Ook niet waar ik voor zou gaan. Moet zo eenvoudig mogelijk zijn zonder rompslomp. Eerst nog in afwachting van mijn activering van mijn Raisin rekening. En zoals hierboven aangegeven zijn we nog niet klaar met stijgen. Qua deposito's wacht ik tot Q1 2023. 1 jaar 3%, 2 jaar 4%, 3 jaar 5% zijn mooie percentagesfeddesman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:47:
[...]
Enige nadeel is de bronbelasting in Letland maar wel goede deal.
Bronbelasting
Letland heft een standaard bronbelasting op spaarrente van 20%. Als belastingplichtige in Nederland kun je deze belasting eenvoudig verminderen naar 10%.
Per 1 januari 2023 is het 5% en geen gedoe meer om te laten verminderen (aldus Viainvest en Mintos):feddesman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:47:
Enige nadeel is de bronbelasting in Letland maar wel goede deal.
Bronbelasting
Letland heft een standaard bronbelasting op spaarrente van 20%. Als belastingplichtige in Nederland kun je deze belasting eenvoudig verminderen naar 10%.
The Latvian fintech community, of which we are proud to be a part, worked diligently to pass new legislation, and as a result, EU residents will now be subject to a 5% withholding tax without the need to provide additional tax certificates, which will go into effect on January 1st, 2023.
Ik wilde zojuist een deposito van 6 maanden via Raisin openen, bij Banca Progetto. Er wordt nu nog geadverteerd met 1,8% rente. Maar na de aanvraag verschijnt er een bericht dat de rente vanaf morgen 1,5% is (tenzij vandaag het geld verwerkt is en aan alle voorwaarden is voldaan. En dat lukt voor een nieuwe aanvraag dus niet).
Dat is jammer wilde hem zojuist gaan openen.Verwacht juist hogere tarieven dus dit is wel opvallend.marcelcee schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:40:
Ik wilde zojuist een deposito van 6 maanden via Raisin openen, bij Banca Progetto. Er wordt nu nog geadverteerd met 1,8% rente. Maar na de aanvraag verschijnt er een bericht dat de rente vanaf morgen 1,5% is (tenzij vandaag het geld verwerkt is en aan alle voorwaarden is voldaan. En dat lukt voor een nieuwe aanvraag dus niet).
Ja, deze was fijn in euro en geen bronbelasting. Nu wacht ik het een maand af, kijken wat de volgende renteverhoging van de ECB ons brengt. (Overigens kreeg ik nog een mailtje van Raisin dat je zelfs voor 12u vanmiddag aan alle voorwaarden moet hebben voldaan om die 1,8% te krijgen).feddesman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:58:
[...]
Dat is jammer wilde hem zojuist gaan openen.Verwacht juist hogere tarieven dus dit is wel opvallend.
FD vandaag:
Omdat de inflatie nog steeds blijft verrassen gaat de ECB de rente in december verder verhogen. Gezien de uitspraken van beleidsmakers sinds de vorige vergadering wordt de volgende stap minimaal 50 basispunten. Maar 75 basispunten moet op basis daarvan ook niet worden uitgesloten.
De 10-jaars rente op staatsleningen gaat de laatste zes weken niet meer omhoog en de 1-jaars Euribor gaat nog maar heel langzaam omhoog. Ik denk dat die percentages aan de hoge kant zijn, zeker binnen Nederland. 1 jaar zou best voor begin Q2 '23 op 3% uit kunnen komen, voor de termijn 2-5 jaar blijft het bij 4% buiten Nederland (arme Italianen) en 3% in eigen land. 10-20 jaar zal in eigen land niet of nauwelijks hoger worden dan de huidige 2%. Vrij opneembaar 1,25-1,50%, half jaar vast 2% in Nederland. Via Raisin kun je hoger uitkomen uiteraard, maar bedenk goed of je bij meerjarige deposito's wel wil wachten op rentebijschrijving einde looptijd, want dat geldt bij Raisin voor alle (nogmaals alle) deposito's. Met als bijkomend gegeven dat in geval van een bankfaillissement er helemaal geen rente meer wordt uitgekeerd.Qua deposito's wacht ik tot Q1 2023. 1 jaar 3%, 2 jaar 4%, 3 jaar 5% zijn mooie percentages
[ Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 12-11-2022 04:33 ]
Dat is een goed punt waar ik van tevoren niet goed over na had gedacht. Bij de banken in Nederland krijg je ieder jaar rente uitgekeerd. Hoe zit het met rente op rente bij deposito's via Raisin, krijgen we dat?Frankenstein schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 04:31:
[...]
Via Raisin kun je hoger uitkomen uiteraard, maar bedenk goed of je bij meerjarige deposito's wel wil wachten op rentebijschrijving einde looptijd, want dat geldt bij Raisin voor alle (nogmaals alle) deposito's.
Volgens mij zijn er twee opties: je krijgt rente op rente (dus de rente wordt op je deposito bijgeschreven), of je krijgt de rente op je opneembare rekening bijgeschreven.
Als ik Frankenstein goed begrijp doet Raisin dan het eerste en krijg je dus alles aan het einde van de looptijd. Rente ben je alleen, voor zover ik weet, zeker niet altijd kwijt bij een faillissement. Dat was bij icesave ook niet zo.
Als ik Frankenstein goed begrijp doet Raisin dan het eerste en krijg je dus alles aan het einde van de looptijd. Rente ben je alleen, voor zover ik weet, zeker niet altijd kwijt bij een faillissement. Dat was bij icesave ook niet zo.
Rente „bijschrijven” op een depositio is erg ongebruikelijk, want daarmee maak je de administratie veel ingewikkelder. Waarschijnlijker is dat ze met „einde looptijd” bedoelen is dat je niet op 1 januari de opgebouwde rente uitgekeerd krijgt, maar jaarlijks op de verjaardag van de deposito.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Per deposito aanbieder via Raisin staat duidelijk in het product informatieblad van de betreffende partij uitgelegd hoe het met de rente zit.
Bij Inbank: de rente wordt op de vervaldatum op uw Raisin-rekening gestort. Er is geen sprake van rente-op-rente en de rente wordt niet gedurende maar aan het einde van de looptijd uitbetaald.
Dus gewoon altijd rustig het productinformatieblad doornemen. Daar staat het duidelijk.
Bij Inbank: de rente wordt op de vervaldatum op uw Raisin-rekening gestort. Er is geen sprake van rente-op-rente en de rente wordt niet gedurende maar aan het einde van de looptijd uitbetaald.
Dus gewoon altijd rustig het productinformatieblad doornemen. Daar staat het duidelijk.
Net even opgezocht voor CKV bij Raisin. Daar geldt wel rente op rente.
Edit: de ranglijsten van Raisin waarin alleen gerangschikt is op rente per jaar kunnen dus misleidend zijn. Wel iets om op te letten.
Edit: de ranglijsten van Raisin waarin alleen gerangschikt is op rente per jaar kunnen dus misleidend zijn. Wel iets om op te letten.
[ Voor 49% gewijzigd door Pistachenootje op 12-11-2022 09:52 ]
Hier helaas nog steeds niets. De uitgevoerde identificatie is foetsie, adresgegevens staan al 12 dagen ter controle en geen reactie op mijn e-mail van afgelopen zondag. Waardeloos zooitje.Out.of.Control schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:18:
[...]
Vandaag zag ik dat de video identificatie er toch doorheen is, zonder dat ik iets gedaan heb. Voortgang staat nu op 90%. Merkwaardig, zullen we maar zeggen. De upload van het adres was nu echter verdwenen.
Die heb ik maar opnieuw gedaan, hopelijk gaat het nu goed. Anders maar een kip offeren ofzo.
@Janie Ik zou nog even wachten, hoe frustrerend het ook is. Bij mij heeft het ook best lang geduurd en dat hoor ik van meer mensen, maar uiteindelijk komt het erdoor.
Naast Orange, biedt nu ook een Belgische bank (CKV) een deposito aan van 3 maanden met 1,2% rente via Raisin.
[ Voor 5% gewijzigd door arj1o1 op 12-11-2022 10:55 ]
Ja hebt geduld. Op 30 oktober rekening geopend en verificatie gedaan. Gisteren pas geactiveerd. Zal wel druk zijn daar.
Meteen eerste depositos aangevraagd, nu weer wachten op bevestiging 😁
Meteen eerste depositos aangevraagd, nu weer wachten op bevestiging 😁
Dat zal zo zijn, echter bij Raisin is het de norm. Het staat duidelijk in de productinformatie.[b]aawe mwan in "Het spaartopic - Deel 3"Rente „bijschrijven” op een depositio is erg ongebruikelijk
Dat er bij CKV wel rente-op-rente is, neemt niet weg dat de rente niet eerder dan op de vervaldatum wordt uitgekeerd. Dat kan bij CKV tien jaar zijn.
Leuk nieuws. Mijn rekening bij FCM Bank in Malta is geopend. Rentetarief 1,58% vrij opneembaar.
De bank richt zich op Duitsland, maar accepteert dus ook klanten in andere landen.
Het openen heeft ongeveer drie weken gekost.
De online rekening ziet er eenvoudig maar prima uit.
Of ik ga sparen in dit kleine Euroland is de vraag. Vooralsnog krijg ik bij Advanzia dezelfde rente.
https://www.fcmbank.com.mt/german-market/
En om criticasters voor te zijn, deze bank staat gewoon op deze Duitse vergelijkingssite voor vrij opneembaar tegoed en wel net onder Advanzia.
https://www.tagesgeldvergleich.net/tagesgeldvergleich/
De bank richt zich op Duitsland, maar accepteert dus ook klanten in andere landen.
Het openen heeft ongeveer drie weken gekost.
De online rekening ziet er eenvoudig maar prima uit.
Of ik ga sparen in dit kleine Euroland is de vraag. Vooralsnog krijg ik bij Advanzia dezelfde rente.
https://www.fcmbank.com.mt/german-market/
En om criticasters voor te zijn, deze bank staat gewoon op deze Duitse vergelijkingssite voor vrij opneembaar tegoed en wel net onder Advanzia.
https://www.tagesgeldvergleich.net/tagesgeldvergleich/
[ Voor 25% gewijzigd door Frankenstein op 12-11-2022 11:05 ]
Net een mailtje gehad van de klantenservice. Daar word je alleen niet wijzer van want ze bedanken voor het adresbewijs en geven aan dat het erop lijkt dat ik de video identificatie niet gedaan heb, terwijl mijn vraag juist was waarom de video identificatie die ter controle stond opeens weg wasOut.of.Control schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:40:
@Janie Ik zou nog even wachten, hoe frustrerend het ook is. Bij mij heeft het ook best lang geduurd en dat hoor ik van meer mensen, maar uiteindelijk komt het erdoor.

Wacht nog even af en anders alles maar weer opnieuw doen

Leuke website. Ben benieuwd hoeveel van die banken Nederlandse klanten accepteren. 1.3% vrij opneembaar voor een Franse bank is een leuke deal.
Ik heb ze gebeld, kreeg te horen dat ik even geduld moest hebben. Maar een paar uur later was m'n rekening actief. Weet niet of dat toeval was....Janie schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:01:
[...]
Net een mailtje gehad van de klantenservice. Daar word je alleen niet wijzer van want ze bedanken voor het adresbewijs en geven aan dat het erop lijkt dat ik de video identificatie niet gedaan heb, terwijl mijn vraag juist was waarom de video identificatie die ter controle stond opeens weg was
Wacht nog even af en anders alles maar weer opnieuw doen
Orange bank ook gezakt van 1.7% naar 1.5 % voor 6 maanden.
Ik ga voor 1 jaar vast voor 2,56% bij BlueOrange vanaf 1 januari .
Ik ga voor 1 jaar vast voor 2,56% bij BlueOrange vanaf 1 januari .
Dit is volgens mij ook een goede deal: : https://www.kommunalkredi...=636fbd04c13aac17128b4661
Betalen 1.25% als je tenminste 10.000 eur aanhoudt. Accepteren zo te zien ook Nederlanders. Ik neem aan gedekt onder Oostenrijks DGS.
Edit: Franse bank met 1.3% (gegarandeerd voor 6 maanden) accepteert ook Nederlander als land bij het aanmeldformulier. https://aktionen.consorsb...032233966X10166C15294592T
Betalen 1.25% als je tenminste 10.000 eur aanhoudt. Accepteren zo te zien ook Nederlanders. Ik neem aan gedekt onder Oostenrijks DGS.
Edit: Franse bank met 1.3% (gegarandeerd voor 6 maanden) accepteert ook Nederlander als land bij het aanmeldformulier. https://aktionen.consorsb...032233966X10166C15294592T
[ Voor 37% gewijzigd door Pistachenootje op 12-11-2022 16:49 ]
Proberen als je zin hebt. Beide hebben video-identificatie. Ik heb efkes weekend en spaar tot half januari aan 1.60% bij Advanzia.
Ik ga ook eerst voor Advanzia voor 3 maanden en kijk daarna verder. Zal zo eens beginnen met registreren.
Toch kwam het wel voor hoor, sterker nog, ik heb nog 3 zulke deposito's (gaan bijna aflopen, al langer geleden afgesloten): bij Aegon. Die hebben de spaarrekening al opgeheven, maar de deposito's lopen nog en worden tzt op mijn reguliere rekening gestort. De afgelopen jaren, tijdens de dalende rente's, was dit wel een fijne methode hoor!aawe mwan schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:54:
Rente „bijschrijven” op een depositio is erg ongebruikelijk, want daarmee maak je de administratie veel ingewikkelder. Waarschijnlijker is dat ze met „einde looptijd” bedoelen is dat je niet op 1 januari de opgebouwde rente uitgekeerd krijgt, maar jaarlijks op de verjaardag van de deposito.
Ook ik heb recent een Advanzia rekening geopend, daar een bedrag op gestort en ook een bevestiging gekregen. Alles lijkt dus goed te gaan. Het enige dat mij niet lekker zit, is dat je een wachtwoord (telefonbanking-passwort) nodig hebt voor de registratie van online bankieren. En dat wachtwoord heb ik tot op heden niet ontvangen of zelf kunnen aanmaken op de site. Een opname kan ik dus niet doen, mocht ik dat willen. Op een email wordt tot nu toe ook niet gereageerd.
Is er iemand die weet hoe dat met het wachtwoord zit?
Goedendag,
als je een rekening opent via Raisen om vervolgens een spaarrekening te openen bij Renault bank (vrij opneembaar)
- Hoeveel dagen neemt het doorgaans in beslag om het op een NL betaalrekening bijgeschreven te hebben
(SNS)
- Wordt rente maandelijks bijgeschreven bij Renault bank.
Ik kon helaas niet zo 1-2-3 de antwoorden vinden, dus wellicht zit er iemand die daar inmiddels een spaarrekening heeft lopen.
Alvast bedankt.
als je een rekening opent via Raisen om vervolgens een spaarrekening te openen bij Renault bank (vrij opneembaar)
- Hoeveel dagen neemt het doorgaans in beslag om het op een NL betaalrekening bijgeschreven te hebben
(SNS)
Ik kon helaas niet zo 1-2-3 de antwoorden vinden, dus wellicht zit er iemand die daar inmiddels een spaarrekening heeft lopen.
Alvast bedankt.
Overboeken van Renault(via Raisin) naar je tegenrekening duurt 2 werkdagen.fishbone! schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:48:
Goedendag,
(SNS)
Alvast bedankt.
Je krijgt de rente per kwartaal op je spaarrekening.
Thanks, das iig een snel antwoordMediacj schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:49:
[...]
Overboeken van Renault(via Raisin) naar je tegenrekening duurt 2 werkdagen.
Je krijgt de rente per kwartaal op je spaarrekening.
Ik kreeg een mail "Ihre Registrierung zum Online-Service mein.konto der Advanzia Bank" met daarin een aanmeldcode voor http://mein.advanziakonto.com.Bar_en_boos schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:39:
Ook ik heb recent een Advanzia rekening geopend, daar een bedrag op gestort en ook een bevestiging gekregen. Alles lijkt dus goed te gaan. Het enige dat mij niet lekker zit, is dat je een wachtwoord (telefonbanking-passwort) nodig hebt voor de registratie van online bankieren. En dat wachtwoord heb ik tot op heden niet ontvangen of zelf kunnen aanmaken op de site. Een opname kan ik dus niet doen, mocht ik dat willen. Op een email wordt tot nu toe ook niet gereageerd.
Bedragen overmaken voor je in kan loggen bij een bank is wat minder verstandig.
@Frankenstein met het e-mailen van je paspoort, heb jij die kopie-id app gebruikt?
Nee, een scan.Pistachenootje schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:50:
@Frankenstein met het e-mailen van je paspoort, heb jij die kopie-id app gebruikt?
Ah, ok. Die email met aanmeldcode heb ik dus niet gekregen. Ik ging ervan uit dat er minimaal 5K op moest staan om het account te activeren en daarmee mijn online aanmeldingsgegevens te ontvangen. Ik ga er wel opnieuw achteraan, desnoods telefonisch. Ik ga er vanuit dat mijn geld daar in principe wel veilig staat.Frankenstein schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:39:
[...]
Ik kreeg een mail "Ihre Registrierung zum Online-Service mein.konto der Advanzia Bank" met daarin een aanmeldcode voor http://mein.advanziakonto.com.
Bedragen overmaken voor je in kan loggen bij een bank is wat minder verstandig.
Misschien in je spam folder?Bar_en_boos schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:37:
[...]
Ah, ok. Die email met aanmeldcode heb ik dus niet gekregen.
Hier afgelopen weekend Raisin account geactiveerd. Daarna meteen aangemeld bij RCI voor de huidige stand van 0,85%. Daarbij moet je nogmaals een adresbewijs overhandigen en minimaal 1 euro overmaken naar je nieuwe rekening nummer. de ene euro is bijgeschreven dat duurde 2 dagen. Nu nog in afwachting van het adresbewijs.
Dat is uiteraard niet onwaarschijnlijk.
Terwijl ik juist alles heb afgeboekt omdat Advanzia bijna twee keer zoveel rente vergoedt.Jirure1984 schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:40:
Hier afgelopen weekend Raisin account geactiveerd. Daarna meteen aangemeld bij RCI voor de huidige stand van 0,85%. Daarbij moet je nogmaals een adresbewijs overhandigen en minimaal 1 euro overmaken naar je nieuwe rekening nummer. de ene euro is bijgeschreven dat duurde 2 dagen. Nu nog in afwachting van het adresbewijs.
Dat is niet misselijk. Gelijk even gezocht naar Advanzia in deze topic. En nu bezig met het opzetten van een account.Frankenstein schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:13:
[...]
Dat is uiteraard niet onwaarschijnlijk.
[...]
Terwijl ik juist alles heb afgeboekt omdat Advanzia bijna twee keer zoveel rente vergoedt.
Vast op step 2 "Please complete or adjust the red marked fields." maar er is niks rood. Goed voor het vertrouwen dit.
Nog ergens rekening meehouden omdat het om een bank uit Luxemburg gaat?
[ Voor 19% gewijzigd door Jirure1984 op 14-11-2022 15:43 ]
Ja het moet wel leuk blijven. Vind dat juist het voordeel van Raisin dat je bij verschillende banken terecht kunt.
Nee, ook al gecheckt en dat was niet het geval. Voor de tweede keer een nu iets meer urgente mail richting advanziakonto@advanzia.com verzonden. Hopen dat ze nu wel reageren. Het account openen ging snel, maar eenmaal binnengehaald lijkt de klantenservice wat minder te worden.
Volgens mij moet je ook nog een keuze maken tussen het zelf regelen met de compensatie van bronbelasting via je jaarlijkse aangifte of dat zij dat namens jou mogen doen. Er schijnt ergens een machtigingsformulier op de website te staan, maar ik heb hem nog niet gevonden.Jirure1984 schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:36:
[...]
Voor het geval je het nog niet had gezien: die "2x zoveel rente" (1.6%) is alleen de eerste 3 maanden.Jirure1984 schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:36:
[...]
Dat had ik ook. Reden was dat er geen speciale tekens in het wachtwoord mogen. Probeer alleen letters en cijfers en je kan door.Jirure1984 schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:36:
[...]
Dat is niet misselijk. Gelijk even gezocht naar Advanzia in deze topic. En nu bezig met het opzetten van een account.
Vast op step 2 "Please complete or adjust the red marked fields." maar er is niks rood. Goed voor het vertrouwen dit.
Een standaardkeus bij het openen van buitenlandse bankrekeningen. Na het invullen van het online formulier wordt je gevraagd een aantal documenten toe te sturen (kopie ID en een document met je adres erop en nog wat). Daarna nog een formulier dat je moet printen, invullen en scannen/fotograferen met deels dezelfde zaken opnieuw, en daarbij ook de keus mbt bronbelasting.Volgens mij moet je ook nog een keuze maken tussen het zelf regelen met de compensatie van bronbelasting via je jaarlijkse aangifte of dat zij dat namens jou mogen doen. Er schijnt ergens een machtigingsformulier op de website te staan, maar ik heb hem nog niet gevonden.
Je weet niet wat bronbelasting is? Oeioeioei
Dat is het wel, maar denk niet dat dat altijd alleen maar makkelijk is. Om bvb buitenlandse bronbelasting te voorkomen moeten soms formulieren ingevuld worden in gekke talen. Bij meerjarige deposito's kan het zijn dat je dit in het laatste jaar moet regelen. Waarom niet eerder? Nou gewoon, bij Raisin is het normaal dat de rente van een meerjarig deposito per vervaldatum wordt bijgeschreven. Bigbank doet zoiets gewoon jaarlijks net als zo'n beetje elke bank waar je zelf de rekening opent - en niet Raisin. ;-)MikeyMan schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:38:
Ja het moet wel leuk blijven. Vind dat juist het voordeel van Raisin dat je bij verschillende banken terecht kunt.
Ik gebruik het ook, maar wijs toch graag weer even op de adders.
En ook dat formulier heb ik, net zoals degene van het wachtwoord, niet ontvangen....vreemd.Frankenstein schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:29:
[...]
Dat had ik ook. Reden was dat er geen speciale tekens in het wachtwoord mogen. Probeer alleen letters en cijfers en je kan door.
[...]
. Daarna nog een formulier dat je moet printen, invullen en scannen/fotograferen met deels dezelfde zaken opnieuw, en daarbij ook de keus mbt bronbelasting.
Je weet niet wat bronbelasting is? Oeioeioei
Dan bedoel je niet dit formulier toch?Frankenstein schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:29:
[...]
Daarna nog een formulier dat je moet printen, invullen en scannen/fotograferen met deels dezelfde zaken opnieuw, en daarbij ook de keus mbt bronbelasting.
:strip_exif()/f/image/mgZzsqAXmEo4kKDCW5X8j9iV.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is het handigste om te kiezen voor bronbelasting?
First off, ik heb het maar even nagelopen voor jou/jullie, er is geen sprake van het inhouden van bronbelasting, tenzij je in Luxemburg woont. Dat staat in de algemene voorwaarden: "The interest income is credited to your Advanzia account monthly without deduction of taxes (exception: customers residing in Luxembourg)."Wat is het handigste om te kiezen voor bronbelasting?
https://www.advanziakonto...Advanziakonto_Account.pdf
In het algemeen: bronbelasting niet in het buitenland betalen. Je bent immers belastingplichtig in Nederland. Je bent ook verplicht saldi op alle buitenlandse spaarrekeningen aan de BD in NL op te geven bij je IB-aangifte. En dan houdt de BD het dus in. De makkelijkste manier, volgens mij. Maar wie ben ik?
Dat formulier daarboven mag je als laatste stap in aanmelding invullen, kennelijk zonder vragen over bronbelasting... haha.
[ Voor 7% gewijzigd door Frankenstein op 14-11-2022 17:24 ]
Iemand hier ervaring met de Nederlandse spaarbanken zoals LeasePlan maar vooral NIBC Direct? Nu de rentes omhoog gaan was ik van plan om bij een van deze banken (ik neig naar NIBC, gezien de hoogste rente) mijn geld te stallen maar op internet lees ik nogal negatieve recensies. Zoals geld dat laat aankomt, website die eruit ligt, slechte klantenservice etc. etc. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
[ Voor 3% gewijzigd door petertje89 op 14-11-2022 20:14 ]
@petertje89 ik heb NIBC een paar jaar gebruikt. Nooit problemen gehad. Prima vlot werkende website. Betere website dan bijvoorbeeld Yapikredi of DHB imo. Maar let er wel op dat je in het buitenland meer rente kan krijgen.
[ Voor 52% gewijzigd door Pistachenootje op 14-11-2022 20:20 ]
V.w.b. traag overboeken: NIBC doet bij mijn weten instant payments niet ondersteunen waardoor het inderdaad "tot het volgende moment" duurt voordat de overboeking verwerkt wordt. Dus op vrijdag om 5 uur 's avonds iets overboeken zal erin resulteren dat je het geld pad maandag on de loop van maandagochtend op de andere rekening ziet. LPB ondetsteund bij mijn weten weer wel instant payments. Ga je zoals @Pistachenootje aangeeft kijken naar buitenlandse banken loop je uiteraard tegen hetzelfde probleem aan. Raisin + Renault zit je eerst uren met betaalrekening => Raisin en daarna nog eens uren Raisin => Renault.petertje89 schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:14:
Iemand hier ervaring met de Nederlandse spaarbanken zoals LeasePlan maar vooral NIBC Direct? Nu de rentes omhoog gaan was ik van plan om bij een van deze banken (ik neig naar NIBC, gezien de hoogste rente) mijn geld te stallen maar op internet lees ik nogal negatieve recensies. Zoals geld dat laat aankomt, website die eruit ligt, slechte klantenservice etc. etc. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Maar zowel NIBC als LPB werken w.m.b. verder prima en in de jaren dat ik ze heb kan ik mij ook niet herinneren problemen / storingen ervaren te hebben. Sure, ze zullen er vast zijn geweest, maar ik heb ze wellicht niet gemerkt of in ieder geval niet dat het voor mij uitmaakte.
Daarnaast gaat het natuurlijk ook om spaarrekeningen. Iets waar ikzelf in ieder geval niet mee bezig ben. Ik zit gewoon bij de Rabobank en heb een kleine buffer daar op de spaarrekening staan. Dus als ik een wat grotere uitgave heb / saldo op betaalrekening niet toereikend is haal ik het van de Rabo spaarrekening af. Alleen in geval van echt gritere uitgaven haal ik geld van LPB of NIBC af, maar dat zijn natuurlijk geen "impulsaankopen" waarbij ik a la minute het geld op de betaalrekening moet hebben staan.
BigBank gaan van 0.8 naar 1% 
Vanaf 15.11.2022 is het nieuwe rentepercentage op het Flexibel Sparen: 1,00%.
Renault: are you watching?klepje schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:38:
BigBank gaan van 0.8 naar 1%
Dat is leuk maar Advanzia Luxemburg betaalt 1.6% over de eerste 3 maanden. Consorsbank (BNP Paribas) Frankrijk betaalt 1.3%.
De aanbiedingen van Raisin lopen achter.
Ter info. Renault zit in Duitsland op 1.05%.
https://www.renault-bank-direkt.de/
Luxemburg AAA-status, en het grenst niet aan Rusland. Maar ieder zijn voorkeur! Verder volgt Advanzia de hogere marktrente, m.a.w. binnenkort ook 1.00% voor de vaste klanten. PS. Luxeproblemen zijn leukDat is leuk maar Advanzia Luxemburg betaalt 1.6% over de eerste 3 maanden.
[ Voor 40% gewijzigd door Frankenstein op 15-11-2022 00:35 ]
Hierbij mijn ervaring met het registreren bij Raisin, je moet vooral geduld hebben.
Op 4 november heb ik me geregistreerd (met referral van een medetweaker, waarvoor dank). Diezelfde dag heb ik de twee stappen van het identificatieproces doorlopen, met je paspoort voor een camera zitten en een document met adres uploaden. Daarna vooral wachten.
Op 14 november kreeg ik een e-mail met titel
Op 4 november heb ik me geregistreerd (met referral van een medetweaker, waarvoor dank). Diezelfde dag heb ik de twee stappen van het identificatieproces doorlopen, met je paspoort voor een camera zitten en een document met adres uploaden. Daarna vooral wachten.
Ik zou minimaal een van beide stappen nog moeten doen. Maar nu ik vandaag (15 november) inlog lijkt de identificatie niet meer open te staan. Ik ga er vanuit dat het hiermee voltooid is.Voltooi uw identificatie bij Raisin
Ik heb een rekening bij zowel LPB als NIBC en geen negatieve ervaringen tot op heden. Storingen heb ik nog niet meegemaakt, maar ik moet wel toegeven dat ik een "luie" spaarder ben geweest. Ik heb (nog) geen terugboekingen gedaanpetertje89 schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:14:
Ik heb mij op 1 november aangemeld bij Raisin ook met referral van een mede tweaker en ook gelijk het adresbewijs en video identificatie gedaan.Opxah schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 06:56:
Hierbij mijn ervaring met het registreren bij Raisin, je moet vooral geduld hebben.
[...]
Ik zou minimaal een van beide stappen nog moeten doen. Maar nu ik vandaag (15 november) inlog lijkt de identificatie niet meer open te staan. Ik ga er vanuit dat het hiermee voltooid is.
Afgelopen vrijdag kreeg ik een email dat ik alles opnieuw moest doen.
Gisteren met Raisin gebeld en kreeg later de bevestiging: bij de video identificatie had de medewerker van ID Now twee gegevens omgewisseld, dus moet alles opnieuw.....
Nu de rentes weer wat waard worden, en de renteverschillen ook groter worden, wordt het voor mij wel weer interessant om een goed renderende rekening te zoeken. Maar als ik het gedoe lees bij sommige aanbieders, dan denk ik dat er een hoop toch voor mij afvallen.
Ik weet niet of ik dat jammer vind, of dat het voor mij juist een bevestiging is dat ik nu, voor mijn wensen, goed zit waar ik zit.
Ik weet niet of ik dat jammer vind, of dat het voor mij juist een bevestiging is dat ik nu, voor mijn wensen, goed zit waar ik zit.
Ik heb ook weer een BigBank rekening aangevraagd, vandaag komen ze de validatie doen. Enerzijds ouderwets misschien, maar ook wel een prettige manier van werken dat er iemand langskomt.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Het gedoe valt in principe wel mee. Bij Raisin lijkt het gedoe maar lijkt het gewoon wat langer te duren door de drukte (op dat ene foutje hierboven bij mpandroid na)Rubbergrover1 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:40:
Nu de rentes weer wat waard worden, en de renteverschillen ook groter worden, wordt het voor mij wel weer interessant om een goed renderende rekening te zoeken. Maar als ik het gedoe lees bij sommige aanbieders, dan denk ik dat er een hoop toch voor mij afvallen.
De best betalende bank van dit moment heeft een erg eenvoudig proces. Advanzia Luxemburg betaalt 1.6% voor de eerste 3 maanden, daarna waarschijnlijk 1% of hoger. Om een rekening te openen moet je 1 email sturen met ID, adres bewijs en een ondertekend formulier.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:40:
Dat is bij mij dus precies een reden om daar geen rekening te willen openen.Drardollan schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:42:
Ik heb ook weer een BigBank rekening aangevraagd, vandaag komen ze de validatie doen. Enerzijds ouderwets misschien, maar ook wel een prettige manier van werken dat er iemand langskomt.
Ik zou niet weten waarom je dat niet zou willen, enlighten me.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:52:
[...]
Dat is bij mij dus precies een reden om daar geen rekening te willen openen.
Ik vind het een stuk prettiger dan alles maar via de mail oid opsturen.
Ja. een ID opsturen per mail wordt ik ook niet echt blij van. Dat vind ik juist achterhaald. ICS kan dat bijvoorbeeld allemaal wel online doen.Drardollan schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:12:
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Wel een mooie actie inderdaad, maar de rente staat daar standaard nu ook op 0.8%. Daarnaast hou ik persoonlijk wel van dat de website & support in het NL (of EN) zijn. En vind de website van Advanzia zelf wel een afknapper, maar dat is de designer-persoon in mij denk ikPistachenootje schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:46:
[...]
Dat is leuk maar Advanzia Luxemburg betaalt 1.6% over de eerste 3 maanden. Consorsbank (BNP Paribas) Frankrijk betaalt 1.3%.
De aanbiedingen van Raisin lopen achter.
Vond het persoonlijk wel gewoon fijn; ik kon zelf bepalen wanneer ze langskwamen. Verder gaven ze duidelijk aan wie en wanneer er aan de deur kwam, dus qua veiligheid echt top. Maar iedereen heeft zijn eigen voorkeur natuurlijkRubbergrover1 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:52:
[...]
Dat is bij mij dus precies een reden om daar geen rekening te willen openen.
Meerdere banken kunnen dit online. Ik heb ondertussen alles wel meegemaakt denk ik, van opsturen van een kopie ID via de mail tot insturen via een website (beveiligd en zelfs onbeveiligd) tot validatie via iDIN tot validatie via een videoverbinding tot iemand aan de deur.Gunner schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:34:
[...]
Ja. een ID opsturen per mail wordt ik ook niet echt blij van. Dat vind ik juist achterhaald. ICS kan dat bijvoorbeeld allemaal wel online doen.
Maar dat is nu eenmaal inherent aan wat wij hier doen, de meeste "normale Nederlanders" lopen naar een bankfiliaal en sluiten daar een rekening af. Online klikken ze er wat spaarrekeningen bij dezelfde bank bij en daarna genieten ze van een zeer lage rente.
Volgens @Frankenstein volgt Advanziabank de marktrente wat zou betekenen dat je na de 3 maanden tenminste 1% krijgt.klepje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:34:
[...]
Wel een mooie actie inderdaad, maar de rente staat daar standaard nu ook op 0.8%.
Dat iemand de methode niet prettig vindt, dat kan. Maar het proces zelf is bij AMP echt meer dan prima op orde. Netjes bericht, afspraak maken, tijdslot ontvangen, nette medewerker aan de deur en een persoonlijke en vriendelijke behandeling door die medewerker.klepje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:34:
[...]
Vond het persoonlijk wel gewoon fijn; ik kon zelf bepalen wanneer ze langskwamen. Verder gaven ze duidelijk aan wie en wanneer er aan de deur kwam, dus qua veiligheid echt top. Maar iedereen heeft zijn eigen voorkeur natuurlijk
Zodra mijn Raisin account eindelijk operationeel is wil ik met de a.s. renteverhoging van de ECB in december mijn geld bij de Nederlandse grootbank als volgt verdelen met eveneens de referal bonus in het achterhoofd bij de 6 maand:
- 11,8% 6 maand deposito bij Orange a 1,7%
- 11,8% 6 maand deposito bij Klarna a 1,65%
- 11,8% 6 maand deposito bij Nordax a 1,65%
- 19,7% 3 maand deposito bij Orange a 1,2%
- 23,6% sparen bij Klarna a 0,95%
- 21,26% sparen bij Renault a 0,85%
Sparen i.v.m. aanstaande renteverhoging en flexibiliteit en verdeling om risico te spreiden.
Sparen i.v.m. aanstaande renteverhoging en flexibiliteit en verdeling om risico te spreiden.
Een filiaal van de bank binnen lopen?! Toen ik een jaar of 4 terug SNS afsloot moest ik of per post een kopie opsturen of langs bij een servicepunt. Maar dat servicepunt moest ik dan ook kilometers voor afleggen.Drardollan schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:37:
[...]
Meerdere banken kunnen dit online. Ik heb ondertussen alles wel meegemaakt denk ik, van opsturen van een kopie ID via de mail tot insturen via een website (beveiligd en zelfs onbeveiligd) tot validatie via iDIN tot validatie via een videoverbinding tot iemand aan de deur.
Maar dat is nu eenmaal inherent aan wat wij hier doen, de meeste "normale Nederlanders" lopen naar een bankfiliaal en sluiten daar een rekening af. Online klikken ze er wat spaarrekeningen bij dezelfde bank bij en daarna genieten ze van een zeer lage rente.
Overigens is er ook nog een optie. Bij Knab moest ik later opnieuw verifiëren, en dat moest perse via de app en dan moest ik zowel foto van de voor en achterkant als de NFC chip in de ID kaart scannen. Klanten met een telefoon zonder NFC hadden dan ook best een probleem...
Voor mij is een servicepunt gelijk aan een filiaal geworden de laatste jaren. Over het algemeen zitten die redelijk in de buurt, echte filialen zijn zeldzaam geworden.RobertMe schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:42:
[...]
Een filiaal van de bank binnen lopen?! Toen ik een jaar of 4 terug SNS afsloot moest ik of per post een kopie opsturen of langs bij een servicepunt. Maar dat servicepunt moest ik dan ook kilometers voor afleggen.
Ik houd niet van mensen. Vooral niet als ze bij je thuis komen. En nog minder dat je daar dan dus een afspraak voor moet gaan maken en bij voorbaat moet bedenken wanneer je het niet erg vindt als ze voor je deur staan.Drardollan schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:12:
[...]
Ik zou niet weten waarom je dat niet zou willen, enlighten me.
Mail heeft ook zeker niet mijn voorkeur, maar zou ik dan liever hebben. Maar ook dat zou ik waarschijnlijk niet doen. (Dus daardoor vallen er ook al weer wat banken af...)
Tot nu toe heb ik het volgens mij alleen met een speciale app of via een aparte website hoeven doen. Dat vind ik prima, gewoon op het moment dat het mij uitkomt.
Als dit om bijvoorbeeld 3 ton gaat kan ik het begrijpen, anders zou ik niet zoveel deposito's gaan afsluiten. Hoewel je bij dat soort bedragen natuurlijk beter een flink gedeelte kan beleggen.mpandroid schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:42:
Zodra mijn Raisin account eindelijk operationeel is wil ik met de a.s. renteverhoging van de ECB in december mijn geld bij de Nederlandse grootbank als volgt verdelen met eveneens de referal bonus in het achterhoofd bij de 6 maand:
En zoals hierboven vermeld: Advanzia biedt 1.6% vrij opneembaar over de eerste 3 maanden. Die zou ik er zeker bijnemen.
Nouja. Bij de Rabobank, die jarenlang hier in het dorp heeft gezeten (maar na corona nooit meer geopend is) kan ik nu nog alleen in Maastricht en Heerlen terecht. En dat is toch zeker 10KM het dichtste bij, maar zal ook wel richting 15 of meer gaan. Terwijl ik vroeger toen ik klein was nog te voet naar de bank kon om spaargeld te stortenDrardollan schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:46:
[...]
Voor mij is een servicepunt gelijk aan een filiaal geworden de laatste jaren. Over het algemeen zitten die redelijk in de buurt, echte filialen zijn zeldzaam geworden.
Het ging me in zoverre dus ook niet om naamgeving van servicepunt vs filiaal. Maar echt het feit dat er "niks te vinden is in de buurt" en het hier in Zuid-Limburg nog alleen maar te vinden is in de steden.
OK. Je bent natuurlijk helemaal vrij om zo in het leven te staan. Persoonlijk lijkt het mij bijzonder lastig in veel situaties, zoals deze. En dat betekent dat je sommige dingen niet geregeld gaat krijgen.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:48:
[...]
Ik houd niet van mensen. Vooral niet als ze bij je thuis komen. En nog minder dat je daar dan dus een afspraak voor moet gaan maken en bij voorbaat moet bedenken wanneer je het niet erg vindt als ze voor je deur staan.
Neem je toch een lekkere vlaai mee voor onderweg?RobertMe schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:53:
[...]
Nouja. Bij de Rabobank, die jarenlang hier in het dorp heeft gezeten (maar na corona nooit meer geopend is) kan ik nu nog alleen in Maastricht en Heerlen terecht. En dat is toch zeker 10KM het dichtste bij, maar zal ook wel richting 15 of meer gaan. Terwijl ik vroeger toen ik klein was nog te voet naar de bank kon om spaargeld te storten.
Het ging me in zoverre dus ook niet om naamgeving van servicepunt vs filiaal. Maar echt het feit dat er "niks te vinden is in de buurt" en het hier in Zuid-Limburg nog alleen maar te vinden is in de steden.
Die voorkeur speelt uiteraard vooral als er keus is. Maar het 'laat me met rust'-gevoel is wel redelijk sterk.Drardollan schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:57:
[...]
OK. Je bent natuurlijk helemaal vrij om zo in het leven te staan. Persoonlijk lijkt het mij bijzonder lastig in veel situaties, zoals deze. En dat betekent dat je sommige dingen niet geregeld gaat krijgen.
Als ik er helemaal vrij in zou zijn zou ik alle mensen geweldig leuk vindenDrardollan schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:57:
[...]
OK. Je bent natuurlijk helemaal vrij om zo in het leven te staan.
@mpandroid Mooi overzicht!mpandroid schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:42:
nu nog wat getallen erbij, zodat we weten hoeveel spaargeld je hebt
Hoe kan je bij de welkomst rekening van Openbank het rente tarief zien? Kan nergens de beloofde 2% zien
https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening - gele balk:feddesman schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:10:
Hoe kan je bij de welkomst rekening van Openbank het rente tarief zien? Kan nergens de beloofde 2% zien
Exclusief voor nieuwe klanten: 2% rente gedurende 6 maanden over de eerste € 10.000. Over het saldo boven € 10.000 en t/m € 200.000 ontvang je vanaf dag één 0,75% rente. Na 6 maanden krijg je 0,75% rente over je over je saldo t/m € 200.000.
Ja dat is mij bekend maar je kan niet in de app zelf zien wat de rente percentage is en eventueel opgebouwde rente.GroteVoet459 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:24:
[...]
https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening - gele balk:
[...]
Zag dit vandaag in de krant staan, voor de mensen die bij DSB spaarden.
Bij het einde van het faillissement bleef er geld over. Als spaarder komt u mogelijk in aanmerking voor rente. Op deze website kunt u zich hiervoor aanmelden.
Zolang die rekening "Welkom Spaarrekening" heet is het onderdeel van de actie.feddesman schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:40:
[...]
Ja dat is mij bekend maar je kan niet in de app zelf zien wat de rente percentage is en eventueel opgebouwde rente.
Na die 6 maanden wordt de naam vanzelf veranderd
Idd staat er geen actueel percentage in de app.
Maar in mijn KNAB app staat dat ook niet - daar verwijst Meer Info naar de website met actuele kosten en rentes.
De Coop Bank (Estland, AA-) via Raisin, zonder bronbelasting, is vandaag voor een 1 jarige deposito gestegen naar een nette 2,57% en met vrij gunstige voorwaarden om vroegtijdig te kunnen onderbreken.
https://www.raisin.nl/banken/coop-pank/
Mooie tip denk ik!
Mooie tip denk ik!
Wow, dat begint er op te lijken. Must. Resist. Ahhh die is écht verleidelijk zeg!thys schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:31:
De Coop Bank (Estland, AA-) via Raisin, zonder bronbelasting, is vandaag voor een 1 jarige deposito gestegen naar een nette 2,57% en met vrij gunstige voorwaarden om vroegtijdig te kunnen onderbreken.
Mooie tip denk ik!
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Dat zou ik natuurlijk kunnen doen, maar je kunt natuurlijk ook terugrekenen aangezien de deposito's een minimum inleg hebben.JAN-B schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:11:
[...]
@mpandroid Mooi overzicht!
nu nog wat getallen erbij, zodat we weten hoeveel spaargeld je hebt
Er vanuit gaande natuurlijk dat ik het minimum inleg en dit al mijn spaargeld is
Waarom zou je niet zoveel deposito's afsluiten?Pistachenootje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:53:
[...]
Als dit om bijvoorbeeld 3 ton gaat kan ik het begrijpen, anders zou ik niet zoveel deposito's gaan afsluiten. Hoewel je bij dat soort bedragen natuurlijk beter een flink gedeelte kan beleggen.
En zoals hierboven vermeld: Advanzia biedt 1.6% vrij opneembaar over de eerste 3 maanden. Die zou ik er zeker bijnemen.
Mijn idee hierachter is risicospreiding, zowel geografisch als meerdere banken.
Kan natuurlijk maar ik zelf vind de extra administratie voor de belasting een nadeel en ik betwijfel of het toevoegen van bijvoorbeeld een Franse bank als Orange t.o.v. Nordax wel echt diversificatie is. Noorwegen heeft een hogere kredietrating dan Frankrijk. Nou ken ik de details van beide banken niet maar het kan ook een geval van 'diworsification' zijn i.p.v. 'diversification'.mpandroid schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:34:
[...]
Waarom zou je niet zoveel deposito's afsluiten?
Mijn idee hierachter is risicospreiding, zowel geografisch als meerdere banken.
-
[ Voor 100% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:36 ]
Estland... Lekker dicht bij Oekraïne en Rusland. Dat doen we niet meerthys schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:31:
Mooie tip denk ik!
Ik vermoed dat we over een paar maanden wel 1 jaar voor 3% kunnen wegzetten, ook wat verder van Rusland vandaan. Ondertussen ga ik mijn geld bij Advanzia Luxemburg zetten tegen 1.6%.
Tenminste, als het openen van de rekening lukt. Ik heb mijn documenten maandag gemaild maar nog geen reactie gehad. Iemand anders al wel gelukt?
@Frankenstein hoe lang duurde dat bij jou?
Tenminste, als het openen van de rekening lukt. Ik heb mijn documenten maandag gemaild maar nog geen reactie gehad. Iemand anders al wel gelukt?
@Frankenstein hoe lang duurde dat bij jou?
Bedankt, niet gezien. Dan haak ik ook meteen af.Pistachenootje schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:26:
[...]
Voor het geval je het nog niet had gezien: die "2x zoveel rente" (1.6%) is alleen de eerste 3 maanden.
Ik moet me ook maar eens in deposito's gaan verdiepen, een beetje zitten lurken hier, ik deed dat eigenlijk nooit omdat ik nooit veel spaargeld had ivm studieschuld etc. maar inmiddels toch een flink bedrag bij elkaar geharkt. Ik zit te denken om een deel gewoon op de spaarrekening van m'n bank te houden en een deel deposito maar wat ook nog kan is naar een deposito doorsluizen wat ik al jaren doe, namelijk koopzegels sparen bij de AH. En ja, ik weet dat dat slechts eenmalige rente is maar wel 6% 
Aangezien ik voor een heel gezin boodschappen doe, loopt dat al snel op. AH heeft het ook makkelijker gemaakt om vaker grotere hoeveelheden makkelijker te cashen (kan nu gewoon op je rekening gestort worden ipv cash). Ik heb premium nog niet aangezet (2x zo veel sparen) maar misschien doe ik dat ook nog en dan alles wat ik spaar elk kwartaal opnemen en in een deposito zetten.
Aangezien ik voor een heel gezin boodschappen doe, loopt dat al snel op. AH heeft het ook makkelijker gemaakt om vaker grotere hoeveelheden makkelijker te cashen (kan nu gewoon op je rekening gestort worden ipv cash). Ik heb premium nog niet aangezet (2x zo veel sparen) maar misschien doe ik dat ook nog en dan alles wat ik spaar elk kwartaal opnemen en in een deposito zetten.
Adjust non olet, plerumque...
Tien niet... Maar eentje voor een half jaar en eentje voor een jaar bijvoorbeeld kan ik me wel voorstellen.GioStyle schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:53:
[...]
Dat is slim als je een aardig bedrag hebt. Stel nou dat je totale spaargeld €5000 is. Dan ga je toch geen 10 deposito's afsluiten?
Na die 3 maanden (feb 2023) krijg je waarschijnlijk minstens 1%.Jirure1984 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:08:
[...]
Bedankt, niet gezien. Dan haak ik ook meteen af.
Dat heeft dan weer meer te maken met het regelmatig laten vrijkomen van deposito's.MikeyMan schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:11:
[...]
Tien niet... Maar eentje voor een half jaar en eentje voor een jaar bijvoorbeeld kan ik me wel voorstellen.
Hoeveel deposito's af te sluiten, hangt van je persoonlijke omstandigheden af. Best is een x bedrag altijd vrij opneembaar te houden, waarmee je vooruit kan als het je onverwacht behoorlijk tegenzit tot aan het vrijvallen van een deposito. En dan zorg je ervoor dat er daarna ook nog regelmatig deposito's blijven vrijvallen.
Best renderend zijn langere deposito's. Die klinken wat eng, want je kan lang niet bij je geld. Maar als je nu elke zes maanden geld vast zet voor bvb. 3, 5 of 10 jaar (steeds dezelfde looptijd zou kunnen), komt er na verloop van tijd ook om de zes maanden wat vrij. Om dit proces op te starten kan je in het begin ook wat kortere deposito's nemen.
Openen Advanzia duurde bij mij een paar dagen, zo te zien. Niet langer dan een week iig.
Tsja, als dat geen extra kosten met zich meebrengt, dan kun je je ook afvragen waarom je dat niet zou doen.GioStyle schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:53:
[...]
Dat is slim als je een aardig bedrag hebt. Stel nou dat je totale spaargeld €5000 is. Dan ga je toch geen 10 deposito's afsluiten?
Je kunt in geval van nood een of slechts enkele deposito's openbreken, zodat je niet de volle boete hoeft te betalen voor het openbreken van het totale bedrag. (Of als je een aantrekkelijker bod krijgt voor het einde van de looptijd en daar en deel in wilt stoppen.)
En je kunt het spreiden over meerdere aanbieders, zodat ook bij problemen er altijd wel enkele deposito's probleemloos vrijkomen.
Twee voordelen van situaties met elk een kleine kans dat ze zich voordoen, maar waarbij het toch wel voordelen biedt áls de situatie zich voordoet.
Dit topic is gesloten.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling