Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.231.081 views

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:42
Gunner schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:09:
Op pepper zegt iemand

[...]

Wat bedoelt ie daarmee? Aangifte doe ik niet via de app maar krijg je de saldi van buitenlandse banken niet vooringevuld ofzo?
Klopt. Als je een buitenlandse rekening hebt kan je niet via de app aangifte doen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58
mpandroid schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:40:
Nationale Nederlanden verhoogd de rente op de Internet spaarrekening per 15 februari van 0,35% naar 0,65%.
en ze hebben sinds 2 week ook een deposito van 1 jaar ipv 2 of hoger

wel tegen 1.1% op de eenjarige deposito maar toch.

A wise man's life is based around fuck you

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44
U123456 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:49:
[...]
De actie is toch echt anders:
[...]
Of ben je een NUL vergeten :)
Bedankt, aangepast.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
THWIT schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:00:
[...]

Ja, ik heb het op 3 februari teruggeboekt en vandaag ontvangen.
Inmiddels heb ik het ook ontvangen. Toch 6 dagen onderweg geweest, vrij lang.

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:40
Jumpman schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:54:
Alles hier vlot verlopen bij Openbank. Vrij snel was de gewone rekening rond die ik met de code Welkom heb aangemaakt voor de 2% rente tot 100k. Na twee dagen werd ook de spaarrekening aangemaakt. Daarna wat geld overgeboekt, vervolgens de SPAREN23 actie geactiveerd om €50,00 te ontvangen bij een storting van €20.000,00. Je moet dit dan wel laten staan tot de actie afgelopen is.

Momenteel loopt er nog een andere actie, als je een rekening opent met de code VALENTIJN23 €70,00 bij je storting. Je moet hierbij ook minimaal €2000,00 storten.
Zou je die valentijn kunnen combineren met de 2% rente welkombonus. Dan helemaal interresant

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
Barbapapa852 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:27:
[...]

Zou je die valentijn kunnen combineren met de 2% rente welkombonus. Dan helemaal interresant
Ze hebben nog een derde actie, meen SPAREN23. Stort 20.000 en houd minimaal 50% aan voor 6 maanden en je krijgt, ik meen, €50.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:24
mpandroid schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:40:
Nationale Nederlanden verhoogd de rente op de Internet spaarrekening per 15 februari van 0,35% naar 0,65%.
Ik heb ook wat geld bij NN staan maar ze lopen toch wat achter op bijv NIBC en Leaseplan (als je bij NL’se banken wilt blijven).

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:24
.Daarna wat geld overgeboekt, vervolgens de SPAREN23 actie geactiveerd om €50,00 te ontvangen bij een storting van €20.000,00. Je moet dit dan wel laten staan tot de actie afgelopen is.
Wel het juiste verhaal vertellen hoor. Minimaal de helft van die 20.000 moet blijven staan tot 6 maanden na het eind van de actie. Actie eindigt 31 maart, dus het moet tot 30 september blijven staan.

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:01
VidaR-9 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:50:
[...]

Ik heb ook wat geld bij NN staan maar ze lopen toch wat achter op bijv NIBC en Leaseplan (als je bij NL’se banken wilt blijven).
Ze lopen al een hele tijd achter, dus ik heb in december nagenoeg alles overgeboekt en elders ondergebracht.
Ik houd de rekening nog wel aan voor het geval ze weer een concurrerende rente gaan geven.

Heffen jullie een spaarrekening op in zo'n geval? Zo ja, om welke reden(en)?
Ik doe dit niet, puur uit gemak zodat ik het hele proces (wat bij sommige banken echt lang duurt) niet weer door hoef.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

mpandroid schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 05:39:
Ik doe dit niet, puur uit gemak zodat ik het hele proces (wat bij sommige banken echt lang duurt) niet weer door hoef.
Ik niet. 't Opheffen is inderdaad vaak veel meer gedoe dan het openen. En na een paar jaar geen geld er op hebben heft de bank de spaarrekenening toch wel automatisch op ;)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Barbapapa852 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:27:
[...]

Ik vraag het me af, in elk geval niet direct met hetzelfde geld. De Valentijnsactie is voor nieuwe klanten die een betaalrekening openen waar je 2000 euro een tijdje op moet laten staan. De Welkom-actie is voor nieuwe klanten die een spaarrekening openen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:59
mpandroid schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 05:39:
[...]

Ze lopen al een hele tijd achter, dus ik heb in december nagenoeg alles overgeboekt en elders ondergebracht.
Ik houd de rekening nog wel aan voor het geval ze weer een concurrerende rente gaan geven.

Same. En mochten ze ineens met een goed aanbod komen, dan heb je de rekening al. Het is voor mij toch slechts een regel in de Excel sheet met alle spaarrekeningen :)

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Renault was naar 1,55%, Nu gaat Bunq naar 1,56%. Dat zal niet toevallig zijn....

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:30
dwdd schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:40:
Renault was naar 1,55%, Nu gaat Bunq naar 1,56%. Dat zal niet toevallig zijn....
Ik verwacht (en hoop) eigenlijk dat BigBank ook wel weer mee gaat in de komende dagen :)

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-01 12:22
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 07:55:
[...]

Ik vraag het me af, in elk geval niet direct met hetzelfde geld. De Valentijnsactie is voor nieuwe klanten die een betaalrekening openen waar je 2000 euro een tijdje op moet laten staan. De Welkom-actie is voor nieuwe klanten die een spaarrekening openen.
In de actievoorwaarden staat:
Er wordt slechts één vergoeding uitbetaald aan elke nieuwe klant die aan de voorwaarden voldoet.
kan niet gecombineerd worden met een andere wervingsactie voor nieuwe klanten. Na de activatie van de Open Betaalrekening kan de klant zich aanmelden voor alle acties die gelden voor klanten van Openbank.
Aangezien de Welkom Spaarrekening alleen beschikbaar is voor nieuwe klanten lijkt me niet dat dit te combineren is..?

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-01 12:22
Het is bijna flauw, wederom 0,01% hoger :+ :P

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Ben benieuwd wanneer Klarna bank omhoog gaat.

• DjMark
  • Registratie: November 2000
Hier het bericht:

https://together.bunq.com...t-as-of-february-8-2023/2

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-01 11:07

Licko

ZVDK

Alles hier vlot verlopen bij Openbank. Vrij snel was de gewone rekening rond die ik met de code Welkom heb aangemaakt voor de 2% rente tot 100k. Na twee dagen werd ook de spaarrekening aangemaakt. Daarna wat geld overgeboekt, vervolgens de SPAREN23 actie geactiveerd om €50,00 te ontvangen bij een storting van €20.000,00. Je moet dit dan wel laten staan tot de actie afgelopen is. Minimaal de helft van die €20.000,00 moet blijven staan tot 6 maanden na het eind van de actie. Actie eindigt 31 maart, dus het moet tot 30 september blijven staan.

Momenteel loopt er nog een andere actie, als je een rekening opent met de code VALENTIJN23 €70,00 bij je storting. Je moet hierbij ook minimaal €2000,00 storten.
Wanneer je € 2000,- vrij kunt maken, dan is de betaalrekening met bonus van € 70,- toch best aantrekkelijk. Geld hoeft maar een maandje op de rekening te staan. Of zie ik iets over het hoofd?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:50
Licko schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:33:
[...]

Wanneer je € 2000,- vrij kunt maken, dan is de betaalrekening met bonus van € 70,- toch best aantrekkelijk. Geld hoeft maar een maandje op de rekening te staan. Of zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij zie je niks over het hoofd. Denk dat ik om deze actie begin maart opnieuw een rekening open bij Open.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zelf heb ik tot nu toe goede ervaringen met Trade Republic. Presenteert zich als een beleggingsplatform, maar is in de basis een gewone spaarrekening, waarmee je kunt beleggen als je dat zou willen. Makkelijk digitaal te openen, storten en opnemen gaat zonder problemen binnen 1-2 werkdagen, valt onder het Ierse depositogarantiestelsel en er is geen termijnbeperking waarbinnen je 2% rente ontvangt. Ja, de enige echte beperking is een rentedragend maximum van 50.000 euro, maar als je daar tegenaan loopt kun je eventueel op naam van je partner ook nog een tweede rekening openen. Bronbelasting wordt verder niet geheven.

Dat je daarnaast ook nog kunt beleggen is bijzaak, maar voor de meer avontuurlijk aangelegde spaarders heeft dit ook een voordeel. Dat laatste levert je als nieuwe spaarder namelijk ook nog een gratis (deel van) een aandeel op als je een vijftal kleine orders plaatst. Kies dan wel degene uit met het minste risico. Leverde mij ongeveer 30 euro op bij een aankoop en verkoop van ongeveer 1000 euro. Maar goed, dat valt buiten de scope van dit topic.

• reteppd
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-12-2025
Frankenstein schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:45:
[...]

Volgens mij zie je niks over het hoofd. Denk dat ik om deze actie begin maart opnieuw een rekening open bij Open.
Dit is echt een goede actie. Maar om optimale rente krijgen, moet je dus zo laat mogelijk de rekening openen (uiterlijk 6 maart) en dan tot half april 2000 euro op je betaalrekening laten staan tot half april.

70 euro voor anderhalve maand 2000 euro op een betaalrekening laten staan...

• Licko

Licko

ZVDK

reteppd schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:17:
[...]

Dit is echt een goede actie. Maar om optimale rente krijgen, moet je dus zo laat mogelijk de rekening openen (uiterlijk 6 maart) en dan tot half april 2000 euro op je betaalrekening laten staan tot half april.

Dit is ook mijn plan inderdaad.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]

Ik heb nog niets bij de Openbank, maar is dat niet veel gedoe? Een betaalrekening aanmaken waarbij je een pinpas krijgt en deze dan ook weer moet opzeggen voor een volgende actie? En krijg je dan weer een nieuwe pinpas? Op den duur kun je leuk kwartetten met die passen.

• RobertMe
Bar_en_boos schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:13:
[...]

Ik heb nog niets bij de Openbank, maar is dat niet veel gedoe? Een betaalrekening aanmaken waarbij je een pinpas krijgt en deze dan ook weer moet opzeggen voor een volgende actie? En krijg je dan weer een nieuwe pinpas? Op den duur kun je leuk kwartetten met die passen.
Dan laat je het toch :)

Niemand die je verplicht om elke keer te "bank hoppen" als weer ergens een actie is of de rente net wat hoger.

Persoonlijk heb ik OpenBank een paar weken terug aangevraagd (en gefaald om de Welkom Spaarrekening meteen te openen). Ja, op dat moment hadden ze ook een leuke rente (1,1%, en eerste 6 maanden 2% tot €10k). Maar ze ondersteunen ook mobiel betalen via hun eigen app. Oftewel: geen Google Pay vereist (ik vond het wegvallen van de Rabo Wallet een groot gemis). En daarnaast leveren ze ook een Mastercard Debit pas als je die aanvraagt (voor€1,99 verzendkosten). Daardoor heb ik ook mijn Mastercard creditcard bij de Rabobank kunnen opzeggen en levert het ook een kleine kostenbesparing op. Mogelijk dat ik later als ik een Mastercard Debit pas van Rabo heb (maar dat zal nog wel t jaar duren) weer de abonnementen om zet naar die pas en dat voordeel van OpenBank vervalt. Maar het voordeel van pinnen met de telefoon zonder dat Google mee kijkt is al een grote plus. En v.w.b. rentes staan ze nu ook "bovenaan" (Renault dan gisteren en Bunq vandaag minuscuul erboven). Waarbij ik ook niet van plan ben om continu gaan te wisselen naar andere banken / spaarrekeningen zolang OpenBank relatief bij blijft. (Dus niet over lange tijd bv 0,5 procentpunt blijft achter hangen bij andere banken die makkelijk zijn).

• Licko

Licko

ZVDK

Bar_en_boos schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:13:
[...]

ik ga die pinpas niet gebruiken. Ik open de betaalrekening, stort er het minimale bedrag op voor de bonus en zodra die bonus binnen is, haal ik het saldo weer van de rekening af. Opzeggen nadien ben ik niet van plan.

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
Ik ga toch maar eens overstappen van LPB naar Bunq. Die 1.56% is tweekeer zoveel dan bij LPB :)

EDIT: Done, dat ging wel heel snel haha. Nog nooit zo snel een rekening aan kunnen maken inclusief verifieren - klasse Bunq. De eerste 1000 euro staat er al op, echt binnen 5 minuten.

Nu nog daglimiet ING verhogen om van LPB --> ING --> Bunq te gaan :)

[ Voor 57% gewijzigd door ColeJ op 08-02-2023 14:33 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Licko schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:59:
[...]

ik ga die pinpas niet gebruiken. Ik open de betaalrekening, stort er het minimale bedrag op voor de bonus en zodra die bonus binnen is, haal ik het saldo weer van de rekening af. Opzeggen nadien ben ik niet van plan.
Afhankelijk van de actie zal je wel even de kleine letters moeten lezen. Zo moet bij een aantal acties 50% van het saldo nog een half jaar blijven staan en als je dat niet doen machtigen ze zichzelf om dat bedrag van je te incasseren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Frankenstein
[...]

Betaalrekening met - zeer beperkt - dik 30% rente omgerekend op jaarbasis. Weer een voorbeeldje van hoe armen zich rijk rekenen... 8)7

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07-2025
Bunq heeft zijn rente verhoogd naar 1,56%.

• Carfanatic
  • Laatst online: 02-01 13:29
bones schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:28:
Bunq heeft zijn rente verhoogd naar 1,56%.
was pas 3x gemeld. ;)

• TonyMontana
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-01-2025
Gezien het grote verschil met de spaarrente van Nederlandse banken heb ik vorige maand via Raisin een spaarrekening geopend bij Renault Bank.
Ik zou eigenlijk ook een deposito bij Raisin willen openen met looptijd van 1 of 2 jaar.
De rente bij een 2 jaars deposito bij Younited (Frankrijk) is op dit moment 3,15%.
Bovendien krijg je bij deze bank ook rente-op-rente, dit is toch best aantrekkelijk.

Hebben jullie ervaring met deposito sparen via Raisin / Younited? Of gewoon een mening over deposito's?
Alles helpt :) Alvast bedankt!

• VidaR-9
ColeJ schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:20:
Ik ga toch maar eens overstappen van LPB naar Bunq. Die 1.56% is tweekeer zoveel dan bij LPB :)

EDIT: Done, dat ging wel heel snel haha. Nog nooit zo snel een rekening aan kunnen maken inclusief verifieren - klasse Bunq. De eerste 1000 euro staat er al op, echt binnen 5 minuten.

Nu nog daglimiet ING verhogen om van LPB --> ING --> Bunq te gaan :)
Nav je post ook maar eens een rekening geopend en zelfde ervaring. Letterlijk binnen 5 min staat m’n eerste try out 1.000 euro erop.

Wat een top ervaring dat het ook zo kan! d:)b

En gewoon lekkere rente voor vrij opneembaar.

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-01 14:45
VidaR-9 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:46:
[...]

Nav je post ook maar eens een rekening geopend en zelfde ervaring. Letterlijk binnen 5 min staat m’n eerste try out 1.000 euro erop.

Wat een top ervaring dat het ook zo kan! d:)b

En gewoon lekkere rente voor vrij opneembaar.
Volgens mij kan je maar 2x per maand opnemen bij Bunq.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
handoff schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:48:
[...]

Volgens mij kan je Je kan maar 2x per maand opnemen bij Bunq.
:)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• RobertMe
TonyMontana schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:28:
Gezien het grote verschil met de spaarrente van Nederlandse banken heb ik vorige maand via Raisin een spaarrekening geopend bij Renault Bank.
Ik zou eigenlijk ook een deposito bij Raisin willen openen met looptijd van 1 of 2 jaar.
De rente bij een 2 jaars deposito bij Younited (Frankrijk) is op dit moment 3,15%.
Bovendien krijg je bij deze bank ook rente-op-rente, dit is toch best aantrekkelijk.

Hebben jullie ervaring met deposito sparen via Raisin / Younited? Of gewoon een mening over deposito's?
Houd er rekening mee dat er best een kans is dat de rentes blijven stijgen. Het kan dus beter zijn om meerdere kortlopende(re) depositos achter elkaar te plakken dan om het geld nu langere tijd vast te zetten. Maar uiteindelijk blijft ook dat natuurlijk een vorm van "timing the market".

* RobertMe heeft nog steeds een substantieel bedrag staan in een deposito dat die in 2020 heeft afgesloten, 10 jaar looptijd, met rente van 0,95%, ouch. Nu staat het grootste deel van mijn (vrij opneembare) geld bij Renault (1,55%) en Lloyds (1,00%). Dus al ("veel") meer rente, en vrij opneembaar. Afkopen kost vervolgens 0,25% per resterend kwartaal, dus 1% op jaarbasis, en loopt dus ook aardig in de papieren. Rente moet dan ook "gegarandeerd" het restant van de looptijd 1,95% kunnen zijn wil afkopen rendabel zijn. Of ja, nu maak ik ook verlies er op. Dus waarschijnlijk ligt het omslagpunt al bij een lager rentepercentage.

• VidaR-9
[...]

Klopt. Ben ik me van bewust en is in die zin enigszins beperkt opneembaar.

Maar voor mij geen issue, maar terechte nuance idd (y)

• RobertMe
[...]

En geen instant payments. En je moet zelf aangeven dat je rente wilt ontvangen. En het moet op het juiste type rekening staan. En je moet geen betaalrekening hebben want die kost geld. En...

* RobertMe is nog steeds tevreden over Renault via Raisin. Ja, afsluiten duurt (wat) langer. En ja, het geld overboeken duurt ook wat langer. Maar er zijn geen rare "regeltjes" aan gebonden. Maar voor die paar dubbeltjes / euro rente verschil ga ik die "risicos" niet lopen. En bij Raisin pak ik net zo makkelijk een depisito mee. (2,5% op jaarbasis met looptijd van 6 maanden bv).

• Licko

Licko

ZVDK

Gunner schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:42:
[...]

Afhankelijk van de actie zal je wel even de kleine letters moeten lezen. Zo moet bij een aantal acties 50% van het saldo nog een half jaar blijven staan en als je dat niet doen machtigen ze zichzelf om dat bedrag van je te incasseren.
Ik zie in de voorwaarden niet staan over een minimale termijn dat het saldo op de rekening moet blijven staan. Alleen dat het er op moet staat tot de bonus wordt uitgekeerd.

• Carfanatic
  • Laatst online: 02-01 13:29
Licko schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:57:
[...]

Ik zie in de voorwaarden niet staan over een minimale termijn dat het saldo op de rekening moet blijven staan. Alleen dat het er op moet staat tot de bonus wordt uitgekeerd.
Je moet minstens 50% van dit verhoogd saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w. t/m 30 september 2023.
https://www.openbank.nl/acties/tot-50-euro-extra-rekeningen staat gewoon onder de voorwaarden

• ColeJ
RobertMe schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:56:
[...]

En geen instant payments. En je moet zelf aangeven dat je rente wilt ontvangen. En het moet op het juiste type rekening staan. En je moet geen betaalrekening hebben want die kost geld. En...
Rente staat standaard aan dus daar hoef je je niet druk om te maken. Je zet hem op een "Savings" account met 1 druk op de knop. Een betaalrekening wil je ook helemaal niet want je wilt toch sparen?

Dit lijken mij "risico's" die te verwaarlozen zijn. Bij Raisin moeten we nog maar afwachten wat voor administratieve rompslomp het gaat worden als Renault op default gaat (rompslomp in het Frans of?). Als Bunq failliet gaat dan valt alles gewoon lekker in Nederland zonder tussenpartij.

[ Voor 21% gewijzigd door ColeJ op 08-02-2023 17:06 ]

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-01 14:45
ColeJ schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:04:
[...]

Rente staat standaard aan dus daar hoef je je niet druk om te maken. Je zet hem op een "Savings" account met 1 druk op de knop. Een betaalrekening wil je ook helemaal niet want je wilt toch sparen?

Dit lijken mij "risico's" die te verwaarlozen zijn. Bij Raisin moeten we nog maar afwachten wat voor administratieve rompslomp het gaat worden als Renault op default gaat (rompslomp in het Frans of?). Als Bunq failliet gaat dan valt alles gewoon lekker in Nederland zonder tussenpartij.
Bunq geeft je automatisch een van hun betaalrekeningen cadeau voor een maand. Als je niet handmatig switcht naar Easy Savings, moet je na een maand gaan betalen voor je betaalrekening.

• ColeJ
handoff schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:09:
[...]

Bunq geeft je automatisch een van hun betaalrekeningen cadeau voor een maand. Als je niet handmatig switcht naar Easy Savings, moet je na een maand gaan betalen voor je betaalrekening.
Dat klopt echter staat het dus gewoon in beeld iedere keer als je inlogt. Met een druk op de knop zet je dat dus uit en daar heb je 30 dagen de tijd voor ...

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:48
Carfanatic schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:04:
[...]

Je moet minstens 50% van dit verhoogd saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w. t/m 30 september 2023.
https://www.openbank.nl/acties/tot-50-euro-extra-rekeningen staat gewoon onder de voorwaarden
Dat is voor de €50 bonus.
Voor de €70 bonus (valentijnsbonus) moet het geld een maandje er op staan, tot de €70 in april uitgekeerd wordt.:
Je moet de rekening activeren, de documentatie naar behoren invullen en deze ondertekend opsturen. Bovendien moet je uiterlijk op 21 maart 2023 minimaal € 2.000 op de rekening zetten. Dit bedrag moet je laten staan tot de datum van betaling van de vergoeding. Het saldo mag niet afkomstig zijn van een andere Openbank-rekening.

Wanneer ontvang je de € 70?
We storten de € 70 medio april 2023 op je Open Betaalrekening.

• VidaR-9
RobertMe schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:56:
[...]

Maar bij al mijn spaarbanken heb ik enkel een spaarrekening.

Geld op juiste type rekening en aangeven dat je rente wilt ontvangen is ook nvt als je enkel spaarrekening hebt.

Ik zie geen praktisch verschil met bijv m’n NN spaarrekening.

• mpandroid
VidaR-9 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:48:
[...]

Maar bij al mijn spaarbanken heb ik enkel een spaarrekening.

Geld op juiste type rekening en aangeven dat je rente wilt ontvangen is ook nvt als je enkel spaarrekening hebt.

Ik zie geen praktisch verschil met bijv m’n NN spaarrekening.
Gezien de discussie over sparen bij Bunq zie ik wel degelijk verschil met een spaarrekening bij Nationale Nederlanden.

Daar hoef je niet te kiezen of je rente wil, zaken overzetten, uitschakelen o.i.d.

Kortom: sparen bij Nationale Nederlanden is eenvoudiger maar gezien de rente niet interessant. Van wat ik uit de hele discussie over Bunq mee krijg zijn er nogal wat onduidelijkheden voor een aantal forum deelnemers en dat is naar mijn mening niet het geval bij Nationale Nederlanden waar ik zelf ook een (bijna lege) rekening heb.

• mpandroid
ColeJ schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:04:
[...]

Spreiden over meerdere landen kan niet alleen een rente voordeel hebben, maar ook het feit dat je dan ook gebruik maakt van meerdere DSG potjes.

Bij grotere problemen waardoor meerdere banken dreigen om te vallen, zoals we nog niet zo lang geleden hebben meegemaakt, kan dit vooral bij grotere spaartegoeden gunstig zijn.
De vraag is immers of de Nederlandse staat ook dan de banken weer kan redden.

• VidaR-9
mpandroid schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:35:
[...]

Gezien de discussie over sparen bij Bunq zie ik wel degelijk verschil met een spaarrekening bij Nationale Nederlanden.

Daar hoef je niet te kiezen of je rente wil, zaken overzetten, uitschakelen o.i.d.

Kortom: sparen bij Nationale Nederlanden is eenvoudiger maar gezien de rente niet interessant. Van wat ik uit de hele discussie over Bunq mee krijg zijn er nogal wat onduidelijkheden voor een aantal forum deelnemers en dat is naar mijn mening niet het geval bij Nationale Nederlanden waar ik zelf ook een (bijna lege) rekening heb.
Ik snap de verwarring. Maar al die opties en zaken zijn dus nvt als je enkel de spaarrekening (product “Easy Savings”) afneemt. Dan functioneert de app / het product gewoon als elke andere spaarrekening-only app.

Ik voel mij, gezien de punten die jij noemt, vooralsnog ook niet geroepen om de andere producten af te nemen. Het gaat mijn puur om de spaarrekening.

Edit: wat ik wel echt een nadeel vind is dat je geen vaste tegenrekening hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door VidaR-9 op 08-02-2023 20:20 ]

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Frankenstein schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:47:
[...]

Effectief met 50k inleg 2.09% p.j. of met 100k inleg 2.24% p.j.

https://nl.scalable.capital/rente
Ben hier nu ook een rekening aan het openen, gaat tot nu toe makkelijk. 2.3% is toch weer meer dan 2.0% bij openbank en valt gewoon Duits garantiestelsel lijkt het.
Met 60 euro kosten per jaar voor prime+ is dat bij 50k inleg volgens mij effectief trouwens 2.18% volgens mij.

• Frankenstein
pelican schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:32:Met 60 euro kosten per jaar voor prime+ is dat bij 50k inleg volgens mij effectief trouwens 2.18% volgens mij.
Inderdaad en inderdaad, Duitse garantie! Een hele kleine bank, 787e in grootte zag ik ergens.

[ Voor 15% gewijzigd door Frankenstein op 08-02-2023 21:20 ]

• hgmaster
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03-2025
[...]

Je rekening kan je al openen. De 2k hoeft er pas uiterlijk 21mrt op te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Y5VLBd2d-HCQ1TNxtuvxkePqFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2paYZWJyWBH7k84XpXbQ2rL7.png?f=user_large

• JacktheRipper
  • Laatst online: 00:06
RobertMe schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:43:
[...]

Dan laat je het toch :)

Niemand die je verplicht om elke keer te "bank hoppen" als weer ergens een actie is of de rente net wat hoger.

Persoonlijk heb ik OpenBank een paar weken terug aangevraagd (en gefaald om de Welkom Spaarrekening meteen te openen). Ja, op dat moment hadden ze ook een leuke rente (1,1%, en eerste 6 maanden 2% tot €10k). Maar ze ondersteunen ook mobiel betalen via hun eigen app. Oftewel: geen Google Pay vereist (ik vond het wegvallen van de Rabo Wallet een groot gemis). En daarnaast leveren ze ook een Mastercard Debit pas als je die aanvraagt (voor€1,99 verzendkosten). Daardoor heb ik ook mijn Mastercard creditcard bij de Rabobank kunnen opzeggen en levert het ook een kleine kostenbesparing op. Mogelijk dat ik later als ik een Mastercard Debit pas van Rabo heb (maar dat zal nog wel t jaar duren) weer de abonnementen om zet naar die pas en dat voordeel van OpenBank vervalt. Maar het voordeel van pinnen met de telefoon zonder dat Google mee kijkt is al een grote plus. En v.w.b. rentes staan ze nu ook "bovenaan" (Renault dan gisteren en Bunq vandaag minuscuul erboven). Waarbij ik ook niet van plan ben om continu gaan te wisselen naar andere banken / spaarrekeningen zolang OpenBank relatief bij blijft. (Dus niet over lange tijd bv 0,5 procentpunt blijft achter hangen bij andere banken die makkelijk zijn).
Wat is nou het verschil tussen een Rabobank creditcard en de Openbank debit card?
Ik gebruik de Rabo creditcard hooguit een paar keer per jaar voor een aankoop via Aliexpress, of eens per jaar een auto huren op vakantie.
Ben ook aan het overwegen bij Rabobank op te zeggen. Scheelt toch weer 35 euro per jaar.

• hgmaster
JacktheRipper schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:33:
[...]

Wat is nou het verschil tussen een Rabobank creditcard en de Openbank debit card?
Ik gebruik de Rabo creditcard hooguit een paar keer per jaar voor een aankoop via Aliexpress, of eens per jaar een auto huren op vakantie.
Ben ook aan het overwegen bij Rabobank op te zeggen. Scheelt toch weer 35 euro per jaar.
Bij een debetcard kun je niet in de min, en moet je dus van te voren zorgen voor saldo om te kunnen besteden.

• RobertMe
[...]

Een creditcard is op krediet en een debit card niet :p

Voor auto huur is een debit card blijkbaar wel problematisch. Wordt niet altijd geaccepteerd, en als die wel geaccepteerd wordt dan wordt de borg / reservering echt volledig af geboekt en dagen/weken later terug bijgeschreven. Terwijl het bij een creditcard een reservering is die niet geclaimd wordt, dus ook verdwijnt uit het (creditcard) rekeningoverzicht en zeer zeker niet daadwerkelijk wordt afgeschreven van de (betaal)rekening.

V.w.b. AliExpress en andere online dingen zou die wel gewoon overal moeten werken. * RobertMe heeft in ieder geval al wat spulletjes van AliExpress besteld met de debit card, en een abonnement bij Duitse VPS aanbieder over gezet van de creditcard naar de debit card. En in beide gevallen is dat ook goed gegaan en geld afgeschreven. Echt alleen dingen met reserveringen (autohuur, hotel, ...) zou een debit card soms geweigerd worden en als niet wat "gekke" transacties opleveren.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:00
edit: @RobertMe was mij voor.

[ Voor 85% gewijzigd door U123456 op 09-02-2023 07:46 ]

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:29
Bij Trade-republic kan je mooi je opgebouwde rente zien, doen ze prima!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k3kdwJx.png

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-01 14:35

Barrycade

Through the...

[...]

En een debitcard van Open heeft alleen een soort reisverzekering maar je overige betalingen zijn niet verzekerd. Dus het is een pinpas met een creditcard nummer zeg maar. Maar DYOR zou ik zeggen.

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
Dacuuu schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:03:
[Afbeelding]
Meen mij te herinneren dat die 2% tot 50k is toch?

• ColeJ
Frankenstein schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:19:
[...]

Inderdaad en inderdaad, Duitse garantie! Een hele kleine bank, 787e in grootte zag ik ergens.
Wat zijn de voorwaarden met betrekking tot de garantie? Uitbetaling in een cheque, Duitse Marken? Hoe gaat de communicatie bij het uitvoeren garantiestelsel?

Dat een bank onder het Europese Garantiestelsel valt wilt niet direct zeggen dat het allemaal 123 geregeld is als de bank failliet gaat. Ik weet zeker dat ik slapeloze nachten heb als ik via Raisin bij een Italiaanse bank zit en de bank klapt in elkaar ...

• hgmaster
BertP schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:17:
[...]

Meen mij te herinneren dat die 2% tot 50k is toch?
Yes.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44
Dacuuu schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:03:
[Afbeelding]
Er staat veel in het rood bij jou. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
ColeJ schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:57:
[...]
Wat zijn de voorwaarden met betrekking tot de garantie? Uitbetaling in een cheque, Duitse Marken? Hoe gaat de communicatie bij het uitvoeren garantiestelsel?

Dat een bank onder het Europese Garantiestelsel valt wilt niet direct zeggen dat het allemaal 123 geregeld is als de bank failliet gaat. Ik weet zeker dat ik slapeloze nachten heb als ik via Raisin bij een Italiaanse bank zit en de bank klapt in elkaar ...
Dat staat bij Raisin allemaal heel duidelijk in de gegevens die je kunt zien voor je de rekening of deposito opent. De meeste landen beloven het sneller te doen dan NL.

Maar als je beter slaapt denkende dat Nederlandse banken zoveel veiliger zijn moet je maar niet zoeken op "DSB", of "ATB". En vooral niet nadenken waarom het Rijk recent ABN Amro aandelen kon verkopen.

Mijn Italiaanse bank betaald al een paar jaar netjes een uitstekende (meestal: de hoogste) deposito-rente uit. En uiteraard staat niet alles op één plek - als heel Europa om valt is het in NL ook niet meer veilig.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:51
ColeJ schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:57:
[...]

Dan moet je dat toch gewoon niet doen? En dan moet je accepteren dat je wellicht een andere rente ontvangt.

Overigens is juist zo dat het DGS zo ingericht is dat het wél allemaal 123 geregeld is. Dat is het hele idee van het DGS. Binnen 10 werkdagen, en vanaf volgend jaar binnen 7 werkdagen, heb jij je geld terug. Gegarandeerd door de een fonds in elk land wat indien nodig extra aangevuld wordt door de overheid of andere banken. De tijd van IceSave is daarmee gelukkig voorbij.

Nogmaals, je goed recht om daar niet op te vertrouwen en andere keuzes te maken. Iedereen moet zoeken naar een oplossing die hem of haar past en rust geeft.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• ColeJ
Drardollan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:29:
[...]

Dan moet je dat toch gewoon niet doen? En dan moet je accepteren dat je wellicht een andere rente ontvangt.

Overigens is juist zo dat het DGS zo ingericht is dat het wél allemaal 123 geregeld is. Dat is het hele idee van het DGS. Binnen 10 werkdagen, en vanaf volgend jaar binnen 7 werkdagen, heb jij je geld terug. Gegarandeerd door de een fonds in elk land wat indien nodig extra aangevuld wordt door de overheid of andere banken. De tijd van IceSave is daarmee gelukkig voorbij.

Nogmaals, je goed recht om daar niet op te vertrouwen en andere keuzes te maken. Iedereen moet zoeken naar een oplossing die hem of haar past en rust geeft.
Ben ik helemaal met je eens maar die 10 werkdagen kan ik nog steeds niet echt peilen, wellicht kan iemand mij daar opheldering over geven.

Gaat die 10 dagen in nadat een rechter de bank failliet heeft verklaard? 10 dagen nadat de bank op zwart gaat? 10 dagen nadat de bank haar verplichtingen niet meer nakomt?

Daar zit nogal wat verschil in...

• Drardollan
ColeJ schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:37:
[...]

Ben ik helemaal met je eens maar die 10 werkdagen kan ik nog steeds niet echt peilen, wellicht kan iemand mij daar opheldering over geven.

Gaat die 10 dagen in nadat een rechter de bank failliet heeft verklaard? 10 dagen nadat de bank op zwart gaat? 10 dagen nadat de bank haar verplichtingen niet meer nakomt?

Ik vind dat spijkers op laag water zoeken. Het is een bank, geen lokale kaasboer. Logischerwijs is het vanaf het moment dat er een faillissement wordt uitgesproken, tot die tijd is de bank gewoon in bedrijf en gebeurd er verder niks met je geld.

• SvV_Ying
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:07
TonyMontana schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:28:

Ik heb afgelopen maandag een deposito bij Younited via Raisin aangevraagd en sinds gisteren is ie al actief, slechts 2 werkdagen later dus. Prima snelle afhandeling.

Ik had al een account bij Raisin ivm een spaarrekening bij Renault, dus dat was al geregeld. En het geld bestemd voor de deposito had ik al klaar staan op de Raisin rekening.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
[...]

En dat heb je je nog nooit bij je huidige Nederlandse bank afgevraagd?
Zo Nee: waarom niet?
DGS is een Europese regel - waarom denk je dat NL het beter voor elkaar heeft dan bijvoorbeeld Estland (behalve dat de Estse website standaard niet in het Nederlands zal zijn)? En "denk" je dat dan, of heb je het opgezocht (dat antwoord weten we uiteraard al ...)

• rechtsherstel
  • Laatst online: 22:42
Bij mij stond het geld binnen 4 werkdagen nadat het DGS in werking was gesteld op de tegenrekening. Inclusief opgebouwde rente. Dit betrof het faillissement van ATB.

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:58

LGU

Ik heb zojuist met de post de bevestiging van de Volkswagen bank ontvangen.

Iemand enig idee / gevoel hoe lang het ongeveer duurt voordat ik de e-mail ontvang met inloggegevens? Ik lees namelijk in de brief dat de 2% rente per gisteren is ingegaan voor 6 mnd en wil nu dan ook asap profiteren.

• Frankenstein
@LGU Het wachtwoord voor eenmalige login wordt eveneens per post toegezonden.

• VidaR-9
Oké ik ben om. Ik ga morgen ook eens een Raisin account openen en uitproberen, naast m’n bunq tryout.

• RobertMe
VidaR-9 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:00:
Oké ik ben om. Ik ga morgen ook eens een Raisin account openen en uitproberen, naast m’n bunq tryout.
Voor wat extra rendement kan het openen via een referral ook nog een ideetje zijn. Levert je €50 extra op.

• Tompouce
In dit topic lees ik regelmatig discussies over de kredietstatus van een land. Dit is iets waar ik zelf ook mee 'worstel', nu ik een nieuwe meerjarige depositoladder wil opzetten. De hoogste rentepercentages krijg je helaas bij banken in Italië, met kredietstatus BBB.

In hoeverre wegen jullie dit mee in je keuze? Nemen jullie minder rente voor lief in ruil voor een land met een betere kredietstatus?

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
Tompouce schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:27:
In dit topic lees ik regelmatig discussies over de kredietstatus van een land. Dit is iets waar ik zelf ook mee 'worstel', nu ik een nieuwe meerjarige depositoladder wil opzetten. De hoogste rentepercentages krijg je helaas bij banken in Italië, met kredietstatus BBB.

In hoeverre wegen jullie dit mee in je keuze? Nemen jullie minder rente voor lief in ruil voor een land met een betere kredietstatus?
Ik neem dat niet mee. Hoe groot is de kans dat het fout gaat? En dan heb je altijd nog het garantiestelsel.

• Tilburg.013
Onlangs een rekening geopend bij Trade Republic. Na aanmelden het toevoegen van “Nederlandse BSN” nog open als taak. In de app, op de plek waar je dit moet ingeven, wordt dit genoemd/vertaald naar belastingnummer.

Is dit een foute vertaling en moet ik hier gewoon mijn BSN ingeven? Of blijkt dit iets anders te zijn?

• hgmaster
Tilburg.013 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:34:
Onlangs een rekening geopend bij Trade Republic. Na aanmelden het toevoegen van “Nederlandse BSN” nog open als taak. In de app, op de plek waar je dit moet ingeven, wordt dit genoemd/vertaald naar belastingnummer.

Is dit een foute vertaling en moet ik hier gewoon mijn BSN ingeven? Of blijkt dit iets anders te zijn?
Foute vertaling. Hier moet je inderdaad je bsn invullen.

• vipo10
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-01 13:34
Tompouce schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:27:

Ja , ik laat dit zwaar meewegen. Italie is no-go evenals baltische landen. Scandinavie, belgie en frankrijk is ok voor mij. Depositogarantiestelsel heeft ook zijn limiet . Potjes zijn niet oneindig. Dan is de kracht van de staat Belangrijk. Ik moet nog wel goed kunnen slapen. Is een beetje persoonlijk. Hoe sta je tegenover risico's ??

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
Joris-Jansen schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:01:
[...]

Ik neem dat niet mee. Hoe groot is de kans dat het fout gaat? En dan heb je altijd nog het garantiestelsel.
Dacht men bij icesave ook , dat is de hele grap

• RobertMe
xxxMaverick schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 07:10:
[...]

De hele grap is dat er toen geen, of een heel ander, garantiestelsel was... Uit Icesave is lering getrokken en het Europese DGS ingevoerd (/Europese richtlijn die alle landen verplicht in een wet moeten omzetten). Je kunt Icesave gewoon niet vergelijken met nu omdat juist door Icesave vanalles veranderd is. Nog naast dat bij Icesave uiteindelijk alsnog iedereen zijn geld terug heeft gekregen (na vele slapeloze nachten?).

En daarnaast kun je het geld natuurlijk ook verdelen. Van beleggen wordt altijd gezegd dat je het alleen moet doen met geld dat je kunt missen / "als je het kwijt bent moet je er niet wakker van liggen". Datzelfde kun je ook doen met spaargeld dat je in het buitenland stalt. Ik heb een maandje terug wel een deposito geopend in Italië. Maar daar staat wel maar een fractie van mijn totale spaargeld (en zelfs een stuk minder dan ik bij Renault heb staan). Niemand die je verplicht om elke Euro spaargeld in Italië te stallen.

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:00
Iedereen vergeet wel heel snel "onze" ABNAMRO is nog steeds een staatsbank.
Alhoewel dus die bank hard gered moest/moet worden, slaapt er niemand een minuut minder door wanneer daar flinke bedragen gestald staan tegen 0,25%

[ Voor 49% gewijzigd door namliam_eht op 10-02-2023 08:08 ]

• RobertMe
namliam_eht schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:07:
Iedereen vergeet wel heel snel "onze" ABNAMRO is nog steeds een staatsbank.
Alhoewel dus die bank hard gered moest/moet worden, slaapt er niemand een minuut minder door wanneer daar flinke bedragen gestald staan tegen 0,25%
Maar ABN is niet in het buitenland. En onze overheid is geweldig /s

• dwdd
BlueOrange wordt vandaag de nieuwe koploper voor 1 jaar deposito: 3,06%

Spaarrente Bigbank is verhoogd naar 1,55%

[ Voor 24% gewijzigd door dwdd op 10-02-2023 09:41 ]

• Omayyad
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17:00
Als ik bij Raisin probeer in te loggen, krijg ik de melding dat de login gegevens ongeldig zijn.

Als ik vervolgens kies voor ‘wachtwoord vergeten’, krijg ik de volgende response:

Oeps! Sorry, er ging iets mis.
Onverwachte fout bij het verwerken van het authenticatieverzoek naar de identity provider.

This page is not valid. Please try again or go to home page

Meer mensen met dit probleem, of moet ik me serieus zorgen gaan maken?

• RobertMe
Omayyad schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:30:
Als ik bij Raisin probeer in te loggen, krijg ik de melding dat de login gegevens ongeldig zijn.

Als ik vervolgens kies voor ‘wachtwoord vergeten’, krijg ik de volgende response:

Onverwachte fout bij het verwerken van het authenticatieverzoek naar de identity provider.

Krijg hier in de app ook een "Controleer uw gegevens" melding. Credentials komen uit password manager dus zijn zeer zeker correct.

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-01 13:35

Hier hetzelfde probleem.

• dwdd

een uur geleden kon ik inloggen, nu krijg ik ook de foutmelding:
"Loginfout

Uw logingegevens zijn ongeldig. Als u problemen ondervindt bij het inloggen, neem dan contact op met onze klantenservice.""

• Drardollan
Bigbank:
Met ingang van vandaag, 10 januari 2023, kunt u nog meer rendement behalen uit uw spaargeld door gebruik te maken van ons product "Flexibel Sparen". De rente voor uw Flexibel Sparen deposito is verhoogd van 1,30% naar 1,55%.

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:05
Dezelfde gedachte als @Drardollan alleen 3 miliseconde langzamer 8)

[ Voor 78% gewijzigd door One-eye864 op 10-02-2023 09:42 ]

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

RobertMe schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:33:
[...]

Krijg hier in de app ook een "Controleer uw gegevens" melding. Credentials komen uit password manager dus zijn zeer zeker correct.
Dit gebeurde van de week ook al eens. Een paar uur later kon ik weer inloggen. En dat was toen ook al niet de eerste keer…

Overigens niet zo’n goede ervaring met Raisin opgedaan, ik had een deposito verlenging aangevraagd. Vlak erna kreeg ik mail dat de rente zojuist verlaagd was. Dus dacht ik deze verlenging te annuleren, dan kijk ik nog even verder.

Dat annuleren moet je doen dmv een bericht aan te maken in je Raisin omgeving. Nou, geen reactie ontvangen en de deposito is gewoon verlengd.

Niet netjes Raisin!

• Drardollan
One-eye864 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:41:
Dezelfde gedachte als @Drardollan alleen 3 miliseconde langzamer 8)
Ik zag het en zat stilletjes te genieten :9

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Wat is dat toch met banken die de namen van maanden door elkaar halen... Het is toch echt met ingang van 10 februari. Laatst ook al een bank die februari zei maar januari bedoelde...

• Omayyad
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17:00

Ik kan weer inloggen, was blijkbaar een tijdelijk issue

• Drardollan
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:55:
[...]

Wat is dat toch met banken die de namen van maanden door elkaar halen... Het is toch echt met ingang van 10 februari. Laatst ook al een bank die februari zei maar januari bedoelde...
Stagaires denk ik.

• Drardollan
Bigbank deel 2:
Geachte klant,

In de recente communicatie over onze rentewijziging, ontdekten wij helaas een fout in de vermelde datum. Onze oprechte excuses hiervoor.

De rente van ons product "Flexibel Sparen" is met ingang van vandaag, 10 februari 2023, verhoogd van 1,30% naar 1,55%.

• Frankenstein
Verhoging OpenBank naar 2,20%.

Voor Duitse klanten. De 18e bank die in Duitsland tenminste 2% vrij opneembaar vergoedt.

[ Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 10-02-2023 10:14 ]

• freakaleek
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:57
[...]

Staat gewoon in de FAQ:
Currently, depositors must be able to access their funds within 20 working days after a bank failure (or, more precisely, after the determination by the competent authority or a judge that deposits are unavailable).

Repayment deadlines will be gradually reduced from 20 working days to 7 working days. This reduction will be made in three phases:

• 15 working days as from 1 January 2019,

• 10 working days as from 1 January 2021, and eventually

• 7 working days as from 1 January 2024.
Overigens lees ik hier helemaal niets over het feit dat de staat de 100k garandeert, al is dat wel de intentie neem ik aan. Als het DGS potje leeg is dan wordt het gewoon politiek, waabij blijkbaar het potentieel lenen van het DGS van Land A aan het DGS van land B nog vóór het instappen van de overheid komt.
Will Deposit Guarantee Schemes have enough funds in place to ensure the safety of depositors' money?

[...]

If this is still insufficient, DGS could borrow from each other up to a certain limit (on a voluntary basis) or – as a last resort – use additional funding sources, such as loans from public or private third parties (alternative funding arrangements).

[ Voor 23% gewijzigd door freakaleek op 10-02-2023 10:30 ]

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:41
The level of deposit protection in the EU is harmonised at €100,000 (or equivalent amount in the local currency), and this amount is guaranteed irrespective of the current level of available financial means of any Deposit Guarantee Scheme (DGS). All Member States extend this guarantee to their depositors. The amount of available financial means of a DGS has no impact on the level of this guarantee, and in any case, alternative means of financing the guarantee are available.
https://www.eba.europa.eu...it-guarantee-schemes-data

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:59
Omayyad schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:59:
[...]

Ik kan weer inloggen, was blijkbaar een tijdelijk issue
Ja gebeurt vaker. Had dit een paar weken geleden ook.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
xxxMaverick schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 07:10:
[...]

Vergeet niet dat het garantiestelsel juist naar aanleiding van Icesave sterk verbeterd is.

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:19
dwdd schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:28:
BlueOrange wordt vandaag de nieuwe koploper voor 1 jaar deposito: 3,06%

Spaarrente Bigbank is verhoogd naar 1,55%
Letland heeft 20% bronbelasting. Kan verminderd worden naar 10%. Echter, andere banken bieden dan nog steeds effectief meer rente.

Maar hopelijk is het een aanzet tot andere verhogingen.
Pagina: 1 ... 67 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling