Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 09:43

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Turps schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:37:
Hey, vraagje over *bliep!

Ik overweeg bliep voor een telefoon waar heel af en toe data gebruikt moet worden om whatsapp te ontvangen, zeg, 2 a 3 keer per maand. Als je dus een een bundel activeert, kan je die dan ook gelijk weer uitzetten, zodat je aan het einde van de dag er niet meer aan hoeft te denken om hem uit te zetten? Ik bedoel dus wel dat de bundel dezelfde dag nog actief is, maar je keuze voor morgen alvast doorgegeven is. Ik hoor heel graag de ervaringen hierover van een bliep gebruiker!

Groet,

Turps
Ja dat kan, aanzetten gaat per direct, je kan dan ook meteen weer uitzetten en dan wordt de volgende dag niet verlengd. Moment van verlengen ligt ergens rond 03:00 uur dus je kan tot dan data gebruiken.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:04
Onlangs kreeg ik een mailtje van Bliep:

Let op! Je hebt al bijna 6 maanden niet opgewaardeerd, doe dit snel en voorkom dat je SIM-kaart niet meer werkt.

Nu heb ik dat al langer dan een half jaar niet gedaan, maar er is een aantal keer 1 cent bijgeschreven door de helpdesk. Ook hoefde eerder alleen af en toe tegoed gebruikt te worden, maar niet opgewaardeerd. Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:47:
[...]
Moment van verlengen ligt ergens rond 03:00 uur dus je kan tot dan data gebruiken.
Dit hadden ze vroeger moeten doen. :(

Hoewel, er was vroeger ook een bug dat je nog een paar dagen extra internet had als je het een dagje aanzette zolang de verbinding van 3G niet verbrak :P Dit in het tijd van onbeperkt internet trouwens.

* polopolo150 mist die tijden enom.

[ Voor 10% gewijzigd door polopolo150 op 06-10-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 00:35
antidote schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:54:
Onlangs kreeg ik een mailtje van Bliep:

Let op! Je hebt al bijna 6 maanden niet opgewaardeerd, doe dit snel en voorkom dat je SIM-kaart niet meer werkt.

Nu heb ik dat al langer dan een half jaar niet gedaan, maar er is een aantal keer 1 cent bijgeschreven door de helpdesk. Ook hoefde eerder alleen af en toe tegoed gebruikt te worden, maar niet opgewaardeerd. Of heb ik iets gemist?
Dat is nieuw, nog nooit zo'n mailtje van *Bliep gehad. Sinds de laatste 3 keer dat ik een vraag stelde überhaupt nooit meer wat van hen vernomen.

Ik krijg ook met enige regelmaat €0,01 van de klantenservice, ook al heb ik redelijk recent nog opgewaardeerd. Ik las een tijdje geleden al ergens dat *bliep gebruikers tegenwoordig eens per 3 maanden geld moeten opwaarderen, maar blijkbaar werd dat tot nu toe nog niet echt gehandhaafd.
polopolo150 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:18:
[...]

Dit hadden ze vroeger moeten doen. :(

Hoewel, er was vroeger ook een bug dat je nog een paar dagen extra internet had als je het een dagje aanzette zolang de verbinding van 3G niet verbrak :P Dit in het tijd van onbeperkt internet trouwens.
Dat klopt! :P
* polopolo150 mist die tijden enom.
Me too.

Iemand nog iets nieuws te melden over *Bliep, wellicht mbt veranderingen op korte termijn door de fusie met T-Mobile?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Laatst online: 00:04
timmie1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 15:45:
Dat is nieuw, nog nooit zo'n mailtje van *Bliep gehad. Sinds de laatste 3 keer dat ik een vraag stelde überhaupt nooit meer wat van hen vernomen.

Ik krijg ook met enige regelmaat €0,01 van de klantenservice, ook al heb ik redelijk recent nog opgewaardeerd. Ik las een tijdje geleden al ergens dat *bliep gebruikers tegenwoordig eens per 3 maanden geld moeten opwaarderen, maar blijkbaar werd dat tot nu toe nog niet echt gehandhaafd.
Per kwartaal opwaarderen gaat 'm niet worden, dus binnenkort ben ik weg bij Bliep. Actief gebruiken deed ik het al een tijd niet meer. Een dagbundel van 67 MB is niet meer van deze tijd, en de snelheid daarvan ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
SMS van Tele2 (op mijn Bliep simkaart):
Beste klant, belangrijk nieuws: Tele2 stopt op 15 november 2020 met prepaid. Geen zorgen, je kunt nu gratis overstappen naar T-Mobile prepaid. Dan behoud je je nummer en beltegoed en je krijgt 10,- beltegoed cadeau. Dit aanbod is geldig t/m 14-12-2019.

Ik heb even gekeken, T-Mobile heeft een hele lading bundels maar weinig interessants. Deze SMS kwam niet van Bliep zelf, dus ik weet niet wat Bliep zelf over een jaar gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:57
Misschien wel interessant voor de mensen die bij bliep de dag bundels gebruiken.

Aldi Talk prepaid heeft nu een data dag bundel, 1 euro voor 200 mb: https://www.alditalk.nl/data-bundles/data-dag-bundel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Huh.. Als ik tele2 op twitter moet geloven, stopt ook bliep met hun diensten, kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 21:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zit op Twitter een beetje te neuzen, maar het lijkt erop dat Bliep nog steeds door Artilium wordt beheerd (dat merk ik op uit SIDN), en dat ze gebruik maken van de pre-paid faciliteiten van Tele2. Het is inmiddels bekend dat Tele2 haar pre-paid diensten zal opheffen vanaf 15 november 2020 (volgend jaar dus).

Wie weet dus mogelijk ook in de toekomst de pre-paid faciliteit van Bliep. Mogelijk zal Artilium zelf een pre-paid faciliteit moeten opzetten om je saldo te beheren.

De SMS die velen hebben gekregen over de overstap, lijkt te berusten op een fout van Tele2:

Aldus Bliep via mail (zal wel copy/paste zijn vanwege de aanloop aan mails :P):
Gelieve die SMS van Tele2 te negeren. Tele2 heeft die SMS foutief naar *bliep klanten verstuurd. *Bliep zal binnenkort de klanten informeren over hoe ze *bliep verder kunnen blijven gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 15-11-2019 14:30 . Reden: wat nuance ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
AW_Bos schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:23:
Ik zit op Twitter een beetje te neuzen, maar het lijkt erop dat Bliep nog steeds door Artilium wordt beheerd (dat merk ik op uit SIDN), en dat ze gebruik maken van de pre-paid faciliteiten van Tele2. Het is inmiddels bekend dat Tele2 haar pre-paid diensten zal opheffen vanaf 15 november 2020 (volgend jaar dus).

Wie weet dus mogelijk ook in de toekomst de pre-paid faciliteit van Bliep. Mogelijk zal Artilium zelf een pre-paid faciliteit moeten opzetten om je saldo te beheren.

De SMS die velen hebben gekregen over de overstap, lijkt te berusten op een fout van Tele2:

Aldus Bliep via mail (zal wel copy/paste zijn vanwege de aanloop aan mails :P):

[...]
Ik lees hier net wat meer info over: https://www.telecompaper....ar-bliep-klanten--1316400

Ze stoppen dus niet, en blijven voorlopig op het Tele2 netwerk.

Al vraag ik mij af hoelang dat nog kan, want volgens mij is t-mobile al flink bezig om het tele2 netwerk af te breken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:54

ofc

Vandaag heb ik een email ontvangen dat *bliep 1 februari overstapt van Tele2 naar T-Mobile. De tarieven wijzigen, er komen andere bundels en de simkaart moet omgewisseld worden:
https://www.bliepshop.nl/bliep-vernieuwt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:36
ofc schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 00:23:
Vandaag heb ik een email ontvangen dat *bliep 1 februari overstapt van Tele2 naar T-Mobile. De tarieven wijzigen, er komen andere bundels en de simkaart moet omgewisseld worden:
https://www.bliepshop.nl/bliep-vernieuwt
Vreemd op hun eigen site: https://www.bliep.nl/info staat niks vermeld :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 00:02
Nee inderdaad. Ik krijg bijna het gevoel dat dat mailtje phishing is om mensen (a) data af te troggelen of (b) stiekum over te zetten naar een andere provider .... ?

Heel vreemd allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Is het wel toegestaan om in zo een korte tijd te moeten overstappen? Daar staat normaal gesproken toch altijd een maand op?

Als iemand nu even in het buitenland is ofzo , ben je dus zo je nummer kwijt.

Ook vreemd, dat ze helemaal gestopt zijn met de dag bundels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:54

ofc

pa2ra schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:37:
[...]

Nee inderdaad. Ik krijg bijna het gevoel dat dat mailtje phishing is om mensen (a) data af te troggelen of (b) stiekum over te zetten naar een andere provider .... ?

Heel vreemd allemaal
Het komt wat onbetrouwbaar over door het gebruik van al die verschillende domeinen, maar de mail lijkt me echt.
  • De mail kwam binnen op het email adres wat ik alleen voor bliep gebruik.
  • [Edit 13:18] Inmiddels is https://www.bliep.nl/main helemaal bijgewerkt en wordt er doorgelinkt naar https://www.bliepshop.nl/...id-plus-bestaande-klanten
  • In de email nieuwsbrief van 2016-04-13 is bliepshop.nl al aangekondigd:
    Beste *blieper...

We hebben lang niks van ons laten horen en willen je in ieder geval even laten weten dat we je niet vergeten zijn. Daarom hebben we ook een verrassing bijgesloten.
    Afgelopen jaar zijn we vooral druk geweest met de verhuizing naar een ander netwerk, maar inmiddels zijn we weer goed op dreef. We groeien lekker en maken nieuwe plannen.
    We zijn ook de *bliepshop gestart (bliepshop.nl). Een webshop waar we nu toestellen aanbieden.
    ....

[ Voor 3% gewijzigd door ofc op 18-01-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ofc schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:07:
[...]

Het komt wat onbetrouwbaar over door het gebruik van al die verschillende domeinen, maar de mail lijkt me echt.
Ahh nu wel, vanochtend op de bliep website stond dit:
Er ligt een nieuwe simkaart voor je klaar. We moeten je deze toesturen omdat we niet langer gebruik kunnen maken van het netwerk van Tele2. We stappen over naar het best geteste 4G netwerk van T-Mobile. Klik hier om je gegevens in te vullen zodat we weten waar we de nieuwe simkaart naar toe kunnen sturen. Je nummer wordt automatisch overgezet na ontvangst. Het nog aanwezige beltegoed wordt begin februari bijgeboekt op je nieuwe simkaart. Nieuw beltegoed kan je online opwaarderen. Tele2 beltegoed vouchers zijn hierna niet meer bruikbaar. Ons aanbod is wel iets veranderd, maar goed nieuws: we zijn nog steeds de Goedkoopste prepaid van Nederland.
Er nog niet op namelijk, nu wel. Nieuwe aanbod is niet denderend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Bellen van 1 cent per 12 seconden naar 7 cent per minuut is wel jammer maar dat zijn de kosten niet.
Het wegvallen van dagbundels voor maandbundels maakt dus eigenlijk dat elke bundel 30 i.p.v. 1 dag geldig is, maar wel jammer dat ze de tarieven per MB nu ook flink verhoogd hebben.

Ik vind het wel jammer dat er ook buiten de bundel voor 7 cent per MB data verbruikt kan worden, met name omdat vanalles in Android dat op de achtergrond gewoon gebruikt. Dat betekent dus data uitzetten als ik het een tijdje niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Ik vind het ook maar allemaal behoorlijk dure bundels voor wat je krijgt.

Neem nou de 1500mb bundel voor 12,50 per maand. Met vodafone prepaid heb je 2GB voor 9 euro.

Bliep was toch ook bekend van de dag bundels, al jaren, dat je dan ook maandbundels erbij wilt doen, dat lijkt me prima.

Maar om ze dan helemaal niet meer aan te bieden, ik denk dat ze nu nog minder klanten gaan overhouden dan dat ze al hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Laatst online: 21:54
Bij Lebara One betaal je maar 1ct per MB prepaid, pas vanaf de 750MB bundel is bliep dus nog interessant wat betreft prepaid internet, maar zoals hierboven vermeldt heb je voor die bedragen andere voordeligere alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Jammer dat onbeperkt internet zoals vroeger niet mogelijk is. Juist in deze tijden van onbeperkt internet.

Ik zou zo weer teruggaan naar het 50 cent per dag abo van 384kb/s. Het werkte prima voor mij. Ondanks dat ben ik nu wel spoiled met wat Tele2 nu aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
T-Mobile zal dat wel niet toelaten :)

Destijds toen bliep dat aanbood zaten we nog op 3G, waardoor het misschien wat problemen op het netwerk kon geven.

Nu zou dat met 4G echt geen problemen meer moeten geven op zo een (lage) snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Weet iemand of je nog een mailbevestiging krijgt als je de nieuwe simkaart aangevraagd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Ik logde vanochtend in in de *bliep app om te kijken wat mijn saldo is, heb even wat tegoed van de ene naar een andere simkaart overgeboekt (ik heb meerdere simkaarten). Nu probeer ik in te loggen, maar krijg een foutmelding. Heeft iemand anders dat nu ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaronK88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-11-2024
pa2ra schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:01:
Weet iemand of je nog een mailbevestiging krijgt als je de nieuwe simkaart aangevraagd hebt?
Ja die krijg je. Misschien in de spambox?
Ook kan ik nog inloggen om mijn tegoed te zien, vorig weekend kon ik dat niet. Wellicht dat ze hier ook mee bezig zijn voor de oversluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
AaronK88 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:43:
[...]

Ja die krijg je. Misschien in de spambox?
Ook kan ik nog inloggen om mijn tegoed te zien, vorig weekend kon ik dat niet. Wellicht dat ze hier ook mee bezig zijn voor de oversluiting.
Vreemd. Ik heb geen mail gehad. Hoe lang zat er bij jou tussen het invullen van het formulier en het ontvangen van de mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Update: alles nog een keer ingevoerd en nu 2x mail gehad. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Iemand de nieuw simkaart al ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ja, dat vroeg ik me ook af: iemand de simkaart al ontvangen? Hier moeten 2 simkaarten binnenkomen, maar nog niet 1 gehad. en dat terwijl 1 februari al a.s. zaterdag is. Het gaat wel allemaal op het laatste nippertje bij bliep. Zou me niets verbazen als de portering eerder plaatsvindt dan de nieuwe sim binnen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaronK88
Ik heb zomaar t vermoeden dat niemand t nog binnen heeft.
Ik wacht ook nog op 2 sim’s, ieder op ander af te leveren adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:40
AaronK88 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:38:
Ik heb zomaar t vermoeden dat niemand t nog binnen heeft.
Ik wacht ook nog op 2 sim’s, ieder op ander af te leveren adres.
Hier inderdaad ook nog niks binnen, 19 januari bevestiging van de bestelling ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Gisteravond ontving ik een SMS-code voor nummerbehoud, 15 minuten geldig. Ik heb nog geen simkaart ontvangen en nog geen nummerbehoud aangevraagd. Dit last-minute gedoe van Bliep gaat niet helemaal soepel.

[ Voor 21% gewijzigd door RemcoDelft op 28-01-2020 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik heb ze een mail gestuurd omdat ik sinds 2017 nog een akkefietje heb met hun inlogsysteem. Nog steeds geen antwoord. Op de vorige mails sinds de overname door Artillium ook nooit antwoord gehad.

Nieuwe simkaart aanvragen lukt mij niet via de bliep website. Dus ik zit vanaf de deadline zonder mobiele communicatie I guess.

Tevens zie ik dat bliep nog steeds geen mogelijkheid biedt om je gegevens/account te verwijderen, is dat tegenwoordig niet verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaronK88
xyanide schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:08:
[...]

Hier inderdaad ook nog niks binnen, 19 januari bevestiging van de bestelling ontvangen.
Idem hier.

Heb er maar een mailtje aan gewaagd.
Zodra ik wat hoor laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
AaronK88 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:26:
[...]

Idem hier.

Heb er maar een mailtje aan gewaagd.
Zodra ik wat hoor laat ik het weten.
Heb hier net een mail binnen dat mijn bestelling is verzonden. Verwachte aankomstdatum: 1 feb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLYINGDUTCHMENN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-05-2020
Knip

Graag geen gebruik maken van Caps Lock, dit komt schreeuwerig over

[ Voor 96% gewijzigd door The Wizard op 02-02-2020 15:42 ]

FLYINGDUTCHMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Je kan trouwens niet opwaarderen met tmobile beltegoed vouchers, zoals destijds wel kon met tele2 vouchers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
Van de *bliep website:
Let op omruilactie verlengd tot eind februari. Alle reeds bevestigde aanvragen zijn in behandeling en zullen tijdig worden verwerkt. Alle induviduele vragen zullen worden beantwoord maar door drukte duurt dit iets langer dan je van ons gewend bent.

Je huidige *bliep Prepaid simkaart is vanaf 1 maart 2020 niet meer bruikbaar
Ze hebben de grens van 1 februari dus met een maand vooruitgeschoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 19:41

rick77

... get to the point!

FLYINGDUTCHMENN schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:50:
WAT ZOU JE ZEGGEN ALS JE PAK MELK VAN €0.85 NAAR €7.65 ZOU GAAN...…
Ander merk melk kopen en niet schreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Het ljkt me trouwens inderdaad onmogelijk om met t-mobile beltegoed op te waarderen op de nieuwe bliep simkaart.
Bliep is van artilium, dat daarna weer is overgenomen door Pareteum(het vreogere elephant talk). Pareteum heeft een eigen mvne(mobile virtual network enabler) op het netwerk van t-mobile. Choozze zat daar vroeger op(al zat daar nog een schil van speakup overheen).
Ik vind het overigesn wel belachelijk dat nu bleip op het eigen platform van pareteum draait het aabond nog duurder is geworden dan het was toen het nog bij tele2 zat.
Wat ik echt graag zou zien als nieuwe feature bij bliep is voicemail2email, wat choozze aanbood. Ik vind het heel opmerkelijk dat geen enkele provider dit nu nog aanbiedt, behalve spotstreaming.nl maar de hebben verder helemaal geen interessant aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:25:
Het ljkt me trouwens inderdaad onmogelijk om met t-mobile beltegoed op te waarderen op de nieuwe bliep simkaart.
Bliep is van artilium, dat daarna weer is overgenomen door Pareteum(het vreogere elephant talk). Pareteum heeft een eigen mvne(mobile virtual network enabler) op het netwerk van t-mobile. Choozze zat daar vroeger op(al zat daar nog een schil van speakup overheen).
Ik vind het overigesn wel belachelijk dat nu bleip op het eigen platform van pareteum draait het aabond nog duurder is geworden dan het was toen het nog bij tele2 zat.
Wat ik echt graag zou zien als nieuwe feature bij bliep is voicemail2email, wat choozze aanbood. Ik vind het heel opmerkelijk dat geen enkele provider dit nu nog aanbiedt, behalve spotstreaming.nl maar de hebben verder helemaal geen interessant aanbod.
Maar nu op het tele2 netwerkt kon/kan je wel met tele2 vouchers opwaarderen, dus als ze willen kan het best met tmobile ook wel.

Ik vond het in iedergeval wel handig, dat als ik buiten ofzo was en opeens zonder tegoed zou zitten, dat ik bij veel winkels even snel zo ene voucher kon kopen

Wat betreft het aanbod is die belachelijk slecht, waar slaat ook dat prepaid plus op? 5 euro per maand betalen om de tarieven te krijgen die je nu ook al had?

En de dag bundels?? nu ze weer op het tmobile netwerk zitten, zonder tele2 er tussen, zou je zeggen, dat ze weer iets leuks met die dag bundels zouden kunnen doen, wat doen ze, gewoon helemaal verwijderen.

Bliep had al weinig klanten, maar daar gaat waarschijnlijk nu nog meer van over blijven, en terecht, want elke verandering in de laatste jaren is alleen maar gewoon om het product slechter en veel duurder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: je kon met tele2 vouchers opwaarderen omdat bliep rechtstreeks op het tele2netwerk zat. Tele2 had deels een eigen netwerk(4g) en was mvne op het netwerk van t-mobile.
Met de nieuwe simkaarten gaat bliep niet rechtstreeks op het t-mobile netwerk, de mvne pareteum zit ertussen.
Een mvne heeft een eigen platform. Dit houdt in dat pareteum netwerkcapaciteit bij t-mobile inhuurt, maar verder verloopt alles via een eigen platform. Pareteum routeert zelf de telefoongesprekken/smsjes/internetdata via eigen servers en lijnen. Pareteum betaalt t-mobile dus voor de geleverde netwerkcappaciteit, en voor elk gebruik van het netwerk door klanten, maar niet voor de routering van telefoongesprekken/smsjes/data. In dit geval kan je dus ook niet opwaarderen met een t-mobile voucher, want anders zou t-mobile het geld krijgen voor diensten die pareteum zelf aanbiedt. het werkt eigenljik net als bellen via een zelf gebouwde voipcentrale, pareteum bouwt zelf een centrale waarbij zij kiezen hoe ze de gesprekken routeren in plaats van dat aan t-mobile over te laten.
In nederland zijn ook enkele mvno`s die direct op een netwerk zitten, robin mobile bijvoorbeeld gebruikte alleen een eigen platform voor hun app en daarbij horende dingen, maar liet verder alels rechtstreeks via kpn lopen. Maar lycamobile bijvoorbeeld werkt ook met een eigen mvne: www.plintron.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 23:49
Ik heb de simkaart binnen, maar er staat slechts in de brief dat ik een mail krijg wanneer het nummer is overgezet. Ik neem aan dat die gratis euro beltegoed en mb's dan pas in gaan. Dus ik steek hem nog niet in de telefoon. Erg benieuwd wanneer ik een mail krijg...

En ja, het is nogal belachelijk dat de prijzen zo verhoogd worden...
Enig ander prepaid kaartje bekend dat wel nog 5 ct/m (of minder) rekent?

edit: ik zie nu ook dat je VERPLICHT ELK half jaar moet opwaarderen om je nummer te behouden. :-(

[ Voor 11% gewijzigd door birdibird op 03-02-2020 00:24 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Laatst online: 21:54
birdibird schreef op zondag 2 februari 2020 @ 23:59:
Je kunt beter een Skype telefoonnummer oid nemen en via internet bellen als je echt geen abonnement wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaronK88
birdibird schreef op zondag 2 februari 2020 @ 23:59:
Ik heb de simkaart binnen, maar er staat slechts in de brief dat ik een mail krijg wanneer het nummer is overgezet. Ik neem aan dat die gratis euro beltegoed en mb's dan pas in gaan. Dus ik steek hem nog niet in de telefoon. Erg benieuwd wanneer ik een mail krijg...

En ja, het is nogal belachelijk dat de prijzen zo verhoogd worden...

edit: ik zie nu ook dat je VERPLICHT ELK half jaar moet opwaarderen om je nummer te behouden. :-(
https://www.prepaidsimkaa...d-en-geldigheid-beltegoed
Hier kun je zover mij bekend alle prepaid providers vergelijken.
Simyo is met 10ct p.m. de eerst volgende in rij. Wel met betere condities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
HallonRubus schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:54:
[...]

Je kunt beter een Skype telefoonnummer oid nemen en via internet bellen als je echt geen abonnement wil.
nop, ik woon in het buitenland, maar al mijn NL contacten hebben mijn 06 nummer al jaren, dus die ga ik niet opzeggen.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 21:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

fl2001 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:07:

Bliep had al weinig klanten, maar daar gaat waarschijnlijk nu nog meer van over blijven, en terecht, want elke verandering in de laatste jaren is alleen maar gewoon om het product slechter en veel duurder te maken.
* AW_Bos denkt terug aan de dagen toen *Bliep echt een jongerenproduct was. Echt elke hoek van de straat was voorzien van een *Bliep-sticker en en polsbandjes werden aan de lopende band uitgedeeld. Ik heb zelfs eens een kijkje op hun kantoor genomen (open dag) en wat mensen van *Bliep ontmoet die ik normaal enkel via Twitter sprak (en ja, iedereen had zijn eigen cliënt-manager leek het wel. Altijd was het Wilma die me hielp als ik een vraag had. :) ). Those were the times :)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
AaronK88 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:50:
[...]

https://www.prepaidsimkaa...d-en-geldigheid-beltegoed
Hier kun je zover mij bekend alle prepaid providers vergelijken.
Simyo is met 10ct p.m. de eerst volgende in rij. Wel met betere condities.
Klopt, Simyo is de volgende qua prijs. Ik heb het al een paar dagen kunnen testen, werkt goed en ik heb gelijk ook 4G bellen en WiFi bellen. Alleen wel wat duurder🤔

Ik denk dat ik mijn Bliep nummer maar daarheen ga migreren, want Bliep wordt steeds duurder en het product steeds slechter. Bovendien is er tegenwoordig totaal geen ondersteuning meer want de klantenservice (als die er überhaupt nog is) is onbereikbaar.
AW_Bos schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:47:
[...]

* AW_Bos denkt terug aan de dagen toen *Bliep echt een jongerenproduct was. Echt elke hoek van de straat was voorzien van een *Bliep-sticker en en polsbandjes werden aan de lopende band uitgedeeld. Ik heb zelfs eens een kijkje op hun kantoor genomen (open dag) en wat mensen van *Bliep ontmoet die ik normaal enkel via Twitter sprak (en ja, iedereen had zijn eigen cliënt-manager leek het wel. Altijd was het Wilma die me hielp als ik een vraag had. :) ). Those were the times :)
Ja, ik vind het ook erg jammer dat het zo gelopen is. Van een geweldig product met prima ondersteuning en grote klantenbase naar een uitgekleed duur product zonder ondersteuning waar enkele gebruikers vooral uit nostalgische redenen aan blijven hangen.
Ze waren wel goed in marketing overigens, soms zie je nog steeds een bus rondrijden of fietsen/lantaarnpalen/OV borden staan met zo'n sticker erop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Maar zou het ook gewoon niet zo zijn dat tmobile aan bliep maar weinig wil toestaan?

Destijds toen bliep nog goed bezig was, wou tmobile toch ook al van ze af.

Ik kan mij niet voorstellen dat ze bij bliep nou echt tevreden zijn over wat ze kunnen aanbieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
fl2001 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:53:
Destijds toen bliep nog goed bezig was, wou tmobile toch ook al van ze af..
T-Mobile wou niet van ze af maar T-Mobile wou het aflopende contract van *bliep verlengen met een (flinke) verhoging voor de data die geconsumeerd werd. *bliep HQ destijds was helemaal in de ban van de "mobiel internet voor 50 cent" concept dat ze het veranderde naar wat het hiervoor was. 67 mb per dag.

Ze hebben mij buiten schot toen gelaten in dit geval ondanks dat ik betaald werd om advies te geven betreft *bliep. Ik heb altijd gezegd dat de kracht van *bliep was dat het onbeperkt was. Of in ieder geval veel voor weinig, was ook goed geweest. Niet dat het 50 cent kostte per dag.

Maar goed. We zijn nu vele jaren verder en ik kan wat meer openheid geven wat betreft de begin dagen van *bliep vind ik. Werkelijk niemand op kantoor behalve ik maakte gebruik van *bliep. Iedereen had door de goede inkomen per uur die je bij *bliep kon verdienen de duurste iPhone abo's bij andere providers. Ik was ook de enige die met een budget Windows laptop op werk kwam. Mentaliteit was bijvoorbeeld: ls er een WIFi probleempje was dan ook "had je maar een Mac moeten kopen" als antwoord ipv mij te helpen. Dat de macs af en toe ook last ervan hadden in mindere maten is dan vervolgens weer iets waarin wel een WiFi reset even gedaan kon worden. En dan heb ik het niet eens gehad over de privé verhalen die speelde tussen medewerkers van HQ. Ze gedroegen zich dan ook naar hun leeftijd tegen elkaar. Dit paste ze ook toe in hun bedrijfsvoering waarin ik vond te specifiek gericht werd op de "tata/yuppen" jongeren die ze zelf ook zijn. Een bredere profilering ernaast zoals, ik zeg maar even wat, een gemiddelde FunX/101barz/straat jongere werd totaal niks mee gedaan. Je zat echt in de Amsterdamse rijke tata jongeren bubbel daar ipv een veel bredere gerichte publiek die je als klant aan kan trekken.

Je ziet nu dat *bliep eigenlijk nu pas toepast wat ik midden 10' al vertelde. Jongeren zijn niet meer de core business en dat belachelijk "alles op alles om product op 50 cent per dag aan te bieden" is ook weg. Dit had *bliep al moeten doen toen met die hele Tele2 debacle. 67 mb per dag sloeg echt nergens op wetende wat voor product het eerst was. Als *bliep de ballen had om volop in te gaan op enorm veel data/bellen/sms voor weinig te bieden, wat gerust wat meer had kunnen kosten dan dat het toen deed, hadden ze goud in handen. Helaas moesten ze "ons" niet, de gemiddelde Tweaker gebruiker die het om het onbeperkt deed. Eindstand: *bliep failliet gegaan. Blijf het een sneu verhaal vinden. Wel was dit echt het startsein van onbeperkt internet in Nederland nadat het in de ban werd gedaan, samen met Robin Mobile. Ben alleen bang dat een @arnoudwokke in een terugblik naar onbeperkt internet (ooit in de toekomst) dit niet meer dan een zinnetje of misschien niet gaat belichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik kreeg vandaag een nieuwe login van bliep.
Merkwaardig... je moet nu inloggen op bliep.overal.com en onder de mail staat: bliep is powered by overal mobiel bv.
Het laatste gepubliceerde nieuws over bliep was dat het in handen kwam van artilium, dat we dus nu als bliep-klanten weer bij een ander bedrijf zijn ondergebracht had wel wat duidelijker gecommuniceerd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
dicksterk schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:59:
Ik kreeg vandaag een nieuwe login van bliep.
Merkwaardig... je moet nu inloggen op bliep.overal.com en onder de mail staat: bliep is powered by overal mobiel bv.
Het laatste gepubliceerde nieuws over bliep was dat het in handen kwam van artilium, dat we dus nu als bliep-klanten weer bij een ander bedrijf zijn ondergebracht had wel wat duidelijker gecommuniceerd mogen worden.
Als ik het goed begrijp is *Bliep nu een merk van OveralMobiel geworden, die van het platform van Artilium/Paretium gebruikmaken op het netwerk van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Er is sinds vandaag een goedkopere prepaid mvno dan bliep. Voor diegenen die, net als ik, niet tevreden zijn over de prijsstijgingen: www.l-mobimobile.nl
;-)ik denk dat ik de eerste klant ben die een simkaart heeft besteld, want er is nog niets over gepubliceerd maar hield de site al een tijd in de gaten sinds ze een nummerblok bij acm toegekend hadden gekregen, dus nog totaal geen ervaringen mee. Maar ik had bliep als 2e simkaart in mijn telefoon, enkel voor noodgevallen als lyca storing had. vond die tariefsverhoging niet grappig en was dus al wachtend op een alternatief, dat ik nu gevonden heb. Dit zou weleens veel klantverlies voor bliep kunnen betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeanoNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 09:56
dicksterk schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:02:
Er is sinds vandaag een goedkopere prepaid mvno dan bliep. Voor diegenen die, net als ik, niet tevreden zijn over de prijsstijgingen: www.l-mobimobile.nl
;-)ik denk dat ik de eerste klant ben die een simkaart heeft besteld, want er is nog niets over gepubliceerd maar hield de site al een tijd in de gaten sinds ze een nummerblok bij acm toegekend hadden gekregen, dus nog totaal geen ervaringen mee. Maar ik had bliep als 2e simkaart in mijn telefoon, enkel voor noodgevallen als lyca storing had. vond die tariefsverhoging niet grappig en was dus al wachtend op een alternatief, dat ik nu gevonden heb. Dit zou weleens veel klantverlies voor bliep kunnen betekenen.
Zat even te kijken, ik ken ze niet. Site lijkt nog niet helemaal te werken, zie bij faq bijvoorbeeld overal 'test' staan?
Zie in de voorwaarden wel staan dat het beltegoed slechts 75 dagen geldig is en dan wordt afgenomen. Dat vind ik niet netjes. Behalve dat dit kort is, vind ik het een probleem dat het beltegoed dus echt verloopt. Zoals beschreven is het niet zo dat als je opwaardeert het wel blijft. Wat dat betreft is bij *bliep het beltegoed onbeperkt (alhoewel je wel per 6 maanden moet opwaarderen).

Enfin, altijd leuk nieuwe provider ben benieuwd hoe verder ze moeten toch echt nog wel even de site en informatievoorziening aanpakken.

Maar eerlijk, als jij de *bliep sim alleen als backup gebruikt en verder niets doet, dan ben je voor *bliep natuurlijk ook niet de meest aantrekkelijke klant >:)
Dan kiezen ze waarschijnlijk liever voor minder, maar actieve klanten dan meer klanten, maar die nauwelijks gebruiken. Een MVNO als *bliep heeft nu eenmaal ook kosten die gedekt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2024
Het zou me niets verbazen als het een of andere witwashandel is, dit kan toch niet rendabel zijn zo? En dat terwijl het oorspronkelijke idee wél heel goed was! Als die extreem lage upload destijds nèt een tikkie hoger was had ik het misschien nooit opgezegd, het was echt tot net aan onbruikbaar daardoor. Kan me voorstellen dat zoiets voor velen de doorslag gaf om iets anders te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@keanonl:
Ik denk dat ze ook nog deels in de testfase zitten bij l-mobi. Vectone deed dat ook, de site live zetten en wat simkaarten uitdelen om voor de officieele lancering te testen.
Overigens maak ik nergens uit op dat je tegoed verdwijnt als je binnen die 75 dagen opwaardeert. Je kan opwaarderen met 5 euro, dus opzich is dat niet veel.
;-)voor Bliep word ik nog een ergere klant, mijn nieuwe bliep sim gaat in mijn 2e telefoon(die ik eigenlijk nooit gebruik om te bellen en die dus tot nu toe geen simkaart bevatte. Maar vind het zonde om een nieuwe sim waar nog beltegoed op zit weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 08:54:
@keanonl:
Ik denk dat ze ook nog deels in de testfase zitten bij l-mobi. Vectone deed dat ook, de site live zetten en wat simkaarten uitdelen om voor de officieele lancering te testen.
Overigens maak ik nergens uit op dat je tegoed verdwijnt als je binnen die 75 dagen opwaardeert. Je kan opwaarderen met 5 euro, dus opzich is dat niet veel.
;-)voor Bliep word ik nog een ergere klant, mijn nieuwe bliep sim gaat in mijn 2e telefoon(die ik eigenlijk nooit gebruik om te bellen en die dus tot nu toe geen simkaart bevatte. Maar vind het zonde om een nieuwe sim waar nog beltegoed op zit weg te gooien.
Staat in de algemene voorwaarden: http://l-mobimobile.nl/v2/algemene-voorwaarden/

Na 75 dagen word je simkaart tijdelijk geblokkeerd en krijg je nog een laatste 15 dagen om alsnog op te waarderen.

Maar in die voorwaarden word vaak naar Belgie verwezen, er is namelijk ook een Belgische variant, lijkt er op dat ze gewoon copy paste hebben gedaan.

Overigens lijkt dit een op nieuwe soort Lycamobile/Lebara... Op welk netwerk zitten ze eigenlijk?

En het lijkt er inderdaad op dat het allemaal nog in een test fase zit, veel spel fouten, en bij de sectie vragen, staat er bij de antwoorden alleen test.

[ Voor 6% gewijzigd door fl2001 op 08-02-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: ik maak daar niet uit op dat je beltegoed verdwijnt, zolagn je binnen die 75-90 dagen opwaardeerd. volgens mij is het net als bij andere providers waar die termijn op 6 maanden staat, dan kan je ook niet meer bellen maar als je binnen een x aantal dagen opwaardeert heb je weer de beschikking over je volledige tegoed(het oude en het nieuwe), ik lees nergens dat ondanks een tijdige opwaardering het oude beltegoed vervalt.
Op welk netwerk ze zitten weet ik niet, ze hebben in elk geval een eigen mvne gebouwd gezien alle netwerkcodes die ze via acm hebben aangevraagd, maar op welk netwerk die mvne draait weet ik niet, kan ik je vertellen als de sim binnen is.
maar als we het hebben over de tarieven: bliep 7ct per minuut, l-mobi 6, bliep 7 cent per mb l-mobi 1, zeker die mbprijs maakt het voor weinig-internetters die geen bundel nodig hebben ideaal lijkt me.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-05 15:29
fl2001 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 09:51:
Overigens lijkt dit een op nieuwe soort Lycamobile/Lebara... Op welk netwerk zitten ze eigenlijk?
Van hun website:
L-mobimobile zit op het netwerk van kpn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
Not Found
The requested URL was not found on this server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hzonnevijlle
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-05 17:03
Ik heb begin februari een nieuwe bliep sim aangevraagd met nummerbehoud. Heb de SIM gekregen, maar nu kan ik met geen van deze 2 bellen. Heb diverse e-mails gestuurd naar support@bliep.nl en support@bliepshop.nl. Geen reactie. Ben ik de enige? Nog een keer een SIM kaartje aanvragen met nummerbehoud?
toevoeging 31 maart: ik ben een paar dagen later door Bliep gebeld. Stuurden een neiuwe SIM en alles werkt nu weer naar behoren. Niks mis meer mee.

[ Voor 19% gewijzigd door hzonnevijlle op 31-03-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
hzonnevijlle schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:23:
Ik heb begin februari een nieuwe bliep sim aangevraagd met nummerbehoud. Heb de SIM gekregen, maar nu kan ik met geen van deze 2 bellen. Heb diverse e-mails gestuurd naar support@bliep.nl en support@bliepshop.nl. Geen reactie. Ben ik de enige? Nog een keer een SIM kaartje aanvragen met nummerbehoud?
je moet je nieuwe sim nog bevestigen met een sms code die je op je oude simkaart ontvangen hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het komt allemaal wat amateuristisch over, deze overstap. Na contact met de helpdesk of de actie wel klopt, omdat er verder niets op de website stond, kreeg ik een reactie terug dat de website is aangepast. Dus de mail die ik als potentieel phising email aanzag, was dus echt.

Het eerste wat me verbaasde is dat ik m'n adresgegevens in moest vullen. Als het goed is, zou Bliep die al moeten hebben.

Vandaag kreeg ik een mail dat de nieuwe kaart onderweg is, met een email met daarin wachtwoord en een website voor aanpassen, nl. https://bliep.overal.com. Dat is bepaald geen veilige manier of wachtwoorden te versturen.

Via SIDN zie ik dat Connexxion de eigenaar is van dit bliep.overal.com. Maar op de website staat (https://www.bliep.nl/cockpitpanel/storage/docs/contact.pdf) nog steeds Artilium in Brugge. En de communicatie kwam volgens mij uit den Haag (kan het even niet meer vinden in mijn mailbox). Kennelijk is er ook nog een NL tak. In 2015 zijn ze Artilium geworden (https://www.faillissement...ium-na-faillissement.aspx), maar de band met Connexion is nieuw voor me. Weet iemand daar meer van?

Op het login scherm staat; powered by Overal Mobiel. Zoek je daar op, dan kom ik op een Haags adres, https://www.oozo.nl/bedri...1224812/overal-mobiel-b-v. Daar staat dat diverse bedrijven die op hetzelfde adres geregistreerd staan (als 1-manszaak).

Wat er met het oude account gebeurt en de oude website is onduidelijk. Communicatie lijkt op het niveau van een stel scholieren te gaan (net iets te jolig taalgebruik). Wel aardige mensen, maar iets professioneler had wel gemogen (soms duurt het ook dagen voordat je een reactie hebt; het zal wel druk zijn).

Het hele proces gaat een beetje vaag en lijkt niet echt professioneel te gaan. Het is dat ze zo goedkoop zijn (voor prepaid bellen zijn ze volgens mij nog steeds de goedkoopste). Misschien is dat gelijk de reden dat het zo weinig professioneel verloopt. Zolang alles blijft werken houd ik het zo, maar een schoonheidsprijs verdient het allemaal niet.

[ Voor 18% gewijzigd door kdekker op 15-02-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 18:54
hzonnevijlle schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:23:
Er is ook nog hulp@bliep.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Noxious schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:22:
[...]

Er is ook nog hulp@bliep.nl
Dat duurt soms erg lang... (zie ook mijn reactie hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Mijn bliep sim werkt plotseling niet meer vandaag, dus ik denk: even de nieuwe erin doen, maar die werkt ook niet!!!!

Ik ben dus onbereikbaar, wat onacceptabel is.

Natuurlijk hulp@ gemaild en een dm op twitter, maar een vorige keer duurde het een week dat ik antwoord kreeg op iets.

Wie weet hoe ik ze kan bereiken dat ze zoiets urgents corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
birdibird schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:29:
Dat is het nadeel van *bliep. Ze zijn niet telefonisch bereikbaar bijvoorbeeld.

Wens je heel veel succes hiermee. Helaas zijn ze via @Anoniem: 555397 ook niet bereikbaar denk ik. Is nog van vele jaren geleden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
Hier hetzelfde, "sim niet geregistreerd". Te lang getreuzeld met switchen van netwerk :/
birdibird schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:29:
Mijn bliep sim werkt plotseling niet meer vandaag, dus ik denk: even de nieuwe erin doen, maar die werkt ook niet!!!!

Ik ben dus onbereikbaar, wat onacceptabel is.

Natuurlijk hulp@ gemaild en een dm op twitter, maar een vorige keer duurde het een week dat ik antwoord kreeg op iets.

Edit, tweet van bliep:

[ Voor 8% gewijzigd door xyanide op 21-02-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 18:54
Ja ik heb laatst hun Twitter-account gepoke'd en nu is er ineens leven :P voor het eerst in 3 jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ja, inderdaad, ik kreeg een DM terug!

Hoi birdibird, bedankt voor je bericht! Er zijn momenteel een aantal *bliep simkaarten onterecht afgesloten door Tele2. We hebben dit geëscaleerd bij Tele2. Groetjes, *bliep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Noxious schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:27:
Ja ik heb laatst hun Twitter-account gepoke'd en nu is er ineens leven :P voor het eerst in 3 jaar :+
Ze waren hun wachtwoord vergeten waarschijnlijk :+.

Maar effe zonder gekheid, het is toch vreemd dat er 3 jaar 0 berichten zijn verstuurd en nu opeens leven als provider zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Aanvulling op https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61451090:
Ik heb een SIM kaart ontvangen, maar zag te laat dat ik een bepaalde dag de kaart 's ochtends moest verwisselen. Aan het einde van de dag alsnog gedaan (eerst oude tegoed opgeschreven en controle of ik nog kon bellen met de oude kaart, dat was zo). Daarna de nieuwe er in en die deed het gelijk. Kennelijk kunnen dus 2 SIMs met hetzelfde telefoonnummer tegelijk actief zijn (dat is iets wat ik niet wist/verwachtte).

De nieuwe website (https://bliep.overal.com) ziet er aardig uit. Alleen voice mail uitzetten is niet persistent. Iedere keer dat je opnieuw kijkt, staat voice mail weer aan. Verder kun je niet meer - zoals bij de oude bliep website - tegoed doorschuiven naar een ander (ik weet ook niet of dat als opwaarderen telde, waardoor je weer 6 maanden vooruit kon). En de bliep app werkt niet meer (staat in de brief). Al is me onduidelijk waarom, want de SMS codes lijken toch veel op elkaar. De geldigheid van beltegoed is/was altijd al niet/lastig te achterhalen, dat is nog steeds zo lastig. Het viel me wel op dat het bereik van me SIM kaart slecht(er) was dan de 2e SIM kaart (van werk) die in hetzelfde toestel zit. De tijd zal leren hoe lekker alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik heb inmiddels ook een simkaart ontvangen en in de telefoon gedaan nadat er geen verbinding meer met Tele2 was.

Het kaartje met de simkaart erin heeft een bewolkte lucht als afbeelding en de simkaart zelf is wit. De telefoon geeft "OVERAL" als netwerk aan, geen *bliep.

Over OveralMobiel of OveralTelecom heb ik op het net nog niets kunnen vinden, uitgezonderd een KvK inschrijving.

Tevens lijken inkomende oproepen nog niet altijd binnen te komen, soms wel maar soms wordt je doorverbonden naar de voicemail. Wellicht is de procedure voor portering nog niet afgerond?

De bliep simkaarten van andere bekenden zijn ondertussen ook aangekomen, maar die hebben een begeleidende mail gekregen dat hun nummer niet geporteerd kon worden en dat ze een sms ter verificatie moeten ontvangen. Echter, hun simkaart is inmiddels ook al niet meer in gebruik, dus hoe je dat dan zou moeten doen... :P

Ik heb die sms verificatie overigens niet gedaan, maar het nummer lijkt wel over te zijn gezet...

[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 22-02-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Vreemd, in mijn mails en brieven staat niets over overal.com.
Zijn er verschillende brieven gestuurd?

edit: Nu, een dag later (zaterdag) is ook de simkaart van mijn partner afgesloten.
Zijn er nog meer mensen naast @xyanide die het ook hebben?

UPDATE
Ondertussen reageert Bliep gelukkig wel op twitter dm: Ze bevestigen dat ze hebben gezien dat mijn partners nummer was afgesloten door Tele2 en hopen dat vandaag (maandag) te hebben opgelost en zeggen dat mijn nummer actief wordt op de nieuwe sim per vandaag (maandag).

Mijn partner heeft wel een bevestigende email gehad van bliep.overal.com, ik dus niet.
En vanochtend (maandag) heeft ze een mail gekregen op haar email met bevestiging dat mijn (!) nummer per morgen wordt overgezet.
Wat blijkt?
Onze beider nummers staan onder 1 account nu, de hare.

Wat een zooitje |:(

wordt vervolgd....

UPDATE

Goed nieuws!
Eindelijk vandaag (dinsdag) na 4 dagen onbereikbaar te zijn geweest doet de nieuwe sim het en is mijn nummer overgezet.

[ Voor 104% gewijzigd door birdibird op 25-02-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Hier hetzelfe met de simkaart van mijn partner, vrijdag afgesloten an tele2. eerst via supportmailadessen en via telefoonnummer op internet gebeld, geen reacctie vandaag dm op twitter gestuurd, nog niets gehoord.
hopelijk komt het goed, waardeloze migratie dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Hier werkt de nieuwe simkaart wel, maar het binnen 3 weken overzetten van de resterende bundel zijn ze nog vergeten.
Voicemail uitzetten lukt ook niet, erg jammer. Ik denk dat ik maar eens moet overstappen, bij voorkeur wil ik geen abonnement want prepaid is fijn risicovrij, maar het geeft wel veel meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@remcodelft: hoeveel data/belminuten/sms wil je hebben in een bundel met prepaid? er is veel mogeljik hoor. vanaf maart: www.l-mobimobile.nl voor diegenen die geen bundel gebruiken maar iets goedkoper willen bellen en veel goedkoper willen internetten dan met bliep zonder bundel. heb je liever onbeperkt bellen/sms +5gb data dan heeft lyca met de holland bundel xs voor 10 euro de beste deal( www.lycamobile.nl
ik vind dit nieuwe bliep idd erg amateuristisch, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:50:
@remcodelft: hoeveel data/belminuten/sms wil je hebben in een bundel met prepaid? er is veel mogeljik hoor. vanaf maart: www.l-mobimobile.nl voor diegenen die geen bundel gebruiken maar iets goedkoper willen bellen en veel goedkoper willen internetten dan met bliep zonder bundel. heb je liever onbeperkt bellen/sms +5gb data dan heeft lyca met de holland bundel xs voor 10 euro de beste deal( www.lycamobile.nl
En vergeet de 12 maanden bundels niet bij l-mobi, daar zitten voor klein verbruikers best wel wat leuks tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
Voor andere mensen die problemen hebben, vandaag contact gezocht via hulp@bliepshop.nl, waar ze wel vlot reageerden.
Mijn nummer wordt nu handmatig door hun geporteerd (al bevestiging gehad dat dit morgen gaat gebeuren) .

Zowel twitter als hulp@bliep.nl gaven geen antwoord na enkele dagen.
birdibird schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:03:
Vreemd, in mijn mails en brieven staat niets over overal.com.
Zijn er verschillende brieven gestuurd?

edit: Nu, een dag later (zaterdag) is ook de simkaart van mijn partner afgesloten.
Zijn er nog meer mensen naast @xyanide die het ook hebben?

UPDATE
Ondertussen reageert Bliep gelukkig wel op twitter dm: Ze bevestigen dat ze hebben gezien dat mijn partners nummer was afgesloten door Tele2 en hopen dat vandaag (maandag) te hebben opgelost en zeggen dat mijn nummer actief wordt op de nieuwe sim per vandaag (maandag).

Mijn partner heeft wel een bevestigende email gehad van bliep.overal.com, ik dus niet.
En vanochtend (maandag) heeft ze een mail gekregen op haar email met bevestiging dat mijn (!) nummer per morgen wordt overgezet.
Wat blijkt?
Onze beider nummers staan onder 1 account nu, de hare.

Wat een zooitje |:(

wordt vervolgd....

UPDATE

Goed nieuws!
Eindelijk vandaag (dinsdag) na 4 dagen onbereikbaar te zijn geweest doet de nieuwe sim het en is mijn nummer overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
xyanide schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:26:
Voor andere mensen die problemen hebben, vandaag contact gezocht via hulp@bliepshop.nl, waar ze wel vlot reageerden.
Mijn nummer wordt nu handmatig door hun geporteerd (al bevestiging gehad dat dit morgen gaat gebeuren) .

Zowel twitter als hulp@bliep.nl gaven geen antwoord na enkele dagen.
[...]
Ik had ook al support@bliepshop.nl geprobeerd, aangezien dat op hun site staat.

Nu hulp@bliepshop.nl geprobeerd, en daar krijg ik iig een bevestiging met ticket# op.
Ondertussen is mijn partner 5 dagen onbereikbaar, wat gewoon onacceptabel is aangezien ze een eenmanszaak heeft.

update:
die reageren inderdaad.
weliswaar met een standaardmail: bla bla handmatig overzetten, bla bla oude sim tot die tijd gebruiken (NIET DUS!)
maar ze reageren in ieder geval

[ Voor 11% gewijzigd door birdibird op 26-02-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Ook ik ben naar een alternatief op zoek geweest. Kwam uit bij 'nachtwakersabonnement' Youfone maar werd afgeschrikt door uiterst hautaine/ondeskundige klantenservice en ging toen bij Simpel kijken. Maar had natuurlijk gewoon op de juiste plek bij Tweakers moeten zoeken; L-mobi ga ik bestuderen, dank!

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:06

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

L-mobi klinkt leuk maar dit dan weer niet;
De PrePaid overeenkomst wordt in principe gesloten voor onbepaalde duur. Het opgewaardeerde tegoed is 75 dagen geldig(te rekenen vanaf het moment van de laatste opwaardering) en verloopt na 90 dagen. Er is een buffer van 15 dagen na de 75e dag waarin er opgewaardeerd EN een keer gebeld, of gebruik van de databundel moet worden. Het tegoed dat op de simkaart staat bij het moment van aankoop is 75 dagen geldig en wordt daarna voorgeschorst. Er is wel de mogelijkheid om gebeld te worden. Tenzij in die periode Tot aan de 90e dag een opwaardering wordt gedaan. Dan is de simkaart weer volledig bruikbaar. Is het tegoed verbruikt of verlopen, dan kan de klant nog maar beperkt gebruik maken van de simkaart;
Tegoed verloopt dus wel echt heel snel.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 26-02-2020 20:07 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Tomba schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:01:
[...]

L-mobi klinkt leuk maar dit dan weer niet;

[...]

Tegoed verloopt dus wel echt heel snel.
Ook is me niet duidelijk welke landen Roam like Home zijn, specifiek Zwitserland zou voor mij interessant zijn want heb daar familie wonen.
Dat van die beltegoed geldigheids klopt waarschijnlijk niet, als je onder veel gestelde vragen kijkt, staat er:
Uw simkaart is tot 9 maanden na de laatste opwaardering of na de laatste bel, data of SMS activiteit geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

fl2001 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:05:
[...]

Dat van die beltegoed geldigheids klopt waarschijnlijk niet, als je onder veel gestelde vragen kijkt, staat er:
Uw simkaart is tot 9 maanden na de laatste opwaardering of na de laatste bel, data of SMS activiteit geldig.
Het tegoed kan natuurlijk eerder verlopen dan de Simkaart zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Tomba schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:06:
[...]

Het tegoed kan natuurlijk eerder verlopen dan de Simkaart zelf.
Klopt! lijkt me niet dat ze dat gaan doen, maar je weet maar nooit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

fl2001 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:10:
[...]

Klopt! lijkt me niet dat ze dat gaan doen, maar je weet maar nooit inderdaad.
Zou wel een manier zijn om mensen te dwingen om te blijven bijtanken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Tomba schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:13:
[...]

Zou wel een manier zijn om mensen te dwingen om te blijven bijtanken ;)
Jaa, ik sluit ook zeker niks uit hoor.

Overigens is het wel zo dat je bij l-mobi al kan opwaarderen vanaf 5 euro, bij bliep is dat pas vanaf 10 euro, dus wat dat betreft zit daar weinig verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
En waarom zou ik niet mogen opwaarderen met zeg 2,41 euro, ik ben al 18. Overigens, "voorgeschorst", is dat Belgisch? Vroeger bij Vectone konden we tenminste nog naar de Engelse versie kijken om een vaag idee te krijgen in welke richting de vreemde rij Nederlandse woorden ongeveer ging.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

• birdibird
Ik heb een klacht ingediend op klachtenkompas.nl

en de redactie een berichtje gestuurd, omdat het me wel nieuws lijkt dat tientallen / meer?
mensen zijn afgesloten.
Tele2 / Bliep sluit simkaarten onterecht af, onbereikbaar

• polopolo150
@birdibird Kan je niet beter https://tweakers.net/submit/ hiervoor gebruiken?

• RemcoDelft
@remcodelft: hoeveel data/belminuten/sms wil je hebben in een bundel met prepaid? er is veel mogeljik hoor. vanaf maart: www.l-mobimobile.nl voor diegenen die geen bundel gebruiken maar iets goedkoper willen bellen en veel goedkoper willen internetten dan met bliep zonder bundel.
Dat ziet er goed uit, dank je. Maar "vanaf maart" betekent dus dat het een nieuwe provider is? Dan is het even afwachten hoe ze gaan presteren. 5 euro per 75 dagen kom ik wel overheen :+
Alleen SMS is idioot duur, maar dat gebruikt toch niemand meer. 1 cent per MB is prima, tenzij ze dat net als Bliep elke paar minuten in rekening brengen voor een paar kB.

Terug naar het Bliep verhaal: Ik kan ondertussen de voicemail uitzetten, dat is fijn. Ook is mijn resterende beltegoed bijgeschreven.

Maar dan: ik heb 4G uitgezet, en heb "data" op mijn telefoon uitgezet. Dit is het resultaat sinds vanochtend:
2020-02-27 10:20:03 internet.arta Data 8.5kB € 0.01
2020-02-27 09:56:15 internet.arta Data 8.7kB € 0.01
2020-02-27 08:45:10 internet.arta Data 6kB € 0.01
2020-02-27 08:27:35 internet.arta Data 4kB € 0.01
2020-02-27 08:20:01 internet.arta Data 8.6kB € 0.01
2020-02-27 08:09:36 internet.arta Data 8.6kB € 0.01
Zo word je dus gedwongen een bundel te nemen, en dan nog: in mijn ondertussen verlopen bundel gaf Bliep een 30% hoger dataverbruik aan dan mijn telefoon. Tot voor kort was dat andersom: mijn telefoon telde meer dan Bliep. Is het standaard provider-logica om niet per 1 MB maar per fracties daarvan te rekenen?
Het fijne van Bliep vond ik altijd data data uit ook echt data uit was. In dit huidige tempo kost het 3 cent per uur zonder iets te gebruiken, dat wordt 20 euro per maand. Wat een grappenmakers :F

• fl2001
RemcoDelft schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:00:
[...]

Dat ziet er goed uit, dank je. Maar "vanaf maart" betekent dus dat het een nieuwe provider is? Dan is het even afwachten hoe ze gaan presteren. 5 euro per 75 dagen kom ik wel overheen :+
Alleen SMS is idioot duur, maar dat gebruikt toch niemand meer. 1 cent per MB is prima, tenzij ze dat net als Bliep elke paar minuten in rekening brengen voor een paar kB.

Terug naar het Bliep verhaal: Ik kan ondertussen de voicemail uitzetten, dat is fijn. Ook is mijn resterende beltegoed bijgeschreven.

Maar dan: ik heb 4G uitgezet, en heb "data" op mijn telefoon uitgezet. Dit is het resultaat sinds vanochtend:
2020-02-27 10:20:03 internet.arta Data 8.5kB € 0.01
2020-02-27 09:56:15 internet.arta Data 8.7kB € 0.01
2020-02-27 08:45:10 internet.arta Data 6kB € 0.01
2020-02-27 08:27:35 internet.arta Data 4kB € 0.01
2020-02-27 08:20:01 internet.arta Data 8.6kB € 0.01
2020-02-27 08:09:36 internet.arta Data 8.6kB € 0.01
Zo word je dus gedwongen een bundel te nemen, en dan nog: in mijn ondertussen verlopen bundel gaf Bliep een 30% hoger dataverbruik aan dan mijn telefoon. Tot voor kort was dat andersom: mijn telefoon telde meer dan Bliep. Is het standaard provider-logica om niet per 1 MB maar per fracties daarvan te rekenen?
Het fijne van Bliep vond ik altijd data data uit ook echt data uit was. In dit huidige tempo kost het 3 cent per uur zonder iets te gebruiken, dat wordt 20 euro per maand. Wat een grappenmakers :F
Vreemd, want als je 4G hebt uitgeschakeld op je smartphone hoort er ook gewoon geen kosten te worden gemaakt voor data, mischien even na vragen bij bliep hoe dat kan....

Ik heb ook een 2e prepaid sim van kpn in een toestel waar ik 4g heb uitgeschakeld en word ook niks aan data kosten gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door fl2001 op 27-02-2020 12:17 ]

• RemcoDelft
fl2001 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:15:
Vreemd, want als je 4G hebt uitgeschakeld op je smartphone hoort er ook gewoon geen kosten te worden gemaakt voor data, mischien even na vragen bij bliep hoe dat kan....
Ik had het uitgeschakeld op de website. Nu ook op mijn telefoon, kijken of dat scheelt.
Edit: Nee, Bliep blijft gewoon data in rekening brengen.

[ Voor 7% gewijzigd door RemcoDelft op 27-02-2020 16:02 ]

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Aan een superkleinverbruiker (een belletje per dag is al veel omdat ik vooral vast bel en 2MB/dag om de YoungOnes notificaties te ontvangen) als ik valt niet te verdienen. Dus ben ik ook niet belangrijk.

Gegeven mijn gebruik verliest Bliep* het van L-mobi, ook als ik in de vakantie wat GB's nodig heb. Dat Bliep in het nieuwe t-mobile regime de belletjes niet per seconde maar per minuut afrekent maakt ondanks het weinige bellen toch wel uit dan. Het afronden van datasessies naar 100kB is niet zo erg, maar helpt ook niet.

Alles hangt voor mij nu op de betrouwbaarheid van de Ruben achter het merk, maar dat is voor de L-mobi thread. Bij de bliepers had ik een goed gevoel, heb ook wel eens een coulance behandeling gehad, dus ik vind het ook jammer.

[ Voor 14% gewijzigd door druipgrot op 27-02-2020 13:10 ]

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@remcodelft:
Het klopt dat L-mobi een splinternieuwe provider gaat zijn, maar dat is het nieuwe bliep in feite ook, het enige wat nog hetzelfde is is de naam: gebruikt platform is verandert, achterliggend bedrijf si verandert. en over de prestaties van het nieuwe bliep kunnen we om nog een beetje in de carnavalssferen te blijven 1 ding zeggen: het dondert en het bliksemt en het regent....... meters klachten;-) de nummerportering gign slechter dan zelfs vectone of lyca ooit gepresteerd hebben, voicemail kon niet worden uitgezet(nu dan wel), en nu weer dat merkwaardige data-probleem wat jij hebt. dus voor de prestaties hoef je niet te blijven;-)
@druipgrot: Over de betrouwbaarheid van de eigenaar van een mvno weet je meestal sowieso weinig, wat weten we bijvoorbeeld over de betrouwbaarheid vand e eigenaar van lycamobile, of vroeger over vectone. en wat weten we over de betrouwbaarheid van de eigenaar van overal mobiel bv. waar het nieuwe bliep onder valt. Want in feite heeft dit bliep niets meer te maken met het oude bliep, de oorspronkelijke jongerenprovider gign failliet, toen werd in 2015 artilium eigenaar dat was nog wel een gevestige naam in de telecomsector, maar we zijn stilzwijgend overgedaan aan overal mobiel bv. een bedrijf dat wel een site heeft op bliep.overal.com maar zijn hoofdsite overal.com sinds 2015 nooit heeft geupload. In feite zit bliep nu ook bij een klein bedrijfje wat vermeodelijk geen grote risicodrager achter zich heeft, dus in dat opzicht is er geen verschil tussen bliep en l-mobi, en ook zit er geen enekel oud-blieper meer bij bliep voor zover ik weet, het engie wat is gehandhaafd is de naam, verder zijn we als klanten gewoon aan een ander bedrijf overgedaan dat ook de naam bliep heeft overgenomen. en als je dan de vergeljiking trekt qua betrouwbaarheid(voor zover nu al te doen):
- l-mobi heeft een telefonsiche klantenservice en 1 via whatsapp. bliep is enkel per mail bereikbaar, en zoals pas bleek eigenlijk alleen maar via een mailadres waar een experimenterende tweaker toevallig op kwam maar niet via het mailadres dat op de site staat. l-mobi is beduidend goedkoper, zekr met jouw gebruik van de diensten.
over de continuiteit van beide bedrijven valt niets te zeggen, ik denk dat bleip een zware dobber gaat krijgen als l-mobi en mogeljik nog andere onder hun prijzen gaan zitten, qua bundels doet lyca dat al jaren, qua reguliere tarieven nu alleen l-mobi maar bliep heeft denk ik een stuk aan vertrouwen verloren door het amateuristische geklungel met de migratie.
mijn persoonlijke gok is dat l-mobi gaat groeien, omdat de manier van reclame maken van dergeljike bedrijven door vrijwel overal simkaarten uit te delen toch best goed werkt(dat zie je bij lyca en lebara ook en zelfs vectone liep best aardig tot ze zoveel storignen kregen dat mensen er niet meer durfden blijven). bliep zal het vooral moeten hebben van wat ze aan klanten bezitten, ze adverteren vrijwel nergens, en doen ook niets om de concurrentie op de hielen te zitten. zelf denk ik dat l-mobi er over 5 jaar nog is, maar dat bliep binnen een jaar/hooguit 2 ter ziele is. voor het behoud van je nummer maakt dat overigens niet uit, uitporteren kan ook na een faillisement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Hierbij deel ik met jullie een speedtest via een OVERAL simkaart op het T-Mobile netwerk met 4G+.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/5787195601.png
Men houdt zo te zien niet meer vast aan een 1Mbit limiet, zoals bij Bliep op Tele2.

Overigens is het duidelijk dat we eigenlijk geen klant meer zijn van *bliep. Paretheum heeft de restanten (lees: resterende klanten) van het bedrijf verkocht aan de beginnende provider Overal Mobiel b.v., die de ambitie heeft voor een rebranding naar OVERAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Gelukkig is mijn partner nu ook eindelijk geporteerd en werkt alles op de nieuwe sims. :)
Ik ben echter 4 dagen onbereikbaar geweest en mijn partner 6 dagen. :(

De bliep.overal.com omgeving ziet er wel aardig uit, professioneler dan dat van de oude bliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Maar wie zitten er dan achter Overal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: dat zie je als je overal mobiel bv. drimble invoert, dan krijg je alle info die je maar wilt.
overal mobiel maakt gebruik van pareteum als mvne, maar is geen eigendom van pareteum. het is dus gewoon een losstaand bedrijfje, 1 van de bestuurders zat vroeger bij 88mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
de nieuwe bliep-simkaart heeft 1 van mijn dulasim telefoons om zeep geholpen, al snap ik niet hoe.
tot ik de nieuwe bliep sim plaatste was alles ok, daarna had ik na het plaatsen van mijn nieuwe bliep simkaart problemen met de lyca-sim die er ook in zit. beleln naar lyca(vanaf een adner toestel) werkte niet meer, kreeg gelijk de voicemail. bellen met de lycasim werkte nog wel.
de nieuwe bliep simkaart eruit gehaald(het is een telefoon die draait op kaios) maar nogsteeds hetzelfde probleem met de lyca-sim. alle 2 de simkaarten van plaats gewisseld, geen resultaat nogsteeds onbereikbaar op de lyca-sim.
Lyca-sim enkel in dit toestel, nieuwe bliep-simkaat eruit: nogsteeds zelfde probleem onbereikbaar voor bellers.
Lyca-sim in ander toestel(oook akios) geen probleem, werkt prima zonder enige hapering.
dus sinds de bliep simkaart in het toestel kwam is er iets msi gegaan met de dual-sim instellingen in het toestel.
is toch vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het nieuwe Bliep...7x zo duur als Lebara One. 'Goedkoopste prepaid.' :')

Ik zat al bij Lebara vanwege het weinige data gebruik maar hield Bliep aan omdat dat het WhatsApp nummer is. Ben benieuwd of dat nummer wel op de nieuwe SIM komt, maar is niet zo erg. Eventuele gratis data opmaken en dan weer de kast in.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Het weggeven van overtollig beltegoed is hier niet toegestaan en hoort in de V&A thuis.