• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:25
Ook een Bunq rekening geopend. Toch wel interessant. Vóór het openen staat dat je 2 opnames kunt doen per maand. Bij Easy Savings selecteren als Plan in je account staat:
Instant Withdrawals
Easily withdraw money from your account whenever you like.

Ik zal het ze eens vragen.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist een e-mail ontvangen van Openbank dat de rekening is geactiveerd. Ik zie echter alleen de betaalrekening en de beste man van de klantenservice had het over een witte envelop om te activeren. Wat moet er nu nog gebeuren?

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:10
THE_BASE schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:43:
Zojuist een e-mail ontvangen van Openbank dat de rekening is geactiveerd. Ik zie echter alleen de betaalrekening en de beste man van de klantenservice had het over een witte envelop om te activeren. Wat moet er nu nog gebeuren?
Ik heb een email ontvangen om de rekening te activeren en gisteravond een SMS dat mijn overboeking van 1 euro is ontvangen.
Als ik inlog op de website krijg ik de melding dat de gegevens nog gecontroleerd worden en ik een email af moet wachten.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:02
Is voor mij al een paar jaar geleden maar van wat ik mij herinner duurt dat 1 of 2 dagen voordat 'ie geactiveerd wordt, volgens mij wordt de "opdracht" voor de Welkom Spaarrekening pas gegeven ná de activering van je betaalrekening. Wellicht kunnen anderen je hier uitsluitsel over geven in Openbank.NL .

[Voor 5% gewijzigd door Elandenmelk op 02-02-2023 09:25]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Daarover heeft iemand hier of in het OpenBank topic al omschreven dat het een dag of twee duurt voordat de Welkom Spaarrekening geactiveerd is.

* RobertMe is intussen nog steeds op de beveiligingscode per post aan het wachten zodat die telefonisch de Welkom Spaarrekening kan aanvragen. Intussen is het account (/betaalrekening) al twee weken actief (en al bijna 3 weken terug aangevraagd)...

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:58
The__Virus schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:29:
Ook een Bunq rekening geopend. Toch wel interessant. Vóór het openen staat dat je 2 opnames kunt doen per maand. Bij Easy Savings selecteren als Plan in je account staat:
Instant Withdrawals
Easily withdraw money from your account whenever you like.

Ik zal het ze eens vragen.
Er staat bij Bunq dat je maximaal 2 opnames per maand kunt doen.
Zie: LongBowNL in "Het spaartopic - Deel 3"
When and how can I withdraw my funds?

You can withdraw your savings from your account whenever you want. You can do so by simply transferring your funds to another bunq account, counter account or making a SEPA transfer to a different IBAN. Keep in mind that you have a maximum of two withdrawals per month.
https://together.bunq.com/d/48138-easy-savings-faq/6

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:31
Het is inderdaad twee maximaal per maand, ik heb contact gehad met de "klantenservice" hierover.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:02
De €40 spaarbonus van Openbank is bij mij net bijgeschreven.

[Voor 10% gewijzigd door Carfanatic op 02-02-2023 09:50]

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-03 17:22
Carfanatic schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:50:
Bij mij ook. "Abono varios concep." staat er bij, het zal wel...
Muy bien. Adios!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:10:
[...]

Om het resultaat van deze test nog even te melden: vrijdagochtend terugboeking aangevraagd, maandagochtend vroeg transactie zichtbaar bij Bigbank, zojuist ook bijgeboekt op mijn 'gewone' bankrekening. Hier zat dus een weekend tussen, blijkbaar telt dat mee in de twee dagen vertraging.
Ook voor de zekerheid nog even een keer "doordeweeks" geprobeerd: opdracht dinsdagochtend ingevoerd, donderdagochtend bijgeschreven op mijn bankrekening. Dus vrijwel exact 48 uur end-to-end. De vertraging is een anti-witwasmaatregel volgens Bigbank en je ontvangt tot het daadwerkelijke moment van overmaken wel gewoon rente. Prima wat mij betreft.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:13
Laatste LPB verhoging was van 12-12-2022 als ik het niet mis heb, waarmee ze dus afwijken van de gebruikelijke eerste dag van de maand evt. aanpassing rentepercentage. LPB lijkt dus meer een volger geworden te zijn. Als de anderen nog verder omhoog gaan gecombineerd met de grootbanken die ze nu op de hielen zitten, zou het me niet eens verbazen dat halverwege februari een aanpassing komt. Gisteren werd ook duidelijk dat in januari er meer nieuwe auto's dan verwacht geregistreerd zijn.

Tot zover mn LPB rentebeleid analyse/wishfull thinking :+

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:06:
Laatste LPB verhoging was van 12-12-2022 als ik het niet mis heb, waarmee ze dus afwijken van de gebruikelijke eerste dag van de maand evt. aanpassing rentepercentage. LPB lijkt dus meer een volger geworden te zijn. Als de anderen nog verder omhoog gaan gecombineerd met de grootbanken die ze nu op de hielen zitten, zou het me niet eens verbazen dat halverwege februari een aanpassing komt. Gisteren werd ook duidelijk dat in januari er meer nieuwe auto's dan verwacht geregistreerd zijn.

Mooie analyse, maar heb paar dagen geleden al alles weg gehaald :P . Moeten ze met minimaal 1,5% komen, wat ik niet zie gebeuren.

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:44:
[...]

Daarover heeft iemand hier of in het OpenBank topic al omschreven dat het een dag of twee duurt voordat de Welkom Spaarrekening geactiveerd is.

* RobertMe is intussen nog steeds op de beveiligingscode per post aan het wachten zodat die telefonisch de Welkom Spaarrekening kan aanvragen. Intussen is het account (/betaalrekening) al twee weken actief (en al bijna 3 weken terug aangevraagd)...
In dat geval zet ik de hele handel voorlopig wel bij Volkswagen Bank. Als ik ze moet vergelijken qua bank en land (en erfbelasting meegenomen), voelt die prettiger.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34
THE_BASE schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:21:
[...]

In dat geval zet ik de hele handel voorlopig wel bij Volkswagen Bank. Als ik ze moet vergelijken qua bank en land (en erfbelasting meegenomen), voelt die prettiger.
Hier nog steeds in afwachting van het verkrijgen van de rekening bij Volkswagen Bank. Vorige week opnieuw de Erklärung zur Steuerpflicht ingestuurd. Ik vrees dat die gewoon onder op de stapel is gekomen en FiFO wordt behandeld.

Ik twijfel nu of ik toch niet moeten starten met het openen van de rekening bij Openbank...

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
mpandroid schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:52:
Misschien dat onderstaand artikel de "luie" spaarders over de streep trekt?

https://www.nu.nl/economi...-aan-waarde-verdampt.html
Over welke streep heb je het nu? De streep om van spaarbank te wisselen zodat je verlies geen 10% is maar 8% wordt? Of de streep om te gaan beleggen ipv sparen, omdat het verlies bij sparen nu wel erg groot wordt?

• mpandroid
Rubbergrover1 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:20:
[...]

Over welke streep heb je het nu? De streep om van spaarbank te wisselen zodat je verlies geen 10% is maar 8% wordt? Of de streep om te gaan beleggen ipv sparen, omdat het verlies bij sparen nu wel erg groot wordt?
Initieel over het wisselen van spaarbank. Maar men kan natuurlijk de focus verleggen en gaan beleggen, crowdfunden of whatever.

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14:53
THE_BASE schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:21:
[...]

Koffiedik kijkend: VW zal als eerste van de twee verhogen. Aantal banken waar Duitsers met 2% vrij opneembaar (tijdelijk) terecht kunnen is vandaag 15 tegen 11 vorige week.

Anderzijds, de S&P-rating van Santander (Openbank) is A, die van VW is BBB+.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:30
Trishul schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:06:

LPB leek in de afgelopen maanden Centraal Beheer een beetje te volgen.
Zie: RobinNL in "Het spaartopic - Deel 3"

Nu heeft Centraal Beheer een hogere rente van 0,80% (vs 0,75% bij LPB). Ik had zelf eigenlijk ook wel verwacht dat LPB de rente iets zou verhogen, naar 0,85% of 0,90%.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:18
Door ECB nu bekendgemaakt: rentes van ECB gaan met 0.50-procentpunt omhoog.

• QuickH
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-03 17:49
weet iemand of het mogelijk is om je opgebouwde rente te zien bij Raisin? Bij Bigbank kan ik dit mooi inzien, maar bij Raisin is me dit nog niet gelukt.

Gr

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

QuickH schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:21:
weet iemand of het mogelijk is om je opgebouwde rente te zien bij Raisin? Bij Bigbank kan ik dit mooi inzien, maar bij Raisin is me dit nog niet gelukt.

Gr
Helaas dat kan niet bij de producten die je via Raisin hebt afgesloten.

• QuickH
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-03 17:49
Slasher schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:22:
[...]

Helaas dat kan niet bij de producten die je via Raisin hebt afgesloten.
Kijk dat is sneller bericht dan de Raisin helpdesk _/-\o_

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-03 22:08
budjepaul schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:17:
Inderdaad, wil een klein testdeposito (1e keer dat ik Raisin gebruik) openen bij de coop bank, benieuwd of het zin heeft om nog een weekje te wachten nu, of dat het al in de rentestanden verwerkt zit.. :?

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:13
budjepaul schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:17:
Interessante is dat ze dit keer ook meteen een verhoging hebben aangekondigd voor maart, met opnieuw 0,5%. Dat doen ze zodat de banken iets meer zekerheid hebben in hun rentebeleid. Komende week wordt interessant, verwacht dat een bank wel snel op 2,5% vrij opneembaar zal gaan zitten.

• THE_BASE
  • Niet online
Frankenstein schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:54:
[...]

Koffiedik kijkend: VW zal als eerste van de twee verhogen. Aantal banken waar Duitsers met 2% vrij opneembaar (tijdelijk) terecht kunnen is vandaag 15 tegen 11 vorige week.

Anderzijds, de S&P-rating van Santander (Openbank) is A, die van VW is BBB+.
Thanks! Dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Openbank is weer prettiger omdat het alleen maar toch wat meer Nederlands is. Anderzijds moet ik weer allerlei fratsen uithalen om 2% te krijgen.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

QuickH schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:30:
[...]

Kijk dat is sneller bericht dan de Raisin helpdesk _/-\o_
Hier zitten de kenners :)

• THE_BASE
  • Niet online
Toch nog een vraag over VW Bank. Inmiddels twee brieven binnen, waarvan één met PhotoTAN en een andere informatief met mijn IBAN. Komt er nog een volgende met een eenmalig wachtwoord? Daarover hebben ze het in de eerste brief.

• RobertMe
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:32:
[...]

Thanks! Dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Openbank is weer prettiger omdat het alleen maar toch wat meer Nederlands is. Anderzijds moet ik weer allerlei fratsen uithalen om 2% te krijgen.
Welke fratsen moet je bij OB uithalen voor 2% rente? Je moet je aanmelden voor een Welkom Spaarrekening, en dat heb je al gedaan. En het account is al geactiveerd. Dus je bent nu letterlijk aan het wachten op de activatie van de Welkom Spaarekening en dat zou binnen 1 á 2 dagen na de activatie van het account moeten zijn. Dus die extra fratsen zijn uhm... geld over maken naar de betaalrekening, die je nu al hebt, en vervolgens van betaalrekening naar spaarrekening overboeken.

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:16:
[...]

Welke fratsen moet je bij OB uithalen voor 2% rente? Je moet je aanmelden voor een Welkom Spaarrekening, en dat heb je al gedaan. En het account is al geactiveerd. Dus je bent nu letterlijk aan het wachten op de activatie van de Welkom Spaarekening en dat zou binnen 1 á 2 dagen na de activatie van het account moeten zijn. Dus die extra fratsen zijn uhm... geld over maken naar de betaalrekening, die je nu al hebt, en vervolgens van betaalrekening naar spaarrekening overboeken.
In dit geval mag ik net als jij wachten op de brief met digitale handtekening. Daarna maken ze er pas Welkom van. Volgens de dame is het onverstandig alvast de spaarrekening te openen en geld te storten…

• RobertMe
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:24:
[...]

In dit geval mag ik net als jij wachten op de brief met digitale handtekening. Daarna maken ze er pas Welkom van. Volgens de dame is het onverstandig alvast de spaarrekening te openen en geld te storten…
Ah. Ik dacht dat jij wel meteen een welkom spaarrekening had aangevraagd als onderdeel van het registratie proces.

* RobertMe gaat morgen maar eens bellen met OB. Wordt zaterdag 3 weken na aanvraag. En vorige week dinsdag hebben ze een SMS gestuurd dat die brief onderweg was en ik deze binnen 4 tot 6 werkdagen zou moeten ontvangen. Die 6e werkdag is dus vandaag...

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
Ter info: je kunt rechtstreeks geld overmaken van je Nederlandse betaalrekening naar de Openbank spaarrekening en vice versa. Dit hoeft dus niet te lopen via de Openbank betaalrekening.

• Frankenstein
THE_BASE schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:01:
Toch nog een vraag over VW Bank. Inmiddels twee brieven binnen, waarvan één met PhotoTAN en een andere informatief met mijn IBAN. Komt er nog een volgende met een eenmalig wachtwoord? Daarover hebben ze het in de eerste brief.
Welkomstbrief en PhotoTAN brief hebben bij mij dagtekening 27.12. Eenmalig wachtwoord 29.12. Alhoewel ik meen dat de welkomstbrief mij later bereikte en de andere mailings op dezelfde dag. Niet zeker. Hoop voor je dat de brief niet kwijt is, maar onderweg ;)

Overigens kun je bij Scalable Capital effectief (na kosten) 2.09% krijgen bij 50k inleg, of 2.24% bij 100k inleg. Maar verschil is me te klein om weer een mij onbekende bank te proberen (Baader Bank AG is de 787 grootste bank van Duitsland las ik ergens...).

• THE_BASE
  • Niet online
Frankenstein schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:02:
[...]

Welkomstbrief en PhotoTAN brief hebben bij mij dagtekening 27.12. Eenmalig wachtwoord 29.12. Alhoewel ik meen dat de welkomstbrief mij later bereikte en de andere mailings op dezelfde dag. Niet zeker. Hoop voor je dat de brief niet kwijt is, maar onderweg ;)

Overigens kun je bij Scalable Capital effectief (na kosten) 2.09% krijgen bij 50k inleg, of 2.24% bij 100k inleg. Maar verschil is me te klein om weer een mij onbekende bank te proberen (Baader Bank AG is de 787 grootste bank van Duitsland las ik ergens...).
Inmiddels gekozen om gewoon bij Openbank alles te regelen. De spaarrekening geeft me eerst 1,50% (bleek toch mogelijk eerst te openen en later om te zetten naar Welkom). Daarna 2% rente. Daarnaast 50 euro extra met de actie SPAREN23 wanneer ik direct meer dan 20.000 euro inleg. Kortom: teveel voordelen bij Openbank en ergens houdt het ook een keer op met het openen van bankrekeningen. :)

• Frankenstein
THE_BASE schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:16:
[...]

Inmiddels gekozen om gewoon bij Openbank alles te regelen. De spaarrekening geeft me eerst 1,50% (bleek toch mogelijk eerst te openen en later om te zetten naar Welkom). Daarna 2% rente. Daarnaast 50 euro extra met de actie SPAREN23 wanneer ik direct meer dan 20.000 euro inleg. Kortom: teveel voordelen bij Openbank en ergens houdt het ook een keer op met het openen van bankrekeningen. :)
Prima! Ik blijf bij VW, tenzij ik elders een half procentpunt meer kan krijgen. En na afloop van het actietarief stap ik over. Als je tegelijk twee rekeningen opent bij actiebanken verspeel je één kans. Dat doe ik dan weer niet.

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Werkt jullie Raisin login nog? :/

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:12
Ja.

• mpandroid
Zojuist nog wel, maar erg traag....ook werden er geen producten getoond.

Probeer het nu en nu werkt het bij mij weer volledig en zo te zien is mijn geld er nog ,,😉

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik had gisteren een fors bedrag van Renault teruggeboekt naar Raisin. Wilde kijken of het er al was. Kon niet inloggen. Heb password reset gevraagd, dat werkte. Maar kon nog steeds niet inloggen. Toen een email gestuurd naar Raisin.

Toen hier gepost. En dat hielp: het werkt weer. ;)

• THE_BASE
  • Niet online
Frankenstein schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:24:
[...]

Prima! Ik blijf bij VW, tenzij ik elders een half procentpunt meer kan krijgen. En na afloop van het actietarief stap ik over. Als je tegelijk twee rekeningen opent bij actiebanken verspeel je één kans. Dat doe ik dan weer niet.
Snap wat je bedoelt, maar zoveel banken zijn een optie, komt vast goed. En ik lig niet wakker van een procentpunt meer rente. :)

• Frankenstein
THE_BASE schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:51:
[...]

Snap wat je bedoelt, maar zoveel banken zijn een optie, komt vast goed. En ik lig niet wakker van een procentpunt meer rente. :)
Een procentpunt meer, dus 3% i.p.v. 2%, dan ben ik niet meer te houden! :)

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:34
Carfanatic schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:50:
Had je de spaarrekening geopend met de actiecode? Of wordt daar niet op gecontroleerd en is het alleen een kwestie van geld storten op de spaarrekening voor 31 maart?
Ik heb namelijk mijn aanvraag van de rekening nog lopen en toen was deze actie er nog net niet,

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 18:43
Frankenstein schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:24:
[...]

Dat is ook de reden waarom ik Advanzia nog even heb laten liggen, want:
"Der effektive Sonderzinssatz von aktuell 2,0% p.a. (nominaler Zinssatz 1,98% p.a.) gilt ab dem Zeitpunkt der ersten Einzahlung für einen Zeitraum von 4 Monaten für Zahlungseingänge vor dem 28.02.2023."

Wie weet volgt er dus in Maart een nieuw actietarief voor nieuwe klanten. Of het stopt :+

• Frankenstein
Cyclonist schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:42:
[...]

Dat is ook de reden waarom ik Advanzia nog even heb laten liggen, want:
"Der effektive Sonderzinssatz von aktuell 2,0% p.a. (nominaler Zinssatz 1,98% p.a.) gilt ab dem Zeitpunkt der ersten Einzahlung für einen Zeitraum von 4 Monaten für Zahlungseingänge vor dem 28.02.2023."

Wie weet volgt er dus in Maart een nieuw actietarief voor nieuwe klanten. Of het stopt :+
Wat betreft nieuwe actietarieven voor nieuwe klanten: deze kunnen hoger zijn of lager zijn als het actuele actietarief. Voorts, als de tarieven verhogen profiteren "bestaande nieuwe klanten" hier ook van. Dit is mij uit het verleden bekend. Daarnaast is het niet onlogisch, omdat een deel van de spaarders simpelweg weer overstapt als ze de nieuwe verhoging niet krijgen. Bij verlaging van het actietarief geldt dit niet voor "bestaande nieuwe klanten".

Bij Advanzia kun je het actietarief oprekken naar bijna 1 maand meer door begin van de maand klant te worden. Actietarief loopt dan na vier maanden door tot het einde van die maand.

[Voor 8% gewijzigd door Frankenstein op 02-02-2023 21:07]

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:02
JJFS schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:52:
[...]

Had je de spaarrekening geopend met de actiecode? Of wordt daar niet op gecontroleerd en is het alleen een kwestie van geld storten op de spaarrekening voor 31 maart?
Ik heb namelijk mijn aanvraag van de rekening nog lopen en toen was deze actie er nog net niet,
Ik heb inderdaad de actiecode gebruikt.

• THE_BASE
  • Niet online
Carfanatic schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:22:
[...]

Ik heb inderdaad de actiecode gebruikt.

[Afbeelding]
Je kunt toch niet 2% en een bonus pakken? Zag het hier wel eerder voorbij komen, maar kan het me niet goed voorstellen. Je kan maar één keer een spaarrekening openen met een keer een code of ik moet het fout hebben. :)

• RobertMe
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:25:
[...]

Je kunt toch niet 2% en een bonus pakken? Zag het hier wel eerder voorbij komen, maar kan het me niet goed voorstellen. Je kan maar één keer een spaarrekening openen met een keer een code of ik moet het fout hebben. :)
Die andere actie gaat over het storten van een X bedrag op je spaarrekening. Dat is dus (ook) van toepassing op een bestaande rekening en opent geen nieuwe rekening. Met de code zeg je in principe "ik wil deelnemen aan de actie", en vervolgens stort je dus xK op de spaarrekening en vervolgens krijg je die bonus. Je krijgt dus geen nieuwe rekening of zo.

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 23:04:
[...]

Die andere actie gaat over het storten van een X bedrag op je spaarrekening. Dat is dus (ook) van toepassing op een bestaande rekening en opent geen nieuwe rekening. Met de code zeg je in principe "ik wil deelnemen aan de actie", en vervolgens stort je dus xK op de spaarrekening en vervolgens krijg je die bonus. Je krijgt dus geen nieuwe rekening of zo.
Die snap ik. Maar als je al een spaarrekening hebt, hoe kun je dan middels die code aangeven dat je mee doet met de actie? Of is het een kwestie van voldoende geld storten?

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 07:41:
[...]

Die snap ik. Maar als je al een spaarrekening hebt, hoe kun je dan middels die code aangeven dat je mee doet met de actie? Of is het een kwestie van voldoende geld storten?
middels onderstaande link kun je je aanmelden
https://www.openbank.nl/acties/tot-50-euro-extra-rekeningen

Dan zie je rechts een paarse button: "aanmelden voor de actie"
Vervolgens inloggen en de code SPAREN23 invoeren.
Daarna krijg je een mail ter bevestiging dat je meedoet aan de actie.

En ja dit kan naast de 2% welkomactie

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:34
THE_BASE schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 07:41:
[...]

Via de app koos ik 'menu -> acties en kortingen'

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-03 18:44
THWIT schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:17:
Nog eens even over Trade Republic. Hebben er mensen hier al rente ontvangen?
Ik ontving de rente gisteren op de tweede.

Had het geld van deze rekening deze week nodig, heb afgelopen vrijdagochtend een withdrawal ingeschoten, deze stond woensdagmiddag op mijn betaalrekening. Volgens de help duurt een withdrawal up to 3 banking days. Ik heb woensdagochtend contact gehad met TR, ze quote mij letterlijk de help terug die ik zelf al had beschreven. In een opvolgend bericht gaf ze aan dat het onder bepaalde omstandigheden langer kan duren en of ik na een paar dagen nog maar eens contact op moet nemen. Vrij vaag allemaal dus.

De rente stopte uiteraard met optellen op vrijdag ipv woensdag, scheelt toch weer vijf dagen.

Wat eerder in het proces van openen van de rekening niet sierlijk was: ik had een kleine overschrijving met succes gedaan. Hierna deed ik een grote overschrijving waarna ik een bericht kreeg met verzoek tot invullen van mijn tax number waarna het bedrag aan mijn saldo toegevoegd zou worden.
Due to the amount of your payment, we're legally required to ask you for your tax identification number.

You can enter this within the App:

Profile > Settings (top right) > Tax information.

Once this has been done, please confirm by responding to this message so that I can credit your funds.
Nadat ik mijn tax number had ingevuld en dit met een reply had bevestigd kreeg ik deze reply:
Thank you for your message. Your tax number has been registered.

Best regards,
Pas nadat ik zelf had verzocht om dan ook de overschrijving aan mijn balans toe te voegen werd dit ook als eerder beloofd uitgevoerd. Al met al toch een vrij belabberde gang van zaken. Dit kostte dan ook weer zes dagen aan rente.

........................................................................................................................................................

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

THE_BASE schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:16:
Daarnaast 50 euro extra met de actie SPAREN23 wanneer ik direct meer dan 20.000 euro inleg. Kortom: teveel voordelen bij Openbank en ergens houdt het ook een keer op met het openen van bankrekeningen. :)
Hoeft niet eens in 1x als ik dit goed lees.
Om deel te nemen, moet je je voor 31 maart 2023 aanmelden voor de actie en het saldo van je rekeningen tussen 1 februari 2023 en 31 maart 2023 met minstens € 10.000 verhogen. Ten minste 50% van het extra spaarsaldo moet minimaal 6 maanden na het einde van de actie aangehouden worden, m.a.w. t/m 30 september 2023.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 19:00
Licht offtopic, maar ik loop recent tegen een nadeel van Raisin aan.

Ik heb er twee spaarrekeningen met een bedrag dat ik ga gebruiken voor de financiering van een nieuw huis. Bij een derde spaarrekening van een andere bank kan ik een "officiële" pdf maken met het huidige saldo inclusief rekeningnummer en mijn eigen naam&adresgegevens.

Bij Raisin kan dit niet. Telefonisch contact gehad, de vriendelijke Vlaamse telefoniste gaf aan dat deze vraag vaak komt en de functionaliteit in de toekomst zal worden toegevoegd.

Mijn financieel adviseur geeft aan dat de screenshot die ik van mijn rekeningen bij Raisin kan maken waarschijnlijk niet wordt geaccepteerd door de hypotheekverstrekker. De enige mogelijkheid lijkt te zijn om het saldo van deze spaarrekeningen tijdelijk naar mijn betaalrekening over te boeken zodat ik een PDF met alle gegevens kan maken, waarna het hele bedrag weer retour kan.

Erg onhandig allemaal...

• mpandroid
chielmi schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:28:

Ik heb er twee spaarrekeningen met een bedrag dat ik ga gebruiken voor de financiering van een nieuw huis. Bij een derde spaarrekening van een andere bank kan ik een "officiële" pdf maken met het huidige saldo inclusief rekeningnummer en mijn eigen naam&adresgegevens.

Bij Raisin kan dit niet. Telefonisch contact gehad, de vriendelijke Vlaamse telefoniste gaf aan dat deze vraag vaak komt en de functionaliteit in de toekomst zal worden toegevoegd.

Mijn financieel adviseur geeft aan dat de screenshot die ik van mijn rekeningen bij Raisin kan maken waarschijnlijk niet wordt geaccepteerd door de hypotheekverstrekker. De enige mogelijkheid lijkt te zijn om het saldo van deze spaarrekeningen tijdelijk naar mijn betaalrekening over te boeken zodat ik een PDF met alle gegevens kan maken, waarna het hele bedrag weer retour kan.

Erg onhandig allemaal...
Ik heb begrepen dat Raisin een soort jaaroverzicht verstrekt. Dat zal dan binnenkort moeten komen.

Misschien zou je die kunnen gebruiken?

• joriannn
  • Laatst online: 12:28
Hoe werkt het bij Raisin als een deposito tot een einde is gekomen? Gisteren heeft mijn deposito de einddatum bereikt, maar hij staat nog steeds tussen de actieve producten en het geld is niet teruggeboekt. Of zal dat na het weekend gebeuren?

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-03 19:57
joriannn schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 07:17:
Hoe werkt het bij Raisin als een deposito tot een einde is gekomen? Gisteren heeft mijn deposito de einddatum bereikt, maar hij staat nog steeds tussen de actieve producten en het geld is niet teruggeboekt. Of zal dat na het weekend gebeuren?
Ik heb er zelf voor het eerst één lopen, daar staat automatisch vernieuwen automatisch aan. Heb je dit wel uitgezet?
Bij mijn deposito is dat gewoon te zien als ik die aanklik.

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 19:00
mpandroid schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:31:
[...]

Ik heb begrepen dat Raisin een soort jaaroverzicht verstrekt. Dat zal dan binnenkort moeten komen.

Misschien zou je die kunnen gebruiken?
Klopt, dit zou de beste oplossing zijn. Het lijkt er echter op dat deze pas eind februari komt. Tenminste dit was afgelopen jaar het geval las ik. Voor mijn hypotheekverstrekker gaat dit te laat zijn...

• Kasparov
chielmi schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:28:

Erg onhandig allemaal...
Er even van uitgaande overboekingen vanaf je andere bank naar Raisin erbij doen? Dit samen met het transactie overzicht zou een goede onderbouwing zijn?
Je zou ook alleen de transacties vanaf het saldo van het vorige jaaroverzicht hoeven te doen, daar heb je het saldo al op een officieel document staan.

• joriannn
Kasparov schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:14:
[...]

Ik heb er zelf voor het eerst één lopen, daar staat automatisch vernieuwen automatisch aan. Heb je dit wel uitgezet?
Bij mijn deposito is dat gewoon te zien als ik die aanklik.
Nee, er zijn geen opties m.b.t. deze deposito (Orange). Er was wel een optie om handmatig te verlengen, maar daar heb ik toen niet voor gekozen.

Wel bijzonder, want dat automatisch vernieuwen zie ik bij geen enkele deposito :D

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Ik krijg altijd een paar weken voor afloop een mail en kan dan online kiezen wat er moet gebeuren.

• dwdd
  • Nu online
Bij het aflopen van mijn deposito werd het saldo 2 dagen na afloop geboekt op de rekening van Raisin.
Daarnaast zie je bij je documenten het uitbetalingsoverzicht.
Zo vlak voor/tijdens het weekend zal het maandag wel zichtbaar zijn.

• dwdd
  • Nu online
joriannn schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:45:
[...]

Nee, er zijn geen opties m.b.t. deze deposito (Orange). Er was wel een optie om handmatig te verlengen, maar daar heb ik toen niet voor gekozen.

Wel bijzonder, want dat automatisch vernieuwen zie ik bij geen enkele deposito :D
Bij CIVI-Bank (italie) staat automatisch verlengen aan, dit kun je NA opening uitzetten.
(zie punt 5 van het productinformatieblad bij Civi voor meer info)

[Voor 7% gewijzigd door dwdd op 04-02-2023 09:07]

• Kasparov
joriannn schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:45:
[...]

Inderdaad, blijkbaar alleen bij Banca Di Cividale.

Nog wat aparts, met dit nakijken opende ik een willekeurige deposito en klikte ik beneden op annuleren.
Ik kwam in een ander soort scherm met alle deposito's en spaarrekeningen.
Normaal heb ik keuze uit 3 spaarrekeningen, maar in dit scherm kan ik ook kiezen voor spaarrekeningen met voorwaarden waar nog eens twee spaarrekeningen staan die ik anders niet kan vinden. De ene heeft 1,5% rente met 31 dagen opneemtijd.

• joriannn
dwdd schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:05:
[...]

Bij het aflopen van mijn deposito werd het saldo 2 dagen na afloop geboekt op de rekening van Raisin.
Daarnaast zie je bij je documenten het uitbetalingsoverzicht.
Zo vlak voor/tijdens het weekend zal het maandag wel zichtbaar zijn.
Dank voor de bevestiging!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-03 22:29
Kasparov schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:06:
[...]

Inderdaad, blijkbaar alleen bij Banca Di Cividale.

Nog wat aparts, met dit nakijken opende ik een willekeurige deposito en klikte ik beneden op annuleren.
Ik kwam in een ander soort scherm met alle deposito's en spaarrekeningen.
Normaal heb ik keuze uit 3 spaarrekeningen, maar in dit scherm kan ik ook kiezen voor spaarrekeningen met voorwaarden waar nog eens twee spaarrekeningen staan die ik anders niet kan vinden. De ene heeft 1,5% rente met 31 dagen opneemtijd.
De app mist nog de spaarrekeningen met voorwaarden. Als je naar postvak gaat in de App en dan onderaan volledig aanbod dan kom je er ook. In feite wordt dan gewoon de webpagina geladen in de App en kan je dus filteren op spaarrekening met voorwaarden. Overigens zie ik persoonlijk niet de voordelen in van de rekening bij Civi Bank. Je hebt niet de voordelen van een vrij opneembare rekening zoals tussendoor opnemen en bijstorten maar wel de nadelen van een deposito (bedrag staat in principe vasten dient in een keer in zijn geheel opgenomen te worden). Ik zie het dus meer als een automatisch verlengbare deposito van een maand met een iets hogere rente dan Renault... Misschien dat er in de toekomst andere banken komen met leukere voorwaarden.

[Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 04-02-2023 10:30]

• RobertMe
  • Nu online
Jay-B schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 10:17:
[...]

De app mist nog de spaarrekeningen met voorwaarden. Als je naar postvak gaat in de App en dan onderaan volledig aanbod dan kom je er ook. In feite wordt dan gewoon de webpagina geladen in de App en kan je dus filteren op spaarrekening met voorwaarden. Overigens zie ik persoonlijk niet de voordelen in van de rekening bij Civi Bank. Je hebt niet de voordelen van een vrij opneembare rekening zoals tussendoor opnemen en bijstorten maar wel de nadelen van een deposito (geld staat in principe vast). Ik zie het dus meer als een automatisch verlengbare deposito van een maand met een iets hogere rente dan Renault... Misschien dat er in de toekomst andere banken komen met leukere voorwaarden.
Het ligt natuurlijk ook aan waarom je het geld daar stalt. Als je weet dat je op termijn een grote aankoop gaat doen maar nog niet exact wanneer kan het wel interessant zijn. Bv dus geld voor aankoop van een woning. Met 31 dagen vantevoren de opname melden is dan makkelijk. Want op het moment dat je de krabbel zet hoef je het geld niet meteen over te boeken. Zelfde potentieel met aankoop van een nieuwe auto, keuken, badkamer, verbouwing, .... Je moet dan wellicht vooraf een aanbetaling doen maar echt betalen pas achteraf. Of dat er überhaupt een tijd overheen gaat voordat je moet betalen (nu een aannemer voor verbouwing regelen die bv in mei pas start hoef je vast niet deze maand nog te betalen).

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-03 22:29
@RobertMe O ja er zal vast een scenario zijn waarin dit net lekker uitkomt. Mijn punt is meer dat ik van mening ben dat het meer een kortlopend deposito is dan een traditionele spaarrekening juist door die voorwaarden.

[Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 04-02-2023 10:48]

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Vorige week een OpenBank spaarrekening geopend, identificatieproces doorlopen, geld overgemaakt, maar nog geen activatie van de rekening.

De term binnen 10 minuten een rekening geopend klopt wel, maar feitelijk heb je er dagen niets aan. Ik had toch verwacht door deze slogan het wat sneller zou gaan.

Hoe lang duurde het bij jullie voordat alles operationeel was?

• joriannn
Slasher schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:34:
Vorige week een OpenBank spaarrekening geopend, identificatieproces doorlopen, geld overgemaakt, maar nog geen activatie van de rekening.

De term binnen 10 minuten een rekening geopend klopt wel, maar feitelijk heb je er dagen niets aan. Ik had toch verwacht door deze slogan het wat sneller zou gaan.

2 werkdagen nadat ik de overboeking had gedaan was de rekening geopend. Daarna duurde het nog een dag of twee voor de welkom spaarrekening verscheen. Dat ging verder wel automatisch.

• dwdd
  • Nu online
Slasher schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:34:

Vorige week:
Maandag om 9:32 uur mailbevestiging met iban-nummer en meteen geld overgemaakt
Woensdag om 16:21 uur mailbevestiging dat rekening is geactiveerd.
(daarna kon ik meteen inloggen om gegevens te zien)

Nu nog in afwachting op de betaalpas.....

[Voor 3% gewijzigd door dwdd op 06-02-2023 10:46]

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik heb telefonisch contact met ze gehad, paspoort foto is niet goed. klein stukje van de linker onderhoek is niet zichtbaar, en vinger zit op de foto.

Waarom ik hier dan zelf achter aan moet, en dat niet zie in de app is mij een raadsel.

• mpandroid
Ik kreeg gisteren een mail dat legitimatiebewijs niet goed was. Moest nieuwe foto's uploaden.
Dit vanochtend gedaan......
Oude foto's nogmaals bekeken, maar alles is goed leesbaar en geen ontbrekende randen o.i.d.

Enige was dat het document op een zwarte ondergrond lag, dus nu op een wit papier gelegd.

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Vorige week maandavond rekening geopend. Overboekbevestiging e.d. de dag er na. Maar vrijdagmiddag krijg ik de vraag om de scan van mijn identiteitsbewijs opnieuw aan te leveren; geen idee wat er mis mee was.

Loopt niet echt vlotjes/snel, maar mijn indruk is dat ze het momenteel ook erg druk hebben waardoor de menselijke controle van het e.a. langer duurt.

[Voor 4% gewijzigd door pdukers op 06-02-2023 12:50]

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:03
Iemand hier de rekening bij Scalable capital geopend? (2.3% voor 4,99 p.m.)

• dwdd
  • Nu online
Het wordt onderhand wel tijd dat de (buitenlandse)banken de spaar/deposito-rente nu snel
verder gaan verhogen, zeker naar aanleiding van de vorige week besloten renteverhoging
van de ECB waarbij ook is aangegeven dat in maart de volgende verhoging plaatsvindt
van 0,5%

De 12-maands Euribor-rente staat per 1-2-2023 zelfs al op 3,414%
(historisch gezien een benchmark voor de spaarrente)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@pdukers @mpandroid Zelfde hier, al moet ik daar wel zelf achter komen. Ik had echt perfecte scans aangeleverd, en dat vond de tweede medewerker die ik sprak ook. Ze gingen nog kijken of het nog niet echt toch nog goedgekeurd kon worden.

ID per mail opsturen vind ik een beetje twijfelachtig. ook niet watermarked.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-03 19:19
dwdd schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:41:
Het wordt onderhand wel tijd dat de (buitenlandse)banken de spaar/deposito-rente nu snel
verder gaan verhogen, zeker naar aanleiding van de vorige week besloten renteverhoging
van de ECB waarbij ook is aangegeven dat in maart de volgende verhoging plaatsvindt
van 0,5%

Waarom zouden banken dat doen? Voor jou? Voor zichzelf?

Ze houden de markt in de gaten en de stap die OpenBank vorige week maakte heeft nog geen enkele reactie gehad (RCI, Bunq, etc.) Dus blijkbaar blijven de klanten zitten waar ze nu zitten en vinden zowel zij als de banken het wel goed zo.

Van RCI naar OpenBank overstappen levert voor elke 10K spaargeld precies € 2,08 per maand extra rente op (zonder de huidige € 30/40 bonus actie). Is dat de "stress" waard van dat geld misschien wel een week of meer niet zien omdat het tussen de banken (RCI -> Raisin -> Huisbank -> OpenBank) onderweg is?
En dan "alle" rente die je in die dagen wel niet kwijt bent .... :o

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-03 17:51
dwdd schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:41:
van 0,5%

Diezelfde ECB heeft zoveel geld in omloop gebracht dat het tegen de plinten heeft geklotst. De langzame renteverhoging verandert nog weinig daaraan. Ik denk niet dat banken in Nederland binnenkort ineens wel behoefte hebben aan veel spaargeld. Er worden nu ook minder hypotheken afgesloten…

• Drardollan
  • Nu online
Raisin Renault Bank morgen naar 1,55% *O*

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:02
Drardollan schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:41:
Raisin Renault Bank morgen naar 1,55% *O*
Ja, maar morgenMIDDAG pas he ;)

• Drardollan
  • Nu online
sverzijl schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:42:
[...]

Toch weer 2 cent afgepakt van ons!

• dwdd
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:23:
[...]

Waarom zouden banken dat doen? Voor jou? Voor zichzelf?

Ze houden de markt in de gaten en de stap die OpenBank vorige week maakte heeft nog geen enkele reactie gehad (RCI, Bunq, etc.) Dus blijkbaar blijven de klanten zitten waar ze nu zitten en vinden zowel zij als de banken het wel goed zo.

Van RCI naar OpenBank overstappen levert voor elke 10K spaargeld precies € 2,08 per maand extra rente op (zonder de huidige € 30/40 bonus actie). Is dat de "stress" waard van dat geld misschien wel een week of meer niet zien omdat het tussen de banken (RCI -> Raisin -> Huisbank -> OpenBank) onderweg is?
En dan "alle" rente die je in die dagen wel niet kwijt bent .... :o
Raisin Renault Bank morgen naar 1,55% O-)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

sverzijl schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:42:
[...]

Nou ben ik niet heel erg financieel onderlegd, maar wat maakt dat uit?

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Mijn OpenBank rekening is net geopend maar ik heb nu een Open Betaalrekening en ik wou een spaarrekening, moet je die nog apart openen?

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 18:43
Slasher schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:07:
Mijn OpenBank rekening is net geopend maar ik heb nu een Open Betaalrekening en ik wou een spaarrekening, moet je die nog apart openen?
Die komt, vanzelf. Over een paar dagen zichtbaar.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Iemand anders al rente van Trade Republic kunnen terugboeken naar hun rekening? Ik heb de rente op 1 februari ontvangen en teruggeboekt naar mijn rekening, maar het staat er nog steeds niet op. Als ik het vandaag niet ontvang ga ik maar eens contact opnemen. Dat zou toch niet zo lang hoeven duren anno 2023.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Cyclonist schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:16:
[...]

Die komt, vanzelf. Over een paar dagen zichtbaar.
Hij stond er vanmorgen netjes tussen :)

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:52
Azer schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:38:
Iemand anders al rente van Trade Republic kunnen terugboeken naar hun rekening? Ik heb de rente op 1 februari ontvangen en teruggeboekt naar mijn rekening, maar het staat er nog steeds niet op. Als ik het vandaag niet ontvang ga ik maar eens contact opnemen. Dat zou toch niet zo lang hoeven duren anno 2023.
Bij mij is dat twee tot drie werkdagen (naar ING). Had het gratis aandeel geïncasseerd en afgeboekt: 18 jan vertrokken en 23 jan aangekomen.

• Drardollan
  • Nu online
Slasher schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:59:
[...]

Nou ben ik niet heel erg financieel onderlegd, maar wat maakt dat uit?
Helemaal niks. Normaliter worden rentes per dag berekend (aan het einde van de dag). Dus of de systemen het om 00:00, 04:30 of 12:00 laten zien doet er niet zoveel toe.

Denk dat het vooral iets is tussen Renault en Raisin. Renault geeft de wijziging door en Raisin moet die verwerken.

[Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 07-02-2023 11:59]

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-03 23:12
Azer schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:38:
Ja, ik heb het op 3 februari teruggeboekt en vandaag ontvangen.

• Drardollan
  • Nu online
Benieuwd of Klarna en Nordax meegaan met Renault (allen via Raisin), die staan nu nog op 1,05. Aangezien Renault nu op 1,55% staat wordt het verschil wel erg groot voor ze. Maar geen idee of ze daar centen nodig hebben of niet.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19
Alles hier vlot verlopen bij Openbank. Vrij snel was de gewone rekening rond die ik met de code Welkom heb aangemaakt voor de 2% rente tot 100k. Na twee dagen werd ook de spaarrekening aangemaakt. Daarna wat geld overgeboekt, vervolgens de SPAREN23 actie geactiveerd om €50,00 te ontvangen bij een storting van €20.000,00. Je moet dit dan wel laten staan tot de actie afgelopen is. Minimaal de helft van die €20.000,00 moet blijven staan tot 6 maanden na het eind van de actie. Actie eindigt 31 maart, dus het moet tot 30 september blijven staan.

Momenteel loopt er nog een andere actie, als je een rekening opent met de code VALENTIJN23 €70,00 bij je storting. Je moet hierbij ook minimaal €2000,00 storten.

[Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 07-02-2023 23:12]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• JoostVerh
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:22
Jumpman schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:54:
Momenteel loopt er nog een andere actie, als je een rekening opent met de code VALENTIJNN23 € 70,00 bij je storting. Je moet hierbij ook minimaal €2000,00 storten.
Interessant maar kan die actie niet vinden op de site of in de app? Waar heb jij die gezien?

Edit: ok verkeerd begrepen is enkel voor nieuwe klanten.

[Voor 7% gewijzigd door JoostVerh op 07-02-2023 17:03]

• Jumpman
JoostVerh schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:58:
[...]

Interessant maar kan die actie niet vinden op de site of in de app? Waar heb jij die gezien?
https://www.openbank.nl/klant-worden/promo-code/VALENTIJN23?

[Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 07-02-2023 17:03]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

JoostVerh schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:58:
[...]

Kopje acties bovenin als je ingelogd bent (browser).

Saldo hoeft voor zover ik weet niet in één keer gestort te worden maar in die periode verhoogd met dat bedrag.

Dit gaat over de sparen23 actie
Die Valentijn moet op de betaalrekening staan

[Voor 9% gewijzigd door Gunner op 07-02-2023 17:03]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Op pepper zegt iemand
Let wel, je krijgt een Spaanse IBAN waardoor je je belastingaangifte niet meer via de app kan doen. (aangepast)
Wat bedoelt ie daarmee? Aangifte doe ik niet via de app maar krijg je de saldi van buitenlandse banken niet vooringevuld ofzo?

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:34
Ja alleen nieuwe klanten en je mag je niet in en 'onregelmatige situatie bevinden' :?

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• Jumpman
Nico Klus schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:14:
[...]

Ja alleen nieuwe klanten en je mag je niet in en 'onregelmatige situatie bevinden' :?
Klopt, zeg ik ook. Je moet een rekening openen. Alle bestaande klanten hebben al zo'n betaalrekening.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:33
Jumpman schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:54:
Daarna wat geld overgeboekt, vervolgens de SPAREN23 actie geactiveerd om €50,00 te ontvangen bij een storting van €2000,00.
De actie is toch echt anders:
€ 50 als je het totaalsaldo van je rekeningen met € 20.000 of meer verhoogt
Of ben je een NUL vergeten :)

• Frankenstein
Nico Klus schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:14:
[...]

Ja, weird. Je mag geen betalingsachterstand hebben. Dus als ik het abonnement van de Donald Duck niet op tijd heb betaald mag ik geen klant worden. Valt toch niet te controleren? BKR-check?

Heb mijn rekening met het oog op dit soort acties opgezegd. Kan dan opnieuw "nieuwe klant" worden. Dat is toch niet frauduleus, want dat mag je ook niet zijn.

• mpandroid
Nationale Nederlanden verhoogd de rente op de Internet spaarrekening per 15 februari van 0,35% naar 0,65%.
Pagina: 1 ... 66 ... 74 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee