Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Jolke schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:19:
Zie net ook de mail van Moneyou langskomen. -O-
Echter voor de paar procenttienden heeft overstappen naar een andere bank nauwelijks zin.
Hangt natuurlijk wel wat van je spaarbedrag af maar elke week overstappen is i.v.m. verlies aan rente (is al snel twee dagen) zelden de moeite waard. Als je nu bij de ING (of vergelijkbare bank) zit met een paar grijpstuivers aan rente dan kan het zeker nog de moeite waard zijn. Het is niet alsof het enorm veel moeite kost en ook al is het soms maar een paar tientjes verschil op jaarbasis dan kan je er in ieder geval je rekening van bekostigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 02-11-2015 14:35 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:26
Phyxion schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:35:
[...]

Hangt natuurlijk wel wat van je spaarbedrag af maar elke week overstappen is i.v.m. verlies aan rente (is al snel twee dagen) zelden de moeite waard. Als je nu bij de ING (of vergelijkbare bank) zit met een paar grijpstuivers aan rente dan kan het zeker nog de moeite waard zijn. Het is niet alsof het enorm veel moeite kost en ook al is het soms maar een paar tientjes verschil op jaarbasis dan kan je er in ieder geval je rekening van bekostigen.
Op een bedrag van enkele 10k heeft een rentetoename van 0.2% weinig effect. Bovendien, de kans dat je nieuwe bank de rente vroeger of later ook bijstelt is erg groot, waardoor je winst ook kleiner wordt.
Ik zit atm wel prima, die paar knaken die ik aan rente krijg zijn mooi meegenomen.

Helaas zijn de tijden dat je naar Moneyou ging omdat ze 5% rente gaven ipv andere banken 4.5% zijn ver achter ons. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Erg jammer inderdaad. Ik zit al jaren bij MoneYou en die zitten altijd wel wat in hoogste rentes. Om van een bank te wisselen naar zo'n bank kan nog wel interessant zijn maar voor de huidige verschillen in de hoogste rentes is het amper de moeite waard inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
Sissors schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:00:
[...]

Al stop je 100k in een oude sok, maakt de belastingdienst niks uit. Je moet er alleen wel gewoon belasting over betalen.
bedoel tot 20k en een beetje kan ik zonder belastingheffing sparen bij de bank. Thuis mag dat maar 500 en een beetje zijn... Beetje kromme redenering..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:59
koentjuh1987 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:49:
[...]

bedoel tot 20k en een beetje kan ik zonder belastingheffing sparen bij de bank. Thuis mag dat maar 500 en een beetje zijn... Beetje kromme redenering..
Thuis 20k in de sok en niets op de bank is ook goed hoor, het gaat erom dat je het meerdere boven 500 cash nog wat moet meetellen voor de VRH grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Friespeuk schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:08:
Er is een grens rond de 500 euro wat je niet op hoeft te geven als je dat contant thuis bewaard.
Dat om te voorkomen dat heel Nederland op 1 januari z'n portemonnee moet legen en tellen hoeveel geld-ie precies heeft om maar geen belastingfraude te plegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
Jolke schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:48:
Helaas zijn de tijden dat je naar Moneyou ging omdat ze 5% rente gaven ipv andere banken 4.5% zijn ver achter ons. -O-
Gelukkig is de rente op hypotheken en studieschuld (DUO) door de jaren heen ook flink gedaald :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:11
Na net mijn spaargeld bij Zwitserleven te hebben gestald:
Geachte heer,

Wij informeren u dat de spaarrente op jaarbasis gaat wijzigen. Per 11 november 2015 gaat de spaarrente van Zwitserleven InternetSparen van 1,20% naar 1,10%.

De spaarrente is variabel en dit betekent dat de rente kan stijgen of dalen tijdens de looptijd van uw spaarrekening. Wij streven naar een stabiel rentebeleid maar door omstandigheden op de geld- en kapitaalmarkt moeten wij onze spaarrente verlagen. ZwitserlevenBank heeft nog steeds een goede spaarrente in de huidige spaarmarkt.

Wilt u meer weten over hoe de rente tot stand komt? Hier leest u welke factoren een rol spelen bij de stijging of daling van de rente.

Meer informatie
Heeft u nog vragen of heeft u een suggestie voor ons? Bel dan met een van onze medewerkers via 030 - 6333020. Onze medewerkers staan u graag te woord.

Met vriendelijke groet,
ZwitserlevenBank

Manager Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik dacht erover om een rekening bij zwitserleven te openen maar 1.1 rente is niet veel. Knab gaat binnenkort ook omlaag denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
bijna alle internet spaarbanken zitten op 1,1 of 1,2....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-02-2021
Mijn zwitserleven spaarrekening gaat van 1,3 naar 1,2 :'(
Maar ja, dat was te verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 23:14
En daar gaat ook de Regiobank weer met renteverlaging:
Spaar-op-Maat Vrij (saldo tot € 5.000) was 0,90% nieuw 0,80%
Spaar-op-Maat Vrij (saldo € 5.000 tot € 10.000) was 1,00% nieuw 0,90%
Spaar-op-Maat Vrij (saldo € 10.000 of meer) was 1,10% nieuw 1,00%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
SNS ook omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:38
Knab zit nog op 1,25% ben benieuwd hoe lang dat blijft

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:03
zijn er nog mensen die geld in het buitenland weg zetten omdat daar wel hogere rentes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:03
-

[ Voor 100% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Treurige lage rentes. Wij hebben de mazzel dat we nog net een bankspaarhypotheek hebben kunnen afsluiten, bij inleg in het spaardepot krijg je 5% rente :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
The Fatal schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:00:
zijn er nog mensen die geld in het buitenland weg zetten omdat daar wel hogere rentes zijn?
Jup, in Noorwegen op een BSU rekening (spaarrekening voor een woning). Helaas vliegen daar de rentes ook omlaag, voor 1,5-2 jaar terug nog 4,6%, nu 3,2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
heb zelf de mogelijkheid om in Rusland op een Euro rekening (dus geen last van wisselkoers en wisselende roebel) geld weg te zetten voor 5% rente 1 jaar en maandelijks de rente krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
The Fatal schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:17:
heb zelf de mogelijkheid om in Rusland op een Euro rekening (dus geen last van wisselkoers en wisselende roebel) geld weg te zetten voor 5% rente 1 jaar en maandelijks de rente krijgen.
Ga je dat ook doen? 5% is zeer aantrekkelijk. Is er ook een garantiestelsel in Rusland?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PM_Petrol schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:15:
[...]

Ga je dat ook doen? 5% is zeer aantrekkelijk. Is er ook een garantiestelsel in Rusland?
Ja, de garantie dat Poetin je geld elk moment kan opeisen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Exocet schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:20:
Ja, de garantie dat Poetin je geld elk moment kan opeisen :+
Weinig anders dan hier dus :+
30% inflatie t.o.v. de dollar ondertussen door het printen van de ECB... Opeisen hoeft niet eens, bijprinten komt op hetzelfde neer en scheelt protesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
offtopic
Deze discussie hoort niet helemaal in dit topic thuis, maar ik zie het eerder als een stijging van de USD dan een daling van de EUR. Dat kun je mooi zien als je de grafiek van de USD index bekijkt. Maar goed, in valutaland is alles relatief, dus het hangt er maar net vanaf wat er in het USD index mandje wordt gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Is ook tot Een x bedrag een garantie stelsel daar. Dus is gewoon gedekt/verzekerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Ik ben benieuw wat de bodem is van de spaarrente. Het zal wel tussen 0% en 1% zitten.
Als de FED besluit om de Amerikaanse rente te laten stijgen zal dat gevolgen hebben voor de euro rente ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
The Fatal schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:34:
Is ook tot Een x bedrag een garantie stelsel daar. Dus is gewoon gedekt/verzekerd
Net als bij IceSave dus. Wat kan er fout gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Sissors schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:17:
[...]

Daar is ook helemaal niets fout gegaan, netjes gedekt hoor, behalve zakelijk (zoals gemeentes) die er een paar miljoen neer hadden gezet.

20*350ZO45°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Sissors schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:17:
[...]

IceSafe was juist de reden dat je spaargeld nu echt safe is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Blord schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:00:
Ik ben benieuw wat de bodem is van de spaarrente. Het zal wel tussen 0% en 1% zitten.
Als de FED besluit om de Amerikaanse rente te laten stijgen zal dat gevolgen hebben voor de euro rente ?
Vind ik ook een interessante vraag. Bekend is wel dat de prijs van de euro omlaag gaat (ten opzichte van de Euro). Maar ik weet niet of dat effect groot genoeg is om ook daadwerkelijk een renteverandering te bewerkstelligen. Wellicht helpt het iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Ik zie de Euro rente niet direct stijgen. Vooral niet omdat het quantitative-easing programma nog steeds gaande is. Dit beleid moet zorgen dat mensen meer moeten consumeren en investeren. Maar ja dit helpt de schuldenberg niet.
De rente kan gewoon niet stijgen omdat voor de meeste landen een hogere rentelast tot gevolg heeft.

Ik zie toch somber in voor de spaarrente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
ING heeft een actie waarmee je (max) 4% rente 20 euro kunt vangen over 500 euro (gelijk aan 4% rente). Je moet dan wel 500 euro tot 1 maart vastzetten op een nieuwe spaarrekening (en aan wat andere kleine voorwaarden voldoen). Zie hier voor meer informatie.

[ Voor 5% gewijzigd door oohh op 18-11-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
oohh schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:53:
ING heeft een actie waarmee je (max) 4% rente kunt vangen over 500 euro. Je moet dan wel 500 euro tot 1 maart vastzetten op een nieuwe spaarrekening (en aan wat andere kleine voorwaarden voldoen). Zie hier voor meer informatie.
Dat is geen 4% rente, dat is 20 euro extra.

Edit: het is geen 4% rente, rente gaat op jaarbasis, dit gaat over een paar maanden. Dan kom je iets van 12% rente (even geen zin om het precies uit te rekenen).

[ Voor 14% gewijzigd door RemcoDelft op 18-11-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
RemcoDelft schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:59:
[...]

Dat is geen 4% rente, dat is 20 euro extra.
Je hebt strikt genomen gelijk, maar wilde het even in perspectief plaatsen. Heb het veranderd, zodat het minder lijkt op clickbait. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
oohh schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:53:
ING heeft een actie waarmee je (max) 4% rente 20 euro kunt vangen over 500 euro (gelijk aan 4% rente). Je moet dan wel 500 euro tot 1 maart vastzetten op een nieuwe spaarrekening (en aan wat andere kleine voorwaarden voldoen). Zie hier voor meer informatie.
Beetje jammer dat je er niet aan mee mag doen als je al een spaarrekening hebt bij je betaalrekening. Anders was het wel een aardige actie geweest.

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
finsdefis schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:20:
[...]

Beetje jammer dat je er niet aan mee mag doen als je al een spaarrekening hebt bij je betaalrekening. Anders was het wel een aardige actie geweest.
Je kunt je huidige spaarrekening sluiten en een nieuwe openen onder deze voorwaarde.

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
MmarkM schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:22:
[...]

Je kunt je huidige spaarrekening sluiten en een nieuwe openen onder deze voorwaarde.
Nee, in de voorwaarden staat dat je niet mee mag doen als je al een spaarrekening had bij de aanvang van de actie. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:51

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Ik las in de krant dat het heff. vrij vermogen omhoog gaat naar +_ 25.000 € ;
gaat dit nu in op 1 Jan. 2016 of pas in 2017 :?
(dan heb ik het over de peildatum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
Peildatum 1-jan-2016, dus je merkt het op de aangifte in 2017. Als het belastingplan door de eerste kamer komt, anders gaat het feest niet door.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat klopt volgens mij niet. De ieuwe VRH zou in 2017 ingaan, dus over 2017 betaal je VRH over je vermogen wat je op 1 januari 2017 hebt.

Alleen als je in 2017 al een voorlopige aanslag over 2017 krijgt, bepalen ze daar de VRH met het vermogen van 1-1-2016, om dat in 2018 vervolgens te corrigeren met het vermogen dat je 1-1-2017 had.
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker zeggen ze dan. ;)
Ik kreeg dit jaar ook alvast een voorlopige aanslag 2015. Dus ik kon dit jaar dubbel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
LPB naar 1.1%.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
M a r c o schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:11:
Dat klopt volgens mij niet. De ieuwe VRH zou in 2017 ingaan, dus over 2017 betaal je VRH over je vermogen wat je op 1 januari 2017 hebt.
Ja, je verwoord het beter dan ik. Ik bedoelde de aangifte die je in 2017 invult (die dus over 2016 gaat) heeft als peildatum 01-jan-2016. Of zoals de belastingdienst het verwoord: De peildatum is 1 januari van het jaar van aangifte.

Het punt is dat komende 1 januari de eerste peildatum is waarvoor het geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
MrAngry schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:40:
[...]
Ja, je verwoord het beter dan ik. Ik bedoelde de aangifte die je in 2017 invult (die dus over 2016 gaat) heeft als peildatum 01-jan-2016. Of zoals de belastingdienst het verwoord: De peildatum is 1 januari van het jaar van aangifte.

Het punt is dat komende 1 januari de eerste peildatum is waarvoor het geldt.
Nee, je zit er weer helemaal een jaar naast.
De nieuwe VRH zou daadwerkelijk pas in 2017 ingaan.
Dus pas per peildatum 1-1-2017 in je aangifte over het jaar 2017, die je al dan niet in 2017, of in 2018 zult krijgen. (afhankelijk van of je een voorlopige aanslag krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ok, thanks voor de verduidelijking, ik kruip terug onder m'n steen. Blijkbaar het nieuws verkeerd begrepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

Weet iemand een bank of internetspaarrekening waar ik gemakkelijk automatisch een klein bedrag per maand kan sparen? Bijvoorbeeld via een automatische incasso op de 25e van de maand.
Het hoeft niet het hoogste rentepercentage te zijn.

Ik wil met zo min mogelijk moeite maandelijks 100 euro opzij leggen voor groot onderhoud aan het huis. Bij voorkeur natuurlijk zonder extra kosten voor het open hebben/houden van deze rekening.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
PromWarMachine schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:22:
Weet iemand een bank of internetspaarrekening waar ik gemakkelijk automatisch een klein bedrag per maand kan sparen? Bijvoorbeeld via een automatische incasso op de 25e van de maand.

Ik wil met zo min mogelijk moeite maandelijks 100 euro opzij leggen voor groot onderhoud aan het huis. Bij voorkeur natuurlijk zonder extra kosten voor het open hebben/houden van deze rekening.
MoneYou. Ik heb daar ook een spaarrekening en ze geven nog een redelijk rentepercentage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03

Volgens mij kan dat prima met een spaarrekening bij je eigen bank. Automatische overschrijving instellen klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

Gummie schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:26:
[...]

MoneYou. Ik heb daar ook een spaarrekening en ze geven nog een redelijk rentepercentage. :)
Dank je, daar ga ik even naar kijken :)
Jesse schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:30:
[...]

Volgens mij kan dat prima met een spaarrekening bij je eigen bank. Automatische overschrijving instellen klaar is kees.
Ja, dat zou kunnen, maar daar (ING) heb ik al een spaarrekening lopen, gekoppeld aan mijn eigen rekening. Mogelijk gaan we in de toekomst samenwonen en dan zal mijn vriendin ook bijdragen aan het onderhoud. Daarom bij voorkeur nu al gescheiden van mijn privé rekening. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:18

https://www.zwitserleven.nl/sparen/maandsparen

Toevallig wel lekkere rente en gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gummie schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:26:
[...]

Inderdaad. Plus, je kunt daar heel makkelijk je geld even in een deposito stallen. Niet dat dat op dit moment heel veel oplevert, maar met name potjes als "onderhoud huis" is toch geld waar je in principe niet aan wil komen. Mocht je het geld nodig hebben is het ook zo teruggeboekt naar je tegenrekening.

Wat ik zelf ook heel gemakkelijk vind is dat je de rekening een naam kunt geven. Uiteraard is Moneyou daar niet uniek in, maar ik vind dat wel heel makkelijk om te zien waar je het geld voor hebt gereserveerd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Wat ben ik blij dat ik in februari een deposito voor 1 jaar bij LPB heb afgesloten met 1.9%. Was toen een actie omdat LPB zoveel jaar bestond.

ING en Rabo bieden onder andere ook groen sparen aan. Maar zij nemen beide geen nieuwe klanten meer aan omdat er zoveel interesse voor was. Nu is de rente ook niet echt hoog, 0.01% voor 3 jaar. Maar dan heb je wel weer een hogere vrijstelling voor de VRH. Weet iemand nog andere aanbieders van dit soort spaarrekeningen?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Laatst online: 17-09 07:28
PromWarMachine schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:35:
Ja, dat zou kunnen, maar daar (ING) heb ik al een spaarrekening lopen, gekoppeld aan mijn eigen rekening. Mogelijk gaan we in de toekomst samenwonen en dan zal mijn vriendin ook bijdragen aan het onderhoud. Daarom bij voorkeur nu al gescheiden van mijn privé rekening. :)
Let even op dat veel spaarrekeningen alleen maar inkomende en uitgaande betalingen accepteren van de vooraf opgegeven tegenrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixpo
  • Laatst online: 16-09 22:17
[b]PM_Petrol schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:58:Weet iemand nog andere aanbieders van dit soort spaarrekeningen?
ASN groenprojectenfonds. Wel een beleggingsfonds, maar beperkt risico m.i. wegens onderliggende leningen. Vorige week nog aankoopbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09

sll

Triodos Groenfonds. Zelfde verhaal als ASN Groenprojectenfonds. Langjarig rendement is lager dan bij ASN, maar de AFM-risicoklasse is 2, tegenover 3 bij ASN. Dus (theoretisch) minder risico. Aan- en verkoopkosten zijn wel hoger dan bij het ASN-product.

Wel beide beleggingsproducten, en geen spaarproducten. ABN-AMRO bood ook groensparen aan, maar dat is ook gesloten voor nieuwe inleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Door het akkoord dat met D66 is gesloten over het belastingplan gaat de heffingsvrije voet volgend jaar al omhoog, naar 24.437 euro. Scheelt zo'n 6000 euro als je met z'n tweeën bent, dus zo'n 72 euro belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Rente gaat ook hard naar beneden. Kreeg net nog een mail van NIBC,
die gaan van 1,15% naar 1,00% !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:18
Nog een paar eindejaar-spaar-tips (niet nieuw, maar wellicht ook niet bij iedereen bekend):
- Voor wie dit jaar net boven de grens zit en volgend jaar veel uitgaven gaat doen kan het interessant zijn om je hypotheekrente vooruit te betalen, zodat je op 1 januari onder (of minder ver boven) de heffingsvrije voet komt.
- Zelfde geldt voor je zorgpremie, die kun je bij de meeste verzekeraars ook in een keer voor het hele jaar vooruit betalen. Dan krijg je meestal zelfs nog een paar procent korting (tientjeswerk), wat meer is dan de misgelopen rente op je spaargeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Laatst online: 16-09 15:11
Dat werkt ook bij overige verzekeringen. 3,5% korting bij de Unive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:38:
Door het akkoord dat met D66 is gesloten over het belastingplan gaat de heffingsvrije voet volgend jaar al omhoog, naar 24.437 euro. Scheelt zo'n 6000 euro als je met z'n tweeën bent, dus zo'n 72 euro belasting.
Hier nog een artikel daarover: http://fd.nl/economie-pol...0/deal-over-belastingplan

• JAN-B
  • Laatst online: 17:51

JAN-B

525 Wp op mijn dak

RoD schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:38:
OK , dus dat betekent dat ik per 1 Januari 2016 rekening kan houden met € 24.437 :?
Of gaat weer iemand melden : het moet nog door de 1e kamer ??

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je vult belastinggegevens in over 2015 dus ik verwacht eigelijk dat de huidige drempel dan sowieso nog stand houdt.

☻/
/▌
/ \

• RoD
  • Niet online

RoD

Daarnaast moet het inderdaad nog door de Eerste Kamer :P

Die drempel zal dan inderdaad voor volgend jaar pas gelden.

• OneTimer
Voor dit jaar gelden nog de oude regels ja. Dus ca. € 21k. De aangifte die je in april/mei dus invult geldt voor 2015.
En als het allemaal door gaat dan vul je in april/mei 2017 volgens de nieuwe regels de aangifte in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Valorian schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:46:
Nog een paar eindejaar-spaar-tips (niet nieuw, maar wellicht ook niet bij iedereen bekend):
- Voor wie dit jaar net boven de grens zit en volgend jaar veel uitgaven gaat doen kan het interessant zijn om je hypotheekrente vooruit te betalen, zodat je op 1 januari onder (of minder ver boven) de heffingsvrije voet komt.
- Zelfde geldt voor je zorgpremie, die kun je bij de meeste verzekeraars ook in een keer voor het hele jaar vooruit betalen. Dan krijg je meestal zelfs nog een paar procent korting (tientjeswerk), wat meer is dan de misgelopen rente op je spaargeld ;)
Nog meer tips:
- Wegenbelasting in één keer voor een jaar betalen als je veel wegenbelasting moet betalen dan kan dat behoorlijk schelen. Gewoon belastingtelefoon bellen en dan kan je het gelijk deze maand betalen.
- Dure elektronica en kleding voortaan aanschaffen op Black Friday en Cyber Monday, meestal ook nog goedkoper :P
- Is er een goedkopere verzekering? Die deze maand afsluiten en per jaar betalen.
- Je internet rekening in één keer betalen. Bij sommige providers is het mogelijk om in één keer te betalen, bijvoorbeeld Solcon. Dan krijg je ook nog extra korting.

[ Voor 8% gewijzigd door Zenix op 10-12-2015 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Zenix schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:50:
- Wegenbelasting in één keer voor een jaar betalen als je veel wegenbelasting moet betalen dan kan dat behoorlijk schelen. Gewoon belastingtelefoon bellen en dan kan je het gelijk deze maand betalen.
Dat ligt eraan wanneer de auto voor het eerst op naam gezet is, motorrijtuigenbelasting gaat niet per kalenderjaar.

• OneTimer
Het kan ook per jaar betaald worden. https://www.rijksoverheid...sting-mrb-moet-ik-betalen

Alleen de link op rijksoverheid doet het niet. Via google ook een match, maar ook die link doet het niet. Ik zal eens bellen om te vragen of het mogelijk is. Heb er wel interesse in eigenlijk. Nu zit ik boven de vermogensvrijstelling dus waarom niet gelijk voor een jaar betalen. Schilt weer €63 in de maandelijkse vaste lasten. Voor de verzekering zal ik het ook eens vragen.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

PM_Petrol schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:04:
Het kan ook per jaar betaald worden. https://www.rijksoverheid...sting-mrb-moet-ik-betalen

Alleen de link op rijksoverheid doet het niet. Via google ook een match, maar ook die link doet het niet. Ik zal eens bellen om te vragen of het mogelijk is. Heb er wel interesse in eigenlijk. Nu zit ik boven de vermogensvrijstelling dus waarom niet gelijk voor een jaar betalen. Schilt weer €63 in de maandelijkse vaste lasten. Voor de verzekering zal ik het ook eens vragen.
http://www.belastingdiens...ng/betalen_met_acceptgiro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
er is toch geen sprake van korting als je jaarlijks betaalt?

• OneTimer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Heb net gebeld. En over 2 weken ontvang ik ongeveer de jaarrekening. Maar waarschijnlijk is dit ook het laatste jaar dat dit mogelijk is. Vanaf juni kan het niet meer zei de beste mevrouw. Dan wordt het vanzelf weer omgezet naar kwartaalrekeningen.
Geheel off-topic natuurlijk ;)

Op RTL Z hoorde ik vandaag dat er wordt aangenomen dat de FED volgende de rente wél verhoogd. Dat hadden ze vorige week eigenlijk ook al verwacht.....
We zullen zien, misschien dat Europa dan volgt. In Engeland is de rente bij Nationale Bank al jaren gelijk, volgens mij hadden ze het over -0.5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:56
Notehoutelade schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:15:
er is toch geen sprake van korting als je jaarlijks betaalt?
Dat is een tijdlang wel het geval geweest, maar sinds een (paar) jaar niet meer het geval. En nu gaan ze idd ook nog de jaarbetaling afschaffen in kwartaalbetaling... erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Over korting heb idd niets gehoord. Dat is niet meer.
Nu nog wachten op het mailtje van de autoverzekering. Die wil ik ook dolgraag per jaar betalen. Misschien dat daar nog wel korting wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
PM_Petrol schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:35:
Over korting heb idd niets gehoord. Dat is niet meer.
Nu nog wachten op het mailtje van de autoverzekering. Die wil ik ook dolgraag per jaar betalen. Misschien dat daar nog wel korting wordt gegeven.
Ik wist niet eens dat je de autoverzekering per maand kon betalen, die betaal ik eigenlijk al sinds mijn eerste auto per jaar.

MRB moet ik maar eens een machtiging voor opsturen, nu vergeet ik die stomme acceptgiro's nog wel eens wat vorige maand leidde tot 158 euro boete :( 8)7 .. Mijn eigen stommiteit (1x te laat betalen is gratis, 2e keer in hetzelfde jaar te laat betalen levert je een boete op van 158 euro) maar blijft toch een absurd hoog bedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Valorian schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:46:
Tip van de hypotheekrente vooruit betalen is helaas niet meer van toepassing bij de Rabobank. Ze bieden deze optie niet meer aan lees ik op meerdere plekken. Jammer dat ik deze tip nu pas voor het eerst lees, had me de afgelopen jaren wel wat voordeel kunnen opleveren.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Valorian schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:29:
[...]

Ik wist niet eens dat je de autoverzekering per maand kon betalen, die betaal ik eigenlijk al sinds mijn eerste auto per jaar.

MRB moet ik maar eens een machtiging voor opsturen, nu vergeet ik die stomme acceptgiro's nog wel eens wat vorige maand leidde tot 158 euro boete :( 8)7 .. Mijn eigen stommiteit (1x te laat betalen is gratis, 2e keer in hetzelfde jaar te laat betalen levert je een boete op van 158 euro) maar blijft toch een absurd hoog bedrag...
Hoe vergeet je acceptgiro's? :+ Je krijgt em binnen en je geeft hem in je internetbankieromgeving in om op datum xx te betalen? Alle post die je binnen krijgt idem dag afhandelen: nooit iets laten liggen. Maar 158 euro boete is van de zotte, heeft niks meer met normale boetebedragen te maken :X

Blijf het jammer vinden dat ik netjes spaar maar er zo kansloos weinig groei in zie door die lage rente. Maar goed ik wil een veilige buffer hebben en snel geld verdienen kan alleen in het criminele circuit ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Mijn eigen stommiteit (1x te laat betalen is gratis, 2e keer in hetzelfde jaar te laat betalen levert je een boete op van 158 euro) maar blijft toch een absurd hoog bedrag...
Misschien kan je aanvechten dat je de uitleg over de boete niet snapte? In april kreeg ik nog een brief waar een correcte zin op stond, sindsdien hebben ze 1 woord ("keer") weggelaten waardoor de uitleg geen correct Nederlands meer is.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/5d9oit.jpg
Ze hebben daar dus serieus iemand in dienst die correcte bestaande teksten handmatig aanpast tot iets wat niet meer klopt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
RemcoDelft schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:04:
[...]

Misschien kan je aanvechten dat je de uitleg over de boete niet snapte? In april kreeg ik nog een brief waar een correcte zin op stond, sindsdien hebben ze 1 woord ("keer") weggelaten waardoor de uitleg geen correct Nederlands meer is.
[afbeelding]
Ze hebben daar dus serieus iemand in dienst die correcte bestaande teksten handmatig aanpast tot iets wat niet meer klopt :F
Met "tweede" of "volgende" wordt gerefereerd aan aanslag. Dus "tweede of volgende aanslag". Lijkt mij correct Nederlands, al ben ik geen taalkundige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:25
Volgens mij moet de eerste 'niet' eigenlijk 'keer' zijn, anders klopt de zin niet. Slaat niet de aanslag, althans, ik kan er geen goede zin van maken door ergens 'aanslag' in te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Uhm... RemcoDelft geeft zelf al aan wat er fout is en hoe het eigenlijk hoort ;)

Verder blijft die uitleg volkomen duidelijk ondanks dat er een foutje ingeslopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Motorrijtuigenbelasting korting voor per jaar betalen is al ergens in 2012 afgeschaft volgens mij.

Per jaar betalen heeft dan ook geen enkel voordeel. Bij mij wordt die automatisch per kwartaal afgeschreven.

http://www.belastingdiens...w_motorrijtuigenbelasting
◾via een automatische incasso
Als u een machtigingsformulier invult, schrijven wij elke maand de motorrijtuigenbelasting automatisch van uw rekening af.
◾met een acceptgiro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 00:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Viper® schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:35:
Per jaar betalen heeft dan ook geen enkel voordeel.
Zeker wel. Elke €1000 die je voor 1 januari kunt uitgeven scheelt je €12 VRH. Het is niet veel, maar als ik mensen in dit topic zich druk zie maken om 0,1% meer of minder spaarrente, dan zijn dit soort trucs ook mooi meegenomen.

En als je dat met veel dingen doet (zorgverzekering of andere verzekeringen vooruit betalen, voor 1 januari extra aflossen, verwachte aankopen naar voren halen etc) dan scheelt het wel degelijk iets. Het is een hoger rendement dan op de gemiddelde spaarrekening.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:08
Kan per jaar, gaat echter per juni 2016 veranderen volgens de mevrouw aan de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Gizz schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:58:
[...]

Zeker wel. Elke €1000 die je voor 1 januari kunt uitgeven scheelt je €12 VRH. Het is niet veel, maar als ik mensen in dit topic zich druk zie maken om 0,1% meer of minder spaarrente, dan zijn dit soort trucs ook mooi meegenomen.

En als je dat met veel dingen doet (zorgverzekering of andere verzekeringen vooruit betalen, voor 1 januari extra aflossen, verwachte aankopen naar voren halen etc) dan scheelt het wel degelijk iets. Het is een hoger rendement dan op de gemiddelde spaarrekening.
Als je elk jaar vooruit betaald dan heeft het uiteindelijk niet heel veel voordeel natuurlijk, want het geld wat je dan op 1 januari 2016 niet op de rekening hebt staan (omdat je net vooruit betaald hebt) staat er op 1 januari 2017 wel op, etc. je schuift dus steeds een blokje door maar in praktijk heb je per jaar evenveel lasten en dus ook spaargeld. Enige uitzondering is als je verwacht in het jaar erop ineens veel kosten te gaan maken , zodat je aan het eind van dat jaar niet alsnog 'teveel' spaargeld hebt. Of als er dingen veranderen m.b.t. de vrije drempel, zoals of niet al te lange tijd het geval is.

Mijn voorkeur om per jaar te betalen zit niet zozeer in de besparing dmv voorkomen vrh maar vooral omdat ik het wel overzichtelijk vind. Elke euro extra voordeel is mooi meegenomen maar niet hoofdreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Gizz schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:58:
Het is allemaal niet veel lijkt het. Opletten waar je benzine tankt, rekeningen vooruit betalen, Je auto kopen in december ipv januari. van energie leverancier veranderen of de juiste zorgverzekering kiezen met het handigste eigen risico en gloeilampen vervangen door LED lampen. Maar het is 50 euro hier, 100 euro daar, 40 euro zus en 150 euro zo. Als je een zooitje van die dingen bij elkaar hebt zit je zo aan 1000 euro per jaar zonder dat het echt veel moeite kost. Dat doe je dan wel 40 jaar lang. Als we ruwweg rendement weg laten vallen tegen inflatie, dan heb je dus 1.5-2 jaar geld om van te leven. Het is immers netto geld. Dus je FO komt 1-2 jaar eerder in bereik. En dat is dan onafhankelijk van sparen, beleggen, langer of korter gaan werken. Je krijgt het bijna cadeau. Het kost je het eerste jaar misschien 20 uur uitzoekwerk, en ieder volgend jaar weet je hoe het moet en kost het steeds minder tijd.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 00:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Valorian schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:46:
[...]

Als je elk jaar vooruit betaald dan heeft het uiteindelijk niet heel veel voordeel natuurlijk, want het geld wat je dan op 1 januari 2016 niet op de rekening hebt staan (omdat je net vooruit betaald hebt) staat er op 1 januari 2017 wel op, etc. je schuift dus steeds een blokje door
Als je elk jaar 1000 euro uitgeeft eind december in plaats van het op 1 januari als vermogen te laten tellen, dan scheelt het €12,-. Dus juist dit consequent toepassen levert geld op.

Zoals ik jouw post lees denk je dat je één jaar voordeel hebt en dat in volgende jaren het voordeel wegvalt? Die gedachtegang snap ik niet en is natuurlijk onjuist (mocht je het echt zo bedoelen).

Even een rekenvoorbeeld van iemand die met €10.000 vermogen boven de VRH-grens elk jaar vooruit €1000 zorgverzekering betaalt versus het per maand betalen. In 2015 heeft deze persoon €10.000 vermogen, hij betaalt steeds in december vooruit en we kijken wat het vermogen is op 1 januari

Vooruitbetalen:
1-1-2016 €9.000
1-1-2017 €8.000
1-1-2018 €7.000
1-1-2019 €6.000
1-1-2020 €5.000

5 jaar VRH: €420

Per maandbetaler:

1-1-2016 €10.000
1-1-2017 €9.000
1-1-2018 €8.000
1-1-2019 €7.000
1-1-2020 €6.000

5 jaar VRH: €480

Hé €60 verschil, elk jaar €12 voordeel in het geval van vooruit betalen. Uiteraard :P
Als je elk jaar voor duizenden euro's vooruit kunt betalen (zorgverzekeringen voor alle gezinsleden, andere verzekeringen, aankopen iets versnellen) dan gaat het best aantikken door de jaren heen. Ik ben in mijn eentje en mij lukt het ook elk jaar om een paar duizend euro eerder uit te geven.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Gizz schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:55:
[...]

Als je elk jaar 1000 euro uitgeeft eind december in plaats van het op 1 januari als vermogen te laten tellen, dan scheelt het €12,-. Dus juist dit consequent toepassen levert geld op.

Zoals ik jouw post lees denk je dat je één jaar voordeel hebt en dat in volgende jaren het voordeel wegvalt? Die gedachtegang snap ik niet en is natuurlijk onjuist (mocht je het echt zo bedoelen).

Even een rekenvoorbeeld van iemand die met €10.000 vermogen boven de VRH-grens elk jaar vooruit €1000 borgverzekering betaald versus het per maand betalen. In 2015 heeft deze persoon €10.000 vermogen, hij betaalt steeds in december vooruit en we kijken wat het vermogen is op 1 januari

Vooruitbetalen:
1-1-2016 €9.000
1-1-2017 €8.000
1-1-2018 €7.000
1-1-2019 €6.000
1-1-2020 €5.000

5 jaar VRH: €420

Per maandbetaler:

1-1-2016 €10.000
1-1-2017 €9.000
1-1-2018 €8.000
1-1-2019 €7.000
1-1-2020 €6.000

5 jaar VRH: €480

Hé €60 verschil, elk jaar €12 voordeel in het geval van vooruit betalen. Uiteraard :P
Als je elk jaar voor duizenden euro's vooruit kunt betalen (zorgverzekeringen voor alle gezinsleden, andere verzekeringen, aankopen iets versnellen) dan gaat het best aantikken door de jaren heen. Ik ben in mijn eentje en mij lukt het ook elk jaar om een paar duizend euro eerder uit te geven.
Ah, excuses, je hebt helemaal gelijk. Ik had het even verkeerd voor ogen. Als je elk jaar vooruit betaald dan staat er uiteraard elk jaar op de peildatum gewoon minder op je rekening dan wanneer je datzelfde geld na 1 januari uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:47

Sandyman538

SandstorM [148839]

Valorian schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:05:
[...]

Ah, excuses, je hebt helemaal gelijk. Ik had het even verkeerd voor ogen. Als je elk jaar vooruit betaald dan staat er uiteraard elk jaar op de peildatum gewoon minder op je rekening dan wanneer je datzelfde geld na 1 januari uitgeeft.
Wat in deze berekening niet is meegenomen is dat je natuurlijk ook gewoon rente krijgt over je geld in dat jaar (als je maandelijks betaald), dus om sec 12 euro voordeel te zien klopt niet, dat zal minder zijn.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Vaak krijg je bij jaarbetaling nog extra korting. Afgelopen jaren kreeg ik 2% korting bij jaarbetaling. Met betalen per maand moet je dan 4% rente pakken...

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Met de huidige rente vang je voor elke €1000 per jaar ongeveer €8-10 rente. Dus als je geen korting krijgt op het vooruit betalen, bespaar je ongeveer €4-6 per jaar ipv €12. Dit is berekend voor als je geen VRH hoeft te betalen. Dus als je dat wel moet kan je beter vooruit betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Voor die korting moet je het vaak doen. Je geld kost je 12 euro per jaar, maar levert je ook zo'n 12 euro rente op per jaar als je je best doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

MY gaat vlak voor het einde van het jaar nog een verlaginkje er doorheen gooien :/
Dalende marktrentes in Europa hebben invloed op de spaarrente. Hierdoor is MoneYou genoodzaakt om de spaarrente te verlagen. De rente voor de variabele spaarproducten wordt per 29 december 2015 verlaagd:
MoneYou Sparen - Vrij opneembaar 0,90%* variabele rente (was 1,10%)
MoneYou Sparen - Kwartaal Spaarrekening 0,90%* variabele rente (was 1,10%)
Bonusrente van 0,20% bovenop 0,70% basisrente

De rente voor de deposito spaarproducten wordt per 30 december 2015 verlaagd:

MoneYou Sparen - 6 maanden Vast 1,10%** vaste rente (was 1,20%) (0,50% basisrente)
MoneYou Sparen - 1 jaar Vast 1,15%*** vaste rente (was 1,25%) (0,50% basisrente)
MoneYou Sparen - 2 jaar Vast 0,70%*** vaste rente (was 0,80%) (0,20% basisrente)
Heb vandeweek nog de jaarpremie voor de zorgverzekering eraf gehaald, die per jaar betalen levert meer op dan rente vangen :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Kreeg 'em ook net binnen. Ik zie dat Argenta nu op 1.2% staat, dat is toch wel aardig wat hoger. Ik ga denk ik maar overstappen want 0.3% verschil vind ik wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
En reken maar dat dit nog sneller gaat zakken in 2016, want Klaas Knot roep(toetert) dat we in Nederland in verhouding "te veel" spaarrente krijgen, want 1% rente en 1% inflatie, is eigenlijk 0% winst. Ik snap z'n punt, maar moet wel zeggen dat ik 't een hoop "blabla" vindt. We stallen ons geld bij een bank, dan mag je denk ik, ook verwachten dat je daar een beetje rente op ontvangt. Want een bank kan ook winst maken met jouw geld, dus daar mag iets tegenover staan.

Want je kunt er donder op zeggen dat een hoop mensen hun geld van de spaarrekening halen, als die spaarrekening niets meer oplevert. Ik heb in dat geval liever een káns op winst met beleggen, dan een zekerheid op betalen voor het stallen op een spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

koksie schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:55:
Kreeg 'em ook net binnen. Ik zie dat Argenta nu op 1.2% staat, dat is toch wel aardig wat hoger. Ik ga denk ik maar overstappen want 0.3% verschil vind ik wel erg veel.
Knab doet 1,25%, is dat niks? Zit je ook nog bij een Nederlande bank ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
de banken dus nu nog 1.2 of hoger geven zullen bijna gegarandeerd binnen nu en korte tijd ook naar rond de 1% gaan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 00:34
[...]

Deze heb ik dit jaar ook gehad: Boete Wegenbelasting Niet Betalen Is € 158,00. :(

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
M a r c o schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:05:
de banken dus nu nog 1.2 of hoger geven zullen bijna gegarandeerd binnen nu en korte tijd ook naar rond de 1% gaan zakken.
Kans is groot idd maar valt me op dat Moneyou altijd iets lager zit dan de koplopers (altijd 0.1% lijkt het wel) en altijd als een van de eersten de rente omlaag gooit. Ben er nu wel een beetje klaar mee inmiddels.

@MensionXL: Bij Knab moet je verplicht een betaalpakket afnemen voor je een spaarrekening kunt openen. Bij Argenta en anderen hoeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
De rest zal idd binnenkort wel volgen met een renteverlaging. Als er één gaat, gaat iedereen mee.

Ik kan mijn autoverzekering niet per jaar betalen helaas (Ditzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Depositos van 6 en 12 mmd is nog 1.2 en 1.25%. Gauw afsluiten dan :). Zal in die periode echt niet weer daarboven stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Notehoutelade schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:34:
Depositos van 6 en 12 mmd is nog 1.2 en 1.25%. Gauw afsluiten dan :). Zal in die periode echt niet weer daarboven stijgen.
M a r c o schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:05:
Deze beide reactie dus.
De banken volgen elkaar vaak in korte tijd op met de rente. Vastzetten voor een jaartje is nu een interessante optie om meer rente te krijgen. Alleen als je veel geld opzij kunt zetten, dan heeft dat zin, want je wilt niet je hele kapitaal vast zetten. Je weet immers niet wat er kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Klopt. Alle kapitaal vastzetten lijkt me ook niet verstandig. Bij moneyou kun je tussentijds wel je deposito stoppen maar dan zakt de rente naar 0.6%. Op zich wel een fijn idee dat het kan denk ik.
Misschien een idee om meerdere kleine depositos te openen. Als je onverwacht meer geld nodig hebt dan direct vrij opneembaar kun je 1 kleinere deposito stoppen, dan blijft de rest netjes doorlopen.
Pagina: 1 ... 11 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling