Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.214.637 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Raisin heeft 9 dagen geleden op haar website het e.e.a aangepast:

Hoe zit het met erfbelasting bij een spaarproduct in het buitenland?

Indien een klant onverhoopt komt te overlijden, dan helpt Raisin de nabestaande(n) bij het afhandelen van de Raisin-bankzaken.

Raisin (en/of Raisin Bank) informeert de desbetreffende partnerbank(en) zodra de gevraagde documenten (o.a. overlijdensakte / verklaring van erfrecht) ontvangen zijn.

In de regel worden deposito- of spaarrekeningen na ontvangst van de melding van overlijden door de bank automatisch gesloten en de tegoeden overgeboekt naar de Raisin-rekening. In een enkel geval (en afhankelijk van het beleid/de voorwaarden van de partnerbank) blijft een termijndeposito doorlopen tot het einde van de looptijd, waarna het met opgebouwde rente wordt uitbetaald.

De tegoeden worden vervolgens vanaf de Raisin-rekening van de overleden klant teruggestuurd naar de bij Raisin bekende tegenrekening van de (overleden) klant. Indien nodig kan deze tegenrekening gewijzigd worden op verzoek van de nabestaande(n). Zodra alle uitstaande tegoeden van de overleden klant zijn uitbetaald, wordt ook de Raisin-rekening gesloten.

De partnerbanken van Raisin houden géén erfbelasting in op deposito- of spaarrekeningen.

Producten worden zoals beschreven geannuleerd en (en afhankelijk van het beleid/de voorwaarden van de partnerbank inclusief pro rato opgebouwde rente) terugbetaald naar de betreffende tegenrekening in Nederland, waarna de nabestaanden deze zaken in Nederland verder kunnen afhandelen.

Bron:
https://klantenservice.ra...roduct-in-het-buitenland-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
dwdd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:27:
Raisin heeft 9 dagen geleden op haar website het e.e.a aangepast:

Hoe zit het met erfbelasting bij een spaarproduct in het buitenland?

Indien een klant onverhoopt komt te overlijden, dan helpt Raisin de nabestaande(n) bij het afhandelen van de Raisin-bankzaken.

Raisin (en/of Raisin Bank) informeert de desbetreffende partnerbank(en) zodra de gevraagde documenten (o.a. overlijdensakte / verklaring van erfrecht) ontvangen zijn.

In de regel worden deposito- of spaarrekeningen na ontvangst van de melding van overlijden door de bank automatisch gesloten en de tegoeden overgeboekt naar de Raisin-rekening. In een enkel geval (en afhankelijk van het beleid/de voorwaarden van de partnerbank) blijft een termijndeposito doorlopen tot het einde van de looptijd, waarna het met opgebouwde rente wordt uitbetaald.

De tegoeden worden vervolgens vanaf de Raisin-rekening van de overleden klant teruggestuurd naar de bij Raisin bekende tegenrekening van de (overleden) klant. Indien nodig kan deze tegenrekening gewijzigd worden op verzoek van de nabestaande(n). Zodra alle uitstaande tegoeden van de overleden klant zijn uitbetaald, wordt ook de Raisin-rekening gesloten.

De partnerbanken van Raisin houden géén erfbelasting in op deposito- of spaarrekeningen.

Producten worden zoals beschreven geannuleerd en (en afhankelijk van het beleid/de voorwaarden van de partnerbank inclusief pro rato opgebouwde rente) terugbetaald naar de betreffende tegenrekening in Nederland, waarna de nabestaanden deze zaken in Nederland verder kunnen afhandelen.

Bron:
https://klantenservice.ra...roduct-in-het-buitenland-
Maar dat de partnerbanken geen belasting inhouden is logisch, want dat is uberhaupt niet de taak van de banken. Ook in Nederland gaat de bank niet de erfbelasting inhouden.
Maar dit argument is al 50x voorbij gekomen, net zoals het artikel van die Habets, en wat tegenwoordig op de website van Raisin staat al 50x voorbij is gekomen.

Conclusie: er zijn voldoende twijfels over of dat wat Raisin zegt wel klopt/het volledige verhaal is. Waaronder dus dat het correct is dat de partnerbanken niet de erfbelasting inhouden, maar dat volkomen normaal is omdat je de erfbelasting met de belastingdienst (van de landen in kwestie) moet afhandelen en niet met de bank.
En de regeltjes die voor OpenBank gelden (zie alle verhalen/reviews hierover op het internet) zullen net zo goed van toepassing zijn op andere banken onder Spaans recht. Het is niet alsof die banken ineens belastingregeltjes hierover kunnen "omzeilen" maar OpenBank die echt op de Nederlandse markt opereert (met Nederlandstalige website, klantenservice, ...) die regels ineens niet zou willen/kunnen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:10
Kun je bij je Advanzia spaarrekening ergens zien hoeveel rente in € je hebt opgebouwd? Of hoeveel rente je op dat moment krijgt?

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:44
Strider schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:16:
Kun je bij je Advanzia spaarrekening ergens zien hoeveel rente in € je hebt opgebouwd?
Nee, alleen achteraf te zien op je afschrift.
Of hoeveel rente je op dat moment krijgt?
het percentage staat op je maandelijkse afschrift.

[ Voor 0% gewijzigd door wibblemoo op 31-05-2023 10:28 . Reden: typo. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:18
Heb je via Raisin trouwens wel een buitenlandse rekening? Ja je hebt een DE-rekening van Duitsland maar voor Frankrijk, Spanje e.d. krijg je een Spaarrekening-ID of een Deposito-ID die door Raisin wordt toegekend.
We nemen aan dat het wel onder de betreffende DGS-en valt, maar voor zover ik kan zien geen Franse of Spaanse IBAN. Dat in tegenstelling tot rechtstreeks bij Openbank waar je wel een ES-rekening (Spaanse IBAN) krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door TanteBeth op 31-05-2023 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1943460

TanteBeth schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:19:
Heb je via Raisin trouwens wel een buitenlandse rekening? Ja je hebt een DE-rekening van Duitsland maar voor Frankrijk, Spanje e.d. krijg je een Spaarrekening-ID of een Deposito-ID die door Raisin wordt toegekend.
We nemen aan dat het wel onder de betreffende DGS-en valt, maar voor zover ik kan zien geen Franse of Spaanse IBAN. Dat in tegenstelling tot rechtstreeks bij Openbank waar je wel een ES-rekening (Spaanse IBAN) krijgt.
Ja dat heb je. Kan je o.a. zien in het financieel jaaroverzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De rekeningen hebben inderdaad een IBAN, maar dat is meer een technisch detail. Je kan er zelf niets mee. Je kan er niet rechtstreeks geld naar overboeken. En wat betreft DGS zegt het IBAN ook niets; een spaarrekening bij Nordax bijvoorbeeld valt onder het Zweedse DGS maar heeft vanwege het gebruik van een correspondentbank in Finland (wat van zichzelf ook een technisch detail is) een IBAN die begint met FI.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 31-05-2023 12:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knakenpoetser
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 28-05 00:13
wibblemoo schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:15:
[...]

Nee, alleen achteraf te zien op je afschrift.

[...]

het percentage staat op je maandelijkse afschrift.
En is dat afschrift per post op papier? Of digitaal?

Wellicht bij jullie Advanzia spaarders al langer bekend maar ik keek net even op hun website. https://www.advanziakonto.com/Home Ze geven nu al 3.25% !

Zijn geen zuinige jongens daar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:16
Knakenpoetser schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:07:
[...]
Email.
Wellicht bij jullie Advanzia spaarders al langer bekend maar ik keek net even op hun website. https://www.advanziakonto.com/Home Ze geven nu al 3.25% !

Top aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Zeker als je het vergelijkt met veel kortlopende deposito's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Is dit ook voor bestaande klanten? :o

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 1943460 op 31-05-2023 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:28
In principe doen ze dit niet voor bestaande klanten

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dwdd
Anoniem: 1943460 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:37:
[...]

Is dit ook voor bestaande klanten? :o
Nee:

De effectieve speciale rentevoet van momenteel 3,25% per jaar (nominale rentevoet 3,20% per jaar) geldt gedurende 6 maanden vanaf het moment van de eerste storting. De speciale rente geldt alleen voor nieuwe klanten en klanten die nog geen storting hebben gedaan. De campagne eindigt op 30/06/2023. Rente wordt pas betaald vanaf een minimale inleg van € 5.000. De geldende speciale rentevoet op www.advanziakonto.com op het moment van de eerste storting is bepalend en geldig voor 6 maanden . Wijzigingen in de speciale rente zijn mogelijk. Voor bestaande klanten en na de actieperiode geldt de geldende standaardrente van momenteel 1,1% per jaar. Voor het overige zijn de algemene voorwaarden van toepassing.

bron: https://www.advanziakonto.com/Kontofuehrung/Konditionen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
In het verleden stond er nog wel eens een verassing op je statement..
Die komt vrijdag als het goed is
Dus hoop dat ik 3,25% erop zie staan.. maar dat is lang geleden dat je mee omhoog ging als 'nieuwe' klant.

Laatste keer was het antwoord eerst nee voor bestaande klanten, en toen later toch ja.. zei het voor een kortere periode.

Als ze in juni of juli met 3,25% komen voor bestaande klanten, mij ook goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Juan op 31-05-2023 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bt0
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-01 23:00

bt0

TanteBeth schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:19:
In aanvulling op Bijnaweekend, op de pagina met transacties van je Raisin-rekening kan je onderaan op 'Exporteren' klikken. Dan wordt een csv-bestand gedownload dat je met Excel kan openen. Daarin zie je ook wat het IBAN van jouw Raisin-spaarproducten is.

De vraag is wel of voor bijvoorbeeld Spanje het IBAN van het spaarproduct leidend is of het feit dat Spanje bronbelasting mag heffen. Of iets anders?

[ Voor 8% gewijzigd door bt0 op 31-05-2023 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt0

bt0

Zr40 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:39:
En wat betreft DGS zegt het IBAN ook niets; een spaarrekening bij Nordax bijvoorbeeld valt onder het Zweedse DGS maar heeft vanwege het gebruik van een correspondentbank in Finland (wat van zichzelf ook een technisch detail is) een IBAN die begint met FI.
Klopt, geldt ook voor Lloyds Bank en Argenta Nederland. Die spaarrekeningen hebben voor Nederlandse spaarders een Nederlands IBAN, maar een buitenlands DGS.

Ik heb van Lloyds Bank begrepen dat hun spaarrekening een Nederlandse rekening is en dat er geen bron- dan wel erfbelasting aan Duitsland verschuldigd is. Dat is een duidelijk antwoord, maar ze geven niet aan op basis waarvan ze dat vinden.

Van Argenta Nederland heb ik begrepen dat hun klanten vallen onder de Nederlandse wet- en regelgeving; dat is een antwoord dat de Belgische wet- en regelgeving niet uitsluit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:33
Hoelang duurt het ongeveer om je tegenrekening van raisin te wijzigen ?
Is nu al 2 weken zonder reactie of is het beter om te bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hoe lang het duurt weet ik niet, maar heb je deze instructies gevolgd? https://klantenservice.ra...nl/articles/5496471929874

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
[...]

Wel als het om hun website gaat, oef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
init6 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:49:
[...]

Wel als het om hun website gaat, oef...
Ja daar heb je een punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:33
Zr40 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:46:
Hoe lang het duurt weet ik niet, maar heb je deze instructies gevolgd? https://klantenservice.ra...nl/articles/5496471929874
Jazeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
[...]

Te hoge rente mag je ook je vraagtekens bij hebben. Liquiditeitsproblemen en het ene gat met het andere vullen wellicht. Ik vind deze rente voor vrij opneembaar niet gezond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juan
in 2008 kreeg je 6% bij Advanzia.. ze zijn toen ook niet failliet gegaan..
Dus zal wel goed komen met Advanzia.. kan niet wachten op weer 6%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
MotorBeast schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:11:
[...]
Te hoge rente mag je ook je vraagtekens bij hebben. Liquiditeitsproblemen en het ene gat met het andere vullen wellicht. Ik vind deze rente voor vrij opneembaar niet gezond.
Openbank en Renault geven 3.3% in Duitsland. TF zelfs 3.35%.

We hebben geluk dat we als Nederlanders een rekening kunnen openen bij Advanzia dat meer gericht is op Duitsland en Luxemburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 18:07

Barrycade

Through the...

Pistachenootje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:36:
[...]

Openbank en Renault geven 3.3% in Duitsland. TF zelfs 3.35%.

We hebben geluk dat we als Nederlanders een rekening kunnen openen bij Advanzia dat meer gericht is op Duitsland en Luxemburg.
Advanzia is een creditcard aanbieder. Dus die hebben cash nodig. Maar kunnen nu ook de hogere rentes doorberekenen.

Maar het geeft een ander risicoprofiel dan wellicht een Nederlandse bank.

Maar DYOR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
[...]

Vraag me af hoe dit nu werkt, alleen voor de nieuwe klanten, of ook de klanten die net in mei een account hebben aangemaakt. Ik vrees alleen voor de nieuwe klanten.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt0

bt0

Knakenpoetser schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:59:
[...]

Een Nederlander (of Belg) gaat via een Duitse spaarbemiddelaar sparen bij de Spaanse vestiging van een Franse of Italiaanse bank. Het begin van een slechte mop.
Dan heb je met nog meer buitenlanden te maken.
Het is wel heel Europees, maar je krijgt niet het gevoel dat we één Europa zijn.
Ik vermoed (en hoop) dat Duitsland geen rol speelt, want daar is normaliter geen saldo op de rekening t.t.v. het overlijden van de erflater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Strider schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:32:
[...]

Vraag me af hoe dit nu werkt, alleen voor de nieuwe klanten, of ook de klanten die net in mei een account hebben aangemaakt. Ik vrees alleen voor de nieuwe klanten.
"De effectieve speciale rentevoet geldt gedurende 6 maanden vanaf het moment van de eerste storting."

M.a.w. als je al gestort hebt blijf je volgens mij gewoon op de 'oude' rente = de rente die je aanvankelijk kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Juan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:27:
Moet je eens zeggen tegen jongeren die graag een woning willen kopen. Kan niet wachten tot de rente zakt en de beurs weer omhoog knalt en je echt rendement kan maken.6% is nog steeds interen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrrooster
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-05 09:29
feddesman schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:38:
Hoelang duurt het ongeveer om je tegenrekening van raisin te wijzigen ?
Is nu al 2 weken zonder reactie of is het beter om te bellen ?
Ik heb ook net mijn tegenrekening veranderd. Formulier even uitgeprint en ingevuld. Vervolgens foto van gemaakt en verstuurd via chat in de app. Na 1 week geen reactie.
Gisteren even gebeld. Werd keurig te woordgestaan en ze zouden er druk achter zetten. Vandaag een mailtje dat het is door gevoerd en zie ik zelf ook dat het is gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strider schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:32:
[...]

Zelfde hier. Iemand hierboven deelde al een link dat het alleen voor nieuwe klanten geldt. Maar wat het verwarrend maakt is dat ze zeggen dat bestaande klanten 1,1 % rente blijven krijgen. Krijg nu als bestaande klant (sinds Mei) 3 %. Dus stiekem hoop ik toch de 3,25 % te krijgen. Maar gok dat dit niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:43
Juan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:27:
Mag ook best 2 of 3% blijven, zolang die inflatie maar zakt naar ' normale ' waarden.
6% spaarrente met 10%+ inflatie heb je alsnog niets aan uiteindelijk.
Maarja, het is ook niet ondenkbaar dat we binnen niet al te lange tijd in een periode met deflatie terecht komen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
MotorBeast schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:11:
[...]

de volgende vraag heb ik gegoogled:

Hoeveel rente krijgen banken bij de ECB?
Vervolgens kondigde de ECB op 8 september 2022 aan om de rente nogmaals te verhogen, met maar liefst 75 basispunten (driekwart procent). Daarna volgden in december 2022, en in februari, maart en mei 2023 nieuwe renteverhoging. Sinds 10 mei staat de ECB rente op 3,25%.

In het verleden wel gezien dat banken erg hoge rentes gaven en uiteindelijk toch omvielen. Daar ging in het geval van DSB wel een rentedaling aan vooraf dus je kon het min of meer zien aankomen.

maar banken krijgen dus 3.25 % rente als ze geld stallen bij de ECB. Corrigeer me als ik het fout heb maar als ze geld lenen bij de ECB betalen ze 3.75%.

Dan kunnen ze toch beter 3.25% betalen aan spaarders? Vooral als je bedenkt dat Klaas Knot en zijn vrienden van de ECB half juni weer bij elkaar komen om de rente verder te verhogen. En in juli weer. Dan zullen de percentages waar ook banken mee te maken hebben weer hoger worden. Dus mogelijk sorteren ze daar al op voor.

Ik googlede Klaas Knot en de volgende tekst verscheen:
Volgens Knot, die binnen de ECB bekendstaat als een voorstander van agressieve renteverhogingen om de inflatie aan te pakken, zal de omvang van de volgende renteverhoging waarschijnlijk worden bepaald door de inflatiegegevens van april. Die cijfers worden twee dagen voor de beleidsvergadering bekendgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
bt0 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:06:
[...]

Het is wel heel Europees, maar je krijgt niet het gevoel dat we één Europa zijn.
Nee verre van. Zoals ik een paar dagen geleden ontdekte kan een Spanjaard geen gebruik maken van de spaarproducten die Orange en BFF in zijn eigen land (Spanje) aanbieden. Net zo goed kunnen wij Nederlanders geen gebruik maken van de hoge rente die ING in Duitsland wel aanbied. En hier schepen ze ons af.

Er is wel vrij verkeer van goederen en mensen in Europa maar vrij verkeer van diensten is er alleen als het de dienstverlener uitkomt.

En verder is de wet- en regelgeving mbt tot heel veel zaken in Europa verre van geharmoniseerd.
bt0 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:06:
[...]
Ik vermoed (en hoop) dat Duitsland geen rol speelt, want daar is normaliter geen saldo op de rekening t.t.v. het overlijden van de erflater.
Ik heb écht geen idee. Hollander spaart via Duits platform bij de Spaanse vestiging van een Italiaanse of Franse bank. Wordt écht tijd voor een verenigd Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Knakenpoetser schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:29:
[...]

Nee verre van. Zoals ik een paar dagen geleden ontdekte kan een Spanjaard geen gebruik maken van de spaarproducten die Orange en BFF in zijn eigen land (Spanje) aanbieden. Net zo goed kunnen wij Nederlanders geen gebruik maken van de hoge rente die ING in Duitsland wel aanbied. En hier schepen ze ons af.

Er is wel vrij verkeer van goederen en mensen in Europa maar vrij verkeer van diensten is er alleen als het de dienstverlener uitkomt.

En verder is de wet- en regelgeving mbt tot heel veel zaken in Europa verre van geharmoniseerd.

[...]

Ik heb écht geen idee. Hollander spaart via Duits platform bij de Spaanse vestiging van een Italiaanse of Franse bank. Wordt écht tijd voor een verenigd Europa.
Dit is gewoon gevalletje met een andere postcode betaal je meer voor je autoverzekering, maar dan met landen en met rente. Op Amazon betaal je ook andere prijzen afhankelijk van de landen extensie die je achter Amazon zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt0

bt0

Barrycade schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:37:
[...]

Dit is gewoon gevalletje met een andere postcode betaal je meer voor je autoverzekering, maar dan met landen en met rente.
Primair komt het verschil in verzekeringspremie denk ik door een verschil in risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt0

bt0

Barrycade schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:37:
[...]

Op Amazon betaal je ook andere prijzen afhankelijk van de landen extensie die je achter Amazon zet.
Je kan toch vanuit Nederland gewoon bij Amazon Frankrijk, Spanje, Italië etc. iets bestellen tegen dezelfde prijs als de locals? De verzendkosten zullen alleen wat hoger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

bt0 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:49:
[...]

Je kan toch vanuit Nederland gewoon bij Amazon Frankrijk, Spanje, Italië etc. iets bestellen tegen dezelfde prijs als de locals? De verzendkosten zullen alleen wat hoger zijn.
Er wordt hier geklaagd dat de rentes in Europa niet gelijk lopen met elkaar dat is toch precies waarom hier we al pagina's lang over de beste deal hebben? Iets wat bij Amazon.es niet loopt zakt in prijs. Of waar geen geld wordt aangetrokken / vastgehouden stijgt de rente (Openbank.es).

Ligt allemaal iets complexer, maar zo zit de wereld wel grotendeels in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Barrycade schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:55:
[...]

Er wordt hier geklaagd dat de rentes in Europa niet gelijk lopen met elkaar dat is toch precies waarom hier we al pagina's lang over de beste deal hebben?
Er wordt niet geklaagd dat de rentes in Europa niet gelijk lopen, er wordt geklaagd over het feit dat die rentes niet voor iedereen toegankelijk zijn. Wij worden als Nederlanders door Orange en BFF bevoordeeld t.o.v. een Spanjaard die tot deze spaarproducten geen toegang heeft omdat hij een in Spanje woonachtige Spanjaard is. Daar is toch geen sprake van gelijkwaardige behandeling van mensen binnen de EU?
Ligt allemaal iets complexer, maar zo zit de wereld wel grotendeels in elkaar.
Klopt de wereld deugt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 11:40

Richard

Kuru Kuru Kururin

Advanzia 3,25% voor eerste 6 maanden.

20*350ZO45°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:23
Knakenpoetser schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 00:36:
[...]

[...]

Klopt de wereld deugt niet :)
niks mis met de wereld wij maken het er een zooitje van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Knakenpoetser schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:29:

"Vrij verkeer" houdt geen verplichting in voor aanbieders om dan maar in heel Europa goederen/diensten aan te bieden. Een Picnic of AH verkoopt ook niet naar Spanje. Zeker voor relatief complexe financiële diensten kan ik me goed voorstellen dat je die niet zomaar in heel Europa wilt aanbieden. Er is natuurlijk niks mis met je richten op je lokale markt.

[ Voor 5% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 01-06-2023 08:32 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 21:07
Richard schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:41:
Advanzia 3,25% voor eerste 6 maanden.
Is dat ook voor recent toegevoegde klanten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
bie100 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:45:
[...]

niks mis met de wereld wij maken het er een zooitje van :)
Precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
25 Mei eindelijk bericht ontvangen dat Consors akkoord is. Weet iemand hoelang het duurt voordat de inlog documentatie verstuurd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

VanBreukelen schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:35:
[...]

Is dat ook voor recent toegevoegde klanten ?
Ergens in de voorwaarden heb ik zien staan dat het rentepercentage van die 3,00% voor 6 maanden ingaat vanaf het moment van eerste storting.

Dus ik weet niet of die 3,25% nu gaat gelden voor mensen die met 3,00% akkoord zijn gegaan; rekening geopend; maar nu pas de eerste storting uit gaan voeren.

We zullen hier wel praktijkvoorbeelden voorbij zien komen.

20*350ZO45°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-05 16:22
VanBreukelen schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:41:
25 Mei eindelijk bericht ontvangen dat Consors akkoord is. Weet iemand hoelang het duurt voordat de inlog documentatie verstuurd word?
Ik hetzelfde, had ze gevraagd of digitaal aanleveren van documentatie ook zou kunnen en dat was uiteindelijk mogelijk. Kreeg op 25 mei dus ook de bevestiging dat mijn rekening geopend zou worden en dat ik per post inlogdocumentatie zou ontvangen. Tot op heden nog niets, maar verwacht dit binnen een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:28:
[...]

"Vrij verkeer" houdt geen verplichting in voor aanbieders om dan maar in heel Europa goederen/diensten aan te bieden. Een Picnic of AH verkoopt ook niet naar Spanje. Zeker voor relatief complexe financiële diensten kan ik me goed voorstellen dat je die niet zomaar in heel Europa wilt aanbieden. Er is natuurlijk niks mis met je richten op je lokale markt.
Orange en BFF richten zich helemaal niet op de lokale markt. Ze opereren vanuit Spanje, willen hun diensten wel in heel Europa aanbieden, richten zich daarbij op west europeanen maar de lokale bevolking heeft geen toegang tot hun spaarproducten. Wij die daar niet wonen wel. ik schat zo in dat de locals wel bij ze mogen lenen, maar voor sparen komen ze niet in aanmerking.

Nee vrij verkeer houdt kennelijk geen enkele verplichting in voor banken. dus als je in Enschede woont kan iemand een paar kilometer verderop wel 3% krijgen bij ING en jouw schepen ze af met 0.75%.
Het mag, ik weet het, maar ik vind het schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
Richard schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:42:
[...]

Ergens in de voorwaarden heb ik zien staan dat het rentepercentage van die 3,00% voor 6 maanden ingaat vanaf het moment van eerste storting.

Dus ik weet niet of die 3,25% nu gaat gelden voor mensen die met 3,00% akkoord zijn gegaan; rekening geopend; maar nu pas de eerste storting uit gaan voeren.

We zullen hier wel praktijkvoorbeelden voorbij zien komen.
net gebeld, 3,25 is inderdaad alleen voor de nieuwe klanten. wel vroeg ze of ik al geld had overgemaakt tijdens vorige actie.

Dus ik gok dat als je nu pas geld overmaakt je 3,25 gaat krijgen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Strider
VanBreukelen schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:17:
[...]

net gebeld, 3,25 is inderdaad alleen voor de nieuwe klanten. wel vroeg ze of ik al geld had overgemaakt tijdens vorige actie.

Dus ik gok dat als je nu pas geld overmaakt je 3,25 gaat krijgen
Tsjonge, gisteren 1 euro overgemaakt :')

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Strider schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:27:
[...]
Ik zou dan toch even bellen... Niet geschoten altijd mis.

Edit: wacht ff, gisteren was er al 3.25% toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Pistachenootje op 01-06-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Gisteren de initiële storting doen was dan sowieso niet heel handig. De actierente loopt namelijk tot het eind van de maand. Dus op 31-5 storten betekent dat je de actierente tot 30-11 krijgt, terwijl bij het storten op 1-6 de actierente tot 31-12 loopt. Met 1 dag wachten had je dus een vople maand extra de hogere rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
RobertMe schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:40:
[...]

Gisteren de initiële storting doen was dan sowieso niet heel handig. De actierente loopt namelijk tot het eind van de maand. Dus op 31-5 storten betekent dat je de actierente tot 30-11 krijgt, terwijl bij het storten op 1-6 de actierente tot 31-12 loopt. Met 1 dag wachten had je dus een vople maand extra de hogere rente.
Niet eens bij stil gestaan, maar volgens mij moet de minimale storting ook 5000 euro zijn:

The minimum investment for the Advanzia account is €5,000.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

[...]

Is die al "aangekomen" dan? Want meestal zit er een poos tussen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Als ik 's ochtends overmaak naar Advanzia staat het er altijd 's middags op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYcHoPunK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:11
Strider schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:44:
[...]

Niet eens bij stil gestaan, maar volgens mij moet de minimale storting ook 5000 euro zijn:

The minimum investment for the Advanzia account is €5,000.
Ik kan het zo gauw niet terug vinden maar ik begreep dat het rente percentage pas actief wordt als er minimaal 5000 euro op de rekening staat, en niet zozeer dat de eerste minimale storting 5000 euro moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Pistachenootje schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:53:
Als ik 's ochtends overmaak naar Advanzia staat het er altijd 's middags op.
Aber nicht wenn noch kein Referenzkonto hinterlegt ist :P

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Richard schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:51:
[...]

Is die al "aangekomen" dan? Want meestal zit er een poos tussen.
Jep en daarna ook daarvan 50 cent terug geboekt om te kijken of alles goed werkt.
PsYcHoPunK schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:55:
[...]

Ik kan het zo gauw niet terug vinden maar ik begreep dat het rente percentage pas actief wordt als er minimaal 5000 euro op de rekening staat, en niet zozeer dat de eerste minimale storting 5000 euro moet zijn.
Dat zou mooi zijn!

BlaBlaBla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dwdd
Opmerkelijk, Coop (via Raisin) verlaagde 6 dagen geleden de 1 jaardeposito van 3,50% naar 3,40%.
Vandaag wordt deze verhoogd naar 3,60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
dwdd schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:15:
Opmerkelijk, Coop (via Raisin) verlaagde 6 dagen geleden de 1 jaardeposito van 3,50% naar 3,40%.
Vandaag wordt deze verhoogd naar 3,60%.
Ook opmerkelijk dat Coop (via Raisin) alleen maar 1 jaar deposito beschikbaar stelt. Jammer voor mensen die korter of langer willen vastzetten. via weltsperen bieden ze wel 9 maanden (3.5%) en 6 maanden (3.4%) aan. Misschien komt dat in de toekomst ook bij ons?
Langer dan een jaar doen ze ook bij Weltsparen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-08-2024
bt0 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:38:
[...]

In aanvulling op Bijnaweekend, op de pagina met transacties van je Raisin-rekening kan je onderaan op 'Exporteren' klikken. Dan wordt een csv-bestand gedownload dat je met Excel kan openen. Daarin zie je ook wat het IBAN van jouw Raisin-spaarproducten is.

De vraag is wel of voor bijvoorbeeld Spanje het IBAN van het spaarproduct leidend is of het feit dat Spanje bronbelasting mag heffen. Of iets anders?
Wij hebben deze export gedaan. Raisin gebruikt voor de Franse, Spaanse en Estlandse rekeningen 1 rekening nummer per bank waar ze naar overboeken. Dus mijn partner heeft in de export hetzelfde rekeningnummer voor Orange Bank staan als ik. Wat trouwens een Frans rekeningnummer is. FR76***2415. Dus vanuit dat rekeningnummer gaat het weer naar het Spaanse bijkantoor en daar wordt ons deposito geopend? In de omschrijving zie je dan wel het unieke FDA nummer van het deposito. Dus het IBAN in de export is niet het IBAN van je spaarproducten.

De vraag blijft zeker voor Orange Bank en welk land het tegoed als bezit (situsgoed) gezien gaat worden. Omdat de bronbelasting van Spanje van toepassing is denk ik dat het ook de Spaanse succesiewet gevolgd zal moeten worden, waarin volgens de Openbank Spaanse banken verplicht zijn om bewijzen te krijgen dat aangifte is gedaan van erfbelasting en indien er betaald moet worden daar ook bewijs van getoond moet worden alvorens ze het tegoed vrijgeven.

Zou nu toch echt tijd worden dat Raisin ons duidelijkheid gaat geven hoe dit juridisch dan geregeld is met de Spaanse belastingdienst, waarom de Spaanse OrangeBank niet aan de Spaanse wet hoeft te voldoen wanneer het gaat om deposito's van Raisin klanten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 19:02

Veritas

concedo nulli

mpandroid schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 05:45:
Argenta gaat de rente per 1 juni verhogen:

Variabele spaarrentes per 1 juni.
Internet spaarrekening: 1,30%
Jongeren spaarrekening: 1,30%
Hypotheek profijt spaarrekening*: 1,30%
Deposito's zijn ook verhoogd, for what it's worth:
Termijndeposito 1 jaar 2,00%
Termijndeposito 2 jaar 2,25%
Termijndeposito 3 jaar 2,50%
Termijndeposito 5 jaar 2,75%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Inge013 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:42:
[...]
Wij hebben deze export gedaan. Raisin gebruikt voor de Franse, Spaanse en Estlandse rekeningen 1 rekening nummer per bank waar ze naar overboeken. Dus mijn partner heeft in de export hetzelfde rekeningnummer voor Orange Bank staan als ik. Wat trouwens een Frans rekeningnummer is. FR76***2415. Dus vanuit dat rekeningnummer gaat het weer naar het Spaanse bijkantoor en daar wordt ons deposito geopend? In de omschrijving zie je dan wel het unieke FDA nummer van het deposito. Dus het IBAN in de export is niet het IBAN van je spaarproducten.
Het IBAN dat je daar ziet is enkel een technisch detail, het heeft geen betekenis voor jou en mij. Ook niet voor de garantiestelsels of de belastingheffing of voor wat dan ook.

Ik weet niet hoe technisch men hier is, maar als je een vergelijking zou maken met computernetwerken dan zou je deze IBAN kunnen zien zoals je het IP-adres van een proxy server zou zien. Het is waar het geld heengestuurd wordt maar het is niet de eindbestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
Knakenpoetser schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:35:
[...]

Ook opmerkelijk dat Coop (via Raisin) alleen maar 1 jaar deposito beschikbaar stelt. Jammer voor mensen die korter of langer willen vastzetten. via weltsperen bieden ze wel 9 maanden (3.5%) en 6 maanden (3.4%) aan. Misschien komt dat in de toekomst ook bij ons?
Langer dan een jaar doen ze ook bij Weltsparen niet.
Coop biedt ook 2 en 3 jaar deposito aan via Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de 1ste van de maand hoor je toch de rente uitgekeerd te krijgen bij Advanzia? Heb nog niets ontvangen en zie nog geen rentebedrag bij mijn account.

Bij Bunq kreeg ik het voorheen wel netjes op tijd, maar nu ook nog niets ontvangen (terwijl het de eerste van de maand is en ik nog x euro hoor te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Anoniem: 1943460 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:55:
Op de 1ste van de maand hoor je toch de rente uitgekeerd te krijgen bij Advanzia? Heb nog niets ontvangen en zie nog geen rentebedrag bij mijn account.

Bij Bunq kreeg ik het voorheen wel netjes op tijd, maar nu ook nog niets ontvangen (terwijl het de eerste van de maand is en ik nog x euro hoor te krijgen).
Is de 1e van de maand al afgelopen? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 08:05
Zojuist account aangemaakt bij advanzia. Alle informatie aangeleverd en nu even afwachten op goedkeuring :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

ScalableCapital gaat nu zelfs naar 3.5%. Wel tijdelijk - een actie van 3 maanden voorlopig. En bij de Prime+ rekening die 5 euro per maand kost.

Van: https://nl.scalable.capital/

Met de PRIME+ Broker: 2,3% rente p.j. over jouw tegoed, commissievrije beleggingsplannen en handelen tegen een vast tarief. En ontvang nu een extra bonus van: 1,2% p.j..
2,3% rente p.j. + 1,2% bonus p.j. gedurende 3 maanden. Tot € 100.000.
Rekening bij Baader Bank, variabele rente. Bonus van Scalable Capital.

Zit de voorwaarden te bekijken:
- je krijgt de bonus rente van 1.2% (bovenop de standaard 2.3%) gedurende 3 maanden (juli t/m september)
- Prime+ moet je aanhouden tot 31 oktober, wanneer de bonusrente uitbetaald wordt
- om er optimaal gebruik van te maken moet je dus eind juni geld storen, en kan je het begin oktober naar een andere bank storen die meer dan 2.3% rente geeft

[ Voor 27% gewijzigd door pelican op 01-06-2023 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-05 16:22
erniee schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:54:
[...]

Ik hetzelfde, had ze gevraagd of digitaal aanleveren van documentatie ook zou kunnen en dat was uiteindelijk mogelijk. Kreeg op 25 mei dus ook de bevestiging dat mijn rekening geopend zou worden en dat ik per post inlogdocumentatie zou ontvangen. Tot op heden nog niets, maar verwacht dit binnen een paar dagen.
Zojuist post ontvangen met een inlogcode voor de
Consorsbank SecurePlus app om een tancode te kunnen genereren. Echter om in te loggen via de site heb ik een kontonummer nodig.. deze heb ik bij mijn weten nog nooit gehad. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05 07:27
erniee schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:39:
[...]

Zojuist post ontvangen met een inlogcode voor de
Consorsbank SecurePlus app om een tancode te kunnen genereren. Echter om in te loggen via de site heb ik een kontonummer nodig.. deze heb ik bij mijn weten nog nooit gehad. Of mis ik iets?
Per post? Komt het dan ook met een duif?

*ColeJ gaat weer terug naar zijn mand :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanBreukelen
Even een vraag. Ik heb van Consors 2 enveloppen ontvangen. 1 is voor de secureplus app, waar ik inmiddels een Pin heb aangemaakt.

De andere is een formulier waarmee ik aangeef niet in Duitsland te wonen.

In de email heb ik een kontonummer gekregen ( beginnende met Q en daarna cijfers )

Als ik nu op de site probeer in te loggen krijg ik melding:

Ongeldig gebruikers-ID, rekeningnummer of ongeldige online pincode.

Heeft iemand enig idee of er nog een rekening nummer per post of email word verzonden om in te loggen?

Zie ook nergens waar ik die Tan moet invullen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:25
pelican schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:37:
ScalableCapital gaat nu zelfs naar 3.5%. Wel tijdelijk - een actie van 3 maanden voorlopig. En bij de Prime+ rekening die 5 euro per maand kost.

Van: https://nl.scalable.capital/

Met de PRIME+ Broker: 2,3% rente p.j. over jouw tegoed, commissievrije beleggingsplannen en handelen tegen een vast tarief. En ontvang nu een extra bonus van: 1,2% p.j..
2,3% rente p.j. + 1,2% bonus p.j. gedurende 3 maanden. Tot € 100.000.
Rekening bij Baader Bank, variabele rente. Bonus van Scalable Capital.

Zit de voorwaarden te bekijken:
- je krijgt de bonus rente van 1.2% (bovenop de standaard 2.3%) gedurende 3 maanden (juli t/m september)
- Prime+ moet je aanhouden tot 31 oktober, wanneer de bonusrente uitbetaald wordt
- om er optimaal gebruik van te maken moet je dus eind juni geld storen, en kan je het begin oktober naar een andere bank storen die meer dan 2.3% rente geeft
Dus 1-6 t/m 31-10 is 24,95 aan kosten, om 3 maanden 3,5% te onvangen en 2 maanden 2,3%. Even 'grof' gerekend zonder rente op rente is je gemiddelde rente dan 3,02% op jaar basis. Dan is in die eerste vijf maanden 1982,78 euro ter compensatie van je kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Wel apart, ik heb na succesvolle identificatie en email nooit meer post gekregen van Consors. Als ik zie hoeveel moeite het anderen kost om daar een rekening te openen vind ik het niet eens erg dat het bij mij niet gelukt is. In de tussentijd had ik al een een andere bestemming gevonden voor het geld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe
Lloyds bank verhoogd per 1-7 (nog een maandje wachten dus) de rente van 1,80% naar 2,00%. Natuurlijk zijn er banken met een hogere rente. Maar Lloyds richt zich wel op Nederlandse klanten (met NL website, NL IBAN, ...) en het gaat niet om een actie. En het is ook echt een spaarrekening, i.t.t. bv OpenBank waar het gekoppeld is met betaalrekening en je zowel bij OpenBank als Bunq naar elke willekeurige rekening kunt overboeken (dus "veiliger" door de vaste tegenrekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt0

bt0

Knakenpoetser schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:58:
[...]

Nee vrij verkeer houdt kennelijk geen enkele verplichting in voor banken. dus als je in Enschede woont kan iemand een paar kilometer verderop wel 3% krijgen bij ING en jouw schepen ze af met 0.75%.
Het mag, ik weet het, maar ik vind het schandalig.
Het vrij verkeer van kapitaal is een van de vier fundamentele vrijheden van de interne markt van de EU (zie: https://www.europarl.euro...vrij-verkeer-van-kapitaal). Het is inderdaad geen verplichting voor bedrijven. En kennelijk is het ook geen recht voor spaarconsumenten, anders zou je in ieder EU-land een spaarrekening kunnen openen tegen dezelfde condities als de locals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Vrij verkeer van kapitaal houdt niet in dat iedere bank of financiële instelling verplicht is om je als klant te accepteren. Integendeel. Het houdt 'enkel' in dat er geen verbod of beperking wordt opgelegd vanuit de lidstaten. 'Enkel' tussen aanhalingstekens omdat dat toen dit werd ingevoerd lang niet vanzelfsprekend was! Vrij verkeer van kapitaal is juist wat het mogelijk maakt dat jij als Nederlander via een Duitse tussenpartij bij een Spaanse bank een deposito kan openen met geld dat je op een Italiaanse bankrekening hebt staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:36
VanBreukelen schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:40:
In de email heb ik een kontonummer gekregen ( beginnende met Q en daarna cijfers )
Je krijgt nog een informatie-map thuis met je IBAN. Het Q-nummer is je Vorgangsnummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuiEpFrKsckRse87gnHCHFMD5hU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9zb05RmtYmd4VdH4QnZCgd9.jpg?f=fotoalbum_large

Het overzicht van de rentestijgingen bij Raisin over de afgelopen maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt0

bt0

TanteBeth schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:48:
[...]

Maar besef dat miljoenen Nederlanders mede-eigenaar zijn van Spaanse en andere buitenlandse bedrijven zelfs met stemrecht in de algemene vergadering. Dat kan door zelf aandelen van Spaanse bedrijven te kopen op de beurs of via een ETF of Beleggingsfonds : Repsol, BBVA, Telefonica, Iberdrola, enz.
Nooit gehoord dat een niet-Spanjaard voor dat bezit wordt aangeslagen door de Spaanse fiscus bij de erfbelasting. Maar goed, alles is mogelijk blijkbaar.
Ik vermoed dat het erom gaat in welk land de bank waar je de effectenrekening hebt lopen gevestigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Elandenmelk schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:42:
[...]

Dus 1-6 t/m 31-10 is 24,95 aan kosten, om 3 maanden 3,5% te onvangen en 2 maanden 2,3%. Even 'grof' gerekend zonder rente op rente is je gemiddelde rente dan 3,02% op jaar basis. Dan is in die eerste vijf maanden 1982,78 euro ter compensatie van je kosten.
Ik volg je berekening niet helemaal.
Maar als ik ff uitga van dat het nu bij Advenzia staat tegen 3,0, dan heb je dan dus 3 maanden 0,5% extra, en als extra kosten ~4x 5 euro voor Prime+ (eind juni tot eind oktober). Het geld zelf hoeft er maar net 3 maanden te staan: hoeft eind juni pas naar Scalable en kan begin oktober weer terug.
- bij 10k: 12,5 euro extra rente, min 20 euro kosten: -7,5 euro
- bij 50k: 62,5 euro extra rente, min 20 euro kosten: 42,5 euro
- bij 100k: 125 euro extra rente, min 20 euro kosten: 105 euro
Daarbij dan ook nog enkele dagen geen rente ivm overboeken.
Je kan je afvragen of het je de moeite waard is idd.
Aan de andere kant: als je er al rekeningen hebt, alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1839988

Zouden jullie direct bij de banken een deposito openen of dit toch via Raisin als tussenpersoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:41

Zenix

BOE!

Anoniem: 1839988 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:54:
Zouden jullie direct bij de banken een deposito openen of dit toch via Raisin als tussenpersoon doen?
De meeste banken bij Raisin kan je geen rekening openen. Dus dat moet via Raisin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Deel je spaargeld in tweeën en doe het beide.

Welke criteria vindt je het belangrijkst?
1) Hoogste rente
2) Kredietwaardigheid van bank/land
3) Wel of geen bronbelasting
4) Welke looptijd wil je
5) Kijk je naar eventuele erfbelasting?
6) Kijk ook naar de valuta

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Knakenpoetser
bt0 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:26:
[...]

Het vrij verkeer van kapitaal is een van de vier fundamentele vrijheden van de interne markt van de EU (zie: https://www.europarl.euro...vrij-verkeer-van-kapitaal). Het is inderdaad geen verplichting voor bedrijven. En kennelijk is het ook geen recht voor spaarconsumenten, anders zou je in ieder EU-land een spaarrekening kunnen openen tegen dezelfde condities als de locals.
Dat klopt helemaal. Ieder mens heeft recht op gelijkwaardige behandeling, maar spaarconsumenten (zoals jij ze zo mooi noemt :) ) die kunnen behandeld worden al naar gelang hun afkomst.

De Nederlandse belastingbetaler mag wel meelappen als ING in de goot ligt maar als ze weer op de been geholpen zijn gaan ze als dank de Duitsers 3% rente bieden https://www.ing.de/sparen-anlegen/ en de Nederlanders 1%.
Niet voor niks dat onze minister van financiën hier vorige maand iets over heeft gezegd. Sommigen beweerden dat ze dit voor de bühne deed, ik geloof dat ze oprecht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Persoonlijk doe ik deposito's alleen via Raisin vanwege de hogere rente.

Advanzia biedt nu 3.25% op vrij opneembaar voor 6 maanden. Imo erg aantrekkelijk aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 1943460 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:55:

Heb je de rente bij Advanzia gekregen? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Strider schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:51:
[...]

Heb je de rente bij Advanzia gekregen? :)
Ja! Wel rond een uurtje of 22:00 pas, maar het is toch op tijd gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pistachenootje schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:15:
[...]

Persoonlijk doe ik deposito's alleen via Raisin vanwege de hogere rente.

Advanzia biedt nu 3.25% op vrij opneembaar voor 6 maanden. Imo erg aantrekkelijk aanbod.
Na 6 maanden wel snel verkassen ;)

"he standard effective rate, which is currently at 1.1% p.a., will apply for existing customers and for all other customers after the campaign ends."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Cheesy schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Na 6 maanden wel snel verkassen ;)
Actietarief wordt meestal verlengd. In mijn geval meerdere maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:14
Pistachenootje schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Actietarief wordt meestal verlengd. In mijn geval meerdere maanden.
Hoe kom je daar achter? Sturen ze voor het verstrijken van de termijn bericht oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
GerbenBK schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:18:
[...]
Hoe kom je daar achter? Sturen ze voor het verstrijken van de termijn bericht oid?
Ja in mijn geval deden ze dat. En je kan natuurlijk altijd je huidige rente zien op je maandelijkse afschrift.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Da Queen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-05 22:05
YouTube: Ook jij wordt gesurveilleerd door je bank! Net online gezet.

4.40 minuten. Lekker dan als je bij Bunq wat geld hebt staan. Zoals al vaak gezegd hier schept Bunq weinig vertrouwen door geen optie te bieden voor een vaste tegenrekening maar ook het limiet-gedeelte mag beter. Maar na dit stuk van Radar ben je er toch wel klaar mee?!

''decision is final'' Waar halen ze het vandaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 11:25
Da Queen schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:34:

4.40 minuten. Lekker dan als je bij Bunq wat geld hebt staan. Zoals al vaak gezegd hier schept Bunq weinig vertrouwen door geen optie te bieden voor een vaste tegenrekening maar ook het limiet-gedeelte mag beter. Maar na dit stuk van Radar ben je er toch wel klaar mee?!

Ik mis wel wat achtergrondinformatie, of werd dit verder uitgediept in de uitzending (met wederhoor)? De naam Bunq wordt hier niet eens genoemd. Zijn ze het geld echt voorgoed kwijt?

Edit* Reactie Bunq is hier te lezen. Deze is overigens niet echt inhoudelijk...

Edit#2* Ze kregen pas toegang tot het geld nadat de media bij Bunq gingen informeren(zie 6:17 van de volledige uitzending)

Edit#3* De rekening blijkt overigens tijdelijk (4 maanden was de bedoeling) te zijn geblokkeerd. Het geld zouden ze niet kwijt zijn. Na 1 maand kregen ze plots weer toegang. (bron). Alles is geautomatiseerd bij Bunq, met dit als resultaat...

[ Voor 38% gewijzigd door Lassy op 02-06-2023 12:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:10

Wat een eng filmpje. Straks ben je dus al verdacht als je vanaf 2 banken bijvoorbeeld 500 euro overmaakt naar je spaarrekening in Spanje? Dan komt je dossier bij de 'financial intelligence unit' te liggen.

Het eerste fragment over die man die zijn uitgaven bij de AH moet verantwoorden slaat al helemaal nergens op. Deze man zal toch vast wel iets aparts hebben gedaan om deze vragen te krijgen? Je zou bijna elke week gewoon geld pinnen en daarmee de boodschappen betalen (oh dat gaat niet want dan ben je ook verdacht!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specialsta
  • Laatst online: 29-04 20:14
Lassy schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:00:
[...]

Ik mis wel wat achtergrondinformatie, of werd dit verder uitgediept in de uitzending (met wederhoor)? De naam Bunq wordt hier niet eens genoemd. Zijn ze het geld echt voorgoed kwijt?
Bij 4.40 minuten komt zelfs het woord bunq al in beeld. Even daarvoor staat het ook in zijn browser. ;)

Dit schept mij ook niet echt vertrouwen inderdaad. Het zou mij eigenlijk vrij weinig uitmaken of ze het geld uiteindelijk terug hebben gekregen of niet. De rekening is zonder enige vraag te stellen aan de rekeninghouder zomaar opgeheven! Andere banken zouden eerst nog vragen stellen, bunq gaat nog even een stap verder. Lekker makkelijk geld verdienen voor ze! Nu snap ik waarom ze de rente zo hoog kunnen houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 11:25
Specialsta schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:25:
[...]

Bij 4.40 minuten komt zelfs het woord bunq al in beeld. Even daarvoor staat het ook in zijn browser. ;)

Dit schept mij ook niet echt vertrouwen inderdaad. Het zou mij eigenlijk vrij weinig uitmaken of ze het geld uiteindelijk terug hebben gekregen of niet. De rekening is zonder enige vraag te stellen aan de rekeninghouder zomaar opgeheven! Andere banken zouden eerst nog vragen stellen, bunq gaat nog even een stap verder. Lekker makkelijk geld verdienen voor ze! Nu snap ik waarom ze de rente zo hoog kunnen houden. :+
Zie mijn edits ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:54

Vooral de ondertekening van het bericht: "Thank you for your understanding! Have a nice day!". Als ze net 20k van je hebben gestolen.....

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Specialsta
  • Laatst online: 29-04 20:14
Ja gezien, is Bunq van de pot gerukt? Die reactie is helemaal schandalig van ze na de uitzending van Radar, even vertaald:

Als gevolg van dit onderzoek kan ons compliance-team actie ondernemen en rechtstreeks contact opnemen met de gebruiker om meer informatie te vragen en/of om hen te informeren over wat er vervolgens gebeurt. In de tussentijd kunnen gebruikers altijd contact opnemen met bunq met vragen of om aanvullende informatie te geven over hun activiteit met bunq via onze gebruikelijke kanalen (bijvoorbeeld in-app chat, e-mail of een online inzendingsformulier).

1. Ze hebben helemaal niet de rekeninghouder aangesproken of vragen gesteld. Ze hebben de rekening zonder pardon opgeheven.

2. Rekeninghouder heeft ook contact gezocht met Bunq, en Bunq gaf niet thuis.

3. Nu pas na mediaaandacht wordt er actie ondernomen.

Lekker veilig bij Bunq!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
For what it's worth. In het OpenBank topic staat ook een verhaal van iemand die zelf een rekening heeft (/intussen had?) en wat familieleden. Bij een van die familieleden was de rekening ook volledig geblokkeerd geworden en als ze met OpenBank belden kwam het antwoord blijkbaar ook niet verder dan "daar kunnen wij u niet mee helpen, succes".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 12:02
Als het een terugkerend patroon zou zijn, dan zou ik me ook zorgen maken, maar ik heb niet de illusie dat er bij andere banken geen fouten worden gemaakt.

Voelt een beetje als een stemmingmakerijen vanuit het topic, maar goed uiteraard zelf je conclusies trekken ;-)
Pagina: 1 ... 93 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling