Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.185 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:10
W1ck1e schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:08:
[...]
Raisin heeft volgens mij geen betrouwbare informatie over de banken die zij niet representeren. De media kunnen verder kijken dan raisin. Dat is een keuze die ze dan blijkbaar niet maken.
Tsja, je schrijft het zelf al "de media". Journalisten, die eigen onderzoek doen en kritisch zijn, zijn het al lang niet meer.
Is gewoon een "persbericht" verpakt in een nieuwsartikel en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:08
Sissors schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:05:
[...]
Helemaal niks? Ze maken effectief een artikel over Raisin, dus wil je laten zien hoe significant dat verschil is, dat doe je het beste door met grootbanken te vergelijken.
Edit : Volgens Lijstje van banken waar raisin mee samenwerkt zijn het alleen maar buitenlandse banken (waaronder 1 Belgische). Dus ja "Helemaal niks"
Sissors schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:05:
[...]
En AD is sowieso niet hoogste niveau, ook die zin gelezen? We zijn gegaan van in Mei €10M per dag naar nu €100M per week!!! Natuurlijk, alsnog een flinke toename, maar dat is een hele creatieve manier van opschrijven.
Het is prima opgeschreven, maar het is een citaat van Eelco H. van Raisin.
,,In mei ging er dagelijks tien miljoen euro Nederlands spaargeld naar buitenlandse banken via ons platform'', zegt Eelco Habets van spaarplatform Raisin. ,,Inmiddels gaat het al om honderd miljoen per week. Vergeleken met begin dit jaar is de hoeveelheid spaargeld die via ons bij onze partnerbanken staat al nagenoeg verdrievoudigd.''

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 24-07-2023 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik wou net wat geld opnemen van bunq spaarrekening, maar opeens viel mij toevallig op dat ik wat geld op mijn main account heb. Main account had ik verborgen, dus ik zag die niet eens meer op het hoofdscherm (en ik was best lang zoeken om het weer zichtbaar te krijgen 8)7 ).

Even verder geklikt, zie ik dat het om een rente uitbetaling gaat van vandaag (geen pop-up van ontvangen). Ik las al ergens dat het nu wekelijks plaats gaat vinden. Ik wil de rente graag op mijn spaarrekening ontvangen, eerst kon ik dat in de app kiezen. Alleen nu zie ik deze optie niet meer? Enige wat ik kan vinden is bunq Payday uit of aan. Als je uit doet, ontvang je helemaal geen rente meer? 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:13:
[...]

Het is prima opgeschreven, maar het is een citaat van Eelco H. van Raisin.

[...]
En dat zo klakkeloos citeren is wat mij betreft niet goed voor wat een krantenartikel hoort te zijn en geen advertentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Even een paar vragen aan de Consorsdeskundigen hier.
Ik ben de invoerschermen voor een spaarrekening van de Concorsbank even aan het bekijken en kom de volgende vraag tegen: "Haben Sie eine nationale Passnummer?" Wordt daarmee het nummer van je id/paspoort bedoeld of is het iets specifiek Duits en voor Nederlanders dus niet van belang? Vervolgens verder het Steuer-ID (BSN), maar dat is dan weer optioneel.

Uit de forumdiscussie begrijp ik verder dat een officiële gemeentelijke woonplaatsverklaring niet (meer) noodzakelijk is, maar dat een pdf van bv. een bankafschrift voldoende is? Dat vereenvoudigt de boel namelijk wel behoorlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:48
Zr40 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:46:
[...]

Dat gaan ze inderdaad pas doen wanneer het bedrag door Raisin is ontvangen.
Niet altijd dus, er loopt nu een deposito bij Progetto van 4% bevestigd voor 4,2% (staat op contract van Progetto) zonder dat ik die 25k betaald heb, maar Raisin wel overgemaakt heeft naar Progetto

Kijken hoelang het duurt voor ze wakker worden
4,2% over 0 EUR , is dan niet altijd 0 🤑

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSE4qZc_L9zgPTdzQrIDHHiaxD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WgabETgvhjtjn0a75SiNsKiS.jpg?f=fotoalbum_large

Ondertussen nog een van 20k geopend, en die is wel gestort. Hebben ze nu ook naar Progetto overgemaakt

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 20:05
RobertMe schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:50:
[...]

Als ABN een hogere rente geeft (concurrerend met buitenlandse banken) en minder uitgeeft aan nutteloze onderzoeken (zoals toerisme) dan zou dat spaargeld niet massaal naar het buitenland gaan. Dus er is wel degelijk iets van een link.
Andersom gaat het blijkbaar net zo. Hier een melding op Mydealz ( De Duitse Pepper)

Ab dem 31.07.2023 gibt es auf dem DHB Netsp@r Konto 3,50% p.a. (Quelle)!

Der Zinssatz ist gültig für 6 Monate nach Kontoeröffnung und wird dann an den aktuellen Zinssatz angepasst. Die Obergrenze für dieses Angebot liegt bei 50.000 EUR und gilt nur für Neukunden. Das Angebot ist befristet.

Die Zinsgutschrift erfolgt einmal im Jahr (jeweils zum Jahresende).

Für Bestandskunden gelten weiterhin folgende Konditionen (ab 31.07.):
Zinssatz: 2,35% p.a. (variabel)

Steuerliche Handhabung
Die DHB Bank führt die in Deutschland auf Zinserträge abzuführende Kapitalertragsteuer in Höhe von 25 % (zzgl. Soli und ggf. Kirchensteuer) automatisch für Sie ab. Verhindern können Sie dies, indem Sie der Bank einen Freistellungsauftrag erteilen oder eine Nichtveranlagungsbescheinigung einreichen, jeweils vorausgesetzt, dass Sie Ihren Sparerpauschbetrag noch nicht aufgebraucht haben bzw. gar nicht erst zur Steuer veranlagt werden. Alternativ können Sie sich die ggf. zu viel gezahlte Steuer am Ende des Jahres im Rahmen der Steuererklärung erstatten lassen.

Einlagensicherung
Die DHB Bank N.V., ein niederländisches Kreditinstitut, sowie Ihre Niederlassung in Deutschland unterliegen der gesetzlichen niederländischen Einlagensicherung (Deposit Guarantee Scheme, kurz DGS), welche durch die De Nederlandsche Bank N.V. (DNB) verwaltet wird. Die DNB ist das niederländische Bankaufsichtsorgan, vergleichbar mit der Deutschen Bundesbank und der Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht, und beaufsichtigt in Niederlande ansässige Banken.

Das gesetzlich niederländische Einlagensicherungssystem garantiert jedem Sparer der deutschen Niederlassung der DHB Bank N.V. einen maximalen Einlagenschutz bis zu einem Betrag von 100.000 EUR. Bei einem Gemeinschaftskonto liegt die gesetzliche Einlagensicherung entsprechend bei 200.000 EUR.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Meubelmaker schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:12:
[...]

Andersom gaat het blijkbaar net zo. Hier een melding op Mydealz ( De Duitse Pepper)

Ab ...
Met dank aan chatgpt:
Vanaf 31 juli 2023 biedt de DHB Netsp@r-rekening een rentevoet van 3,50% p.j. (bron)!

Deze rentevoet is geldig gedurende 6 maanden na de opening van de rekening en wordt daarna aangepast naar de actuele rentevoet. Het maximale limiet voor dit aanbod is 50.000 EUR en is alleen van toepassing op nieuwe klanten. Het aanbod is beperkt in tijd.

De rente wordt jaarlijks bijgeschreven (telkens aan het einde van het jaar).

Voor bestaande klanten gelden de volgende voorwaarden (vanaf 31 juli):
Rentevoet: 2,35% p.j. (variabel)

Belastingafhandeling
De DHB Bank houdt automatisch 25% kapitaalrendementsbelasting (plus solidariteitsheffing en, indien van toepassing, kerkbelasting) in op rente-inkomsten in Duitsland. Dit kunt u voorkomen door de bank een "Freistellungsauftrag" (vrijstellingsopdracht) of een "Nichtveranlagungsbescheinigung" (verklaring van niet-belastingplicht) te verstrekken, op voorwaarde dat u uw belastingvrije toelage nog niet hebt gebruikt of helemaal niet belastingplichtig bent. Als alternatief kunt u eventueel te veel betaalde belasting aan het einde van het jaar terugvorderen via uw belastingaangifte.

Depositogarantie
De DHB Bank N.V., een Nederlandse kredietinstelling, en haar filiaal in Duitsland vallen onder het wettelijke Nederlandse depositogarantiestelsel (Deposit Guarantee Scheme, DGS), dat wordt beheerd door De Nederlandsche Bank N.V. (DNB). De DNB is de Nederlandse toezichthoudende autoriteit voor banken, vergelijkbaar met de Deutsche Bundesbank en de Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht, en houdt toezicht op in Nederland gevestigde banken.

Het wettelijk verplichte Nederlandse depositogarantiesysteem garandeert elke spaarder bij het DHB Bank N.V. filiaal in Duitsland een maximale depositobescherming tot een bedrag van 100.000 EUR. Voor gezamenlijke rekeningen geldt een maximale bescherming tot 200.000 EUR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zr40 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:46:
[...]

Dat gaan ze inderdaad pas doen wanneer het bedrag door Raisin is ontvangen.
Thanks, twijfelde even. Weet alleen nog dat vorige keren altijd wel meerdere dagen duurde. Dacht even slim te zijn om het niet gelijk over te maken :p. Aangezien werkdag alweer bijna voorbij is, ga ik de overboeking vanacht maar na 12 uur doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bar_en_boos schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:20:
Even een paar vragen aan de Consorsdeskundigen hier.
Ik ben de invoerschermen voor een spaarrekening van de Concorsbank even aan het bekijken en kom de volgende vraag tegen: "Haben Sie eine nationale Passnummer?" Wordt daarmee het nummer van je id/paspoort bedoeld of is het iets specifiek Duits en voor Nederlanders dus niet van belang? Vervolgens verder het Steuer-ID (BSN), maar dat is dan weer optioneel.

Uit de forumdiscussie begrijp ik verder dat een officiële gemeentelijke woonplaatsverklaring niet (meer) noodzakelijk is, maar dat een pdf van bv. een bankafschrift voldoende is? Dat vereenvoudigt de boel namelijk wel behoorlijk.
Postident (op filiaallocatie) vraagt wel een Meldebescheinigung naast een ID met pasfoto en machine readable zone (MRZ). Een uittreksel BRP lijkt het meest op een meldebescheinigung. Dat werd geaccepteerd bij een filiaal.

Zowel Deutsche Post als Consorsbank werken niet erg mee als je vragen stelt. Ze geven geen antwoord op de vraag wat er precies nodig is.

Consorsbank weigert overigens te communiceren in het Engels. Het moet in het Duits.

[ Voor 15% gewijzigd door mrmrmr op 28-07-2023 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

xileS schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:28:
Ik wou net wat geld opnemen van bunq spaarrekening, maar opeens viel mij toevallig op dat ik wat geld op mijn main account heb. Main account had ik verborgen, dus ik zag die niet eens meer op het hoofdscherm (en ik was best lang zoeken om het weer zichtbaar te krijgen 8)7 ).

Even verder geklikt, zie ik dat het om een rente uitbetaling gaat van vandaag (geen pop-up van ontvangen). Ik las al ergens dat het nu wekelijks plaats gaat vinden. Ik wil de rente graag op mijn spaarrekening ontvangen, eerst kon ik dat in de app kiezen. Alleen nu zie ik deze optie niet meer? Enige wat ik kan vinden is bunq Payday uit of aan. Als je uit doet, ontvang je helemaal geen rente meer? 8)7
Lijkt weg te zijn ja, want die optie was er wel. Komt vanzelf vast weer terug.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Rudedadude schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:43:
[...]

Lijkt weg te zijn ja, want die optie was er wel. Komt vanzelf vast weer terug.
verwarrend wel, als je het gewoon eenmaal zo hebt ingesteld en ineens veranderen ze het zonder je te berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:42:
[...]

Ik ben alleen maar spaarder.
vanwege spreiden en wisselen heb ik rekeningen bij onder andere yapi kredi, anadolu, garanti, nibc, lloyds

yapi kredi heeft kantoor tijden van 09:00 tot 14:30 doordeweeks, weekend verwerken ze niks, het activeren van online handelingen is iets dat je eenmalig moet instellen, telefoonhelpdesk is prima.

anadolu: geen nadelen

eigenlijk allemaal prima, en vergeleken met lloyds (ook prima) gewoon nl dgs
Heb nu ook een Garanti spaarrekening, maar er staat dat ik 1,5% rente krijg. Bij jou ook? Of moet ik even mailen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
JohanNL schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:21:
[...]

Alleen is dat ook weer ' eng ' en eventueel nadelig ivm erfbelasting.
Het is ook altijd wat :)
Zat nu "pas" even naar Advanzia te kijken, maar die heeft geen erfbelasting denk ik? DGS in Luxemburg en dit Wikipedia lijstje: Wikipedia: List of countries by inheritance tax rates

Dus rekening aanvragen voor 31-07-23 en voor die tijd minimaal 5k storten en je hebt 6 maanden 3,4%? Ook voor het tegoed wat je daarna erop stort/eraf haalt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 10:16
Meubelmaker schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:12:
[...]
Ab dem 31.07.2023 gibt es auf dem DHB Netsp@r Konto 3,50% p.a. (Quelle)!
Da's helaas alleen voor Duitse klanten.
Voor Nederlandse klanten gaan ze op 31 juli van 1,63% naar 2,05%.

KNAB verhoogt 4 dagen eerder (per 27 juli):

Flexibel Sparen
Over je saldo tot € 250.000: 1,50% (was 1,25%)
Over je saldo vanaf € 250.000: 1,25% (was 1,00%)

Deposito Sparen:
1 jaar vast: 2,50%
2 jaar vast: 2,75% (was 2,55%)
3 jaar vast: 2,80% (was 2,60%)
4 jaar vast: 2,85% (was 2,65%)
5 jaar vast: 2,90% (was 2,70%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feralz
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-04 02:00

Ik heb Easy Savings dus bij mij wordt het op de spaarrekening gestort omdat er geen andere opties zijn. Misschien kan je het geld op Main overmaken naar spaar, Main verwijderen zodat het automatisch aangepast wordt naar spaar (evt schuifje Payday uit en weer aan als het niet automatisch geüpdatet wordt?) en dan weer een nieuwe Main rekening toevoegen?

Edit: ik weet natuurlijk niet of je wel het rekeningnummer van Main ergens voor gebruikt, kan me voorstellen dat die dan natuurlijk komt te vervallen.

Mogelijk alternatief: ik zag ergens dat ze automatisch de rekening pakken waar de bills van betaald worden. Misschien valt dat ergens in te stellen? Kon zelf die optie niet vinden, maar ik heb dan ook geen betaalrekening. Weet ook niet of dat werkt.

Pure guesses van mij, zelf geen ervaring mee om het aan te passen! Ben al blij dat het bij mij wel direct op de spaarrekening gestort wordt. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Feralz op 24-07-2023 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Feralz schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:42:
[...]

Ik heb Easy Savings dus bij mij wordt het op de spaarrekening gestort omdat er geen andere opties zijn. Misschien kan je het geld op Main overmaken naar spaar, Main verwijderen zodat het automatisch aangepast wordt naar spaar (evt schuifje Payday uit en weer aan als het niet automatisch geüpdatet wordt?) en dan weer een nieuwe Main rekening toevoegen?

Mogelijk aternatief: ik zag ergens dat ze automatisch de rekening pakken waar de bills van betaald worden. Misschien valt dat ergens in te stellen? Kon zelf die optie niet vinden, maar ik heb dan ook geen betaalrekening. Weet ook niet of dat werkt.

Pure guesses van mij, zelf geen ervaring mee om het aan te passen! Ben al blij dat het bij mij wel direct op de spaarrekening gestort wordt. :P
Ik heb ook een gratis Easy Savings. Waar zie jij de optie om alleen de Main rekening te verwijderen? Ik zag alleen de optie om deze te verbergen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Wispe schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:32:
[...]

Heb nu ook een Garanti spaarrekening, maar er staat dat ik 1,5% rente krijg. Bij jou ook? Of moet ik even mailen?
Dat staat er bij mij ook. Met voldoende saldo kan je aan de opgebouwde rente zien dat er 2,5% wordt gegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feralz
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-04 02:00
xileS schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:46:
[...]

Ik heb ook een gratis Easy Savings. Waar zie jij de optie om alleen de Main rekening te verwijderen? Ik zag alleen de optie om deze te verbergen.
Huh, ik dacht dat je bij Easy Savings helemaal geen betaalrekeningen kon hebben. 😯 Ik weet helaas niet meer hoe ik dat toen gedaan heb, is alweer enige tijd geleden. Lijkt via de settings van het sub account te kunnen: https://together.bunq.com...do-i-close-my-sub-account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 20:05
[quote]GroteVoet459 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:36:
[...]

Da's helaas alleen voor Duitse klanten.
Voor Nederlandse klanten gaan ze op 31 juli van 1,63% naar 2,05%.

Klopt @GroteVoet459, ik reageerde op een bericht van @RobertMe waarin hij opmerkte:

"Als ABN Ambro zich bezig hield met hun (Nederlandse) spaarders en zich minder bezig hield met welke toeristen naar Nederland komen zou wellicht dat spaargeld ook niet meer en meer naar het buitenland gaan :p".

In Duitsland bieden ze voor Duitse spaarders een hogere rente bij de DHB Nederland.

[ Voor 7% gewijzigd door Meubelmaker op 24-07-2023 18:06 ]

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rlat52
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01:19
Online-bank-bunq-haalt-investering-op-van-44-miljoen-euro

https://nos.nl/artikel/24...ng-op-van-44-miljoen-euro

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19

Richard

Kuru Kuru Kururin

Leuk item op NPO1 EenVandaag 18:17uur

Edit: "Nederlandse spaarders zoeken hogere rentes in het buitenland"
Edit2: https://eenvandaag.avrotr...paarrentes-in-eigen-land/
Edit3: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/eenvandaag-24-07-2023/ 04:48Min.

[ Voor 102% gewijzigd door Richard op 24-07-2023 19:35 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
Richard schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:36:
Leuk item op NPO1 EenVandaag 18:17uur

Edit: "Nederlandse spaarders zoeken hogere rentes in het buitenland"
Edit2: https://eenvandaag.avrotr...paarrentes-in-eigen-land/
Eindelijk aandacht voor nl kleinbanken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online

Oplossing gevonden in bunq topic

Profiel => Accountancy => Kostenoverzicht => Gewenste Facturatierekening <rekening>

Bij bunq Payday zie je dan idd Gestort op <gekozen rekening> staan. Even afwachten nog tot maandag of het dan wel automatisch goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
RobertMe schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:25:
Hmm, lekker dan. Vorige week een deposito bij Nordax aangevraagd, 9 maanden met 3,8% rente. Morgen valt deposito bij Banca Progetto vrij dus geld zou dan in een keer "door schuiven".
Krijg ik om half 5 een mail van Raisin. Per 21-7 wordt de rente verlaagd naar 3,70%. En dat ik mijn aanvraag voor de 21e afgerond moet hebben (voldoen aan voorwaarden + saldo beschikbaar).

Nu dus maar even "paniekvoetbal" geld opnemen van Renault. Want ik heb natuurlijk ook geen idee wanneer het geld van Banca Progetto gestort wordt, morgen? Overmorgen? Dag daarna Maandag?

IMO wel een beetje kort dag dus om het nog te regelen. En vandaar ook maar direct van Renault opgenomen i.p.v. een andere bank buiten Raisin. Dan moet ik het allemaal zonder instant payments gaan doen en nu geld ergens opnemen naar huisbank en dan morgen weer naar Raisin en hopen dat het ook bij Raisin tijdig aan komt.
Maar zul je natuurlijk zien dat Renault ook pas de transactie aan het eind van de dag uitvoert. En daarmee "te laat".
Eind goed al goed.
Donderdag uiteindelijk niks meer mee gedaan / geen "extra" geld over gemaakt. Tegen eind van de middag was vervolgens bedrag vanaf Renault bijgeschreven. Alleen... had ik gefaald. Wilde rente ook opnieuw inleggen, maar wist uiteraard exacte bedrag niet. Daarom eerder in de week al €5 over gemaakt zodat het voldoende zou zijn. Maar met afboeken van Renault had ik puur gekeken naar Raisins "maak X bedrag over" en ik was zo slim geweest om die €5 die al klaar stond daar weer vanaf te halen. Dus was het alsnog €5 te weinig op de Raisin rekening. Op dat moment (tegen 16u) nog eens €5 van Rabo over gemaakt, maar dat was natuurlijk donderdag niet meer aangekomen. Echter stond er vrijdag nog de hele tijd 3,8% bij de aanvraag. Ook nog toen het bedrag compleet was. Vervolgens kwam ook nog het geld van Progetto (dus alles voor niks geweest?) en ook 's avonds stond bij aanvraag nog 3,8%. Gisteren is deposito uiteindelijk geopend en ook nu staat het op 3,8%.

En het geld van Progetto was vrijdagmorgen dan bijgeschreven, en heb ik meteen naar Renault geboekt en was daar alweer gearriveerd voor het eind van de dag. Mijn vermoeden is dus dat ik achteraf gezien niks had hoeven doen en het geld van Progetto ook nog op tijd aangekomen zou zijn.

En daarnaast nog bij Progetto een spaarrekening aangevraagd. Blijft raar dat dat (type) niet zichtbaar is in de app. En ook nu de aanvraag gedaan is totaal niet inzichtelijk, ook niet op de website. Daar waar aanvragen voor depositos dus wel benoemd worden. Renault aanvraag kan ik me niet meer herinneren of die zichtbaar was, en ingetrokken kon worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17:17
Argenta gaat per 27 juli de rente verhogen.

Internet spaarrekening : 1,85%
Jongeren spaarrekening : 1,85%

Deposito:
1 jaar rentevast 2,4%
2 jaar rentevast 2,5%
3 jaar rentevast 2,6%
5 jaar rentevast 2,75%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:46
Thanks voor de info! Waar vindt je dat nieuws terug?
mpandroid schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:02:
Argenta gaat per 27 juli de rente verhogen.

Internet spaarrekening : 1,85%
Jongeren spaarrekening : 1,85%

Deposito:
1 jaar rentevast 2,4%
2 jaar rentevast 2,5%
3 jaar rentevast 2,6%
5 jaar rentevast 2,75%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Pistachenootje schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:13:
Bij Advanzia heb ik een foto van mijn paspoort ingestuurd waarop ik een gedeelte van de nummers onderaan volledig onleesbaar had gemaakt. Vinden ze blijkbaar prima.

Ik had er ook een groot watermerk op gezet met de app maar dit kan blijkbaar vrij eenvoudig weggehaald worden las ik.

Edit: ik zie dat ik zelfs het paspoortnummer onleesbaar heb gemaakt.
Ik heb ook alleen een foto van mij paspoort bij de hand, dus kan niet de kopieID app gebruiken. Wat mag er allemaal onleesbaar gemaakt worden? Dus cijfers onderin, je document nummer en een watermerkje?

Van Advanzia heb ik nog geen mail ontvangen, maar ben eigenlijk wel benieuwd of ik nog wel op tijd ben voor de actie voor 31-07, aangezien het wel een aantal werkdagen duurt voordat de rekening geopend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
xileS schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:54:
[...]

Ik heb ook alleen een foto van mij paspoort bij de hand, dus kan niet de kopieID app gebruiken. Wat mag er allemaal onleesbaar gemaakt worden? Dus cijfers onderin, je document nummer en een watermerkje?

Van Advanzia heb ik nog geen mail ontvangen, maar ben eigenlijk wel benieuwd of ik nog wel op tijd ben voor de actie voor 31-07, aangezien het wel een aantal werkdagen duurt voordat de rekening geopend is.
Ik weet niet hoe het zit met de buitenlandse banken maar hier in NL:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/itkgfFT.png

Voor Raisin moest er via IDnow een complete foto van het document (paspoort in mijn geval) gemaakt worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWiersma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 11:41
RobertMe schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:24:
[...]

En het geld van Progetto was vrijdagmorgen dan bijgeschreven, en heb ik meteen naar Renault geboekt en was daar alweer gearriveerd voor het eind van de dag. Mijn vermoeden is dus dat ik achteraf gezien niks had hoeven doen en het geld van Progetto ook nog op tijd aangekomen zou zijn.
Hoe veel tijd zat er bij jou tussen de einddatum bij Progetto en de uitbetaling op je Raisin rekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
JvdW schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:59:
[...]

Ik weet niet hoe het zit met de buitenlandse banken maar hier in NL:

[Afbeelding]

Voor Raisin moest er via IDnow een complete foto van het document (paspoort in mijn geval) gemaakt worden
Daarom vond ik bijzonder om te lezen dat je dingen onleesbaar kan maken op je paspoort, dus dan doe ik dat ook liever. Bij het aanvragen heb ik bij TIN wel al mijn BSN nummer ingevuld en op de terug te sturen document moet ik die geloof ik ook weer invullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:55
xileS schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:54:
[...]

Mag helaas niet meer.
In fulfilment of the obligation to legitimise/identify the customer, it has been decided internally in our company to accept only fully visible (i.e. not partially blackened) copies of identity documents.
This is certainly an internal process that is valid, even if it is not based on any direct law.

Of course, you are not obliged to comply. However, we will then unfortunately not be able to carry out the application for the call money account.
Should you send us an unredacted copy accordingly, we will of course be happy to open your account immediately.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wpm
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 09:03

wpm

xileS schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:03:
[...]

Daarom vond ik bijzonder om te lezen dat je dingen onleesbaar kan maken op je paspoort, dus dan doe ik dat ook liever. Bij het aanvragen heb ik bij TIN wel al mijn BSN nummer ingevuld en op de terug te sturen document moet ik die geloof ik ook weer invullen.
DGS vereist een unieke identificatie. Binnen DGS wordt dit Golden Triangle identification genoemd.
Indien je BSN levert dan kom je in de happy flow terecht voor het uitkeren binnen 7 werkdagen.

Anders kom je in het handmatige traject uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
royalt123 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:16:
Thanks voor de info! Waar vindt je dat nieuws terug?

[...]
Email van Argenta vandaag ontvangen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Rietumu Bank naar 4,25% voor 1 jaar en 2 jaar deposito

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:03
Zit al even bij BUNQ en ik had daar aangegeven dat ik de maandelijkse rentebetaling ook op mijn gezamenlijke spaarrekening wil hebben gestort.

Dit hebben ze altijd gedaan maar nu zie ik dat ik elke zondag de rentebetaling krijg maar dat deze op de spaarrekeing wordt gedaan welke niet gezamenlijk is.

is de optie vervallen om de rente op de gezamenlijke rekening te krijgen of kan ik het niet meer vinden 8)7 ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
AWiersma schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:01:
[...]

Hoe veel tijd zat er bij jou tussen de einddatum bij Progetto en de uitbetaling op je Raisin rekening?
Donderdag einddatum, vrijdagochtend bijgeschreven op Raisin rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik had alleen een foto liggen, waarvan de hele onderkant niet zichtbaar is (rest wel). Dit dus maar eerst gestuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bruce the boss schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:51:
Zit al even bij BUNQ en ik had daar aangegeven dat ik de maandelijkse rentebetaling ook op mijn gezamenlijke spaarrekening wil hebben gestort.

Dit hebben ze altijd gedaan maar nu zie ik dat ik elke zondag de rentebetaling krijg maar dat deze op de spaarrekeing wordt gedaan welke niet gezamenlijk is.

is de optie vervallen om de rente op de gezamenlijke rekening te krijgen of kan ik het niet meer vinden 8)7 ?
Komt door bung Payday, wekelijkse renteuitbetaling. Ik vind het ook gek, maar dit kan eventueel een oplossing zijn:

xileS in "Het spaartopic - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
21 April een aanvraag gedaan bij Volkswagenbank. Vandaag, ~3 maanden later, 2 brieven in de bus ontvangen: 1 met rekening gegevens, 1 met photan.

Begrijp ik het goed dat het eenmalig wachtwoord nog apart wordt opgestuurd met fysieke post?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:03:
[...]

Banken mogen alle gegevens verwerken op een paspoort, maar wat je wel kan doen is de naam van de bank in het plaatje zetten. Dat voorkomt niet dat je gegevens kunnen worden gelekt, maar wel dat het wordt misbruikt voor bijvoorbeeld het aangaan van een lening op jouw naam.

De tekst moet zo moeilijk mogelijk weg te photoshoppen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
Hoe lang duurt bij jullie een overboeking van je betaalrekening naar Advanzia? En via welke bank is dat?

Ik heb vorige week 1 euro overgemaakt en die was er de volgende dag, maar heb gisteren een aanzienlijk bedrag overgemaakt en dat is er tot nu toe nog niet. Weet zeker dat de gegevens juist zijn.

Of zou dit betekenen dat ik de herkomst van mijn geld moet verklaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
@mpandroid hoe laat had je overgemaakt? Als ik het 's ochtends vroeg deed was het meestal 's middags aangekomen. Een enkele keer duurder het een dag langer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 21:01
dwdd schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:49:
Rietumu Bank naar 4,25% voor 1 jaar en 2 jaar deposito
mooi percentage
ter aanvulling:
minimaal €10.000 inleg en daarbij 20% bronbelasting.

[ Voor 3% gewijzigd door El Capitan op 25-07-2023 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

mpandroid schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:59:
Hoe lang duurt bij jullie een overboeking van je betaalrekening naar Advanzia? En via welke bank is dat?

Ik heb vorige week 1 euro overgemaakt en die was er de volgende dag, maar heb gisteren een aanzienlijk bedrag overgemaakt en dat is er tot nu toe nog niet. Weet zeker dat de gegevens juist zijn.

Of zou dit betekenen dat ik de herkomst van mijn geld moet verklaren?
Halve dag / soms een dag (langer nooit). Vanaf Rabobank. Als je gisteren hebt overgemaakt, dan komt het vast vandaag nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
Pistachenootje schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:05:
@mpandroid hoe laat had je overgemaakt? Als ik het 's ochtends vroeg deed was het meestal 's middags aangekomen. Een enkele keer duurder het een dag langer.
Gisterochtend rond 11:00 uur en vanochtend ook nog om 7:30 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Overmaken naar Raisin gaat ook niet altijd even snel zo te zien. Afgelopen nacht overgemaakt, maar nog niet binnen :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 12:22
inXs schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:35:
[...]

Ah op die fiets, dat zou ook geen probleem zijn overigens, bedankt!
Mwah, als een bank zoals Klarna beroep moet doen op het depostito stelsel kan ik mij voorstellen dat dit de zweedse kroon geen goed doet. Ik heb bij grote bedragen liever eur. Ook als is de kans klein, ik werk te hard voor mijn geld om dat dan voor een paar basispunten meer rente erop te wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
mpandroid schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:39:
[...]

Gisterochtend rond 11:00 uur en vanochtend ook nog om 7:30 uur.
7:30 zou ik wel vandaag verwachten. Nog steeds niet binnen? (dan waarschijnlijk morgen)

[ Voor 5% gewijzigd door Pistachenootje op 25-07-2023 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:53
Johan Bogle schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:54:
[...]
Mwah, als een bank zoals Klarna beroep moet doen op het depostito stelsel kan ik mij voorstellen dat dit de zweedse kroon geen goed doet. Ik heb bij grote bedragen liever eur. Ook als is de kans klein, ik werk te hard voor mijn geld om dat dan voor een paar basispunten meer rente erop te wagen.
De markt zelf of eventueel de centrale bank van Zweden vangt dit dan waarschijnlijk wel op.
En zoniet zal die daling waarschijnlijk vóóraf al plaatsvinden, waardoor je meer Kronen zult ontvangen, c.q. de hoeveelheid Kronen die gelijk staat aan de hoeveelheid euro's waar je aanspraak op maakt op dat moment.
Maar die Kronen wil je waarschijnlijk weer omwisselen voor euro's, dan moet je toch weer bij iemand aankloppen om dit voor je te regelen.
Je huisbank pakt er zo 3 á 4% van.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
JohanNL schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:40:
Maar die Kronen wil je waarschijnlijk weer omwisselen voor euro's, dan moet je toch weer bij iemand aankloppen om dit voor je te regelen.
Voordeeltje voor de spaarders die ook bij OpenBank zitten? AFAIK rekenen die puur de wisselkoers zonder koersopslag. Zit je alleen nog steeds met het vage van wel of geen cheque (did OB denk ik ook niet accepteert).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
RobertMe schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:48:
[...]

Voordeeltje voor de spaarders die ook bij OpenBank zitten? AFAIK rekenen die puur de wisselkoers zonder koersopslag. Zit je alleen nog steeds met het vage van wel of geen cheque (did OB denk ik ook niet accepteert).
Voor zover ik kan zien hebben ze dus dat je zonder conversiekosten kunt betalen met de Mastercard in vreemde valuta, met dat Travel+ plan.
Maar als jij een X bedrag in Kronen op je rekening krijgt gestort is het maar de vraag wat je dan krijgt omgewisseld naar euro's bij Openbank.

De Rabobank heeft bijvoorbeeld iets als dit: https://media.rabobank.co...lkoersen-24-juli-2023.pdf
Lijkt nog best mee te vallen qua wisselkoersen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het kan ook de andere kant op: dat de koers stijgt tussen het moment van faillissement en uitbetaling. Dan krijg je opeens nog wat extra's :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 12:22
Het is hoe dan ook gedoe en wat meer risico. Indien dat niet wordt beloond kan je het beter vermijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pistachenootje
RobertMe schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:48:
[...]
Zit je alleen nog steeds met het vage van wel of geen cheque (did OB denk ik ook niet accepteert).
Payment of compensation

If the deposit insurance scheme is activated, the Debt Office will contact you to ensure that you receive your compensation. We will make the repayable amount available within seven working days from the date on which the deposit guarantee took effect.

The compensation is paid out by a transfer to your disbursement account. If no account has been provided, you can receive either a payment advice or a cheque instead.
https://www.riksgalden.se.../payment-of-compensation/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
JohanNL schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:58:
[...]
De Rabobank heeft bijvoorbeeld iets als dit: https://media.rabobank.co...lkoersen-24-juli-2023.pdf
Lijkt nog best mee te vallen qua wisselkoersen :)
Wise en Revolut kunnen ook handig zijn. Meestal vrij goede koersen. Verder zou het ook interessant kunnen zijn, voor degenen die zich er zich zorgen om maken, het Zweedse DGS te vragen of ze in euro kunnen uitbetalen. Ik zou het niet bij voorbaat uitsluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mpandroid
Pistachenootje schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:30:
[...]

7:30 zou ik wel vandaag verwachten. Nog steeds niet binnen? (dan waarschijnlijk morgen)
Nee, nog steeds niet binnen. Ook nog geen email gekregen. Morgen nog maar even zien ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Hebben ze het nu toch eindelijk aangepast? :p

Vorig jaar was het nog cheque. Toen heeft een Tweaker geïnformeerd en was het "we zijn op de hoogte van de situatie in Nederland en zullen als de situatie zich aandient een passende oplossing zoeken". Bij Raisin stond twee weken terug "cheque of alternatief". Maar nu zegt de Zweedse DGS instantie dan toch eindelijk overboeking (of cheque als alternatief).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dwdd
De hoge rente van de 5 jaar deposito bij Renault was maar van korte duur:

Opmerking: Vanaf 28-07-23 geldt een nieuw rentetarief van 4% p.j. in plaats van 4.3% p.j

Om het huidig geldende rentetarief van 4.3% p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór 28-07-23 te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank. Vanaf 28-07-23 wordt uw termijndeposito geopend met het nieuwe rentetarief van 4% p.j.

Edit: ook de percentages van de overige looptijden gaan dan dalen

[ Voor 7% gewijzigd door dwdd op 25-07-2023 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoopXXX
  • Laatst online: 13-09 23:49
JohanNL schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:40:
[...]

De markt zelf of eventueel de centrale bank van Zweden vangt dit dan waarschijnlijk wel op.
En zoniet zal die daling waarschijnlijk vóóraf al plaatsvinden, waardoor je meer Kronen zult ontvangen, c.q. de hoeveelheid Kronen die gelijk staat aan de hoeveelheid euro's waar je aanspraak op maakt op dat moment.
Ik ben wel benieuwd welke datum qua wisselkoers ze nemen binnen het Zweedse dgs. Datum van faillissement of datum van uitbetalen dgs of een andere datum?

Als ze de datum van het faillissement nemen kan ik mij voorstellen dat je er flink wat bij inschiet. Het nieuws van het faillisement zal de koers van de Zweedse kroon uiteraard geen goed doen. De koers bij uitbetalen zal dan waarschijnlijk flink wat lager staan als op datum van het faillisement
Als ze de koersdatum hanteren van uitbetalen (7 dagen later) kom je er waarschijnlijk met veel minder schade wegf omdat het faillisement dan wel in de koers is verwerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mpandroid
Pistachenootje schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:30:
[...]

Vanochtend om 4:17 beide overboekingen verwerkt bij Advanzia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
En ze houden als rentedatum gisteren de 25e aan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

JoopXXX schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:14:
Ik ben wel benieuwd welke datum qua wisselkoers ze nemen binnen het Zweedse dgs. Datum van faillissement of datum van uitbetalen dgs of een andere datum?
De discussies over DGS horen in het speciaal daarvoor geopende topic. Vooral dit soort discussies over de details :)

Het Deposito Garantie Stelsel Topic

[ Voor 33% gewijzigd door ACM op 26-07-2023 06:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:53:
[...]

Dat staat er bij mij ook. Met voldoende saldo kan je aan de opgebouwde rente zien dat er 2,5% wordt gegeven
Ik heb even gemaild en ze mailden terug dat ze van bewust zijn dat het niet duidelijk is. Ze zijn bezig met het aanpassen of eruit slopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Wispe schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 07:24:
[...]

Ik heb even gemaild en ze mailden terug dat ze van bewust zijn dat het niet duidelijk is. Ze zijn bezig met het aanpassen of eruit slopen.
Mooi dat je gemaild hebt en dat je dat antwoord hebt gekregen.
Het kan een leer moment zijn voor de bank, dat ze dit wellicht fout hebben ingeschat.

mogelijke oplossing:
2 regels met rente
saldo XXX op 14 juli : xxx rente
meerdere YYY : yyy rente
als saldo op 14 juli meer was dan NUL en sinds 14 juli hoger is (geweest) zullen beide rente bedragen toenemen.

btw: heb je het kunnen controleren, of heb je te weinig saldo ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
fsfikke schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:13:
Zo, 16 april een aanvraag gedaan bij de VolkswagenBank. Vandaag dan eindelijk de brief met toegangsgegevens ontvangen!
Wanneer en hoe ontving jij het eenmalige wachtwoord?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dwdd
Fjord Bank gaat de rente verlagen bij 1 jaardeposito:

Opmerking: Vanaf 31-07-23 geldt een nieuw rentetarief van 3.97% p.j. in plaats van 4.04% p.j

Om het huidig geldende rentetarief van 4.04% p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór 31-07-23 te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank. Vanaf 31-07-23 wordt uw termijndeposito geopend met het nieuwe rentetarief van 3.97% p.j.

Nordax BAnk gaat de rente verlagen bij 1 jaar deposito

Opmerking: Vanaf 27-07-23 geldt een nieuw rentetarief van 3.85% p.j. in plaats van 3.95% p.j

Om het huidig geldende rentetarief van 3.95% p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór 27-07-23 te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank. Vanaf 27-07-23 wordt uw termijndeposito geopend met het nieuwe rentetarief van 3.85% p.j

[ Voor 34% gewijzigd door dwdd op 26-07-2023 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pistachenootje schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:55:
[...]

Wanneer en hoe ontving jij het eenmalige wachtwoord?
Per post een paar dagen na de brief met IBAN etc. Maar ik heb het nog niet gebruikt omdat ik inmiddels al meerdere andere rekeningen heb met een hogere rente :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-09 09:16
Wat is de reden voor de renteverlagingen bij verschillende banken terwijl de verwachting is dat de ECB nog niet klaar is met verhogen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:29
Laros88 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:46:
Wat is de reden voor de renteverlagingen bij verschillende banken terwijl de verwachting is dat de ECB nog niet klaar is met verhogen?
Gokje: voldoende geld binnen, omdat ze ook steeds minder geld kunnen wegzetten (ofwel: minder vraag naar financieringen/producten aan de vraagzijde door de eveneens gestegen rentes).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Laros88 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:46:
Naast de post boven mij, het gaat ook niet alleen om het feit dat de verwachting is dat de ECB blijft verhogen, maar ook hoeveel. Als de verwachting was dat er een verhoging van 0,5-procentpunt (50-basispunten zijn dat dan?) en uiteindelijk komt er een verhoging van 0,05-procentpunt (/5-basispunten) dan komt daar toch weer een reactie op.

Hetzelfde zie je ook bij aandelen, dat een bedrijf hun cijfers publiceert en ze winst maken, maar de koers toch daalt. Meest waarschijnlijke oorzaak is ook daarbij dat de verwachting was dat de winst nog hoger zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Laatst online: 22:23

sanook

_/-\o_

Heeft iemand ervring met de uitboektijd bij Advanzia? Gistermiddag geld overgemaakt vanaf mijn Advanzia account naar Rabo maar nog niks binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
sanook schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:05:
Heeft iemand ervring met de uitboektijd bij Advanzia? Gistermiddag geld overgemaakt vanaf mijn Advanzia account naar Rabo maar nog niks binnen.
Gisterenavond 20:00 uur geld overgemaakt van Advanzia, vanochtend om 11:15 uur binnen op de ING

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
Advanzia gaat altijd snel. Let wel op Luxembourgse feestdagen, dan doen ze niets

Volgende 15 Augustus

Voor 8 uur in de ochtend overboeken, altijd dezelfde (werk)dag binnen (ABN)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

dwdd schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:10:
[...]

Gisterenavond 20:00 uur geld overgemaakt van Advanzia, vanochtend om 11:15 uur binnen op de ING
ok, apart dat ik het dan nog niet heb. Was maar 9k dus dat zal geen issue zijn, maar laatste dagen wel grotere bedragen van/naar de Rabo rekening dus misschien levert dat vertraging op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12
Juan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:12:
Advanzia gaat altijd snel. Let wel op Luxembourgse feestdagen, dan doen ze niets

Volgende 15 Augustus

Voor 8 uur in de ochtend overboeken, altijd dezelfde (werk)dag binnen (ABN)
hier ook met ing

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

sanook schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:05:
Denk dat Rabo en/of Advanzia meekijkt, ik krijg nu een notificatie van Rabo dat het geld binnen is :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:47:
Overmaken naar Raisin gaat ook niet altijd even snel zo te zien. Afgelopen nacht overgemaakt, maar nog niet binnen :'(
Volgens mij kloppen de tijdstippen niet bij de transacties in Raisin. Ik zie nu opeens 2 transacties op 25-07 (gisteren), 1 om 9:26 en 1 om 9:27. Vreemd genoeg zag ik gisteren de hele dag beide transacties niet staan en vandaag wel. En naar mijn weten was de 2e transactie van 9:27, gisteren pas in de middag overgemaakt. Dus als ik Raisin mag geloven was het al eerder ontvangen dan ik het over had gemaakt :? .

De 1e transactie betreft trouwens een deposito die ik zondag had aangevraagd en in de nacht tussen 25e/26e heb overgemaakt. Status is nog wel "aanvraag is nog niet doorgestuurd", dat moet niet meer lang duren denk ik?

[ Voor 14% gewijzigd door xileS op 26-07-2023 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
Je moet bij Raisin RST gebruiken (Raisin Standard Time)🤣

2 uur tijdsverschil , geen idee waarom
Dus 9:27 is 11:27 Nederlandse tijd

Ook de overboeking van het deposito stond op 22 Juli, en na het definitief worden op 24 juli.

Zullen wel reserveringen zijn of zo zo

[ Voor 33% gewijzigd door Juan op 26-07-2023 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Juan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:06:
Je moet bij Raisin RST gebruiken (Raisin Standard Time)🤣

2 uur tijdsverschil , geen idee waarom
Dus 9:27 is 11:27 Nederlandse tijd

Ook de overboeking van het deposito stond op 22 Juli, en na het definitief worden op 24 juli.

Zullen wel reserveringen zijn of zo zo
Nu je het zegt, volgens mij was dit mij eerder ook opgevallen toen ik nog een pop up melding kreeg van raisin toen het bedrag binnen was (toen zat er ook een paar uur tijdverschil in). Vreemd genoeg heb ik deze keren helemaal geen melding gekregen dat er een bedrag is ontvangen.

Dan is mijn 2e overboeking zowat instant geweest. Ik dacht ergens rond de middag overgemaakt te hebben (zie tijdstip niet meer terug in ING).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

2 uur verschil betekent dat de tijd in UTC is. We hebben in Nederland tijdens zomertijd UTC+2 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 10:59
Een heel klein beetje met Advanzia aan het stoeien, maar hier zijn mij er velen voor gegaan.
Vraag over het formulier
Tax Identification Number (Sofi nummer correct?)
Tax Residence: (Land Ingezetene Nederland correct?)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:00
pep_82 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:49:
Een heel klein beetje met Advanzia aan het stoeien, maar hier zijn mij er velen voor gegaan.
Vraag over het formulier
Tax Identification Number (Sofi nummer correct?)
Tax Residence: (Land Ingezetene Nederland correct?)
correct. (we noemen het al een tijdje Burger Service Nummer (BSN), ipv SOFI)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 13:06
Omdat ik de afgelopen maanden de rentes zag stijgen, heb ik gekozen voor een soort alternatieve deposito ladder. Elke maand stort ik bij Raisin hetzelfde bedrag in een 6 maanden deposito voor de dan hoogste rente in een euroland zonder bronbelasting.
Zo heb ik tot nu toe:
april 3,10% bij Banca Progetto
mei 3,30% bij Banca Progetto
juni 3,45% bij LHV Pank
juli 3,60% bij Banca Progetto
Vanaf oktober komen de deposito's elk maand vrij en dan besluit ik of ik weer nieuwe kortlopende deposito's afsluit, of wat langer vastzet. Afhankelijk of er nog een stijgende rentetrend is te ontdekken of niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr_Blobby op 26-07-2023 15:53 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Mr_Blobby schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:51:
Omdat ik de afgelopen maanden de rentes zag stijgen, heb ik gekozen voor een soort alternatieve deposito ladder. Elke maand stort ik bij Raisin hetzelfde bedrag in een 6 maanden deposito voor de dan hoogste rente in een euroland zonder bronbelasting.
Zo heb ik tot nu toe:
juni 3,45% bij LHV Pank
Vanaf oktober komen de deposito's elk maand vrij en dan besluit ik of ik weer nieuwe kortlopende deposito's afsluit, of wat langer vastzet. Afhankelijk of er nog een stijgende rentetrend is te ontdekken of niet.
Dat is wat ik ook doe. Sinds ergens vorig jaar regelmatig een depo van 12 maanden. Ze komen dan ook regelmatig vrij. Ik neem even voor lief dat de oudste depo's nu minder opleveren dan vrij opneembaar. Als de rentes gaan dalen zal het omgekeerde aan de hand zijn. Hopelijk duurt dat nog even.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 26-07-2023 16:33 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 21:08
Geachte
Zoals bekend hebt u, door een technische storing bij CKV, mogelijk te maken
(gehad) met incorrect
iet-weergegeven transacties en/of een incorrect
weegegeven saldo van uw spaarrekening.

Deze problemen hebben geen invloed op het achterliggende saldo en
transactie-systeem en we werken hard dit z.s.m. voor u op te lossen.

We realiseren ons dat u de betreffende rekening inmiddels hebt gesloten.
Niettemin betreuren wij de gang van zaken en bieden we u een coulancehalve
vergoeding aan van € 25,00. Dit bedrag wordt binnen 14 dagen bijgeschreven op
uw Raisin-rekening. Onze excuses voor het ongemak en dank voor uw begrip
Toch netjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:16
Hoe kom ik aan 3% rente bij openbank? Heb nu een welkom spaarrekening met 2% rente?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
Janpietertje89 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:49:
Hoe kom ik aan 3% rente bij openbank? Heb nu een welkom spaarrekening met 2% rente?
Door het Openbank topic te lezen?

Kort: door te bellen en te vragen om de hogere rente op je (nog lopende) Welkom-spaarekening.
Als je geluk heb krijg je dan én een verhoging van de rente én een nieuwe looptijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
Omdat ik de afgelopen maanden de rentes zag stijgen, heb ik gekozen voor een soort alternatieve deposito ladder. Elke maand stort ik bij Raisin hetzelfde bedrag in een 6 maanden deposito voor de dan hoogste rente ...
Vanaf oktober komen de deposito's elk maand vrij en dan besluit ik of ik weer nieuwe kortlopende deposito's afsluit, of wat langer vastzet.
Dit is geen Deposito-ladder. Met een ladder ga je omhoog door je reeks deposito's (uiteindelik) allemaal langdurig dus met hoge rente te maken..

Maar dit i swel een goede oplossing als je niet al je geld voor één lange periode kwijt wil - doe hetzelfde met 1-jaars deposito's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:53:
[...]

Door het Openbank topic te lezen?

Kort: door te bellen en te vragen om de hogere rente op je (nog lopende) Welkom-spaarekening.
Als je geluk heb krijg je dan én een verhoging van de rente én een nieuwe looptijd.
Het is niet en een verhoging en een nieuwe looptijd, maar je " krijgt een nieuwe rekening" (die "dus" ook weer 6 maanden geldig is, voordat deze wordt om gezet naar een Open Spaarrekening).
Ze boeken dus het geld van de bestaande rekening af en heffen deze op, en maken ook een nieuwe Welkom Spaarrekening aan. "Terug"boeken naar de nieuwe rekening moet je dan weer zelf doen. En de opgebouwde rente wordt ook netjes uitgekeerd (op de betaalrekening).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:55:
[...]
Mooi dat je gemaild hebt en dat je dat antwoord hebt gekregen.
Het kan een leer moment zijn voor de bank, dat ze dit wellicht fout hebben ingeschat.

mogelijke oplossing:
2 regels met rente
saldo XXX op 14 juli : xxx rente
meerdere YYY : yyy rente
als saldo op 14 juli meer was dan NUL en sinds 14 juli hoger is (geweest) zullen beide rente bedragen toenemen.

btw: heb je het kunnen controleren, of heb je te weinig saldo ?
Ja, bij mij klopt het wel. Staat nu 1k op en 7 cent rente (over 1 dag).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:57
Zo heb ik tot nu toe:
juni 3,45% bij LHV Pank
Bewerkelijk hoor. Tenzij het om meer dan het de dgs garantie gaat zou ik elk half jaar switchen tussen Advanzia en Consorsbank. Thans 3,4 en 3,5%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

De FED heeft vanavond de IORB op 5,40% gezet, dat is de rente die banken ontvangen als ze hun dollars stallen bij de FED.

Morgen (vandaag dus) komt de ECB met 3,75% of 4,00% voor de euro aanzetten, aanzienlijk lager nog.

In Amerika denken de meeste analisten dat nu de recessie zal losbarsten einde jaar en de FED de rente voorlopig hierop gaat handhaven. Echter zelf sloeg Jerome taal aan dat hij toch eerst een zwakkere arbeidsmarkt wil zien anders doet hij er in september wellicht nog een 25 procentpunt op.

Al met al, spaarrente voor de euro van 4% zit er toch zeker nog in. Ik wacht morgen Frankfurt af maar hou mijn kruid voorlopig droog met langlopende depositos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Malarky schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 00:20:
De FED heeft vanavond de IORB op 5,40% gezet, dat is de rente die banken ontvangen als ze hun dollars stallen bij de FED.

Morgen (vandaag dus) komt de ECB met 3,75% of 4,00% voor de euro aanzetten, aanzienlijk lager nog.

In Amerika denken de meeste analisten dat nu de recessie zal losbarsten einde jaar en de FED de rente voorlopig hierop gaat handhaven. Echter zelf sloeg Jerome taal aan dat hij toch eerst een zwakkere arbeidsmarkt wil zien anders doet hij er in september wellicht nog een 25 procentpunt op.

Al met al, spaarrente voor de euro van 4% zit er toch zeker nog in. Ik wacht morgen Frankfurt af maar hou mijn kruid voorlopig droog met langlopende depositos
Dilemma waarmee je zit is dat je tot die tijd variabel blijft sparen met een aanzienlijk lagere rente, dus of het op de lange termijn zin heeft om te wachten is maar de vraag.
Het blijft een soort van gokken/timen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Variabel kan je max 3,5% krijgen als Nederlander
Vast (1 jaar of meer) loopt toch wat terug (veel verlagingen, op Progetto na dan)

Kijken wat Advanzia doet na 1 Augustus. Misschien wel 3,75%

Heb zelf 1x 20k bij Progetto 1 jaar 4,2%
En nog 1x 10k aanvraag loopt nog voor 4,2%

Gaan ze volgende week ook ineens omlaag doe ik nog snel nog eens 10k voor 1 jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mpandroid
Misschien is het volgende artikel https://www.nu.nl/economi...met-renteverhogingen.html mede een verklaring voor de recente verlagingen van deposito rentes. Samen met eventueel voldoende geld in kas voor de bank natuurlijk, maar dan had ik persoonlijk niet zo'n kleine verlaging verwacht.

Ik denk dat we met de aankondiging vanmiddag de top voorlopig wel bereikt hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Juan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 06:02:
Vast (1 jaar of meer) loopt toch wat terug (veel verlagingen, op Progetto na dan)
Een beetje overdreven?

Op actuelerentestanden 16 aanbieders met wijzigingen in depositorente sinds 1 juli, daarvan 2 dalingen. In Duitsland op Biallo 83 aanbieders met wijzingen in de laatste vier maanden, waarvan 4 dalingen, de laatste daling was daar begin mei.

De recente dalingen op 1 jaar waren van beide 4% naar 3,95% (nauwelijks 1% minder rente) en 3,8%. Bij Raisin is dat gat weer opgevuld door Rietumu, Progetto en Orange.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Bij Raisin zijn er wel wat meer verlagingen. Renault bijvoorbeeld op meerdere looptijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:01:
Bij Raisin zijn er wel wat meer verlagingen. Renault bijvoorbeeld op meerdere looptijden.
Dat staat nog niet op actuelerentestanden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Frankenstein schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:06:
[...]
Dat staat nog niet op actuelerentestanden. ;)
Ben ik me van bewust. Op Raisin ook nog niet. Ik verwacht maandag pas.

PS. ik vind het wel opmerkelijk dat er relatief veel rente verlagingen lijken te zijn. Eerder dan ik had verwacht. Ik hoop dat het weer bijtrekt.

[ Voor 24% gewijzigd door Pistachenootje op 27-07-2023 09:11 ]

Pagina: 1 ... 114 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling