Als je dit vraagt, is het concept en het gemak van Raisin je wellicht nog niet duidelijk?Spiritsoul schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:04:
Is het makkelijk om binnen Raisin van spaarrekening te veranderen, want ik wil van Klarna (2,35%) naar Renault gaan (2,4%)
Klopt. Ik heb zelf moeten bellen voor de 'vrijgave' van 6k voor het betalen van de isolatie hier. De medewerker gaf overigens aan dat dit enkel de 1e 6 mnd geldt.pdukers schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:38:
[...]
Wel in het Openbank specifieke topic, zelfs met lagere bedragen.
Anoniem: 1943460
De eerste 90 dagen is je daglimiet 3000 euro en daarna 20.000. Er bestaat geen mogelijkheid om het limiet zelf aan te passen. Heb in het verleden hierover met Openbank contact gehad (want geld overmaken lukte niet).VanBreukelen schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:42:
[...]
Ha!
Dat is goed om te weten.
Had hier nog niks over gelezen, maar kreeg net melding op mijn Openbank dat ik moet bellen als ik 18K wil overmaken
Na 10minuten met de medewerker is mij verteld dat limiet zo rond de 15k zit. Daarboven moet je dus bellen
Zijn vraag is wel degelijk valide. Ook al is je geld binnen raisin, het duurt een tijdje voordat het van de Klarna naar de raisin rekening is overgemaakt. Vervolgens duurt het even voordat het op Renault staat en het daar weer rente kan genereren.rowicom schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:03:
[...]
Als je dit vraagt, is het concept en het gemak van Raisin je wellicht nog niet duidelijk?
Hij vraagt of het 'makkelijk is' om geld binnen Raisin over te zetten. Niet: hoe lang het duurt en of het rente-opbrengst kost.Xepos schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 17:39:
[...]
Zijn vraag is wel degelijk valide. Ook al is je geld binnen raisin, het duurt een tijdje voordat het van de Klarna naar de raisin rekening is overgemaakt. Vervolgens duurt het even voordat het op Renault staat en het daar weer rente kan genereren.
Anoniem: 1214048
En op welke vraag is dit een antwoord?rowicom schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:03:
[...]
Als je dit vraagt, is het concept en het gemak van Raisin je wellicht nog niet duidelijk?
Als jij niet degene bent die de vraag wil beantwoorden, reageer dan niet.
Goed kijken, bijdehand, ik was niet degeen die een verdwaalde quote postte... Mijn primaire reactie was vandaag om 16.03 uur.Anoniem: 1214048 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 17:45:
[...]
En op welke vraag is dit een antwoord?
Als jij niet degene bent die de vraag wil beantwoorden, reageer dan niet.
Anoniem: 1214048
Beleefdheid is een keuze en jij maakt daar geen gebruik van. En dat is je goed recht.rowicom schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 17:50:
[...]
Goed kijken, bijdehand, ik was niet degeen die een verdwaalde quote postte... Mijn primaire reactie was vandaag om 16.03 uur.
Kinderlijk eenvoudig, je opent de rekening met een paar euros, en wacht een paar dagen voor de aanvraag. Ik heb 3 spaarrekeningen en schuif wel eens als de rente op de een erg laag is in vergelijking met de andere.Spiritsoul schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:04:
Is het makkelijk om binnen Raisin van spaarrekening te veranderen, want ik wil van Klarna (2,35%) naar Renault gaan (2,4%)
Jij of iemand anders die toevallig weet of er een limiet zit aan 'in één keer een groot bedrag overmaken" bij Raisin?VanBreukelen schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:42:
[...]
Ha!
Dat is goed om te weten.
Had hier nog niks over gelezen, maar kreeg net melding op mijn Openbank dat ik moet bellen als ik 18K wil overmaken
Na 10minuten met de medewerker is mij verteld dat limiet zo rond de 15k zit. Daarboven moet je dus bellen
Kun je in 1x bijvoorbeeld 60000 euro overmaken van Renault naar je Raisin rekening en dan vervolgens de 60000 euro van je Raisin rekening naar je tegenrekening? En hoelang duurt het vervolgens voordat het op je Raisin rekening en op je tegenrekening staat met een dergelijk groot bedrag?
Alvast bedankt.
Zojuist ook een Raisin rekening geopend. Direct ook de identificatie gedaan.
Weet iemand hoe lang het duurt voordat dit verwerkt is? Ik zou verwachten vrijwel direct, maar dat lijkt niet het geval. Ik zie nog steeds de melding in beeld. Vraag me af of het goed gegaan is?
Weet iemand hoe lang het duurt voordat dit verwerkt is? Ik zou verwachten vrijwel direct, maar dat lijkt niet het geval. Ik zie nog steeds de melding in beeld. Vraag me af of het goed gegaan is?
If it does not kill u, it makes u stronger
Dit is normaal. Het bedrijf dat de identificatie doet is niet Raisin zelf, dus daar zal geen real-time koppeling zijn tussen die partijen.Redbull4u schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:08:
Zojuist ook een Raisin rekening geopend. Direct ook de identificatie gedaan.
Duurt een paar dagen, en het is inderdaad normaal dat het lijkt alsof je het nog moet doen. Even geduld
Ik heb alleen ervaring met de heenweg (van tegenrekening naar Raisin en dan naar een spaarbank). En verder van de spaarbank terug naar Raisin en naar een andere spaarbank. In mijn ervaring waren grotere bedragen geen probleem en duurt het steeds ongeveer 1 werkdag (dus 1 werkdag van tegenrekening naar Raisin en dan 1 werkdag van Raisin naar spaarbank).Da Queen schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:05:
[...]
Jij of iemand anders die toevallig weet of er een limiet zit aan 'in één keer een groot bedrag overmaken" bij Raisin?
Kun je in 1x bijvoorbeeld 60000 euro overmaken van Renault naar je Raisin rekening en dan vervolgens de 60000 euro van je Raisin rekening naar je tegenrekening? En hoelang duurt het vervolgens voordat het op je Raisin rekening en op je tegenrekening staat met een dergelijk groot bedrag?
Alvast bedankt.
Andere ook problemen met inloggen op de raisin app?
Ja en ook via de website kan ik niet inloggen.Jirure1984 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 06:52:
Andere ook problemen met inloggen op de raisin app?
Update: inmiddels is het opgelost.
[ Voor 7% gewijzigd door dwdd op 23-06-2023 07:35 ]
No meer mensen met problemen om op hun Advanzia account in te loggen?
500 Es ist ein interner Serverfehler aufgetreten
Wat een vreselijke website is dat zeg...
Nog een vraag: Hoe lang duurt het overmaken van de betaalrekening van OpenBank naar Rabo? Gisterochtend geld overgemaakt en staat nog steeds niet op mijn Rabo.
Nog een vraag: Hoe lang duurt het overmaken van de betaalrekening van OpenBank naar Rabo? Gisterochtend geld overgemaakt en staat nog steeds niet op mijn Rabo.
[ Voor 74% gewijzigd door sanook op 23-06-2023 07:49 ]
Ik kan gewoon inloggen.sanook schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 07:46:
Is het normaal dat de Raisin app op iPhone iedere dag is uitgelogd? Ik moet dus iedere dag inloggen met naam en wachtwoord (wordt wel automatisch ingevuld).
Ik vermoed dat het er vanmiddag zal staan.sanook schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 07:46:
Hier hetzelfde… gebeurt vaker bij Advanzia. Alleen maar hopen dat het vandaag nog opgelost word. Kwam erachter omdat ik een ontvangst mail van een betaling van gister mis.
Voor 3,4% kan je natuurlijk geen gelikt en stabiel systeem hebben 🤣
Voor 3,4% kan je natuurlijk geen gelikt en stabiel systeem hebben 🤣
[ Voor 3% gewijzigd door Juan op 23-06-2023 07:59 ]
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Waarom zou je dat niet willen? Je kan toch gewoon FaceID aanzetten en zodra je de app opent log je direct in. Vrijwel elke bank logt automatisch uit vanwege beveiliging.Pistachenootje schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 07:55:
Is het normaal dat de Raisin app op iPhone iedere dag is uitgelogd? Ik moet dus iedere dag inloggen met naam en wachtwoord (wordt wel automatisch ingevuld).
[...]
Raisin logt inactieve sessies automatisch uit na 15 minuten. Maar zoals @Anoniem: 1943460 zegt, even Face ID/Touch ID gebruiken en je zit er weer in
Gemak. Mijn Rabobank app scant gelijk mijn gezicht. Vind ik makkelijker. De Raisin app vraagt eerst om naam en wachtwoord.
Maar goed om te weten dat jullie het ook hebben. Bedankt voor het antwoorden van mijn vraag
Doet ie niet direct. Hij vraagt om email en wachtwoord ondanks dat face id aanstaat. Daar gaat het mij dus om.Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 07:57:
[...]
Je kan toch gewoon FaceID aanzetten en zodra je de app opent log je direct in.
Bij mij meestal 30 tot 40 uur🤣sanook schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 07:46:
Raisin scant ook gelijk mijn gezicht (ik hoef niets op te geven verder). Dan heb je wsl iets niet goed ingesteld.Pistachenootje schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:12:
[...]
Gemak. Mijn Rabobank app scant gelijk mijn gezicht. Vind ik makkelijker. De Raisin app vraagt eerst om naam en wachtwoord.
Maar goed om te weten dat jullie het ook hebben. Bedankt voor het antwoorden van mijn vraag
Wat staat er bij jou ingesteld bij Beheer -> Veiligheid -> Biometrisch inloggen?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1943460 op 23-06-2023 08:32 ]
Ah kijk dat was het. Stond toch niet aan. Thanks.
Bij mij staat er een Face ID knop op dat scherm. En die werkt.Pistachenootje schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:18:
[...]
Doet ie niet direct. Hij vraagt om email en wachtwoord ondanks dat face id aanstaat. Daar gaat het mij dus om.
Houden jullie er rekening mee dat niet iedere mobiel even veilig is met Face ID?
https://www.consumentenbo...ones-nog-steeds-te-foppen
Face ID zit op iPhones en iPads en is zeer veilig. Gaat mis bij de goedkopere telefoons die aan gezichtsherkenning doen.Catanan schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:44:
Houden jullie er rekening mee dat niet iedere mobiel even veilig is met Face ID?
Op Android kun je ook niet met gezichtsherkenning inloggen bij apps, enkel met vingerafdruk.Catanan schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:44:
Face ID op iPhones is veilig.
[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 23-06-2023 08:55 ]
Maar werkt Face ID dan alleen op veilige telefoons? In combinatie met bank apps?
[ Voor 22% gewijzigd door Catanan op 23-06-2023 09:00 ]
Wat bedoel je hiermee? Face ID is iets van Apple. Het gaat mis bij de goedkopere telefoons die aan gezichtsherkenning doen.Catanan schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:59:
Maar werkt Face ID dan alleen op veilige telefoons?
Ik kan op mijn Android 13 telefoon gewoon met gezichtsherkenning inloggen bij Raisin. Niet bij ING, Bunq en ICS cards overigens.dutchgio schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:54:
[...]
Op Android kun je ook niet met gezichtsherkenning inloggen bij apps, enkel met vingerafdruk.
Face ID op iPhones is veilig.
Omdat ik op de Raisin app kan kiezen tussen vingerafdruk en gezicht. Ik heb gekozen voor vingerafdruk, omdat ik gezichtsherkenning sowieso geen fijne ontgrendeling vind. (S22+)Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:00:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Face ID is iets van Apple. Het gaat mis bij de goedkopere telefoons die aan gezichtsherkenning doen.
Ah op die manier. Bij Apple kan je nog enkel Face ID gebruiken (bij de recente versies) en niet een vingerafdruk.Catanan schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:03:
[...]
Omdat ik op de Raisin app kan kiezen tussen vingerafdruk en gezicht. Ik heb gekozen voor vingerafdruk, omdat ik gezichtsherkenning sowieso geen fijne ontgrendeling vind. (S22+)
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1943460 op 23-06-2023 09:13 ]
Over apps gesproken - ik mag van LeasePlan Bank de app niet gebruiken met de iOS 17 beta
ING deed dit een paar jaar terug ook. Ik weet niet of dit nu ook nog gebeurt. Het was voor mij de reden om te stoppen met de beta software op de mobiel voor dagelijks gebruik.Zr40 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:13:
Over apps gesproken - ik mag van LeasePlan Bank de app niet gebruiken met de iOS 17 beta
[ Voor 6% gewijzigd door LGU op 23-06-2023 09:20 ]
tja, voor jou misschien lastig, maar vanuit de bank gezien wel heel erg logisch: je wil voor de veiligheid alleen maar bekende/goedgekeurde/geteste versies van een OS ondersteunen.Zr40 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:13:
Mail van leaseplanbank
Rente op Flexibel Sparen stijgt
De variabele spaarrente wordt vanaf maandag 26 juni 2023 1,85% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,35%.
[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 23-06-2023 09:26 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Het is wel de enige financiële app die ik gebruik die deze vreemde eis hanteert. Verouderde versies niet ondersteunen begrijp ik en sta ik compleet achter, maar ‘te nieuw’ slaat nergens op. Het betekent namelijk ook dat de app automatisch voor iedereen geblokkeerd wordt wanneer ze voor wat dan reden dan ook niet op tijd een update kunnen uitbrengen wanneer een nieuwe OS versie beschikbaar komt.Leipo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:22:
[...]
tja, voor jou misschien lastig, maar vanuit de bank gezien wel heel erg logisch: je wil voor de veiligheid alleen maar bekende/goedgekeurde/geteste versies van een OS ondersteunen.
dat zullen ze vast slimmer opgelost hebben met een stukje code waarin ze uitvragen of het een final versie of een alpha/beta is
(hoop ik althans)
LPB verhoogt de rente:
De variabele spaarrente wordt vanaf maandag 26 juni 2023 1,85% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,35%.
Ik vind het wel logisch eerlijk gezegd. Het is een beta en bevat vaak nog bugs die gefixed moeten worden. Ook kan er een lek in zitten waardoor het niet altijd even veilig is. Uiteindelijk voor mijzelf de keuze gemaakt om geen beta's meer te installeren (werd ook helemaal gek van de hoeveelheid nieuwe beta versies die uitkwamen waarvoor je continu moest updaten).Zr40 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:36:
[...]
Het is wel de enige bank app die ik gebruik die deze vreemde eis hanteert. Verouderde versies niet ondersteunen begrijp ik en sta ik compleet achter, maar ‘te nieuw’ slaat nergens op. Het betekent namelijk ook dat de app automatisch voor iedereen geblokkeerd wordt wanneer ze voor wat dan reden dan ook niet op tijd een update kunnen uitbrengen wanneer een nieuwe OS versie beschikbaar komt.
Dat kan best, maar het is mijn keuze en verantwoordelijkheid om een beta te gebruiken. Mijn reguliere bank (ABN) heeft er geen moeite mee, mijn broker heeft er geen moeite mee, credit card apps niet, Wise niet, Raisin niet. Dat zijn allemaal partijen waar je meer betalingsvrijheid hebt, of waar je alles kan regelen met login+sms, of waar het potentieel gaat om grotere bedragen. Waarom valt juist LPB dan wel over een beta?
[ Voor 26% gewijzigd door Zr40 op 23-06-2023 09:56 ]
Exact hetzelfde argument kan je gebruiken voor te oude versies.Zr40 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:50:
Dat kan best, maar het is mijn keuze en verantwoordelijkheid om een beta te gebruiken. Mijn reguliere bank (ABN) heeft er geen moeite mee, mijn broker heeft er geen moeite mee, credit card apps niet, Wise niet, Raisin niet. Dat zijn allemaal partijen waar je meer betalingsvrijheid hebt, of waar je alles kan regelen met login+sms, of waar het potentieel gaat om grotere bedragen. Waarom valt juist LPB dan wel over een beta?
LPB moet zorgen voor een veilige omgeving. Natuurlijk kunnen ze dan met popups gaan werken dat jij expliciet akkoord gaat ermee dat je een omgeving gebruikt waar LPB niet van kan bepalen of die voldoende veilig is, en dus bij bijvoorbeeld hacks jij zelf er verantwoordelijk voor bent, en hopen dat dat juridisch standhoudt. Of ze zeggen gewoon geen beta versies.
Daar ben ik het niet mee eens. Bij verouderde versies heb je bekende kwetsbaarheden waarvan je weet dat ze niet opgelost worden, omdat je de oude versie blijft gebruiken.
Als nog niet ontdekte kwetsbaarheden in een beta een probleem zouden zijn, dan zou dit ook een argument tegen niet-beta versies zijn, die hebben ook nog niet ontdekte kwetsbaarheden.
LPB is verantwoordelijk voor hun eigen omgeving, niet voor mijn devices. Ik ben verantwoordelijk voor het up to date houden van mijn devices. Ik ben up to date, en alleen LPB heeft daar problemen mee.
Als nog niet ontdekte kwetsbaarheden in een beta een probleem zouden zijn, dan zou dit ook een argument tegen niet-beta versies zijn, die hebben ook nog niet ontdekte kwetsbaarheden.
LPB is verantwoordelijk voor hun eigen omgeving, niet voor mijn devices. Ik ben verantwoordelijk voor het up to date houden van mijn devices. Ik ben up to date, en alleen LPB heeft daar problemen mee.
[ Voor 15% gewijzigd door Zr40 op 23-06-2023 10:24 ]
Zijn er mensen die problemen ondervinden met inloggen advanzia?
krijg deze melding:
500 Es ist ein interner Serverfehler aufgetreten.
krijg deze melding:
Klachten over LeasePlan Bank zijn toch on-topic hier?
[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 23-06-2023 10:44 ]
Lees anders even terug of gebruik de searchVanBreukelen schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:42:
Zijn er mensen die problemen ondervinden met inloggen advanzia?
krijg deze melding:
Is hier vanmorgen al behandeld. Dus ja, er zijn er meer die die problemen ondervinden/ondervonden.
Iz Advanzia, als het dinsdag maar opgelost is.
Gebeurt vaker, volgensmij max een paar dagen (mits ze het weten)
Anders moet iemand ze ff bellen om ze te attenderen op het probleem
Gebeurt vaker, volgensmij max een paar dagen (mits ze het weten)
Anders moet iemand ze ff bellen om ze te attenderen op het probleem
Mooi om te zien, dit keer een stap van 0,35% omhoog in een keer bij LPB. Dat heb ik al lang niet meer gezien, ze verhoogden telkens met 0,25%.
Ik heb na een tijd gelurkt te hebben in dit topic deze week een account gemaakt bij Raisin en Advanzia en wil daar volgende week geld op zetten. Ik heb op dit moment dus nog geen IBAN nummers. Maar ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met mailingen en/of spam op het email adres dat je op geeft.
Ik zag namelijk bij de aanmelding bij het invullen (dacht van Raisin) dat er een balonnetje werd getoond dat je bericht kon opnemen met klantenservice@... om te uit te schrijven voor mailingen. Normaliter zet ik vinkjes zorgvuldig aan of uit, als ik die zie bij aanmeldingen. Maar dat was dus geen vinkje en een soortgelijk vinkje heb ik nu niet gezien. Is er actie nodig om je uit te schrijven van mailingen? (van henzelf of derden)
Ik gebruik allerlei aliassen, zodat ik bij spam eventueel in de toekomst gedag kan zeggen tegen een specifiek email adres, als er teveel spam op komt. Maar ik vind deze zaken zodanig belangrijk, dat ik geen vluchtig email adres wil gebruiken. Dus heb ik een email adres gebruik dat ik ook gebruik voor andere belangrijke diensten. Dus als er actie nodig is om mailingen te stoppen... dan lees ik dat graag!
Ik zag namelijk bij de aanmelding bij het invullen (dacht van Raisin) dat er een balonnetje werd getoond dat je bericht kon opnemen met klantenservice@... om te uit te schrijven voor mailingen. Normaliter zet ik vinkjes zorgvuldig aan of uit, als ik die zie bij aanmeldingen. Maar dat was dus geen vinkje en een soortgelijk vinkje heb ik nu niet gezien. Is er actie nodig om je uit te schrijven van mailingen? (van henzelf of derden)
Ik gebruik allerlei aliassen, zodat ik bij spam eventueel in de toekomst gedag kan zeggen tegen een specifiek email adres, als er teveel spam op komt. Maar ik vind deze zaken zodanig belangrijk, dat ik geen vluchtig email adres wil gebruiken. Dus heb ik een email adres gebruik dat ik ook gebruik voor andere belangrijke diensten. Dus als er actie nodig is om mailingen te stoppen... dan lees ik dat graag!
Mooie stijging, scheelt toch weer een aantal euro in de maand.
Verschil wordt onderhand echt te groot met m’n NN rekening..
Rabo nog 1% ..FabianGTI schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:20:
[...]
Mooie stijging, scheelt toch weer een aantal euro in de maand.![]()
Verschil wordt onderhand echt te groot met m’n NN rekening..
Wat denkt men daar.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
€ 35 / jaar voor elke € 10 K. Niet heel veel, maar alles is lekker.FabianGTI schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:20:
[...]
Mooie stijging, scheelt toch weer een aantal euro in de maand.
Scheelt € 85 / jaar voor elke € 10 K (LPB vs NN). 5 minuten voor het overboeken, eventueel 15 voor een rekening openen. Mooi uurloon ...Verschil wordt onderhand echt te groot met m’n NN rekening..
Even een klein vraagje over hoe jullie hierover nadenken.
Ik heb een mooi bedrag opzij staan dat ik momenteel over verschillende spaarinstanties verspreid heb.
Nu zie ik dat Openbank een mooie welkom spaarrekening heeft van 3% op jaarbasis, maandelijks uitbetaald (mooi rente op rente effect)
Leaseplanbank verhoogt zijn rente naar 1.85%, ook maandelijks uitbetaald.
Dan spreek ik wel over flexibel sparen en geen deposito's!
Andere instanties heb ik nog niet zozeer bekeken maar er zijn misschien nog betere.
Hoe zouden jullie je geld verdelen?
Stel dat we met een bedrag van 100.000 euro rekenen om het gemakkelijk te houden.
50K bij OB
40K bij LPB
10K bij je huisbank voor onvoorziene zaken?
Of zouden jullie 90K bij OB plaatsen om zo de hogere rente mee te pakken?
Ik heb een mooi bedrag opzij staan dat ik momenteel over verschillende spaarinstanties verspreid heb.
Nu zie ik dat Openbank een mooie welkom spaarrekening heeft van 3% op jaarbasis, maandelijks uitbetaald (mooi rente op rente effect)
Andere instanties heb ik nog niet zozeer bekeken maar er zijn misschien nog betere.
Stel dat we met een bedrag van 100.000 euro rekenen om het gemakkelijk te houden.
50K bij OB
40K bij LPB
@Asterion 100k bij Advanzia. Luxemburgs DGS tot 100k is goede bescherming.
Openbank vraag boven transacties van ik geloof 5k wel om telefonische bevestiging (na 6 mnd boven de 20k dacht ik gelezen te hebben). Dus als je dat bezwaarlijk vindt kan dat ook nog meewegen.Asterion schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:44:
10k bij je huisbank.Asterion schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:44:
50K bij OB
40K bij LPB
Dan 90k overboeken naar LPB en maandelijkse 5k-7,5k in 1 jarige deposito stoppen (nu 2,5%).
Mijn eerste deposito is 0,85% en de laatste is 2,5%
Betaal nu een groot deel van de hypotheekrente (incl hra

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 23-06-2023 11:53 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Afhankelijk van je plannen voor de nabije toekomst.Asterion schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:44:
...
50K bij OB
40K bij LPB
5K bij huisbank is meer dan zat - is alleen voor instante paniek. Gewone aankopen kun je het geld gewoon overboeken (tot 1 dag)
Als je niets/weinig direct nodig hebt een deel op vrij opneembaar. De rest in één of meerdere deposito's.
Ladder (in één keer 1+2+3+x jaar deposito's openen) of periodiek (elke X maanden een 1- of 2-jaars deposito).
Ik heb de laatste dagen dit topic wat bijgelezen en ondertussen is mijn Raisin account geactiveerd. Ik dacht helemaal klaar te zijn om zowel mijn eerste deposito als mijn eerste buitenlandse spaarrekening te openen. Na de goede reacties op de laatste pagina('s) over Advanzia en wat negatieve comments in het Openbank topic over missende rente betalingen waar men achteraan moet etc is mijn keus gevallen op Advanzia.
Wat schetst echter mijn verbazing, ik zie die bank helemaal niet in mijn Raisin opties. Heb ik nu net de bank uitgekozen die je wel gewoon zelf via hun website moet afsluiten en waar Raisin niet als tussenweg kan worden gebruikt of zie ik iets (doms ) over het hoofd?
Wat schetst echter mijn verbazing, ik zie die bank helemaal niet in mijn Raisin opties. Heb ik nu net de bank uitgekozen die je wel gewoon zelf via hun website moet afsluiten en waar Raisin niet als tussenweg kan worden gebruikt of zie ik iets (doms ) over het hoofd?
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Misschien heeft de betreffende banktwit schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:04:
Ik heb de laatste dagen dit topic wat bijgelezen en ondertussen is mijn Raisin account geactiveerd. Ik dacht helemaal klaar te zijn om zowel mijn eerste deposito als mijn eerste buitenlandse spaarrekening te openen. Na de goede reacties op de laatste pagina('s) over Advanzia en wat negatieve comments in het Openbank topic over missende rente betalingen waar men achteraan moet etc is mijn keus gevallen op Advanzia.
een minimumbedrag? tip: stel in de Raisin app, bij het zoeken, een hoger bedrag in. Misschien komt de bank van jouw keuze er dan wel uit.
Adanzia vind je niet Raisin.Olifant123 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:06:
[...]
Misschien heeft de betreffende bank
een minimumbedrag? tip: stel in de Raisin app, bij het zoeken, een hoger bedrag in. Misschien komt de bank van jouw keuze er dan wel uit.
https://www.advanziakonto.com/Home
Aan zoiets 'stoms' dacht ik idd ook maar dat heb ik al geprobeerd. "Advanzia" staat ook helemaal niet bij Partner banken als ik hier kijk: https://www.raisin.nl/banken/. Ik heb ook de Advanzia site al gecheckt want ik begin te vermoeden dat er een soort spreektaal naam is voor eenk bank die ik alleen met zijn formele naam in de tool kan vinden oid . Het probleem zit ongetwijfeld aan mijn kant, maar helaas nog niet gevonden.Olifant123 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:06:
[...]
Misschien heeft de betreffende bank
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Wel lastig als je ineens geld nodig hebt. Vooral als dat op vrijdagavond zou zijn. Kun je lekker tot op zijn minst maandagmorgen op het geld wachten.Pistachenootje schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:46:
@Asterion 100k bij Advanzia. Luxemburgs DGS tot 100k is goede bescherming.
@Asterion ligt zoals anderen ook aangeven wat je plannen zijn en hoe "risico" avers je bent. Wil je geld in het buitenland zetten (OpenBank)? Wil je snel over meer geld bezitten (LPB doet instant payments tot 10k, maar grotere bedragen kun je splitten)? Wil je evt een tweede/backup betaalrekening incl. pas (zit bij OpenBank).
Zelf zou ik waarschijnlijk eerder spreiden en een bank met hogere rente erbij nemen. Kleine buffer (1-5k) bij de huisbank. Grotere buffer (~10k) bij LPB (leuke rente + IP). En dan het overgrote deel bij OpenBank + een andere spaarrekening of eventueel deposito (bv iets bij Raisin, vrij opneembaar of depisito, of bij BigBank).
Uiteraard onder voorwaarde dat buitenland "ver weg" geen probleem is.
Wil je het dichter bij huis houden is Lloyds Bank nog een optie. Duits (DGS, NL klantenservice + IBAN), en vanaf 1 juli 2% rente (vast, geen actie). Is Duitse taal geen issue kun je ook kijken naar Advanzia (Luxemburgse bank/DGS) die 3,25%(?) nu als actierente heeft, en IIRC zijn er nog wat Duitse (DGS) opties. Of Raisin + Renault (Frans DGS) die nu 2,40% hebben (vast, geen actie)
Ah dat was het dus toch. Raisin heeft voor deze bank geen zin. Got it. Dank!Carfanatic schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:13:
[...]
Adanzia vind je niet Raisin.
https://www.advanzia.com/de-de/
98K Advanzia (3,25 procent vrij opneembaar) en 2k huisbank.Asterion schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:44:
50K bij OB
40K bij LPB
Banco Progetto is de eerste bank die 4,00% biedt bij een 1 jaars-deposito:
6 maanden 3,60 %
1 jaar 4,00 %
2 jaar 4,10 %
3 jaar 4,20 %
Ook Inbank, Nordax en Fjord verhogen diverse deposito's, mooie dag
6 maanden 3,60 %
1 jaar 4,00 %
2 jaar 4,10 %
3 jaar 4,20 %
[ Voor 20% gewijzigd door dwdd op 23-06-2023 12:31 ]
Hmm nog geen duidelijkheid over erfbelasting, maar 4% voor een jaartje is denk ik toch weer interessant om weer een deel vast te zettendwdd schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:17:
Banco Progetto is de eerste bank die 4,00% biedt bij een 1 jaars-deposito:
6 maanden 3,60 %
1 jaar 4,00 %
2 jaar 4,10 %
3 jaar 4,20 %
Voor de Advanzia mensen.
Is het ook mogelijk om vanaf de spaarrekening over te boeken naar andere rekeningen (niet-eigen-Advanzia)?
Is het ook mogelijk om vanaf de spaarrekening over te boeken naar andere rekeningen (niet-eigen-Advanzia)?
Is daar met Banco Progetto een issue over dan? Naar mijn idee een volledig Italiaanse bank die ook kantoor houdt in Italië (Milaan). Dit in tegenstelling met met BFF, een Italiaanse bank, die wat betreft haar deposito situ kantoor houdt in Spanje (Madrid) en het Spaanse recht van toepassing verklaart. Indien ik wat over het hoofd zie dan hoor ik het graagxileS schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:21:
[...]
Hmm nog geen duidelijkheid over erfbelasting.....
[ Voor 0% gewijzigd door OttiglioM op 23-06-2023 15:14 . Reden: spelling ]
Alleen naar een rekening waarmee je in het verleden een storting hebt gedaan.goodfella schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:49:
Voor de Advanzia mensen.
Nee, alleen naar de rekening waar vanaf je ooit geld hebt gestort. Of dit nou echt zo veilig is weet ik niet, want iemand kan 1 euro naar je rekening overmaken en daarna alles naar die rekening terugboeken.goodfella schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:49:
Voor de Advanzia mensen.
Edit: klopt niet wat ik hierboven zeg. Advanzia meldt het volgende:
5.1 Deposits from reference accounts
Deposits are only accepted from a bank account held in your name in a country of the European Economic
Area (EEA) and Switzerland. Deposits from third parties to your Advanzia account are not permitted. By
making a deposit you automatically create a reference account to your Advanzia account.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 1943460 op 23-06-2023 15:38 ]
Even opletten als je meer dan 85K hebt gestald bij Nordax. Kreeg hier zojuist bericht over:
Geachte spaarder,
Namens Nordax Bank informeren we u dat het totaalbedrag aan (spaar)gelden dat u kunt aanhouden op rekeningen bij de bank (hierna het “Maximale Tegoed” genoemd) is bijgesteld van € 90.000 naar € 85.000.
Maximale Tegoed bijgesteld
Overeenkomstig Artikel 6, lid 5 van Richtlijn 2014/49/EU inzake de depositogarantiestelsels, passen EU-lidstaten, die het beschermingslimiet van € 100.000 per rekeninghouder per bank omzetten in hun eigen lokale valuta, het beschermingslimiet in die lokale valuta om de vijf jaar (of indien nodig vaker) aan om te corrigeren voor bijvoorbeeld wisselkoersschommelingen. Rekeninghoudende met zulke wisselkoersschomelingen en in afwachting van een aanpassing van het beschermingslimiet in de lokale valuta door het nationale depositogarantiestelsel van Zweden, hebben onze Zweedse partnerbanken het Maximale Tegoed bijgesteld naar € 85.000.
Dat geldt dan alleen bij nieuw af te sluiten deposito's (ook bij Klarna) mag ik aannemen ?sverzijl schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:21:
Even opletten als je meer dan 85K hebt gestald bij Nordax. Kreeg hier zojuist bericht over:
[...]
Zelf geen klant, maar volgens mij heb ik hier, meermaals, gelezen dat die rekening wel (altijd, dus om te storten ook al) op dezelfde naam moet staan. Dus iemand anders kan niet zomaar 1 euro storten op jouw rekening en daarna de hele boel leeg trekken. Want die storting moet komen van een rekening op dezelfde naam.Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:18:
[...]
Nee, alleen naar de rekening waar vanaf je ooit geld hebt gestort. Of dit nou echt zo veilig is weet ik niet, want iemand kan 1 euro naar je rekening overmaken en daarna alles naar die rekening terugboeken.
Dat durf ik niet te zeggen. Bij Nordax heb ik geen deposito, dus is het een kwestie van wat 'afromen'. Bij deposito's gaat dat normaliter niet. Bij Klarna heb ik nog wel een deposito, maar die zit onder deze max.dwdd schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:26:
[...]
Dat geldt dan alleen bij nieuw af te sluiten deposito's (ook bij Klarna) mag ik aannemen ?
Dat zou top zijn! Zal dit eens verder uitzoeken. Bedankt voor de tip!RobertMe schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:27:
[...]
Zelf geen klant, maar volgens mij heb ik hier, meermaals, gelezen dat die rekening wel (altijd, dus om te storten ook al) op dezelfde naam moet staan. Dus iemand anders kan niet zomaar 1 euro storten op jouw rekening en daarna de hele boel leeg trekken. Want die storting moet komen van een rekening op dezelfde naam.
Edit gevonden:
5.1 Deposits from reference accounts
Deposits are only accepted from a bank account held in your name in a country of the European Economic
Area (EEA) and Switzerland. Deposits from third parties to your Advanzia account are not permitted. By
making a deposit you automatically create a reference account to your Advanzia account.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 1943460 op 23-06-2023 15:36 ]
Ja, bellen werkt beter. Spreken gewoon Engels en nemen meestal vrij vlot de telefoon aan.Max_72 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:17:
Advanzia is wel vrij slecht in het reageren op mailberichten lijkt het, ik heb maandag een mail verstuurd en er nog geen reactie op ontvangen... Iemand ervaring mee?
ik heb vorige week donderdag, en afgelopen maandag gemaild, nog geen reactie.
Nog maar een reminder sturen.
Nog maar een reminder sturen.
Ooit 1 keer gemaild en toen rond 4 a 5 dagen reactie ontvangen. Vind ik dikke prima voor een bank. Als het haast heeft kan je beter bellenMax_72 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:17:
Advanzia is wel vrij slecht in het reageren op mailberichten lijkt het, ik heb maandag een mail verstuurd en er nog geen reactie op ontvangen... Iemand ervaring mee?
Vandaag blijkbaar niet, hang al meer dan 16 minuten in de wacht zonder enige info, en hiervoor ook al een keer ruim 5 minuten. Krijg het idee dat er geen engels sprekend iemand aanwezig is vandaag...Pistachenootje schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:00:
[...]
Ja, bellen werkt beter. Spreken gewoon Engels en nemen meestal vrij vlot de telefoon aan.
Gisterochtend 0,10 overgemaakt van mijn NL rekening naar Advanzia om te kijken of ik dat terug zie in mijn account maar tot heden nog niks. Durf het nog niet aan om de rekening te gaan 'loaden'
Ook al diverse emails gestuurd maar nada noppes niente.
Het is dat ze zo'n goede rente bieden anders was ik al lang weer weg hier....
Je hebt gisteren 10 cent overgemaakt en je hebt al meerdere malen gebeld en gemaild hierover?sanook schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:28:
[...]
Gisterochtend 0,10 overgemaakt van mijn NL rekening naar Advanzia om te kijken of ik dat terug zie in mijn account maar tot heden nog niks. Durf het nog niet aan om de rekening te gaan 'loaden'
Ook al diverse emails gestuurd maar nada noppes niente.
Ik zou zeggen wacht ff rustig af. Zal er maandag of dinsdag vast zijn.
Nee, vandaag 1e keer geprobeerd te bellen hierover. Emails waren met andere vragen, vanaf afgelopen maandag.Pistachenootje schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:33:
[...]
Je hebt gisteren 10 cent overgemaakt en je hebt al meerdere malen gebeld en gemaild hierover?
Ik zou zeggen wacht ff rustig af. Zal er maandag of dinsdag vast zijn.
Voor die aktie van 3,25% moet je voor 1 juli 5000 euro op de rekening hebben staan. In dit tempo gaat dat niet lukken....
[ Voor 13% gewijzigd door sanook op 23-06-2023 16:35 ]
Gisteren geld overgemaakt, is nog niet verwerkt.. ik vermoed dat dat vanwege die storing (error 500) nog niet alles bijgewerkt is.
Je kan iig weer inloggen.
Of het wel of niet tijdig verwerkt/ontvangen is (zou valutadatum gisteren moeten zijn)
kan je pas checken met het nieuwe statement, en dat duurt nog wel 2 weken.
Vandaag ook nog 3k overgemaakt, met 3,4% loop je wel wat mis als het vertraagd verwerkt is/word.
Dan ga ik toch wel ff claimen bij ze.
Normaliter als je voor 9 uur overmaakt, is het dezelfde dag binnen bij Advanzia, alleen de mail volgt een werkdag later
Je kan iig weer inloggen.
Of het wel of niet tijdig verwerkt/ontvangen is (zou valutadatum gisteren moeten zijn)
kan je pas checken met het nieuwe statement, en dat duurt nog wel 2 weken.
Vandaag ook nog 3k overgemaakt, met 3,4% loop je wel wat mis als het vertraagd verwerkt is/word.
Dan ga ik toch wel ff claimen bij ze.
Normaliter als je voor 9 uur overmaakt, is het dezelfde dag binnen bij Advanzia, alleen de mail volgt een werkdag later
De Inbank (via raisin) om hoog naar 3.85% voor een jaar vast. De overige looptijden hebben ze niet gewijzigd en daarmee staan ze veel lager op de lijst.
Progetto is omhoog gegaan van 3.55 naar 3.60% voor 6 maanden vast.
Progetto is omhoog gegaan van 3.55 naar 3.60% voor 6 maanden vast.
[ Voor 41% gewijzigd door Knakenpoetser op 23-06-2023 18:03 ]
Heb de volgende vraag.
Ik heb een rekening geopend bij Advanzia en daarop 5001 Euro gestort.
Ik ben dus nu klant.
Hiervoor krijg ik een rente van 3,25%.
Nu vroeg ik me af: als ik volgende week als bestaande klant bijv nogmaals minimaal 5000 Euro stort voor 1 juli, krijg ik dan 3,4% actie rente?
Wie kan hierover iets zeggen?
Hartelijk dank.
Ik heb een rekening geopend bij Advanzia en daarop 5001 Euro gestort.
Ik ben dus nu klant.
Hiervoor krijg ik een rente van 3,25%.
Nu vroeg ik me af: als ik volgende week als bestaande klant bijv nogmaals minimaal 5000 Euro stort voor 1 juli, krijg ik dan 3,4% actie rente?
Wie kan hierover iets zeggen?
Hartelijk dank.
Teveel bunq concurrentie denk ikTrishul schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:01:
Mooi om te zien, dit keer een stap van 0,35% omhoog in een keer bij LPB. Dat heb ik al lang niet meer gezien, ze verhoogden telkens met 0,25%.
Die zijn overigens erg stil. Logisch want geen reden om te bewegen . Hogere is allemaal buitenland
Waarom zit Bunq nu dan op 2,01%? Toen ze naar 2,01% gingen hadden ze lang geen concurrentie in Nederland. Maar concurrerende ze wel met de buitenlandse banken (Renault & BigBank zaten toen ook rond de 2%). Intussen zijn ze ruim ingehaald door het buitenland, en worden ze ook al bijna bijgehaald door Nederlandse banken (en niet zo ver weg buitenland banken zoals Lloyds).xxxMaverick schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 18:11:
[...]
Teveel bunq concurrentie denk ik
Die zijn overigens erg stil. Logisch want geen reden om te bewegen . Hogere is allemaal buitenland
Denk eerder dat het met het business model te maken heeft. Want Bunq had al aangegeven dat ze het geld gewoon voor 3,xx% stallen bij de ECB en dus 1,xx% voor hun is. Waarbij ze natuurlijk zullen zoeken naar een balans waarbij ze met zo weinig mogelijk rente(verhogingen) wel aantrekkelijk blijven.
En na de initiële "klappen" tot die 2,01% zullen ze ook wel heel wat klanten hebben aangetrokken die weer in slaap zijn gevallen en denken "is nog steeds het dubbele van de grootbank".
Voorheen zat ik bij de ING en ben vooralsnog blij met de 2.01% bij Bunq, maar tussen de slaapjes door hou ik dit forum wel dagelijks in de gaten en zie dat de buitenlandse banken steeds verder omhoog gaan. Ik geef Bunq nog een paar weken maar als het verschil te groot wordt, zeg bijvoorbeeld 0,4 of meer, dan ga ik ook internationaal via raisin.RobertMe schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 18:34:
Waarbij ze natuurlijk zullen zoeken naar een balans waarbij ze met zo weinig mogelijk rente(verhogingen) wel aantrekkelijk blijven.
En na de initiële "klappen" tot die 2,01% zullen ze ook wel heel wat klanten hebben aangetrokken die weer in slaap zijn gevallen en denken "is nog steeds het dubbele van de grootbank".
Renault geeft sinds gisteren 2,40% rente. Ga je nog op die 0,01% wachten, of begin je met aanvragen?grun93 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 18:54:
[...]
Voorheen zat ik bij de ING en ben vooralsnog blij met de 2.01% bij Bunq, maar tussen de slaapjes door hou ik dit forum wel dagelijks in de gaten en zie dat de buitenlandse banken steeds verder omhoog gaan. Ik geef Bunq nog een paar weken maar als het verschil te groot wordt, zeg bijvoorbeeld 0,4 of meer, dan ga ik ook internationaal via raisin.
Dit topic is gesloten.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling