Daarom start ik met 1 euro. De start is vaak het probleem. Kan ik daarna de rest schuiven, dat gaat wel met een dag of 2.THWIT schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:44:
[...]
De vraag is of schuiven meteen zin heeft.
Even een kleine rekensom. Stel ik schuif het geld vanuit Renault naar een nog aan te vragen Klarna rekening. Met de huidige vertragingen kan dat (uit de lucht gegrepen) misschien een week duren: het terugboeken vanuit Renault duurt een paar dagen, daarna wordt Klarna aangevraagd door Raisin, dat duurt een paar dagen, er zit misschien nog een weekend tussen, etc ...
Je loopt dan een week (=1/52e) aan Renault rente mis. De Renault rente is 0,85%. Met een Klarna rente die 0,1%punt hoger ligt dan Renault, moet je dan je geld minstens 8,5 weken laten liggen voordat je het verlies van de misgelopen week hebt gecompenseerd.
Ik wacht daarom nog even af, binnen 8,5 week kan het allang weer gebeurd zijn dat Renault de rente heeft verhoogd of dat er nog een andere partij zich heeft aangediend. En ik hoor natuurlijk graag hoe snel het omboeken bij anderen is gegaan. Als het echt veel sneller gaat dan ik hier aanneem is de terugverdientijd alweer korter
Maar ik zie m nog steeds om 0,45% staan. Dus voorlopig schuif ik helemaal niks