Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.214.784 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
c-nan schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:33:
Wij sparen al enkele jaren maandelijks voor de kids, we ontvangen daar zo goed als geen rente over. Het gespaarde bedrag wil ik nu weg zetten als deposito bij Raisin.

Het geld verwachten we de komende jaren niet nodig te hebben (kids zijn nog jong), maar om dan direct voor een langere tijd vast te zetten (met de stijgende rentes) is niet zo slim denk ik.

1 jaar bij Coop (Estland AA-) geeft 2,30%
1 jaar bij Klarna (Zweden AAA) geeft 2,18%

Hebben jullie al eens onderzoek gedaan naar deze 2 banken?
Hier hetzelfde gedaan met desbetreffende spaarrekeningen.

Kleine lettertjes doorgelezen van raisin en Franse bank. Dekking door europees garantie stelsel was voldoende voor me en de stap gemaakt.

Verder niet in verdiept. Mij boeit het niet wat ze met het geld doen daarzo. Zolang het maar meer opbrengt dan de kinder spaarrekeningen in nl.

Gaat tenslotte om eigen gewin. Ben niet roomser dan de paus. Jaarlijks bekijk ik waar leuk rendement te halen is. Zou het momenteel niet voor meerdere jaren vast zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:57
Wij sparen al enkele jaren maandelijks voor de kids, we ontvangen daar zo goed als geen rente over. Het gespaarde bedrag wil ik nu weg zetten als deposito bij Raisin.

Het geld verwachten we de komende jaren niet nodig te hebben (kids zijn nog jong), maar om dan direct voor een langere tijd vast te zetten (met de stijgende rentes) is niet zo slim denk ik.

Als het gaat om geld dat je spaart totdat de kinderen 18 zijn (of later) kun je het beter beleggen. De horizon is lang genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-05 15:20
arj1o1 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:09:
[...]

Als het gaat om geld dat je spaart totdat de kinderen 18 zijn (of later) kun je het beter beleggen. De horizon is lang genoeg.
Inderdaad, je kan het risico altijd afbouwen de laatste 2-5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk

Los daarvan: Klarna is geen echte bank maar een kredietverlener. D.w.z. dat de geen betaalrekeningen aanbieden. Enkel BNPL bij (online) aankopen en via een intermediair als Raisin een spaarrekening & deposito's. Bovendien is er inderdaad een wisselkoersrisico in het geval van faillissement.

Coop bank lijkt me dan een betere optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:06
Elandenmelk schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:50:
[...]

Los daarvan: Klarna is geen echte bank maar een kredietverlener. D.w.z. dat de geen betaalrekeningen aanbieden.
Dat geldt toch voor meer banken die hier langs komen? Renault is ook gericht op geld inzamelen voor de lease tak van Renault? LeasePlan Bank hier in Nederland idem dito. NIBC volgens jouw definitie v.w.b. betaalrekening valt er volgens mij ook niet onder (wel hypotheken en zo dat ze aanbieden, maar volgens mij ook daar geen betaalrekening te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04:24

2% sparen met de huidige inflatie schiet niet op. Met meer dan 10 jaar horizon zou ik zeker beleggen.

Als het om sparen gaat zou ik persoonlijk mijn geld liever bij Klarna of Franse banken hebben dan in ex Sovjet landen. Maar iedereen heeft zijn eigen voorkeuren wat dat betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elandenmelk
RobertMe schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:57:
[...]

Dat geldt toch voor meer banken die hier langs komen? Renault is ook gericht op geld inzamelen voor de lease tak van Renault? LeasePlan Bank hier in Nederland idem dito. NIBC volgens jouw definitie v.w.b. betaalrekening valt er volgens mij ook niet onder (wel hypotheken en zo dat ze aanbieden, maar volgens mij ook daar geen betaalrekening te krijgen).
Je hebt zeker gelijk, maar je noemt hier allemaal gevestigde namen met een rendabele core business.

Dat is voor Klarna zeker niet het geval. Die sinds de ommezwaai van de economie meer dan driekwart van de bedrijfswaarde heeft verloren, kampt met oplopende kosten en ontslag van 10% van het personeel.

Klinkt niet bepaald als een solide bedrijf waar ik met een veilig gevoel (op een langere termijn) mijn spaargeld neer zou zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Elandenmelk schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:00:
[...]

Je hebt zeker gelijk, maar je noemt hier allemaal gevestigde namen met een rendabele core business.

Dat is voor Klarna zeker niet het geval. Die sinds de ommezwaai van de economie meer dan driekwart van de bedrijfswaarde heeft verloren, kampt met oplopende kosten en ontslag van 10% van het personeel.

Klinkt niet bepaald als een solide bedrijf waar ik met een veilig gevoel (op een langere termijn) mijn spaargeld neer zou zetten.
Dat schreef je niet ;) Als je nu meteen gezegd had dat het bedrijf wellicht financieel niet gezond is met deze argumenten had ik je meteen gelijk gegeven. Maar zeggen dat het geen echte bank is, omdat ze geen betaalrekening aanbieden, is in zoverre een non-argument v.w.b. of ze een goede spaarrekening kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 17:48

JAN-B

525 Wp op mijn dak

arj1o1 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:07:
Na 2-3 weken was de 50 euro bij beide al binnen :9~
@arj1o1 Volgens mij heb je dat eerder gemeld, en kan je dat beter niet meer doen - niet rot bedoeld hoor - maar nu denken nieuwe spaarders dat ze na 2 -3 weken de premie binnen hebben, terwijl het officieel na 6 maanden is.
Net zoals iemand meld dat hij na 1 dag al een IBAN heeft, terwijl het meestal 3 -5 werk dagen is.

@alle spaarders hier: ik zag onlangs een waarschuwing van een Mod dat er geen refferal,s aangevraagd / aangeboden mogen worden, jammer, ben ik het niet mee eens dus :(
wat vinden jullie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JAN-B schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:40:
@alle spaarders hier: ik zag onlangs een waarschuwing van een Mod dat er geen refferal,s aangevraagd / aangeboden mogen worden, jammer, ben ik het niet mee eens dus :(
Dat heeft weer niks met dit topic te maken maar staat in het algemene beleid van Tweakers. Referrals, samen kopen acties, ... mogen niet. Dus die discussie is hier nogal offtopic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
Mijn bonus heeft geen 6 maanden geduurt.

Bij een deposito krijg je deze sneller dan 6 maanden aangezien het deposito toch vast staat.

Bij een spaarrekening pas na 6 maanden anders kun je na het verkrijgen van de bonus de spaar rekening weer leeg maken alvorens de 6 maanden om zijn.

Dat er geen referals gevraagd mogen worden is wel jammer. Ben destijds netjes geholpen door iemand op mijn verzoek.

Diegene die het graag wilt kan nu hooguit een pm sturen om te vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-05 14:39
Off topic: Over het beleid dat referrals niet mogen op Tweakers...
Aan de ene kant begrijp ik dat als mensen linkjes posten je daar geen referrals in wil. Ook kan ik me voorstellen dat je je fora topics, zoals deze, schoon wil houden van referrals zodat het alleen om sparen gaat. Maar ik begrijp nog niet helemaal wat er op tegen zou zijn om een apart topic voor referrals te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

de Tweakers die hier vaak lezen weten toch wel wie bij Raisin zit, en anders kun je de zoekfunctie gebruiken :9
dus ik bedoel maar :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Pistachenootje schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:30:
Wijziging in referral-beleid per 31 maart 2018
ik denk dat jij al een leuk bedrag verdient hebt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
JAN-B schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:36:
[...]
ik denk dat jij al een leuk bedrag verdient hebt 8)
Tot nu toe 100 EUR ontvangen. Ik hoop binnenkort meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
Pistachenootje schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:06:
[...]

Je krijgt zelf maar geld voor de eerste 10 referrals, maar dat is toch mooi verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
[...]

@arj1o1 Volgens mij heb je dat eerder gemeld, en kan je dat beter niet meer doen - niet rot bedoeld hoor - maar nu denken nieuwe spaarders dat ze na 2 -3 weken de premie binnen hebben, terwijl het officieel na 6 maanden is.
Net zoals iemand meld dat hij na 1 dag al een IBAN heeft, terwijl het meestal 3 -5 werk dagen is.

Het is slechts mijn ervaring, kan inderdaad bij anderen anders zijn.

Die IBAN: ja dat duurt wel zo'n 4-5 dagen. De verificatie en de doorlooptijd is iets wat beter zou kunnen. Desondanks werkt het daarna soepel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 10:35

Licko

ZVDK

Pistachenootje schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:06:
[...]

Nog even geduld ;)

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-05 07:56
Pistachenootje schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:06:Tot nu toe 100 EUR ontvangen. Ik hoop binnenkort meer ;)
Ik denk dat nieuwe klanten van Raisin aan de hand van dit topic prima in staat zijn om bestaande klanten te vinden. Heb zo zelf al een aantal Tweakers kunnen helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
U123456 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:36:
[...]
Ik denk dat nieuwe klanten van Raisin aan de hand van dit topic prima in staat zijn om bestaande klanten te vinden. Heb zo zelf al een aantal Tweakers kunnen helpen.
Eigenlijk is dit ook gewoon verkapt referals aanbieden...

Heb nog open spots dus kan nog even vooruit om mede tweakers te helpen indien nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:51

Zenix

BOE!

U123456 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:36:
[...]
Mooi. Ik heb nog niemand kunnen helpen :'( Ik probeer mijn vrienden ook te helpen, maar niemand wil blijkbaar meer spaargeld. Ze blijven allemaal bij de grootbanken. Ik snap er niks van, want het is teveel werk?! Sommige vrienden hebben meer dan 50k, maar 0 of 0,25% rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Is er ergens waar je kan zien hoeveel referrals je hebt verzonden of hoeveel er van je gebruikt zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:17
[...]

Als de nieuwe klant gewoon een deposito afsluit van minimaal 5k voor minimaal 6 maanden, dan krijg je gewoon heel snel je 50€ hoor, dat mag toch best benoemd worden, want dat is gewoon goed geregeld bij Raisin. Mag ook wel na die ellende van aanmelden. ;)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:56
Zenix schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:08:
[...]

Mooi. Ik heb nog niemand kunnen helpen :'( Ik probeer mijn vrienden ook te helpen, maar niemand wil blijkbaar meer spaargeld. Ze blijven allemaal bij de grootbanken. Ik snap er niks van, want het is teveel werk?! Sommige vrienden hebben meer dan 50k, maar 0 of 0,25% rente.
En zodoende blijven de rentes bij de grootbanken dus ook laag, want de meeste mensen halen het geld er toch niet af ( om het naar een andere bank te verplaatsten waar de rente hoger is )
Je verhaal is ook herkenbaar voor mij, maar het is niet enkel te veel werk maar velen begrijpen het ook niet en/of zijn niet bekend in de materie.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:01
Hmm ik moet ook maar eens gaan kijken wat we met onze 50k spaargeld kunnen gaan doen. beetje zonde om het op de abn te houden waar we geen rente ontvangen. We hebben het geld de komende jaren waarschijnlijk toch niet nodig, dus verdelen in deposito's is dan prima.

Mja, geen idee of nieuwe rekeningen openen de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:34

Lordy79

Vastberaden

President schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:12:
Hmm ik moet ook maar eens gaan kijken wat we met onze 50k spaargeld kunnen gaan doen.
Staatsobligaties?
5 jaar geeft je nu een rendement van bijna 2.2pct.
Je vindt er altijd wel eentje met een expiratiedatum die je bevalt en weet dan wanneer je je geld sowieso weer terug krijgt.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
Lordy79 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:29:
[...]

Staatsobligaties?
Je vindt er altijd wel eentje met een expiratiedatum die je bevalt en weet dan wanneer je je geld sowieso weer terug krijgt.
Daar gaat door de VRH nog zo'n 1.8% vanaf (of nog meer). Beter een deposito nemen. Daar krijg je meer rente op. Nu 3% bij Raisin/Younited 5 jaar vast + 50 EUR kado voor nieuwe klanten als je een referral link gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:41
Lordy79 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:29:
[...]

Staatsobligaties?
Ik zou zelf op dit moment mijn geld niet 5 jaar vast zetten. Best een reële kans dat de rente over een jaar/halfjaar zo veel hoger is, dat je daarmee het verlies aan rendement over het komende halfjaar/jaar ruimschoots compenseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:14

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rubbergrover1 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:43:
[...]

Ik zou zelf op dit moment mijn geld niet 5 jaar vast zetten. Best een reële kans dat de rente over een jaar/halfjaar zo veel hoger is, dat je daarmee het verlies aan rendement over het komende halfjaar/jaar ruimschoots compenseert.
Idd rente stijgt nu zo hard dat het beter is om af te wachten hoever de stijging gaat en ergens volgend jaar kijken hoe de vlag erbij staat .
Tot die tijd een deel 1% vast zetten en het overige 0,4% variabel.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maahes
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:17
@Rubbergrover1 @Sport_Life De korte rente gaat inderdaad stijgen, maar het is goed mogelijk dat de lange rente vanaf nu alleen maar daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Maahes schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:11:
@Rubbergrover1 @Sport_Life De korte rente gaat inderdaad stijgen, maar het is goed mogelijk dat de lange rente vanaf nu alleen maar daalt.
Ik begrijp natuurlijk dat de toekomst niet te voorspellen is maar hoe waarschijnlijk is het dat de rente op 5 jaar vast ineens gaat dalen? Ik denk op dit moment niet erg waarschijnlijk. Wellicht als er ineens een kentering komt in de oorlog in Oekraïne maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Dat zou kunnen, maar ik zou dan nog steeds 2,2% vergoeding veel te mager vinden om mijn geld 5 jaar vast te zetten. Zeker omdat lang niet zeker is dat de lange rente gaat dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maahes
Pistachenootje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

Ik begrijp natuurlijk dat de toekomst niet te voorspellen is maar hoe waarschijnlijk is het dat de rente op 5 jaar vast ineens gaat dalen? Ik denk op dit moment niet erg waarschijnlijk. Wellicht als er ineens een kentering komt in de oorlog in Oekraïne maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren.
Het is een kwestie van vertrouwen. Ik denk dat de ECB direct ruim beleid gaat voeren zodra het lijkt dat de inflatie afneemt. Ik vind het erg risicovol om er maar vanuit te gaan dat rentes hoog blijven of zelfs stijgen, dus heb ik al positie ingenomen op lange rentes afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Maahes schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:17:
[...]

Het is een kwestie van vertrouwen. Ik denk dat de ECB direct ruim beleid gaat voeren zodra het lijkt dat de inflatie afneemt. Ik vind het erg risicovol om er maar vanuit te gaan dat rentes hoog blijven of zelfs stijgen, dus heb ik al positie ingenomen op lange rentes afgelopen week.
Ik vind daarbij de perceptie dat 2,2% rente voor vijf jaar een hoge rentestand is wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maahes
Rubbergrover1 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:19:
[...]

Ik vind daarbij de perceptie dat 2,2% rente voor vijf jaar een hoge rentestand is wel apart.
Ik zie het ook graag anders, maar gezien de historie van de euro is dit relatief hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

In mijn geval is dan bij deze lage rentestanden aflossen op het hoogste rentedeel gunstiger.
Maar vooralsnog speculeer ik op stijging van langlopende rentedeposito's, in de loop van volgend jaar zal duidelijk(er) worden welke kant het op gaat.
Overigens heb ik ondertussen ook nog maandelijks inleg in beleggingen. (NT World/EM etc).

Mijn doel is om de rente van de hypotheek te 'verslaan', zonder risico.
Ik hoef geen 7% gemiddeld te behalen, dan zou ik alles beleggen.

Ik heb wel de indruk dat banken (ING, ABN, Rabo) bezig zijn om elkaar ietwat te beconcurreren, wat een goed teken is. Er zal geld worden verdient aan leningen , maar de marge is nu nog heel hoog omdat we van negatieve rente komen.

[ Voor 24% gewijzigd door Sport_Life op 26-10-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Sport_Life schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:26:
[...]
Mijn doel is om de rente van de hypotheek te 'verslaan', zonder risico.
Ik hoef geen 7% gemiddeld te behalen, dan zou ik alles beleggen.
Kijk je dan naar de bruto rente of kijk je naar wat het netto oplevert? Vermogensrendementsheffing en hypotheekrenteaftrek kunnen het omslagpunt flink beïnvloeden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arj1o1
“Buitenlandse banken lokken steeds meer Nederlandse spaarders”

https://nos.nl/l/2449913

Stormloop vandaag?

[ Voor 43% gewijzigd door arj1o1 op 27-10-2022 08:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Vandaag om 14:15 wordt de renteverhoging bekend gemaakt door ECB. Verwachting is +0.75%.

Uit artikel hierboven:
"We zitten met popcorn klaar voor het rentebesluit", zegt een woordvoerder van Raisin, een Duitse platform dat veel buitenlandse banken gebruiken om in Nederland actief te zijn. "Hoe hoger de rente hoe beter voor ons."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 10:35

Licko

ZVDK

Pistachenootje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:19:
Vandaag om 14:15 wordt de renteverhoging bekend gemaakt door ECB. Verwachting is +0.75%.

Uit artikel hierboven:

[...]
Hopelijk verhoogt Renault Bank de rente ook op mijn spaarrekening ook O-)

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:23
Pistachenootje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:19:

Uit artikel hierboven:

[...]
Ben benieuwd naar het effect de komende weken/maanden. Voor mezelf ben ik nagegaan of het de moeite is om te wachten op hogere rentetarieven. En dat is eigenlijk niet het geval. Nu ontvang ik geen rente en voor de lange termijn beleg ik al. Dus ik kijk naar zaken als een deposito van 1 jaar. Met 3 maanden wachten en verhoging van 0,2 of 0,5 procentpunt is het nettoresultaat dat ik beter vandaag kan starten (geen idee hoe realistisch die schatting is). En als de tarieven zouden exploderen dan verlies ik niet teveel omdat ik na een aantal maanden weer iets nieuws kan afsluiten.
Moet nu toch nog even wachten op het verificatieproces.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rubbergrover1 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:34:
[...]

Kijk je dan naar de bruto rente of kijk je naar wat het netto oplevert? Vermogensrendementsheffing en hypotheekrenteaftrek kunnen het omslagpunt flink beïnvloeden.
Netto, maar vrh is best hoog met 2 personen en bovendien hebben we een deel aflossingsvrij box 3 dus totaal kunnen we ongeveer net zoveel sparen/beleggen als de hypotheekhoogte .
Daar komen we nooit aan trouwens hoor :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 27-10-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

marcelcee schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:41:
[...]

Ben benieuwd naar het effect de komende weken/maanden. Voor mezelf ben ik nagegaan of het de moeite is om te wachten op hogere rentetarieven. En dat is eigenlijk niet het geval. Nu ontvang ik geen rente en voor de lange termijn beleg ik al. Dus ik kijk naar zaken als een deposito van 1 jaar. Met 3 maanden wachten en verhoging van 0,2 of 0,5 procentpunt is het nettoresultaat dat ik beter vandaag kan starten (geen idee hoe realistisch die schatting is). En als de tarieven zouden exploderen dan verlies ik niet teveel omdat ik na een aantal maanden weer iets nieuws kan afsluiten.
Moet nu toch nog even wachten op het verificatieproces.
Ik draai het om. Als de rente binnen 6 maanden wordt verhoogd met 0,5 dan heeft het nu geen zin. Maar ik verwacht eerder een verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
Sport_Life schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:46:
[...]

Ik draai het om. Als de rente binnen 6 maanden wordt verhoogd met 0,5 dan heeft het nu geen zin. Maar ik verwacht eerder een verhoging.
Zo kun je het inderdaad ook benaderen. Komt er uiteraard op neer hoe snel de ontwikkelingen gaan. Als ik kijk naar de afgelopen 3 maanden dan is er 0,75 procentpunt bij gekomen op een 1-jaars deposito. (Ik kon zo snel even geen gemiddelde ontwikkeling vinden dus heb er maar eentje gekozen). Dat zou jouw benadering tot de juiste maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]

Ben benieuwd naar het effect de komende weken/maanden. Voor mezelf ben ik nagegaan of het de moeite is om te wachten op hogere rentetarieven. En dat is eigenlijk niet het geval. Nu ontvang ik geen rente en voor de lange termijn beleg ik al.
Dat klopt eigenlijk niet. Nu kun je al 0.65% bij Renault ontvangen. Ik hoop/verwacht dat deze rente eindelijk eens verhoogd wordt want Renault biedt al heel lang 0.65%.

Verder kan ik je verhaal wel volgen: het is moeilijk om in te schatten of wachten zin heeft. Bij een 1 jaars deposito maakt het waarschijnlijk niet zoveel uit. Een gedeelte in een 6 maanden deposito zetten is wellicht ook interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelcee
Pistachenootje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:32:
[...]

Dat klopt eigenlijk niet. Nu kun je al 0.65% bij Renault ontvangen. Ik hoop/verwacht dat deze rente eindelijk eens verhoogd wordt want Renault biedt al heel lang 0.65%.

Verder kan ik je verhaal wel volgen: het is moeilijk om in te schatten of wachten zin heeft. Bij een 1 jaars deposito maakt het waarschijnlijk niet zoveel uit. Een gedeelte in een 6 maanden deposito zetten is wellicht ook interessant.
Och natuurlijk, je hebt helemaal gelijk. Ik moet niet met mijn eigen bank vergelijken. Dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05 07:27
Obligaties hebben al helemaal geen zin. Deze vallen in de asset categorie "Beleggingen" en worden dus zwaarder belast dan spaargeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:39
[...]

Ben benieuwd naar het effect de komende weken/maanden. Voor mezelf ben ik nagegaan of het de moeite is om te wachten op hogere rentetarieven. En dat is eigenlijk niet het geval. Nu ontvang ik geen rente en voor de lange termijn beleg ik al. Dus ik kijk naar zaken als een deposito van 1 jaar.
O.a. om reden van de verwachte renteverhoging heb ik een aantal 3 maands deposito's genomen tegen 1% bij Orange Bank, via Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Ruim 24 uur geleden een overboeking gedaan van Renault Bank naar de Raisin tussenrekening, om daarna het geld door te zetten naar mijn NL bankrekening.

Stand van zaken:
De transactie wordt verwerkt. Het bedrag is momenteel niet zichtbaar in uw saldo en zal opnieuw zichtbaar worden wanneer de partnerbank de overboeking heeft afgerond.
Ik ga goed in de gaten houden of er hiermee rentedagen verdwijnen of dat er alleen sprake is van een trage opnameprocedure.

Het geld heb ik pas eind volgende week nodig. Wil je echter snel bij je geld? Dan is Raisin misschien minder geschikt.

Edit: na 36 uur geld op tussenrekening aangekomen. Dus net zo snel (langzaam) als destijds bij inleg.

[ Voor 8% gewijzigd door U123456 op 27-10-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
U123456 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:00:
Ruim 24 uur geleden een overboeking gedaan van Renault Bank naar de Raisin tussenrekening, om daarna het geld door te zetten naar mijn NL bankrekening.

Stand van zaken:
[...]
Ik ga goed in de gaten houden of er hiermee rentedagen verdwijnen of dat er alleen sprake is van een trage opnameprocedure.

Het geld heb ik pas eind volgende week nodig. Wil je echter snel bij je geld? Dan is Raisin misschien minder geschikt.
Klopt een overboeking van je (via Raisin) spaarrekening duurt bij Renault bank 2 werkdagen. 1 dag voor de boeking van Renault naar Raisin en 1 dag voor Raisin naar je eigen tegenrekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:17
Licko schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:33:
[...]

Hopelijk verhoogt Renault Bank de rente ook op mijn spaarrekening ook O-)
Dat zou wel eens tijd worden inderdaad.
Die 0,65% zitten ze al maanden op, dus eigenlijk had die volgens mij al lang omhoog gekund (de laatste twee ECB-verhogingen hebben bij Renault niks opgeleverd), maar er lijkt helaas veel minder concurrentie te zijn op 'gewone' spaarrekeningen dan op deposito's.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeurnus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23:47
Renault bank geeft tot nu toe de hoogste spaarrente, dus weinig rede om het verder te verhogen. Natuurlijk hoop ik dat ze de rente na vandaag verder verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
U123456 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:00:
Ik meen vandaag of gisteren iets gelezen te hebben dat de EU een soort van instant payment binnen de EU wil invoeren (/verplichten?) zodat die dag verwerkingstijd komt te vervallen. Dan is dat probleem natuurlijk opgelost. Zijn dan uiteraard wel twee transacties, maar als die bv binnen 1 minuut plaatsvinden kun je nog steeds binnen 5 minuten aan je spaargeld bij, bv, Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
tudeurnus schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:14:
Renault bank geeft tot nu toe de hoogste spaarrente, dus weinig rede om het verder te verhogen. Natuurlijk hoop ik dat ze de rente na vandaag verder verhogen.
Ze staan niet absoluut aan de top, maar gedeeld eerste :p BigBank heeft ook 0,65. In eerste instantie hebben die ook wat "geconcurreerd" met het stijgen. Beide zijn binnen enkele dagen van elkaar naar ik meen 0,5% gegaan en niet veel later zijn beiden naar de huidige 0,65% gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
tudeurnus schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:14:
Bigbank biedt hetzelfde en ook andere banken komen dichterbij. Waarschijnlijk heeft Renault nu relatief minder toestroom van nieuwe klanten. Dat zou een reden kunnen zijn om weer te gaan verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
Pistachenootje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:34:
[...]

Bigbank biedt hetzelfde en ook andere banken komen dichterbij. Waarschijnlijk heeft Renault nu relatief minder toestroom van nieuwe klanten. Dat zou een reden kunnen zijn om weer te gaan verhogen.
Raisin zit met popcorn klaar dus zij lijken in ieder geval een verhoging te verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
mdlaat schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:50:
[...]

O.a. om reden van de verwachte renteverhoging heb ik een aantal 3 maands deposito's genomen tegen 1% bij Orange Bank, via Raisin.
Dat is geen gek idee als je hogere rente verwacht. Inmiddels staat de 3 maanden rente bij Raisin/Orange op 1.2%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 16:14
Ter info: Centraal beheer gooit ze rente omhoog naar 0.40 vanaf morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:19

[ Voor 100% gewijzigd door FabianGTI op 27-10-2022 18:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 08:28
FabianGTI schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:43:
Nationale Nederlanden blijft onderhand wel weer mijlenver achter, die staan nog steeds op 0,1%..
Een verhoging is naar mijn weten ook nog niet aangekondigd.

De LPB staat mooi op 0,4%, toch iets meer dan een euro per dag aan rente. :P
Een ton wegzetten voor 0.4% is toch helemaal niet zo aantrekkelijk :D dat kost je alleen maar geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
c-nan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:11:
[...]

Een ton wegzetten voor 0.4% is toch helemaal niet zo aantrekkelijk :D dat kost je alleen maar geld
Precies. Zie ook: 'Spaarders zijn slechter af, ondanks hogere rente'
Mujagic wijt het aan het fenomeen 'geldillusie'. 'We zijn gewend om alleen te kijken naar de rente bij je bankafschriften, maar eigenlijk moet je de inflatie eraf halen. Met een inflatie van 8 of 9 procent ben je gewoon slechter af dan in de afgelopen jaren.'
Laten we hopen dat de inflatie weer spoedig terugkeert naar normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
[...]

Ik hoop voor @FabianGTI dat hij goed in de slappe was zit en dat dat het tonnetje is dat hij liquide wil houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:19
[...]

Ik kan er op het moment niets mee, en ik snap heus wel dat door de inflatie het leven duurder is.

Zucht, ik zal m’n post weer verwijderen hoor, dan keert de rust weer terug hopelijk.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-05 07:19
Pistachenootje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:44:
[...]

Dat is geen gek idee als je hogere rente verwacht. Inmiddels staat de 3 maanden rente bij Raisin/Orange op 1.2%.
Ja ik heb nog 6 maanden voor 1.05 gedaan waar nog 3 maanden van lopen. Zet de rest nu ook niet vast want verwacht snel wat hogere rentes inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
ColeJ schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:45:
Obligaties hebben al helemaal geen zin. Deze vallen in de asset categorie "Beleggingen" en worden dus zwaarder belast dan spaargeld.
Verkopen voor peildatum en na peildatum weer aankopen zou wel kunnen hoor.
Hier zou je al wel wat mee kunnen spelen, maargoed dat wordt dan al snel meer beleggen dan sparen ( of iets dergelijks met een erg hoge zekerheid )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 31-05 10:19
Wat denken julllie, is het nu een goed moment om wat spaargeld weg te zetten tegen 1.2% (3 maanden deposito) bij Raisin / Orange. Of verwachten jullie dat er op korte termijn nog een beter aanbod komt?
Wil het maximaal 3 maanden vastzetten.

[ Voor 32% gewijzigd door Jdome op 27-10-2022 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
JohanNL schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:09:
[...]
Verkopen voor peildatum en na peildatum weer aankopen zou wel kunnen hoor.
Dan moet je ze tenminste 3 maanden vasthouden anders is het peildatumarbitrage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Jdome schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:13:
Wat denken julllie, is het nu een goed moment om wat spaargeld weg te zetten tegen 1.2% (3 maanden deposito) bij Raisin / Orange. Of verwachten jullie dat er op korte termijn nog een beter aanbod komt?
Wil het maximaal 3 maanden vastzetten.
Tja. Voor 3 maanden maakt het niet zoveel uit. Als je het 5 jaar vast ging zetten zou het misschien wel wat gaan schelen. Misschien zal Orange over een paar weken 1.4% geven voor 3 maanden, maar de tijd dat je wacht loop je ook wat rendement mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 11:20
Ik zit bij Bigbank, maar die keren hun rente jaarlijks uit, in feite een deposito zonder een deposito te zijn... Ik hoop dat de NLse banken een beetje hun klanten weer tegemoet gaan komen want het is de afgelopen jaren wel veel 'nemen' in Nederland.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Cobb schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 22:09:
Ik zit bij Bigbank, maar die keren hun rente jaarlijks uit, in feite een deposito zonder een deposito te zijn... Ik hoop dat de NLse banken een beetje hun klanten weer tegemoet gaan komen want het is de afgelopen jaren wel veel 'nemen' in Nederland.
Huh? Het is toch gewoon een vrij opneembare spaarrekening. Alleen keren ze maar 1x per jaar de rente uit. Als je 10k er op zet krijg je dus 65 euro per jaar of ~0,178 euro per dag. Dat is niet anders dan elke andere bank doet met een vrij opneembare spaarrekening, of ze nu de rente per maand, kwartaal, of jaar uitbetalen. I.p.v. 0,65% rente op jaarbasis kun je dus net zo goed met 0,00178% per dag (0,65 / 365) aan rente tellen.

Bij een deposito daarentegen kun je daadwerkelijk je geld niet opnemen voor de de looptijd. Heel ander verhaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 11:20
@RobertMe maar als ik het volledige bedrag op zou nemen op 29 december, krijg ik dan de rente wel uitgekeerd?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

mdlaat schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:50:
heb ik een aantal 3 maands deposito's genomen tegen 1% bij Orange Bank, via Raisin.
@mdlaat Wat bedoel je met - een aantal :?
mag je meerdere dezelfde deposito,s nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arj1o1
Cobb schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 23:52:
@RobertMe maar als ik het volledige bedrag op zou nemen op 29 december, krijg ik dan de rente wel uitgekeerd?
Natuurlijk. Anders was het een deposito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
JAN-B schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 00:00:
[...]

@mdlaat Wat bedoel je met - een aantal :?
Meer dan één.
JAN-B schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 00:00:
[...]
mag je meerdere dezelfde deposito,s nemen?
Ja, waarom niet?
Met meerdere deposito's kun je een depositoladder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

mdlaat schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 00:41:
[...]

Meer dan één.

[...]

Ja, waarom niet?
Dus: 1 van 3 maanden, 1 van 6 maanden, 1 van 9 maanden en 1 van 12 maanden?

Bij welke bank? Oh, Orange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
mdlaat schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 00:41:
[...]

Meer dan één.

[...]

Ja, waarom niet?
Maar dat doe je in het algemeen niet met meerdere identieke deposito's. Het lijkt wat raar om op het zelfde moment meerdere deposito's met de zelfde looptijd te nemen.

(Al zie ik er zelf wel het voordeel van in als hier verder geen kosten aan zitten. Je kunt dan in geval van nood één klein deposito openbreken, met een kleinere boete, in plaats van dat je in een keer het hele bedrag moet openbreken.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:44:
[...]

Maar dat doe je in het algemeen niet met meerdere identieke deposito's. Het lijkt wat raar om op het zelfde moment meerdere deposito's met de zelfde looptijd te nemen.
Klopt, maar je kunt het b.v. ook doen met meerdere deposito's van dezelfde duur, die je niet tegelijkertijd in laat gaan.

Het idee is dat het op verschillende momenten vrij komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mediacj
Anadolubank heeft nu een spaarrente van 0,70%. Kijken of de andere banken snel reageren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
mdlaat schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

Klopt, maar je kunt het b.v. ook doen met meerdere deposito's van dezelfde duur, die je niet tegelijkertijd in laat gaan.

Het idee is dat het op verschillende momenten vrij komt.
Dat idee snap ik wel. Maar je schreef dat je meerdere 3 maands deposito's hebt genomen tegen 1%. Dat gaf het beeld dat je op het zelfde moment meerdere deposito's met de zelfde duur had afgesproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdlaat
NaN schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:27:
[...]

Dus: 1 van 3 maanden, 1 van 6 maanden, 1 van 9 maanden en 1 van 12 maanden?
Dat kan, en als er dan iets vrij komt stop je dat weer in een nieuwe deposito van 12 maanden. Dan blijft er iedere 3 maanden een deposito vrijvallen.

Je kunt ook (voorbeeld) de komende 3 maanden iedere maand een 3-maands deposito openen.
NaN schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:27:
[...]
Bij welke bank? Oh, Orange
Eender welke, je kunt uiteraard ook meerdere banken combineren in één ladder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:58:
[...]

Dat idee snap ik wel. Maar je schreef dat je meerdere 3 maands deposito's hebt genomen tegen 1%. Dat gaf het beeld dat je op het zelfde moment meerdere deposito's met de zelfde duur had afgesproken.
Klopt, ik moet mezelf corrigeren. Ik heb meerdere 3 maands deposito's genomen, waarbij de laatste tegen 1% was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

mdlaat schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:59:
[...]

Dat kan, en als er dan iets vrij komt stop je dat weer in een nieuwe deposito van 12 maanden. Dan blijft er iedere 3 maanden een deposito vrijvallen.

Je kunt ook (voorbeeld) de komende 3 maanden iedere maand een 3-maands deposito openen.

[...]

Eender welke, je kunt uiteraard ook meerdere banken combineren in één ladder.
Oh ja, elke 3 maanden kan natuurlijk ook! Zoals ik het schreef deed ik het ‘vroeger’, 3, 6, 9 en 12. Totdat de rente overal instortte…

Ik ga er dit weekend weer eens naar kijken, wordt weer interessanter.

[ Voor 5% gewijzigd door NaN op 28-10-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Mediacj schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:57:
Anadolubank heeft nu een spaarrente van 0,70%. Kijken of de andere banken snel reageren.....
Damn. Ongeveer de enige bank waar ik nog geen rekening heb ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Elandenmelk schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:16:
[...]

Ik hoop voor @FabianGTI dat hij goed in de slappe was zit en dat dat het tonnetje is dat hij liquide wil houden.
Als je dat geld in een beetje veilige beleggingen stopt is het nog steeds liquide genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
Frame164 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:26:
[...]

Als je dat geld in een beetje veilige beleggingen stopt is het nog steeds liquide genoeg.
Zeker waar, maar niet iedereen wil dat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-05 10:32
Wat is de verwerkingstijd bij Centraal Beheer in de praktijk bij geld overmaken naar de spaarrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 18:13
feddesman schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:56:
Wat is de verwerkingstijd bij Centraal Beheer in de praktijk bij geld overmaken naar de spaarrekening?
Heb je hier toevallig iets aan?
De RentePlús Rekening is een spaarrekening

Uw geld staat meestal dezelfde dag al op uw Renteplús Rekening
Komt uw overschrijving voor 17.30 uur bij ons binnen? Dan staat het geld nog dezelfde werkdag op uw RentePlús Rekening. Als uw overschrijving later binnenkomt, staat het geld de volgende werkdag op uw RentePlús Rekening. Overschrijvingen die u in het weekend doet, ziet u op maandag terug in uw rekeningoverzicht van de app en Mijn Centraal Beheer.
Bron: https://www.centraalbehee...-rekening/meer-informatie

Dit klopte bij mij in het verleden over het algemeen wel.

[ Voor 3% gewijzigd door RobinNL op 28-10-2022 13:19 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-05 10:32
Dat had ik al gelezen , had het gistermiddag overgemaakt en stond vandaag om 12:00 nog niet op de rekening.Ik ben gewend geraakt aan de luxe dat het er vrij snel op stond zoals bij Rabo en ING.
Was ook de eerste opdracht vandaar m’n vraag
Staat nu inmiddels op de rekening (13:20)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
En de volgende Nederlandse bank biedt zich (wederom) aan om te verhogen. NIBC direct gaat naar 0,50% voor zowel de normale spaarrekening en de kwartaal spaarrekening. Bij laatst genoemde wordt daarnaast de bonus opnieuw toegevoegd (was 0,00%), wordt 0,05%. Dus op de kwartaal spaarrekening effectief 0,55% voor het saldo dat het hele kwartaal er op staat.

Daarnaast verhogen ze ook de depositie rentes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Vraagje ter bevestiging. Als ik via Raisin een deposito wil openen, moet ik dan het geld al meteen op de Raisin rekening hebben staan? Ik vermoed van wel? Met als gevol dus ook een paar dagen (duur van de aanvraag) met 0% rente. Of kun je ook het deposito aanvragen en dat je het geld overboekt naar de Raisin rekening na goedkeuring en dat daarna automatisch de depositie geopend wordt? Laatste was toen het geval bij Credit Europe Bank. Deposito aanvragen leverde na goedkeuring (ook) een spaarrekening op. Vervolgens had ik X dagen om het geld over te boeken naar de spaarrekening waarna het deposito automatisch geopend werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
RobertMe schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:35:
Vraagje ter bevestiging. Als ik via Raisin een deposito wil openen, moet ik dan het geld al meteen op de Raisin rekening hebben staan? Ik vermoed van wel? Met als gevol dus ook een paar dagen (duur van de aanvraag) met 0% rente. Of kun je ook het deposito aanvragen en dat je het geld overboekt naar de Raisin rekening na goedkeuring en dat daarna automatisch de depositie geopend wordt? Laatste was toen het geval bij Credit Europe Bank. Deposito aanvragen leverde na goedkeuring (ook) een spaarrekening op. Vervolgens had ik X dagen om het geld over te boeken naar de spaarrekening waarna het deposito automatisch geopend werd.
Je moet het geld al op je Raisin rekening hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:31
Je kunt de aanvraag indienen ook al staat er niks op je Raisin rekening. De aanvraag wordt pas doorgestuurd zodra het geld op de Raisin rekening is aangekomen. Tot die tijd kan je de aanvraag nog via de site annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
RobertMe schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:11:
Dus op de kwartaal spaarrekening effectief 0,55% voor het saldo dat het hele kwartaal er op staat.
Helaas is een heel kwartaal niet meer mogelijk dit jaar. Leuk bedacht door NIBC.

[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 28-10-2022 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
U123456 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:10:
[...]
Helaas is een heel kwartaal niet meer mogelijk dit jaar. Leuk bedacht door NIBC.
Hoezo, vergaat de wereld voor 1 april? :+

In any case. Dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar als je bv op 1 oktobter 10k er op had staan en je laat dat netjes het hele kwartaal staan lijkt me dat je over die 2 maanden (1 november tot 31 december) gewoon de bonus ontvangt. Of anders gezegd: je ontvangt de bonus rente, en voor een gedeelte van de periode was dat 0,00% en voor een gedeelte van de periode 0,05%. Volgens jou logica zou het aanpassen van de basisrente anders ook niet kunnen binnen de periode van een kwartaal.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• tudeurnus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23:47
Renault Bank verhoogt rente naar 0,85% op 31 oktober heb ik mail gekregen

[ Voor 16% gewijzigd door tudeurnus op 28-10-2022 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:09
Geachte ,

Renault Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 0,65% p.j. naar 0,85% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op maandag 31 oktober 2022 om 12 uur 's middags.

Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Behoorlijk stap richting de 1% *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 28-10-2022 16:06 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arj1o1
Mensen zijn gek als ze met deze rentes hun geld nog bij de Rabobanken en ING's laten staan.
0,85% en 50 euro referralbonus is toch mooi meegenomen in deze tijd.

[ Voor 169% gewijzigd door arj1o1 op 28-10-2022 16:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanNL
arj1o1 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:06:
Mensen zijn gek als ze met deze rentes hun geld nog bij de Rabobanken en ING's laten staan.
0,85% en 50 euro referralbonus is toch mooi meegenomen in deze tijd.
Ook al was het 10%, genoeg die het dan alsnog laten staan op hun huisbank rekening met 0% :')
De mainstream media sprak ook over dat mensen bang waren geld te stallen bij een buitenlandse bank, want - Icesave - en dat het toen jaren duurde voordat iedereen hun centjes terug kreeg.
Suggererende dat dit nogmaals zou gaan gebeuren ( of erger )
Zodoende houden ze nog wel wat geld binnen Nederland om het zo maar te zeggen, maar ik denk dat ze hier ook wel binnen een niet al te lange periode genoodzaakt zullen zijn veelal mee te gaan met de rentes van buitenlandse banken.
Het gaat alleen even duren, want als er genoeg zijn die hun geld wel bij de huisbank laten staan, ongeacht de rente, dan is daar ook totaal geen prikkel om deze te verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-05 00:26
Bij Bigbank gaan ze naar 0.80% :)
Geachte klanten! Vanaf 31.10.2022 is het nieuwe rentepercentage op het Flexibel Sparen: 0,80%.
Pagina: 1 ... 45 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling