Dit is waarom ik weg blijf bij het platform Raisin. Ik vindt het persoonlijk erg riskant om een tussenpartij er tussen te hebben die tussen jouw en je spaargeld in zit. Wat als die partij wegvalt. Hoe ga je ooit je spaargeld terug halen uit een land waar je normaal gesproken geen losse spaarrekening kan openen.cggroen schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:02:
Sparen bij de combinatie Raisin/Renault is mij nog niet helemaal duidelijk. Mijn saldo bij de Renault bank is gedekt door de franse depositiegarantie. Maar het is niet zo dat ik direkt geld kan overmaken of afhalen van de Renault rekening. Dit moet altijd via Raisin en daarvoor geld de franse depositogarantie natuurlijk niet.
Mijn vraag is als mijn geld onderweg is naar Raisin of op de Raisin rekening staat, hoe zit het dan met het depositiegarantie gebeuren?
Ja er zijn garanties, maar de garanties gelden voor de bank zelf waar je spaargeld staat. En niet voor de partij Raisin.
Nee dan liever wat minder rente. Maar ik ga er niet aan beginnen. Gewoon een spaarrekening die gekoppeld is aan je eigen betaalrekening heeft mij persoonlijke voorkeur.