Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.017 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:26
Is er niet een maximum aan depositos dat je kunt openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben niet bekend met beperkingen bij moneyou. In het verleden heb ik eens 3 tegelijk daar gehad. Maar in de faq staat er niets over gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb op dit moment een stuk of 10 kleinere deposito's bij moneyou. Geen enkel probleem.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

koksie schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:53:
[...]

Kans is groot idd maar valt me op dat Moneyou altijd iets lager zit dan de koplopers (altijd 0.1% lijkt het wel) en altijd als een van de eersten de rente omlaag gooit. Ben er nu wel een beetje klaar mee inmiddels.

@MensionXL: Bij Knab moet je verplicht een betaalpakket afnemen voor je een spaarrekening kunt openen. Bij Argenta en anderen hoeft dat niet.
Yep, maar dat is een gratis pakket bij Knab :)

Goedkoop bellen via VoIP

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:25
MensionXL schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:11:
[...]

Yep, maar dat is een gratis pakket bij Knab :)
Ik zie het ja. Enige catch is dat je eerst 3 maanden een betaald pakket gratis moet uitproberen en daarna snel moet omzetten naar het gratis basis pakket, anders betaal je alsnog. Maar als je dat in de gaten houdt kan het idd gratis. Ik heb er eerder eens naar gekeken en dacht dat het toen alleen icm een betaald pakket mogelijk is, dat is dus niet meer zo. Eens overwegen of het de moeite waard is.

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Wegenbelasting net voor een jaar betaald. Autoverzekering kan ik niet per jaar betalen. Onder de VRH ga ik toch niet meer komen, maar nu heb ik weer wat minder maandlasten.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

koksie schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:45:
[...]

Ik zie het ja. Enige catch is dat je eerst 3 maanden een betaald pakket gratis moet uitproberen en daarna snel moet omzetten naar het gratis basis pakket, anders betaal je alsnog. Maar als je dat in de gaten houdt kan het idd gratis. Ik heb er eerder eens naar gekeken en dacht dat het toen alleen icm een betaald pakket mogelijk is, dat is dus niet meer zo. Eens overwegen of het de moeite waard is.
Het nadeel is wel dat als je terug wilt storten je dat iedere keer met zo'n random reader moet doen. Persoonlijk voor mij teveel moeite voor dat kleine beetje extra per maand, ik verwacht toch dat hij binnen niet al te lange tijd opeens met 0,20% zakt. Eerst mensen binnenhengelen, daarna zakken want er blijven er vast wel wat zitten. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Dan is Argenta simpeler denk ik, 1.2% en geen reader volgens mij. Ook geen Argenta betaalrekening nodig maar gewoon met je normale betaalrekening als tegenrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55

Onbekend

...

Bij Argenta heb je wel een reader nodig.
Oja, en Argenta valt onder de Belgische garantieregeling, maar die is ook op een ton gesteld. (Misschien is het als Nederlander lastiger om dan eventueel het geld terug te vragen.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Het geld krijg je wel terug onder het belgische garantiestelsel. Alleen duurt het misschien iets langer. Het is niet zo dat je het morgen weer terug hebt als er een bank omvalt. Ook bij een nederlandse bank onder het nederlandse garantiestelsel moet je even wachten op je geld.

Had IJsland destijds geen garantiestelsel?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
PM_Petrol schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:23:
Wegenbelasting net voor een jaar betaald. Autoverzekering kan ik niet per jaar betalen. Onder de VRH ga ik toch niet meer komen, maar nu heb ik weer wat minder maandlasten.
Ik zit nog 2k boven de grens, net een andere auto gekocht maar vanwege problemen met de levering daarvan neem ik misschien t risico om een 2e auto tegelijk te kopen en dan zou ik meteen toch onder de grens komen. Gaat om tientjes maar ook om t principe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PM_Petrol schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 15:42:

Had IJsland destijds geen garantiestelsel?
Ja, dat garantiestelsel was er.

Maar de centrale bank (en/of de regering) van IJsland hebben toen geweigerd uit te betalen (zie dit artikel).

Dat gold volgens mij voor alle buitenlanders (iirc werd er aan IJslanders zelf wel uitgekeerd).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Alleen de mensen met meer dan 100k waren eigenlijk betroffen haal ik uit het artikel.

@Cartman! Haha ja voor het principe zou ik zoiets ook doen. Ik heb dit jaar ook een andere auto gekocht anders had ik er ook dik boven gezeten. Nu gaat het ook maar over 4k. De vakantie heb ik ook al betaald voor januari. Dus wordt eigenlijk een goedkoop jaar volgend jaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:54
Cartman! schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:01:
[...]

Ik zit nog 2k boven de grens, net een andere auto gekocht maar vanwege problemen met de levering daarvan neem ik misschien t risico om een 2e auto tegelijk te kopen en dan zou ik meteen toch onder de grens komen. Gaat om tientjes maar ook om t principe ;)
Dan Kan je toch net zo goed even 2k pinnen :?

Ja, weet dat dat niet mag, en je dat officieel ook hoort aan te geven, maar snel andere auto kopen/zaken betalen, komt wat mij betreft op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

ybos schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:32:
[...]

Dan Kan je toch net zo goed even 2k pinnen :?

Ja, weet dat dat niet mag, en je dat officieel ook hoort aan te geven, maar snel andere auto kopen/zaken betalen, komt wat mij betreft op hetzelfde neer.
Nee, dat komt niet op hetzelfde neer. Als je wat koopt heb je een schuld en die los je bij betalen af. Je hebt een product of een dienst gekregen voor je geld. Je bezit het geld dus niet meer. Sterker nog, als je een schuld hebt die je nog niet hebt betaald op 1 januari van enig jaar, dan mag je die gewoon van je vermogen aftrekken. De belastingdienst is heel goed op de hoogte van het feit dat je een auto hebt gekocht en betaald in december. Ze zullen er niet naar vragen omdat het volgens de regels is.

Als jij 2000 pint, dan is er niets veranderd, je hebt geen product gekregen en er is je ook geen dienst verleend. je bent nog steeds in het bezit van je geld. Het is niet anders dan het geld van rekening X naar rekening Y overboeken.
De belastingdienst zal niet echt naar 2000 Euro kijken, het gaat maar om 24 euro belasting en ze hebben wel wat beters te doen. Het verhaal wordt anders als je 25000 euro opneemt op 28 december en terug stort op 2 januari. Dan staat de inspecteur zo bij je op de stoep en mag je verklaren waarom dat nodig was.

Dat jij dat hetzelfde vindt kan wel zo zijn, maar de (belasting) wet zegt nu eenmaal wat anders. En het is nergens in Nederland zo dat de mening van een persoon de wet kan overrulen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Ortep schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 18:02:
[...]

Nee, dat komt niet op hetzelfde neer. Als je wat koopt heb je een schuld en die los je bij betalen af. Je hebt een product of een dienst gekregen voor je geld. Je bezit het geld dus niet meer. Sterker nog, als je een schuld hebt die je nog niet hebt betaald op 1 januari van enig jaar, dan mag je die gewoon van je vermogen aftrekken. De belastingdienst is heel goed op de hoogte van het feit dat je een auto hebt gekocht en betaald in december. Ze zullen er niet naar vragen omdat het volgens de regels is.

Als jij 2000 pint, dan is er niets veranderd, je hebt geen product gekregen en er is je ook geen dienst verleend. je bent nog steeds in het bezit van je geld. Het is niet anders dan het geld van rekening X naar rekening Y overboeken.
De belastingdienst zal niet echt naar 2000 Euro kijken, het gaat maar om 24 euro belasting en ze hebben wel wat beters te doen. Het verhaal wordt anders als je 25000 euro opneemt op 28 december en terug stort op 2 januari. Dan staat de inspecteur zo bij je op de stoep en mag je verklaren waarom dat nodig was.

Dat jij dat hetzelfde vindt kan wel zo zijn, maar de (belasting) wet zegt nu eenmaal wat anders. En het is nergens in Nederland zo dat de mening van een persoon de wet kan overrulen.
vind ik niet :P
als je wat koopt ben je het geld kwijt maar je bent niet armer, want je hebt iets terug gekregen voor de waarde van je geld. het geluk voor de mensen met veel spaargeld die nog even wat kopen om onder de grens te komen is dat de belastingdienst (nog) niet op deze manier redeneert...
Mijn mening is dus dat 2000 pinnen of voor 2000 wat kopen niks uitmaakt omdat je BANKsaldo 2000 lager is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tja maar jouw mening veranderd de wet niet. Het gaat om je vermogen, niet om gebruiksartikelen. Als jij vindt dat iemands complete inboedel ook moet meetellen, prima, dan mag je een politieke partij beginnen die dat wil doorvoeren, ik geef je geen grote kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tsja, ik kan wel vinden dat links voortaan voorrang heeft op een kruising. Maar om de een of ander reden geloof ik niet dat de rechter er mee akkoord gaat na het ongeluk.
De wet is nu eenmaal zoals hij is. Je kan niet op basis van een 'gevoel' het wetboek even aanpassen. De wet stelt dat er geen verschil is tussen cash of bank. Ze kijken niet naar je bankrekeningen maar naar je vermogen. Waar dat ook uit bestaat. Cash, goudstaven, bankrekeningen of een loterijbriefje waar al een prijs op is gevallen.
http://www.quotenet.nl/Ni...-van-loterijwinnaar-19685

Wat jij over het hoofd ziet is dat als ik op 1 januari bv 26000 op de bank heb en jij 21000 dan betaal jij geen VRH en ik betaal 5*12 is 60 euro belasting.
Als ik 5000 naar jou overmaak op 30 december dan betaal ik geen VRH en jij betaalt 60 euro.
Eigenlijk hebben we samen 47000 en ieder heeft 21000 vrijstelling. Het zal de belasting worst wezen hoe het verdeeld is. Probleem is dat ze het waarschijnlijk als een schenking zien. Dan betaal je inkomstenbelasting.

Maar als ik van jou een tweedehands auto heb gekocht voor die 5000 euro dan ben jij een auto kwijt en ik heb er een. En jij bent 5000 op de bank rijker. Maar de belasting kijkt niet naar gebruiksvoorwerpen. Jij betaalde eerst niets aan VRH voor die auto en nu betaal ik het niet. Je hoeft ook niet op te geven wat de waarde van je fiets of je tafel is. Of de inhoud van je linnenkast

Als ik 26000 op rekening A heb en ik maak 5000 over naar rekening B dan heb ik nog steeds een vrijstelling van 21000 euro. Ik betaal nog steeds 60 euro VRH. Het maakt niet uit op welke rekening het staat

Als ik geld opneem van de bank en ik steek het in mijn zak, dan hoef ik geen VRH te betalen over het geld dat op de bank staat, maar wel over het geld dat ik in mijn zak heb. Er is geen verschil met twee bankrekeningen. En zo is er ook geen verschil tussen twee personen.

[ Voor 18% gewijzigd door Ortep op 26-12-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan ook 5000 schenken aan iemand die niet aan de 21K komt en het dan na de jaarwisseling weer teruggeschonken krijgen. Of je koopt iets de 30e en brengt het de 2e weer terug. Of ja... je pint gewoon even en bereikt hetzelfde veel gemakkelijker. Het is lood om oud ijzer, want zodra je het over serieuze bedragen gaat hebben dan heeft de belastingdienst het wel gewoon door.

Overigens is er wel een vrijstelling van 512/1024 (alleenstaand/partner) euro aan contanten. Dus voor dat deel kan je volledig legaal de vermogensbelasting 'ontwijken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Aikon schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:27:
Je kan ook 5000 schenken aan iemand die niet aan de 21K komt en het dan na de jaarwisseling weer teruggeschonken krijgen. Of je koopt iets de 30e en brengt het de 2e weer terug. Of ja... je pint gewoon even en bereikt hetzelfde veel gemakkelijker. Het is lood om oud ijzer, want zodra je het over serieuze bedragen gaat hebben dan heeft de belastingdienst het wel gewoon door.

Overigens is er wel een vrijstelling van 512/1024 (alleenstaand/partner) euro aan contanten. Dus voor dat deel kan je volledig legaal de vermogensbelasting 'ontwijken'.
{mist het i'm with stupid icoontje} :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Je kan ook 5000 schenken aan iemand die niet aan de 21K komt en het dan na de jaarwisseling weer teruggeschonken krijgen.
Leuk twee keer schenkingsheffing betalen! 5000 euro is alleen belastingvrij als het aan je kinderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:16
RemcoDelft schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 20:29:
[...]

Leuk twee keer schenkingsheffing betalen! 5000 euro is alleen belastingvrij als het aan je kinderen is.
Dan koop je kunst over van een ander (een tekening/kleurplaat) en betaalt daar 5k voor, of een elektrische fiets oid. Vervolgens breng je de de kunst/fiets weer terug in het nieuwe jaar omdat het niet bevalt en krijg je je geld weer terug. Prima constructie dacht ik zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 27-12-2015 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:13

Milmoor

Footsteps and pictures.

(jarig!)
Wat het schenken en weer terugschenken betreft: dat mag prima, zolang het maar echt een schenking is. Dus de ander hoeft niet terug te schenken, dat is een keuze. Is terug schenken verplicht, dan is het een renteloze lening, geen schenking. En due telt wel gewoon mee voor de VRH.

[ Voor 18% gewijzigd door Milmoor op 27-12-2015 09:11 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 08:17
Ik heb families kapot zien gaan voor kleinere bedragen omdat ze het elkaar niet gunnen....
Het kan wel maar er zijn betere constructies zoals het geld uitlenen tegen een mooie percentage. Je krijgt meer rente dan je moet betalen en een ander kan rente aftrek krijgen (voor een huis ) zodat hij niet de hoofdprijs hoeft neer bij de bank. En indien het familie is blijft het geld binnen de familie.
Maar ook hier geld dat je elkaar moet vertrouwen en er tegen moet kunnen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:11
Ik heb zelf 'teveel' geld en zet het daarom een gedeelte (1-2k) op mijn creditcard. Ik verwacht de komende maand nog flink wat uit te geven (i.v.m. verhuizing) en zo kan ik die kosten dekken. Bijkomend voordeel is dat ik geen VRH hoef te betalen over dat bedrag. En eigenlijk los ik gewoon toekomstige schulden af.

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 27-12-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

oohh schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:15:
Ik heb zelf 'teveel' geld en zet het daarom een gedeelte (1-2k) op mijn creditcard(...) Bijkomend voordeel is dat ik geen VRH hoef te betalen over dat bedrag.
Waarom zou geld dat je van je betaalrekening/spaarrekening verplaatst naar je creditcard opeens niet meer meetellen voor je vermogen?

[ Voor 50% gewijzigd door Gizz op 27-12-2015 18:32 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik heb zelf 'teveel' geld en zet het daarom een gedeelte (1-2k) op mijn creditcard. Ik verwacht de komende maand nog flink wat uit te geven (i.v.m. verhuizing) en zo kan ik die kosten dekken. Bijkomend voordeel is dat ik geen VRH hoef te betalen over dat bedrag. En eigenlijk los ik gewoon toekomstige schulden af.
Jammer dat dat niet werkt. Als je niet in de min staat op je creditcard stort je nu dus 1-2k tegoed naar je creditcard rekening. Dat telt ook gewoon voor je vermogen en dus voor de VRH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteppd
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-05 17:44
Notehoutelade schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:44:
Klopt. Alle kapitaal vastzetten lijkt me ook niet verstandig. Bij moneyou kun je tussentijds wel je deposito stoppen maar dan zakt de rente naar 0.6%. Op zich wel een fijn idee dat het kan denk ik.
Misschien een idee om meerdere kleine depositos te openen. Als je onverwacht meer geld nodig hebt dan direct vrij opneembaar kun je 1 kleinere deposito stoppen, dan blijft de rest netjes doorlopen.
Ik heb bij moneyou meerdere kleine deposities geopend gedurende een aantal maanden. Daardoor valt er elke maand een bedrag vrij en krijg ik een iets hogere rente dan ik zou hebben bij een doorlopende spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Ik heb zelf 'teveel' geld en zet het daarom een gedeelte (1-2k) op mijn creditcard.
Da's leuk voor de bank bij fraude, die 1-2k is niet gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Andere zaken:
- ziektekostenverzekering voor het hele jaar vooruit betalen (levert ook nog eens een paar procent korting op!)
- ov-chipkaart extra geld opzetten
- altijd gaan tanken op 31-12
- boodschappen doen (vooral niet-bederfelijke zaken, zoals koffie, tandpasta, wasmiddelen, deodorant)

Maar ik heb dit jaar "gewoon" een extra aflossing gedaan op de hypotheek. Dat levert nog het meeste op: geen HRV, minder hypotheekrente te betalen over de komende 27 jaar en wat ik van de bank kreeg aan rente is nog niet 1/3 van wat ik netto betaal... :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Volgens mij krijgt de Belastingdienst die saldi zelfs automatisch door, net als bij spaarrekeningen.
Pietervs schreef op maandag 28 december 2015 @ 00:15:
[...]

Andere zaken:
- ziektekostenverzekering voor het hele jaar vooruit betalen (levert ook nog eens een paar procent korting op!)
- ov-chipkaart extra geld opzetten
- altijd gaan tanken op 31-12
- boodschappen doen (vooral niet-bederfelijke zaken, zoals koffie, tandpasta, wasmiddelen, deodorant)

Maar ik heb dit jaar "gewoon" een extra aflossing gedaan op de hypotheek. Dat levert nog het meeste op: geen HRV, minder hypotheekrente te betalen over de komende 27 jaar en wat ik van de bank kreeg aan rente is nog niet 1/3 van wat ik netto betaal... :)
Dat vooruit betalen kennen we nou wel. Maar je bent de eerste die zelfs extra tandpasta ervoor koopt...
RemcoDelft schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 20:29:
[...]

Dat wist ik niet, dacht dat die 5000 sowieso belastingvrij was.

[ Voor 10% gewijzigd door Aikon op 28-12-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Aikon schreef op maandag 28 december 2015 @ 08:40:

[...]

Dat vooruit betalen kennen we nou wel. Maar je bent de eerste die zelfs extra tandpasta ervoor koopt...
Was ook maar bij wijze van spreken. Als je het moet hebben van 10 tubes tandpasta a 1,50 euro denk ik dat je beter een avondje in de kroeg kan gaan hangen :)
[...]

Dat wist ik niet, dacht dat die 5000 sowieso belastingvrij was.
Even opgezocht, aangezien ik ook nieuwsgierig hier naar was:

http://www.belastingdiens..._voor_de_schenkbelasting/
Algemeen: 2.111 euro, ouders/kinderen 5.277 dus.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Pietervs schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:47:
[...]

Was ook maar bij wijze van spreken. Als je het moet hebben van 10 tubes tandpasta a 1,50 euro denk ik dat je beter een avondje in de kroeg kan gaan hangen :)
een pallet wasmiddelen tikt anders wel weer aan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Notehoutelade schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:00:
[...]

een pallet wasmiddelen tikt anders wel weer aan :+
Wasmiddelen hebben een 'shelf life' Ze bederven niet, maar de enzymen er in gaan steeds slechter werken. En juist die enzymen heb je nodig om bij lagere temperaturen te wassen. Eigenlijk moet je ze niet langer dan een half jaar bewaren. ;)
Voor 2 jaar wasmiddelen kopen is eigenlijk weggegooid geld. Het tweede jaar was je alleen maar met warm water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
Pampers verliezen zijn waarde niet. Ik koop voor minimaal een half jaar in als er minimaal 40 procent korting is en die 2 pakken die niet meer passen omdat de kleine gegroeid is verkoop ik met winst :')

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
Wordt het spaarsaldo op je credit card automatisch aan de belastingdienst doorgegeven? Ik kan namelijk sparen op mijn ics mastercard tegen 1%, maar dat maak je gewoon over naar een tegenrekening die op naam staat van ICS.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ja hoogstwaarschijnlijk wel. Al je gegevens moet je doorgeven als je een CC aanvraagt. Je bankrekening is gekoppeld aan je CC en je kan 'lenen' via je CC. Dus Mastercard geeft de gegevens door aan de belastingdienst. En zo niet, moet je het zelf opgeven omdat het tot je vermogen hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:27
Interessant nieuwsartikel over banken en switchen: http://www.nu.nl/geldzake...ank-vooral-spaargeld.html Kennelijk is toch de spaarrente wel een reden om te wisselen van bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
henkjobse schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:09:
Interessant nieuwsartikel over banken en switchen: http://www.nu.nl/geldzake...ank-vooral-spaargeld.html Kennelijk is toch de spaarrente wel een reden om te wisselen van bank.
Natuurlijk is spaarrente een reden om te switchen. Maar ik vind de percentages niet enorm hoog: 10,2% kans dat iemand z'n spaargeld elders onderbrengt. De vraag is of dat percentage nou omhoog is gegaan met de lage rentes van de laatste tijd (mensen die elke laatste 0.1% erbij proberen te schrapen), of juist omlaag ("het maakt toch niet uit")...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 20:30
LBP volgende maand naar 1.0%
Even zitten googelen en bij Argenta kun je naar 1.2% zonder voorwaarden. Ik vraag me af of het de switch waard is, zitten die met 2 maanden ook op 1.0%? Valt onder BE bankvergunning maar die hebben zelfde garantieregeling als NL.

Dat sparen is janken met de pet op maar aangezien ik binnen nu en een jaar waarschijnlijk een huis wil kopen en inrichten (nu nog bij ouders) zijn er weinig alternatieven. Vastzetten wil ik voor max 6 maanden. Ben wel OikoCredit gaan doen maar dat is in principe beleggen.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

• henkjobse
Ja echt bizar, ik baal er ook van dat MoneYou nu naar 0.9% is gezakt, maar ik verwacht dat de rest niet veel langer meer zal duren en ook zal gaan. Nu inderdaad LPB weer en wie weet straks KNAB ook wel. Remember: enige tijd terug was KNAB veruit hoogste met 1.75% waarna ze in een x naar 1.25% gingen.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55

Onbekend

...

Als je 50k geld op een rekening hebt staan met 1% rente, en je wisselt naar een rekening met 1,2% rente, dan zou je op jaarbasis 50k / 100 * 0,2 = 500 * 0,2 = 100 euro per jaar extra ontvangen. Als je dit maar 2 maanden doet, heb je 16,66 euro extra rente.

In principe kan je wat spaargeld naar een spaarrekening van Argenta zetten als je die extra 16 euro wilt hebben.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph046ph
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:18
Dit jaar eens tijdig kijken naar dat groen sparen/groen beleggen en of het überhaupt rendabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ph046ph schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:34:
Dit jaar eens tijdig kijken naar dat groen sparen/groen beleggen en of het überhaupt rendabel is.
De rendementen erop zijn doorgaans vrij laag (in de buurt van 0), maar het feit dat ze niet meetellen voor de VRH en wat extra heffingskorting opleveren, maakt ze inderdaad een vrij gunstig alternatief voor sparen op dit moment.
Niet vergeten dat je ook met transactiekosten en bewaarkosten te maken kan hebben, dat drukt uiteraard je winst wat verder dan.

Let er trouwens ook op dat die fonsen/deposito's/etc vaak ergens in oktober/november populair worden en dan noodgedwongen de mogelijkheid tot inleg moeten sluiten (anders voldoen ze niet aan de eisen die zijn gesteld, zoals een bepaald deel belegd hebben).

[ Voor 18% gewijzigd door ACM op 02-01-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43
Welke spaaracties en extra rendements-bonussen kunnen we dit jaar voorspellen? ING spaaractie meestal in het voorjaar, en als ik me niet vergis een 'verjaardagsactie' bij LPB in februari?

Natuurlijk lastig om daar echt rekening mee te houden, maar het zijn dit soort extra'tjes waar we de laatste tijd op moeten rekenen om het hoogst mogelijke rendement uit spaargeld te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MrAngry schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:02:
Wordt het spaarsaldo op je credit card automatisch aan de belastingdienst doorgegeven? Ik kan namelijk sparen op mijn ics mastercard tegen 1%, maar dat maak je gewoon over naar een tegenrekening die op naam staat van ICS.
Positief tegoed op een creditcardaccount wordt gezien als een spaarrekening, wat wordt doorgegeven aan de Belastingdienst (wettelijk verplicht).
RemcoDelft schreef op zondag 27 december 2015 @ 22:52:
[...]

Da's leuk voor de bank bij fraude, die 1-2k is niet gedekt.
Dat klopt niet, hier wordt geen enkel onderscheid in gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Dat hangt af van welke creditcard je hebt. Als de aanbieder een bankvergunning heeft in Nederland is €100k gedekt. Indien dat niet het geval is, is er geen garantie dat je je geld terug krijgt in geval van eventueel faillissement.
Vrijwel alle kaarten zijn Visa of Mastercard, beide onderdeel van ICS, die hebben een eigen bankvergunning.

[ Voor 21% gewijzigd door Henk007 op 02-01-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 16-09 15:47
Het ging over fraude (bij verlies van de cc, neem ik aan) en niet over wat er gebeurt als de bank failliet gaat.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ph046ph schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:34:
Ben je al te laat, belastingdienst gaat uit van vermogen op 1/1 dus had je op die datum al groenbeleggingen moeten hebben. Als je nu koopt het je er pas volgend jaar 'voordeel' van.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of juist nu inkopen en vlak voor de jaarwisseling verkopen. Tegen de stroom in gaan en profiteren van de winsten ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 23:03
-

[ Voor 100% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

GioStyle schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:26:
Tot op heden nog steeds geen uitspraak/oplossing van de belastingdienst over de belastingaangifte van het jaar 2014. Voor de belastingaangifte 2015 ga ik weer mooi bezwaar aantekenen. d:)b
Wat voor bezwaar:?

Overigens mag ik komend jaar een dijk vermogensbelasting aftikken.
Het zou fijn zijn dat als je een eigen huis koopt de vermogensbelasting van dat jaar niet meetelt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 23:03
-

[ Voor 100% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

GioStyle schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:41:
[...]

Bezwaar voor buiten portioneel hoge marginale belastingdruk op spaargeld. Voor 2016 wordt het helemaal leuk. Rentes onder de 1% en de belastingdienst wil nog steeds 1,2% hebben.
Wijzen ze dat niet via een standaard brief af?
En hoe teken je bezwaar aan via het programma?

Enfin kun je wat meer uitleggen via dm want ik denk dat dit offtopic is.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Wat valt er te bezwaren bij de belastingdienst daarover? Zij bepalen de regels toch niet... Ik snap dat je (terecht m.i.) een punt wilt maken hiermee, maar lijkt me niet dat je ook maar enigszins kans hebt op een succesvol bezwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

GioStyle schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:26:
Tot op heden nog steeds geen uitspraak/oplossing van de belastingdienst over de belastingaangifte van het jaar 2014. Voor de belastingaangifte 2015 ga ik weer mooi bezwaar aantekenen. d:)b
De BD bedenkt de regels niet, die voert ze enkel uit. Zolang er bij de uitvoering geen fouten zijn gemaakt, zal je bezwaar geen kans maken.

Je moet bij de overheid aankloppen als je de regels mbt VRH wil veranderen. Maar erg veel vaart lijkt daar niet in te zitten. Dan maar emigreren naar een land met hogere belastingvrije drempels voor vermogen en/of capital gains belasting ipv een vast percentage over het totale vermogen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
MoneYou rond mei altijd vakantiegeld actie.
Cyclonist schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:16:
Welke spaaracties en extra rendements-bonussen kunnen we dit jaar voorspellen? ING spaaractie meestal in het voorjaar, en als ik me niet vergis een 'verjaardagsactie' bij LPB in februari?

Natuurlijk lastig om daar echt rekening mee te houden, maar het zijn dit soort extra'tjes waar we de laatste tijd op moeten rekenen om het hoogst mogelijke rendement uit spaargeld te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 07:37
Cyclonist schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:16:
ING spaaractie meestal in het voorjaar

https://www.ing.nl/partic...actie/cashback/index.html

U krijgt € 5 beloning per € 2.500 saldogroei. Het maximale bedrag waarover u een
beloning ontvangt is € 125.000 per aangemelde Betaalrekening. De maximale
beloning is € 250.

We bepalen uw saldogroei door op 6 maart 2016 om 22:00 uur het totale spaarsaldo
te verminderen met het spaarsaldo van 3 januari 2016 om 22:00 uur.

Maar... De saldogroei moet nog minimaal 1 maand na de aanmeldperiode blijven staan op
uw spaarrekening(en).

EDIT: direct na plaatsing van bovenstaand bericht een mailtje van ING:
Oranje Spaarrekening
Over saldi tot € 25.000 0,60% (was 0,70%)
Over saldi van € 25.000 tot € 75.000 0,70% (was 0,80%)
Over saldi van € 75.000 t/m € 1.000.000 0,90% (was 1,00%)

De rente per saldoklasse geldt over het gehele saldo. De rentepercentages zijn op jaarbasis.

[ Voor 17% gewijzigd door remcoboy1479 op 04-01-2016 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ook in die mail: 'Er zijn veel goede redenen om te sparen. Wat uw reden ook is, de ING helpt u graag.' Maar eens nagevraagd of ze mij één goede reden kunnen geven waarom ik bij ING zou sparen met deze belachelijke rentes. Het gras is elders niet veel groener maar nog wel iets voor zolang het duurt.

Verwacht er niet veel van. :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
remcoboy1479 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:31:
[...]

U krijgt € 5 beloning per € 2.500 saldogroei. Het maximale bedrag waarover u een
beloning is € 250.

We bepalen uw saldogroei door op 6 maart 2016 om 22:00 uur het totale spaarsaldo

Maar... De saldogroei moet nog minimaal 1 maand na de aanmeldperiode blijven staan op
uw spaarrekening(en).

EDIT: direct na plaatsing van bovenstaand bericht een mailtje van ING:
Oranje Spaarrekening
Over saldi tot € 25.000 0,60% (was 0,70%)
Over saldi van € 25.000 tot € 75.000 0,70% (was 0,80%)
Over saldi van € 75.000 t/m € 1.000.000 0,90% (was 1,00%)

De rente per saldoklasse geldt over het gehele saldo. De rentepercentages zijn op jaarbasis.
Maar alsnog interessant hoor (vorig jaar moest het er ook al een maand op staan). Ga maar eens uit van de laagste rente, 0.6%, dat is ~1,25€ rente over 2500€ over een maand. De hoogste, op dit moment Knab met 1,25%, levert ~2,60€ op over 2500€ over een maand. Dus als je uitgaat van 5€ cadeau bij de ING dan heb je alsnog 3,65€ extra. Zeg voor het gemak maar eens 3,50€ extra als je het geld er nog een paar dagen langer op houdt en je rekening houdt met de paar dagen rente verlies door het geld heen en weer halen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verlaging rente
Zoals wij met u afspraken, houden wij u op de hoogte van rentewijzigingen. De spaarrente op de RentePlús Rekening is variabel en kan daarom zowel stijgen als dalen. Centraal Beheer verlaagt de rente op de RentePlús Rekening van 0,95% naar 0,90% effectief per jaar. De nieuwe rente gaat per 8 januari 2016 in.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20
remcoboy1479 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:31:
[...]

beloning is € 250.

uw spaarrekening(en).
Het is alleen wel jammer dat ze dit jaar het maximale te verdienen bedrag gelimiteerd hebben op 250 terwijl dat voorgaande jaren nog 500,- was. :-(

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt maar kariger, achmea naar 0,9. Heb daar nog een rekening, maar er staat niks.

Heb mijn argenta rekening maar weer gevuld, daar krijg ik nog de toprente van 1,2% hehe. Wordt door hun uw appeltje voor de dorst genoemd. Dorst heb ik zeker.

Of ik moet een kindje bouwen en op zijn naam een spaarrekening, valt tot zn 18e wel onder mijn belastingaangifte maar dan krijg ik welgeteld 1,35 %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:28:
Of ik moet een kindje bouwen en op zijn naam een spaarrekening, valt tot zn 18e wel onder mijn belastingaangifte maar dan krijg ik welgeteld 1,35 %.
Per saldo gaat je dat meer kosten dan opleveren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Friespeuk schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:29:
[...]

Per saldo gaat je dat meer kosten dan opleveren :+
Dat denk ik ook ja haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag even jullie input om te zien of er nog ergens winsten te behalen zijn.
We zijn een gezin met 2 jonge kinderen (5 en 3).

Hypotheek 1037
Zorg 181
verzekeringen 121 (opstal, inboedel, WA, rechtsbijstand, Auto all-risk, uitvaart).
Ziggo 54
T-Mobile 31
Gemeentelijke belastingen 54
Waterschap belasting 39
Zwemles kinderen 32
GWL 102
Wegenbelasting 56
Onderhoud CV (GEAS) 15.
Bankkosten 4
Sparen kinderen 60
Sparen 250

Totaal aan vaste kosten: 2036 euro.

Variabele kosten.
Boodschappen 400
Benzine 100
kleding 100

Over 300 euro, hier vullen we variabele kosten mee aan of onvoorziene kosten, of gebruiken we voor hobby, een uitje of iets dergelijks, wat over is gaat naar de spaar rekening.

Enige wat ik nog zie waar ik redelijk op kan besparen is mijn verzekeringen en evt onderhoud CV schrappen.
Verzekeringen kan ik ongeveer 40 euro op besparen door de auto niet meer all-risk te verzekeren en een aanvullende verzekering voor uitvaart te stoppen.
Daarnaast kan ik ervoor kiezen om geen onderhoudscontract meer te nemen voor mijn CV, Maarja weegt 180 euro per jaar op tegen de mogelijke onkosten wanneer er problemen ontstaan?

Gemiddeld sparen we ongeveer 300-350 euro per maand.
Maar heb het idee dat het wel iets meer kan.
Graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
Het klinkt misschien hard maar behalve besparen op de hypotheek zie ik zo snel niets om op te besparen.

Die auto niet allrisk verzekeren kan duur uitpakken als het nog een redelijke nieuwe auto is.
Blijkbaar is er ooit voor gekozen om die 1000 euro voor een hypotheek te betalen. Je kan nu nog kijken of je toch in een goedkoper huis kan wonen waarbij je niet aan gemak hoeft in te binden. Ik zelf zit bijvoorbeeld in een 3 slaapkamers huis + "zolder" die als slaapkamer kan gebruikt en zit (goed) onder de 500 aan hypotheek. 300 tot 500 van de hypotheek afhalen lijkt me mogelijk maar is iets waar je zelf lekker bij moet voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet zo dat ik niet kan rondkomen, ik kan toch minimaal 3k per jaar sparen. (excl bonussen, vakantiegeld, evt belasting teruggave etc).
Daarnaast heeft mijn vrouw een zeer variabel inkomen, en reken ik nauwelijks mee.

Auto heeft op dit moment een dagwaarde van 3000 euro ongeveer, geld wat we afgelopen 2-3 jaar niet gelijk konden missen ivm andere prioriteiten (badkamer renovatie etc). Komende 2 jaren hebben we geen grote spaardoelen, en zou ik evt wanneer de auto in de poeier gereden wordt de kosten wel kunnen behappen.
Ik zit op 80% no-claim dus ik bespaar op de all-risk maar iets van 20-25 euro per maand.

Als we totaal niet op vakantie gaan en alles oppotten, dan kan ik de 9-10k per jaar wel aantikken.
Dus we wonen zeker niet te groot ofzo.
Maarja er moet ook geleefd worden, dus af en toe een uitje, vakantie, onderhoud cq verbetering aan het huis etc, eens in de zoveel tijd een andere auto.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:28:
Of ik moet een kindje bouwen en op zijn naam een spaarrekening, valt tot zn 18e wel onder mijn belastingaangifte maar dan krijg ik krijgt het kindje welgeteld 1,35 %.
Belangrijk verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:19:
Ik zit op 80% no-claim dus ik bespaar op de all-risk maar iets van 20-25 euro per maand.
Maar als je voor elke 20-25 euro in de maand zo denkt, dan kom je ook geen stap vooruit. Als ik je posts zo lees heb je inmiddels voldoende centen achter de hand om de auto te vervangen. Verder moet je jezelf afvragen hoe groot de kans is dat jullie de auto in elkaar klappen waarbij het niet de schuld is van de ander? Als ik sommige zie rijden, of kijk naar de slechtste chauffeur, snap ik dat sommige beter altijd all-risk kunnen hebben. Maar voor 99% van de gevallen is een auto van 3k dagwaarde het niet waar om all-risk te verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:51:
Verzekeringen kan ik ongeveer 40 euro op besparen door de auto niet meer all-risk te verzekeren en een aanvullende verzekering voor uitvaart te stoppen.
Daarnaast kan ik ervoor kiezen om geen onderhoudscontract meer te nemen voor mijn CV, Maarja weegt 180 euro per jaar op tegen de mogelijke onkosten wanneer er problemen ontstaan?
Hoe oud is de auto? Ik heb nu bewust een oudere auto gekocht, om alleen WA te kunnen verzekeren. Voor het mooie had-ie nog iets ouder/goedkoper moeten zijn (nu 2800 euro), dus het zit op de grens. Groot voordeel is de 1050 kg gewicht (station), dat scheelt behoorlijk in belasting.
Afhankelijk van de auto kan je wellicht een goedkopere verzekering nemen. Voor mij is Onna-Onna de goedkoopste (met gratis handtasdekking!), en wellicht stap ik binnenkort over op Promovendum (ze zeggen 20% goedkoper te zijn, misschien ga ik dan voor WA-plus).
CV-onderhoud zou ik nooit "verzekeren"! Hier (huur) was het eerste onderhoud 39 euro, en 2,5 jaar later een grotere beurt 180 euro. Elke 6 jaar betaal je een nieuwe ketel, dat zou ik liever via mijn spaarrekening doen dan via een onderhoudscontract. Zeker omdat de ketel 15+ jaar mee zou moeten gaan.
Afhankelijk van je belgedrag kan je T-Mobile vast ook omlaag. Hier zitten we nu op prepaid en betalen we amper nog wat aan telefonie.
GWL jaarlijks overstappen voor een goede deal helpt ook, scheelt zo 300 euro cashback oftewel 25 euro per maand.

Update met nieuwe informatie: De dagwaarde van de auto zegt niet alles. Mijn Panda van 3,5 jaar oud toen ik hem kocht kostte 3750 euro, maar was all-risk waard. Gezien jouw wegenbelasting ga ik uit van een grotere auto, en met 3000 euro dagwaarde dus een stuk ouder. In dat geval is all-risk wellicht overdreven. Voor een kleine schade spreek je het niet eens aan vanwege je no-claim, voor een grote schade kost het je op lange termijn een hoop extra premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kans is er altijd, maar is inderdaad niet groot, we rijden hooguit 8000km per jaar waarvan de meeste langere ritten.

Het is een auto uit 2005 (Opel Meriva), 2 jaar geleden gekocht voor 5k, toen de moeite waard om all-rist te verzekeren vonden wij.

Het scheelt maar 25 euro, maar per jaar is het wel 250-300 euro.
Idem met de CV, het is 180 euro per jaar oftewel 3 manuren wanneer je shit hebt of voor onderhoud. Materiaal zit niet bij de prijs in, dus dat neem ik nu ook al voor me rekening.

Daarnaast heb ik een extra uitvaart verzekering bovenop een natura verzekering a 12 euro p/m, die ik eigenlijk overbodig vind.

Dit bij elkaar opgeteld kom je toch al gauw op 500-600 euro per jaar aan besparingen.

Mobiel en internet kan niet omlaag, Mijn vrouw belt zeer veel naar anderen (familie woont 200km verderop). Dus heeft een onbeperkt bellen en smsen abonnement incl toestel). die 32 euro vind ik het wel waard.

Energie stappen we jaarlijks al over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 11:52
Beste allemaal,

Ik woon/werk al 4 jaar in het buitenland (Sint Maarten) en heb mijn geld op de lokale bank staan waar ik geen rente over krijg.

Nou wil ik dit (~50%) naar een Nederlandse bank overmaken (huidige rekening is in USD), om voor ieder geval een jaar vast te zetten op een spaarrekening.

Ik zie dat de Knab en Argenta goede rentes geven, maar ik ken deze banken pas sinds kort. Keuze is dus een van deze banken of een "grotere/veiligere" bank, of is dit onzin?

Graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ozza schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:22:
Beste allemaal,

Ik woon/werk al 4 jaar in het buitenland (Sint Maarten) en heb mijn geld op de lokale bank staan waar ik geen rente over krijg.

Nou wil ik dit (~50%) naar een Nederlandse bank overmaken (huidige rekening is in USD), om voor ieder geval een jaar vast te zetten op een spaarrekening.

Ik zie dat de Knab en Argenta goede rentes geven, maar ik ken deze banken pas sinds kort. Keuze is dus een van deze banken of een "grotere/veiligere" bank, of is dit onzin?

Graag advies.
Argenta is een Belgische bank en valt onder het Belgisch garantiestelsel. Dus mocht de bank failliet gaan krijg je tot max €100.000 van je spaargeld terug via het garantiestelsel. Knab is Nederlands en valt onder het Nederlandse garantiestelsel. Zelfde verhaal.

https://www.knab.nl/depositogarantiestelsel

Overzicht van verschillende banken en onder welk garantiestelsel zij vallen: http://www.vanspaarbankve...-vergunningen-spaarbanken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
PM_Petrol schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:35:
[...]

Argenta is een Belgische bank en valt onder het Belgisch garantiestelsel. Dus mocht de bank failliet gaan krijg je tot max €100.000 van je spaargeld terug via het garantiestelsel. Knab is Nederlands en valt onder het Nederlandse garantiestelsel. Zelfde verhaal.

https://www.knab.nl/depositogarantiestelsel

Overzicht van verschillende banken en onder welk garantiestelsel zij vallen: http://www.vanspaarbankve...-vergunningen-spaarbanken
Ah bedankt.

Kan helaas bij beide banken alleen geen rekening openen..

2.1 Je kunt de rekening alleen aanhouden als je in Nederland (exclusief de overzeese
gebiedsdelen) woont en een burgerservicenummer hebt. Ga je verhuizen of emigreren
naar het buitenland? Laat het ons dan weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gisteren stond er op de voorpagina van De Standaard dat de hoeveelheid spaargeld in België sinds kort aan het afnemen is. Heeft uiteraard te maken met de lage spaarrentes en dat Belgen hun geld eerder uitgeven in plaats van het op te potten.

Zou dit op termijn iets kunnen doen met de spaarrentes? Of zou het niet uitmaken ivm de acties van de ECB? Ik ben overigens geen Belg, maar dat terzijde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
https://www.ing.nl/partic...srenterekening/index.html

ik zie dat bij >25k, je totaal 1.1% krijgt (dit is incl. bonusrente); echter wel minimaal 1 jaar laten staan.

Dat is zo gek nog niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Ozza schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:22:
Beste allemaal,

Graag advies.
MCB (bij jullie WIB) geeft 1% op een spaarrekening, Orco 2.2% maar ik weet niet of die op SXM actief zijn. Op CUR iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ozza schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:40:
https://www.ing.nl/partic...srenterekening/index.html

ik zie dat bij >25k, je totaal 1.1% krijgt (dit is incl. bonusrente); echter wel minimaal 1 jaar laten staan.

die rentes dateren van 22 oktober.
Kans is dus zeer groot dat die een dezer dagen ook nog aangepast gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
RoD schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:49:
Gisteren stond er op de voorpagina van De Standaard dat de hoeveelheid spaargeld in België sinds kort aan het afnemen is. Heeft uiteraard te maken met de lage spaarrentes en dat Belgen hun geld eerder uitgeven in plaats van het op te potten.
Heeft dat er niet meer te maken dat mensen "gedwongen" worden in aandelen te gaan?
Ozza schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:40:

Neem dan een deposito, krijg je meer. Nu zit je er een jaar aan vast en kunnen ze de rente verlagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
RemcoDelft schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:33:
[...]

Heeft dat er niet meer te maken dat mensen "gedwongen" worden in aandelen te gaan?

[...]

Neem dan een deposito, krijg je meer. Nu zit je er een jaar aan vast en kunnen ze de rente verlagen!
https://www.ing.nl/partic.../spaardeposito/index.html

dat lijkt er niet op.. alleen 10 jaar is 1.00%.. 1 jaar is 0.01%.. dit klopt niet lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Iets verder kijken dan alleen ING ;) Maar ook depositos zijn geen vetpot inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RemcoDelft schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:45:
CV-onderhoud zou ik nooit "verzekeren"! Hier (huur) was het eerste onderhoud 39 euro, en 2,5 jaar later een grotere beurt 180 euro. Elke 6 jaar betaal je een nieuwe ketel, dat zou ik liever via mijn spaarrekening doen dan via een onderhoudscontract. Zeker omdat de ketel 15+ jaar mee zou moeten gaan.
Op zich ben ik het met je statement eens, maar pas wel op met die laatste zin. De schattingen van de levensduur gaan vziw wel uit dat er regelmatig onderhoud plaatsvindt.

Of je dat dan via een onderhoudscontract doet of steeds per gebeurtenis betaald is dan uiteraard nog een keuze. Maar het lijkt me geen goed idee om een CV-ketel op te hangen en te verwachten dat er 15 jaar later pas weer naar gekeken hoeft te worden... Als je het regelmatige onderhoud meeneemt, dan kan elke 2 jaar het zelf betalen natuurlijk nog steeds goedkoper zijn dan het in maandelijkse termijnen voor te schieten, maar je houdt dan wel minder over dan die 'elke 6 jaar een nieuwe ketel'.

Wat vaak ook nog bij die onderhoudscontracten zit is een zekere mate van voorrang t.o.v. klanten die zo'n contract niet hebben. Als je dan in de kou zit is het wel fijn als 'ze' (zonder voorrijkosten) de volgende (werk)dag komen kijken wat er mis is, ipv dat je maar moet hopen dat er 'komende week' tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom heb ik ook geen kinderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:52:
De kans is er altijd, maar is inderdaad niet groot, we rijden hooguit 8000km per jaar waarvan de meeste langere ritten.

Het is een auto uit 2005 (Opel Meriva), 2 jaar geleden gekocht voor 5k, toen de moeite waard om all-rist te verzekeren vonden wij.

Het scheelt maar 25 euro, maar per jaar is het wel 250-300 euro.
Idem met de CV, het is 180 euro per jaar oftewel 3 manuren wanneer je shit hebt of voor onderhoud. Materiaal zit niet bij de prijs in, dus dat neem ik nu ook al voor me rekening.

Daarnaast heb ik een extra uitvaart verzekering bovenop een natura verzekering a 12 euro p/m, die ik eigenlijk overbodig vind.

Dit bij elkaar opgeteld kom je toch al gauw op 500-600 euro per jaar aan besparingen.

Mobiel en internet kan niet omlaag, Mijn vrouw belt zeer veel naar anderen (familie woont 200km verderop). Dus heeft een onbeperkt bellen en smsen abonnement incl toestel). die 32 euro vind ik het wel waard.

Energie stappen we jaarlijks al over..
Bij een auto van 2005 niet echt interessant meer dat All Risk, lekker WA+ met ruitenschade. Echt niet alles wordt gerepareerd, meestal de dagwaarde. Dat is bij die leeftijd geen vetpot. Dan kun je beter WA verzekerd zijn en wat nieuws uitzoeken. En als het je eigen schuld toch al niet is betaald de tegenpartij en als het wel je eigen schuld is moet je blij zijn als de verzekering uberhaupt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
ACM schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:34:
Als je het regelmatige onderhoud meeneemt, dan kan elke 2 jaar het zelf betalen natuurlijk nog steeds goedkoper zijn dan het in maandelijkse termijnen voor te schieten, maar je houdt dan wel minder over dan die 'elke 6 jaar een nieuwe ketel'.
Uiteraard ging ik niet uit van helemaal geen onderhoud, maar ik bedoelde te zeggen dat het veel minder hoeft te kosten dan een abonnement. Zeker als daar niet eens onderdelen bij zitten. Qua arbeid zit er in de 4,5 jaar dat we hier wonen 3 uur in de ketel.
Wat vaak ook nog bij die onderhoudscontracten zit is een zekere mate van voorrang t.o.v. klanten die zo'n contract niet hebben. Als je dan in de kou zit is het wel fijn als 'ze' (zonder voorrijkosten) de volgende (werk)dag komen kijken wat er mis is, ipv dat je maar moet hopen dat er 'komende week' tijd is.
Als ze vol zitten zitten ze vol... Ik geloof niet zo in "voorrang" en moet zeggen dat ik het nog nooit in m'n leven nodig heb gehad. En zelfs als de ketel hier het een dag niet zou doen, dan is er altijd nog elektriciteit. De 5 kuub gas per dag die ik op zeer koude winterdagen verbruik kan ik ook wel een uit het stopcontact halen (2 kW gemiddeld).

Hoewel ik het een interessant onderwerp vind, is Hoe serieus geld besparen? wellicht een betere plek om de bespaar-discussie voort te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een update, gisteravond even de hele financiële gebeuren doorgelicht en tot de volgende besparingen gekomen.

GWL van 87 naar 72 euro (besparing 15 euro).
Onderhoud CV eruit (besparing 15 euro)
Verzekeringen om/stop zetten. (besparing 37 euro)

Toch een besparing van 67 euro per maand (804 per jaar).

Daarnaast probeer ik de variabele uitgaven komende maanden goed in kaart te krijgen en iets te verminderen. Keertje minder afhaal chinees etc.
Besparing van 100 euro per maand zonder echt merkbare dingen moet dan wel haalbaar zijn.

Budget van sparen kan dan van 250 naar 350 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 23:10
Ik heb me afgelopen 2 maanden ook eens bezig gehouden met al mijn vaste lasten en ik heb daardoor de volgende besparingen gerealiseerd:

GWL van 160 naar 130 (overgestapt)
Zorg van mij zelf van 128 naar 112 (eigen risico omhoog en 1 pakket eraf, na terug kijken afgelopen 3 jaar)
Nieuwe lease-auto 60 euro netto goedkoper per maand
Telefoon abbo van 40 naar 27 (overgestapt)

Al met al toch een kleine 120 euro per maand.

Ik sluit altijd abbo's af voor max 1 jaar, dat maakt het natuurlijk dat ik weer over kon stappen voor een aantal zaken want dat is eigenlijk het enige wat echt geld op kan leveren.
Mijn leaseauto liep toevallig ook af einde 2015 en heb een nieuwe gekozen met het oog ook wat goedkoper te kunnen rijden.

Verder ben ik naar de bank geweest en heb mijn normale spaarrekening omgezet naar een vermogensrekening. (0,3% meer rente op jaarbasis) Afhankelijk van saldo zal dat ook weer wat opleveren terwijl hier geen extra kosten aan vast zitten.
Uiteraard heb ik gemeld bij de bank dat ik het een slechte service van ze vond zat ze mij niet attendeerden op deze rekening maar ja. ... :+

[ Voor 23% gewijzigd door GeeMoney op 07-01-2016 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:49:

Zou dit op termijn iets kunnen doen met de spaarrentes? Of zou het niet uitmaken ivm de acties van de ECB? Ik ben overigens geen Belg, maar dat terzijde :P
Waarom heeft dat 'uiteraard' te maken met de lage spaarrentes? Ik geloof niet dat als mensen minder rente (=inkomen) ontvangen ze dan extra uitgaven gaan realiseren. Je zou juist kunnen beargumenteren dat men meer gaat sparen als het spaargeld minder hard groeit door de lage rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Aikon schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:08:
[...]

Waarom heeft dat 'uiteraard' te maken met de lage spaarrentes? Ik geloof niet dat als mensen minder rente (=inkomen) ontvangen ze dan extra uitgaven gaan realiseren. Je zou juist kunnen beargumenteren dat men meer gaat sparen als het spaargeld minder hard groeit door de lage rente.
Aflossingen op de hypotheek en dergelijke hebben dan meer zin. En natuurlijk alternatieven zoals beleggingen. Het artikel noemt ook dat veel Belgen de moeite niet meer nemen om geld van hun lopende rekening naar hun spaarrekening over te boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Even een verheldering, het gaat hier over spaar- en depositorekeningen. Tips om geld te besparen horen hier niet thuis.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:40
GeeMoney schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:50:
Verder ben ik naar de bank geweest en heb mijn normale spaarrekening omgezet naar een vermogensrekening. (0,3% meer rente op jaarbasis) Afhankelijk van saldo zal dat ook weer wat opleveren terwijl hier geen extra kosten aan vast zitten.
Uiteraard heb ik gemeld bij de bank dat ik het een slechte service van ze vond zat ze mij niet attendeerden op deze rekening maar ja. ... :+
En van welke naar welke rekening ben je gegaan? Kunnen wij misschien ook nog even naar de bank bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Theswitch schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:47:
[...]

En van welke naar welke rekening ben je gegaan? Kunnen wij misschien ook nog even naar de bank bellen!
Goede opmerking.
Ik ben bij de ABN Armo van een normale spaarrekening (max 0,7%) naar een vermogens spaarrekening gegaan. (toen max 1,2% inmiddels max 1,0%)
De basis rente is 0,7% uit mijn hoofd maar als je het saldo het hele jaar laat staan krijg je 0,3% bonus rente over het gehele saldo wat 12 maanden is blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
Heeft iemand een idee waarom je bij moneyou op een zakelijke spaar rekening Gewion meer rente krijgt dan op een particuliere spaarrekening (vrijopneembaar)...

Bij moneyou ooit begonnen op 1,5% maar inmiddels ook afgedaald naar 0,9%...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 12:13

Milmoor

Footsteps and pictures.

(jarig!)
Helaas dalen alle rentes. Knabb en Argenta doen het nu verhoudingsgewijs goed, maar het is nog steeds laag. Maar let wel op: je krijgt zo ongeveer het dubbele van wat je bij de grote drie krijgt! ING zit zonder voorwaarden op 0.6, Knabb op 1.25.

Zie bijv. hier: http://www.vanspaarbankveranderen.nl/sparen/rentemeter.

[ Voor 24% gewijzigd door Milmoor op 10-01-2016 21:25 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Zover ik kan zien moet je bij knab wel een pakket afnemen van 5euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:12
Weet niet of mensen het de moeite waard vinden, maar bij aegon kan je een half jaar deposito afsluiten en dan krijg je 25 euro bovenop de rente van 1,2%. Minimale deposito is 2500.

Actie loopt 15 januari af. Heb je nog geen rekening bij aegon? Ze sturen wachtwoord via de post en duurt paar dagen voordat je die binnenkrijgt.

https://www.aegon.nl/part...ren/deposito-sparen-actie

Is toch 3,2% rente.

[ Voor 33% gewijzigd door Ruben0s op 10-01-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
Notehoutelade schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:48:
Zover ik kan zien moet je bij knab wel een pakket afnemen van 5euro per maand.
Nee dat hoeft niet zie dit topic (iets met switchen na drie maanden)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MrAngry schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:06:
[...]

Nee dat hoeft niet zie dit topic (iets met switchen na drie maanden)
Klopt maar dan is die 1,25% weer niet mogelijk en hik je maximaal rond de 1.0% .
Ook krijg je dan een normale rekening en een spaarrekening en moet je dus dubbel boekhouden en overmaken elke keer voor die luttele winst als je het mij vraagt.

Leuke marketing maar de daling gaat de laatste tijd zo hard dat ik er zelf niet aan begonnen ben.

Mijn huidige switch bij mijn eigen bank kost me niets extra's, puur een naamsverandering van de rekening in mijn geval en toch 0,3% omhoog.

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 10-01-2016 22:41 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling