Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.214.068 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
Juan schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:46:
De 12e valt 15k vrij bij Raisin (was 2% 6 mnd)
Kan bij diezelfde partij 3,3% krijgen
Echter zijn er 2 die 3,55% bieden, maar met bronbelasting gedoe.
Hoop dat er nog eentje met meer dan 3,55% voor 6 maanden komt.
BFF een optie? Italie maar wel via Spanje. Hoe ik het lees zit het document v.w.b. de zelfverklaring (niet woonachtig te zijn in Spanje) erbij. Waarschijnlijk kwestie van uitprinten, handtekening zetten, scannen, opsturen, en klaar (of misschien foto van handtekening er overheen plakken? :X).

Bij OpenBank (ook Spanje) wist ik niet eens dat er bronbelasting speelde. Zij hadden het document gewoon in de papierhandel die je elektronisch moest ondertekenen opgenomen. Dus "krabbel" was meteen voor het contract en de vooringevulde zelfverklaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-05 21:10
RobertMe schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:51:
[...]
BFF een optie? Italie maar wel via Spanje.
Italiaans of Spaans? Daar is al heel wat over gediscussieerd in dit topic.
Zeker lijkt te zijn dat:
1 Het DSG onder Italië valt.
2. In principe bronbelasting moet worden in betaald in Spanje maar dat niet ingezetenen van Spanje (In ieder geval NL-ers) daar van vrijgesteld kunnen worden middels die zelf verklaring.

Blijft over het heikele punt van niet verrekenbare Spaanse erfbelasting ingeval van overlijden van de depositohouder. Tenzij het tegendeel echt legitiem zwart op wit komt te staan ga ik er van uit dat eventuele nabestaanden aan die erfbelasting vast zitten. En dat risico moet je wel weer mee calculeren voor die 0,2% extra....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Pistachenootje schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:22:
[...]

Ben benieuwd of dat lukt. Laat het graag weten.
Vandaag ontving ik van Advanzia bericht dat mijn nieuwe bankrekening is geopend. Verder geen opmerkingen, maar gewoon de gestandaardiseerde email. Het lijkt een maand na opheffing dus goed te gaan als nieuwe klant. Nu Trade Republic nog grotendeels leegtrekken en de upgrade uitvoeren van 2 naar 3,25%. Daarmee kan ik, tenzij er ergens een onweerstaanbare aanbieding komt, weer ruim een half jaar voorruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:50
Bar_en_boos schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:49:
[...]

Vandaag ontving ik van Advanzia bericht dat mijn nieuwe bankrekening is geopend. Verder geen opmerkingen, maar gewoon de gestandaardiseerde email. Het lijkt een maand na opheffing dus goed te gaan als nieuwe klant.
Die conclusie zou ik pas trekken als je 3.25% aan rente hebt ontvangen. Ben benieuwd. Mooi als dit zou lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
"Bunq lijdt voor tiende jaar op rij verlies, aandeelhouders moeten weer bijleggen"

https://www.rtlnieuws.nl/...aandeelhouders-leggen-bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:30
dwdd schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:04:
"Bunq lijdt voor tiende jaar op rij verlies, aandeelhouders moeten weer bijleggen"

https://www.rtlnieuws.nl/...aandeelhouders-leggen-bij
zit te denken om mijn geld daar maar weer weg te halen en het te stallen bij een leaseplan deposito van 1.95% (bunq 2.01%) bunq is dan wel vrij opneembaar maar dit geld kan ik best een jaar missen.

minder risico denk ik, al moet ik zeggen dat ik geen idee heb van de Financieele positie van LP

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Zwelgje schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:28:
[...]

zit te denken om mijn geld daar maar weer weg te halen en het te stallen bij een leaseplan deposito van 1.95% (bunq 2.01%) bunq is dan wel vrij opneembaar maar dit geld kan ik best een jaar missen.

minder risico denk ik, al moet ik zeggen dat ik geen idee heb van de Financieele positie van LP
Lloyds (gevestigd in Duitsland, maar Nederlandse website, klantenservice, IBAN, ...) gaat per 1-7 naar 2,00%, vrij opneembaar dus. Dat lijkt me dan een betere optie. Tenzij je perse Nederlands DGS wilt hebben.

Edit:
En bij LPB is er nog wat onduidelijkheid over de toekomst aangezien het moederbedrijf, LP dus, is overgenomen door een Franse toko. Nu zal de bank wel 100% gescheiden zijn, maar toch.

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 08-06-2023 09:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

[...]
Als je het geld best een jaar kan missen, dan zou je ook een deposito via Raisin kunnen overwegen. 3,60% bij Coop, geen bronbelasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:35
Als je je geld 2 jaar kunt missen kun je bij een Nederlandse bank met dito DGS ook 3, 4 of meer procent halen.Meebewegend met de marktrente. Momenteel ca 3,50%. Doe het dan de komende weken. Eind deze maand wordt nieuwe rente bepaald voor het nieuwe kwartaal:

https://www.dhbbank.nl/sp...lidextra-depositorekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943460

TanteBeth schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:49:
Als je je geld 2 jaar kunt missen kun je bij een Nederlandse bank met dito DGS ook 3, 4 of meer procent halen.Meebewegend met de marktrente. Momenteel ca 3,50%. Doe het dan de komende weken. Eind deze maand wordt nieuwe rente bepaald voor het nieuwe kwartaal:

https://www.dhbbank.nl/sp...lidextra-depositorekening
Ik kan nergens op de site vinden hoe je 3, 4 of meer procent kan krijgen. Waar staat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:36
Anoniem: 1943460 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:02:
[...]

Ik kan nergens op de site vinden hoe je 3, 4 of meer procent kan krijgen. Waar staat dat?
Op de site uit de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat snap ik, maar nergens zie ik staan dat je zulke hoge rentes kan krijgen. Wel zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cw74wd95btTe6Nm1FFOFP6Psv6I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bGLQD2ZZdmiJSDALNygXrH5S.png?f=fotoalbum_large

Dus waar precies op de site staat dat je 3, 4 of meer rente kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
@Anoniem: 1943460 Kijk eens goed in je eigen afbeelding....
Nog een tip: Actuele gegevens....

[ Voor 38% gewijzigd door TanteBeth op 08-06-2023 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

TanteBeth schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:10:
@Anoniem: 1943460 Kijk eens goed in je eigen afbeelding....
Nog een tip: Actuele gegevens....
Ik zie de rechterkolom, maar waarom bieden ze 2,10% rente aan voor een 5 jaars desposito, terwijl je 3M Euribor + 0,05 % kan krijgen (die nu op 3, nog wat staat)?

Heb jij dit product? En krijg je ook daadwerkelijk 3, nog wat rente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 16-05 11:41
[...]

Ik zit sinds kort bij bunq maar schiet van dat bericht nog niet direct in de stress hoor. Ze willen groeien, dat kost geld. Nu groeien ze "eindelijk" ... En dan zou men plots de stekker er uit trekken? Lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik denk dat ze dan eerder meer/nieuwe financiers zullen zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
Anoniem: 1943460 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:38:
[...]

Ik zie de rechterkolom, maar waarom bieden ze 2,10% rente aan voor een 5 jaars desposito, terwijl je 3M Euribor + 0,05 % kan krijgen (die nu op 3, nog wat staat)?

Heb jij dit product? En krijg je ook daadwerkelijk 3, nog wat rente?
Tussen de twee blokjes in je afbeelding staat het woordje "of" en de hoogste is geldend.
En ja, ik heb deze en die biedt nu al maanden meer rente dan de Raisin producten die ik voorheen heb afgesloten.
Maar misschien is het geen geschikt product voor jou als je de werking niet doorgrondt. Mij is altijd geleerd om geen product aan te schaffen dat je niet begrijpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
SvV_Ying schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:43:
Ik wacht nog heel even met weer opnieuw wat vastzetten in een deposito. Volgende week de waarschijnlijke renteverhoging van de ECB, met misschien als gevolg dat de deposito rentes weer wat omhoog gaan.
Het timen van rentebewegingen is net zo onmogelijk als het timen van de beurs. Wanneer staat het hoog, wanneer staat het laag? Allerlei factoren die niemand kan beinvloeden veroorzaken deze bewegingen. Als je 2 jaar geleden had gezegd dat de hypotheekrente nu verdubbeld zou zijn had de meerderheid geroepen dat kan niet want dan gaat de 1/2 van Nederland failliet. Het kan nog veeeeeeeeeeeel hoger. Zo ook met de spaarrente. Veel wijsheid toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
TanteBeth schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:43:
[...]

Tussen de twee blokjes in je afbeelding staat het woordje "of" en de hoogste is geldend.
En ja, ik heb deze en die biedt nu al maanden meer rente dan de Raisin producten die ik voorheen heb afgesloten.
Maar misschien is het geen geschikt product voor jou als je de werking niet doorgrondt. Mij is altijd geleerd om geen product aan te schaffen dat je niet begrijpt.
Als je nu via Raisin een 2 jaardeposito afsluit, heb je gegarandeerd 4,00% (Haitong).
Via DHB: De euribor is nu 3.476% + 0.05 bonus = 3.526%.
De gegarandeerde basisrente van 1,75% bij DHB vind ik wel magertjes.

Maar goed, ik ben wel benieuwd waar je qua % overall op uitkomt na afloop van je dhb-deposito.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-05 21:10
MotorBeast schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:44:
Het kan nog veeeeeeeeeeeel hoger. Zo ook met de spaarrente. Veel wijsheid toegewenst.
Dat kan ik beamen uit eigen ervaring... Het was februari 1982. Wij financierden ons eerste eigen huis plus "start-up" tegen 12.7%. Ik weet nog dat de directeur van het bankkantoor trots opbelde dat hij er 12.5% "rond' van had kunnen maken.

OT: Ach, alles heeft ook zijn voordeel. Omdat de eerste jaren het meeste van onze inkomsten in de financiering ging zitten hebben we geleerd zo zuinig maar toch ook zo comfortabel mogelijk te leven.Toen het later beter ging met die financieringsdruk zijn we toch zuinig blijven leven. Zodat we op ons 60e konden stoppen met werken. Workaholics zouden zich hier ongelukkig bij voelen maar wij zijn, 7 jaar na het stoppen, nog steeds dankbaar dat ons levenspad zo gelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
OttiglioM schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:26:
[...]

Dat kan ik beamen uit eigen ervaring... Het was februari 1982. Wij financierden ons eerste eigen huis plus "start-up" tegen 12.7%. Ik weet nog dat de directeur van het bankkantoor trots opbelde dat hij er 12.5% "rond' van had kunnen maken.

OT: Ach, alles heeft ook zijn voordeel. Omdat de eerste jaren het meeste van onze inkomsten in de financiering ging zitten hebben we geleerd zo zuinig maar toch ook zo comfortabel mogelijk te leven.Toen het later beter ging met die financieringsdruk zijn we toch zuinig blijven leven. Zodat we op ons 60e konden stoppen met werken. Workaholics zouden zich hier ongelukkig bij voelen maar wij zijn, 7 jaar na het stoppen, nog steeds dankbaar dat ons levenspad zo gelopen is.
Idem. 12,5% eerste hypotheek. Sparen werd je toen slapend rijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
dwdd schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:24:
[...]

Als je nu via Raisin een 2 jaardeposito afsluit, heb je gegarandeerd 4,00% (Haitong).
De gegarandeerde basisrente van 1,75% bij DHB vind ik wel magertjes.

Maar goed, ik ben wel benieuwd waar je qua % overall op uitkomt na afloop van je dhb-deposito.
In ieder geval hoef je niet per se 10K in te leggen, zit je bij een nederlandse bank en nederlandse garantieregeling in de nederlandse taal, heb je niets met bronbelasting en erfbelasting te maken en heb je bovendien de kans dat je boven de 4% komt. Als je puur voor de hoogste rente gaat, kun je ook een turkse lira deposito vanaf 1 maand voor 12% afsluiten, ook bij een nederlandse bank trouwens,

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dwdd
1 jaar-deposito LHV (via Rasin) naar 3,85%

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MotorBeast
TanteBeth schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:31:
[...]

In ieder geval hoef je niet per se 10K in te leggen, zit je bij een nederlandse bank en nederlandse garantieregeling in de nederlandse taal, heb je niets met bronbelasting en erfbelasting te maken en heb je bovendien de kans dat je boven de 4% komt. Als je puur voor de hoogste rente gaat, kun je ook een turkse lira deposito vanaf 1 maand voor 12% afsluiten, ook bij een nederlandse bank trouwens,
Mooi advies met valuta risico. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

OttiglioM schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:26:
[...]

En de meeste mensen die de afgelopen jaren een hypotheek van 2% hebben afgesloten maar wel een ton boven de vraagprijs moesten bieden om überhaupt iets te krijgen liggen nu ook krom om de financiering te betalen. In dat opzicht is er dus weinig veranderd :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
TanteBeth schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:31:
[...]

je kunt ook in aandelen gaan, kun je 20% rendement maken of meer............
(maar ook minder, en dat soort producten is wel wat anders dan gegarandeerde rente)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
fsfikke schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:35:
[...]

En de meeste mensen die de afgelopen jaren een hypotheek van 2% hebben afgesloten maar wel een ton boven de vraagprijs moesten bieden om überhaupt iets te krijgen liggen nu ook krom om de financiering te betalen. In dat opzicht is er dus weinig veranderd :)
Inflatie maakt alles goed op de lange termijn behalve het rendement van je spaargeld. 8) Maar dan moet je niet om de 5 jaar gaan verhuizen.

Eigenlijk levert sparen nooit wat op, ongeacht het renteniveau want dat beweegt mee met de inflatie.

[ Voor 9% gewijzigd door MotorBeast op 08-06-2023 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MotorBeast schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:37:
[...]

Inflatie maakt alles goed op de lange termijn behalve het rendement van je spaargeld. 8) Maar dan moet je niet om de 5 jaar gaan verhuizen.
Dus je werd toch niet slapend rijk maar arm?
MotorBeast schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:30:
[...]

Idem. 12,5% eerste hypotheek. Sparen werd je toen slapend rijk van.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
fsfikke schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:39:
[...]

Dus je werd toch niet slapend rijk maar arm?

[...]
Klopt. Op papier werd je rijk. Al was destijds de vermogensbelasting ook een stuk hoger.

Linksom rechtsom je wordt altijd gepakt. Gewoon genieten van je centen en niet teveel potten.

[ Voor 14% gewijzigd door MotorBeast op 08-06-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
dwdd schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:24:
[...]
Die vergelijking is niet helemaal gelijk, immers: Portugal (BBB+ rating) vs. Nederland (AAA rating) en daarnaast moet er in Portugal bronbelasting worden betaald.
Ik ook. Voor de mensen die geloven dat de rente nog (veel) hoger gaat en lang hoog zal blijven is dit een interessant product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]
Eigenlijk levert sparen nooit wat op, ongeacht het renteniveau want dat beweegt mee met de inflatie.
Mwa.. degene die in 2008 een langdurige deposito met 5% had afgesloten heeft toch leuk reëel rendement gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1839988

Ik weet niet hoeverre de spaarrentes komende maanden nog gaan stijgen. Om die reden nooit langer dan 1 jaar vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
[quote]Pistachenootje schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:49:
[...]

Die vergelijking is niet helemaal gelijk, immers: Portugal (BBB+ rating) vs. Nederland (AAA rating) en daarnaast moet er in Portugal bronbelasting worden betaald.

Ja elk product heeft verschillen, het gaat mij om het gegarandeerde rendement.
Beide vallen onder DGS en de bronbelasting is eenvoudig naar 0 terug te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Pistachenootje schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:57:
[...]

Mwa.. degene die in 2008 een langdurige deposito met 5% had afgesloten heeft toch leuk reëel rendement gemaakt.
Vind je met inflatie en 1,2% box 3? Ik vind dat kruimels. Hou gewoon zo min mogelijk spaargeld aan en zoek voor het overtollige andere bestemmingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MotorBeast
Anoniem: 1839988 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:01:
Ik weet niet hoeverre de spaarrentes komende maanden nog gaan stijgen. Om die reden nooit langer dan 1 jaar vastzetten.
Jij weet ook niet of het gaat zakken. En dan is lang weer goed.

Glazen bol in de aanbieding bij de Action. :+

[ Voor 7% gewijzigd door MotorBeast op 08-06-2023 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TanteBeth schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:43:
[...]

Maar als het straks weer gaat zakken, dan houd je die 3, 4 of meer procent toch helemaal niet over en moet je de rit tot einde looptijd uitzetten? Gemiddeld kom je er alleen op uit als het zo blijft en komende 2 jaar verder blijft stijgen (of gelijk blijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
Anoniem: 1943460 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:07:
[...]

Maar als het straks weer gaat zakken, dan houd je die 3, 4 of meer procent toch helemaal niet over en moet je de rit tot einde looptijd uitzetten? Gemiddeld kom je er alleen op uit als het zo blijft en komende 2 jaar verder blijft stijgen (of gelijk blijft).
Ja, er zijn hier mensen die denken dat de rente snel gaat zakken, dan moet je nu zo hoog en lang mogelijk vastzetten met gewone deposito's.
Er zijn echter ook mensen die niets durven vast te zetten omdat de rente volgende maand of volgend kwartaal misschien weer hoger is dan nu, Die mensen zouden kunnen kiezen voor zo'n meebewegende rente deposito.
Voor elk wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over Banca Progetto uit Italie (die meestal in de top 3 eindigt) las ik ergens dat zij bijzondere voorwaarden hanteren. Kan het artikel uit de krant niet meer terugvinden. De Baltische banken volgen op de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
TanteBeth schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:15:
[...]

Ja, er zijn hier mensen die denken dat de rente snel gaat zakken, dan moet je nu zo hoog en lang mogelijk vastzetten met gewone deposito's.
Er zijn echter ook mensen die niets durven vast te zetten omdat de rente volgende maand of volgend kwartaal misschien weer hoger is dan nu, Die mensen zouden kunnen kiezen voor zo'n meebewegende rente deposito.
Voor elk wat wils.
Dat weet gewoon niemand. Als de renteverhogingen er voor zorgen dat inflatie terugloopt, winst van bedrijven teveel in elkaar klappen, recessie echt toeslaat en de beurs een klap krijgt kan de rente zo weer zakken om de economie weer te stimuleren. Verder weten we me god niet wat energieprijzen gaan doen, hoe en wat de oorlog doet, wellicht valt China Taiwan binnen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:49
Anoniem: 1839988 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:01:
*knip* onvriendelijk Marktparticipanten prijzen voor US een daling in, zie grafiek implied policy rate.

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 10-06-2023 13:22 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
MotorBeast schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:05:
[...]
Vind je met inflatie en 1,2% box 3? Ik vind dat kruimels. Hou gewoon zo min mogelijk spaargeld aan en zoek voor het overtollige andere bestemmingen.
Ligt er o.a. aan hoe groot je portfolio is. Bij een voldoende groot portfolio is een vast renderend gedeelte, zoals deposito's, aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wietsee. schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:41:
[...]

Debiele opmerking. Marktparticipanten prijzen voor US een daling in, zie grafiek implied policy rate.

[Twitter]
Wat zou jij doen dan? Vastzetten voor 1, 2, 3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:00

Barrycade

Through the...

TanteBeth schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:15:
[...]

Voor elk wat wils.
Vooralsnog heeft de vrij opneembare rente mijn jaar deposito's van eind '22 nog niet ingehaald.

Dus vooralsnog 8 maanden al betere deal, dan als ik had zitten wachten op nog betere tijden.

Als je overbodig geld hebt staan is volgens mij verstandig om een laddertje te bouwen met tenminste een deel daarvan. Een soort DCA strategie hou ik aan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MotorBeast schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:05:
[...]

Het heeft geen zin om inflatie hierin mee te nemen. Inflatie werkt op alle soorten vermogen even hard, je kunt het niet ontwijken door betere keuzes te maken in hoe je je vermogen indeelt.

3,8% (vrijwel) risicovrij is gewoon prima en zeker geen "kruimels". Vrij opneembaar de afgelopen jaren, met rentes van <0,1%, dat zijn "kruimels".

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Barrycade schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:56:
Als je overbodig geld hebt staan is volgens mij verstandig om een laddertje te bouwen met tenminste een deel daarvan. Een soort DCA strategie hou ik aan.
Ladders en DCA zijn toch wel verschillende zaken.
Stel je hebt 5k, bij een ladder doe je nu bv 5 depisitos van 1k aanmaken, een voor 1 jaar, 1 voor 2 jaar, 1 voor 3 jaar, .... Als over 1 jaar die eerste 1k vrijvalt maak je een nieuwe deposito aan voor 5 jaar, als een jaar daarna het volgende deposito vrijvalt open je weer een deposito voor 1k, etc. Na 5 jaar heb je dan 5 depositos die allemaal 5 jar lopen waarvan elk jaar 1 vrijvalt. Voordeel is dus dat je door het voor een lange tijd vast zet en daardoor van een hogere rente profiteert.
Bij DCA pak je dezelfde 5k maar doe je bv niet 1 deposito openen van 5k voor 5 jaar (of whatever welke lengt), maar open je er nu een van 1k voor bv 5 jaar, over een maand nog een van 5 jaar, weer een maand later nog een. Dan vallen ze dus op een kortere periode achter elkaar vrij, kun je langer niet aan het totaalbedrag, etc.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vers van de pers vanuit raisin
Renault Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,15% p.j. naar 2,30% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op vrijdag 9 juni om 12 uur 's middags.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 08-06-2023 16:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-05 16:11
Zojuist telefonisch contact gehad met OpenBank ivm een overboeking van een significant bedrag. Dit moet via een agent gedaan. Bij de vraag waarom ik dit bedrag wil overmaken aangegeven dat ik elders (Consorsbank 3%) krijg kreeg ik het aanbod om de rente van mijn spaarrekening bij OpenBank te verhogen naar 2,5%.. Zojuist de bevetigingsmail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-05 17:47

JAN-B

525 Wp op mijn dak

@MotorBeast
ik denk dat jij iets teveel op het inflatie spook let :(
de laatste 1 a 2 jaar is het veelvuldig op het journaal, en dus bekend bij veel mensen, maar vroeger had je er wel eens van gehoord, maar verder interesseerde het bijna niemand, want je kon er verder toch niets mee.
ik heb dus het idee dat jij er continu mee rond loopt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
JAN-B schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 17:41:
[...]

@MotorBeast
ik denk dat jij iets teveel op het inflatie spook let :(
de laatste 1 a 2 jaar is het veelvuldig op het journaal, en dus bekend bij veel mensen, maar vroeger had je er wel eens van gehoord, maar verder interesseerde het bijna niemand, want je kon er verder toch niets mee.
ik heb dus het idee dat jij er continu mee rond loopt 8)
Nee hoor. Ik wil gewoon de koopkracht van mijn geld in stand houden. Wat heb ik aan 4% rente als de koopkracht met 6 of 8% afneemt? Niets .Gelukkig denk jouw pensioenfonds net als ik anders zou je na je pensionering op een houtje kunnen bijten. NB: ik ben al sinds mijn opleiding op school op de hoogte van inflatie. Ieder zijn vak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:57:
[...]

Het heeft geen zin om inflatie hierin mee te nemen. Inflatie werkt op alle soorten vermogen even hard, je kunt het niet ontwijken door betere keuzes te maken in hoe je je vermogen indeelt.

3,8% (vrijwel) risicovrij is gewoon prima en zeker geen "kruimels". Vrij opneembaar de afgelopen jaren, met rentes van <0,1%, dat zijn "kruimels".
Dus wel. Met sparen daalt je koopkracht. Ik doe dat ook, sparen, voor kort geld wat ik per direkt nodig kan hebben. De rest niet en dat levert geld en koopkracht op.Ik heb bijvoorbeeld al zo'n 10 jaar geleden in zonnepanelen geld gestoken. 10 a 12% rendement. Het hoeft niet perse beleggen te zijn.

Ik ben niet tegen sparen maar denk goed na met hoeveel en voor hoelang. Meer niet.

[ Voor 24% gewijzigd door MotorBeast op 08-06-2023 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:06
Ik kreeg net een rente update van Knab deposito sparen per 12 juni: 1 jaar vast tegen 2,5%. Bij langer vast krijg je iets meer, tot 2,9% bij 9 jaar vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knakenpoetser
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:16
dwdd schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:33:
1 jaar-deposito LHV (via Rasin) naar 3,85%
Een week voor de bijeenkomst van de ECB sorteert De LHV bank vast voor door zijn 1 jaars deposito te verhogen van 3,45% naar 3,85%.
Er valt iets te zeggen voor deze strategie omdat spaarders die nog een bedrag voor een jaar kunnen missen deze bank bovenaan de 1 jaars deposito's lijst treffen. Die pakken ze nog even mee.

Nu de komende dagen eens kijken hoe de concurrentie gaat reageren. Of zullen die pas na de ECB aankondiging gaan aanpassen?

Zag bij nader inzien dat LHV ook zijn 6 maands deposito heeft verhoogd van 3.05 naar 3.45%.

[ Voor 7% gewijzigd door Knakenpoetser op 08-06-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05 14:48

Malarky

Wils voor wat ieder

6 juni een account aangemaakt bij Advanzia en op 8 juni al geopend, dat vind ik vrij vlot.

Het registeren voor mein.konto ligt mij echter niet. Ik heb al een wachtwoord genomen wat wel geaccepteerd wordt (geen vreemde tekens, staat hier ook), maar blijf de Anmeldedaten unbekannt oder fehlerhaft. (101) melding krijgen.

Telefonbanking-Passwort al paar keer gereset, gecontroleerd of mijn geboortedatum goed was doorgekomen in aanvraag (ja), Advanziakonto Nummer al 6x gecontroleerd uit de email. Geen idee.

Mogelijk dat je uurtje of wat moet wachten na wachtwoord reset.

[ Voor 19% gewijzigd door Malarky op 09-06-2023 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Malarky schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 00:26:
Het duurt 2 dagen voordat het account wordt vrijgegeven na registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-05 20:44
Malarky schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 00:26:
6 juni een account aangemaakt bij Advanzia en op 8 juni al geopend, dat vind ik vrij vlot.

Het registeren voor mein.konto ligt mij echter niet. Ik heb al een wachtwoord genomen wat wel geaccepteerd wordt (geen vreemde tekens, staat hier ook), maar blijf de Anmeldedaten unbekannt oder fehlerhaft. (101) melding krijgen.

Telefonbanking-Passwort al paar keer gereset, gecontroleerd of mijn geboortedatum goed was doorgekomen in aanvraag (ja), Advanziakonto Nummer al 6x gecontroleerd uit de email. Geen idee.

Ik zit hier ook vast en ben sinds 1 juni niet verder gekomen hiermee.
Ik heb mijn wachtwoord gereset, maar kan er vervolgens niet mee inloggen omdat hij niet zou voldoen aan de regels, maar dat doet het dus wel en ik heb meerdere varianten geprobeerd.

Das Passwort enthält ungültige Zeichen. (w902)
Es muß 6-12 Zeichen lang sein und darf aus Buchstaben, Zahlen und diesen Sonderzeichenbestehen: ? ! $ € % & * _ = - + . , : ; / ( ) null [ ] ~ @ #

Begin deze week een mailtje in het Engels gestuurd naar Advanzia maar nog geen reactie gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door JJFS op 09-06-2023 06:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
JJFS schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 06:45:
[...]
Begin deze week een mailtje in het Engels gestuurd naar Advanzia maar nog geen reactie gehad.
Bellen werkt vaak beter. Spreken gewoon Engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Raisin Duitsland zojuist: 14 verschillende banken die voor een 1-jaarsdeposito 3,75% of hoger betalen. Slechts 1 (één) hiervan kun je vanuit NL kiezen. Van die 13 andere zijn er 6 waar bovendien geen bronbelasting van toepassing is.
Kom op Raisin, geef ons wat meer opties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-05 20:41

Janar

Geen

Renault Bank via Raisin verhoogt per vandaag de rente met 0,15% van vrij opneembare spaarrekening dus komt nu op 2,3%. Het scheelt niet veel tov Bunq, maar nu heb ik 1 app extra(Raisin ipv

(Daarnaast heb ik bij Orange Bank een 1 jaars deposito lopen van 3,55%.)

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05 14:48

Malarky

Wils voor wat ieder

mrmrmr schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 05:27:
[...]

Het duurt 2 dagen voordat het account wordt vrijgegeven na registratie.
Oh dom het staat letterlijk in de email die je ontvangt als je aanmelding geaccepteerd is:
Achtung: Die Registrierung kann erst nach Ablauf einer Frist von 2 Werktagen nach Erhalt dieser E-Mail vorgenommen werden.
Dus de Advanzia voorwaarden zijn:
- Actierente periode van 6 maanden gaat lopen vanaf je 1e storting, ook al is dat een kleine storting;
- Je ontvangt pas 3,25% APY (3,20% APR) rente vanaf €5000 op je account;
- Na 6 maanden ontvangen je de standaard rente van 1,1% mits je nog €5000 op je account hebt;
- Je moet voor 30 juni een storting hebben gemaakt om in aanmerking te komen voor die 3,25% (zal ongetwijfeld verlengd worden gezien aankomende ECB vergadering).

Al met al dus snel na een test storting van €100 snel aanvullen naar €5000+ want je 6 maanden lopen al.

[ Voor 5% gewijzigd door Malarky op 09-06-2023 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:28
Pistachenootje schreef op zondag 4 juni 2023 @ 07:06:
[...]

Dat geleidelijk instappen in ETF's dat je doet kan natuurlijk maar ik zou het over het algemeen niet aanraden, voor een uitleg zie: https://www.pwlcapital.co...vs-Lump-Sum-Investing.pdf
Interessant document al wordt hier geen rekening gehouden met eventuele (rente op) renteopbrengsten van het beschikbare niet gestortte kapitaal. Gezien het rapport aangeeft dat het verschil zo rond de 0.5% per jaar ligt en de kapitaalrente door de jaren heen varieerde van negatief tot zo'n 13%, lijkt me de conclusie gebaseerd op incompleet onderzoek.

Daarnaast gaat men er - uiteraard - van uit dat de lumpsum per stortingsdatum volledig beschikbaar is, velen die maandelijks storten doen dat met maandelijks nieuw geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Plof-kip schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:31:
Raisin Duitsland zojuist: 14 verschillende banken die voor een 1-jaarsdeposito 3,75% of hoger betalen. Slechts 1 (één) hiervan kun je vanuit NL kiezen. Van die 13 andere zijn er 6 waar bovendien geen bronbelasting van toepassing is.
Kom op Raisin, geef ons wat meer opties!
@Plof-kip Bravo! Dat is helaas niet alleen zo met de 1-jaarsdeposito's.

Tijdje terug dacht ik er verstandig aan te doen om ook eens een 9 maands deposito te overwegen. Wat je dan ziet is dat via https://www.weltsparen.de/festgeld/ 17 banken een 9 maands deposito aanbieden met een rente hoger dan 3%. 5 daarvan heffen geen bronbelasting.

Het Nederlandse aanbod van Raisin.nl blijft beperkt tot 2 banken die meer dan 3% op een 9 maands deposito aanbieden. BFF en Civi Bank en alleen de laatste heeft geen bronbelasting, maar biedt "slechts" 3.25% rente.

De Italiaanse Solution Bank (geen bronbelasting) biedt in Duitsland 3.55 % maar is voor de Nederlandse Raisin gebruikers helemaal niet beschikbaar. De Estlandse Coop bank is wel voor Nederlanders beschikbaar maar uitsluitend met een 1 jaars deposito. Langere looptijden Biedt Coop bank in Nederland wel aan maar met onaantrekkelijke rente. 6 en 9 maanden bieden ze ons niet en in Duitsland wél. Daar begrijp ik niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
DjoeC schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:28:
[...]
Daarnaast gaat men er - uiteraard - van uit dat de lumpsum per stortingsdatum volledig beschikbaar is, velen die maandelijks storten doen dat met maandelijks nieuw geld.
Dat valt feitelijk ook onder lump sum. Wat degene waar ik op antwoordde deed was DCA: hij liet geld staan om het later te investeren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Zojuist een e-mail ontvangen van Advanzia:
Saving becomes even more attractive!

Transfer at least an additional 5,000 € into your Advanzia Deposit account today, and we will also grant you our special interest rate of 3.40% p.a. on your entire balance from the day of your deposit until October 31, 2023.

This offer is valid until and including June 30, 2023.

The interests are paid monthly, while the account management is completely free of charge. You can make as many deposits during this period as you wish. Following this offer, our standard interest rate will apply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-05 19:46
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:17:

[...]
Had je er al een actie lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd

[...]
Ik heb de mail zojuist ook ontvangen, dus niet voor nieuwe klanten.
(ik had al meegedaan met 6 maanden actie tegen 3,00% t/m november.)

Goede rente hoor die 3,40% !

[ Voor 12% gewijzigd door dwdd op 09-06-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:23

j4y

[...]
Hier ook de mail. Mijn 2,2% actierente was net verlopen. Jammer dat er extra geld heen moet om de nieuwe aanbieding te krijgen maar scheelt weer overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sander121 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:21:
[...]

Had je er al een actie lopen?
Zit bij Advanzia tegen 3% rente (nog kleine 5 maanden). Maar heb helaas geen 5k liggen nog om van de extra rente gebruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-05 19:46
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:29:
[...]

Zit bij Advanzia tegen 3% rente (nog kleine 5 maanden). Maar heb helaas geen 5k liggen nog om van de extra rente gebruik te maken.
Oké, ik heb zelf sinds half mei de 3 % actie gestart. Hopelijk wordt ik niet overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
Bij Advanzia is er geen aanvullende voorwaarde voor de storting van 5.000 euro, dus evt. een dag later kan het weer worden overgeboekt, het resterend saldo levert dan toch 3,4% rente op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dwdd schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:46:
Bij Advanzia is er geen aanvullende voorwaarde voor de storting van 5.000 euro, dus evt. een dag later kan het weer worden overgeboekt, het resterend saldo levert dan toch 3,4% rente op ;)
Hoe weet je dit?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1943460 op 09-06-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
Omdat er geen voorwaarde staat in de mail. Er staat enkel dat vanaf datum storting van 5.000 euro geldt dat over het het gehele saldo 3,40% wordt berekend.

[ Voor 7% gewijzigd door dwdd op 09-06-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dwdd schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:56:
[...]

Omdat er geen voorwaarde staat in de mail. Er staat enkel dat vanaf datum storting van 5.000 euro geldt dat over het het gehele saldo 3,40% wordt berekend.
Ben benieuwd of het daadwerkelijk werkt. Hopelijk kan ik iemand vinden die even 5000 euro leent 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:37
Nordax Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,25% p.j. naar 2,27% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op maandag 12 juni om 12 uur 's middags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20
Hier ook de mail van Advanzia, toch maar eens overdenken of ik nog vast ga zetten … 3,4% variabel tegen 3,55% vast

Wel apart dat de website nog 3,25% aangeeft.. dit is normaal gesproken al aangepast na zo'n mail.

Weet iemand wat het nominale % is? 3,3%?
Laat maar al gevonden..

https://www.berekenhet.nl...minale-rente.html#calctop

3,35% dus

[ Voor 61% gewijzigd door Juan op 09-06-2023 15:52 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-05 16:11
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:29:
[...]

Moet die 5k nou vandaag worden overgemaakt of heb je tot 30 juni?

Heb net 5k bij raisin weggehaald maar duurt paar dagen voor het op mijn tegenrekening staat😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Voor 1 juli.

" Today" is gewoon een Tell Sell uitspraak

"Mis de aanbieding niet, en krijg nu 2 magische lucifers als je vandaag besteld voor de prijs van 3" 🤣

[ Voor 5% gewijzigd door Juan op 09-06-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE9SMS
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11-2023
Mooie aanbieding van Advanzia. Heb ik net vandeweek m'n rekening leeggehaald i.v.m. einde actie rente. Wat zullen ze nu als baseline hanteren om te bepalen of er +5k bijgekomen is? Gewoon het saldo van vandaag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

erniee schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:53:
[...]

Moet die 5k nou vandaag worden overgemaakt of heb je tot 30 juni?

Heb net 5k bij raisin weggehaald maar duurt paar dagen voor het op mijn tegenrekening staat😅
Tot 30 Juni :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
t/m 30 juni, dus voor 1 juli.

Maar ik zou niet wachten tot dan.. tenzij ze het nog spannender gaan maken, met de eerste 4% variabel... :9~ op 1 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:04
[...]
Als je geen 5K over hebt elders, zou je dan ook 5K van je Advanzia af kunnen halen en er weer op kunnen zetten?
Ik verwacht het niet. Aan de andere kant staat er niets over in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Je kan het proberen. laatste keer 5k storten om 3% te krijgen (ons 2e account) had ik op dag y in de ochtend 25k van Advanzia afgeboekt voor de mail kwam, en een dag later op dag z weer 7500 EUR bijgeboekt na dat de mail geweest was. Dat werkte toen wel.

Maar nu heb je de kennis van de actie, dus wellicht dat het wel vers/nieuw geld moet zijn.
Bij mij valt er dus 15k vrij dinsdag, dus ruim genoeg tijd om 5k vers weer bij te storten.
Tevens beurt de vrouw haar 4 wekelijks salaris op de 14e.. dus er is iig vers/nieuw geld.
Wel heb ik 2k nodig maandag, dus vanavond gaat er nog een opdracht om 2k af te boeken naar Advanzia (volgt dan maandag op de ABN)

Het blijft wel een vrij opneembare rekening, dus je zou dan wel ongestraft moeten kunnen opnemen, anders hadden ze moeten zeggen, dat je saldo met minimaal 5k moet toenemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knakenpoetser
ZojuisSaving becomes even more attractive!

Transfer at least an additional 5,000 € into your Advanzia Deposit account today, and we will also grant you our special interest rate of 3.40% p.a. on your entire balance from the day of your deposit until October 31, 2023.

The interests are paid monthly, while the account management is completely free of charge. You can make as many deposits during this period as you wish. Following this offer, our standard interest rate will apply.t een e-mail ontvangen van Advanzia:
[...]
Leuke bank dat Advanzia. Ik wil niet vloeken in de kerk, het is een mooie aanbieding en toch wil ik hem even relativeren. (Ook voor Juan :) )

Stel dat je er 100k hebt staan tegen 3% nu dan kun je er mooi 0.4% bij krijgen = € 400,- op jaarbasis. Echter in de aanbieding die @Bijnaweekend kreeg, wordt de 3.4% beloofd t/m 31 oktober 2023. Dus dan hebben we het over 4.5 maand. Dus dan gaat het over € 400,- en daar 37.5% van = € 150,- extra rente.

Ik geef toe, het is geld en mijn moeder zei altijd over welk bedrag dan ook: “ik wou dat ik het in een bescheten doekie had” ;)

Maar toch:: ik meen mbt Advanzia op dit forum gelezen te hebben dat men het beste de eerste storting aan het begin van de maand kon doen omdat je op die manier bijna 7 maanden van de goede rente kon profiteren. Het verhaal was dat Advanzia de afgesproken 6 maanden pas ging tellen bij de eerste volledige maand. Mocht dit kloppen dan zou iemand die begin mei de eerste storting heeft gedaan nog 3 % kunnen krijgen t/m 30 november. Nu ga je in het voorstel van Bijnaweekend akkoord met 3.4% tot 31 oktober. Dat scheelt toch een maand en begint het iets weg te krijgen van een sigaar uit eigen doos?

Mogelijk en hopelijk is Bijnaweekend al in April bij Advanzia ingestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:57

[...]
Ik heb die mail dan weer niet ontvangen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Strider schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:59:
[...]

Ik heb die mail dan weer niet ontvangen.
En wanneer was jouw eerste storting? En krijg je de 3.25%?

[ Voor 58% gewijzigd door Knakenpoetser op 09-06-2023 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Ter naucering van mijn bovenstaande post: Ik moet Advanzia wel nageven dat ze de vorige club mensen die genoegen namen met 3% vrij opneembaar toch ook wel tegemoet komt. Iemand die 6 weken 3% krijgt en 20 weken 3.4% zal gemiddeld ook rond de 3.25% uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knakenpoetser schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:50:
[...]

Leuke bank dat Advanzia. Ik wil niet vloeken in de kerk, het is een mooie aanbieding en toch wil ik hem even relativeren. (Ook voor Juan :) )

Stel dat je er 100k hebt staan tegen 3% nu dan kun je er mooi 0.4% bij krijgen = € 400,- op jaarbasis. Echter in de aanbieding die @Bijnaweekend kreeg, wordt de 3.4% beloofd t/m 31 oktober 2023. Dus dan hebben we het over 4.5 maand. Dus dan gaat het over € 400,- en daar 37.5% van = € 150,- extra rente.

Ik geef toe, het is geld en mijn moeder zei altijd over welk bedrag dan ook: “ik wou dat ik het in een bescheten doekie had” ;)

Maar toch:: ik meen mbt Advanzia op dit forum gelezen te hebben dat men het beste de eerste storting aan het begin van de maand kon doen omdat je op die manier bijna 7 maanden van de goede rente kon profiteren. Het verhaal was dat Advanzia de afgesproken 6 maanden pas ging tellen bij de eerste volledige maand. Mocht dit kloppen dan zou iemand die begin mei de eerste storting heeft gedaan nog 3 % kunnen krijgen t/m 30 november. Nu ga je in het voorstel van Bijnaweekend akkoord met 3.4% tot 31 oktober. Dat scheelt toch een maand en begint het iets weg te krijgen van een sigaar uit eigen doos?

Zit sinds Mei bij Advanzia. Soms krijg je te horen dat je na 6 maanden alsnog de hoge rente ontvangt waarmee ze adverteren op hun website. Geen idee of ik dat geluk heb. Maar 3,4 % ipv 3 % is toch weer 20 euro extra per maand (voor mij).

Ik heb iemand gevonden die een paar dagen 5000 euro kan missen. Zodra het erop staat boek ik het weer terug, en dan zien we wel of het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 22:55
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:44:
Ik heb iemand gevonden die een paar dagen 5000 euro kan missen. Zodra het erop staat boek ik het weer terug, en dan zien we wel of het werkt.
Zoals ik het lees kan dat, maar ik zou voor de zekerheid wachten met terugboeken tot je je account statement van juli hebt ontvangen. Want dat lijkt me een aannemelijk peilmoment voor de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:44:
[...]

Zit sinds Mei bij Advanzia. Soms krijg je te horen dat je na 6 maanden alsnog de hoge rente ontvangt waarmee ze adverteren op hun website. Geen idee of ik dat geluk heb. Maar 3,4 % ipv 3 % is toch weer 20 euro extra per maand (voor mij).
Dat is zeker meegenomen.
Niet geschoten, altijd mis, kent u die uitdrukking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Knakenpoetser schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:50:
[...]

Eerste storting was 18 april met 3%
Er was al bevestigd t/m 31 okt 3% dat word dan 3,4%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Juan schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 20:21:
[...]

Eerste storting was 18 april met 3%
Er was al bevestigd t/m 31 okt
T/m 31 oktober voor iemand die in April de eerste storting doet lijkt me normaal omdat je dan 6 volledige maanden hebt. Maar het lijkt erop dat mensen die in mei zijn ingestapt, ook "slechts" t/m 31 oktober de 3.4% krijgen terwijl dat normaal gesproken t/m 30 november moest zijn, althans dat begreep ik hier.
3% dat word dan 3,4%
Altijd fijn. Het is je gegund!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Volgensmij tel je verkeerd

April (18e) maand 1 (half)
Mei maand 2
Juni maand 3
Juli maand 4
Aug maand 5
Sep maand 6
Oct maand 7

Dus niet 'maar' 6 maanden, maar 'ruim' 6 maanden voor mij
Ik zou verwachten dat de mensen die in Mei zijn ingestapt.dan t/m november idd zouden krijgen
In dit soort gevallen als het onduidelijk is, zou ik bevestiging vragen.
Daar kunnen ze moeilijk onderuit, als ze het op mail bevestigen, als ze antwoorden t/m 30 nov 3,25%
Of t/m 31 okt 3,4%, en de laatste maand 3,25% als dat ondertussen niet verder omhooggegaan is.
En dan daarna 1,1% vanaf 1 dec..

[ Voor 11% gewijzigd door Juan op 09-06-2023 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Ik zou verwachten dat de mensen die in Mei zijn ingestapt.dan t/m november idd zouden krijgen
Je zou het verwachten maar kennelijk is het niet zo. Zie het bericht dat Bijna weekend plaatste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:59
PE9SMS schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:00:
Mooie aanbieding van Advanzia. Heb ik net vandeweek m'n rekening leeggehaald i.v.m. einde actie rente. Wat zullen ze nu als baseline hanteren om te bepalen of er +5k bijgekomen is? Gewoon het saldo van vandaag?
Ik had 'm ook begin vd week leeggetrokken, was al benieuwd of dát de trigger voor deze aanbieding was. Maar wellicht heeft het navragen of bestaande klanten ook weer met een actie mee mogen doen (door iedereen die dat gedaan heeft per mail/telefoon) toch wel geholpen. Ben er blij mee! 3,4% Vrij opneembaar is de hoogste tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Tsja, ik heb deze week bij Advanzia net een nieuwe rekening geopend en hier een bedrag op gestort. Maar geen email over deze aanbieding ontvangen. Hopelijk komt ie alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Bar_en_boos schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:07:
Tsja, ik heb deze week bij Advanzia net een nieuwe rekening geopend en hier een bedrag op gestort. Maar geen email over deze aanbieding ontvangen. Hopelijk komt ie alsnog.
Die kans lijkt me klein. Jij hebt 3.25%, terwijl de mensen die instapten in April en Mei 3% rente kregen. Om dat verschil te dempen lijken vooralsnog alleen de April en Mei klanten gecompenseerd te worden, zodat ze gemiddeld ook 3.25% krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Dat moeten we nog zien ;). Hij had een maand eerder al een rekening. Hij is dus geen echte nieuwe klant. Ik heb het weleens gevraagd aan Advanzia of dit zou werken. Toen zei die mevrouw van niet. Ik ben benieuwd of het @Bar_en_boos toch lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Advanzia is niet consequent, tegen mij hebben ze ook gezegd dat ik niet aan 3% kon meedoen, toen ik meegedaan had aan de 2% actie.

Nu inmiddels dus 3% actie gehad, en nu weer de 3,4% actie.
Leegtrekken is tot nu toe een beproefde methode.

Wel mooi om te zien, hoe hard ze gestegen zijn.

Oktober 2022 was het nog 0,25% bij advanzia, ik geloof zelfs dat ze even op 0,05% gestaan hebben.
Juni 2023 3,4%.. hopelijk zitten ze zo weer op de 6% uit 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Juan schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:00:
Leegtrekken is tot nu toe een beproefde methode.
Hoe bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Stel je 2% periode loopt nog.. haal alles eraf, en na een tijdje zien ze dat, en sturen ze je een mail om ook mee te doen met het dan geldende tarief..

Rekening op 15 april leeggehaald, en toen kwam deze mail van Advanzia op 17 april

Dear Mr x,

Your loyalty pays off!

Transfer at least an additional 5,000 € into your Advanzia Deposit account today, and we will also grant you our special interest rate of 3% p.a. on your entire balance from the day of your deposit until July 31, 2023.

This offer is valid until and including April 30, 2023.

En dit is niet de eerste keer dat dit zo werkte..

Geen garanties natuurlijk, maar heeft zeker 4 van de 5 keer zo gewerkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Juan op 10-06-2023 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Ik heb een 2tal depositos via Raisin. Echter heb ik dat geld eigenlijk wel nodig wegens onvoorzien verhuizen (huur). Is het mogelijk om dat geld vrij te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Ligt aan de voorwaarde die er gesteld zijn.
Meestal alleen bij overlijden of baanverlies, en dan ben je vaak ook nog eens je opgebouwde rente kwijt.

Pagina: 1 ... 95 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling