Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.218.763 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-07 15:45
De hogere rente bij OpenBank van 1.50% (2% voor nieuwe klanten) gaat vandaag in.

[ Voor 54% gewijzigd door Frankenstein op 27-01-2023 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:07
Drardollan schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:11:
[...]

Zover ik weet duurt dat 3 werkdagen. Was voor mij de reden om er geen geld neer te zetten, ik vind het prima om 1 of 2 werkdagen te wachten zoals bij Raisin (dat is uit te leggen waarom dat is), maar 3 werkdagen...
Je overboeking wordt inderdaad 2 werkdagen 'vastgehouden', maar in die tijd krijg je er ook nog gewoon rente over. Dit is wat Bigbank er zelf over heeft staan op hun website:
Uw opgenomen bedragen worden na een verwerkingsperiode van 2 werkdagen uitbetaald. Indien de uitbetalingsdatum in het weekend of op een feestdag valt, zal het bedrag de eerstvolgende werkdag worden uitbetaald. Tijdens de verwerkingsperiode wordt er wel rente berekend over het gereserveerde bedrag.

De reden voor deze verwerkingsperiode is als een preventatieve maatregel tegen het witwassen van geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Frankenstein schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:28:
[...]

OpenBank

Als nieuwe klant kun je nu een spaarrekening openen met de volgende voordelen:
De eerste 6 maanden: 2,00% rente over de eerste € 100.000
Over het saldo boven € 100.000 en t/m € 200.000 ontvang je vanaf dag één 1,50% rente.

Gelukkig heb ik onlangs mijn OpenBank rekening laten sluiten. Want dan kan ik opnieuw "nieuwe klant" worden :*)
Heb ik pech.. gisteren mijn welkom spaarrekening geactiveerd. 2% tot 10.000 ipv 100.000 eerste 6 maanden en 1,1% ipv 1, 5%.

Nergens zie je trouwens een actief rentepercentage in de app of website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-07 15:35
Frankenstein schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:25:
De hogere rente bij OpenBank van 1.50% (2% voor nieuwe klanten) gaat vandaag in.
Hoe kom je daarbij? In het mailtje dat ik van Openbank heb gehad staat dat de hogere rente pas vanaf 27 februari 2023 in gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:59
Jdome schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:43:
[...]

Hoe kom je daarbij? In het mailtje dat ik van Openbank heb gehad staat dat de hogere rente pas vanaf 27 februari 2023 in gaat
Het staat inmiddels ook op hun website.
https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Laatst online: 25-07 11:03
Jdome schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:43:
[...]
Als je een mailtje krijgt ben je nieuwe klant stadium waarschijnlijk al voorbij.....

Maar het staat nu op de website. Dus nieuwe klanten hebben geluk waar iets minder nieuwe klanten pech hebben. Een telefoontje naar de helpdesk zou wel eens wat coulance kunnen losmaken. Niet geprobeerd is altijd mis.

Hoe dan ook staat openbank actief in de markt om haar deel van het spaar kritische publiek binnen te halen. De gevestigde grootbanken kunnen volstaan met af en toe een fooitje toewerpen en blijven tamelijk ontspannen achteroverleunen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frankenstein
@Jdome Staat op de website. Verder komt er nog een rectificatie e-mail. Ze hebben per abuis 27 februari gecommuniceerd, dat moest dus 27 januari zijn. Je weet wat "met de Franse slag" betekent? Dat, maar dan op zijn Spaans, olé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Naast VW Bank ook Openbank maar eens aangevraagd. Scheelt toch om ook boven 50K 2% rente te ontvangen. Moet nog even goed uitzoeken hoe de status van die bank en het land is.

Iemand een idee welke bank prettiger is met het overboeken van geld? Instant zal het vast niet zijn, maar ben wel benieuwd naar de snelheid.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:34
THE_BASE schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:19:
Naast VW Bank ook Openbank maar eens aangevraagd. Scheelt toch om ook boven 50K 2% rente te ontvangen. Moet nog even goed uitzoeken hoe de status van die bank en het land is.

Iemand een idee welke bank prettiger is met het overboeken van geld? Instant zal het vast niet zijn, maar ben wel benieuwd naar de snelheid.
Overboeken naar Openbank is inmiddels vaak instant.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:29
JohanNL schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:20:
[...]

Overboeken naar Openbank is inmiddels vaak instant.
Kernwoord naar, toch? Zelf nieuwe klant (gelukkig nog geen Welkom spaarrekening, omdat ik initieel de verkeerde route bewandeld heb), en daardoor nog geen terugboeking gedaan, maar volgens mij is die niet instant? De overboekingen die ik vanaf Rabobank naar OpenBank gedaan heb (identificatie storting en 2x E50) was wel instant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:29:
[...]

Kernwoord naar, toch? Zelf nieuwe klant (gelukkig nog geen Welkom spaarrekening, omdat ik initieel de verkeerde route bewandeld heb), en daardoor nog geen terugboeking gedaan, maar volgens mij is die niet instant? De overboekingen die ik vanaf Rabobank naar OpenBank gedaan heb (identificatie storting en 2x E50) was wel instant.
Ik heb geen actiecode ingevoerd, dus daar morgen maar even voor bellen. Dat werd niet direct aangegeven bij het aanvragen van de rekening in elk geval. Maar dit staat in de e-mail, is het nu alsnog de juiste rekening met 2% rente? Door die rode streep lijkt het of er geen actie is geselecteerd…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ms9pz00d0VQ3eGk--kliiby3KQ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xipF77yleknJsBkwwUvlyWTH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door THE_BASE op 27-01-2023 22:36 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
THE_BASE schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:33:
[...]

Ik heb geen actiecode ingevoerd, dus daar morgen maar even voor bellen. Dat werd niet direct aangegeven bij het aanvragen van de rekening in elk geval. Maar dit staat in de e-mail, is het nu alsnog de juiste rekening met 2% rente? Door die rode streep lijkt het of er geen actie is geselecteerd…
[Afbeelding]
Ik denk dat het voornamelijk de route door het proces is. Ik heb "gewoon" de "Wordt klant" knop gebruikt op de homepage en zo het proces doorlopen. Als je het doet via de actiepagina / pagina m.b.t. de Welkom spaarrekening moet het goed komen.

En/maar als het niet goed komt kun je het telefonisch alsnog regelen. Alleen... heb ik daar vorige week donderdag over gebeld, "heeft u de beveiligingscode al ontvangen per post?" => "nee" => "dan moet u daar helaas eerst op wachten". En die heb ik intussen nog steeds niet. Terwijl ik intussen wel een nieuw / extra aangevraagde bankpas ontvangen heb 8)7 (afgelopen zaterdag een Maestro betaalpas ontvangen, zondag een Mastercard Debit pas aangevraagd, en die lag gisteren in de bus. En vandaag het betaalpakket van Rabobank aangepast van BasisPakket naar DirectPakket omdat ik de (Mastercard) creditcard niet meer nodig heb door de Mastercard Debit pas.).

Edit:
Overigens is het ook zo dat hoe ik het gelezen heb de Welkom Spaarrekening een apart type spaarrekening is, die na 6 maanden automatisch wordt geconverteerd naar een Open Spaarrekening. Ik gok dus dat het gewoon een ander soort spaarrekening is die dus 2% rente geeft op een bedrag tot .... En dat de niet nieuwe klanten die wel nog deze spaarrekening hebben ook automatisch die 2% tot 100.000 krijgen (voor het resterende deel van de 6 maanden).

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 27-01-2023 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:59
-

[ Voor 100% gewijzigd door GioStyle op 09-03-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
De verhoging van OpenBank zie ik als het begin van een nieuwe ronde verhogingen,
met het oog op de monetaire ECB vergadering van donderdag aanstaande.

OpenBank is ook actief in andere landen. Daar vergoeden zij minder rente. De nieuwe percentages zijn dus afgestemd op de Nederlandse markt. En dus is de verhoging een directe punch naar de concurrentie in Nederland.

Spanje. Nieuwe klant 12 maanden 1%. Bestaande klanten 0.20%.
Duitsland. 1%
Portugal. Nieuwe klant 6 maanden 2% (tot 10k). Bestaande klanten 0.20%
Argentinie. Geen spaarrekening (als mijn Spaans het goed heeft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:51
Frankenstein schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:28:
[...]

Gelukkig heb ik onlangs mijn OpenBank rekening laten sluiten. Want dan kan ik opnieuw "nieuwe klant" worden :*)
Helemaal niet aan gedacht. Heb al een betaalrekening bij Openbank en ben ook wel erg geïnteresseerd in die 2%.
Geen voorwaarde die in de weg gaat zitten wanneer je nu opzegt en straks weer opent?

Hoe lang laat je er tussen zitten?
En hoe zeg je eigenlijk op? Vind er niets over terug op Openbank. Vaag zeg

[ Voor 7% gewijzigd door Reintje op 27-01-2023 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
@Reintje Ik zag in de voorwaarden niets over dat je nooit klant mag zijn geweest. Hoe lang ik ter tussen laat zitten hangt ervan af wat ik elders kan krijgen. Voorlopig is het VW Bank en er valt te kiezen uit diverse andere banken met 2%, dus het wordt af en toe overstappen denk ik. Bij Advanzia is opnieuw klant worden al gelukt. Bij VW Bank moet je 36 maanden geen klant zijn geweest.

Nieuw woord: circulatiespaarder. Spaart steeds tijdelijk als nieuwe klant afwisselend bij verschillende banken, teneinde het spaarrendement te verhogen. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
RobertMe schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:29:
[...]

Inderdaad naar Openbank.
Van Openbank naar je eigen Nederlandse rekening kost je tenminste één rentedag.
Een overboeking in de nacht om 2:00 bijvoorbeeld komt wel dezelfde werkdag aan doorgaans, maar dan zetten die slimmeriken van Openbank de rentedatum een dag terug waardoor je dus alsnog een rentedag kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omayyad
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-06 22:16
Frankenstein schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:22:
@Reintje Ik zag in de voorwaarden niets over dat je nooit klant mag zijn geweest. Hoe lang ik ter tussen laat zitten hangt ervan af wat ik elders kan krijgen. Voorlopig is het VW Bank en er valt te kiezen uit diverse andere banken met 2%, dus het wordt af en toe overstappen denk ik. Bij Advanzia is opnieuw klant worden al gelukt. Bij VW Bank moet je 36 maanden geen klant zijn geweest.

Nieuw woord: circulatiespaarder. Spaart steeds tijdelijk als nieuwe klant afwisselend bij verschillende banken, teneinde het spaarrendement te verhogen. >:)
Als circulatiesparen betekent dat spaarders direct weer overstappen naar een andere bank als daar 0.1% meer te halen valt, wordt het risico op een bankrun wel weer wat groter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:23
Toch ook maar een Welkom spaarrekening aangevraagd. Het proces is ontzettend simpel en ik wacht nu op de activatie wanneer ze mijn kleine overboeking accepteren. Die 2% is toch wel lekker en dit was niet ingewikkelder dan het openen van een rekening bij Bunq. Benieuwd of die nog mee gaan met een renteverhoging de komende week.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:42:
[...]

En/maar als het niet goed komt kun je het telefonisch alsnog regelen. Alleen... heb ik daar vorige week donderdag over gebeld, "heeft u de beveiligingscode al ontvangen per post?"
Klantenservicemedewerker vertelde mij inderdaad hetzelfde. Als de activatiecode in een witte envelop is ontvangen even met ze bellen en dan zetten ze het om. Hij zei ook dat iedereen nu een Welkom Spaarrekening krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
THE_BASE schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:18:
[...]

Klantenservicemedewerker vertelde mij inderdaad hetzelfde. Als de activatiecode in een witte envelop is ontvangen even met ze bellen en dan zetten ze het om. Hij zei ook dat iedereen nu een Welkom Spaarrekening krijgt.
Dan was ik uiteindelijk dus 2 weken "te vroeg" :p

Achja, ik heb het toen niet perse voor de rente aangevraagd. Ook voor de mogelijkheid tot mobiel betalen (/pinnen) zonder Google Pay en de mogelijkheid tot een Mastercard Debit pas waarbij ik intussen de Rabobank Creditcard al heb opgezegd.
Maar met 2% eerste 6 maanden en überhaupt 1,5% "voor vast" zal ik nu ook wel wat geld vanaf Renault verplaatsen (toch 0,75% verschil op het moment voor die 6 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipo10
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-07 20:48
Frankenstein schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:05:
@Supahted

https://www.tagesgeldverg...geber/banken-ratings.html
https://www.kritische-anleger.de/banken-ratings/

Inderdaad. Wat is fijner? OpenBank A+ in Spanje A, of VW Bank BBB+ in Duitsland AAA? Denk zelf toch VW Bank.
Goud, bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:00

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Frankenstein schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:05:
@Supahted

https://www.tagesgeldverg...geber/banken-ratings.html
https://www.kritische-anleger.de/banken-ratings/

Inderdaad. Wat is fijner? OpenBank A+ in Spanje A, of VW Bank BBB+ in Duitsland AAA? Denk zelf toch VW Bank.
Kan je die redenering uitleggen?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik las dat bij openbank de rente uitkering is op de dag van de naand dat je de rekening geopend hebt. Klopt dit?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
@Slasher

Statler en Waldorf: "Dat merk je vanzelf"

:) :) :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:22
Slasher schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:46:
Ik las dat bij openbank de rente uitkering is op de dag van de naand dat je de rekening geopend hebt. Klopt dit?
Dat klopt, de dag dat je je Welkom rekening opent

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

@Frankenstein @Nico Klus woensdag aanvragen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
Als je het graag op de 1ste vd maand wilt hebben wel.
Maar donderdag komt de ECB met zijn nieuwe rente tarieven als ik het goed begrepen heb. Die gaan dan waarschijnlijk omhoog. Maar wat en wanneer dat invloed heeft op de Welkom rekening weet je natuurlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
@Nico Klus Met de verhoging van voorgisteren speelt OpenBank in op de marktontwikkeling. Ze lopen vooruit op de verwachte ECB verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Frankenstein schreef op zondag 29 januari 2023 @ 12:41:
@Nico Klus Met de verhoging van voorgisteren speelt OpenBank in op de marktontwikkeling. Ze lopen vooruit op de verwachte ECB verhoging.
Punt van @Nico Klus kan ook zijn dat andere banken dan wellicht reageren en even afwachten ook daarom handig kan zijn?

Als ik eindelijk mijn Welkom Spaarrekening heb wil ik er sowieso "iets" op zetten. Maar als de huidige situatie zo blijft haal ik waarschijnlijk ook een deel bij Renault weg. Ook omdat nu die 2% limiet verhoogd is naar 100.000 en daarnaast überhaupt de "standaard" spaarrente hoger is dan bij Renault.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:23
Benieuwd of leaseplan vandaag doorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:16
Tot nu toe nog geen mailtje ontvangen.
Ze mogen wel opschieten want ik haal anders ook het laatste daar weg........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:46:
Even mijn ervaring met Bigbank (als nieuwe klant):
[...]
Ik heb nu (om te testen) een terugboeking lopen, eens kijken wanneer die binnenkomt. Het viel me op dat het saldo wel direct verlaagd wordt, maar dat er nog geen transactie in het overzicht staat (ook niet "pending"). Ik ga het even rustig afwachten.
Om het resultaat van deze test nog even te melden: vrijdagochtend terugboeking aangevraagd, maandagochtend vroeg transactie zichtbaar bij Bigbank, zojuist ook bijgeboekt op mijn 'gewone' bankrekening. Hier zat dus een weekend tussen, blijkbaar telt dat mee in de twee dagen vertraging.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:24
xxxMaverick schreef op maandag 30 januari 2023 @ 07:48:
Benieuwd of leaseplan vandaag doorkomt
Meestal pas op de laatste (werk)dag van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:06
-

[ Voor 100% gewijzigd door TanteBeth op 30-01-2023 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Zoals verwacht, mailtje van OpenBank zojuist:
Afgelopen vrijdag ontving je van ons een e-mail waarin we je lieten weten dat we de Open Spaarrekening gaan verbeteren. In die e-mail hebben we ons vergist in de datum. Het goede nieuws is dat je niet hoeft te wachten tot februari!

Per 27 januari 2023 krijg je al 1,50% rente op je spaargeld (t/m € 200.000).¹ En geen zorgen: we hebben deze veranderingen al automatisch doorgevoerd in de voorwaarden van je Open Spaarrekening.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:49
Drardollan schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:32:
Zoals verwacht, mailtje van OpenBank zojuist:

[...]
Hier helemaal niks ontvangen ook vorige week niet. Zouden ze dan toch andere percentages hanteren voor verschillende rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
RenaldoN schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:54:
[...]

Hier helemaal niks ontvangen ook vorige week niet. Zouden ze dan toch andere percentages hanteren voor verschillende rekeningen.
Ik heb geen idee, voor zover ik weet hebben ze maar 1 betaal en 1 spaarproduct. Staat je mail adres wel goed daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Laatst online: 08:49
Drardollan schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:55:
[...]

Ik heb geen idee, voor zover ik weet hebben ze maar 1 betaal en 1 spaarproduct. Staat je mail adres wel goed daar?
Ja dat staat wel goed. Overige mails en reclame van ze komt netjes binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
RenaldoN schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:56:
[...]

Ja dat staat wel goed. Overige mails en reclame van ze komt netjes binnen
Bijzonder, ik zou als je een momentje tijd hebt er eens een belletje aan wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Drardollan schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:55:
[...]

*2 spaarproducten. Als nieuwe klant kun je de Welkom Spaarrekening aanvragen. Daarop krijg je momenteel die 2% rente tot €100.000. Na de 6 maanden wordt deze rekening automatisch omgezet naar de standaard Open Spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
Drardollan schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:58:
[...]

Bijzonder, ik zou als je een momentje tijd hebt er eens een belletje aan wagen.
Ik heb ook geen bericht, heb alleen een Welkom spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 11:28
Ik heb ook geen mail gehad van Openbank.

Kan ook niet in de app vinden hoeveel rente ik ontvang. Ga morgen maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Zie je bij OpenBank ook opgebouwde rente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:06
Slasher schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:24:
Zie je bij OpenBank ook opgebouwde rente?
nope i.i.g. niet in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-07 17:16
Ik heb een vraag over de Open bank.
Begrijp ik het goed dat je bij deze bank nog bron belasting moet betalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
@JMS-2 Geen bronbelasting.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
JMS-2 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:50:
Ik heb een vraag over de Open bank.
Begrijp ik het goed dat je bij deze bank nog bron belasting moet betalen?
Nee, rekeninghouders uit Nederland krijgen automatisch vrijstelling. Zie deze post in het openbank topic: bcome in "Openbank.NL"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-07 09:34
Net een aanvraag bij Raisin gedaan voor Banca Progetto (3% 12 maanden), morgen maar even de identificatie en alles in orde maken. Blijft toch spannend (ondanks garantiestelsel en BBB rating van Italie).

Zou de reden dat deze optie er afgelopen week niet in heeft gestaan alleen de drukte zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
@BertP Ik zou gewoon zeggen, spaar niet in Italië. Wacht maar even op komende verhogingen. Zelf heb ik alleen rekeningen in landen met AA- en hoger en ik denk dat ik dat maar zo laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joriannn
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-07 21:23
Bij alle mensen die bij openbank sparen: hoe zien jullie de rekeningen in de app? Ik heb een mailtje gehad dat betaalrekening en welkom spaarrekening zijn geopend, maar in de app zie ik alleen de betaalrekening. Hoe zit dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
joriannn schreef op maandag 30 januari 2023 @ 23:07:
Bij alle mensen die bij openbank sparen: hoe zien jullie de rekeningen in de app? Ik heb een mailtje gehad dat betaalrekening en welkom spaarrekening zijn geopend, maar in de app zie ik alleen de betaalrekening. Hoe zit dat bij jullie?
Als ik de app open en rekeningen aanklik, dan zie ik zowel de spaar als de betaalrekening staan met rekeningnummer en saldo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:56
joriannn schreef op maandag 30 januari 2023 @ 23:07:
Dit was bij mij in eerste instantie ook het geval, nadat ik een mailtje had gedaan dat de Welkom Spaarrekening niet zichtbaar was in het overzicht kreeg ik als antwoord:
"De Welkom Spaarrekening wordt automatisch aangemaakt binnen enkele werkdagen ná de activatie van je Open Betaalrekening. Let op: Dit automatische proces wordt onderbroken als je een Open Spaarrekening hebt geopend.

Als je tijdens het openen van de rekening de actiecode Welkom hebt gebruikt verschijnt die automatisch, maar wel enkele dagen later dan de betaalrekening."
2 dagen later was de Welkom Spaarrekening daadwerkelijk geopend en zichtbaar in mijn app / overzicht.

Kortom: ze zijn het aan het verwerken, zou binnen enkele dagen zichtbaar moeten zijn.

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
Omdat ik in het verleden het openen van een Openbank rekening afgebroken heb na het meerdere malen indienen van een kopie ID (foto via email) heb ik er nooit meer aan gedacht dit nogmaals te proberen.

Maar nu men een nette rente bied en overige condities (gratis betaalrekening) ook gunstig zijn wil ik het toch maar weer eens proberen.

Volgens de website van Openbank is identificatie via NL IBAN nummer of video identificatie mogelijk.
Kan iemand mij vertellen hoe de identificatie is verlopen (liefst via NL IBAN) ?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
mpandroid schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 06:08:
Volgens de website van Openbank is identificatie via NL IBAN nummer of video identificatie mogelijk.
Kan iemand mij vertellen hoe de identificatie is verlopen (liefst via NL IBAN) ?
Ik heb me gisteravond bij openbank aangemeld en de IBAN methode gebruikt. Je wordt gevraagd om een klein bedrag vanaf een NL bankrekening die op jouw naam staat over te maken naar het Openbank rekeningnummer dat zojuist is aangemaakt voor jou.

Aanmeldprocedure kon daarna voortgezet worden en ben nu in afwachting van bevestiging van Openbank. Neem aan dat er nog een mens de nodige checks uitvoert.

PS: Openbank specifieke vragen los van de spaarrekening kun je het beste stellen in het specifieke Openbank topic: Openbank.NL

[ Voor 9% gewijzigd door pdukers op 31-01-2023 07:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
mpandroid schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 06:08:
Omdat ik in het verleden het openen van een Openbank rekening afgebroken heb na het meerdere malen indienen van een kopie ID (foto via email) heb ik er nooit meer aan gedacht dit nogmaals te proberen.

Maar nu men een nette rente bied en overige condities (gratis betaalrekening) ook gunstig zijn wil ik het toch maar weer eens proberen.

Bij voorbaat dank!
Ik heb toentertijd meteen €1 over gemaakt vanaf mijn Rabo rekening. Zou een instant payment zijn, maar faalde (meteen terug gestort). Toen ik uurtje later opnieuw wilde proberen had Rabo nieuwe transactie gemaakt ervoor. Vervolgens dus zo gelaten, maar kreeg vervolgens dag of 3, 4 later bericht van OpenBank dat ik de identificatie storting nog niet gedaan had. Nogmaals €1 over gemaakt, die ook "afgeschreven bleef". En om en nabij een uur later kreeg ik 2 SMS berichten van OpenBank dat er €1 was overgeboekt naar mijn rekening. En diezelfde dag 's avonds laat kreeg ik mail dat het account was aangemaakt.

Verder zijn ze niet heel strikt in naam controle. Mijn OpenBank rekening staat op mijn eerste twee voornamen (ik kon ze zelf niet alle drie invullen en alleen "Robert" ingevuld, op basis van ID kaart hebben ze daar de tweede voornaam achter geplakt). Mijn Rabo rekening is echter met de, drie, voorletters, maar dat ging dus prima.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:50
Frankenstein schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:08:
@BertP Ik zou gewoon zeggen, spaar niet in Italië. Wacht maar even op komende verhogingen. Zelf heb ik alleen rekeningen in landen met AA- en hoger en ik denk dat ik dat maar zo laat.
Bij het bepalen van deze ratings wordt het deposito garantiestelsel voor kleine spaarders niet meegenomen. Nogal onzinnig om je keuze op deze rating te baseren terwijl je de belangrijkste factor (het garantiestelsel) niet mee weegt.

Veel onderbuikgevoel, weinig rationaal. Als financiële instellingen en overheden in de eurozone zover instorten dat garanties niet meer uitgevoerd worden is die euro die je op je Nederlandse spaarrekening hebt staan ook niet veel meer waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:55:
[...]

Ik heb toentertijd meteen €1 over gemaakt vanaf mijn Rabo rekening. Zou een instant payment zijn, maar faalde (meteen terug gestort). Toen ik uurtje later opnieuw wilde proberen had Rabo nieuwe transactie gemaakt ervoor.
Dat is een goede tip. Ook Rabobank en zie nu pas dat de overboeking nagenoeg direct is teruggeboekt. Echter ik zie ook dat er binnen een minuut volledig automatisch een 2e poging is gedaan en die is niet teruggeboekt. Denk dat het dus bij mij wel goed komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
@Janpietertje89
"Als financiële instellingen en overheden in de eurozone zover instorten dat garanties niet meer uitgevoerd worden is die euro die je op je Nederlandse spaarrekening hebt staan ook niet veel meer waard"
Ik spaar dan liever in landen met een goede rating. Als dat niet belangrijk is, zoals ik uit jouw reactie opmaak, waarom dan niet in Griekenland sparen! Nee, ik blijf liever in de Benelux, Frankrijk en Duitsland. Vertrouwder, stabieler en dichter bij. Een eventuele ondergang van de euro zal vermoedelijk toch door Zuid-Europa worden getriggered. Als zwakkere leden uit de eurozone zouden moeten (eurozone light), komen daar landen rond de Adriatische zee voor in aanmerking.

De garantiestelsels zijn aan de basis hetzelfde. Sommige landen keren alleen niet in euro uit. En de dekkingsgraad verschilt (actuele cijfers welkom!).

[ Voor 119% gewijzigd door Frankenstein op 31-01-2023 09:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:56
Mail LeasePlanBank:
De variabele spaarrente blijft per 1 februari 2023 0,75% nominaal op jaarbasis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dat had ik nou even net verwacht. Wel slecht hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:54
LPB hoeft ons geld niet meer blijkbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
LPB heeft waarschijnlijk liever Duitse euro's.
Zojuist rekening bij LPB maar leeggehaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
LPB heeft voldoende in kas vermoed ik.

Ik heb er een deel van mijn spaargeld staan omdat ze Instant Payment hebben. Het is niet altijd handig om 1 of meerdere dagen te moeten wachten op je geld, niet alles is planbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Frankenstein schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:49:
@Janpietertje89
[...]

Ik spaar dan liever in landen met een goede rating. Als dat niet belangrijk is, zoals ik uit jouw reactie opmaak, waarom dan niet in Griekenland sparen! Nee, ik blijf liever in de Benelux, Frankrijk en Duitsland. Vertrouwder, stabieler en dichter bij. Een eventuele ondergang van de euro zal vermoedelijk toch door Zuid-Europa worden getriggered. Als zwakkere leden uit de eurozone zouden moeten (eurozone light), komen daar landen rond de Adriatische zee voor in aanmerking.
Als ik het goed begrijp bedoeld @Janpietertje89 iets anders dan jij nu schrijft.
Het punt is, als je geen vertrouwen hebt in het banken stelsel in en financiële gezondheid van Spanje, Italië, Griekenland etc en daarom er geen geld stalt. Dan heb je min of meer ook geen vertrouwen in de Euro zone. Want als bv een bank in Italië omvalt, en het Italiaanse DGS meeklapt dan heeft dat gegarandeerd invloed op de gehele Euro zone doordat andere landen gaan/moeten betalen al dan niet puur om in dit voorbeeld Italië als land overeind te houden. Hetzelfde als dat we jaren terug dus ook bij Griekenland gezien hebben. Waar andere overheden ook niet zonder financiële gevolgen/kleerscheuren vanaf zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Wat dit een mail vanuit henzelf of heb je er naar gevraagd?

Lijkt me logisch dat als je er naar vraagt je een politiek correct antwoord krijgt. Het antwoord sluit natuurlijk niet uit dat ze op 2 februari wel omhoog gaan.

Ik zie niet in waarom ze dat soort informatie vooraf prijs zouden geven indien een klant er naar vraagt. Een risico dat het bij de directe concurrentie terecht komt en die al een grote verhoging doen voordat jij je verandering hebt gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:56
Elandenmelk schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:52:
[...]

Wat dit een mail vanuit henzelf of heb je er naar gevraagd?
Mailing vanuit LPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Het duurde bij mij even, maar ik heb de mail ook zojuist ontvangen.

Balen, moet ik nu het proces weer door van een nieuwe spaarrekening aanmaken na het Trade Republic fiasco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omayyad
RobertMe schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:43:
[...]

Als ik het goed begrijp bedoeld @Janpietertje89 iets anders dan jij nu schrijft.
Het punt is, als je geen vertrouwen hebt in het banken stelsel in en financiële gezondheid van Spanje, Italië, Griekenland etc en daarom er geen geld stalt. Dan heb je min of meer ook geen vertrouwen in de Euro zone. Want als bv een bank in Italië omvalt, en het Italiaanse DGS meeklapt dan heeft dat gegarandeerd invloed op de gehele Euro zone doordat andere landen gaan/moeten betalen al dan niet puur om in dit voorbeeld Italië als land overeind te houden. Hetzelfde als dat we jaren terug dus ook bij Griekenland gezien hebben. Waar andere overheden ook niet zonder financiële gevolgen/kleerscheuren vanaf zijn gekomen.
In Letland is de grootte van het DSG een kleine 170 miljoen euro
https://www.eba.europa.eu...it-guarantee-schemes-data

Dus als 2000 Nederlandse spaarders daar bij BluOrBank hun max 100.000 stallen, en de bank valt om, is in 1 klap dat potje leeg.... En dan is Raisin ook nog actief in andere Europese landen, dus het hoeven geen 2000 Nederlandse spaarders te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Omayyad schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:00:
[...]

In Letland is de grootte van het DSG een kleine 170 miljoen euro
https://www.eba.europa.eu...it-guarantee-schemes-data

Dus als 2000 Nederlandse spaarders daar bij BluOrBank hun max 100.000 stallen, en de bank valt om, is in 1 klap dat potje leeg.... En dan is Raisin ook nog actief in andere Europese landen, dus het hoeven geen 2000 Nederlandse spaarders te zijn...
De dekkingsgraad van het DGS in vrijwel alle landen ligt volgens mij maar rond de 1% van het totaspaartegoed. Dus als een grootbank omvalt is er sowieso wel een probleem. Het DGS heeft intussen bewezen al een aantal keren goed gewerkt bij kleine banken (waaronder in Nederland bij ATB vorig jaar). Maar als grotere banken omvallen is het allemaal een grote onbekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wel jammer van LPB, desondanks blijf ik daar wel bij. Alternatief is NIBC dat scheelt 0,05%..
Deposito ladder met 1,7% blijft aantrekkelijk m.i. (natuurlijk niet als je spaart voor consumptiegoederen).

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 31-01-2023 10:11 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Sport_Life schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:09:
Wel jammer van LPB, desondanks blijf ik daar wel bij. Alternatief is NIBC dat scheelt 0,05%..
Deposito ladder met 1,7% blijft aantrekkelijk m.i.
NIBC ook 0,75% toch?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Variabel idd, maar 1 jaar deposito is 1,75%.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Sport_Life schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:12:
[...]

Variabel idd, maar 1 jaar deposito is 1,75%.
Yes, check.

Hier Openbank aangemaakt met actiecode: Welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nu LPB zijn rente niet verhoogd, nog meer reden naar Openbank of Volkswagen Bank te gaan. Openbank geeft 2% voor 6 maanden tot 100.000 euro, dus die is interessanter. Alleen twijfel ik aan de bank omdat het zich in Spanje heeft gevestigd. Wat zou de betere keuze qua zekerheid zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omayyad
RobertMe schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:05:
[...]

De dekkingsgraad van het DGS in vrijwel alle landen ligt volgens mij maar rond de 1% van het totaspaartegoed. Dus als een grootbank omvalt is er sowieso wel een probleem. Het DGS heeft intussen bewezen al een aantal keren goed gewerkt bij kleine banken (waaronder in Nederland bij ATB vorig jaar). Maar als grotere banken omvallen is het allemaal een grote onbekende.
Target dekkingsgraag voor Letland is op dit moment 0.8%. het probleem is natuurlijk dat het vullen van het DSG altijd een actie achteraf is... als de BluOrBank nu via Raisin een toprente biedt, zal dat heel snel heel veel geld aantrekken. Ik vraag me af of dan het DSG fonds daarmee direct gelijke tred houdt. Stond er in dat Volkskrant artikel een paar week geleden niet dat er momenteel 10 miljoen euro per dag via Raisin van Nederlandse spaarders naar buitenlandse spaarrekeningen vloeit? Dan kan het best eens hard gaan, als je ook nog de andere landen meerekent waar Raisin actief is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
THE_BASE schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:15:
Nu LPB zijn rente niet verhoogd, nog meer reden naar Openbank of Volkswagen Bank te gaan. Openbank geeft 2% voor 6 maanden tot 100.000 euro, dus die is interessanter. Alleen twijfel ik aan de bank omdat het zich in Spanje heeft gevestigd. Wat zou de betere keuze qua zekerheid zijn?
OpenBank is onderdeel van Santander, een van de grootste banken ter wereld (kwam hier laatst niet langs dat als je Chinese banken niet meerekent ze in de top 10 grootste banken ter wereld staan?). Dat lijkt mij dus een gevalletje "too big to fail".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
+0,05% bonusrente op spaargeld dat een volledig kwartaal op de kwartaal spaarrekening staat. Daarmee dan dus 0,80%.

Overigens heb ik zelf dan weer niks meer bij NIBC doordat de rente langere tijd wat is achter gebleven (0,55% met 0,00% bonus uit mijn hoofd). En dat LPB instant payments doet vind ik ook wel fijn. Maar bij LPB heb ik intussen ook niet meer veel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Nu online
Omayyad schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:19:
[...]

Target dekkingsgraag voor Letland is op dit moment 0.8%.
Precies wat ik wilde zeggen, het grote meerendeel van de landen hebben een target van 0,80%. Kleinere economieën wellicht een (vrijwillig) hogere dekkingsgraad, Frankrijk verrassend genoeg slechts 0,50% en als enige lager dan de 0,80%.

Ik ben een keer uit interesse deze data van de EBA ingedoken. Op 31/12/2021 (meest recent beschikbaar) voldeden 10 van de 30 aangesloten landen hieraan (voldoen = procentueel meer beschikbaar in DGS dan target).

Nederland (0,56%) & Duitsland (0,57%) komen niet aan de 0,60% en horen daarmee bij de slechtste 10 landen qua dekking, die allen minder dan 0,60% in het DGS hebben zitten. Dat is minder dan Spanje (0,61%). Verrassende de landen die (soms zelfs ver) boven die 0,80% (of zelfs hogere targets) zitten zijn bijv. Portugal (0,98%), Tsjechië (4,99%), Griekenland (3,13%) of Letland (1,61%).

[ Voor 7% gewijzigd door Elandenmelk op 31-01-2023 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:27:
[...]

OpenBank is onderdeel van Santander, een van de grootste banken ter wereld (kwam hier laatst niet langs dat als je Chinese banken niet meerekent ze in de top 10 grootste banken ter wereld staan?). Dat lijkt mij dus een gevalletje "too big to fail".
Ik heb het even opgezocht: 19e bank de wereld (excl. Chinese banken 13e) en 5e van Europa. Kortom: als Santander kopje onder gaat zijn we inderdaad allemaal de sjaak.

EDIT: ING is trouwens 36e van de wereld (excl. Chinese banken 25e) en 13e van Europa.

[ Voor 7% gewijzigd door Elandenmelk op 31-01-2023 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TanteBeth
Als in Nederland 400 miljard op spaar-en betaalrekeningen staat, verwachten jullie dan dat er nog ergens een potje van 400 miljard staat voor het geval dat alle banken failliet gaan?

Bovendien als banken failliet gaan betekent dat over het algemeen niet dat het geld weg is. Bij Icesave en DSB en ATB bijvoorbeeld bleek na afloop dat alle spaartegoeden konden worden uitgekeerd uit de boedel.

Voor de snelle uitbetaling (onder de 100.000) staan de andere banken uit dat land en de overheid garant, die worden dan feitelijk schuldeisers uit de boedel. Of ze nemen de bank met alle verplichtingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
TanteBeth schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:51:
Als in Nederland 400 miljard op spaar-en betaalrekeningen staat, verwachten jullie dan dat er nog ergens een potje van 400 miljard staat voor het geval dat alle banken failliet gaan?
Nee, en dat is ook niet nodig. De totale hoeveelheid spaargeld is namelijk niet eens relevant. Het DGS dekt niet alle tegoeden, het dekt alle tegoeden tot 100.000 euro per bankvergunning en per persoon.

Stel dat alle banken tegelijk failliet gaan, dan hebben we een heel ander probleem. Dan is er geen enkele zekerheid meer en stort Nederland in elkaar.

Het systeem is zo opgezet dat het tegen een stootje kan. 1 bank die omvalt en niet gered zou worden vangen we op met een beschikbare pot met geld. Indien nodig springen andere banken of de overheid bij.

We hebben niet zo heel lang geleden een best aardige testcase gehad in Nederland. De DSB bank. Ging failliet maar iedereen heeft alles tot de laatste cent alles terug gekregen, er werden zelfs smeekbrieven en mails gestuurd naar ex-klanten om alsjeblieft te controleren of je nog iets tegoed had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 09:30
Ik heb op een paar duizend euro na de LPB rekening leeggehaald. Kijken of ze dat voelen als veel mensen dat doen! :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
LuPo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:02:
[...]

Ik heb op een paar duizend euro na de LPB rekening leeggehaald. Kijken of ze dat voelen als veel mensen dat doen! :P
Natuurlijk niet, dat vinden ze waarschijnlijk vooral fijn. Blijkbaar hebben ze te veel of op zijn minst voldoende middelen om te voorzien in de behoefte. Er is geen noodzaak om geld vast te houden of extra geld aan te trekken, anders hadden ze de rente wel omhoog geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Drardollan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:08:
[...]

Natuurlijk niet, dat vinden ze waarschijnlijk vooral fijn. Blijkbaar hebben ze te veel of op zijn minst voldoende middelen om te voorzien in de behoefte. Er is geen noodzaak om geld vast te houden of extra geld aan te trekken, anders hadden ze de rente wel omhoog geschroefd.
M'n emoticon gezien? Ik ga gewoon zelf naar de hoogste rente-aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:32
[...]

Klopt, viel me ook al op dat ze sinds ongeveer 2 weken een grote banner op hun homepage hebben over de grote drukte bij hun. Rond de jaarwisseling was die banner er niet. Ze zullen vrijwel zeker dus teveel hebben.

ABN heeft als tweede grootbank ook zijn rente verhoogt naar 0,5%.

Nog een vraagje aan de mensen met ervaringen met openbank; is de app vergelijkbaar wbt functionaliteit aan die van LPB? Bv dat je realtime rente opbouw kunt inzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
En hier de bevestiging van LPB op hun eigen site:

Spaarrente voor Flexibel Sparen ongewijzigd
https://www.leaseplanbank...e-ongewijzigd-in-februari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Laatst online: 23-07 22:44
Trishul schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:25:
[...]

Nog een vraagje aan de mensen met ervaringen met openbank; is de app vergelijkbaar wbt functionaliteit aan die van LPB? Bv dat je realtime rente opbouw kunt inzien?
App is vrij basic, rentepercentage/opbouw zie je niet in de app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
Trishul schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:25:
[...]

Nee, je kunt bij Openbank geen renteopbouw zien. Je kunt zelfs niet zien wat het van toepassing zijnde rentepercentage is. Je krijgt dus wel maandelijkse rente en die klopt wel ongeveer. Ik dacht dat de rente 1 dag later ingaat dan wat ze publiceren, althans volgens mijn berekening.
Veel meer functionaliteit wel, op het verwarrende af. Vaak heb je ook de site zelf nodig bijv.om transacties te downloaden om die in een ander programma te analyseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Laatst online: 25-07 11:03
[...]
Natuurlijk niet, dat vinden ze waarschijnlijk vooral fijn. .....
Ik heb er net 50k afgehaald. Dat gaat overigens niet instant. Maar mooi dat ze het fijn vinden! Misschien maak ik nog kans op een bloemetje of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
RobertMe schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:43:
[...]

Zeker, maar een failliet van Italië impliceert niet noodzakelijk volledig einde eurozone. Kijk maar naar Griekenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Frankenstein schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:57:
[...]

Zeker, maar een failliet van Italië impliceert niet noodzakelijk volledig einde eurozone. Kijk maar naar Griekenland.
Italie is qua economie 10x zo groot dan Griekenland, dus dat lijkt me niet helemaal een faire vergelijking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
OttiglioM schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:51:
[...]

Ik heb er net 50k afgehaald. Dat gaat overigens niet instant. Maar mooi dat ze het fijn vinden! Misschien maak ik nog kans op een bloemetje of zo :)
Had je het in 5x moeten doen :p tot 10k is instant en je kunt ook meerdere transacties elkaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
OttiglioM schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:51:
[...]

Ik denk dat ze het niet eens zien.

Dat is inderdaad niet instant, maar als je het in happen van 10k had gedaan was het wel instant geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:40:
[...]

Ik denk dat ze het niet eens zien.

Dat is inderdaad niet instant, maar als je het in happen van 10k had gedaan was het wel instant geweest.
Als maar genoeg mensen wisselen, dan zien ze dat wel na één week. ;)

Dan moeten ze misschien de rente wel verhogen om weer geld aan te trekken om aan bepaalde afgesproken liquiditeitsquota te voldoen binnen het bedrijf.

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 31-01-2023 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Jumpman schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:57:
[...]

Als maar genoeg mensen wisselen, dan zien ze dat wel na één week. ;)

Dan moeten ze misschien de rente wel verhogen om weer geld aan te trekken om aan bepaalde afgesproken liquiditeitsquota te voldoen binnen het bedrijf.
Die paar users die hier zitten en gaan wisselen gaan echt geen indruk maken. Ik vermoed dat 95% van NL niet eens weet dat ze bij LPB tegen een hogere rente kunnen sparen dan de rente van hun huisbank. En van de mensen die dat wel weten én doen zal een groot deel het geen zier interesseren dat de rente op 0,75% blijft staan (want nog steeds meer dan hun huisbank).

Dat je zelf kiest om je geld weg te halen, dat snap ik wel. Verschil is nu zo groot aan het worden dat zelfs de dagen dat je geen rente krijgt door het schuiven makkelijk compenseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Drardollan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:08:
[...]

Die paar users die hier zitten en gaan wisselen gaan echt geen indruk maken. Ik vermoed dat 95% van NL niet eens weet dat ze bij LPB tegen een hogere rente kunnen sparen dan de rente van hun huisbank. En van de mensen die dat wel weten én doen zal een groot deel het geen zier interesseren dat de rente op 0,75% blijft staan (want nog steeds meer dan hun huisbank).

Dat je zelf kiest om je geld weg te halen, dat snap ik wel. Verschil is nu zo groot aan het worden dat zelfs de dagen dat je geen rente krijgt door het schuiven makkelijk compenseert.
ABN gaat nu toch ook naar 0,5%? Dus ik denk dat de gemiddelde consument op een gegeven moment ook wel wakker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:23
RobertMe schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:02:
[...]

Had je het in 5x moeten doen :p tot 10k is instant en je kunt ook meerdere transacties elkaar doen.
Tip voor volgende keer , ik heb rekening ook leeg gehaald iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:00
Hier ook maar even gekeken naar de rente,Rabo geeft 0,5%. Conclusie: Ook een rekening geopend bij Openbank. Maar wat nu? Storten jullie al je spaargeld direct over? Ik zit al mijn hele leven bij Rabo en het voelt een beetje vreemd om mijn hele spaarvermogen in 1x over te hevelen op een rekening die in 10 minuten is aangemaakt.
Pagina: 1 ... 64 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling