Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.158 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Voggy schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:45:
Hier ook maar even gekeken naar de rente,Rabo geeft 0,5%. Conclusie: Ook een rekening geopend bij Openbank. Maar wat nu? Storten jullie al je spaargeld direct over? Ik zit al mijn hele leven bij Rabo en het voelt een beetje vreemd om mijn hele spaarvermogen in 1x over te hevelen op een rekening die in 10 minuten is aangemaakt.
Je kan 'voor het gevoel' ook eerst €5 overmaken en die daarna weer terugstorten om te kijken of alles werkt. Maar dat is een beetje alsof je een nieuwe auto koopt en de eerste weken maximaal 5km/h gaat rijden :p

Dus je kan net zo goed al je spaargeld in een keer overmaken, ik denk niet dat OpenBank zich rot zal schrikken ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:32
Hier ook maar even gekeken naar de rente,Rabo geeft 0,5%. Conclusie: Ook een rekening geopend bij Openbank. Maar wat nu? Storten jullie al je spaargeld direct over? Ik zit al mijn hele leven bij Rabo en het voelt een beetje vreemd om mijn hele spaarvermogen in 1x over te hevelen op een rekening die in 10 minuten is aangemaakt.
Ik begin altijd met een storting van een euro, dan sla ik de gegevens ook gelijk op in mijn adresboek. Geeft toch een, wellicht overbodig, stukje extra zekerheid :)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
LuPo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:16:
[...]

ABN gaat nu toch ook naar 0,5%? Dus ik denk dat de gemiddelde consument op een gegeven moment ook wel wakker wordt.
Waarom zouden ze? Eerst kregen ze niks en toen deden ze niks en nu krijgen ze 0,5% door niks te doen. Waarom zou je dan om je heen gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik begrijp wat je bedoelt, ik had 2 weken terug 70.000 Euro naar Raisin--> Renault Bank overgemaakt. Was van plan deposito's te openen, maar had er toch geen vertrouwen in. Daarna ook een Openbank Welkom Spaarrekening aangemaakt. Die 70.000 weer verhuisd naar de ASN en dat duurt best wel lang, zeker met weekend ertussen. Vandaag alles weer naar Openbank gestort. Heb er wel vertrouwen in. Ik heb wat test overboekingen gedaan van 0,10 terug naar ASN en ING en het werkt allemaal prima. Vandaag een fel gele betaalpas ontvangen per post. Ik denk dat het irrationeel is om het 'eng' te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:18
Kleine bedragen kan ik overmaken ja, maar daarna stort ik nog steeds al mijn spaargeld in 1x. Achja ik ga het gewoon maar proberen.
fsfikke schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:47:
[...]

Je kan 'voor het gevoel' ook eerst €5 overmaken en die daarna weer terugstorten om te kijken of alles werkt. Maar dat is een beetje alsof je een nieuwe auto koopt en de eerste weken maximaal 5km/h gaat rijden :p

Dus je kan net zo goed al je spaargeld in een keer overmaken, ik denk niet dat OpenBank zich rot zal schrikken ;)
Van het bedrag op mijn spaarrekening schrikken zij niet nee, de Rabobank kan het ook prima missen. Maar het is toch waar ik de afgelopen jaren hard voor heb gewerkt, vandaar dat ik er zo'n vreemd gevoel bij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 22:53
Heb even search gedaan maar zag dat in dit topic Civibank (2.75% rente 1 jaar op flexibel deposito bij Raisin) nog niet besproken is. Voor- en nadelen?
Heb ook paar deposito's bij CKV staan, die gaf net wat meer rente maar was niet flexibel opneembaar. Lijkt mij een goede deal, ik kan wel leven met BBB status van Italië, heb voldoende vertrouwen in DGS (en voldoende spreiding spaartegoeden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:43
Drardollan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:53:
[...]

Waarom zouden ze? Eerst kregen ze niks en toen deden ze niks en nu krijgen ze 0,5% door niks te doen. Waarom zou je dan om je heen gaan kijken?
Omdat er genoeg spaarders in slaap zijn gesust door de lange tijd ~0% rente op spaargeld.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Rogier.V schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:21:
Heb even search gedaan maar zag dat in dit topic Civibank (2.75% rente 1 jaar op flexibel deposito bij Raisin) nog niet besproken is. Voor- en nadelen?
Heb ook paar deposito's bij CKV staan, die gaf net wat meer rente maar was niet flexibel opneembaar. Lijkt mij een goede deal, ik kan wel leven met BBB status van Italië, heb voldoende vertrouwen in DGS (en voldoende spreiding spaartegoeden).
Zolang je niet eerder opneemt is het prima, maar houd er rekening mee dat bij voortijdige opname je (meestal) geen rente krijgt.

Een optie om dat enigszins op te lossen is meerdere kleine deposito's nemen, mocht je dan onverhoopt toch iets nodig hebben dan hoef je niet gelijk alles voortijdig op te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
LuPo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:26:
[...]

Omdat er genoeg spaarders in slaap zijn gesust door de lange tijd ~0% rente op spaargeld.
Ja, en waarom zouden die nu opeens wakker worden? Als je de afgelopen 5 jaar al comfortabel was met 0%, waarom zou je je dan nu ineens gaan verdiepen in zoiets?

Stukje praktijk om mij heen, praktisch niemand spaart buiten zijn of haar huisbank. En iedereen vind het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:40:
[...]

Ik denk dat ze het niet eens zien.

Dat is inderdaad niet instant, maar als je het in happen van 10k had gedaan was het wel instant geweest.
Alleen als voor 13:00 uur is geplaatst toch? Orders na 13:00 uur wordt volgende werkdag verwerkt zie ik namelijk staan bij LPB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:09
Drardollan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:28:
[...]

Ja, en waarom zouden die nu opeens wakker worden? Als je de afgelopen 5 jaar al comfortabel was met 0%, waarom zou je je dan nu ineens gaan verdiepen in zoiets?

Stukje praktijk om mij heen, praktisch niemand spaart buiten zijn of haar huisbank. En iedereen vind het wel prima.
Omdat de verschillen de afgelopen jaren veel kleiner waren dan nu. Als je de keus had tussen 0,1% en 0,01%, dan maakt overstappen niet zo veel uit. Dat wordt nu weer anders. Weer meer zoals vroeger dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe werkt het met bronbelasting bij OpenBank? Heeft iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kurios schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:49:
Hoe werkt het met bronbelasting bij OpenBank? Heeft iemand daar al ervaring mee?
Geen bronbelasting voor Nederlanders, zie ook het Openbank.NL-topic.

[ Voor 24% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 31-01-2023 15:53 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkoex9
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:29
Dus eigenlijk moet Openbank een veel omslachtigere manier maken om een rekening te openen :+
Hier alle spaargeld direct overgeboekt. Rekeningnummer kopiëren zodat je zeker geen typfouten maakt. Anders even extra check doen na intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
xileS schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:36:
[...]

Alleen als voor 13:00 uur is geplaatst toch? Orders na 13:00 uur wordt volgende werkdag verwerkt zie ik namelijk staan bij LPB.
Nee, instant is instant. 24/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:09
xileS schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:36:
Tot 10k is dacht ik altijd instant. Ongeacht het tijdstip van de dag. Wat betreft mijn 50k heb ik ca. 12:30 opdracht gegeven. Het stond ca. 15:00 op de tegenrekening. Snel genoeg wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:57:
[...]

Nee, instant is instant. 24/7.
OttiglioM schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:58:
[...]

Tot 10k is dacht ik altijd instant. Ongeacht het tijdstip van de dag. Wat betreft mijn 50k heb ik ca. 12:30 opdracht gegeven. Het stond ca. 15:00 op de tegenrekening. Snel genoeg wat mij betreft.
Zonet getest en idd die melding van LPB over orders na 13:00 uur klopt niet en bedragen onder de 10k is gewoon instant. Volgens mij is dit limiet geldig voor meerdere banken, want een order naar bunq (ik ga wellicht nog een OpenBank rekening openen) is nog niet aangekomen en de bedragen t/m 10k wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-09 20:39
Blik1984 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:02:
[...]

Italie is qua economie 10x zo groot dan Griekenland, dus dat lijkt me niet helemaal een faire vergelijking
Helemaal waar. Zou het Europees parlement iets kunnen doen als de toekomst van de euro / eurozone op het spel staan als gevolg van ontwikkelingen in Italië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:16
Drardollan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:53:
[...]
Omdat er nu elke 2 dagen weer een geweldige nieuwe spaaraanbieding in de krant staat, want de nieuwsmedia hebben geleerd dat dat toch mensen trekt.

Als je dan leest dat je 2,0% kunt krijgen i.p.v. 0,25% wordt de echte Hollandse Handje-klapper ook misschien wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:16
Frankenstein schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:26:
[...]
Helemaal waar. Zou het Europees parlement iets kunnen doen als de toekomst van de euro / eurozone op het spel staan als gevolg van ontwikkelingen in Italië?
Dat kunnen ze nu al, maar willen ze niet.
20+ jaar lang negeren dat Italië gebukt gaat onder de idiote leningen uit de jaren 70 maar stug blijven volhouden dat ze dat maar dezelfde manier moeten oplossen als DE & NL. Terwijl de meeste economen al jaren roepen dat het zo niet werkt. Gelukkig wordt die groep steeds groter en komt er misschien wat ruimte voor Italië om investeringen te gaan doen i.p.v. alleen maar de broekriem verder aanhalen. 't Is een beetje hetzelfde als de US Budget Cap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Voor degenen met een spaarrekening bij Openbank is het handig om te weten dat Spanje erfbelasting heft op de bezittingen van buitenlanders in Spanje ook al woon je niet in Spanje:

Datisraar in "Openbank.NL"
glatuin in "Openbank.NL"

Ik had daar helemaal niet bij stilgestaan :|

[ Voor 13% gewijzigd door pdukers op 31-01-2023 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
pdukers schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:02:
Voor degenen met een spaarrekening bij Openbank is het handig om te weten dat Spanje erfbelasting heft op de bezittingen van buitenlanders in Spanje ook al woon je niet in Spanje:

glatuin in "Openbank.NL"

Nog meer reden voor Volkswagen Bank. Dan maar 2% voor 6 maanden tot 50K.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online

glatuin in "Openbank.NL"

Hmm, hoe zit dat met de andere buitenlandse banken, zoals Bigbank en de rekeningen via Raisins enzo? Ik had al een voorkeur om bij NL banken te blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
THE_BASE schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:31:
[...]

Hoe weet je zeker dat dit bij Volkswagen Bank niet zo is? Openbank houdt (ook) geen bronbelasting in, dus erfbelasting is wezenlijk iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:33
THE_BASE schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:31:
[...]

Wellicht een beetje crue vraag. Maar zeker in combinatie met de "6 maanden". Je verwacht de komende 6 maanden te overlijden? Want dat is waar het hier over gaat: erfbelasting in het geval van overlijden. Niet over belasting die je moet betalen over ontvangen rente. In Spanje wordt er wel belasting over geheven, maar met een formuliertje dat je geen inwoner van Spanje bent hoef je die belasting niet meer te betalen. En dat formulier zit bij het contract en doe je automatisch ondertekenen als je het contract tekent.
Dus: geen bronbelasting over ontvangen rente; Mogelijk wel erfbelasting in geval van overlijden.

En zoals ook in het OpenBank topic staat. Dan geef je de login gegevens toch aan een van je erfgenamen zodat ze bv het geld kunnen over boeken naar een Nederlandse rekening op jouw naam. En dan dus pas daarna het overlijden doorgeven aan de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Elandenmelk schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:45:
[...]

Hoe weet je zeker dat dit bij Volkswagen Bank niet zo is? Openbank houdt (ook) geen bronbelasting in, dus erfbelasting is wezenlijk iets anders.
Hier weet ik niks van. Nooit bij stilgestaan, omdat ik aanneem dat ik nog lang leef.

Maar begrijp dat erfbelasting in Spanje een stuk hoger is. (Te verklaren doordat Spanjaarden minder vermogend zijn dan Nederlanders?).

Bij Duitse banken speelt dit niet. In Duitsland is de erfbelasting lager dan in Nederland. En deze mag worden verrekend, zie:
https://www.jongbloed-fis...d/successie_in_duitsland/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:39:
[...]
Hmm, hoe zit dat met de andere buitenlandse banken, zoals Bigbank en de rekeningen via Raisins enzo? Ik had al een voorkeur om bij NL banken te blijven..
NB: ben geen belastingexpert en kan het dus bij het verkeerde eind hebben.

Ik heb al wat gezocht en mijn eerste indruk is dat Spanje een uitzondering op het gebied van erfbelasting is door bezittingen in Spanje van iemand die in het buitenland woont zo zwaar te belasten. O.a. Italie, Duitsland, Zweden en Belgie hebben dat veel minder tot niet door o.a. vrijstellingen.

Maar even los van het bedrag aan erfbelastingen, je erfgenamen krijgen altijd te maken met de nodige papierwinkel. Of dat een reden is om het buitenland te mijden is een afweging die ieder voor zich moet maken.

//edit: Frankrijk is ook wat apart. Bijv. stiefkinderen en samenlevingscontracten worden anders behandeld dan in Nederland.

[ Voor 10% gewijzigd door pdukers op 31-01-2023 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
pdukers schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:12:
Maar even los van het bedrag aan erfbelastingen, je erfgenamen krijgen altijd te maken met de nodige papierwinkel. Of dat een reden is om het buitenland te mijden is een afweging die ieder voor zich moet maken.
Dit. Goed om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:10
pdukers schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:12:
[...]

Ik heb al wat gezocht en mijn eerste indruk is dat Spanje een uitzondering op het gebied van erfbelasting is door bezittingen in Spanje van iemand die in het buitenland woont zo zwaar te belasten. O.a. Italie, Duitsland, Zweden en Belgie hebben dat veel minder tot niet door o.a. vrijstellingen.
Onder meer door het niet hebben van erfbelasting is Zweden een hele goede plek om te gaan wonen als je klaar bent met werken en wilt genieten van je leven. Ik ken aardig wat mensen met een paar miljoen op de bank die onder meer om deze reden naar Zweden zijn verhuisd. Er zijn weinig landen in Europa waar je heel eenvoudig rond kunt komen met veel geld en wat erfbelasting of schenkingen (ook geen belasting) betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:49:
[...]

Ik begin altijd met een storting van een euro, dan sla ik de gegevens ook gelijk op in mijn adresboek. Geeft toch een, wellicht overbodig, stukje extra zekerheid :)
Same here. Scheelt een hoop gedoe wanneer het toch onverhoopt fout gaat omdat je bijvoorbeeld een typfoutje hebt gemaakt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Frankenstein
Mijn proefstortingen zijn vaak 0,01 euro. Mijn vriendin had het vorige week over een proefstorting van 0,01 cent. Als dat eens kon... net als die toiletten waar 0,50 cent op staat >:)

Foto: naar de WC voor een halve cent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nO1zBeHHDqGLnqdbjC0nwCEwX4I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GElgCy97AQQkAEkyXpDWy6IM.jpg?f=user_large

[ Voor 41% gewijzigd door Frankenstein op 31-01-2023 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

glatuin in "Openbank.NL"

Tsjah, is het daarom een grote no-go? Alleen als je op slag dood gaat door bijvoorbeeld een ongeluk is dat een probleem. In het slechte geval dat je terminaal ziek wordt, boek je bij leven alles nog terug.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat zal dan ook gelden voor Orange via Raisin, omdat dat effectief ook een Spaanse bank is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:01
ACM schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:57:
[...]

Dat zal dan ook gelden voor Orange via Raisin, omdat dat effectief ook een Spaanse bank is.
Alleen kun je het dan niet terugboeken als je terminaal ziek bent....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Tjeeeee. Serieus nadeel van deposito's in Spanje (via Frankrijk). En met vrij opneembaar zit je in Duitsland ook net wat fijner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Erfbelasting Frankrijk. Loopt op tot max. 60%.
https://france-residence.nl/erfrecht/

België. Tot 55%. Geen verdrag om dubbele erfbelasting te voorkomen.
https://www.vlaanderen.be/algemeen-tarief-in-de-erfbelasting

Maar het is laat. Wie me meer kan vertellen, graag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankenstein
Raisin zou informatie over erfbelasting per land op moeten nemen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:09
Slasher schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:41:
[...]

Tsjah, is het daarom een grote no-go? Alleen als je op slag dood gaat door bijvoorbeeld een ongeluk is dat een probleem. In het slechte geval dat je terminaal ziek wordt, boek je bij leven alles nog terug.
Dat maakt het niet meteen tot een no-go, maar is wel iets om rekening mee te houden.

Je ziet namelijk best veel mensen blind redeneren dat het binnen de eurozone niet meer uitmaakt wat je je geld stalt. Maar toch zijn er best veel regels die van land tot land verschillen. En waardoor ook sparen bij een bank in land X heel andere gevolgen heeft dan bij een bank in land Y.

Het lijkt mij juist een van de belangrijke 'functies' van een topic zoals dit om die verschillen te benoemen. Dan kun je vervolgens zelf de afweging maken of het voor jou een relevant verschil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacktheRipper
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-09 23:47
Hoelaat is bij Bunq doorgaans de rentebijschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 21:08
JacktheRipper schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:05:
Hoelaat is bij Bunq doorgaans de rentebijschrijving?
Rond de middag volgens mij,Verwacht volgende week ook weer een renteverhoging van ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Frankenstein schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:11:
Raisin zou informatie over erfbelasting per land op moeten nemen.
Ik zie dat in de app gewoon staan als je een rekening wil openen. Zo heeft Renault Bank geen erfbelasting bv.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op 16 januari aanvraag gedaan voor Volkswagen Bank, ik kreeg 23 januari de bevestiging per e-mail en vandaag zullen er twee poststukken worden ontvangen volgens PostNL. Al met al twee weken verder, ik vind het nog best netjes. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 15:43
Vandaag bericht gekregen van Raisin dat mijn RDW aftreksel niet voldoende is als adresbewijs omdat er geen datum op zou staan. Terwijl er gewoon een datum staat onderaan de pdf. Meer mensen dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:54
Frankenstein schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:07:

Wat is te laat en voor wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
feddesman schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:09:
[...]

Rond de middag volgens mij,Verwacht volgende week ook weer een renteverhoging van ze
Ik had ook een verhoging van LPB (daarvan wel rente al bijgeschreven afgelopen nacht) verwacht, maar voor nu alles maar overgemaakt naar bunq.

Ik had nog een extra rekening willen openen en wellicht een deel voor 1 jaar vast, maar als je leest dat het bv anders geregeld is met de erfbelastingen, weet ik niet of het nog wel de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
jack2 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:41:
[...]

Wat is te laat en voor wie?
Ik denk dat hij het tijdstip (23:07) van posten bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:17
ManzokuSan schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:26:
Vandaag bericht gekregen van Raisin dat mijn RDW aftreksel niet voldoende is als adresbewijs omdat er geen datum op zou staan. Terwijl er gewoon een datum staat onderaan de pdf. Meer mensen dit ervaren?
Had ik ook.
Vervolgens telefonisch contact opgenomen met Raisin. Mij werd verteld dat dit een fout was vanuit Raisin en dat ik het opnieuw moest indienen. Omdat het hierna weer een week stil bleef heb ik nogmaals telefonisch contact opgenomen en is alles op dat moment meteen goedgekeurd. Tijdens het tweede telefonische contact begreep de medewerker van Raisin ook niet waarom het was afgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:43
Ik ben benieuwd of ze de mijne wel goedkeuren.
Had de belastingbrief doorgestuurd dat ik aangifte over 2022 moest dien maar daar staat als datum 23 februari op.🙈
Mijn ID is al wel goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:54
xileS schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat hij het tijdstip (23:07) van posten bedoelde.
Aha. Ik dacht namelijk aan: "Het is te laat want ik heb al een Belgische/Spaanse/enz. spaarrekening en daar valt niks meer aan te doen" :) .

Goed dat jullie in dit forum attenderen op erfbelasting bij sommige landen. Vreemd dat hier niet meer ruchtbaarheid aan wordt gegeven door Raisin, (spaar)rente.nl, Consumentenbond, Kassa e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWiersma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 11:41
Bij mij werd RDW (adres en BSN verder niks) voor zowel Raisin zelf als Renault direct geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
Some0ne schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:48:
[...]

Had ik ook.
Vervolgens telefonisch contact opgenomen met Raisin. Mij werd verteld dat dit een fout was vanuit Raisin en dat ik het opnieuw moest indienen. Omdat het hierna weer een week stil bleef heb ik nogmaals telefonisch contact opgenomen en is alles op dat moment meteen goedgekeurd. Tijdens het tweede telefonische contact begreep de medewerker van Raisin ook niet waarom het was afgekeurd.
Mmm, vreemd. Ik heb op het bericht van afwijzing geantwoord en hetzelfde document nogmaals ingediend. Wacht dat nog even af, anders ook maar bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Frankenstein schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:07:

Ik denk het complexer is. De use case van de meeste tweakers in dit topic is dat de overledene en erfgenaam zich in Nederland bevinden en het gaat om een bankrekening (roerend goed) ipv bijv. een woning (onroerend goed).

Bij Belgie/Vlaanderen lijkt dat nl. van belang: https://www.vlaanderen.be/en/inheritance-tax
Flemish inheritance tax is applicable when:

- the deceased is a Belgian national resident, with their last fiscal residence in the Flemish Region
- the deceased owned immovable property in the Flemish Region.
Ik zou dit lezen als dat een Belgische spaarrekening niet onder de Vlaamse erfbelasting valt. Maar zeker weet ik niet :X

[ Voor 0% gewijzigd door pdukers op 01-02-2023 12:44 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41
Nee, deze is bij mij gewoon geaccepteerd eind vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Gunner schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:13:
[...]

Ik zie dat in de app gewoon staan als je een rekening wil openen. Zo heeft Renault Bank geen erfbelasting bv.
Echt? Is mij nog nooit opgevallen dan. Ze geven wel duidelijk aan of er wel of geen bronbelasting betaald moet worden, maar erfbelasting heb ik nog nooit zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RobertMe schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:52:
[...]

Echt? Is mij nog nooit opgevallen dan. Ze geven wel duidelijk aan of er wel of geen bronbelasting betaald moet worden, maar erfbelasting heb ik nog nooit zien staan.
Je hebt gelijk, ik heb die twee termen door elkaar gehaald.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Hoezo verwacht je volgende week een renteverhoging van Bunq? Ze hebben vorig jaar één keer de rente verhoogd, terwijl de ECB meermaals een renteverhoging gedaan heeft. Ze hebben die ene keer wel een forse verhoging gedaan, daar niet van. Maar lijkt mij niet dat daaruit een trend valt af te leiden. Daar waar vele andere banken wel meermaals de rente verhoogd hebben rond de verhogingen van de ECB (Renault, Big Bank, Lloyds LPB, NIBC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
Ik ben er nou toch doorheen na een berichtje en opnieuw insturen document. Zal wel over het hoofd gezien zijn, staat eerlijk gezegd ook niet heel duidelijk helemaal onderaan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriannn
  • Laatst online: 06:49
pdukers schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:29:
[...]

Ik denk het complexer is. De use case van de meeste tweakers in dit topic is dat de overledenen en erfgenaam zich in Nederland bevinden en het gaat om een bankrekening (roerend goed) ipv bijv. een woning (roerend goed).

Bij Belgie/Vlaanderen lijkt dat nl. van belang: https://www.vlaanderen.be/en/inheritance-tax

[...]

Ik zou dit lezen als dat een Belgische spaarrekening niet onder de Vlaamse erfbelasting valt. Maar zeker weet ik niet :X
Ik denk dat je gelijk hebt en dat veel Tweakers het hier vele malen groter maken dan het is. Bij Frankrijk geldt voor spaarrekeningen ook dat er geen belasting wordt geheven wanneer er een partner is. Alles gaat dan daarnaartoe. Daarnaast is er een vrijstelling tot 150k voor bv kinderen.

Dus prima om het te benoemen bij spaarrekeningen, maar zelden heeft het invloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
pdukers schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:29:
Ik denk het complexer is. De use case van de meeste tweakers in dit topic is dat de overledene en erfgenaam zich in Nederland bevinden en het gaat om een bankrekening (roerend goed) ipv bijv. een woning (onroerend goed).
Het is zeker complexer. Niet alleen is de relatie van de erfgenaam tot de overledene en de vorm van het te erven vermogen van belang, ook de nationaliteit, verblijfplaats, hoogte/grootte van het inkomen/vermogen van beide partijen en andere gegevens kunnen van belang zijn. En om het extra makkelijk te maken, is in sommige landen niet alleen de regeling van het land zelf van toepassing, maar kunnen afzonderlijke regio's/rayons/provincies/etc. nog weer aparte regels hebben.

Ik vond deze website die een poging doet e.e.a. wat inzichtelijker te maken (in elk geval voor EU landen, dus bijv. Zweden (Klarna) staat daar niet bij), maar gezien de complexiteit is het zeker goed om op individuele basis informatie in te winnen: http://www.successions-europe.eu/Home.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Duitsers hebben er nog twee banken bij met vrij opneembaar vanaf 2%. Scalable Capital en Bank 11, beide 2.3%. Totaal 13 banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacktheRipper
[...]

Maakt het uit op welke rekening daar ik het geld heb staan. Vind het maar vaag, wat nu de spaarrekening is en welke niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 14:50
JacktheRipper schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:00:
[...]

Maakt het uit op welke rekening daar ik het geld heb staan. Vind het maar vaag, wat nu de spaarrekening is en welke niet
Zolang het niet op de 'betaalrekening' staat is het prima.

Ik heb een Easy Savings-account, dus heb überhaubt geen betaalrekening.
Om het zeker te weten kun je een spaarpotje aanmaken en het geld daarop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:49
JacktheRipper schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:00:
[...]

Ik heb de rente ook nog niet ontvangen. De vorige keer kwam het ook op een willekeurig moment op de 1e. De app stuurt je ook een notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17:17
Misschien dat onderstaand artikel de "luie" spaarders over de streep trekt?

https://www.nu.nl/economi...-aan-waarde-verdampt.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:46

de Peer

under peer review

mpandroid schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:52:
Misschien dat onderstaand artikel de "luie" spaarders over de streep trekt?

https://www.nu.nl/economi...-aan-waarde-verdampt.html
Nou vooral het bedrag in de url doet me schrikken. die is nog 10x hoger :D

torenhoge-inflatie-kost-spaarders-geld-355-miljard-euro-aan-waarde-verdampt.html

[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 01-02-2023 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacktheRipper
Lycaon schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:13:
[...]

Zolang het niet op de 'betaalrekening' staat is het prima.

Ik heb een Easy Savings-account, dus heb überhaubt geen betaalrekening.
Om het zeker te weten kun je een spaarpotje aanmaken en het geld daarop zetten.
Ik heb nog tot 6-2 easy green, zit in mijn 1e maand, daarna is het automatisch easy savings. Nou dan vrees ik er voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
JacktheRipper schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:36:
[...]

Ik heb nog tot 6-2 easy green, zit in mijn 1e maand, daarna is het automatisch easy savings. Nou dan vrees ik er voor :(
Ik heb de rente eerder vanmiddag in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freakaleek
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:34
JacktheRipper schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:36:
[...]

Volgens mij moet je dan een apart `savings goal' aanmaken en daar je geld in stoppen; dan krijg je alsnog rente, ook al zit je in de easy green.

Zelf ook een vraag over bunq: als je een `easy savings' account hebt krijg je dan ook rente als je alleen een `main' potje hebt? Ik heb zelf twee potjes: een `main' en `savings goal', waarbij al het geld in de savings goal zit, maar de rente wordt gestort in de main account, en dat is best onhandig.

Bunq is echt niet aan te raden, zo onduidelijk allemaal 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door freakaleek op 01-02-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Laatst online: 18-07 10:08
Nog eens even over Trade Republic. Hebben er mensen hier al rente ontvangen? Als het goed is wordt het maandelijks bijgeschreven, maar kan ik kan niet echt vinden of dat dan ook per se op de eerste van de maand zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Laatst online: 20:49
Yep. Vanochtend om 6 uur al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
freakaleek schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:08:
[...]

Ik heb zelf twee potjes: een `main' en `savings goal', waarbij al het geld in de savings goal zit, maar de rente wordt gestort in de main account, en dat is best onhandig.
Profiel > instellingen > Freedom of Choice > Ontvang rente op: Mijn Spaarrekening

Het zit een beetje verstopt, maar kan je veranderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:14
THWIT schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:17:
Nog eens even over Trade Republic. Hebben er mensen hier al rente ontvangen? Als het goed is wordt het maandelijks bijgeschreven, maar kan ik kan niet echt vinden of dat dan ook per se op de eerste van de maand zal zijn.
Ook ontvangen vanochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakaleek
xileS schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:32:
[...]

Profiel > instellingen > Freedom of Choice > Ontvang rente op: Mijn Spaarrekening

Wow thanks!

Weet je ook of je genoeg hebt aan een `main' account om rente te ontvangen indien je de easy savings hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacktheRipper
xileS schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:32:
[...]

Dan zal het alsnog goed moeten komen, bedankt. Nog een vraag, moet mijn geld de hele maand op de rekening staan, of kan ik halverwege de maand het overschrijven naar bijvoorbeeld Open Bank. Ontvang ik dan alsnog de rente per dag, dat het bij Bunq op de rekening staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
freakaleek schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:38:
[...]

Wow thanks!

Weet je ook of je genoeg hebt aan een `main' account om rente te ontvangen indien je de easy savings hebt?
Volgens mij moet je een wel sub rekening als spaarrekening toevoegen. Ik heb ook sinds pas een bunq rekening. Abo heb ik gelijk op Easy Green gezet, omdat het gratis abo voor mij voldoet.

En vandaag heb ik gewoon rente ontvangen. Ik ga ervanuit de de rente klopt, aangezien het lastig narekenen is omdat ik in veel verschillende batches heb overgemaakt. Wel even checken of je "Ik wil graag rente ontvangen" ook echt aan hebt staan.

Verder heb ik alleen de IBAN van de spaarrekening opgeslagen in mijn reguliere bank app, dus de hele main account gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
JacktheRipper schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:39:
[...]

Dan zal het alsnog goed moeten komen, bedankt. Nog een vraag, moet mijn geld de hele maand op de rekening staan, of kan ik halverwege de maand het overschrijven naar bijvoorbeeld Open Bank. Ontvang ik dan alsnog de rente per dag, dat het bij Bunq op de rekening staat?
Geen idee bij bunq, maar normaal gesproken ontvang je gewoon rente over het aantal dagen dat het geld op de (juiste) rekening staat. Geld switchen tussen rekeningen moet gewoon kunnen, maar je kan dan wel een paar dagen aan rente missen. Bij veel banken is t/m 10k dus instant, maar ik weet niet precies hoe het met de renteberekening dan zit. Ik denk dat je dan een dagje rente mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:43
xileS schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:43:
[...]

Wel even checken of je "Ik wil graag rente ontvangen" ook echt aan hebt staan.
Wat zou de reden zijn om dat uberhaupt als optie te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacktheRipper
xileS schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:43:
[...]

Volgens mij moet je een wel sub rekening als spaarrekening toevoegen. Ik heb ook sinds pas een bunq rekening. Abo heb ik gelijk op Easy Green gezet, omdat het gratis abo voor mij voldoet.

En vandaag heb ik gewoon rente ontvangen. Ik ga ervanuit de de rente klopt, aangezien het lastig narekenen is omdat ik in veel verschillende batches heb overgemaakt. Wel even checken of je "Ik wil graag rente ontvangen" ook echt aan hebt staan.

Verder heb ik alleen de IBAN van de spaarrekening opgeslagen in mijn reguliere bank app, dus de hele main account gebruik ik niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rD3tKrdyC5opdRTE0w7IJnfBX4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wh0WPI137k7WrPtbmZKUWvW3.jpg?f=fotoalbum_large

Had het geld tot gisteren ook op Main staan. Ben benieuwd of ik nog wat ga zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
Hier pas om 10.20... maar evengoed blij mee. :*)

Overigens is het actief aandelen beleggen bij Trade Republic nog best aardig en vooral goedkoop (ik vergelijk het even met toen je nog orders moest inbellen in de jaren negentig). Het welkomstcadeau na 5 trades was zeker de moeite (kost je 5-6 EUR), in mijn geval een fractie-aandeel van Disney van rond de 54 EUR en je kan het vrij snel verpatsen.
Hebben ze het nu toch wel voor elkaar gekregen dat ik bij TR aan het handelen ben i.p.v. veilig sparen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:45

Cordon

Lievelings jankert

freakaleek schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:38:
[...]

Wow thanks!

Bij Easy Savings heb je maar 1 rekening, en word je rente ook gewoon daarop gestort. Als je er nu meerdere hebt (misschien want trial), dan word dat tzt omgezet naar 1 rekening wat dan je spaarrekening is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
ColeJ schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:51:
[...]

Wat zou de reden zijn om dat uberhaupt als optie te hebben?
Rente ontvangen (of betalen) is volgens mij volgens meerdere lezingen van de koran een zonde. Mogelijk zijn er meer levensovertuigingen die dit verbieden of afkeuren.

[ Voor 12% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 01-02-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakaleek
Cordon schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:56:
[...]

Bij Easy Savings heb je maar 1 rekening, en word je rente ook gewoon daarop gestort. Als je er nu meerdere hebt (misschien want trial), dan word dat tzt omgezet naar 1 rekening wat dan je spaarrekening is.
Ik heb er inderdaad meerdere omdat ik begon (per ongeluk) als easy green. Inmiddels wel omgezet naar easy savings maar heb nog steeds 2 subaccounts (main en savings goal).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankenstein
2.3% rente vrij opneembaar is een feit.

Baader Bank AG via Scalable Capital: 2.3% vrij opneembaar

Onze service wordt aangeboden aan personen die woonachtig zijn in de volgende landen:

Duitsland
Oostenrijk
Italië
Frankrijk
Spanje
Nederland

Referrals zijn niet toegestaan, neem het beleid door

[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 01-02-2023 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
JacktheRipper schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:53:
[...]

[Afbeelding]

Had het geld tot gisteren ook op Main staan. Ben benieuwd of ik nog wat ga zien.
Ik heb voor de zekerheid een spaarrekening als sub account aangemaakt, dan is het meer zeker. Op andere rekeningen ontvang ik namelijk ook geen rente op de betaalrekening..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:17
Frankenstein schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:26:
2.3% rente vrij opneembaar is een feit.

Baader Bank AG via Scalable Capital: 2.3% vrij opneembaar

Onze service wordt aangeboden aan personen die woonachtig zijn in de volgende landen:

Duitsland
Oostenrijk
Italië
Frankrijk
Spanje
Nederland

<referrql verwijderd>
Een feit, maar dan moet je wel Prime+ bij hen afnemen à 4,99 euro per maand:
Voor slechts € 4,99 per maand biedt PRIME+ de hoogste rentetarieven*

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 01-02-2023 17:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
budjepaul schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:44:
[...]

[...]
In dat geval is levert het pas iets op als je daar (per heel jaar) > 2608 euro neer wilt zetten.

Edit: Als je er meer aan wilt overhouden dan een bank met bijv. 1,3%, dan moet je er al richting de 10K neerzetten.

[ Voor 30% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 01-02-2023 17:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Er is tevens een bonusactie bij OpenBank:

https://www.openbank.nl/acties/tot-50-euro-extra-rekeningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dat is dan ipv van de Welkom actie met de 2 procent neem ik aan want je moet je aanmelden met een code.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Slasher schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:51:
[...]

Dat is dan ipv van de Welkom actie met de 2 procent neem ik aan want je moet je aanmelden met een code.
En er staat "Open Spaarrekening", met de welkom actie krijg je een "Welkom Spaarrekening", dat is dus in principe een ander. Waarbij na 6 maanden de Welkom rekening wel automatisch wordt om gezet naar een Open rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:51:
[...]

Nee, ook bestaande klanten kunnen meedoen (dus ook Welkom-klanten). Je moet je dan wel 'ergens' melden met die code om ook hier aan mee te doen (ik neem aan dat je iets anders ziet dan "Word klant" als je al ingelogd bent).

Hoef je daarna alleen nog even minstens 10K (voor 30 euro bonus) of minstens 20K (voor 50 euro bonus) te storten en minstens de helft daarvan 6 maanden te laten staan. Dus in feite een soort "deposito" van 6 maanden van minstens 10K voor een 0,5% (extra) rente (bij korter laten staan krijg je nog wel een evenredig deel van de bonus, de rest vorderen ze terug).

[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 01-02-2023 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:03:
[...]

Nee, ook bestaande klanten kunnen meedoen (dus ook Welkom-klanten). Je moet je dan wel 'ergens' melden met die code om ook hier aan mee te doen (ik neem aan dat je iets anders ziet dan "Word klant" als je ingelogd bent).

Hoef je daarna alleen nog even minstens 10K (voor 30 euro bonus) of minstens 20K (voor 50 euro bonus) te storten en minstens de helft daarvan 6 maanden te laten staan. Dus in feite een soort "deposito" van 6 maanden van minstens 10K voor een 0,5% (extra) rente.
Minstens 5k toch? Er staat niks over hoe lang de volledige storting aangehouden moet worden. Alleen dat je minstens 50% voor 6 maanden moet aanhouden. Je kunt dus ook 10k storten voor €30 en na één dag weer 5k er af halen? (En potentieel dus ook na 5 minuten). Dat deposito idee geldt dan dus alleen voor 50% van minimaal 10k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:06:
[...]

Minstens 5k toch? Er staat niks over hoe lang de volledige storting aangehouden moet worden. Alleen dat je minstens 50% voor 6 maanden moet aanhouden. Je kunt dus ook 10k storten voor €30 en na één dag weer 5k er af halen? (En potentieel dus ook na 5 minuten). Dat deposito idee geldt dan dus alleen voor 50% van minimaal 10k.
Ja, 5K voor 30 euro, ik had gerekend met de 50 euro uit de post van dwdd, daarvoor moet je 10K laten staan.

De grap is daarbij ook nog dat ze kijken naar de verhoging van het saldo tussen nu en 31 maart. Dus je kunt er niet *nu* 10K op zetten en gelijk weer 5K eraf, want dan heb je 31 maart geen 10K (bij)gestort, maar slechts 5K. Het gaat overigens over het totale saldo op al je rekeningen bij OpenBank.

Ik vind het veel geld dat je lang vast moet zetten voor weinig opbrengst. Als ik ergens 6+ maanden 5-10K kwijt zou willen, zou ik het denk ik elders in een 6-maands-deposito stoppen, levert een stuk meer op (natuurlijk wel lastiger om op te nemen, dit blijft wel vrij opneembaar, alleen krijg je dan minder bonus).

[ Voor 19% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 01-02-2023 19:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:41
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:10:
[...]

Ja, 5K voor 30 euro, ik had gerekend met de 50 euro uit de post van dwdd, daarvoor moet je 10K laten staan.

De grap is daarbij ook nog dat ze kijken naar de verhoging van het saldo tussen nu en 31 maart. Dus je kunt er niet *nu* 10K op zetten en gelijk weer 5K eraf, want dan heb je 31 maart geen 10K (bij)gestort, maar slechts 5K. Het gaat overigens over het totale saldo op al je rekeningen bij OpenBank.

Ik vind het veel geld dat je lang vast moet zetten voor weinig opbrengst. Als ik ergens 6+ maanden 5-10K kwijt zou willen, zou ik het denk ik elders in een 6-maands-deposito stoppen, levert een stuk meer op (natuurlijk wel lastiger om op te nemen, dit blijft wel vrij opneembaar, alleen krijg je dan minder bonus).
Als je dit doet tijdens het aanmaken van je rekening is het wel interessant (heb ik toen met de €40 gedaan.

Rekening openen met de code welkom voor 2% (was toen tot 10k)
€1 overmaken. Aanmelding voor de extra bonus van €50. Daarna 20k storten.
Bonus van €50 gepakt en €10k erna van de rekening verwijderd. Zo voldaan aan de eisen toen en de €10.001 euro voor de 2 procent op de rekening staan >:)

Hopelijk krijg ik de bonus voor €25 op de betaalrekening ook nog. Dit was toen €300 voor een jaar laten staan voor €25 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
6 maanden 10k (50% van 20k) = 1.0% op jaarbasis extra. Bovenop 2.0%. Klinkt goed, maar het blijven slechts 50 euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
budjepaul schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:44:
[...]

[...]
Effectief met 50k inleg 2.09% p.j. of met 100k inleg 2.24% p.j.

https://nl.scalable.capital/rente

[ Voor 6% gewijzigd door Frankenstein op 01-02-2023 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Frankenstein schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:46:
6 maanden 10k (50% van 20k) = 1.0% op jaarbasis extra. Bovenop 2.0%. Klinkt goed, maar het blijven slechts 50 euro's.
Met procenten rekenen is onzinnig in dit geval. Het schaalt niet mee met je inleg, het is een vast bedrag. Het schaalt ook niet mee in tijd, je krijgt 1x 0,5% (over 10K), het telt ook niet door tot 1% op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
THWIT schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:17:
Bij mij is (nog) geen rente bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:57:
[...]

Met procenten rekenen is onzinnig in dit geval. Het schaalt niet mee met je inleg, het is een vast bedrag. Het schaalt ook niet mee in tijd, je krijgt 1x 0,5% (over 10K), het telt ook niet door tot 1% op jaarbasis.
Het helpt me anders om te zien wat het procentueel doet. Daarbij reken ik om op jaarbasis, zodat het simpel vergelijken is met rente elders. Rentepercentages wordt altijd op jaarbasis gegeven. Ook als er geen enkele garantie is dat er het hele jaar sprake is van hetzelfde rentepercentage. In dit geval vind ik het wat veel gedoe en een hoge inleg. Wel doe ik mee met de beleggersactie van ASR, drie (of vier) keer 200 euro inleggen en je krijgt een extraatje van 70 euro. Procentueel gezien veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
De FED heeft de rente in de USA met 0,25% verhoogd. Ik verwacht dat de ECB vandaag ook een renteverhoging bekend maakt.

https://www.nu.nl/economi...trijd-tegen-inflatie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
mpandroid schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 06:23:
De FED heeft de rente in de USA met 0,25% verhoogd. Ik verwacht dat de ECB vandaag ook een renteverhoging bekend maakt.

https://www.nu.nl/economi...trijd-tegen-inflatie.html
Verwachting is 50 punten.

Veel banken hebben in het verleden hun rentes wel al bijgesteld naar aanleiding van de verwachting van de rentewijziging. Dat lijkt nu niet het geval. Renault heeft ook nog niet gereageerd op de verhoging van OpenBank. Misschien dat veel banken nu toch ook verzadigd zijn?
Pagina: 1 ... 65 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling