Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.013 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Ruben0s schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:59:
Weet niet of mensen het de moeite waard vinden, maar bij aegon kan je een half jaar deposito afsluiten en dan krijg je 25 euro bovenop de rente van 1,2%. Minimale deposito is 2500.

Actie loopt 15 januari af. Heb je nog geen rekening bij aegon? Ze sturen wachtwoord via de post en duurt paar dagen voordat je die binnenkrijgt.

https://www.aegon.nl/part...ren/deposito-sparen-actie

Is toch 3,2% rente.
€ 2.500,-- met 1,2% rente = € 30,--.
+ € 25 = € 55,--
Dan 55 / 2500 * 100 = 2,2 % rente effectief. (Bij een hoger bedrag gaat dit rendement dus naar beneden.)
Het is dus geen 3,2 % rente.

Edit:
Even de voorwaarden gelezen:

11.
Deze voorwaarden kunnen veranderen
Wij mogen deze voorwaarden altijd veranderen. Als we dat doen, dan maken we dit uiteraard aan u bekend. We zetten het op www.aegon.
nl of u krijgt een e-mail of brief van ons. De nieuwe voorwaarden gaan in twee maanden nadat we deze bekend hebben gemaakt.
Verandert de wet? Of is de verandering in uw voordeel? Dan gaat de verandering meteen in.

Je zet het vast tegen deze voorwaarden, en daarna mogen ze de boel wijzigen zonder dat je zonder kosten je geld eraf kunt halen. :(

[ Voor 30% gewijzigd door Onbekend op 10-01-2016 22:54 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:53
Maar het geldt ook voor de deposito van 6 maanden. Dan kom je dus op 1,6% rendement voor een half jaar uit. Vandaar waarschijnlijk de 3,2% jaarlijkse rendement.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:12
Onbekend schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:49:
[...]
Het is dus geen 3,2 % rente
Hele mooie berekening. Maar ik ging uit van een half jaar en 2500 (waarom zou je meer en langer vastzetten? als je ergens anders dezelfde rente kan krijgen maar dan vrij opneembaar).En dan is het zelfs nog een klein beetje meer dan 3,2%. Want over die 25 bonus bouw je ook nog rente op ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Ruben0s op 10-01-2016 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Ik zie nu ook pas dat je de rente omgerekend hebt naar een compleet jaar, terwijl je dat eigenlijk niet kunt halen.
Dat kleine beetje rente over 25 euro (5 maanden met 1,2% = 12,5 cent) vond ik niet noemenswaardig op een bedrag van € 2.500,--. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

LeasePlanBank heeft de rente voor de deposito's verder naar beneden aangepast. 0,10% minder bij 3 maanden, 0,15% minder voor 6 maanden en 0,20% minder voor de overige deposito's.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazelnoot
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:55
Die 25 euro bij de Aegon daar moet je als klant wel bericht van hebben gekregen, Lees: http://forum.spaarinforma...euro-cadeau-t8942-45.html

Of je moet via hun facebook/webcare even vragen en doorzeuren :+

[ Voor 15% gewijzigd door Hazelnoot op 12-01-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Hazelnoot schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:23:
Die 25 euro bij de Aegon daar moet je als klant wel bericht van hebben gekregen, Lees: http://forum.spaarinforma...euro-cadeau-t8942-45.html

Ik zal ze even bellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toch apart dat Knab nog steeds geen sterke wachtwoorden toestaat, zo mag je geen tekentjes zoals spaties, < } [ etc. gebruiken. Sites met dit soort restricties hebben vaak weinig verstand van beveiliging, zou me niks verbazen als ze de wachtwoorden gewoon in plain text opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:13:
Toch apart dat Knab nog steeds geen sterke wachtwoorden toestaat, zo mag je geen tekentjes zoals spaties, < } [ etc. gebruiken. Sites met dit soort restricties hebben vaak weinig verstand van beveiliging, zou me niks verbazen als ze de wachtwoorden gewoon in plain text opslaan.
Is het echt noodzakelijk dat ik een link post naar de welbekende xkcd hierover?

Met enige regelmaat kom ik sites tegen waarvan ik verwacht dat ze het in plain text opslaan, maar als niet KNAB gebruiker lijkt het me wel extreem onwaarschijnlijk dat die het doen. Helemaal gezien je het baseert op enkel deze informatie.

[ Voor 20% gewijzigd door Sissors op 12-01-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Sissors schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:28:
Is het echt noodzakelijk dat ik een link post naar de welbekende xkcd hierover?
Ooit gehoord van een dictionary attack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je in hemelsnaam een restrictie zetten op het gebruik van vreemde tekens in wachtwoorden? Als je een goede encryptie methode gebruikt, zoals bcrypt, dan zou dit geen enkel probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:13

Milmoor

Footsteps and pictures.

GeeMoney schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:41:
[...]

Klopt maar dan is die 1,25% weer niet mogelijk en hik je maximaal rond de 1.0% .
Ook krijg je dan een normale rekening en een spaarrekening en moet je dus dubbel boekhouden en overmaken elke keer voor die luttele winst als je het mij vraagt.
Hoezo 1%? Ik krijg gewoon 1.25% en heb geen maandelijkse kosten. Het is inderdaad wat dubbel werk omdat het niet puur en spaarrekening is, maar hoe vaak doe je daadwerkelijk wat met je spaarrekening? Ik zelf zo'n twee keer per jaar. De basis spaarrekening is ASN, mijn lange termijn geld staat bij Knab.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Hazelnoot schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:23:

Nu ik de tekst van de website letter voor letter lees, staat dat er ook:
Aegon klanten krijgen tijdelijk € 25 cadeau bij een inleg vanaf € 2.500. Open vóór 15 januari een Aegon Deposito Sparen 6 maanden of 1 jaar en stort tenminste € 2.500. U krijgt dan niet alleen een hogere rente, maar ook € 25 cadeau. U ontvangt dit bedrag uiterlijk 15 februari op uw Aegon Sparen. Let op! Wij keren per klant eenmaal € 25 uit, ongeacht het aantal afgesloten deposito’s.
Dus dit geldt alleen als je dus al Aegon klant bent. Voor mij niet interessant dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Onbekend schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:33:
[...]

Nu ik de tekst van de website letter voor letter lees, staat dat er ook:

[...]

Dus dit geldt alleen als je dus al Aegon klant bent. Voor mij niet interessant dus....
Als je alles voor 15 januari doet dan ben je toch ook aegon klant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
xminator schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:39:
Als je alles voor 15 januari doet dan ben je toch ook aegon klant?
Ik heb net even gebeld. Resultaat: hij moest ervoor doorbellen, maar degene die een uitspraak ("wel of niet") kan doen was er niet. Zijn advies:
-open het deposito (voor de 15e).
-ik heb 14 dagen de tijd om het deposito te annuleren
-voor die tijd krijg ik een email of ik de bonus krijg of niet

Ik moet zeggen dat ik niet gecharmeerd ben van een bank die z'n eigen voorwaarden niet wil nakomen. Dus geen bonus ==> opzeggen.

Quizvraag:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/t4y546.gif
Waar denk je een deposito te kunnen openen? In de rode cirkel bij "Direct doen: Deposito openen"? Dat geeft dit:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2hfjnn8.jpg

Je moet dus bij de rode pijl klikken. Alles in de rode cirkel is alleen maar verwarrend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:29
Milmoor schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:22:
[...]

Hoezo 1%? Ik krijg gewoon 1.25% en heb geen maandelijkse kosten. Het is inderdaad wat dubbel werk omdat het niet puur en spaarrekening is, maar hoe vaak doe je daadwerkelijk wat met je spaarrekening? Ik zelf zo'n twee keer per jaar. De basis spaarrekening is ASN, mijn lange termijn geld staat bij Knab.
Ik kan het ook niet meer vinden, ik dacht dat gelezen te hebben. Omdat je terug valt na 3 maanden naar Knab Basis (die dan pas gratis is) ook de rente terug zakt naar maximaal 1,0%.

Wel jammer die eerste 15 euro. Mijn spaarsaldo moet dan minimaal continu 10k zijn het gehele jaar door om die 15 euro ten opzichte van mijn huidige rekening er enigszins uit te halen (die gratis is).
Krijg ik wel als ongemak bij dat ik 2 keer moet overboeken en een extra rekening in een andere tool/site moet bijhouden.
Ook kan Knab per direct de rentes en voorwaarden aanpassen. Ik blijf toch voorlopig nog even zitten totdat de verschillen weer echt mee gaan tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

mark de man schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:36:
LeasePlanBank heeft de rente voor de deposito's verder naar beneden aangepast. 0,10% minder bij 3 maanden, 0,15% minder voor 6 maanden en 0,20% minder voor de overige deposito's.
Toch zojuist maar gauw nog even een paar leuke bedragen in deposito's gestopt voor een jaar voor de oude rente (doen voor vrijdag). Zie de rente dit jaar niet stijgen (eerder dalen tot onder de 0,5%) en mocht dat toch per ongeluk gebeuren dan zeker niet tot boven de 1,4%.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:37
Net wat geld gestort op mijn spaarrekening bij Zwitserleven, maar had toevallig de verkeerde. Dit is de Maandsparen, waar je enkel de eerste 4 weken op zou mogen storten (daarna alleen incasso maandelijks). Blijkbaar wordt dat niet bekeken, want de storting komt gewoon door. 1,2% i.p.v. de 1,1% internetsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
@Maandsparen Zwitserleven: dat werkt inderdaad altijd gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

RoD schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:49:
Gisteren stond er op de voorpagina van De Standaard dat de hoeveelheid spaargeld in België sinds kort aan het afnemen is. Heeft uiteraard te maken met de lage spaarrentes en dat Belgen hun geld eerder uitgeven in plaats van het op te potten.
Lies! De regering is via allerhande sluikse wegen de levensduurte aan het verhogen, zodat mensen minder kunnen sparen.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

GeeMoney schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:27:
[...]
Ik kan het ook niet meer vinden, ik dacht dat gelezen te hebben. Omdat je terug valt na 3 maanden naar Knab Basis (die dan pas gratis is) ook de rente terug zakt naar maximaal 1,0%.

Wel jammer die eerste 15 euro. Mijn spaarsaldo moet dan minimaal continu 10k zijn het gehele jaar door om die 15 euro ten opzichte van mijn huidige rekening er enigszins uit te halen (die gratis is).
Krijg ik wel als ongemak bij dat ik 2 keer moet overboeken en een extra rekening in een andere tool/site moet bijhouden.
Ook kan Knab per direct de rentes en voorwaarden aanpassen. Ik blijf toch voorlopig nog even zitten totdat de verschillen weer echt mee gaan tellen.
De eerste drie maanden is gratis vind de website. En zelfs als dat niet zo was: je krijgt met dan 25% meer rente. Relatief en absoluut veel meer dus. Ik heb net gecontroleerd: bij mij staat gewoon 1.25% voor flexibel sparen en 1.4% voor kwartaal sparen. De laatste had ik moeten nemen, maar ik had verwacht dat ons nieuwbouwhuis eerder zou starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:55
Ing heeft een actie om nog iets meer van je spaargeld te maken in deze slechte (rente) tijden.

Extra beloning voor spaarders
Gebruik deze mooie kans om uw geld extra snel te laten groeien. Meld u aan voor de actie en krijg € 5 cadeau voor elke € 2.500 saldogroei op uw spaarrekening. Dit kan oplopen tot een beloning van € 250.

Zonde om te laten liggen, toch?
Zo werkt de actie
Vul uiterlijk 6 maart 2016 het deelnameformulier in
Spaar minimaal € 2.500
Laat uw saldogroei na 6 maart 2016 nog minimaal 1 maand op uw spaarrekening staan
Krijg € 5 cadeau voor elke € 2.500 saldogroei

Toch weer mooi meegenomen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Deze was al genoemd en er is al over gediscussieerd ;)
remcoboy1479 in "Het spaartopic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
  • Laatst online: 17:55
Oeps... :+

Helemaal gemist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wederom verlaging van Rabobank in m'n mail:
Rabo InternetSparen
Hieronder ziet u voor de 3 saldoklassen het nieuwe rentepercentage. Over het hele tegoed op de spaarrekening ontvangt u het rentepercentage dat hoort bij de saldoklasse waarin uw spaartegoed valt.
Saldoklasse 1. € 0 tot € 20.000
0,60 % (was 0,70 %)*
Saldoklasse 2. Vanaf € 20.000 tot € 100.000
0,60 % (was 0,70 %)*
Saldoklasse 3. Vanaf € 100.000
0,60 % (was 0,70 %)*
Over het gedeelte van het tegoed boven € 5.000.000 wordt 0,00 % vergoed (ongewijzigd).*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ouch. De rente wordt echt laag. Je krijgt dus letterlijk meer dan twee keer zoveel rente bij de prijsvechters dan bij de grote drie. Ik merk bij mezelf ook terughoudendheid om over te stappen, maar je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12
Milmoor schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:54:
Ouch. De rente wordt echt laag. Je krijgt dus letterlijk meer dan twee keer zoveel rente bij de prijsvechters dan bij de grote drie. Ik merk bij mezelf ook terughoudendheid om over te stappen, maar je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.
Precies, daarom gewoon een spaarrekening openen bij een prijsvechter. Is relatief simpel en is makkelijk verdiend. :P
Heb ik ook gedaan. Een gewone betaalrekening bij een van de grote drie en mijn spaargeld bij een prijsvechter. Doe ik al een aantal jaar en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 23:14
Cartman! schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:36:
Wederom verlaging van Rabobank in m'n mail:

[...]
Ik was een tijd van plan om mijn Rabo rekening aan te houden voor just in case en precies zoveel op de spaarrekening te zetten zodat ik de maandelijkse kosten aan rente zou krijgen. De maandelijkse kosten zijn € 1,80. Keer 12 maakt dat € 21,60. 21,6 / 0,006 = 3600 Dus als je minder dan € 3600 euro op je spaarrekening hebt staan kosten de diensten sowieso geld. Ik heb besloten om mijn rekening binnenkort op te zeggen en er een creditcard voor in de plaats te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
GH45T schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:48:
[...]

Ik was een tijd van plan om mijn Rabo rekening aan te houden voor just in case en precies zoveel op de spaarrekening te zetten zodat ik de maandelijkse kosten aan rente zou krijgen. De maandelijkse kosten zijn € 1,80. Keer 12 maakt dat € 21,60. 21,6 / 0,006 = 3600 Dus als je minder dan € 3600 euro op je spaarrekening hebt staan kosten de diensten sowieso geld. Ik heb besloten om mijn rekening binnenkort op te zeggen en er een creditcard voor in de plaats te nemen.
Maar dan heb je geen betaalrekening meer? Als je niet met creditcard kunt betalen ergens lijkt me dat vrij lastig. Daarnaast zitten er nog al eens hoge fees op t gebruik ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Cartman! schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:23:
[...]

Maar dan heb je geen betaalrekening meer? Als je niet met creditcard kunt betalen ergens lijkt me dat vrij lastig. Daarnaast zitten er nog al eens hoge fees op t gebruik ervan.
Heb nog een andere betaalrekening. Zoals ik schreef is het voor just in case, als mijn bankpas kwijt/kapot/watdanook is, of als mijn bank in de problemen komt enz. Ik ga een creditcard niet voor primair betalen gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
GH45T schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:29:
[...]

Heb nog een andere betaalrekening. Zoals ik schreef is het voor just in case, als mijn bankpas kwijt/kapot/watdanook is, of als mijn bank in de problemen komt enz. Ik ga een creditcard niet voor primair betalen gebruiken ;)
Ah, dat was me niet helemaal duidelijk :) In dat geval zou ik t zeker opzeggen. Voor noodgevallen heb ik altijd wel contanten in huis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ABN Amro verlaagt nog verder per 31-1-2016
Direct Kwartaal Sparen
Rentevorm Rentepercentage
basisrente 0,50% (was 0,60%)
bonusrente 0,15% (was 0,15%)
maximale rente 0,65% (was 0,75%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Friespeuk schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:51:
ABN Amro verlaagt nog verder per 31-1-2016

[...]
Ook de vermogens spaarrekening bij ABN gaat wederom naar beneden:
bonusrente 0,40% (was 0,40%)
maximale rente 0,90% (was 1,00%)

Het begint nu toch wel schandalige vormen aan te nemen. ik verwacht dat KNAB en dergelijke ook wel gaan zakken?
Waar kan ik meer dan 2,0% vangen dan?

[ Voor 32% gewijzigd door GeeMoney op 26-01-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
GH45T schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:48:
[...]

Als je het geld anders door de WC spoelt kan je dat zo berekenen, in een ander geval moet je ook de rentederving rekenen.

Kosten zijn dus eigenlijk €21,60 + 0,4% van al het geld dat je daar laat staan.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:16
Dat zijn de mensen die serieus een beetje geld hebben en alleen sparen sowieso :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

GeeMoney schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:11:
[...]
Ik vergelijk rekeningen zonder voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 06:34
Ik zit momenteel bij de Rabobank, maar zit eraan te denken om met m'n spaarrekening (of beide rekeningen) weg te gaan bij Rabo gezien ze weer gezakt zijn met de rente. Ik zat te denken aan Knab. Maar nu lees ik hier ook een en ander over prijsvechters etc en dat Knab ook niet zo heel top is? Zie nu eigenlijk door de bomen het bos niet meer (ben sowieso niet echt thuis op dit gebied)

Ik wil eigenlijk wel zoals bij Rabo op dit moment kunnen storten tussen betaal en spaarrekening. Op dit moment boek ik bv n x bedrag van mn loon op de spaarrek (probeer ik daar te laten staan), maar soms (indien nodig) boek ik ook weer wat terug op mn betaalrek. Dus een deposito lijkt me bij dezen dus niet geschikt?

Is Knab n goed alternatief voor me? Of waar kan ik heen met m'n spaargeld?

[ Voor 25% gewijzigd door Exterminator op 26-01-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Resultaten betaald in het verleden hebben geen garantie voor de toekomst. Maar vooralsnog ben ik hem tevreden met Knab. Goede rente, duidelijke communicatie. Wat ben je bang voor, wat vindt je belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Milmoor schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:25:
Resultaten betaald in het verleden hebben geen garantie voor de toekomst. Maar vooralsnog ben ik hem tevreden met Knab. Goede rente, duidelijke communicatie. Wat ben je bang voor, wat vindt je belangrijk?
Waar doel je precies op met je eerste zin?

Ik ben in principe nergens bang voor. Ik wil gewoon 'n rekening met fatsoenlijke rente. Waar ik wel op ieder moment geld tussen betaal en spaarrek kan overmaken zonder poespas.
Las nu net ook weer dingen over spaarrekeningen met voorwaarden? Is het zo bij Knab dat je verplicht bent om een betaalrek af te sluiten?
'N vriend van me raadde alweer Nationale Nederlanden aan, hoewel ik hier ook weer over Argenta lees bv.

Oke, misschien ben ik toch n beetje bang (voor het onbekende), want zoals ik al zei, ik ben niet zo thuis in deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 17:10
Milmoor schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:25:
Idem. Tuurlijk zijn er altijd wat gekke dingen, maar vooral met het pakket wat Rabo aanbiedt ben ik /erg/ tevreden over Knab.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
DiedX schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:14:
[...]

Idem. Tuurlijk zijn er altijd wat gekke dingen, maar vooral met het pakket wat Rabo aanbiedt ben ik /erg/ tevreden over Knab.
Jij bent ook volledig over naar Knab? Flexibel of kwartaal sparen? Zag dat Knab wel duurder is dan Rabo (1,xx vs 5euro p/m). Is dat rendabel mbt de rente?

Of kan ik dan beter 'n spaarrekening kosteloos openen met 1,10% rente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Dat Knab nu geweldig is garandeert niet dat ze dat straks ook zijn ;). Vandaar mijn wat cryptische waarschuwing. Maar volgens mij maak je je te druk. Er is niets mis met Knab. En als het over een aantal jaar niet meer bevalt ga je maar een ander. Je trouwt er niet mee, je hoeft dus niet trouw te blijven in goede en slechte tijden. De eerste zoveel maanden zijn gratis, en dan kan je overstappen op Knab basis. Die is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Nog een interessant dingetje: het goedkoopste pakket bij de Rabo wordt nog wat goedkoper: http://www.rabobank.nl/betaalpakketten-2016 (daalt in mijn geval 60cent). Ik vond dat behoorlijk verbazend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Exterminator schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:22:
[...]

Jij bent ook volledig over naar Knab? Flexibel of kwartaal sparen? Zag dat Knab wel duurder is dan Rabo (1,xx vs 5euro p/m). Is dat rendabel mbt de rente?

Ik ben volledig over naar Knab. Ze zijn, als je echt alles meerekent, voor mij veruit de goedkoopste bank. Je moet niet alleen kijken naar de maandelijkse kosten van Kanb, maar ook wat de verborgen kosten zijn bij de andere banken
Knab geeft rente op alle rekeningen en die rente is hoger dan bij andere banken deposito's voor een paar jaar vast. je kan op een kwartaal rekening 1.4% krijgen, standaard is 1.25%. Als je een keer rood staat vragen ze geen 14-15% rente, maar slechts 5%. En dat pas na een dag, je kan dus nog (automatisch) aanvullen uit bv een spaarrekening
Wil je een extra betaalrekening met pas? Of wil je er nog 20 bij? Geen probleem, dat kost niets extra's. Ik heb er 4. Een credit card is gratis. Bij de ING bv lijkt die ook gratis, maar dan moet je wel een duurder pakket afnemen
Zeker als je redelijk wat geld spaart kan je ook nog aan de gang met de Knab participatie van 5000. Dat halveert gelijk je maandelijkse kosten en geeft ook nog eens 5% rente, Dan ben je zelfs direct goedkoper uit den de goedkoopste rekening van Knab. Dat doe je natuurlijk niet met je laatste geld. Het is een achtergestelde obligatie. En uit zelfbescherming mag je er ook maar een hebben. Maar het is niet veel anders dan Rabo certificaten en de Rabo laat je rustig je laatste cent geld op die manier 'beleggen' op een manier waarvan half Nederland denkt dat het sparen is

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Heb gisterenavond ook maar weer een groot gedeelte van mijn spaargeld overgemaakt naar mijn Knab rekening. Ik heb de gratis variant, dus zonder betaalmogelijkheid. Je kunt alleen geld overmaken naar eigen rekening(en) en maximaal 50k meen ik op de spaarrekening zetten. Aangezien ik in Oktober een huis heb gekocht zit ik lang niet aan de 50k dus voor mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Heineken schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:41:
Nog een interessant dingetje: het goedkoopste pakket bij de Rabo wordt nog wat goedkoper: http://www.rabobank.nl/betaalpakketten-2016 (daalt in mijn geval 60cent). Ik vond dat behoorlijk verbazend
Omdat de pakketten die veel mensen gebruiken €65 duurder worden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
Ortep schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:05:
[...]

Zeker als je redelijk wat geld spaart kan je ook nog aan de gang met de Knab participatie van 5000. Dat halveert gelijk je maandelijkse kosten en geeft ook nog eens 5% rente,
Heb jij zo'n participatie? Ik vraag me al een tijdje af hoe het zit met de liquiditeit (kan je ze gemakkelijk weer verkopen?) en de waardeontwikkeling (of is zo'n ding bij verkoop nog maar 4k waard) van deze participaties. Het is vooral heel lastig online terug te vinden.
Naast dat als Knab op de fles gaat je natuurlijk behoorlijk zuur bent met je achtergestelde obligatie, maar daar staat dan weer een prima rente tegenover.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MrAngry schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:12:
[...]

Heb jij zo'n participatie? Ik vraag me al een tijdje af hoe het zit met de liquiditeit (kan je ze gemakkelijk weer verkopen?) en de waardeontwikkeling (of is zo'n ding bij verkoop nog maar 4k waard) van deze participaties. Het is vooral heel lastig online terug te vinden.
Naast dat als Knab op de fles gaat je natuurlijk behoorlijk zuur bent met je achtergestelde obligatie, maar daar staat dan weer een prima rente tegenover.
Ik heb er eentje. Prima rente en het halveert ook nog de kosten van de rekening. In principe hoort hij 5K te blijven. Er is geen waarde ontwikkeling dus. Je legt in en je krijgt iedere maand de rente op je gewone rekening bijgeschreven tot je hem verkoopt. Totaal levert hij ongeveer 340 euro per jaar op
Ik heb nog nooit geprobeerd hem te verkopen dus ik kan je niets garanderen.
Je loopt inderdaad een hoger risico met die participatie. Maar dat loop je met Rabo certificaten ook en daar klaagt eigenlijk niemand over. De Rabo heeft pas bekend gemaakt dat het achtergestelde obligaties waren toen ze gedwongen waren. Knab is daar direct duidelijk in. En je mag er ook maar eentje. Maar hoe dan ook, dit soort producten geeft een flink hogere rente.

[ Voor 10% gewijzigd door Ortep op 27-01-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 17:10
Exterminator schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:22:
[...]

Ik heb nog een Rabo-rekening omdat we daar ook nog een gezamenlijke hebben. Daar wordt alleen de wegenbelasting afgeschreven :X

Ik heb een deel flexibel en een deel kwartaal-sparen. Qua rente komt dat voor mij niet eruit, maar andere zaken wel:

* Geen roodstand meer, geld wordt automatisch overgeboekt van spaar naar normaal
* Spaar wordt automatisch bijgevuld als salaris bijgestort is
* Paslezers tot je er bij neervalt

Vooral het laatste was een topic, ook hier op GoT. Ik moet me een klant voelen, ik doe dat voorlopig bij KNAB. Het enige risico wat ik zie: Aegon wil een bepaalde hoeveelheid klanten hebben. Wat doen ze met KNAB als ze dat niet halen?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
GeeMoney schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:11:
[...]

Ook de vermogens spaarrekening bij ABN gaat wederom naar beneden:
bonusrente 0,40% (was 0,40%)
maximale rente 0,90% (was 1,00%)

Het begint nu toch wel schandalige vormen aan te nemen. ik verwacht dat KNAB en dergelijke ook wel gaan zakken?

[...]

Ik word inderdaad ook gek van die bankmailtjes van de ABN. Weet altijd direct dat het weer om een renteverlaging gaat. Krijg nu 0,6% rente.. dat schiet echt niet op.

Twijfel om over te stappen. Want denk dat de rentes bij andere banken ook snel weer lager zullen zijn.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DiedX schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:07:
Ik moet me een klant voelen, ik doe dat voorlopig bij KNAB.
Dat voelt voor mij hetzelfde ja, Ik had een keer wat problemen. Ik nam contact op met de helpdesk. Er werd actie ondernomen en alles was in orde. Ik werd een tijdje later weer gebeld met de vraag of alles nu echt nog werkte.
Het enige risico wat ik zie: Aegon wil een bepaalde hoeveelheid klanten hebben. Wat doen ze met KNAB als ze dat niet halen?
Dit zijn de cijfers die verleden jaar bekend werden. Ze schijnen het heel goed te doen maar hebben zeker tot 2017 nodig om uit de rode cijfers te komen.

http://www.banken.nl/nieu...00-nieuwe-klanten-in-2014

http://amweb.nl/branche-7...6-000-naar-80-000-klanten

Aegon zelf geeft aan dat de voor 2018 niet echt iets verwachten. Maar dat ze wel tot die tijd groei willen zien

[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 27-01-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03
DiedX schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:07:
[...]
Het enige risico wat ik zie: Aegon wil een bepaalde hoeveelheid klanten hebben. Wat doen ze met KNAB als ze dat niet halen?
De rente verhogen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

MarvinG schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:51:
[...]
Ik word inderdaad ook gek van die bankmailtjes van de ABN. Weet altijd direct dat het weer om een renteverlaging gaat. Krijg nu 0,6% rente.. dat schiet echt niet op.

Twijfel om over te stappen. Want denk dat de rentes bij andere banken ook snel weer lager zullen zijn.
Mijn dak lekt, maar ik repareert het niet want ook dat gaat uiteindelijk weer stuk ;). De grote banken zullen altijd minder rente betalen dan de kleine jongens. Ga naar BINC, ASN, KNAB of een van de andere kleintjes en de kans is groot dat je én beter gehoopte wordt én een betere rente krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Het word tijd dat de Chinese banken eens vestigingen gaan openen hier in de hoop dat ook de huidige banken gaan inzien dat ze wat moeten gaan doen.
Huidige rentes zijn belachelijk, inmiddels zijn alle banken zo goed als van de staatsschuld af, keren ze weer bonussen uit en maken ze riante winsten.

Ik heb even terug gekeken bij de ABN mailtjes en ik ben in 2 jaar tijd van 1,3% terug naar 0,9% gezakt :(

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 28-01-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Inderdaad... in de afgelopen twee maanden weer 2 mailtjes gehad van de ABN, en zit nu op 0,5% rente. Zet gelukkig nog steeds zoveel als mogelijk op m'n KNAB rekening met 1,25%, maar het is natuurlijk afwachten tot die hun rentes ook gaan verlagen.

Met de huidige snelheid zitten we voor eind 2016 op 0% of lager, en dan kunnen we hier de hele term "spaarrekening" wel opdoeken. Als een rekening geld kost is het ten slotte geen spaarrekening meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

joramoudenaarde schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:29:
Met de huidige snelheid zitten we voor eind 2016 op 0% of lager, en dan kunnen we hier de hele term "spaarrekening" wel opdoeken. Als een rekening geld kost is het ten slotte geen spaarrekening meer.
Vraag me dan af wie/wat er dan in dat gat springt, want mensen willen toch hun centjes zo veilig en makkelijk mogelijk ergens parkeren. Dus als je als bedrijf klanten wilt aantrekken... Misschien wordt dan het uitlenen van je geld aan anderen die het nodig hebben via een veilige middle man misschien iets? Bedrijfjes die kapitaal willen binnenharken voor uitbreiding/nieuw product.. Want met zo'n lage rente wordt je geld eigenlijk alleen maar minder waard.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik vraag 't me ook af... als ik zo naar de banken kijk denk ik dat ze maar 2 keuzes hebben qua spaarmogelijkheden: óf de rente boven 0% houden, óf een andere vorm van sparen verzinnen. Betalen voor het stallen van je geld is theoretisch ook een mogelijkheid, maar ik denk dat de meeste mensen dan zorgen dat ze geen spaargeld hebben. Dan kun je het beter stoppen in je huis, of op een andere manier investeren voor je toekomst (beleggen, hypotheek afbetalen, isolatie, speciale pensioenrekening etc.) lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
joramoudenaarde schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:54:
Ik vraag 't me ook af... als ik zo naar de banken kijk denk ik dat ze maar 2 keuzes hebben qua spaarmogelijkheden: óf de rente boven 0% houden, óf een andere vorm van sparen verzinnen. Betalen voor het stallen van je geld is theoretisch ook een mogelijkheid, maar ik denk dat de meeste mensen dan zorgen dat ze geen spaargeld hebben. Dan kun je het beter stoppen in je huis, of op een andere manier investeren voor je toekomst (beleggen, hypotheek afbetalen, isolatie, speciale pensioenrekening etc.) lijkt me.
Het doel van spaargeld is doorgaans om direct beschikbaar, risicoloos (als in: kan niet verdampen zoals bij beleggen) geld achter de hand te hebben. De opties die jij noemt zijn geen vervanging daarvan dus spaargeld zal men moeten blijven houden, zelfs als de rente negatief wordt. Wellicht dat het wel minder zal worden, maar geen spaargeld aanhouden is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Aikon schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:35:
[...]

Het doel van spaargeld is doorgaans om direct beschikbaar, risicoloos (als in: kan niet verdampen zoals bij beleggen) geld achter de hand te hebben. De opties die jij noemt zijn geen vervanging daarvan dus spaargeld zal men moeten blijven houden, zelfs als de rente negatief wordt. Wellicht dat het wel minder zal worden, maar geen spaargeld aanhouden is geen optie.
Als er geen rente meer op mijn spaarrekening zit dan haal ik uit principe alles eraf en huur ik een kluisje bij de bank. Al kost dat me meer dan het betalen voor het stallen op die spaarrekening, dan word het een principe kwestie voor mij en gun ik ze niets. (Met mijn geld in een kluisje kunnen ze namelijk helemaal niets, en het is toch "direct" beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Als ik letterlijk m'n geld minder waard zie worden omdat de rentes onder 0% liggen, dan zet ik het óf op m'n spaarrekening (waar het minder kost omdat je maandelijks een klein vast bedrag betaalt), of ik zet 't op een pensioen- of beleggersrekening, of ik investeer het in besparingen zoals isolatie of hypotheek.

Ik snap natuurlijk dat beleggen e.d. geen vervanger zijn voor spaargeld, maar ik denk dat je beter kunt kiezen voor een mógelijke winst bij beleggen, dan een zéker verlies bij het stallen op een spaarrekening. Of je stopt het in een oude sok en geeft het alleen jaarlijks aan bij de belastingaangifte. In principe kun je er alles mee doen behalve het op je spaarrekening laten staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:39:
[...]

Als er geen rente meer op mijn spaarrekening zit dan haal ik uit principe alles eraf en huur ik een kluisje bij de bank. Al kost dat me meer dan het betalen voor het stallen op die spaarrekening, dan word het een principe kwestie voor mij en gun ik ze niets. (Met mijn geld in een kluisje kunnen ze namelijk helemaal niets, en het is toch "direct" beschikbaar)
Je onderschrijft mijn punt, spaargeld blijft spaargeld of je het nou in een kluisje thuis hebt of op de bank.
joramoudenaarde schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:46:
Als ik letterlijk m'n geld minder waard zie worden omdat de rentes onder 0% liggen, dan zet ik het óf op m'n spaarrekening (waar het minder kost omdat je maandelijks een klein vast bedrag betaalt), of ik zet 't op een pensioen- of beleggersrekening, of ik investeer het in besparingen zoals isolatie of hypotheek.

Ik snap natuurlijk dat beleggen e.d. geen vervanger zijn voor spaargeld, maar ik denk dat je beter kunt kiezen voor een mógelijke winst bij beleggen, dan een zéker verlies bij het stallen op een spaarrekening. Of je stopt het in een oude sok en geeft het alleen jaarlijks aan bij de belastingaangifte. In principe kun je er alles mee doen behalve het op je spaarrekening laten staan. :)
Kan je doen, maar dan kies je ook voor directe problemen als je opeens geld nodig hebt.

Oude sok kan ook natuurlijk, maar dan kies je ook voor de mogelijkheid om het kwijt te raken (brand/diefstal/etc.). Zo gek is het niet om te betalen voor een zekerheid, dat is het hele idee achter verzekeringen ook. Ik zou er ook niet blij mee zijn, maar ik zou wel betalen om spaargeld veilig te bewaren als het moet. Net als ik betaal voor bijv. een inboedelverzekering en daar tot nu toe alleen 'verlies' op heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat is een stukje mentaliteit natuurlijk. Je kan er ook voor zorgen dat je altijd voldoende geld op je betaalrekening hebt, en het spaargeld wat je nooit direct nodig hebt (waarvan 't bedrag per persoon anders kan zijn) op een beleggersrekening zet. Bij een bank als Binck, Robein, Meesman e.d. kun je, áls je onverhoopt dat geld alsnog nodig hebt, het binnen een week weer op je rekening hebben staan namelijk.

En een "oude sok" kan ook een goede kluis zijn. En vergeet niet dat banken jouw spaargeld ook gebruikenom te investeren, en er over het algemeen dus zelf ook geld mee verdienen. Dat is ook een zekerheid die je hebt, en in mijn ogen betekent dat je dan ook een kleine beloning mag verwachten dat je je geld juist bij die bank hebt gestald.

Een verzekering vind ik daarentegen toch wel iets anders: die keert geld uit als er wat gebeurt, bijvoorbeeld diefstal of een ongeluk. Dáár betaal je een verzekering voor. Dat is wezenlijk anders dan een spaarrekening, waar je puur en voor de volle 100% voor jezelf of je eigen doelen spaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
2Dutch schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:46:
[...]

Vraag me dan af wie/wat er dan in dat gat springt, want mensen willen toch hun centjes zo veilig en makkelijk mogelijk ergens parkeren. Dus als je als bedrijf klanten wilt aantrekken... Misschien wordt dan het uitlenen van je geld aan anderen die het nodig hebben via een veilige middle man misschien iets? Bedrijfjes die kapitaal willen binnenharken voor uitbreiding/nieuw product.. Want met zo'n lage rente wordt je geld eigenlijk alleen maar minder waard.
Het concept wat je hier omschrijft klinkt precies als een.. bank! :+

Ik denk dat je de rente op een spaarrekening (nu) niet moet zien als een manier om geld te verdienen. Wil je meer geld verdienen moet je harder/ slimmer werken.
Een spaarrekening wordt vooral meer doordat jij er meer geld op stort (tegenwoordig tenminste). Ik zie een spaarrekening vooral als een veilige manier om je geld te bewaren (waarbij je ook een beetje rente krijgt, i.t.t. m'n betaalrekening).

Je kunt je geld ook investeren/ beleggen, dat kan een hoger rendement opleveren, maar heeft ook een hoger risico. Ik heb ook wat geld bij Robeco staan, maar dat is het afgelopen jaar 6% minder waard geworden :P Nouja, lange termijn zullen we maar denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
joramoudenaarde schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:01:

En een "oude sok" kan ook een goede kluis zijn. En vergeet niet dat banken jouw spaargeld ook gebruikenom te investeren, en er over het algemeen dus zelf ook geld mee verdienen. Dat is ook een zekerheid die je hebt, en in mijn ogen betekent dat je dan ook een kleine beloning mag verwachten dat je je geld juist bij die bank hebt gestald.
Is dit niet de hele crux? Banken hebben ons spaargeld momenteel niet nodig. Ze lenen en minder uit en ze kunnen zelf zeer goedkoop lenen bij de centrale banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Azrael schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:05:
Ik denk dat je de rente op een spaarrekening (nu) niet moet zien als een manier om geld te verdienen. Wil je meer geld verdienen moet je harder/ slimmer werken.
Een spaarrekening wordt vooral meer doordat jij er meer geld op stort (tegenwoordig tenminste). Ik zie een spaarrekening vooral als een veilige manier om je geld te bewaren (waarbij je ook een beetje rente krijgt, i.t.t. m'n betaalrekening).
Je hebt zeker gelijk over spaargeld = veilig stallen en geen geweldige manier om meer geld te krijgen. Ik zie het meer als een klein schouderklopje voor het wegzetten en niet meteen uitgeven van geld. Het werkt ook in zekere zin verslavend/je wordt kritischer op je uitgavenpatroon (althans bij mij wel). Ik vind het nooit leuk om er geld vanaf te halen, dat wil ik er dan zsm weer bij hebben. Of je werkt toe naar een bepaald bedrag. Dat vind ik nog steeds het belonende aan sparen + de rust dat je geld hebt als er stront aan de knikker is.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
MrAngry schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:19:
[...]

Is dit niet de hele crux? Banken hebben ons spaargeld momenteel niet nodig. Ze lenen en minder uit en ze kunnen zelf zeer goedkoop lenen bij de centrale banken.
Banken hebben wel degelijk ons spaargeld nodig hoor. Bedenk ook even dat er spaartegoeden zijn die ons hele arbeidsleven ver overstijgen en waar de banken leuk mee kunnen speculeren of investeren etc.

Als consument maken wij ons niet hard, wat mij betreft is er nog (te) weinig veranderd aan de financiële sector om een echt gezonde bedrijfsvoering te creëren. Ik heb het idee dat zeker gezien de grote banken "geholpen" zijn door de staat, dit ze het idee geeft dat ze toch wel gered worden zolang ze maar binnen de boekjes blijven. De boetes zijn wat mij betreft veel te laag geweest en key-spelers kwamen er zonder al te veel kleerscheuren vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Wellicht is dit hier al vaker ter sprake gekomen, maar ik snap niet zo goed dat zoveel mensen puur kijken naar nominale rente.

Als je dit leest: http://www.cbs.nl/nl-NL/m...ef/2016/4895-inflatie.htm zie je dat de reële rente zelfs met de percentages van vandaag op je spaarrekening nog positief is (al gaat het er om spannen zo dicht bij de 0).

Het lijkt heel leuk, 4% op je spaarrekening maar als je geld net zo hard minder waard wordt - wat heb je er dan aan? Sparen is niet om geld te verdienen maar om te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Frank-NL schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:57:
Als je dit leest: http://www.cbs.nl/nl-NL/m...ef/2016/4895-inflatie.htm zie je dat de reële rente zelfs met de percentages van vandaag op je spaarrekening nog positief is (al gaat het er om spannen zo dicht bij de 0).
Als je het officiele inflatiecijfer gelooft... In werkelijkheid zie ik vrijwel alle uitgaven duurder worden, van huur tot boodschappen, van belastingen tot zorgkosten. Zelfs electronica wordt duurder: een high-end telefoon is nu vele malen duurder dan 20 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:26

Arrogant

S.F.W.

RemcoDelft schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:14:
[...] een high-end telefoon is nu vele malen duurder dan 20 jaar geleden.
Niet liegen. :+
The Nokia 9000 Communicator (Launched in 1996)
It cost at least $800 in the USA, and about £1000 in the UK.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:14:
[...]

Als je het officiele inflatiecijfer gelooft... In werkelijkheid zie ik vrijwel alle uitgaven duurder worden, van huur tot boodschappen, van belastingen tot zorgkosten. Zelfs electronica wordt duurder: een high-end telefoon is nu vele malen duurder dan 20 jaar geleden.
Als je dit soort cijfers niet gelooft dan valt er verder ook weinig over te discussieren lijkt me. Je kan altijd wel een uitzondering eruit halen en die belichten want we hebben het hier over een gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Frank-NL schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:32:
Als je dit soort cijfers niet gelooft dan valt er verder ook weinig over te discussieren lijkt me.
Een van de eerste links op Google is deze: Het mysterie van het inflatiemandje
Je kan altijd wel een uitzondering eruit halen en die belichten want we hebben het hier over een gemiddelde.
En ik geef aan dat ik het gemiddelde niet geloof. Alleen de zorgpremie stijgt al met iets van 10%, dat is al heel snel 1% van de huishouduitgaven, en dat is nog exclusief alle andere prijsstijgingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Wow een link op Google. En het artikel ontkracht zelfs de eigen boodschap als je tot het einde zou lezen daar bij de update. Maarja ik heb niet het idee dat het iets zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
joramoudenaarde schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:01:
Dat is een stukje mentaliteit natuurlijk. Je kan er ook voor zorgen dat je altijd voldoende geld op je betaalrekening hebt, en het spaargeld wat je nooit direct nodig hebt (waarvan 't bedrag per persoon anders kan zijn) op een beleggersrekening zet. Bij een bank als Binck, Robein, Meesman e.d. kun je, áls je onverhoopt dat geld alsnog nodig hebt, het binnen een week weer op je rekening hebben staan namelijk.
Das geen mentaliteit, das gewoon een ander naampje voor hetzelfde: geld achter de hand houden. Sok zelfde verhaal.
Een verzekering vind ik daarentegen toch wel iets anders: die keert geld uit als er wat gebeurt, bijvoorbeeld diefstal of een ongeluk. Dáár betaal je een verzekering voor. Dat is wezenlijk anders dan een spaarrekening, waar je puur en voor de volle 100% voor jezelf of je eigen doelen spaart.
Je betaald verzekering om je tegen een risico in te dekken. Eén van de redenen dat men z'n geld op een spaarrekening zet is om het risico op verlies/diefstal/brand af te dekken. Wáár je voor spaart is niet relevant in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazelnoot
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:55
LeasePlan bank naar 0,9%.

[ Voor 23% gewijzigd door Hazelnoot op 30-01-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RemcoDelft schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:56:
En ik geef aan dat ik het gemiddelde niet geloof. Alleen de zorgpremie stijgt al met iets van 10%, dat is al heel snel 1% van de huishouduitgaven, en dat is nog exclusief alle andere prijsstijgingen.
Het is natuurlijk per definitie zo dat een gemiddelde vrijwel zeker niet voor jou of mij van toepassing is.
Je kan dan ook je 'persoonlijke inflatie' uitrekenen, zoals ook in je link stond vermeld. Ik mis daar overigens wel wat uitgaves, zoals diverse verzekeringen. Ook zullen er allerlei zaken missen (bijv uitgaven voor je hobbies) en zullen kostenposten niet volgens jouw persoonlijke smaak of prijsklasse zijn berekend.

Ik weet verder niet waar jij je zorgpremie betaald, maar de mijne is nagenoeg hetzelfde als 5 jaar geleden. Het is natuurlijk niet zo simpel als puur naar het bedrag kijken, want het is tussendoor wel hoger geweest en de verlagingen daarna zijn mede mogelijk gemaakt door het verplichte eigen risico aan te passen en/of de dekking te veranderen. Desalniettemin hier de prijsstijgingen tov 2011 met ieder jaar geen vrijwillig eigen risico en dezelfde aanvullingen:
2011 -> 2012: +41,76 of +3%
2012 -> 2013: +2,88 of +0,2% en daarbij werd gedurende het jaar nog 11,86 euro teruggegeven. Dus eigenlijk was het achteraf een daling.
2013 -> 2014: -88.32 (ex. die teruggave) of -6% en ook dat jaar kreeg ik geld terug, 20 euro.
2014 -> 2015: gelijk bedrag (maar niks teruggekregen)
2015 -> 2016: +55,80 of +4%
Ivt 2011 is de premie slechts 12,24 euro gestegen, maar dus wel met een grote daling en twee stijgingen.

Al met al is er echter geen enkel jaar de 10% aangetikt, met de grootste verandering juist -6%. Ik weet overigens niet hoe het zit met de kale premie, wellicht is die wel (relatief) wat meer gestegen.

[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 31-01-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
ACM schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:10:
Al met al is er echter geen enkel jaar de 10% aangetikt, met de grootste verandering juist -6%.
In dat jaar knalde het eigen risico dan ook omhoog. Vergeet niet dat het eigen risico in enkele jaren van minus 250 euro naar plus 385 euro is gegaan. Die 10% per jaar haal je dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RemcoDelft schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:59:
In dat jaar knalde het eigen risico dan ook omhoog. Vergeet niet dat het eigen risico in enkele jaren van minus 250 euro naar plus 385 euro is gegaan. Die 10% per jaar haal je dus wel.
Als je veel zorgkosten hebt wel, als je nagenoeg niets uitgeeft is het natuurlijk een ander verhaal.
Eigenlijk bevestig je dus mijn punt dat het gemiddelde per definitie voor vrijwel niemand geldt.

Overigens was het in de door mij beschreven periode gestegen van 170 euro in 2011 tot de huidige 385 euro, dus niet zo dramatisch als jij benoemt. Sterker nog, als je de worst-case scenario's ieder jaar had (dus al het eigen risico steeds opmaakte), dan blijven de verschillen nog steeds binnen de 10%, hoewel er dan wel een stijging van 8% tussen zit:
2011 -> 2012 steeg het minimaal 3,02% en maximaal 5,92%
2012 -> 2013 steeg het minimaal 0,20% en maximaal 8,09%
2013 -> 2014 steeg het minimaal -6,19% en maximaal -4,40%
2014 -> 2015 steeg het minimaal 0,00% en maximaal 0,88%
2015 -> 2016 steeg het minimaal 4,17% en maximaal 3,84%

Daarbij moet ik natuurlijk wel toegeven dat je originele punt geldt; de stijging is wel 3 van de 5 keer fors meer geweest dan de inflatie van dat jaar. Je overdreef het echter wel wat ;)

Helaas is je persoonlijke inflatie nogal lastig uit te rekenen; tenzij je natuurlijk alles perfect hebt bijgehouden en niets hebt verandert in je uitgavenpatroon. Maar dan zal je ook moeten toegeven dat sommige dingen goedkoper zijn geworden of juist dat je bepaalde producten hebt vervangen door andere (duurder of goedkoper) en daardoor de vergelijking eigenlijk niet meer goed kan maken.

De precieze waarde is in relatie tot de spaarrente eigenlijk niet eens zo zinvol. Je kan er toch niet zoveel aan doen, zowel niet aan prijsstijgingen als niet aan dalende rente :/
Het enige wat je ermee aantoond is dat je spaargeld relatief ten op zichte van je uitgaven meer of minder waard is geworden, ondanks de (netto) rente. Maar banken gaan niet om die reden je rente verhogen, dat doen ze waarschijnlijk alleen als het lastiger wordt om aan geld te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Begin me nog een beetje af te vragen waarom ik daar nog een rekening aanhou. Voor het garantiestelsel hoef ik het niet te doen. Rente is gehalveerd inmiddels sinds ik daar begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Frank-NL schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:57:
Wellicht is dit hier al vaker ter sprake gekomen, maar ik snap niet zo goed dat zoveel mensen puur kijken naar nominale rente.

Het lijkt heel leuk, 4% op je spaarrekening maar als je geld net zo hard minder waard wordt - wat heb je er dan aan? Sparen is niet om geld te verdienen maar om te sparen.
Omdat de overheid al je rente pakt als je boven de €25k zit.
Het gaat helemaal nergens meer over. Zeker niet gezien de ontwikkelingen dat de overheid vindt dat je zelf steeds meer moet betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 01-02-2016 09:57 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 22:00
GH45T schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:24:
Heb gisterenavond ook maar weer een groot gedeelte van mijn spaargeld overgemaakt naar mijn Knab rekening. Ik heb de gratis variant, dus zonder betaalmogelijkheid. Je kunt alleen geld overmaken naar eigen rekening(en) en maximaal 50k meen ik op de spaarrekening zetten. Aangezien ik in Oktober een huis heb gekocht zit ik lang niet aan de 50k dus voor mij geen probleem.
Ik ga dezelfde tactiek hanteren als jij. Blijkbaar moet je sinds kort verplicht 3 maanden Knab Plus proberen, dus dat doen we netjes. Ik ben erg benieuwd naar deze 'online' bank. De flexibele rente van Knab is op dit moment in ieder geval hoger dan die van mijn ABN rekening. (0,95%)

Die Knab participatie heeft overigens mijn aandacht ook getrokken, maar het volgende schrikt mij toch wel af:
- Je kunt (een deel van) je inleg kwijtraken
- Als je de Knab Participatie wilt verkopen, bestaat het risico dat er geen (of niet direct) een koper is en dat je deze niet (direct) of alleen tegen een lagere prijs kunt verkopen.

Zijn hier toevallig mensen die deze participatie ooit wel eens hebben verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Crasheeee schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:39:
[...]
Zolang Knab nog fatsoenlijk draait zal dit geen probleem zijn. Daarnaast: zelfs bij piramide spelen krijgen de eerste uitstappers hun geld terug. Het is pas een probleem als er onverwacht een bankrun is. Tot die tijd heb je geen probleem. Als het fout gaat, dan gaat het echt fout. Maar dat is altijd het geval, ook bij bijv. de Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Crasheeee schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:39:
[...]

Ik ga dezelfde tactiek hanteren als jij. Blijkbaar moet je sinds kort verplicht 3 maanden Knab Plus proberen, dus dat doen we netjes. Ik ben erg benieuwd naar deze 'online' bank. De flexibele rente van Knab is op dit moment in ieder geval hoger dan die van mijn ABN rekening. (0,95%)

Die Knab participatie heeft overigens mijn aandacht ook getrokken, maar het volgende schrikt mij toch wel af:
- Je kunt (een deel van) je inleg kwijtraken
- Als je de Knab Participatie wilt verkopen, bestaat het risico dat er geen (of niet direct) een koper is en dat je deze niet (direct) of alleen tegen een lagere prijs kunt verkopen.

De volgende vragen had ik per e-mail aan Knab Klantenservice heb voorgelegd in november 2015 en hun antwoord hierop destijds:

Art. 7 van de “Programmavoorwaarden” van de Klantparticipatie Knab stelt dat een opzegging van de relatie met Knab alleen kan worden gefinaliseerd nadat de Klantparticipatie is verkocht. Hoewel er met het aanhouden van de Klantparticipatie op zichzelf al een relatie met Knab bestaat, zal, zo vermoed ik althans, de bedoeling van Knab zijn dat de mogelijkheid tot opzegging van een Knab Zakelijk, Plus of Premium pakket wordt ontnomen totdat de verkoop van de Klantparticipatie is gerealiseerd.

Klopt mijn vermoeden?

Zo ja en stel dat dat rechtens de juiste interpretatie dient te zijn;

Art. 7.1 van de “Overeenkomst en Voorwaarden Betalen” stelt dat Knab altijd en direct de kosten mag wijzigen. Wanneer de verkoop van de Klantparticipatie niet kan worden gerealiseerd, betekent dit dat elke tariefsverhoging oneindig kan blijven voortbestaan. Welke bescherming heb ik hiertegen?

Art. 18.1 van de “Overeenkomst en Voorwaarden Betalen” regelt dat bij veranderende voorwaarden er door de klant kan worden opgezegd. Dit kan echter niet wanneer de verkoop van de Klantparticipatie niet kan worden gerealiseerd. Welke bescherming heb ik hiertegen?

Het antwoord van Knab Klantenservice:

Bedankt voor je e-mail en interesse in de Knab Participatie. Het klopt dat je een Knab Participatie niet kan aanhouden zonder pakket bij Knab. Dus je kan de overeenkomst van je pakket pas opzeggen zodra je Participatie verkocht is. Hiermee ben je dus ook gebonden aan wijzigingen binnen de ''Overeenkomst en Voorwaarden Betalen''. Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn dan hoor ik dat graag.

Wijzigingen kunnen dus inhouden:
Een tariefsverhoging voor je Knab pakket en/of geen korting van 50% op je pakket als je een participatie hebt, maar een opslag van 500% als je een participatie hebt. Waardoor niemand ze meer wil. Waardoor je dus oneindig aan Knab vastzit. Althans, als de voorwaarden realiteit zal blijken te zijn, d.w.z. standhouden bij een rechter. Het zal in de praktijk niet snel gebeuren, maar weet waar je mee instemt voordat je afsluit.

Deze analyse was van november 2015 en kan wellicht inmiddels niet meer van toepassing zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door rr7r op 04-02-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ben benieuwd of de klant er ook nog iets van gaat merken:
http://www.nu.nl/beurs/4209000/ing-voert-winst-stevig.html

Ik denk dat ik het antwoord al weet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
.

[ Voor 99% gewijzigd door rr7r op 13-08-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Hoe werkt dat met die dividenten? Shell betaalt ook €1.xx per aandeel aan dividend.
Als ik dus zeg 10 aandelen á €10 van ING heb gekocht, krijg ik 10x €x.xx?
Moet je de aandelen een bepaalde tijd in bezit hebben om in aanmerking te komen voor dividend uitkering??

Ik heb wel interesse om een klein deel van m'n spaargeld in dit soort dingen te steken. Beleggen dus.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Mja, als die winst voornamelijk komt door de verkoop van onderdelen dan is het eigenlijk ook wel terecht dat de winst naar de aandeelhouders gaat. Ik bedoel, als er onderdelen worden verkocht wordt het bedrijf minder waard en daarmee de assets achter je aandeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
PM_Petrol schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:26:
Hoe werkt dat met die dividenten? Shell betaalt ook €1.xx per aandeel aan dividend.
Als ik dus zeg 10 aandelen á €10 van ING heb gekocht, krijg ik 10x €x.xx?
Moet je de aandelen een bepaalde tijd in bezit hebben om in aanmerking te komen voor dividend uitkering??

Ik heb wel interesse om een klein deel van m'n spaargeld in dit soort dingen te steken. Beleggen dus.
Ja, je krijgt letterlijk dat geld per aandeel. Dividend heeft een datum waarop je het aandeel in je bezit moet hebben (dus geen periode) en een betaaldatum. Die verschillen vaak, maar je kan meestal na de aankondiging dus niet snel een aandeel kopen voor het dividend.

Meer fundamenteel is dividend wel een interessant fenomeen, want ondanks dat het emotioneel hoog gewaardeerd wordt is het namelijk gewoon een sigaar uit eigen doos. Het is letterlijk geld wat van de kasbalans van het bedrijf verdwijnt, dus het bedrijf wordt minder waard wat het aan dividend uitbetaald (in een volledig rationele aandelen markt).
Modbreak:Voor aandelen zijn er andere topics. Gelieve de discussie daar te voeren. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Krisp op 08-02-2016 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Knab naar 1,10% per 17 februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:02
Ja inderdaad :/
Op woensdag 17 februari verlagen wij onze rentetarieven. Knab hanteert een zo stabiel mogelijk rentebeleid. Ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt zorgen ervoor dat ook wij de rentes moeten aanpassen. Alsnog spaar je bij Knab tegen één van de hoogste rentes in de huidige markt.

De particuliere rentewijzigingen op een rij:

Flexibele Spaarrekening
Over je saldo tot € 1.000.000*: 1,10% (was 1,25%)
Over je saldo vanaf € 1.000.000*: 0,50% (ongewijzigd)
Kwartaal Spaarrekening
Basisrente over je saldo tot € 1.000.000*: 0,75% (was 0,90%)
Basisrente over je saldo vanaf € 1.000.000*: 0,50% (ongewijzigd)
Bonusrente: 0,50% (ongewijzigd)
Betaalrekening
Over je saldo tot € 2.000: 0,50% (ongewijzigd)
Over je saldo vanaf € 2.000: 0,50% (ongewijzigd)
Beleggingsrekening
Liquide saldo op Gemaksbeleggenrekening: 1,10% (was 1,25%)
Liquide saldo op Vermogensbeheerrekening: 1,10% (was 1,25%)

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 10-02-2016 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ACM schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:59:
[...]

Als je veel zorgkosten hebt wel, als je nagenoeg niets uitgeeft is het natuurlijk een ander verhaal.
Eigenlijk bevestig je dus mijn punt dat het gemiddelde per definitie voor vrijwel niemand geldt.

Overigens was het in de door mij beschreven periode gestegen van 170 euro in 2011 tot de huidige 385 euro, dus niet zo dramatisch als jij benoemt. Sterker nog, als je de worst-case scenario's ieder jaar had (dus al het eigen risico steeds opmaakte), dan blijven de verschillen nog steeds binnen de 10%, hoewel er dan wel een stijging van 8% tussen zit:
2011 -> 2012 steeg het minimaal 3,02% en maximaal 5,92%
2012 -> 2013 steeg het minimaal 0,20% en maximaal 8,09%
2013 -> 2014 steeg het minimaal -6,19% en maximaal -4,40%
2014 -> 2015 steeg het minimaal 0,00% en maximaal 0,88%
2015 -> 2016 steeg het minimaal 4,17% en maximaal 3,84%
Je vergeet alleen ook de afschaffing van 'tegemoetkoming eigenriscio zorg ) voor chronisch zieken a +/- 100 euro in de tussentijd. Verder wordt er nog steeds in de voorwaarden geknipt of geschaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Onder het mom van de 'War On Terror' worden we langzaam klaargestoomd voor negatieve rentes.
Men weet best dat veel mensen in dat geval hun spaargeld gaan opnemen en op een andere manier gaan bewaren. Uiteindelijk zal cash geld worden afgeschaft en verboden, zodat de overheid volledige controle krijgt over ons vermogen.
http://www.nu.nl/geldzake...errorismebestrijding.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Pfff, SNS kwam vandaag ook maar weer met een verlaging van de rente....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
Coenen schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:08:
Pfff, SNS kwam vandaag ook maar weer met een verlaging van de rente....
Gaat hard dan. In de december waren de rentes ook al verlaagd.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Intussen geeft een Belgisch bank een minimale wettelijk rente van 0.01%. Ze willen jouw spaargeld niet meer hebben. De banken kunnen elders nog goedkoper aan het geld komen.

http://www.hln.be/hln/nl/...zakken-0-01-procent.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
'Vermogensbelasting is in strijd met eigendomsrecht'

Ben blij dat iemand het eindelijk eens zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zolang ze het maar vermogensbelasting noemen is het duidelijk, je moet het geen vermogensrendement heffing noemen als het niet op je rendement, maar op je vermogen wordt geheven.

Alleen in dat NOS artikel:
Daarnaast is er sprake van willekeur, doordat de belasting voor iedereen hetzelfde is, of mensen nu een hoge belasting of een lage belasting betalen.
Uhuh, die mag iemand mij wel proberen uit te leggen.

Edit: Met telegraaf artikel ernaast denk ik dat de stagaire gewoon verkeerd heeft overgetikt bij de NOS, en ze een hoog of laag rendement bedoelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 16-02-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik denk dat ze een hoog of laag rendement bedoelen in plaats van een hoge belasting of een lage belasting betalen ;)

Edit: idd ;)

[ Voor 6% gewijzigd door mark de man op 16-02-2016 15:12 ]

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:13
Zwitserleven gaat naar 0,90%:
Hierbij willen we u informeren dat de spaarrente op jaarbasis gaat wijzigen. Per 26 februari 2016 verandert de spaarrente van uw Zwitserleven InternetSparen van 1,00% naar 0,90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:18
En Aegon gaat van 0,9% naar 0,7%

Vooral leuk geweest vanwege hun depositoactie, die 25€ verdiend. Maar om die nu alvast terug te sluizen, zet ook geen zoden aan de dijk.

[ Voor 68% gewijzigd door DutX op 24-02-2016 19:58 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling