Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.221.943 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:21
Sport_Life schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:04:
Lpb + 0,55% voor 1 jaar vast :).

Huidige rente Wijziging Nieuwe rente
knip

1 jaar
1,95% + 0,55% 2,50%

knip
Komt niet in de buurt van de CreditEurope 1 jaars......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Specialsta
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-04 20:14
Appeltjeeitje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:12:
[...]

Komt niet in de buurt van de CreditEurope 1 jaars......
Credit Europe, een bank die eigendom is van de Turkse financiële holding FIBA ​​Group toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:21
Specialsta schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:29:
[...]

Credit Europe, een bank die eigendom is van de Turkse financiële holding FIBA ​​Group toch?
Ja die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-09 20:39
Pistachenootje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:30:
[...]

Wel bizar trouwens, ik heb me bij beide aangemeld en van beiden niets gehoord. Ondanks succesvolle video identificatie. In de tussentijd heb ik mijn geld ergens anders geïnvesteerd dus het maakt me niet meer uit.
Bij mij liep het wel goed. Account gehad bij VW en bij Consors goede communicatie, maar twee keer elders sneller onder de pannen. Consor zou ik 1 maand voor gebruik aanvragen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:36
(jarig!)
Klarna doet er nog een schepje bovenop om bovenaan de lijst bij Raisin te komen:
Klarna Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 1,95% p.j. naar 2,35% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op vrijdag 16 juni om 12 uur 's middags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
Dacht even wat over te maken van de Bigbank spaarrekening krijg je weer zo'n extra handeling. Deze iban zou al bekend moeten zijn omdat eerdere betalingen daar ook vandaan komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QVrtRmnSw0hbQEC5DNkt7q29tg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wO0bj6BjthALbzR8HKckRvRz.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Deposito Orange-bank gaat weer omhoog:

3 maanden naar 3,40%
6 maanden naar 3,50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:15

Veritas

concedo nulli

Carfanatic schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:13:
Dacht even wat over te maken van de Bigbank spaarrekening krijg je weer zo'n extra handeling. Deze iban zou al bekend moeten zijn omdat eerdere betalingen daar ook vandaan komen.

[Afbeelding]
Better safe than sorry, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:16
Ik heb me ook aangemeld bij Raisin en probeer nu via de app die video-identificatie te starten, maar ik krijg steeds direct een scherm om feedback te geven. Oftewel, het lukt vooralsnog niet. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJ1984 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:37:
Ik heb me ook aangemeld bij Raisin en probeer nu via de app die video-identificatie te starten, maar ik krijg steeds direct een scherm om feedback te geven. Oftewel, het lukt vooralsnog niet. Is dit een bekend probleem?
Het duurde volgens mij eventjes voordat ik de video-identificatie kon starten. Maar is alweer tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breaking News: #ECB raises the three key interest rates by 25 basis points in today's meeting. This marks a cumulative increase of 400 basis points since last year.

https://twitter.com/Macro...40288?ref_src=twsrc%5Etfw

ECB Hikes Main Financing Rate 25Bps To 4.00%; As Expected
- ECB Hikes Marginal Lending Facility 25Bps To 4.25%; As Expected
- ECB Hikes Deposit Facility Rate 25Bps To 3.50%; As Expected

https://twitter.com/LiveS...79584?ref_src=twsrc%5Etfw

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2023 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 22:00
Strider schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:05:
[...]

Ik heb hier nog steeds de mail van Advanzia open staan, ondanks dat deze bank toch al weer een tijdje bestaat vind ik het wel verrassend hoe oud hun IT systemen waarschijnlijk zijn. Naast de verouderde website, hoezo moet je als consument nog steeds je vertrouwelijke documenten mailen naar een generiek email adres voor verificatie waar dus al deze mails binnenkomen. Dat kan anno 2023 toch echt niet meer.

Een inbox vol met mails met fotos van paspoorten, rijbewijzen etc. 8)7
Stond eigenlijk op het punt om een rekening te openen, puur vanwege de rente, maar voelt niet echt logisch om dit soort informatie te droppen in een inbox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
Veritas schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:48:
[...]

Better safe than sorry, toch?
Meh, vooral irritant. Maar gelukkig wel snel verwerkt.

Bigbank heeft de rente voor zijn spaarrekening overigens net verhoogd naar 2,35% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Carfanatic schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:43:
[...]

Meh, vooral irritant. Maar gelukkig wel snel verwerkt.

Bigbank heeft de rente voor zijn spaarrekening overigens net verhoogd naar 2,35% :)
Vreemd, is mij niet gebeurd de laatste keer dat ik wat opnam. Maar stortingen zijn gelukkig vrijwel instantaan in mijn ervaring. Al met al erg tevreden met mijn keuze voor Bigbank begin dit jaar: steady in de top 5 van hoogste rentes voor vrij opneembaar (buiten acties), die ook nog eens regelmatig omhoog gaat (ook voor bestaande klanten, automatisch). Ja, met schuiven/gebruik maken van acties kun je nog een iets hogere rente krijgen (voor een beperkte periode/hoeveelheid geld), maar geld gewoon lekker kunnen laten staan en toch een van de hogere rentes krijgen heeft ook wel wat.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
NIBC omhoog naar 1,4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan, maak me gek! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Gaat iig de goeie kant op. :P
Ik voel er niet veel voor om m'n spaargeld naar het buitenland te verhuizen (deels ook luiheid).

[ Voor 21% gewijzigd door Wispe op 15-06-2023 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Crasheeee schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:21:
[...]

Stond eigenlijk op het punt om een rekening te openen, puur vanwege de rente, maar voelt niet echt logisch om dit soort informatie te droppen in een inbox..
Ik heb een aantal nummers op mijn paspoort onleesbaar gemaakt. Vonden ze geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhizorBE
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-08 21:27
Dit is het verkeerde topic hiervoor.

[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 15-06-2023 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:24

sanook

_/-\o_

<knip> Dien liever een TR in.

[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 15-06-2023 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:56
Bigbank flexibel sparen naar 2,35%
Graag brengen wij u op de hoogte van een wijziging in onze rentetarieven voor ons product "Flexibel Sparen".

Met ingang van vandaag (15 juni 2023) is de rente op onze "Flexibel Sparen" rekeningen verhoogd van 2,20% naar 2,35%. Deze renteverhoging geldt voor alle bestaande en nieuwe "Flexibel Sparen" rekeningen bij Bigbank, en is automatisch doorgevoerd. Dit betekent dat u geen actie hoeft te ondernemen om van de hogere rente te profiteren.
Edit: was blijkbaar toch al vermeld, :X

[ Voor 4% gewijzigd door Erulezz op 15-06-2023 17:04 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zinserhöhung J&T Tagesgeld auf 3,3% p.a.
wir freuen uns Ihnen mitteilen zu können, dass die J&T Direktbank ab dem 20.06.2023 den Zinssatz für Ihr J&T Tagesgeld von 3,0% auf 3,3% p.a. anheben wird.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddie_V2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 10:52
Ik heb het gevoel dat Bunq een beetje stil staat, voor mij iig reden om toch verder te gaan kijken. Net een rekening geopend bij openbank, het verschil tussen 2.01% en 3% is toch wel de moeite lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04
J&T DirectbBank is toch helemaal niet beschikbaar voor Nederlanders?
Wel voor Czechië, Slowakije en Duitsland
Eddie_V2 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:38:
Ik heb het gevoel dat Bunq een beetje stil staat, voor mij iig reden om toch verder te gaan kijken. Net een rekening geopend bij openbank, het verschil tussen 2.01% en 3% is toch wel de moeite lijkt me
Die 3,0% is alleen voor de eerste 6 maanden, daarna (met extra stappen) nog "maar" 2,25% en zonder voowaarden zelfs maar 1,5%. Niet helemaal eerlijk om een actie te vergelijken met het gewone rentetarief,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GroteVoet459 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:50:

[...]

Die 3,0% is alleen voor de eerste 6 maanden, daarna (met extra stappen) nog "maar" 2,25% en zonder voowaarden zelfs maar 1,5%. Niet helemaal eerlijk om een actie te vergelijken met het gewone rentetarief,
Jawel, want dan ga je weer naar een andere bank waar een hoge of hogere rente is. Is toch een half jaar meer rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Lpb zit al even op 1,5%, valt me wat tegen eerlijk gezegd.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:53:
[...]
Jawel, want dan ga je weer naar een andere bank waar een hoge of hogere rente is. Is toch een half jaar meer rente.
Dus niet, want da ga je weer naar een tijdelijk actie-tarief en niet naar een basis-rente (zoals de 2,01% van Bunq).

Met de recente verhoging van 2,50% naar 3,00% is het actie-tarief bij OB de #5 in het rijtje, dus zijn er (tenzij je die alle 4 al verbruikt hebt) beter opties en had het geld al nooit meer bij Bunq hoeven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
Sport_Life schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:56:
[...]

Lpb zit al even op 1,5%, valt me wat tegen eerlijk gezegd.
En Lloyds 2,00% vanaf 1-7. Duits DGS, N klantenservice en IBAN (niet dat IBAN veel uit maakt, echte spaarrekening met vaste tegenrekening, dus geen problemen om ergens te gebruiken :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:03:
[...]

Het duurde volgens mij eventjes voordat ik de video-identificatie kon starten. Maar is alweer tijdje geleden.
Hier lukt het al enkele dagen niet, vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GroteVoet459 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:04:
[...]

Dus niet, want da ga je weer naar een tijdelijk actie-tarief en niet naar een basis-rente (zoals de 2,01% van Bunq).
Wat maakt het nou uit of het tijdelijk is of niet? Nogmaals: als de actie afgelopen is dan zoek je weer een andere bank met een hoge rente waar jij je fijn bij voelt. Tot nu toe zijn ze van plan om de rente nog eventjes te verhogen, dus over x tijd heb je weer andere alternatieven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eddie_V2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 10:52
GroteVoet459 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:50:
[...]
[...]

Ik vergelijk de rente die ik krijg bij de ene bank met de rente die ik krijg bij de andere bank. lijkt mij een prima vergelijking. En zo zal ik ook op maandelijkse basis blijven vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-09 16:32
JJ1984 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:19:
[...]

Hier lukt het al enkele dagen niet, vreemd.
Ik kreeg de video ook niet voor elkaar op sommige apparaten.
Probeer een ander apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle interessante aanbiedingen verschillende rentes en deposito’s zie ik dat ik na een telling op een 15 spaarrekening uit kom momenteel. Eigenlijk wel erg veel. Twijfel nu om er misschien toch wat te sluiten. Eigenlijk wel nieuwsgierig op hoeveel spaarrekeningen andere hier in totaal uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:17:
Met alle interessante aanbiedingen verschillende rentes en deposito’s zie ik dat ik na een telling op een 15 spaarrekening uit kom momenteel. Eigenlijk wel erg veel. Twijfel nu om er misschien toch wat te sluiten. Eigenlijk wel nieuwsgierig op hoeveel spaarrekeningen andere hier in totaal uitkomen?
Hmm, volgens mij kom ik wel in de buurt v.w.b. spaarrekening/depositos, maar niet banken :x. Op een gegeven moment 2 deposito ladders op gezet (2 ladders in de zin van 2x 1, 2, 3, 4, 5 jaar, een "gestart" in maart en 1 in september), daarvan lopen er nog 5 (langste tot september '25 á 0,85% :x) plus een spaarrekening bij dezelfde bank maakt al 6 stuks. Via Raisin nog 2 deposito's + een spaarrekening is nog eens 3 stuks. En vervolgens nog wat (spaar)rekeningen, 3 stuks, en dan de NL grootbank, incl spaarrekening uiteraard, en nog een tweede "volledige" bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Eigenlijk wel nieuwsgierig op hoeveel spaarrekeningen andere hier in totaal uitkomen?
Lloyd's
Credit Europe
YapiKredi
NICB
DHB
LPB
Rabo
Openbank
Privatbanka (deposito via Raisin)
CKV (deposito via Raisin)
Renault (Raisin)

(Niet allemaal in gebruik).

[ Voor 3% gewijzigd door Pistachenootje op 16-06-2023 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
2. Ik vind het eerlijk gezegd de moeite niet om voor 1000€ per jaar extra zoveel gedoe te hebben, extra risico te lopen en overal mijn ID te delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als je 1,5 miljoen spaargeld hebt, zijn 15 spaarrekeningen niet zo vreemd. Het wordt gedekt tot € 100.000 per geregistreerde financiele eenheid. 15 is dan het minimum aantal spaarrekeningen als je zekerheid wil.

Het nadeel van meer banken is dat de kans toeneemt dat een van die banken niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, maar aan de andere kant wordt de kans wel groter dat je dan niet een groot deel van je geld kwijt raakt en dat het terug zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56

Wuursj

want worst is al bezet

Lloyds (leeg nu), BIG bank (~20%) , Openbank (~70%) en nog wat bij KNAB (mijn gewone bank, ~10%)

Ik moet wel zeggen dat ik al die gekke acties en gedoe om die acties te kunnen gebruiken bij Openbank aardig beu begin te worden en wellicht wat weer terug ga zetten bij BIG bank of LLoyds nu de rentes daar ook weer om hoog gaan. De maandelijke uitkering van Openbank vind ik daarentegen wel weer prettig.

Overigens gaat het meeste geld in september naar een verbouwing en heb ik weer een zorg minder ;w

[ Voor 5% gewijzigd door Wuursj op 16-06-2023 16:08 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henny3
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-08 06:02
Letten jullie bij de keuze voor een bank puur op de hoogte vd rente of ook op het beleid van de bank? (bv dierenwelzijn, mensenrechten, natuur, klimaat, wapens)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:02
henny3 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:53:
Letten jullie bij de keuze voor een bank puur op de hoogte vd rente of ook op het beleid van de bank? (bv dierenwelzijn, mensenrechten, natuur, klimaat, wapens)
Dan had iedereen zijn geld wel bij een Triodos, ASN of SNS geparkeerd en daar bij gelaten.
Vraag is alleen hoeveel impact het heeft ( of dat dit het überhaupt heeft ) en wat je dan verstaat onder zo'n beleid.
Volgens mij zijn banken met dergelijk beleid er vooral voor om de klant een goed gevoel te geven, en zijn het in de praktijk dan ook vooral ' leuke ideeën ' met weinig tot geen impact ( tot het gewenste doel ).

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat soort claims moet je inderdaad met een zeer grote korrel zout nemen. Wat een partij vanwege beleid niet doet, verschuift naar partijen die het wel doen. Er wordt bijvoorbeeld geen boom minder gekapt of geen liter olie minder verbruikt, want de vraag naar dergelijke producten verandert niet doordat je eigen bank geen lening wil verstrekken aan de aanbieder van die producten.

Bij mijn pensioenregeling maken ze het al helemaal bont. Mijn pensioen heeft een 37% lagere uitstoot dan de benchmark! Dat is maar liefst zoveel kilo CO2 per jaar! Dit terwijl mijn pensioenkapitaal bestaat uit indexfondsen en obligaties. Leuk dat ze ESG uitsluitingen hanteren, maar de uitgesloten bedrijven verkopen hun producten nog steeds en de uitgesloten aandelen zijn simpelweg in bezit bij anderen die deze uitsluitingen niet volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
En in dat geval is het ook nog eens zo dat uitsluiting van deze bedrijven ook zal betekenen dat je geen stemrecht hebt bij deze bedrijven.
Door ze juist wel op te nemen had je wellicht nog wat groene ambities kunnen doorvoeren bij deze bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knakenpoetser
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:59
https://www.weltsparen.de/festgeld/

Bij het hoofdkantoor in Duitsland tikken twee banken die ook voor de Nederlandse Raisin klant beschikbaar zijn de 4% voor 1 jaar vast aan. (Haitong en Rietumu)

Waarom de Portugezen en de Letten een Duitser 0.2% meer bieden dan een Belg of een Nederlander ?
Geen idee.

Misschien gaan ze hier volgende week ook naar 4%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Knakenpoetser schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:49:
https://www.weltsparen.de/festgeld/

Bij het hoofdkantoor in Duitsland tikken twee banken die ook voor de Nederlandse Raisin klant beschikbaar zijn de 4% voor 1 jaar vast aan. (Haitong en Rietumu)

Waarom de Portugezen en de Letten een Duitser 0.2% meer bieden dan een Belg of een Nederlander ?
Geen idee.

Misschien gaan ze hier volgende week ook naar 4%?
Puur marktwerking denk ik.
Aangezien de Nederlandse banken zo ver achter lopen / niet veel willen bieden zouden de meesten waarschijnlijk al blij zijn met een rente van 2%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
JohanNL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:52:
[...]

Puur marktwerking denk ik.
Aangezien de Nederlandse banken zo ver achter lopen / niet veel willen bieden zouden de meesten waarschijnlijk al blij zijn met een rente van 2%...
Ja dat zal het zijn. Bij de Fransen is het aanbod of gebrek daaraan helemaal opvallend. https://www.raisin.fr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Knakenpoetser schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:56:
[...]

Ja dat zal het zijn. Bij de Fransen is het aanbod of gebrek daaraan helemaal opvallend. https://www.raisin.fr/
Wel zijn er in Frankrijk vier banken die nieuwe klanten een kwartaal 4% vergoeden, zie:
https://www.moneyvox.fr/livret/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Frankenstein schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 08:57:
[...]

Wel zijn er in Frankrijk vier banken die nieuwe klanten een kwartaal 4% vergoeden, zie:
https://www.moneyvox.fr/livret/
Neem aan dat dit alleen beschikbaar is voor de locals?

Dat het Raisin platform in Frankrijk niet echt van de grond komt zal er vermoedelijk mee te maken hebben dat de Franse spaarder gewoon goede rente krijgt op de nationale markt.

[ Voor 34% gewijzigd door Knakenpoetser op 17-06-2023 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

2, huisbank en lpb.

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 17-06-2023 18:01 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:32

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:12

[ Voor 26% gewijzigd door mcmd op 17-06-2023 20:50 . Reden: Reden voor opmerking is weggehaald ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Laatst online: 18:59
Even een update over de VWbank. Aanmeldproces loopt nog steeds. inmiddels een email ontvangen of ik de gewenste documenten niet per pdf wil uploaden maar als JPG.

Dus de hoop is nog niet opgegeven ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Da Queen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-07 09:38
Specialsta schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:29:
[...]

Precies. Appeltjeeitje gaat nu LPB vergelijken met Credit Europe. Ondanks beiden vallen onder het Nederlandse DGS, hebben ze een hele andere achtergrond.

Iedereen moet het lekker zelf weten natuurlijk, maar ik verbaas me hoeveel mensen hier lijken te denken 'oh het is Nederlandse DGS, dan zit het wel goed'. Credit Europe is en blijft van een Turkse holding ....... nogmaals iedereen moet het zelf weten en het is relatief veilig maar ik zou mijn geld er niet neerzetten. Zeker nu de economie van Turkijke ruk is en Erdogan er zit. Zet het dan liever bij Renault. Hogere rente is hoger risico zeg ik altijd maar. Doe waar je je goed bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

henny3 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:53:
Ik heb nog ASN bank, maar merk wel dat het wat krom voelt, ASN spaarrekening kost me 2 euro per maand aan kosten, want geen betaalrekening wel een beleggingsrekening en onze kinderen hebben er een betaalrekening.

En dan ook maar 0,95% geven.

Dat gaf wel als resultaat dat ik een groot deel naar een auto financieerder heb over gemaakt (LPB). Niet persé omdat ze in de automotive zitten, maar was een Nederlandse bank met als een van de weinige prijsvechters die een e.o. rekening aanbied en een knappe rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:04
Da Queen schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 18:32:
[...]

Precies. Appeltjeeitje gaat nu LPB vergelijken met Credit Europe. Ondanks beiden vallen onder het Nederlandse DGS, hebben ze een hele andere achtergrond.

Iedereen moet het lekker zelf weten natuurlijk, maar ik verbaas me hoeveel mensen hier lijken te denken 'oh het is Nederlandse DGS, dan zit het wel goed'. Credit Europe is en blijft van een Turkse holding ....... nogmaals iedereen moet het zelf weten en het is relatief veilig maar ik zou mijn geld er niet neerzetten. Zeker nu de economie van Turkijke ruk is en Erdogan er zit. Zet het dan liever bij Renault. Hogere rente is hoger risico zeg ik altijd maar. Doe waar je je goed bij voelt.
Die gedachte had ik ook maar durfde dat in dit woke-tijdperk niet te noemen. Je hebt gelijk, blijf kritisch waar en met wie je zakendoet. Je kan je spaargeld maar eenmaal verkeerd stallen.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Barrycade schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:00:
[...]

Ik heb nog ASN bank, maar merk wel dat het wat krom voelt, ASN spaarrekening kost me 2 euro per maand aan kosten, want geen betaalrekening wel een beleggingsrekening en onze kinderen hebben er een betaalrekening.
2,20 en daarvoor heb ook een betaalrekening, kijk nog maar eens goed.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
Da Queen schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 18:32:
[...]

Ik reken en vertrouw er op dat de Nederlandse Bank (of wie er dan ook over gaat) goed oplet of banken terecht in het depositogarantiestelsel vallen. Zoals ik begrepen heb hebben de grote 4 banken (ing, abnamro, sns & rabo) 90% van de markt in handen. De rest is verdeeld over de kleintjes. Als zo'n kleine omvalt zal het vast wel loslopen. Ik zie sparen tot de limiet van het dgs nog steeds als (bijna) risicoloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:27
TonyMontana schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:23:
[...]
Onderstaande reactie ontvangen van Advanzia.
Die 3,4% is inderdaad deels een sigaar uit eigen doos.
Ik krijg dus ruim 4 maanden een 0,4% hogere rente, maar de 3,0% rente in november komt te vervallen.
Vreemde aanbieding.
[Afbeelding]
Zeker een vreemde aanbieding van Advanzia. En ook vreemd dat het vervallen van de oorspronkelijke actierente (na 31 oktober) niet in de aanbiedingsmail vermeld wordt.
Stel dat je niet op de aanbieding in wil gaan maar wel geld wil storten, dan zou je t/m 30 juni alleen minder dan €5000 over kunnen maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Opxah op 17-06-2023 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:46

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Aghanim schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:44:

2. Ik vind het eerlijk gezegd de moeite niet om voor 1000€ per jaar extra zoveel gedoe te hebben, extra risico te lopen en overal mijn ID te delen.
@Aghanim ZO, niet de moeite :(
1000€ / jaar = toch € 83 / maand :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Met alle interessante aanbiedingen verschillende rentes en deposito’s zie ik dat ik na een telling op een 15 spaarrekening uit kom momenteel. Eigenlijk wel nieuwsgierig op hoeveel spaarrekeningen andere hier in totaal uitkomen?
Heb er 2, Raisin > Renault en nog Nat. Nederlanden, staat maar 1 € op. + 1 Deposito > Nordax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
JAN-B schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:41:
[...]

@Aghanim ZO, niet de moeite :(
1000€ / jaar = toch € 83 / maand :*)
We kunnen natuurlijk niet in zijn portemonnee kijken, maar deze mentaliteit zorgt er wel voor dat je waarschijnlijk nog veel meer ' gratis geld ' laat liggen.
De meeste mensen vinden alles wel best, anders waren die spaarrentes bij de Nederlandse banken wel een heel stuk hoger.
Ook genoeg die grote sommen geld op hun betaalrekening laten staan, dát is al helemaal zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zolang ik niet boven de 100K uitkom, wordt alles neergezet bij een plek met de hoogste rente.

Ik heb geen loyaliteit richting banken waar ik eerst spaarde. Als ze me willen behouden, dan moeten ze de rente verhogen.

Nu afgelopen jaren geswitcht van ING naar Centraal Beheer, naar LPB en nu Bunq. Kost me misschien in totaal een uurtje om een rekening te openen, verifiëren, en over te boeken?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
cejean schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:51:
[...]

5) Het voorgaande betekent wel dat BigBank uit Estland een des te interessanter alternatief biedt voor zowel sparen als deposito’s. Er is geen bronbelasting en geen erfbelasting! :)
Is het wel zeker dat BigBank geen buitenlandse erfbelasting heeft? Ik zat te wachten tot Raisin meer duidelijkheid gaf, anders is BigBank ook eventueel nog een optie.

En wat betreft erfbelasting in het buitenland, geld dit ook voor je getrouwde partner? Of is hier ook geen duidelijkheid over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Aghanim schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:44:
[...]

Welk risico bedoel je ? (gegeven dat de bank in het Nederlandse dgs zit en je onder de 100000 euro blijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:49:
[...]
Welk risico bedoel je ? (gegeven dat de bank in het Nederlandse dgs zit en je onder de 100000 euro blijft)
Beetje gekke vraag als je de antwoorden zo inperkt (/al een deel van de "risico's" afdekt).
Maar wellicht wil iemand al zijn spaargeld wel veilig bij de grootbanken houden. Die zijn immers too big to fail en 3 van de 4 zijn al door de staat gered. Andere banken daarentegen laten ze gewoon klappen (DSB, recentelijker ATB (alhoewel die echt niet verder kon, gezien Russische origine )).
En als het antwoord is "ja maar Nederlands DGS, LPB of NIBC is net zo veilig als de grootbank", waarom dan kijken naar (alleen) het Nederlandse DGS? Het Nederlandse DGS is immers maar een implementatie van een Europese "richtlijn". En die richtlijn is in alle EU landen omgezet in een nationale wet. Dus als je het Nederlandse DGS wel "veilig" vindt, waarom vind je dat dan niet van het Duitse, Franse, Spaanse, Italiaanse DGS?

Dus om de vraag om te keren. Welke risico's zie jij bij het sparen bij een buitenlandse bank die onder dezelfde Europese DGS wetgeving valt? En waarom kunnen die risico's er dan niet zijn bij Nederlandse banken en waarom zouden er onder de Nederlandse wetgeving geen "onderbuikgevoel" kunnen zijn waarom iemand het sparen bij een andere bank, onder Nederlands DGS, een risico vind (zoals dus grootbank / "too big to fail" vs een kleinere spaarbank die niet gered zal worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:17:
[...]

Beetje gekke vraag als je de antwoorden zo inperkt (/al een deel van de "risico's" afdekt).
Maar wellicht wil iemand al zijn spaargeld wel veilig bij de grootbanken houden. Die zijn immers too big to fail en 3 van de 4 zijn al door de staat gered. Andere banken daarentegen laten ze gewoon klappen (DSB, recentelijker ATB (alhoewel die echt niet verder kon, gezien Russische origine )).
En als het antwoord is "ja maar Nederlands DGS, LPB of NIBC is net zo veilig als de grootbank", waarom dan kijken naar (alleen) het Nederlandse DGS? Het Nederlandse DGS is immers maar een implementatie van een Europese "richtlijn". En die richtlijn is in alle EU landen omgezet in een nationale wet. Dus als je het Nederlandse DGS wel "veilig" vindt, waarom vind je dat dan niet van het Duitse, Franse, Spaanse, Italiaanse DGS?

Dus om de vraag om te keren. Welke risico's zie jij bij het sparen bij een buitenlandse bank die onder dezelfde Europese DGS wetgeving valt? En waarom kunnen die risico's er dan niet zijn bij Nederlandse banken en waarom zouden er onder de Nederlandse wetgeving geen "onderbuikgevoel" kunnen zijn waarom iemand het sparen bij een andere bank, onder Nederlands DGS, een risico vind (zoals dus grootbank / "too big to fail" vs een kleinere spaarbank die niet gered zal worden).
voor mij zijn de grootbanken even veilig als de kleine(re)
over het laten klappen van dsb: niet volledig gecompenseerde spaarders hadden volgens mij er meer dan 1 ton staan of het waren achtergestelde deposito's. (dat is geen spaarrekening)
over atbank: daar had ik op dat moment een rekening met een paar euro's, ik weet niet hoe dat is afgewikkeld. (zeker niet bij anderen)
ikzelf had bij sns de beruchte participatie certificaten, toen ik de inleg kwijt leek te zijn lag ik er niet wakker van, later heb ik volgens mij een groot deel wel nog terug gekregen. (dat is het voordeel van het redden van een systeembank)
over de buitenlandse deposito garantie stelsels:
Duitsland : doe ik wel, (lloyds/trade republic) ik geloof wel dat de economie daar voldoende goed is, en ik denk dat mijn Duits (taal) goed genoeg is.
Frans, Spaans, Italiaans: combinatie van taal en land maakt dat ik daar niet wil sparen.
Dat is misschien meer een gemaks/gevoels kwestie dan echt een risico.

Maar misschien kent @Aghanim een risico waar ik nog niet aan gedacht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
RobertMe schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:17:
[...]

Ik spaar in de Benelux, Frankrijk en Duitsland. Scandinavië vind ik ook acceptabel, Oostenrijk ook wel. De rest heeft een slappere economie, een mindere stabiele politiek, onduidelijkheid rond erfbelasting, is ver weg en/of ligt tegen Rusland aan. De overwegingen zijn ook wel ingegeven door emotie, maar mijn Frans is beter dan mijn Italiaans, dus ook een praktische reden. De hogere rente in sommige stabiele en economisch sterke nabijgelegen landen maakt dat ik niet veel spaargeld in Nederland aanhoudt. De vergaande Europese financiële integratie en internetbankieren maken dat mogelijk en makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Knakenpoetser schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 09:19:
[...]

Neem aan dat dit alleen beschikbaar is voor de locals?

Dat het Raisin platform in Frankrijk niet echt van de grond komt zal er vermoedelijk mee te maken hebben dat de Franse spaarder gewoon goede rente krijgt op de nationale markt.
Voor alle Franse locals 4%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:38:
[...]

2,20 en daarvoor heb ook een betaalrekening, kijk nog maar eens goed.
Maar waarom zou ik dat willen? Zit bij de Rabo en eventueel Revolut. Ik was naar de ASN gegaan om geld te spreiden en hun spaarrekening was toen gratis.

Ik heb helemaal niets aan een extra betaalpasje/rekening. Dus denk dat ik de boel ga opzeggen daar. Hapt nogal wat in het rendement en je voelt je als klant niet heel serieus genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
@RobertMe Heb je onderstaand artikel gelezen? Er zijn wel degelijk rationele redenen om de voorkeur te geven aan banken in Nederland vs. Italië.
Pistachenootje schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:33:
FD artikel, wellicht interessant voor sommigen hier: 'Zuid-Europese banken hebben nog altijd relatief hoge blootstelling aan schuld uit eigen land' https://fd.nl/financiele-...t-eigen-land-r3e3cabYp59S
En een analyse van The Economist: Is the euro zone’s doom loop still to be feared?

Voor de duidelijkheid: ik beweer niet dat het een heel groot risico is om geld in Italië te stallen maar ik zeg wel dat de risico's voor Italië en bijvoorbeeld Nederland niet exact gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:46
En daarnaast ook nog de praktische gemakken die bv. een LPB wel biedt (instant payments, overzichtelijke app, goeie uptime) die andere Europese banken veelal niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Trishul schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:17:
En daarnaast ook nog de praktische gemakken die bv. een LPB wel biedt (instant payments, overzichtelijke app, goeie uptime) die andere Europese banken veelal niet hebben.
Maar dat kost dan waarschijnlijk wel aardig veel rendement.
Waarschijnlijk doe je er dan beter aan om een kleinere ' buffer ' deel op de spaarrekening van je ' huisbank ' te parkeren en dan de rest bij de buitenlandse bank met een hoge rente.
Dan weet je ook 100% zeker dat je altijd bij je kleinere buffer deel kunt komen, om dit gelijk uit te geven.
Uiteraard kan je Nederlandse ' huisbank ' een storing hebben... daarom dan altijd nog minimaal een tweede betaalrekening bij een totaal andere bank waar je dan ook zo'n mini buffer kunt aanleggen.
Tenminste, zo doe ik het en tot nu toe werkt dit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Even tussendoor: ik zag dat Klarna (via Raisin) de rente heeft verhoogd.

Dat is duidelijk te zien bij de vrij opneembare rekeningen via Raisin, waar ze bovenaan staan, maar ik zag ze nu opeens ook weer terug (laag) in de top 10 van diverse looptijden bij Raisin. Geen deposito-hoogvlieger qua rente dus maar voor wie van een AAA rating houdt....

[ Voor 5% gewijzigd door Knakenpoetser op 18-06-2023 19:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Knakenpoetser schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:34:
Even tussendoor: ik zag dat Klarna (via Raisin) de rente heeft verhoogd.

Dat is duidelijk te zien bij de vrij opneembare rekeningen via Raisin, waar ze bovenaan staan, maar ik zag ze nu opeens ook weer terug (laag) in de top 10 van diverse looptijden bij Raisin. Geen deposito-hoogvlieger qua rente dus maar voor wie van een AAA rating houdt....
Als we die weg in gaan... Klarna is een van die aanbieders van die schimmige achterafbetaaldiensten.
Iemand anders die zelf in deze markt zat beweerde hier dat het qua bedrijfsrisico dan wel goed zat, maar alsnog moet je dit soort zaken maar willen financieren via hun bank.

Voor de rest zou ik toch zeggen dat we het DGS hebben en dat je je binnen die grenzen geen zorgen zou moeten maken, bij welke bank dan ook. (m.u.v. dat sommige landen in andere valuta uitkeren)
En zelfs als het er op aan komt denk ik dat alles nog wel wat ruimer gesteld kan worden, aangezien niemand zin heeft in een volgende euro of bankencrisis.
Maar dat is geen garantie vanuit het systeem zoals die nu is, alleen kijk naar Amerika een tijd terug met de FED en Silicon Valley Bank.
Desalniettemin, als jij er persoonlijk geen vertrouwen in hebt moet je je geld er natuurlijk niet stallen.
Net als dat het niet handig is bij een bank je geld te stallen die op de rand van de afgrond staat, ook al krijg je je geld toch wel terug/vergoed, dan bespaar je beter je moeite.
Maar volgens mij is zoiets totaal niet aan de orde op dit moment bij de spaarbanken die in dit topic benoemd of naar gerefereerd worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Knakenpoetser
JohanNL schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:05:
[...]

Als we die weg in gaan... Klarna is een van die aanbieders van die schimmige achterafbetaaldiensten.
Iemand anders die zelf in deze markt zat beweerde hier dat het qua bedrijfsrisico dan wel goed zat, maar alsnog moet je dit soort zaken maar willen financieren via hun bank.
Don't shoot the messenger please :)
Nee hoor ik pleit niet voor of tegen welke bank dan ook. Ik volg de renteontwikkelingen in en excel sheet en die werk ik regelmatig bij. Dat meldt ik hier omdat ik het zelf ook ontzettend leuk vindt als iemand hier meldt dat ie een mail heeft gehad van zijn bank dat de rente omhoog gaat. Of iemand anders meldt de rente van Bank X is bij Raisin nu X%.
Voor de rest zou ik toch zeggen dat we het DGS hebben en dat je je binnen die grenzen geen zorgen zou moeten maken, bij welke bank dan ook. (m.u.v. dat sommige landen in andere valuta uitkeren)
En zelfs als het er op aan komt denk ik dat alles nog wel wat ruimer gesteld kan worden, aangezien niemand zin heeft in een volgende euro of bankencrisis.
Maar dat is geen garantie vanuit het systeem zoals die nu is, alleen kijk naar Amerika een tijd terug met de FED en Silicon Valley Bank.
Ik maak mij geen zorgen hoor :)
Desalniettemin, als jij er persoonlijk geen vertrouwen in hebt moet je je geld er natuurlijk niet stallen.
Net als dat het niet handig is bij een bank je geld te stallen die op de rand van de afgrond staat, ook al krijg je je geld toch wel terug/vergoed, dan bespaar je beter je moeite.
Maar volgens mij is zoiets totaal niet aan de orde op dit moment bij de spaarbanken die in dit topic benoemd of naar gerefereerd worden.
Klopt. Wat wel aan de orde is, is dat die Klarna bank bijvoorbeeld bij Raisin een AAA status meekrijgt. Zweden is natuurlijk een stabiel en welvarend land. De bank zelf krijgt echter in 2023 een BBB- beoordeling van beoordelaar S&P https://www.kritische-anleger.de/banken-ratings/

Ik ga niet in discussie over het DGS. Die discussie is hier al zo vaak gevoerd door mensen die dat veel beter kunnen dan ik. Iedereen moet maar zien wat ie doet en vindt. Ik heb de wijsheid niet in pacht maar kom hier kijken of ik informatie kan krijgen van anderen en als ik zelf iets van info heb deel ik het hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenjanse
  • Laatst online: 12-09 22:32
Ik zie bij Advanzia staan dat er tot eind juni een actierente van 3,25% geldt (daarna fors verlaagd naar rond de 1,1%). Heeft het wel zin om daar een rekening te openen als je maar 10 dagen een goede rente krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rubenjanse schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:46:
Ik zie bij Advanzia staan dat er tot eind juni een actierente van 3,25% geldt (daarna fors verlaagd naar rond de 1,1%). Heeft het wel zin om daar een rekening te openen als je maar 10 dagen een goede rente krijgt?
Er staat een * erachter. Als je vervolgens naar een andere pagina gaat dan krijg je het volgende te zien (via Google vertaald naar het Nederlands):
* De effectieve speciale rentevoet van momenteel 3,25% per jaar (nominale rentevoet 3,20% per jaar) geldt gedurende 6 maanden vanaf het moment van de eerste storting. De speciale rente geldt alleen voor nieuwe klanten en klanten die nog geen storting hebben gedaan. De campagne eindigt op 30/06/2023.
Als je nu een rekening opent dan red je het denk ik net niet om een eerste storting te doen voor 30/06/2023. Want bij mij duurde het openen van een rekening 10 dagen. Maar misschien kan je nu sneller een rekening openen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2023 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:12:
[...]

Hmm, volgens mij kom ik wel in de buurt v.w.b. spaarrekening/depositos, maar niet banken :x. Op een gegeven moment 2 deposito ladders op gezet (2 ladders in de zin van 2x 1, 2, 3, 4, 5 jaar, een "gestart" in maart en 1 in september), daarvan lopen er nog 5 (langste tot september '25 á 0,85% :x) plus een spaarrekening bij dezelfde bank maakt al 6 stuks. Via Raisin nog 2 deposito's + een spaarrekening is nog eens 3 stuks. En vervolgens nog wat (spaar)rekeningen, 3 stuks, en dan de NL grootbank, incl spaarrekening uiteraard, en nog een tweede "volledige" bank.
Dat zit inderdaad aardig in de buurt. Zit zelf ook zeker weer niet bij zoveel banken. Maar merk wel ook dat zo’n deposito ladder wel flink telt.

Maar krijg het gevoel dat de meeste hier toch wat lager zitten kwa aantal spaarrekeningen.
mrmrmr schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:06:
[...]

Als je 1,5 miljoen spaargeld hebt, zijn 15 spaarrekeningen niet zo vreemd. Het wordt gedekt tot € 100.000 per geregistreerde financiele eenheid. 15 is dan het minimum aantal spaarrekeningen als je zekerheid wil.

Het nadeel van meer banken is dat de kans toeneemt dat een van die banken niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, maar aan de andere kant wordt de kans wel groter dat je dan niet een groot deel van je geld kwijt raakt en dat het terug zal komen.
Van zo’n groot spaarbedrag bedrag blijf ik nog maar even dromen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:15

Veritas

concedo nulli

Frankenstein schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:20:
[...]

Ik spaar in de Benelux, Frankrijk en Duitsland. Scandinavië vind ik ook acceptabel, Oostenrijk ook wel. De rest heeft een slappere economie, een mindere stabiele politiek, onduidelijkheid rond erfbelasting, is ver weg en/of ligt tegen Rusland aan. De overwegingen zijn ook wel ingegeven door emotie, maar mijn Frans is beter dan mijn Italiaans, dus ook een praktische reden. De hogere rente in sommige stabiele en economisch sterke nabijgelegen landen maakt dat ik niet veel spaargeld in Nederland aanhoudt. De vergaande Europese financiële integratie en internetbankieren maken dat mogelijk en makkelijk.
De argumentatie "ligt tegen Rusland aan" is natuurlijk vrij willekeurig en zoals je aangeeft op emotie. Want Scandinavië is wel goedgekeurd, terwijl Finland 1340km aan grens met Rusland deelt. Dus Estland (Bigbank) niet, maar Finland wel, puur omdat het in Scandinavië ligt en het andere land niet? Want ze grenzen allebei aan Rusland.

Een meer duidelijke argumentatie zou kunnen zijn: is het land wel of geen lid van de EU en/of de NAVO? Estland is het namelijk allebei. Zweden en Finland zijn alleen lid van de EU en niet van de NAVO (willen het wel) en bij Noorwegen is het andersom. Dat is een rationeler begrippenkader dan "ligt tegen Rusland aan", dunkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenjanse
  • Laatst online: 12-09 22:32
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:51:
[...]

Er staat een * erachter. Als je vervolgens naar een andere pagina gaat dan krijg je het volgende te zien (via Google vertaald naar het Nederlands):

[...]

Als je nu een rekening opent dan red je het denk ik net niet om een eerste storting te doen voor 30/06/2023. Want bij mij duurde het openen van een rekening 10 dagen. Maar misschien kan je nu sneller een rekening openen.
Helder, dan maar hopen dat er na 30/06 weer een soortgelijke campagne komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freakaleek
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:11
Veritas schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:03:
[...]

De argumentatie "ligt tegen Rusland aan" is natuurlijk vrij willekeurig en zoals je aangeeft op emotie. Want Scandinavië is wel goedgekeurd, terwijl Finland 1340km aan grens met Rusland deelt. Dus Estland (Bigbank) niet, maar Finland wel, puur omdat het in Scandinavië ligt en het andere land niet? Want ze grenzen allebei aan Rusland.

Een meer duidelijke argumentatie zou kunnen zijn: is het land wel of geen lid van de EU en/of de NAVO? Estland is het namelijk allebei. Zweden en Finland zijn alleen lid van de EU en niet van de NAVO (willen het wel) en bij Noorwegen is het andersom. Dat is een rationeler begrippenkader dan "ligt tegen Rusland aan", dunkt mij.
Inmiddels is Finland wel lid van de NAVO. Verder wel eens met je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rubenjanse schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:11:
[...]

Helder, dan maar hopen dat er na 30/06 weer een soortgelijke campagne komt.
Gok van wel. Geen idee hoe dat voorheen ging, misschien dat iemand anders dat kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:15:
[...]

Gok van wel. Geen idee hoe dat voorheen ging, misschien dat iemand anders dat kan vertellen?
Met de zoekfunctie kun je zien hoe lang Advanzia al acties heeft: lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Pistachenootje schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:18:
[...]

Met de zoekfunctie kun je zien hoe lang Advanzia al acties heeft: lang.
Omdat ik de afgelopen periode bij de VW zat heb ik maandelijks gecheckt of de actie verlengd werd en dat was iedere keer het geval. Ergens richting het einde van de maand passen ze de datum met +1 mnd aan is mijn ervaring.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nordax verhoogt vanaf morgen 12 uur de rente naar 2,35% nominaal (2,37% effectief), gelijk aan Klarna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Even uitgezocht welke banken er met hun rente niet synchroon lopen aan de Duitse baas Weltsparen. Voornamelijk de Rietumu en Haitong bank lopen uit de pas. De niet vermelde rentes zijn dus aan beide kanten van de grens exact hetzelfde. Kan zijn dat het in Nederland nog een update moet krijgen?

BankLooptijdRaisinWeltsparen
Rietumu12 mnd3,84
Haitong12 mnd3,84
Fjord12 mnd3,653,7
Nordax12 mnd3,23,33
Haitong2 Jaar44,05
Haitong3 jaar4,054,25
Rietumu3 jaar3,853,95

[ Voor 3% gewijzigd door Knakenpoetser op 19-06-2023 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Knakenpoetser schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:54:
Even uitgezocht welke banken er met hun rente niet synchroon lopen aan de Duitse baas Weltsparen. Voornamelijk de Rietumu en Haitong bank lopen uit de pas. De niet vermelde rentes zijn dus aan beide kanten van de grens exact hetzelfde.

Rietumu12 mnd3,84
Haitong12 mnd3,84
Fjord12 mnd3,653,7
Nordax12 mnd3,23,33
Haitong2 Jaar44,05
Haitong3 jaar4,054,25
Rietumu3 jaar3,853,95
Let op dat zo'n Raisin of Weltsparen ook geld wil verdienen en de commissie die zij vragen aan de partnerbank kan verschillen.
En ja als jij als klant deze kosten niet direct moet betalen, dan zit dit verwerkt in het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
JohanNL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:56:
[...]

Let op dat zo'n Raisin of Weltsparen ook geld wil verdienen en de commissie die zij vragen aan de partnerbank kan verschillen.
En ja als jij als klant deze kosten niet direct moet betalen, dan zit dit verwerkt in het product.
het is geen aanklacht van mijn kant. Slechts een constatering

Raisin of Weltsparen? Let op dat Weltsparen en Raisin één bedrijf is. En vele tientallen rentes zijn aan beide kanten van de grens wél gelijk, behalve deze.

Wederom geen aanklacht, wel een feit.

[ Voor 18% gewijzigd door Knakenpoetser op 19-06-2023 18:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:05
Knakenpoetser schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:54:
Even uitgezocht welke banken er met hun rente niet synchroon lopen aan de Duitse baas Weltsparen. Voornamelijk de Rietumu en Haitong bank lopen uit de pas. De niet vermelde rentes zijn dus aan beide kanten van de grens exact hetzelfde. Kan zijn dat het in Nederland nog een update moet krijgen?

Rietumu12 mnd3,84
Haitong12 mnd3,84
Fjord12 mnd3,653,7
Nordax12 mnd3,23,33
Haitong2 Jaar44,05
Haitong3 jaar4,054,25
Rietumu3 jaar3,853,95
Vergelijken heeft geen zin. Simpelweg een kwestie van hoe de klant op verschillende rentes reageert in verschillende landen en het andere aanbod. Haitong is bij 2 jaar het hoogste in NL. Waarom zouden ze dan verhogen met 0,05 %-punt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
Knakenpoetser schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:43:
[...]
Raisin of Weltsparen? Let op dat Weltsparen en Raisin één bedrijf is.
Appels, peren, ...

Raisin UK is ook hetzelfde bedrijf, maar daar heb je 9(!) één-jaars deposito's tot ver boven de 5%. Wel met andere banken, maar vooral: andere markt.

Raisin Spanje - heeft wel 3 x een 3,85% 1-jaars in de aanbieding ...

Raisin Frankrijk blijft op 1x 3,54% hangen - de rest onder de 3%

Raisin Ierland - Maar 2 boven de 3%

Volgens hun FAQ hebben ze 135 partnerbanken - die zie je op geen enkele land-specifieke site allemaal terug.

Zoals al diverse keren gezegd is er in Duitsland veel meer concurrentie dan in Nederland - Consors, VW, Freedom24, Scalable, Quirion - allemaal Duits en de hogere rentes (Advanzia (LUX) en OB Welkom (ES) zitten daar nog tussen).

Ondanks grote renteverschillen (meer dan 100%) blijven die kaaskoppen allemaal bij hun huisbank hangen, want "oh la la, met Icesave ging het ook helemaal mis" (hoor dit nog elke week). Of die andere dooddoener "voor die paar honderd euro per jaar doe ik niet al die moeite".

[ Voor 18% gewijzigd door GroteVoet459 op 19-06-2023 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GroteVoet459 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:17:
[...]

Appels, peren, ...

Raisin UK is ook hetzelfde bedrijf, maar daar lopen de één-jaars deposito's tot ver boven de 5%. Wel met andere banken, maar vooral: andere markt.

Volgens hun FAQ hebben ze 135 partnerbanken - die zie je op geen enkele land-specifieke site allemaal terug.

Zoals al diverse keren gezegd is er in Duitsland veel meer concurrentie dan in Nederland - Consors, VW, Freedom24, Scalable, Quirion - allemaal Duits en de hogere rentes (Advanzia en ON Welkom zitten daar nog tussen).

Ondanks grote renteverschillen (meer dan 100%) blijven die kaaskoppen allemaal bij hun huisbank hangen, want "oh la la, met Icesave ging het ook helemaal mis" (hoor dit nog elke week). Of die andere dooddoener "voor die paar honderd euro per jaar doe ik niet al die moeite".
yep. hoor dat ook vaak.. om vervolgens te klagen dat alles zo duur is tegenwoordig zodra ze met 2 blikjes chocomel en 2 hamkaas croissants terugkomen van de benzinepomp :+ :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:32
Met ICESAVE ging het inderdaad mis, maar iedereen heeft zijn geld teruggehad (zat ook met 25k bij ICESAVE)

Zelfs na 10 jaar of zo, ook nog 300 EUR gehad, als compensatie van Landsbanki (moederbedrijf ICESAVE)
Los van de ellende en gedoe, ben ik er echt niet slechter op geworden.. en heeft het denk ik zelfs nog meer opgeleverd, dan als ik bv op tijd mijn geld weggehaald zou hebben.

En hoeft niet fout te gaan.

Advanzia bood (zei het met een vergelijkbare actie zoals nu) 6%! (2008)
En ze zijn niet failliet gegaan!

[ Voor 14% gewijzigd door Juan op 19-06-2023 20:40 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
[...]

Appels, peren, ...

Raisin UK is ook hetzelfde bedrijf, maar daar heb je 9(!) één-jaars deposito's tot ver boven de 5%. Wel met andere banken, maar vooral: andere markt.

Raisin Spanje - heeft wel 3 x een 3,85% 1-jaars in de aanbieding ...

Raisin Frankrijk blijft op 1x 3,54% hangen - de rest onder de 3%

Raisin Ierland - Maar 2 boven de 3%
/quote]

Daarom heb ik ook alleen gezocht naar banken die bij raisin.nl beschikbaar zijn. Die zijn ook in Duitsland allemaal beschikbaar. En 95% daarvan geeft exact dezelfde rente als hier. Dus dan ben ik toch niet helemaal appels met peren aan het vergelijken?
Zoals al diverse keren gezegd is er in Duitsland veel meer concurrentie dan in Nederland - Consors, VW, Freedom24, Scalable, Quirion - allemaal Duits en de hogere rentes (Advanzia (LUX) en OB Welkom (ES) zitten daar nog tussen).
Desondanks krijgen wij voor 95% dezelfde rente als de Duitsers.
Door die types zijn we veroordeeld tot buitenlands sparen. Jij zou best wel de actiegroep "Verlaat Uw Huisbank" (VUH) kunnen oprichten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Juan schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:39:
Met ICESAVE ging het inderdaad mis, maar iedereen heeft zijn geld teruggehad
Dat klopt - zelfs zonder DGS.
De opmerkingen komen vooral van mensen die toen bleven plakken en nu weer.
En de grote 4 synchroniseren hun rente en wrijven weer in hun handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Knakenpoetser schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:48:
Door die types zijn we veroordeeld tot buitenlands sparen. Jij zou best wel de actiegroep "Verlaat uw Huisbank"kunnen oprichten ;)
Het promo-team reist al een jaar door NL ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
GroteVoet459 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:51:
[...]

Het promo-team reist al een jaar door NL ... :+
Ik word heel graag lid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Ondanks grote renteverschillen (meer dan 100%) blijven die kaaskoppen allemaal bij hun huisbank hangen,
Of die andere dooddoener "voor die paar honderd euro per jaar doe ik niet al die moeite".
@GroteVoet459 een paar dagen geleden schreef iemand nog hetzelfde, maar dan > voor 1000 € per jaar extra 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Lijkt erop dat BMW bank Nederlandse klanten accepteert. Tenminste, ik kan gewoon Nederland selecteren als adres. Ze bieden momenteel 3% (variabel) op de eerste 50k, zonder actieperiode. Wellicht interessant voor iemand hier.

https://www.bmwbank.de/sparen-und-anlegen/online-tagesgeld/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Pistachenootje schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:16:
Lijkt erop dat BMW bank Nederlandse klanten accepteert.
Maar je hebt wel een Duitse tegenrekening nodig, lijkt het:
https://www.bmwbank.de/ServiceCenterFaq/?entry=4.1.5:
Gerne können Sie ein Konto bei der BMW Bank eröffnen. Als Referenzbankverbindung kann ausschließlich ein in Deutschland geführtes Girokonto erfasst werden. Auszahlungen sind über das BMW Online-Banking und nur innerhalb Deutschlands möglich.
En even makkelijk online je ID uploaden lijkt er ook niet bij:
Zur Identitätsprüfung/Legitimation nach GWG und AO im Auftrag der BMW Bank, Kundenbetreuung, 80787 München sind innerhalb der EU folgende zuverlässige Dritte berechtigt: Rechtsanwälte, Notare, Steuerberater und Wirtschaftsprüfer.

[ Voor 22% gewijzigd door GroteVoet459 op 20-06-2023 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
Ik lees dat mensen een bevestigingsmail krijgen van advanzia dat ze de aanbiedingsrente ontvangen. Een dergelijk mail heb ik nog niet ontvangen.

Ik heb wat zitten rondklikken in dat https://mein.advanziakonto.com maar kon daar niet de actuele toegepaste rente terugvinden. Zit het ergens verstopt? Iemand dit op een bepaalde manier weten te achterhalen. Toch prettig als je een bevestiging daarvan hebt.
Pagina: 1 ... 97 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling