Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.200 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:30
sanook schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:58:
[...]

Hoeveel rente krijg je dan bij die energiemaatschappij?
0% lijkt me, een te hoog voorschot betalen en dat terugkrijgen op de jaarafrekening is geen sparen.
Eerder een risico voor als je energieleverancier omvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
[...]

Het is daar 0%. Ik deed dit al jaren zodat ik niet bij het geld kon zeg maar. Afgelopen jaar was het de hoogste inzet daar bij de energiemaatschappij. Ik heb door jullie reacties te gaan lezen en daar ook overna gedacht, dat ik heb beseft dat het beter is dat ik zelf kan gaan sparen. Ze krijgen die rente nu over mijn geld en bij een faillissement ben ik alles kwijt.

Mijn geld is nu gedekt bij ABN AMRO tot 100.000 euro. Het is wennen straks even wennen dat ik niet meer extra inleg bij de energiemaatschappij. Ik deed dit jaren sinds 2011 toen ik op mijn zelf ging wonen.

Ik heb wel altijd zelf nog gespaard naast extra voorschot bij de energiemaatschappij.

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 31-07-2023 12:07 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:28
[...]

Die vraag is offtopic aangezien het geen sparen is? :p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:09

sanook

_/-\o_

Van der Berg schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:05:
[...]

Het is daar 0%. Ik deed dit al jaren zodat ik niet bij het geld kon zeg maar. Afgelopen jaar was het de hoogste inzet daar bij de energiemaatschappij. Ik heb door jullie reacties te gaan lezen en daar ook overna gedacht, dat ik heb beseft dat het beter is dat ik zelf kan gaan sparen. Ze krijgen die rente nu over mijn geld en bij een faillissement ben ik alles kwijt.

Mijn geld is nu gedekt bij ABN AMRO tot 100.000 euro. Het is wennen straks dat ik het niet meer extra inleg bij de energiemaatschappij. Ik deed dit jaren sinds 2011 toen ik op mijn zelf ging wonen.
Het is inderdaad veel beter om dat geld op je ABN Amro rekening te zetten, maar de 1% die je daar krijgt is niet veel. Er zijn genoeg andere banken die meer rente geven. Als je het te eng of ingewikkeld vindt om een rekening bij een andere (niet zo bekende) bank te openen dan zou ik alles gewoon zo laten zoals het nu is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-09 15:43
Van der Berg schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:05:
[...]

Mijn geld is nu gedekt bij ABN AMRO tot 100.000 euro. Het is wennen straks even wennen dat ik niet meer extra inleg bij de energiemaatschappij. Ik deed dit jaren sinds 2011 toen ik op mijn zelf ging wonen.

Ik heb wel altijd zelf nog gespaard naast extra voorschot bij de energiemaatschappij.
Hele rare redenatie. Het is ook geen inleggen, het is gewoon teveel betalen waardoor je het overschot weer terugkrijgt. Dit in combinatie met alleen maar voordelen voor de energiemaatschappij (zij beschikken over liquide middelen) en risico's voor jou (faillissement) .

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Daar "teveel betalen aan de energie-maatschappij" idd geen sparen is, en het nogal storend voor de discussie over sparen is, het verzoek dat voortaan niet meer in dit topic te bespreken.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
jack2 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:29:
[...]

Voor mij wel. Wat een mafklapper, die Niknam. Ik had toevallig net een Easy Savings account aangemaakt om te proberen. Ik wist dat er van alles speelde, maar het groene imago gaf me net het zetje. Maar ik merkte al snel dat dat weinig voorstelde. Plus dat je spaargeld over te boeken is naar een willekeurige IBAN. Dat wordt door Bunq gezien als een feature maar ik krijg daar koude rillingen van. Bij betaalrekeningen van de grote banken zoals Rabo en Openbank kan dat ook maar die hebben dan nog een extra controle via een SMS, Rabo Scanner of transactiecode op papier.

Dus rekening weer opgezegd.
idem. Ali Niknam doet blijkbaar graag Elon Musk na. Bunq Easy Savings is mij veel te easy met veiligheid. Brrrr, spaargeld is beschermd met een korte pincode en je geld kan zo naar iedere IBAN worden overgeboekt, geen vaste tegenrekening, waardeloze aanmelding. De app is verschrikkelijk onoverzichtelijk, typisch vorm over functie.

Wat je leest aan commentaar van Bunq bij de kritische reviews in de App store is ook niet best.
Je link maakt het duidelijk: Ali weet alles beter. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:39
RobertMe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:39:
[...]

Waarbij je zelf hopelijk een alert hebt als een groter bedrag wordt bijgeschreven. En daarnaast kunnen ze een echt groot bedrag (4k+ meen ik dus) helemaal niet zomaar afschrijven.

En die aanvaller moet dan natuurlijk al toegang tot beide banken hebben. Waarbij bv Rabo nog steeds voor grote / onbekende overboekingen de Scanner vereist. Dus al steelt iemand mijn telefoon en heeft die toegang tot zowel een spaarbank en Rabo. Dan nog heeft die ook mijn bankpas + pincode nodig om het bij Rabo weg te boeken.
Ja oke, maar een ene Bunq heeft natuurlijk ook wel maatregelen genomen om fraude te voorkomen.
Kans is toch zeer aanwezig dat als er vanaf je spaarrekening bij Bunq een hoog bedrag wordt overmaakt naar een totaal onbekende, dat deze wordt tegengehouden.

Als gebruiker moet je er gewoon voor zorgen dat je je inloggegevens geheim houdt en geen codes verstrekt aan wildvreemden.
Als je niet aan deze richtlijnen voldoet, of nog erger; je laat onbevoegden (onbewust) toe tot jouw apparaten, dan is zo'n vaste tegenrekening ook zo goed als zinloos.
Dat is waar ik naar suggereerde.

Daarnaast zijn er nog wel wat meer manieren om aan jouw zuurverdiende spaarcenten te komen, zoals het vervalsen van een verklaring van erfrecht.
In vrijwel alle gevallen is het dan ook niet de authenticatie zelf die de zwakste schakel is, maar juist de eindgebruiker die zijn gegevens laat rondslingeren, dáár ligt het probleem én de oplossing.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
W1ck1e schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:41:
[...]
Dus niet, alleen als ze van de tegenrekening de aanlog gegevens en spullen hebben.

En daarnaast wat @RobertMe nog schrijft.
Die kunnen ze dan ook hebben, zie bovenstaande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:25:
[...]

Ja oke, maar een ene Bunq heeft natuurlijk ook wel maatregelen genomen om fraude te voorkomen.
Kans is toch zeer aanwezig dat als er vanaf je spaarrekening bij Bunq een hoog bedrag wordt overmaakt naar een totaal onbekende, dat deze wordt tegengehouden.
Ja dat is dus helemaal waardeloos dat een hoog bedrag wordt tegengehouden. Omdat ze geen goede veiligheidsmaatregelen hebben, kun je dus helemaal niet meer bij grote bedragen. En ze hebben geen telefoonnummer. Ik heb het al eerder gezegd...Bunq is leuk voor kinderen die denken dat ze goed bezig zijn voor het klimaat, etc. Maar voor serieuze bedragen richting de 100.000 Euro ga je geheid problemen krijgen als je bij je geld wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<knip> Zie modbreak.

[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 31-07-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

<knip> Zie modbreak. Als je zelf al neerzet "met het risico op off-topic", dan weet je dat je niet op "send" moet klikken.

[ Voor 62% gewijzigd door Ardana op 31-07-2023 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:50
JohanNL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:28:
[...]
Die kunnen ze dan ook hebben, zie bovenstaande.
En als ze die niet hebben (wat dus ook kan), dan kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-09 15:43
Obeja schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:43:
[...]

Ja dat is dus helemaal waardeloos dat een hoog bedrag wordt tegengehouden. Omdat ze geen goede veiligheidsmaatregelen hebben, kun je dus helemaal niet meer bij grote bedragen. En ze hebben geen telefoonnummer. Ik heb het al eerder gezegd...Bunq is leuk voor kinderen die denken dat ze goed bezig zijn voor het klimaat, etc. Maar voor serieuze bedragen richting de 100.000 Euro ga je geheid problemen krijgen als je bij je geld wil.
*knip*, als je vindt dat iets niet klopt mag je dat onderbouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door NMH op 31-07-2023 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obeja
  • Niet online
*knip*, wil je de volgende keer een TR maken?

[ Voor 22% gewijzigd door NMH op 31-07-2023 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
ColeJ schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:02:
[...]

Ach, Google eens op de werkomstandigheden van stagiairs in de investment banking takken. Iedereen heeft vrije keuze om daar te gaan werken, ze zullen vast ook een hoge paycheck krijgen.
Een junior investment banker bij een serieuze partij heeft een startsalaris waar je U tegen zegt, ik betwijfel dat ze bij bunq een fatsoenlijk salaris aan de starters geven (ik zie op Glassdoor ca. 43k voor Data Scientist of Product Owner, dan heb je het over medior/senior functies).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Wat betreft Bunq, het wordt door sommigen hier gebracht alsof iemand met een ''korte pincode'' meteen zomaar al je geld kan stelen. Dit is natuurlijk niet het geval, naast de 6-cijferige code kom je ook alleen maar met geautoriseerde apparaten je account in. Dit autoriseren gaat door middel van een video waarbij zowel je gezicht als stem wordt gecontroleerd voordat je toegang krijgt tot het account. Als de angst dan is dat je (geautoriseerde) telefoon wordt gestolen? Dan moet de dief eerst door de beveiliging van je telefoon komen én dan nog de pincode van Bunq zien te achterhalen. Als je deze codes zelf niet deelt met derden dan zie ik een willekeurige telefoondief dit niet snel doen.

Ik acht de kans vrij klein dat een willekeurige persoon hier dus zomaar binnen komt en als we dan al gaan beginnen over situaties waar je met een wapen wordt bedreigd dan komen ze linksom of rechtsom toch wel aan je geld, dan maakt een vaste tegenrekening ook niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 20:58

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Van der Berg schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:56:
Ik waardeer alle jullie reacties en ik wil jullie allen bedanken voor het mee denken.
Tof.
Ik wil dan vanaf september €1.000 per maand gaan sparen
Dit is dan wel slim van je, dat is 12.000€ / jaar, plus je hebt al spaargeld, dat betekent dat je in 1 1/2 jaar toch wel aan de 20 k zit _/-\o_
(alleen heel jammer dat je 12 ! jaar voor 0 % hebt gespaard)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Gezellig hier, maar denk dat de meeste foutjes kunnen ontstaan bij het ontbreken van een vaste tegenrekening is dat je ZELF per ongeluk je spaargeld naar een random stranger kan sturen.

Voorbeeld hier kwam al voorbij van een Tweaker die de foute rekening knipte plakte bij het aanmelden van een spaarrekening. Dat ging goed omdat de betreffende bank de betaalrekening niet herkende waar de test overmaking vanaf werd gestuurd.

Bij Bunq is het theoretisch mogelijk dit ook te doen. Dus als je niet oplet staat het geld bij je autodealer of welke andere partij die nog in je copy/paste hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

ColeJ schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:02:
[...]

Waarom is dat zo eng dan?
Zie antwoord van @W1ck1e .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Barrycade schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:23:
Gezellig hier, maar denk dat de meeste foutjes kunnen ontstaan bij het ontbreken van een vaste tegenrekening is dat je ZELF per ongeluk je spaargeld naar een random stranger kan sturen.

Voorbeeld hier kwam al voorbij van een Tweaker die de foute rekening knipte plakte bij het aanmelden van een spaarrekening. Dat ging goed omdat de betreffende bank de betaalrekening niet herkende waar de test overmaking vanaf werd gestuurd.

Bij Bunq is het theoretisch mogelijk dit ook te doen. Dus als je niet oplet staat het geld bij je autodealer of welke andere partij die nog in je copy/paste hangt.
Dat kan toch ook gebeuren als je vanaf je betaalrekening iets overboekt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

sanook schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:25:
[...]

Dat kan toch ook gebeuren als je vanaf je betaalrekening iets overboekt?
Zeker, maar daar zit naam check op, die doet het alleen bij NL rekeningen is mijn ervaring (geen idee of bunq dat ook doet) en ik schuif qua spaargeld met grotere bedragen dan de sporadische overboeking naar andere ontvangers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redblader
  • Laatst online: 15-09 07:18
Barrycade schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:23:

Maar dan ben je toch wel heel erg aan het slapen? Je krijgt als het goed is gewoon een melding wanneer de IBAN en de naam van de ontvangen niet matchen, ook bij Bunq:

Nederlandse Banken die IBAN-Naam Check bieden:
Rabobank - ABN AMRO - ASN Bank - RegioBank - SNS Bank - ASN Bank - ING - Knab - Bunq
Barrycade schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:27:
[...]

Zeker, maar daar zit naam check op, die doet het alleen bij NL rekeningen is mijn ervaring (geen idee of bunq dat ook doet) en ik schuif qua spaargeld met grotere bedragen dan de sporadische overboeking naar andere ontvangers.
Het lijkt mij logisch dat de naam check wordt uitgevoerd bij elke rekening die naar willekeurige rekeningen kan overmaken, mocht het zo zijn dat dit niet zo is bij Bunq dan zou dit wel een gemis zijn maar daar ga ik eigenlijk niet van uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Redblader op 31-07-2023 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Redblader schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Maar dan ben je toch wel heel erg aan het slapen? Je krijgt als het goed is gewoon een melding wanneer de IBAN en de naam van de ontvangen niet matchen, ook bij Bunq:

Nederlandse Banken die IBAN-Naam Check bieden:
Rabobank - ABN AMRO - ASN Bank - RegioBank - SNS Bank - ASN Bank - ING - Knab - Bunq
Dit inderdaad, en je mag toch wel wat accuratesse verwachten van iemand als je een groot bedrag overboekt. check check dubbelcheck!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B
  • Laatst online: 19-09 20:58

JAN-B

525 Wp op mijn dak

[b]RoCoStr schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:26:
Hmmmm
Dan is de informatievoorziening van de betrokken instanties wel misleidend aangezien ze aangeven dat de rente uitgekeerd wordt na afloop van het termijn. Er staat niet dat bij een half jaarlijks termijn de rente naar rato van een jaar wordt uitgekeerd.
*knip*, reageer vriendelijk of reageer niet.

[ Voor 15% gewijzigd door NMH op 31-07-2023 21:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 12:22
Pistachenootje schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:36:
Voor degenen die een rekening bij Raisin willen openen: denk er aan dat de referral actie nog steeds loopt. 50 euro voor beiden...

En denk eraan: Referral vragen of aanbieden mag niet hier.
Is er een plek op het forum waar dit wel mag, of gewoon uberhaupt niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-09 23:55
Johan Bogle schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:43:
[...]
Is er een plek op het forum waar dit wel mag, of gewoon uberhaupt niet?
Goede vraag. Volgens mij is er geen draadje voor maar mij lijkt me wel een goede toevoeging voor het forum.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Referrals zijn niet toegestaan op het forum. Zie onder andere Let op! Wijziging in referral-beleid per 31 maart 2018

Dan graag weer on-topic.

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:09

NMH

Moderator General Chat
Modbreak:We houden het hier op GoT respectvol naar elkaar. Een aantal reacties die daar niet aan voldeden zijn in de prullenbak beland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
[...]

Kan bij elke bank gebeuren, zoals die '€4000-4uur-wachten-regel' die de grootbanken laatst hebben ingevoerd ook.
Punt is namelijk dat in geval van bijvoorbeeld phishing de bank in de meeste gevallen de schade gaat vergoeden, die maatregelen zijn dus niet enkel voor de klant, maar ook voor de bank zelf.
Zelfs buitenlandse banken zoals Openbank doen hieraan, zoals dat je ze soms moet bellen om grotere bedragen over te boeken.

Maar Bunq voor het klimaat? Die is nieuw voor mij.
Ik dacht dat die vooral interessant was voor de hoge spaarrente i.c.m. Nederlands DGS.
Als een Nederlands DGS en/of eventuele buitenlandse erfbelasting geen belemmering vormt, dan zou ik niet weten wat je daar moet als spaarder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Als je bij ING een bedrag >50k over wilt maken moet je zelfs langs een kantoor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:50
sanook schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:05:
Als je bij ING een bedrag >50k over wilt maken moet je zelfs langs een kantoor....
En op de site van ing kan ik geen kantoor vinden. Dan maar verdelen over meerdere dagen. Alleen lastig als je iets in een keer moet betalen/overmaken. Abnamro heeft blijkbaar niet zo'n limiet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:18
Advanzia verhoogt voor nieuwe klanten naar 3,66%. Ben je al nieuwe klant? Dan blijft het 3,4%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Frankenstein schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:50:
Advanzia verhoogt voor nieuwe klanten naar 3,66%. Ben je al nieuwe klant? Dan blijft het 3,4%.
Ik zit nog op 3,25 bij Advanzia dus denk dat ik nu maar naar Consors ga en daarna (mogelijk) terug naar Advanzia. Misschien nog even een paar dagen wachten of Consors nog omhoog gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door sanook op 31-07-2023 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:47:
[...]
En op de site van ing kan ik geen kantoor vinden. Dan maar verdelen over meerdere dagen. Alleen lastig als je iets in een keer moet betalen/overmaken. Abnamro heeft blijkbaar niet zo'n limiet.
En toevallig was er bij mij dan net een adviseur aanwezig die graag wil weten wat je allemaal met je centjes doet en of ie geen advies kan geven. Thanks, but no thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Laatst online: 11:09
De website is idd net bijgewerkt - nieuwe actie-rente loopt tot 31 augustus.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:38
sanook schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:05:
Je kunt 50k overmaken via internet en daarna nog 50k via de app. Alles op 1 dag. Omgekeerd gaat niet. Als je eenmaal 50k hebt overgemaakt via de app kan je niet nog eens 50k overmaken via internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
sanook schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:52:
[...]

Ik zit nog op 3,25 bij Advanzia dus denk dat ik nu maar naar Consors ga en daarna (mogelijk) terug naar Advanzia. Misschien nog even een paar dagen wachten of Consors nog omhoog gaat.
Ik krijg tm 31 oktober 3,40%; uiterlijk begin oktober Consorsbank aanvragen, de doorlooptijd bij aanvraag is bij hen wat langer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
1 account bij Advanzia, is al ruim 1 maand inactief... niet opgezegd.. zit met spanning te wachten op een aanbieding op dat account voor 3,66%..

Die heeft (zou moeten hebben) nog een 3% actie, die per vandaag zou aflopen.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:14
Juan schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:37:
1 account bij Advanzia, is al ruim 1 maand inactief... niet opgezegd.. zit met spanning te wachten op een aanbieding op dat account voor 3,66%..

Die heeft (zou moeten hebben) nog een 3% actie, die per vandaag zou aflopen.
Je had em beter kunnen opzeggen en een nieuwe openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
In het verleden, heb ik diverse acties gehad op dat account (en die is van 2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas al klant. Maar deze bank is geweldig goed bezig _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obeja
  • Niet online
Vorige week is mijn account geopend bij Advanzia toen de rente nog op 3,4% stond. Nu las ik hier op het forum dat je de rente krijgt die op het moment geldig is wanneer de eerste storting van 5000 gedaan is.

Ik heb dus nog niets gestort en als ik dus nu een inleg doe van minimaal 5000 euro, dat ik dan de rente van 3,66 ontvang?

Ik kan dit nergens lezen op de website, maar wellicht dat iemand dit kan bevestigen of ontkrachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feralz
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-04 02:00
Obeja schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:36:
[...]

Vorige week is mijn account geopend bij Advanzia toen de rente nog op 3,4% stond. Nu las ik hier op het forum dat je de rente krijgt die op het moment geldig is wanneer de eerste storting van 5000 gedaan is.

Ik heb dus nog niets gestort en als ik dus nu een inleg doe van minimaal 5000 euro, dat ik dan de rente van 3,66 ontvang?

Ik kan dit nergens lezen op de website, maar wellicht dat iemand dit kan bevestigen of ontkrachten?
Ik wou net deze vraag ook stellen. :) Ben benieuwd naar het antwoord. Zat vooral tot de 1e van de maand te wachten vanwege de extra periode actierente, maar dit zou een leuke bijkomstigheid zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Obeja schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:36:
[...]

Yes, dan krijg je idd de 3,66% ipv de 3,4%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-01 10:23
*knip*, maak de volgende keer een TR in plaats van zo te reageren.

[ Voor 52% gewijzigd door NMH op 31-07-2023 21:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijs82
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 13:37
3% voor mij (begin april de rekening geopend).... ;)
Iemand al eens contact gehad met de klantenservice om na te vagen of er een tussentijdse verhoging inzit?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hansi55
  • Laatst online: 19-09 22:21
Ik heb het 2x geprobeerd via email: 3,25% ==> 3,40% maar nul op het rekest gekregen..
Het bleef 3,25%. Alleen nieuwe klanten kregen 3,4%.
Nu heb ik net een nieuwe rekening op naam van mijn vrouw geopend voor 3,66%. Dan maar zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Thijs82 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:17:
[...]

Iemand al eens contact gehad met de klantenservice om na te vagen of er een tussentijdse verhoging inzit?
Ja ik heb gebeld, nee was het antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Thijs82 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:17:
[...]

Hier 3,25 en de vraag om verhoging naar 3,4 werd resoluut afgewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obeja
  • Niet online
sanook schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:46:
[...]

Hier 3,25 en de vraag om verhoging naar 3,4 werd resoluut afgewezen.
Kun je zien in de web-omgeving hoe hoog jouw actuele rente is? Of moet je dit narekenen als de eerste rentebetaling een feit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Nee, helaas geen renteopbouw of percentage te zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Obeja schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:03:
[...]

Kun je zien in de web-omgeving hoe hoog jouw actuele rente is? Of moet je dit narekenen als de eerste rentebetaling een feit is.
In mijn juli overzcht stond 3,25%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansi55
Het actuele rente % staat op het maandelijkse rekeningoverzicht. Dat komt waarschijnlijk rond 4 augustus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
rechtsherstel schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:59:
[...]
Je kunt 50k overmaken via internet en daarna nog 50k via de app. Alles op 1 dag. Omgekeerd gaat niet. Als je eenmaal 50k hebt overgemaakt via de app kan je niet nog eens 50k overmaken via internet.
Zo'n limiet van 50k geld per dag dat je in kan plannen. Wat je dus ook kan doen als je bv 150k moet overmaken op 3 augustus. Is op 1 augustus 50k inplannen voor 3 augustus, op 2 augustus 50k inplannen voor 3 augustus en nog een x op 3 augustus een betaling doen van 50k.

Dat eerst via internet en dan via de app kende ik nog niet, maar dat is wel bijzonder dat dat als 2 verschillende limieten geldig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Elk nadeel heeft zijn voordeel. Inmiddels al een week geleden dat ik een inschrijving heb gedaan, nog niks gehoord, maar wel al hogere rente zo te lezen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
En Advanzia weer offline error 500. Iemand die er wel in kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De mein.advanziakonto.com site is online, maar na poging tot inloggen verschijnt bij mij ook een foutmelding: 500 Es ist ein interner Serverfehler aufgetreten.

Dat is een HTTP 500 internal server error op de webserver die voor authenticatie of rekeningdata zorgt. De oorzaak kan van alles zijn, maar ik vermoed dat er soms wat misgaat met batches op hun server waardoor er afhankelijkheid is van iets dat nog niet aanwezig is. De server stopt er dan mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wibblemoo
Het is weer de eerste van de maand: F5’en maar weer ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 21:08
Iemand een idee hoe je de 10 jaars deposito bij CKV opent? Bij spaarrente.nl staat ie wel in het overzicht maar als ik via raisin kijk niet🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
feddesman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:57:
Iemand een idee hoe je de 10 jaars deposito bij CKV opent? Bij spaarrente.nl staat ie wel in het overzicht maar als ik via raisin kijk niet🙄
Via de desktop staat ie er en kan ik hem openen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Gebruik je de app? De 10 jaars deposito’s zijn daar niet zichtbaar bij het 5-10 jaar filter. Met het ‘toon alle’ filter zou je hem wel moeten zien. En op de website werkt het 10 jaar filter ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

feddesman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:57:
Hier staat ie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bd1T9PTsO38PikquNqjWWlB753E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dL0SNtKD3YFDuySkmTaz5ekQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 12:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Zo mogen bij Raisin de koptekst weleens aanpassen want deze klopt niet meer sinds Renault Bank hun 5-jaar deposito heeft verlaagd naar 4,00% p.j. :+

Tijd voor koffie denk ik :P

[ Voor 53% gewijzigd door MisteRMeesteR op 01-08-2023 09:22 ]

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Banca Progretto biedt nog steeds 4,3% nominaal :) (4,18% effectief)

Eigenlijk is effectieve rente de rente waar ze mee moeten adverteren, doen ze helaas niet. De beste effectieve rente op dit moment is 4,25% bij Rietmu voor 1 jaar.

De 4,3% van Renault was beter, want dat is wel een effectieve rente.

[ Voor 93% gewijzigd door Zr40 op 01-08-2023 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Ik heb een account aangemaakt bij Advanzia en dat is allemaal verwerkt. Ik probeer nu ook een account aan te maken op meinkonto. Dat gaat ook goed tot de stap dat ik een mail moet ontvangen en die moet bevestigen. Dat mailtje ontvang ik maar niet. Komt het omdat ik een + in mijn mailadres heb? Of moet ik eerst geld storten voordat ik een meinkonto account volledig kan aanmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Advanzia leeft weer, maar nog geen rente gemuteerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feddesman
Zr40 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:01:
Gebruik je de app? De 10 jaars deposito’s zijn daar niet zichtbaar bij het 5-10 jaar filter. Met het ‘toon alle’ filter zou je hem wel moeten zien. En op de website werkt het 10 jaar filter ook.
Wat ik dan wel weer raar vindt wat ze aan rendement aan geven bij inleg van 40.000.Aardig verschil als ik het zelf bereken via berekenhet (+16.424)
En weinig verschil als je het vergelijkt met centraal beheer 3%.

Geen rente op rente ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpY9l9K93n1Xdr4E4Jv-FzRsy5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QCDPK1zTyhtZKdkKzwSZ3Qge.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIdNKSFKu85cIGLN12Acl8OLjso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCR1N9ZpNcc6d0J8CRXaNN1N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TbYrckcB9gUC2WssP9j7_1CWVA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rjnKhkl57OdmZ4xJFRRHV86g.jpg?f=user_large

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Pistachenootje
Raisin stelt op haar website dat het Zweedse DGS terugbetaalt in Zweedse kroon (SEK). Ik vond dat best opmerkelijk. Op de website van het Zweedse DGS kon ik die bewering niet terugvinden. Ik heb daarom via mail de vraag gesteld aan het Zweedse DGS. Hier het antwoord:
If you have deposited money in a Swedish bank conducting cross border operations (i.e. there is no Dutch branch) such as for example through the Raisin platform you will receive compensation paid to your “Raisin Account”. As per 1 July 2023 we require that Swedish banks that take deposits in other countries through cross border services provide us with information on the depositors “reference accounts” so that we instead can make payments directly to these accounts. In the case of Raisin, all depositors have a “Raisin account” which the Swedish banks provide to us in the event of a failure and we will pay compensation directly to the Raisin account. The payment will be made in the currency of your Raisin account, in your case presumably Euros.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

feddesman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:41:
[...]

Wat ik dan wel weer raar vindt wat ze aan rendement aan geven bij inleg van 40.000.Aardig verschil als ik het zelf bereken via berekenhet (+16.424)
En weinig verschil als je het vergelijkt met centraal beheer 3%.

Geen rente op rente ?
Volgens de productinformatie is er wel sprake van rente-op-rente. Ik vermoed dat de app dit niet meeneemt in de berekening. Eindkapitaal € 56424 is correct.

Het eindkapitaal bij Centraal Beheer is ook correct.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:28
Pistachenootje schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:46:
Raisin stelt op haar website dat het Zweedse DGS terugbetaalt in Zweedse kroon (SEK). Ik vond dat best opmerkelijk. Op de website van het Zweedse DGS kon ik die bewering niet terugvinden. Ik heb daarom via mail de vraag gesteld aan het Zweedse DGS. Hier het antwoord:

[...]
Kijk, dat is interessant. Dat leest zelfs alsof we als klant helemaal niks hoeven te doen en Raisin en de DGS instantie onderling alles regelen en zonder "tussenkomst" van onszelf ineens het bedrag op de Raisin rekening staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
Zr40 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:48:
[...]

Volgens de productinformatie is er wel sprake van rente-op-rente. Ik vermoed dat de app dit niet meeneemt in de berekening. Eindkapitaal € 56424 is correct.

Het eindkapitaal bij Centraal Beheer is ook correct.
Ja dat zal het wel zijn,zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om het wel correct weer te geven zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
feddesman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:55:
[...]

Ja dat zal het wel zijn,zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om het wel correct weer te geven zou je zeggen.
Wordt er bij de andere CKV looptijden wel correct gerekend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feddesman
Pistachenootje schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:03:
[...]

Wordt er bij de andere CKV looptijden wel correct gerekend?
Nee ook niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Juan schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:32:
Misschien eerst even afwachten tot je je statement krijgt. Vorige maand zat je je ook al druk te maken omdat je ongeduldig was :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Misschien geen gek idee om Raisin even te bellen voordat je een deposito afsluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
Pistachenootje schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:54:
[...]

Misschien geen gek idee om Raisin even te bellen voordat je een deposito afsluit.
Als ik terug ben van vakantie ga ik dat zeker eerst doen.

Voorkeur heeft ook CB omdat dat het makkelijkst is.Maar 3000 euro in rendement is wel de moeite waard.
CKV moet je nog afwachten of de Nederlandse overheid in de 10 jaar niks gaat wijzigen in wetgeving en of bronbelasting met buitenlandse banken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gadgetfun
  • Laatst online: 25-04 10:12
Ik zie dat Advanzia 3,66% bied op hun spaarrekening tot 31 augustus, daarna 1,61%. Lijkt mij toch niet interessant? Dan kan ik beter blijven bij mijn 3,25% komende 4 maanden toch?
Ik wilde net mijn rekening opzeggen en nieuwe openen, maar toch mijn besluit herzien

Sorry, ik las niet goed. Actie voor rente duurt 6 maanden, actieperiode tot 31-8

[ Voor 13% gewijzigd door gadgetfun op 01-08-2023 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
sanook schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:16:
[...]

Misschien eerst even afwachten tot je je statement krijgt. Vorige maand zat je je ook al druk te maken omdat je ongeduldig was :)
Dat statement duurt veel te lang. Omdat vorige maand op de 30e al gemuteerd was, heb ik nog voor het statement dit kunnen laten corrigeren (was toen 3% gerekend ipv 3,4%). Ik heb vorig jaar al eens gehad dat ze zeiden, we corrigeren het met volgende statement, en toen was het nog niet goed. Toen heb ik gezegd dat ik niet nog een maand wilde wachten, en dat ze het maar gelijk corrigeren (hebben ze gedaan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansi55
Het juni statement kwam op 4 juli. Ik denk dat Advanzia in dit soort zaken nog een beetje "achterloopt" op onze (groot)banken. Die geven in z'n algemeenheid per de 1e het overzicht van afgelopen maand. Als doekje voor het bloeden krijg je dan ook bij Advanzia een vorstelijke rente! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:57

[...]
Dit is zeer nuttige informatie en mag wat mij betreft in de topic start vast gemaakt worden. Kunnen alle discussie/negatieve punten over het terugkrijgen in Zweedse kronen ook meteen stoppen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Laatst online: 19-09 11:16

[...]
Maar dit geeft nog steeds geen uitsluitsel dat je je gehele inleg in EUR terugkrijgt. Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat je de waarde in SEK op moment van failissement op moment van DGS uitbetaling in EUR op je Raisin account krijgt, en in de dagen tussen failissement en DGS uitbetaling kan daar natuurlijk een groot koersverschil ontstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Janpietertje89 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:35:
[...]
Maar dit geeft nog steeds geen uitsluitsel dat je je gehele inleg in EUR terugkrijgt. Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat je de waarde in SEK op moment van failissement op moment van DGS uitbetaling in EUR op je Raisin account krijgt, en in de dagen tussen failissement en DGS uitbetaling kan daar natuurlijk een groot koersverschil ontstaan.
Daar dacht ik ook aan, daarom stelde ik een extra vraag, zie hier: Pistachenootje in "Het Deposito Garantie Stelsel Topic"

Voor verdere discussie is dat topic imo beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
Banca Sistema biedt 4,40% voor 1 jaar vast (min 20K). Meen dat ze niet aanbieden via Raisin in NL, maar Progetto heeft bij hun vorige verhoging ook hun 1 jaars rente verhoogd, dus wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Juan schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:32:
*knip*, geen slowchat graag.

[ Voor 11% gewijzigd door NMH op 01-08-2023 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Ik ga eens kijken of er een patroon in zit.

Wellicht muteren ze het altijd op bv "eerste woensdag van de maand" of eerste donderdag.. etc..
Dat zou misschien verklaren, waarom het de ene keer wel er al op staat op de 1e en de andere keer weer niet.

En zal ook wel de reden zijn van de "hoge", rente, achterhaalde systemen, waardoor dergelijke dingen handmatig gebeuren.

Ik vermoed dat ze bij Advanzia alles handmatig doen (bij en afboekingen, rente bijschrijving, statement maken), maar ja, zou automatiseren, juist niet personeel besparen, en is dat dan uiteindelijk niet goedkoper?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Redblader schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:13:
Wat betreft Bunq, het wordt door sommigen hier gebracht alsof iemand met een ''korte pincode'' meteen zomaar al je geld kan stelen. Dit is natuurlijk niet het geval, naast de 6-cijferige code kom je ook alleen maar met geautoriseerde apparaten je account in. Dit autoriseren gaat door middel van een video waarbij zowel je gezicht als stem wordt gecontroleerd voordat je toegang krijgt tot het account. Als de angst dan is dat je (geautoriseerde) telefoon wordt gestolen? Dan moet de dief eerst door de beveiliging van je telefoon komen én dan nog de pincode van Bunq zien te achterhalen. Als je deze codes zelf niet deelt met derden dan zie ik een willekeurige telefoondief dit niet snel doen.

Ik acht de kans vrij klein dat een willekeurige persoon hier dus zomaar binnen komt en als we dan al gaan beginnen over situaties waar je met een wapen wordt bedreigd dan komen ze linksom of rechtsom toch wel aan je geld, dan maakt een vaste tegenrekening ook niet uit.
Bunq is minder veilig, want geen 2FA, geen vaste tegenrekening en alleen met een simpele pincode.
Dat je dan maar moet vertrouwen op je Google of Apple inlog is wel erg gemakkelijk geredeneerd van Bunq.

We hebben het niet over de inlog voor een of ander forum maar verdorie om een bank met ook je spaargeld. :(
Op het Bunq forum komt deze punten vaak voorbij maar ze vertikken het om te verbeteren.

En hoe zal Bunq reageren als al je geld opeens foetsie is?
"Dat ligt niet ons hoor, dat is de schuld van jij, de klant. Je bent veel te onzorgvuldig geweest met je smartphone en pincode. Eigen schuld." Ga dat dan maar eens aanvechten. |:(

De hogere rente van Bunq is een mooi lokkertje maar verder is het een erg magere bank.

[ Voor 4% gewijzigd door Corrigan op 01-08-2023 17:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Corrigan schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:21:
[...]

Bunq is minder veilig, want geen 2FA, geen vaste tegenrekening en alleen met een simpele pincode.
Bla.
En je device moeten ze ook fysiek hebben (die ze ook moeten kunnen ontgrendelen). Dat vergeet je even te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:23:
[...]

En je device moeten ze ook fysiek hebben (die ze ook moeten kunnen ontgrendelen). Dat vergeet je even te zeggen.
Dat staat er. Moeten vertrouwen op dan alleen de Google en Apple inlog. Erg mager.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Corrigan schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:27:
[...]

Dat staat er. Moeten vertrouwen op dan alleen de Google en Apple inlog. Erg mager.
Nou nee, want met een Apple inlog kom je alleen in een Apple account terecht. Niet in het apparaat zelf (vaak weer eigen wachtwoord / FaceID).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feralz
Voor de zekerheid vanochtend eerst €1 overgemaakt vandaag naar mijn nieuwe Advanzia rekening, direct vanaf mijn Openbank spaarrekening. Bij Openbank staat het nog steeds op niet geconsolideerd. Bij Advanzia ook nog steeds niet binnen. Ik weet dat het niet instant gaat bij deze banken, maar kom op, een simpele euro had inmiddels toch wel verwerkt kunnen zijn. 😂

Vind het overigens wel vreemd dat ik helemaal nergens mijn IBAN in de omgeving terug kan vinden, alleen in de mail zelf die ik gekregen heb toen mijn account geopend was. 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Feralz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:00:
Voor de zekerheid vanochtend eerst €1 overgemaakt vandaag naar mijn nieuwe Advanzia rekening, direct vanaf mijn Openbank spaarrekening. Bij Openbank staat het nog steeds op niet geconsolideerd. Bij Advanzia ook nog steeds niet binnen. Ik weet dat het niet instant gaat bij deze banken, maar kom op, een simpele euro had inmiddels toch wel verwerkt kunnen zijn. 😂

Vind het overigens wel vreemd dat ik helemaal nergens mijn IBAN in de omgeving terug kan vinden, alleen in de mail zelf die ik gekregen heb toen mijn account geopend was. 🤔
Kun je vanaf je OpenBank spaarrekening wel direct overboeken naar een externe rekening? Ik heb een keer andersom geprobeerd (van externe rekening direct naar OpenBank spaar) maar dat werkte niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Feralz
sanook schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:06:
[...]

Kun je vanaf je OpenBank spaarrekening wel direct overboeken naar een externe rekening? Ik heb een keer andersom geprobeerd (van externe rekening direct naar OpenBank spaar) maar dat werkte niet.
Heb de dag ervoor nog zonder problemen naar een andere bank overgemaakt vanaf de spaarrekening. En ik stort ook altijd direct op de spaarrekening vanaf een externe rekening. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Feralz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:00:
Voor de zekerheid vanochtend eerst €1 overgemaakt vandaag naar mijn nieuwe Advanzia rekening, direct vanaf mijn Openbank spaarrekening.
Dat duurt naar Rabo al minstens 1 werkdag. Naar Advanzia zal dat zeker niet sneller gaan, eerder langzamer verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:14:
[...]

Dat duurt naar Rabo al minstens 1 werkdag. Naar Advanzia zal dat zeker niet sneller gaan, eerder langzamer verwacht ik.
Bij Advanzia ga ik altijd rustig slapen; 's morgens heb je een 's nachts verzonden mailtje van de bijschrijving.

En @Juan kan aan het rekenen, rente juli is bijgeschreven. Bij mij klopt het volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Frankenstein schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:37:
[...]

Bij Advanzia ga ik altijd rustig slapen; 's morgens heb je een 's nachts verzonden mailtje van de bijschrijving.

En @Juan kan aan het rekenen, rente juli is bijgeschreven. Bij mij klopt het volgens mij.
Advanzia klopt het bij mij altijd. Rente over Juli klopt ook weer voor 100 %. Zij hebben de zaken goed voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Wijkt weer af in mijn voordeel, zal wel weer ergens een dag gemist hebben (260 Eur ipv 255 wat ik berekend had)

Maar weer wat verdiend 🤑

En in de avond bijgewerkt, wellicht dat toch niet alles handmatig is bij ze.
Of zouden ze nu allemaal overwerken om bij iedereen de rente in te vullen. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Juan op 01-08-2023 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Adavanzia klopt altijd tot op de cent. Denk dus niet dat het aan Advanzia ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Wat ik al zeg, meestal zit het in een datum die ik niet goed gevuld heb.
Ben blij dat het meer is dan berekend, ipv minder

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
[...]
Bunq is leuk voor kinderen die denken dat ze goed bezig zijn voor het klimaat, etc.
Corrigan schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:21:
[...]

Dat je dan maar moet vertrouwen op je Google of Apple inlog is wel erg gemakkelijk geredeneerd van Bunq.

[...]

De hogere rente van Bunq is een mooi lokkertje maar verder is het een erg magere bank.
Vind dit wel wat makkelijk wegzetten van een nieuwe bank. Bij de regelmatige Bunq updates zie je dat ze een van de weinige banken zijn die nog een btje probeert te innoveren, zowel in features als beveiliging. https://nl.bunq.com/bu23 (bijv. groepsuitgaves, pasbeveiliging, hogere rente op USD, GBP).

Jammer dat ze geen vaste tegenrekening invoeren, maar je kunt moeilijk zeggen dat ze niet luisteren naar klanten, terwijl ze een feedback forum hebben en regelmatig features toevoegen. Misschien niet alles wat iedereen wil, maar zo gaat het altijd.

Wat betreft 2FA verschilt het niet veel met ABN trouwens. Daar log je ook gewoon in met pin en kun je zo 10k van spaar naar tegenrekening overmaken. Dan blijft alleen nog de eventuele daglimiet over voordat je uiteindelijk je jaren '90 e.dentifier er bij mag zoeken (als je niet onderweg bent, want dan ligtie iig thuis ;)).
Pagina: 1 ... 117 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling