Meerdere waaronder Raisin zal op +1% staan tegen die tijd. En dan ook nog bronbelasting allemaal geen zin in.Pistachenootje schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:30:
[...]
Na die 3 maanden (feb 2023) krijg je waarschijnlijk minstens 1%.
Omdat het openen van al die micro-deposito's te veel tijd kost.Rubbergrover1 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:46:
[...]
Tsja, als dat geen extra kosten met zich meebrengt, dan kun je je ook afvragen waarom je dat niet zou doen.
Kost meer tijd en is meer gedoe met aangifte IB.
Bronbelasting is geen issue.Jirure1984 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:51:
[...]
Meerdere waaronder Raisin zal op +1% staan tegen die tijd. En dan ook nog bronbelasting allemaal geen zin in.
[ Voor 8% gewijzigd door Pistachenootje op 16-11-2022 10:25 ]
Een andere reden, behalve de extra rompslomp, is het fenomeen 'diworsification'. Als je bijvoorbeeld een mooie rente kan krijgen bij een goede bank in een AAA land zou ik niet gauw gaan spreiden naar een extra deposito bij een mindere bank in bijvoorbeeld een BBB land.Rubbergrover1 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:46:
[...]
Tsja, als dat geen extra kosten met zich meebrengt, dan kun je je ook afvragen waarom je dat niet zou doen.
Volgens mij zijn er genoeg mensen in dit topic die een rekening bij Bigbank hebben, is ook Estland. Ik vind het wel een goede deposito rente bij Coop Bank, met inderdaad gunstige voorwaarden:MikeyMan schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:00:
[...]
Estland... Lekker dicht bij Oekraïne en Rusland. Dat doen we niet meer
Vroegtijdige beëindiging van het deposito na afloop van de 14-daagse
ontbindingstermijn is mogelijk onder de volgende omstandigheden:
a) U koopt een huis met het doel erin te wonen (d.w.z. koopt
hoofdverblijfplaats).
b) U verliest uw baan
c) U wordt geheel arbeidsongeschikt
d) U komt terecht in schuldsanering in de zin van de Wettelijke
schuldsanering natuurlijke personen in Nederland
e) U overlijdt
U dient een verzoek tot
Bij mijn YapiKredi deposito staat het volgende vermeld:
Edit: ik vermoed dat ze hiermee de automatische verlenging bedoelen. Zie: https://www.yapikredi.nl/...vragen/euro-plus-deposito
Weet iemand wat ze bedoelen met het vetgedrukte stuk?Soort omzet termijndeposito: De hoofdsom dient na de vervaldatum doorgerold te worden; de creditrente dient naar de rekening-courant te worden overgeboekt
Edit: ik vermoed dat ze hiermee de automatische verlenging bedoelen. Zie: https://www.yapikredi.nl/...vragen/euro-plus-deposito
[ Voor 19% gewijzigd door Pistachenootje op 16-11-2022 13:29 ]
Pff, krijg ik ineens een brief van DSB NV in liquidatie, dat ik wellicht in aanmerking kom voor nog wat rente van de failliete DSB bank... Maar volgens mij heb ik nooit een rekening daar gehad. 
Hoe kom ik dan in hun database?
Hoe kom ik dan in hun database?
Dit dus.
Weet je met welk scenario ik wel eens zwetend wakker word? Het gaat dan over mijn geld bij en middels Raisin....
Alle stortings- en uitbetaalopdrachten lopen via het Raisin-platform, zoals je weet. Stel nou, dat daar een werknemer fraudeert en het systeem zo manipuleert, dat er van mijn (bijv) RCI-Renault-rekening een bedrag wordt opgenomen. Dan wordt dat geboekt op mijn persoonlijke Raisin DE-rekening. Tot zover ''niks'' aan de hand natuurlijk. Maar zou die werknemer dan via het systeem ook kans kunnen zien om dat geld naar zijn of haar eigen (of andermans) rekening door te sluizen? En zo ja, wie is er dan primair verantwoordelijk en aanspreekbaar? Raisin?
Alle stortings- en uitbetaalopdrachten lopen via het Raisin-platform, zoals je weet. Stel nou, dat daar een werknemer fraudeert en het systeem zo manipuleert, dat er van mijn (bijv) RCI-Renault-rekening een bedrag wordt opgenomen. Dan wordt dat geboekt op mijn persoonlijke Raisin DE-rekening. Tot zover ''niks'' aan de hand natuurlijk. Maar zou die werknemer dan via het systeem ook kans kunnen zien om dat geld naar zijn of haar eigen (of andermans) rekening door te sluizen? En zo ja, wie is er dan primair verantwoordelijk en aanspreekbaar? Raisin?
Weegt de meerprijs van de boodschappen bij AH t.o.v. andere supermarkten op tegen de opbrengst van de spaarzegels?1nsane schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:08:
Ik moet me ook maar eens in deposito's gaan verdiepen, een beetje zitten lurken hier, ik deed dat eigenlijk nooit omdat ik nooit veel spaargeld had ivm studieschuld etc. maar inmiddels toch een flink bedrag bij elkaar geharkt. Ik zit te denken om een deel gewoon op de spaarrekening van m'n bank te houden en een deel deposito maar wat ook nog kan is naar een deposito doorsluizen wat ik al jaren doe, namelijk koopzegels sparen bij de AH. En ja, ik weet dat dat slechts eenmalige rente is maar wel 6%
Aangezien ik voor een heel gezin boodschappen doe, loopt dat al snel op. AH heeft het ook makkelijker gemaakt om vaker grotere hoeveelheden makkelijker te cashen (kan nu gewoon op je rekening gestort worden ipv cash). Ik heb premium nog niet aangezet (2x zo veel sparen) maar misschien doe ik dat ook nog en dan alles wat ik spaar elk kwartaal opnemen en in een deposito zetten.
Er zijn bijvoorbeeld ook Jumbo supermarkten (niet elke) met een soortgelijk systeem weet ik.
Ik neem aan dat Raisin net als iedere Europese bank onder toezicht staat van de centrale bank van dat land.rowicom schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:54:
Weet je met welk scenario ik wel eens zwetend wakker word? Het gaat dan over mijn geld bij en middels Raisin....
Deze doen controles op toegang op basis van benodigde toegang, dus alleen noodzakelijke toegang tot gegevens en rechten tot aanpassen verwacht ik. Tevens zal de bank hier een monitoringsysteem voor hebben denk ik. Weet dat dit in NL wel zo is bij verzekeraars.
Staan ook onder toezicht van DNB.
Ik verwacht dat Raisin primair aanspakelijk zal zijn.
Dat hangt er vanaf wat je koopt natuurlijk. Ja, veel spullen bij de AH zijn aan de duurdere kant maar lang niet alles, als je het slim aanpakt, ook met je bonusbox die zich afstemt op wat je koopt, kan je best uit.mpandroid schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:06:
[...]
Weegt de meerprijs van de boodschappen bij AH t.o.v. andere supermarkten op tegen de opbrengst van de spaarzegels?
Er zijn bijvoorbeeld ook Jumbo supermarkten (niet elke) met een soortgelijk systeem weet ik.
Voor de reguliere spullen is de AH trouwens echt niet duurder dan de Jumbo, het ene is duurder, het andere goedkoper. Ik heb hier een AH XL om de hoek trouwens dus ga er ook te voet heen ipv benzine verstoken.
Ik heb op iets meer afstand een Jumbo maar daar ben ik echt niet goedkoper uit over de meet.
Lidl en Aldi is een ander verhaal natuurlijk maar dan gaan we offtopic want die hebben niet dit soort spaar constructies.
Adjust non olet, plerumque...
Veel artikelen zijn bij Lidl/Aldi duurder/even duur als AH huismerk.1nsane schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:37:
[...]
Dat hangt er vanaf wat je koopt natuurlijk. Ja, veel spullen bij de AH zijn aan de duurdere kant maar lang niet alles, als je het slim aanpakt, ook met je bonusbox die zich afstemt op wat je koopt, kan je best uit.
Voor de reguliere spullen is de AH trouwens echt niet duurder dan de Jumbo, het ene is duurder, het andere goedkoper. Ik heb hier een AH XL om de hoek trouwens dus ga er ook te voet heen ipv benzine verstoken.
Ik heb op iets meer afstand een Jumbo maar daar ben ik echt niet goedkoper uit over de meet.
Lidl en Aldi is een ander verhaal natuurlijk maar dan gaan we offtopic want die hebben niet dit soort spaar constructies.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
https://porterenee.nl/bes...paarzegels-het-meeste-op/mpandroid schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:06:
[...]
Weegt de meerprijs van de boodschappen bij AH t.o.v. andere supermarkten op tegen de opbrengst van de spaarzegels?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Kreeg net een mail van de ABN. Ze gaan de rente verhogen van 0 naar 0,25 procent. Het is beter dan niets 🙈
-
[ Voor 100% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:36 ]
Yup.GioStyle schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:37:
[...]
Staat de ABN serieus nog op dit moment op nul procent?
Estland is lid van de EU én van de NAVO - dat laat Putler wel uit z'n hoofd.MikeyMan schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:00:
[...]
Estland... Lekker dicht bij Oekraïne en Rusland. Dat doen we niet meer
Vraag je je dat ook af bij ABN, ING, SNS, etc ... ?rowicom schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:54:
Weet je met welk scenario ik wel eens zwetend wakker word?
...
En zo ja, wie is er dan primair verantwoordelijk en aanspreekbaar? ...
Zo niet - waarom niet bij hen en wel bij Raisin?
Zeg dat nou niet! Straks nog meer slapeloze nachtenGroteVoet459 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:20:
[...]
Estland is lid van de EU én van de NAVO - dat laat Putler wel uit z'n hoofd.
[...]
Vraag je je dat ook af bij ABN, ING, SNS, etc ... ?
Zo niet - waarom niet bij hen en wel bij Raisin?
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Dat is geen goede manier om te vergelijken, aangezien je boodschappen moet doen om te kunnen sparen. De vergelijking hier is beter: https://www.betermetgeld.nl/koopzegels-wat-levert-het-op/
Rente t.ov. bedrag boodschappen is bij plus 1%, bij ah 0,6% of 1,2% bij premium. Maar aangezien de inleg beperkt is en de rente eenmalig (bij vol boekje) is dit meer een korting op boodschappen dan rente op vermogen. Andere variabelen zijn volgens mij veel belangrijker in de keuze van supermarkt dan het rendement van de koopzegels.
Yup, ik was al aan het rond kijken om mijn buffer elders te stallen toen ik de mail kreeg.GioStyle schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:37:
[...]
Staat de ABN serieus nog op dit moment op nul procent?
Rabobank is hetzelfde verhaal
-
Eindelijk door het registratieproces van Raisin, is het niet meer de beste optie voor een lopende spaarrekening
. Heb toch eigenlijk ook geen zin dit registratieproces elke paar weken te herhalen bij een andere partij. Renault bank blijft wel erg achter bij de andere opties.
Ja jammer dat registratie meestal niet vlot gaat. Maar 0.1% verschil is niet zo veel. Bij 1 jaar 10.000 EUR sparen gaat het om een tientje verschil.Janpietertje89 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:51:
Eindelijk door het registratieproces van Raisin, is het niet meer de beste optie voor een lopende spaarrekening. Heb toch eigenlijk ook geen zin dit registratieproces elke paar weken te herhalen bij een andere partij. Renault bank blijft wel erg achter bij de andere opties.
En ik vermoed dat Renault de rente spoedig gaat verhogen. Dat hebben ze tot nu toe altijd vlot gedaan.
Door alle animo voor Raisin is de noodzaak voor Renault (en anderen) van (snel) verhogen misschien ook weg. Ze moeten het kapitaal ook kunnen gebruiken.Pistachenootje schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:07:
[...]
Ja jammer dat registratie meestal niet vlot gaat. Maar 0.1% verschil is niet zo veel. Bij 1 jaar 10.000 EUR sparen gaat het om een tientje verschil.
En ik vermoed dat Renault de rente spoedig gaat verhogen. Dat hebben ze tot nu toe altijd vlot gedaan.
Raisin gebruikt het kapitaal niet, is enkel de tussenpartij tussen de klant en de Europese bank.arj1o1 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:09:
[...]
Door alle animo voor Raisin is de noodzaak van (snel) verhogen misschien ook weg. Ze moeten het kapitaal ook kunnen gebruiken.
Je moet het lezen als "Renault moet het kapitaal wel kunnen gebruiken"Janpietertje89 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:17:
[...]
Raisin gebruikt het kapitaal niet, is enkel de tussenpartij tussen de klant en de Europese bank.
Mwa, ze zijn nu nr. 2 terwijl ze lange tijd nr. 1 waren. Dat zullen ze wel merken. Van 0.85 naar 0.95 ging ook vrij snel. In Duitsland geven ze al 1.05%.arj1o1 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:09:
[...]
Door alle animo voor Raisin is de noodzaak van (snel) verhogen misschien ook weg. Ze moeten het kapitaal ook kunnen gebruiken.
En zelfs als ze het kapitaal niet zelf kunnen gebruiken krijgen ze volgens mij zo'n ~1.4%.
Ja, maar het zou kunnen dat veel mensen die bij Raisin registreren voor Renault Bank kiezen om hun vrij opneembare kapitaal bij te bewaren.Janpietertje89 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:17:
[...]
Raisin gebruikt het kapitaal niet, is enkel de tussenpartij tussen de klant en de Europese bank.
Maar gaan mensen ook hun spaargeld verplaatsen van Renault naar Bigbank (of andere partij) als die een klein beetje meer rente bieden? Of zijn het alleen mensen die nu nog niet bij 1 van de 2 sparen die nu voor Bigbank (of andere partij) kiezen i.p.v. Renault?Pistachenootje schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:19:
[...]
Mwa, ze zijn nu nr. 2 terwijl ze lange tijd nr. 1 waren. Dat zullen ze wel merken. Van 0.85 naar 0.95 ging ook vrij snel. In Duitsland geven ze al 1.05%.
En zelfs als ze het kapitaal niet zelf kunnen gebruiken krijgen ze volgens mij zo'n ~1.4%.
Hoe dan ook, het zou mooi zijn als ze meegaan met de rest
Dat zal wel meevallen inderdaad. Maar overstappen van Renault naar Klarna bij Raisin is wel erg makkelijk.arj1o1 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:26:
[...]
Maar gaan mensen ook hun spaargeld verplaatsen van Renault naar Bigbank (of andere partij) als die een klein beetje meer rente bieden?
Maar goed, ik beloof dat Renault uiterlijk in December de rente gaat verhogen
Dat zou mooi zijn.GioStyle schreef op donderdag 17 november 2022 @ 02:16:
Och, ik hoop ooit in mijn leven mee te maken dat banken overbodig zijn geworden…
Nog mooier zou zijn dat er weer een bedrijfsspaarregeling komt. Begin jaren 90 sparen tegen 9,5% bij de baas, dat was aantrekkelijk en daar bovenop een premie van de werkgever van 50% op het ingelegde bedrag met als voorwaarde dat het minstens 4 jaar moest blijven staan.
Ben benieuwd naar de komende renteverhoging van de ECB.
-
Die ook gewoon werden uitgevoerd bij een bank... Dus daarvoor zijn banken juist niet overbodig.GioStyle schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:49:
[...]
Ik kom uit ‘88. Ik heb alleen spaarloon en premiesparen meegemaakt. Beiden leuke regelingen.
Als het gaat om het 'oppotten' van geld, dan heb je trouwens ook helemaal geen bank nodig. Die is alleen nodig voor betalen en inkomsten ontvangen.
Wat is de algemene doorlooptijd van de 'referral bonus' bij Raisin? Heb meerdere depositos inmiddels lopen die voldoen aan de voorwaarden. Ik schat zo 2 weken na openen?
Gaat soms vrij snel, soms langzamer. De voorwaarde is dat je minimaal 5000 euro aanhoudt voor 6 maanden. Als beide partijen 5.000 euro in een deposito hebben voor >= 6 maanden zou het snel moeten gaan.wibblemoo schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:02:
Wat is de algemene doorlooptijd van de 'referral bonus' bij Raisin? Heb meerdere depositos inmiddels lopen die voldoen aan de voorwaarden. Ik schat zo 2 weken na openen?
De bedrijfspaarregeling bij ons was 125 gulden per maand van je (naar ik meen bruto) salaris werd aangevuld met 62,50 gulden door de werkgever. Dus je spaarde 187,50 gulden per maand. Moest 4 jaar blijven staan, maar voor een erkend bestedingsdoel zoals aflossen hypotheek was het direct beschikbaar.GioStyle schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:49:
[...]
Ik kom uit ‘88. Ik heb alleen spaarloon en premiesparen meegemaakt. Beiden leuke regelingen.
Jouw regeling.. Zat daar ook een maximum aan?
Mijn werkgever had een eigen treasury afdeling die het geld belegde en derhalve rente kon bieden die een aantal procent boven de marktrente lag.
Daarnaast heb ik inderdaad ook een aantal jaren spaarloon gehad (ook een tijd naast de bedrijfspaarregeling)
Gouden tijden!
Ik heb een rekening bij Raisin geopend en week of twee geleden de video-identificatie gedaan en een adresbewijs geupload. Daarna zag ik in de app staan dat de identificatie gaande was, maar nu zie ik dat ik zowel de video-identificatie opnieuw moet doen als ook opnieuw een adresbewijs moet uploaden.
Enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Of zijn ze gewoon slecht georganiseerd daar?
Enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Of zijn ze gewoon slecht georganiseerd daar?
Een deposito starten nu is niet heel slim, de reguliere rente en dus ook de deposito rente zal nog stijgen bij de banken de komende tijd, verwacht ik.Pistachenootje schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:19:
[...]
Mwa, ze zijn nu nr. 2 terwijl ze lange tijd nr. 1 waren. Dat zullen ze wel merken. Van 0.85 naar 0.95 ging ook vrij snel. In Duitsland geven ze al 1.05%.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Die verwachtingen zijn doorgaans ook verwerkt in de rente van zo'n deposito.Jumpman schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:24:
[...]
Een deposito starten nu is niet heel slim, de reguliere rente en dus ook de deposito rente zal nog stijgen bij de banken de komende tijd, verwacht ik.
Ik verwacht ook dat de rentes van deposito's zullen stijgen de komende maanden, maar wat wil je dan doen met je geld tot die tijd? Op een variabele rente rekening krijg je doorgaans op dit moment een nog veel lagere rente dan met een deposito.
Kans is best groot dat bijvoorbeeld nu een 5 jaar deposito afsluiten vrijwel evenveel zal opleveren als nu nog een jaar variabel en daarna een deposito van 4 jaar.
In vino veritas, in aqua sanitas
Ik ben helemaal nieuw in het spaartopic.
Ik krijg binnenkort een geldbedrag onder de jubelton regeling voor een huis, wat ik niet gebruik het komende jaar.
Is er een safe option voor mij waar ik in een jaartje een leuke rente kan verdienen terwijl ik het geld nog niet nodig heb? :-D
Ik krijg binnenkort een geldbedrag onder de jubelton regeling voor een huis, wat ik niet gebruik het komende jaar.
Is er een safe option voor mij waar ik in een jaartje een leuke rente kan verdienen terwijl ik het geld nog niet nodig heb? :-D
Spaarrekening of deposito lijkt me veilig genoeg dan ja.jelledb schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:49:
Ik ben helemaal nieuw in het spaartopic.
Zo lang de bank onder het deposito-garantiestelsel valt, kun je het 'safe' parkeren op een spaarrekening of, Als je het (minstens) een jaar niet nodig hebt, opdelen in 6mnds en jaar-depositos voor een wat hogere rente.
Dat ben ik eens maar de post die je quote gaat niet over deposito's, die gaat over vrij opneembare spaarrekeningen.Jumpman schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:24:
[...]
Een deposito starten nu is niet heel slim, de reguliere rente en dus ook de deposito rente zal nog stijgen bij de banken de komende tijd, verwacht ik.
Bij Advanzia zetten in Luxemburg. De eerste 3 maanden krijg je daar 1.6%, daarna een mooie deposito afsluiten.JohanNL schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:31:
[...]
Die verwachtingen zijn doorgaans ook verwerkt in de rente van zo'n deposito.
Ik verwacht ook dat de rentes van deposito's zullen stijgen de komende maanden, maar wat wil je dan doen met je geld tot die tijd?
Bij Raisin krijg je tot 2.57% op 1 jaar vast. https://www.raisin.nl/deposito/jelledb schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:49:
Gebruik je iemand z'n referral dan krijg je nog 50 EUR extra.
[ Voor 9% gewijzigd door Pistachenootje op 17-11-2022 16:01 ]
Dat klinkt top.Pistachenootje schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:01:
[...]
Bij Raisin krijg je tot 2.57% op 1 jaar vast. https://www.raisin.nl/deposito/
Gebruik je iemand z'n referral dan krijg je nog 50 EUR extra.
En die bank in Estland is te vertrouwen neem ik aan? Aangezien het onder de EU & ECB valt?
Iemand die mij een referral wil sturen? :-)
edit: Referral is binnen
[ Voor 3% gewijzigd door jelledb op 17-11-2022 16:17 ]
Zul je zelf moeten afwegen. Veel mensen hier vinden het prima. Ik blijf als het kan liever iets verder van Rusland vandaan. Het valt onder het Estse DGS.jelledb schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:03:
[...]
En die bank in Estland is te vertrouwen neem ik aan? Aangezien het onder de EU & ECB valt?
Een andere optie is 3 maanden wegzetten in Luxemburg bij Advanzia tegen 1.6%, daarna een deposito afsluiten. Dit ben ik zelf van plan.
[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 17-11-2022 16:14 ]
DMjelledb schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:03:
[...]
Dat klinkt top.
Iemand die mij een referral wil sturen? :-)
Zoals Pistachenootje aangeeft: valt onder DGS dus te vertrouwen. Er zijn echter ook deposito's dichterbij (Belgie, Frankrijk, Italie, etc.) met mooie rentes.
[ Voor 21% gewijzigd door arj1o1 op 17-11-2022 16:23 ]
Je hebt gelijk 😉Pistachenootje schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:58:
[...]
Dat zal wel meevallen inderdaad. Maar overstappen van Renault naar Klarna bij Raisin is wel erg makkelijk.
Maar goed, ik beloof dat Renault uiterlijk in December de rente gaat verhogen
-
[ Voor 158% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:35 ]
ING heeft (weer?) een groen spaardeposito beschikbaar van 1 jaar voor 0.4 %.
Kan voor sommigen interessant zijn.
Ik zie 0,65%geenstijl schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:40:
Ho ho, Rabobank zit op 0,01% en heeft IIRC ook nooit op 0,00 gezeten (voor normalere saldos, wel negatief boven 100k meen ik).GioStyle schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:35:
Renault bank morgen naar 1%, terwijl de Nederlandse banken nog lekker op de nul zitten. Goed bezig jongens.
Maar ook mooi dat de Nederlandse banken een renteverhoging aankondigen met een datum ver in de toekomst (ik meen in ieder geval weken terug bericht gehad te hebben van Rabobank dat ze per 1 december naar 0,25% gaan). Renault elke keer gewoon binnen een week doorvoeren en nu letterlijk "van vandaag op morgen".
Ik vraag me af of dit interessant is in vergelijking met bijvoorbeeld een deposito 1 jaar vast van 2.57%.geenstijl schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:40:
ING heeft (weer?) een groen spaardeposito beschikbaar van 1 jaar voor 0.4 % 0.65%.
Geen VRH betalen is nauwelijks meer een voordeel omdat je op spaargeld ook nauwelijks VRH betaalt?
Een deposito bij Yapi Kredi of Anadolu geeft in principe meer (of minder weinig) rendement nu voor de belasting op spaargeld wordt uitgegaan van een heel laag fictief r ndement op sparen. Het belastingvoordeel van groensparen valt daarmee grotendeels weg, wel blijft er de heffingskorting van 0.70%. Ook is bij de genoemde banken geen niet gratis betaalrekening nodig.geenstijl schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:40:
[ Voor 17% gewijzigd door Frankenstein op 17-11-2022 18:46 ]
Dit.Pistachenootje schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:42:
[...]
Ik vraag me af of dit interessant is in vergelijking met bijvoorbeeld een deposito 1 jaar vast van 2.57%.
Geen VRH betalen is nauwelijks meer een voordeel omdat je op spaargeld ook nauwelijks VRH betaalt?
Renault bank volgt netjes met de verhogingen elke keer Vorige keer was Bigbank iets langzamer, nu was Renault iets langzamer. Bigbank en Raisin zijn dus beiden een goede keuze voor een flexible spaarrekening.
Raisin heeft dan nog het voordeel dat je een stuk meer opties hebt qua deposito's.
Raisin heeft dan nog het voordeel dat je een stuk meer opties hebt qua deposito's.
De hoogste rente die ik ken is 1.58% vrij opneembaar bij FCM Bank in Malta (een EU- en euroland met een EU-depositogarantiestelsel, S&P-rating A). Inmiddels is mijn eerste (mini-) storting bijgeschreven op mijn Maltese bankrekening.[b]Zenix in "Het spaartopic - Deel 3"Renault iets langzamer. Bigbank en Raisin zijn dus beiden een goede keuze voor een flexible spaarrekening.
(echter voorlopig spaar ik tegen 1.60% bij Advanzia als "nieuwe klant", waar ik al tien jaar klant ben met prima rente, die ongetwijfeld binnenkort van 0.80% naar (minimaal) 1.00% wordt verhoogd).
Deze banken zie je niet of weinig terug in de Nederlandse media of rentevergelijkers, omdat ze zich niet expliciet op Nederland richten. Maar het is wel mogelijk er een rekening te openen. Advanzia heeft vroeger - tien jaar geleden - wel wat aandacht in de Nederlandse media gehad.
[ Voor 19% gewijzigd door Frankenstein op 17-11-2022 20:16 ]
Ik heb het dan ook alleen maar over banken die zich richten op de Nederlandse markt. Die banken in het buitenland zijn leuk, maar voor de gemiddelde Nederlander is Raisin al een drempel, laat staan een buitenlandse bank die zich niet richt op Nederlanders, zonder een Nederlandse helpdesk.Frankenstein schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:09:
[...]
De hoogste rente die ik ken is 1.58% vrij opneembaar bij FCM Bank in Malta (een EU- en euroland met een EU-depositogarantiestelsel, S&P-rating A). Inmiddels is mijn eerste (mini-) storting bijgeschreven op mijn Maltese bankrekening.![]()
(echter voorlopig spaar ik tegen 1.60% bij Advanzia als "nieuwe klant", waar ik al tien jaar klant ben met prima rente, die ongetwijfeld binnenkort van 0.80% naar (minimaal) 1.00% wordt verhoogd).
Deze banken zie je niet of weinig terug in de Nederlandse media of rentevergelijkers, omdat ze zich niet expliciet op Nederland richten. Maar het is wel mogelijk er een rekening te openen. Advanzia heeft vroeger - tien jaar geleden - wel wat aandacht in de Nederlandse media gehad.
Was dat niet die bank waar je een cheque met Kronen ter waarde van EUR 100.000 krijgt bij faillissement? Heb je zin in communicatie met een partij uit Estland als het mis gaat met de bijbehorende taalbarrière?arj1o1 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:16:
[...]
DM
Zoals Pistachenootje aangeeft: valt onder DGS dus te vertrouwen. Er zijn echter ook deposito's dichterbij (Belgie, Frankrijk, Italie, etc.) met mooie rentes.
DGS hoeft niet altijd te betekenen dat je bij een faillissement morgen je centen weer hebt. Het geeft gerust slapeloze nachten als je geld ver weg staat.
Dat is Klarna (Zweeds). Estland heeft gewoon de Euro.ColeJ schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:00:
[...]
Was dat niet die bank waar je een cheque met Kronen ter waarde van EUR 100.000 krijgt bij faillissement? Heb je zin in communicatie met een partij uit Estland als het mis gaat met de bijbehorende taalbarrière?
DGS hoeft niet altijd te betekenen dat je bij een faillissement morgen je centen weer hebt. Het geeft gerust slapeloze nachten als je geld ver weg staat.
Niet morgen nee. Maar onder de Europese regels van DGS moeten ze wel binnen ik meen 10 werkdagen zorgen dat je het "ontvangen" hebt (en die termijn wordt onder nieuwe wetgeving nog eens ingekort). Maar inderdaad, ontvangen kan dan nog steeds in een vreemde valuta zijn waarbij je dus een wisselkoers betaald en op een manier waar je "er niks mee kunt" (cheque die je niet kunt inwisselen in NL). En zoals @arj1o1 al aangeeft geldt dat in Zweden / voor het Zweedse DGS, niet voor Estland.ColeJ schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:00:
Nee dit is niet meer zo. Iemand heeft hier het antwoord gepost van de verantwoordelijke Zweedse instantie. Wellicht kan iemand de quote hier posten.ColeJ schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:00:
[...]
Was dat niet die bank waar je een cheque met Kronen ter waarde van EUR 100.000 krijgt bij faillissement?
Maar als het wel zo is, bij de Reisebank in Duitsland loop je binnen met je cheque en naar buiten met cash. Maar niet voor je Zweedse bank het loodje legt.
[ Voor 18% gewijzigd door Frankenstein op 17-11-2022 22:19 ]
Facepalm in "Het spaartopic - Deel 3"Pistachenootje schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:16:
[...]
Nee dit is niet meer zo. Iemand heeft hier het antwoord gepost van de verantwoordelijke Zweedse instantie. Wellicht kan iemand de quote hier posten.
* RobertMe wist nog dat iets van "aware" in de tekst stond, en dat gaf ook mooi maar 1 hit.
Ook Triodos verhoogt zijn rente per 1 december naar 0,20% tot 50.000 en 0,10% vanaf 50.000. Daarnaast vervallen de kosten van €2,- voor het aanhouden van een spaarrekening.
Nou, wat een verhogingOlaf91 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:04:
Ook Triodos verhoogt zijn rente per 1 december naar 0,20% tot 50.000 en 0,10% vanaf 50.000. Daarnaast vervallen de kosten van €2,- voor het aanhouden van een spaarrekening.
Juist een wat kleinere bank zou het achterblijven van de spaarrente, met als risico dat kapitaal wegstroomt zich niet kunnen veroorloven, zou je denken.
Maar bij Triodos bankier je niet voor jezelf heb ik begrepen, maar voor een mooi verhaal.
In vino veritas, in aqua sanitas
Rabobank gaat 1 december naar 0,25%:
https://www.rabobank.nl/p...over-rente/rentewijziging
https://www.rabobank.nl/p...over-rente/rentewijziging
He, dat wist ik nog niet, dat de spaarrekening nu weer gratis is. Dat is dan relatief gezien bij wat kleinere bedragen wel een grote 'stijging'. Al krijg je natuurlijk nog steeds niet zo veel op de spaarrekening.Olaf91 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:04:
Het worden weer lastiger tijden. Het was de laatste jaren eigenlijk best een makkelijke tijd, met rentes die varieerden van niets tot bijna niets. Maakte weinig uit of je nou 0,01% meer of minder rente kreeg. Maar nu gaan de verschillen weer steeds meer uiteen lopen en wordt het weer serieus werk om te kijken waar je je buffer stalt.
Openen van de rekening gaat ook bij Advanzia wat langzaam. Ik had maandag documenten gemaild maar nog niets gehoord. Ik heb ze net even gebeld, kreeg gelukkig snel antwoord. Ook zij hebben het erg druk vandaar dat het wat langzaam gaat. Als alles goed gaat zou de rekening vandaag geopend worden. Ben benieuwd.
Klopt, ik wacht al sinds afgelopen vrijdag. Ook nog niets vernomen.Pistachenootje schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:34:
Openen van de rekening gaat ook bij Advanzia wat langzaam. Ik had maandag documenten gemaild maar nog niets gehoord. Ik heb ze net even gebeld, kreeg gelukkig snel antwoord. Ook zij hebben het erg druk vandaar dat het wat langzaam gaat. Als alles goed gaat zou de rekening vandaag geopend worden. Ben benieuwd.
Grappig. Hier in Spanje biedt Renault sinds vandaag 1.21. Kun je een beetje zien wat de marge is van Raisin.GioStyle schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:35:
Renault bank morgen naar 1%, terwijl de Nederlandse banken nog lekker op de nul zitten. Goed bezig jongens.
Verwijderd, antwoord op mijn vraag was al gegeven in een andere post.
[ Voor 87% gewijzigd door Elandenmelk op 18-11-2022 09:55 ]
Je vergeet dan voor het gemak wel even het verschil in de "lokale" markt. Met alle NL grootbanken nog ver onder de 0.5% zou Renault ze wel gek om ver boven andere opties (als Bigbank) te gaan zitten. Zou dat niet Raisin aanrekenen.wibblemoo schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:43:
[...]
Grappig. Hier in Spanje biedt Renault sinds vandaag 1.21. Kun je een beetje zien wat de marge is van Raisin.
Als voorbeelden:
1) in de UK biedt Raisin zelfs een 9-maands deposito van ICICI Bank voor 3.75%.
2) [als ik het goed lees] bied Openbank in Spanje 1.0% en in NL "maar" 0.75%
[ Voor 7% gewijzigd door GroteVoet459 op 18-11-2022 10:34 ]
Ja klopt, het is iets kort door de bocht. Maar de 'grootbanken' doen hier niet veel onder tov NL. ING geeft sinds 1/11 0.30% (tm 30K, daarboven betaal je een boete).
Verder is het prima natuurlijk dat ze een marge opstrijken, ze leveren een dienst en maken spaarproducten toegankelijk in landen waar de banken zelf niet rechtstreeks actief zijn.
Vergelijken met UK gaat niet op, daar ligt de interest veel hoger tov de Euribor-zone.
Verder is het prima natuurlijk dat ze een marge opstrijken, ze leveren een dienst en maken spaarproducten toegankelijk in landen waar de banken zelf niet rechtstreeks actief zijn.
Vergelijken met UK gaat niet op, daar ligt de interest veel hoger tov de Euribor-zone.
[ Voor 26% gewijzigd door wibblemoo op 18-11-2022 10:39 ]
Geen goede vergelijking want rente op GBP ligt sowieso hoger dan op EUR.GroteVoet459 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:27:
[...]
En vanaf wanneer gaan deze 10 werkdagen in werking? Als dit pas in gaat als de rechter een faillissement heeft uitgesproken kun je jaren verder zijn.RobertMe schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:14:
[...]
Niet morgen nee. Maar onder de Europese regels van DGS moeten ze wel binnen ik meen 10 werkdagen zorgen dat je het "ontvangen" hebt (en die termijn wordt onder nieuwe wetgeving nog eens ingekort). Maar inderdaad, ontvangen kan dan nog steeds in een vreemde valuta zijn waarbij je dus een wisselkoers betaald en op een manier waar je "er niks mee kunt" (cheque die je niet kunt inwisselen in NL). En zoals @arj1o1 al aangeeft geldt dat in Zweden / voor het Zweedse DGS, niet voor Estland.
Als ik de Spaanse website door Google Translate haal, dan is die 1% volgens mij alleen voor nieuwe klanten en enkel het eerste jaar. 6 maanden 2% of 1 jaar 1% is hetzelfde, verschil zit er dan vooral in dat de Spaanse klanten een limiet van 100k ipv 10k hebben. 10x meer rente dus.GroteVoet459 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:27:
[...]
Je vergeet dan voor het gemak wel even het verschil in de "lokale" markt. Met alle NL grootbanken nog ver onder de 0.5% zou Renault ze wel gek om ver boven andere opties (als Bigbank) te gaan zitten. Zou dat niet Raisin aanrekenen.
Als voorbeelden:
De normale spaarrekening voor bestaande klanten is 0,2% in het geval van salaris. Anders 0,05%. Zonder spaarlimiet.
Ik denk dat wanneer je bij dezelfde bank naar verschillende landen kijkt je heel erg appels met peren gaat vergelijken. Niet per se qua kostenplaatje, wel qua wat de standaard is in een markt. Zoiets als salaris laten storten om hogere rente te krijgen... Ik weet niet hoe haalbaar dat is in Nederland. In Zuid-Europese landen is het niet ongebruikelijk dat je bankrekening gratis is mits salaris, X aantal pasbetalingen en/of X aantal incasso's.
Daarom is de vergelijking tussen landen met een 100% spaarbank beter, dan sluit je de invloed van het verdienmodel obv lopende rekeningen uit. (Niet dat een bank daar heel veel aan verdiend, is meer de bijverkoop van andere producten die wel winstgevend zijn)
Zie net in de Raisin app dat renault nu ook 1% zit.
Meerdere deposito's ook vandaag omhoog.
InBank
vandaag (18-11-2022)
1 jaar
2,40% 2,57% = +0,17%
2 jaar
2,92% 3,07% = +0,15%
3 jaar
3,12% 3,27% = +0,15%
Imprebanca
vandaag (18-11-2022)
6 mnd
0,10% 1,80% = +1,70%
1 jaar
1,90% 2,60% = +0,70%
2 jaar
2,15% 3,05% = +0,90%
3 jaar
2,40% 3,25% = +0,85%
4 jaar
2,45% 3,30% = +0,85%
5 jaar
2,50% 3,55% = +1,05%
Meerdere deposito's ook vandaag omhoog.
InBank
vandaag (18-11-2022)
1 jaar
2,40% 2,57% = +0,17%
2 jaar
2,92% 3,07% = +0,15%
3 jaar
3,12% 3,27% = +0,15%
Imprebanca
vandaag (18-11-2022)
6 mnd
0,10% 1,80% = +1,70%
1 jaar
1,90% 2,60% = +0,70%
2 jaar
2,15% 3,05% = +0,90%
3 jaar
2,40% 3,25% = +0,85%
4 jaar
2,45% 3,30% = +0,85%
5 jaar
2,50% 3,55% = +1,05%
[ Voor 80% gewijzigd door Jirure1984 op 18-11-2022 15:19 ]
En ook Nederlandse banken bieden in het buitenland meer:GroteVoet459 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:27:
[...]
Je vergeet dan voor het gemak wel even het verschil in de "lokale" markt. Met alle NL grootbanken nog ver onder de 0.5% zou Renault ze wel gek om ver boven andere opties (als Bigbank) te gaan zitten. Zou dat niet Raisin aanrekenen.
Als voorbeelden:
ING Duitsland 1% voor 4 maanden, vaste klanten 0,30% (NL 0,00%)
LPB Duitsland 0,80% (NL 0,50%)
Paar jaar terug ook De Lage Landen (dochter Rabo) gaf in D 0,50% meen ik en Rabo in NL -0,xx.
Heel normaal. CKV vergoedt via Raisin altijd meer dan in thuisland Belgie, en ook Oostenrijkse en Italiaanse banken vergoeden via Raisin (NL en D) meer dan in het thuisland.
Mogelijk is het voor banken interessanter om buiten het thuisland geld op te halen. Ook zij moeten spreiden.
[ Voor 22% gewijzigd door Frankenstein op 18-11-2022 15:14 ]
Nieuwe rentetarieven Centraal Beheer per vandaag.
1 jaar 0,40 %
2 jaar 1,35 %
3 jaar 1,65 %
4 jaar 1,70 %
5 jaar 1,80 %
6 jaar 1,85 %
7 jaar 1,90 %
8 jaar 1,95 %
9 jaar 2,00 %
10 jaar 2,50 %
15 jaar 2,50 %
20 jaar 2,50 %
1 jaar 0,40 %
2 jaar 1,35 %
3 jaar 1,65 %
4 jaar 1,70 %
5 jaar 1,80 %
6 jaar 1,85 %
7 jaar 1,90 %
8 jaar 1,95 %
9 jaar 2,00 %
10 jaar 2,50 %
15 jaar 2,50 %
20 jaar 2,50 %
Ik heb inmiddels bevestiging dat mijn Advanzia rekening open is. Wellicht dat het bellen vanochtend geholpen heeft. Wachtwoord om in te loggen heb ik helaas nog niet ontvangen.
Daar lijkt het wel op, want ik heb vorige week donderdag alles ingestuurd en niets gehoord. Nu bel ik er dan ook maar achteraan en de Advianza-dame in kwestie zegt dat het 'in een uurtje' rondkomt...Pistachenootje schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:57:
Ik heb inmiddels bevestiging dat mijn Advanzia rekening open is. Wellicht dat het bellen vanochtend geholpen heeft. Wachtwoord om in te loggen heb ik helaas nog niet ontvangen.
Zei ze vanochtend ook tegen mij
Uurtje later had ik een verder lege email ontvangen met de tekst 'ERÖFFNET'. Rond 16:00 toen de verdere informatie met o.a. mijn Luxemburgs IBAN nummer.
@Frankenstein hoe lang zat er bij jou tussen de opening en het ontvangen van je inloggegevens?
@Frankenstein hoe lang zat er bij jou tussen de opening en het ontvangen van je inloggegevens?
@Pistachenootje
Bovenaan de "your new advanzia account"-mail met mijn IBAN staat mijn account nummer. Met dat nummer kun je een inlog aanmaken op
https://mein.advanziakonto.com/
Bovenaan de "your new advanzia account"-mail met mijn IBAN staat mijn account nummer. Met dat nummer kun je een inlog aanmaken op
[ Voor 8% gewijzigd door Frankenstein op 18-11-2022 16:43 ]
Bedankt. Ik kan een wachtwoord aanmaken door te zeggen dat ik mijn wachtwoord vergeten ben. Dat lijkt allemaal goed te gaan maar als ik dan met die gegevens wil inloggen krijg ik een foutmelding. Jij een idee? Anders ga ik maandag maar weer eens bellen.Frankenstein schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:41:
Nah, zie hier:Pistachenootje schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:35:
[...]
Bedankt. Ik kan een wachtwoord aanmaken door te zeggen dat ik mijn wachtwoord vergeten ben. Dat lijkt allemaal goed te gaan maar als ik dan met die gegevens wil inloggen krijg ik een foutmelding. Jij een idee? Anders ga ik maandag maar weer eens bellen.
Bar_en_boos in "Het spaartopic - Deel 3"
We zullen eerst moeten wachten op dat 'telefonbanking-passwort.' Revival van de jaren '90 lijkt wel.
Ik moet bekennen dat als ik hun website bekijk (die inderdaad niet meer geüpdate lijkt sinds de jaren 90), dat ik daar niet een heel vertrouwd/betrouwbaar gevoel bij krijg.Catillus schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:58:
[...]
Nah, zie hier:
Bar_en_boos in "Het spaartopic - Deel 3"
We zullen eerst moeten wachten op dat 'telefonbanking-passwort.' Revival van de jaren '90 lijkt wel.
Het is ook appels met peren vergelijken als je de vestigingen van verschillende landen met elkaar vergelijkt. Er kunnen talloze redenen zijn waarom ze in land X meer of juist minder bieden dan in land Y. Niet alleen omdat het een andere markt is, maar ook omdat ze bv meer marktaandeel willen veroveren. En sowieso kan er een heel andere 'bankenmarkt' zijn in andere landen.Frankenstein schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:11:
[...]
En ook Nederlandse banken bieden in het buitenland meer:
ING Duitsland 1% voor 4 maanden, vaste klanten 0,30% (NL 0,00%)
LPB Duitsland 0,80% (NL 0,50%)
Paar jaar terug ook De Lage Landen (dochter Rabo) gaf in D 0,50% meen ik en Rabo in NL -0,xx.
Heel normaal. CKV vergoedt via Raisin altijd meer dan in thuisland Belgie, en ook Oostenrijkse en Italiaanse banken vergoeden via Raisin (NL en D) meer dan in het thuisland.
Mogelijk is het voor banken interessanter om buiten het thuisland geld op te halen. Ook zij moeten spreiden.
Nee, helaas, ik weet niet meer hoe ik het internetbankieren bij Advanzia aan de praat heb gekregen. Alleen dat het beide keren is gelukt: vorige maand en in 2013, toen Advanzia nog Nederlandstalig communiceerde.Pistachenootje schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:35:
[...]
Bedankt. Ik kan een wachtwoord aanmaken door te zeggen dat ik mijn wachtwoord vergeten ben. Dat lijkt allemaal goed te gaan maar als ik dan met die gegevens wil inloggen krijg ik een foutmelding. Jij een idee? Anders ga ik maandag maar weer eens bellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Frankenstein op 19-11-2022 11:59 ]
Heb je het al met een inbelverbinding geprobeerd?Pistachenootje schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:35:
[...]
Ik zit op precies hetzelfde punt vast. Ook via 'wachtwoord' vergeten een wachtwoord aangemaakt, maar bij inloggen zegt hij dat het wachtwoord verkeerd is...Pistachenootje schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:35:
[...]
Met betrekking tot het openen van het online deel van Advanzia had ik hetzelfde probleem. Dat werd bij mij veroorzaakt doordat ik bij het openen van het Advanzia account geen email met het Telefonbanking password had ontvangen. Die heb je nodig voor het registeren van online banking. Ik dacht ook slim te zijn door het wachtwoord te resetten en zo een nieuwe te ontvangen. Maar die ontvangen link leidde inderdaad naar een website die niet bereikbaar was. Op zich ook wel logisch omdat ik in mijn geval helemaal geen bestaand wachtwoord had.
Na een aantal mails kregen ze bij Advanzia door wat ik wilde en hebben ze het wachtwoord handmatig gereset en mij daarvan een link gestuurd waarmee ik vervolgens zelf een wachtwoord kon aanmaken. Alternatief was dat ik zelf een wachtwoord verzon, dat op een briefje met ondertekening noteerde, inscande en per email toestuurde. Dat leek mij toch niet zo'n professionele en veilige oplossing.
Einde van het verhaal is dus dat ik door die handmatige reset bij Advanzia na 2 weken eindelijk kan inloggen met mijn zelf aangemaakte wachtwoord. Mocht er dus wat misgaan, dan helpt mailen dus wel.
Na een aantal mails kregen ze bij Advanzia door wat ik wilde en hebben ze het wachtwoord handmatig gereset en mij daarvan een link gestuurd waarmee ik vervolgens zelf een wachtwoord kon aanmaken. Alternatief was dat ik zelf een wachtwoord verzon, dat op een briefje met ondertekening noteerde, inscande en per email toestuurde. Dat leek mij toch niet zo'n professionele en veilige oplossing.
Einde van het verhaal is dus dat ik door die handmatige reset bij Advanzia na 2 weken eindelijk kan inloggen met mijn zelf aangemaakte wachtwoord. Mocht er dus wat misgaan, dan helpt mailen dus wel.
Als je al een spaarrekening hebt bij Raisin (Renault bank) kan je dan makkelijk een deposito afsluiten bij een andere bank binnen Raisin (Imprebanca)?
Animu~
Ja heel makkelijk zelfs, meestal hebben ze alle documenten al en is het alleen even op openen klikken. Je hoeft zelfs het geld niet direct op je Raisin rekening beschikbaar te hebben als je de deposito opent. Bijvoorbeeld als dit nog overgeboekt moet worden van je Renault rekening. Dan gaat de aanvraag vanzelf verder als dat overboeken klaar is.Siefat schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:07:
Als je al een spaarrekening hebt bij Raisin (Renault bank) kan je dan makkelijk een deposito afsluiten bij een andere bank binnen Raisin (Imprebanca)?
Meestal makkelijk. Soms moet je nog een formulier printen en ondertekenen, dan emailen.Siefat schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:07:
Overigens heeft Italië een BBB rating, wat betekent dat je wel iets extra risico loopt t.o.v. bijvoorbeeld Frankrijk.
Met (o.a.?) Adobe Acrobat kan je die pdf's ook digitaal ondertekenen en dan die versie opsturen. Scheelt je weer printen en scannen/foto maken.Pistachenootje schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:34:
Meestal makkelijk. Soms moet je nog een formulier printen en ondertekenen, dan emailen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling