ShadowBumble schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:13:
In WoW is die crap single handedly de veroorzaker van het stoppen van menig Hardcore Raiding guild, vroeger moest je wat doen voor je Legendary of Raiding Epics, tegenwoordig krijg je ze gewoon als je een week lang iedere dag inlogged.
Hoe dan ook dat is mijn mening en die is nog steeds ongewijzigd dus heb ik er ook relatief weinig zin meer in immers waarom zou ik er effort in steken waarschijnlijk kan ik 6 maanden niks doen, en dan gewoon een weekje hard farmen en dan heb ik exact hetzelfde bereikt.
* ShadowBumble gaat even buiten afkoelen word er gewoon nog steeds nijdig van 
Excuses voor de enigzins offtopic, maar dit is gewoon echt onzin. De enigen die om zo'n reden gestopt zijn mensen met het special snowflake syndroom die een ander niets gunnen en graag heel de dag in de cities willen pronken met hun gear. Daarnaast gratis legendaries en Raid epics in WoW? Ik zou ze graag krijgen, als je me even kan vertellen hoe, ben ik zeer benieuwd. Ik hoop dat je niet die cloak bedoeld waar je maanden voor moest grinden als je hem direct wilde toen het laatste deel van de Quest uit kwam. Uiteraard gaat dit nu sneller, maar nog steeds ga je deze niet krijgen zonder effort en een paar resets de benodigde raids clearen.
Ik ben het met je eens dat gearen in WoW makkelijker is dan in vanilla, maar sinds eind TBC heeft WoW na iedere tier een catch-up systeem. Echter het Catchup systeem is momenteel denk het verst uit elkaar liggend van alle tiers sinds het ingevoerd is. De catchup "epics""zijn op dit moment ilvl 496, terwijl normal/heroic raiders in 560-580 ilvl gear rond lopen. Iemand die door "enkel een week lang inloggen" dit verschil kan overbruggen zonder geboost te worden, daar zou ik graag een linkje van zien. Ditzelfde ilvl verschil was in alle voorgaande expansions met een catchup systeem een stuk kleiner. Dus ja, er zijn gratis epics, kunnen deze zich meten met de epics waar raiders in rondlopen, nee zeker niet. En zonder catchup systeem ook geen aanwas van nieuwe spelers e.d, dit soort systemen zijn in het huidige MMO landschap (en zeker in WoW omdat het een oudere game is, met dus zeer veel content) gewoon nodig om mensen die het spel nu kopen, of terugkeren van een break weer snel met hun vrienden te laten spelen op enig niveau.
Dan Diablo, ik denk dat je met deze discussie 2 kanten op kan, voor jouw argument is wat te zeggen. Echter als de droprates te laag zijn zal Blizzard snel veel spelers verliezen, terwijl als ze de andere kant op gaan en maar blijven buffen dit ook zal gebeuren omdat iedereen binnen een maand gegeared is. Voor beide kanten is wat te zeggen, maar het belangrijkst is een goede middenweg waarbij er genoeg drops zijn om het leuk te houden voor het overgrote deel van de spelers, maar er tegelijk ook voor te zorgen dat het vinden van de echte top gear lang genoeg duurt met character zodat de gemiddelde speler niet te snel volledig gegeared zijn.