Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:39
"Ze" zitten in BelgiŽ. Is dit dezelfde *Bliep als die in NL? Hier geen brief gehad iig.

edit: Nieuwsbrief inmiddels ook ontvangen.

Toff wijzigde deze reactie 13-04-2016 21:18 (20%)

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

💜 Elisha Cuthbert 💜

quote:
Toff schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:39:
"Ze" zitten in BelgiŽ. Is dit dezelfde *Bliep als die in NL? Hier geen brief gehad iig.
Lijkt er wel op: http://www.artilium.com/company/

Steun mensen met gehoorproblemen! Teken dan deze petitie!!
________
What is the volume of a pizza of radius z and thickness a ?
Answer: pi z z a !

• Toff
Inderdaad, ik zie het nu ook:
"Monday, 06 Jul 2015
Artilium acquires *bliep mobile brand in the Netherlands
Today we took a very exciting step in the international development of Artilium. We acquired *bliep: a mobile brand for young people in the Netherlands (www.bliep.nl). *bliep currently has 21.000 customers. Artilium will also acquire the technology that offers the simple and flexible customer interaction linked to the Artilium platform."

• HallonRubus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:42
oke... is mijn nummer nu onherroepelijk verlopen?

Leuk dat ze niet aan waarschuwingen doen als je simkaart verloopt. Handig dat al m'n twee staps authenticaties via dit nummer verliepen ;(

edit:
dat was dus ook waarom ik die mail kreeg
quote:
Beste *blieper... Of althans dat was je tot een tijd terug...

We hebben lang niks van ons laten horen en willen je in ieder geval even laten weten dat we je niet vergeten zijn
ja toen m'n simkaar verliep lieten ze alleen niks horen, maar voor spam weten ze je wel te vinden.

HallonRubus wijzigde deze reactie 11-04-2016 21:55 (38%)

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 25-05 15:47

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
sdk16420 schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:53:
oke... is mijn nummer nu onherroepelijk verlopen?

[afbeelding]

Leuk dat ze niet aan waarschuwingen doen als je simkaart verloopt. Handig dat al m'n twee staps authenticaties via dit nummer verliepen ;(

edit:
dat was dus ook waarom ik die mail kreeg

[...]

ja toen m'n simkaar verliep lieten ze alleen niks horen, maar voor spam weten ze je wel te vinden.
Dan heb je hem wel erg lang laten liggen. Ik vond mijn simkaart weer terug na maanden, waarschijnlijk sinds de switch kwijt geweest, en die deed het nog!

Hephaistos Game PC
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• RemcoDelft
  • Laatst online: 19:42
quote:
XanderDrake schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:06:
Dan heb je hem wel erg lang laten liggen. Ik vond mijn simkaart weer terug na maanden, waarschijnlijk sinds de switch kwijt geweest, en die deed het nog!
Volgens de klantenservice hebben ze de bug gefixt: de simkaart werd na 6 maanden niet opwaarderen (maar wel gebruiken) afgesloten. In de "geschiedenis" staat nu dat ik af en toe 1 cent van de klantenservice heb gekregen, ik neem aan dat dat de workaround is om de bug te omzeilen.

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• Marco250
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16:00
quote:
prepaidsmurf schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:43:

Gaat Bliep ooit weer eens concurreren met b.v. onbeperkt internet (maar dan wel sneller en goedkoper dan KPN Onbeperkt prepaid) of een soort Saver plan met 0,25 cent per MB?

Zo ja, dan vis ik hun SIM weer uit de vuilnisbak.
Bliep zou gewoon de dubbele snelheid van KPN Onbeperkt Prepaid moeten aanbieden voor 10 e per maand. Is alsnog erg langzaam, maar prima werkbaar op de smartphone.

En daarnaast, net zoals kpn heeft gewoon verschillende (snellere) bundels aanbieden met limieten voor wie dat liever heeft.

Die dag bundels die Bliep nu heeft zijn gewoon waardeloos. Maar goed, misschien verwachten wij wel te veel van Bliep en gaat het er nooit meer van komen.

Ik bedoel als je al meer dan +1 jaar bezig bent om je klanten op 4G te krijgen en nog steeds niet gelukt is, dan is er vast wel meer aan de hand dan ze ons willen laten doen geloven.

Tele 2 zal wel heel weinig vertrouwen hebben in Bliep.

Maar no worries, volgens bliep gaat het heel goed en groeien ze zelfs weer. Al zijn ze bijna de volledige klantenbestand kwijtgeraakt. :) En moet er snel enkele tonnen aan tele 2 betaalt worden.

• HallonRubus
  • Laatst online: 21:42
quote:
XanderDrake schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:06:
[...]

1-2-2016 voor het laatst een sms verzonden, een maand geleden kon ik nog berichten ontvangen. 2-9-2015 heb ik voor het laatst opgewaardeerd, dus dat is ook niet precies een halfjaar geleden.

• prepaidsmurf
  • Laatst online: 01-03 21:27
quote:
RemcoDelft schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:42:
[...]

Volgens de klantenservice hebben ze de bug gefixt: de simkaart werd na 6 maanden niet opwaarderen (maar wel gebruiken) afgesloten. In de "geschiedenis" staat nu dat ik af en toe 1 cent van de klantenservice heb gekregen, ik neem aan dat dat de workaround is om de bug te omzeilen.
Toen ik net het laatste beetje tegoed aan het opmaken was, net voor de 6 maanden niet opwaarderen is einde oefening grens, kreeg ik ook (maar zonder te vragen) een paar cent. Twee, om procies te zijn.

Dat is toch wel een buitengewoon merkwaardige gang van zaken als je er even over nadenkt. Waarom zijn ze bezig een automatisch systeem op zo'n klunzige manier handmatig te omzeilen? Kennelijk willen ze niet van het automatische systeem af.

Dat betekent in mijn ogen dat elke zes maanden het zwaard van Damokles kan vallen. Of niet. Je weet dus niet waar je precies aan toe bent.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 26-05 11:35
quote:
Per 1 mei hebben we ook nieuwe aantrekkelijke tarieven voor bellen en internetten in Europa.
Een gesprek kost nog maar 10 cent in heel de EU, Ijsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland.
Een SMSje kost maar 6 cent, en gebeld worden nog maar 1,2 cent.

Ook internet is nu heel goedkoop. Zo betaal je maar 6 cent per MB, of schaf je gewoon een vakantiebundel aan.
Voor § 2,- krijg je 100MB, voor §6,- krijg je 500MB en voor §10,- krijg je wel 1000MB.
De bundels blijven wel 30 dagen houdbaar.

Alle prijzen zijn Inclusief 21% BTW.

Om een bundel in gebruik te nemen stuur je gewoon een SMSje

Voor 100MB: SMS EU100 naar 1280
Voor 500MB: SMS EU500 naar 1280
Voor 1000MB: SMS EU1000 naar 1280
Bron: http://blog.bliep.nl/roam...t-nieuwe-roaming-tarieven

• PH Yaris
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 24-05 13:06
quote:
De bundels zijn precies dezelfde als bij TELE2-abonnementen. Ook prima dus !!

Ook de niet-bundelprijzen lang niet slecht.

• RemcoDelft
quote:
U123456 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:52:
"Voor § 2,- krijg je 100MB, voor §6,- krijg je 500MB en voor §10,- krijg je wel 1000MB.
De bundels blijven wel 30 dagen houdbaar."
1 GB data in Nederland kost je aanzienlijk meer (tenzij je het over 15 dagen uitsmeert).

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Hebben we meer data op yellow?
Net aangezet en status zegt 77Mb op sms en 77MB in account.

AMD Ryzen 1700X - be quiet! Pure Rock | G.Skill Trident Z 3000MHz | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo

• RemcoDelft
quote:
Saturnus schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:34:
Hebben we meer data op yellow?
Net aangezet en status zegt 77Mb op sms en 77MB in account.
Klinkt alsof je 75 cent hebt betaald.

• Saturnus
  • Niet online
quote:
RemcoDelft schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:14:
[...]

Klinkt alsof je 75 cent hebt betaald.
Blijkbaar idd!
Light plus een yellow. Gister light niet uitgezet blijkbaar. Doe ik normaal direct.

AMD Ryzen 1700X - be quiet! Pure Rock | G.Skill Trident Z 3000MHz | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo

• Marco250
Ik probeer al een week contact te krijgen met Bliep.... en nog steeds niet gelukt. Ik had nog iets van 15 euro beltegoed op mijn sim staan wat opeens 'verdwenen' is zonder dat ik gebruik heb gemaakt van internet, bellen of smsen...

Geen reactie via twitter, facebook of e-mail.

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

💜 Elisha Cuthbert 💜

Misschien even contact opnemen met Artilium of United Telecom? Dat zijn de moeder / overkoepelende bedrijven.

________

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 25-05 15:47

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
Marco250 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:33:
Ik probeer al een week contact te krijgen met Bliep.... en nog steeds niet gelukt. Ik had nog iets van 15 euro beltegoed op mijn sim staan wat opeens 'verdwenen' is zonder dat ik gebruik heb gemaakt van internet, bellen of smsen...

Geen reactie via twitter, facebook of e-mail.
Begin van het einde?

Hephaistos Game PC
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Marco250
quote:
AW_Bos schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:30:
Misschien even contact opnemen met Artilium of United Telecom? Dat zijn de moeder / overkoepelende bedrijven.
Gister mailtje gestuurd naar Artilium, best snel reactie terug gehad dat ik gewoon contact moet opnemen met Bliep zelf.... Dat schiet dus ook niet op. Ik zie op op andere sites wel meer klachten voorbij komen van mensen dat ze tegenwoordig zeer traag reageren op vragen van klanten.....
quote:
Tsja misschien wel. De ondergang was natuurlijk al ingezet op het moment dat ze naar Tele2 waren overgestapt en afgestapt waren van het model waar ze mee waren begonnen.

Sowieso begrijp ik niet waarom Bliep gebruikers nog steeds niet op 4G zitten, dit kost toch bliep en Tele 2 alleen maar geld.

Maar goed ik ga hier verder ook geen tijd meer aan verspillen, ik neem gewoon die 15 euro verlies, deze simkaart ging toch al de prullenbak in. :)

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
quote:
Marco250 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:29:
Sowieso begrijp ik niet waarom Bliep gebruikers nog steeds niet op 4G zitten, dit kost toch bliep en Tele 2 alleen maar geld.
Hoezo? Ik neem aan dat voor bliep gebruik maken van het oude 3G netwerk een stuk goedkoper is dan het dure nieuwe 4G netwerk.

Ik denk dat op deze manier enkel gebruikers zoals ik overblijven, mensen die een paar keer per jaar in Nederland zijn en op die manier goedkoop een Nederlands nummer actief kunnen houden en gebruiken, zonder te zitten met maandelijkse dure (data)bundels die zinloos verlopen omdat je ze toch niet kan gebruiken.

specs

• antidote
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
quote:
Dreamvoid schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:37:
[...]

Hoezo? Ik neem aan dat voor bliep gebruik maken van het oude 3G netwerk een stuk goedkoper is dan het dure nieuwe 4G netwerk.
Is dat niet omgekeerd? 4G is voor Tele2 eigen netwerk, 3G moeten ze inkopen bij tmobile.

• Marco250
quote:
Dreamvoid schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:37:
[...]

Ik denk dat op deze manier enkel gebruikers zoals ik overblijven, mensen die een paar keer per jaar in Nederland zijn en op die manier goedkoop een Nederlands nummer actief kunnen houden en gebruiken, zonder te zitten met maandelijkse dure (data)bundels die zinloos verlopen omdat je ze toch niet kan gebruiken.
Dat lijkt mij niet. Bliep heeft geen eigen 3G netwerk en Tele2 ook niet. Dus Tele2 moet eerst data inkopen bij T-Mobile en vervolgens doorverkopen aan Bliep.

Dat betekent dus dat de winst dus over 3 partijen verdeeld moet worden, zo blijft er voor Bliep natuurlijk erg weinig over.

Veel logischer is om de klanten op 4G te laten zetten en gebruik te maken van het 4G netwerk van Tele 2. Ben je van T-Mobile af en kan de winst verdeeld worden tussen 2 partijen in plaats van 3.

Onder de huidige constructie is het vrijwel uitgesloten dat Bliep ook maar enigszins kan stunten met de tarieven.

Sowieso vraag ik mij af waarom Artilium Bliep heeft gekocht voor bijna 2 ton + 2 ton aan schulden die nog aan Tele2 betaalt moeten worden, dat geld zien ze nooit meer terug.

Marco250 wijzigde deze reactie 25-06-2016 14:34 (7%)

• Dreamvoid
  • Nu online
quote:
Marco250 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:30:
[...]

Dat lijkt mij niet. Bliep heeft geen eigen 3G netwerk en Tele2 ook niet. Dus Tele2 moet eerst data inkopen bij T-Mobile en vervolgens doorverkopen aan Bliep.

Dat betekent dus dat de winst dus over 3 partijen verdeeld moet worden, zo blijft er voor Bliep natuurlijk erg weinig over.

Veel logischer is om de klanten op 4G te laten zetten en gebruik te maken van het 4G netwerk van Tele 2. Ben je van T-Mobile af en kan de winst verdeeld worden tussen 2 partijen in plaats van 3.
Dat zou zo zijn als de prijs voor 3G gebruik hetzelfde zou zijn als voor 4G, maar dat is uiteraard niet zo. Sterker nog, als het goedkoper is om bij Tele2 op 4G te zitten dan bij T-Mobile op 3G, dan was dat allang gebeurd natuurlijk.

specs

• Marco250
quote:
Dreamvoid schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Dat zou zo zijn als de prijs voor 3G gebruik hetzelfde zou zijn als voor 4G, maar dat is uiteraard niet zo. Sterker nog, als het goedkoper is om bij Tele2 op 4G te zitten dan bij T-Mobile op 3G, dan was dat allang gebeurd natuurlijk.
Tele2 heeft zelf al vaker aangegeven dat data via hun eigen 4G netwerk vele malen goedkoper kunnen aanbieden dan via 3G. Staan vast wel artikelen nog over op tweakers. ;-)

Er zijn vast andere redenen voor waarom Bliep er nog niet op zit, aangezien ze zelf beweren al vanaf begin 2015 er mee bezig te zijn.

• Dreamvoid
  • Nu online
Tsja, dat is blaffen, maar bijten ho maar. De praktijk is blijkbaar een stuk minder gunstig dan de Tele2 PR-praat.

specs

• Shmoopy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 04:18
Mijn zus heeft in plaats van met iDeal op te waarderen een opwaardeerbon van Tele2 gekocht. 8)7

Nu krijgt ze deze foutmelding:

Heb net de helpdesk gemaild. Wat nu?
(Behalve wachten op antwoord van de helpdesk)

In IE, FF en Edge geprobeerd. Steeds hetzelfde.

Iemand ooit hetzelfde gehad???

Shmoopy wijzigde deze reactie 09-07-2016 19:36 (8%)

• ReBr
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Bel even naar 1244 (met het nummer wat opgewaardeerd dient te worden)
Hier kan je alsnog je opwaardeercode invoeren.

Zelf bovenstaande nooit meegemaakt, waardeer op via ideal.

Also known as: Rencomp

• Toff
Deze keer is niet alleen mijn beltegoed verdwenen, maar is zelfs mijn telefoonnummer uitgeschakeld. Ik ga er niet meer in investeren. Dag *Bliep.

• Shmoopy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 04:18
quote:
ReBr schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:29:
Bel even naar 1244 (met het nummer wat opgewaardeerd dient te worden)
Hier kan je alsnog je opwaardeercode invoeren.

Zelf bovenstaande nooit meegemaakt, waardeer op via ideal.
Net twee keer de code ingevoerd tijdens bellen met 1244.
Antwoord: De code is niet geldig. :(

Ik snap hier niets van. Zelf heb ik jarenlang prepaid gekocht in de wnkel en dit nooit meegemaakt.
Bij wie moet mijn zus nu zijn?? Bij Bliep of bij Tele2?

EDIT 21:52 uur !

Waddafak? Ik log net in om nog een poging te wagen en via de portal de code in te voeren.
Zie ik tot mijn verbazing dat er § 10,- tegoed op staat. Rara hoe kan dat? Misschien toch via 1244 gelukt?
Geen idee, maar mijn zus en ik zijn er blij mee!
:)

Shmoopy wijzigde deze reactie 09-07-2016 21:52 (20%)

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Zo'n Bliep sim ziet er interessant uit, voor bijvoorbeeld een 2e sim. Als je databundel van de huidige provider bv op is (en buiten bundel inetten te duur is).

Als ik het goed begrijp kan je elke dag kiezen of je 0 cent, 25 cent of 50 cent betaald. Ik neem aan dat deze centjes van je 10 euro tegoed afgaan?

Ook is het volgende belangrijk om in de gaten te houden:
"Om je SIM kaart actief te houden moet je eens in de 6 maanden opwaarderen."
Alleen is het mij onduidelijk met hoeveel je per keer moet opwaarderen. Wat is bijvoorbeeld het laagste dat je kan opwaarderen?

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:53
quote:
xileS schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:59:
Zo'n Bliep sim ziet er interessant uit, voor bijvoorbeeld een 2e sim. Als je databundel van de huidige provider bv op is
Vind je? Lebara One lijkt me een interessanter prepaid alternatief voor 1 cent per mb.

• xileS
  • Niet online
quote:
ASW1 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:30:
[...]

Vind je? Lebara One lijkt me een interessanter prepaid alternatief voor 1 cent per mb.
Ik zat net toevallig deze topic door te nemen om te kijken of dat inderdaad interessanter is. Er zijn mij namelijk nogal wat dingen onduidelijk, maar 1 ct per MB klinkt idd als een goede deal.

/edit
Zo oninteressant is bliep toch nog niet, als ik nog een keer naar de tarieven kijk. 50 cent voor 67 MB (wat vaak genoeg is voor een dag), is juist nog goedkoper dan 1 cent per MB.

xileS wijzigde deze reactie 25-07-2016 21:04 (16%)

• asmi
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
xileS schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:49:
Zo oninteressant is bliep toch nog niet, als ik nog een keer naar de tarieven kijk. 50 cent voor 67 MB (wat vaak genoeg is voor een dag), is juist nog goedkoper dan 1 cent per MB.
Dan moet je wel op een dag maar net tussen 50 en 67 MB nodig hebben.

• xileS
  • Niet online
Dat is waar, aangezien het idd dagbundels zijn. Maar omdat het als backup sim dient, is de verwachting niet dat het vaak nodig zal zijn. Het gaat dan denk ik hoogstens om een paar dagen inet per maand.

Maar met de gedacht het niet vaak nodig te hebben, is een prepaid simkaart van Simyo misschien juist handiger. Aangezien daarvan het tegoed echt onbeperkt houdbaar is (wel eens in de 6 maanden gebruiken).

• Dreamvoid
  • Nu online
quote:
Alleen is het mij onduidelijk met hoeveel je per keer moet opwaarderen. Wat is bijvoorbeeld het laagste dat je kan opwaarderen?
10 euro toch?

specs

• xileS
  • Niet online
Geen idee. Ik kan als niet abonnee, die info niet vinden op hun site. Maar het zou best kunnen dat het 10 euro is, dan zou het 20 euro per jaar kosten als je geen tegoed/simkaart wilt laten verlopen

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23:02
Er waren hier toch eerst een aantal Tweakers die een kort lijntje met Bliep hq hadden en er ook wel eens langsgingen? Of daar misschien zelfs bekenden daar hebben zitten? Zouden die de mogelijkheid kunnen vinden eens te informeren wat Bliep nu aan het doen is / gaat doen? Evt door bij hun langs te lopen of zo?
Er wordt namelijk geen info vrijgegeven via facebook, twitter, mail of hun website. Er wordt tegenwoordig Łberhaupt amper meer op berichten gereageerd, behalve af en toe een copy paste standaard antwoord.

IT stage gezocht! Meer info per DM.

• Marco250
quote:
timmie1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 01:04:
Er waren hier toch eerst een aantal Tweakers die een kort lijntje met Bliep hq hadden en er ook wel eens langsgingen? Of daar misschien zelfs bekenden daar hebben zitten? Zouden die de mogelijkheid kunnen vinden eens te informeren wat Bliep nu aan het doen is / gaat doen? Evt door bij hun langs te lopen of zo?
Er wordt namelijk geen info vrijgegeven via facebook, twitter, mail of hun website. Er wordt tegenwoordig Łberhaupt amper meer op berichten gereageerd, behalve af en toe een copy paste standaard antwoord.
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar....Destijds toen Bliep net was overgenomen zij de nieuwe eigenaar nog wel dat ze bliep weer gingen hervormen, maar sinds de overname is er eigenlijk niks gebeurd.... Tele2 zal zelf ook wel weinig vetrouwen hebben dat Bliep de rekeningen kan betalen anders hadden ze allang toegang gekregen tot de 4g netwerk.

• RemcoDelft
quote:
"Om je SIM kaart actief te houden moet je eens in de 6 maanden opwaarderen."
Dat is wat ze al lange tijd aanhouden, alleen stond het nooit in de voorwaarden. Dat ze het nu aangeven is nieuw.

Als ik de grens over ga krijg ik nu 2 lege SMSjes van Tele2. Prutsers :+

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

💜 Elisha Cuthbert 💜

quote:
timmie1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 01:04:
Volgens mij zijn de meeste mensen die bij *Bliep werkten daar weggegaan (ontslagen?), of werken die nu bij Artilium. Van een kennis heb ik vernomen dat vrij kort na de doorstart het geweldige pand aan de Reguliersdwarsstraat 108B in Amsterdam weer leeg stond. Heb er destijds ooit wel eens een kijkje genomen, en zag er wel chill uit.

Als ik LinkedIn kijk zie ik dat ťťn *Bliep-medewerker al medio vorig jaar al een andere baan heeft gevonden. Dus dan kan dat wel kloppen dan.

*Bliep is nu meer een merkje geworden dan een groot bedrijf.

AW_Bos wijzigde deze reactie 28-07-2016 21:51 (11%)

________

• timmie1
4G-toegang zit er helaas voorlopig nog niet in voor *Bliep gebruikers, want de onderhandelingen tussen Artilium en Tele2 zijn op niets uitgelopen. Dat jullie het even weten... :P

• Toff
*Bliep is dead to me.

• Marco250
Bliep is al dead op het moment dat ze van het onbeperkt internet af waren gestapt.

Ik begrijp de stap naar Tele 2 ook niet, het is duidelijk dat Tele 2 qua Prepaid niks doet of toelaat. Ze geven hun eigen prepaid klanten geen eens toegang tot 4G en de internet bundels zijn ook belachelijk duur. Dus waarom ze op Tele2 zijn uitgekomen....

Wel jammer, maar van bliep hoef je denk ik niet zo veel meer te verwachten.

• Dreamvoid
  • Nu online
Ironisch gezien heb je in het buitenland wel 4G met Bliep, ik ben wel een tevreden klant. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat volgend jaar gaat, als roaming wordt afgeschaft.

specs

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

💜 Elisha Cuthbert 💜

quote:
Dreamvoid schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:22:
Ironisch gezien heb je in het buitenland wel 4G met Bliep, ik ben wel een tevreden klant. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat volgend jaar gaat, als roaming wordt afgeschaft.
Dan gaat iedereen met Bliep die bij de Duitse grens woont dat netwerk daar standaard instellen :P

________

• RemcoDelft
quote:
Ik las al dat daar een uitzondering voor wordt gemaakt onder de naam "misbruik". Als je meer in een ander EU-land verbruikt dan in je eigen land, mogen ze toch hogere tarieven rekenen!
M.a.w. het is compleet normaal dat je in eigen land slechter af bent dan in een ander land, en ze willen voorkomen dat je in Oost-Europa ergens een goedkoop abonnement haalt.
Neem KPN prepaid: in Nederland kost het je 30 cent als je voicemail te pakken krijgt, in andere EU-landen betaal je eenderde van die prijs.

• Dreamvoid
  • Nu online
Dat 'misbruik' voorstel is afgeschoten door de EU, het huidige voorstel is nu dat je een aantoonbare band met het andere EU land moet hebben (werken, wonen, directe familie).

specs

• PH Yaris
quote:
In welke landen heb je 4G met Bliep gehad?
Is dit in alle landen mogelijk?

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:22
quote:
Marco250 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:20:

Ik begrijp de stap naar Tele 2 ook niet, het is duidelijk dat Tele 2 qua Prepaid niks doet of toelaat. Ze geven hun eigen prepaid klanten geen eens toegang tot 4G en de internet bundels zijn ook belachelijk duur. Dus waarom ze op Tele2 zijn uitgekomen....

Wel jammer, maar van bliep hoef je denk ik niet zo veel meer te verwachten.
Dit komt omdat T-Mobile niet meer met een gunstige deal kwam voor *bliep. Volgens mij wouden ze niet eens verder gaan. (Is alweer te lang geleden voor mij om te herrineren)

Binnen een half jaar moest een oplossing worden gevonden en dat vonden ze in Tele2, waarin 2 GB per maand mogelijk is.(Gedeeld door 30 dagen) :)

PSN, Steam: polopolo150 | Playstation 4 | Nexus 7 2013 | iPhone SE 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | Logitech Z-506 | Sennheiser HD-558

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:09

The_Wireless_Guy

Cool icon still not found

quote:
timmie1 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:54:
4G-toegang zit er helaas voorlopig nog niet in voor *Bliep gebruikers, want de onderhandelingen tussen Artilium en Tele2 zijn op niets uitgelopen. Dat jullie het even weten... :P
Van waar heb jij deze informatie?
quote:
Hoe kan een *Bliep gebruiker, die in NL niet eens 4G heeft, in het buitenland wel ineens 4G hebben terwijl Tele2 abonnement gebruikers die wel 4G in NL hebben geen 4G Roaming hebben?

Ik ben dan wel benieuwd waar jij 4G hebt gehad?

Redacteur 4Gmasten.nl

• Dreamvoid
  • Nu online
Zwitserland, maar ik zal het zometeen eens opnieuw testen.

specs

• timmie1
quote:
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:35:
[...]

Van hun Twitter klantenservice :)

• U123456
Even de tweet erbij:
quote:
Wij zouden zeer graag 4G aanbieden aan redelijke prijzen maar dit is nog niet mogelijk.
Bron: https://twitter.com/bliep/status/790885369017430016

• polopolo150
Verkeerde topic

polopolo150 wijzigde deze reactie 26-10-2016 16:23 (124%)

PSN, Steam: polopolo150 | Playstation 4 | Nexus 7 2013 | iPhone SE 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | Logitech Z-506 | Sennheiser HD-558

• Marco250
quote:
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:35:
[...]

[...]

Hoe kan een *Bliep gebruiker, die in NL niet eens 4G heeft, in het buitenland wel ineens 4G hebben terwijl Tele2 abonnement gebruikers die wel 4G in NL hebben geen 4G Roaming hebben?

Ik ben dan wel benieuwd waar jij 4G hebt gehad?
Zou mij niks verbazen als het wel gewoon zo is. Bij Bliep/Tele 2 Prepaid is Data bv goedkoper dan in eigen land.... Dus dat 4G kan er dan ook nog wel bij. :*)

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
U123456 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:34:
Even de tweet erbij:
[Wij zouden zeer graag 4G aanbieden aan redelijke prijzen maar dit is nog niet mogelijk.]

Bron: https://twitter.com/bliep/status/790885369017430016
Dat is wat anders als "de onderhandelingen tussen Artilium en Tele2 zijn op niets uitgelopen". Daar staat gewoon dat het nog niet mogelijk is. Dan kan allerlei oorzaken hebben.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Marco250
quote:
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:12:
[...]

Dat is wat anders als "de onderhandelingen tussen Artilium en Tele2 zijn op niets uitgelopen". Daar staat gewoon dat het nog niet mogelijk is. Dan kan allerlei oorzaken hebben.
Het probleem is dat ze al meer dan een jaar het zelfde zeggen, nog nog nog niet.....Dat terwijl bij de overstap naar Tele2 werd beloofd snel met 4G te komen.

Bliep is met bepaalde zaken erg dom geweest. Ze hadden nooit van het onbeperkte internet moeten afstappen, desnoods in een lichtere vorm dan destijds.

bv de 67 MB die je nu krijgt, ze hadden gewoon moeten doen dat je snelheid na verbruik van die snelheid bv werd verlaagd naar 128/kbits of iets dergelijks. Zodat je wel bv gewoon nog onbeperkt bereikbaar bent via berichten diensten. Wat veel gebruikt word door hun doelgroep.

Ik geloof er niks van dat zoiets niet mogelijks is/niet winstgevend is voor een provider, zeker nu met de 4G netwerken zouden zulke constructies prima mogelijk moeten zijn.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
Marco250 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:30:
[...]
Het probleem is dat ze al meer dan een jaar het zelfde zeggen, nog nog nog niet.....Dat terwijl bij de overstap naar Tele2 werd beloofd snel met 4G te komen.

Bliep is met bepaalde zaken erg dom geweest. Ze hadden nooit van het onbeperkte internet moeten afstappen, desnoods in een lichtere vorm dan destijds.

bv de 67 MB die je nu krijgt, ze hadden gewoon moeten doen dat je snelheid na verbruik van die snelheid bv werd verlaagd naar 128/kbits of iets dergelijks. Zodat je wel bv gewoon nog onbeperkt bereikbaar bent via berichten diensten. Wat veel gebruikt word door hun doelgroep.

Ik geloof er niks van dat zoiets niet mogelijks is/niet winstgevend is voor een provider, zeker nu met de 4G netwerken zouden zulke constructies prima mogelijk moeten zijn.
Dat is wellicht waar maar het huidige Bliep is een heel andere organisatie dan het Bliep van de T-Mobile tijd. Eerst was het een club jonge honden en nu is het een merk van Artilium.

Ik denk ook zeker dat het mogelijk is en winstgevend is te maken maar er zal een andere oorzaak zijn dat het nog niet kan. Tele2 bied immers ook nog geen 4G voor hun eigen prepaid gebruikers dus wellicht is het een technisch verhaal waardoor het nog niet mogelijk is.

Nu werkt alles op 3G en als je op 4G wilt zit daar een heel andere techniek achter, bovendien lopen bij Tele2 heel veel zaken via het moederbedrijf in Zweden en in het grote geheel is Bliep een zeer kleine speler die misschien wat minder prioriteit krijgt.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Marco250
quote:
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:01:
[...]

Dat is wellicht waar maar het huidige Bliep is een heel andere organisatie dan het Bliep van de T-Mobile tijd. Eerst was het een club jonge honden en nu is het een merk van Artilium.

Ik denk ook zeker dat het mogelijk is en winstgevend is te maken maar er zal een andere oorzaak zijn dat het nog niet kan. Tele2 bied immers ook nog geen 4G voor hun eigen prepaid gebruikers dus wellicht is het een technisch verhaal waardoor het nog niet mogelijk is.

Nu werkt alles op 3G en als je op 4G wilt zit daar een heel andere techniek achter, bovendien lopen bij Tele2 heel veel zaken via het moederbedrijf in Zweden en in het grote geheel is Bliep een zeer kleine speler die misschien wat minder prioriteit krijgt.
Dat verhaal dat pubers achter Bliep zaten was gewoon marketing, dat is volgens mij nooit zo echt geweest. Nog beter, volgens mij is Artilium zelfs betrokken geweest bij de oprichting van Bliep...

Wat de reden van Bliep ook is, feit is wel dat ze al sinds mid 2015 beloven met 4G te komen, nu inmiddels langzaam naar eind 2016 en geen 4G, en nog veel erger, ook geen zicht op.

Daarnaast beloofde de nieuwe eigenaar een jaar geleden bliep te gaan hervormen, net als toen, ook weer met jongeren aan de leiding, is ook helemaal niets van terecht gekomen, alles is precies nog hetzelfde als toen ze er niet waren.

Maar goed, we zullen wel zien wat ze eventueel in de toekomst zullen gaan doen.

• PH Yaris
Uit een conversatie met mijn broer uit augustus dit jaar:
Ik naar hem over *Bliep: Tele2 heeft nog geen 4G roaming, dus dan is 3G max in het buitenland.

zijn reactie:
Jammer. Ik dacht eind juli in BelgiŽ met bliep een tijdje 4G roaming te hebben, zal me wel hebben vergist.

Dus de conclusie Tele2 geen 4G i.h. buitenland dan ook*Bliep daar geen 4G hoeft niet perse te kloppen! mede gezien de vermeende 4G-ervaring in Zwitserland van Dreamvoid.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
PH Yaris schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:42:
Uit een conversatie met mijn broer uit augustus dit jaar:
Ik naar hem over *Bliep: Tele2 heeft nog geen 4G roaming, dus dan is 3G max in het buitenland.

zijn reactie:
Jammer. Ik dacht eind juli in BelgiŽ met bliep een tijdje 4G roaming te hebben, zal me wel hebben vergist.

Dus de conclusie Tele2 geen 4G i.h. buitenland dan ook*Bliep daar geen 4G hoeft niet perse te kloppen! mede gezien de vermeende 4G-ervaring in Zwitserland van Dreamvoid.
Het kan technisch gezien gewoon niet. Als Tele2 geen roaming contract heeft met 4G optie dan kan een Bliep aansluiting ook geen 4G roaming krijgen. Bliep kan niet apart 4G roaming hebben.

Toestel kan wellicht nog aanmelden op roaming 4G netwerk maar je kan er helemaal niets mee want de roamingpartner zal de sessie niet toestaan.

Ik kan met zekerheid aangeven dat Dreamvoid gezien heeft dat zijn toestel even 4G heeft aangegeven maar dat is zeker geen datasessie geweest hooguit een connectie poging.

Redacteur 4Gmasten.nl

• ReBr
  • Niet online
Is er iemand die ervaringen heb in het buitenland (EU) met de nieuwste tarieven?

Zelf kom ik voor mijn werk de laatste tijd in Duitsland, (Roaming werkt verder prima) maar de tarieven kloppen niet.

Zo zou je voor internet 6 cent per MB betalen (info van de website, sms met tariefinformatie meldt 10 cent per MB), zodoende laat ik dataroaming aan, dit is wel te overzien (email, BBM, Whatsapp. en NOS / WDR Verkeersinfo)
Maar de werkelijke tarieven liggen hoger.

Zo is er vandaag 99 cent in rekening gebracht voor een verbruik van maar 3,48MB (bijna 5x duurder dan het vermelde tarief)

Vreemde gang van zaken bij Bliep.

ReBr wijzigde deze reactie 29-10-2016 00:32 (5%)

• U123456
quote:
ReBr schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:21:
Zo is er vandaag 99 cent in rekening gebracht voor een verbruik van maar 3,48MB (bijna 5x duurder dan het vermelde tarief)
Het lijkt wel alsof het gebruik afrond naar 4 Mb en het dan vervolgens aftikt tegen het oude roaming tarief.
Link: https://nl.hardware.info/...er-mb-afschaffing-in-2017

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
ReBr schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:21:
Is er iemand die ervaringen heb in het buitenland (EU) met de nieuwste tarieven?

Zelf kom ik voor mijn werk de laatste tijd in Duitsland, (Roaming werkt verder prima) maar de tarieven kloppen niet.

Zo zou je voor internet 6 cent per MB betalen (info van de website, sms met tariefinformatie meldt 10 cent per MB), zodoende laat ik dataroaming aan, dit is wel te overzien (email, BBM, Whatsapp. en NOS / WDR Verkeersinfo)
Maar de werkelijke tarieven liggen hoger.

Vreemde gang van zaken bij Bliep.
Heb je al navraag bij Bliep gedaan? je kan hier wel klagen maar Bliep is de partij waar je je probleem moet neerleggen.

Redacteur 4Gmasten.nl

• ReBr
  • Niet online
Heb inderdaad navraag gedaan bij Bliep, maar nog geen reactie gehad ( die komt volgende week wel )

Hier klagen is uiteraard niet mijn bedoeling, ben juist een tevreden Bliep gebruiker.

Maar het is wel handig om te weten hoe het zit, verkeerde info op site, afwijkend sms met tarief info, of uiteindelijk verkeerde verrekening? ( is idd het oude EU max tarief van 20 cent ex BTW)

• Saturnus
  • Niet online
quote:
"Van de helpdesk <3"
§0.01, 2 dagen geleden
Ok apart.

Binnenkort mijn laatste opwaardering bij Bliep.
Enkele weken geleden van iPhone 4S naar iPhone 6S gegaan. 67MB per dag was al weinig, nu is het een lachertje.

Het probleem is niet zozeer dat ik perse elke dag data nodig heb, maar als er dan een dag is dat ik wel data nodig heb, dan zal dat eerder 200MB zijn.
Voor de Tweakers waarvoor dit ook geldt, hoe hebben jullie dit opgelost?

• ASW1
quote:
Saturnus schreef op maandag 2 januari 2017 @ 03:47:
Door een abonnenmentje te nemen.
Als je nergens aan vast wilt zitten neem je een maandelijks opzegbare.

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:37
quote:
Saturnus schreef op maandag 2 januari 2017 @ 03:47:
[...]

Ok apart.

Binnenkort mijn laatste opwaardering bij Bliep.
Enkele weken geleden van iPhone 4S naar iPhone 6S gegaan. 67MB per dag was al weinig, nu is het een lachertje.

Het probleem is niet zozeer dat ik perse elke dag data nodig heb, maar als er dan een dag is dat ik wel data nodig heb, dan zal dat eerder 200MB zijn.
Lebara One gekozen. :)

• ASW1
quote:
Ook een prima oplossing, wel een stevig tarief om te bellen (12ct/gesprek+9ct/min naar mobiel)

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:37
Dat klopt inderdaad. Bij andere vormen van prepaid is het internet juist weer heel duur. Als je veel belt, is Lebara inderdaad niet zo voordelig.

• timmie1
Ik heb KPN prepaid onbeperkt langzaam (7.50) en Vodafone you 2.5GB met 100min en sms(15.00). Ik wissel beide af, wat ik De komende tijd nodig denk te hebben. De KPN simkaart is heel handig voor roaming in EU want het is altijd onbeperkt en snelheid is vaak hoger in buitenland.

• pa2ra
  • Laatst online: 15:25
Ik lees op Telecompapers dat Tele2 2G en 3G gebruikers van haar netwerk wil weren. Hoe zit dat dan met *Bliep? Geen 4G, wel Tele2...

https://www.telecompaper....lanten-blokkeren--1179380

Gaat *Bliep nu op 4G gezet worden?

pa2ra wijzigde deze reactie 13-01-2017 11:07 (10%)
Reden: linkje werktje niet

• RemcoDelft
Ik ben heel benieuwd, ik gebruik wel Bliep, maar heb geen 4g.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:43

rens-br

Moderator Mobile & IH
Bliep biedt toch niet eens 4G aan als ik zo op hun website kijk, ik denk dat er momenteel weinig zal veranderen en wanneer Tele2 de deur sluit voor Bliep zullen ze waarschijnlijk overstappen op T-Mobile.

Sowieso raar dat een MVNO het netwerk door verkoopt aan een andere MVNO.

• Marco250
Bliep zal wel gewoon op 4G worden overgezet neem ik aan. Daar zijn ze al tijden met Tele2 aan het over onderhandelen, dus misschien dat het nu echt gaat gebeuren.

Als zal je er niet veel aan hebben, 67 MB op 4G, even je neus snuiten en je hebt geen data meer.

Overstap naar T-Mobile lijkt me niet echt waarschijnlijk, immers zijn ze daar niet zo lang geleden nog vanaf getrapt door T-Mobile.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
Marco250 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:34:
Bliep zal wel gewoon op 4G worden overgezet neem ik aan. Daar zijn ze al tijden met Tele2 aan het over onderhandelen, dus misschien dat het nu echt gaat gebeuren.

Als zal je er niet veel aan hebben, 67 MB op 4G, even je neus snuiten en je hebt geen data meer.

<knip>
Dat ligt er natuurlijk aan op welke snelheid Bliep 4G gaat aanbieden. Als ze idd max snelheid geven is het binnen een paar minuten per dag gebeurd maar als je gewoon de huidige snelheid krijgt dan zal het niet veel sneller op zijn als op 3G. Waarschijnlijk heb je wel een stabielere verbinding door de lagere ping en de makkelijk te halen snelheid die Bliep biedt(1Mb/s??).

Redacteur 4Gmasten.nl

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

💜 Elisha Cuthbert 💜

Ik denk dat ze het gewoon gaan cappen, en dat je nog steeds de (ietswat belabberde) snelheid behaalt die je daar nu nog hebt. En de SIM-kaarten zijn vast wel geschikt voor 4G. (lees: voorzien van de juiste verbindingen voor de 4G-servers van Tele2).

Ik gebruik geen Bliep meer, maar ben wel benieuwd. Ik heb ze maar even gemaild ;).

AW_Bos wijzigde deze reactie 13-01-2017 11:48 (14%)

________

• Dreamvoid
  • Nu online
quote:
Marco250 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:34:
Ach dat gevaar is er nu ook al, 67 MB jaag je er met de 21.6 Mbit/s van 3G ook vrij rap doorheen.

Vooral benieuwd of ze het buitenland ook naar 4G zetten, de buitenland bundels van Tele2 zijn qua prijs nu erg competitief, zeker als dat nu 4G wordt.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 13-01-2017 12:12 (20%)

specs

• pa2ra
quote:
Dreamvoid schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:12:
[...]

Ach dat gevaar is er nu ook al, 67 MB jaag je er met de 21.6 Mbit/s van 3G ook vrij rap doorheen.

Vooral benieuwd of ze het buitenland ook naar 4G zetten, de buitenland bundels van Tele2 zijn qua prijs nu erg competitief, zeker als dat nu 4G wordt.
De huidige snelheid op 3G wordt toch ook al afgeknepen? Zeker geen 21.6 Mbit/s volgens mij...

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:43

rens-br

Moderator Mobile & IH
quote:
pa2ra schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:17:
De huidige snelheid op 3G wordt toch ook al afgeknepen? Zeker geen 21.6 Mbit/s volgens mij...
Momenteel is de snelheid bij Bliep:
quote:
De snelheid van dat internet is 1 mbps download- en 384 kbps uploadsnelheid

• Dreamvoid
  • Nu online
Oh ja - nou ja ook met 1 Mbit ben je er in 10 minuten wel doorheen als je een filmpje aan het kijken bent ofzo.

specs

• timmie1
Bliep hint via hun Twitter account dat er begin 2017 iets staat te gebeuren. Ik denk dat ze 4G daarmee bedoelen. Het is voor zowel Bliep als Tele2 voordeliger als ze van Tmobile afzijn en de klanten van Bliep(als er nog een paar over zijn) zijn ook weer even tevreden.

• Dreamvoid
  • Nu online
Ik ben er nog als klant, en met de voordelige buitenlandbundels van Tele2 blijf ik nog wel even denk ik.

Toggle Mobile ziet er wel interessant uit als alternatief, aangezien je daarmee meerdere telefoonnummers uit meerdere landen aan 1 sim kaart kan hangen, maar ik ben toch een beetje bang dat dit in de praktijk niet helemaal goed gaat, en moederbedrijf Lycamobile heeft niet de beste reputatie.

specs

• dicksterk
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-05 19:48
Lyca heeft een prima stabiel platform hoor. vectone/delightmobiel is de partij met het onstabiele netweerk, lyca/toggle werken prima ook de lokale nummers op je simkaart. Ik heb het 2 mensen aangeraden die er allebei veelvuldig en zonder problemen gebruik van maken sins een jaar of 2.

• polopolo150
quote:
timmie1 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:19:
Bliep hint via hun Twitter account dat er begin 2017 iets staat te gebeuren. Ik denk dat ze 4G daarmee bedoelen.
denk het niet. Anders kwamen ze wel met een duidelijker boodschap

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
polopolo150 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:11:
[...]

denk het niet. Anders kwamen ze wel met een duidelijker boodschap
Ik denk dat het enige nieuws is dat ze kunnen brengen maar laten we wachten tot ze echt iets communiceren dan weten we het zeker.

Redacteur 4Gmasten.nl

• henk717
  • Laatst online: 04-05 14:32
Heb zojuist na lang wachten bevestiging gehad van de helpdesk dat het 3G netwerk blijft werken.
"Hoi Henk,

Bedankt voor je vraag! Normaal zullen *bliep gebruikers gebruik kunnen blijven maken van het 3G-netwerk

Groetjes,
*dieuwert
Op Vr, 13 Jan at 6:45 AM , Henk717 <henk717@[KNIP]> schreef:
From: Henk Message: Ik las dat tele2 3G telefoons gaat weren. Geld dit ook voor bliep?"

• polopolo150
Mooi!

*bliep betaald gewoon de rekening hiervoor dus denk niet dat tele2 *bliep zou pushen om 3G gebruikers te weren.

• ReBr
  • Niet online
Vanaf vandaag werkt 4G.

• Marco250
quote:
Dat werd tijd... Nu alleen nog de tarieven aanpassen.... Maar goed, dat zit er waarschijnlijk niet in. :)

• ReBr
  • Niet online
Vandaag gebruik kunnen maken van het 4G netwerk van Tele2 met *Bliep.

Data verbinding is stukken sneller (uiteraard geen speedtest gedaan...) en stabieler.
Reactietijd is perfect en geen vertraging meer met mijn voip verbinding (bel hiermee intern en internationaal)

Bij bellen, en gebeld worden, gaat het terug schakelen naar T-Mobile redelijk goed. Bellen via 4G gaat met mijn telefoon nog niet (uiteraard wel via voip, dit werkt prima)

Nu nog hopen op ruimere dag (evt maand) bundels.

• pa2ra
quote:
Ik kom er niet op. Activeren ze dat in groepjes?

• ReBr
  • Niet online
Waarschijnlijk wel.

Kreeg eerst een sms van 1350, waarin vermeld werd dat er verbeteringen aan het netwerk uitgevoerd waren, en het verzoek om een keer opnieuw op te starten.

Daarna werkte het.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
pa2ra schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:35:
[...]

Ik kom er niet op. Activeren ze dat in groepjes?
Dit soort veranderingen doen ze nooit in een keer. Dus ze zullen het wel in batches doen. Gewoon afwachten tot jij ook hete sms'je krijgt.

Redacteur 4Gmasten.nl

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:06
quote:
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 06:36:
[...]

Dit soort veranderingen doen ze nooit in een keer. Dus ze zullen het wel in batches doen. Gewoon afwachten tot jij ook hete sms'je krijgt.
Kon het nergens vinden op hun site.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
dutchnltweaker schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:18:
[...]

Kon het nergens vinden op hun site.
Ze communiceren denk ik pas op hun site als alles is omgezet naar 4G. Gebruikers ontvangen blijkbaar een sms als ze net zijn omgezet.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Marco250
Volgens de twitter van Bliep, komen ze snel met nieuwe 4G bundels: https://twitter.com/bliep/status/832627851534934016

Zou leuk zijn als ze een soort KPN Prepaid Onbeperkt Online Maandbundel zouden aanbieden of een dagelijks dag internetbundel, waar je na de verbruikte mb's nog wel een beetje door kan internetten.

Dus zoiets in de trend van 2GB per maand snel, ga je daarover heen, kan je zonder extra kosten op slome snelheid toch nog gebruik blijven maken van internet.

Zoiets heb je nog niet met Prepaid in NL, dus daar valt denk ik nog wel wat klanten te halen, vooral bij jongeren :)

Marco250 wijzigde deze reactie 18-02-2017 10:39 (32%)

• Saturnus
  • Niet online
Ik zit ook zwaar te wachten op bundels zodat je zelf data kan verdelen. Aan de ene kant heb je dan veel beschikbaar als je een lange dag hebt zonder WiFi, en kan het ook uit als je even snel iets moet checken (1MB) maar geen WiFi hebt.

• timmie1
Ik denk dat *bliep een stap terug naar het oude product zal kunnen gaan nu ze gebruik maken van het Tele2 4G netwerk. Waarschijnlijk is data via dat netwerk een stuk goedkoper voor ze, waardoor ze meer data voor hetzelfde geld kunnen aanbieden en kunnen gaan stunten met hun prijzen. Plus dat Tele2 4G een stuk stabieler is en een fijnere surfervaring geeft(Ik heb het zelf ondervonden) dan T-Mobile 3G wat nog steeds last van drukte heeft.
En als ze binnenkort ook VoLTE van Tele2 gaan ondersteunen kunnen ze later misschien helemaal van T-Mobile af.

• Dreamvoid
  • Nu online
In het buitenland zitten ze nog steeds op 3G helaas.

specs

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One (Scorpio) Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*