Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timmie1 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 18:30:
Ik denk dat *bliep een stap terug naar het oude product zal kunnen gaan nu ze gebruik maken van het Tele2 4G netwerk. Waarschijnlijk is data via dat netwerk een stuk goedkoper voor ze, waardoor ze meer data voor hetzelfde geld kunnen aanbieden en kunnen gaan stunten met hun prijzen. Plus dat Tele2 4G een stuk stabieler is en een fijnere surfervaring geeft(Ik heb het zelf ondervonden) dan T-Mobile 3G wat nog steeds last van drukte heeft.
En als ze binnenkort ook VoLTE van Tele2 gaan ondersteunen kunnen ze later misschien helemaal van T-Mobile af.
Als Bliep echt terug wilt naar wat ze vroeger waren, dan moet ze gewoon terug komen met wat ze hadden, met hier en daar een aanpassing misschien.

Ik kan mij trouwens nog goed herinneren dat Bliep als 1 van de redenen opgaf, om te stoppen met onbeperkt internet, dat het te duur voor ze werd omdat er steeds meer data werd verbruikt.

Inmiddels is dat achterhaald en weten we dat dat gewoon onzin is.

Robin Mobile bied nu bv voor 20 euro per maand, 1 mbps onbeperkt internet. Klopt dat er een fair use op zit van 40 keer het gemiddelde verbruik, maar ook als je daarover heen gaat kan je nog door internetten op 400kbps, wat vroeger de standaard snelheid was bij Bliep toen het nog onbeperkt was ;-)

Ben wel benieuwd, wat bliep gaat doen en had via email aan bliep gevraagd wat ze gingen doen, uiteraard wouden ze dat nog niet zeggen.

Maar vermelden wel erbij dat ze grotere en snellere bundels willen, die meer in lijn staan met wat de andere providers aanbieden. Dat belooft niks goeds dus, aangezien er op de Prepaid markt, qua internet weinig interessants is op het moment....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:00
Die lage snelheden zijn juist achterhaald, want die klanten houden het netwerk onnodig lang bezet en halen daarmee de capaciteit van het netwerk omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ASW1 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:22:
Die lage snelheden zijn juist achterhaald, want die klanten houden het netwerk onnodig lang bezet en halen daarmee de capaciteit van het netwerk omlaag.
Dat is echt onzin, een klant die met lage snelheid data verbruikt houdt alleen die bijv 1 Mb/s bezet, die andere 149, Mb/s 224 Mb/s of 300 Mb/s zijn gewoon gelijktijdig beschikbaar voor andere klanten. Vroeger toen bij GPRS nog met kanalen werd gewerkt ging dat wel op maar tegenwoordig met 1 kanaal van 10, 20 of in CA zelf 30 of 40 Mhz breed gaat dat niet meer op. Iedereen krijgt het stukje wat ie nodig heeft en bij schaarste verdeelt het netwerk de beschikbare capaciteit als naar gelang je QOS. De zendmast slingert continu alle data naar alle telefoons in zin bereik en alleen dat deeltje wat voor jouw telefoon is gecodeerd zal jouw telefoon oppakken.

Gebruikers die op een lage QOS zitten houden helemaal niks bezet voor andere klanten. Of je nu 1 minuut op 1Mb/s download of 1 seconde op 60Mb/s maakt voor het netwerk niets uit het is beide 60 Mb.. Er blijft in die minuut dan nog steeds 60 maal de capaciteit van die mast minus die 60 Mb over.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:14:
Ben wel benieuwd, wat bliep gaat doen en had via email aan bliep gevraagd wat ze gingen doen, uiteraard wouden ze dat nog niet zeggen.

Maar vermelden wel erbij dat ze grotere en snellere bundels willen, die meer in lijn staan met wat de andere providers aanbieden. Dat belooft niks goeds dus, aangezien er op de Prepaid markt, qua internet weinig interessants is op het moment....
Wat heet interessant? Voor kleinverbruikers van mobiel internet die hooguit 5 euro per maand uitgeven heeft Lyca momenteel een 2 GB maandbundel voor 5,00 en Vectone een 1500 MB maandbundel plus wat belminuten voor 4,90. De komende maanden komt er misschien weer een aanbod met 5 GB voor 5,00 net zoals vorig jaar.

Ik denk ook niet dat zulke gebruikers hun 3G telefoon of USB modem aan de wilgen gaan hangen, louter en alleen omdat bliep meer aan ze wil gaan verdienen met 4G.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prepaidsmurf schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:56:
[...]

Wat heet interessant? Voor kleinverbruikers van mobiel internet die hooguit 5 euro per maand uitgeven heeft Lyca momenteel een 2 GB maandbundel voor 5,00 en Vectone een 1500 MB maandbundel plus wat belminuten voor 4,90. De komende maanden komt er misschien weer een aanbod met 5 GB voor 5,00 net zoals vorig jaar.

Ik denk ook niet dat zulke gebruikers hun 3G telefoon of USB modem aan de wilgen gaan hangen, louter en alleen omdat bliep meer aan ze wil gaan verdienen met 4G.
Dat is natuurlijk verschillend, wat interessant is voor mij, hoeft dat niet voor een ander te zijn. Maar als ik kijk naar buitenlandse prepaid providers, zie ik daar toch veel betere bundels voorbij komen. In Finland bv, 20 e, onbeperkt 4G, gewoon met prepaid en zo zijn er wel meer voorbeelden die ik zou kunnen opnoemen.

Ik begrijp natuurlijk dat providers willen dat je een zo lang mogelijk contract neem, maar dat zal in het buitenland vast niet anders ;-)

Want ja, ik vind het in NL echt allemaal erg beperkt qua prepaid internet. KPN Onbeperkt online zal denk ik nog wel veel gebruikt worden door jongeren, maar daarna is het toch vrijwel allemaal 1 a 2GB standaard bundels.

Lyca en Vectone, zijn vaak allemaal actie tarieven en tijdelijke internet bundels, en veranderen de prijzen vrijwel elke week.

Genoeg Prepaid gebruikers met ene Smartphone die internetten, Bliep had destijds niet voor niets bijna 100.000 klanten, die ook meteen weg waren toen er geen onbeperkt internet meer mogelijk was.

Let maar, Bliep zal gewoon met een standaard 1 a 1,5 GB maandbundel komen, of de dagelijks dag bundel opvoeren naar max 100 MB per dag. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
of de dagelijks dag bundel opvoeren naar max 100 MB per dag. ;-)
Als de prijs gelijk blijft zou dat neer komen op 3 GB voor 15 euro per maand, oftewel 2 MB voor een cent, iets wat ik al ruim een jaar betaal bij Lyca (afgezien van de incidentele aktiebundel en KPN Onbeperkt Online), met dit winnende verschil: ik ben niet gebonden aan een vermaledijde dagbundel, zelfs niet aan een maandbundel. De ene maand gebruik ik b.v. 300 MB (1,50 euro), de andere maand 900 MB (4,50 euro).

Niet goed genoeg dus, bliep zal echt met iets beters moeten komen.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
prepaidsmurf schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:01:
[...]

Als de prijs gelijk blijft zou dat neer komen op 3 GB voor 15 euro per maand, oftewel 2 MB voor een cent, iets wat ik al ruim een jaar betaal bij Lyca (afgezien van de incidentele aktiebundel en KPN Onbeperkt Online), ...
Ik zie op de website van Lyca mobile dat het 1ct/MB is. Waar komt die 1ct / 2MB vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Kwestie van opwaarderen met 5 euro (beter 2x5 dan 1x10), gratis 10 (2x5) euro beltegoed op een nieuwe SIM kaart en, zoals je zag, Saver plan (wel aanzetten voor de eerste opwaardering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknog
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:46
Ik merk nu dat de 5c van mijn zoon op 4G via Bliep opeens zeker meer dan de helft langer met zijn batterij kan doen. Onvangstniveau 3g van T-mobile en 4g van Tele2 zijn nagenoeg gelijk thuis, dus dit is ook een groot voordeel denk ik.
Nu inderdaad nog een wat grotere dagbundel. Want 10mb is wel heel erg weinig tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:28
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:21
Weet iemand wanneer bliep met de nieuwe bundels gaat komen?

Of gaat dit weer een gevalletje 4G worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
fl2001 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:40:
Weet iemand wanneer bliep met de nieuwe bundels gaat komen?

Of gaat dit weer een gevalletje 4G worden....
Ze beloofden dit voorjaar, maar blijft weer erg stil. Ik denk dat het weer vertraagd is.
Overigens kan je opeens gratis start simkaarten bestellen op hun website. Ook het design daar is veranderd, dus ze zijn wel met iets bezig...

[ Voor 18% gewijzigd door timmie1 op 11-05-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Inmiddels ben ik er toevallig achter gekomen, wat de nieuwe bundels gaan inhouden, door iemand die wat druk werk voor bliep aan het doen is.

Voor 50cent, 99MB per dag waarbij de internetsnelheid ook een flink upgrade krijgt.

Voor de light bundel krijg je 10 MB Extra, tegen zelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoe zit het dan eigenlijk met de EU databundel?

Ik gebruik mijn Bliep SIM vooral in het buitenland, koop nooit een dagbundel maar elke maand een nieuwe Tele2 500MB EU-bundel a 5 euro, da's voor mij veel zinniger. Blijft dat werken? Volgens de Tele2 FAQ wel, maar goed...die zeggen niets over Bliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

fl2001 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 07:25:
Voor 50cent, 99MB per dag waarbij de internetsnelheid ook een flink upgrade krijgt.

Voor de light bundel krijg je 10 MB Extra, tegen zelfde prijs.
Blijft dus matig, en klanten worden dan dus blijgemaakt met een dode mus. Met meer snelheid surf je ook vaak meer.

Ik ben benieuwd hoe groot hun klantenlijst op dit moment nog is vergeleken met vroeger. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 07-06-2017 17:39 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:42:
Hoe zit het dan eigenlijk met de EU databundel?

Ik gebruik mijn Bliep SIM vooral in het buitenland, koop nooit een dagbundel maar elke maand een nieuwe Tele2 500MB EU-bundel a 5 euro, da's voor mij veel zinniger. Blijft dat werken? Volgens de Tele2 FAQ wel, maar goed...die zeggen niets over Bliep.
Op twitter geeft *Bliep aan dat de EU Bundels gaan verdwijnen.

En volgens de site: Vanaf 8 juni kan je in heel de EU gebruik maken van *bliep, tegen het Nederlandse tarief. Ook je dagbundels werken gewoon. Dit geldt voor het gebruik van internet maar ook voor bellen en SMS’en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Inmiddels heeft bliep de nieuwe bundels op facebook gezet : https://m.facebook.com/st..._id=1195276170581153&_rdr

Niks nieuws en ook niet echt goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:56
fl2001 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:50:
Inmiddels heeft bliep de nieuwe bundels op facebook gezet : https://m.facebook.com/st..._id=1195276170581153&_rdr

Best wel duur anno 2017 15 euro vragen voor 2gb kan je nu bij tele2 5gb voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dutchnltweaker schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:59:
[...]

Best wel duur anno 2017 15 euro vragen voor 2gb kan je nu bij tele2 5gb voor krijgen.
klopt... En daarnaast heb je bij vodafone prepaid voor 15 e ook 2GB, plus onbeperkt smsen en wat bel minuten.

Wat dus een betere deal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Op twitter geeft *Bliep aan dat de EU Bundels gaan verdwijnen.

En volgens de site: Vanaf 8 juni kan je in heel de EU gebruik maken van *bliep, tegen het Nederlandse tarief. Ook je dagbundels werken gewoon. Dit geldt voor het gebruik van internet maar ook voor bellen en SMS’en.
Da's vervelend dan, dat zal het einde zijn van mij als tevreden Bliep klant :(

Ben benieuwd wat er gebeurt als ik gewoon die Tele2 bundels blijf kopen (EU500 naar 1280) en de dagbundels nooit aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Nou vandaag ben ik erachter gekomen, die Tele2 buitenlandbundels werken dus niet meer vanaf nu. Op zoek naar een nieuwe prepaid provider met niet te dure EU-databundels.

Tele2 heeft zijn prijzen ook veranderd, nu niet meer 500 MB voor 6 euro maar 100 MB voor 5 euro. Lekker, die afschaffing van roaming kosten, ik ben nu (als veelroamende gebruiker) duurder uit dan hiervoor.

[ Voor 37% gewijzigd door Dreamvoid op 09-06-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
Dreamvoid schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:26:
Nou vandaag ben ik erachter gekomen, die Tele2 buitenlandbundels werken dus niet meer vanaf nu. Op zoek naar een nieuwe prepaid provider met niet te dure EU-databundels.

Tele2 heeft zijn prijzen ook veranderd, nu niet meer 500 MB voor 6 euro maar 100 MB voor 5 euro. Lekker, die afschaffing van roaming kosten, ik ben nu (als veelroamende gebruiker) duurder uit dan hiervoor.
Lebara een optie voor je?
https://mobile.lebara.com...paid-mobiel-internet-data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ben inmiddels naar Simyo overgegaan, prepaid is nauwelijk zinnig meer nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:13
Dreamvoid schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:25:
Ben inmiddels naar Simyo overgegaan, prepaid is nauwelijk zinnig meer nu.
Ik betaal bij Lebara €10 per GB, daar kunnen veel abonnementen niet eens tegenop. En de maanden dat ik niet veel gebruik gaat er ook vrijwel niks van het tegoed af. Voordeel tov Bliep is ook dat je altijd data hebt. Als je alleen wat berichten stuurt betaal vrijwel niks terwijl je toch online bent. Of zoals hier bijvoorbeeld prepaidsmurf in "Het *bliep topic - Deel 2"

Bij zelfs het goedkoopste abonnement met een beetje internet betaal je minstens €10 per maand + eenmalig aansluitkosten. Dus zonder ook maar een KB gebruikt te hebben ben je al minimaal €120 per jaar armer. Als je niet de hele dag buiten huis/werk/school te vinden bent dan verwacht ik niet dat je boven de 1GB per maand uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
@HallonRubus Dan kan je beter naar Vodafone prepaid gaan, dan heb je voor 10 e, 1 GB 4G, onbeperkt smsjes en 10 bel minuten. Bij Lebera heb je voor 10 e alleen 3G.

Maar ik ben het wel met dreamvoid eens, in NL is Prepaid internet momenteel wel erg duur, te duur imo.

Bij Lebara de 5 GB bundel kost 35 euro! We weten allemaal wat je momenteel, voor minder geld en maandelijks opzegbaar, dus niet een zo zoveel verschillend van prepaid, kan krijgen.

Of zelfs de 3GB bundel kost al 25 euro bij Lebara!

Ik ga binnenkort op vakantie naar spanje, dus alvast even gekeken voor een lokale simkaartje. Kom ik uit bij Yoigo , heeft eigen netwerk.

15 euro, 4GB en 100 belminuten. Heb je 4GB verbruikt kan je gewoon nog door internetten op 64kbps, dus whatsapp enzo blijft gewoon werken. Dit vind ik wel best fair en gewoon prepaid.

[ Voor 54% gewijzigd door fl2001 op 12-06-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 14:23
fl2001 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:44:
@HallonRubus Dan kan je beter naar Vodafone prepaid gaan, dan heb je voor 10 e, 1 GB 4G, onbeperkt smsjes en 10 bel minuten. Bij Lebera heb je voor 10 e alleen 3G.
Klopt is helemaal waar, MAAR bij vodafone dien je die 1gb wel binnen een maand (30dagen) te verbruiken, terwijl lebara jouw daar 6maanden de tijd voor geeft (omdat je elke mb los afrekent a 0,01e per mb)

Verschil is dus hoeveel bel/sms en mb's heb je nodig in welke tijdsperiode. Voor mij persoonlijk heb ik eigenlijk alleen maar data nodig tijdens vakantie's / dagjes weg. Op het werk, thuis en bij vrienden ben ik doorgaans voorzien van wifi of wil ik juist graag even onbereikbaar zijn en mijn focus helemaal leggen daar waar ik ben.
Voor iemand anders kan dat weer helemaal anders liggen en daardoor ook een heel andere behoefte hebben. Gelukkig zijn er ruim voldoende aanbieders en opties om voor vrijwel elke vorm van behoefte een passende oplossing te verzinnen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
fl2001 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:44:
Maar ik ben het wel met dreamvoid eens, in NL is Prepaid internet momenteel wel erg duur, te duur imo.

Bij Lebara de 5 GB bundel kost 35 euro! We weten allemaal wat je momenteel, voor minder geld en maandelijks opzegbaar, dus niet een zo zoveel verschillend van prepaid, kan krijgen.

Of zelfs de 3GB bundel kost al 25 euro bij Lebara!
Het omslagpunt ligt dus ergens rond de €10 per maand of 1GB data. Gebruik je minder, dan is prepaid meestal goedkoper, gebruik je meer, dan heb je al snel dubberl zoveel data voor een paar euro extra. Ikzelf gebruik mobiel internet alleen om berichten te sturen en een paar webpagina's te laden, dus ik heb nauwelijks data nodig. Als je zoveel data gebruikte dat je over de 1GB per maand had dan zat je bij bliep altijd al met of langzaam internet, of minstens €15 per maand betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
*knip*. Daar is de V&A voor bedoeld.

[ Voor 102% gewijzigd door rens-br op 11-07-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:24
*knip*. Hier hebben we de V&A voor.

[ Voor 88% gewijzigd door rens-br op 11-07-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sinds vannacht heb ik met Bliep geen toegang meer op het 4g netwerk, en werkt data ook niet meer.

Kan alleen nog via roaming op T-Mobile bellen, en SMS'en, data is ook hierop onmogelijk (er staat wel een dagbundel aan..)

Meer mensen die dit nu ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
ReBr schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:23:
Sinds vannacht heb ik met Bliep geen toegang meer op het 4g netwerk, en werkt data ook niet meer.

Kan alleen nog via roaming op T-Mobile bellen, en SMS'en, data is ook hierop onmogelijk (er staat wel een dagbundel aan..)

Meer mensen die dit nu ervaren?
Nee, ik zit bijna altijd op Tele2 4G met nul of één streepje, tenzij ik bel. Data werkt ook op snelheid van +- 1Mbit. Hier niks aan de hand, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier werkt het nadien ook weer ok.

Alleen wel elke dag opnieuw een bundel deactiveren, en activeren (indien nodig)

Bij automatisch verlengen, verbreekt de verbinding om omstreeks 03:00 uur (ik werk s'nachts), raakt het toestel de 4g verbinding kwijt (dus geen toegang meer op het 4g netwerk), en alleen nog maar een verbinding op het t-mobile 2g-3g netwerk, waarbij dan ook geen data mogelijk is, maar alleen maar bellen / sms.

De verlenging van de bundel wordt wel in rekening gebracht, maar de volgende 24 uur werkt data (plus toegang op 4g netwerk niet) handmatig de bundel 'uit' zetten lost het probleem voor de eerst volgende dag op, dan is er ook zonder een bundel, wel weer toegang op het 4g netwerk (uiteraard geen data)
Bij een nieuwe activatie van bundel werkt het allemaal weer ok, tot het moment van automatische verlenging.
Handmatig de bundel uitzetten voorkomt in mijn geval dus het probleem. (blijf wel lastig zo)

Verwijderd

Klopt het dat bliep is overgenomen door tele2?

kwam toevallig deze tweet tegen.

https://mobile.twitter.co...us/849924828094238721?p=v

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:05

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze op het tele2 netwerk zitten weet ik allang . In de tweet staat dat ze bliep hebben overgenomen, dat is iets heel anders...

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:05
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:48:
[...]

Dat ze op het tele2 netwerk zitten weet ik allang . In de tweet staat dat ze bliep hebben overgenomen, dat is iets heel anders...
Ik snap je, sorry :)

Het zou mij persoonlijk niks verbazen dat de Tele2 helpdeskmedewerkers het verschil tussen 'overnemen' en 'gebruik maken van netwerk' niet begrijpen :P ik zou me vooral niet te veel van een helpdesk aantrekken op dit gebied...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrema
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-08 09:04
Zeker eens per paar weken is de bliep internet verbinding weg. Na contact herstellen ze dit. Nu echter alweer drie dagen geen dag bundel instellen mogelijk ook niet via hun selfcare op de site. En geen reacties op contact Hieromtrent
Ruim genoeg tegoed.
APN is correct.
Mijn modem configuratie is correct en ondersteund alle banden.
Als mijn tegoed op is (mocht dit ooit nog gebeuren)
Word het T-MOBILE voor mij.
Erg slecht geworden sinds overstap naar tele2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
fl2001 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:50:

Weet iemand waarom hier niks mee gedaan is? Dat bericht is al van 8 Juni, en nog steeds zijn de nieuwe tarieven er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Iemand een idee wat voor (mogelijk) effect de overname van Tele2 door T-Mobile zal hebben op *Bliep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

timmie1 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:14:
Iemand een idee wat voor (mogelijk) effect de overname van Tele2 door T-Mobile zal hebben op *Bliep?
Nee, daar is het ook nog veel te vroeg voor om over te speculeren. Maar als het doorgaat dan zullen Bliep gebruikers dezelfde mogelijkheden krijgen als Tele2 gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Er is laatste tijd ook geen gehoor vanuit bliep met helemaal niks, gaat het nog ergens naar toe (het merk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrema
Te belachelijk voor woorden.

Opwaardeercode van €20 gekocht op 10 december om 13:31.

Code werkt niet.
Contact met bliep die legt t bij Tele2. Tele2 legt t bij bliep. Dan legt Tele2 het bij de verkoper want die heeft mij 13 cijferige opwaardeer code ipv 10 gegeven.
Nou niet om het een of ander maar bliep app. Bliep selfcare en bliep telefoon. Opwaarderen vragen toch echt om 13 cijfers . Ben nu 11 dagen verder en dus vermoedelijk mijn €20 kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
prepaidsmurf schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:56:
[...]

Zijn er nu nog van zulke deals? Ik zie niets leuks op de websites van die providers. De komende tijd ga ik testen met 1MB voor 1 cent bij Lebara. Mocht je elke dag precies tussen de 50 cent en 67 cent uitgeven bij Lebara, dán ben je beter af met Bliep, oftewel in mijn geval waarschijnlijk nooit aangezien ik of over de 67MB ga of onder de 20MB blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Extrema schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:50:
Te belachelijk voor woorden.

Opwaardeercode van €20 gekocht op 10 december om 13:31.

Code werkt niet.
Contact met bliep die legt t bij Tele2. Tele2 legt t bij bliep. Dan legt Tele2 het bij de verkoper want die heeft mij 13 cijferige opwaardeer code ipv 10 gegeven.
Dat lijkt mij toch krom? Want de verkoper krijgt die opwaardeercodes toch realtime van Tele2 / Bliep (of in batches) door, en print die op de kassabon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

AW_Bos schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:36:
[...]

Dat lijkt mij toch krom? Want de verkoper krijgt die opwaardeercodes toch realtime van Tele2 / Bliep (of in batches) door, en print die op de kassabon?
Nee, die worden niet realtime geleverd. Tele2 levert aan wholesale partij, wholesale partij slaat ze op in hun database. Verkoper is aangesloten op computersysteem wholesale partij en vraagt bij verkoop een code op bij de wholesale partij. De enige die hier uitsluitsel kan geven is de wholesalepartij, die heeft uiteindelijk de specifieke code aan de klant verstrekt(via de verkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrema
Moest terug gaan naar de shop. De verkoper de situatie uitgelegd.. Die heeft tien minuten naar verschillende afdelingen van Sligro gebeld. En mocht mij vervolgens een Tele2 voucher geven. Waarmee ook Bliep opgewaardeerd kan worden. Bleek dat deze shop waar ik normaal gesproken niet Bliep haal. Nog met het oude opgewaardeerd systeem werkt van toen Bliep nog op T-mobile zat. In het vervolg dus maar gewoon Tele2 halen dat werkt altijd op Bliep. Ik heb een dualsim en door dit gedoe is Bliep mijn secundaire geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Puur uit nieuwsgierigheid.

Maar weet iemand of de schulden die Bliep had bij Tele2 en in 2017 volledig betaald moest zijn, ook gebeurd is?

Dat was toch zo een 2 ton wat betaald moest worden.

Zou mij niet verbazen, als dat eventueel ook een van de redenen is waarom bliep momenteel helemaal stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@polopolo150 @Verwijderd Is er al iets bekent over eventuele verandering die bliep in 2016 had aangegeven? Ze zouden in eerste instantie de bundels vernieuwen... jammer genoeg hetzelfde als 3 jaar geleden.
Ze bieden nog steeds geen 4G aan wat ze belooft hadden in 2015 en 2016, alleen op de site is het nergens meer terug te vinden.

Wat doet Bliep überhaupt nog op de markt? Heb eens contact gezocht, maar heb er nooit meer iets van gehoord zelfs op sociale media zijn de laatste bericht van 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ik had contact met *bliep in het T-Mobile tijdperk maar daarvan is iedereen die erbij betrokken was eruit geknikkerd. Ik kan daardoor niet achteraan gaan wat er speelt bij *bliep.

Mijn interesse in *bliep is ook gewoon weg. Het is ondertussen 2018 en ze laten het product gewoon blijkbaar zoals het nu is. Het is wat het is. Ondertussen heb je in het landschap van telecom een unlimited abbo dat maandelijks opzegbaar is. *bliep was mooi voor de donkere tijden van mobiel internet maar nu?

Nee. *bliep, wanneer ik uit werk ben proost ik eens op jullie. Ik hoop echt dat ze terugkomen maar ik denk dat daarvoor een bepaalde impuls nodig is (nieuwe eigenaar, geldschieter, bizar goedkope inkoop prijs voor internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
polopolo150 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:35:
Ik had contact met *bliep in het T-Mobile tijdperk maar daarvan is iedereen die erbij betrokken was eruit geknikkerd. Ik kan daardoor niet achteraan gaan wat er speelt bij *bliep.

Mijn interesse in *bliep is ook gewoon weg. Het is ondertussen 2018 en ze laten het product gewoon blijkbaar zoals het nu is. Het is wat het is. Ondertussen heb je in het landschap van telecom een unlimited abbo dat maandelijks opzegbaar is. *bliep was mooi voor de donkere tijden van mobiel internet maar nu?

Nee. *bliep, wanneer ik uit werk ben proost ik eens op jullie. Ik hoop echt dat ze terugkomen maar ik denk dat daarvoor een bepaalde impuls nodig is (nieuwe eigenaar, geldschieter, bizar goedkope inkoop prijs voor internet).
Duidelijk, het is ook sinds het naar Tele2 is gegaan (wat technisch op 2g en 3g van T-Mobile zit) is het kwalitatief minder geworden.

Heb ze nu in de Facebook chat aantal vragen gesteld, als ze antwoorden laat ik het wel weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:19:
@polopolo150 @Verwijderd Is er al iets bekent over eventuele verandering die bliep in 2016 had aangegeven? Ze zouden in eerste instantie de bundels vernieuwen... jammer genoeg hetzelfde als 3 jaar geleden.
Ze bieden nog steeds geen 4G aan wat ze belooft hadden in 2015 en 2016, alleen op de site is het nergens meer terug te vinden.

Wat doet Bliep überhaupt nog op de markt? Heb eens contact gezocht, maar heb er nooit meer iets van gehoord zelfs op sociale media zijn de laatste bericht van 2016.
Bliep biedt als zeker een jaar 4G, het staat open voor al hun klanten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:29:
[...]

Bliep biedt als zeker een jaar 4G, het staat open voor al hun klanten!
Meen je dat seriues? Er is nergens iets over 4G te vinden bij bliep.. heb jij een bliep kaart dan of hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:32:
[...]

Meen je dat seriues? Er is nergens iets over 4G te vinden bij bliep.. heb jij een bliep kaart dan of hoe weet je dat?
Mijn kinderen hebben beiden een *Bliep aansluitingen en hebben gewoon 4G. Het is inderdaad niet op hun website te vinden maar er staat ook niet dat ze alleen 2G/3G bieden.

En daarnaast werk ik bij Tele2 en support *Bliep bij issues van hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:45:
[...]

Mijn kinderen hebben beiden een *Bliep aansluitingen en hebben gewoon 4G. Het is inderdaad niet op hun website te vinden maar er staat ook niet dat ze alleen 2G/3G bieden.

En daarnaast werk ik bij Tele2 en support *Bliep bij issues van hun klanten.
Ahzo dat van dat je bij Tele2 werkte wist ik, alleen over 2g/3g stond vroeger wel op de website, tegenwoordig niet meer ja klopt..

Wat wel blijft is de communicatie van Bliep op dit moment te wensen blijft en de bundels wel eens verandert mogen worden.

Maarja we zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
polopolo150 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:35:

Ik denk nog steeds van wel. Er zijn denk ik genoeg mensen die niet dagelijks veel mobiel internet gebruiken, maar misschien bv in het weekend of tijdens een vakantie of zo wel.

Betalen per dag voor mobiel internet geloof ik wel in.

Maar het is duidelijk dat 50 cent per dag voor 67 MB, niet interessant meer is.

T-Mobile heeft nu bv voor prepaid onbeperkt internet voor 1 dag a 2,95. Maar dat vind ik dan weer te duur. Ik heb dan liever wat langzamer internet en voor 1 euro per dag of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Heb dit van Bliep ontvangen (ze bieden toch zoals @The_Wireless_Guy al aangaf 4G aan):
Bliep chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dutchnltweaker schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:15:
Heb dit van Bliep ontvangen (ze bieden toch zoals @The_Wireless_Guy al aangaf 4G aan):
[afbeelding]
4g bieden ze ook aan, maar wel met een max snelheid van 1mpbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
fl2001 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:50:
[...]

4g bieden ze ook aan, maar wel met een max snelheid van 1mpbs.
Wist niet zeker of ze dat deden, dus had ze via Facebook berichtje gestuurd.

Beter 4G op 1mpbs dan 3G (i.v.m. latency).

Ben benieuwd wanneer ze met nieuwe bundels komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Zoals hier al eerder gezegd, ze bieden inderdaad al 4G internet aan. VoLTE lijkt nog niet te werken. De snelheid van de internetverbinding is wel erg laag, Down haal ik vaak rond de 1,02Mbit en upload komt 90% van de tijd niet boven de 0,10Mbit uit bij mij. Paar dagen geleden trouwens nog geprobeerd een dag vol te houden met een yellow day, maar dit is helaas niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Ik had via facebook gevraagd wanneer de nieuwe bundels zouden komen. Toen zeiden ze, als het aan ons ligt, zo snel mogelijk, alleen we krijgen Tele2 nog niet helemaal mee....

Vandaar dat ik hier ook vroeg of Bliep wel hun schulden al heeft betaalt aan Tele2.

Ik denk namelijk dus dat dat niet het geval is en Tele2 daarom niks wilt weten van grote data bundels.... Dus ik ben bang dat dit nog wel even gaat duren, 2 ton verdien je niet zomaar als je zo weinig actieve klaten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
fl2001 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:17:
Ik had via facebook gevraagd wanneer de nieuwe bundels zouden komen. Toen zeiden ze, als het aan ons ligt, zo snel mogelijk, alleen we krijgen Tele2 nog niet helemaal mee....

Vandaar dat ik hier ook vroeg of Bliep wel hun schulden al heeft betaalt aan Tele2.

Ik denk namelijk dus dat dat niet het geval is en Tele2 daarom niks wilt weten van grote data bundels.... Dus ik ben bang dat dit nog wel even gaat duren, 2 ton verdien je niet zomaar als je zo weinig actieve klaten hebt.
Je zou als Tele2 zijnde Bliep toch ook de kans kunnen geven om weer op te krabbelen en wat meer klanten te laten werven? Meer inkomsten is meer ruimte om Tele2 af te betalen. Op deze manier blijven ze juist in een neergaande spiraal zitten, want de huidige kleine dure databundels zorgen alleen maar voor klantverlies. De enige doelgroep die ze nu bereiken is de oudere burger die zonder abonnement goedkoper wil bellen, mensen die hun simkaart amper gebruiken voor uitgaande calls/messages/data of kinderen die hun eerste mobiele telefoon krijgen en met beltegoed/geld om moeten leren gaan. Amper inkomsten dus.

Als ze de bundels nou eens meer gelijk zouden kunnen maken met huidige abonnementen of andere prepaid aanbieders... Eventueel met andere onderscheidingstekens erbij? Creëer bijvoorbeeld de mogelijkheid voor maandbundel als 5GB voor €15, onbeperkt 512kbit voor €20(desnoods na elke 2GB een SMS sturen) of dagbundels als 0,50 200mb/dag en 1,00 500mb/dag. En evt. mogelijkheid voor tweede simkaart met hetzelfde nummer en bundel voor bijvoorbeeld festival telefoon of tablet. Of evt. goedkoop 3G/4G videobellen(zonder dataverbinding) bundel of per minuut mogelijkheid. Dan spreek je een veel bredere doelgroep aan en je bent tegelijk onderscheidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
timmie1 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:39:
[...]Je zou als Tele2 zijnde Bliep toch ook de kans kunnen geven om weer op te krabbelen en wat meer klanten te laten werven? Meer inkomsten is meer ruimte om Tele2 af te betalen.
Dat is zeker waar en begrijp wel wat je bedoelt.

Maar ja, aan de andere kant, kan ik het wel begrijpen van Tele2. Als je je betalingsverplichtingen niet na komt , kan je ook niet verwachten dat ze meer gaan geven.

Ik vraag mij wel af wat Artilium met Bliep van plan is, het is toch al even geleden dat ze bliep hebben gekocht.

Sindsdien hebben ze echt helemaal niks gedaan qua tarieven of iets dergelijks.....

Wel jammer, want er zijn genoeg mogelijkheden , zoals je zelf al een aantal noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Saturnus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 23:07:
[...]

Zijn er nu nog van zulke deals? Ik zie niets leuks op de websites van die providers. De komende tijd ga ik testen met 1MB voor 1 cent bij Lebara. Mocht je elke dag precies tussen de 50 cent en 67 cent uitgeven bij Lebara, dán ben je beter af met Bliep, oftewel in mijn geval waarschijnlijk nooit aangezien ik of over de 67MB ga of onder de 20MB blijf.
Terugkoppeling.

Inmiddels wisselend tussen Bliep en Lebara, maar hoofdzakelijk Lebara.
Wat mij betreft wint Lebara het gemakkelijk van Bliep. 1 cent per MB geeft je de vrijheid elke dag even een paar MB te gebruiken of als het echt nodig is direct 200MB. Het leven voelt echt gemakkelijker nu niet meer de keuze gemaakt hoeft te worden of er vandaag inderdaad 67MB nodig is of dat het beter is even zonder internet te zitten. Zoals ik al zei is Bliep goedkoper als je precies tussen de 50MB en 67MB per dag zit élke keer dat je een 50 cent yellow day neemt....tja hoe vaak is dat. Het enige voordeel dat Bliep heeft is de 4G die toch sneller overkomt dat de 3G van Lebara/KPN, maar dat is gemakkelijk voor lief te nemen. @Verwijderd moet wel binnen hele korte tijd met een dergelijk alternatief komen want mijn beltegoed is bijna op en dan ben ik definitief weg. Bedankt voor de leuke jaren, maar goed, we weten allemaal wel dat het sinds die yellow-toestand 3x niets meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Saturnus schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:22:
[...]

Terugkoppeling.

Zoals ik al zei is Bliep goedkoper als je precies tussen de 50MB en 67MB per dag zit...
Alleen als je de 50% korting bij Lebara (sinds +- november) laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
prepaidsmurf schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:42:
[...]

Alleen als je de 50% korting bij Lebara (sinds +- november) laat lopen.
Hoe bedoel je dat?
Ik kijk trouwens naar Lebara One, was ik vergeten te vermelden. Als nieuwe klant krijg je eenmalig 50% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
De 4G van Bliep is anders niet zo snel hoor, max 1mbps.....

Maar hoe dan ook, Bliep is dood. Bliep moet nog paar ton aan Tele2 betalen, bliep zelf heeft amper inkomsten, en het bedrijf dat bliep heeft gekocht interesseert het allemaal waarschijnlijk niet zo.

Door die schulden blokkeert Tele2 de nieuwe bundels die Bliep in gedachten had. Overigens waren die nieuwe bundels, niks wat je nu al niet bij andere prepaid providers kan krijgen.

Ik vind het echt zeer opvallend, dat na de overname echt helemaal NIETS veranderd is aan de tarieven structuur, echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Iemand hier die kan bevestigen dat VoWiFi(WiFi bellen) bij Bliep en of Tele2 prepaid wel / niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

timmie1 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:02:
Iemand hier die kan bevestigen dat VoWiFi(WiFi bellen) bij Bliep en of Tele2 prepaid wel / niet werkt?
Niet! Bliep != Tele2
Bliep heeft geen VoLTE dus ook geen VoWiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
@The_Wireless_Guy toen ik nog een Bliep simkaart en een Volte-ready toestel had, werkte Volte via Bliep.
Vowifi verwacht ik idd niet bij Bliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Is *Bliep er ondertussen stilletjes mee aan het stoppen of is er sprake van een storing in hun netwerk? De simkaart van een maat komt sinds een week opeens het netwerk niet meer op, terwijl hij recent heeft opgewaardeerd en gebeld. Ook mijn simkaart heeft hetzelfde probleem. Als iemand zijn nummer belt, dan krijgt die de melding dat het nummer niet bestaat. Bij mijn simkaart de melding dat het mobiele nummer niet bereikbaar is. Een mail naar de klantenservice is al 5 dagen onbeantwoord en zo te zien zijn hun Twitter en Facebook ook al lange tijd uitgestorven. Ook hun website is al lange tijd onveranderd. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
timmie1 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:21:
Is *Bliep er ondertussen stilletjes mee aan het stoppen of is er sprake van een storing in hun netwerk? De simkaart van een maat komt sinds een week opeens het netwerk niet meer op, terwijl hij recent heeft opgewaardeerd en gebeld. Ook mijn simkaart heeft hetzelfde probleem. Als iemand zijn nummer belt, dan krijgt die de melding dat het nummer niet bestaat. Bij mijn simkaart de melding dat het mobiele nummer niet bereikbaar is. Een mail naar de klantenservice is al 5 dagen onbeantwoord en zo te zien zijn hun Twitter en Facebook ook al lange tijd uitgestorven. Ook hun website is al lange tijd onveranderd. :|
Net geprobeerd maar degene met Bliep is nog gewoon bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Iemand een idee wat er gaat gebeuren met *Bliep nu Tele2 is gefuseerd met T-Mobile? Gaat er überhaupt iets veranderen of sterft Bliep alsnog die langzame, stille dood?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

timmie1 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:25:
Iemand een idee wat er gaat gebeuren met *Bliep nu Tele2 is gefuseerd met T-Mobile? Gaat er überhaupt iets veranderen of sterft Bliep alsnog die langzame, stille dood?
Volgens mij sterven ze al een eenzame dood, de prijzen slaan nergens op, terwijl er al veel betere concurrentie is.

Een dagbundel 67 MB voor vijftig cent. Hier kan je tegenwoordig niks meer mee. Een beetje je timeline checken, Twitter checken en je zit er al doorheen. Doordat ze niet innoveren zie ik nog gebeuren dat er dit jaar een eind komt aan dit merk.

Ik heb ook een jaar of twee bij Bliep gezeten, maar zit nu al drie jaar bij Simyo. Ik ben net voor de grote val daar weggegaan, toen alles niet meer zelfstandig draaide. En de kosten sloegen toen al nergens meer op.

Wel tof was dat ik in die goede oude tijd een keer een kijkje heb mogen nemen op *Bliep H.Q. in Amsterdam. Echt een mooi pand _O_. Nu zitten ze er niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Pfoe, blast from The past zeg. Wist niet dat ze nog bestonden!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Tomba schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:31:
Pfoe, blast from The past zeg. Wist niet dat ze nog bestonden!
Het is een merkje van telecombedrijf Artilium, maar die lijkt tegenwoordig weinig om *Bliep te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Lijkt mij dat er niet veel gaat veranderen door de fusie tele2/tmobile.

Bliep zal gewoon op het tmobile netwerk komen zolang het contract doorloopt en thats it.

Van Bliep hoef je echt niks meer te verwachten. Als Artilium er echt plannen mee had dan hadden ze natuurlijk allang iets gedaan.

Is inmiddels toch al zeker wel een jaartje of 4 geleden dat ze waren overgenomen.

Bij de overname, na alle vertrokken klanten hadden ze nog maar 21.000 klanten, waarschijnlijk halen de ze 10k nu niet eens meer.

Wel jammer want bliep had zeker wel potentie!

[ Voor 13% gewijzigd door fl2001 op 24-04-2019 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
AW_Bos schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:32:
Een dagbundel 67 MB voor vijftig cent. Hier kan je tegenwoordig niks meer mee. Een beetje je timeline checken, Twitter checken en je zit er al doorheen. Doordat ze niet innoveren zie ik nog gebeuren dat er dit jaar een eind komt aan dit merk.

Ik heb ook een jaar of twee bij Bliep gezeten, maar zit nu al drie jaar bij Simyo. Ik ben net voor de grote val daar weggegaan, toen alles niet meer zelfstandig draaide. En de kosten sloegen toen al nergens meer op.
Wat mis ik?
Bliep: 5 cent per SMS, Simyo het dubbele.
Bliep: 5 cent per minuut bellen, Simyo het dubbele (en vast niet betalen per seconde)
Bliep: 67 MB voor 50 cent, Simyo 15 cent per MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Simyo is flexibeler....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Bliep heeft sinds een paar maanden een limiet van 3,00 ingesteld voor bellen in het buitenland. Gebruikers die minder dan 3,00 beltegoed hebben in het buitenland kunnen niet bellen of gebeld worden. Tevens het dat je bij het opzetten van een datasessie op een buitenlandse netwerk wordt terug gezet naar 2G, terwijl er gewoon 3G/4G dekking is en andere Nederlandse toestellen daar wel toegang tot hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
timmie1 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:28:
Bliep heeft sinds een paar maanden een limiet van 3,00 ingesteld voor bellen in het buitenland. Gebruikers die minder dan 3,00 beltegoed hebben in het buitenland kunnen niet bellen of gebeld worden. Tevens het dat je bij het opzetten van een datasessie op een buitenlandse netwerk wordt terug gezet naar 2G, terwijl er gewoon 3G/4G dekking is en andere Nederlandse toestellen daar wel toegang tot hebben.
Om gebruikers terug te zetten naar 2G is wel erg treurig moet ik zeggen.

Maar laat wel zien dat het wel heel erg slecht moet gaan met Bliep, ik begrijp eigenlijk ook niet waarom ze er gewoon niet mee stoppen?

Dit heeft toch weinig nut zo. En kwa aantal klanten, zal dat toch ook niet meer als een paar duizend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
timmie1 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:28:
Heb je dit nagevraagd bij bliep? Misschien een foutje in het systeem dat je alleen op 2g wordt gezet. Heb ik bij een andere provider ook wel eens gehad zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
dutchnltweaker schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:44:
[...]

Heb je dit nagevraagd bij bliep? Misschien een foutje in het systeem dat je alleen op 2g wordt gezet. Heb ik bij een andere provider ook wel eens gehad zoiets.
Dit euvel speelt al een tijdje. Ik heb er een mailtje aan gewijd maar nooit een respons op gehad. Lijkt me sterk dat het een 'foutje' is, want de twee andere bliep telefoons zaten ook op 2G. Nog geprobeerd 3g af te dwingen door middel van 3G only mode, maar Dan heb je gewoon geen netwerktoegang. De mensen in het gezelschap met een abonnement bij T-Mobile en KPN hadden wel vrij 3G en 4G toegang.

[ Voor 8% gewijzigd door timmie1 op 10-06-2019 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
timmie1 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:05:
[...]

Dit euvel speelt al een tijdje. Ik heb er een mailtje aan gewijd maar nooit een respons op gehad. Lijkt me sterk dat het een 'foutje' is, want de twee andere bliep telefoons zaten ook op 2G. Nog geprobeerd 3g af te dwingen door middel van 3G only mode, maar Dan heb je gewoon geen netwerktoegang. De mensen in het gezelschap met een abonnement bij T-Mobile en KPN hadden wel vrij 3G en 4G toegang.
https://www.bliep.nl/vragen probeer eens via deze mail of Twitter.
Ik heb vorig jaar contact gehad via Facebook messenger en daar reageren ze wel, probeer daar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
dutchnltweaker schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:14:
[...]

https://www.bliep.nl/vragen probeer eens via deze mail of Twitter.
Ik heb vorig jaar contact gehad via Facebook messenger en daar reageren ze wel, probeer daar eens.
Inmiddels bijna 2 dagen verder na contact op te hebben genomen via Facebook, Twitter en mail. Meer dan een autoreply heb ik nog niet ontvangen. Alle Facebook berichten van klanten zijn verwijderd en de laatste tweet-antwoord was ruim een jaar geleden. Normale tweets van 2 jaar terug. In de glorietijd van Bliep was het binnen 2,5 uur reactie via welk medium dan ook. Het lijkt erop dat Artilium sinds de overname door een concurrent eigenlijk niets meer doet met Bliep en er zelfs geen klantenservice effort meer insteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
timmie1 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:41:
[...]

Inmiddels bijna 2 dagen verder na contact op te hebben genomen via Facebook, Twitter en mail. Meer dan een autoreply heb ik nog niet ontvangen. Alle Facebook berichten van klanten zijn verwijderd en de laatste tweet-antwoord was ruim een jaar geleden. Normale tweets van 2 jaar terug. In de glorietijd van Bliep was het binnen 2,5 uur reactie via welk medium dan ook. Het lijkt erop dat Artilium sinds de overname door een concurrent eigenlijk niets meer doet met Bliep en er zelfs geen klantenservice effort meer insteekt.
Mhmm vreemd, vorig jaar kreeg ik nog binnen een dag antwoord.. Tja ik zie persoonlijk ook geen toekomst met het huidige bliep, lijkt ook doodgebloed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Vandaag een nieuwe SIM kaart ontvangen, echter komt deze het netwerk niet op (geen toegang op Bliep 4g, 3g of 2g) waardoor ik hem niet kan activeren. Helaas zie ik nu pas dit topic met klachten over 0 reactie van de helpdesk sinds een aantal weken.
Kan het zijn dat ze failliet aan het gaan zijn maar nog wel (dode) sim-kaarten verkopen?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Laatst online: 13-09 18:54
MrJayMan schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:07:
Vandaag een nieuwe SIM kaart ontvangen, echter komt deze het netwerk niet op (geen toegang op Bliep 4g, 3g of 2g) waardoor ik hem niet kan activeren. Helaas zie ik nu pas dit topic met klachten over 0 reactie van de helpdesk sinds een aantal weken.
Kan het zijn dat ze failliet aan het gaan zijn maar nog wel (dode) sim-kaarten verkopen?
Heeft iemand al eens geprobeerd ze te bellen? Misschien beetje ouderwets, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

pa2ra schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:18:
[...]

Heeft iemand al eens geprobeerd ze te bellen? Misschien beetje ouderwets, maar toch...
ze hebben geen telefoonnummer alleen een emailadres (facebook en twitter kan ik niet serieus nemen met een laatste reactie van jaren terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
MrJayMan schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:07:
Zou kunnen, persoonlijk zou ik op dit moment niemand meer bliep aanbevelen. Ze doen al een heletijd niks meer met hun bundels en tarieven en de communicatie (social media etc..) is er soortvan wel/niet.
Laten we zo zeggen het is allemaal vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Weet iemand wanneer de deal van bliep met Tele2 afloopt?

Zou mij niet verbazen, als ze daarna er gewoon mee stoppen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Laatst online: 13-09 18:54
MrJayMan schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 07:38:
[...]

ze hebben geen telefoonnummer alleen een emailadres (facebook en twitter kan ik niet serieus nemen met een laatste reactie van jaren terug).
Artilium is overgenomen door Pareteum. Telefoonnummers en adressen staan op de website:

Aalsmeer
Hornweg 7
1432 GD
+31 632 070 000

Soesterberg
Laan Blussé van Oud Alblas 2a
3769 AT
+31 33 445 2200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Weet niet of die nummers je echt gaan helpen. Als je een secretaresse aan de lijn krijgt bijvoorbeeld ga je er denk ik niet veel van wijzer worden. :P

Daar niet van dat het raar is dat *bliep geen service verleent als dit klopt.

P.S.: *bliep was nooit telefonisch bereikbaar (muv Whatsapp chat als side projectje) Zo konden de kosten laag blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
polopolo150 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:02:
Weet niet of die nummers je echt gaan helpen. Als je een secretaresse aan de lijn krijgt bijvoorbeeld ga je er denk ik niet veel van wijzer worden. :P

Daar niet van dat het raar is dat *bliep geen service verleent als dit klopt.

P.S.: *bliep was nooit telefonisch bereikbaar (muv Whatsapp chat als side projectje) Zo konden de kosten laag blijven.
Maar wellicht zou een journalist van Tweakers wel eens contact op kunnen nemen met het bedrijf erachter en vragen wat er met bliep gaat gebeuren. En de resultaten erachter verwerken in een nieuws item op de homepage. Sowieso de moeite waard, aangezien Bliep vroeger redelijk groot en succesvol was.
fl2001 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:06:
Weet iemand wanneer de deal van bliep met Tele2 afloopt?

Zou mij niet verbazen, als ze daarna er gewoon mee stoppen namelijk.
Er zit iemand in het Tele2 draadje die het wel zal weten maar waarschijnlijk is dat privacygevoelige informatie dus geheim...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Ik zie @arnoudwokke er nog wel achteraan gaan mocht er wanbeleid gaande zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
timmie1 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:09:
[...]

Maar wellicht zou een journalist van Tweakers wel eens contact op kunnen nemen met het bedrijf erachter en vragen wat er met bliep gaat gebeuren. En de resultaten erachter verwerken in een nieuws item op de homepage. Sowieso de moeite waard, aangezien Bliep vroeger redelijk groot en succesvol was.

[...]

Er zit iemand in het Tele2 draadje die het wel zal weten maar waarschijnlijk is dat privacygevoelige informatie dus geheim...
Zo privacygevoelig is dat toch niet? Van Lebara is ook gewoon bekend dat ze kort geleden een nieuwe deal met kpn hebben afgesloten tot 2021, en van simpel is ook bekend dat ze dit jaar weer hun contract met t-mobile moeten vernieuwen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

MrJayMan schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 07:38:
[...]

Er wordt toch wel gereageerd op email na een tijdje. Ik krijg een nieuwe simkaart toegestuurd , kennelijk was de vorige DOA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turps
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:12
Hey, vraagje over *bliep!

Ik overweeg bliep voor een telefoon waar heel af en toe data gebruikt moet worden om whatsapp te ontvangen, zeg, 2 a 3 keer per maand. Als je dus een een bundel activeert, kan je die dan ook gelijk weer uitzetten, zodat je aan het einde van de dag er niet meer aan hoeft te denken om hem uit te zetten? Ik bedoel dus wel dat de bundel dezelfde dag nog actief is, maar je keuze voor morgen alvast doorgegeven is. Ik hoor heel graag de ervaringen hierover van een bliep gebruiker!

Groet,

Turps
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Let op:
Het weggeven van overtollig beltegoed is hier niet toegestaan en hoort in de V&A thuis.