Het is maar waar je je druk om maakt. Marginaal belastingtarief op inkomen uit arbied tot 55,36% en tot tienduizenden euro's inkomenstebelasting. Voordat belasting op (inkomen uit) vermogen in die richting komt heb je wel een dusdanig vermogen dat je dat echt niet op de spaarrekening laat staan.GioStyle schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:51:
Dat klopt. Maar was het niet gewoon makkelijker geweest om spaargeld met 0% rente gewoon niet te belasten...
Ik weet niet uit mijn hoofd meer welk jaar het was, moet volgens mij 2020 zijn geweest, maar daar heb ik dus voor elke ontvangen euro aan rente €150 moeten afdragen...
Voor bedragen die doorgaans wel op een spaarrekening staat is het waarschijnlijk meer een principekwestie dan een probleem.
Verder wel eens dat belasting idealiter op basis van werkelijk rendement is, die belasting zou dan wel een heel stuk hoger mogen zijn dan hij nu is.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]