doch helaas geen reacties meer van helpdesk sinds enkele dagen, ondanks herhaalde mail berichten van mijn kant.
Ik ervaar dit als onbeschoft en zeer klant onvriendelijk. Ik snap dat ze het druk hebben maar niet meer reageren gaat mij te ver.
Bestaat bliep nog wel?

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:41

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
Willywil schreef op donderdag 09 april 2015 @ 01:24:
Tot de transferdag ging alles voortvarend en werkte het voor mij zoals ik wenste.
Na de transferdag werd het een zooitje.
- inloggen op mijn account kan ik niet meer.
- ongeldig telefoonnummer bij nieuw geleverde sim (kon dus niet geactiveerd worden). Activeren moest nu met de zgn barcode....doch helaas geen reacties meer van helpdesk sinds enkele dagen, ondanks herhaalde mail berichten van mijn kant.
Ik ervaar dit als onbeschoft en zeer klant onvriendelijk. Ik snap dat ze het druk hebben maar niet meer reageren gaat mij te ver.
Bestaat bliep nog wel?
Heb je wel Start gesmst naar 1350? Tot ik dat deed kon ik niet inloggen op de app en ook niet internetten. (bellen en SMS werkte wel gewoon met mijn eigen nummer)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• RemcoDelft
Kijkt iemand nog wel eens bij Bliep op Facebook? Ze zijn van zeer snelle klantenservice naar totale stilte gegaan! Af en toe een filmpje om te laten zien dat hun personeel in de zon ligt met een ijsje, en een filmpje waarin ze boze klanten belachelijk maken... Verder niets! Zijn dit de laatste stuiptrekkingen van een bedrijf dat elke dag failliet kan gaan?

• HallonRubus
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Op Twitter zijn ze nog wel actief aan het replyen: https://twitter.com/bliep/with_replies

Heb nog 4.80 beltegoed, dus ik kan het nog wel een paar maanden aanzien. Op zich zijn de nieuwe tarieven nog altijd de beste keus voor mij, maar als het schimmig wordt, dan betaal ik net zo graag wat meer bij een andere provider.

• Tomba

Tomba

Gezien de negatieve reacties; bij mij is de overzetting naar Tele2 vlekkeloos verlopen. Netjes via SMS op de hoogte gehouden. Gebeld worden werkte direct na omzetting op mijn eigen nummer (dat eerder vanaf Vodafone geporteerd was), outbound bellen + internet nadat ik start smste naar 1350. (daarna werkte ook inloggen op de webpagina weer :) )

Gezien de scherpe beltarieven en het feit dat ik dit nummer al heel lang heb hou ik Bliep gewoon aan. Beltarieven zijn voor Prepaid meer dan uitstekend en via mijn Vodafone abo heb ik een dualsim waarmee ik gewoon van die databundel kan internetten. Dat betekent dus dualsim GSM voor mij en weer tevreden Bliep gebruiker :)

• Denizz
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12-12 23:02
Na het ijs eten filmpje heeft Bliep hun Facebook pagina niet meer terug gevonden inderdaad :+. Al een hele rij berichten die genegeerd worden.

Gelukkig ben ik over naar Mobile Vikings.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• markiebiboy
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23-06 00:25
Inmiddels ben ik sinds 8 april al onbereikbaar. De nieuwe simkaart die ik op 2 april heb geactiveerd is binnen 6 dagen overleden.

Op 8 april aanvraag gedaan voor de nieuwe simkaart en wordt elke keer afscheept met dat ik waarschijnlijk de simkaart op een x dag krijg.

Inmiddels zijn we aangekomen op 17 april en nog steeds geen simkaart.

• markiebiboy
quote:
RemcoDelft schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:48:
Kijkt iemand nog wel eens bij Bliep op Facebook? Ze zijn van zeer snelle klantenservice naar totale stilte gegaan! Af en toe een filmpje om te laten zien dat hun personeel in de zon ligt met een ijsje, en een filmpje waarin ze boze klanten belachelijk maken... Verder niets! Zijn dit de laatste stuiptrekkingen van een bedrijf dat elke dag failliet kan gaan?

[afbeelding]
Het is een complete puinhoop daar! Ik zit al sinds 8 april te wachten op een nieuwe simkaart! had een nieuwe gekregen op 2 april maar doe gaf binnen 4 dagen de geest.

Het erge is dat mijn clinten (ben parttime oudere verzorger) mij niet kunnen bereiken.

• polopolo150
Door omstandigheden is nog niet gelukt voor *bliep om simkaarten te versturen voor mensen die een vervangende SIM kaart hebben aangevraagd. Deze komen wel zo snel mogelijk aan. :)

Laatste nieuws wat ik heb gehoord is dat het dit weekend gaat gebeuren maar ik durf het zelf eigenlijk niet meer te beloven. Wel kan ik je beloven dat ze intern bij *bliep hier ook sterk van balen en dat dit zo snel mogelijk word gefixed.

• markiebiboy
quote:
polopolo150 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:20:
Door omstandigheden is nog niet gelukt voor *bliep om simkaarten te versturen voor mensen die een vervangende SIM kaart hebben aangevraagd. Deze komen wel zo snel mogelijk aan. :)

Laatste nieuws wat ik heb gehoord is dat het dit weekend gaat gebeuren maar ik durf het zelf eigenlijk niet meer te beloven. Wel kan ik je beloven dat ze intern bij *bliep hier ook sterk van balen en dat dit zo snel mogelijk word gefixed.
ik hoop het.... vanochtend mail gehad dat hij vandaag verstuurd is en hem morgen zou moeten hebben....

heb hem morgen nodig ivm weekend dienst.

hoop het want maandag is er geen postbezorging...

ik hou jullie op de hoogte

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17:22
Vandaag eindelijk een simkaart bij de post. Ik ben benieuwd hoeveel tegoed ik ga krijgen n.a.v. dit zinnetje in de e-mail die ik gisteren ontving:
quote:
Je simkaart is net met de post meegegaan en als PostNL een beetje zijn best doet ploft ie morgen op je deurmat. Dank voor al je geduld. Die twee weken krijg je van ons terug in *blieptegoed. Dit zal maandag in de avond worden bijgeschreven bij je account. Excuses voor het ongemak!

• polopolo150
Dat zal denk ik 10 X 0,50 = 5 euro zijn. :)

• MrBabiSpangang
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 09:45
Waarschijnlijk gebruikt niemand het meer, maar BIS lijkt niet meer te werken sinds de overgang naar "Blieper".

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17:22
quote:
polopolo150 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:26:Dat zal denk ik 10 X 0,50 = 5 euro zijn. :)
Tegoed is bijgeschreven, 7 euro voor het 'ongemak'.

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:51
Tele2 heeft vannacht alle beschikbare 4G-masten ingeschakeld, heeft iemand met *Bliep al 4G-verbinding kunnen krijgen?

Overigens zijn de kinderziektes er nog niet helemaal uit bij Bliep. De app is nog steeds sloom, aanvragen van een yellow day lukt vaak niet, naar mij verstuurde sms'jes schijnen niet aan te komen en op de een of andere manier was er -0,15 mutatie bij n verstuurd smsje. Bliep zelf suggereert dat ik mijn simkaart niet heb geactiveerd, maar ik kreeg een sms'je terug dat activeren gelukt was.
Ze hebben het er ook druk mee want de chat is dagen offline en een mailtje krijg je pas na ~3 dagen terug...

• polopolo150
Net gecheckt. *bliep heeft nog geen 4G. Deze word pas eind dit jaar geactiveerd. :)

• Pistolebob
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 10-12 00:41
Ik hoop dat de limiet dan ook keer 10 gaat want met 4G ben je nog sneller door die crappy 67MB heen :/

Echt balen dat *bliep een dagelijks limiet heeft, ik zou al blij zijn als ze net als T-Mobile de snelheid op 8KB/s zouden beperken wanneer je limiet is bereikt.

Pistolebob wijzigde deze reactie 21-04-2015 11:55 (44%)

• timmie1
Weer een issue erbij: De doorschakeling naar de afwezigheidsmelding("Deze mobiele telefoon is op dit moment niet bereikbaar" oid) werkt niet goed als je voicemail in de app uitzet(als de app tenminste reageert).
Je hoort een boel geknetter/tikjes op de lijn(teken van doorschakelingen) waarna je vervolgens steeds een ander soort bericht te horen krijgt. De ene keer krijg je een operator van Orange die in het Spaans uitlegt dat het nummer niet bestaat, een andere keer krijg je van BT te horen dat het nummer uitgeschakeld is en ook eens hetzelfde in het Russisch. Van de 5x dat ik zelf belde, pas de 5e keer de Nederlandse T-Mobile stem te pakken gekregen. :P

Vond het zelf wel grappig en lekker internationaal, maar andere bellers begrijpen het waarschijnlijk niet. :+

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02:47
quote:
timmie1 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:21:
Vond het zelf wel grappig en lekker internationaal, maar andere bellers begrijpen het waarschijnlijk niet. :+
Bellers begrijpen er inderdaad niets van, als je voicemail niet volkomen standaard is. Sinds ik moest betalen voor het uitluisteren van voicemail en ik het om onduidelijke redenen niet voor elkaar kreeg om de voicemail totaal uit te zetten (niet bij *Bliep), had ik een bericht ingesproken dat ongeveer klonk als: "Inspreken is zinloos, ik luister deze voicemail nooit uit, probeer een van mijn andere nummers". Mn, hoeveel onbegrip dit heeft opgeleverd... Als het niet of niet stabiel werkt, kan je voicemail beter uitschakelen, is mijn ervaring.

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:32

AW_Bos

⏰ Time after time ⏰

quote:
timmie1 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:21:
Weer een issue erbij: De doorschakeling naar de afwezigheidsmelding("Deze mobiele telefoon is op dit moment niet bereikbaar" oid) werkt niet goed als je voicemail in de app uitzet(als de app tenminste reageert).
Je hoort een boel geknetter/tikjes op de lijn(teken van doorschakelingen) waarna je vervolgens steeds een ander soort bericht te horen krijgt. De ene keer krijg je een operator van Orange die in het Spaans uitlegt dat het nummer niet bestaat, een andere keer krijg je van BT te horen dat het nummer uitgeschakeld is en ook eens hetzelfde in het Russisch. Van de 5x dat ik zelf belde, pas de 5e keer de Nederlandse T-Mobile stem te pakken gekregen. :P

Ik hoor 4/5 keer gewoon een versnelde ingesprekstoon, en een enkele keer een aardige vrouwenstem die me meldt 'dat het nummer niet bereikbaar is'. Of het is een standaardmelding van Ziggo-telefonie, maar dat zal wel niet, denk ik.

🎵Inner joins, outer joins, oh wat een feest! 🎵
🎵Insert, Update en Select, die gebruik je toch het meest! 🎵

• cc12
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 01-12 15:41
Ik heb nu Hi Onbeperkt Online en ik mis Bliep niet. Bliep dus nu alleen nog voor bellen en sms'en. Alleen jammer dat ik nu moet betalen voor sms'en. Maar daarentegen betaal ik met Hi Onbeperkt Online maar 7,50 euro i.p.v. 15 euro bij het vroegere Bliep (bij 50 cent per dag)

---

Als ik zoveel problemen zou hebben met Bliep dan zou ik overwegen om Kruidvat Mobiel te nemen. De kosten zijn dan wel iets hoger (9 cent per minuut of per sms) maar dat biedt wel meer zekerheid. Ze maken gebruik van het KPN-netwerk en je kan al vanaf 7,50 euro opwaarderen.

cc12 wijzigde deze reactie 24-04-2015 23:34 (61%)

• timmie1
quote:
cc12 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 23:19:
Ik heb nu Hi Onbeperkt Online en ik mis Bliep niet. Bliep dus nu alleen nog voor bellen en sms'en. Alleen jammer dat ik nu moet betalen voor sms'en. Maar daarentegen betaal ik met Hi Onbeperkt Online maar 7,50 euro i.p.v. 15 euro bij het vroegere Bliep (bij 50 cent per dag)

---

Als ik zoveel problemen zou hebben met Bliep dan zou ik overwegen om Kruidvat Mobiel te nemen. De kosten zijn dan wel iets hoger (9 cent per minuut of per sms) maar dat biedt wel meer zekerheid. Ze maken gebruik van het KPN-netwerk en je kan al vanaf 7,50 euro opwaarderen.
Hoe is je ervaring met de Hi bundel? Is de snelheid werkelijk 128Kbit of vaak lager? en hoe is de bruikbaarheid van EDGE met Hi?

Qua bellen is *Bliep nog wel goedkoop, maar dan zou ik moeten investeren in een dualsim of een dumbphone erbij moeten houden. Ik denk er sterk over om *Bliep te laten vallen en van SIP over Hi-netwerk gebruik te maken. Via FVD bel je voor 1.6 cent naar mobiel en gratis naar vast met freedays. Internationaal is helemaal goedkoop in vergelijking met tarieven van *Bliep.

En anders Lycamobile, die schijnen ook goedkoop van data te kunnen voorzien. Plus dat ze niet zulke internationale belwoekertarieven hanteren...

• cc12
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 01-12 15:41
quote:
timmie1 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:51:
[...]

Hoe is je ervaring met de Hi bundel? Is de snelheid werkelijk 128Kbit of vaak lager?
Eigenlijk merk ik het verschil amper (bij tethering). Wellicht wat langzamer maar ik heb er geen last van om websites te bekijken, te googlen, whatsapp op mobiel. Wat mij betreft een prima alternatief voor *Bliep.

Probleem wat ik wel heb is dat ik met mijn dual-sim smartphone niet telefonisch bereikbaar ben als ik de Hi voor het tetheren gebruik. Dit had ik vroeger niet met *Bliep. Dus nu een aparte kleine telefoon voor het telefoneren en sms'en. Kan natuurlijk aan mijn telefoon liggen (Jiayu G3) maar ik weet het niet.

cc12 wijzigde deze reactie 25-04-2015 13:59 (30%)

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:55
Een vervelende ontwikkeling met Bliep is dat met de nieuwe simkaarten het "home network" incorrect is ingesteld, waardoor je roaming aan moet zetten om data te gebruiken. Dit zorgt in grensgebieden voor erg onhandige situaties waar je om de haverklap op een buitenlands netwerk dure data zit te verstoken. Ik snap niet waarom MVNO's als Bliep niet gewoon de MNC-code van hun netwerkpartner (Tele2 in dit geval) in de SIM kaarten inbakken, als ze toch speciale SIM kaarten moeten uitgeven.

Anyway, ik zit nu met een aantal settings te spelen om die gehate "R" weg te krijgen, wat is de huidige IMSI (MCC/MNC) code van Bliep?

Dreamvoid wijzigde deze reactie 26-04-2015 20:18 (11%)

specs

• abacaxi
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02-12 02:27
Iemand die de volgende vragen kan beantwoorden?

- Wat gebeurt er precies als je door de 10 of 67.5 MB heen bent? Houdt hij dan gewoon op met data verbruiken, of gaat er weer 25 cent van je tegoed af bij elke 10 MB?
- Kun je ook meerdere malen per dag 67.5MB gebruiken?

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12-12 20:44

aawe mwan

Wat ook leuk is:

quote:
abacaxi schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:53:
- Wat gebeurt er precies als je door de 10 of 67.5 MB heen bent? Houdt hij dan gewoon op met data verbruiken, of gaat er weer 25 cent van je tegoed af bij elke 10 MB?
Dit heb ik meegemaakt: 10MB bundel gekocht, speedtestje gedraaid, bundel bijna op, even tetheren met mijn tablet, bundel helemaal er doorheen.

Er werd niet automatisch een bundel gekocht, maar er kwam gewoon geen data meer binnen.
Het viel me op dat er op dat moment bijna precies 10.0 MB verbruikt was.

Het resultaat van de speedtest was trouwens 1,01 Mbps down en 0,56 Mbps up.

aawe mwan wijzigde deze reactie 29-04-2015 20:04 (18%)

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 06-12 16:34

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
aawe mwan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:59:
[...]

Dit heb ik meegemaakt: 10MB bundel gekocht, speedtestje gedraaid, bundel bijna op, even tetheren met mijn tablet, bundel helemaal er doorheen.
Lekker hoor. Effe speedtest draaien kost hoppa 25 cent.

Hephaistos Game PC
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• RemcoDelft
quote:
Dreamvoid schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:02:
Een vervelende ontwikkeling met Bliep is dat met de nieuwe simkaarten het "home network" incorrect is ingesteld, waardoor je roaming aan moet zetten om data te gebruiken.
Dat is standaard bij Tele2. Geen idee waarom.
quote:
aawe mwan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:59:
Hoe "koop" je dan 10 MB via sms? Moet je dat maar raden?
Of zoals iemand op Facebook vroeg (maar Bliep negeert daar alles): "ik moet online zijn, kan ik niet gewoon voor 10 euro tegelijk data kopen?"...

• AW_Bos

AW_Bos

⏰ Time after time ⏰

Je krijgt gewoon een SMSje, zodra de bodem in zicht is:
quote:
Hoi, je hebt nu 80% van je data verbruikt. No worries, even rustig aan doen en anders kun je altijd 10MB voor 0,25 bijkopen in de app of sms '10MB' naar 1350.
Je kan ook tegoed SMSn naar 1350. Je ziet dan je bel- en datategoed.

• HallonRubus
  • Nu online
Weet iemand dan hoe je via sms het 0.25 tarief aanzet? Want als je zoals voorheen AAN smste, dan wordt direct het 0.50 terief aangezet.

• RemcoDelft
quote:
sdk16420 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:47:
Weet iemand dan hoe je via sms het 0.25 tarief aanzet? Want als je zoals voorheen AAN smste, dan wordt direct het 0.50 terief aangezet.
SMS "light". Een overzichtje zou fijn zijn....

Krijg je na het light tarief dan voor 25 cent 57 MB, of krijg je dan 10 + 10 = 20 MB voor 25 + 25 = 50 cent?

RemcoDelft wijzigde deze reactie 29-04-2015 20:49 (15%)

• HallonRubus
  • Nu online
quote:
RemcoDelft schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:48:
[...]

SMS "light". Een overzichtje zou fijn zijn....

Krijg je na het light tarief dan voor 25 cent 57 MB, of krijg je dan 10 + 10 = 20 MB voor 25 + 25 = 50 cent?
Dan wordt het dus dit, die uit het laatste rijtje zullen alleen ook niet meer kloppen (was nog voor de oude Bliep):

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devata
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 03-11 10:02
Iemand al een goed alternatief gevonden voor bliep? Of beter gezegd, ervaringen met de alternatieven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polopolo150
Zelf gebruik ik een tijdje Robin Mobile. Helaas heb ik binnen gebouwen slecht bereik (met *bliep was dit veel beter) maar gelukkig ben ik wel weer vrij met het gezeik dat ik tegen een laag limiet aankom als ik een dag op pad ga.

Kan gewoon Spotify en Netflix gebruiken zoals ik bij *bliep deed maar dan met een nog hogere snelheid dan bij het oudere *bliep. :)

Mocht *bliep eind dit jaar met 4G hun databundel groter maken of de problemen met Tele2 worden opgelost dan denk ik nog eraan om terug te komen. Maar voorlopig zit ik wel goed nu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pa2ra
  • Laatst online: 11-12 20:14
quote:
polopolo150 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:59:
Zelf gebruik ik een tijdje Robin Mobile. Helaas heb ik binnen gebouwen slecht bereik (met *bliep was dit veel beter) maar gelukkig ben ik wel weer vrij met het gezeik dat ik tegen een laag limiet aankom als ik een dag op pad ga.

Kan gewoon Spotify en Netflix gebruiken zoals ik bij *bliep deed maar dan met een nog hogere snelheid dan bij het oudere *bliep. :)

Mocht *bliep eind dit jaar met 4G hun databundel groter maken of de problemen met Tele2 worden opgelost dan denk ik nog eraan om terug te komen. Maar voorlopig zit ik wel goed nu.
Welke variant van Robin Mobile heb jij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polopolo150
Robin mobile gewoon snel (800 kbps)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba

Tomba

quote:
Devata schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:55:
Iemand al een goed alternatief gevonden voor bliep? Of beter gezegd, ervaringen met de alternatieven?
Ik heb het opgelost met een dualsim telefoon waarbij ik de DualSim van mijn Vodafone Red gebruik voor de data en de Bliep* Sim om mijn andere nummer in de lucht te houden. Ik wacht rustig af tot Bliep* een wat realistischere dagbundel aanbiedt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
Tomba schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:53:
Ik wacht rustig af tot Bliep* een wat realistischere dagbundel aanbiedt.
Dat zie je nog gebeuren?

Hephaistos Game PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polopolo150
Dat hangt helemaal van Tele2 af. In de toekomst valt er bij hun meer te halen dan als ze bij T-Mobile waren gebleven dus ik zie nog wel wat gebeuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba

Tomba

quote:
Ja dat zie ik nog wel gebeuren ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devata
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 03-11 10:02
quote:
Tomba schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:53:
[...]

Ik heb het opgelost met een dualsim telefoon waarbij ik de DualSim van mijn Vodafone Red gebruik voor de data en de Bliep* Sim om mijn andere nummer in de lucht te houden. Ik wacht rustig af tot Bliep* een wat realistischere dagbundel aanbiedt.
Ik heb / had al een dual sim.ik gebruikte bliep als mooi prepaid data alternatief.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11-12 21:11

netblade

Sunrise

quote:
Tomba schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:49:
[...]

Ja dat zie ik nog wel gebeuren ja.
De vraag is of het dan niet te laat is, nu weet ik niet hoe representatief dit forum is, maar erg goed gaat het niet met bliep na de wijzigingen.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba

Tomba

quote:
netblade schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 07:57:
[...]

De vraag is of het dan niet te laat is, nu weet ik niet hoe representatief dit forum is, maar erg goed gaat het niet met bliep na de wijzigingen.
Je realiseert je hopelijk wel dat je op een forum zelden de mensen treft die tevreden zijn he :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

quote:
Tomba schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:01:
[...]

Je realiseert je hopelijk wel dat je op een forum zelden de mensen treft die tevreden zijn he :)
Dat realiseer ik me, maar het is wel zo dat je nu flink benadeeld wordt als je veel data gebruikte voorheen. Daarom heb ik geen bliep meer, bellen doe ik vooral over internet ;)
Sterker nog, toen ik nog in een telecomzaak werkte verkocht ik bliep als warme broodjes, onbeperkt data voor 15 euro in de maand, dat vond men wel fijn. Dat gaat nu natuurlijk niet meer op met die 60mb per dag.

netblade wijzigde deze reactie 12-05-2015 08:04 (21%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba

Tomba

quote:
netblade schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:04:
[...]

Dat realiseer ik me, maar het is wel zo dat je nu flink benadeeld wordt als je veel data gebruikte voorheen. Daarom heb ik geen bliep meer, bellen doe ik vooral over internet ;)
Sterker nog, toen ik nog in een telecomzaak werkte verkocht ik bliep als warme broodjes, onbeperkt data voor 15 euro in de maand, dat vond men wel fijn. Dat gaat nu natuurlijk niet meer op met die 60mb per dag.
Ah dan snap ik wat je bedoelt. Ik kan me inderdaad voorstellen dat ze die klanten kwijt zijn, maar voor mensen die weinig bellen en data gebruiken (zeg maar de babyboomers en ouder) lijkt het me een uitstekende propositie. Het probleem is een beetje dat mensen onrustig worden van een harde limiet. Ik gebruik(te) Bliep* als backup en heb persoonlijk de daglimiet van 67MB slechts een keer of 2-3 overschreden. Meestal kwam ik uit op rond de 30-40MB, al had ik destijds wel bijna overal toegang tot WiFi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Vroegr gebruikte ik Bliep als tweede-sim in een dual sim telefoon. Normaliter kon ik met dagelijk gebruik terecht bij locale wifi netwerken of desnoods Ziggo Wifispots, als ik echt mobiele data nodig had, zette ik voor 50 cent Bliep aan. Maar dan heb ik het over een dagje weg: google maps, veel browsen, streaming audio en video. Nu ben je daar snel klaar mee :(

Hephaistos Game PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemcoDelft
quote:
Tomba schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:09:
Ah dan snap ik wat je bedoelt. Ik kan me inderdaad voorstellen dat ze die klanten kwijt zijn, maar voor mensen die weinig bellen en data gebruiken (zeg maar de babyboomers en ouder) lijkt het me een uitstekende propositie.
Precies! Ideaal voor mensen die alleen weinig bellen, 1 cent per (deel van) 12 seconden is erg goedkoop. Maar ze begonnen als jongerenprovider, niet bejaardenprovider.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba

Tomba

quote:
RemcoDelft schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:43:
[...]

Precies! Ideaal voor mensen die alleen weinig bellen, 1 cent per (deel van) 12 seconden is erg goedkoop. Maar ze begonnen als jongerenprovider, niet bejaardenprovider.
Daar heb je ook wel weer gelijk in. Eigenlijk is het niet meer van deze tijd om zo weinig data te leveren als je je inderdaad op Fben/Twitterende/Appende jongeren zou richten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polopolo150
Ik zie in een tijd waar overal wifi is nog wel potentie in *bliep met dit model.

Ook zijn er veel ouders die nog telefoonkosten betalen voor hun zoon/dochter. Met *bliep is het dan ideaal om dat in de hand te houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie1
Ik kom laatste dagen 'ineens' zonder netwerk te zitten met mijn Bliep simkaart.
Dan wil ik bellen en dan staat er 'Beperkte netwerktoegang' of 'geen netwerk'.
Getest met zowel dumbphone als smartphone(Android), zelfde issue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

quote:
timmie1 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:21:
Ik kom laatste dagen 'ineens' zonder netwerk te zitten met mijn Bliep simkaart.
Dan wil ik bellen en dan staat er 'Beperkte netwerktoegang' of 'geen netwerk'.
Getest met zowel dumbphone als smartphone(Android), zelfde issue.
Dat ligt niet zo zeer aan bliep maar aan Tele2, dit soort problemen had ik heel vaak toen ik nog in de telecomretail zat,
Ik loste dit altijd zo op :
Android:

> Kies APP Tele2 Menu (Samsung) / SIM Toolkit (HTC) zoek naar de App die eruit ziet als een SIM kaartje met grijs tandwiel ervoor.

> Kies SIM Menu
> Selecteer SIM
> “Automatische SIM selectie” aanklikken

Ik weet niet of bliep dit ook heeft, maar dit loste vrijwel alle problemen op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

⏰ Time after time ⏰

Mijn beltegoed maak ik nu op, en ga dan over op Simyo. Dat schamele limiet overschrijd ik steeds. Zeker in het weekend als ik lekker op pad ben....

Jammer dat je niet kan kiezen om internetbundels op te sparen en te spreiden over een hele maand, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gezien de geringe hoeveelheid data die je nu krijgt voor je halve euro zou ik het een zeer goede zaak vinden om de klant een evt. niet gebruikt deel daarvan op een dag met weinig verbruik te laten opsparen zodat het alsnog op een dag met hoger gebruik door de klant verbruikt kan worden bovenop die 67MB.

En ook dat zo opgespaard tegoed evt. aan een ander nummer 'geschonken' kan worden.

Zouden ze wel eens een stuk sympathieker door kunnen worden in de ogen van veel nu teleurgestelde klanten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HallonRubus
  • Nu online
Ik zie nu pas dat de dagabo's niet meer tot 0:00 lopen maar tot 4:00 (net als bij de NS). Toch mooi meegenomen als je het vaak laat maakt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemcoDelft
Tenzij je dacht net na middernacht een 24-uurs-bundel te kopen, dan valt dat mooi tegen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie1
quote:
RemcoDelft schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:44:
Tenzij je dacht net na middernacht een 24-uurs-bundel te kopen, dan valt dat mooi tegen...
jep, heb ik al meerdere malen meegemaakt. Ze hebben na een mailtje beloofd dit duidelijker op hun site te gaan zetten.

Overigens iemand al ervaring met The New *Bliep in het buitenland. Zowel EU als non-EU?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
RemcoDelft schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:44:
Shit. Das inderdaad zuur.
Maar dat was hetzelfde als dat je vroeger om 23:10 ineens dringend internet nodig hebt.

Hephaistos Game PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemcoDelft
quote:
timmie1 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:12:
jep, heb ik al meerdere malen meegemaakt. Ze hebben na een mailtje beloofd dit duidelijker op hun site te gaan zetten.
Op de site staat dit net alsof het nu tot 4 uur de volgende dag geldt. Dat zou heel redelijk zijn, dus 28 uur voor een dagbundel. Nu is het onduidelijk en begint de "dag" op een hele andere tijdzone dan Nederland.
quote:
Overigens iemand al ervaring met The New *Bliep in het buitenland. Zowel EU als non-EU?
Vorige week in Duitsland, 20 seconden gebeld. Dat kostte 7 cent. Bliep claimt 6 cent per minuut, betalen per seconde. Bij navraag vroegen ze me het SIMkaartnummer en m'n emailadres, omdat ze op mijn telefoonnummer geen gesprekken konden vinden die dag... En het standaardverhaal dat "gesprekskosten binnenkort inzichtelijk gemaakt worden". Ik heb het maar opgegeven, voor je het weet verpesten ze meer aan mijn nummer! Maar houd er dus rekening mee dat het wel eens 3 keer zo duur kan zijn als verwacht (waarmee ze trouwens ook de maximumtarieven in de EU aan hun laars lappen!)...

• HallonRubus
  • Nu online
Hebben meer mensen hier problemen met geen bereik op plekken waar gewoon bereik zou moeten zijn. Minstens twee keer per dag haal ik mijn telefoon tevoorschijn en zie ik staan 'no service', terwijl een paar seconden later er opeens -70dBm ('5 streepjes') bereik is.

Ik vermoede eerst dat dit aan mijn telefoon lag, maar met een nieuw toestel heb ik dit nog steeds.

Overigens is het T-Mobile 4G netwerk echt lagwekkend qua bereik, heb in 3 weken op 2 plekken pas 4G in m'n statusbalk zien staan.

• polopolo150
*bliep heeft toch nog geen 4G geactiveerd op hun netwerk?

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Ja, wanneer komt 4G? The only redeeming factor of the whole switch....

Hephaistos Game PC

• Tomba

Tomba

quote:
sdk16420 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:28:
Hebben meer mensen hier problemen met geen bereik op plekken waar gewoon bereik zou moeten zijn. Minstens twee keer per dag haal ik mijn telefoon tevoorschijn en zie ik staan 'no service', terwijl een paar seconden later er opeens -70dBm ('5 streepjes') bereik is.

Ik vermoede eerst dat dit aan mijn telefoon lag, maar met een nieuw toestel heb ik dit nog steeds.

Overigens is het T-Mobile 4G netwerk echt lagwekkend qua bereik, heb in 3 weken op 2 plekken pas 4G in m'n statusbalk zien staan.
*Bliep zit niet meer bij T-Mobile maar bij Tele2 (de hele aanleiding van het uitkleden van de propositie) dus als je al 4G had was het Tele2 :)

Ik merk dat ik gewoon *Bliep alleen nog gebruik om bereikbaar te zijn. Dualsim telefoon + Duosim van Vodafone voorzien in mijn data behoefte en voor outbound bellen kan ik ook onbeperkt terecht bij Vodafone..... (Heb Red Super) Daar waar ik voorheen iedere 1,5-2 maanden 20 euro aankocht heb ik sinds de omzetting niet eens wat van mijn tegoed gebruikt....

Tomba wijzigde deze reactie 28-05-2015 11:17 (6%)

• polopolo150
quote:
XanderDrake schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:00:
Ja, wanneer komt 4G? The only redeeming factor of the whole switch....
Heb net nog snel gevraagd aan *bliep. Planning staat nog steeds op eind 2015. :)

• HallonRubus
  • Nu online
quote:
Tomba schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:17:
[...]

*Bliep zit niet meer bij T-Mobile maar bij Tele2 (de hele aanleiding van het uitkleden van de propositie) dus als je al 4G had was het Tele2 :)
dat bedoelde ik idd
quote:
polopolo150 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:56:
*bliep heeft toch nog geen 4G geactiveerd op hun netwerk?
Geen 4G als in geen 800MHz frequenties ontvangen of als in geen 4G snelheden?

• polopolo150
Geen LTE/4G ferquenties bedoelde ik idd. Wat voor snelheden krijg je dan op 4G?

• HallonRubus
  • Nu online
quote:
polopolo150 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:27:
Geen LTE/4G ferquenties bedoelde ik idd. Wat voor snelheden krijg je dan op 4G?
Geen idee, ik had maar 5 seconden lang 4G staan, ik zat in de trein en internet stond niet aan :|

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:16
quote:
sdk16420 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:28:

Voortdurend: Krijg van diverse kanten berichten dat ik niet bereikbaar ben. Zelfs sms berichten lijken regelmatig niet aan te komen en verzonden te worden.

*(heb zelfs al van de bliep helpdesk 2x een andere simkaart gekregen.)

Ik krijg trouwens ook regelmatig geen sms dat mijn bundel op 80% zit. (of soms pas als bundel al uren op is..) Zou trouwens fijn zijn als ze ook een sms sturen als de bundel helemaal op is.

nachtnet zonder hoofdletter - VAO F1 spullen te koop - o.a. Renault F1 Horloge + Renault R27 modelauto

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik heb het test NL Alert bericht vandaag niet ontvangen, jullie wel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mooiboi
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 16:45
quote:
Tomba schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:40:
Ik heb het test NL Alert bericht vandaag niet ontvangen, jullie wel?
Ja, kreeg hem om 12:17 binnen op mijn microsoft 535.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:57
Ik ook niet op mijn Lumia 730.

Kan eraan liggen dattie in mijn 2e sim-slot zit, maar heb er uberhaubt geen n gekregen - ook niet via mijn Telfort-sim.

• RemcoDelft
De bliep "app" heeft een update: hij werkt nu altijd (via dataconnectie), ook als je geen tegoed hebt! Heel handig, maar ik ben nu benieuwd hoe ze dat doen. Deep Packet Inspection lijkt me de enige manier, en voor zover ik weet is dat niet toegestaan in Nederland. Iemand die dit weet?

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
RemcoDelft schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:30:
De bliep "app" heeft een update: hij werkt nu altijd (via dataconnectie), ook als je geen tegoed hebt! Heel handig, maar ik ben nu benieuwd hoe ze dat doen. Deep Packet Inspection lijkt me de enige manier, en voor zover ik weet is dat niet toegestaan in Nederland. Iemand die dit weet?
Ik denk dat data via sommige IPs van interne servers/gateways niet mee tellen als data verbruik.

Hephaistos Game PC

• RemcoDelft
Gewoon alleen toegang tot bepaalde IPs, dat klinkt op zich nog best logisch :) En veel eenvoudiger :)

RemcoDelft wijzigde deze reactie 12-06-2015 13:35 (12%)

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
RemcoDelft schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:35:
Gewoon alleen toegang tot bepaalde IPs, dat klinkt op zich nog best logisch :) En veel eenvoudiger :)
Lang lang geleden heb ik van dat soort IPs dankbaar gebruik gemaakt. Onbeperkt GPRS internet (ipv 2mb data limiet) bij Orange via een IP forwarding van een server die ze waren vergeten uit te zetten 8)

Hephaistos Game PC

• HallonRubus
  • Nu online
Fijn, nu hoef ik al die sms codes niet meer te onthouden :+

• HallonRubus
  • Nu online
quote:
Hoe werkt bellen in het buitenland?

Bellen in het buitenland werkt iets anders dan je gewend bent, alsje iemand probeert te bellen werkt het als volgt:
1) Bel het nummer, er wordt direct opgehangen
2) Een paar seconden later wordt je gebeld door een onbekend nummer
3) Zodra je opneemt, begint de telefoon over te gaan bij de ander.
Als de persoon opneemt heb je contact!
Is dit normaal tegenwoordig? Lijkt wel alsof ze je gewoon laten doorverbinden met een VOIP dienst.

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:02

The_Wireless_Guy

Cool icon still not found

quote:
sdk16420 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:33:
[...]

Is dit normaal tegenwoordig? Lijkt wel alsof ze je gewoon laten doorverbinden met een VOIP dienst.
Dat heet USSD Callback. Das een redelijk oude techniek om prepaid gesprekken in het buitenland mogelijk te maken zonder CAMEL.

CAMEL is weer techniek die het mogelijk maakt om diensten in je eigen netwerk ook op andere netwerken te kunnen leveren.

*Bliep heeft dit omdat Tele2 nog geen CAMEL gebruikt. T-Mobile waar *Bliep eerst gebruik van maakte had dat wel vandaar terugvallen op USSD Callback

Redacteur 4Gmasten.nl

• timmie1
quote:
sdk16420 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:33:
[...]

Vroeger had je dat ook met prepaid, dan moest je het gesprek aanvragen door midden van *100*nummer# te bellen. Vervolgens werd je teruggebeld, je betaalt dan het tarief alsof je zelf belt.
Ik dacht zelf dat dit systeem al heel lang uit de wereld geholpen was? Het wordt namelijk zo wel omslachtig om te bellen via roaming en ik denk niet dat de gebruiker het op prijs stelt...
quote:
RemcoDelft schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:30:
Dat is inderdaad een gewone ip-whitelist. Werd vroeger veel vaker gebruikt, o.a. bij Vodafone Live. Dan werd er geen data berekend als je binnen de Vodafone Live omgeving bleef. Hetzelfde met I-Mode bij KPN.

Vraag me wel af hoe ze dit juridisch geregeld hebben, Vodafone is laatst nog op de vingers getikt omdat ze dataverkeer van Spotify niet van de databundel af lieten gaan. Je mag blijkbaar vanwege netneutraliteit geen enkele onderscheid maken tussen verbruikte data.

timmie1 wijzigde deze reactie 15-06-2015 23:26 (42%)

• netblade

netblade

Sunrise

Ik denk dat je het over Hi hebt, deze had onbeperkt streamen met spotify, nu is dat 'probleem' opgelost door het over te laten gaan naar KPN waarbij je geen onbeperkt streamen hebt met spotify.

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:16
weer eens een langdurende storing vandaag...

eens kijken hoelang het duurt voor het tegoed van vandaag weer terug gestort wordt.

https://twitter.com/bliep/status/611173866082279424
quote:
*bliep
‏@bliep De internet storing is verholpen. Iedereen die tijdens de storing een bundel aan had staan krijgt deze in de loop van de week teruggestort.

nachtnet wijzigde deze reactie 18-06-2015 00:00 (47%)

nachtnet zonder hoofdletter - VAO F1 spullen te koop - o.a. Renault F1 Horloge + Renault R27 modelauto

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10-12 08:44
Bliep Failliet

bron: Nu.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12-12 22:08

arnoudwokke

Redacteur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HallonRubus
  • Nu online
Ik vraag me af waar het mis is gegaan, maar waarschijnlijk hebben (hadden) ze gewoonweg te weinig klanten om zelfstandig te kunnen bestaan en alle diensten zelf winstgevend op te kunnen zetten.

Artilium lijkt iig niet de intentie te hebben om het binnen korte tijd weer door te verkopen:
"With the acquisition of *bliep and its customer base, we are adding a very exciting brand to our business and are expanding our mobile retail offering internationally," Chief Executive Bart Weijermars said in a statement.

"In addition to brand and customers, Artilium will also acquire the technology that offers the simple and flexible customer interaction software linked to the Artilium enabling platform which will provide Artilium with the opportunity to provide a more comprehensive offering to other customers of its platform as well," he added.
Curieus dat deze Bart Weijermars overigens CEO van T-Mobile NL is geweest (er waren immers geruchten in het begin dat T-Mobile een vinger in de pap had bij *bliep)

Oh en kennelijk was *bliep al klant van Artilium:
Artilium announced it has signed a new agreement with T-Mobile Netherlands to use its network to offer the cloud-based ARTA platform to new MVNOs. Artilium said its platform helps MVNOs reduce their time to market and charges on a pay-as-you-go basis. The company is in talks with multiple MVNOs to use the ARTA platform from early 2015. Artilium is active in 11 countries and uses the T-Mobile network in the Netherlands to provide MVNE services to providers such as Bliep, MobileCare and Yellow Mobile.
Dus misschien dat ze van plan zijn om *bliep gewoon als proeftuin voor hun product willen gebruiken.

EDIT:
Blog van *bliep:
http://blog.bliep.nl/blie...-het-nu-verder-met-bliep/

HallonRubus wijzigde deze reactie 07-07-2015 17:03 (28%)

• timmie1
Ik krijg sinds vanochtend geen verbinding meer met het netwerk van *Bliep.
Simkaart in een andere telefoon steken helpt niet. Is er een algemene storing?

• Mark451
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 27-08-2015
Wel grappig, volgens bliep zou 90% van de klanten genoeg hebben aan 67 MB per dag, dan is het toch wel opmerkelijk dat na die wijziging van onbeperkt internet, een paar maanden later, van 50.000+ klanten naar 21.000 klanten zijn gegaan.

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:55
Voor mij als buitenlander met zo nu en dan een paar dagen in Nederland is Bliep nog steeds ideaal, maar inderdaad ik lever hen vrijwel niets op, en als inderdaad in 2016 roaming in de EU wordt afgeschaft dan heb ik er weinig meer aan, enkel een manier om mijn Nederlandse nummer in leven te houden.

specs

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02:47
quote:
timmie1 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:49:
Ik krijg sinds vanochtend geen verbinding meer met het netwerk van *Bliep.
Simkaart in een andere telefoon steken helpt niet. Is er een algemene storing?
Ik gebruik *Bliep alleen als reserve, maar nav jouw bericht even gecontroleerd. Netwerk werkt gewoon hier.

• Bart95
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22-11 23:46
quote:
Mark451 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:01:
Wel grappig, volgens bliep zou 90% van de klanten genoeg hebben aan 67 MB per dag, dan is het toch wel opmerkelijk dat na die wijziging van onbeperkt internet, een paar maanden later, van 50.000+ klanten naar 21.000 klanten zijn gegaan.
Ik denk dat die 90% best zou kunnen kloppen (denk alleen dat ze hiervoor per klant het gemiddeld gebruik per dag hebben genomen en dan 10% hoger als 67MB per dag uitkwam, terwijl er ook mensen zijn die een dag 100 MB gebruikte en de andere 20 MB en waarvoor dus de 67 MB limiet alsnog ongunstig is). Ook werd er actie van klanten verwacht (je werd niet automatisch overgezet). Er zullen een aantal klanten zijn die dit gewoon niet gedaan hebben denk ik. Maar ik had bijvoorbeeld altijd zat aan 67MB maar ben doordat ik een nieuwe simkaart moest vragen toch gaan vergelijken met andere providers en heb toen gezien dat ik bij een andere provider goedkoper uit was met dit verbruik. Bellen en sms'en is wel erg goedkoop geworden, iedere prepaid klant die geen internet gebruikt zou ik deze provider aanraden.

Bart95 wijzigde deze reactie 10-07-2015 17:08 (13%)

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*