Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.214.330 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:09
t14wo schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:47:
[...]
Inderdaad die WAF. ;) En dan iets breder uitgelegd. Vrouw gaat niet akkoord met banken zonder in ieder geval een Engelse mijn omgeving.
Ik dacht dat er bij Advanzia wel de optie is voor een Engelstalige website maar ik kan me vergissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-11-2024
RobertMe schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:23:
[...]Of bij OpenBank de kwestie met erfbelasting mocht je komen te overlijden.
Voor zover ik weet lopen er nog onderhandelingen tussen Nederland en Spanje over het herzien of aanpassen van het in 1971 gesloten belastingverdrag. Die onderhandelingen zijn al weer een paar jaar aan de gang. Bij Open Bank is opmerkelijk genoeg de kwestie met betrekking tot de bronbelasting wel geregeld maar de problematiek met de erfbelasting (nog) niet. Wellicht dat in een herziening van het verdrag ook deze kwestie goed zal worden geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-05 18:31
Wim1147 schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:21:
Voor zover ik weet lopen er nog onderhandelingen tussen Nederland en Spanje over het herzien of aanpassen van het in 1971 gesloten belastingverdrag.
Voor wie zin heeft om het huidige belastingverdrag tussen NL en ES te lezen: https://wetten.overheid.nl/BWBV0003462/1972-09-20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 22:55
Pistachenootje schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:28:
[...]

Ik dacht dat er bij Advanzia wel de optie is voor een Engelstalige website maar ik kan me vergissen.
De inlogpagina ist wirklich nur auf Deutsch verfūgbar. Aber fur drei prozent Zinsen :9B

https://mein.advanziakonto.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnegeer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-05 10:42
Frankenstein schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:19:
[...]

De inlogpagina ist wirklich nur auf Deutsch verfūgbar. Aber fur drei prozent Zinsen :9B

Wel eens van Google Translate gehoord?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:27
Zonnegeer schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:46:
[...]
Met Google translate vul jij de login-gegevens van een bank in op een overlay van een derde partij (in dit geval Google) - lijkt me niet de meest veilige actie.

Ook het automatisch vertalen van een wettelijk contract (het vinkje dat je zet bij het hebben gelezen en begrepen van de algemene voorwaarden) als je je aanmeld lijkt me een twijfelachtige zaak.

[ Voor 23% gewijzigd door GroteVoet459 op 17-04-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
Maar om login gegevens in te geven hoef je toch de taal van het login scherm niet machtig te zijn? Dus vertalen is sowieso niet nodig .......... En het ging per slot van rekening om het login scherm ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Zonnegeer op 17-04-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Zonnegeer schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:30:
En het ging per slot van rekening om het login scherm ;)
Een loginscherm waar je niets aan hebt als je je niet als gebruiker geregistreerd hebt.

Als je je inderdaad al geregistreerd zou hebben dan heb je ook al een hele reeks andere Duitse teksten en formulieren doorgenomen - en die kon je wel aan zonder een vertaal-dienst ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
GroteVoet459 schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:38:
[...]

Een loginscherm waar je niets aan hebt als je je niet als gebruiker geregistreerd hebt.

Als je je inderdaad al geregistreerd zou hebben dan heb je ook al een hele reeks andere Duitse teksten en formulieren doorgenomen - en die kon je wel aan zonder een vertaal-dienst ... ?
IK heb er geen problemen mee, anderen wezen op dit feit. Ik droeg slechts een (onveilige) oplossing aan. Maar we geraken een iets of wat offtopic lijkt me.

Baai de wee: ik heb gisteren een account aangevraagd ..........

[ Voor 6% gewijzigd door Zonnegeer op 17-04-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-05 13:31
GroteVoet459 schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:38:
[...]

Alsof iedereen alle formulieren en voorwaarden gaat lezen bij het aanmaken van een account. Ja, er zijn mensen die dat doen maar er vanuit gaan dat iedereen dat doet lijkt me niet de juiste aanname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
ColeJ schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:26:
[...]
Alsof iedereen alle formulieren en voorwaarden gaat lezen bij het aanmaken van een account. Ja, er zijn mensen die dat doen maar er vanuit gaan dat iedereen dat doet lijkt me niet de juiste aanname.
Net als het gebruikt van een online vertaaldienst - dat er mensen zijn die het "fout" doen betekent niet dat het goed is of dat er gedaan moet worden dat het "normaal" is.

Zelfs hele slimme mensen voeren bij grote bedrijven gevoelige gegevens in Google Translate of ChatGPT zonder zich bewust te zijn van dat ze iets fout doen.

Als je je via Raisin aanmeld krijg je bij een aantal produkten een hele reeks vragen over het delen van je gegegevens. Daar hoef je niet op Ja te drukken om de aanvraag af te kunnen handelen (zoals eerder in dit topic als eens beweerd werd), maar het is wel makkelijk als je niet wilt uitzoeken welke wel/niet ....

Een kleine waarschuwing lijkt me gewoon op z'n plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Zonnegeer schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:46:
[...]

Scheissegal! Scheissegal! :9B :9B :9B :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
GroteVoet459 schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:35:
Als je je via Raisin aanmeld krijg je bij een aantal produkten een hele reeks vragen over het delen van je gegegevens.
Raisin is daar IMO wel beetje twijfelachtig in. Ook regelmatig dat ze zowel Engels als Nederlands naast elkaar hebben en expliciet aangeven dat de Engelse versie de enige rechtsgeldige versie is en de Nederlandse maar voor de gebruiker is maar in geval van twijfel dus altijd de Engelse versie aan de orde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:56
ColeJ schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:26:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat je bij het openen van een rekening in een ander land toch wel iets verder wilt kijken dan bij een Nederlandse rekening, omdat het goed kan zijn dat de regelgeving en de mores anders is dan in Nederland. Niet dat je de voorwaarden in detail gaat uitpluizen, maar wel dat je toch de belangrijkste eigenschappen wilt kennen. Dan zou ik niet meteen van een automatische vertaling uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyMontana
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-01 17:19
Frankenstein schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:19:
[...]

De 3,10% bij Volkswagen Bank is voor nieuwe klanten en alleen voor 6 maanden.
De 3% bij Advanzia is ook alleen voor nieuwe klanten, maar is er ook een beperking voor wat betreft de duur van dit rentepercentage? Kan dit op hun website niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImperiumDC
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-04 12:49
TonyMontana schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:57:
[...]

De 3,10% bij Volkswagen Bank is voor nieuwe klanten en alleen voor 6 maanden.
De 3% bij Advanzia is ook alleen voor nieuwe klanten, maar is er ook een beperking voor wat betreft de duur van dit rentepercentage? Kan dit op hun website niet vinden.
Advanzia is ook alleen voor 6 maanden 3% rente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zojuist ook maar eens een Raisin account geopend. Videoidentificatie met een Engelstalige IDnow medewerker, was soms even lastig te verstaan maar ging verder prima en de medewerker was netjes en geduldig. Voor bewijs van adres heb ik een energierekening gebruikt, want ik heb geen behoefte om mijn betaaltransacties te delen. Dit moest ik via de app uploaden, als ik dit in de browser probeer dan kom ik weer bij de videoidentificatie uit...

De deposito die ik zou willen openen kent een minimum van 10k, dus daar wacht ik nog even mee totdat het vakantiegeld over een maand binnen is. Met een beetje geluk is het volgende ECB rentebesluit dan net geweest. :P Ivm de bonus die naar het saldo van het eerst geopende product kijkt open ik vooralsnog ook nog even geen spaarrekening. Dat doe ik wel zodra de deposito loopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
ImperiumDC schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:15:
[...]

Klopt. Maar er is een verschil. Bij VW kun je na opheffen rekening pas na 3 jaar weer aanspraak maken op de nieuwe klantenrente. Bij Advanzia lijkt daar geen termijn voor te zijn. Je kunt dus bijvoorbeeld 6 maanden bij Advanzia sparen, dan 6 maanden bij VW en dan gewoon weer 6 maanden bij Advanzia en je hebt steeds nieuwe klantenrente.

Verder kun je bij Advanzia alvast openen in afwachting van het moment dat je gelden beschikbaar hebt of je wil wachten op een verhoging. Pas als je voor het eerst inlegt gaan de 6 maanden in. VW bepaald bij openen, wat enige weken duurt, de ingangsdatum van de actierente. Een rekening openen bij Advanzia is binnen 1 week geregeld.

VW geeft die rente voor 27-28 weken. Bij Advanzia vang je de hogere rente tot de 6e kalendermaand na je 1e inleg is afgelopen. Als je aan het begin van de maand voor het eerst inlegt geldt de hogere rente daardoor bijna 7 maanden.

[ Voor 35% gewijzigd door Frankenstein op 17-04-2023 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Begrijp ik nu goed dat Advanzia als Luxemburgse bank alleen een Duitstalige omgeving heeft? Begon ze intussen toch een beetje te overwegen, er vanuit gaande dat het (ook) in het Engels zou zijn. Niet dat ik perse blij wordt van veel legal speak in het Engels (ja, ook bij Raisin, de partnerbanken, en OpenBank heb ik alle voorwaarden etc gelezen, in Nederlands dan), maar Duits ken ik überhaupt niks van (pun intended :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
ImperiumDC schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:15:
[...]
Met de kanttekening dat in de praktijk deze termijn vaak verlengt wordt. Ik heb nu geloof ik al 3 maanden extra gekregen op mijn 2% rente.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TonyMontana
RobertMe schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:15:
Begrijp ik nu goed dat Advanzia als Luxemburgse bank alleen een Duitstalige omgeving heeft? Begon ze intussen toch een beetje te overwegen, er vanuit gaande dat het (ook) in het Engels zou zijn. Niet dat ik perse blij wordt van veel legal speak in het Engels (ja, ook bij Raisin, de partnerbanken, en OpenBank heb ik alle voorwaarden etc gelezen, in Nederlands dan), maar Duits ken ik überhaupt niks van (pun intended :+).
Op de Advanzia website kun je 3 talen kiezen: Duits, Engels en Frans.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpNJXj3CThjUu1k5sgvnxp6eQOY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NDs9ejMI4ME3DiSVvgf1qZD1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 22:16
TonyMontana schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:39:
[...]

[Afbeelding]
Ligt het aan mij, maar de home site is best professioneel maar als je wil afsluiten zoals je screenshot heeft het wel een beetje een pre 2010 webpagina gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Laatst online: 13-04 21:07
Hi,

Ik heb voor het weekend een rekening geopend bij advansia en vw bank maar nog geen akkoord/ inlog gegevens.

Wie heeft ervaring met de acceptatie termijn?

Btw, vw bank was prima te doen, het verificatie proces via post app verliep in het Engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
VanBreukelen schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:11:
Hi,

Ik heb voor het weekend een rekening geopend bij advansia en vw bank maar nog geen akkoord/ inlog gegevens.

Wie heeft ervaring met de acceptatie termijn?
Post van @Frankenstein hierboven gezien? Advanzia paar dagen / binnen een (werk)week. VW duurt paar weken (blijkbaar, zelf geen ervaring met geen van beiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TonyMontana schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:39:
[...]

[Afbeelding]
Nja ok. Dat is aanmeldproces dan. Uit andere posts maakte ik op dat de betaalomgeving weer Duits is. Maar Engels registratieproces betekent waarschijnlijk ook Engelse algemene voorwaarden (die ik zelfstandig niet eens kan vinden, dus zullen wel pas aan eind van registratie tevoorschijn komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
RobertMe schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:15:
[...]

Post van @Frankenstein hierboven gezien? Advanzia paar dagen / binnen een (werk)week. VW duurt paar weken (blijkbaar, zelf geen ervaring met geen van beiden).
Bedankt, nee ik lees niet elke dag mee helaas, ga ik nu wel doen want erg interessant deze topic 😌

Balen dat vw bank zo traag is 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
VanBreukelen schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:35:
[...]
Balen dat vw bank zo traag is 😂
Er staat gelukkig niet een enorme banner op hun site die waarschuwt dat het allemaal wat langer (tot 10 dagen) duurt door de bulk aan nieuwe klanten die zich momenteel aanmelden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-05 22:01
Gaat het aanmeldproces bij Advanzia gepaard met zo'n videocall met een medewerker?
En zo ja, uit welke talen kun je kiezen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Fijne gasten daar bij Advanzia 5 minuten na het (bijna) leegboeken van mijn eigen rekening (5005 EUR laten staan)

Valt dit binnen.

//
Your loyalty pays off!

Transfer at least an additional 5,000 € into your Advanzia Deposit account today, and we will also grant you our special interest rate of 3% p.a. on your entire balance from the day of your deposit until July 31, 2023.

This offer is valid until and including April 30, 2023.
//

waarom zijn ze daar niet eerder meegekomen.. kost nu bijna 1 dag rente :(

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Juan schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:08:
Fijne gasten daar bij Advanzia 5 minuten na het (bijna) leegboeken van mijn eigen rekening (5005 EUR laten staan)
...
Je laat die 5K staan tegen de na-6-maanden 1,1% basisrente, maar klaagt over een dag gemiste hoge rente (per 100K ongeveer €8?) ... ?!?!

En je moet voor de extra 2 maanden hoge rente wel minimaal 5K extra storten - die heb je nu beschikbaar, want die heb je daar net weg gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Ik heb 5k laten staan, omdat er een soort van minimaal saldo van 5k nodig is om rente te krijgen

Er is een stuk groter bedrag vanaf geboekt.
Dus over het afgeboekte bedrag loopt ik rente mis, en niet over het resterende bedrag.

Het gaat mij meer om de timing van de mail. 5 minuten eerder, en ik had die afboeking niet gedaan. :(

Het gaat om een iets meer dan 1 EUR wat ik misloop :'( , moet het 1 dag parkeren bij LPB. ;)
Dat krijg je niet weer binnen 1 dag terug bij Advanzia (valt rond 11:00 binnen, dat is te laat om gelijk weer terug te boeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Juan schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:55:
Ik heb 5k laten staan, omdat er een soort van minimaal saldo van 5k nodig is om rente te krijgen
Een relatief lage rente, tenzij er nog ruimte is in de 6 maanden-periode.
Het gaat mij meer om de timing van de mail. 5 minuten eerder, en ik had die afboeking niet gedaan. :(
Dus jij zou liever zien dat banken actief jouw gedrag op hun website of in hun app monitoren zodat ze jou bij het doen van een grotere afschrijving nog net even een aanbieding kunnen doen?
Het gaat om een iets meer dan 1 EUR wat ik misloop :'( , moet het 1 dag parkeren bij LPB. ;)
Als je binnen het DGS bleef gaat het om minder dan een tientje per dag. En dat op een rente van tot 1500 in die 6 maanden (bij max DGS en 3,0%).

Je haalde het waarschijnlijk weg omdat het ergens anders beter zou gaan renderen (Volkswagen of beleggen ...) - nu heb je weer een extra 2 maanden.

Waarom parkeer je het geld vannacht sowieso ergens en boek je het niet direct terug naar Advanzia zodra het kan?

Er zitten hier hele groepen mensen die geld bij Bank A hadden staan, Bank B de rente zagen verhogen, X dagen F5-end zaten te wachten tot A ging reageren en dan net als die bank dat doet het geld net naar Bank B hadden verplaatst.

'tuurlijk voelt het niet fijn, maar tenzij het om enorme bedragen en een periode van weken gaat praat je over peanuts. Bijvoorbeeld: Bunq @ 2,01% vs OpenBank @2,25% scheelt maar €2/maand (7ct/dag) op elke € 10K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Nou zo'n drama is allemaal niet, maar de timing is gewoon ruk.. daar gaat het om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
De spelletjes van Advanzia. Als ze nou gewoon onbeperkt 2,5% zouden geven. Dan hadden ze net zo veel middelen van spaarders... ;)

En inderdaad, de algemene website van Advanziakonto is drietalig, en de inlogomgeving waarmee je je saldo kan zien en overboekingen ingeeft is alleen Duitstalig. Tenminste, ik heb al heel lang geen andere taalversie gesehen gezien.

[ Voor 48% gewijzigd door Frankenstein op 17-04-2023 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Kan mij goed uit de voeten met de online banking omgeving van Advanzia.
De omgeving/app van VW bank, is wat complexer.

Helemaal in het begin in 2013, had je geen onlinebanking van Advanzia, alleen een pagina waar je kon overmaken van je eigen rekening (na het ingeven van je tussenrekeningnr en wachtwoord)
Er was geen inzage in je saldo.
Toen kwam de mein omgeving, echter een Saldo vermelding is pas gekomen na het verplicht stellen van PSD1 of PSD2, blijkbaar was dat het minimale waar een online omgeving aan moest voldoen.

Lijkt mij ook een kleine moeite om te vermelden wat de actuele rente is, als je ingelogd bent.
Maar dat gaan ze niet doen, je kan het zien op de (3talige) hoofdpagina (is mij verteld door ze)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Juan schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:52:
Kan mij goed uit de voeten met de online banking omgeving van Advanzia.
De omgeving/app van VW bank, is wat complexer.
Moderner, maar dat hoeft voor mij niet. Zonder zo'n ding kan je daar niet inloggen. Maar VW is voor mij al verleden tijd, want je moet drie jaar geen klant zijn geweest om weer actierente bij ze te krijgen. Ik heb ze netjes gemaild mijn account ook te verhogen naar het nieuwe percentage, aber nein.

Wat dat betreft gaat dus echt alle lof naar Advanzia, alleen liepen die in december achter met de rente en toen ontdekte ik VW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Opheffen VW gaat met een paar klikken. Nu zullen ze nog wel even nodig hebben om dat te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
VW bank gaat ook leeg, hou deze wel aan, voor het geval ze zich bedenken.

Ps
Vrijdag 1ct als test overgemaakt naar mijn betaalrekening, echter nog steeds niet binnen.
Ik zie tevens dat de valutadatum, altijd een dag later is.
Dus als het bedrag resp morgen en woensdag binnenkomt, is er feitelijk geen renteverlies
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9voHqYUrK1EC1BDZwiTGUaGi-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6Ij4wLid2klkNtHN5XBUV0H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Juan op 17-04-2023 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:07

Valt dit binnen.

//
Your loyalty pays off!

Transfer at least an additional 5,000 € into your Advanzia Deposit account today, and we will also grant you our special interest rate of 3% p.a. on your entire balance from the day of your deposit until July 31, 2023.

//

Nou dan heb je die óf gekregen omdat je al lang klant bent, of misschien omdat je zojuist zoveel hebt weggesluist ;) Hier helaas geen mail van Advanzia met dit mooie aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Als ze zien dat ik om 17:32 95% wegboek, en dan 17:37 al dat aanbod sturen, hebben ze het niet druk.
En dan nog buiten werktijd (dicht om 17:00)

En als het echt zo zou zijn, dan snap ik niet waar het antwoord blijft op 2 vragen die ik al eerder gesteld heb aan Advanzia.

Toevalstreffer, die 5 minuten te laat kwam.
Had wel mijn beklag gedaan, dat de actierente niet mee verhoogd werd. Dus zal eerder de reden geweest zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Juan op 17-04-2023 22:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Juan schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:01:
Als ze zien dat ik om 17:32 95% wegboek, en dan 17:37 al dat aanbod sturen, hebben ze het niet druk.
En dan nog buiten werktijd (dicht om 17:00)

En als het echt zo zou zijn, dan snap ik niet waar het antwoord blijft op 2 vragen die ik al eerder gesteld heb aan Advanzia.

Toevalstreffer, die 5 minuten te laat kwam.
Had wel mijn beklag gedaan, dat de actierente niet mee verhoogd werd. Dus zal eerder de reden geweest zijn.
Je zou bijna denken dat ze een scriptje hebben draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1147
Helaas (nog?) niet in Europa: de spaarrekening van Apple en Goldman Sachs voor 4.15%

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:37
Wim1147 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:07:
Helaas (nog?) niet in Europa: de spaarrekening van Apple en Goldman Sachs voor 4.15%
Is in dollars, FED rente staat op 5% dus niet zo bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe groot de "bank run" gaat worden in Amerika aangezien dit rentepercentage een factor 10x hoger is dan het gemiddelde dat banken nu hanteren.

Nederlanders zijn m.i. veels te conservatief als er een vergelijkbare "euro" propositie komt. Anders was men nu al lang overgestapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

pdukers schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:32:
Ik ben benieuwd hoe groot de "bank run" gaat worden in Amerika aangezien dit rentepercentage een factor 10x hoger is dan het gemiddelde dat banken nu hanteren.
Is dat zo? https://www.bankrate.com/...e-savings-interest-rates/ of vergelijk je de rente die Apple in de VS biedt met de rentes van Nederlandse grootbanken?

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 18-04-2023 08:37 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1

Valt dit binnen.

//
Your loyalty pays off!

Haha, hoezo loyaliteit belonen? Je wordt alleen beloond als je juist niet al je geld daar al hebt staan. En je nog 5k ergens anders vandaan kunt halen. Dus alleen mensen belonen die juist niet loyaal zijn.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Bigbank (Estland) heeft haar rentes verhoogd:

Flexibele spaarrekening: 2.00 %

Deposito:
1 jaar 3.20%
2 jaar 3.25%
3 jaar 3.30%
4 jaar 3.40%
5 jaar 3.50%
6 jaar 3.50%
7 jaar 3.50%
10 jaar 3.50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

fsfikke schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:36:
[...]

Is dat zo? https://www.bankrate.com/...e-savings-interest-rates/ of vergelijk je de rente die Apple in de VS biedt met de rentes van Nederlandse grootbanken?
Denk dat hij naar de grootbanken kijkt. Er zijn idd veel online banken in US te vinden met rente zelfs hoger.

Dus als er al een bankrun zou zijn was die al gebeurd, maar zoals vermeld op die pagina hierboven veel Amerikanen hechten aan een brick and mortar bank, waar ze binnen kunnen lopen. En dat binnen kunnen lopen kost dus geld aka rente.

Maar denk dat voor Amerikanen het handiger is om te zien waar je aan goedkoop credit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:36:
[...]

Ik zag gisteren een FT artikel dat 0.37% als average voor US saving accounts vermeldde. Het artikel waar je naar link meldt zelfs 0.24%. Uiteraard zijn er al banken die ver boven dat average uitsteken, maar nu krijg je een hele nieuwe, hele grote en qua naam bekende partij op de markt. Dat zou best wel eens de markt flink kunnen opschudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 22:16
dwdd schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:56:
Bigbank (Estland) heeft haar rentes verhoogd:

Flexibele spaarrekening: 2.00 %

Deposito:
1 jaar 3.20%
2 jaar 3.25%
3 jaar 3.30%
4 jaar 3.40%
5 jaar 3.50%
6 jaar 3.50%
7 jaar 3.50%
10 jaar 3.50%
Nu er zoveel verandert wil je toch geen vaste spaarrekening van 10 jaar? Ik denk dat je qua percentage op 1 jaar het meeste safe zit voor nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:54
Met de rekening probeert Apple volgens betalingsexperts vooral klanten naar zijn andere diensten te trekken, zoals zijn creditcard. Apple biedt sinds vorig jaar een dienst aan waarmee klanten gespreid kunnen betalen volgens het principe buy now, pay later. De betaaldiensten kunnen via de iPhone, iPad of iWatch met elkaar verbonden worden.

Ah dat verklaard het. Voor de financiering/cash hoeven ze het namelijk niet te doen :+

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Stukje van de FT waar ik naar refereerde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQ1v8oKNFWigMR_uFmrUsBpFP6I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/emXxT8O5jIpbqpgC4G1qcIbF.png?f=fotoalbum_large

Zelfs een artikel op tweakers, want Apple :+

nieuws: Apple biedt Amerikaanse gebruikers spaarrekening met 4,15 procent ren...

[ Voor 31% gewijzigd door pdukers op 18-04-2023 09:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dwdd
dutchnltweaker schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:06:
[...]

Nu er zoveel verandert wil je toch geen vaste spaarrekening van 10 jaar? Ik denk dat je qua percentage op 1 jaar het meeste safe zit voor nu?
Het is en blijft afwachten wat de spaar/deposito-rente op korte en lange termijn gaan doen.

Als je gebruik wil/kan maken van een deposito-ladder en je een gedeelte van het spaargeld voor 10 jaar tegen 3,50% (of 4,1% bij BKM in Duitsland) kunt wegzetten is dat zo gek nog niet. Stel dat de rentes over 2 jaar weer terug zijn op het niveau van 2021, dan zit je met 4,1% daarna nog 8 jaar erg goed. Maar als de rentes (hard) doorstijgen is het weer een ander verhaal. Dus ja.....glazen bol......gewoon je eigen afwegingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1147
Janpietertje89 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:01:
[...]Is in dollars, FED rente staat op 5% dus niet zo bijzonder.
Rente FED momenteel inderdaad op zo'n 5%. In de eurozone liggen de percentages wat lager. Een mogelijk alternatief voor een reguliere spaarrekening kan zijn om te gaan sparen in vreemde valuta via een vreemde valutarekening. Uiteraard hangt de rentevergoeding dan (mede) af van de valuta waarin de tegoeden worden aangehouden en de bankkosten voor het openen en aanhouden van dergelijke rekeningen. In ieder geval worden dergelijke rekeningen aangeboden door de Nederlandse grootbanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Moet je bij het openen van een rekening bij BigBank nog steeds ivm identificatie eerst het thuisbezoek afwachten? Of is dat inmiddels gemoderniseerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonyMontana
Plof-kip schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:42:
Moet je bij het openen van een rekening bij BigBank nog steeds ivm identificatie eerst het thuisbezoek afwachten? Of is dat inmiddels gemoderniseerd?
Dat gaat inderdaad nog altijd via thuisbezoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3kz9X0j-PiLvVnoGxHwDf61wzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mdao3pZNVGQ3JdJJavhP0Oi4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Daar zit ik zelf helemaal niet op te wachten, dus ik heb mijn aanvraag bij de Bigbank ongedaan gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 20:38
Boerenlater schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:04:
Daar zit ik zelf helemaal niet op te wachten, dus ik heb mijn aanvraag bij de Bigbank ongedaan gemaakt.
Waarom vind je het zo'n probleem? Bij mij duurde het niet langer dan 5 minuten, geen probleem als je kan thuiswerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-05 13:31
Boerenlater schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:04:
Hier hetzelfde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
Zijn er al mensen die hetzelfde hebben gedaan als Juan? M.a.w. rekening bijna leeg trekken, 5005,- laten staan. En dan zien of er een beter aanbod komt.

Valt dit binnen.

//
Your loyalty pays off!

//

Edit: zojuist hetzelfde gedaan. Ben benieuwd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pistachenootje op 18-04-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyMontana
Per 1 mei ga ik mijn vrij opneembaar spaartegoed herverdelen.
Uiteraard is een hoge rente daarbij leidend, voor mij gekoppeld aan het land (NL, BE, DE of FR).
Op basis van berichten op dit forum heb ik Volkswagen Bank en Advanzia op een lijst staan met hoge rente (3%) voor nieuwkomers in de eerste 6 maanden.
Weten jullie of er nog meer banken zijn met soortgelijke aanbiedingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
TonyMontana schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:31:
Weten jullie of er nog meer banken zijn met soortgelijke aanbiedingen?
Volgens mij geen andere met een vrij opneembare rente boven de 3,0%, tenzij je in Frankrijk woont (LEP & Livra A, beide met beperkingen).

Volgend hoogste zijn (volgens mij) OpenBank 2,5% en Consors 2,4% - beide ook 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943460

Bij Advanzia krijg je 3% rente maar hoe zit het dan met de belastingdienst (en de bronbelasting)? Iemand die mij dit uit kan leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Anoniem: 1943460 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:03:
Bij Advanzia krijg je 3% rente maar hoe zit het dan met de belastingdienst (en de bronbelasting)? Iemand die mij dit uit kan leggen?
Dit is letterlijk de eerste vraag in de FAQ ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
LongBowNL schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:07:
[...]

Waarom vind je het zo'n probleem? Bij mij duurde het niet langer dan 5 minuten, geen probleem als je kan thuiswerken.
Ik heb ze gewoon op kantoor langs laten komen, kost inderdaad 5 minuten (scan van je ID en verificatie van wat gegevens).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

GroteVoet459 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:05:
[...]

Dit is letterlijk de eerste vraag in de FAQ ....
Dankjewel! Had zelf in dit topic gezocht en kon er niets over vinden. Voor de anderen dit is wat Advanzia erover zegt:

The interest income will be credited to your Advanzia account on a monthly basis without charging any taxes (Exception: customers with country of residence Luxemburg). Due to the automatic exchange of information, Advanzia bank is required to automatically transfer this information on a yearly basis to the competent tax authorities.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonyMontana
Anoniem: 1943460 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:03:
Bij rekeninghouders die niet in Luxemburg belastingplichtig zijn (er dus niet wonen / werken) wordt de rente zonder aftrek van belasting uitgekeerd. Op basis van het opgegeven BSN nummer geeft Advanzia ons spaartegoed door aan de Nederlandse Belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TonyMontana schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:28:
[...]

Bij rekeninghouders die niet in Luxemburg belastingplichtig zijn (er dus niet wonen / werken) wordt de rente zonder aftrek van belasting uitgekeerd. Op basis van het opgegeven BSN nummer geeft Advanzia ons spaartegoed door aan de Nederlandse Belastingdienst.
Dankjewel voor je reactie. Zolang je dus onder 57000 blijft heb je niets om zorgen over te maken, over eventuele extra kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:22

Jerra

Beunhaas in wording

Sorry! Onverhoopt toch een dubbelpost

[ Voor 89% gewijzigd door Jerra op 18-04-2023 13:39 ]

Hoekwoning (130m2, geïsoleerde zolder en HR++) '73 gasloos sinds 12-2024; Adlar Aurora II 6kW, Hewalex PCWU met 300L vat, 4200wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:21
Nvm

[ Voor 122% gewijzigd door marcelcee op 18-04-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:19
Anoniem: 1943460 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:35:
[...]

Dankjewel voor je reactie. Zolang je dus onder 57000 blijft heb je niets om zorgen over te maken, over eventuele extra kosten.
mwah, dat gaat over vrh, dat is wat anders dan rente ;) daar moet je gewoon belasting over betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyMontana
Anoniem: 1943460 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:35:
[...]

Voor alle duidelijkheid: als rekeninghouder bij Advanzia heb je nooit extra kosten, ook niet in het geval van af- en bijboekingen.

Ik denk dat je met extra kosten eigenlijk te betalen belasting bedoelt?
In Nederland is het heffingsvrije vermogen inderdaad 57.000 euro per persoon.
In het geval van een fiscaal partner is dat dus 114.000 als je samen aangifte doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TonyMontana schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:58:
[...]

Voor alle duidelijkheid: als rekeninghouder bij Advanzia heb je nooit extra kosten, ook niet in het geval van af- en bijboekingen.

Ik denk dat je met extra kosten eigenlijk te betalen belasting bedoelt?
In Nederland is het heffingsvrije vermogen inderdaad 57.000 euro per persoon.
In het geval van een fiscaal partner is dat dus 114.000 als je samen aangifte doet.
Ja sorry, dat bedoelde ik. Dat je met betrekking tot de belastingdienst niets te maken hebt zo lang je onder de 57000 blijft. En niet nog een percentage moet betalen over de ontvangen rente of iets dergelijks, omdat het een bank uit Luxemburg betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik probeer een account te openen bij Avanzia, echter kan ik bij stap 2 niet verder. Netjes een password en BSN nummer ingevuld, maar hij wil niet naar stap3. Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jack1 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:15:
Ik probeer een account te openen bij Avanzia, echter kan ik bij stap 2 niet verder. Netjes een password en BSN nummer ingevuld, maar hij wil niet naar stap3. Herkent iemand dit probleem?
Waarschijnlijk heb je bepaalde karakters gebruikt die zij niet toestaan. Ik kon bijvoorbeeld een uitroepteken niet gebruiken bij mijn paswoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
Of de voorloopnul bij het BSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Geen uitropetekens idd mogelijk bij wachtwoord, dus nu gelukt (wel vreemd overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyMontana
Kan me herinneren dat ik een bericht gelezen heb dat het gunstig zou zijn om de eerste storting bij Advanzia te doen in de eerste week van een maand. Kan het bericht helaas niet terugvinden.
Heeft iemand die informatie, met uitleg wat daarvan het voordeel zou zijn?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Dit is om de simpele reden dat Advanzia de rente door trekt naar volle maanden.

Dus 6 maanden 3%.
Stort je op 4 april, krijg t/m heel augustus 3%, omdat ze dan 30 september aanhouden als einddatum voor de 3%
Dus vandaar zo vroeg mogelijk in de maand storten.

Ik stort wel nu morgen omdat de eis voor de 3% op mijn rekening uiterlijk 30 april moet zijn. (3,5 maand)
Voor het rekening nr van de vrouw maakt het niet heel veel uit, daar heb ik nog ff de tijd om een eerste storting te doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Juan op 18-04-2023 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyMontana
Juan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:00:

Dus 6 maanden 3%.
Stort je op 4 april, krijg t/m heel augustus 3%, omdat ze dan 31 augustus aanhouden als einddatum voor de 3%
Ok, zo kun je het dus laten oplopen tot bijna 7 maanden.
Dank voor je snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
precies dat dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
Juan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:00:

Dus 6 maanden 3%.
Stort je op 4 april, krijg t/m heel augustus 3%, omdat ze dan 30 september aanhouden als einddatum voor de 3%

Ik stort wel nu morgen omdat de eis voor de 3% op mijn rekening uiterlijk 30 april moet zijn. (3,5 maand)
Voor het rekening nr van de vrouw maakt het niet heel veel uit, daar heb ik nog ff de tijd om een eerste storting te doen.
Kun je aangeven waaruit het blijkt dat ze de rente doortrekken naar een volle maand en niet stopt na exact 6 maanden na datum 1e storting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Dat deden ze in de praktijk, bij voorgaande acties.

Geen garanties, blijven banken he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:07
Pistachenootje schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:33:
Zijn er al mensen die hetzelfde hebben gedaan als Juan? M.a.w. rekening bijna leeg trekken, 5005,- laten staan. En dan zien of er een beter aanbod komt.
[...]
Edit: zojuist hetzelfde gedaan. Ben benieuwd :)
Na, und? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
Even een vraag. Is er een centrale europese website waar registratie te vinden is van alle Eu banken die voldoen aan het deposito garantie stelsel? Klinkt misschien paranoia, maar kan je er 100% van uit gaan dat bijvoorbeeld een Advanzia daaraan (blijft) voldoen. En kan een bank bijvoorbeeld zich uitschrijven uit deelname, zonder dat de klant dit door heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
VanBreukelen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:16:
Even een vraag. Is er een centrale europese website waar registratie te vinden is van alle Eu banken die voldoen aan het deposito garantie stelsel? Klinkt misschien paranoia, maar kan je er 100% van uit gaan dat bijvoorbeeld een Advanzia daaraan (blijft) voldoen. En kan een bank bijvoorbeeld zich uitschrijven uit deelname, zonder dat de klant dit door heeft?
Een bank kan zich niet zomaar 'uitschrijven'. Het gaat om wetten en regels waaraan een organisatie moet voldoen als die bepaalde diensten aanbiedt. Net als dat jij je niet kunt 'uitschrijven' bij de RDW als je wilt rijden zonder rijbewijs. Of dat je je bij de belastingdienst zou kunnen uitschrijven als belastingbetaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-05 22:42
VanBreukelen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:16:
Het lijkt me niet dat je daar als bank onderuit kan komen? Tenzij het dus geen (officiële) bank is.

Zie:
https://www.rijksoverheid...e-banken-in-de-eurolanden
En:
https://www.dnb.nl/openba...ntie/?p=1&l=10&rc=V0ZUREc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
Rubbergrover1 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:30:
[...]

Een bank kan zich niet zomaar 'uitschrijven'. Het gaat om wetten en regels waaraan een organisatie moet voldoen als die bepaalde diensten aanbiedt. Net als dat jij je niet kunt 'uitschrijven' bij de RDW als je wilt rijden zonder rijbewijs. Of dat je je bij de belastingdienst zou kunnen uitschrijven als belastingbetaler.
Thanks, ik heb inmiddels wat onderzoek gedaan en alle gegevens van de bank gevonden met jaar verslagen etc. Ziet er prima uit.

Maar nu loop ik tegen het volgende aan.

Ik probeer het account te registreren, zodat ik kan inloggen op mijn omgeving.

Maar hier krijg ik melding dat wachtwoord niet goed zou zijn. Inmiddels wachtwoord reset gedaan, maar nog steeds zelfde melding.

iemand hier ervaring mee?

Beetje gebrekkige website, ook tijdens registratie geen acceptatie van speciale tekens.

-----

update. net telefonisch contact gehad, en het duurt 2 dagen voordat je de online omgeving kan activeren...

[ Voor 5% gewijzigd door VanBreukelen op 19-04-2023 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:30:
[...]
Tenzij het dus geen (officiële) bank is.
Dat is de enige check die ik doe, nl. is er daadwerkelijk een bankvergunning (en dus onderdeel van het DGS) en welke "labels" vallen daar onder. Daarnaast is het land en check mbt bronbelasting van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
VanBreukelen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:10:
[...]

Thanks, ik heb inmiddels wat onderzoek gedaan en alle gegevens van de bank gevonden met jaar verslagen etc. Ziet er prima uit.

Maar nu loop ik tegen het volgende aan.

Maar hier krijg ik melding dat wachtwoord niet goed zou zijn. Inmiddels wachtwoord reset gedaan, maar nog steeds zelfde melding.

iemand hier ervaring mee?

Beetje gebrekkige website, ook tijdens registratie geen acceptatie van speciale tekens.

-----

update. net telefonisch contact gehad, en het duurt 2 dagen voordat je de online omgeving kan activeren...
Dat stond ook in de bevestigingsmail:
"Achtung: Die Registrierung kann erst nach Ablauf einer Frist von 2 Werktagen nach Erhalt dieser E-Mail vorgenommen werden. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
dwdd schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:34:
[...]

"Achtung: Die Registrierung kann erst nach Ablauf einer Frist von 2 Werktagen nach Erhalt dieser E-Mail vorgenommen werden. "
Goed gezien, ik lees die standaard mails meestal niet. Maar zou handig zijn als ze dat ook op de pagina vermelden 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

Over de erfbelasting in het buitenland:
https://www.financieelona...itenland-en-erfbelasting/
Met vermelding van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-05 16:58
Ik probeer nu al een tijdje een rekening te open bij Volkswagen Bank maar krijg continu de volgende melding bij de verificatie via PostIDent

Unfortunately currently POSTIDENT by videochat is unavailable. Please use a different identification method or try again later.

Every day from 8 AM to 10 PM (also on national holidays).

Meerderen die hier problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VanBreukelen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:10:
[...]

Hoe ben jij aan je Advanziakonto Nummer gekomen? Misschien krijg ik deze nog (gisteren pas alles alles ingevuld om account te openen), maar tot nu toe heb ik nergens mijn Advanziakonto Nummer gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnegeer
Volgens mij krijg je die per email. Duurt een dag of 5 heb ik begrepen. Ik wacht er ook nog op sinds afgelopen zondag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanBreukelen
dwdd schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:34:
[...]

Goed gezien, ik lees die standaard mails meestal niet. Maar zou handig zijn als ze dat ook op de pagina vermelden 😂
Anoniem: 1943460 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:19:
[...]

Hoe ben jij aan je Advanziakonto Nummer gekomen? Misschien krijg ik deze nog (gisteren pas alles alles ingevuld om account te openen), maar tot nu toe heb ik nergens mijn Advanziakonto Nummer gezien.
Stond in de email, duurde 2 a 3 werkdagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanBreukelen
erniee schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:07:
Ik probeer nu al een tijdje een rekening te open bij Volkswagen Bank maar krijg continu de volgende melding bij de verificatie via PostIDent

Unfortunately currently POSTIDENT by videochat is unavailable. Please use a different identification method or try again later.

Every day from 8 AM to 10 PM (also on national holidays).

Meerderen die hier problemen mee hebben?
Ik heb het op mobiel ( android ) gedaan via de app, was op zaterdag. Maar is inderdaad druk, af en toe proberen of er een werknemer vrij is.
Pagina: 1 ... 78 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling