Zijn er nog welkomstbonussen oid bij banken met hoge rente?Deposito is ook geen probleem.
Bij Raisin hebben ze een referral actie. €50 voor beide bij een minimale inleg van €5000 die (minimaal) 6 maanden blijft staan.feddesman schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:20:
Zijn er nog welkomstbonussen oid bij banken met hoge rente?Deposito is ook geen probleem.
Edit:
En je kunt dan spaarrekening openen bij bv Renault, die vanaf maandag 0,85% rente hanteert. Of bv een 3 maanden deposito bij Orange met 1,20% rente momenteel. Stuk hoger dus dan je in NL krijgt.
[ Voor 23% gewijzigd door RobertMe op 29-10-2022 11:31 ]
Moet het op Raisin zelf blijven staan? Dan krijg je verder geen rente toch? 50 euro 5000 e 6 maanden staat gelijk aan 2% op zich geen slechte dealRobertMe schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:28:
[...]
Bij Raisin hebben ze een referral actie. €50 voor beide bij een minimale inleg van €5000 die (minimaal) 6 maanden blijft staan.
Edit:
En je kunt dan spaarrekening openen bij bv Renault, die vanaf maandag 0,85% rente hanteert. Of bv een 3 maanden deposito bij Orange met 1,20% rente momenteel. Stuk hoger dus dan je in NL krijgt.
Uiteraard gewoon "ingelegd" bij een deelnemende bankfeddesman schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:34:
[...]
Moet het op Raisin zelf blijven staan? Dan krijg je verder geen rente toch? 50 euro 5000 e staat gelijk aan 2% op zich geen slechte deal
Raisin verdient uiteraard aan geld dat ze ontvangen van de deelnemende banken, waarvan je als klant dan mee pikt met de referral. Geld dat op de Raisin rekening staat verdient Raisin niks aan dus zullen ze ook geen cadeautjes voor uitdelen
Voor 6 maanden orange deposito 1,7%+50e toch niet slecht.Staat gelijk aan 2,7%RobertMe schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:36:
[...]
Uiteraard gewoon "ingelegd" bij een deelnemende bank
Raisin verdient uiteraard aan geld dat ze ontvangen van de deelnemende banken, waarvan je als klant dan mee pikt met de referral. Geld dat op de Raisin rekening staat verdient Raisin niks aan dus zullen ze ook geen cadeautjes voor uitdelen
Bedoel je niet 3,7% ("op jaarbasis"). 42,50 bij de bank an zich en 50 aan bonus is 92,50. 92,5 / 5000 * 100 = 1,85% voor dat half jaar dus 3,7% op jaarbasis. (Of de 1,7% van de rekening en dan de 2% die je al benoemde voor de bonus).feddesman schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:43:
[...]
Voor 6 maanden orange deposito 1,7%+50e toch niet slecht.Staat gelijk aan 2,7%
Maar moet je uiteraard wel een referral regelen van iemand die Raisin heeft

Die actie geldt wel alleen voor spaarrekeningen of deposito's van minstens 6 maanden. Bij de 3 maanden deposito van Orange geldt ie dus nietRobertMe schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:28:
[...]
Bij Raisin hebben ze een referral actie. €50 voor beide bij een minimale inleg van €5000 die (minimaal) 6 maanden blijft staan.
Edit:
Dat vroeg ik mij dus een beetje af. Zou het niet zijn dat je 6 maanden het geld ergens bij Raisin onder gebracht moeten hebben en dus meteen een nieuw deposito afsluiten ook werken?THWIT schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:09:
[...]
Die actie geldt wel alleen voor spaarrekeningen of deposito's van minstens 6 maanden. Bij de 3 maanden deposito van Orange geldt ie dus niet
Maar veiligste is inderdaad gewoon meteen een 6 maanden deposito nemen. Dan kan het niet mis gaan.
Edit:
Blijkt vrij duidelijk in de voorwaarden te staan:
Heeft dus specifiek betrekking op het eerste product en daarmee zal het dus ook een product met minimale looptijd van 6 maanden moeten zijn of dus een spaarrekening die je minimaal 6 maanden aanhoudt en waarbij het saldo dan ten alle tijden minimaal €5000 is.Het kernsaldo is het laagste saldo op het eerste spaarproduct van de doorverwezen klant in de eerste 6 maanden na opening. De bonus kan niet gebaseerd worden op een combinatie van verschillende producten.
* RobertMe heeft toentertijd gewoon zelf de rekening geopend, zonder referral. Dus voorwaarden niet gelezen.
Edit2:
Of nog duidelijker:
Emphasis theirs.in geval van een deposito dient de looptijd minimaal 6 maanden te zijn
[ Voor 42% gewijzigd door RobertMe op 29-10-2022 12:20 ]
Als je daarna een nieuw deposito opent alsnog wel toch?THWIT schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:09:
Die actie geldt wel alleen voor spaarrekeningen of deposito's van minstens 6 maanden. Bij de 3 maanden deposito van Orange geldt ie dus niet
Zoals ik het las gaat het niet zozeer om vastzetten van dat geld, maar dat het zolang bij (een bank via) Raisin staat.
Ah, met de opmerking van @RobertMe erbij wordt het een ander verhaal...
[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 29-10-2022 12:28 ]
Ik zie bij Raisin eigenlijk nog geen interessante hogere rentes dan voor de laatste ECB-verhoging, maar wellicht duurt het een aantal weken voordat het effect echt zichtbaar is?
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Renault heeft een verhoging aangekondigd die maandag in gaat. Depositos lopen continu op maar die worden niet aangekondigd omdat het toch alleen geldt bij opnieuw afsluiten.Exar schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:51:
Ik zie bij Raisin eigenlijk nog geen interessante hogere rentes dan voor de laatste ECB-verhoging, maar wellicht duurt het een aantal weken voordat het effect echt zichtbaar is?
Moet je voor de belastingaangifte bijzondere dingen in de gaten houden als je via Raisin in het buitenland spaarrekeningen aanhoudt? (Heb je één rekening, of geef je vermogen per (buitenlandse) bank aan?)
[ Voor 32% gewijzigd door Cyclonist op 29-10-2022 13:02 ]
Alleen de waarde op 01-01. In Nederland is geen capital gains belasting, waardoor je je ontvangen rente niet hoeft door te geven.Cyclonist schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:01:
Moet je voor de belastingaangifte bijzondere dingen in de gaten houden als je via Raisin in het buitenland spaarrekeningen aanhoudt? (Heb je één rekening, of geef je vermogen per (buitenlandse) bank aan?)
Zit zelf pas sinds dit jaar bij Raisin. Maar hoe ik het gelezen heb levert Raisin een jaaroverzicht aan, met dus alle rekeningen. En ik gok/hoop dat ze het ook meteen aan de belastingdienst doorgeven en het dus al vooringevuld is.Cyclonist schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:01:
Net als bij de vorige verhoging lijkt het allemaal vrij geleidelijk te gaan. 5 jaar vast Younited ging van 3% naar 3.05%. Grootste sprong was misschien wel Renault van 0.65% naar 0.85% vrij opneembaar.Exar schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:51:
Mja, misschien verwacht ik teveel, maar Raisin had ook vorige week in het nieuws aangegeven klaar te zitten met popcorn. Zal wel meer marketing zijn dan.Pistachenootje schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:53:
[...]
Net als bij de vorige verhoging lijkt het allemaal vrij geleidelijk te gaan. 5 jaar vast Younited ging van 3% naar 3.05%. Grootste sprong was misschien wel Renault van 0.65% naar 0.85% vrij opneembaar.
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Het zijn best wel grote stappen, als je het vergelijkt met de banken binnen Nederland. Als je het dan in perspectief plaatst, doet Renault even een verhoging wat qua totale rente hetzelfde is wat je krijg bij de grootbanken.Exar schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:39:
[...]
Mja, misschien verwacht ik teveel, maar Raisin had ook vorige week in het nieuws aangegeven klaar te zitten met popcorn. Zal wel meer marketing zijn dan.
Ik vond het ook een aparte opmerking. Hoewel 0.65% naar 0.85% wel een mooie stap is die er waarschijnlijk voor zorgt dat er weer mensen een rekening zullen openen bij Raisin.Exar schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:39:
[...]
Mja, misschien verwacht ik teveel, maar Raisin had ook vorige week in het nieuws aangegeven klaar te zitten met popcorn. Zal wel meer marketing zijn dan.
Kwam deze tip van Raisin nog tegen, misschien interessant voor sommigen. Direct geld storten op je spaarrekening zonder in te loggen bij Raisin:
https://klantenservice.ra...-in-te-loggen-bij-Raisin-Met gebruik van de juiste omschrijving bij uw overboeking(en) van uw tegenrekening naar uw Raisin-rekening, wordt het bedrag automatisch doorgestuurd naar uw spaarrekening.
Dat gebruik al enkele maanden werkt perfect.Pistachenootje schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:02:
Kwam deze tip van Raisin nog tegen, misschien interessant voor sommigen. Direct geld storten op je spaarrekening zonder in te loggen bij Raisin:
[...]
https://klantenservice.ra...-in-te-loggen-bij-Raisin-
Alleen geld eraf halen kost wat meer tijd. Maar als mensen dat een issue vinden, dan kan je Raisin het beste combineren met bijvoorbeeld Leaseplanbank, die maken wel snel over. Zet je daar paar duizend euro op en de rest bij Raisin.
Als je maximaal 2500 euro overschrijft, zelfs via instant payment. En je kan dat ook meerdere keren doen (iig 2x), mocht je meer dan 2500 euro snel willen hebben.Zenix schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:04:
bijvoorbeeld Leaseplanbank, die maken wel snel over. Zet je daar paar duizend euro op en de rest bij Raisin.
@President Hou je ons op de hoogtePresident schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:12:
Hmm ik moet ook maar eens gaan kijken wat we met onze 50k spaargeld kunnen gaan doen. beetje zonde om het op de abn te houden waar we geen rente ontvangen.
Mja, geen idee of nieuwe rekeningen openen de oplossing is?
Ben wel nieuwsgierig wat je gaat doen, of heb je al een beslissing genomen?
Ik zit nog te azen op een mooie kortlopende deposito.Verwacht nog wel wat stijgingen richting de 2,25 voor 6 maanden
Weet iemand hoeveel andere franse banken vergoeden.? Ik lees enkel over renault / raisin. Ik zit zelf bij credit agricole en krijg 1% (in de tijd althans dat de rente hier negatief was), maar ben er niet meer zo mee bezig en kan zo snel niets vinden op internet. Afsluiten van betaal en spaarrekening in frankrijk was overigens allerminst makkelijk.
Gewoon 100k, depositiegarantiestelsel geld eigenlijk bij alle EU landen.flyingdutchboy schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:50:
Weet iemand hoeveel andere franse banken vergoeden.? Ik lees enkel over renault / raisin. Ik zit zelf bij credit agricole en krijg 1% (in de tijd althans dat de rente hier negatief was), maar ben er niet meer zo mee bezig en kan zo snel niets vinden op internet. Afsluiten van betaal en spaarrekening in frankrijk was overigens allerminst makkelijk.
https://www.rijksoverheid...e-banken-in-de-eurolanden
[ Voor 11% gewijzigd door Zenix op 30-10-2022 20:55 ]
Volgend mij had de vraag niets te maken met het depositogarantiestelsel, maar ging de vraag over de rentevergoeding die de banken bieden.Zenix schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:51:
[...]
Gewoon 100k, depositiegarantiestelsel geld eigenlijk bij alle EU landen.
https://www.rijksoverheid...e-banken-in-de-eurolanden
LPB rente naar 0,5
dat is gelijk aan het 1-jaarsdeposito wat ik half augustus heb afgesloten. Had beter moeten weten toen ze dat ineens gingen verhogen. Nou ja.... soms win je wat , soms verlies je wat
dat is gelijk aan het 1-jaarsdeposito wat ik half augustus heb afgesloten. Had beter moeten weten toen ze dat ineens gingen verhogen. Nou ja.... soms win je wat , soms verlies je wat
[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 31-10-2022 09:51 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik heb een bedrag wat ik (via Raisin) voor 6 maanden wil vastleggen. Banka Progetto heeft de hoogste rente, maar ik wil liever een bank uit een wat financieel stabieler land.
Orange Bank uit Frankrijk geeft ook een goede rente, maar omdat het via een bank uit Spanje loopt heb je te maken met bronbelasting (hoe werkt dit, moet ik hiervoor iets straks tijdens mijn aangifte IB doen?).
Vervolgens heb je nog Klarna, maar omdat ik mijn inleg wil spreiden (ik heb al een deposito bij Klarna) wil ik niet voor Klarna kiezen.
- Bronbelasting, is dat makkelijk 'terug te krijgen' of niet voor 'in aanmerking te komen'?
- Orange Bank is een Franse bank, maar de deposito loopt via een Spaanse kantoor. Onder welke depositogarantie komt mijn deposito, dat van Spanje of van Frankrijk?
Orange Bank uit Frankrijk geeft ook een goede rente, maar omdat het via een bank uit Spanje loopt heb je te maken met bronbelasting (hoe werkt dit, moet ik hiervoor iets straks tijdens mijn aangifte IB doen?).
Vervolgens heb je nog Klarna, maar omdat ik mijn inleg wil spreiden (ik heb al een deposito bij Klarna) wil ik niet voor Klarna kiezen.
- Bronbelasting, is dat makkelijk 'terug te krijgen' of niet voor 'in aanmerking te komen'?
- Orange Bank is een Franse bank, maar de deposito loopt via een Spaanse kantoor. Onder welke depositogarantie komt mijn deposito, dat van Spanje of van Frankrijk?
Ik heb er net 1 afgesloten. Tijdens dat proces krijg je een vooringevuld Spaans formulier voor de ontheffing van de Spaanse belasting. Enige wat je moet doen is je handtekening zetten en opnieuw inscannen en uploaden.c-nan schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:48:
Ik heb een bedrag wat ik (via Raisin) voor 6 maanden wil vastleggen. Banka Progetto heeft de hoogste rente, maar ik wil liever een bank uit een wat financieel stabieler land.
Via klarna hoeft dat weer niet alleen krijg je depositogarantiestelsel in kronen uitgekeerd.helloitsme schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:17:
[...]
Ik heb er net 1 afgesloten. Tijdens dat proces krijg je een vooringevuld Spaans formulier voor de ontheffing van de Spaanse belasting. Enige wat je moet doen is je handtekening zetten en opnieuw inscannen en uploaden.
En voorlopig nog via een cheque die in Nederland niet te verzilveren is.
Zeker goede tip, maar zowel ING als ABN staan helaas niet toe dergelijke omschrijvingen mee op te slaan in het adresboek. Hoe doen jullie dit? Als ik toch de app moet openen kan ik het net zo goed doorstorten.Pistachenootje schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:02:
[...]
https://klantenservice.ra...-in-te-loggen-bij-Raisin-
Kan je dat mischien uitleggen?rechtsherstel schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:28:
Staat in de voorwaarden: "Uitbetaling vindt plaats door middel van een cheque of
een andere methode zoals in de toekomst door de
Riksgälden kan worden bepaald. Nederlandse banken
betalen niet langer cheques uit. Als gevolg hiervan kan
een klant belemmeringen ervaren bij het inwisselen van
de ontvangen cheque en genoodzaakt zijn een
bankrekening te openen bij een buitenlandse bank om
uitbetaling van de cheque mogelijk te maken."
een andere methode zoals in de toekomst door de
Riksgälden kan worden bepaald. Nederlandse banken
betalen niet langer cheques uit. Als gevolg hiervan kan
een klant belemmeringen ervaren bij het inwisselen van
de ontvangen cheque en genoodzaakt zijn een
bankrekening te openen bij een buitenlandse bank om
uitbetaling van de cheque mogelijk te maken."
Ik herhaal vorige opdrachten mm. De code in de omschrijving is steeds dezelfde.MikeyMan schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:30:
[...]
Zeker goede tip, maar zowel ING als ABN staan helaas niet toe dergelijke omschrijvingen mee op te slaan in het adresboek. Hoe doen jullie dit? Als ik toch de app moet openen kan ik het net zo goed doorstorten.
Jaren geleden een rekening geopend bij Zwisterleven tegenwoordig SNS. En daar de rente nu 0% is en ik zelf sinds een half jaar 2,55e basis kosten per maand moet betalen. Effectief een negatieve rente. Toch maar opzoek naar nieuwe aanbieders. Vanmorgen aangemeld bij Raisin om daar alvast alles te stallen voor 0.85% en wellicht op de korte termijn ook wat kortlopende depositos te pakken. Moest overigens met IDnow, kende het niet. de verificatie uitvoeren dus wachten totdat alles is goed gekeurd.
"of een andere methode"rechtsherstel schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:28:
Grote kans dat wanneer Raisin bemiddelt er wel een geschikte methode wordt gevonden voor Nederlandse klanten. Dat is immers de rol van een bemiddelaar.
Raisin is onze brug naar Klarna, niet naar de Zweedse centrale bank.Pistachenootje schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:30:
[...]
"of een andere methode"
Grote kans dat wanneer Raisin bemiddelt er wel een geschikte methode wordt gevonden voor Nederlandse klanten. Dat is immers de rol van een bemiddelaar.
Die Centrale bank stuurt de genoemde cheques in geval van het omvallen van Klarna (die doet dan natuurlijk zelf niets meer), maar zal mogelijk een oplossing bieden voor Nederlanders, eventueel in samenwerking met DNB.
Ik verwacht zeker dat Raisin ook in het geval van een partnerbank die omvalt zal bemiddelen waar kan.GroteVoet459 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:57:
[...]
Raisin is onze brug naar Klarna, niet naar de Zweedse centrale bank.
Maar goed, hopelijk hoeven we er nooit achter te komen.
Je bedoelt naar 0,65 denk ik?Gunner schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:48:
LPB rente naar 0,5
De mail zegt:
Flexibel Sparen
De variabele spaarrente voor november 2022 wordt 0,50% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,10% ten opzichte van oktober 2022
Fout van mij! ik was iets te enthousiastMikeyMan schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:31:
[...]
De mail zegt:
Flexibel Sparen
De variabele spaarrente voor november 2022 wordt 0,50% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,10% ten opzichte van oktober 2022
@Pistachenootje Weet je het intussen alPistachenootje schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:21:
Is er ergens waar je kan zien hoeveel referrals je hebt verzonden of hoeveel er van je gebruikt zijn?
of anders je administratie iets beter bijhouden
Nee ik weet het niet.JAN-B schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:02:
[...]
@Pistachenootje Weet je het intussen al![]()
Ik kan in mijn DMs wel gaan tellen hoeveel ik er verzonden heb maar dan weet ik nog niet hoeveel mensen de link echt gebruikt hebben én ook een rekening hebben geopend die voldoet aan de voorwaarden.
Heb jij een rekening geopend bij Renault? Volgens mij kan het dan langer duren omdat het vrij opneembaar is.
Per DM nog om bewijs vragen?Pistachenootje schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:47:
[...]
Nee ik weet het niet.
Ik kan in mijn DMs wel gaan tellen hoeveel ik er verzonden heb maar dan weet ik nog niet hoeveel mensen de link echt gebruikt hebben én ook een rekening hebben geopend die voldoet aan de voorwaarden.
Heb jij een rekening geopend bij Renault? Volgens mij kan het dan langer duren omdat het vrij opneembaar is.
Of zoals in de voorwaarden staat: je kunt voor maximaal 10 contacten de bonus ontvangen. Als ee eerste 10 de uitnodiging niet gebruiken of niet aan de voorwaarden voldoen maar de volgende 10 wel zal d bonus daarop worden toegepast? Dus je kunt net zo goed zo lang uitnodigen sturen totdat je daadwerkelijk 10x uitgekeerd hebt gekregen.
Alleen wellicht minder sociaal naar andere Tweakers die sowieso nog geen 10 uitnodigingen verstuurd hebben.
Ja, heb ik geopend, maar moet wel 6 maanden boven het start saldo blijven.Pistachenootje schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:47:
Niet het start saldo maar die €5000.JAN-B schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:10:
[...]
Ja, heb ik geopend, maar moet wel 6 maanden boven het start saldo blijven.
Dus je kunt rustig eerst €20k er op zetten en er vervolgens €15k vanaf halen. Zolang de laagste stand in die 6 maanden maar boven de €5k is.Om in aanmerking te komen voor de bonus, dient het kernsaldo minimaal € 5000 te bedragen. Het kernsaldo is het laagste saldo op het eerste spaarproduct van de doorverwezen klant in de eerste 6 maanden na opening.
Voor de referral is het makkelijkste natuurlijk gewoon een deposito van 6 maanden van minstens 5.000 euro. Met een rente van 1,7-1,8% is dat sowieso geen heel slecht idee.RobertMe schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:15:
[...]
Niet het start saldo maar die €5000.
[...]
Dus je kunt rustig eerst €20k er op zetten en er vervolgens €15k vanaf halen. Zolang de laagste stand in die 6 maanden maar boven de €5k is.
Even een agenda item maken voor over half jaar en dan kijk je dan in je raisin dashboard hoevaak je 50 eu gekregen hebt ;-)JAN-B schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:02:
[...]
@Pistachenootje Weet je het intussen al![]()
[ Voor 19% gewijzigd door ZieMaar! op 02-11-2022 16:36 ]
Heb gisteren een rekening geopend via t Spaanse filiaal maar de verificatie is tot heden niet gelukt. Verbindingen die niet tot stand komen, uren wachten tot er uberhaupt een operator beschikbaar is. Maar goed wel een Tweaker blijgemaakt met een referral ;-)
Die Tweaker (wibblemoo schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:09:
Heb gisteren een rekening geopend via t Spaanse filiaal maar de verificatie is tot heden niet gelukt. Verbindingen die niet tot stand komen, uren wachten tot er uberhaupt een operator beschikbaar is. Maar goed wel een Tweaker blijgemaakt met een referral ;-)

Ik vind het eigenlijk nog wel een beetje tegenvallen. Ik had een sprong naar minimaal 0,65% verwacht (en op ongeveer 0,75% rente gegokt).Gunner schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:48:
LPB rente naar 0,5
Zelf heb ik nog een deposito lopen van 2 jaar voor 0,4%.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Je kan ook via een cashback site aanmelden, krijg je ook 50+ euro.RobertMe schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:18:
[...]
Die Tweaker () heeft er pas wat aan na opening van de spaarrekening
Zolang je geen deposito van 6 maanden hebt afgesloten / spaarrekening 6 maanden hebt aangehouden krijgt geen van beide de bonus.
En strijkt de cashback site een dikke bonus op i.p.v. een medetweaker...Deezers schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:30:
[...]
Je kan ook via een cashback site aanmelden, krijg je ook 50+ euro.
Zelfs 72 eurotjes bij oa shopbuddiesDeezers schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:30:
[...]
Je kan ook via een cashback site aanmelden, krijg je ook 50+ euro.
Hier in een week tijd al twee keer de video-verificatie succesvol afgerond, maar Raisin blijft aangeven dat ik me moet verifiëren. Gaat niet helemaal lekker daar, vraag me af of ik mijn spaargeld hier wel moet gaan stallen.wibblemoo schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:09:
Op tickets wordt ook niet gereageerd..
Na de verificatie duurt het nog eventjes voordat alles in orde is. De melding dat je je moet verificeren blijft dan staan. Dat is wat onduidelijk. Ik denk dat het bij mij nog zo'n 2-3 duurde voordat het in orde was maar kan we voorstellen dat ze met de huidige drukte wat meer tijd nodig hebben.Jdome schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:47:
[...]
Hier in een week tijd al twee keer de video-verificatie succesvol afgerond, maar Raisin blijft aangeven dat ik me moet verifiëren. Gaat niet helemaal lekker daar, vraag me af of ik mijn spaargeld hier wel moet gaan stallen.
Ik denk dat Raisin het heel erg druk heeft. Van de week stonden ze op nos.nl en kwamen ze zelfs in het 8 uur journaal.
In mijn ervaring duurde het een paar maanden geleden ook een paar werkdagen. Dus geen paniek, geduld wordt beloond. De laatste tijd hebben ze zelfs een banner op de website geplaatst dat het vanwege de drukte wat langer kan duren, dus ik denk niet dat er bij jou iets misgaat. Die melding dat je je nog moet verifiëren staat er gewoon totdat het correct verwerkt is (na een x aantal werkdagen).Jdome schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:47:
[...]
Hier in een week tijd al twee keer de video-verificatie succesvol afgerond, maar Raisin blijft aangeven dat ik me moet verifiëren. Gaat niet helemaal lekker daar, vraag me af of ik mijn spaargeld hier wel moet gaan stallen.
Zijn er hier meer mensen die de 3 maands deposito bij Orange Bank hebben gebruikt? Ik heb 'm inmiddels al een week geleden aangevraagd, maar de aanvraag is door Raisin nog niet eens doorgestuurd. Hebben jullie een beetje dezelfde ervaring? Ik zou verwachten dat dit grotendeels automatisch zou moeten lopen. Een week vind ik dan wel erg lang om het alleen maar door te sturen.
Zit er geen extra controle op? Bij het openen van een spaarrekening bij Renault moest ik toen (nogmaals) een adresbewijs uploaden (ook al hadden ze dat diezelfde week al gedaan omdat ik een nieuwe klant wasjoriannn schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:52:
Zijn er hier meer mensen die de 3 maands deposito bij Orange Bank hebben gebruikt? Ik heb 'm inmiddels al een week geleden aangevraagd, maar de aanvraag is door Raisin nog niet eens doorgestuurd. Hebben jullie een beetje dezelfde ervaring? Ik zou verwachten dat dit grotendeels automatisch zou moeten lopen. Een week vind ik dan wel erg lang om het alleen maar door te sturen.
En gezien ik afgelopen 4 dagen gemiddeld elke dag hier op Tweakers een DM voor referral heb ontvangen, en er hier verschillende posts zijn dat verificatie lang duurt, denk ik dat ze het bij Raisin nogal druk hebben met allemaal die zaken controleren.
Ah ja dat kan het zijn... ik moest inderdaad een extra document uploaden. Misschien dat dat voor wat vertraging zorgt. Zal ik toch nog maar even wat geduld opbrengen.RobertMe schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:00:
[...]
Zit er geen extra controle op? Bij het openen van een spaarrekening bij Renault moest ik toen (nogmaals) een adresbewijs uploaden (ook al hadden ze dat diezelfde week al gedaan omdat ik een nieuwe klant was). Die controle zal dan natuurlijk weer wel door Raisin worden uitgevoerd.
En gezien ik afgelopen 4 dagen gemiddeld elke dag hier op Tweakers een DM voor referral heb ontvangen, en er hier verschillende posts zijn dat verificatie lang duurt, denk ik dat ze het bij Raisin nogal druk hebben met allemaal die zaken controleren.
Dan wacht ik gezellig met je mee! Zelfde vertraging hier, voor Orange.joriannn schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:09:
[...]
Ah ja dat kan het zijn... ik moest inderdaad een extra document uploaden. Misschien dat dat voor wat vertraging zorgt. Zal ik toch nog maar even wat geduld opbrengen.
Renault duurde bij mij indd enkele dagen. Elke actie lijkt minimaal 1 dag in beslag te nemen (ook geld overmaken). Dus even geduld hebben lijkt te lonenNaN schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:12:
[...]
Dan wacht ik gezellig met je mee! Zelfde vertraging hier, voor Orange.
Handig ook dat je nog allerlei meuk moet aanleveren. Gaat een beetje voorbij aan het idee.
Komt omdat Raisin slechts de 'middle man' is en de uitgevende instelling (de bank die jouw deposito opent) de KYC-verplichting heeft.
Zal vast ook aan de meuk liggen. Sowieso hoef je geen ID verificatie meer te doen. Bij Renault dan weer wel (nogmaals) adres verificatie. Van Orange kwam hier vorige week voorbij dat je een (Spaanstalig) formulier voor terugvordering(?) van bronbelasting moet ondertekenen, etc etc.MikeyMan schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:31:
Handig ook dat je nog allerlei meuk moet aanleveren. Gaat een beetje voorbij aan het idee.
Raisin neemt zowel voor de klant als voor de bank redelijk wat werk uit handen. Maar tegelijkertijd zullen bij hen ook veel documenten passeren die gecontroleerd moeten worden. En zeker nu ze heel erg populair zijn / flinke influx hebben zullen ze daar flinke vertraging in oplopen.
Lijkt me dat dat alleen maar meer en meer zal gaan worden met de tijd. Zeker ook voor betaalrekeningen.MikeyMan schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:31:
Ook hier vertraging bij Orange.NaN schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:12:
[...]
Dan wacht ik gezellig met je mee! Zelfde vertraging hier, voor Orange.
Maandag aangevraagd maar zal dan inderdaad nog even moeten wachten.
Wel direct het formulier opgestuurd.
Renault rekening aanvraag loopt hier inmiddels ook al paar daagjes.
Denk dat ze het echt druk hebben momenteel.
Denk dat ze het echt druk hebben momenteel.
Maar das toch waar raisin voor bestaat? Om dit te centraliseren zodat je niet met elke partij apart nog aan de slag hoeft.Elandenmelk schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:55:
[...]
Lijkt me dat dat alleen maar meer en meer zal gaan worden met de tijd. Zeker ook voor betaalrekeningen.
En zo werkt het ook je hoeft je enkel bij Raisin eenmalig te legitimeren en die legitimatie gebruiken ze vervolgens bij de spaarrekeningen/deposities die je daarna aanvraagt.MikeyMan schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:17:
[...]
Maar das toch waar raisin voor bestaat? Om dit te centraliseren zodat je niet met elke partij apart nog aan de slag hoeft.
Een enkele bank kan nog extra eisen hebben ivm het daar geldende belastingstelsel.
Mijn ervaring: het openen van de eerste deposito bij Orange bank (niet zijnde de eerste rekening bij Raisin) duurt wat langer (+- een week), de daarop volgende deposito's bij Orange bank worden véél sneller geopend (1 a 2 dagen).joriannn schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:52:
Raisin heeft vanochtend het bedrag overgemaakt naar Orange en een zelfverklaring woonland opgesteld. Bij de deposito staat nog steeds "in behandeling" maar er lijkt beweging in te zitten.
Bij mij is ie vandaag geopend. Dus ongeveer een week wachten. Hopelijk gaat de volgende sneller:-)
Twee deposito's bij Klarna aangevraagd.
Maandag geld overgeboekt van Renault naar Raisin
Dat was gistermiddag beschikbaar binnen raisin
Een deposito van een half jaar en een deposito van een jaar aangevraagd, zojuist verwerkt.
Dus het kan snel en zonder extra data
Maandag geld overgeboekt van Renault naar Raisin
Dat was gistermiddag beschikbaar binnen raisin
Een deposito van een half jaar en een deposito van een jaar aangevraagd, zojuist verwerkt.
Dus het kan snel en zonder extra data
Apart om te zien dat één bank in diverse markten ook diverse producten biedt. De geldbehoefte lijkt in Engeland veel hoger.
Bijvoorbeeld Renault Bank:
In Nederland via Raisin.nl: vrij opneembaar 0,85%
https://www.raisin.nl/banken/renault-bank/
In Frankrijk zelf: 1.00% brut* (vrij opneembaar)
https://www.renaultbank.fr/home
In Duitsland: 1,05% vrij opneembaar en deposito's vanaf 1,90%
https://www.renault-bank-direkt.de/geldanlage/tagesgeld
https://www.renault-bank-direkt.de/geldanlage/festgeld
In Engeland hele hoge rente:
2,0% Easy Access
RCI Bank – 4.6% for one year
RCI Bank – 4.85% for two years
2,0% Easy Access
[ Voor 25% gewijzigd door GroteVoet459 op 03-11-2022 10:50 ]
Het zou mooi zijn als wij ook van die deposito's gebruik kunnen maken, al dan niet via Raisin en een paar tiendes van een procent lager.GroteVoet459 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:44:
...
In Engeland alleen Deposito's, maar wel hele hoge rente:
Hier inmiddels ook (na een klein weekje) succesvol geverifieerd.
Nu heb ik een spaarrekening bij Renault Bank geopend maar er staat dat ik nu geld over moet boeken. Alleen er staat geen IBAN bij. Duurt dit ook weer een paar dagen?
Boek s.v.p. EUR XXX over op uw Raisin-rekening
Om uw spaarproduct(en) te openen, dient er voldoende saldo op uw Raisin-rekening te staan. Boek het aangegeven bedrag over op uw Raisin-rekening:
Rekeninghouder: (Hier staat mijn naam)
IBAN: (LEEG)
BIC: (Hier staat de BIC code)
Nu heb ik een spaarrekening bij Renault Bank geopend maar er staat dat ik nu geld over moet boeken. Alleen er staat geen IBAN bij. Duurt dit ook weer een paar dagen?
Boek s.v.p. EUR XXX over op uw Raisin-rekening
Om uw spaarproduct(en) te openen, dient er voldoende saldo op uw Raisin-rekening te staan. Boek het aangegeven bedrag over op uw Raisin-rekening:
Rekeninghouder: (Hier staat mijn naam)
IBAN: (LEEG)
BIC: (Hier staat de BIC code)
Bij Raisin stort je geld via je Raisin IBAN.Jdome schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:50:
Hier inmiddels ook (na een klein weekje) succesvol geverifieerd.
Je hebt dan 2 opties om het bij RCI te krijgen:
a) Je boekt het zelf over in de app
b) je geeft bij je overboeking een een speciale PLANxx code in de omgeschijving, dan zet Raisin het direct door.
https://klantenservice.ra...nl/articles/5497538169234
Ze bieden de hoogste rente van alle banken in Nederland dus geen grote reden het verder te verhogen denk ik.GroteVoet459 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:44:
Apart om te zien dat één bank in diverse markten ook diverse producten biedt. De geldbehoefte lijkt in Engeland veel hoger.
2,0% Easy Access
Het geeft je misschien ook een idee hoeveel Raisin zelf verdient aan hun service.
[ Voor 3% gewijzigd door arj1o1 op 03-11-2022 10:59 ]
In Duitsland boodt Raisin dit voorheen ook aan, via Weltsparen, Maar ze zijn daar na de Brexit vanwege alle onduidelijkheden mee gestopt (voor nieuwe klanten/aanvragen).Opxah schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:48:
[...]
Het zou mooi zijn als wij ook van die deposito's gebruik kunnen maken, al dan niet via Raisin en een paar tiendes van een procent lager.
In DE hebben ze sowieso andere partnerbanken beschikbaar, soms ook met betere rentes dan voor NL:
https://www.weltsparen.de/festgeld/
[ Voor 14% gewijzigd door GroteVoet459 op 03-11-2022 11:05 ]
Maar dan sta je wel bloot aan valutarisico's. Als de pond verder daalt tov de euro ben je je rendement kwijt.GroteVoet459 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:44:
2,0% Easy Access
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
@marcelcee Tsjah,als Raisin over de kop gaat is het natuurlijk niet veel anders dan als een bank over de kop gaat. Dus staat het spul daar, zit er ook gewoon een max aan.
Als beide aanvragen een deposito betreffen zal het aangevraagde bedrag van jouw Raisin rekening gepakt worden voor elk van de aanvragen. Je weet zelf wat je aangevraagd en dus gestort zou moeten hebben.marcelcee schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:34:
***members only***
Maar ik ga ervan uit dat je een deposito en een vrij opneembare rekening geopend hebt voor "de rest".
Die "rest" moet je sowieso zelf richting die vrij-opneembare rekening sturen; via de site/app, of met de specifieke PLANxxx code in de omschrijving.
Dat was volgens mij de vraag niet?MikeyMan schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:52:
@marcelcee Tsjah,als Raisin over de kop gaat is het natuurlijk niet veel anders dan als een bank over de kop gaat. Dus staat het spul daar, zit er ook gewoon een max aan.
Klopt, het ging mij puur om de tijd dat er 'teveel' bij Raisin zou staan. En zoals @GroteVoet459 vermoedde wil ik een deposito en spaarrekening openen. Ik heb de aanvraag voor een deposito nu geannuleerd zodat ik eerst tot aan de DGS-grens op de spaarrekening stort en geen risico bij Raisin zelf loop. Daarna de riedel opnieuw voor de depositorekening, met wellicht nog een kleine rentestijgingRobertMe schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:33:
[...]
Dat was volgens mij de vraag niet?Maar Raisin is gewoon een bank met een Duitse licentie die ook onder het Duitse DGS valt. Waarbij dat van DGS natuurlijk weer los staat van wat je bij de achterliggende banken hebt staan. (Dus 100k bij Raisin, 100K bij Renault en 100K bij Orange kan zonder problemen allemaal gedekt onder het DGS).
Het geld staat hoogstens een paar dagen bij Raisin zelf. Zodra er een actieve aanvraag is gat het direct door zodra het er is - binnen een paar uur max. Met de huidige groei die ze door maken door de gratis reclame die de MSM in NL voor ze maken zie ik ze niet zo gauw omvallen.marcelcee schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:46:
[...]
Klopt, het ging mij puur om de tijd dat er 'teveel' bij Raisin zou staan.
Maar minder risico is altijd beter (tenzij je wilt gokken)
Voor de liefhebbers: de Klarna spaarrekening gaat morgen naar 0,95%
Was 0,45%? Dat is nogal een verhoging.rechtsherstel schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:59:
Voor de liefhebbers: de Klarna spaarrekening gaat morgen naar 0,95%
Hopelijk volgt Renault
Zo dan. Die knalt even over Renault heen. Dan moet ik maar weer gaan schuiven ;-)
Ik denk dat we spoedig een reactie gaan zien van Renault.
De vraag is of schuiven meteen zin heeft.joriannn schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:41:
Zo dan. Die knalt even over Renault heen. Dan moet ik maar weer gaan schuiven ;-)
Even een kleine rekensom. Stel ik schuif het geld vanuit Renault naar een nog aan te vragen Klarna rekening. Met de huidige vertragingen kan dat (uit de lucht gegrepen) misschien een week duren: het terugboeken vanuit Renault duurt een paar dagen, daarna wordt Klarna aangevraagd door Raisin, dat duurt een paar dagen, er zit misschien nog een weekend tussen, etc ...
Je loopt dan een week (=1/52e) aan Renault rente mis. De Renault rente is 0,85%. Met een Klarna rente die 0,1%punt hoger ligt dan Renault, moet je dan je geld minstens 8,5 weken laten liggen voordat je het verlies van de misgelopen week hebt gecompenseerd.
Ik wacht daarom nog even af, binnen 8,5 week kan het allang weer gebeurd zijn dat Renault de rente heeft verhoogd of dat er nog een andere partij zich heeft aangediend. En ik hoor natuurlijk graag hoe snel het omboeken bij anderen is gegaan. Als het echt veel sneller gaat dan ik hier aanneem is de terugverdientijd alweer korter
@THWIT heb letterlijk vandaag gepost hoe snel het precies ging.
Waarvoor letterlijk dankMikeyMan schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:47:
@THWIT heb letterlijk vandaag gepost hoe snel het precies ging.
Dit topic is gesloten.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling