Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.177 views

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:46
GioStyle schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:51:
Dat klopt. Maar was het niet gewoon makkelijker geweest om spaargeld met 0% rente gewoon niet te belasten...

Ik weet niet uit mijn hoofd meer welk jaar het was, moet volgens mij 2020 zijn geweest, maar daar heb ik dus voor elke ontvangen euro aan rente €150 moeten afdragen...
Het is maar waar je je druk om maakt. Marginaal belastingtarief op inkomen uit arbied tot 55,36% en tot tienduizenden euro's inkomenstebelasting. Voordat belasting op (inkomen uit) vermogen in die richting komt heb je wel een dusdanig vermogen dat je dat echt niet op de spaarrekening laat staan.

Voor bedragen die doorgaans wel op een spaarrekening staat is het waarschijnlijk meer een principekwestie dan een probleem.

Verder wel eens dat belasting idealiter op basis van werkelijk rendement is, die belasting zou dan wel een heel stuk hoger mogen zijn dan hij nu is.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb de klantenservice van Raisin een vraag gesteld per email bijna een week geleden. Wat is de ervaring die jullie hebben? Had al wel een antwoord terug verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:29
Ik vind het bij Raisin wel erg vervelend dat als je geld wil opnemen, je dit feitelijk 2 maal moet doen.

Ook het ontbreken van automatische overboekingen (bij wel meer aanbieders trouwens) is een gebrek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:04
namliam_eht schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:59:
Ik vind het bij Raisin wel erg vervelend dat als je geld wil opnemen, je dit feitelijk 2 maal moet doen.

Ook het ontbreken van automatische overboekingen (bij wel meer aanbieders trouwens) is een gebrek :(
Raisin heeft gewoon automatisch sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:18
mrfunk schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:19:
Ik heb de klantenservice van Raisin een vraag gesteld per email bijna een week geleden. Wat is de ervaring die jullie hebben? Had al wel een antwoord terug verwacht.
Ik heb laatst mijn tegenrekening veranderd. Na een week of twee had ik nog geen bevestiging en heb ik een nieuw bericht gestuurd. Uiteindelijk hebben ze het zonder enige communicatie de tegenrekening gewijzigd.

Volgens mij geven ze zelf 3 werkdagen aan, maar ik zou ze nogmaals een bericht sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

namliam_eht schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:59:
Daarmee doel je dan op automatisch geld van spaarrekening naar de tegenrekening? Dat heb ik volgens mij nog nooit bij een "losse" spaarrekening gezien.

De andere kant op kan wel vrijwel altijd en ook bij Raisin. Maar dat is natuurlijk domweg functionaliteit van de bank van je tegenrekening; hoewel je het in het geval van Raisin dan nog wel moet aanvullen met een nummer die bij je onderliggende rekening hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
ACM schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:28:
[...]

Daarmee doel je dan op automatisch geld van spaarrekening naar de tegenrekening? Dat heb ik volgens mij nog nooit bij een "losse" spaarrekening gezien.
Ja dat, is echt ruk dat je dat niet kan doen.
Leaseplanbank kon het vroeger wel, maar die zijn er mee gestopt omdat ze het niet aankunnen als je zegt "elke 25e boek 100 euro over" ... als de 25e dan in het weekend valt, dan snappen ze het niet meer omdat de computer vrij is in het weekend.
Zet dan in de algemene voorwaarden dat het altijd de volgende werkdag/bankdag is.

Maar die bieden dan nog dat je handmatig overboekingen kan inplannen, zodat je dan zelf een bankdag kan kiezen en heel ruim de toekomst in kan plannen...

En Raisin is hier inderdaad niet de enige in die terugboeken niet goed doet, maar is daar wel extra vervelend omdat je het feitelijk 2 keer moet opnemen, Bank naar Raisin, Raisin naar betaalrekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:09
namliam_eht schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:38:
[...]

Ja dat, is echt ruk dat je dat niet kan doen.
Leaseplanbank kon het vroeger wel, maar die zijn er mee gestopt omdat ze het niet aankunnen als je zegt "elke 25e boek 100 euro over" ... als de 25e dan in het weekend valt, dan snappen ze het niet meer omdat de computer vrij is in het weekend.
Dat is toch niet anders dan wat je bij betaalrekeningen hebt? En de ontvangsten tijdens het weekend zullen ze ook 'een keer' moeten verwerken. Lijkt mij een zwak excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
Rubbergrover1 schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:05:
[...]

Dat is toch niet anders dan wat je bij betaalrekeningen hebt? En de ontvangsten tijdens het weekend zullen ze ook 'een keer' moeten verwerken. Lijkt mij een zwak excuus.
precies, maar toch lijkt het om een of andere rede de standaard dat je bij zo ongeveer geen enkele -mij bekende- internet rekening deze toch vrij simpele functionaliteit mist....

Ook "financiële" sites als Mintos, Twino en Crowdfunding platformen die met wallets werken bijvoorbeeld missen deze functie... Al valt daar nog als excuus te verzinnen, misschien, dat het daar niet altijd mogelijk zal zijn om de gelden over te maken indien de liquide middelen op de wallet niet voldoende zijn en dus niet te garanderen valt.

Maar blijkbaar wordt er dusdanig weinig over geklaagd dat ik de enige/een van de weinige ben die deze functionaliteit graag gebruikt?? Dat men het niet nodig vind om de handmatige werkwijze te wijzigen.

[ Voor 11% gewijzigd door namliam_eht op 12-09-2022 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
namliam_eht schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:34:
[...]
Maar blijkbaar wordt er dusdanig weinig over geklaagd dat ik de enige/een van de weinige ben die deze functionaliteit graag gebruikt?? Dat men het niet nodig vind om de handmatige werkwijze te wijzigen.
Ik denk dat dat het vooral is. Er zullen niet veel mensen zijn die behoefte hebben aan periodiek opnemen van de spaarrekening. Terwijl er wel veel mensen periodiek willen storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwacht wordt dat de ECB de rente de komende maanden tot 2% á 2,5% verhoogt. Komt er dan eindelijk weer wat spaarrente op de spaarrekening? :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:43

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik verwacht vooral dat banken eerst nog maanden afwachten om hier zelf nog wat extra voordeel uit te halen. De negatieve rente bij de ECB verdween in juli, maar veel banken schrappen dat pas op 1 oktober.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 10:16
mierenfokker schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:47:
Verwacht wordt dat de ECB de rente de komende maanden tot 2% á 2,5% verhoogt. Komt er dan eindelijk weer wat spaarrente op de spaarrekening? :')
Simpel: Nee.

Nederlandsers zitten te vast aan hun eigen bank, dus geen enkele motivatie voor de NL-banken om te bewegen.

Gelukkig hebben we ze ook niet nodig; er zijn genoeg gratis EU-alternatieven.
(zelfs bij dat GRATIS trekt blijkbaar niet elke NL-er een sprintje ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 18:37
GroteVoet459 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:31:
[...]

Nederlandsers zitten te vast aan hun eigen bank, dus geen enkele motivatie voor de NL-banken om te bewegen.

Zoals? Nou ben ik wel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:20
SaraNostra schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:45:
[...]

Zoals? Nou ben ik wel benieuwd!
BigBank en Renault Bank (via Raisin) zijn volgens mij de meeste genoemde in heel dit topic, die zitten beide nu op 0.65% rente geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
En de meeste hebben ook leuke aanmeldacties die met de huidige percentages een aantrekkelijke € 50-150 extra opleveren.

[ Voor 8% gewijzigd door GroteVoet459 op 13-09-2022 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:53
klepje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:46:
[...]

BigBank en Renault Bank (via Raisin) zijn volgens mij de meeste genoemde in heel dit topic, die zitten beide nu op 0.65% rente geloof ik.
Maar daar kun je enkel sparen toch, denk dat @GroteVoet459 meer verwees naar de gratis betaalrekeningen / pakketten.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
JohanNL schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:56:
[...]
Maar daar kun je enkel sparen toch, denk dat @GroteVoet459 meer verwees naar de gratis betaalrekeningen / pakketten.
Nope - dit is het Spaar-topic 8)

Maar soms kun je dat idd combineren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:55
mierenfokker schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:47:
Verwacht wordt dat de ECB de rente de komende maanden tot 2% á 2,5% verhoogt.
Heb je daar een bron voor? Ik bedoel met name de 2-2.5%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Er zijn veel discussies over of de ECB eigenlijk wel zo moet verhogen, gezien het weinig invloed heeft op de huidige inflatie die andere oorzaken heeft. Verwachtingen worden altijd bijgesteld door onvoorziene omstandigheden. De voorgestelde prijs-cap voor gas heeft bijvoorbeeld al meer gedaan tegen de inflatie dan die 75 basispunten mededeling van Lagarde.

Je moet niet steeds wachten (hopen) op (nog) beter - koop dan een staatslot.

Verdeel je huiidige beschikbare geld, en van wat je indeelt als spaargeld hou je een deel vrij beschikbaar voor onvoorzien of grote aankopen die je binnenkort doet. De rest zet je periodiek vast voor een redelijke periode (of langer met een ladder).
Beide uiteraard tegen de hoogst mogelijke rente die je op dit moment kunt krijgen; belasting of niet, meer rente levert gewoon een hoger resultaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

*knip* Referrals zijn niet de bedoeling op Tweakers.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 13-09-2022 23:16 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
GroteVoet459 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:39:
Er zijn veel discussies over of de ECB eigenlijk wel zo moet verhogen, gezien het weinig invloed heeft op de huidige inflatie die andere oorzaken heeft. Verwachtingen worden altijd bijgesteld door onvoorziene omstandigheden. De voorgestelde prijs-cap voor gas heeft bijvoorbeeld al meer gedaan tegen de inflatie dan die 75 basispunten mededeling van Lagarde.

Je moet niet steeds wachten (hopen) op (nog) beter - koop dan een staatslot.

...
Zowel de FED als de ECB hebben in feite gezegd dat ze een recessie willen aanzwengelen met de renteverhogingen, zodat op de (middel)lange termijn de inflatie afneemt. Een centrale bank kijkt enkel (of zou enkel moeten kijken) naar het hier en nu voor trendbepalingen. Niet omdat ze in het hier en nu kunnen of zouden moeten ingrijpen.

Dat effect van een renteverhoging gaat inderdaad niet van de één op de andere dag merkbaar zijn. De schok van de verhoging an sich wordt direct ingeprijsd door de markten, een recessie niet per se (direct en/of volledig), aangezien dat onzekerder is op de lange termijn.

Waarom dan niet in één keer een extreem grote verhoging?
Te veel verhoging kan te veel schade (recessie). Alsof je met een bazooka gaat darten. Hiermee wordt dus een poging gedaan het leed van de consumenten door een recessie te matigen.

Een mooi artikel over de rente, inflatie en centraal bankieren: https://fd.nl/economie/14...ng-zijn-voor-een-recessie

On topic:
GroteVoet459 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:31:
[...]

Ben hier inderdaad ook bang voor, maar hebben we al een directe confrontatie gezien bij Big bank en Renault Bank/Raisin. De buitenlandse spelers staan (gelukkig) niet stil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Pistachenootje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:56:
[...]

Heb je daar een bron voor? Ik bedoel met name de 2-2.5%.
Naar verwachting zal de ECB de komende maanden de rente verder opschroeven tot een renteniveau van 2 à 2,5 procent
(ergens halverwege)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:10
NIBC voert per direct/vandaag rente verhogingen door. Spaarrekening gaat van 0,05% naar 0,25%. De termijndepositos worden vervolgens ook aangepast, waarbij 3 maanden ook naar 0,25% gaat tot aan 10 jaar van 1,70% naar 1,90% (en alles daar tussenin dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

RobertMe schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:32:
NIBC voert per direct/vandaag rente verhogingen door. Spaarrekening gaat van 0,05% naar 0,25%. De termijndepositos worden vervolgens ook aangepast, waarbij 3 maanden ook naar 0,25% gaat tot aan 10 jaar van 1,70% naar 1,90% (en alles daar tussenin dus).
Hopelijk volgt LPB. Heb daar nu ieder kwartaal een deposito van 2 jaar, dat lijkt goed uit te pakken. (Aflossingsvrije hypotheek met HRA staat op netto 0,7%).

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 16-09-2022 08:55 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
En intussen is Lloyds Bank ook zo ver. 0,05% => 0,10%, ook per direct. (Dus NIBC 2,5x keer zoveel, terwijl ze beiden vanaf 0,05% komen)

Ben benieuwd of LeasePlan Bank vandaag ook nog volgt met een renteverhoging.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 16-09-2022 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Sport_Life schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:55:
[...]
Hopelijk volgt LPB. Heb daar nu ieder kwartaal een deposito van 2 jaar, dat lijkt goed uit te pakken. (Aflossingsvrije hypotheek met HRA staat op netto 0,7%).
Zou voor het eerstvolgende kwartaal ten einde loopt toch overstappen overwegen; Momenteel LPB = 0.85%,terwijl bij Raisin er diverse banken zijn met 1.70% tot 2,30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Sport_Life schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:55:
[...]
(Aflossingsvrije hypotheek met HRA staat op netto 0,7%).
Zit je vermogen nog onder de grens van de VRH? Anders zou je, als je naar de netto hypotheeklasten kijkt, ook naar het netto spaarrendement moeten kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

GroteVoet459 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:04:
[...]

Zou voor het eerstvolgende kwartaal ten einde loopt toch overstappen overwegen; Momenteel LPB = 0.85%,terwijl bij Raisin er diverse banken zijn met 1.70% tot 2,30%.
LPB zal ook nog verhogen verwacht ik.
Raisin heb ik liever niet, heb nog een deel belegd waar we risico op (kunnen) lopen.
Ik weet dat Raisin ook wel veilig is, maar zit toch liever bij NL stelsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rubbergrover1 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:11:
[...]

Zit je vermogen nog onder de grens van de VRH? Anders zou je, als je naar de netto hypotheeklasten kijkt, ook naar het netto spaarrendement moeten kijken :)
zit eronder (ivm aflossingsvrije hypotheek box 3)

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 16-09-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Sport_Life schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:48:
[...]

zit eronder (ivm aflossingsvrije hypotheek box 3)
Dat is handig. Ook handig dat je dan ondanks het eigenwoningforfait en de lage leenrente nog renteaftrek hebt. Want vaak zie je dat als er een stuk hypotheek in box 3 valt, bij de lage rentes van een halfjaar geleden, in combinatie met de gestegen woningwaarde/overwaarde/eigen geld in de woning, het eigenwoningforfait al gauw hoger is dan de betaalde rente. Maar dat zal niet zo snel spelen als je net verhuisd bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rubbergrover1 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:57:
[...]

Dat is handig. Ook handig dat je dan ondanks het eigenwoningforfait en de lage leenrente nog renteaftrek hebt. Want vaak zie je dat als er een stuk hypotheek in box 3 valt, bij de lage rentes van een halfjaar geleden, in combinatie met de gestegen woningwaarde/overwaarde/eigen geld in de woning, het eigenwoningforfait al gauw hoger is dan de betaalde rente. Maar dat zal niet zo snel spelen als je net verhuisd bent.
daar hebben we ook 'last' van, rente is gelijk aan de EWF. (ongeveer 50% LTV obv taxatie)
Dus ik had ook gekeken om box 3 om te zetten naar box 1 (kan nog binnen het jaar na verhuizing).
Ook omdat ik vrees dat ze de woning zwaarder willen belasten. Spaargeld wordt dan maandelijks minder > deel aflossen + deel deposito ladder + deel belegd

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 16-09-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
In principe is er geen Nederlands stelsel. Er is Eiropese wetgeving over en het Nederlandse DGS is een/de implementatie daarvan. Het Franse DGS is vervolgens ook een implementatie ervan. Enige verschil zal dan ook zo ongeveer zijn bij welke partij je moet aankloppen als de bank failliet is. Bij beiden is tot €100k gedekt (in sommige uitzonderingen hoger), bij beiden krijg je binnen X werkdagen terug (waarbij de periode binnen nu en een aantal jaren een stuk korter wordt, van iets van 7 of 10 dagen naar 4 meen ik. Door Europa afgedwongen, sommige landen vereisen/hanteren al die kortere periode in hun landelijke wetgeving).
In zoverre is het stelsel van beiden dus net zo (on)veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

RobertMe schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:22:
[...]

In principe is er geen Nederlands stelsel. Er is Eiropese wetgeving over en het Nederlandse DGS is een/de implementatie daarvan. Het Franse DGS is vervolgens ook een implementatie ervan. Enige verschil zal dan ook zo ongeveer zijn bij welke partij je moet aankloppen als de bank failliet is. Bij beiden is tot €100k gedekt (in sommige uitzonderingen hoger), bij beiden krijg je binnen X werkdagen terug (waarbij de periode binnen nu en een aantal jaren een stuk korter wordt, van iets van 7 of 10 dagen naar 4 meen ik. Door Europa afgedwongen, sommige landen vereisen/hanteren al die kortere periode in hun landelijke wetgeving).
In zoverre is het stelsel van beiden dus net zo (on)veilig.
De kans dat Estland of Italië bij moet springen acht ik wat groter dan NL. Frankrijk of NL zou niet zoveel uitmaken denk ik, maar die deposito's zijn ook minder interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Sport_Life schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:25:
[...]

De kans dat Estland of Italië bij moet springen acht ik wat groter dan NL. Frankrijk of NL zou niet zoveel uitmaken denk ik, maar die deposito's zijn ook minder interessant.
Whoops, het ging inderdaad over depositos en niet over een vrij opneembare spaarrekening. Blijft echter wel staan dat zowel Estland als Italië (als het goed is) voldoen aan de Europese richtlijnen/wetgeving voor DGS en dus min of meer identiek zijn.

Maar dan kan het "probleem" natuurlijk nog steeds zijn dat je de landen niet vertrouwd, en niet dat je het stelsel niet vertrouwd. Wat an zich natuurlijk ook een valide reden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
[...]
Van der Hoop, DSB, ATB ... ? Ook ABN Amro redde het niet zonder extreme staatshulp.

Ik denk eerder dat het juist veiliger is; Raisin is een Duitse tussenpersoon, maar de verschillende banken zitten in verschillende landen. Dus veel makkelijker om het risico te spreiden.

En er zijn landen waar je je geld zelfs sneller terug krijgt dan in NL via hun DGS:
https://www.raisin.nl/depositogarantie/.

In Nederland blijven hangen doe je echt alleen voor het gevoel en dat is een slechte financiële raadgever ...

[ Voor 8% gewijzigd door GroteVoet459 op 16-09-2022 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankmulder
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:34
GroteVoet459 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:43:
In Nederland blijven hangen doe je echt alleen voor het gevoel en dat is een slechte financiële raadgever ...
Toch is dat gevoel waarschijnlijk wel ergens op gebaseerd. Ik had destijds het "gevoel" dat het niet de moeite waard was om voor een kwart procentpunt extra rente een risico te nemen door mijn geld bij Icesave te stallen. In dat geval bleek mijn intuïtie juist. Zelfs terwijl er garantiestelsels in werking traden, hebben voor zover ik weet mensen vrij lang in de stress gezeten of ze hun geld wel terug zouden krijgen.

Nu kun je zeggen: de richtlijnen zijn veranderd in 2014, dus nu is alles beter. Maar waar baseer je dat vertrouwen op? Zijn er sindsdien al banken omgevallen, en hebben hun klanten toen inderdaad binnen 7 werkdagen hun geld teruggezien?

Edit: ik heb er eentje gevonden: https://nos.nl/artikel/24...hebben-geld-teruggekregen. Daar lijkt het inderdaad goed gegaan te zijn. ;) (Was wel op basis van het Nederlandse DGS. Of andere landen net zo vlot reageren blijft de vraag.)

[ Voor 13% gewijzigd door frankmulder op 16-09-2022 19:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rubbergrover1
GroteVoet459 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:43:
[...]
Och, ik doe veel dingen in mijn leven om een beter gevoel te hebben. En niet slechts om de financiële zaken. Als die paar euro aan gemiste rente je een beter gevoel geven en slapeloze nachten kunnen voorkomen, dan lijkt mij dat geen verkeerde keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Eerste PM ontvangen dus ben voorzien.

[ Voor 100% gewijzigd door bgrr op 16-09-2022 22:43 ]

• Pistachenootje
Dat zijn mi. voorbeelden dat het DGS in Nederland uitstekend werkt. Ik had zelf nog een rekening bij ATB zonder tegoed en heb kunnen meekijken hoe dat geregeld werd. Petje af voor de snelle en duidelijke communicatie.

Ik hoop dat het in bijvoorbeeld Estland, Tsjechië en Italië net zo voortvarend wordt geregeld voor buitenlandse rekeninghouders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
LPB gaat rente omhoog doen. En absoluut gezien wordt je er niet rijk van, maar alsnog is een stap van 0.05% naar 0.4% toch echt een hele verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Sissors schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:30:
LPB gaat rente omhoog doen. En absoluut gezien wordt je er niet rijk van, maar alsnog is een stap van 0.05% naar 0.4% toch echt een hele verandering.
Dat is volgens mij ook de eerste keer dat ze tussendoor de spaarrente veranderen ipv de 1e van de maand. Maar mooi, had ze nog tot oktober gegeven, als ze dan nog op 0.05 bleven was het genoeg geweest. Misschien dat er teveel geld weg vluchtte...

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:58

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Sissors schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:30:
Ik zie op hun website nog steeds 0,05 % staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik heb inmiddels een account bij Raisin geopend. Via webcam wordt je paspoort op alle mogelijke manieren geverifieerd. Verder waren er geen kosten. Het duurt wel enkele dagen voor een overboeking van ABN naar de tussenrekening (?) van Raisin plaatsvindt en ik zag dat het bedrag nog niet bij de Renault bank spaarrekening was aangekomen. Dus lijkt me dat dit ook onderdeel is van het verdienmodel van Raisin (rente pakken op al die overboekingen?)

Aan de andere kant, als LPB naar 0.4% gaat, dan is 0.65% wellicht niet meer zo heel nodig voor me.

Raisin geeft wel 50 euro aan je als je een klant aanbrengt (en die klant krijgt het ook). Stuur dus PM als je een verwijzing wil haha :D

[ Voor 11% gewijzigd door FunkyTrip op 19-09-2022 11:17 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bastien schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:12:
Misschien dat er teveel geld weg vluchtte...
Dat zal wel meespelen denk ik? De Nederlanders die hun geld bij LPB 'durven' te stallen, zijn ook dezelfden die hun geld naar de Renault bank e.d.verplaatsen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Wow.. Leaseplanbank stijgt naar 0,4%! flexibel sparen. Deposito 5 jaar naar 1,65%.. 3 jaar met 1,5%.

Excuus, dubbel.. had de pagina niet vernieuwd.

[ Voor 20% gewijzigd door dangerousp op 19-09-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Heb ik vrijdag nog alles van Lloyds & LPB naar NIBC verplaatst met ee wijziging naar 0,25% aldaar. Komt LPB nu hiermee. In ieder geval maar een deel terugboeken dan.
Daarnaast vorige maand naar Renault gegaan, dus dat was achteraf ook niet perse nodig. 0,25 of 0,40 vs 0,65 is een stuk minder dan 0,05 vs 0,65.

Maar met de aangekondigde rentewijziging van de ECB gaat Renault wellicht ook nog wel wat doen. Want de vorige keer reageerde die wel met eerst naar 0,55? en snel daarna 0,65. Terwijl daarna meen ik dan de ECB nog een keer verhoogd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

RobertMe schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:29:
[...]

Whoops, het ging inderdaad over depositos en niet over een vrij opneembare spaarrekening. Blijft echter wel staan dat zowel Estland als Italië (als het goed is) voldoen aan de Europese richtlijnen/wetgeving voor DGS en dus min of meer identiek zijn.

Maar dan kan het "probleem" natuurlijk nog steeds zijn dat je de landen niet vertrouwd, en niet dat je het stelsel niet vertrouwd. Wat an zich natuurlijk ook een valide reden is.
Nu dus 0,4% bij lpb vrij opneembaar, raisin 0,6% oid ? ;).
Blijft allemaal magertjes in relatie tot de inflatie, maar voor sparen voor aflossen van een woning met lage rente wel fijn.

Kan nu de rente hoger zetten dan de hypotheek rente, dus kan zeggen dat we 'gratis' wonen :P.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 19-09-2022 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

FunkyTrip schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:15:
[...]

Dat zal wel meespelen denk ik? De Nederlanders die hun geld bij LPB 'durven' te stallen, zijn ook dezelfden die hun geld naar de Renault bank e.d.verplaatsen.
Vind het toch wel een wezenlijk verschil hoor of je geld bij een Nederlandse bank staat of bij een Italiaanse/Estlandse. Voor een absoluut gezien laag verschil.

Grote bedragen zou ik beleggen of uitgeven /investeren en niet voor ~2% wegzetten.

Note: toen ik startte met werken had ik collega's die tonnen bij oa icesafe hadden staan, die lagen toch wel een paar maanden wakker.

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 19-09-2022 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Sport_Life schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:29:
[...]

Note: toen ik startte met werken had ik collega's die tonnen bij oa icesafe hadden staan, die lagen toch wel een paar maanden wakker.
Met de huidige garantieregelingen zou je je daar tot een ton weinig zorgen over hoeven te maken. Maar als je er geen goed gevoel bij hebt, dan zou ik het ook niet doen voor de relatief kleine renteverschillen. Nachtrust zou mij ook meer waard zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50

DvE

ORA-00000

Staat nu in ieder geval 0,40 % voor variabel. Tevens ook in de mail ontvangen.

[ Voor 7% gewijzigd door DvE op 19-09-2022 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Even rekenen:
zit nu bij NN > 0 % rente,
ik zou overstappen naar LPB > 0,4 %, zeg maar € 10.000, zou ik € 40 rente krijgen, is dat de moeite :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

JAN-B schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:10:
Even rekenen:
ik zou overstappen naar LPB > 0,4 %, zeg maar € 10.000, zou ik € 40 rente krijgen, is dat de moeite :?
Nee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Voor jou wellicht niet, voor anderen wellicht wel. @JAN-B zal toch voor zichzelf uit moeten maken wat wel en niet de moeite is en hoeveel tijd hij er in wilt steken. De een zal zeggen "niet ee moeite" de ander zal zeggen "gratis een keertje in het jaar uitgaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

RobertMe schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:27:
[...]

Voor jou wellicht niet, voor anderen wellicht wel. @JAN-B zal toch voor zichzelf uit moeten maken wat wel en niet de moeite is en hoeveel tijd hij er in wilt steken. De een zal zeggen "niet ee moeite" de ander zal zeggen "gratis een keertje in het jaar uitgaan".
Door de vraag te stellen geeft hij het antwoord al. Tenminste zo interpreteer ik het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dangerousp
Even rekenen:
Het kost weinig moeite, het is gratis en je bent wat flexiberen in het heen en weer schuiven. Als de NN haar rente weer verhoogd, kun je weer overboeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Even rekenen:
Als je dit een keer doet dan niet. Doe je dit regelmatig op meerdere vlakken (verzekeringen herzien, televisie/telefoon abonnementen, online abonnementen) dan kan je over je werkzame leven toch moeiteloos heel wat maandsalarissen bij elkaar besparen.

Als je een muntje van 20 cent ziet liggen dan pak je die ook op, waarom zou je dit dan laten liggen :?

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

Tijd is geld, als ik over zou stappen naar een andere bank zit ik eerst minimaal een avond hun voorwaarden door te lezen, wat ervaringen op te zoeken. In te lezen hoe ze hun beveiliging op orde hebben en wat hun kredietwaardigheid is.

Dat ga ik niet allemaal aan de hand halen voor 40 euro rente. Die nadat je bestaande bank weer bijstapt qua rente maar 20 euro wordt of minder.

En qua 40 euro is weer avondje weg, tja als de McDrive ook telt red je dat net inderdaad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dangerousp
Barrycade schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:57:
Tijd is geld, als ik over zou stappen naar een andere bank zit ik eerst minimaal een avond hun voorwaarden door te lezen, wat ervaringen op te zoeken. In te lezen hoe ze hun beveiliging op orde hebben en wat hun kredietwaardigheid is.

Dat ga ik niet allemaal aan de hand halen voor 40 euro rente. Die nadat je bestaande bank weer bijstapt qua rente maar 20 euro wordt of minder.

En qua 40 euro is weer avondje weg, tja als de McDrive ook telt red je dat net inderdaad.
Overstappen van bank is iets anders dan een spaarrekening bij een Nederlandse spaarbank openen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Even rekenen:
Stap over naar Renault en je krijgt 65+50 euro referral bonus ;) Voor 115 euro zou ik het persoonlijk wel de moeite waard vinden.

PS. Overigens verwacht ik dat Renault de rente nog wel gaat verhogen.

[ Voor 17% gewijzigd door Pistachenootje op 19-09-2022 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Laatst online: 17-09 12:23
Iedereen is nu positief over LPB, bedenk wel dat er een fusie is geweest en dat de kans groot is dat ze gaan rebranden en verhuizen naar Frankrijk.
https://www.vanspaarbankv...ank-wat-gaat-er-gebeuren/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frankmulder
internet4me schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:46:
Iedereen is nu positief over LPB, bedenk wel dat er een fusie is geweest en dat de kans groot is dat ze gaan rebranden en verhuizen naar Frankrijk.
Voor wat het waard is, hier de (recentere) informatie van LeasePlan zelf: Wat merken spaarders van voorgenomen fusie tussen LeasePlan en ALD?.
Na het geplande samengaan van LeasePlan en ALD zal LeasePlan Bank een belangrijk onderdeel blijven van de nieuwe onderneming en zal de dienstverlening worden voortgezet zoals klanten gewend zijn.
Daarnaast verandert er niets aan de overheidsgarantie voor het spaargeld tot €100.000. Deze tegoeden blijven gewoon gedekt door het depositogarantiestelsel.
Ze zeggen er niet expliciet bij of dit het Nederlandse depositogarantiestelsel is, maar vooralsnog zie ik niet echt problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Laatst online: 18:49

inhico

pw

internet4me schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:46:
Wat zou het bezwaar zijn van een verhuizing naar Frankrijk?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Laatst online: 17-09 12:23
inhico schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:35:
[...]

Wat zou het bezwaar zijn van een verhuizing naar Frankrijk?
Nieuwe voorwaardes, regels en/of beleid. Maw het veranderd. Dat is het mij niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 19:33
-

[ Voor 100% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico

inhico

pw

geharmoniseerd. Of het valt onder het Franse, of onder het Nederlandse stelsel maakt niets uit. Daar verandert niets essentieels aan.
En de garantie geldt per bank. Zolang niet alles bij dezelfde bank zit wordt het risico niet groter.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
inhico schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:47:
geharmoniseerd. Of het valt onder het Franse, of onder het Nederlandse stelsel maakt niets uit. Daar verandert niets essentieels aan.
En de garantie geldt per bank. Zolang niet alles bij dezelfde bank zit wordt het risico niet groter.
Risicospreiding v.w.b. landen kan natuurlijk wel. Als LPB naar Frankrijk verhuisd, en je zit bij Renault, en beide banken zouden tegelijkertijd klappen dan is de kans wel redelijk aanwezig dat het (vooraf gevulde) potje van het garantiestelsel niet dekkend is. Zit LPB in NL komt het geld ook uit twee verschillende potjes / garantiestelsels.

Daarnaast kan communicatie ook een ding zijn om überhaupt niet geld in het buitenland te stallen. Als Renault klapt en vervolgens communiceert de DSG organisatie van Frankrijk alleen in het Frans maakt dat de zaken er ook niet makkelijker op.

Heb zelf sinds kort via Raisin een rekening bij Renault. Risicospreiding had ik niet aan gedacht in zoverre. Dat je natuurlijk bij aanspraak op DSG bij een Franse organisatie moet aankloppen heb ik wel aan/over gedacht. Maar ga er vanuit dat die communicatie op zijn minst ook in het Engels zal zijn en anders (hopelijk) Raisin bijspringt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
Maar als de voorwaarden veranderen (bijvoorbeeld naar Frans depositogarantiestelsel) lijkt me dat reden om kosteloos je deposito open te mogen breken, tegen die tijd. Heb je ondertussen wel de rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico

inhico

pw

dcl! schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:43:
Maar als de voorwaarden veranderen (bijvoorbeeld naar Frans depositogarantiestelsel) lijkt me dat reden om kosteloos je deposito open te mogen breken, tegen die tijd. Heb je ondertussen wel de rente.
Misschien een spraakverwarring? Het depositogarantiestelsel heeft betrekking op spaartegoeden. Niet alleen op deposito's. Gezien de genoemde rente-percentages gaat het in de posts hiervoor om spaartegoeden. Die kun je doorgaans zonder kosten opnemen.
Bij een spaardeposito is dat anders en wellicht is een wijziging van voorwaarden een goede grond. Overigens is verandering naar het Franse depositogarantiestelsel geen wezenlijke verandering.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Er zullen ook mensen zijn die een deposito hebben bij LPB. Ik ben er een van. Zou mooi zijn als ik hem vroegtijdig kosteloos mag beëindigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pistachenootje op 20-09-2022 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-09 15:43
Ik zie nu bij COOP bank (Estland) een rente van 2% voor 1 jaar vast. Valt onder depositogarantiestelsel. Dit begint al ergens op te lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Pistachenootje schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:55:
Er zullen ook mensen zijn die een deposito hebben bij LPB. Ik ben er een van. Zou mooi zijn als ik hem vroegtijdig kosteloos mag beëindigen.
Het idee is dat je akkoord gaat met een langere tijd vastzetten. Ze kunnen dan jouw geld ook langere tijd uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
dangerousp schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:35:
[...]

Het idee is dat je akkoord gaat met een langere tijd vastzetten. Ze kunnen dan jouw geld ook langere tijd uitlenen.
Ja dat begrijp ik. Maar zoals eerder aangegeven is er een kans dat er een fusie plaats vindt waardoor het niet meer onder Nederlands DGS valt. Dit zou betekenen dat de voorwaarden veranderen waardoor deposito houders mogelijk het recht krijgen hun deposito voortijdig te beëindigen. Speculatie natuurlijk maar zeker niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ColeJ schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:30:
Ik zie nu bij COOP bank (Estland) een rente van 2% voor 1 jaar vast. Valt onder depositogarantiestelsel. Dit begint al ergens op te lijken :)
Bij Raisin zag ik een week of twee geleden al dat je daar ook bij een Italiaanse bank al een deposito met 2% rente voor 1 jaar kon afsluiten. Helemaal "nieuw" is het dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-09 15:43
RobertMe schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:28:
[...]

Bij Raisin zag ik een week of twee geleden al dat je daar ook bij een Italiaanse bank al een deposito met 2% rente voor 1 jaar kon afsluiten. Helemaal "nieuw" is het dus niet.
Klopt, alleen Italie heeft een triple B status. Niet dat dat veel uitmaakt lijkt me want het valt nog steeds onder het DGS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:49
RobertMe schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:28:
[...]

Die bank geeft nu al 2,2%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:41

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Pistachenootje schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:55:
Andersom hebben we het IIRC al wel een keer meegemaakt; in de zin dat er een bank was waar best wat Tweakers een deposito hadden lopen, die redelijk onverwacht ineens uit Nederland vertrok en toen alle deposito's van Nederlanders voortijdig terugbetaald heeft.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

@Sport_Life Ik moet je teleur stellen :9
Ben overgestapt naar Raisin, met dank aan Nootje ;w
zoals ik eerder zei: voor een paar tientjes vind ik het niet de moeite, maar we praten nu over meer dan € 100 per jaar, en ik moet ook op de centjes letten, heb maar een part time baan, dus part time inkomen, gelukkig niet veel uitgaven, dus dat houdt elkaar in evenwicht.

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
FunkyTrip schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:13:
Ik heb inmiddels een account bij Raisin geopend. Via webcam wordt je paspoort op alle mogelijke manieren geverifieerd. Verder waren er geen kosten. Het duurt wel enkele dagen voor een overboeking van ABN naar de tussenrekening (?) van Raisin plaatsvindt en ik zag dat het bedrag nog niet bij de Renault bank spaarrekening was aangekomen. Dus lijkt me dat dit ook onderdeel is van het verdienmodel van Raisin (rente pakken op al die overboekingen?)
Moet je verder nog met bewijzen komen?
Heb iets gelezen over energiecontract of een bankafschrift. Heb beide niet, omdat het contract niet op mijn naam staat en een bankafschrift ontvang ik alleen online.

Mijn vraag is dus wat je allemaal moet aandragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:18
potverdikkie schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:52:
[...]

Heb iets gelezen over energiecontract of een bankafschrift. Heb beide niet, omdat het contract niet op mijn naam staat en een bankafschrift ontvang ik alleen online.

Je kunt bij je bank vaak ook een transactie exporteren. Hierop staat hopelijk dan ook een adres. Dit werkt in ieder geval bij ING.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
potverdikkie schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:52:
[...]

Bij Rabobank kun je bankafschriften als PDF exporteren. Heb daarvoor zelf simpelweg een afschrift van mijn losstaande beleggingsrekening gebruikt. Staat bij wijze van dus ook geen relevante transactie informatie op (ja, 1x geld van de spaarrekening er op zetten en 2 NT aankoop transacties. Maar dus "€30 bij de supermarkt betaald en 5 broodjes shoarma gehaald" zoals bij betaalrekening of dan spaarrekening met volledige(r) vermogen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
Een pdf afschrift gedownload bij de Rabobank en alle gegevens gemaskeerd behalve logo en naam Rabobank en mijn naw gegevens

Zonder problemen goed gekeurd.

Dagje erna gebeld met nl tel nr op de site voor wat vragen die ik nog had en de dame aan de lijn heeft het document goedgekeurd en ze heeft ook gelijk het raisin iban nr gegenereerd tijdens het gesprek.

[ Voor 39% gewijzigd door bgrr op 21-09-2022 18:19 ]

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
Dank voor de info

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

bgrr schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:17:
Een pdf afschrift gedownload bij de Rabobank en alle gegevens gemaskeerd behalve logo en naam Rabobank en mijn naw gegevens
Je kan bij Rabobank ook zelf een datumbereik kiezen, volgens mij had ik er een geüpload waar helemaal geen transactie op stond :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

bgrr schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:17:

Zonder problemen goed gekeurd.

Dagje erna gebeld met nl tel nr op de site voor wat vragen die ik nog had en de dame aan de lijn heeft het document goedgekeurd en ze heeft ook gelijk het raisin iban nr gegenereerd tijdens het gesprek.
Waarom alle gegevens gemaskeerd :? denk je echt dat ze dat gaan lezen ofzo?

ik had trouwens Duits personeel die mijn ID kaart controleerden, bleek dat er nog lijm van een stickertje op zat > moest ik eerst goed schoonmaken, maar is wel goed gekeurd nu; ik wacht nog wel op een IBAN nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
JAN-B schreef op woensdag 21 september 2022 @ 23:30:
[...]

Waarom alle gegevens gemaskeerd :? denk je echt dat ze dat gaan lezen ofzo?

ik had trouwens Duits personeel die mijn ID kaart controleerden, bleek dat er nog lijm van een stickertje op zat > moest ik eerst goed schoonmaken, maar is wel goed gekeurd nu; ik wacht nog wel op een IBAN nummer.
Macht der gewoonte :) . Boeit eigenlijk weinig maar better safe then sorry.
Tijdens mijn belletje met vragen die ik nog had heeft de dame gelijk ook even document goedgekeurd en iban gemaakt. Was in 2 minuten geregeld tijdens het gesprek

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
U123456 in "Openbank.NL"

0,4% t/m 200k
U123456 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:31:
Rente op de Openbank Spaarrekening is inmiddels ook verhoogd:
[...]
https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Vroeger een rekening gehad bij LPB, en blijkbaar kan ik nog steeds inloggen. Maar volgens mij kun je niet vanuit daar weer een rekening openen. Klopt dat? Moet je dan het hele proces weer door alsof je een nieuwe klant bent?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:40
Vandaag de brief ontvangen van ASN dat de gratis spaarrekening per 1 oktober onderdeel wordt van het betaalpakket en dus 2,20 euro per maand gaat kosten. De geboden opties: 1. alleen de spaarrekening aanhouden en 2,20 euro per maand betalen. Of 2. ook een betaalrekening erbij nemen en 2,20 euro per maand betalen.
Ik heb optie 3 gekozen: de rekening opheffen. Dat kan eenvoudig via de online omgeving, was in 2 minuten gepiept.

Ik ben overduidelijk niet welkom bij ASN :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
koksie schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:02:
Vandaag de brief ontvangen van ASN dat de gratis spaarrekening per 1 oktober onderdeel wordt van het betaalpakket en dus 2,20 euro per maand gaat kosten. De geboden opties: 1. alleen de spaarrekening aanhouden en 2,20 euro per maand betalen. Of 2. ook een betaalrekening erbij nemen en 2,20 euro per maand betalen.
Ik heb optie 3 gekozen: de rekening opheffen. Dat kan eenvoudig via de online omgeving, was in 2 minuten gepiept.

Ik ben overduidelijk niet welkom bij ASN :D
Dan zijn ze bij jou wel laat met die brief, want volgens mij hebben de meeste mensen die aan enige tijd geleden ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
Ja, klopt. Ik kreeg eerst een mailtje dat ik minder dan 10 euro op de rekening had dus ze 'm gingen opheffen. Toen heb ik er wat geld opgegooid om 'm open te houden. En nu dus deze brief. Ik heb het proces dus wat anders doorlopen door het lage saldo. Ik had me de moeite dus kunnen besparen, dan hadden zij 'm voor me opgeheven. Ach, het heeft me weer een paar minuten van de straat gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:19
Nationale Nederlanden gaat zijn spaarrente per 1 oktober omhoog doen naar 0.10%

https://www.nn.nl/Particulier/Sparen/Actuele-spaarrentes.htm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koksie
Zo, zo, die gaan hard.

• GioStyle
  • Laatst online: 19:33
-

[ Voor 98% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:35 ]

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Net zo "hoog" als Lloyds, maar ze blijven nog aardig achter bij NIBC en LPB.

More than meets the eye
system specs

• RobertMe
Robtimus schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:46:
Net zo "hoog" als Lloyds, maar ze blijven nog aardig achter bij NIBC en LPB.
Maar toch ook weer 10x zoveel dan de grootbanken? Of in ieder geval Rabo heeft nog 0,01%. Niet dat ik daar heel actief spaargeld aanhoud. En nu ik vandaag via Rabo wat geld naar LPB heb verplaatst en dat een instant payment bleek te zijn zou ik bijna helemaal stellen dat ik net zo goed €0 op de Rabo spaarrekening kan hebben staan. Omdat neem ik aan een overboeking van LPB naar Rabo ook instant is, als ik te weinig heb staan op mijn "te kleine" (of exact bemeten:p) betaalrekening kan ik de dirext vanaf LPB vullen)

• frankmulder
Hier ook een rekening geopend bij LPB. Ging lekker soepel. Eerste overschrijving was inderdaad instant, maar toen ik een (veel) groter bedrag overmaakte moest ik toch een dagje wachten. Neem aan dat even een mens moest checken of ik niet aan het witwassen was ofzo. ;)

• RobertMe
frankmulder schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:35:
Hier ook een rekening geopend bij LPB. Ging lekker soepel. Eerste overschrijving was inderdaad instant, maar toen ik een (veel) groter bedrag overmaakte moest ik toch een dagje wachten. Neem aan dat even een mens moest checken of ik niet aan het witwassen was ofzo. ;)
Mijn overboeking vanmorgen werd door Rabo niet geaccepteerd, bedrag te hoog. Bijgesteld tot de grens, zijnde 50K, ondertekend met de scanner, LPB had ik nog open staan om rekeningnr te dubbel checken, en vrijwel direct daarna een refresh gedaan en toen stond het er al op. Dus uhm, binnen 30 seconden was het sowieso uitgevoerd, maar volgens mij ook wel binnen 10 seconden, als niet binnen 5.

• Maahes
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:20
Weet iemand wat er gebeurt met het depositogarantiestelsel als een land failliet gaat?

Ik zie bij Raisin aantrekkelijke rentes voor spaarrekeningen in het buitenland. Die zijn weliswaar gedekt via het depositogarantiestelsel, maar ik vraag mij af of hier desondanks een hoger risico tegenover dit hogere rendement staat. Op internet kan ik hier weinig over vinden.
Pagina: 1 ... 42 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling