Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.216.444 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayDawg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-05 20:56
Ik zit al mn hele leven bij ING, daar is de rente nu van 0,02% naar 0,4% gegaan. Nog steeds geen vetpot.

Als ik naar de link in de eerste post kijk (spaarrente.nl), lijkt het me een goed (en makkelijk?) plan om een gratis spaarrekening bij Bunq te openen en daar al mijn spaargeld heen te sturen om daar 2,01% rente te krijgen.

Mis ik dan bepaalde risico's of kosten, of is het echt zo makkelijk? En is Bunq dan het beste idee, of toch een betaalde spaarrekening bij Scalable Capital? (nooit van gehoord, maar die staan bovenaan met 2,3%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImperiumDC
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-06 12:30
Ik begrijp het Advanzia gebeuren niet meer.
Ik vraag een rekening aan, upload alle documenten en krijg een bevestiging met advanzia account nr.

Met deze account nr moet ik nu zelf maar gaan zoeken op de website waar ik kan inloggen.
Nu kom ik uit op mein.advanziakonto.com

Moet ik mijn account dan eerst nog registreren alvorens ik kan inloggen of kan ik gelijk inloggen?

Beide geeft een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 17:03

Barrycade

Through the...

ImperiumDC schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:11:
Ik begrijp het Advanzia gebeuren niet meer.
Ik vraag een rekening aan, upload alle documenten en krijg een bevestiging met advanzia account nr.

Met deze account nr moet ik nu zelf maar gaan zoeken op de website waar ik kan inloggen.
Nu kom ik uit op mein.advanziakonto.com

Moet ik mijn account dan eerst nog registreren alvorens ik kan inloggen of kan ik gelijk inloggen?

Beide geeft een error.
Neem even aan dat je de paar posts hierboven ook gelezen hebt: duurt enige dagen voordat je kan inloggen.

Als je rente wil moet je dus even geduld kunnen uitoefenen en/of Duits kunnen begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImperiumDC
Barrycade schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:24:
[...]

Neem even aan dat je de paar posts hierboven ook gelezen hebt: duurt enige dagen voordat je kan inloggen.

Als je rente wil moet je dus even geduld kunnen uitoefenen en/of Duits kunnen begrijpen.
Heb nu de edit van zijn post gelezen dat hij heeft gebeld om te horen dat je nog 2 dagen moet wachten na inloggegevens alvorens je kunt activeren.

Raar dat dat dan nergens vermeld staat in de mail. :?
Wel de gegevens aanleveren voor het inloggen maar inlog (nog) niet mogelijk.
Handig zou zijn om te wachten met versturen totdat alles ready is. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

JayDawg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:43:
Ik zit al mn hele leven bij ING, daar is de rente nu van 0,02% naar 0,4% gegaan. Nog steeds geen vetpot.

Als ik naar de link in de eerste post kijk (spaarrente.nl), lijkt het me een goed (en makkelijk?) plan om een gratis spaarrekening bij Bunq te openen en daar al mijn spaargeld heen te sturen om daar 2,01% rente te krijgen.

Mis ik dan bepaalde risico's of kosten, of is het echt zo makkelijk? En is Bunq dan het beste idee, of toch een betaalde spaarrekening bij Scalable Capital? (nooit van gehoord, maar die staan bovenaan met 2,3%)
Bunq of scalable capital is natuurlijk een makkelijke rekensom. Je hebt 0.29% rente extra, maar het kost 5 euro per maand bij Scalable.

Boven een spaarbedrag van 21000 euro (want 0.29% extra rente op 21000 euro vertegenwoordigt een grotere winst dan de 60 euro kosten per jaar.) is Scalable interessanter. Hoe meer spaargeld je wegzet, hoe minder pijn die 60 euro vaste kosten doen per jaar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonyMontana
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-01 17:19

Of Bunq het beste idee is?
Dat is uiteraard heel persoonlijk, afhankelijk van wat jij belangrijk vindt bij een spaarrekening.
De rente is uiteraard prima, op dit moment de hoogste bij een Nederlandse bank.

Bunq is geheel kosteloos als je daar uitsluitend de Easy Savings spaarrekening opent.
Daarvoor wel goed opletten tijdens het aanmaken van je Bunq account / rekening dat je geen Betaalrekening opent, want daar moet je wel voor betalen.

Persoonlijk mis ik de 2FA beveiliging bij Bunq, bijvoorbeeld via mTan code op je mobiele telefoon.
De Pin code van de Bunq app is maar 6-cijferig, wat ik ook niet erg veilig vind.
Maar dat is een persoonlijke gevoel.
Wellicht dat anderen op dit forum daar anders over denken, of daar een systeem voor hebben bedacht?

Als laatste: bij Bung kun je maximaal 2 keer per maand geld van je rekening afboeken.

Mogelijke alternatieven:
Via het platform Raisin vind je buitenlandse banken (Renault en Nordax) met een vergelijkbare rente van 2%. Voor een hogere rente hoef je daar dus niet te zijn. Het zou wel interessant kunnen zijn als je je spaargeld wilt spreiden over meerdere landen / rekeningen.
Bijvoorbeeld vanwege de limiet van 100k per persoon per bank bij het Deposito Garantiestelsel.

Dan zijn er ook nog buitenlandse banken Volkswagen Bank (Duitsland) en Advanzia Bank (Luxemburg) die nieuwe klanten een hoge rente geven van 3,1% en 3%.
Deze hoge rente geldt alleen voor de eerste 6 maanden.
Als Nederlandse klant duurt het wel wat langer voordat je daar een rekening hebt, reken op minimaal 1 (Advanzia) tot 3 weken (Volkswagen).

Genoeg te kiezen dus, succes!

p.s. Scalable Capital heb ik nooit bekeken, kan er dus ook niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:12

https://www.nu.nl/economi...nte-naar-075-procent.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:01
Is alsnog erg weinig, genoeg reden om het elders te stallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:16

jacobras

Developer

Ik zat met hetzelfde. Bunq leek me eerst wel wat, maar ik ben afgeschrikt door hun werkwijze over hoe ze duurdere abonnementen opdringen (en andere zaken). Daar heb ik geen zin in. Concepten als Raisin zien er simpel uit, maar persoonlijk zit ik het liefst bij een Nederlandse bank.

Mijn keus is gevallen op LeasePlan Bank. Spaargeld op de Flexibel Sparen-rekening (1,25%) en een deel ervan in deposito's (~2%, niet teveel en te lang; eerst eens kijken wat de rente komende jaar gaat doen).

Aanvraag duurde twee weken. 3 April aangemeld en verificatie doorlopen, 16 april toegang.

[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 19-04-2023 19:17 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:00
Vraagje van een ongeduldige :p Heb momenteel een 6 maanden deposito lopen bij Banca Progetto (via Raisin), gisteravond een nieuw deposito aangevraagd bij Banca Progetto, waarbij vandaag het geld is gearriveerd (vanaf Renault rekening) en de aanvraag in behandeling is genomen. Wat mag ik daarbij aan doorlooptijd verwachten? Is dat een formaliteit omdat ik momenteel al klant ben / depisto heb lopen? Of moet ik er vanuit gaan dat dat weer een week gaat duren zoals de eerste keer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
RobertMe schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:35:
Vraagje van een ongeduldige :p Heb momenteel een 6 maanden deposito lopen bij Banca Progetto (via Raisin), gisteravond een nieuw deposito aangevraagd bij Banca Progetto, waarbij vandaag het geld is gearriveerd (vanaf Renault rekening) en de aanvraag in behandeling is genomen. Wat mag ik daarbij aan doorlooptijd verwachten? Is dat een formaliteit omdat ik momenteel al klant ben / depisto heb lopen? Of moet ik er vanuit gaan dat dat weer een week gaat duren zoals de eerste keer?
Bij mij gingen de nieuwe deposito's van Banca Progetto een stuk sneller dan de eerste, dus ik denk dat het inderdaad wel uitmaakt dat je al klant bent (geweest) bij die bank.

Ik heb momenteel vier deposito's lopen bij Banca Progetto. Wil eigenlijk wat meer spreiden, maar Progetto is verdorie steeds wel erg aantrekkelijk. O+

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13

Beveiliging is enorm issue bij bunq. Forum en support krijgt enorm veel vragen van mensen die dit anders willen ( vaste tegenrekening ) maar bunq negeert dit . Combineer de slechte beveiliging , de idiote app ( met prijzenrad, wie verzint dat) en dan is leaseplan goede optie . Als bunq beveiliging aanpast dan zeker bunq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Exar schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:46:
[...]

Bij mij gingen de nieuwe deposito's van Banca Progetto een stuk sneller dan de eerste, dus ik denk dat het inderdaad wel uitmaakt dat je al klant bent (geweest) bij die bank.

Ik heb momenteel vier deposito's lopen bij Banca Progetto. Wil eigenlijk wat meer spreiden, maar Progetto is verdorie steeds wel erg aantrekkelijk. O+
Hehe, dat laatste inderdaad. Wil het geld niet te lang vastzetten (ooit moet er nog een huis gekocht worden), maar met deze 6 maanden rentes toch wel heel interessant om voor hun te kiezen. Eerder ook naar Coop gekeken, daar kun je deposito open breken als je huis koopt, maar dan keren ze meteen geen rente meer uit, en zelfs dan is rente lager dan Banca Progetto. Nu dan halverwege een tweede aangevraagd (morgen zitten 3 maanden van de 6 aan 2,50% er op, en nieuwe zal dan 3,10% zijn).
Uiteraard wel een bedrag (ruim) onder DGS, dus zou sowieso veilig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayDawg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-05 20:56
xxxMaverick schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:48:
[...]

Beveiliging is enorm issue bij bunq. Forum en support krijgt enorm veel vragen van mensen die dit anders willen ( vaste tegenrekening ) maar bunq negeert dit . Combineer de slechte beveiliging , de idiote app ( met prijzenrad, wie verzint dat) en dan is leaseplan goede optie . Als bunq beveiliging aanpast dan zeker bunq
Hmm, een rare app met prijzenrad en dat ze me een betaald plan willen aansmeren boeit me niet zo, maar slechte security klinkt niet best. Hoe moet ik dat zien, kan mijn rekening ineens leeg zijn of meer als iemand mijn telefoon jat dat ze makkelijk mijn rekening in kunnen? Ik heb nu mn vingerafdruk ingesteld als toegang tot de app.

Anders toch maar een jaar vaszetten bij Banca Progetto zoals ik hier boven lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
JayDawg schreef op donderdag 20 april 2023 @ 01:06:
[...]

Hmm, een rare app met prijzenrad en dat ze me een betaald plan willen aansmeren boeit me niet zo, maar slechte security klinkt niet best. Hoe moet ik dat zien, kan mijn rekening ineens leeg zijn of meer als iemand mijn telefoon jat dat ze makkelijk mijn rekening in kunnen? Ik heb nu mn vingerafdruk ingesteld als toegang tot de app.

Anders toch maar een jaar vaszetten bij Banca Progetto zoals ik hier boven lees?
als jij ook een vingerafdruk op pincode hebt op je telefoon (die direct gebruikt moet worden bij het uitzetten van het scherm!) en ook 'in-app' dan is er niets aan de hand en heb je de boel dubbel beveiligd.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:05
Onder de 10k krijg je 0,75 procent, alles daarboven is het maar 0,65%. Erg karig als je het vergelijkt met de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:01
Zwelgje schreef op donderdag 20 april 2023 @ 05:33:
[...]

als jij ook een vingerafdruk op pincode hebt op je telefoon (die direct gebruikt moet worden bij het uitzetten van het scherm!) en ook 'in-app' dan is er niets aan de hand en heb je de boel dubbel beveiligd.
Je mag van een bank toch wel 2FA verwachten.

2 keer inloggen met dezelfde vingerafdruk is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt0
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-01 23:00

bt0

Zoals eerder aangegeven, je kan de beperking van Bunq Easy Savings ook inzetten om de beveiliging ervan te versterken. Dan wordt het een soort van termijndeposito van een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943460

JayDawg schreef op donderdag 20 april 2023 @ 01:06:
[...]

Hoe moet ik dat zien, kan mijn rekening ineens leeg zijn of meer als iemand mijn telefoon jat dat ze makkelijk mijn rekening in kunnen? Ik heb nu mn vingerafdruk ingesteld als toegang tot de app.
Degene die je rekening leeg wil trekken moet toegang tot jouw telefoon hebben en de inlogcode hebben. Als je telefoon met een vingerafdruk is beveiligd dan is dit wat mij betreft meer dan veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:29
Anoniem: 1943460 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:05:
[...]

Degene die je rekening leeg wil trekken moet toegang tot jouw telefoon hebben en de inlogcode hebben. Als je telefoon met een vingerafdruk is beveiligd dan is dit wat mij betreft meer dan veilig.
Die beveiliging is niet zo waterdicht als mensen gebruik maken van zaken zoals smart lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rubbergrover1 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:31:
[...]

Die beveiliging is niet zo waterdicht als mensen gebruik maken van zaken zoals smart lock.
Ik vind het zelf meer dan veilig. Vertel mij aub hoe iemand mijn geld afhandig kan maken bij Bunq? Ik heb zelf FaceID, en geen enkel ander apparaat toegang gegeven tot mijn rekening. Hoe gaat iemand dan het geld van mijn rekening trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:53
Anoniem: 1943460 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:35:
[...]

Ik vind het zelf meer dan veilig. Vertel mij aub hoe iemand mijn geld afhandig kan maken bij Bunq? Ik heb zelf FaceID, en geen enkel ander apparaat toegang gegeven tot mijn rekening. Hoe gaat iemand dan het geld van mijn rekening trekken?
Straatroof? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoe kom je dan in mijn telefoon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

En je kunt alleen inloggen via die telefoon? Inloggen via zeg de website van Bunq is absoluut totaal onmogelijk? En als jouw telefoon gestolen wordt is inloggen onmogelijk? (Want je kunt niet een nieuw apparaat registreren)

Het gaat niet alleen om hoe veilig inloggen via de app is, maar hoe veilig de onveiligste manier is.

En biometrisch inloggen is nu ook weer niet perse veilig. Immers is het makkelijker om je te dwingen naar jouw telefoon te kijken of een vinger op jouw telefoon te leggen dan je te dwingen een pincode af te staan (nog naast het feit dat de overheid / politie je wel kan dwingen om je telefoon naar telefoon te kijken / vinger op telefoon te leggen, maar je niet kan dwingen om wachtwoorden / pincodes af te staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
Anoniem: 1943460 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:55:
[...]

En hoe kom je dan in mijn telefoon?
Onder dreiging van een wapen om maar eens iets te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobertMe schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:59:
[...]

En je kunt alleen inloggen via die telefoon? Inloggen via zeg de website van Bunq is absoluut totaal onmogelijk? En als jouw telefoon gestolen wordt is inloggen onmogelijk? (Want je kunt niet een nieuw apparaat registreren)
Ja ik kan alleen inloggen via mijn eigen telefoon (zie hieronder, dit zie ik als ik probeer in te loggen via Desktop). Als je telefoon gestolen wordt dan neem je contact op met Bunq lijkt me, en zorg je dat je via een ander apparaat weer toegang krijgt om te kunnen inloggen. Net zoals bij elke andere bank waarbij je op de een of andere manier geen toegang meer hebt tot je rekening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCwoGwaumrs5ZTxuZbFxhrKaTi8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/svIBVKnvKQczLQVlypGMYw8m.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6V97MG-U0_tIxnmns2GazyfHlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kqp09OCtFRYLn0wVwNnkWwgg.png?f=fotoalbum_large
Het gaat niet alleen om hoe veilig inloggen via de app is, maar hoe veilig de onveiligste manier is.

En biometrisch inloggen is nu ook weer niet perse veilig. Immers is het makkelijker om je te dwingen naar jouw telefoon te kijken of een vinger op jouw telefoon te leggen dan je te dwingen een pincode af te staan (nog naast het feit dat de overheid / polititie je wel kan dwingen om je telefoon naar telefoon te kijken / vinger op telefoon te leggen, maar je niet kan dwingen om wachtwoorden / pincodes af te staan).
Dan zet je FaceID uit en zorg je dat je altijd met een wachtwoord moet inloggen voor de app van Bunq.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1943460 op 20-04-2023 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

mpandroid schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:06:
[...]

Onder dreiging van een wapen om maar eens iets te noemen
Sorry, maar dit is toch niet echt realitisch? Dan is echt niets veilig. 2FA niet, Raboscanner niet, noem het maar op niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke bank is nu "goed" om te sparen (toekomst sparen).

Ik zie bigbank voorbij komen, raisin bank (al snap ik dat concept niet helemaal).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Leaseplanbank mailt zojuist;

De variabele spaarrente wordt vanaf vrijdag 21 april 2023 1,50% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,25%.

@WhySoSerious? ik was je al voor :+

[ Voor 94% gewijzigd door Gunner op 20-04-2023 11:08 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
Anoniem: 1943460 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:13:
[...]

Sorry, maar dit is toch niet echt realitisch? Dan is echt niets veilig. 2FA niet, Raboscanner niet, noem het maar op niet.
Straatroof komt helaas vaker voor dan jij denkt. Ook al is de kans klein dat het gebeurt het is wel een scenario dat aangeeft dat het mogelijk is in antwoord op de vraag die jij stelt.
"Ik vind het zelf meer dan veilig. Vertel mij aub hoe iemand mijn geld afhandig kan maken bij Bunq? Ik heb zelf FaceID, en geen enkel ander apparaat toegang gegeven tot mijn rekening. Hoe gaat iemand dan het geld van mijn rekening trekken?"
De combinatie van kennis (wachtwoord) en bezit is momenteel de beste combinatie naar mijn mening.
Een combi is bijvoorbeeld koppeling met een hardware token (met pinpas of pincode) en website van de bank aangevuld met mTan. Immers heb je dan dubbel bezit (telefoon en hardware token) en kennis (pincode op pinpas of van het hardware token aangevuld met pincode telefoon)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

dutchnltweaker schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:18:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke bank is nu "goed" om te sparen (toekomst sparen).

Ik zie bigbank voorbij komen, raisin bank (al snap ik dat concept niet helemaal).
Advanzia geeft 3% rente voor nieuwe klanten (6 maanden lang). Bank valt onder Luxemburgse deposito garantiestelsel.

Openbank geeft 2,5 % rente voor nieuwe klanten (6 maanden lang). Bank valt onder Spaanse deposito garantiestelsel.

Bunq geeft 2,01% rente. Bank valt onder Nederlandse deposito garantiestelsel.

Raisin -> Zie volgende link: https://www.spaarrentesvergelijken.net/raisin-review/. Dit legt het best wel ok uit vind ik.

VW bank biedt een rente van 3,1% voor nieuwe klanten (eerste 6 maanden), maar die zou ik skippen. Reageren niet op mail, niet op ingevulde registratieformulieren, post ontvangen duurde anderhalve maand bij mij en vervolgens kon ik met de aangeleverde gegevens niet inloggen. Nieuwe inloggegevens aangevraagd maar nog steeds niets ontvangen (maand verder). Ben in Januari begonnen met de aanvraag en het is nu April. Dus die hebben de zaken helaas niet op orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

mpandroid schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:27:
[...]

De combinatie van kennis (wachtwoord) en bezit is momenteel de beste combinatie naar mijn mening.
Een combi is bijvoorbeeld koppeling met een hardware token (met pinpas of pincode) en website van de bank aangevuld met mTan. Immers heb je dan dubbel bezit (telefoon en hardware token) en kennis (pincode op pinpas of van het hardware token aangevuld met pincode telefoon)
En als ze bij je inbreken en met een wapen dreigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Anoniem: 1943460 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:29:
[...]

Advanzia geeft 3% rente voor nieuwe klanten (6 maanden lang). Bank valt onder Luxemburgse deposito garantiestelsel.

Openbank geeft 2,5 % rente voor nieuwe klanten (6 maanden lang). Bank valt onder Spaanse deposito garantiestelsel.

Bunq geeft 2,01% rente. Bank valt onder Nederlandse deposito garantiestelsel.

Raisin -> Zie volgende link: https://www.spaarrentesvergelijken.net/raisin-review/. Dit legt het best wel ok uit vind ik.

VW bank biedt een rente van 3,1% voor nieuwe klanten (eerste 6 maanden), maar die zou ik skippen. Reageren niet op mail, niet op ingevulde registratieformulieren, post ontvangen duurde anderhalve maand bij mij en vervolgens kon ik met de aangeleverde gegevens niet inloggen. Nieuwe inloggegevens aangevraagd maar nog steeds niets ontvangen (maand verder). Ben in Januari begonnen met de aanvraag en het is nu April. Dus die hebben de zaken helaas niet op orde.
Advanzia & OpenBank hanteren (tegenwoordig) wel een vaste rente in die periode. Dus er is best een kans dat andere spaarrekeningen het inhalen. Ik ben nu 2 maanden onderweg bij OpenBank met Welkom. Rente is 2,00, bij Renault krijg ik die intussen ook al, en onder voorwaarden kun je zelfs bij OB al 2,25% krijgen op de Open Spaarrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-06 10:41
Anoniem: 1943460 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:13:
[...]

Bij Bunq kan het direct naar iedere andere rekening worden overgemaakt, bij andere banken moet het eerst naar een vaste tegenrekening. Zie dit als extra beveiliging.

[ Voor 3% gewijzigd door Lassy op 20-04-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:29
dutchnltweaker schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:18:
Wat noem jij "goed" of "toekomst"?

Groen of juist veel rente, goede website/app, instant payment, continue nieuwe ontwikkelingen ...?

Je noemt BigBank - waarom zou je die aantrekkelijk vinden? Middenmoter in de rente (voor een starter) en die wordt jaarlijks uitbetaald ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Lassy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:36:
[...]

Bij Bunq kan het direct naar iedere andere rekening worden overgemaakt, bij andere banken moet het eerst naar een vaste tegenrekening.
Ja en dan boeken ze het vanaf die vaste tegenrekening ook gewoon naar hun eigen rekening. Want als je iemand zijn FaceID weet te krijgen + wachtwoord van Bunq (en het apparaat in je bezit hebt), dan moet inloggen bij de bank van de tegenrekening ook appeltje eitje zijn.

Mensen zijn echt beren op de weg aan het verzinnen. Als je nou op elk willekeurig apparaat zou kunnen inloggen met alleen de toegangscode, dan had ik jullie volledig gelijk gegeven dat het onveilig is. Maar zoals het nu werkt is gewoon dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Anoniem: 1943460 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:42:
[...]

Ja en dan boeken ze het vanaf die vaste tegenrekening ook gewoon naar hun eigen rekening. Want als je iemand zijn FaceID weet te krijgen + wachtwoord van Bunq (en het apparaat in je bezit hebt), dan moet inloggen bij de bank van de tegenrekening ook appeltje eitje zijn.
Het is wel een extra handeling wat ook meer tijd kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Lassy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:36:
[...]

Bij Bunq kan het direct naar iedere andere rekening worden overgemaakt, bij andere banken moet het eerst naar een vaste tegenrekening.
Wat ook weer niet perse gek is. Immers kun je bij Bunq ook een betaalrekening hebben waarmee je sowieso naar elke rekening kunt overboeken. Dat bv bij Rabo de spaarrekening alleen geld kan over maken naar de betaalrekening voegt 0,0 beveiliging toe want iemand die toegang heeft tot het Rabo account kan nog steeds het geld van de spaarrekening overboeken naar de betaalrekening en daarna naar een eigen rekening. En bij OpenBank is het ook zo je geld van en naar de spaarrekening kunt overmaken vanaf elke willekeurige rekening / bank. Een vaste tegenrekening voegt alleen veiligheid toe als dat een rekening bij een andere bank is. En aangezien Bunq zowel spaar- als betaalrekeningen aanbied kan ik nog wel volgen dat ze geen vaste tegenrekening hebben (want voor klanten met beiden zou die tegenrekening toch weer de betaalrekening zijn en dus 0,0 toegevoegde veiligheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Lassy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:44:
[...]

Het is wel een extra handeling wat ook meer tijd kost.
Als je toegang tot het apparaat hebt maakt "tijd" ook niet echt uit. Alleen als het echt lang duurt, zijnde geen instant payment, kan het zijn dat het jou als slachtoffer eerder opvalt dat bv de telefoon weg is en je dus de bank apps blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
GroteVoet459 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:41:
[...]

Wat noem jij "goed" of "toekomst"?

Groen of juist veel rente, goede website/app, instant payment, continue nieuwe ontwikkelingen ...?

Je noemt BigBank - waarom zou je die aantrekkelijk vinden? Middenmoter in de rente (voor een starter) en die wordt jaarlijks uitbetaald ...
Ik wil per periode geld opzij leggen (toekomst: huis bijvoorbeeld). Voor mij is het dus belangrijk dat ik er goede rente over krijg. Nouja dat is hier aangehaald, flexibel sparen is 2 procent, maar vast sparen is al 3,2 procent. Maar in het huidige klimaat kan dat best snel gaan (stijging in procenten).

De bank hoeft niet de super modernste te zijn, omdat ik ga sparen en geen betaalproduct afneem. Hoogste rente zou wel fijn zijn.

Edit: zie nu ook dat Bunq een speciale spaarrekening heeft, al weet ik niet hoe goed dat is wegens eerdere issues.

[ Voor 13% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-04-2023 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:29
[...]

Mijn reactie was misschien wat te kort geformuleerd.

Die beveiliging is niet zo waterdicht als mensen gebruik maken van zaken zoals smart lock waarbij ze met 'vertrouwde plaatsen' werken. En bv hun huis als een van de 'vertrouwde plaatsen' aanmerken. Als iemand dan bij je komt inbreken, dan heeft diegene meteen toegang tot je telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
dutchnltweaker schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:53:
[...]
Maar in het huidige klimaat kan dat best snel gaan (stijging in procenten).
Idd - 1-jaars deposito's van 1 jaar geleden zaten nog onder de 1,0% terwijl je nu al 2,0% vrij opneembaar hebt.
Maar niemand kan in de toekomst kijken, al lijkt er nog wel stijging in de rentes te zitten.

Ik ben naar een ander huis aan het kijken en heb het spaargeld 50/50 verdeeld. Het vrije opneembare deel is ook verspreid maar reist in principe de hoogste rente na. Dat is voor de aankoop. Het deposito-deel bestaat uit 6 x een 1-jaars bij diverse banken (risicodekking). Elke 2 maanden kan ik nu kiezen wat ik verder wil wat er vrij valt. En kan zo bij bijvoorbeeld de verbouwing helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
dutchnltweaker schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:53:
[...]

Ik wil per periode geld opzij leggen (toekomst: huis bijvoorbeeld). Voor mij is het dus belangrijk dat ik er goede rente over krijg. Nouja dat is hier aangehaald, flexibel sparen is 2 procent, maar vast sparen is al 3,2 procent. Maar in het huidige klimaat kan dat best snel gaan (stijging in procenten).

De bank hoeft niet de super modernste te zijn, omdat ik ga sparen en geen betaalproduct afneem.
Als je met flexibel sparen doelt op vrij opneembaar kan hoger dus ook. Zoals dus Advanzia, VW Bank, OpenBank, .... En voor depositos is 3,20% ook nog laag. Bij Banca Progetto, af te sluiten via Raisin, krijg je al 3,10% voor 6 maanden (waarbij Advanzia dus hetzelfde geeft maar vrij opneembaar :p), tot aan 3,80% bij 3 jaar vast. Daarnaast kun je bij Raisin nog wat extra rendement krijgen via referrals (€50 als je aanmeld via referral, en per uitgegeven referral krijg je ook €50 tot aan 10 stuks / €500).

Maar je geeft echt te weinig informatie. Je wilt het geld dus wel semi beschikbaar hebben voor aankoop woning (dus deposito kan alleen kortlopend of met gunstige voorwaarden voor open breken bij aankoop woning?). En maakt bank / land niet uit of wil je het in Nederland houden? Of alleen in BeNeLux? Of ook met Duitsland? En Frankrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
RobertMe schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:06:
[...]

Als je met flexibel sparen doelt op vrij opneembaar kan hoger dus ook. Zoals dus Advanzia, VW Bank, OpenBank, .... En voor depositos is 3,20% ook nog laag. Bij Banca Progetto, af te sluiten via Raisin, krijg je al 3,10% voor 6 maanden (waarbij Advanzia dus hetzelfde geeft maar vrij opneembaar :p), tot aan 3,80% bij 3 jaar vast. Daarnaast kun je bij Raisin nog wat extra rendement krijgen via referrals (€50 als je aanmeld via referral, en per uitgegeven referral krijg je ook €50 tot aan 10 stuks / €500).

Maar je geeft echt te weinig informatie. Je wilt het geld dus wel semi beschikbaar hebben voor aankoop woning (dus deposito kan alleen kortlopend of met gunstige voorwaarden voor open breken bij aankoop woning?). En maakt bank / land niet uit of wil je het in Nederland houden? Of alleen in BeNeLux? Of ook met Duitsland? En Frankrijk?
Deposito eens, dat kan nog best snel gaan en dan zit je vast voor een langere periode terwijl het verschil met flexibel sparen niet groot is.

Half jaar is in principe nog wel te doen denk ik voor nu (via Raisin)
Je wilt het geld dus wel semi beschikbaar hebben voor aankoop woning (dus deposito kan alleen kortlopend of met gunstige voorwaarden voor open breken bij aankoop woning?). En maakt bank / land niet uit of wil je het in Nederland houden? Of alleen in BeNeLux? Of ook met Duitsland? En Frankrijk?
Misschien specifieker: ik wil een rekening starten waar ik geld opzij zet voor later (lange termijn) en wat kortere termijn sparen voor huis/verbouwing (dit is denk ik wel over een jaar of 3 +-).
Het land maakt me niet uit, als het maar betrouwbaar is. Is er een groot verschil dan als ik het buiten nederland plaats? Openbank heb ik namelijk al en dat is ook spaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
RobertMe schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:46:
[...]
Een vaste tegenrekening voegt alleen veiligheid toe als dat een rekening bij een andere bank is.
Daar doelde ik ook op ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-06 10:32
De variabele spaarrente gaat vanaf vrijdag bij LeasePlan Bank naar 1,50%. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qn4fbGE48mJfZ4erxaFEHqbh9Gc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jR9iMlSNmOXR0LXCxMzBPHOE.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 20-04-2023 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
Anoniem: 1943460 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:33:
[...]

En als ze bij je inbreken en met een wapen dreigen?
Dan heb ik mijn eigen betaalrekening als vaste tegenrekening.......en als ik onder dwang het tegenrekeningnummer moet wijzigen dan kies ik de spaarrekening bij de bank waar ik het minste spaargeld heb staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Laat de rest van de context dan ook staan ;) Bunq bied ook een betaalrekening aan. Bij die combinatie (klant met zowel betaal- als spaarrekening) kun je als bank niet anders dan de betaalrekening hanteren als vaste tegenrekening. Dus dan ben je het met me eens dat het niks toevoegd qua beveiliging. Dus dat ze dan geen onderscheid maken tussen klanten die wel of geen vaste betaalrekening hebben kan ik nog wel in komen (vooral aangezien ze zich past sinds eind vorig jaar profileren als spaarbank / hoge rentes geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
RobertMe schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:39:
[...]

Laat de rest van de context dan ook staan ;) Bunq bied ook een betaalrekening aan. Bij die combinatie (klant met zowel betaal- als spaarrekening) kun je als bank niet anders dan de betaalrekening hanteren als vaste tegenrekening. Dus dan ben je het met me eens dat het niks toevoegd qua beveiliging. Dus dat ze dan geen onderscheid maken tussen klanten die wel of geen vaste betaalrekening hebben kan ik nog wel in komen (vooral aangezien ze zich past sinds eind vorig jaar profileren als spaarbank / hoge rentes geven).
Het gaat er om dat je bij Bunq dus geen vaste tegenrekening kan kiezen van een andere bank. Om het naar hun eigen rekening te kunnen overmaken moeten criminelen dan dus twee beveiligingen omzeilen ipv maar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lassy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:06:
[...]

Het gaat er om dat je bij Bunq dus geen vaste tegenrekening kan kiezen van een andere bank. Om het naar hun eigen rekening te kunnen overmaken moeten criminelen dan dus twee beveiligingen omzeilen ipv maar 1.
Nee 2, want ze moeten zowel toegang hebben tot jouw device (en dan je vingerafdruk hebben of je FaceID kunnen unlocken), en daarna moeten ze nog je code weten. Via elke andere device kunnen ze niets met jouw code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Lassy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:06:
[...]

Het gaat er dus om dat Bunq een half jaar terug niet interessant was als spaarbank (lage rente). Daardoor zal het overgrote deel van de klanten alleen een betaalrekening, of een betaalrekening + spaarrekening hebben gehad. En in dat geval is het gek om te werken met een vaste tegenregering bij een andere bank, aangezien je een betaalrekening hebt bij dezelfde bank. Ik zou als ik Bunq had met een betaal- + spaarrekening in ieder geval als ik geld nodig heb niet Bunq spaarrekening => Rabo => daadwerkelijke overboeking doen, maar Bunq spaarrekening => Bunq betaalrekening => daadwerkelijke overboeking (scheelt namelijk ook nogal wachten op interbancair betaalverkeer). En aangezien je in dat geval vanaf de betaalrekening sowieso naar elke rekening geld kunt overboeken voegt het beperken van transacties op de spaarrekening ook niks toe. En zo werkt OpenBank dus ook, waarbij de betaalrekening een verplicht product is en de spaarrekening optioneel. Overboeken van en naar de spaarrekening kan vanaf elke bank.

En ja, intussen profileert Bunq zich wel/ook als spaarbank, waarbij je ook alleen de spaarrekening kunt afnemen (i.i.t. OpenBank dus). Dus ja, een vaste tegenrekening zou dan een extra beveiliging zijn voor die (kleine?) groep klanten. Maar het doelpubliek van Bunq was nooit spaarders. En het afgelopen half jaar hebben ze dus ook niet zo'n aanpassing gemaakt in de werking van het product. Misschien komt dat nog? Of misschien laten ze het achterwege omdat de "doelgroep" te klein is. En ze sowieso ook liever zullen willen dat je het (betaalde) betaalproduct afneemt, waarbij die beveiliging met vaste tegenrekening weer vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:17:
[...]

Het gaat er dus om dat Bunq een half jaar terug niet interessant was als spaarbank (lage rente). Daardoor zal het overgrote deel van de klanten alleen een betaalrekening, of een betaalrekening + spaarrekening hebben gehad. En in dat geval is het gek om te werken met een vaste tegenregering bij een andere bank, aangezien je een betaalrekening hebt bij dezelfde bank. Ik zou als ik Bunq had met een betaal- + spaarrekening in ieder geval als ik geld nodig heb niet Bunq spaarrekening => Rabo => daadwerkelijke overboeking doen, maar Bunq spaarrekening => Bunq betaalrekening => daadwerkelijke overboeking (scheelt namelijk ook nogal wachten op interbancair betaalverkeer). En aangezien je in dat geval vanaf de betaalrekening sowieso naar elke rekening geld kunt overboeken voegt het beperken van transacties op de spaarrekening ook niks toe. En zo werkt OpenBank dus ook, waarbij de betaalrekening een verplicht product is en de spaarrekening optioneel. Overboeken van en naar de spaarrekening kan vanaf elke bank.

En ja, intussen profileert Bunq zich wel/ook als spaarbank, waarbij je ook alleen de spaarrekening kunt afnemen (i.i.t. OpenBank dus). Dus ja, een vaste tegenrekening zou dan een extra beveiliging zijn voor die (kleine?) groep klanten. Maar het doelpubliek van Bunq was nooit spaarders. En het afgelopen half jaar hebben ze dus ook niet zo'n aanpassing gemaakt in de werking van het product. Misschien komt dat nog? Of misschien laten ze het achterwege omdat de "doelgroep" te klein is. En ze sowieso ook liever zullen willen dat je het (betaalde) betaalproduct afneemt, waarbij die beveiliging met vaste tegenrekening weer vervalt.
Waarom niet? Ik heb de betaalrekening bij Bunq zelfs verborgen op het hoofdscherm (geen idee hoe je het terug krijgt). En bij mijn eigen hoofdbetaalrekening (van een grootbank) heb ik alleen de IBAN van de bunq spaarrekening opgeslagen. Scheelt weer een extra stap om het naar de spaarrekening te krijgen. Mijn bunq rekening wordt gewoon gebruikt als spaarrekening, dus heel de betaalrekening gaat ook niet gebruikt worden.

Wat mij wel opviel betreft beveiliging is dat ik (bijna) nooit een pincode moest intypen of om een vingerafdruk werd gevraagd in de bunq app. Zonet even gekeken en blijkbaar stond (standaard) de optie blijf ingelogd voor 1 week aan. Gelijk maar even veranderd..

Ik ben voor de rest prima tevreden met bunq, zolang ze een hoge rente geven. Wel wil ik langzaam op zoek om iets meer te gaan spreiden en wat depositos te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Anoniem: 1943460 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:29:
[...]

Volgens mij een prima samenvatting, maar het valt mij op dat er alleen voordelen erover te lezen zijn. Behalve dat je voor sommige landen een formulier moet invullen betreft bronbelasting. Zo te lezen heffen de meeste landen sowieso al geen bronbelasting.

Wat zijn er nog eventuele andere nadelen? Ik begreep bv ooit eens dat het een best lastige registratie proces was, maar ik heb geen idee hoe het nu zit.

Als ik zo'n hoog mogelijk rente wil voor bv 1 jaar deposito's ontkom ik toch niet aan een Raisin rekening denk ik. Ik zat naar Bigbank te kijken, maar kan dan net zo goed voor Banca Progetto gaan voor 0,3 procentpunt meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonyMontana
Lees net dat Klaas Knot in een interview met Bloomberg heeft aangegeven dat naar zijn verwachting de ECB de rente zal blijven verhogen tot en met midden 2023 (via maandelijkse stappen in mei - juni - juli).
Hij verwacht nog een rentestijging van 0,75% ten opzichte van de huidige rentestand.

Ook gezien de teruglopende inflatie (mede als gevolg van de renteverhogingen) en lichte daling van de langlopende rente (Euribor 12 maanden, zie screenshot hieronder) lijkt het er op dat de rentestijging
in ieder geval wat begint af te vlakken.

Voor mij een reden om binnenkort meer spaargeld in deposito's onder te brengen.
Als ik op Geld.nl kijk naar 1 jaar deposito's met een rente vanaf 3%, dan staan er 9 Raisin banken
in de top 10. De enige bank waar je rechtstreeks een deposito kunt openen is Bigbank, 1 jaar voor 3,2%.

Wat zijn jullie overwegingen met betrekking tot verdeling / overstappen van spaarrekening en deposito?
Hebben jullie tips over interessante deposito's bij buitenlandse banken, buiten Raisin om?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSVj9wjxhFFBWUXUmV9ViAjme9E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7pFDY9dIDVKmRDhn6R4xytWv.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
xileS schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:54:
[...]

Volgens mij een prima samenvatting, maar het valt mij op dat er alleen voordelen erover te lezen zijn. Behalve dat je voor sommige landen een formulier moet invullen betreft bronbelasting. Zo te lezen heffen de meeste landen sowieso al geen bronbelasting.

Wat zijn er nog eventuele andere nadelen? Ik begreep bv ooit eens dat het een best lastige registratie proces was, maar ik heb geen idee hoe het nu zit.

Als ik zo'n hoog mogelijk rente wil voor bv 1 jaar deposito's ontkom ik toch niet aan een Raisin rekening denk ik. Ik zat naar Bigbank te kijken, maar kan dan net zo goed voor Banca Progetto gaan voor 0,3 procentpunt meer.
Registratieproces was niet perse lastig, maar is bij mij meen ik wel een dikke week overheen gegaan. ID verificatie is voor sommigen wellicht ook een issue. Wordt uitgevoerd door ik meen een Duitse partij. Het bellen kan wel in het Nederlands maar zal mogelijk allemaal wat drukker zijn. Zelf heb ik dat toen op een zondag gedaan (en daardoor alleen Engels beschikbaar), en enige dat mij bij staat is dat het een redelijk uitgebreide controle was (allemaal (extra) handelingen zodat ze kunnen zien dat die echt is, dus hand half ervoor, onder verschillende hoeken, ...), dus niet dat ik bv eerst een half uur in de wacht heb gestaan. Daarnaast moet je dan nog (richting Raisin) een adresbewijs uploaden, dat kan een bankafschrift zijn, maar ook een energierekening of overheidsdocument.
Het is dus in mijn herinnering niet zo dat het registratieproces echt lastig is, maar het duurt gewoon lang. En als je rekeningen aanvraagt kan daar natuurlijk ook weer een langere tijd overheen gaan doordat zowel Raisin als de bank er controles op doen. (Banca Progetto aanvraag duurde bij mij meer dan een week meen ik)

Ander nadeel is natuurlijk dat je meteen met 2 partijen te maken hebt (Raisin en achterliggende bank), wat natuurlijk "spannend" zal zijn als het allemaal niet zo lekker gaat (lees: een van beide op de fles gaat). Maar dat zou natuurlijk allemaal goed geregeld moeten zijn. Je bent ook formeel klant van de achterliggende bank en Raisin is alleen een tussenpartij die communicatie voor handen neemt. Dus bij een faillissement van de bank sta je gewoon geregistreerd als klant en kun je bij het DGS van dat land terecht. En als Raisin failliet zou gaan zou je ook nog steeds rechtstreeks met de bank contact moeten kunnen opnemen (volgens mij heeft een Tweaker dat ook al eens gedaan, een bank gecontacteerd, om te vragen "of die echt klant was").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik maak geen reclame maar bij mij duurde kort geleden het openen van een account bij Raisin t/m het rentedragend zijn van zowel een spaarrekening (renault) als een depositootje (progreto) 48 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Plof-kip schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:15:
Ik maak geen reclame maar bij mij duurde kort geleden het openen van een account bij Raisin t/m het rentedragend zijn van zowel een spaarrekening (renault) als een depositootje (progreto) 48 uur.
Kan natuurlijk best dat het intussen ook allemaal beter geregeld is of gewoon niet meer zo druk. Ik heb mijn rekening meen ik in oktober aangevraagd. Toen nam de populariteit denk ik wel al steeds wat toe, maar in december, januari was het ook in dit topic echt druk met vragen / opmerkingen over Raisin (voornamelijk ook dat het lang duurde :p). Dus grote kans dat er toen ook een grote influx aan veel nieuwe klanten was, en nu de rek er wat meer uit is (velen die dachten geld in buitenland te zetten dat nu gedaan hebben, en een groot deel er uberhaupt niet aan begint).

En m.b.t. week wachten op Banca Progetto aanvraag. Ook toen hadden ze (ruim) de hoogste rente, en ik heb toen op donderdagavond aanvraag gedaan en op vrijdagmorgen was Banca Progetto verdwenen, "tijdelijke stop i.v.m. drukte". Dus dat lag toen ook aan de bank. Mijn initiële Renault aanvraag was volgens mij wel/ook snel verwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-06 23:39
@TonyMontana bij Advanzia krijg je 3% op vrij opneembaar, bij volkswagenbank zelfs 3.1%. Als ik iets zou vastzetten moet het echt wat meer opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 21:07
Even een vraag. Ik heb accounts geopend bij VWbank, Advanzia en Openbank. Nu zit ik aan een dag limiet vast en vraag ik mij af of er naast het doorgegeven ING account ook gestort kan worden vanaf Bunq.

Weet iemand welke van de 3 banken dit toestaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
VanBreukelen schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:45:
Even een vraag. Ik heb accounts geopend bij VWbank, Advanzia en Openbank. Nu zit ik aan een dag limiet vast en vraag ik mij af of er naast het doorgegeven ING account ook gestort kan worden vanaf Bunq.

Weet iemand welke van de 3 banken dit toestaat?
Dan heb je knap wat spaargeld als je die naast elkaar opent i.p.v. in serie - gefeliciteerd!

I.i.g. de OpenBank Spaarrekening heeft een eigen IBAN en kun jij (of zelfs een ander?) rechtstreeks heen storten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
Van Bunq naar Openbank is zelfs instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xileS schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:54:
[...]

Wat zijn er nog eventuele andere nadelen?
Je moet eerst het geld naar je Raisin rekening boeken, en dan pas kan je het naar de partnerbank boeken. Als je eenmaal 1x hebt overgemaakt dan kan je het volgens mij direct boeken op de rekening van de partnerbank (door correcte omschrijving te gebruiken), maar dit heb ik zelf nooit gedaan. Dus misschien heb ik het altijd te omslachtig gedaan.

Verder vind ik dat er op dit moment betere alternatieven zijn dan Raisin. Bijvoorbeeld Advanzia waarbij je 3% rente krijgt en het vrij opneembaar is. Om meer rente te krijgen moet je dan perse een deposito nemen bij Raisin, waarbij je het dus niet meer zomaar kan opnemen. Persoonlijk wil ik altijd bij mijn geld kunnen. Stel dat er een bankencrisis komt, dan wil ik het kunnen terugboeken naar een systeembank in eigen land. Ik vertrouw er niet echt op dat bepaalde landen (zoals Italie) daadwerkelijk garant zullen staan als er daadwerkelijk een bankencrisis komt. Maar nogmaals, dat is heel persoonlijk en is voor iedereen anders. 99% kans dat het allemaal gewoon wel vergoed wordt als het ooit mis gaat. En een andere reden is dat als ik een mooie kans zie op de beurs - bij een crash of flinke daling - dat ik dan ook bij mijn spaargeld wil kunnen om daar mijn rendement te halen. Maar dat heeft verder niets met Raisin te maken of met sparen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Anoniem: 1943460 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:19:
[...]

Je moet eerst het geld naar je Raisin rekening boeken, en dan pas kan je het naar de partnerbank boeken. Als je eenmaal 1x hebt overgemaakt dan kan je het volgens mij direct boeken op de rekening van de partnerbank (door correcte omschrijving te gebruiken), maar dit heb ik zelf nooit gedaan. Dus misschien heb ik het altijd te omslachtig gedaan.

Verder vind ik dat er op dit moment betere alternatieven zijn dan Raisin. Bijvoorbeeld Advanzia waarbij je 3% rente krijgt en het vrij opneembaar is. Om meer rente te krijgen moet je dan perse een deposito nemen bij Raisin, waarbij je het dus niet meer zomaar kan opnemen. Persoonlijk wil ik altijd bij mijn geld kunnen. Stel dat er een bankencrisis komt, dan wil ik het kunnen terugboeken naar een systeembank in eigen land. Ik vertrouw er niet echt op dat bepaalde landen (zoals Italie) daadwerkelijk garant zullen staan als er daadwerkelijk een bankencrisis komt. Maar nogmaals, dat is heel persoonlijk en is voor iedereen anders. 99% kans dat het allemaal gewoon wel vergoed wordt als het ooit mis gaat. En een andere reden is dat als ik een mooie kans zie op de beurs - bij een crash of flinke daling - dat ik dan ook bij mijn spaargeld wil kunnen om daar mijn rendement te halen. Maar dat heeft verder niets met Raisin te maken of met sparen.
Daarom ben ik ook niet van plan om al mijn spaargeld in 1 deposito te stoppen. Ik wacht wel al iets te lang. Veel heb ik vrij opneembaar op bunq staan, want was snel aangevraagd en was hoger dan LPB. Ik denk eraan om deposito's van Max een jaar te nemen, en dan steeds een deel. Er komt dat altijd wel weer wat vrij en houdt een deel vrij opneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyMontana
Pistachenootje schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:43:
@TonyMontana bij Advanzia krijg je 3% op vrij opneembaar, bij volkswagenbank zelfs 3.1%. Als ik iets zou vastzetten moet het echt wat meer opbrengen.
Zeker. Maar dat zijn beide aanbiedingen voor 6 maanden, waarbij de rente flexibel is en ook zou kunnen dalen.

Ben dus eigenlijk op zoek naar deposito's van 1 of 2 jaar, zodat ik meer zekerheid heb dat de rente vaststaat
gedurende die periode.

Daarnaast is het uiteraard de vraag wat de beste timing zou zijn.
Op welk moment is het verstandig om spaargeld met flexibele rente vast te zetten in een deposito met vaste rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TonyMontana schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:21:
[...]

Zeker. Maar dat zijn beide aanbiedingen voor 6 maanden, waarbij de rente flexibel is en ook zou kunnen dalen.
Eigenlijk kunnen ze dat niet maken, gezien ze de actierente ook niet verhogen voor bestaande klanten. Deze acties zijn eigenlijk nu een soort kruising tussen spaarrekening en deposito: vaste rente maar flexibel in opnemen en storten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]

Dat dacht ik niet. Vziw is er sprake van een rente garantie voor 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-06 11:59
Klopt! Ik lees nergens dat gedurende die eerste 6 maanden de rente omlaag (of omhoog) kan ...............

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonyMontana
Pistachenootje schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:32:
[...]

Dat dacht ik niet. Vziw is er sprake van een rente garantie voor 6 maanden.
Heb het even op de website gecheckt.
De rente voor een saldo tot 100k staat voor 6 maanden inderdaad vast.
Alleen voor het deel daarboven kan de rente ook tijdens die periode aangepast worden.
Zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vr2BNWxqAN4T9WSO81aU9AQ0xkM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xCSXDNClVtj3fXcc0XAriaf2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 21:07
Weet iemand toevallig of Bunq rente per dag berekend, of per maand? Stel dag ik nu mijn Bunq rekening leeg zou halen, krijg ik dan de rente van 1April tm vandaag aan het eind van de maand uitgekeerd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

VanBreukelen schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:57:
Weet iemand toevallig of Bunq rente per dag berekend, of per maand? Stel dag ik nu mijn Bunq rekening leeg zou halen, krijg ik dan de rente van 1April tm vandaag aan het eind van de maand uitgekeerd?
Je bouwt per dag rente op en op de 1ste van de maand krijg je het uitgekeerd. Dus als je het nu leeg zou halen bouw je geen rente meer op en krijg je over een paar dagen (1 Mei) de opgebouwde rente uitgekeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17:49
[...]Op welk moment is het verstandig om spaargeld met flexibele rente vast te zetten in een deposito met vaste rente.
Meestal volgen de rentevergoedingen op deposito's ook de ontwikkeling van de rentevergoeding voor vrij opneembare spaarrekeningen. Bij deposito's is het niet alleen een goed idee om te letten op de rentevergoeding maar ook op de minimuminleg en de voorwaarden, kosten en vergoedingen bij een eventuele (noodzakelijke) beeindiging van het contract voordat de contractstermijn van het deposito is verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
FMC per gisteren verhoogd (vanaf 2,31%)
Bis zu 100.000 EUR 2.58 %
Gültig ab dem 20th April 2023.
https://www.fcmbank.com.mt/de/german-market-saving-account/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Consors is voor de eerste 6 maanden van van 2,4% ook omhoog gegaan:
Profitieren Sie 6 Monate von 3,00 % Zinsen p. a. auf Ihr Tagesgeld.
https://www.consorsbank.d...n/Tagesgeld?icid=WEB-1296

(ook per gisteren: https://www.focus.de/fina...prozent_id_191618962.html)

[ Voor 23% gewijzigd door GroteVoet459 op 21-04-2023 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Interessant! Ik wilde net VW gaan openen maar zie nu dat Consors 3% geeft, wat ik al genoeg vind. Is Consors makkelijker te openen? Ik zal even gaan zoeken :)

Edit:
Frankenstein schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:12:
[...]

Bij Consorsbank wordt gevraagd om een woonplaatsdocument in het Duits, Frans, Engels of Spaans.

Van makkelijk naar minder makkelijk openen naar mijn mening: Trade Republic, Advanzia, Volkswagen Bank, Consorsbank.
helaas. Dan maar Audi bank :) Sta nu in de wacht bij Postident. Duurt lang. Ze zeggen 5 minuten wachttijd maar is nu al >10 minuten. En gelukt! Echter nog geen email bevestiging ontvangen van VW dat de identificatie gelukt is. Is dat normaal?

[ Voor 91% gewijzigd door Pistachenootje op 21-04-2023 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyMontana
Geen tijdelijke actie rente zoals bij VW of Advanzia, maar gewoon 2,58% op je spaartegoed.
Ruim boven de huidige 2% toppers zoals Bunq en de Raisin banken dus.

Heeft iemand ervaring met het identificatie proces bij FCM?

Zoals in het vorige bericht al aangegeven is de rente voor Nederlandse burger maar 1.68% .....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRhLTe9Zb-87CEJjKmwJFTKmYVw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ttUVSK6xE3heEcCltbVkAEf0.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door TonyMontana op 21-04-2023 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:25
Ook goed om te weten:
"Profitieren Sie 6 Monate von 3,00 % Zinsen p. a. auf Ihr Tagesgeld.

Sie wollen sich den Zinssatz für 12 Monate sichern?
Erfüllen Sie in den ersten 4 Monaten nach Start Ihres Tagesgeldkontos eine der beiden Bedingungen:
- Sparplan anlegen und aktiv besparen – das geht schon ab einer Sparrate von 10 Euro."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17:49
TonyMontana schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:17:
[...]Heeft iemand ervaring met het identificatie proces bij FCM?
Wat ik begrijp uit een draadje op een ander forum is dat het wel een week of drie kan duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:05
Lloyds gaat naar 1,8%.

Per 3 mei _O-

[ Voor 29% gewijzigd door Drardollan op 21-04-2023 16:01 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipo10
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-06 17:35
Drardollan schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:01:
Lloyds gaat naar 1,8%.

Per 3 mei _O-
LPB is vandaag naar 1,5% gegaan. Verhoging Lloyds lijkt reactie daarop. Overweeg wel Lloyds nu omdat ze systematisch op LPB voor lopen. Zit nu bij LPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Drardollan schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:01:
Lloyds gaat naar 1,8%.

Per 3 mei _O-
Vanwaar de smiley? 1,8% is voor de Nederlandse bank een zeer nette rente. LeasePlan Bank gaat nu (vandaag? Een dezer dagen?) pas naar 1,5%, en van de Nederlandse spaarbanken is dat AFAIK de hoogste rente (alleen Bunq die alles doen dan 2,01%). Net over de grens een Duitse bank gericht op de Nederlandse markt met 1,8% is dus gewoon netjes. En ja, er zijn meer buitenlandse banken die zich op Nederlanders richten, maar dan heb je of te maken met Raisin, of landen ver weg. Lloyds is dan gewoon lekker makkelijk en "degelijk Duits".
En de grootbanken gaan vanaf 1 mei pas naar 0,5% natuurlijk. Dus daarop loopt Lloyds "een beetje" voor.

Valt me overigens ook op dat ik lange tijd niks meer van NIBC heb vernomen. Die zitten blijkbaar nog steeds maar op 1,00%, en bij kwartaalsparen "weer" een bonus "van maar liefst 0,5%". Toen de rentes begonnen te stijgen liep NIBC nog redelijk in de pas met Lloyds & LPB, maar die beginnen nu echt achterop te raken en hebben de 1,25% tot nu toe dus niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
vipo10 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:14:
[...]

LPB is vandaag naar 1,5% gegaan. Verhoging Lloyds lijkt reactie daarop. Overweeg wel Lloyds nu omdat ze systematisch op LPB voor lopen. Zit nu bij LPB.
Voordeel van LPB is natuurlijk wel dat ze instant payments doen. Bij Lloyds is het een ouderwetse trage overboeking waar enkele uren tot een volgende (werk)dag overheen gaan.

* RobertMe heeft bij LPB al een tijd nog alleen een semi buffer. Klein beetje spaargeld bij Rabo, paar duizend bij LPB "voor noodgevallen", en de rest verspreid waaronder bij Lloyds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Is de VW bank in Duitsland momenteel de "beste" optie qua rente (3 procent) indien je vrij opneembaar wilt en deposito stelsel EU ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Jack1 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:24:
Is de VW bank in Duitsland momenteel de "beste" optie qua rente (3 procent) indien je vrij opneembaar wilt en deposito stelsel EU ?
3.1% en ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
En wat zijn de verschillende tussen Advanzia en VW bank verder zowel?

Ik heb nu een rekening geopend bij Open Bank. Inmiddels alles binnen inclusief betaalpas, credit card en virtuele credit card. En alles zo n beetje gratis en mooie rente op de welkom spaarrekening voor 6 maanden.

Vraagje:
Stel dat je nu een account opent bij Advanzia of VW BANK maar er nog geen geld op zet. En stel dat de rente de komende maanden steeds nog wat gaat stijgen, zou je dan zelf een moment kunnen kiezen waarop je "geactiveerd" wordt en daarmee de rente in gaat ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PE9SMS
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11-2023
Pistachenootje schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:30:
Interessant! Ik wilde net VW gaan openen maar zie nu dat Consors 3% geeft, wat ik al genoeg vind. Is Consors makkelijker te openen? Ik zal even gaan zoeken :)

Edit:

[...]

helaas. Dan maar Audi bank :) Sta nu in de wacht bij Postident. Duurt lang. Ze zeggen 5 minuten wachttijd maar is nu al >10 minuten. En gelukt! Echter nog geen email bevestiging ontvangen van VW dat de identificatie gelukt is. Is dat normaal?
Ik heb afgelopen maandag 17/4 de identificatie gedaan maar ook nog geen email gehad. Het is wel zo dat als ik in de eerste email weer op de knop Jetzt Legitimation Starten klik, ik op een pagina kom waar staat Ihr Antrag wurde erfolgreich ubermittelt. Dus de identificatie is wel doorgekomen bij VW. Vergeet niet om het formulier Erklarung Steuerpflicht en bewijs van woonadres te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
PE9SMS schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:39:
[...]
Vergeet niet om het formulier Erklarung Steuerpflicht en bewijs van woonadres te uploaden.
Die verklaring heb ik gezien. Ik zie echter geen info over bewijs van woonadres. Waar moet dat aan voldoen? Kan een Nederlandstalige energie rekening voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jack1 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:34:
Vraagje:
Stel dat je nu een account opent bij Advanzia of VW BANK maar er nog geen geld op zet. En stel dat de rente de komende maanden steeds nog wat gaat stijgen, zou je dan zelf een moment kunnen kiezen waarop je "geactiveerd" wordt en daarmee de rente in gaat ?
Bij VW start de actie vanaf het moment dat de rekening is geopend (maar je vervolgens nog een week of 2, 3 op het papierwerk wacht). Bij Advanzia vanaf het moment dat je het eerste geld stort. Echter weet ik niet wat zij doen als je vandaag de rekening aanvraagt / geopend wordt, ze maandag de actierente verhogen, en je dinsdag geld stort. Immers verhogen (vrijwel alle banken) niet de actierente voor bestaande klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 13:13
Pistachenootje schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:55:
[...]

Die verklaring heb ik gezien. Ik ie echter geen info over bewijs van woonadres. Waar moet dat aan voldoen? Kan een Nederlandstalige energie rekening voldoen?
In het formulier Erklarung Steuerplicht staat:
Für die Berücksichtigung Ihrer Steuerausländereigenschaft bitten wir Sie, die Kopie eines Nachweises² (z.B. Reisepass, Diplomatenaus-
weis, Aufenthaltsgenehmigung, Natotruppenbescheid bzw. Marschbefehl oder Strom-/ Telefonrechnung), aus dem Ihre ausländische Anschrift
hervorgeht, beizufügen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jack1 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:34:
En wat zijn de verschillende tussen Advanzia en VW bank verder zowel?
Ik heb pas een aanvraag gedaan bij Advanzia dus hier nog geen ervaring mee, maar Volkswagen reageert volkomen nergens op. Niet op e-mails en niet op ingevulde contactformulieren. Persoonlijk zou ik hier dus niet aan beginnen, want als er ooit iets is, wat doe je dan? Persoonlijk zou ik voor Advanzia gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-02 10:03
Bij Lloyds Bank volgt ook een nieuwe stijging van de spaarrente, vandaag om 16:00 uur een e-mail hierover ontvangen:

Spaarrente gaat omhoog naar 1,80%
Op 3 mei 2023 stijgt de spaarrente bij Lloyds Bank van 1,50% naar 1,80%. Met deze hogere rente haalt u meer uit uw spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:35:
[...]

Ik heb pas een aanvraag gedaan bij Advanzia dus hier nog geen ervaring mee, maar Volkswagen reageert volkomen nergens op. Niet op e-mails en niet op ingevulde contactformulieren. Persoonlijk zou ik hier dus niet aan beginnen, want als er ooit iets is, wat doe je dan?
Ik zou bellen. Bij Advanzia werkt dat prima. Bij VW nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pistachenootje schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:40:
[...]

Ik zou bellen. Bij Advanzia werkt dat prima. Bij VW nog niet geprobeerd.
Ja misschien moet ik dat gewoon doen. Praat men wel Engels of enkel Duits?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnegeer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-06 11:59
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:52:
[...]

Ja misschien moet ik dat gewoon doen. Praat men wel Engels of enkel Duits?
Communicatie met Advanzia vind ik helemaal niet verkeerd. Er wordt snel gereageerd op emails en telefonisch kontakt kan in Engeles, Frans en Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonnegeer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:07:
[...]

Communicatie met Advanzia vind ik helemaal niet verkeerd. Er wordt snel gereageerd op emails en telefonisch kontakt kan in Engeles, Frans en Duits.
Helaas gaat het in dit geval om VW bank, iemand ervaring daarmee (qua bellen)? Die reageren in ieder niet op e-mails, contactformulieren, wachtwoord vergeten aanvragen (omdat aangeleverde wachtwoord niet werkt). Hopelijk werkt bellen wel. Januari aanvraag gedaan en nog 0 response gehad op elke poging om in contact te komen (ongeveer 10 pogingen gewaagd). Ga het account dus ook opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImperiumDC
Indien je een succesvolle referral van Raisin hebt gedaan, krijg je daar een bevestiging van of kun je dat ergens terugzien? Of kom ik daar pas minimaal 6 maanden later achter?
Heb namelijk mijn partner een referral link gemaild en een rekening laten openen met nu een nieuwe deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ImperiumDC schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:42:
Indien je een succesvolle referral van Raisin hebt gedaan, krijg je daar een bevestiging van of kun je dat ergens terugzien? Of kom ik daar pas minimaal 6 maanden later achter?
Heb namelijk mijn partner een referral link gemaild en een rekening laten openen met nu een nieuwe deposito.
Bij een deposito wordt de bonus veel sneller uitgekeerd (waarschijnlijk na de 14 dagen bedenktijd). Verder is het inderdaad totaal niet transparant/inzichtelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:19:
[...]

Vanwaar de smiley? 1,8% is voor de Nederlandse bank een zeer nette rente. LeasePlan Bank gaat nu (vandaag? Een dezer dagen?) pas naar 1,5%, en van de Nederlandse spaarbanken is dat AFAIK de hoogste rente (alleen Bunq die alles doen dan 2,01%). Net over de grens een Duitse bank gericht op de Nederlandse markt met 1,8% is dus gewoon netjes. En ja, er zijn meer buitenlandse banken die zich op Nederlanders richten, maar dan heb je of te maken met Raisin, of landen ver weg. Lloyds is dan gewoon lekker makkelijk en "degelijk Duits".
En de grootbanken gaan vanaf 1 mei pas naar 0,5% natuurlijk. Dus daarop loopt Lloyds "een beetje" voor.
Gezien hoe makkelijk het proces bij Bunq verloopt snap ik niet waarom je het bij Lloyds zou wegzetten.

Spaarrekeningen zijn commodity geworden. Inwisselbaar en geen meerwaarde meer ten opzichte van elkaar. Zodra iemand meer biedt zonder gekke dingen zoals geen NL IBAN/instant overboeken ga ik weet over.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-02 10:03
Jeroenneman schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:48:
[...]

Gezien hoe makkelijk het proces bij Bunq verloopt snap ik niet waarom je het bij Lloyds zou wegzetten.

Spaarrekeningen zijn commodity geworden. Inwisselbaar en geen meerwaarde meer ten opzichte van elkaar. Zodra iemand meer biedt zonder gekke dingen zoals geen NL IBAN/instant overboeken ga ik weet over.
Ik heb sinds een paar maanden ook een spaarrekening bij de Lloyds Bank geopend. Bunq heb ik ook naar gekeken en overwogen, maar hier heb ik echt géén goed gevoel bij. Ook met de Lloyds Bank heb ik goed na moeten denken en research gedaan, voor het eerst dat ik in het buitenland een spaarrekening heb geopend.

Doorslaggevend is dat de Lloyds Bank een grote en gevestigde bank en gezonde bank is, ik heel veel vertrouwen in Duitsland heb, Duitsland evenals Nederland een +++ rating heeft, ook hier geld beschermd is door het Duitse depositogarantiestelsel. Ook is Duitsland niet te ver van huis en hebben ze in Amsterdam ook een bijkantoor. Verder hebben ze een goed werkende en duidelijke Nederlandse website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Henrico1981 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:57:
[...]

Ik heb sinds een paar maanden ook een spaarrekening bij de Lloyds Bank geopend. Bunq heb ik ook naar gekeken en overwogen, maar hier heb ik echt géén goed gevoel bij. Ook met de Lloyds Bank heb ik goed na moeten denken en research gedaan, voor het eerst dat ik in het buitenland een spaarrekening heb geopend.

Doorslaggevend is dat de Lloyds Bank een grote en gevestigde bank en gezonde bank is, ik heel veel vertrouwen in Duitsland heb, Duitsland evenals Nederland een +++ rating heeft, ook hier geld beschermd is door het Duitse depositogarantiestelsel. Ook is Duitsland niet te ver van huis en hebben ze in Amsterdam ook een bijkantoor. Verder hebben ze een goed werkende en duidelijke Nederlandse website.
Bunq valt onder het Nederlandse depositiestelsel. Grootbanken heb ik juist een slecht gevoel bij.

Bijzonder dat je dan liever in Duitsland zaken doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jeroenneman schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:48:
[...]

Bunq doet toch ook geen instant payments? (Op easy savings rekening). Dus dan had je er überhaupt al niet aan moeten beginnen ;)

Daarnaast zijn er meer banken met dezelfde aantrekkelijke rente en andere voordelen. Renault bij Raisin biedt ook de mogelijkheid om natuurlijk andere spaarproducten af te nemen (met nog hogere rente), en bij OpenBank heb ik meteen een gratis tweede / backup betaalrekening incl. mobiel betalen zonder Google Pay.
En het "geen NL IBAN" argument snap ik ook niet. Het is een spaarrekening, liefst kan ik daarvan alleen geld over maken naar mijn eigen rekening (en anderen wel naar mij :+). En daarvoor maakt de IBAN natuurlijk niet uit. En al ging het om een betaalrekening, IBAN discriminatie is in Europa wettelijk verboden.

Edit:
En gezien je reageert op mijn post waarin ik LPB & Lloyds benoem. Ja, spaarrekeningen zijn wellicht een uitwisselbare commodity. En ja, die twee had ik al voordat Bunq wist dat er iets als rente bestond. Want Bunq is zich pas als spaarbank gaan profileren in december? Toen LPB, Lloyds en NIBC al een rente van ik gok 0,50% hadden. Toen werd Bunq wakker en zijn ze van de 0,01% of zo af gestapt. (Overigens heb ik alle drie al een aantal jaren, en niet pas sinds de rentestijgingen).

[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 21-04-2023 19:07 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling