Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.213.595 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:15
Crasheeee schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:39:
Als het een terugkerend patroon zou zijn, dan zou ik me ook zorgen maken...
Zie stukje over bevriezen: Zr40 in "Het spaartopic - Deel 3"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 23:59
Da Queen schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:34:
YouTube: Ook jij wordt gesurveilleerd door je bank! Net online gezet.

4.40 minuten. Lekker dan als je bij Bunq wat geld hebt staan. Zoals al vaak gezegd hier schept Bunq weinig vertrouwen door geen optie te bieden voor een vaste tegenrekening maar ook het limiet-gedeelte mag beter. Maar na dit stuk van Radar ben je er toch wel klaar mee?!

''decision is final'' Waar halen ze het vandaan!
Mijn vriendin heeft deze week voor het eerst 5k overgemaakt naar haar Bunq rekening, een paar dagen later kreeg ze bericht van de Rabobank dat ze graag in gesprek met haar wilde gaan en werd haar rekening op -€440k gezet zodat ze die niet meer kon gebruiken. Na 2 uur bellen werd dat weer opgeheven omdat het dus niet om fraude bleek te gaan, transacties naar Bunq rekeningen zien zij als een verhoogd risco.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-05 09:53
Strider schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:32:
[...]
transacties naar Bunq rekeningen zien zij als een verhoogd risco.
De ironie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-05 20:32
Eerder bang voor concurrentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:08
feddesman schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:06:
[...]

Eerder bang voor concurrentie
Moeten ze de rente eens gaan verhogen :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-05 09:53
RobinNL schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:10:
[...]

Moeten ze de rente eens gaan verhogen :+

***members only***
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:32
Banken hanteren systemen die op zichzelf bepalen of een transactie mogelijk ' hoog risico ' of ' frauduleus ' is.
Valt geen peil op te trekken in de meeste gevallen, maar hoe de bank hier dan mee om gaat verschilt wel.
Gezien de verhalen lijkt een rekening bij de Rabo dan gelijk op slot te gaan.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:19
JohanNL schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:46:
Banken hanteren systemen die op zichzelf bepalen of een transactie mogelijk ' hoog risico ' of ' frauduleus ' is.
Valt geen peil op te trekken in de meeste gevallen, maar hoe de bank hier dan mee om gaat verschilt wel.
Jup, bij mij is de Rabo rekening toen op zaterdag doodleuk geblokkeerd geworden (voor transactie naar OpenBank). Fraudeafdeling / klantenservice an zich werkt alleen maandag - vrijdag de normale uren. Maandagmorgen zelf gebeld en prima te woord gestaan en binnen 5 minuten opgelost. Maarja, toch zorgelijk dat je dan maar even het weekend mag wachten en niet aan rekening kunt.
Tijdens kantooruren zouden ze dan wel "proactief" bellen, maar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943460

Dit komt vanuit de politiek en is bij wet verplicht. Dus denk dat we eerder daar moeten zijn dan bij de banken (die voeren het alleen maar uit).

https://www.fiu-nederland...oorgenomen%20transacties).

Volgende keer toch allemaal wat beter verdiepen als je weer gaat stemmen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
JohanNL schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:46:
Geblokkeerd inderdaad. Maar als je dan belt wordt dat meestal weer in orde gemaakt. Dit verhaal van Bunq is een stuk anders: daar werd de rekening blijkbaar zonder pardon opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-05 19:38
Hier ook nog geen moeilijkheden met Bunq gelukkig. Ik schuif toch aardig wat K's heen en weer (mijn te betalen BTW en te betalen IB parkeer ik tijdelijk op Bunq om 2% rente te vergaren op een te betalen belastingpost. Toen ik 90k van LPB -> ING -> Bunq verscheepte waren er ook geen moeilijkheden.

Ik begin nu toch wel sceptisch te worden, misschien is het niet handig om steeds die posten heen en weer te schuiven van mijn zakelijke Knab rekening en Bunq - terwijl het volkomen legaal is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:02:
Dit komt vanuit de politiek en is bij wet verplicht. Dus denk dat we eerder daar moeten zijn dan bij de banken (die voeren het alleen maar uit).

https://www.fiu-nederland...oorgenomen%20transacties).

Volgende keer toch allemaal wat beter verdiepen als je weer gaat stemmen ;)
Volgens mij eist de politiek / wetgeving alleen dat de banken optreden tegen witwassen en terrorisme. Maar er wordt dus niet een bepaalde implantatie (/algoritme) vereist. Gevolg was dat vele (/alle?) banken flink beboet zijn voor het feit dat ze niet aan de wetgeving voldeden. Gevolg is dat de banken nu zoveel sneller flaggen (en blokkeren) dat klanten er veel meer last van hebben.
Het is dus een probleem van beiden. De banken weten niet waar ze aan toe zijn door "gebrekkige" wetgeving (en hoge boetes door niet te voldoen) waarvan de schuld bij de politiek ligt. Maar de banken zijn wellicht ook doorgeschoten in hoe snel ze nu flaggen. En zoals bij Rabo de bank niet kunnen contacteren buiten kantooruren om een blokkade op te heffen ligt dus wel echt bij de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-05 21:11
RobertMe schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:13:
[...]

Volgens mij eist de politiek / wetgeving alleen dat de banken optreden tegen witwassen en terrorisme. Maar er wordt dus niet een bepaalde implantatie (/algoritme) vereist. Gevolg was dat vele (/alle?) banken flink beboet zijn voor het feit dat ze niet aan de wetgeving voldeden. Gevolg is dat de banken nu zoveel sneller flaggen (en blokkeren) dat klanten er veel meer last van hebben.
Het is dus een probleem van beiden. De banken weten niet waar ze aan toe zijn door "gebrekkige" wetgeving (en hoge boetes door niet te voldoen) waarvan de schuld bij de politiek ligt. Maar de banken zijn wellicht ook doorgeschoten in hoe snel ze nu flaggen. En zoals bij Rabo de bank niet kunnen contacteren buiten kantooruren om een blokkade op te heffen ligt dus wel echt bij de bank.
Benieuwd in hoeverre dit voornemen ook leidt tot minder snel blokkeren/flaggen: https://nos.nl/l/2477161

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024

SpX

Hierbij een reactie van Advanzia over wie recht heeft op de 3,25% rente voor de eerste 6 maanden:
Thank you for your message.

As you have not paid in the minimum amount of 5000 EUR yet, you would also get an interest rate of 3.25% if you do so until the 30/06/2023.

Kind regards,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Inge013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-08-2024
Zojuist weer een antwoord van Raisin ontvangen over erfbelasting met betrekking tot Orange Bank, Of het om bezit in Spanje of Frankrijk gaat en of de Franse of de Spaanse erfbelastingwet van toepassing is.

Het antwoord gaat over de bronbelasting en niet over de erfbelasting, maar lijkt mij dat als de Spaanse wet van toepassing is op bronbelasting dat dat ook de Spaanse erfbelastingswet van toepassing is.

Antwoord Raisin. "Orange Bank heeft een bankvergunning in Frankrijk, maar biedt deposito's op Raisin aan via haar Spaanse bijkantoor in Madrid. Dit betekent dat Spaanse bronbelasting van toepassing is."

Daarna geven ze hetzelfde verhaal als op de website staat:
"Indien een klant onverhoopt komt te overlijden, dan helpt Raisin de nabestaande(n) bij het afhandelen van de Raisin-bankzaken. Raisin (en/of Raisin Bank) informeert de desbetreffende partnerbank(en) zodra de gevraagde documenten (o.a. overlijdensakte / verklaring van erfrecht) ontvangen zijn. In de regel worden deposito- of spaarrekeningen na ontvangst van de melding van overlijden door de bank automatisch gesloten en de tegoeden overgeboekt naar de Raisin-rekening. In een enkel geval (en afhankelijk van het beleid/de voorwaarden van de partnerbank) blijft een termijndeposito doorlopen tot het einde van de looptijd, waarna het met opgebouwde rente wordt uitbetaald.
De tegoeden worden vervolgens vanaf de Raisin-rekening van de overleden klant teruggestuurd naar de bij Raisin bekende tegenrekening van de (overleden) klant. Indien nodig kan deze tegenrekening gewijzigd worden op verzoek van de nabestaande(n). Zodra alle uitstaande tegoeden van de overleden klant zijn uitbetaald, wordt ook de Raisin-rekening gesloten"

Maar nieuw is nu dat ze aangeven dat doordat we het formulier in verband met de bronbelasting hebben ingevuld (de verklaring dat we geen fiscaal resident zijn in Spanje) de partnerbanken geen erfbelasting inhouden op deposito of spaarrekeningen?

"De partnerbanken van Raisin houden géén erfbelasting in op deposito- of spaarrekeningen [b]indien u de ‘Declaración de Residencia Fiscal’ heeft ingevuld[/b]. Producten worden zoals beschreven geannuleerd en (en afhankelijk van het beleid/de voorwaarden van de partnerbank inclusief pro rata opgebouwde rente) terugbetaald naar de betreffende tegenrekening in Nederland, waarna de nabestaanden deze zaken in Nederland verder kunnen afhandelen."

Ik heb die bronbelastingverklaring ook bij de Openbank en daar wordt wel aangegeven dat ze bewijs moeten hebben van aangifte en eventuele betaling van erfbelasting in Spanje alvorens de tegoeden vrijgegeven worden.

En als je die verklaring niet hebt ingediend houden de partnerbanken wel erfbelasting in?

Italie en Frankrijk hebben geen bronbelasting (zij vragen niet om een verklaring van niet residentie) wat zou dan de reden zijn dat Italie en Frankrijk afzien van erfbelasting op situsgoederen als die via Raisin lopen?

Ik ben nog steeds niet overtuigd dat wat Raisin zegt correct is.

Ik zou nog steeds willen weten welke afspraken er zijn tussen de Spaanse (of Italiaanse, of Franse) belastingdienst en Raisin, waarom via deze route de lokale wetten niet meer van toepassing zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12-05 10:37
dwdd schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:15:
Opmerkelijk, Coop (via Raisin) verlaagde 6 dagen geleden de 1 jaardeposito van 3,50% naar 3,40%.
Vandaag wordt deze verhoogd naar 3,60%.
Als ik het goed zie heeft de Estlandse Inbank vandaag in navolging van Coop zijn 1 jaars- deposito verhoogd van 3.47 naar 3.6%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:46
Wat is dit toch met die continue verhogingen van 0,0x % ? maar goed, I'll take it.
Nordax Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,17% p.j. naar 2,25% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op maandag 5 juni om 12 uur 's middags.

[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 02-06-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Inge013 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:20:
Maar nieuw is nu dat ze aangeven dat doordat we het formulier in verband met de bronbelasting hebben ingevuld (de verklaring dat we geen fiscaal resident zijn in Spanje) de partnerbanken geen erfbelasting inhouden op deposito of spaarrekeningen?
[..]
Lijkt mij correct, maar geeft geen antwoord op de vraag of er überhaupt erfbelasting moet worden betaald in bijv. Spanje als je daar alleen een spaarrekening hebt. Zoals Robert aangeeft is vooral de vraag of de reactie van Raisin het hele verhaal is.
RobertMe schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:58:
Maar dat de partnerbanken geen belasting inhouden is logisch, want dat is uberhaupt niet de taak van de banken. Ook in Nederland gaat de bank niet de erfbelasting inhouden.
[..]
Conclusie: er zijn voldoende twijfels over of dat wat Raisin zegt wel klopt/het volledige verhaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-05 20:32
sverzijl schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:02:
Wat is dit toch met die continue verhogingen van 0,0x % ? maar goed, I'll take it.

[...]
Al die kleine verhogingen van de laatste tijd bij mekaar wel 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:03
sverzijl schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:02:
[...]
Dashboard Management - net ff boven je concullega in de lijstjes komen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

GroteVoet459 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:10:
[...]

En dat is precies waarom de ene bank een hogere rente wil bieden en de ander daar geen boodschap aan heeft. Willen ze meer geld aantrekken, dan bieden ze een concurrerend tarief. Willen ze minder geld, dan zitten ze lager.

Hetzelfde effect zie je ook bij geldverstrekkers (hypotheken, kredieten, etc).

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 02-06-2023 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
GroteVoet459 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:10:
[...]

In dit geval stond Nordax al bovenaan bij Raisin, maar laat maar door gaan. Iedere week 0,1 erbij ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:03
sverzijl schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:13:
[...]
In dit geval stond Nordax al bovenaan bij Raisin, maar laat maar door gaan. Iedere week 0,1 erbij ;)
Er zijn ook dashboards groter dan alleen Raisin. Met deze 0,08% stijgin komen ze gelijk met OpenBank (onder voorwarden) en Banco Progetto (ook restricties) en daarmee bovenaan de lijst van "gewone vrije".

Moet je wel de tijdelijke aanbiedingen:

Advanzia - 3,25% - 6 mnd
Consors - 3,20% - 6 mnd
Volkswagen Bank -3,10% - 6 mnd
OpenBank Welkom - 2,50% - 6 mnd

en brokers (met abonnementen)

Freedom 24 - 2,50% - Max 20K, Broker
Scalable Capital - 2,30% - Broker met ¤,99/mnd abo

er even uit filteren ..:

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Mastergo
  • Laatst online: 12-05 21:47
Hier een vreemde situatie.
Heb een Bunq rekening. Daar staat veel geld op.
Krijg daar maandelijks een leuk bedrag rente over.

Ik kijk niet vaak op de rekening want er is verder geen verkeer. Check alleen of de rente ontvangen is iedere 1e dag van de maand.
Toch keek ik een keer in april op de rekening. Moest ik formulier van inkomen laten zien. Nouja geen probleem.
Heb ik gedaan. Verder prima. Begin mei kijk ik weer op de rekening. Verdomd... moest ik weer formulier van inkomen laten zien. Nouja weer gedaan geen probleem. Is er geen rente bijgeschreven.
Blijkt omdat ik niet voor de eerste dag van de maand het formulier verstuurd heb ik geen rente ontvang.

Dit is natuurlijk lachwekkend. Contact opgenomen met Bunq. Heb ze duidelijk gemaakt als ik de rente van de maand mei niet ontvang dat ik meteen weg ben met de 100k die er gestald sta. Nu hebben ze vandaag de helft overgemaakt van de maand mei zonder iets te laten weten. Beetje vreemd.
Nouja heb nu een huis gekocht dus ga het geld er volgende maand toch vanaf halen maar wat een vreemde bank is het. Ik ga er meteen weg hierna. ps over die formulieren krijg je geen mail of telefoon. Je ziet het pas als je de app opent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:06
Zojuist weer een antwoord van Raisin ontvangen over erfbelasting met betrekking tot Orange Bank, Of het om bezit in Spanje of Frankrijk gaat en of de Franse of de Spaanse erfbelastingwet van toepassing is.

Het antwoord gaat over de bronbelasting en niet over de erfbelasting, maar lijkt mij dat als de Spaanse wet van toepassing is op bronbelasting dat dat ook de Spaanse erfbelastingswet van toepassing is.

Antwoord Raisin. "Orange Bank heeft een bankvergunning in Frankrijk, maar biedt deposito's op Raisin aan via haar Spaanse bijkantoor in Madrid. Dit betekent dat Spaanse bronbelasting van toepassing is."

"Indien een klant onverhoopt komt te overlijden, dan helpt Raisin de nabestaande(n) bij het afhandelen van de Raisin-bankzaken. Raisin (en/of Raisin Bank) informeert de desbetreffende partnerbank(en) zodra de gevraagde documenten (o.a. overlijdensakte / verklaring van erfrecht) ontvangen zijn. In de regel worden deposito- of spaarrekeningen na ontvangst van de melding van overlijden door de bank automatisch gesloten en de tegoeden overgeboekt naar de Raisin-rekening. In een enkel geval (en afhankelijk van het beleid/de voorwaarden van de partnerbank) blijft een termijndeposito doorlopen tot het einde van de looptijd, waarna het met opgebouwde rente wordt uitbetaald.
De tegoeden worden vervolgens vanaf de Raisin-rekening van de overleden klant teruggestuurd naar de bij Raisin bekende tegenrekening van de (overleden) klant. Indien nodig kan deze tegenrekening gewijzigd worden op verzoek van de nabestaande(n). Zodra alle uitstaande tegoeden van de overleden klant zijn uitbetaald, wordt ook de Raisin-rekening gesloten"

"De partnerbanken van Raisin houden géén erfbelasting in op deposito- of spaarrekeningen [b]indien u de ‘Declaración de Residencia Fiscal’ heeft ingevuld[/b]. Producten worden zoals beschreven geannuleerd en (en afhankelijk van het beleid/de voorwaarden van de partnerbank inclusief pro rata opgebouwde rente) terugbetaald naar de betreffende tegenrekening in Nederland, waarna de nabestaanden deze zaken in Nederland verder kunnen afhandelen."

Ik heb die bronbelastingverklaring ook bij de Openbank en daar wordt wel aangegeven dat ze bewijs moeten hebben van aangifte en eventuele betaling van erfbelasting in Spanje alvorens de tegoeden vrijgegeven worden.

En als je die verklaring niet hebt ingediend houden de partnerbanken wel erfbelasting in?

Italie en Frankrijk hebben geen bronbelasting (zij vragen niet om een verklaring van niet residentie) wat zou dan de reden zijn dat Italie en Frankrijk afzien van erfbelasting op situsgoederen als die via Raisin lopen?

Ik zou nog steeds willen weten welke afspraken er zijn tussen de Spaanse (of Italiaanse, of Franse) belastingdienst en Raisin, waarom via deze route de lokale wetten niet meer van toepassing zouden zijn.
toon volledige bericht
Mij ontgaat het waarom je een definitief antwoord van Raisin verwacht. Of zou je bij een overlijden binnen NL ook de Rabobank blijven bevragen of/hoeveel erfbelasting je verschuldigd bent? Op mij komt dat niet logisch over. Alsof de Spaanse fiscus zich gebonden gaat voelen aan een antwoord van een Duitse bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
ColeJ schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:11:
Hier ook nog geen moeilijkheden met Bunq gelukkig. Ik schuif toch aardig wat K's heen en weer (mijn te betalen BTW en te betalen IB parkeer ik tijdelijk op Bunq om 2% rente te vergaren op een te betalen belastingpost. Toen ik 90k van LPB -> ING -> Bunq verscheepte waren er ook geen moeilijkheden.

Ik begin nu toch wel sceptisch te worden, misschien is het niet handig om steeds die posten heen en weer te schuiven van mijn zakelijke Knab rekening en Bunq - terwijl het volkomen legaal is...
Ik zet aan het einde van de maand m'n loon op Bunq. Maar na het zien van de video zit ik te overwegen om dit op LPB te gaan zetting in plaats van Bunq.

Ik ben zelf aan het sparen voor een woning en kan de hogere rente hard gebruiken (ook al is het niet heel veel wat je krijgt). Maar de persoon die klant was bij Bunq zat waar z'n rekening is opgeheven, heeft hij het geld wel terug gekregen of is dit niet bekend?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
RobinNL schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:32:
[...]

Ik zet aan het einde van de maand m'n loon op Bunq. Maar na het zien van de video zit ik te overwegen om dit op LPB te gaan zetting in plaats van Bunq.
Wat bij Bunq gebeurd is absoluut niet goed. Maar je hebt ook geen garantie dat het bij een andere bank niet gebeurd. Zoals ik in een eerdere post aangaf staat in het OpenBank verhaal ook het verhaal van iemand waarbij de rekening van familie volledig geblokkeerd is/was en de helpdesk niet verder kwam dan "we kunnen je niet verder helpen". Hoe het bij andere banken kan lopen in (extreme) gevallen is dan ook afwachten. Mijn eigen ervaring met Rabo bij een geblokkeerde rekening was prima (wel het hele weekend geblokkeerd :X, op maandagochtend zelf gebeld en binnen 5 minuten opgelost en was het geld aan de andere kant bijgeschreven). Maar hoe bv LPB er mee om gaat? Of als het serieus mis gaat bij jouw huisbank?

Overigens kun je ook Lloyds overwegen. Duitse bank met Nederlands bijkantoor (dus Duits DGS, Nederlandse website & klantenservice, IBAN, ...). Gaan vanaf 1-7 naar 2,00%, dus dan verlies je nog maar 0,01% (1 euro per 10k op jaarbasis "verlies")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:46
Maar laten we eerlijk zijn, die situatie waarbij de rekening werd opgeven is toch geen situatie, waar een normale spaarder in zit. Normaal gaat er een x bedrag van rekening y van spaarder van bank z naar rekening van bunq van spaarder. Daar is niets bijzonders aan, zolang het geen uitzonderlijk hoge bedragen zijn. Bij de situatie waar de rekening werd opheven werden allemaal bedragen van rekeningen van verschillende personen via een crowdfundibg op de rekening van bunq gestort, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chedara schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:51:
Maar laten we eerlijk zijn, die situatie waarbij de rekening werd opgeven is toch geen situatie, waar een normale spaarder in zit. Normaal gaat er een x bedrag van rekening y van spaarder van bank z naar rekening van bunq van spaarder. Daar is niets bijzonders aan, zolang het geen uitzonderlijk hoge bedragen zijn. Bij de situatie waar de rekening werd opheven werden allemaal bedragen van rekeningen van verschillende personen via een crowdfundibg op de rekening van bunq gestort, toch?
Het probleem is dat je als klant daar geen controle noch "inzicht" in hebt. En wat jij "abnormaal" gedrag vind is voor andere doodnormaal. De bank zou hier toch altijd over moeten communiceren en de mogelijkheid tot weerwoord geven. En zelfs dan is het schandalig dat je uren zonder toegang tot de bank kan zitten.

Ik heb wel vaker geld vanaf mijn Rabo rekening over gemaakt naar een andere rekening van mij, met een hoog bedrag. Waaronder Lloyds (dan wel NL IBAN) en Raisin (DE IBAN). Toen ik vervolgens, de eerste keer, een paar K over maakte naar mijn nieuwe OpenBank spaarrekening over maakte (na meteen daarvoor eerst een tientje over gemaakt te hebben) en zonder enige communicatie was mijn Rabo betaalrekening geblokkeerd. Dat is an zich toch geen gek gedrag? Of in ieder geval niet gekker dan andere transacties met grotere bedragen naar een rekening op mijn naam. En dan mag ik ook nog tot maandagmorgen wachten en maar zelf actie ondernemen (i.p.v. wachten op Rabo). En vervolgens heb ik meteen daarna het totale bedrag dat ik naar OB wilde verplaatsen over gemaakt, en dat ging dan weer wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
RobertMe schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:44:
[...]

Wat bij Bunq gebeurd is absoluut niet goed. Maar je hebt ook geen garantie dat het bij een andere bank niet gebeurd. Zoals ik in een eerdere post aangaf staat in het OpenBank verhaal ook het verhaal van iemand waarbij de rekening van familie volledig geblokkeerd is/was en de helpdesk niet verder kwam dan "we kunnen je niet verder helpen". Hoe het bij andere banken kan lopen in (extreme) gevallen is dan ook afwachten. Mijn eigen ervaring met Rabo bij een geblokkeerde rekening was prima (wel het hele weekend geblokkeerd :X, op maandagochtend zelf gebeld en binnen 5 minuten opgelost en was het geld aan de andere kant bijgeschreven). Maar hoe bv LPB er mee om gaat? Of als het serieus mis gaat bij jouw huisbank?

Overigens kun je ook Lloyds overwegen. Duitse bank met Nederlands bijkantoor (dus Duits DGS, Nederlandse website & klantenservice, IBAN, ...). Gaan vanaf 1-7 naar 2,00%, dus dan verlies je nog maar 0,01% (1 euro per 10k op jaarbasis "verlies")
Naar heb je dan ook weer gelijk in, maar zoals je in de video van Radar zag werd de rekening bij Bunq opgeheven en was hun beslissing gelijk definitief.

Ik heb zelf niks te verbergen en ik kan aantonen dat ik mijn loon op mijn rekening bij Bunq of LPB zet. Verder komt er eigenlijk vrijwel niks binnen. Aan de ene kant denk ik zo van... Ik hoef me geen zorgen te maken, want er gebeurt (in mijn ogen) niks raars, maar aan de andere kant wil je voorkomen dat je rekening bij Bunq opeens wordt opgeheven. Volgens mij werd in de video niet echt iets verteld over het geld wat bij Bunq was gestald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser

Dat is toch merkwaardig? Je stelt een vraag over erfbelasting en je krijgt dat verhaal over bronbelasting weer.
Niks nieuws onder de zon. Ze vertellen wat je al weet.
Ze hebben het weer puur over hun eigen rol in het afhandelen van een banktegoed na overlijden. Ook hier spreken ze met geen woord over erfbelasting. Dat komt wellicht ook omdat ze part noch deel hebben aan de betaling van erfbelasting. Die komt pas (eventueel?) om de hoek kijken als hun plichtplegingen m.b.t. een overledene gedaan hebben. Wat daarna komt is niet hun zaak.

Aannames mijnerzijds:
1) Ik sluit niet uit dat de erfgenamen van de Westeuropese depositohouder geen erfbelasting hoeft te betalen in Frankrijk en/of Spanje
2) De erfgenamen van de Westeuropese depositohouder moeten wel degelijk erfbelasting betalen in voornoemde landen en Raisin weigert om dat te benoemen omdat het een groot deel van hun aanbod behelst en betrokken banken en landen voor een aanzienlijke groep spaarders minder aantrekkelijk maakt. Ze willen zichzelf niet in de voet schieten.
Dat moet dan wel kloppen als ze dat zeggen. Blijft de vraag of de Spaanse of Franse belastingdienst er ook zo over denkt?
Zoals inderdaad eerder gememoreerd door RobertMe, het is sowieso niet de taak van banken om erfbelasting in te houden. Dat is aan de belastingdienst.
Dat is toch een teken aan de wand?
Italie en Frankrijk hebben geen bronbelasting (zij vragen niet om een verklaring van niet residentie) wat zou dan de reden zijn dat Italie en Frankrijk afzien van erfbelasting op situsgoederen als die via Raisin lopen? Ik ben nog steeds niet overtuigd dat wat Raisin zegt correct is.
Heel begrijpelijk. Ik denk dat hetgeen ze zeggen wel correct is, namelijk het beschrijven van hun eigen rol in het afhandelen van een banktegoed van een overledene. Maar ze wagen zich niet écht aan een uitspraak over de erfbelasting in Spanje.
Ik zou dat ook (nog steeds) willen weten en daarin staan we niet alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knakenpoetser
marcelcee schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:00:
[...]
Mij ontgaat het waarom je een definitief antwoord van Raisin verwacht. Of zou je bij een overlijden binnen NL ook de Rabobank blijven bevragen of/hoeveel erfbelasting je verschuldigd bent?
Dat is een hele slechte vergelijking. De Rabobank is een bank en Raisin is een spaarbemiddelaar met complexe spaarproducten in Europa.

Raisin biedt spaarproducten aan in landen waar hele andere (belasting) wetten gelden dan hier in Nederland. Wanneer je als consument bij zo'n spaarproduct betrokken bent heb je toch het volste recht om een spaarbemiddelaar te bevragen over erfbelasting?
marcelcee schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:00:
[...]

Op mij komt dat niet logisch over. Alsof de Spaanse fiscus zich gebonden gaat voelen aan een antwoord van een Duitse bank.
Nogmaals: Raisin is geen bank maar een spaarbemiddelaar en als een consument vragen heeft mbt hun spaarproducten zijn zij toch het eerste aanspreekpunt? En wie heeft ooit geopperd dat de Spaanse fiscus zich gebonden moet voelen aan het antwoord van Raisin?

Het is prima als je dit onderwerp de keel uithangt maar dan kun je het ook gewoon laten passeren op het forum en er het jouwe van denken. Ik vond de post van Inge013 juist heel erg goed. Daar was veel energie in gestoken door iemand die bereid was haar bevindingen met ons te delen. Dat lees ik veel liever dan iemand met een paar ondoordachte oneliners afserveren.

Trouwens, jij bent nog niet stiekem commissaris bij Raisin hé? :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Knakenpoetser op 03-06-2023 00:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Raisin GmbH (de bemiddelaar en het aanspreekpunt) is geen bank, maar het geld op de tussenrekening wordt wel bij Raisin Bank AG bewaard. Juridisch zijn het verschillende entiteiten, en Raisin Bank heeft geen relatie met de partnerbanken van Raisin de bemiddelaar.

Doet verder niets af aan je argument :)

[ Voor 19% gewijzigd door Zr40 op 03-06-2023 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Hier overgestapt naar Advanzia. Gisteravond naar overgemaakt. Dit wordt pas maandag zichtbaar vermoed ik? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Boinkie schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 07:10:
Hier overgestapt naar Advanzia. Gisteravond naar overgemaakt. Dit wordt pas maandag zichtbaar vermoed ik? Iemand ervaring mee?
Ja als het goed is wel! Bij mij duurt het ongeveer 1 werkdag voordat het erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobinNL schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:32:
[...]

Ik ben zelf aan het sparen voor een woning en kan de hogere rente hard gebruiken (ook al is het niet heel veel wat je krijgt). Maar de persoon die klant was bij Bunq zat waar z'n rekening is opgeheven, heeft hij het geld wel terug gekregen of is dit niet bekend?
Wat niet wordt verteld in de video van Radar is dat je een zakelijke rekening moet hebben als je aan crowdfunding doet. Dit hebben ze niet genomen en daardoor is uiteindelijk de rekening geblokkeerd. Netjes is het niet van Bunq, maar ik vind het wel jammer dat ze dit niet benoemen in de uitzending van Radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chedara schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:51:
Correct. En dat ging naar een normale spaarrekening ipv een zakelijke rekening (wat ze eigenlijk hadden moeten hebben).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Da Queen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-04 11:51
Anoniem: 1943460 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 08:53:
[...]

Wat niet wordt verteld in de video van Radar is dat je een zakelijke rekening moet hebben als je aan crowdfunding doet. Dit hebben ze niet genomen en daardoor is uiteindelijk de rekening geblokkeerd. Netjes is het niet van Bunq, maar ik vind het wel jammer dat ze dit niet benoemen in de uitzending van Radar.
Ze hadden aangegeven dat de rekening was voor crowdfunding. Bron:

https://www.welingelichte...g-op-losse-schroeven.html

quote uit het artikel
Hij krijgt nog een sneer na dat donaties niet op een privérekening thuishoren, maar op een zakelijke rekening. “We hebben bij de rekeningaanvraag nota bene aangegeven dat het om crowdfunding ging. En dan nog: zoiets kun je toch ook anders oplossen?”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da Queen schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 08:59:
[...]

Ze hadden aangegeven dat de rekening was voor crowdfunding. Bron:

https://www.welingelichte...g-op-losse-schroeven.html

quote uit het artikel
Hij krijgt nog een sneer na dat donaties niet op een privérekening thuishoren, maar op een zakelijke rekening. “We hebben bij de rekeningaanvraag nota bene aangegeven dat het om crowdfunding ging. En dan nog: zoiets kun je toch ook anders oplossen?”
En hoe hebben ze dat doorgegeven? Per telefoon? Per e-mail achteraf? Waarom hebben ze dan geen zakelijke rekening genomen?

Als ik bij het boeken van een reis niet een kamer kiest met zeezicht, en achteraf zeg per e-mail of per telefoon dat ik zeezicht wil, mag je dan klagen dat je hebt doorgegeven? Of had je dan beter moeten opletten bij het boeken?

Nogmaals, niet netjes van Bunq hoe ze dit hebben aangepakt, maar degene die de rekening had geopend had zich ook wel even verder kunnen verdiepen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1943460 op 03-06-2023 09:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Het probleem is dat bij Bunq dit soort dingen blijkbaar gebeuren zonder menselijke interventie.
De AI-algoritmen van Bunq labelden de crowdfund-betalingen als 'ongebruikelijk', sloten automatisch zijn rekening, blokkeerden de tegoeden en waren daarna niet te vermurwen via de chat en mail. De 'Bunq bot' genaamd Danny vertelde in het Engels dat de beslissing 'helaas' definitief was. 'Bedankt voor je begrip! Nog een fijne dag!', kreeg Van Donk tot slot nog te horen.
En dit gebeurt kennelijk vaker.
Zr40 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:24:
[...]
* In de tijd dat ik daar nog klant was kwam het voor dat een fraude-algoritme zonder menselijke supervisie accounts zou bevriezen. Ik lees hier nog steeds berichten over dus ik neem aan dat dit nog steeds speelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Da Queen
Anoniem: 1943460 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 09:25:
[...]

En hoe hebben ze dat doorgegeven? Per telefoon? Per e-mail achteraf? Waarom hebben ze dan geen zakelijke rekening genomen? .
Die informatie heb ik niet voorhanden helaas, dit wordt inderdaad niet verteld in het artikel. Maar hoe dan ook, zoals je zelf ook al aangeeft, kon Bunq dit anders oplossen. Ik zou niet graag bij een bank willen zitten die dit doet. (zonder vragen te stellen rekening opheffen en niets meer van zich laten horen, waar andere banken nog vragen stellen en wel bereikbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-05 18:12
Wat mij niet duidelijk is is of die meneer al zijn geld nog heeft teruggekregen? Of zit het vast bij Bunq?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

dirk_mec schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:42:
Wat mij niet duidelijk is is of die meneer al zijn geld nog heeft teruggekregen? Of zit het vast bij Bunq?
Uiteindelijk teruggekregen. Wel pas na aandacht in de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:04

Richard

Kuru Kuru Kururin

Betreffende Advanzia:

Members only:

Members only:

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik zal me hier ook weer eens gaan inlezen. Voor 2014 en zo wel actief bezig geweest, maar voor 0,1% rente verschil ging ik de moeite niet meer toen. Nu lees ik dat er weer wat meer mogelijkheden zijn.

Twijfel of ik naar Bunq ga (ja, heb de bezwaren gezien), mijn leaseplanbank weer wat meer op ga zetten of toch voor Advanzia ga.

Weet alleen niet of ik zin heb om elk 6 maanden weer te switchen. Andere banken (bv in duits) vallen af. Ik wil wel in Engels of NL met een bank communiceren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:04

Richard

Kuru Kuru Kururin

Cyberpope schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:54:
Ik zal me hier ook weer eens gaan inlezen. Voor 2014 en zo wel actief bezig geweest, maar voor 0,1% rente verschil ging ik de moeite niet meer toen. Nu lees ik dat er weer wat meer mogelijkheden zijn.

Twijfel of ik naar Bunq ga (ja, heb de bezwaren gezien), mijn leaseplanbank weer wat meer op ga zetten of toch voor Advanzia ga.

Weet alleen niet of ik zin heb om elk 6 maanden weer te switchen. Andere banken (bv in duits) vallen af. Ik wil wel in Engels of NL met een bank communiceren.
Dan hoef je ook niet naar Advanzia (of ben ik mis omdat ik daar standaard Duits mee communiceer?)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Richard schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:59:
[...]

Dan hoef je ook niet naar Advanzia (of ben ik mis omdat ik daar standaard Duits mee communiceer?)
Ook ik las dat die ook in Engels en FR kunnen communiceren in dit topic. Als dat niet is, ja, dan valt die ook af.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyberpope schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:54:

Sinds 1 maand zit ik bij Advanzia en ik ben tevreden. Aanvraag ging snel (ongeveer 10 dagen) en rentebedrag klopte ook. Wel is het een verouderde website. Maar het gaat mij om de rente die je krijgt en niet hoe de website eruit ziet.

Bunq ook prima ervaring mee, maar daar krijg je lagere rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Cyberpope schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:00:
[...]

Ook ik las dat die ook in Engels en FR kunnen communiceren in dit topic. Als dat niet is, ja, dan valt die ook af.
Ook Engels. Verder wordt de rente periode vaak verlengd.

Edit: website is alleen Duits.

[ Voor 5% gewijzigd door Pistachenootje op 03-06-2023 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bt0
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-01 23:00

bt0

Knakenpoetser schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 00:30:
[...]

Nogmaals: Raisin is geen bank maar een spaarbemiddelaar en als een consument vragen heeft mbt hun spaarproducten zijn zij toch het eerste aanspreekpunt? En wie heeft ooit geopperd dat de Spaanse fiscus zich gebonden moet voelen aan het antwoord van Raisin?

Het is prima als je dit onderwerp de keel uithangt maar dan kun je het ook gewoon laten passeren op het forum en er het jouwe van denken. Ik vond de post van Inge013 juist heel erg goed. Daar was veel energie in gestoken door iemand die bereid was haar bevindingen met ons te delen. Dat lees ik veel liever dan iemand met een paar ondoordachte oneliners afserveren.

Ik vind eventuele buitenlandse erfbelasting waarmee erfgenamen te maken kunnen krijgen (zowel het moeten doen van aangifte als hoeveel ongeveer moet worden betaald) een belangrijk aspect bij de keuze voor een spaarproduct, net als:
- hoogte van de rente (en hoe lang je die rente krijgt);
- gemak/gedoe bij het openen/sluiten van een spaarproduct;
- communicatie met de tussenpersoon (zoals Raisin) of bank;
- bronbelasting;
- kredietwaardigheid van de (partner)bank (die informatie geeft Raisin volgens mij niet);
- welk DGS is van toepassing;
- valutarisico in geval het DGS in werking treedt;
- kredietwaardigheid van een land;
- afstand tot Moskou;
- etc.

En het is voor ieder aspect altijd (zowel in geld als in tijd/administratie/rompslomp) een afweging tussen opbrengsten, kosten en risico.
Voor erfbelasting moet je mijns inziens gewoon weten hoe het zit, anders kan je die afweging niet maken. Wat je wel weet is dat in sommige buitenlanden het situsbeginsel voor spaargeld wordt gehanteerd (zoals Frankrijk en Spanje) en dat daar de erfbelasting heel hoog kan zijn (met name voor ongehuwd samenwonenden en geregistreerd partners), zonder dat het volledig te verrekenen is met de Nederlandse erfbelasting.

Maar beetje bij beetje komen we verder. Wat lastig is, is dat Raisin en haar partnerbanken hun verantwoordelijkheid ten aanzien van hun zorgplicht niet (willen) nemen zoals dat voor Nederlandse banken wel is geregeld (zie: https://www.banken.nl/bibliotheek/zorgplicht):

Daarnaast zijn banken verplicht om de klant voldoende te informeren zodat de klant een weloverwogen keuze kan maken om een product of dienst af te nemen.

Voor Raisin-spaarproducten die een link hebben met Frankrijk en/of Spanje speelt erfbelasting waarschijnlijk wel een rol (tenzij Raisin voor haar spaarders een uitzonderingspositie met de betreffende belastingdiensten heeft weten te regelen). Alleen weten we nog niet op basis waarvan Frankrijk/Spanje kan bepalen of een spaarproduct wel/geen een situsgoed is. Met dank aan Inge013 weten we dat het IBAN door die landen niet kan worden gebruikt.
Als je via Raisin spaart krijg je voor zover ik weet maar één IBAN, te weten voor je Duitse tussenrekening bij Raisin. Vervolgens krijg je voor ieder spaarproduct dat je via Raisin afsluit een deposito- of spaarrekening-ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:06
Knakenpoetser schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 00:30:
[...]

Dat is een hele slechte vergelijking. De Rabobank is een bank en Raisin is een spaarbemiddelaar met complexe spaarproducten in Europa.

Raisin biedt spaarproducten aan in landen waar hele andere (belasting) wetten gelden dan hier in Nederland. Wanneer je als consument bij zo'n spaarproduct betrokken bent heb je toch het volste recht om een spaarbemiddelaar te bevragen over erfbelasting?

[...]

toon volledige bericht
Dit onderwerp heeft juist mijn interesse! :) ik tracht te achterhalen en te leren waarom (in mijn ogen tevergeefs) bij Raisin het antwoord wordt gezocht. Want misschien zie ik het wel fout.
Ik denk te weten waarom: dat is het eenvoudigst (je bent er klant, verwachtingen over de dienstverlening, geen/minder last van een taalbarrière). Maar dat zie ik dus wellicht verkeerd. Nadeel: Raisin is niet de Spaanse fiscus.

Je aanname dat ik vind dat men niet het volste recht heeft om dit te vragen aan Raisin, klopt niet. Ik denk enkel dat je hier niet de zekerheid gaat vinden/krijgen dat je zoekt.

Zelf ben ik dit onderwerp uit aan het zoeken langs de kant van de Agencia Tributaria. Met name form 650 zou hier op toezien, maar kan ik nog niet openen. https://sede.agenciatribu...ucesiones-donaciones.html

En dan kom je ook al snel toe aan de regelgeving van autonome regio’s in Spanje: https://www.hacienda.gob....ronico%20tributacion.aspx

Edit: en je laatste vraag doet m.i. niet ter zake >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
marcelcee schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:50:
[...]

Dit onderwerp heeft juist mijn interesse! :) ik tracht te achterhalen en te leren waarom (in mijn ogen tevergeefs) bij Raisin het antwoord wordt gezocht.
Wellicht omdat de directeur van Raisin in de Telegraaf beweert dat je niet te maken krijgt met buitenlandse erfbelasting. Verder geeft Raisin ook allerlei informatie over bron en erfbelasting op de website. Niet zo gek dus dat er vragen worden gesteld aan Raisin.

Overigens vind ik dit soort voorlichting wel degelijk de taak van een bemiddelaar, maar dat terzijde.

[ Voor 8% gewijzigd door Pistachenootje op 03-06-2023 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 22:50
Pistachenootje schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:33:
[...]

Ook Engels. Verder wordt de rente periode vaak verlengd.
Heb jij nog een aanbod gehad of iets gehoord sinds je jouw rekening bij Advanzia hebt 'leeggehaald' (5005€)? Mijn actierente loopt bijna af, weet nog niet goed wat slim is om in aanmerking te komen voor een hernieuwde actieperiode tegen 3,25%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Cyclonist schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:55:
[...]

Heb jij nog een aanbod gehad of iets gehoord sinds je jouw rekening bij Advanzia hebt 'leeggehaald' (5005€)? Mijn actierente loopt bijna af, weet nog niet goed wat slim is om in aanmerking te komen voor een hernieuwde actieperiode tegen 3,25%.
Dat heeft niet gewerkt. Ik heb nog gevraagd of ik aanmerking kon komen voor 3% maar het antwoord was nee. Daarna heb ik de rekening gesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Specialsta
  • Laatst online: 29-04 20:14
Twee belangrijke vragen

1. Gekke vraag misschien maar kan een bank ook de ‘’DGS sticker’’ verliezen?

2. Stel ik zet een jaar vast bij NIBC (voorbeeld) en om de een of andere reden wordt NIBC uit het register gegooid. Is zo’n scenario denkbaar en wat gebeurt er als je er geld hebt vastgezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Pistachenootje schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Dat heeft niet gewerkt. Ik heb nog gevraagd of ik aanmerking kon komen voor 3% maar het antwoord was nee. Daarna heb ik de rekening gesloten.
Ook ik heb gevraagd of ik als bestaande klant gebruik kon maken van de nieuwe actierente, maar ik heb daar überhaupt geen reactie op gekregen. Heb daarop de rekening bijna leeggetrokken in afwachting van een mogelijk aanbod. Opnieuw geen reactie. Heb de rekening dus opgeheven en nu, na een maand, opnieuw aangevraagd in de hoop als nieuwe klant te worden beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Bar_en_boos schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:38:
[...]
Heb de rekening dus opgeheven en nu, na een maand, opnieuw aangevraagd in de hoop als nieuwe klant te worden beschouwd.
Ben benieuwd of dat lukt. Laat het graag weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Specialsta schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:20:
Twee belangrijke vragen

2. Stel ik zet een jaar vast bij NIBC (voorbeeld) en om de een of andere reden wordt NIBC uit het register gegooid. Is zo’n scenario denkbaar en wat gebeurt er als je er geld hebt vastgezet?
Tja, dit zijn van die doemscenario's welke in theorie mogelijk zijn, niets is zeker uiteindelijk, dat is de enige zekerheid die je hebt.
Maar ik zou me - als dan - toch meer zorgen maken over de waarde van de euro zelf.
Kijk, je hebt vertrouwen in het monetaire systeem, of je hebt het niet ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Specialsta schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:20:
Twee belangrijke vragen

1. Nee. Banken zijn verplicht om deel te nemen aan het DGS. Als een bank zich niet aan de regels houdt, dan kan DNB ingrijpen.
2. In Nederland mogen alleen banken geld van klanten aanhouden. Een bank die voor welke reden dan ook gaat stoppen met het zijn van een bank moet alle tegoeden uitbetalen. Lukt dat niet, dan treedt het DGS in werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt0
  • Laatst online: 15-01 23:00

bt0

marcelcee schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:50:
[...]

Zelf ben ik dit onderwerp uit aan het zoeken langs de kant van de Agencia Tributaria. Met name form 650 zou hier op toezien, maar kan ik nog niet openen. https://sede.agenciatribu...ucesiones-donaciones.html

En dan kom je ook al snel toe aan de regelgeving van autonome regio’s in Spanje: https://www.hacienda.gob....ronico%20tributacion.aspx

Edit: en je laatste vraag doet m.i. niet ter zake >:)
Ik heb wel de instructies gevonden:

https://www.agenciatribut...ucciones_mod650_en_gb.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik ben me ook maar weer wat meer aan het verdiepen in de spaarrente. Heb nu 65K spaargeld staan, en elke maand gaat er circa 1K naar ETF's. Maar ik zou prima 50K naar een spaarrekening elders kunnen doen ipv de rabobank waar het nu staat.

Maar dat Advanzia, die website ziet er bijna uit als een scamsite als ik eerlijk ben, maar jullie dus wel prima ervaringen als ik het zo lees. Bewust dan lagere bedragen en het snel weer er vanaf halen of laten jullie het ook wel langer staan?

Ik wil niet 100% van het spaargeld in ETF's, toch nog het gevoel van 'iets' meer zekerheid en de ETF's zijn lange termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:24
René90 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 22:38:
Ik ben me ook maar weer wat meer aan het verdiepen in de spaarrente. Heb nu 65K spaargeld staan, en elke maand gaat er circa 1K naar ETF's. Maar ik zou prima 50K naar een spaarrekening elders kunnen doen ipv de rabobank waar het nu staat.

Maar dat Advanzia, die website ziet er bijna uit als een scamsite als ik eerlijk ben, maar jullie dus wel prima ervaringen als ik het zo lees. Bewust dan lagere bedragen en het snel weer er vanaf halen of laten jullie het ook wel langer staan?

Ik wil niet 100% van het spaargeld in ETF's, toch nog het gevoel van 'iets' meer zekerheid en de ETF's zijn lange termijn.
Openbank geeft 3% op deposito’s voor nieuwe klanten.
Daarnaast ook 2,5% op spaarrekeningen.

Misschien is dat wat voor jou?
Of Leaseplanbank?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
De juiste site is https://mein.advanziakonto.com/
Het is gewoon een bank met Luxemburgs DGS. Ik heb geen enkel bezwaar om daar 100k langer neer te zetten. De 3.25% geldt echter voor waarschijnlijk 6 maanden, misschien iets langer. Openbank is een alternatief.

Dat geleidelijk instappen in ETF's dat je doet kan natuurlijk maar ik zou het over het algemeen niet aanraden, voor een uitleg zie: https://www.pwlcapital.co...vs-Lump-Sum-Investing.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door Pistachenootje op 04-06-2023 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:40

Leaseplanbank inderdaad, of bijvoorbeeld Nibc

Rentes zijn lager dan de buitenlandse banken, maar wel duidelijk hoger dan rabo/ing etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da Queen
Iemand hier goede of slechte ervaringen met Centraal Beheer of Nationale Nederlanden? Vanaf 5 jaar vast is het daar wel interessant, vooral bij Centraal Beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Pistachenootje schreef op zondag 4 juni 2023 @ 07:06:
[...]

De juiste site is https://mein.advanziakonto.com/
Het is gewoon een bank met Luxemburgs DGS. Ik heb geen enkel bezwaar om daar 100k langer neer te zetten. De 3.25% geldt echter voor waarschijnlijk 6 maanden, misschien iets langer. Openbank is een alternatief.

Dat geleidelijk instappen in ETF's dat je doet kan natuurlijk maar ik zou het over het algemeen niet aanraden, voor een uitleg zie: https://www.pwlcapital.co...vs-Lump-Sum-Investing.pdf
Dank voor het antwoord. Ik had nog wat gelezen over advanzia met positieve reviews. En Raisin is helemaal niet te adviseren? Als ik maar weg blijf bij landen waar je met bronbelasting werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
René90 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Dank voor het antwoord. Ik had nog wat gelezen over advanzia met positieve reviews. En Raisin is helemaal niet te adviseren? Als ik maar weg blijf bij landen waar je met bronbelasting werkt?
Ik heb prima ervaringen met Raisin, net als velen hier. Qua support is het echter matig door lange wachttijden en soms geen antwoord op emails. Maar de vraag is hoe vaak je support nodig hebt.

Bronbelasting is iets om op te letten. Eventueel erfbelasting ook. Verder kun je letten op de rating van de bank en het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
René90 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Wegblijven bij landen met bronbelasting hoeft niet perse. Bv in Spanje heb je voldoende aan een zelfverklarings document om de bronbelasting naar 0% te verlagen. Waarbij Raisin dat document al vooringevuld aanlevert. Dus dan heb je toch weer 0% bronbelasting met een minimale hoeveelheid extra werk. Bij andere landen kun je de belasting echter weer niet naar 0% verlagen, of de "tussenweg" waarbij het wel kan, maar een grotere papierhandel vereist (bv een woonplaatsverklaring van de belastingdienst vereist is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Dank allemaal voor de reacties, ga ik even Raisin aanmaken en zo een advanzia acount alleen bij die laatste loop ik vast op stap 2 bij het kiezen van een wachtwoord en een TIN nummer. Hij geeft aan 'vul de rode velden aan' maar er is niks roods. Wat ik las is TIN het BSN nummer, of hebben jullie deze foutmelding ook gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:23
René90 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:42:
Dank allemaal voor de reacties, ga ik even Raisin aanmaken en zo een advanzia acount alleen bij die laatste loop ik vast op stap 2 bij het kiezen van een wachtwoord en een TIN nummer. Hij geeft aan 'vul de rode velden aan' maar er is niks roods. Wat ik las is TIN het BSN nummer, of hebben jullie deze foutmelding ook gehad?
Heb je mogelijk speciale tekens in het wachtwoord zitten? Eerder in dit topic meldde iemand dat hij hier ook problemen mee had bij registeren. Probeer het dus met alleen letters en cijfers.

V&A advertenties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
René90 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:42:
TIN is inderdaad je BSN. Verder mag je wachtwoord geen vreemd leesteken bevatten. Kan het zijn dat ie daarop vastloopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:22
Pistachenootje schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:29:
Ik heb prima ervaringen met Raisin, net als velen hier. Qua support is het echter matig door lange wachttijden en soms geen antwoord op emails.
Haha, ik heb nog nooit een email beantwoord gehad.... maar verder ben ik best wel tevreden met de mogelijkheden die ze bieden. Voor niets (extra) gaat de zon op. Wil je meer dan de brave maar lage rente van de grote jongens dan zit je meeste gevallen toch aan wat doe het zelf werk vast. Je emoties geen doorslaggevende rol laten spelen en af en toe even doorbijten. Ik vind de verschillen dermate substantieel dat ik het er wel voor over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Bar_en_boos schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:06:
[...]

TIN is inderdaad je BSN. Verder mag je wachtwoord geen vreemd leesteken bevatten. Kan het zijn dat ie daarop vastloopt?
Dat was het inderdaad bedankt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sverzijl
Da Queen schreef op zondag 4 juni 2023 @ 08:41:
Iemand hier goede of slechte ervaringen met Centraal Beheer of Nationale Nederlanden? Vanaf 5 jaar vast is het daar wel interessant, vooral bij Centraal Beheer.
NN nooit problemen mee gehad. Heb er door de decennia heen van alles daar gehad (Lijfrente 1, was eerst Ohra, inmiddels NN. Lijfrente 2, was eerst Delta Lloyd, nu NN, Pensioenbeleggingsverzekering van een ex-werkgever, Hypotheek tot 2014 en een en/of internet spaarrekening die inmiddels leeggehaald is). Overzichtelijke site waar alle produkten bij elkaar op 1 pagina zijn te zien.
CB geen ervaring mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
René90 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:09:
[...]

Dat was het inderdaad bedankt.
En als de rekening officieel is geopend, kun je niet gelijk inloggen met dat wachtwoord. Je krijgt dan namelijk een foutmelding. Je moet nog enkele dagen wachten voordat dat mogelijk is. Een van de eigenaardigheden van Advanzia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 22:55
Heb Advanzia een paar keer heropend om opnieuw nieuwe klant te worden. Kortste was zo'n zes weken tussen sluiten en heropenen.

Of Consorsbank openen. Zelfde rente nominaal. Openen duurt langer, een maand. Advanzia binnen tien dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specialsta
  • Laatst online: 29-04 20:14
Zr40 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:44:
[...]

1. Nee. Banken zijn verplicht om deel te nemen aan het DGS. Als een bank zich niet aan de regels houdt, dan kan DNB ingrijpen.
2. In Nederland mogen alleen banken geld van klanten aanhouden. Een bank die voor welke reden dan ook gaat stoppen met het zijn van een bank moet alle tegoeden uitbetalen. Lukt dat niet, dan treedt het DGS in werking.
Dank voor je antwoord. Ik had een doemscenario in mijn hoofd dat ''ingrijpen'' ook kon betekenen dat ze een bank uit het register konden gooien en dat je dan je geld kwijt bent. Maar ik begrijp nu, dat als een bank niet meer 'oké' is, ze moeten stoppen en we dan gewoon het geld netjes terugkrijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:09
Specialsta schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:34:
[...]

Dank voor je antwoord. Ik had een doemscenario in mijn hoofd dat ''ingrijpen'' ook kon betekenen dat ze een bank uit het register konden gooien en dat je dan je geld kwijt bent. Maar ik begrijp nu, dat als een bank niet meer 'oké' is, ze moeten stoppen en we dan gewoon het geld netjes terugkrijgen.
Klopt. Het is niet een soort facultatief kwaliteitskeurmerk of zo. Het is simpelweg een harde wet waar ze aan moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 22:50
Frankenstein schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:39:
Of Consorsbank openen. Zelfde rente nominaal. Openen duurt langer, een maand. Advanzia binnen tien dagen.
Als je na ontvangst van je eerste post, de gevraagde stukken digitaal opstuurd kan je binnen een week aan de slag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
In dit topic is al eerder kort Quirion voorbij gekomen, een beleggingsinstelling zoals Scalable Capital met maandelijkse kosten, maar voor het ongebruikte geld ontvang je momenteel 2,75% rente. Je spaargeld valt onder het Duitse DSG.
Ik heb nog even bij hen geïnformeerd naar het kostenplaatje. Het goedkoopste pakket kost je 0,04% rente per maand, dus per jaar 0,48%. Best hoge kosten dus en er blijft onder de streep 2,27% over. Daarnaast wordt er over de eerste 10.000 euro in het eerste jaar geen kosten gerekend. Dus op zijn positiefst bekeken kun je een jaar 2,75% vangen over 10k. Misschien een interessant alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 23:59
Vreemd, vrijdag geld overgemaakt naar Advanzia en het is nog steeds niet bijgeboekt. Ook nog geen email ontvangen dat het geld is aangekomen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Nu online
Strider schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:43:
Vreemd, vrijdag geld overgemaakt naar Advanzia en het is nog steeds niet bijgeboekt. Ook nog geen email ontvangen dat het geld is aangekomen.
Hier hetzelfde. Zou er morgen op moeten staan leerde ik bij navraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 22:09
hier vorige week vrijdag nog een betaling gedaan, dat is gewoon bijgeboekt (mail van vandaag)
het is altijd de mail minus 1 dag als boekdatum.
Dus ondanks dat de mail zegt dat er vandaag een betaling gedaan is, staat het op het statement wel met de juiste overboek datum.

Wat irritant is, dat er nog steeds geen Statement is, iig niet eentje die ik kan openen.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik had laatst ook een keer een dag vertraging. Was daarvoor nog niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb op 31-05 voor het eerst een bedrag geboekt bij het openen van een advanzia rekening. Ontvang ik nu maar nog voor 5 maanden rente? Hmm had ik net dus te vroeg overgeboekt als dat ze werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door IUser op 06-06-2023 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
IUser schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:21:
Ik heb op 31-05 voor het eerst een bedrag geboekt bij het openen van een advanzia rekening. Ontvang ik nu maar nog voor 5 maanden rente? Hmm had ik net dus te vroeg overgeboekt als dat ze werkt.
Ligt eraan. Was het tenminste 5000 euro en was het 31-5 ontvangen op je rekening? Dan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Pistachenootje schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:40:
[...]

Ligt eraan. Was het tenminste 5000 euro en was het 31-5 ontvangen op je rekening? Dan ja.
Ja het was 5000,- en ook ontvangen op 31-5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Nu online
Staat er inmiddels op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:43
Kreeg zojuist een mail dat Centraal Beheer voor de vrij opneembare RentePlús spaarrekening per 9 juni naar 1,5% rente gaat. Daarmee zitten ze op hetzelfde niveau als LeasePlan Bank en Openbank (als je de 2,25% en 2,5% acties bij laatstgenoemde even vergeet). Bij Centraal Beheer nog steeds geen instant payments helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xboarder
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21-02 22:02
Centraal beheer liep altijd wel iets achter. Benieuwd wat de rest nu gaat doen, met name LPB en NIBC, die bleven CB eigenlijk altijd voor sinds het rente dieptepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
Ik vroeg me ook al af waar LPB en NIBC bleven, ze blijven laag. Mogen wel opschieten nu.
kareltjekat schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:18:
Kreeg zojuist een mail dat Centraal Beheer voor de vrij opneembare RentePlús spaarrekening per 9 juni naar 1,5% rente gaat. Daarmee zitten ze op hetzelfde niveau als LeasePlan Bank en Openbank (als je de 2,25% en 2,5% acties bij laatstgenoemde even vergeet). Bij Centraal Beheer nog steeds geen instant payments helaas.
Zegt CB nog iets over een verhoging bij de depositorekening?

[ Voor 73% gewijzigd door Da Queen op 06-06-2023 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:43
Da Queen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:00:

[...]

Zegt CB nog iets over een verhoging bij de depositorekening?
Die rentes zijn afgelopen vrijdag (2 juni) verhoogd. Bij de deposito's lopen LeasePlan en NIBC nog duidelijk voor, in ieder geval bij de kortere periodes. Vanaf 5 jaar is Centraal Beheer voor Nederlandse begrippen dan wel weer aantrekkelijk met 2,5% voor 5 jaar en 3% voor 10 jaar. Maar ik vraag me af of het verstandig is je geld zo lang vast te zetten terwijl rente nog stijgt ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 10:53

FreakNL

Well do ya punk?

Bij KNAB gaat het nu naar 1.25%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:07
SNS gaat de rente per 15 juni 2023 verhogen naar 1% voor een saldo tot 100.000 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-05 00:00
mpandroid schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:57:
SNS gaat de rente per 15 juni 2023 verhogen naar 1% voor een saldo tot 100.000 euro.
ASN, ook onderdeel van de Volksbank, verhoogt naar 0,95%. Die 0,05% zal wel de duurzaamheidspremie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
handoff schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:04:
[...]

ASN, ook onderdeel van de Volksbank, verhoogt naar 0,95%. Die 0,05% zal wel de duurzaamheidspremie zijn.
Volgens mij zijn ze even duurzaam in beginsel, zijn beide ook gewoon een merk onder de Volksbank.
Alleen is SNS wat duurder en bieden zij meer service, wat vast minder duurzaam zal zijn uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Coop bank 1-jaars deposito gaat weer wat omlaag per volgende week. Van 3,6 -> 3,5%
Zag dit toevallig nu ik deze wilde afsluiten.
Opmerking: Vanaf 12-06-23 geldt een nieuw rentetarief van 3.5% p.j. in plaats van 3.6% p.j

Om het huidig geldende rentetarief van 3.6% p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór 12-06-23 te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank. Vanaf 12-06-23 wordt uw termijndeposito geopend met het nieuwe rentetarief van 3.5% p.j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Voor nu op Raisin een deposito van 30K op 3.3% voor 6 maanden gezet, en Advanzia wacht ik nog op akkoord dan ga ik daar circa 25K heen zetten. Dat lijkt 3,25 te zijn t/m 30 juni, dus hopelijk is het na 30 juni ook nog een redelijk tarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvV_Ying
  • Registratie: November 2020
Ik wacht nog heel even met weer opnieuw wat vastzetten in een deposito. Volgende week de waarschijnlijke renteverhoging van de ECB, met misschien als gevolg dat de deposito rentes weer wat omhoog gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 22:09
De 12e valt 15k vrij bij Raisin (was 2% 6 mnd)
Kan bij diezelfde partij 3,3% krijgen
Echter zijn er 2 die 3,55% bieden, maar met bronbelasting gedoe.
Hoop dat er nog eentje met meer dan 3,55% voor 6 maanden komt.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Pagina: 1 ... 94 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling