Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.221.873 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:00:
[...]

Bunq doet toch ook geen instant payments?
Van Bunq naar Rabobank is instant payment, echt direct. Buitenlandse rekening geen ervaring mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:19:
Helaas gaat het in dit geval om VW bank, iemand ervaring daarmee (qua bellen)? Die reageren in ieder niet op e-mails, contactformulieren, wachtwoord vergeten aanvragen (omdat aangeleverde wachtwoord niet werkt). Hopelijk werkt bellen wel. Januari aanvraag gedaan en nog 0 response gehad op elke poging om in contact te komen (ongeveer 10 pogingen gewaagd). Ga het account dus ook opzeggen.
Mijn ervaring met hen is slecht. Ze zijn wel vriendelijk bij het afwikkelen van de rekeningaanvraag (maar na een tijd corresponderen wel passief aggressief), ze werken niet pragmatisch mee om een probleem op te lossen. Ze zijn puur gericht op de Duitse situatie en ze luisteren niet als je zegt dat iets niet zo werkt in dit land. Bovendien accepteerden ze een zogeheten gelegaliseerde handtekening van lokale Nederlandse overheid niet! Dat is onverklaarbaar als ze wel hetzelfde van een notaris (wat natuurlijk veel te duur is) of een belastingadviseur accepteren. Ze vragen ook nog een stempel.

Ze denken dat een bank in Nederland wel even een formulier voor ze ondertekent bij wijze van authenticatie. Ik ken geen enkele bank die dat doet en als ze het doen vragen ze er grof geld voor.

Ze gaven de laatste keer op mijn klacht een antwoord via een bericht waarvoor je moet inloggen. Maar ik heb nog geen inloggegevens! Pff. De reactietijd via email is gemiddeld 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Bunq doet toch ook geen instant payments? (Op easy savings rekening). Dus dan had je er überhaupt al niet aan moeten beginnen ;)
Met ING in ieder geval wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Bunq doet toch ook geen instant payments? (Op easy savings rekening). Dus dan had je er überhaupt al niet aan moeten beginnen ;)

Daarnaast zijn er meer banken met dezelfde aantrekkelijke rente en andere voordelen. Renault bij Raisin biedt ook de mogelijkheid om natuurlijk andere spaarproducten af te nemen (met nog hogere rente), en bij OpenBank heb ik meteen een gratis tweede / backup betaalrekening incl. mobiel betalen zonder Google Pay.
En het "geen NL IBAN" argument snap ik ook niet. Het is een spaarrekening, liefst kan ik daarvan alleen geld over maken naar mijn eigen rekening (en anderen wel naar mij :+). En daarvoor maakt de IBAN natuurlijk niet uit. En al ging het om een betaalrekening, IBAN discriminatie is in Europa wettelijk verboden.

Edit:
En gezien je reageert op mijn post waarin ik LPB & Lloyds benoem. Ja, spaarrekeningen zijn wellicht een uitwisselbare commodity. En ja, die twee had ik al voordat Bunq wist dat er iets als rente bestond. Want Bunq is zich pas als spaarbank gaan profileren in december? Toen LPB, Lloyds en NIBC al een rente van ik gok 0,50% hadden. Toen werd Bunq wakker en zijn ze van de 0,01% of zo af gestapt. (Overigens heb ik alle drie al een aantal jaren, en niet pas sinds de rentestijgingen).
Het was niet aanvallend bedoelt, maar gewoon een oprechte vraag. Ben zelf net bezig geweest om alles bij LPB over te hevelen naar Bunq.

Vond het gewoon een gek argument om als pluspunt voor Lloyds het Duitse DGS te benoemen, terwijl Bunq onder het Nederlandse DGS valt. Lood om oud ijzer imho.

Openbank wel naar gekeken, maar valt onder Santander, en Spanjaarden en financiën vertrouw ik minder. VW bank klonk aantrekkelijk, maar gezien een paar mensen al posten over gebrekkige communicatie en rare eisen (notaris verklaringen etc?) skip ik die voorlopig.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
Jeroenneman schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:35:
[...]

Het was niet aanvallend bedoelt, maar gewoon een oprechte vraag. Ben zelf net bezig geweest om alles bij LPB over te hevelen naar Bunq.

Vond het gewoon een gek argument om als pluspunt voor Lloyds het Duitse DGS te benoemen, terwijl Bunq onder het Nederlandse DGS valt. Lood om oud ijzer imho.

Openbank wel naar gekeken, maar valt onder Santander, en Spanjaarden en financiën vertrouw ik minder. VW bank klonk aantrekkelijk, maar gezien een paar mensen al posten over gebrekkige communicatie en rare eisen (notaris verklaringen etc?) skip ik die voorlopig.
Check ook eens dit artikel: https://www.financieelona...itenland-en-erfbelasting/

Ik zou het graag willen maar spaarrekeningen zijn in mijn optiek echt geen commodity en moet je zorgvuldig uitkiezen. Zelfde geldt voor beleggingsrekeningen. Doe je dat niet dan kunnen jij of je nabestaanden nog wel eens voor verrassingen komen te staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mrmrmr schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:06:
[...]

Ze zijn puur gericht op de Duitse situatie en ze luisteren niet als je zegt dat iets niet zo werkt in dit land.
Misschien een goede les voor iedereen die veel moeite doet om bij een buitenlandse bank een rekening te openen voor een beetje meer rendement, maar het vreemd vinden als deze banken zich niet aan hun lokale situatie aanpassen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:03:
[...]

Misschien een goede les voor iedereen die veel moeite doet om bij een buitenlandse bank een rekening te openen voor een beetje meer rendement,
Een spaarrekening, geen betaalrekening. Mijn ervaring met andere buitenlandse banken is veel beter dan met de VolkswagenBank.
maar het vreemd vinden als deze banken zich niet aan hun locale situatie aanpassen.
Uiteraard moet een bank geen onredelijke tot onhaalbare eisen stellen als ze buitenlandse spaarders aannemen en zich verdiepen in de lokale mogelijkheden. Met name hoe authenticatie werkt in het buitenland en niet zomaar aannemen dat het elders ook werkt zoals in eigen land. Dat is kortzichtig en onprofessioneel.

[ Voor 8% gewijzigd door mrmrmr op 22-04-2023 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Jeroenneman schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:35:

Gewoon bij de Nederlandse grootbanken blijven, die zijn wel betrouwbaar. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-09 17:20
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:19:
[...]

Helaas gaat het in dit geval om VW bank, iemand ervaring daarmee (qua bellen)? Die reageren in ieder niet op e-mails, contactformulieren, wachtwoord vergeten aanvragen (omdat aangeleverde wachtwoord niet werkt). Hopelijk werkt bellen wel. Januari aanvraag gedaan en nog 0 response gehad op elke poging om in contact te komen (ongeveer 10 pogingen gewaagd). Ga het account dus ook opzeggen.
Waarom bel je ze niet zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Zonnegeer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:07:
[...]
Communicatie met Advanzia vind ik helemaal niet verkeerd. Er wordt snel gereageerd op emails en telefonisch kontakt kan in Engeles, Frans en Duits.
Ik ook. Prima ervaringen met communicatie met Advanzia, zowel telefoon (snel) als email (wat trager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:37
mrmrmr schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:20:. Met name hoe authenticatie werkt in het buitenland en niet zomaar aannemen dat het elders ook werkt zoals in eigen land. Dat is kortzichtig en onprofessioneel.
En Duits :+

Maar een gelegaliseerde handtekening, dat is toch per definitie iets van een notaris? Anders heb je enkel een handtekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:52
DappereDodo schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 06:32:
[...]

En Duits :+

Maar een gelegaliseerde handtekening, dat is toch per definitie iets van een notaris? Anders heb je enkel een handtekening.
Nee, daarvoor kun je (ook) bij je gemeente terecht. Zie bijvoorbeeld Amsterdam.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:34
Amsterdam is wel duur! Gelukkig kan je een handtekening zelfs in elke gemeente in Nederland laten legaliseren. Ook voor buitenlandse spaarbanken. Dit hoeft dus niet per se in de gemeente waar je woont. Gratis is het echter nergens.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Meer info op websites van gemeenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu een Welkom Spaarrekening bij Openbank met 2% rente. Ze zeggen dat het 2,5% is geworden, ook bij bestaande klanten, maar weinig vertrouwen in.

Advanzia is een optie, maar lees ook dat de ECB nog aangeeft rente te gaan verhogen. Als ik nu Advanzia open krijg ik 6 maanden 3%. Is het niet verstandig om nog even 2 of 3 maanden af te wachten of er nog renteverhogingen komen alvorens een rekening te openen ergens?

VW Bank had ik al geopend, maar vind het echt een flutbank met allerlei apps en geen communicatie of slechte bereikbaarheid. Raisin nog als alternatief, maar die blijven steken rond de 2% vrij opneembaar.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nieuws van de J&T Direktbank:
wir freuen uns Ihnen mitteilen zu können, dass die J&T Direktbank ab dem 26.04.2023 den Zinssatz für das J&T Tagesgeld von 2,5% auf 3,0% p.a. anheben wird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
fsfikke schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:40:
Nieuws van de J&T Direktbank:

[...]
Kunnen Nederlanders daar terecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Pistachenootje schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:51:
[...]

Kunnen Nederlanders daar terecht?
Van de website:

“Sie haben einen angemeldeten Wohnsitz in Deutschland”

Nee dus. Tenzij je daar familie hebt of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

GioStyle schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 01:16:
[...]

Dat heb ik in een ander bericht al benoemd, dat ik juist daarom bij partijen als LPB of Bunq uitkom.

En omdat de Nederlandse grootbanken natuurlijk niets voorstellen qua rente.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Bar_en_boos schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:07:
[...]

Van de website:

“Sie haben einen angemeldeten Wohnsitz in Deutschland”

Nee dus. Tenzij je daar familie hebt of iets dergelijks.
Met "angemeldet" wordt denk ik een registratie bij de gemeente bedoeld. Dat kan gevolgen hebben voor belastingen.

Sommige bezorgers in Duitsland bezorgen niet als de naam van de geaddresseerde niet overeenkomt met het naamplaatje naast de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
vipo10 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:14:
[...]

LPB is vandaag naar 1,5% gegaan. Verhoging Lloyds lijkt reactie daarop. Overweeg wel Lloyds nu omdat ze systematisch op LPB voor lopen. Zit nu bij LPB.
Op dit moment (totdat Lloyds de verhoging doorvoert) is echter YapiKredi de bank met een hogere rente, van 1,60%. Ik sluit niet uit dat die ook nog reageert met een verhoging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:24
TonyMontana schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:03:
[...]

Ok, zo kun je het dus laten oplopen tot bijna 7 maanden.
Dank voor je snelle reactie
En nu weten we het zeker

//
The interest rate of 3% will be granted as of 19/04/2023, which was the date of your payment of the minimum amount, until the 31/10/2023.
//

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyMontana
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-01 17:19
Juan schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 14:40:
[...]

En nu weten we het zeker

//
The interest rate of 3% will be granted as of 19/04/2023, which was the date of your payment of the minimum amount, until the 31/10/2023.
//
Dat is mooi.

Kreeg vanochtend (op zaterdag dus...) een mail dat mijn Advanzia rekening toegekend is.
De aanvraag afgerond na precies een week. Daar kan VW niet aan tippen...
Daarbij inderdaad de info dat de rekening pas na 2 werkdagen online kan worden "geopend".

Met de eerste storting wacht ik dus tot 2 mei, de 3% rente is geldig tot het einde van de 6e maand,
dat zal dus 30 november zijn.

Dank voor je bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:18
Wat doen sommige banken toch schimmig over de rente die na een actie geldt. De 3% bij Advanzia is wel heel erg aantrekkelijk (voor de eerste zes maanden), maar lees ik het nou goed, na heel lang zoeken, dat het daarna 1,1% is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 15:24
rowicom schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:31:
Wat doen sommige banken toch schimmig over de rente die na een actie geldt. De 3% bij Advanzia is wel heel erg aantrekkelijk (voor de eerste zes maanden), maar lees ik het nou goed, na heel lang zoeken, dat het daarna 1,1% is?
Op de aanmeldpagina staat bij de rente een sterretje
Onder aan die pagina staat bij de uitleg van het sterretje een link
De gelinkte pagina bevat de uitleg - slechts 2 alinea's tekst ...
Kan dat niet echt schimmig noemen, of dat je daar nu zo naar zoeken moet.
Plus dat het hier in dit forum al diverse malen gemeld is ...

Na de actieperiode gaat Volkswagen terug naar 0,65% en Consorsbank naar 0,60%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
THE_BASE schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:11:
Nu een Welkom Spaarrekening bij Openbank met 2% rente. Ze zeggen dat het 2,5% is geworden, ook bij bestaande klanten, maar weinig vertrouwen in.
Bij de volgende rentebetaling gewoon even in de app bij Afwikkeling kijken - daar staat bij de betaling netjes het gebruikte percentage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:18
GroteVoet459 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:28:
[...]

Op de aanmeldpagina staat bij de rente een sterretje
Onder aan die pagina staat bij de uitleg van het sterretje een link
De gelinkte pagina bevat de uitleg - slechts 2 alinea's tekst ...
Kan dat niet echt schimmig noemen, of dat je daar nu zo naar zoeken moet.
Plus dat het hier in dit forum al diverse malen gemeld is ...

Na de actieperiode gaat Volkswagen terug naar 0,65% en Consorsbank naar 0,60%
Kun je me vertellen waar dat sterretje dan staat op deze https://www.advanziakonto.com/Application_Step1 aanmeldpagina? Ik heb het over Advanzia hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:32:
[...]

Bij de volgende rentebetaling gewoon even in de app bij Afwikkeling kijken - daar staat bij de betaling netjes het gebruikte percentage
Kun je vertellen waar ik dat precies vindt? Als ik op de transactie klik zie ik enkel iets van certificaten.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:14
THE_BASE schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:43:
[...]

Kun je vertellen waar ik dat precies vindt? Als ik op de transactie klik zie ik enkel iets van certificaten.
Dit komt zo ongeveer wekelijks voorbij in het OpenBank topic, volgens mij heb je vanmorgen nog gereageerd net voor of na een post van mij in het OB topic waarin die uitleg staat.

spoiler:
In de app linksboven het hamburgermenu, Documentatie, Rekeningafwikkeling. En dan dus het document van die maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 06:05
Waarom doen jullie die moeite voor 6 a 7 maanden tegen 3%?

Bij bijvoorbeeld big bank is 1 jaar vast 3,2%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Omdat een deposito niet te vergelijken is met een spaarrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bulldock schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:48:
Waarom doen jullie die moeite voor 6 a 7 maanden tegen 3%?

Bij bijvoorbeeld big bank is 1 jaar vast 3,2%.
Vrij opneembaar vs deposito / vastzetten is natuurlijk ook nogal een verschil. Daarnaast zijn er ook (voldoende) depositos van 6 maanden die niet aan die rente tippen. * RobertMe heeft een 6 maanden deposito aan 2,50%.

Niet dat ik mij zelf vervolgens de moeite doe om op elke actie te springen. Maar dat zijn bij mijn weten zo'n beetje de beweegredenen voor dat hoppen van acties.

Trouwens is 3,2% voor 1 jaar vast dan ook laag, Banca Progetto geeft 3,5% voor 1 jaar deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:48:
[...]

Dit komt zo ongeveer wekelijks voorbij in het OpenBank topic, volgens mij heb je vanmorgen nog gereageerd net voor of na een post van mij in het OB topic waarin die uitleg staat.

spoiler:
In de app linksboven het hamburgermenu, Documentatie, Rekeningafwikkeling. En dan dus het document van die maand.
Super, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
rowicom schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:31: De 3% bij Advanzia is wel heel erg aantrekkelijk (voor de eerste zes maanden), maar lees ik het nou goed, na heel lang zoeken, dat het daarna 1,1% is?
In de praktijk maak je grote kans dat je een hogere rente krijgt. Ik krijg nog altijd 2% terwijl mijn actie periode eigenlijk al was afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyMontana
Cyclonist schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:43:
[...]

Ook goed om te weten:
"Profitieren Sie 6 Monate von 3,00 % Zinsen p. a. auf Ihr Tagesgeld.

Sie wollen sich den Zinssatz für 12 Monate sichern?
Erfüllen Sie in den ersten 4 Monaten nach Start Ihres Tagesgeldkontos eine der beiden Bedingungen:
- Sparplan anlegen und aktiv besparen – das geht schon ab einer Sparrate von 10 Euro."
6 maanden tegen 3% voor een vrij opneembare rekening is natuurlijk prima.
Verlenging naar 12 maanden lijkt me ook vrij eenvoudig door het openen van een spaarplan
voor 10 euro per maand.

Maar je kunt alleen een Spaarrekening (Tagesgeldkonto) krijgen als je een Beleggingsrekening (Wertpapierdepot) opent. Zie screenshot hieronder.

Ik vind geen informatie of je daar ook iets mee zou moeten doen. Lijkt op de Trade Republic constructie?
Heeft iemand een rekening bij Consorsbank die weet hoe dit werkt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9a24dQg7dsY4UQ0H2vBsWr3UMIs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dmk38DQfUNWoNUWn7lIugHco.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pistachenootje schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:55:
[...]

Die verklaring heb ik gezien. Ik zie echter geen info over bewijs van woonadres. Waar moet dat aan voldoen? Kan een Nederlandstalige energie rekening voldoen?
Volgens puntje 2 eigenlijk niet.
2 aus dem Nachweis muss eindeutig der Wohnsitz im Ausland hervorgehen. Bei Ländern ohne Meldepflicht kann alternativ eine Kopie der Gas-, Wasser-, Strom- oder Telefonrechnung eingereicht werden.
Ik een internationaal uittreksel van de gemeente gebruikt die ik nog had.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 23-04-2023 10:50 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fractus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09-2024
Voor de mensen die graag 1-jarige deposito's hebben: LHV biedt nu 3,45 voor 1 jaar deposito via Raisin. Je kon natuurlijk al 3,5% krijgen met Banco Progretto, maar LHV kun je al afsluiten vanaf 500eu, ipv 10.000eu minimum bij Banco Progretto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
fractus schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:04:
Voor de mensen die graag 1-jarige deposito's hebben: LHV biedt nu 3,45 voor 1 jaar deposito via Raisin. Je kon natuurlijk al 3,5% krijgen met Banco Progretto, maar LHV kun je al afsluiten vanaf 500eu, ipv 10.000eu minimum bij Banco Progretto.
€500 is anderzijds natuurlijk ook niet echt een bedrag waarbij bv 2% extra rente veel is, zijnde €10 extra dus. (2% verschil als zijnde bv 1,5% spaarrente die je vrij makkelijk in / rondom NL kunt ontvangen op een vrij opneembare spaarrekening).

Maar dit is natuurlijk ook interessant voor Banca Progetto spaarders. Immers geeft het extra spreiding, omdat dit zowel een andere bank is maar ook nog eens een Estse bank en dus geen exposure aan Italië zal hebben. Toch zelf ook eens even op inlezen dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Voor mij betekent het dat ik niet nog een maand hoef te wachten tot het vakantiegeld er is om dat minimum van 10k te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 17:11
Ik zou graag de Rabobank doelspaarrekening van onze 2 dochters stopzetten ,1 rekening geen opnamekosten en van de ander 300 euro.
Ik zou graag een deposito voor ze af willen sluiten van 10 jaar voor 3% bij centraal beheer maar volgens mij kan dit pas vanaf 18 jaar.
Hoe zou ik dit toch kunnen regelen zonder later problemen te krijgen met de belasting omdat het dan onder giften valt als ik het op m’n eigen naam open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 03:45
RobertMe schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:23:
[...]
Maar dit is natuurlijk ook interessant voor Banca Progetto spaarders. Immers geeft het extra spreiding, omdat dit zowel een andere bank is maar ook nog eens een Estse bank en dus geen exposure aan Italië zal hebben. Toch zelf ook eens even op inlezen dus :p
Inderdaad, zeker interessant om te kunnen afwisselen met Progetto / Italië.
Voor 6 maanden deposito geldt ongeveer hetzelfde (3,05 LHV, 3,10 Progetto).

Ik denk persoonlijk dat 6 maanden deposito's toch net iets interessanter zijn momenteel dan die van een jaar, omdat de rentes waarschijnlijk nog wel even blijven stijgen. En wat je extra krijgt voor twee keer zo lang vast zetten is 'maar' 0,4%.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Exar schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:01:
[...]
Ik denk persoonlijk dat 6 maanden deposito's toch net iets interessanter zijn momenteel dan die van een jaar, omdat de rentes waarschijnlijk nog wel even blijven stijgen.
Dan kun je beter bij Advanzia en Volkswagen terecht. Vrij opneembaar en rentes van 3 en 3.1% gegarandeerd voor 6 maanden. Luxemburg en Duitsland hebben hogere rating dan Italië en Estland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:38:
[...]

Dan kun je beter bij Advanzia en Volkswagen terecht. Vrij opneembaar en rentes van 3 en 3.1% gegarandeerd voor 6 maanden. Luxemburg en Duitsland hebben hogere rating dan Italië en Estland.
Moet je uiteraard wel het Duits machtig zijn, en in het geval van VW blijkbaar engelengeduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
RobertMe schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:43:
[...]

Moet je uiteraard wel het Duits machtig zijn, en in het geval van VW blijkbaar engelengeduld hebben.
Ik spreek nauwelijks Duits en had geen enkele moeite met Advanzia. VW net deze week geopend dat was ook makkelijk met Google translate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Begin vorige week heb ik een tweede Advanzia rekening geopend met als doel op nieuwe naam begin mei een bedrag te storten en zo te profiteren van het 3%-aanbod. Dit weekend ontving ik een bevestiging met nieuw bankrekeningnummer. So far so good, maar net zoals bij de eerste rekening ontvang ik opnieuw geen 'Telefonbanking-Passwort' om een online account te kunnen aanmaken.
Toentertijd was dat na veel mails over en weer en handmatige reset van het wachtwoord uiteindelijk voor elkaar, maar hoe hoort dat in theorie bij Advanzia nu eigenlijk te gaan? Hoor ik na enkele dagen vanzelf een mail te ontvangen met dat wachtwoord? Hoe is dat bij jullie verlopen? Het wordt mij via de documentatie in ieder geval niet duidelijk.
Anders moet ik maar weer contact zoeken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Bar_en_boos schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:21:
Hoor ik na enkele dagen vanzelf een mail te ontvangen met dat wachtwoord?
:Y

Kan een week duren als ik het me goed herinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:03
Begin vorige week heb ik een tweede Advanzia rekening geopend met als doel op nieuwe naam begin mei een bedrag te storten en zo te profiteren van het 3%-aanbod. Dit weekend ontving ik een bevestiging met nieuw bankrekeningnummer. So far so good, maar net zoals bij de eerste rekening ontvang ik opnieuw geen 'Telefonbanking-Passwort' om een online account te kunnen aanmaken.
Toentertijd was dat na veel mails over en weer en handmatige reset van het wachtwoord uiteindelijk voor elkaar, maar hoe hoort dat in theorie bij Advanzia nu eigenlijk te gaan? Hoor ik na enkele dagen vanzelf een mail te ontvangen met dat wachtwoord? Hoe is dat bij jullie verlopen? Het wordt mij via de documentatie in ieder geval niet duidelijk.
Anders moet ik maar weer contact zoeken. :/
Hoe het in theorie zou moeten gaan weet ik niet precies, maar hierbij mijn ervaring:

Ik kreeg de bevestigingsmail met bankrekening nummer en klantnummer. Ook geen mail voor de online omgeving (nooit gehad). 2 dagen gewacht (op advies van eerdere reacties in dit topic) en toen via de registratie pagina wachtwoord vergeten (inloggen, maar dan klikken op registratie / aanmelden).

Na het nieuwe wachtwoord heb ik mij kunnen registreren en kreeg ik een activatie link om het account te activeren. Daarna kon ik netjes inloggen.

Misschien als ik wat langer had gewacht dat ik dan ook een mail met wachtwoord kreeg, maar zo is het bij mij ook gelukt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImperiumDC
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 22:44
So far so good, maar net zoals bij de eerste rekening ontvang ik opnieuw geen 'Telefonbanking-Passwort' om een online account te kunnen aanmaken.
Pistachenootje schreef op maandag 24 april 2023 @ 02:38:
Kan een week duren als ik het me goed herinner.
Koen179 schreef op maandag 24 april 2023 @ 06:39:
[...]
Misschien als ik wat langer had gewacht dat ik dan ook een mail met wachtwoord kreeg, maar zo is het bij mij ook gelukt :P
Je krijgt helemaal geen mail van Advanzia met een wachtwoord.
Het wachtwoord heb je namelijk zelf ingesteld toen je je rekening opende.
Het verwarrende van het geheel is dat ze het later bij het inloggen telefoon wachtwoord roepen ofzoiets.

Het zou wat worden als banken wachtwoorden via de mail gingen verzenden. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Nee geen wachtwoord maar wel een activeringslink waarmee je je wachtwoord kon instellen. In mijn geval kwam die 8 dagen nadat ik mijn documenten had ingestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pistachenootje schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:35:
Nee geen wachtwoord maar wel een activeringslink waarmee je je wachtwoord kon instellen. In mijn geval kwam die 8 dagen nadat ik mijn documenten had ingestuurd.
Dankjewel voor de informatie! Dan weet ik dat ik nog een paar dagen geduld moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10-09 15:38
Pistachenootje schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:35:
Maar dat is dan dus een ander wachtwoord dan die je bij het aanvragen van het account hebt aangemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
feddesman schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:25:
Ik zou graag de Rabobank doelspaarrekening van onze 2 dochters stopzetten ,1 rekening geen opnamekosten en van de ander 300 euro.
Ik zou graag een deposito voor ze af willen sluiten van 10 jaar voor 3% bij centraal beheer maar volgens mij kan dit pas vanaf 18 jaar.
Hoe zou ik dit toch kunnen regelen zonder later problemen te krijgen met de belasting omdat het dan onder giften valt als ik het op m’n eigen naam open.
Ik zou niet voor 10 jaar vastzetten. Maak dan een depositoladder van verschillende looptijden. Als je bij CB een deposito wil openen een "en" rekening op naam van jezelf en je kind. Vermogen onder de 18 jaar valt toch bij jou in Box3 dus fiscaal maakt het niets uit en op "en" is het geen gift meer. Het is immers dan nu al ook van je kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
GioStyle schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 01:16:
[...]

Sns was toch echt bijna failliet in het verleden. >:) Zonder staatssteun was die bank er niet meer geweest. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MotorBeast op 24-04-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Zonnegeer schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:44:
[...]

Maar dat is dan dus een ander wachtwoord dan die je bij het aanvragen van het account hebt aangemaakt?
Ja, als ik het me goed herinner. Maar is inmiddels al tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
MotorBeast schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:48:
[...]

Ik zou niet voor 10 jaar vastzetten. Maak dan een depositoladder van verschillende looptijden. Als je bij CB een deposito wil openen een "en" rekening op naam van jezelf en je kind. Vermogen onder de 18 jaar valt toch bij jou in Box3 dus fiscaal maakt het niets uit en op "en" is het geen gift meer. Het is immers dan nu al ook van je kind.
Je kan helaas alleen een deposito op eigen naam afsluiten. Vandaar dat ik zit met dat de belastingdienst het straks ziet als gift als alles op mijn naam staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
feddesman schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:42:
[...]
Je kan helaas alleen een deposito op eigen naam afsluiten. Vandaar dat ik zit met dat de belastingdienst het straks ziet als gift als alles op mijn naam staat.
Dat lijkt me stug. Ik heb jarenlang een "en" rekening gehad voor mijn kinderen daar. Dus je wil zeggen dat je ook geen deposito kan sluiten samen met je vrouw? Ik zou ze anders even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
MotorBeast schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:57:
[...]

Dat lijkt me stug. Ik heb jarenlang een "en" rekening gehad voor mijn kinderen daar. Dus je wil zeggen dat je ook geen deposito kan sluiten samen met je vrouw? Ik zou ze anders even bellen.
Ja ik heb al contact met ze gehad.Kan alleen deposito’s afsluiten op mij eigen naam.

Ik weet wel dat de voorwaarden tijd geleden zijn veranderd.Je kan ook geen en/of rekening meer openen en openen kan alleen met een tegenrekening wat op 1 naam staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een domoor geweest; ik heb een Raisin rekening geopend en daarbij vergeten om van de 50+50 actie gebruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
feddesman schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:25:
[...]

Ja ik heb al contact met ze gehad.Kan alleen deposito’s afsluiten op mij eigen naam.

Ik weet wel dat de voorwaarden tijd geleden zijn veranderd.Je kan ook geen en/of rekening meer openen en openen kan alleen met een tegenrekening wat op 1 naam staat.
Uit de voorwaarden:
Wie mag een RenteVast Rekening hebben?
3.1 Wat zijn de regels?
De RenteVast Rekening staat op naam van de rekeninghouder(s) van een RentePlús Rekening

Er staat toch echt houders. Geen houder. ;)

NB: geld wat je 10 jaar kan missen zou ik in Ishares Msci World zetten. Levert je waarschijnlijk een veelvoud op. Klopt, wel wat risico. Maar 10 jaar tegen 3% kost je geld met inflatie.

[ Voor 14% gewijzigd door MotorBeast op 24-04-2023 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
MotorBeast schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:51:
[...]

Uit de voorwaarden:
Wie mag een RenteVast Rekening hebben?
3.1 Wat zijn de regels?
De RenteVast Rekening staat op naam van de rekeninghouder(s) van een RentePlús Rekening

Er staat toch echt houders. Geen houder. ;)

NB: geld wat je 10 jaar kan missen zou ik in Ishares Msci World zetten. Levert je waarschijnlijk een veelvoud op. Klopt, wel wat risico. Maar 10 jaar tegen 3% kost je geld met inflatie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hU1vjodvIOwbluL5OHR9NZDZEDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3Nd4IvuZRo0tEXDQ2ktgMSy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Dan is er maar 1 oplossing. Op jouw naam en net voor 18e verjaardag overboeken. Geen schenking dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
[b]ImperiumDC schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:42:

Het zou wat worden als banken wachtwoorden via de mail gingen verzenden. 8)7
Nou, bij mijn eerste bankrekening bij Advanzia ging het dus niet goed met het verkrijgen van een wachtwoord. Dit was vervolgens de reactie:

"We cannot send you the required telephone password as it has to be chosen by yourself. Please send us either a signed document as an attachment via email where you write your telephone password on it (6 to 12 characters, only letters or numbers, no special characters). We will then enter the password in our system and inform you as soon as it has been registered. 8)7

Or we can reset it for you and you will receive an email with a link where you can create your new telephone password.

Please let us know which option is suitable for you"

Die eerste optie leek mij nou niet echt professioneel. Toch maar gekozen voor de tweede....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Laatst online: 23:01
MotorBeast schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:00:
[...]

Dan is er maar 1 oplossing. Op jouw naam en net voor 18e verjaardag overboeken. Geen schenking dan.
Dan is het toch wel een schenking? En op alles boven de 6.035 euro mag je dan gewoon belasting aftikken.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Bandicoot schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:08:
[...]

Dan is het toch wel een schenking? En op alles boven de 6.035 euro mag je dan gewoon belasting aftikken.
Nope. Onder 18 jaar is vermogen gewoon bij jou in Box3 van je kinderen. Dus gewoon overboeken naar rekening kinderen voordat ze 18 zijn. Heb ik ook gedaan zodat ik minder Box 3 heb. Heb wel vertrouwen in mijn kinderen en heb hun aandeel dus overgeboekt.

[ Voor 13% gewijzigd door MotorBeast op 24-04-2023 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:51
MotorBeast schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:11:
[...]

Nope. Onder 18 jaar is vermogen gewoon bij jou in Box3 van je kinderen. Dus gewoon overboeken naar rekening kinderen voordat ze 18 zijn.
Nee, ondanks het feit jij het vermogen van je kinderen moet opgegeven als box 3 vermogen kan je niet zomaar grote bedragen schenken aan je kinderen als ze onder de 18 zijn. Daar gelden gewoon dezelfde regels voor als bij volwassenen. Het zijn twee zaken die niks met elkaar te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
MotorBeast schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:11:
[...]

Nope. Onder 18 jaar is vermogen gewoon bij jou in Box3 van je kinderen. Dus gewoon overboeken naar rekening kinderen voordat ze 18 zijn. Heb ik ook gedaan zodat ik minder Box 3 heb. Heb wel vertrouwen in mijn kinderen en heb hun aandeel dus overgeboekt.
Het valt inderdaad wel onder box 3 maar voor hun 18e moet je ook gewoon belasting betalen als het boven de 6035 euro komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Excuus. Jullie hebben gelijk. Reden temeer niet teveel te sparen voor lange termijn. Sparen kost al jaren alleen maar geld ipv dat het iets oplevert. Ik had een "en" rekening en heb de rekening gewoon op naam van mijn kinderen laten zetten. Zo ook de beleggingsrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImperiumDC
Bar_en_boos schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:04:
[...]

Nou, bij mijn eerste bankrekening bij Advanzia ging het dus niet goed met het verkrijgen van een wachtwoord. Dit was vervolgens de reactie:

"We cannot send you the required telephone password as it has to be chosen by yourself. Please send us either a signed document as an attachment via email where you write your telephone password on it (6 to 12 characters, only letters or numbers, no special characters). We will then enter the password in our system and inform you as soon as it has been registered. 8)7

Or we can reset it for you and you will receive an email with a link where you can create your new telephone password.

Please let us know which option is suitable for you"

Die eerste optie leek mij nou niet echt professioneel. Toch maar gekozen voor de tweede....
Over 1 ding kunnen we het eens zijn, heel het Advanzia verhaal om een rekening geopend te krijgen is alles behalve gestroomlijnd. Paar dagen geleden heb ik het zelf ondervonden.

Je krijgt bevestigings mail dat je rekening geopend is.
Na deze mail moet je dus naar mein.advanziakonto.com
Hier moet je eerst registreren voor de online omgeving, alvorens je aan de slag kan.

Het leuke is dat je dit niet gelijk kunt doen, blijkbaar moet je nog een dag of 2 wachten.
Waarom, dat mag Joost weten. Je kunt proberen met je wachtwoord of je wachtwoord resetten, niks helpt.
Gewoon wachten dus.

Ik heb overigens nooit een mail gekregen met een wachtwoord activatie link ofzo.
Ik kon wel zelf mijn wachtwoord resetten op de mein.advanziakonto.com pagina.
Denk dat het daar fout gaat, nadat men bevestigingsmail krijgt en probeert in te loggen, waarna dit niet lukt.
Dan moet het wachtwoord gereset worden. Kun je zelf doen of je gaat bellen. Dan krijg je idd via de mail een link waarmee je je wachtwoord kunt veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
ImperiumDC schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:29:
[...]

Over 1 ding kunnen we het eens zijn, heel het Advanzia verhaal om een rekening geopend te krijgen is alles behalve gestroomlijnd. Paar dagen geleden heb ik het zelf ondervonden.

Je krijgt bevestigings mail dat je rekening geopend is.
Na deze mail moet je dus naar mein.advanziakonto.com
Hier moet je eerst registreren voor de online omgeving, alvorens je aan de slag kan.

Het leuke is dat je dit niet gelijk kunt doen, blijkbaar moet je nog een dag of 2 wachten.
Waarom, dat mag Joost weten. Je kunt proberen met je wachtwoord of je wachtwoord resetten, niks helpt.
Gewoon wachten dus.

Ik heb overigens nooit een mail gekregen met een wachtwoord activatie link ofzo.
Ik kon wel zelf mijn wachtwoord resetten op de mein.advanziakonto.com pagina.
Denk dat het daar fout gaat, nadat men bevestigingsmail krijgt en probeert in te loggen, waarna dit niet lukt.
Dan moet het wachtwoord gereset worden. Kun je zelf doen of je gaat bellen. Dan krijg je idd via de mail een link waarmee je je wachtwoord kunt veranderen.
We kunnen wel weer snel wijzen naar de bank maar als men gewoon de mail goed leest die je ontvangt na aanmelding staat daar "2 werkdagen" (en dus ook niet 2 dagen).

Na die 2 werkdagen is het activeren via de site gewoon mogelijk (en eerder krijg je een foutmelding).
Ik las ook een eerdere reactie van iemand die niet de moeite neemt de mail van de bank te lezen, tja dan loop je tegen dit soort dingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Blijkbaar is het NIBC opgevallen dat ze wel heel erg achter begonnen te lopen. Dus vanaf morgen is de rente 1,25% met op de kwartaalspaarrekening nig steeds de bonus van een wopping 0,05% voor gekd dat het gehele kwartaal er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
dwdd schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:07:
[...]

We kunnen wel weer snel wijzen naar de bank maar als men gewoon de mail goed leest die je ontvangt na aanmelding staat daar "2 werkdagen" (en dus ook niet 2 dagen).

Na die 2 werkdagen is het activeren via de site gewoon mogelijk (en eerder krijg je een foutmelding).
Ik las ook een eerdere reactie van iemand die niet de moeite neemt de mail van de bank te lezen, tja dan loop je tegen dit soort dingen aan.
Een dergelijke email heb ik dus niet gekregen hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImperiumDC
dwdd schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:07:
[...]

Ja joh! Goed gelezen man! :+
Oh wacht....... :z
Er staat toch echt: opened and ready to use.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPsMaQ4-tWHmtOSq52Nm-mTn88Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5sL7mY7CSGXVC649lqkLWKo4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
Klopt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonyMontana
ImperiumDC schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:28:
[...]

Ja joh! Goed gelezen man! :+
Oh wacht....... :z
Er staat toch echt: opened and ready to use.

[Afbeelding]
De Duitstalige bevestigingsmail is qua additionele informatie blijkbaar een stuk uitgebreider.
Daarin staat ook de zin met de 2 dagen "wachttijd", die ontbreekt in de Engelstalige?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_aIpYBPC2zsqUoOLf4Rn9YPoKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y9xbuyglV5m7Mi6WovlLlpTU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImperiumDC
TonyMontana schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:51:
[...]

De Duitstalige bevestigingsmail is qua additionele informatie blijkbaar een stuk uitgebreider.
Daarin staat ook de zin met de 2 dagen "wachttijd", die ontbreekt in de Engelstalige?
Dat zal het wel zijn.
Ik heb namelijk nooit een email in het Duits ontvangen.

Het proces is vrij vatbaar voor optimalisatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fractus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:47:
Ik ben een domoor geweest; ik heb een Raisin rekening geopend en daarbij vergeten om van de 50+50 actie gebruik te maken.
Had ik ook, sterker nog ik kwam er pas achter dat die 50+50 actie bestond toen ik een account had gemaakt. Helaas, zo gaat dat soms :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier of de berekening van de volgende website groteendeels klopt:

https://www.berekenhet.nl...eld-vermogen.html#calctop

Stel dat je 75.000 euro spaargeld hebt (helaas heb ik dit nog niet), betaal je dan echt maar 64 euro aan inkomstenbelasting? Er staat wel bij vemeld dat het voorlopig is, oftewel er bestaat nog een kans dat dit hoger of lager uitvalt (wat eerder hoger zal zijn). Er staat:
In de berekening zijn de volgende (voorlopige) forfaitaire percentages gebruikt:

- Voor 2023: 0,36% voor sparen, 6,17% voor beleggen en 2,57% voor schulden.
Denken jullie dat dit enigzins klopt of gaat het uiteindelijk veel hoger uitvallen? Heb het in dit geval puur over spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 03:45
fractus schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:21:
[...]
Had ik ook, sterker nog ik kwam er pas achter dat die 50+50 actie bestond toen ik een account had gemaakt. Helaas, zo gaat dat soms :F
Zonde man. Zowel voor jezelf als voor degene die je had kunnen uitnodigen. :>

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-09 19:49
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:56:
Weet iemand hier of de berekening van de volgende website groteendeels klopt:

https://www.berekenhet.nl...eld-vermogen.html#calctop

Stel dat je 75.000 euro spaargeld hebt (helaas heb ik dit nog niet), betaal je dan echt maar 64 euro aan inkomstenbelasting? Er staat wel bij vemeld dat het voorlopig is, oftewel er bestaat nog een kans dat dit hoger of lager uitvalt (wat eerder hoger zal zijn). Er staat:

[...]

Denken jullie dat dit enigzins klopt of gaat het uiteindelijk veel hoger uitvallen? Heb het in dit geval puur over spaargeld.
De rente bij de grootbanken gaat per 1 mei naar 0,75%. Dus die 0,36% gaat het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
ImperiumDC schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:56:
Dat zal het wel zijn.
Ik heb namelijk nooit een email in het Duits ontvangen.

Het proces is vrij vatbaar voor optimalisatie.
Exact hetzelfde hier. Geen vermelding over hoe en waar je kan inloggen of over de 2 dagen termijn. Zou er na 2 dagen nog een mail komen over hoe in te loggen?

Kennelijk moet je eerst registreren voordat je kan inloggen. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImperiumDC
mrmrmr schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:33:
[...]

Exact hetzelfde hier. Geen vermelding over hoe en waar je kan inloggen of over de 2 dagen termijn. Zou er na 2 dagen nog een mail komen over hoe in te loggen?

Kennelijk moet je eerst registreren voordat je kan inloggen. Kan iemand dat bevestigen?
Ik heb na de bevestigings mail niks meer ontvangen.
Een paar posts hierboven heb ik het al beschreven, en de screenshot van de Duitse mail legt het ook volledig uit.

Bevestigingsmail, dan 2 werkdagen wachten, registreren en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
ImperiumDC schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:47:
[...]

Ik heb na de bevestigings mail niks meer ontvangen.
Een paar posts hierboven heb ik het al beschreven, en de screenshot van de Duitse mail legt het ook volledig uit.

Bevestigingsmail, dan 2 werkdagen wachten, registreren en gaan.
Ok, ik had inderdaad ook de engelstalige 'beknopte' variant zonder verdere uitleg. Morgen dan nog maar even afwachten. Sowieso dan pas in het begin van mei geld overmaken omdat je dan bijna een extra maand rente kan vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rechtsherstel schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:29:
[...]
De rente bij de grootbanken gaat per 1 mei naar 0,75%. Dus die 0,36% gaat het niet worden.
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Moet even bedenken wat ik ga doen. Zit dit jaar boven het maximaal bedrag aan spaargeld, en heb geen zin om hier belasting over te betalen. Of het moet een paar euro zijn, dan heb ik er minder moeite mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-T
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

T-T

mrmrmr schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:33:
[...]

Ik heb een week of 2 geleden een rekening geopend bij Advanzia.
Zodra je de mail binnen hebt dat het account geopend is moet je inderdaad 2 werkdagen wachten voor de mein.advanzia omgeving beschikbaar is.
Daar moet je dan eerst registreren.
Bij het telefonbanking-passwort vul je het wachtwoord in die je ingevuld heb bij de aanvraag van de Advanzia rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 18:48
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:58:
[...]

Ja daar ben ik dus ook bang voor. Moet even bedenken wat ik ga doen. Zit dit jaar boven het maximaal bedrag aan spaargeld, en heb geen zin om hier belasting over te betalen. Of het moet een paar euro zijn, dan heb ik er minder moeite mee.
Waar ben je precies bang voor? Zin om belasting te betalen heeft niemand, maar tenzij je graag een spaar BV uit de grond stampt (waarbinnen je dan nog op je werkelijke rendement belast zal worden) zul je linksom of rechtsom toch moeten betalen.

Als je op 1/1 van dit jaar nog onder de vrijstelling zat betaal je sowieso niets in 2024. Als je 1/1 van volgend jaar erboven zit, dan heb je heel 2024 nog om daar rente over te ontvangen voordat je dan in 2025 belasting moet betalen over de rente die je over het stuk boven de vrijsteling hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeN schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:24:
[...]

Waar ben je precies bang voor? Zin om belasting te betalen heeft niemand, maar tenzij je graag een spaar BV uit de grond stampt (waarbinnen je dan nog op je werkelijke rendement belast zal worden) zul je linksom of rechtsom toch moeten betalen.
Cash is ook een optie, maar dan loop je wel risico met betrekking tot inbraak / brand.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2023 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:29:
[...]

Cash is ook een optie, maar dan loop je wel risico met betrekking tot inbraak / brand.
Over cash moet je ook belasting betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:51:
[...]

Over cash moet je ook belasting betalen.
Dan zal ik het netjes opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Die voor 100% mee doet met de inflatie ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zonnegeer
Kijk ................ als je je druk maakt om spaarrente en belasting betalen, dan heb je te maken met luxeproblemen die een bijstandsgerechtigde niet heeft (hij of zij zou overigens graag met je willen ruilen, maar dat geheel terzijde ........)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Zonnegeer schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:25:
Kijk ................ als je je druk maakt om spaarrente en belasting betalen, dan heb je te maken met luxeproblemen die een bijstandsgerechtigde niet heeft (hij of zij zou overigens graag met je willen ruilen, maar dat geheel terzijde ........)
Ik andersom ook. Als nettobetaler lijkt het mij fijn om aan alle kanten geholpen te worden, terwijl ikzelf mijn hele leven nergens voor in aanmerking ben gekomen voor welke toeslag dan ook, en elke keer net buiten de boot val.

Ik ben weinig tot niet op vakantie gegaan om geld te besparen. En het spaargeld dat ik heb is voor mijn pensioen (want ik val niet onder een cao). Ik bespaar op alles wat ik kan, van boodschappen tot energie.

Blijkt maar weer dat heel veel moeite doen om voor jezelf te zorgen afgestraft moet worden. Zo kennen we Nederland weer.

Laat mijn vraag maar zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 15:43
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:51:
[...]

Ik andersom ook. Als nettobetaler lijkt het mij fijn om aan alle kanten geholpen te worden, terwijl ikzelf mijn hele leven nergens voor in aanmerking ben gekomen voor welke toeslag dan ook, en elke keer net buiten de boot viel.

Ik ben weinig tot niet op vakantie gegaan om geld te besparen. En dat spaargeld is mijn pensioen (want ik val niet onder een cao). Ik bespaar op alles wat ik kan, van boodschappen tot energie.

Blijkt maar weer dat heel veel moeite doen om voor jezelf te zorgen afgestraft moet worden. Zo kennen we Nederland weer.

Als je het voor je pensioen doet en je niks/weinig via je werk opbouwt kun je ook eens kijken om een deel van je geld in pensioen beleggen te steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:51:
[...]

Ik andersom ook. Als nettobetaler lijkt het mij fijn om aan alle kanten geholpen te worden, terwijl ikzelf mijn hele leven nergens voor in aanmerking ben gekomen voor welke toeslag dan ook, en elke keer net buiten de boot viel.

Ik ben weinig tot niet op vakantie gegaan om geld te besparen. En dat spaargeld is mijn pensioen (want ik val niet onder een cao). Ik bespaar op alles wat ik kan, van boodschappen tot energie.

Dan heb je waarschijnlijk inmiddels een wijze les geleerd, door indien je het wilt en (financieel) mogelijk is je gewoon leuke dingen moet gaan doen.
En dat kost dan weer wat van je spaargeld, maar spaargeld dat je niet bezit kunnen ze dan ook weer niet belasten ;)

De regels m.b.t. toeslagen/vangnetten e.d. zijn ook gewoon openbaar bekend, daar kun je op inspelen of niet ( wat ik mij ook wel kan voorstellen m.b.t. moraliteit )

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zonnegeer
Oeps beste medetweakers, het was nou niet mijn bedoeling om jullie op de kast te jagen, dan wel een hele aparte discussie te laten ontbranden. Ik wilde slechts de betrekkelijkheid der dingen aan de kaak stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonnegeer schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:25:
Oeps beste medetweakers, het was nou niet mijn bedoeling om jullie op de kast te jagen, dan wel een hele aparte discussie te laten ontbranden. Ik wilde slechts de betrekkelijkheid der dingen aan de kaak stellen.
Sorry voor mijn reactie! Even goede vrienden 👊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

JohanNL schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:15:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk inmiddels een wijze les geleerd, door indien je het wilt en (financieel) mogelijk is je gewoon leuke dingen moet gaan doen.
En dat kost dan weer wat van je spaargeld, maar spaargeld dat je niet bezit kunnen ze dan ook weer niet belasten ;)

De regels m.b.t. toeslagen/vangnetten e.d. zijn ook gewoon openbaar bekend, daar kun je op inspelen of niet ( wat ik mij ook wel kan voorstellen m.b.t. moraliteit )
Zeker waar! Eigenlijk zegt de overheid dus: ga lekker genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 21:46
@Verwijderd Ik weet niet of je van ander soort pensioenregelingen gebruik maakt, maar je kan belastingvoordeel halen door je geld op een pensioen rekening te zetten (met of zonder beleggen).
Bijvoorbeeld: https://new.brandnewday.nl/ , https://brightpensioen.nl/ of https://www.meesman.nl/onze-rekeningen/pensioenrekening/

Verder is dat dan weer een discussie voor in: Het grote Pensioen topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LongBowNL schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:18:
@Verwijderd Ik weet niet of je van ander soort pensioenregelingen gebruik maakt, maar je kan belastingvoordeel halen door je geld op een pensioen rekening te zetten (met of zonder beleggen).
Bijvoorbeeld: https://new.brandnewday.nl/ , https://brightpensioen.nl/ of https://www.meesman.nl/onze-rekeningen/pensioenrekening/

Verder is dat dan weer een discussie voor in: Het grote Pensioen topic :)
Dankjewel. Dat is idd het alternatief waar ik naar aan het kijken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:28
In februari had Openbank een actie waarbij je 30 of 50 euro bonus kon krijgen indien je het saldo op je spaarrekening verhoogde en dit tot 1-8-2023 zou laten staan (regel voor de 50 euro bonus zo uit mijn blote bolletje).

De bonus zou half april uitgekeerd worden.

heeft iemand de bonus voor deze actie al ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 11:23
mpandroid schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:19:
In februari had Openbank een actie waarbij je 30 of 50 euro bonus kon krijgen indien je het saldo op je spaarrekening verhoogde en dit tot 1-8-2023 zou laten staan (regel voor de 50 euro bonus zo uit mijn blote bolletje).

De bonus zou half april uitgekeerd worden.

heeft iemand de bonus voor deze actie al ontvangen?
Ik zit met dezelfde vraag, de bonus is bij mij nog niet ontvangen.
Pagina: 1 ... 80 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling