Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.221.936 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:08
GroteVoet459 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:42:
[...]

Maar je hebt wel een Duitse tegenrekening nodig, lijkt het:
https://www.bmwbank.de/ServiceCenterFaq/?entry=4.1.5:

[...]
Dan is misschien de gratis rekening van N26 een optie? Die accepteren Nederlandse klanten.

[ Voor 9% gewijzigd door mpandroid op 20-06-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04
mpandroid schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:14:
[...]

Dan is misschien de gratis rekening van N26 een optie? Die accepteren Nederlandse klanten.
En die bieden een spaarrekening met 3,0% rente ? Want daar ging het om (een extra optie voor die hoge rente).

[ Voor 6% gewijzigd door GroteVoet459 op 20-06-2023 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mpandroid
GroteVoet459 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:20:
[...]

En die bieden een spaarrekening met 3,0% rente ? Want daar ging het om (een extra optie voor die hoge rente).
Nee, zij bieden een gratis betaalrekening (met Duitse IBAN) met gratis debitcard.
Deze kun je dan gebruiken om aan de door BMW gestelde voorwaarde van een Duitse tegenrekening te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
mpandroid schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:23:
[...]
Nee, zij bieden een gratis betaalrekening (met Duitse IBAN) met gratis debitcard.
Deze kun je dan gebruiken om aan de door BMW gestelde voorwaarde van een Duitse tegenrekening te voldoen.
Ahh - |:( Idd goed idee

Nu alleen nog een oplossing voor het identificatie-deel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvtK schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:47:
Ik lees dat mensen een bevestigingsmail krijgen van advanzia dat ze de aanbiedingsrente ontvangen. Een dergelijk mail heb ik nog niet ontvangen.

Ik heb wat zitten rondklikken in dat https://mein.advanziakonto.com maar kon daar niet de actuele toegepaste rente terugvinden. Zit het ergens verstopt? Iemand dit op een bepaalde manier weten te achterhalen. Toch prettig als je een bevestiging daarvan hebt.
Staat ook niet op de site. Gok dat je niet van de hoge rente kan profiteren omdat je geen mailtje hebt ontvangen. Hoe lang ben je al klant? Ikzelf sinds begin Mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:24

sanook

_/-\o_

GroteVoet459 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:51:
[...]

Het promo-team reist al een jaar door NL ... :+
Is het belastingtechnisch gezien niet beter dat iedereen lekker bij 1 van de huisbanken blijft? Dan zal de belasingdienst deze (lage) rente eerder aanhouden als grondslag sparen en beleggen.

[ Voor 3% gewijzigd door sanook op 20-06-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyMontana
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-01 17:19
Vorige week heb ik 5k extra geboekt naar mijn Advanzia rekening.
Conform hun aanbieding hierdoor dus 3.4% rente tot en met 31 oktober.

Per mail is bevestigd dat mijn overboeking ontvangen is, ook online zie ik het nieuwe saldo staan.
Er wordt echter noch in de mail, noch op de website bevestigd dat daarmee de rente naar 3,4% is gegaan.
Klantenservice afgelopen vrijdag een mail gestuurd, maar daarop nog geen reactie ontvangen.

Heeft één van jullie van Advanzia al een bevestiging ontvangen van de rente aanpassing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
sanook schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:49:
[...]

Is het belastingtechnisch gezien niet beter dat iedereen lekker bij 1 van de huisbanken blijft? Dan zal de belasingdienst deze (lage) rente eerder aanhouden als grondslag sparen en beleggen.
Ongeacht of je in Nederland of in het buitenland spaart, de Belastingdienst kijkt naar de gemiddelde rente in Nederland. Als t.z.t. het daadwerkelijk rendement belast gaat worden, gaan wij "buitenlandse spaarders" wel meer betalen... :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
Op 22 juni gaat Argenta de rentes verhogen:

Internet spaarrekening: 1,50%
Jongeren spaarrekening: 1,50%
Hypotheek profijt spaarrekening*: 1,50%

Deposito:
1 jaar rentevast: 2,40%
2 jaar rentevast: 2,50%
3 jaar rentevast: 2,60%
5 jaar rentevast: 2,75%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dwdd
Imprebanca (via Raisin) verhoogt de 3,4 en 5 jaar deposito's naar 4,00 %

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TonyMontana schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:50:
Vorige week heb ik 5k extra geboekt naar mijn Advanzia rekening.
Conform hun aanbieding hierdoor dus 3.4% rente tot en met 31 oktober.

Per mail is bevestigd dat mijn overboeking ontvangen is, ook online zie ik het nieuwe saldo staan.
Er wordt echter noch in de mail, noch op de website bevestigd dat daarmee de rente naar 3,4% is gegaan.
Klantenservice afgelopen vrijdag een mail gestuurd, maar daarop nog geen reactie ontvangen.

Heeft één van jullie van Advanzia al een bevestiging ontvangen van de rente aanpassing?
Nope. Volgens mij kan je ook nergens de ontvangen rente terugzien (of ik heb niet goed genoeg gekeken). 1 Juli ga ik het narekenen en hopelijk klopt het dan. Denk dat we geen bevestiging gaan krijgen van de hogere rente. Qua communicatie / duidelijkheid kunnen ze nog flink verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:32
Op donderdag een mail gestuurd naar Advanzia om de 3,4% te bevestigen, maar niets gehoord .
Vanochtend reminder gestuurd naar ze

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tieum
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-04 15:38
Intussen volg ik dit topic al even en heb hierdoor anderhalve maand geleden bij Bunq een spaarrekening geopend, destijds (en nu nog) was 2% interessant, echter blijft deze bank ondanks alle renteverhogingen bij de 2,01%

Wat ik een fijne gedachte vind is dat het een NL bank betreft, niet via constructies werken die uitiendelijk via of een Spaanse/Italiaanse/Letse/... Bank loopt, betreft de variabele rente en bijkomend leuk voordeel is de maandelijkse uitbetaling.

Zijn er wellicht meerdere interessante spaarbanken die aan de voorwaarden voldoen van:
- maandelijks uitbetalen
- hoger dan 2,01% rente
- non-deposito ( of per kwartaal uitbetalen, in een tijd nog niet zo ver terug had ABN kwartaal sparen, maar dat is niet meer)
- vrij gemakkelijk te openen zijn ( ik neem Bunq als voorbeeld, daar dit buiten de huisbank om eens een echte stap naar een andere (kleinere) bank is

Wellicht interessant om hierop in-aan te haken qua informatie, ik zou er geinteresseerd in zijn.

[img]http://www.passmark.com/baselines/V9/images/80255749186.png[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
Tieum schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:44:
Intussen volg ik dit topic al even en heb hierdoor anderhalve maand geleden bij Bunq een spaarrekening geopend, destijds (en nu nog) was 2% interessant, echter blijft deze bank ondanks alle renteverhogingen bij de 2,01%

Wat ik een fijne gedachte vind is dat het een NL bank betreft, niet via constructies werken die uitiendelijk via of een Spaanse/Italiaanse/Letse/... Bank loopt, betreft de variabele rente en bijkomend leuk voordeel is de maandelijkse uitbetaling.

Zijn er wellicht meerdere interessante spaarbanken die aan de voorwaarden voldoen van:
- maandelijks uitbetalen
- hoger dan 2,01% rente
- non-deposito ( of per kwartaal uitbetalen, in een tijd nog niet zo ver terug had ABN kwartaal sparen, maar dat is niet meer)
- vrij gemakkelijk te openen zijn ( ik neem Bunq als voorbeeld, daar dit buiten de huisbank om eens een echte stap naar een andere (kleinere) bank is

Wellicht interessant om hierop in-aan te haken qua informatie, ik zou er geinteresseerd in zijn.
https://www.spaarrente.nl/
https://www.actuelerentes...en/hoogste-spaarrente.asp

kun je zelf filteren op je criteria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:56
dwdd schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:03:
Imprebanca (via Raisin) verhoogt de 3,4 en 5 jaar deposito's naar 4,00 %
Ik dacht eens kijken wat ze dan voor 1 en 2 jaar aanbieden, maar daar doen ze dan weer helemaal niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
sverzijl schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:09:
[...]

Ik dacht eens kijken wat ze dan voor 1 en 2 jaar aanbieden, maar daar doen ze dan weer helemaal niet aan.
Imprebanca wisselt heel erg met hun aanbod - in maart nog een 1-jaars bij ze geopend tegen 3,15% maar dat was geloof ik maar één of twee weken beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonyMontana
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:04:
[...]

Nope. Volgens mij kan je ook nergens de ontvangen rente terugzien (of ik heb niet goed genoeg gekeken). 1 Juli ga ik het narekenen en hopelijk klopt het dan. Denk dat we geen bevestiging gaan krijgen van de hogere rente. Qua communicatie / duidelijkheid kunnen ze nog flink verbeteren.
Op de website in de linker kolom "Meine Kontoauszùge" selecteren.
Hier staat maandelijks een overzicht van je saldo en ontvangen rente, maar ook het actuele rente percentage wordt daarin vermeld.
Als voorbeeld, hieronder een screenshot van mijn afschrift van de maand mei.

In het overzicht van de maand juni (2 of 3 juli op de website) verwacht ik dus 3,4% te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lg3Kha4wXG2rF19gcT93J-0VNRA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xrVrlchokL4fe3OkHHyz1CRt.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door TonyMontana op 20-06-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max_72
  • Laatst online: 15:30
Woensdag aanvraag bij Advanzia ingediend en direct binnen een uur ID, adresbewijs en formulier per mail opgestuurd. Hoeveel tijd ging er bij jullie overheen voordat de rekening was geopend en kreeg je dit per mail of per post te horen? Neem aan dat ze het druk hebben, maar m'n paspoort ligt daar nu maar ergens in een stoffige algemene mailbox :o :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonyMontana
Max_72 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:24:
Woensdag aanvraag bij Advanzia ingediend en direct binnen een uur ID, adresbewijs en formulier per mail opgestuurd. Hoeveel tijd ging er bij jullie overheen voordat de rekening was geopend en kreeg je dit per mail of per post te horen? Neem aan dat ze het druk hebben, maar m'n paspoort ligt daar nu maar ergens in een stoffige algemene mailbox :o :P
Ik kreeg na 5 dagen (12 april -> 17 april) een mail met bevestiging en rekeningnummer met IBAN.
Daarna moet je nog 2 werkdagen wachten voordat je online de rekening kunt openen.

Dat laatste stond trouwens alleen als informatie in de Duitstalige mail van Advanzia, niet in de Engelstalige.
Weet niet of dat inmiddels is toegevoegd, maar hou in ieder geval rekening met die 2 extra dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:26
vorige week maandag aangevraagd, ook direct alles opgestuurd, vrijdag kreeg ik de rekening gegevens toegestuurd. Toen ook meteen even 1 euro overgemaakt om te testen, daar kreeg ik zojuist per email bericht van dat dit ontvangen was. Nu ook toegang tot het online gedeelte (dat is pas 2 werkdagen na het ontvangen van de rekening gegevens te activeren). Zojuist 5000 euro overgemaakt om de 3,25% te krijgen (ik heb geen email van de 3.4%.

Daarnaast heb openbank zojuist ook maar even gebeld om te vragen of ik de nieuwe hogere rente van 3% kon krijgen. Om of een of andere reden heb ik geen welkom spaarrekening (destijds wel aangevraagd) maar krijg ik al wel de 2,5% rente ipv de 1.5% rente.
In ieder geval, er is mij toegezegd dat ik nu binnen een uurtje ook een welkom spaarrekening krijg met 3% rente voor de komende 6 maanden.

[ Voor 18% gewijzigd door rube op 20-06-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TonyMontana schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:21:
[...]

Op de website in de linker kolom "Meine Kontoauszùge" selecteren.
Hier staat maandelijks een overzicht van je saldo en ontvangen rente, maar ook het actuele rente percentage wordt daarin vermeld.
Als voorbeeld, hieronder een screenshot van mijn afschrift van de maand mei.

In het overzicht van de maand juni (2 of 3 juli op de website) verwacht ik dus 3,4% te zien.

[Afbeelding]
Ah dankjewel! Ja Juli even afwachten en hopen dat er dan 3,4% staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 dagen ongeveer. En toen moest ik nog 2 dagen wachten voordat ik kon inloggen nadat ik de accountgegevens had ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Ik heb vrijdag een aanvraag ingediend en dezelfde dag de gevraagd documenten aangeleverd. Zojuist een bericht van Advanzia gehad met daarin mijn IBAN nummer. Nog geen inlog gegevens.

2 algemene vragen:
In theorie zou ik nu toch al geld kunnen storten zodat ik kan profiteren van de 3,25% toch? Iig voor 30 juni moet het er op staan.

Voor zover ik begrepen heb hoef je geen vaste tegenrekening te hebben zolang het geld maar van een rekening komt die op dezelfde naam staat, is dat correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:02
sanook schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:25:
[...]

Ik heb vrijdag een aanvraag ingediend en dezelfde dag de gevraagd documenten aangeleverd. Zojuist een bericht van Advanzia gehad met daarin mijn IBAN nummer. Nog geen inlog gegevens.

2 algemene vragen:
In theorie zou ik nu toch al geld kunnen storten zodat ik kan profiteren van de 3,25% toch? Iig voor 30 juni moet het er op staan.

Voor zover ik begrepen heb hoef je geen vaste tegenrekening te hebben zolang het geld maar van een rekening komt die op dezelfde naam staat, is dat correct?
Als je de mail van "Your new Advanzia Account" hebt gekregen met daarin je IBAN nummer, dan kun je ook je account (zelf) aanmaken. Op mein.advanziakonto.com staat "Registrieren", daarna kun je je Advanziakonto Nummer (staat in de mail) invullen , je geboortedatum en het wachtwoord dat je hebt ingesteld tijdens je registratie. Na het afronden krijg je een activatielink en daarna kun je meteen inloggen.

Dit werkte bij mij tenminste vorige week, ik weet niet waarom anderen 2 dagen zouden moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

klepje schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:37:
[...]

Als je de mail van "Your new Advanzia Account" hebt gekregen met daarin je IBAN nummer, dan kun je ook je account (zelf) aanmaken. Op mein.advanziakonto.com staat "Registrieren", daarna kun je je Advanziakonto Nummer (staat in de mail) invullen , je geboortedatum en het wachtwoord dat je hebt ingesteld tijdens je registratie. Na het afronden krijg je een activatielink en daarna kun je meteen inloggen.

Dit werkte bij mij tenminste vorige week, ik weet niet waarom anderen 2 dagen zouden moeten wachten.
Wil helaas (nog) niet lukken, geeft aan dat geboortedatum en/of ww niet klopt. Ik wacht even tot morgen om te kijken of het dan wel wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:36
sanook schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:49:
[...]

Wil helaas (nog) niet lukken, geeft aan dat geboortedatum en/of ww niet klopt. Ik wacht even tot morgen om te kijken of het dan wel wil werken.
Zeer recent ook aangemaakt en moest ook 2 werkdagen wachten. Dit wijkt dus af van de info hierboven dat je niet hoeft te wachten (voordat je online toegang krijgt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:02
marcelcee schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:54:
[...]

Zeer recent ook aangemaakt en moest ook 2 werkdagen wachten. Dit wijkt dus af van de info hierboven dat je niet hoeft te wachten (voordat je online toegang krijgt).
Ah vreemd, misschien was ik zelf een uitzondering dan :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Zojuist telefonisch contact gehad met OpenBank of het mogelijk is om van de 3% actie gebruik te maken (ik heb nu 2,5%) en dit was geen probleem en direct geregeld. Zoals hier al eerder vermeld is wordt de huidige WELKOM rekening opgeheven en er wordt een nieuwe aangemaakt, waar ik dan weer 6 maanden van de 3% kan profiteren.
Omdat ik dus ook net een Advanzia rekening geopend heb zit ik nog even in dubio welke bedragen ik op welke rekeningen wil gaan zetten maar ik ben wel bang dat Renault geen centjes meer krijgt van mij.
(wel een lekkere vooruitgang van resp 2,5 en 2,3 naar resp 3 en 3,25%!)

Ik heb nog een vraag openstaan bij OpenBank over Spaanse erfbelasting of die wel/niet geheven zou worden in geval van overlijden.

[ Voor 9% gewijzigd door sanook op 20-06-2023 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vruchtensap
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-02 22:22
Aanmelding bij Advanzia ging heel snel zeg! Ik verstuurde de aanmelding op 18 juni en heb vandaag al mijn rekeninggegevens ontvangen. Ik heb vandaag een mail gestuurd met het verzoek of ik 3,4% rente zou kunnen krijgen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:59
Weet iemand hier hoe het zit met deposito garantie als je naast eigen rekening een rekening opent met gezamenlijke rekening op naam vriendin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:02
VanBreukelen schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:27:
Weet iemand hier hoe het zit met deposito garantie als je naast eigen rekening een rekening opent met gezamenlijke rekening op naam vriendin?
Het is in beginsel 100K per persoon, dus voor jullie samen 200K.
De tegoeden van een gezamenlijke rekening deel je door twee en verdeel je dan over beiden, waarna je het rekensommetje dan wel kunt maken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:05
VanBreukelen schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:27:
gezamenlijke rekeningen: deelt u een en/of-rekening met iemand? De bescherming tot € 100.000 geldt per persoon, per bank. U heeft dus samen tot € 200.000 aan bescherming. Dit maximum geldt voor alle rekeningen samen, dus inclusief rekeningen die u nog apart heeft van de en/of-rekening bij dezelfde bank.
https://www.dnb.nl/betrou...d-van-iedereen-beschermd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Geld dat ook in de volgende situatie?

Advanzia Rekening van de vrouw op haar naam 100k
Advanzia Rekening van mij op mijn naam 100k

Tegenrekening ABN en of rekening op onze beide namen.

Kan je dan 200k claimen bij het DGS?

[ Voor 9% gewijzigd door Juan op 20-06-2023 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Vruchtensap schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:29:
Aanmelding bij Advanzia ging heel snel zeg! Ik verstuurde de aanmelding op 18 juni en heb vandaag al mijn rekeninggegevens ontvangen. Ik heb vandaag een mail gestuurd met het verzoek of ik 3,4% rente zou kunnen krijgen, ben benieuwd.
Dacht dat alleen was voor mensen die op 3% zaten en deze te compenseren zodat ze over 6 maanden ook op 3,25% uit komen. Maar ben benieuwd hoe ze reageren, indien positief zal ik ook een mail gaan sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:02
Juan schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:42:

Ja, ieder kan dan 100K claimen, tegenrekening moet niet uitmaken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:49
Juan schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:42:

Het is 100K per persoon per banklicentie, dus ABN valt hierbuiten in zoverre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
sanook schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:25:
[...]

2 algemene vragen:

Je zou ook pas in juli geld kunnen storten, wie weet krijg je dan wel gewoon 3.4%.

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:57
sanook schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:17:
Zojuist telefonisch contact gehad met OpenBank of het mogelijk is om van de 3% actie gebruik te maken (ik heb nu 2,5%) en dit was geen probleem en direct geregeld. Zoals hier al eerder vermeld is wordt de huidige WELKOM rekening opgeheven en er wordt een nieuwe aangemaakt, waar ik dan weer 6 maanden van de 3% kan profiteren.
Pfff, moet ik nou weer gaan bellen om een hogere rente te krijgen? Wat 'n k*tbank is 't toch eigenlijk -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DappereDodo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:07:
[...]

Pfff, moet ik nou weer gaan bellen om een hogere rente te krijgen? Wat 'n k*tbank is 't toch eigenlijk -O-
Je kunt ook overstappen naar Advanzia of VW Bank of .... Alleen weet je bij die banken al vantevoren dat als de actierente verhoogd wordt je daarin niet mee doet als bestaande klant die nog in de actieperiode zit.

Dus ja, je moet bellen. Maar bij andere banken met soortgelijke acties krijg je de verhoogde actierente gewoon niet, ook niet als je ervoor doet smeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Strider schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:48:
[...]

Je zou ook pas in juli geld kunnen storten, wie weet krijg je dan wel gewoon 3.4%.
Of ik val buiten beide akties...
DappereDodo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:07:
[...]

Viel mij reuze mee, ik hoefde alleen aan te geven dat ik voor de 3% in aanmerking wilde komen en alles werd meteen geregeld. Geld van huidige spaar af, oude rekening opzeggen aangevraagd en nieuwe rekening aangevraagd. En dan heb je weer 6 maanden een nieuwe aanbieding. Ik vind de service prima van ze, heb het gevoel dat ze bijna in de houding springen als ik bel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 16:32
Wat dat betreft baal ik dat N26 niets met rente doet, die lopen binnen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
continue12345 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:23:
Wat dat betreft baal ik dat N26 niets met rente doet, die lopen binnen nu.
N26 levert een betaalrekening/-dienst. Volgens mij is er momenteel geen enkele bank die rente bied op een betaalrekening.

Alle banken met geld op hun betaalrekeningen lopen nu binnen met die kaaskoppen die zelfs bij hun huisbank niets naar een spaarrekening verhuizen "want dat levert toch niets op". Dit is waarom mijn spaargeld de dag na de salaristorting al direct verkast, net als alles wat onverhoopt de dag voor de salarisbetaling nog over is (en niet gepland staat) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

GroteVoet459 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:41:
[...]

N26 levert een betaalrekening/-dienst. Volgens mij is er momenteel geen enkele bank die rente bied op een betaalrekening.

Alle banken met geld op hun betaalrekeningen lopen nu binnen met die kaaskoppen die zelfs bij hun huisbank niets naar een spaarrekening verhuizen "want dat levert toch niets op". Dit is waarom mijn spaargeld de dag na de salaristorting al direct verkast, net als alles wat onverhoopt de dag voor de salarisbetaling nog over is (en niet gepland staat) ...
Dan lees je hier dat mensen voor 1000 euro (op jaarbasis) niet uit hun luie stoel komen..., onbegrijpelijk!

[ Voor 7% gewijzigd door sanook op 20-06-2023 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:33
Jullie nog een tip voor een en/of spaarrekening met leuke rente? Bunq heeft het, dus is een optie,

Op Tweakers verwachten we iets meer eigen inzet. Svp voor de volgende keer dus.

[ Voor 31% gewijzigd door Ardana op 26-06-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
THxZ0NE schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:51:
Jullie nog een tip voor een en/of spaarrekening met leuke rente? Bunq heeft het, dus is een optie,
In dit topic maar 389 pagina's met tips, dus begin eens met lezen zou ik zeggen ...

Is het geld dat je direct wilt kunnen opnemen?
Indien niet, hoe lang kun je het vastzetten?
Heb je voorkeur voor alleen NL of mag het ook elders in de EU?
Heb je de tijdelijke aanbiedingen voor nieuwe klanten al gepakt?
... ?
....?

[ Voor 7% gewijzigd door GroteVoet459 op 20-06-2023 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:33
GroteVoet459 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:14:
[...]

In dit topic maar 389 pagina's met tips, dus begin eens met lezen zou ik zeggen ...

Is het geld dat je direct wilt kunnen opnemen?
Indien niet, hoe lang kun je het vastzetten?
Heb je voorkeur voor alleen NL of mag het ook elders in de EU?
Heb je de tijdelijke aanbiedingen voor nieuwe klanten al gepakt?
... ?
....?
Nee niet helemaal doorgenomen maar valide punten. Met name en/of rekeningen zijn dun bezaaid. Zijn veelal persoonlijke spaarrekeningen die ik juist niet zoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

GroteVoet459 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:41:
[...]

https://www.snsbank.nl/pa...keningen-vergelijken.html

Je krijgt maar liefst... 0,01% rente! Tot een saldo van € 5000! En alleen bij het duurdere pakket!

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 20-06-2023 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Dacht dat je bij Wise ook rente kan krijgen. Ik ken de voorwaarden verder niet. https://wise.com/gb/interest/

[ Voor 5% gewijzigd door Pistachenootje op 20-06-2023 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
THxZ0NE schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:30:
[...]

Nee niet helemaal doorgenomen maar valide punten. Met name en/of rekeningen zijn dun bezaaid. Zijn veelal persoonlijke spaarrekeningen die ik juist niet zoek.
ik/wij hebben een en/of spaarrekening bij dhb. Met de eis van een en/of rekening beperk je jouw opties, en daardoor loop je misschien (waarschijnlijk) rente mis. Neem een kleine en/of spaarrekening met een en/of tegenrekening. Neem daarnaast spaarrekeningen op alleen de eigen naam, gekoppeld aan de eigen tegenrekening. Je inkomen komt waarschijnlijk toch binnen op de eigen betaal rekening. Zorg dat er niet meer dan nodig op de en/of spaarrekening staat, zet de rest op persoonlijke spaarrekeningen met hogere rente. Maak afspraken dat je gezamelijk spaargeld aanhoudt op (een deel van) je persoonlijke spaarrekeningen. Iets meer werk, maximale rente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Pistachenootje schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:58:
Dacht dat je bij Wise ook rente kan krijgen. Ik ken de voorwaarden verder niet. https://wise.com/gb/interest/
Wise biedt inderdaad rente, maar het is officieel geen bankrekening en er is dus geen DGS van toepassing. Er wordt wel Belgische bronbelasting ingehouden (30%) waarvan Nederlanders slechts tot 10% kunnen verrekenen, dus de effectieve rente is 20% lager, of 30% als je die 10% nergens mee kan verrekenen.

Wise biedt ook de mogelijkheid om het saldo te beleggen in een geldmarktfonds van Blackrock. Dit fonds volgt de €STR, min kosten (0,1% fondskosten, 0,37% service fee). Hier geldt geen bronbelasting. Het nadeel is dat de ontvangen rente niet als transactie geboekt wordt.

Vergeleken met de mogelijkheden bij Raisin is het aanbod van Wise niet de beste effectieve rente, maar voor geld dat klaar staat om uitgegeven te worden is het inderdaad beter dan niets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als het gaat om deposito's, hoe lang zetten jullie je geld vast? Zat zelf te denken van hooguit een jaar maar als de rente straks nog verder omhoog gaat lijkt mij max 6 maanden verstandiger denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 00:31:
Als het gaat om deposito's, hoe lang zetten jullie je geld vast? Zat zelf te denken van hooguit een jaar maar als de rente straks nog verder omhoog gaat lijkt mij max 6 maanden verstandiger denk ik.
Ligt er o.a. aan hoe lang je je geld niet nodig hebt, hoeveel je belegt, hoeveel buffer je hebt etc. Ik heb recent een deposito van 3 en van 5 jaar afgesloten maar mijn situatie is waarschijnlijk heel anders dan jouw situatie.

Als jij je geld lange tijd niet nodig hebt zou ik je wel de vraag stellen waarom je er niet mee belegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepiler
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-09 08:37
Ik wil in het geval dat ik mijn baan kwijtraak altijd een ‘noodfonds’ hebben waarvan ik 2 jaar mijn ww aan kan vullen. Ik heb dit bij de ASN (ja ik weet het, weinig rente) voor 10 jaar vastgezet. Het fijne bij ASN is dat je het kosteloos op mag nemen in het geval je werkloos raakt (ook wanneer je een huis koopt of je woning verduurzaamt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Pistachenootje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:31:
[...]

Ligt er o.a. aan hoe lang je je geld niet nodig hebt, hoeveel je belegt, hoeveel buffer je hebt etc. Ik heb recent een deposito van 3 en van 5 jaar afgesloten maar mijn situatie is waarschijnlijk heel anders dan jouw situatie.

Als jij je geld lange tijd niet nodig hebt zou ik je wel de vraag stellen waarom je er niet mee belegt.
@Verwijderd heeft een draadje "Wat te doen met vermogen uit erfenis?" geopend, met heel veel reacties. Daar staan een hoop meningen en tips. Gezien deze vraag hier lijkt hij te willen sparen en nog niet beleggen.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 21-06-2023 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik heb zelf deze week voor het eerst een deposito afgesloten, 1/4 deel van spaargeld voor 6mnd. Het plan is dan om over 2 mnd weer 1/4 voor 6mnd. En over 4mnd weer 1/4 deel vast voor 6mnd. ZO komt uiteindelijk dus om de 2 maanden 1/4 deel vrij wat ik dan weer vast zet voor 6 maanden. Hopelijk pak ik dan nog wat stijgingen mee. En als we straks in een rustiger vaarwater terecht komen. Zal ik overwegen om het voor een langere periode vast te zetten.

1/4 blijft dus altijd beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
W1ck1e schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:45:
[...]
@Verwijderd heeft een draadje "Wat te doen met vermogen uit erfenis?" geopend, met heel veel reacties. Daar staan een hoop meningen en tips. Gezien deze vraag hier lijkt hij te willen sparen en nog niet beleggen.
Ik heb het draadje even vluchtig geskimd. Voor zover ik kan zien lijkt het er op dat hij een flink bedrag langer dan 10 jaar niet nodig heeft. Daarmee zou ik zeker Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1. Daarnaast is een gedeelte in deposito's geen gek idee. @Verwijderd zou even deze risk tolerance questionnaire kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AquaPlanning
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 12:18
Jirure1984 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:49:
[...]

Ik heb zelf deze week voor het eerst een deposito afgesloten, 1/4 deel van spaargeld voor 6mnd. Het plan is dan om over 2 mnd weer 1/4 voor 6mnd. En over 4mnd weer 1/4 deel vast voor 6mnd. ZO komt uiteindelijk dus om de 2 maanden 1/4 deel vrij wat ik dan weer vast zet voor 6 maanden. Hopelijk pak ik dan nog wat stijgingen mee. En als we straks in een rustiger vaarwater terecht komen. Zal ik overwegen om het voor een langere periode vast te zetten.

1/4 blijft dus altijd beschikbaar.
Je kunt ook 1 deel 3 maanden vastzetten, dan heb je alvast rente én het bedrag komt eerder vrij. Als je het mooi chronologisch wilt: eerst een maand wachten.
Terzijde: dank voor alle bijdragers in dit topic, daardoor ook naar Raisin gegaan voor een deel van mijn pensioengeld. Rest wordt belegd. d:)b

2 x Panasonic warmtepomp 5kW, 800 liter boiler, 48 heatpipes, 18 kWp PV, Zero DSR, E-ProAce, bezig met 48V 45 kWh Victron 3 fase, VETUS E-line 22 kWh in 11m zeilboot.te weinig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Weet iemand of er een partij is die deposito's aanbied, waarbij je de rente maandelijks/kwartaallijks of jaarlijks, kan laten uitkeren op je betaalrekening/tegenrekening.

Want het is leuk om 5 jaar voor 4% weg te zetten, maar als je bv maandelijkse kosten mee wilt dekken, is het wel fijn dat het tussentijds uitgekeerd word of kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Juan schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:58:
Weet iemand of er een partij is die deposito's aanbied, waarbij je de rente maandelijks/kwartaallijks of jaarlijks, kan laten uitkeren op je betaalrekening/tegenrekening.

Want het is leuk om 5 jaar voor 4% weg te zetten, maar als je bv maandelijkse kosten mee wilt dekken, is het wel fijn dat het tussentijds uitgekeerd word of kan worden.
Dat wordt lastig denk ik, principe van een deposito is om het bedrag voor langere tijd vast te zetten en het enige houvast voor de banken hierin is om de rente pas aan het eind van de looptijd uit te betalen. Stop je tussentijds met je deposito (indien mogelijk) dan krijg je in de regel 0,0 rente uitgekeerd. Met tussentijdse rente betalingen zouden ze daarmee dus nat gaan (of moet je de uitgekeerde rente terugbetalen cq wordt ingehouden van je deposito bedrag)
Misschien een gewone spaarrekening openen dan maar?

[ Voor 4% gewijzigd door sanook op 21-06-2023 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:33
Bij Credit Europe kan je bij een zeven of tien jaar deposito kiezen voor maandelijkse rente uitkering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Los van de vraag of je het geld langere tijd zou kunnen missen zou ik idd rekening houden met een stijgende rente de komende tijd, dus 6 maanden lijkt mij een prima max tenzij er een goede optie is voor een jaar. En misschien een ladder opbouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Renault gaat morgen naar 2,4% per jaar :)

[ Voor 11% gewijzigd door geenstijl op 21-06-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

geenstijl schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:31:
Raisin gaat morgen naar 2,4% per jaar :)
Net te laat om het te posten :

LPB doet u met deze renteverhoging mee?

[ Voor 10% gewijzigd door Slasher op 21-06-2023 11:34 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:14
idd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1uY34twla56ImtFjuf1dwKWo54=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P3H0zDCYLwAY3yfZCPcpusiN.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
geenstijl schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:31:
Raisin gaat morgen naar 2,4% per jaar :)
Renault bank bedoel je waarschijnlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
Weet toevallig iemand de rente uitkering bij RenaultBank via Raisin? Ik heb daar 10 Mei wat op gezet, maar zie nog steeds hetzelfde bedrag staan in mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

VanBreukelen schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:35:
Weet toevallig iemand de rente uitkering bij RenaultBank via Raisin? Ik heb daar 10 Mei wat op gezet, maar zie nog steeds hetzelfde bedrag staan in mijn account.
Rente uitkering is per kwartaal dus dat kan kloppen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
Misschien eens het productinformatieblad doorlezen wat je hebt ontvangen ? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Renault is kwartaal uitkering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
Juan schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:36:
Op donderdag een mail gestuurd naar Advanzia om de 3,4% te bevestigen, maar niets gehoord .
Vanochtend reminder gestuurd naar ze
Ik had een mail gestuurd m.b.t. het niet kunnen registreren voor mein konto. Dat is inmiddels al lang gefixed, maar ik krijg zojuist een mail daarover. In antwoord daarop heb ik gevraagd of de 3,25% bevestigd kon worden en warempel kreeg ik direct een mail terug:
Thank you for your answer.

We hereby confirm that the interest rate of 3.25% is now applicable for your account.

Kind regards,

Eva Krämer
Customer Service Senior Officer
Rekening ergens begin juni aangemaakt en storting begin deze week gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Renault gaat een klein stapje omhoog met de spaarrekening;
Renault Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,30% p.j. naar 2,40% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op donderdag 22 juni om 12 uur 's middags.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 21-06-2023 11:58 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
Zijn er toevallig nog leden die afgelopen weken een VWbank account rond hebben gekregen?

En welke aanbieder heeft er naast Advanzia en Consors nog meer boven de 3% rente vrij opneembaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
Op 1 juli zul je de rente van 10 mei t/m 30 juni bijgeschreven krijgen. Daarna 1 oktober, 1 januari enz.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Juan schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:58:
Veel banken die in NL gevestigd zijn doen dit. Als ik het me goed herinner betalen o.a. YapiKredi en Credit Europe jaarlijks rente op deposito's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PE9SMS
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11-2023
VanBreukelen schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:03:
Zijn er toevallig nog leden die afgelopen weken een VWbank account rond hebben gekregen?

En welke aanbieder heeft er naast Advanzia en Consors nog meer boven de 3% rente vrij opneembaar?
Ja, heb alle post (snail mail) inmiddels ontvangen om VW te activeren, maar nog niet aan toe gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:14:
[...]

Veel banken die in NL gevestigd zijn doen dit. Als ik het me goed herinner betalen o.a. YapiKredi en Credit Europe jaarlijks rente op deposito's.
Bij Credit Europe kun je bij 9 & 10 jaar zelfs kiezen voor maandelijks, en kiezen om bij te schrijven op de spaarrekening of automatisch overboeken naar de tegenrekening.

Overigens ook bij LPB dat de depositorente jaarlijks wordt uitgekeerd (jaarlijks na aanmaken, mogelijk dat anderen dat per 1-1 doen? Geen idee).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Grappig moment tijdens het raisin identificatie process:
Niet alles goed de meldingen gelezen omdat dit soort dingen altijd snel tussendoor gaan, dus zal best een waarschuwing gemist hebben.

Denk even snel een video te maken van mijn hoofd die draait zoals bij meerdere banken gedaan worden. Dus ik geef de android app toegang om camera te bedienen, vond al raar dat geluid ook nodig was en mijn licht...
Met mijn slaperige hoofd klik ik verder, zit ik ineens tegenover een medewerkster in een chat die meteen mijn camera's overneemt en direct het process doorloopt. Zonder waarschuwing ook mijn front camera om document te bekijken (ach ja weet ze direct dat mijn bureau een rommel is :D ). Was al lang blij dat ik aangekleed was.

Iedere bank heeft weer zijn eigen proces

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knakenpoetser
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:59
Bai Europa omhoog van 3,55 naar 3,65% voor 6 maanden deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyMontana

Ik heb VW bank opgegeven.
12 april video identificatie gedaan en documenten opgeladen.
Ondanks mijn mails in mei en juni, daarna nooit meer iets gehoord.

Openbank heeft op dit moment een Welkom Spaarrekening met 3% voor 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:18
Hoort hier misschien niet thuis want is uiteindelijk natuurlijk beleggen.

Maar ING kun je nu tot 28 juni inschrijven op obligatie tegen 3,1% 1 jaar vast.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pistachenootje
BekSide schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:46:
Hoort hier misschien niet thuis
Inderdaad.
Waarom zou je? Geen DGS en ~2% VRH (er vanuit gaande dat je voldoende box 3 vermogen hebt), effectieve rendement daardoor maar ~1.1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-09 16:32
BekSide schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:46:
Hoort hier misschien niet thuis want is uiteindelijk natuurlijk beleggen.

Neem toch aan dat ze die dan niet a-pari plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Pistachenootje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:51:
[...]

Inderdaad.

[...]

Waarom zou je? Geen DGS en ~2% VRH (er vanuit gaande dat je voldoende box 3 vermogen hebt), effectieve rendement daardoor maar ~1.1%.
Ja die nieuwe box 3 belasting slaat echt nergens op 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Laatst online: 14-09 20:39
Veritas schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:03:
[...]

De argumentatie "ligt tegen Rusland aan" is natuurlijk vrij willekeurig en zoals je aangeeft op emotie. Want Scandinavië is wel goedgekeurd, terwijl Finland 1340km aan grens met Rusland deelt. Dus Estland (Bigbank) niet, maar Finland wel, puur omdat het in Scandinavië ligt en het andere land niet? Want ze grenzen allebei aan Rusland.

Een meer duidelijke argumentatie zou kunnen zijn: is het land wel of geen lid van de EU en/of de NAVO? Estland is het namelijk allebei. Zweden en Finland zijn alleen lid van de EU en niet van de NAVO (willen het wel) en bij Noorwegen is het andersom. Dat is een rationeler begrippenkader dan "ligt tegen Rusland aan", dunkt mij.
Ook rationeel, hoeveel Russen wonen er in een land. Dat kan interesse vanuit Rusland betekenen. Voor Finland is dit 1%, Litouwen 5% en Estland en Letland meer dan 20%. Regionaal uiteraard meer. Naar percentage Russisch sprekenden zit Letland hoger dan Oekraïne. Voorts maakten deze landen deel uit van de Sovjet Unie.

Finland is dit jaar lid geworden van de Navo. Zweden en Noorwegen hebben qua bevolking en historie vrijwel niks met Rusland te maken. Zweden en Noorwegen zijn AAA-landen. Ook Estland is sterk met AA, maar kan interessant zijn voor Rusland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
Ook Estland is sterk met AA, maar kan interessant zijn voor Rusland.
Estland is Navo-lid, ik zie een inval daar niet gebeuren. Maar ja, zo maakt iedereen zijn eigen afweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:15

Veritas

concedo nulli

Frankenstein schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:01:
[...]

Ook rationeel, hoeveel Russen wonen er in een land. Dat kan interesse vanuit Rusland betekenen. Voor Finland is dit 1%, Litouwen 5% en Estland en Letland meer dan 20%. Regionaal uiteraard meer. Naar percentage Russisch sprekenden zit Letland hoger dan Oekraïne. Voorts maakten deze landen deel uit van de Sovjet Unie.

Finland is dit jaar lid geworden van de Navo. Zweden en Noorwegen hebben qua bevolking en historie vrijwel niks met Rusland te maken. Zweden en Noorwegen zijn AAA-landen. Ook Estland is sterk met AA, maar kan interessant zijn voor Rusland.
Je zegt verder ook niets over Finland. Dat maakt ook deel uit van Scandinavie en was eeuwenlang onderdeel van het Russische Rijk. Maar goed, dat is geschiedenis.

Een aanval op Estland zou een aanval op de Navo betekenen. Dat zie ik niet gebeuren. De Baltische staten zijn erg pro-Westers en willen eigenlijk niets meer met Rusland te maken hebben. EU-lid en Navo-lid. Ik stal mijn centjes dus wel met een gerust hart in Estland. Maar ieder z'n eigen afweging natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Laatst online: 14-09 20:39
Veritas schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:40:
[...]

Je zegt verder ook niets over Finland. Dat maakt ook deel uit van Scandinavie en was eeuwenlang onderdeel van het Russische Rijk. Maar goed, dat is geschiedenis.

Een aanval op Estland zou een aanval op de Navo betekenen. Dat zie ik niet gebeuren. De Baltische staten zijn erg pro-Westers en willen eigenlijk niets meer met Rusland te maken hebben. EU-lid en Navo-lid. Ik stal mijn centjes dus wel met een gerust hart in Estland. Maar ieder z'n eigen afweging natuurlijk.
Van Finland heb ik nog geen interessante mogelijkheden gezien. Ik zou eerder twijfelen dan bij Zweden, Noorwegen en Denemarken. En met Scandinavië kan ook IJsland worden bedoeld. Lees maar:
Wikipedia: Scandinavië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:59
sanook schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:10:
[...]

Dat wordt lastig denk ik, principe van een deposito is om het bedrag voor langere tijd vast te zetten en het enige houvast voor de banken hierin is om de rente pas aan het eind van de looptijd uit te betalen. Stop je tussentijds met je deposito (indien mogelijk) dan krijg je in de regel 0,0 rente uitgekeerd. Met tussentijdse rente betalingen zouden ze daarmee dus nat gaan (of moet je de uitgekeerde rente terugbetalen cq wordt ingehouden van je deposito bedrag)
Misschien een gewone spaarrekening openen dan maar?
Bigbank betaalt rente op deposito's jaarlijks uit op de Nederlandse tegenrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritsoul
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 00:08
Is het makkelijk om binnen Raisin van spaarrekening te veranderen, want ik wil van Klarna (2,35%) naar Renault gaan (2,4% :))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Je neemt het geld op van de oude spaarrekening naar de Raisin tussenrekening, en daar stort je het op de nieuwe spaarrekening.

Afhankelijk van de snelheid van beide banken kan het mogelijk een of twee werkdagen duren, in die periode ontvang je geen rente. Wellicht iets om rekening mee te houden als je voor slechts +0,05% wil overstappen.

De oude spaarrekening hoef je niet te sluiten. Wie weet bieden zij over een week weer een betere rente, dan kan je direct weer terug :)

Renault zit trouwens op dit moment op 2,3%, niet 2,4% ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Zr40 op 23-06-2023 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Zr40 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:09:
Renault zit trouwens op dit moment op 2,3%, niet 2,4% ;)
Tegen de tijd dat de rekening geopend is zit Renault wel op 2,4%. Wordt immers vandaag (om 12u) verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Vandaag kon ik mijn nieuwe Advanzia rekening aktiveren maar het is net alsof je terug gaat naar 1995 op die website. Bij de adresgegevens kan ik alleen 5 cijferige postcodes ingeven (Nederland als land ingegeven) en je moet blijkbaar wachten op verificatie van je ingevoerde gegevens.

Maar wat me nog niet duidelijk is: Ik heb een IBAN nummer doorgekregen, is dit nu de spaarrekening of is dit een betaalrekening? Zo ja, kun je het rentepercentage ergens zien of moet je dit ergens opvragen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:50
Spiritsoul schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:04:
Is het makkelijk om binnen Raisin van spaarrekening te veranderen, want ik wil van Klarna (2,35%) naar Renault gaan (2,4% :))
Ik dacht dat ik erg was om voor 0.2% over te stappen maar deze spant de kroon _O-

Als je dan 1 overbruggingsdag hebt - loop je al verlies denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max_72
Dinsdag begin van de middag een overboeking gedaan van € 1 naar Advanzia om even te testen voordat ik alles overmaak. Nog niets zichtbaar in 'mein.konto' - ik had het vandaag (donderdagnacht) wel verwacht afgaande op eerdere berichten :/ Hopelijk komt het vandaag alsnog. Kan ik nog ruim voor de 30e zorgen dat er >5000 op staat.

Die omgeving ziet er inderdaad wel uit alsof 'ie in 1995 is gemaakt. Maar als het werkt en de rente 3,25%/3,4% is... Ach :9

[ Voor 20% gewijzigd door Max_72 op 22-06-2023 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Max_72 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:59:
Dinsdag begin van de middag een overboeking gedaan van € 1 naar Advanzia om even te testen voordat ik alles overmaak.
Mijn ervaring is dat 's ochtends vroeg meestal het beste werkt. Meestal is het dan in de middag op de rekening, een enkele uitzondering daar gelaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Max_72
Pistachenootje schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:05:
[...]

Mijn ervaring is dat 's ochtends vroeg meestal het beste werkt. Meestal is het dan in de middag op de rekening, een enkele uitzondering daar gelaten.
Ik was weer eens te ongeduldig. :+ Half uur later kreeg ik de e-mail dat het bedrag was binnengekomen. Dus zojuist de rest overgemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TonyMontana

Het wonder is geschied...
12 april een VW TopZins rekening aangevraagd, vandaag 2 brieven per post ontvangen dat de rekening is geopend met IBAN en PhotoTAN info.
Wachttijd van 9 a 10 weken... Bizar, maar er is dus nog hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
TonyMontana schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:18:
[...]

Het wonder is geschied...
12 april een VW TopZins rekening aangevraagd, vandaag 2 brieven per post ontvangen dat de rekening is geopend met IBAN en PhotoTAN info.
Wachttijd van 9 a 10 weken... Bizar, maar er is dus nog hoop ;)
Ha!

Dat is goed om te weten.

Had hier nog niks over gelezen, maar kreeg net melding op mijn Openbank dat ik moet bellen als ik 18K wil overmaken }:O

Na 10minuten met de medewerker is mij verteld dat limiet zo rond de 15k zit. Daarboven moet je dus bellen

[ Voor 9% gewijzigd door VanBreukelen op 22-06-2023 13:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:56
Nordax Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,35% p.j. naar 2,38% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op vrijdag 23 juni om 12 uur 's middags.
25-04: 2,00 -> 2,02%
12-05: 2,14%
19-05: 2,16%
26-05: 2,17%
05-06: 2,25%
12-06: 2,27%
20-06: 2,35%
23-06: 2,38%

[ Voor 21% gewijzigd door sverzijl op 22-06-2023 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
VanBreukelen schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:42:
[...]
Had hier nog niks over gelezen, maar kreeg net melding op mijn Openbank dat ik moet bellen als ik 18K wil overmaken }:O

Na 10minuten met de medewerker is mij verteld dat limiet zo rond de 15k zit. Daarboven moet je dus bellen
Wel in het Openbank specifieke topic, zelfs met lagere bedragen.

[ Voor 21% gewijzigd door pdukers op 22-06-2023 15:39 ]

Pagina: 1 ... 98 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling