Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.171 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:53
Maahes schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:50:
Weet iemand wat er gebeurt met het depositogarantiestelsel als een land failliet gaat?

Ik zie bij Raisin aantrekkelijke rentes voor spaarrekeningen in het buitenland. Die zijn weliswaar gedekt via het depositogarantiestelsel, maar ik vraag mij af of hier desondanks een hoger risico tegenover dit hogere rendement staat. Op internet kan ik hier weinig over vinden.
Ga er maar vanuit dat de andere eurolanden c.q. ECB dan gaat bijspringen, maar wie weet.
Er is echter nooit een 100% garantie.
Overigens zou ik mij meer zorgen maken over de voortdurende ontwaarding van de euro, als je je dan al ergens zorgen om wilt maken bij het sparen in euro's.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik denk dat de Icesave-affaire een redelijke indicatie geeft van wat er dan zal gebeuren. Daar was IJsland zelf weliswaar niet failliet, maar was wel onduidelijk of het land aan de verplichtingen in het kader van DGS kon en wilde voldoen. DNB heeft toen de verantwoordelijkheid overgenomen richting de klanten van Icesave. IJsland heeft overigens uiteindelijk wel betaald.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Maahes schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:50:
Weet iemand wat er gebeurt met het depositogarantiestelsel als een land failliet gaat?
Kan een land überhaupt wel failliet gaan?

Maar los daarvan; het depositogarantiestelsel wordt in Nederland (en andere landen) niet door de overheid gefinancierd. Dat gebeurt (hier) via een gezamenlijk fonds op kosten van de landelijke banken. En mocht bij een uitkering er niet genoeg geld in de pot zitten, dan moeten die banken bijleggen. Pas als dat ook niet kan, wordt het spannend. En ik vermoed dat het dan pas echt relevant wordt of een overheid bij kan/wil dragen.

Dus tenzij in jouw specifieke land wel alles op kosten van de overheid komt, is het maar de vraag of zo'n faillissement relevant is voor de werking van de lokale DGS. Daarbij is wel ook gelijk een belangrijke vraag; hoe gezond zullen de banken in dat land zijn als het land zelf failliet gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:58

JAN-B

525 Wp op mijn dak

bgrr schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:17:

Dagje erna gebeld met nl tel nr op de site voor wat vragen die ik nog had en de dame aan de lijn heeft het document goedgekeurd en ze heeft ook gelijk het raisin iban nr gegenereerd tijdens het gesprek.
Ik heb Dinsdag een rekening geopend bij Raisin, alles is goed aangekomen, volgens mij, maar 3 werkdagen verder > Wo + Do + Vr, nog niets gehoord van hun;
wel een stuk tekst dat ik geld moet overboeken, maar heb nog geen IBAN :?
een goed idee om morgen hun klantenservice te bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:55
JAN-B schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:22:
[...]

Ik heb Dinsdag een rekening geopend bij Raisin, alles is goed aangekomen, volgens mij, maar 3 werkdagen verder > Wo + Do + Vr, nog niets gehoord van hun;
Kun je inloggen? Zie je daar geen IBAN?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 19-09 13:43

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik kreeg pas na 7 dagen bericht dat alles actief was, en de daarbij behorende IBAN. Even blijven wachten dus.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Ja
Zie je daar geen IBAN?
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvV_Ying
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:10
JAN-B schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:22:
[...]

Het duurde bij mij ook zo ongeveer een week. Ik had toen hetzelfde als jij, dat er wel stond al geld over te boeken, maar elders stond ook weer de zin ‘wacht met geld overboeken tot de activatie compleet is’, weet niet meer waar. Maar inderdaad nog even wachten dus. Dan is alles geactiveerd en zie je ook duidelijk je Raisin-rekeningnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:12
Mijn vriendin en ik hebben al onze bankzaken gescheiden (ik ING, zij Rabo) en dat willen we in basis zo houden. We hebben dus geen gezamenlijke (betaal)rekening.

We zijn nu op zoek naar een gezamenlijke spaarrekening voor een bepaald spaardoel. Met de huidige rentestanden is de hoogte daarvan niet de 1e prio. Wat we wel zoeken is iets waar we allebei makkelijk op in kunnen loggen, liefst met een app, geen of zo laag mogelijke kosten, spaardoelen aan maken zou leuk zijn, opmerkingen bij overboekingen naar de spaarrekening essentieel.

Op alle vergelijkingssites sites waar ik kijk gaat het altijd om rente, looptijden, etc, maar zelden over dit soort gebruiksmogelijkheden. Is een gezamenlijke spaarrekening zonder en/of tegenrekening überhaupt mogelijk? Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:18
Stiggy schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:27:
Mijn vriendin en ik hebben al onze bankzaken gescheiden (ik ING, zij Rabo) en dat willen we in basis zo houden. We hebben dus geen gezamenlijke (betaal)rekening.

We zijn nu op zoek naar een gezamenlijke spaarrekening voor een bepaald spaardoel. Met de huidige rentestanden is de hoogte daarvan niet de 1e prio. Wat we wel zoeken is iets waar we allebei makkelijk op in kunnen loggen, liefst met een app, geen of zo laag mogelijke kosten, spaardoelen aan maken zou leuk zijn, opmerkingen bij overboekingen naar de spaarrekening essentieel.

Op alle vergelijkingssites sites waar ik kijk gaat het altijd om rente, looptijden, etc, maar zelden over dit soort gebruiksmogelijkheden. Is een gezamenlijke spaarrekening zonder en/of tegenrekening überhaupt mogelijk? Hebben jullie tips?
Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar je zou bij Raisin voor beide partners een account aan kunnen maken. Het spaargeld verdeel dan 1:1 over de twee accounts. Zo heb je de voordelen van hoge spaarrente, het is eerlijk en je hebt inzicht in je spaargeld. En je kunt via de referral ook nog wat extra binnenharken (150 euro totaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
oohh schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:50:
[...]

Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar je zou bij Raisin voor beide partners een account aan kunnen maken. Het spaargeld verdeel dan 1:1 over de twee accounts. Zo heb je de voordelen van hoge spaarrente, het is eerlijk en je hebt inzicht in je spaargeld. En je kunt via de referral ook nog wat extra binnenharken (150 euro totaal).
Thanks!
Maar toch niet helemaal wat we zoeken denk ik. Het leek mij leuk om 1 rekening te hebben (voor het overzicht) en elkaar met de omschrijvingen bij de stortingen dan een beetje uit te dagen. We hebben beiden ook al een privé spaarrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
Stiggy schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:57:
[...]

Het leek mij leuk om 1 rekening te hebben (voor het overzicht) en elkaar met de omschrijvingen bij de stortingen dan een beetje uit te dagen. We hebben beiden ook al een privé spaarrekening.
Zo van: ik heb gisteren 1000 euro op de spaarrekening gestort. Als je van me houdt, doe jij dat morgen ook...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
rowicom schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:20:
[...]

Zo van: ik heb gisteren 1000 euro op de spaarrekening gestort. Als je van me houdt, doe jij dat morgen ook...?
Haha ja zo iets! 😂
Ik dacht meer aan creatieve kleine dingen verzinnen waardoor je wat geld bespaard en dat dan overmaakt met hoe je dat gedaan heb. Gamification van sparen 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54

Zo te zien ondersteunen zowel LeasePlan Bank als NIBC Direct een rekening "Voor mijzelf en iemand anders". Enige vraagteken is dan of je verplicht bent om een gezamenlijke tegenrekening te hebben zodat er ook van beide rekeningen gestort kan worden.

Mijn ouders hebben een rekening bij LPB, maar dat is met een gezamenlijke rekening bij Rabobank. En zij hebben in ieder geval ook aparte logins om met eigen gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen etc. Maar ik weet dus niet of dit ook kan zonder gezamenlijke tegenrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:09
Wat we wel zoeken is iets waar we allebei makkelijk op in kunnen loggen, liefst met een app, geen of zo laag mogelijke kosten, spaardoelen aan maken zou leuk zijn, opmerkingen bij overboekingen naar de spaarrekening essentieel.
Ik heb het idee dat dit dingen die die bij de meeste spaarrekeningen kunnen, behalve wellicht het opsplitsen in spaardoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
RobertMe schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:05:
[...]

Zo te zien ondersteunen zowel LeasePlan Bank als NIBC Direct een rekening "Voor mijzelf en iemand anders". Enige vraagteken is dan of je verplicht bent om een gezamenlijke tegenrekening te hebben zodat er ook van beide rekeningen gestort kan worden.

Mijn ouders hebben een rekening bij LPB, maar dat is met een gezamenlijke rekening bij Rabobank. En zij hebben in ieder geval ook aparte logins om met eigen gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen etc. Maar ik weet dus niet of dit ook kan zonder gezamenlijke tegenrekening.
Bij LeasePlan Bank is inderdaad wel een gezamenlijke tegenrekening nodig. Bij NBIC Direct kan ik het niet zo heel duidelijk vinden, maar ik vermoed ook van wel omdat ze aangeven dat je alleen terug kunt boeken "naar de tegenrekening die op jouw naam en de evt mederekeninghouder staat".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:51
Zo Yapi Kredi is goed bezig.

Ook de spaarrekening is naar 0,5% gegaan.

Er is wel 1 nadeel bij Yapi Kredi: als je weer geld wilt opnemen kan dat niet via de site (wel je rekeningen inzien etc) dat moet je telefonisch doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Mediacj op 26-09-2022 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:19
Voor de mensen die bij Lloyds Bank zitten.
Beste klant,

Goed nieuws: wij verhogen opnieuw de spaarrente op uw Internet Spaarrekening.

Spaarrente gaat omhoog naar 0,30%

Vanaf 11 oktober 2022 stijgt de spaarrente bij Lloyds Bank van 0,10% naar 0,30%. Zo wordt sparen voor u weer een stuk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TechFox schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:18:
Voor de mensen die bij Lloyds Bank zitten.

[...]
Die hebben natuurlijk flink wat geld zien wegvloeien. Op de dag dat NIBC naar 0,25% ging gingen zij maar naar 0,10%. Vervolgens kwam LeasePlan Bank een tijdje later er nog overheen met 0,40%. Daar waar alle drie vooraf nog op 0,05 zaten.

Na de aankondiging van NIBC & Lloyds heb ik toen ook mijn geld bij LPB & Lloyds weggehaald naar NIBC. Na de aankondiging van LPB weer een deel daarheen. Intussen kijk ik wel even de kat uit de boom. Ik ga niet bij elke wijziging blijven overboeken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
mrfunk schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:19:
Ik heb de klantenservice van Raisin een vraag gesteld per email bijna een week geleden. Wat is de ervaring die jullie hebben? Had al wel een antwoord terug verwacht.
Had inderdaad een wat laat antwoord, maar heb het vandaag pas gezien omdat het in m'n junk was beland.

Anyways, ik begrijp uit het antwoord dat alleen inwoners uit een Europees land klanten van Raisin kunnen zijn (dat was mijn vraag). Er wordt geen reden gegeven, maar ik ga er vanuit dat het met ingewikkelde compliance regelingen te maken waar ze niet op zitten te wachten. Het DGS is namelijk niet afhankelijk van woonland rekeninghouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:43
Italiaanse bank nu 2.2% voor 1 jaar vast. Wel triple B..

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

ColeJ schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:47:
Daar geld wel een minimum bedrag van € 10.000 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
JAN-B schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:53:
[...]

Daar geld wel een minimum bedrag van € 10.000 8)
Hoeveel wou je er dan gaan storten? €1000?
Zelfs met 10K heb je met een rente van 2,2% maar €220 per jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 10:16
ColeJ schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:47:
"nu" -> da's al sinds ergens vorige week:
Ze zitten al 3 jaar in de Top 3 qua rentes (via Raisin). En tot nu toe betalen ze steeds netjes uit.

Triple B is de kredietstatus van Italië, niet van Banco Progetto specifiek. Uiteraard is het verstandig om voor elke bank even de details te bekijken voor je een keuze maakt; hoe is hun financiële positie, wat doen ze met jouw geld, etc.
JohanNL schreef op donderdag 29 september 2022 @ 00:25:
[...]
Da's € 216 meer dan bij KNAB, en zelf € 320 meer dan op een ABN Amro Groen deposito (@ -1.0%) ... :+

[ Voor 17% gewijzigd door GroteVoet459 op 29-09-2022 10:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ColeJ
JohanNL schreef op donderdag 29 september 2022 @ 00:25:
[...]

Hoeveel wou je er dan gaan storten? €1000?
Het gaat toch om percentages, niet om absolute getallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
Centraal beheer gaat zijn rente op de spaarrekening per 30 september omhoog zetten naar 0.20%

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:49
0,2%

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
ColeJ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:11:
[...]

Het gaat toch om percentages, niet om absolute getallen.
Op zich wel. Maar bij lage percentages en relatief lage spaarsaldi, is het verschil in absolute termen zo klein, dat het nog steeds de vraag is of het wel de moeite van het overstappen waard is, zeker als er andere omstandigheden zijn die het mogelijk minder aantrekkelijk maken (communicatie, buitenlandse bank, geen Instant Payments, of andere zaken).

[ Voor 17% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 29-09-2022 15:44 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• TechFox
Je hebt gelijk, ik was te enthusiast :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33
-

[ Voor 100% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
In oktober schijnt de eerst volgende renteverhoging te komen. Op BNR vanochtend (voor wat het waard is) hadden ze het over nog 5 verhogingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pistachenootje op 30-09-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:26
Kennelijk iets gemist, maar LPB behoudt de rente op 0,40%, maar dat was dus al vanaf begin deze maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
GioStyle schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:59:
Wanneer gaat de ECB de rente drastisch verhogen? De huidige inflatie is 17,1%. Het doel van de ECB is 2% inflatie. Ik wil die 15% rente. :+
Dan gaat iedereen failliet, c.q. Griekenland en Italië komen in de problemen :+
Maar Erdogan heeft nog wel een leuk aanbod voor je hoor, als het je puur om het rentepercentage gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
FabianGTI schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:18:
Kennelijk iets gemist, maar LPB behoudt de rente op 0,40%, maar dat was dus al vanaf begin deze maand.
Op 21/9 zijn zowel Openbank als LPB naar 0,40% gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
JohanNL schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:19:
[...]

Dan gaat iedereen failliet, c.q. Griekenland en Italië komen in de problemen :+
Maar Erdogan heeft nog wel een leuk aanbod voor je hoor, als het je puur om het rentepercentage gaat ;)
Gewoon Eurobond in USD kopen met rendementen tot 8-9%

https://www.isbank.com.tr/en/eurobond-prices

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-07 15:17
Is er toevallig ergens historische data beschikbaar per rentestijging (dan wel daling) voor iedere bank, in zeg het afgelopen jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:31

TDB

Een site met alle banken heb ik niet gevonden, wel per individuele bank:
https://www.ing.nl/partic...historische-rentetarieven
https://www.abnamro.nl/nl...verzicht-spaarrentes.html

PSN: TDBtje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:51
HipHaan schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:41:
Is er toevallig ergens historische data beschikbaar per rentestijging (dan wel daling) voor iedere bank, in zeg het afgelopen jaar?
Hier hebben ze alle historische rentes per bank en looptijd, als je een bank aanklikt en dan details opvraagd vind je het helemaal onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:20
Ik zoek een spaarrekening voor onze dochter. Voornamelijk om te sparen tot haar 18e met een vast bedrag per maand.

Nu zie ik hier meerdere voorbij komen zoals Raisin, LPB, NIBC en Bigbank. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik zoek een bank met een depositogarantiestelsel, snelle service en een goede stabiele app. Iemand tips,?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
qwasd schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:58:
Ik zoek een spaarrekening voor onze dochter. Voornamelijk om te sparen tot haar 18e met een vast bedrag per maand.

Nu zie ik hier meerdere voorbij komen zoals Raisin, LPB, NIBC en Bigbank. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik zoek een bank met een depositogarantiestelsel, snelle service en een goede stabiele app. Iemand tips,?
Voor jeugdsparen hebben veel banken een beter rentepercentage dan voor gewoon sparen. Kijk dus naar de speciale jongerenrekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:29
Jongeren rekeningen zijn vaak een wassen neus ... een flinke sigaar uit eigen doos.
Zou er heel erg goed mee opletten.

Vaak is EEN depositogarantiestelsel wel van toepassing, maar of dat van verweggistan nou zo fijn is.

De idioterie is dat je voor je kinderen niet een beleggingsrekening mag openen, omdat dat zou kunnen vallen onder "slecht beheer" van het geld van je kinderen, terwijl het juist duidelijke langere termijn is zeker als de kidds nog < 10 zijn, waarom mag dan een belegggings rekening niet.

Maar goed, werken met LPB werkt prima, en dan regelmatig lang lopende deposito's openen om nog wat rendement te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
namliam_eht schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:30:
Jongeren rekeningen zijn vaak een wassen neus ... een flinke sigaar uit eigen doos.
Zou er heel erg goed mee opletten.

Vaak is EEN depositogarantiestelsel wel van toepassing, maar of dat van verweggistan nou zo fijn is.

De idioterie is dat je voor je kinderen niet een beleggingsrekening mag openen, omdat dat zou kunnen vallen onder "slecht beheer" van het geld van je kinderen, terwijl het juist duidelijke langere termijn is zeker als de kidds nog < 10 zijn, waarom mag dan een belegggings rekening niet..
Huh? Hoe kom je daar bij? Wij hebben zonder problemen beleggingen voor en op naam van de minderjarige kinderen. En bijvoorbeeld Robeco heeft enige tijd geleden zelfs een speciale 'kids' versie geïntroduceerd. (Maar omdat Robeco op dit moment geen nieuwe klanten aanneemt, heb je daar nu even weinig aan.)

En wat die 'sigaar uit eigen doos' betreft, als je gewoon bv. 0,10% of 0,15% meer rente ontvangt, maar er verder weinig verschil is, waarom is dit dan een sigaar uit eigen doos?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvV_Ying
Vandaag voor het eerst rente ontvangen op een Renault spaarrekening. Paar euro, en daarmee al een beter rendement dan m’n beleggingen.🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:29
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:39:
[...]

Huh? Hoe kom je daar bij? Wij hebben zonder problemen beleggingen voor en op naam van de minderjarige kinderen. En bijvoorbeeld Robeco heeft enige tijd geleden zelfs een speciale 'kids' versie geïntroduceerd. (Maar omdat Robeco op dit moment geen nieuwe klanten aanneemt, heb je daar nu even weinig aan.)

En wat die 'sigaar uit eigen doos' betreft, als je gewoon bv. 0,10% of 0,15% meer rente ontvangt, maar er verder weinig verschil is, waarom is dit dan een sigaar uit eigen doos?
De meeste beleggers clubs doen het niet omdat het "volgens de wet niet mag"
Recent nog bij Centraal beheer (mede vanwege hun actie) een rekening geprobeerd te openen voor de kidds, maar helaas "mag niet"

DIe kinderrekeningen, ja 0,1% op de kinderrekening, maar dan staat het wel vast tot de 18e levensjaar.
Met deposito's van 5 jaar haal je meestal significant meer dan zo een "super speciale" kinderrekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Meerdere aanbieders beleggen voor kinderen worden in dit artikel besproken: https://www.financieelona...ieders_beleggen_voor_kind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Snap dat sparen op rekening van een kind ook niet, of je moet echt gigantisch rijk zijn om erfbelasting te drukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
ColeJ schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:06:
Snap dat sparen op rekening van een kind ook niet, of je moet echt gigantisch rijk zijn om erfbelasting te drukken.
Onderdeel van de financiële opvoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
namliam_eht schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:14:
[...]

DIe kinderrekeningen, ja 0,1% op de kinderrekening, maar dan staat het wel vast tot de 18e levensjaar.
Met deposito's van 5 jaar haal je meestal significant meer dan zo een "super speciale" kinderrekening.
Dan heb je het over de speciale geblokkeerde rekeningen. (Die hebben vaak trouwens nog weer een iets hogere rente.) Die zou ik ook niet kiezen. Ik had het over de gewone kinderspaarrekeningen, waar je gewoon geld kunt opnemen als je dat wilt.

Bijvoorbeeld bij Rabo levert een gewone spaarrekening geen rente op, maar een regenboogrekening, waar je zonder problemen geld kunt opnemen, levert 0,1% rente op. Andere banken hebben vergelijkbare rekeningen.

Overigens hebben ook zij een aparte pagina gewijd aan beleggen voor je kind https://www.rabobank.nl/p...gen/beleggen-voor-je-kind . Waar je vandaan haalt dat dat niet zou mogen begrijp ik dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:09
Rubbergrover1 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:06:
[...]

Hoe is dit goed voor de opvoeding dan? Zakgeld (contant) geven is volgens mij beter, en vanaf een jaar of 16 kunnen ze gewoon werken voor wat extra geld. Ik weet even niet wat er zo goed is aan het geven van een gevulde spaarrekening als ze 18 zijn. Ik kan daar weinig positiefs qua opvoeding in zien.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Inspired schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:34:
[...]

Hoe is dit goed voor de opvoeding dan? Zakgeld (contant) geven is volgens mij beter, en vanaf een jaar of 16 kunnen ze gewoon werken voor wat extra geld. Ik weet even niet wat er zo goed is aan het geven van een gevulde spaarrekening als ze 18 zijn. Ik kan daar weinig positiefs qua opvoeding in zien.
Dat ze leren dat ze het zakgeld niet iedere week opmaken, maar een deel ervan opzij kunnen zetten voor een 'grotere' aankoop. Als ze dan zien dat ze met sparen bijvoorbeeld een Lego-doos kunnen kopen die ze anders alleen met de verjaardag of met sinterklaas hadden kunnen krijgen, dan leren ze spelenderwijs het nut van geld opzij zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Rubbergrover1 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:07:
[...]

Dat ze leren dat ze het zakgeld niet iedere week opmaken, maar een deel ervan opzij kunnen zetten voor een 'grotere' aankoop. Als ze dan zien dat ze met sparen bijvoorbeeld een Lego-doos kunnen kopen die ze anders alleen met de verjaardag of met sinterklaas hadden kunnen krijgen, dan leren ze spelenderwijs het nut van geld opzij zetten.
Met een eigen spaarrekening bedoel je die ze zelf beheren vanaf x jaar? Dat is zeker goed. Al kan het ook gewoon in een spaarpot zolang het nog over een Lego doos gaat. Veel tastbaarder en beter voor gevoel van met geld omgaan. Ik dacht dat het even over een spaarrekening ging die ouders gaan vullen en aan kinderen geven als ze 18 zijn. Daar leren ze volgens mij niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Inspired schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:11:
[...]
Al kan het ook gewoon in een spaarpot zolang het nog over een Lego doos gaat. Veel tastbaarder en beter voor gevoel van met geld omgaan.
Als je ziet hoe snel contant geld uit de samenleving verdwijnt is het misschien juist beter dat ze met digitaal geld en een app ed. leren omgaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Pistachenootje schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

Als je ziet hoe snel contant geld uit de samenleving verdwijnt is het misschien juist beter dat ze met digitaal geld en een app ed. leren omgaan.
Op latere leeftijd zeker. Onder de tien is dat nog maar lastig te begrijpen voor kinderen. Dan is contact geld veel tastbaarder. Maar goed, ging me meer om het idee dat een gevulde rekening overhandigen als ze 18 zijn goed zou zijn voor de opvoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:11
Nog een voordeel van veel rekeningen voor kinderen is dat je daar nog steeds kostenloos (onbeperkt) contant geld kan storten. Handig omdat kinderen vaker contant geld ontvangen van opa's en oma's bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Trishul schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:14:
Nog een voordeel van veel rekeningen voor kinderen is dat je daar nog steeds kostenloos (onbeperkt) contant geld kan storten. Handig omdat kinderen vaker contant geld ontvangen van opa's en oma's bv.
Hah, vroeger hadden ze zelfs van die spaarpotten bij de bank voor de kinderen, waarbij ze je dan elk jaar lieten ' oproepen ' om de inhoud hiervan te komen storten bij de bank :p
Maar nu zien ze je liever niet meer geloof ik, opa en oma van deze generatie zullen ook veelal per bank overschrijven.
Wel jammer eigenlijk, maar gelukkig kan je eigenlijk overal nog wel contant betalen en zodoende je kinderen eventueel zelf contant geld geven tot een bepaalde leeftijd.
Uiteindelijk is digitaal toch de toekomst en gaat contant vrijwel zeker verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Inspired schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:11:
[...]

Met een eigen spaarrekening bedoel je die ze zelf beheren vanaf x jaar? Dat is zeker goed. Al kan het ook gewoon in een spaarpot zolang het nog over een Lego doos gaat. Veel tastbaarder en beter voor gevoel van met geld omgaan.
Eigenlijk allebei een beetje. Waarbij de spaarpot nog weer voor iets kleinere dingen is dan de spaarrekening.

Zeker vroeger, toen Rabo nog elk jaar een spaarweek had, en je een klein kadootje kreeg als je geld op de spaarrekening zette, werd er zo al van jongs af aan ingeprent dat oppotten loont. Volgens mij heeft Rabo dit nu afgeschaft, maar heeft RegioBank nog wel iets soortgelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Rubbergrover1 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:06:
[...]

Die snap ik wel, doen wij ook. Maar de rekening staat gewoon op onze naam, niet van het kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Laatst online: 18-09 16:59
Hoi, doordat Bunq zijn spaarrente verhoogt van 0.09 naar 0.27% eigenlijk aan het nadenken geslagen. Zijn er andere partijen welke een maandelijks betaalde rente bieden welke een hogere is dan Bunq? Ik meen hier wat over gelezen te hebben. Zou dan ook maar om een korte periode zijn, spaargeld voor huis nog beetje opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Fedde schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:56:
Zijn er andere partijen welke een maandelijks betaalde rente bieden welke een hogere is dan Bunq?
Als je bij Raisin een rekening opent van Renault krijg je 0.65% rente. Dit geldt volgens mij ook op kortere periodes.

Als je iemands referral mail gebruikt krijg je nog 50 euro bonus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:25
Pistachenootje schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:27:
[...]

Als je bij Raisin een rekening opent van Renault krijg je 0.65% rente. Dit geldt volgens mij ook op kortere periodes.

Als je iemands referral mail gebruikt krijg je nog 50 euro bonus.
Rente is per kwartaal. Gisteren voor het eerst bijgeschreven gekregen. Referral van 50 euro is ook binnen 4 weken bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hoi, doordat Bunq zijn spaarrente verhoogt van 0.09 naar 0.27% eigenlijk aan het nadenken geslagen. Zijn er andere partijen welke een maandelijks betaalde rente bieden welke een hogere is dan Bunq? Ik meen hier wat over gelezen te hebben. Zou dan ook maar om een korte periode zijn, spaargeld voor huis nog beetje opwaarderen.
LeasePlan Bank heeft 0,40% rente en keert maandelijks de rente uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Voor de referral bij Raisin zijn er nog wel voorwaarden:
Het betreffende eerste spaarproduct heeft een minimale (start)inleg van € 5.000 en loopt voor minstens 6 maanden, d.w.z.: in geval van een deposito is de looptijd minimaal 6 maanden; in geval van een spaarrekening blijft de rekening minimaal 6 maanden open en het saldo blijft gedurende deze eerste 6 maanden te allen tijde minstens gelijk aan de startinleg.

[ Voor 3% gewijzigd door Pistachenootje op 02-10-2022 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
arj1o1 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:29:
[...]
Rente is per kwartaal. Gisteren voor het eerst bijgeschreven gekregen.
Rente wordt per kwartaal bijgeschreven maar volgens mij bouw je ook rente op als je het geld korter laat staan. Ik weet dit echter niet 100% zeker. Misschien iemand anders wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvV_Ying
Pistachenootje schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:52:
[...]

Rente wordt per kwartaal bijgeschreven maar volgens mij bouw je ook rente op als je het geld korter laat staan. Ik weet dit echter niet 100% zeker. Misschien iemand anders wel?
Dat klopt. Ik kreeg ook rente, terwijl ik de rekening pas een maand heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
Pistachenootje schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:41:
Voor de referral bij Raisin zijn er nog wel voorwaarden:

[...]
Klopt, 6 maanden inderdaad, maar ik kreeg het toch al sneller :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
De limiet van Bunq is maar € 10.000. Dan kunnen zelfs partijen die een lagere rente geven maar tot een veel hogere limiet een betere optie zijn.
Spelers zoals Big Bank, Leaseplan & Openbank geven hogere rente met hogere spaarlimieten.
Deze website werd hier eerder al gedeeld maar je kan daar ook een historisch overzichtje van wijzigingen vinden: https://www.vanspaarbankv...l/wijzigingen-spaarrente/ (helaas geen info betreft de spaarlimieten).

[ Voor 8% gewijzigd door Elandenmelk op 03-10-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Iets houdt mij tegen om bij Banca Progetto een deposito van een jaar af te sluiten voor 2,2%. Italiaanse bank maar wel met DGS. Waarom ik het moeilijk vind weet ik eigenlijk niet…

ING heeft nu weer obligaties met 2,25 coupon, looptijd twee jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:50

de Peer

under peer review

ColeJ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:15:
Iets houdt mij tegen om bij Banca Progetto een deposito van een jaar af te sluiten voor 2,2%. Italiaanse bank maar wel met DGS. Waarom ik het moeilijk vind weet ik eigenlijk niet…
Omdat het de vraag is of Italië in staat is een groot aantal mensen te compenseren.
Ook zit je met de taal en kan het al met al lang duren voordat je je geld terug hebt.

Daarom ;)

https://www.vanspaarbankv...voor%20ons%20eigen%20land.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
de Peer schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

Omdat het de vraag is of Italië in staat is een groot aantal mensen te compenseren.
Ook zit je met de taal en kan het al met al lang duren voordat je je geld terug hebt.

Daarom ;)

https://www.vanspaarbankv...voor%20ons%20eigen%20land.
“Spaart u via een internationaal spaarplatform, dan wordt die zorg u vaak uit handen genomen. Ga goed na wat zij voor u gaan doen in zo'n situatie!“

Benieuwd wat Raisin in zo’n geval doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Een andere reden: over een maand of 2-3 kun je hoogstwaarschijnlijk een hogere rente krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL

ING heeft nu weer obligaties met 2,25 coupon, looptijd twee jaar.
Behalve als je wilt speculeren op een (markt)rentedaling is dat toch helemaal geen goede investering, los van het feit dat het sowieso niet zo'n goed idee is om alles op een paard te zetten.
Via Raisin kun je tevens een hogere rente krijgen van 2,4% op een deposito met een looptijd van 2 jaar, dan heb je tenminste het DGS.
Als ING in zwaar weer terecht komt, dan mag je nog blij zijn met zwaar verwaterde aandelen in ING.
Ze zullen wel gered worden, want '' systeem bank '', maar als aandeel of obligatiehouder ben je dan veelal de pineut.

[ Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 03-10-2022 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
JohanNL schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:59:
[...]

Behalve als je wilt speculeren op een (markt)rentedaling is dat toch helemaal geen goede investering, los van het feit dat het sowieso niet zo'n goed idee is om alles op een paard te zetten.
Via Raisin kun je tevens een hogere rente krijgen van 2,4% op een deposito met een looptijd van 2 jaar, dan heb je tenminste het DGS.
Als ING in zwaar weer terecht komt, dan mag je nog blij zijn met zwaar verwaterde aandelen in ING.
Ze zullen wel gered worden, want '' systeem bank '', maar als aandeel of obligatiehouder ben je dan veelal de pineut.
Ik wed ook niet op één paard. Zit vrij diep in NT World Custom Index Fund maar zie het niet zitten om op dit moment bij te kopen. Doet toch best pijn een dalende beurskoers plus inflatie. Ik verwacht nog wel hogere koersdalingen op de aandelenmarkten. Naast het beleggen in aandelen wil ik graag ook een deel op een spaardeposito, die gaan in ieder geval niet de rode cijfers in (afgezien van inflatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
ColeJ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:44:
[...]

Ik wed ook niet op één paard. Zit vrij diep in NT World Custom Index Fund maar zie het niet zitten om op dit moment bij te kopen. Doet toch best pijn een dalende beurskoers plus inflatie. Ik verwacht nog wel hogere koersdalingen op de aandelenmarkten. Naast het beleggen in aandelen wil ik graag ook een deel op een spaardeposito, die gaan in ieder geval niet de rode cijfers in (afgezien van inflatie).
Okay, dat klinkt prima.
Maar de suggestie om een ING obligatie te nemen i.p.v. bijvoorbeeld een deposito bij een Italiaanse bank met DGS, kent extra risico's en is daarom waarschijnlijk geen goed idee.
Behalve als je daar dus ook een leuke (coupon)rente voor krijgt, bij een solide bedrijf uiteraard, maar daar is hier geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE9SMS
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11-2023
Volgens mij is Yapi Kredi Bank Nederland NV nog niet voorbij gekomen hier. 0,5% rente vrij opneembaar en Nederlands DGS. Nou ja, heb net bij LPB een rekening geopend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 10:16
PE9SMS schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:05:
Volgens mij is Yapi Kredi Bank Nederland NV nog niet voorbij gekomen hier...
Daar hebben we de zoek-functie voor, dan weet je het zeker:
Mediacj schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:02:
Zo Yapi Kredi is goed bezig.

Ook de spaarrekening is naar 0,5% gegaan.

Er is wel 1 nadeel bij Yapi Kredi: als je weer geld wilt opnemen kan dat niet via de site (wel je rekeningen inzien etc) dat moet je telefonisch doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
Nog een nadeeltje van Yapikredi: internetbankieromgeving is geloof ik uit 1984 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
  • Laatst online: 18-09 16:59
Dank allen. Zojuist een rekening aangevraagd bij Rasin/Renault. Overigens opvallend hoe snel die rente in de afgelopen 3 maand is toegenomen. Benieuwd hoe zich dat doorontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Meer mensen hier met een deposito van CKV bij Raisin? Volgens de website van Raisin is er geen vroegtijdige beëindiging mogelijk maar als ik in de voorwaarden kijk van de deposito staat er:
Vroegtijdige beëindiging:
Voor vroegtijdige beëindiging van het deposito na afloop van de 14-daagse ontbindingstermijn, dient u een elektronisch verzoek te verzenden via het Raisin Internetplatform. De Bank reserveert het recht elk verzoek te accepteren of weigeren op individuele basis. De Bank accepteert een verzoek om vroegtijdige beëindiging alleen voor de gehele inleg. In geval van vroegtijdige beëindiging wordt de oorspronkelijke inleg zonder rente
terugbetaald.
Lijkt er toch op dat het wel mogelijk is. Ik zal morgen eens bellen met Raisin om te vragen hoe dit zit. Wellicht iemand hier die het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Pistachenootje schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:59:
Meer mensen hier met een deposito van CKV bij Raisin? Volgens de website van Raisin is er geen vroegtijdige beëindiging mogelijk
Hoe had je dat bepaald dat dat niet mogelijk is? Via de filteroptie voor vroegtijdige beëindiging?

Als ik bij de drie die dan overblijf kijk, lijkt het hem in het altijd-woordje van dat filter te zitten.
CKV accepteert het misschien wel of niet, maar die andere drie accepteren het gewoon (en je krijgt je geld na een tijdje, zonder rente, terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
ACM schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:08:
[...]
Hoe had je dat bepaald dat dat niet mogelijk is?
Als ik klik op mijn deposito staat er bij de informatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKljRFNpXbgErJWkmijQVWtg51c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HUWVdKY4Rrlc4Vt1tkjuZtlY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 22:34
Ik heb hier een spaar deposito gezien van een ijslandse bank (hallo IceSave!) die op 5% zat. Maar ik kan er nu niets meer over vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:48
ColeJ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:44:
[...]
Zit vrij diep in NT World Custom Index Fund maar zie het niet zitten om op dit moment bij te kopen. Doet toch best pijn een dalende beurskoers plus inflatie.
Is dit niet hét moment om bij te kopen? Elke daling is een feestje! (Mits je in opbouw-fase zit)

Wat betreft deposito's hoop ik dat we snel verdere verhogingen krijgen. LPB heeft nu alleen de 1-jarige op 1% maar ik verwacht dat daar binnen een half jaar wel verdere verhogingen gaan volgen na de ECB renteverhogingen. De nóg langere termijnen zijn imho daarom niet interessant momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Cyclonist schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:14:
[...]
Is dit niet hét moment om bij te kopen? Elke daling is een feestje! (Mits je in opbouw-fase zit)
Zou kunnen ja. Maar stel (doem scenario) WO3 breekt uit, kernoorlog tussen Europa/VS vs. Rusland, dan kan het de komende jaren nog veel lager gaan. Grote oorlogen kunnen desastreuze effecten hebben op aandelenmarkten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33
-

[ Voor 100% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
GioStyle schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:25:
[...]
Oorlogen komen en gaan. En wat doen de beurzen normaal gesproken als een oorlog voorbij is?
Op lange termijn herstellen ze meestal wel maar daar ging mijn punt niet over. Wat ik zeg is dat het nu misschien lijkt alsof we goedkoop kunnen inkopen maar het zou kunnen dat het nog veel goedkoper wordt. Dat weten we pas achteraf.

Overigens ben ik een voorstander van het rustig blijven inleggen hoor, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Cyclonist schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:14:
[...]

Wat betreft deposito's hoop ik dat we snel verdere verhogingen krijgen. LPB heeft nu alleen de 1-jarige op 1% maar ik verwacht dat daar binnen een half jaar wel verdere verhogingen gaan volgen na de ECB renteverhogingen. De nóg langere termijnen zijn imho daarom niet interessant momenteel.
Tsja, wie zal het zeggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 01:49
Ik ben echt blij dat ik naar Raisin ben gegaan, het autoriseren is even een gedoe, maar dat is het wel waard.
Het verschil met de rentes in Nederland is echt gigantisch zeg.
En de welkomstpremie van 50,- is natuurlijk ook leuk, die krijg je gewoon bijna direct als je 5k voor een jaar vast zet. :*)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
Exar schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:31:
Ik ben echt blij dat ik naar Raisin ben gegaan, het autoriseren is even een gedoe, maar dat is het wel waard.
Het verschil met de rentes in Nederland is echt gigantisch zeg.
En de welkomstpremie van 50,- is natuurlijk ook leuk, die krijg je gewoon bijna direct als je 5k voor een jaar vast zet. :*)
Ik kreeg hem ook vrijwel direct zelfs bij een gewone spaarrekening (Renault).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

arj1o1 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:49:

Ik kreeg hem ook vrijwel direct zelfs bij een gewone spaarrekening (Renault).
OK, dan zullen ik en @Pistachenootje die premie ook wel spoedig ontvangen :9
(terwijl toch duidelijk in de voorwaarden staat > na 6 maanden, en het saldo mag niet lager zijn dan het beginsaldo)

[ Voor 17% gewijzigd door JAN-B op 06-10-2022 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:52

Licko

ZVDK

JAN-B schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 23:35:
[...]

(terwijl toch duidelijk in de voorwaarden staat > na 6 maanden, en het saldo mag niet lager zijn dan het beginsaldo)
ik heb nog geen bonus binnen, hoewel ik de spaarrekening volgens mij medio augustus geopend heb.. ;(

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
JAN-B schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 23:35:
[...]

Misschien dat het afhangt van het product van de andere persoon. Als die het geld voor >6 maanden vastzet krijg je het misschien zelf ook sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 13:10
Hier ook niks, kreeg zelfs een mailtje dat de actie niet meer liep. Daarop maar even gereageerd dat dat toch niet klopt volgens de mail die Raisin zelf had gestuurd ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Pistachenootje schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:25:
[...]

Zou kunnen ja. Maar stel (doem scenario) WO3 breekt uit, kernoorlog tussen Europa/VS vs. Rusland, dan kan het de komende jaren nog veel lager gaan. Grote oorlogen kunnen desastreuze effecten hebben op aandelenmarkten.
Als je een nucleaire oorlog krijgt tussen NATO en Rusland, denk ik niet dat het nog heel veel uitmaakt of je belegd met je geld of op een spaarrekening hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Sissors schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:08:
[...]

Als je een nucleaire oorlog krijgt tussen NATO en Rusland, denk ik niet dat het nog heel veel uitmaakt of je belegd met je geld of op een spaarrekening hebt staan.
Nucleaire oorlog kan ook uitbreken zonder dat er ooit iets in Nederland gebeurt. In dat geval heb ik toch liever mijn geld op een Nederlandse spaarrekening dan op de beurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Licko schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:36:

ik heb nog geen bonus binnen, hoewel ik de spaarrekening volgens mij medio augustus geopend heb.. ;(
dan wordt het dus medio augustus + 6 maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:43
Heeft iemand een ref link voor Raisin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Deezers schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:02:
Heeft iemand een ref link voor Raisin?
In je DM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Mooi concrete verwachtingen hier van ABN AMRO:
Ramingen opnieuw aangepast: De Europese Centrale Bank zal de rente in oktober met 75 basispunten verhogen en in december met 50 basispunten. Wij hebben ook onze 2022-ramingen voor de Europese 10-jaars rentetarieven naar boven bijgesteld. Veiligehavenstatus ondersteunt Amerikaanse dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cggroen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 11:43
Sparen bij de combinatie Raisin/Renault is mij nog niet helemaal duidelijk. Mijn saldo bij de Renault bank is gedekt door de franse depositiegarantie. Maar het is niet zo dat ik direkt geld kan overmaken of afhalen van de Renault rekening. Dit moet altijd via Raisin en daarvoor geld de franse depositogarantie natuurlijk niet.
Mijn vraag is als mijn geld onderweg is naar Raisin of op de Raisin rekening staat, hoe zit het dan met het depositiegarantie gebeuren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
cggroen schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:02:
Sparen bij de combinatie Raisin/Renault is mij nog niet helemaal duidelijk. Mijn saldo bij de Renault bank is gedekt door de franse depositiegarantie. Maar het is niet zo dat ik direkt geld kan overmaken of afhalen van de Renault rekening. Dit moet altijd via Raisin en daarvoor geld de franse depositogarantie natuurlijk niet.
Mijn vraag is als mijn geld onderweg is naar Raisin of op de Raisin rekening staat, hoe zit het dan met het depositiegarantie gebeuren?
Raisin is een Duitse bank met Duitse banklicentie die ook onder het Duitse DGS valt.
Pagina: 1 ... 43 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling