Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.215.287 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joriannn
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 26-03 07:17
THWIT schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:44:
[...]

De vraag is of schuiven meteen zin heeft.

Even een kleine rekensom. Stel ik schuif het geld vanuit Renault naar een nog aan te vragen Klarna rekening. Met de huidige vertragingen kan dat (uit de lucht gegrepen) misschien een week duren: het terugboeken vanuit Renault duurt een paar dagen, daarna wordt Klarna aangevraagd door Raisin, dat duurt een paar dagen, er zit misschien nog een weekend tussen, etc ...

Je loopt dan een week (=1/52e) aan Renault rente mis. De Renault rente is 0,85%. Met een Klarna rente die 0,1%punt hoger ligt dan Renault, moet je dan je geld minstens 8,5 weken laten liggen voordat je het verlies van de misgelopen week hebt gecompenseerd.
Ik wacht daarom nog even af, binnen 8,5 week kan het allang weer gebeurd zijn dat Renault de rente heeft verhoogd of dat er nog een andere partij zich heeft aangediend. En ik hoor natuurlijk graag hoe snel het omboeken bij anderen is gegaan. Als het echt veel sneller gaat dan ik hier aanneem is de terugverdientijd alweer korter :)
Daarom start ik met 1 euro. De start is vaak het probleem. Kan ik daarna de rest schuiven, dat gaat wel met een dag of 2.

Maar ik zie m nog steeds om 0,45% staan. Dus voorlopig schuif ik helemaal niks :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 08:49
Deposito BlueOrange +1% op 2 en 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:08

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wanneer komt LPB met een verhoging vd deposito? Ik zou het bijna overzetten naar Nibc?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:24
joriannn schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 07:22:
[...]

Daarom start ik met 1 euro. De start is vaak het probleem. Kan ik daarna de rest schuiven, dat gaat wel met een dag of 2.

Maar ik zie m nog steeds om 0,45% staan. Dus voorlopig schuif ik helemaal niks :D
Staat nu wel op 0,95% op de Raisin website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:25
arj1o1 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:36:
[...]
Staat nu wel op 0,95% op de Raisin website
Vergeet niet dat het Zweedse DGS uitbetaald in een ouderwetse cheque, met de waarde in Kronen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:10
GroteVoet459 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:38:
[...]

Vergeet niet dat het Zweedse DGS uitbetaald in een ouderwetse cheque, met de waarde in Kronen ...
In hoeverre zou Raisin daarbij kunnen uithelpen? Zouden zij die cheque kunnen inwisselen en/of Kronen wisselen voor Euros?

Note: zelf niet geïnteresseerd in Klarna. Maar ook dit zou natuurlijk een dingetje kunnen zijn dat Raisin opvangt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:29
GroteVoet459 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:38:
[...]

Uit de voorwaarden: "Uitbetaling vindt plaats door middel van een cheque of een andere methode zoals in de toekomst door de Riksgälden kan worden bepaald."

Ik ga er zelf vanuit dat ze in Zweden inmiddels ook wel inzien dat we niet meer in 1980 leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
RobertMe schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:05:
[...]
In hoeverre zou Raisin daarbij kunnen uithelpen? Zouden zij die cheque kunnen inwisselen en/of Kronen wisselen voor Euros?
Zoals al eerder gezegd: Raisin zit er helemaal niet bij als Klarna over de kop gaat.
Dan gaat het direct tussen de Zweedse centrale bank en de klanten van Klarna.

Uiteraard kun je hopen op "slimme acties" of "medewerking", maar reken er niet bij voorbaat op.
Raisin, DNB en de genoemde "andere methode...in de toekomst" zijn vooralsnog allemaal fantasie ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:54:
[...]

Zoals al eerder gezegd: Raisin zit er helemaal niet bij als Klarna over de kop gaat.
Dan gaat het direct tussen de Zweedse centrale bank en de klanten van Klarna.

Uiteraard kun je hopen op "slimme acties" of "medewerking", maar reken er niet bij voorbaat op.
Raisin, DNB en de genoemde "andere methode...in de toekomst" zijn vooralsnog allemaal fantasie ...
Psst, toon ;)
Ik stel een vraag met meermaals een vraagteken. Ik zeg nergens dat het zo is. Ik vraag het mij alleen af. En aangezien ik geen klant ben van Klarna ga ik ook niet alle documenten lezen van Raisin & Klarna in hoeverre daar wellicht iets in staat dat over hoe ze dat afhandelen. Want wellicht staat daarin wel zwart op wit iets dat Raisin dat regelt. En ja, dan kan het DGS wel die cheque aan jou direct geven omdat jij klant van Klarna was. Maar als je die cheque kostenloos bij Raisin kunt inwisselen is het naar mijn idee ook geregeld. En is het nog steeds dat het DGS met jou "zaken doet". Maar kun je dus wel die cheque via Raisin inwisselen.
Nogmaals: ik zeg niet dat dat zo is. Maar het zou wel zo afgehandeld kunnen worden zonder allemaal gekke afwijkingen op het DGS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Niemand die het weet hoe het precies afgehandeld gaat worden in het geval een Zweedse bank omvalt. Gelukkig hebben we niet te maken met een bananenrepubliek, dus grote kans dat we er zonder kleerscheuren vanaf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
RobertMe schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:05:
[...]
...
En aangezien ik geen klant ben van Klarna ga ik ook niet alle documenten lezen van Raisin & Klarna in hoeverre daar wellicht iets in staat dat over hoe ze dat afhandelen. Want wellicht staat daarin wel zwart op wit iets dat Raisin dat regelt.
Ben daar wel klant (nam de gok, beperkt risico voor mij) en in de documenten staat zwart op wit:
  1. Vragen over je rekening mogen via Raisin
  2. Vragen over DSG moeten rechtstreeks naar Zweedse Generale Thesaurie (Sw. Riksgälden), SE-103 74 Stockholm, Zweden, telefoonnummer +46 8 613 52 00, e-mail: ig@riksgalden.se, website: www.insattningsgarantin.se
Persoonlijk heb ik familie in België waar de cheque nog wel geaccepteerd wordt.
Dus kijk even of je dergelijke "veilige" contacten hebt in BE, DE of FR die je zou kunnen gebruken

[ Voor 10% gewijzigd door GroteVoet459 op 04-11-2022 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 21:53
Misschien niet zo interessant nu aangezien de concurrentie een hogere rente heeft, maar:

Lloyds Bank gaat per 8 november van 0,40% naar 0,50%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:32
Ik woon in Zweden, ik kan wel wat dingen voor jullie uitzoeken als dat gewenst is.

Ik zit zelf onder andere bij Lunar, Deense bank met 1.75% rente wat ze naar rato per maand uitkeren. Nadeel hier is wel dat je boven de omgerekend 10 euro aan rente al capitals gains tax moet betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 22:55
Pistachenootje schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:39:
[...]

Uit de voorwaarden: "Uitbetaling vindt plaats door middel van een cheque of een andere methode zoals in de toekomst door de Riksgälden kan worden bepaald."

Ik ga er zelf vanuit dat ze in Zweden inmiddels ook wel inzien dat we niet meer in 1980 leven.
In Zweden leven ze ook in het nu, die krijgen het gewoon overgemaakt. Alleen buitenlanders krijgen een cheque .
The compensation is paid out by a transfer to an account or you can receive a payment advice. If you live abroad, you will receive a cheque instead.
https://www.riksgalden.se.../payment-of-compensation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Pistachenootje schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:20:
Niemand die het weet hoe het precies afgehandeld gaat worden in het geval een Zweedse bank omvalt. Gelukkig hebben we niet te maken met een bananenrepubliek, dus grote kans dat we er zonder kleerscheuren vanaf komen.
Icesave >:)

was ook geen bananenrepubliek en uiteindelijk hebben we ons geld wel teruggekregen maar toch

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:29
Linkje met icesave / ijsland: het probleem was toen dacht ik niet alleen dat er een bank in de problemen kwam, maar ook dat het (kleine) land waar die gevestigd was te weinig geld had om de spaarders te compenseren.

Je ziet op raisin een aantal banken vanuit Estland. Nu is Estland ook niet het grootste land en ik kan me voorstellen dat als er een bank failliet gaat dat dat voor de Estlandse overheid toch ook lastig kan zijn om al die buitenlandse spaarders terug te betalen.
Of is dat tegenwoordig anders/beter geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
helloitsme schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 08:40:
Linkje met icesave / ijsland: het probleem was toen dacht ik niet alleen dat er een bank in de problemen kwam, maar ook dat het (kleine) land waar die gevestigd was te weinig geld had om de spaarders te compenseren.

Je ziet op raisin een aantal banken vanuit Estland. Nu is Estland ook niet het grootste land en ik kan me voorstellen dat als er een bank failliet gaat dat dat voor de Estlandse overheid toch ook lastig kan zijn om al die buitenlandse spaarders terug te betalen.
Of is dat tegenwoordig anders/beter geregeld?
Bij het DGS moeten alle "aangesloten" banken geld vantevoren inleggen. Die pot geld hoort dus nu al te bestaan en hoeft dan "maar" uitgekeerd te worden als het DGS in werking wordt gesteld.
Echter bevat die pot wel maar een "deel". Als dus een grote bank / met veel spaargeld omvalt kan het dus best zijn dat die pot te klein is. In dat geval zullen de overgebleven banken / overheid / ... wel weer moeten bijspringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Zwelgje schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 06:53:
[...]
Icesave ... geen bananenrepubliek en uiteindelijk hebben we ons geld wel teruggekregen...
Precies. En toen was er nog geen Europees DGS en het IJslandse DGS dekte maar tot 20k. Toch kregen Nederlandse particulieren tot 100k terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:05
-

[ Voor 100% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
DarkSEDA schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:31:
[...]
In Zweden leven ze ook in het nu, die krijgen het gewoon overgemaakt. Alleen buitenlanders krijgen een cheque.
Ja dat zijn de huidige regels. Dat was duidelijk. Maar zoals in de voorwaarden van Raisin wordt gemeld: "of een andere methode zoals in de toekomst kan worden bepaald." De vraag is of de Zweedse instantie op dat moment in de toekomst duizenden buitenlanders gaat opzadelen met een ouderwetse cheque die ze niet (of moeilijk) kunnen verzilveren. Ik denk zelf van niet. Maar goed, hopelijk komen we er nooit achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:29
RobertMe schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 08:46:
[...]

Bij het DGS moeten alle "aangesloten" banken geld vantevoren inleggen. Die pot geld hoort dus nu al te bestaan en hoeft dan "maar" uitgekeerd te worden als het DGS in werking wordt gesteld.
Echter bevat die pot wel maar een "deel". Als dus een grote bank / met veel spaargeld omvalt kan het dus best zijn dat die pot te klein is. In dat geval zullen de overgebleven banken / overheid / ... wel weer moeten bijspringen.
Mijn opmerking/vraag was juist gericht op jouw laatste zin: gezien de zeer beperkte economische omvang van Estland kan de overheid dat toch ook niet betalen? (Net als IJsland in het verleden).
En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RobertMe schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 08:46:
[...]

De DNB legt inderdaad uit dat ze eerst nog een extra bijdrage bij de (overgebleven) banken heffen.
Wanneer het depositogarantiestelsel moet overgaan tot een uitkering, maar de beschikbare middelen binnen het fonds ontoereikend zijn om de vergoedingen te financieren, worden buitengewone bijdragen geheven.
En als dat niet genoeg is kan eerst nog bij een 'bankenconsortium' (zal dan wel buitenlandse banken zijn) een krediet worden gevraagd; pas als zelfs dat niet genoeg is kan een lening bij de staat worden gevraagd.

Het lastige is natuurlijk wel dat het een landelijke wet is op basis van een Europese richtlijn, dus er zullen vast verschillen zijn in hoe DGS werkt per land. En dan vooral wat er gebeurt als de initiële pot op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Zijn er hier mensen die een deposito hebben lopen bij YapiKredi? De voordelen die ik zie (voor een 1 jaar deposito):
- Nederlandse DGS
- Direct contact met de bank
- Vrij opneembaar bij aankoop huis*
- Rente redelijk concurerend (2,1 bij YapiKredi / 2.5 bij Banca Progretto (Raisin) waarbij de tweede niet vrij opneembaar is.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

*waar ik eerst versneld aan het aflossen was, is het gezien de rente die ik betaal (1,75%) interessanter dat geld op een deposito te zetten. Vrij opneembaar omdat we verwachten binnen 0 - 5 jaar te verhuizen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
CurlyMo schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:47:
Zijn er hier mensen die een deposito hebben lopen bij YapiKredi? De voordelen die ik zie:
- Nederlandse DGS
- Rente redelijk concurerend (2,1 bij YapiKredi / 2.5 bij Banca Progretto (Raisin) waarbij de tweede niet vrij opneembaar is.

*waar ik eerst versneld aan het aflossen was, is het gezien de rente die ik betaal (1,75%) interessanter dat geld op een deposito te zetten. Vrij opneembaar omdat we verwachten binnen 0 - 5 jaar te verhuizen.
Ja wij hebben al jaren deposito's bij YK lopen.

Telefonisch altijd goed te bereiken. Het enige nadeel is dat je alles mbt je rekeningen en deposito's wel online kunt inzien maar dat je een overboeking naar je tegenrekening via de mail of telefoon moet doen. Ook de jaarlijkse rentebetalingen zijn altijd netjes optijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:57
CurlyMo schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:47:
Zijn er hier mensen die een deposito hebben lopen bij YapiKredi? De voordelen die ik zie (voor een 1 jaar deposito):
- Nederlandse DGS

Vrij opneembaar bij de aankoop van een huis geldt voor alle deposito's die onder een Nederlandse bankvergunning vallen. Ook bijv. de grootbanken, Anadolubank, Garanti BBVA hebben dit. Lijkt mij dus een wettelijke verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Elandenmelk schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:15:
[...]

Vrij opneembaar bij de aankoop van een huis geldt voor alle deposito's die onder een Nederlandse bankvergunning vallen. Ook bijv. de grootbanken, Anadolubank, Garanti BBVA hebben dit. Lijkt mij dus een wettelijke verplichting.
Bigbank noemt het niet expliciet, YapiKredi wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
CurlyMo schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:22:
[...]

Bigbank noemt het niet expliciet, YapiKredi wel.
Bigbank werkt dan ook met een Estse vergunning, niet een Nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Elandenmelk schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:27:
[...]

Bigbank werkt dan ook met een Estse vergunning, niet een Nederlandse.
Omdat ze niet onder de Nederlandse DGS vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Elandenmelk schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:15:
[...]

Ik heb dit eerlijk gezegd nog nergens gezien? LeasePlan Bank en NIBC maken hier ook geen vermelding van in de voorwaarden. Om die reden heb ik 2 jaar terug een deposito bij CreditEurope Bank geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 18:24
CurlyMo schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:36:
Omdat ze niet onder de Nederlandse DGS vallen?
Ze vallen niet onder het Nederlandse DGS omdat ze geen Nederlandse vergunning hebben, niet andersom. Per definitie vallen alleen Nederlandse banken onder het Nederlandse stelsel, de rest onder hun eigen nationale stelsel (stelsels die binnen Europa qua regelgeving dan wel weer geharmoniseerd zijn zodat ze minstens 100K moeten dekken en binnen maximaal 20 dagen uit moeten keren). Yapi Kredi is van origine Turks, maar heeft een Nederlandse dochteronderneming waar je als Nederlander zaken mee doet.

Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
MneoreJ schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:55:
[...]

Ze vallen niet onder het Nederlandse DGS omdat ze geen Nederlandse vergunning hebben, niet andersom. Per definitie vallen alleen Nederlandse banken onder het Nederlandse stelsel, de rest onder hun eigen nationale stelsel (stelsels die binnen Europa qua regelgeving dan wel weer geharmoniseerd zijn zodat ze minstens 100K moeten dekken en binnen maximaal 20 dagen uit moeten keren). Yapi Kredi is van origine Turks, maar heeft een Nederlandse dochteronderneming waar je als Nederlander zaken mee doet.
Ik snap hem. Toch is de NL DGS wel een indicatie van het hebben van een NL bankvergunning. En dus ook de voorwaarde dat je je deposito kan openbreken bij de aankoop van een huis.

Als je dus via Raisin kijkt naar de verschillende opties, dan hebben de meeste dat voordeel niet, omdat ze in het buitenland hun licentie hebben. Dat was de reden dat ik bij Yapi Kredi uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
RobertMe schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:54:
[...]

Ik heb dit eerlijk gezegd nog nergens gezien? LeasePlan Bank en NIBC maken hier ook geen vermelding van in de voorwaarden. Om die reden heb ik 2 jaar terug een deposito bij CreditEurope Bank geopend.
I stand corrected, kan het bij DHB, Anadolu, ING en ABN AMRO ook niet terugvinden in de voorwaarden. Bij Rabobank & Volksbank wel (niet alleen aankoop of bouw, maar ook verduurzaming van woning).

Wel is bij alle Nederlandse aanbieders het altijd mogelijk een deposito voortijdig kosteloos op te nemen in geval van werkloosheid, arbeidsongeschiktheid en schuldsanering. Sommigen voegen hier ook scheiding en/of huwelijk aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
CurlyMo schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:08:
[...]

Ik snap hem. Toch is de NL DGS wel een indicatie van het hebben van een NL bankvergunning. En dus ook de voorwaarde dat je je deposito kan openbreken bij de aankoop van een huis.

Als je dus via Raisin kijkt naar de verschillende opties, dan hebben de meeste dat voordeel niet, omdat ze in het buitenland hun licentie hebben. Dat was de reden dat ik bij Yapi Kredi uitkwam.
Er staan er wel een paar op Raisin waarbij dit ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Elandenmelk schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:23:
[...]

Er staan er wel een paar op Raisin waarbij dit ook mogelijk is.
Waarbij de rente tarieven natuurlijk ook een beetje concurrerend moet zijn. Met die toevoeging zag ik er geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Younited via Raisin heeft de rente weer verhoogd.
3.15% 5 jaar vast.
3.10% 4 jaar vast.
3.05% 3 jaar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriannn
CurlyMo schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:53:
[...]

Waarbij de rente tarieven natuurlijk ook een beetje concurrerend moet zijn. Met die toevoeging zag ik er geen.
Privatbanka geeft toch vrij goede tarieven? Wel vanaf 2 jaar, maar toch ruim boven de 2%. En 3% op 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
joriannn schreef op maandag 7 november 2022 @ 18:54:
[...]

Privatbanka geeft toch vrij goede tarieven? Wel vanaf 2 jaar, maar toch ruim boven de 2%. En 3% op 4 jaar.
Voor 1 jaar zijn ze ruim lager dan YapiKredi en Younited heeft niet dezelfde gunstige voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
CurlyMo schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:47:
[...]

Voor 1 jaar zijn ze ruim lager dan YapiKredi en Younited heeft niet dezelfde gunstige voorwaarden.
Bij CKV kun je voortijdig opzeggen. 1.9% op 1 jaar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Pistachenootje schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:17:
[...]

Bij CKV kun je voortijdig opzeggen. 1.9% op 1 jaar vast.
YK doet 2,1% voor 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Maar daar mag je toch niet voortijdig opzeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Pistachenootje schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:22:
[...]

Maar daar mag je toch niet voortijdig opzeggen?
Voor de voor mij relevante redenen wel.
Tussentijdse opname/voortijdige beëindiging alleen mogelijk bij aankoop woning, overlijden, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en huwelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:05
Elandenmelk schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:20:
[...]

I stand corrected, kan het bij DHB, Anadolu, ING en ABN AMRO ook niet terugvinden in de voorwaarden. Bij Rabobank & Volksbank wel (niet alleen aankoop of bouw, maar ook verduurzaming van woning).

Wel is bij alle Nederlandse aanbieders het altijd mogelijk een deposito voortijdig kosteloos op te nemen in geval van werkloosheid, arbeidsongeschiktheid en schuldsanering. Sommigen voegen hier ook scheiding en/of huwelijk aan toe.
Je moet echt altijd even goed de voorwaarden bekijken, want het verschilt gewoon per bank, is niet wettelijk.
Wij hebben (al meer dan tien jaar geleden inmiddels) bewust deposito's afgesloten op 10 jaar, waarbij we zeker wisten dat we konden open breken als we een huis gingen kopen.

Ging probleemloos, (toen) oa bij ING en CE, al na 3 jaar open gebroken, toch 3 jaar de hogere rente genoten.

Soms mag je ook gratis openbreken bij werkloosheid bijvoorbeeld, of bij overlijden (e/o rekening). Altijd checken dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-06 22:04
Ik vind het registratie-proces bij Raisin toch wel een beetje tegenvallen.
Op vrijdag 28 oktober heb ik een account aangemaakt. De volgende dag een adresbewijs geupload en de identificatie via video gedaan. Vorige week gebeurde er verder niets, in de app stond bij beide acties "in behandeling". Prima, ik snap dat het nu wat langer duurt dan normaal.

Maar sinds gisteren staat er alleen nog bij het adresbewijs dat deze in behandeling is. Het lijkt erop dat ik de video-identificatie nogmaals moet doen. Geen mail, niets te vinden in de app of via de web-pagina, de eerste video-identificatie is simpelweg foetsie. Dit geeft nou niet echt het vertrouwen dat ik graag zou zien van een partij waar je je spaarcentjes aan wilt toevertrouwen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 00:51
DarkSEDA schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:31:
[...]
In Zweden leven ze ook in het nu, die krijgen het gewoon overgemaakt. Alleen buitenlanders krijgen een cheque .
[...]
https://www.riksgalden.se.../payment-of-compensation/
Ik heb contact met ze opgenomen. Ze zijn bekend met de Nederlandse situatie en houden er rekening mee in het geval van een faillissement. Waarschijnlijk gewoon een overboeking via SWIFT dus.
Thank you for your e-mail. If the deposit insurance scheme is activated, the Debt Office will contact you to ensure that you receive your compensation. The Debt Office are aware that cheque is not an applicable payment method in the Netherlands. Therefore, if the deposit insurance scheme is activated, the Debt Office will decide on a payment method for citizens in Netherlands so that you receive your compensation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Out.of.Control schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:02:
Veel mensen hier hebben een wat mindere ervaring gehad met het registratie proces. Dit is inderdaad een nadeel van Raisin. Ik geloof dat ze het erg druk hebben de laatste tijd, ook omdat ze op nos.nl en het journaal kwamen. Voor de rest werkt het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:47
Ik had de 29e mij aangemeld, identificatie net voltooid.Nu nog wachten op adresbewijs.Er gebeurt dus wel iets ook al gaat het niet echt rap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACDIT
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Het openen van een Orange deposito via Raisin heeft hier 1,5 week / 8 werkdagen geduurd. Dag na het aanvragen van mijn account gelijk kunnen identificeren en adresgegevens kunnen uploaden. Vervolgens na 5 werkdagen het document voor de Spaanse bronbelasting verstuurd. Gisteren het geld overgemaakt en zojuist de bevestiging gekregen dat mijn rekening geopend is.

Na het afronden van een stap in het proces, zoals identificeren, lijkt het inderdaad alsof er niets doorgekomen is. Echter blijkt dit wel zo te zijn en krijg je vanzelf mails wanneer je verdere stappen moet volgen. Naar mijn ervaring is het proces soepel en redelijk snel verlopen, maar natuurlijk n=1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:41
Openbank gaat naar 0,75% rente (vrij opneembaar). Ze proberen te voorkomen dat veel mensen naar Raisin overstappen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feddesman
Deezers schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:41:
Openbank gaat naar 0,75% rente (vrij opneembaar). Ze proberen te voorkomen dat veel mensen naar Raisin overstappen :)
De welkomst actie bij open bank is ook niet verkeerd, eerste 6 maanden 2% rente vrij opneembaar tot 10.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
Deezers schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:41:
Ze kunnen dan beter op z’n minst hetzelfde bieden als Raisin/Renault. Voordeel van Raisin is dat je vrij makkelijk kunt overstappen naar verschillende aanbieders nadat je eenmaal geregisteerd bent/het identificatieproces hebt doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
feddesman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:33:
[...]

De welkomst actie bij open bank is ook niet verkeerd, eerste 6 maanden 2% rente vrij opneembaar tot 10.000
Waar zie jij deze actie? Ik zie alleen een stortingsbonus op de actiepagina

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pbure97
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 17:30
arj1o1 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:33:
[...]

Ze kunnen dan beter op z’n minst hetzelfde bieden als Raisin/Renault. Voordeel van Raisin is dat je vrij makkelijk kunt overstappen naar verschillende aanbieders nadat je eenmaal geregisteerd bent/het identificatieproces hebt doorlopen.
Ik denk niet dat dat nodig is.

Openbank biedt een stuk meer dan Raisin zoals een gratis betaalrekening met mobiel betalen, verschillende passen, creditcards. Openbank is een alternatief voor het gehele bankpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
arj1o1 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:33:
Maar Openbank heeft dan weer een gratis betaalrekening met pas, mogelijkheid tot beleggen etc. Dingen die Raisin niet heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feddesman
Mediacj schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:35:
[...]

Waar zie jij deze actie? Ik zie alleen een stortingsbonus op de actiepagina
Welkomst rekening https://www.openbank.nl/spaarrekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Bij het aanmelden bij YapiKredi wordt mij gevraagd een kopie identiteitsbewijs te mailen of mee te sturen per post. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik weet dat banken mogen beschikking over een kopie identiteitsbewijs, maar wat is nu het veiligst? Per post of per mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
CurlyMo schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:45:
Bij het aanmelden bij YapiKredi wordt mij gevraagd een kopie identiteitsbewijs te mailen of mee te sturen per post. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik weet dat banken mogen beschikking over een kopie identiteitsbewijs, maar wat is nu het veiligst? Per post of per mail?
Denk dat het beide niet echt veilig is.

Wat ik altijd doe en jij waarschijnlijk ook is de app van de overheid gebruiken waardoor je een tekst op je kopie kunt zetten wat het doel is en de datum en voor wie.

[ Voor 9% gewijzigd door Mediacj op 09-11-2022 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Mediacj schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:57:
[...]

Denk dat het beide niet echt veilig is.

Wat ik altijd doe en jij waarschijnlijk ook is de app van de overheid gebruiken waardoor je een tekst op je kopie kunt zetten wat het doel is en de datum en voor wie.
Anders gewoon een tripje naar Amsterdam om hem ter plekke te laten kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
CurlyMo schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:58:
[...]

Ja kun je doen maar dan hebben ze een kopie zonder dat er opstaat waar die kopie voor bedoelt is etc.

Of je neemt je eigen bewerkte kopie mee :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mediacj op 09-11-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Mediacj schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:59:
[...]

Ja kun je doen maar dan hebben ze een kopie zonder dat er opstaat waar die kopie voor bedoelt is etc.
De afweging waar ik meer vertrouwen in heb. De bank of het transport richting de bank. Waarbij een negatief antwoord op het eerste al de vraag zou oproepen waarom je er sowieso dan zaken mee zou willen doen.

Nu host ik mijn eigen email, dus weet ik zeker dat aan mijn kant niks aan de strijkstok blijft hangen, anders dan wellicht bij gratis email providers. Aan hun kant komt de boel sowieso in hun digitale systeem te staan of ik nu langsga, mail of per post mijn kopie verstuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:55

de Peer

under peer review

CurlyMo schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:58:
[...]

Ben je gelijk al je rente van de komende jaren kwijt aan reiskosten :+
dan kun je beter niet naar ze overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 22:20
Out.of.Control schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:02:
Op vrijdag 28 oktober heb ik een account aangemaakt. De volgende dag een adresbewijs geupload en de identificatie via video gedaan. Vorige week gebeurde er verder niets, in de app stond bij beide acties "in behandeling". Prima, ik snap dat het nu wat langer duurt dan normaal.

Maar sinds gisteren staat er alleen nog bij het adresbewijs dat deze in behandeling is. Het lijkt erop dat ik de video-identificatie nogmaals moet doen. Geen mail, niets te vinden in de app of via de web-pagina, de eerste video-identificatie is simpelweg foetsie. Dit geeft nou niet echt het vertrouwen dat ik graag zou zien van een partij waar je je spaarcentjes aan wilt toevertrouwen...
Ik heb exact dezelfde ervaring. Hier ook opeens de video-identificatie foetsie zonder enig bericht en het adresbewijs staat al 9 dagen ter controle. Heb ze een mail gestuurd, maar verwacht er weinig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:43
Same here. Ik wacht het nog even af maar ga niet nogmaals het ID process doorlopen. Dan kies ik wel een andere bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:36
Mij is Raisin ook niet goed bevallen. 3 weken geleden een account geopend maar ben tegen te veel dingen aangelopen om hier met een gerust hart mijn spaargeld te stallen.

Ik ga nu voor OpenBank.

[ Voor 4% gewijzigd door Jdome op 09-11-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
Janie schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:51:
[...]

Ik heb exact dezelfde ervaring. Hier ook opeens de video-identificatie foetsie zonder enig bericht en het adresbewijs staat al 9 dagen ter controle. Heb ze een mail gestuurd, maar verwacht er weinig van.
Hier ook soortgelijke ervaring.

Maandag 31 oktober de video call gehad en adresbewijs geüpload.

Vandaag de eerste mail van Raisin met de tekst voltooi uw ientificatie, ruim een week geleden dus al uitgevoerd.. Terwijl het blokje met 'video identificatie in behandeling' weg is en alleen adresbewijs nog in behandeling is. Voortgang staat al die tijd, onveranderd, op 75%. Kan de video identificatie nog altijd opnieuw uitvoeren. Heel onsamenhangende registratieproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
Jdome schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:08:
Mij is Raisin ook niet goed bevallen. 3 weken geleden een account geopend maar ben tegen te veel dingen aangelopen om hier met een gerust hart mijn spaargeld te stallen.

Ik ga nu voor OpenBank.
Waarom niet Bigbank?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joriannn
Registratie is inderdaad waardeloos, maar als je daar eenmaal doorheen bent werkt het heel makkelijk. Nu ben ik er wel tevreden mee. Je kan heel snel en makkelijk reageren op renteverhogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Hier er ook niet heel tevreden mee , ik sta na 10 werkdagen eindelijk op 90% nu ook maar opnieuw adresbewijs verstuurd.

Vandaag Openbank geopend en heb al een rekeningnummer incl 2% rente welkomst rekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jdome
Omdat Openbank een actie heeft, dan krijg je tot 10.000 euro, de eerste 6 maanden 2% rente. En daarboven 0.75%.
Daarnaast heb ik naast mijn primaire rekening bij Rabobank nog een tweede "boodschappenrekening" bij ING. Deze kan ik dan ook opzeggen omdat Openbank tevens een (gratis) betaalrekening + bankpas aanbiedt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jdome op 09-11-2022 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-06 22:19
Jdome schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:30:
[...]

Omdat Openbank een actie heeft, dan krijg je tot 10.000 euro, de eerste 6 maanden 2% rente.
Geldt alleen voor nieuwe klanten.
Heb je al een betaalrekening (langer dan 3mnd) dan gaat de 2%-vlieger niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
Reintje schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:42:
[...]

Geldt alleen voor nieuwe klanten.
Heb je al een betaalrekening (langer dan 3mnd) dan gaat de 2%-vlieger niet op.
Klopt helemaal! Ik was gelukkig nog geen klant daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-06 23:17
Openbank is max 10k voor de actie.

Advanzia: 1.60% voor drie maanden, daarna (thans) 0.80%. Bieden al tien jaar rente aan de bovenkant voor vrij opneembaar. Geen rente bij saldo onder 5k.

https://www.advanziakonto.com/Home_EN

[ Voor 18% gewijzigd door Frankenstein op 09-11-2022 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:06
Jdome schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:30:
[...]

Omdat Openbank een actie heeft, dan krijg je tot 10.000 euro, de eerste 6 maanden 2% rente. En daarboven 0.75%.
Daarnaast heb ik naast mijn primaire rekening bij Rabobank nog een tweede "boodschappenrekening" bij ING. Deze kan ik dan ook opzeggen omdat Openbank tevens een (gratis) betaalrekening + bankpas aanbiedt :)
Een ING (spaar)rekening is alleen dan wel weer interessant voor hun (rente)punten systeem ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Frankenstein schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:03:
Advanzia: 1.60% voor drie maanden, daarna (thans) 0.80%. Bieden al tien jaar rente aan de bovenkant voor vrij opneembaar. Geen rente bij saldo onder 5k.

Dat is een leuke actie, zeker voor die eerste 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
Janie schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:51:
[...]

Vandaag zag ik dat de video identificatie er toch doorheen is, zonder dat ik iets gedaan heb. Voortgang staat nu op 90%. Merkwaardig, zullen we maar zeggen. De upload van het adres was nu echter verdwenen.
Die heb ik maar opnieuw gedaan, hopelijk gaat het nu goed. Anders maar een kip offeren ofzo.

• Elandenmelk
Frankenstein schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:03:
Openbank is max 10k voor de actie.

Die website uit 1995 wekt weinig vertrouwen. Maar goed, valt in principe wel onder het Luxemburgse DGS.

[ Voor 6% gewijzigd door Elandenmelk op 10-11-2022 09:13 ]

• feddesman
Elandenmelk schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:12:
[...]

Die website uit 1995 wekt weinig vertrouwen.
Zo dacht ik er ook over, Openbank heeft tenminste een goed app en alles in het Nederlands.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Het is wel een hele goede deal. 1.6% over 3 maanden. Zelfs op een 3 maanden deposito van Orange krijg je maar 1.2%. En Luxemburg is voor zover ik weet een prima land zonder geld problemen.

Een gedateerd website design gaat mij niet tegenhouden. Anders had ik ook nooit een deposito geopend bij YapiKredi :)

• Jirure1984
feddesman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:52:
Hier er ook niet heel tevreden mee , ik sta na 10 werkdagen eindelijk op 90% nu ook maar opnieuw adresbewijs verstuurd.

Vandaag Openbank geopend en heb al een rekeningnummer incl 2% rente welkomst rekening.
hier nu ook sinds vanmorgen op 90%. Ook het adresbewijs opnieuw aangeboden. Lijkt erop dat de eerste poging is komen te vervallen. Opnieuw afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Wat blijkt uit het maandelijkse rekeningafschrift van Advanzia? Ik ontvang 1.60%. Ik opende een rekening kort voor de actierente (eerste weken was dat 1.10%). Dit nadat ik een maand daarvoor mijn Advanzia rekening had gesloten. Dus dag Renault....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
Jirure1984 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:50:
[...]

hier nu ook sinds vanmorgen op 90%. Ook het adresbewijs opnieuw aangeboden. Lijkt erop dat de eerste poging is komen te vervallen. Opnieuw afwachten.
Eindelijk voltooid, eerste inschrijving was 28 oktober 👌

• Pistachenootje
Frankenstein schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:21:
Wat blijkt uit het maandelijkse rekeningafschrift van Advanzia? Ik ontvang 1.60%. Ik opende een rekening kort voor de actierente (eerste weken was dat 1.10%). Dit nadat ik een maand daarvoor mijn Advanzia rekening had gesloten. Dus dag Renault....
Hoe verliep het registratie proces? Moet je paspoort uploaden etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-06 17:27
Pistachenootje schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:55:
[...]

Hoe verliep het registratie proces? Moet je paspoort uploaden etc?
Vanochtend aan begonnen. Tot nu toe lijkt Raisin en Openbank meer werk als ik zou moeten vergelijken. Eerst online je gegevens invullen (geen verrassende vragen, kost 1-2 minuten max) en vervolgens komt stap twee:
Thank you for your application for an Advanzia saving account!

Identification

In order to complete your account opening, we kindly ask you to send us the following documents:

A copy of your passport or national identity card;
A proof of residency in case your current address is not mentioned on the identity document. This can be in the form of a registration document, or a copy of a phone or energy bill;
Our form for the "Self-assessment for tax residency", which you can find here. Shortly you will also receive a confirmation of your application by e-mail in which the required documents are listed.
The form to provide your tax identification number is also attached to the e-mail.
This documents can be sent by e-mail to id@advanzia.com or by regular post to Advanzia Bank S.A., 9, rue Gabriel Lippmann, , L-5365 Munsbach.
Bevestigingsmail duurde een uurtje. Het retourformulier houdt in opnieuw gegevens invullen met dit keer BSN nummer erbij en handtekening. Doorgestuurd binnen 20 minuten en nu verder afwachten. Volgens de FAQ duurt het 3-4 werkdagen om de rekening te openen, en anders moet je na 10 dagen contact met hen opnemen.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:56
Depositio InBank 2 jaar (via Raisin) is naar 2,92% gegaan.
Ik wil eigenlijk met de stijgende rente m'n geld niet langer dan een jaar vastzetten, maar 2,92% wordt toch wel heel verleidelijk...

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Pistachenootje
Langer vastleggen wordt inderdaad aantrekkelijk. Maar ik gok/vermoed dat we nog wat hoger gaan.

Zou mooi zijn om op de piek een deposito vast te leggen voor een paar jaar.

• joriannn
Exar schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:52:
Ik wil eigenlijk met de stijgende rente m'n geld niet langer dan een jaar vastzetten, maar 2,92% wordt toch wel heel verleidelijk...
Mja... ik verwacht eigenlijk dat de rentes halverwege komend jaar gaan pieken. Dan zet ik het waarschijnlijk voor 5 jaar vast (hopelijk tegen die tijd voor tegen de 4-5%...)

• arj1o1
Pistachenootje schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:11:
Langer vastleggen wordt inderdaad aantrekkelijk. Maar ik gok/vermoed dat we nog wat hoger gaan.

ECB wil in december de rente met 50 punten en misschien wel 75 punten verhogen. Verwacht dat de spaarrentes dan zoals de vorige keren ook weer volgen.

• Pistachenootje
arj1o1 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:12:
[...]
ECB wil in december de rente met 50 punten en misschien wel 75 punten verhogen. Verwacht dat de spaarrentes dan zoals de vorige keren ook weer volgen.
Ik ook. Ik vermoed een piek van de rente in Q1 2023. Ik vind het wel leuk om er meer over te lezen want het kan best lucratief worden als ik het goed weet in te schatten.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Exar schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:52:
Je hoeft niet op één paard te wedden he.
Spreid je kansen.

Als je nu een 6 maands, 1 jaars en 2 jaars deposito afsluit heb je best wat flexibiliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pistachenootje schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:32:
[...]

Ik ook. Ik vermoed een piek van de rente in Q1 2023. Ik vind het wel leuk om er meer over te lezen want het kan best lucratief worden als ik het goed weet in te schatten.
Lucratief is het nooit met deze inflatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
MikeyMan schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:36:
[...]
Lucratief is het nooit met deze inflatie.
Nu niet, maar deze inflatie is natuurlijk niet eeuwig. Als je een deposito hebt lopen met 4-5% en de inflatie zakt weer terug naar 2-2.5% heb je toch een mooie deal te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:05
-

[ Voor 99% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arj1o1
GioStyle schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:03:
[...]

Nee, want dan loop je al 15 procent achter.. 8)7
Als je niks doet loop je helemaal achter.

• Out.of.Control
feddesman schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:23:
[...]

Eindelijk voltooid, eerste inschrijving was 28 oktober 👌
Hier nu ook voltooid. Eerste centjes staan ook bij Raisin, dat ging redelijk vlot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Advanzia rekening openen is eenvoudig. Simpel online formulier, kopie ID online insturen en nog een formulier. Je krijgt maandelijks een email met afschrift. Met altijd weer die relatief hoge rente, al tien jaar. Nog lang 0.50% toen alle grote en kleine banken op nul zaten. Ben alleen vorig jaar overgestapt op Aion met 1.00% rente inclusief getrouwheidspremie (thans nog maar een fractie van de rente).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jdome
Heb deze week een rekening geopend bij Openbank. Ik krijg daar 6 maanden 2% rente tot 10.000 euro d.m.v. het openen van een Welkom Spaarrekening (nieuwe klant). Nu zag ik dat ze nóg een actie hebben, namelijk 40 euro als je meer dan 20.000 euro spaart. Hier heb ik me ook gelijk voor aangemeld.

Weet iemand of ik nu én de 6 maanden 2% krijg, én 40 euro op >20k euro?
Of moet ik daarvoor (naast de Welkom Spaarrekening) nog een extra Open Spaarrekening openen en daar ook >20k op storten?

https://www.openbank.nl/acties/tot-40-euro-extra-rekeningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
Jdome schreef op donderdag 10 november 2022 @ 23:22:
Heb deze week een rekening geopend bij Openbank. Ik krijg daar 6 maanden 2% rente tot 10.000 euro d.m.v. het openen van een Welkom Spaarrekening (nieuwe klant). Nu zag ik dat ze nóg een actie hebben, namelijk 40 euro als je meer dan 20.000 euro spaart. Hier heb ik me ook gelijk voor aangemeld.

Weet iemand of ik nu én de 6 maanden 2% krijg, én 40 euro op >20k euro?
Of moet ik daarvoor (naast de Welkom Spaarrekening) nog een extra Open Spaarrekening openen en daar ook >20k op storten?

https://www.openbank.nl/acties/tot-40-euro-extra-rekeningen
Ik denk beide in de voorwaarden staat. “Je moet op 25 november 2022 houder zijn van een van deze geactiveerde Openbank-rekeningen: Open Betaalrekening, Open Spaarrekening of Welkom Spaarrekening.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
GioStyle schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:03:
[...]
Nee, want dan loop je al 15 procent achter.. 8)7
Hoge inflatie is pijnlijk natuurlijk maar ik kijk vooral naar de lange termijn en mijn totale portfolio. Deposito's zijn maar een gedeelte van mijn portfolio en met andere investeringen haal ik en heb ik in het verleden een mooi rendement gehaald. Die hoge inflatie wordt zodoende wel opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
BlueOrange 1 jaar deposito + 1,05% = 2,56%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:36
Pistachenootje schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:11:

Pistachenootje schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:32:
[...]
Wat je zegt, de piek weet je niet van tevoren maar moet je inschatten. Goed het nieuws en dit topic volgen kan geen kwaad. En als inflaties weer flink dalen of er is sprake van een renteverlaging door ECB dan heb je wellicht nog heel even om een hoge rente deposito af te sluiten voordat die rentes ook dalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feddesman
Jirure1984 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:38:
BlueOrange 1 jaar deposito + 1,05% = 2,56%
Enige nadeel is de bronbelasting in Letland maar wel goede deal.

Bronbelasting
Letland heft een standaard bronbelasting op spaarrente van 20%. Als belastingplichtige in Nederland kun je deze belasting eenvoudig verminderen naar 10%.
Pagina: 1 ... 47 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling