Voorwaarden lezen. Maar enige bij mij bekende bank die openbreken toestaat i.v.m. afsluiten hypotheek (en dat lijkt niet eens aan de orde te zijn? Gezien je huur vermeld) is Coop. Bij anderen is het vaak (bij overlijden of andere) zwaarwegende redenen waarbij de bank oordeelt. En zoals @Juan aangeeft ben je meestal ook de rente kwijt als je vroegtijdig opzegt.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:02:
Ik heb een 2tal depositos via Raisin. Echter heb ik dat geld eigenlijk wel nodig wegens onvoorzien verhuizen (huur). Is het mogelijk om dat geld vrij te krijgen?
Ik denk dat je geluk hebt gehad. Bij mij werkte dat niet.Juan schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:01:
Stel je 2% periode loopt nog.. haal alles eraf, en na een tijdje zien ze dat, en sturen ze je een mail om ook mee te doen met het dan geldende tarief..
Rekening op 15 april leeggehaald, en toen kwam deze mail van Advanzia op 17 april
Ja, dat is inderdaad nog even afwachten. Ik heb wel een nieuw rekeningnummer gekregen, maar geen idee of dat betekent dat ik als nieuwe klant wordt beschouwd. Jammer dat je het rentepercentage online nergens kunt zien. Ik zou het kunnen navragen, maar misschien slimmer gewoon het afschrift over juni even af te wachten. Slapende honden enzo…Pistachenootje schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:44:
[...]
Dat moeten we nog zien. Hij had een maand eerder al een rekening. Hij is dus geen echte nieuwe klant. Ik heb het weleens gevraagd aan Advanzia of dit zou werken. Toen zei die mevrouw van niet. Ik ben benieuwd of het @Bar_en_boos toch lukt.
Zit er wel over te denken om 20/30k inderdaad een jaartje vast te zetten tegen 2.5..pirke schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:34:
Ik kreeg net een rente update van Knab deposito sparen per 12 juni: 1 jaar vast tegen 2,5%. Bij langer vast krijg je iets meer, tot 2,9% bij 9 jaar vast.
Ik zou inderdaad de voorwaarden behorend bij die deposito’s even checken. Misschien heb je geluk en is dat standaard mogelijk. Wellicht kun je via de email ook een verzoek indienen en wordt dat individueel beoordeeld.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:02:
Ik heb een 2tal depositos via Raisin. Echter heb ik dat geld eigenlijk wel nodig wegens onvoorzien verhuizen (huur). Is het mogelijk om dat geld vrij te krijgen?
Dat denk ik ook.Bar_en_boos schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:21:
[...]
Ik zou het kunnen navragen, maar misschien slimmer gewoon het afschrift over juni even af te wachten. Slapende honden enzo…
Bij welke banken? Je kan de voorwaarden checken. O.a. bij CKV is er weleens wat mogelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:02:
Nou @Bar_en_boos schreef:Pistachenootje schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:44:
[...]
Dat moeten we nog zien. Hij had een maand eerder al een rekening. Hij is dus geen echte nieuwe klant. Ik heb het weleens gevraagd aan Advanzia of dit zou werken. Toen zei die mevrouw van niet. Ik ben benieuwd of het @Bar_en_boos toch lukt.
Tsja, ik heb deze week bij Advanzia net een nieuwe rekening geopend en hier een bedrag op gestort. Maar geen email over deze aanbieding ontvangen.
Het gaat dus om een recent geopende rekening waarbij 3.25% is overeengekomen. Dat geldt niet voor de mensen die april en mei zijn toegetreden. Die hadden en hebben tot op dit moment 3%. En die hebben de aanbieding gekregen, zodat ze overall ook 3.25% kunnen krijgen.
Ik gun het hem van harte en wellicht kan hij op persoonlijke titel gaan vragen maar dan zouden ze iedereen 3.4% moeten gaan bieden en op de website staat nog steeds 3.25% https://www.advanziakonto.com/Home_EN
Het is natuurlijk slim dat Advanzia deze aanbieding doet omdat je kan zien aankomen dat de 3.85% die LHV nu biedt voor een jaar vast, navolging zal krijgen van de concurrentie rondom de ECB aankondigingen volgende week waardoor sommige spaarders bij Advanzia toch getriggerd zullen worden door de stijgende rente van de deposito’s.
Verwijderd
Inbank en LHV, beiden Estland.Pistachenootje schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:37:
[...]
Bij welke banken? Je kan de voorwaarden checken. O.a. bij CKV is er weleens wat mogelijk.
Dat is nog even onduidelijk, omdat ik begin mei mijn bestaande rekening heb opgeheven en begin juni mij weer heb aangemeld. Met als doel een nieuwe klant te zijn en inderdaad 3,25% te ontvangen. En meeliften met die 3,4% zou helemaal mooi zijn. De vraag is dus eigenlijk wat Advanzia onder nieuwe klant verstaat. Een termijn tussen opzegging en aanmelding heb ik namelijk nergens in de voorwaarden kunnen ontdekken.Knakenpoetser schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:38:
[...]
Het gaat dus om een recent geopende rekening waarbij 3.25% is overeengekomen.
Wat zegt het productblad van die banken over voortijdige beëindiging?
Nee want die aanbieding is alleen voor nieuwe klanten, wat hij eigenlijk niet is. Ik hoop dat het hem lukt hoor, maar mij hebben ze aan de telefoon verteld dat je dan niet als nieuwe klant wordt gezien.Knakenpoetser schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:38:
[...]
Het gaat dus om een recent geopende rekening waarbij 3.25% is overeengekomen.
Vooral de honderden andere in !!!DUITSLAND!!! actieve banken die als de ECB verhoogt dat ook doen. TF bank, bank 11, Ford, BMW, Barclays, Consors etc etc.Knakenpoetser schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:38:
Het is natuurlijk slim dat Advanzia deze aanbieding doet omdat je kan zien aankomen dat de 3.85% die LHV nu biedt voor een jaar vast, navolging zal krijgen van de concurrentie rondom de ECB aankondigingen volgende week waardoor sommige spaarders bij Advanzia toch getriggerd zullen worden door de stijgende rente van de deposito’s.
Sehe auch:
https://www.tagesgeldvergleich.net/tagesgeldvergleich/
[ Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 10-06-2023 14:15 ]
Dat zijn inderdaad een boel banken. Wat een concurrentie !Frankenstein schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:14:
[...]
Vooral de honderden andere in !!!DUITSLAND!!! actieve banken die als de ECB verhoogt dat ook doen. TF bank, bank 11, Ford, BMW, Barclays, Consors etc etc.
Sehe auch:
https://www.tagesgeldvergleich.net/tagesgeldvergleich/
Ik help het je hopen maar nogmaals vooralsnog is de aanbieding alleen gedaan aan mensen die 3% krijgen.Bar_en_boos schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:49:
[...]
Dat is nog even onduidelijk, omdat ik begin mei mijn bestaande rekening heb opgeheven en begin juni mij weer heb aangemeld. Met als doel een nieuwe klant te zijn en inderdaad 3,25% te ontvangen. En meeliften met die 3,4% zou helemaal mooi zijn. De vraag is dus eigenlijk wat Advanzia onder nieuwe klant verstaat. Een termijn tussen opzegging en aanmelding heb ik namelijk nergens in de voorwaarden kunnen ontdekken.
Die krijgen voor de resterende 4 a 4.5 maand 3,4% mits ze € 5000,- storten. Dan komen ze gemiddeld uit op de 3.25 die jij 6 maanden krijgt.
Ik heb de aanbieding van 3,4% ook ontvangen terwijl ik ook al gebruik maak van de 3,25% actie (> 5000 gestort begin juni)
Vraag 1: tot welke datum zou je 3,25% krijgen?
Vraag 2: welke datum staat er bij jou vermeld in de 3,4% mail?
Vraag 2: welke datum staat er bij jou vermeld in de 3,4% mail?
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Weet verder ook iemand iets over de verdere voorwaarden mbt de actie van Advanzia? Of bijvoorbeeld het totaalbedrag op 30 juni met min. 5.000 moet zijn vermeerderd? Of dat het om die eenmalige storting gaat en dat je ervoor/erna de vrijheid hebt om naar believen te schuiven?
Dergelijke acties al vaker geweest. Ik stort dan altijd minimaal 5000,01 EUR dan zit je altijd goed.
En als het ff kan niet eerder eraf halen voor 1 juli tot je statement hebt ontvangen
Maar ook dat was in eerdere gevallen geen probleem
En als het ff kan niet eerder eraf halen voor 1 juli tot je statement hebt ontvangen
Maar ook dat was in eerdere gevallen geen probleem
[ Voor 9% gewijzigd door Juan op 10-06-2023 18:11 ]
Is het iemand die in Nederland woont en belastingplichtig is gelukt om een spaarrekening te openen bij Targobank?
https://www.targobank.de/de/lp/tagesgeld.html (3,2% 6 maanden)
Een probleem dat ik bij het digitale aanvraagformulier tegenkwam is dat de PLZ (postcode) maximaal 5 karakters heeft. Als de postcode wordt veranderd in 5 cijfers en een geldig fiscaal nummer wordt gebruikt (bekend voor testdoeleinden), dan gaat het gewoon verder tot de eindpagina.
Hier staat iets over de procedure, maar niet in detail. Ze noemen dat er een ID nodig is.
Een probleem dat ik bij het digitale aanvraagformulier tegenkwam is dat de PLZ (postcode) maximaal 5 karakters heeft. Als de postcode wordt veranderd in 5 cijfers en een geldig fiscaal nummer wordt gebruikt (bekend voor testdoeleinden), dan gaat het gewoon verder tot de eindpagina.
Hier staat iets over de procedure, maar niet in detail. Ze noemen dat er een ID nodig is.
Lijkt me niet mogelijk, want los van de postcode kun je ook niet het land van je woonadres opgeven. Lijkt dus Duitsland-only.mrmrmr schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:42:
Is het iemand die in Nederland woont en belastingplichtig is gelukt om een spaarrekening te openen bij Targobank?
Jawel, je kunt een Nederlands adres en land opgeven, die wordt geaccepteerd. Er is een pull-down list met landen.budjepaul schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:54:
[...]
Lijkt me niet mogelijk, want los van de postcode kun je ook niet het land van je woonadres opgeven. Lijkt dus Duitsland-only.
Edit: een Nederlands 06 nummer wordt niet geaccepteerd. Wel een Duits 0170 mobiel nummer.
[ Voor 11% gewijzigd door mrmrmr op 10-06-2023 22:13 ]
Ik zag alleen een lijst met landen bij de vraag waar je belastingplichtig bent?mrmrmr schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:01:
[...]
Jawel, je kunt een Nederlands adres en land opgeven, die wordt geaccepteerd. Er is een pull-down list met landen.
Edit: een Nederlands 06 nummer wordt niet geaccepteerd. Wel een Duits 0170 mobiel nummer.
Dus dan ben je in April of Mei begonnen met 3% neem ik aan?SpX schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:23:
Ik heb de aanbieding van 3,4% ook ontvangen terwijl ik ook al gebruik maak van de 3,25% actie (> 5000 gestort begin juni)
En dan zou je nu weer € 5000,- moeten storten?
Omdat er wat onduidelijkheid is over de erfbelasting via Raisin, was ik aan het wachten aan de zijlijn voordat ik meer deposito's open. Alleen het ziet er volgens mij naar uit dat hier niet snel duidelijkheid gaat komen, naast de huidige informatie?Pistachenootje schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:02:
[...]
Wellicht omdat de directeur van Raisin in de Telegraaf beweert dat je niet te maken krijgt met buitenlandse erfbelasting. Verder geeft Raisin ook allerlei informatie over bron en erfbelasting op de website. Niet zo gek dus dat er vragen worden gesteld aan Raisin.
Overigens vind ik dit soort voorlichting wel degelijk de taak van een bemiddelaar, maar dat terzijde.
Lijkt mij ook. Meest logische om aan te nemen imo is dat de gewone wetten gelden. Ik geloof de directeur van Raisin wat dat betreft niet.xileS schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:41:
[...]
Omdat er wat onduidelijkheid is over de erfbelasting via Raisin, was ik aan het wachten aan de zijlijn voordat ik meer deposito's open. Alleen het ziet er volgens mij naar uit dat hier niet snel duidelijkheid gaat komen, naast de huidige informatie?
Idd, was ook mijn conclusie na de comments hier gelezen te hebben. Ik had wel iets te vroeg gejuicht, toen ik de reactie van de directeur las.Pistachenootje schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:57:
[...]
Lijkt mij ook. Meest logische om aan te nemen imo is dat de gewone wetten gelden. Ik geloof de directeur van Raisin wat dat betreft niet.
Als je dit echt zou willen weten zou je het kunnen aankaarten bij TROS Radar. Die zouden hier best interesse in kunnen hebben; een directeur die in de media beweert dat er geen erfbelasting van toepassing is terwijl dat niet lijkt te kloppen.
Twee maanden terug een Bunq spaarrekening geopend. Na wat testen mijn partner ook een Bunq spaarrekening gegeven en samen een joint saving aangemaakt. Dus twee persoonlijke spaarrekeninen en 1 gezamenlijk.
Op mijn persoonlijke spaarrekening ontving ik al twee keer rente. Op de joint niet. Wat in de instellingen zitten kijken en je kan op 1 plek aangeven waar de rente naar toe moet: mijn persoonlijke rekening of gezamenlijk.
Misschien mis ik iets maar lijkt me bizar dat je niet per rekening rente kan ontvangen? En ook qua interface: ik zie alleen mijn eigen rekening en gezamenlijk, en dan kan ik de rente naar mij sturen? Support is niet zo snel, vraag staat al even uit, mis ik een optie ergens?
Op mijn persoonlijke spaarrekening ontving ik al twee keer rente. Op de joint niet. Wat in de instellingen zitten kijken en je kan op 1 plek aangeven waar de rente naar toe moet: mijn persoonlijke rekening of gezamenlijk.
Misschien mis ik iets maar lijkt me bizar dat je niet per rekening rente kan ontvangen? En ook qua interface: ik zie alleen mijn eigen rekening en gezamenlijk, en dan kan ik de rente naar mij sturen? Support is niet zo snel, vraag staat al even uit, mis ik een optie ergens?
ik zit in dezelfde situatie. Als ik het rente doel aanpas doe ik dat voor beide rekeningen. Maar bij mijn vriendin in de app staat de gezamenlijke nog steeds goed ingesteld. Deze maand is de rente uitbetaling wel goed over de 2 rekeningen verspreid, dus ik denk dat het vooral een visueel verwarrende UI/UX is.jaspov schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:15:
Twee maanden terug een Bunq spaarrekening geopend. Na wat testen mijn partner ook een Bunq spaarrekening gegeven en samen een joint saving aangemaakt. Dus twee persoonlijke spaarrekeninen en 1 gezamenlijk.
Voor wie daar tijd voor en zin in heeft: https://radar.avrotros.nl/over/contact/contact-tv/Pistachenootje schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:21:
Als je dit echt zou willen weten zou je het kunnen aankaarten bij TROS Radar. Die zouden hier best interesse in kunnen hebben; een directeur die in de media beweert dat er geen erfbelasting van toepassing is terwijl dat niet lijkt te kloppen.
Dank. Hoe staat het dan ingesteld bij jullie? Beide apps op gezamenlijk?Nobunaga schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:24:
[...]
ik zit in dezelfde situatie. Als ik het rente doel aanpas doe ik dat voor beide rekeningen. Maar bij mijn vriendin in de app staat de gezamenlijke nog steeds goed ingesteld. Deze maand is de rente uitbetaling wel goed over de 2 rekeningen verspreid, dus ik denk dat het vooral een visueel verwarrende UI/UX is.
In mijn gevaljaspov schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:13:
[...]
Dank. Hoe staat het dan ingesteld bij jullie? Beide apps op gezamenlijk?
- 1 persoonlijke rekening voor mij
- 1 gezamenlijke rekening voor partner en ik
Als we de rente details van de gezamenlijke rekening afzonderlijk op onze app openen staat bij mij mijn persoonlijke rekening als ontvanger van de rente en bij haar de gezamenlijke.
Bij ons: Wij hebben een gezamenlijke rekening maar doen er verder niks mee. Ieder heeft zijn eigen persoonlijke rekening en sparen doen wij apart van elkaar.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Als ik het goed heb heeft Rietumu Bank vandaag het 1 jaarsdeposito verhoogd van 3.55 naar 3.80%.
Het 6 maands-deposito hebben ze verhoogd van 3,30 naar 3,55%.
2 en 3 jaar vast hebben ze ongewijzigd gelaten (3.85%)
Verder Fjord bank, 1.5 jaar vast van 3.57 naar 3.70 en Civi bank van 2.8 naar 3.2%
Verder Fjord bank, 1.5 jaar vast van 3.57 naar 3.70 en Civi bank van 2.8 naar 3.2%
[ Voor 16% gewijzigd door Knakenpoetser op 12-06-2023 17:01 ]
Antwoord van bunq: als je een persoonlijk en gezamenlijke rekening hebt dan kan rente maar naar 1 account.
You currently have 2 sub-accounts.
You can receive interest on both of them. However the account on which you will receive the calculated interest can be only 1. That would mean :
If you are earning interest on your Personal and on the Joint account, you can select to receive the interest for both accounts to only 1 sub-account
Verwijderd
Maar zij hebben bronbelasting héKnakenpoetser schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:38:
Als ik het goed heb heeft Rietumu Bank vandaag het 1 jaarsdeposito verhoogd van 3.55 naar 3.80%.
Klopt.
Het is ook niet dat ik ze wilde aanprijzen hoor. Het is meer dat ik de renteontwikkeling volg van welke bank dan ook. En zo rondom die ECB aankondiging komen ze weer in beweging.
Die bronbelasting is te reduceren van 15 naar 10% bij Litouwen en van 20 naar 10% bij Letland. Niet heel erg aantrekkelijk dus. Maar toch het vermelden waard: de rente gaat omhoog
Zondag iets overgemaakt naar Advanzia Bank. Vanmorgen zie ik nog steeds niets staan in mein konto.
Duurt dat altijd zo lang/?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Vaak 1 werkdag. Heb hetzelfde gedaan en vanochtend om 04:30 mail gekregen dat het is aangekomen.Cyberpope schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:50:
Zondag iets overgemaakt naar Advanzia Bank. Vanmorgen zie ik nog steeds niets staan in mein konto.
Om het overzicht van de Baltische staten uit te breiden: LHV 6 mnd 3,45%. Helemaal geen bronbelasting. Lijkt mij wel een aantrekkelijk alternatief. Ik kijk de laatste tijd vooral naar de 6 maanden deposito's. Hoewel niet helemaal te vergelijken beschouw ik dit toch, bij benadering, als een vorm van vrij opneembaar. Een eigen woning hebben we al. Moet er toch nog een zwembad of een boot komen, dan laat zich dat op deze termijn nog wel plannen....Knakenpoetser schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:04:
Die bronbelasting is te reduceren van 15 naar 10% bij Litouwen en van 20 naar 10% bij Letland. Niet heel erg aantrekkelijk dus. Maar toch het vermelden waard: de rente gaat omhoog
Ben het met je eens dat Estlandse banken zonder bron- en erfbelasting aantrekkelijk zijn.OttiglioM schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:30:
[...]
Om het overzicht van de Baltische staten uit te breiden: LHV 6 mnd 3,45%. Helemaal geen bronbelasting. Lijkt mij wel een aantrekkelijk alternatief. Ik kijk de laatste tijd vooral naar de 6 maanden deposito's. Hoewel niet helemaal te vergelijken beschouw ik dit toch, bij benadering, als een vorm van vrij opneembaar. Een eigen woning hebben we al. Moet er toch nog een zwembad of een boot komen, dan laat zich dat op deze termijn nog wel plannen....En stort de beurs helemaal in dan moet ik die gouden koopkansen toch laten lopen omdat mijn beleggingshorizon inmiddels veel te kort is geworden.
Looptijden van deposito's zijn persoonlijk. Nu jij er zo over denkt dat 6 maanden de maximale periode voor je is, zou je er ook voor kunnen kiezen om de som geld waar je mee spaart in 3en te verdelen.
1/3 zet je 6 maand vast, de rest hou je nog even vrij opneembaar. Na 2 maanden zet je opnieuw 1/3 vast en na 4 maanden weer. Dan komt er elke 2 maanden 1/3 van je spaarpot vrij.
Deze aanpak maakt de benadering van "vrij opneembaar" nog concreter. Want de renteverschillen tussen echt vrij opneembare saldo's en de kortlopende deposito's zijn toch evident.Knakenpoetser schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:58:
1/3 zet je 6 maand vast, de rest hou je nog even vrij opneembaar. Na 2 maanden zet je opnieuw 1/3 vast en na 4 maanden weer. Dan komt er elke 2 maanden 1/3 van je spaarpot vrij.
Vervolgens op het moment dat een deposito vrij valt dan weer meteen voor 6 maanden inleggen.OttiglioM schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:06:
[...]
Deze aanpak maakt de benadering van "vrij opneembaar" nog concreter. Want de renteverschillen tussen echt vrij opneembare saldo's en de kortlopende deposito's zijn toch evident.
Dan heb je (uiteindelijk) een deposito ladder. Alleen het "opstapje" (pun intended
Yapi Kredi heeft de rente van de Euro-Plus spaarrekening verhoogd naar 2,08%. Lijkt door caching nog niet altijd goed weergegeven op de website, maar in online omgeving in ieder geval wel.
Dat is dan ook gelijk de hoogste rente met Nederlandse DGSbudjepaul schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:26:
Yapi Kredi heeft de rente van de Euro-Plus spaarrekening verhoogd naar 2,08%. Lijkt door caching nog niet altijd goed weergegeven op de website, maar in online omgeving in ieder geval wel.
In vino veritas, in aqua sanitas
Jawel m.u.v. de vrij opneembare buitenlandse daggeldrekeningen zoals bij Advanzia Luxemburg die nieuwkomers nu 3.25% bieden voor de eerste 6 maanden. https://www.advanziakonto.com/HomeOttiglioM schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:06:
[...]
Deze aanpak maakt de benadering van "vrij opneembaar" nog concreter. Want de renteverschillen tussen echt vrij opneembare saldo's en de kortlopende deposito's zijn toch evident.
Maar dat is toch jouw favoriete looptijd
Wel apart, dat de website van Advanzia nog steeds niet aangepast is.
Verschillende hebben inmiddels een aanbieding gehad voor 3,4% van Advanzia (wel 5k storten voor 1 juli)
Verschillende hebben inmiddels een aanbieding gehad voor 3,4% van Advanzia (wel 5k storten voor 1 juli)
Ik heb op 3 mei een eerste storing gedaan op mijn Advanzia rekening.Juan schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:16:
De 3,0% aanbieding loopt daarom tot en met 30 november.
De 3,4% aanbieding bij extra storing van > 5.000,- loopt tot en met 31 oktober.
Heb Advanzia gevraagd te bevestigen dat ik na 31 oktober nog een maand tegen 3,0% rente krijg.
Wil zeker weten dat de nieuwe aanbieding er niet voor gaat zorgen dat het per 31 oktober afgelopen is.
Heeft iemand dezelfde vraag al gesteld en daar antwoord op gekregen?
Krijg je altijd een mailtje dat het is aangekomen? Of kun je dat ergens instellen?Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:31:
[...]
Vaak 1 werkdag. Heb hetzelfde gedaan en vanochtend om 04:30 mail gekregen dat het is aangekomen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Grappig, eerste keer dat een depo bij big bank afloopt. Krijg een verlengingsvoorstel :
Leuk extraatje, maar heb nog een paar weken om te verlengen dus kijk het nog even aan.Als trouwe klant bieden wij u de mogelijkheid aan om uw depositocontract te verlengen met 0,1% bonusrente bovenop de actuele rente die geldig is op het moment dat het verlengingscontract wordt aangemaakt.
@Erulezz blijkbaar, in dit geval ging het om een deposito van 12 maand
Is er ook een overzicht van Deposito opties/banken waarbij het mogelijk is om de rente uit te betalen op de deposito zelf zodat je rente op rente krijgt bij een meerjarige deposito?
Lijkt mij de ideale oplossing voor sparen voor een kind.
Verwijderd
Ja ik krijg altijd een mailtje.Cyberpope schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:52:
[...]
Krijg je altijd een mailtje dat het is aangekomen? Of kun je dat ergens instellen?
Verwijderd
Denk dat dit eerder een actie is voor bestaande klanten. Anders had het ondertussen wel op de site gestaan gok ik.Juan schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:16:
Kijk, dat is een nu een vraag die mij de laatste tijd ook naar boven is gekomen. Via raisin kan je een deposito pakken voor 3,85% voor 1 jaar. Krijg je na dat jaar je rente. Maar spaar je via advanzia tegen de aanbiedingsrente (3,2%), dan wordt die rente per maand uitgekeerd. Ik moet het nog eens narekenen, maar het rente op rente effect doet zeker wat.Laros88 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 00:19:
Is er ook een overzicht van Deposito opties/banken waarbij het mogelijk is om de rente uit te betalen op de deposito zelf zodat je rente op rente krijgt bij een meerjarige deposito?
Als je er zelf een btje mee aan de gang wil blijven kun je natuurlijk telkens deposito's van een jaar pakken om zo ook een soort van rente op rente effect te krijgen. Geen echt antwoord op je vraag overigens
In het productinformatie blad staat per aanbieder of er rente op rente geldt bij Raisin. Van onder andere Klarna, LHV en Younited weet ik dat het zo is.
De periode om te profiteren van het rente-op-rente effect is te kort, 3,85% per jaar > 3,2% per maandEvtK schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:28:
[...]
Maar spaar je via advanzia tegen de aanbiedingsrente (3,2%), dan wordt die rente per maand uitgekeerd. Ik moet het nog eens narekenen, maar het rente op rente effect doet zeker wat.
Op zich kan je zelf een rente-op-rente effect maken voor je kinderen, als je op 20 jaar een bedrag wil hebben voor hun, starten met een 20 jaar depo, eventueel vrijvallende rente een jaar later dan plus toevoeging op 19 jaar deposito etc.
Zeker in het huidige klimaat waarbij er nog rente verhogingen van de ECB zijn te verwachten (dus verhogingen in de rentes)
Bij Raisin wordt het per bank aangegeven.Laros88 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 00:19:
Veel banken doen het niet (ING, BigBank bijv) maar Centraal Beheer achmea wel (zie rekenvoorbeeld hier: https://www.centraalbehee...st-rekening/depositorente)
Die kun je ook voor 20 jaar vastzetten op 3% nu..Denk beste optie. Nu kwestie van timen wanneer die rente op zn piek is dit jaar (en dan is het vooral een kwestie van ECB in de gaten houden denk ik).
Die kun je ook voor 20 jaar vastzetten op 3% nu..Denk beste optie. Nu kwestie van timen wanneer die rente op zn piek is dit jaar (en dan is het vooral een kwestie van ECB in de gaten houden denk ik).
EvtK schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:28:
[...]
Kijk, dat is een nu een vraag die mij de laatste tijd ook naar boven is gekomen. Via raisin kan je een deposito pakken voor 3,85% voor 1 jaar. Krijg je na dat jaar je rente. Maar spaar je via advanzia tegen de aanbiedingsrente (3,2%), dan wordt die rente per maand uitgekeerd. Ik moet het nog eens narekenen, maar het rente op rente effect doet zeker wat.
Als je er zelf een btje mee aan de gang wil blijven kun je natuurlijk telkens deposito's van een jaar pakken om zo ook een soort van rente op rente effect te krijgen. Geen echt antwoord op je vraag overigens
Bij zo'n lange horizon zou ik kiezen voor beleggen. De kans dat dat meer oplevert is erg groot.Laros88 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:56:
Die kun je ook voor 20 jaar vastzetten op 3% nu..Denk beste optie.
[...]
En 20(!) jaar je geld vastzetten, zijn er dan ook mogelijkheden zodat je deze alsnog vroegtijdig kunt openbreken?
Anders moet dit toch echt geld zijn dat je in feite niet/nooit meer nodig zult hebben.
We hebben nu ook wel gezien dat het ook zeker niet duidelijk is wat je over een jaar nog met een euro kunt kopen, laat staan 20 jaar.
En 3% is nou toch ook niet zo heel geweldig voor zo'n lange periode.
Beleggen is inderdaad waarschijnlijk dan een betere optie, al is het maar voor het feit dat je altijd kunt uitstappen ( tegen de dan geldende koers ).
Anders moet dit toch echt geld zijn dat je in feite niet/nooit meer nodig zult hebben.
We hebben nu ook wel gezien dat het ook zeker niet duidelijk is wat je over een jaar nog met een euro kunt kopen, laat staan 20 jaar.
En 3% is nou toch ook niet zo heel geweldig voor zo'n lange periode.
Beleggen is inderdaad waarschijnlijk dan een betere optie, al is het maar voor het feit dat je altijd kunt uitstappen ( tegen de dan geldende koers ).
In vino veritas, in aqua sanitas
Ik weet dat dit een populair uitgangspunt is hier. Echter ben ik voorzichtig om mijn risicobereidheid te projecteren op het risico wat mijn kind (zoals eerder aangegeven zou het om sparen voor kind gaan) zou nemen. Het is dus inderdaad geld waar ik 20 jaar zonder zou kunnen.
Overigens Stel: Er komt een moment later dit jaar waarop je 4% krijgt (ipv huidige 3%) is het best aantrekkelijk in huidige fiscale klimaat. Als je uitgaat van 6-7% gemiddeld rendement op beleggen waar je 2% op moet inleveren ivm belastingen. Die (mogelijke) extra 1% (7%-4%-2%) weegt niet op in mijn ogen tegen ook de kans dat je minder hebt (in theorie zelfs minder dan je inleg na 20 jaar). Zeker niet voor iets wat een belangrijke functie heeft, studie zekerheid voor het kind bijv.
Overigens Stel: Er komt een moment later dit jaar waarop je 4% krijgt (ipv huidige 3%) is het best aantrekkelijk in huidige fiscale klimaat. Als je uitgaat van 6-7% gemiddeld rendement op beleggen waar je 2% op moet inleveren ivm belastingen. Die (mogelijke) extra 1% (7%-4%-2%) weegt niet op in mijn ogen tegen ook de kans dat je minder hebt (in theorie zelfs minder dan je inleg na 20 jaar). Zeker niet voor iets wat een belangrijke functie heeft, studie zekerheid voor het kind bijv.
Pistachenootje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:01:
[...]
Bij zo'n lange horizon zou ik kiezen voor beleggen. De kans dat dat meer oplevert is erg groot.
4-5% voor 20 jaar vast zou inderdaad aantrekkelijker zijn. Voor 3% zou ik het zeker niet doen. Qua belastingen: Grote kans dat de huidige VRH binnen afzienbare tijd op de schop gaat en dat we dan wellicht worden belast op werkelijk rendement.Laros88 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:58:
Overigens Stel: Er komt een moment later dit jaar waarop je 4% krijgt (ipv huidige 3%) is het best aantrekkelijk in huidige fiscale klimaat. Als je uitgaat van 6-7% gemiddeld rendement op beleggen waar je 2% op moet inleveren ivm belastingen. Die (mogelijke) extra 1% (7%-4%-2%) weegt niet op in mijn ogen tegen ook de kans dat je minder hebt (in theorie zelfs minder dan je inleg na 20 jaar).
[...]
Op 17-4-2023 aangemeld bij VW bank en vandaag, dus bijna 2 maanden later, post ontvangen!! 
Twee brieven, de eerste over de opening van de rekening met IBAN en rente 3.1% tot half december en de tweede over het activeren van de rekening middels photoTAN. Nu moet er nog een brief binnenkomen met een eenmalig wachtwoord. Ik had de moed wat betreft deze spaarrekening al lang opgegeven...

Twee brieven, de eerste over de opening van de rekening met IBAN en rente 3.1% tot half december en de tweede over het activeren van de rekening middels photoTAN. Nu moet er nog een brief binnenkomen met een eenmalig wachtwoord. Ik had de moed wat betreft deze spaarrekening al lang opgegeven...
Ook het forfaitaire rendement van sparen zal m.i. de komende jaren aan omhoog gaan omdat de spaarrente aanzienlijk gestegen is.Pistachenootje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:03:
[...]
Grote kans dat de huidige VRH binnen afzienbare tijd op de schop gaat en dat we dan wellicht worden belast op werkelijk rendement.
ah, er is dus hoop. Ik wacht ook al 6+ weken.PE9SMS schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:36:
Op 17-4-2023 aangemeld bij VW bank en vandaag, dus bijna 2 maanden later, post ontvangen!!
En er is ook al sprake van om ook de vermogensaanwas te gaan belasten. Tot er duidelijkheid is over de VRH is het koffiedik kijken naar mijn mening.Pistachenootje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:03:
[...]
4-5% voor 20 jaar vast zou inderdaad aantrekkelijker zijn. Voor 3% zou ik het zeker niet doen. Qua belastingen: Grote kans dat de huidige VRH binnen afzienbare tijd op de schop gaat en dat we dan wellicht worden belast op werkelijk rendement.
Je zou eventueel een mix van beleggen en sparen kunnen kiezen. Heb je iets meer zekerheid en wed je op 2 paarden.
Zeker mee eens. Maar de kans dat er de komende 20 jaar >2% verschil blijft tussen sparen en beleggen is uiterst gering imo.mpandroid schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:19:
[...]
En er is ook al sprake van om ook de vermogensaanwas te gaan belasten. Tot er duidelijkheid is over de VRH is het koffiedik kijken naar mijn mening.
Weet jij toevallig of KNAB rente op rente heeft bij deposito's net zoals Centraal Beheer dat ook heeft?Laros88 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:56:
Veel banken doen het niet (ING, BigBank bijv) maar Centraal Beheer achmea wel (zie rekenvoorbeeld hier: https://www.centraalbehee...st-rekening/depositorente)
[...]
ps: 3% is veel voor Nederlandse begrippen, maar het is 20 jaar vast en over 20 jaar doet de euro het misschien heel anders. Ik zou er in ieder geval niet aan beginnen.
Ook dat is en blijft de vraag. Gezien het huidige politieke klimaat en toekomstige keuzes/problemen verwacht ik nog wel 3 wijzigingen in de VRH.Pistachenootje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:35:
[...]
Zeker mee eens. Maar de kans dat er de komende 20 jaar >2% verschil blijft tussen sparen en beleggen is uiterst gering imo.

Als mijn verwachting niet uitkomt dan heb je volledig gelijk.
Het blijft deels koffiedik kijken maar zelfs onder het huidige systeem zal de belasting op sparen al omhoog gaan.mpandroid schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:42:
[...]
Ook dat is en blijft de vraag. Gezien het huidige politieke klimaat en toekomstige keuzes/problemen verwacht ik nog wel 3 wijzigingen in de VRH.![]()
Als mijn verwachting niet uitkomt dan heb je volledig gelijk.
Bai Europa (via Raisin) 1 jaar vast deposito omhoog van 3.75 naar 3.85%.
Hebben zich dus naast LHV genesteld, aan kop van het klassement.
Hebben zich dus naast LHV genesteld, aan kop van het klassement.
Onderstaande reactie ontvangen van Advanzia.TonyMontana schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:52:
[...]
Ik heb op 3 mei een eerste storing gedaan op mijn Advanzia rekening.
De 3,0% aanbieding loopt daarom tot en met 30 november.
De 3,4% aanbieding bij extra storing van > 5.000,- loopt tot en met 31 oktober.
Heb Advanzia gevraagd te bevestigen dat ik na 31 oktober nog een maand tegen 3,0% rente krijg.
Wil zeker weten dat de nieuwe aanbieding er niet voor gaat zorgen dat het per 31 oktober afgelopen is.
Heeft iemand dezelfde vraag al gesteld en daar antwoord op gekregen?
Die 3,4% is inderdaad deels een sigaar uit eigen doos.
Ik krijg dus ruim 4 maanden een 0,4% hogere rente, maar de 3,0% rente in november komt te vervallen.
Vreemde aanbieding.
/f/image/ZFkURMReYOIiwdi45n5b9Ejo.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door TonyMontana op 14-06-2023 15:25 ]
Per 16 juni renteverhoging op de deposito's bij LeasePlanbank. 1 jaar gaat naar 2,5%. Een stijging van 0,55%. De grootste stijging van alle looptijden.
Het 2-jarige deposito stijgt met 0,5% naar 2,55%
Alle andere korter en langer lopende deposito's zijn minder interessant. Die stijgen met maximaal 0,30%.
Alle andere korter en langer lopende deposito's zijn minder interessant. Die stijgen met maximaal 0,30%.
[ Voor 57% gewijzigd door FreshM op 14-06-2023 15:52 ]
Verwijderd
Heb je ergens zwart op wit dat je anders wel gewoon 3% zou krijgen in November? Of is dat een aannameTonyMontana schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:23:
[...]
Onderstaande reactie ontvangen van Advanzia.
Ik krijg dus ruim 4 maanden een 0,4% hogere rente, maar de 3,0% rente in november komt te vervallen.
Vreemde aanbieding.
[Afbeelding]
Zeker opmerkelijk maar wellicht krijg je bij een andere bank in november eenzelfde of hogere rente dan 3% dus het kan nog meevallen t.z.t.TonyMontana schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:23:
[...]
Onderstaande reactie ontvangen van Advanzia.
Vreemde aanbieding.
[Afbeelding]
Dat heb ik van Advanzia per mail bevestigd gekregen. Zie screenshot hieronder.Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:48:
[...]
Heb je ergens zwart op wit dat je anders wel gewoon 3% zou krijgen in November? Of is dat een aanname?
Ik heb het net even uitgerekend:
Die 0,4% extra tot en met 31 oktober is precies het verschil tussen 3,0 en 1,1% in november.
/f/image/A08u2mCFyma9ZCCwx87hvlhf.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door TonyMontana op 14-06-2023 16:16 ]
Grote kans dat je tegen die tijd weer een betere aanbieding krijgt (beter dan 1.1%).TonyMontana schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:04:
[...]
Dat heb ik van Advanzia per mail bevestigd gekregen.
Die 0,4% extra tot en met 31 oktober is precies het verschil tussen 3,0 en 1,1% in november.
Verwijderd
Hmm vreemd. Wanneer heb jij je eerste bedrag overgemaakt? Ikzelf 1 Mei, en ik kom precies op 6 maanden uit met de actie van 3,4 % rente (31 Oktober). Dus bij mij klopt het.TonyMontana schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:04:
[...]
Dat heb ik van Advanzia per mail bevestigd gekregen. Zie screenshot hieronder.
[Afbeelding]
Mijn eerste storting was op 3 mei. Einde van de 6e maand is dus 30 november (totaal bijna 7 maanden).Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:21:
[...]
Hmm vreemd. Wanneer heb je het eerste bedrag overgemaakt? Ikzelf 1 Mei, en ik kom precies op 6 maanden uit met de actie van 3,4 % rente (31 Oktober). Dus bij mij klopt het.
Dat is dus ook door Advanzia per mail bevestigd.
Ik neem aan dat voor jou, storting op 1 mei, hetzelfde geldt.
1 mei was trouwens dag van de Arbeid, dus overschrijving waarschijnlijk pas op 2 of 3 mei uitgevoerd?.
Hier geen probleem met 31 okt 3,4%
Huidige aanbieding was vanaf 18 april t/m 31 okt 3,00% (2,96% nom.)
Nieuwe aanbieding is vanaf 15 jun t/m 31 okt 3,40% (3,35% nom.)
Word nergens te kort gedaan hier, vind het prima zo, en wellicht... de zomer is nog lang, komt er nog een nieuwe aanbieding met 3,5% of nog meer...
Gisteren deposito bij Raisin vrijgevallen, en binnen 24 uur van Raisin af gekregen
13e viel het vrij (progetto)
14e zichtbaar op Raisin rekening om 11:12 deze ochtend
Gelijk om 11:20 overgeboekt naar ABN, viel om 15:40 binnen
Nu op LPB geparkeerd, en morgenochtend gelijk dat bedrag naar Advanzia (15k, dus voldoe aan de 5k eis)
1 dag rente verlies, alleen de 13e zelf geen rente ontvangen
Ik heb nog meer bij Progetto staan, wat vrijvalt dit jaar.. met een beetje goede timing, kan je de schade beperken.
Word nergens te kort gedaan hier, vind het prima zo, en wellicht... de zomer is nog lang, komt er nog een nieuwe aanbieding met 3,5% of nog meer...
Gisteren deposito bij Raisin vrijgevallen, en binnen 24 uur van Raisin af gekregen
Nu op LPB geparkeerd, en morgenochtend gelijk dat bedrag naar Advanzia (15k, dus voldoe aan de 5k eis)
Ik heb nog meer bij Progetto staan, wat vrijvalt dit jaar.. met een beetje goede timing, kan je de schade beperken.
Mensen die hun Advanzia rekening voor 1 mei hebben geopend hebben inderdaad geen probleem met de nieuwe aanbieding. Hun originele aanbieding liep ook al tot 31 oktober.Juan schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:29:
Hier geen probleem met 31 okt 3,4%
Nu op LPB geparkeerd, en morgenochtend gelijk dat bedrag naar LPB (15k)
Ik heb nog meer bij Progetto staan, wat vrijvalt dit jaar.. met een beetje goed timing, kan je de schade beperken.
Verwijderd
Einde van de 6e maand is toch Oktober en geen November? Want:TonyMontana schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:29:
[...]
Mijn eerste storting was op 3 mei. Einde van de 6e maand is dus 30 november (totaal bijna 7 maanden).
Dat is dus ook door Advanzia per mail bevestigd.
Ik neem aan dat voor jou, storting op 1 mei, hetzelfde geldt.
1 mei was trouwens dag van de Arbeid, dus overschrijving waarschijnlijk pas op 2 of 3 mei uitgevoerd?.
Maand 1: Mei
Maand 2: Juni
Maand 3: Juli
Maand 4: Augustus
Maand 5: September
Maand 6: Oktober
Ikzelf ging er btw vanuit dat ik t/m Oktober 3% rente zou ontvangen, en mocht dat een maand extra worden - dat werd gezegd op dit forum - dan was dat mooi meegenomen. Maar ben zelf altijd uit gegaan van 6 maanden dus t/m eind Oktober.
Maar vreemd dat ze richting jou hebben bevestigd dat je t/m November 3% rente zou krijgen, en nu dus t/m eind Oktober.
Ondertussen ongemerkt op kousenvoeten heeft ook Orange verhoogd. 1 jaar vast van 3.55 naar 3.65%. Viel niet zo op omdat ze niet bovenaan stonden.
Coop is omlaag gegaan van 3.6 naar 3.5%. Als ik me niet vergis was er hier kort geleden iemand die een jaar wilde afsluiten bij Inbank en die kondigden aan dat hun 1 jaarsdeposito volgende week ook omlaag zou gaan van 3.6 naar 3.5%. Of was dat Coop?
De top rente banken van Raisin hebben voorafgaand aan de ECB afkondiging vrijwel allemaal hun 1 jaars deposito rente verhoogd. De enige banken die dat niet hebben gedaan zijn de twee bovengenoemde banken uit Estland en Banca Progetto. Ik volg het pas een paar maanden maar dat zijn banken die zich de afgelopen maanden wel lieten gelden mbt renteverhogingen.
De term koffiedik kijken is al gevallen maar denken jullie dat we de renteverhogingen voortkomend uit de ECB afkondiging van 15 juni nu wel zo’n beetje gehad hebben? Of voorziet iemand volgende week nog significante stijgingen?
https://www.ecb.europa.eu..._rates/html/index.nl.html
Coop is omlaag gegaan van 3.6 naar 3.5%. Als ik me niet vergis was er hier kort geleden iemand die een jaar wilde afsluiten bij Inbank en die kondigden aan dat hun 1 jaarsdeposito volgende week ook omlaag zou gaan van 3.6 naar 3.5%. Of was dat Coop?
De top rente banken van Raisin hebben voorafgaand aan de ECB afkondiging vrijwel allemaal hun 1 jaars deposito rente verhoogd. De enige banken die dat niet hebben gedaan zijn de twee bovengenoemde banken uit Estland en Banca Progetto. Ik volg het pas een paar maanden maar dat zijn banken die zich de afgelopen maanden wel lieten gelden mbt renteverhogingen.
De term koffiedik kijken is al gevallen maar denken jullie dat we de renteverhogingen voortkomend uit de ECB afkondiging van 15 juni nu wel zo’n beetje gehad hebben? Of voorziet iemand volgende week nog significante stijgingen?
https://www.ecb.europa.eu..._rates/html/index.nl.html
[ Voor 5% gewijzigd door Knakenpoetser op 14-06-2023 16:48 ]
Knakenpoetser schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:46:
https://fd.nl/financiele-...igt-nog-open-qnf3aaQCKnngIn het kort:De financiële markten prijzen inmiddels een piekrente in van 3,75%, te bereiken via een verhoging deze week en een laatste tijdens de vergadering in juli.
- De ECB verhoogt de beleidsrente donderdag naar alle waarschijnlijkheid met 25 basispunten naar 3,50%.
- Beleggers zullen vooral willen weten of president Christine Lagarde iets loslaat over het pad daarna.
- Analisten verwachten dat het niet de laatste renteverhoging in deze cyclus is.
[ Voor 8% gewijzigd door Pistachenootje op 14-06-2023 16:54 ]
Lpb + 0,55% voor 1 jaar vast
.
Huidige rente Wijziging Nieuwe rente
3 mnd
0,75% + 0,30% 1,05%
6 mnd
0,85% + 0,30% 1,15%
9 mnd
1,05% + 0,30% 1,35%
1 jaar
1,95% + 0,55% 2,50%
2 jaar
2,05% + 0,50% 2,55%
3 jaar
2,30% + 0,30% 2,60%
4 jaar
2,35% + 0,30% 2,65%
5 jaar
2,45% + 0,25% 2,70%
Ik denk dat ik mn hypotheek van 1,06% maar om ga zetten naar aflossingsvrij hehe
Huidige rente Wijziging Nieuwe rente
3 mnd
0,75% + 0,30% 1,05%
6 mnd
0,85% + 0,30% 1,15%
9 mnd
1,05% + 0,30% 1,35%
1 jaar
1,95% + 0,55% 2,50%
2 jaar
2,05% + 0,50% 2,55%
3 jaar
2,30% + 0,30% 2,60%
4 jaar
2,35% + 0,30% 2,65%
5 jaar
2,45% + 0,25% 2,70%
Ik denk dat ik mn hypotheek van 1,06% maar om ga zetten naar aflossingsvrij hehe
[ Voor 93% gewijzigd door Sport_Life op 14-06-2023 17:16 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Waar zie je dat, ik heb ook geen mail gehad van ze..FreshM schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:30:
Per 16 juni renteverhoging op de deposito's bij LeasePlanbank. 1 jaar gaat naar 2,5%. Een stijging van 0,55%. De grootste stijging van alle looptijden.
OpenBank heeft de Welkom Spaarrekening aangepast naar 3,00% voor de eerste 6 maanden.
Ben benieuwd of klanten die nog een Welkom Spaarrekening hebben deze nieuwe rente ook krijgen ,
Vorige keer met 2,00% => 2,50% kon het na een belletje wel in ieder geval, maar deden ze het standaard niet.
Ben benieuwd of klanten die nog een Welkom Spaarrekening hebben deze nieuwe rente ook krijgen ,

Vorige keer met 2,00% => 2,50% kon het na een belletje wel in ieder geval, maar deden ze het standaard niet.
Met de "standaard" spaarrekening met 1,5% rente beginnen ze wel achter te lopen.RobertMe schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:59:
OpenBank heeft de Welkom Spaarrekening aangepast naar 3,00% voor de eerste 6 maanden.
Je kunt er 2,25% van makenCarfanatic schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:03:
[...]
Met de "standaard" spaarrekening met 1,5% rente beginnen ze wel achter te lopen.
geen zin in, bovendien er zijn zat alternatievenRobertMe schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:06:
[...]
Je kunt er 2,25% van makenElke maand even €600 bijschrijven op de betaalrekening (en daarna terugboeken of naar de spaarrekening). Dat trucje v.w.b. zelf overboeken vanaf de eigen rekening (bij andere bank uiteraard) schijnt prima te werken. Moet je dan wel als periodieke overboeking doen (/handmatig echt op dezelfde dag).
Tsja, waarom dan "klagen" over de 1,5%?Carfanatic schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:09:
[...]
geen zin in, bovendien er zijn zat alternatieven
Nu al meer dan 3% bij Consors en VW.Pistachenootje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:12:
[...]
Grote kans dat je tegen die tijd weer een betere aanbieding krijgt (beter dan 1.1%).
Wel bizar trouwens, ik heb me bij beide aangemeld en van beiden niets gehoord. Ondanks succesvolle video identificatie. In de tussentijd heb ik mijn geld ergens anders geïnvesteerd dus het maakt me niet meer uit.
Geld wegkrijgen bij Openbank was nog niet zo eenvoudig. Ik bleef maar foutmeldingen krijgen tijdens het overboeken, zonder uitleg wat er mis was in de app. Via de laptop eens ingelogd en toen kwam er te staan dat ik de overboeking via de klantenservice moest doen. Vond het een vreemde gang van zaken om hiervoor de bank te bellen, maar het is gelukt (denk ik). Nu door naar Advanzia voor het komende half jaar.
Dit topic is gesloten.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling