Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.176 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:10
Sissors schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 23:26:
[...]

Maar ik denk ook wel dat het uiteindelijk allemaal goed komt, desnoods via de Nederlandse overheid zoals bij IceSave. Maar die andere potjes kosten wel meer tijd, en het lijkt mij sterk als ze niet op zijn minst pogen te zorgen dat de eigen bevolking eerst krijgt.
Ook "kost meer tijd" is afgedekt. IIRC moet het nu nog binnen 10 werkdagen na uitspreken failissement (en daarmee in werking treden DGS) zijn uitgekeerd en gaat dat per 2024 naar 7 werkdagen. Enige dat ze dus kunnen rekken is het faillisement/in werking treden van het DGS, maar op zijn laatst 10 dagen nadat een inwoner van het land zelf het geld ontvangt (op dat moment kun je moeilijk ontkennen dat DGS in werking getreden is) moet de rest van de wereld dat ook doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:59
Van der Berg schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:54:
[...]

Andere nadeel bij Spaar Deposito, als je steeds geld bij stort krijg je een nieuwe datum. Dit was in mijn tijd het geval en ik weet nu niet of dat inmiddels is veranderd. Dus elk bedrag dat je stort krijgt weer een nieuwe datum.

ABN AMRO Deposito:
Dat is in ieder geval niet meer zo. Bij iedere inleg krijg ik een nieuw overzicht met alle bedragen en vervaldata.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Noshi schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 08:53:
[...]

Dat is in ieder geval niet meer zo. Bij iedere inleg krijg ik een nieuw overzicht met alle bedragen en vervaldata.
Eh, je zegt toch precies hetzelfde en het is ook hoe deposito's werken: je kunt in 1 deposito maar 1x een bedrag inleggen (aan het begin) en dat staat dan vast tegen het vastgestelde rentepercentage gedurende de afgesproken tijd. Elke nieuwe inleg is dus een nieuw deposito met een nieuwe termijn (en eventueel een nieuw rentepercentage).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:08
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:33:
[...]

Eh, je zegt toch precies hetzelfde en het is ook hoe deposito's werken: je kunt in 1 deposito maar 1x een bedrag inleggen (aan het begin) en dat staat dan vast tegen het vastgestelde rentepercentage gedurende de afgesproken tijd. Elke nieuwe inleg is dus een nieuw deposito met een nieuwe termijn (en eventueel een nieuw rentepercentage).
Het zit hem in de woordkeuze:
Andere nadeel bij Spaar Deposito, als je steeds geld bij stort krijg je een nieuwe datum. Dit was in mijn tijd het geval en ik weet nu niet of dat inmiddels is veranderd. Dus elk bedrag dat je stort krijgt weer een nieuwe datum.

ABN AMRO Deposito:
deposito's kan je alleen maar "openen" (inleggen), "laten aflopen" en soms "vervroegd opnemen"
wijzigen ("bijstorten") is niet mogelijk.
op een overzicht kunnen verschillende losstaande deposito's staan

[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 22-07-2023 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da Queen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-07 09:38
W1ck1e schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:01:
[...]
met gratis 06 nummer (geen kosten als ik zelf niet bel of sms). die in principe alleen gebruikt wordt voor ontvangen van sms codes.
Tip waar ik dat ook kan krijgen? En moet je niet elke keer opwaarderen om het nummer actief te houden?

[ Voor 11% gewijzigd door Da Queen op 22-07-2023 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:55
Sim swapping, gebeurt dat nog in 2023? (Ik weet het oprecht niet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Da Queen schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:40:
[...]

Tip waar ik dat ook kan krijgen? En moet je niet elke keer opwaarderen om het nummer actief te houden?
Dat is als volgt gegaan.
Ik had een postbank rekening
die hadden een aktie met een siemens telefoontje via telfort voor de tancodes als ik mij niet vergis.: https://gsmnieuws.nl/siem...e-zorgde-bij-de-postbank/
dat was een prepaid, waarvan het saldo verliep, als je niet opwaardeerde elke zoveel maanden
aangezien ik nooit tegoed verbruikte liep het saldo op tot 100 euro of zo, en ik moest nog steeds opwaarderen.
toen begreep ik van telfort dat ik mijn nummer kon laten omzetten naar de huidige constructie
abonnement bundel van 0 euro (0 minuten), beltarief is iets van 30cent pm, maar gebruik ik niet
en het beltegoed zou uitgekeerd worden (is gebeurd)
later nam kpn telfort over, abonnement loopt door, ik krijg elke zoveel maanden een sms over mijn belbundel, doe ik niks mee.

bij deze wil ik alle kpn klanten bedanken voor het mogelijk maken van mijn gratis telefoonnummer ;)

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 22-07-2023 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:48
Zit ik net in de Raisin omgeving te kijken, staat de ingetrokken Deposito aanvraag van 25k voor 4% er ineens weer tussen.

Vreemde actie van ze. |:(
Heb de aanvraag van 25k voor 4,2% ook maar ingetrokken, anders ben ik straks die storting van 25k kwijt voor 4%.

Nieuwe geopend van 20k voor 4,2% en 10k voor 4,2%
Maandag 20k naar Raisin, als ze die afgewerkt hebben stort ik de volgende 10k

Lijkt erop dat ze het bedrag al naar Progetto hebben overgemaakt, zonder het bij mij af te schrijven.
Dankje voor het cadeautje Raisin _/-\o_

Eens zien of deze echt voor 4% doorloopt, of dat de rente toch nog 4,2% word.
In dat geval laat ik hem gewoon lopen, en zie ik wel of ze over een jaar die 25k opeisen.
Dat mag, maar dan heb ik wel 1050 eur rendement gehad zonder storting 8)7

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:41

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:33:
[...]
Eh, je zegt toch precies hetzelfde en het is ook hoe deposito's werken: je kunt in 1 deposito maar 1x een bedrag inleggen (aan het begin) en dat staat dan vast tegen het vastgestelde rentepercentage gedurende de afgesproken tijd.
Hoe het bij ABN AMRO werkte was dat je per looptijd een apart rekeningnummer opende. Je kon steeds overboeken naar die rekening en elke storting werd dan automatisch een deposito met de looptijd van dat rekeningnummer. Op elk (papieren) rekeningafschrift van de rekening stond een volledige lijst van gestorte bedragen en per bedrag de datum waarop dat bedrag zou gaan vrijvallen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Da Queen schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:40:
[...]

https://www.shopbuddies.nl/cashback/simyo

Vanaf 50 cent na cashback heb je al een prepaid simkaartje met tegoed. Kan je heel lang mee doen, maar nr verloopt automatisch na 6 maanden bij geen gebruik. Enige wat je hoeft te doen is elke x binnen 6 maanden 1 telefoontje of smsje te sturen. Je krijgt ook herinnering per email als je simkaart bijna verloopt, maar een herinnering in je agenda is ook wel handig.

Enige goedkopere simkaart die ik heb is een simkaart van Hollandsnieuwe, die gebruik ik wel gewoon (voldoende inet en bellen). Daar krijg ik elke maand geld toe, door het overgebleven tegoed elke maand op te bellen naar een betaald nummer d:)b. Voor nieuwe gebruikers is dit wel iets meer gedoe denk ik ;p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:10:
[...]
Dat is als volgt gegaan.
Ik had een postbank rekening
die hadden een aktie met een siemens telefoontje via telfort voor de tancodes als ik mij niet vergis.: https://gsmnieuws.nl/siem...e-zorgde-bij-de-postbank/
Ben ook klant geweest bij Postbank, maar heb deze hele actie gemist :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
xileS schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:59:
[...]

Ben ook klant geweest bij Postbank, maar heb deze hele actie gemist :'(
Waarschijnlijk was je te jong (13).

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 22-07-2023 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:53
xileS schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:56:
[...]

https://www.shopbuddies.nl/cashback/simyo

Vanaf 50 cent na cashback heb je al een prepaid simkaartje met tegoed. Kan je heel lang mee doen, maar nr verloopt automatisch na 6 maanden bij geen gebruik. Enige wat je hoeft te doen is elke x binnen 6 maanden 1 telefoontje of smsje te sturen. Je krijgt ook herinnering per email als je simkaart bijna verloopt, maar een herinnering in je agenda is ook wel handig.

Enige goedkopere simkaart die ik heb is een simkaart van Hollandsnieuwe, die gebruik ik wel gewoon (voldoende inet en bellen). Daar krijg ik elke maand geld toe, door het overgebleven tegoed elke maand op te bellen naar een betaald nummer d:)b. Voor nieuwe gebruikers is dit wel iets meer gedoe denk ik ;p.
De bekende truc is om om de zoveel maanden de belastingdienst te bellen, dan blijf je ' actief ' en is gratis nummer :p

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 12:04:
[...]
Waarschijnlijk was je te jong (13).
Ik was inderdaad 13! Wel had ik zo'n blauwe Penniemaat wat ik waanzinnig vond altijd. Toen al best flink mee gespaard en met een volle Penniemaat naar de Postbank om te storten :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
JohanNL schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 12:08:
[...]

De bekende truc is om om de zoveel maanden de belastingdienst te bellen, dan blijf je ' actief ' en is gratis nummer :p
Ik dacht juist dat het altijd een betaalde telefoontje of smsje moest zijn? Als gratis nummers ook werken, weet ik wel leukere nummers dan de belastingdienst xD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
xileS schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 12:41:
[...]

Ik was inderdaad 13! Wel had ik zo'n blauwe Penniemaat wat ik waanzinnig vond altijd. Toen al best flink mee gespaard en met een volle Penniemaat naar de Postbank om te storten :D
Maar, had je al 1000 gulden spaargeld ?

Afbeeldingslocatie: https://historiek.net/wp-content/uploads-phistor1/2015/11/Bankbiljet-van-1000-gulden-met-Baruch-Spinoza-spinoza.blogse.nl_-848x400.jpg.webp

[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 22-07-2023 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:14
JAN-B schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:29:
[...]

Ik weet het niet hoor :?
een spaarrekening, die staat op slot en opnemen is niet mogelijk;
wel de mogelijkheid om gratis ? geld op te nemen zonder boete, en daarna kan hij weer op slot;
maar je kan het slot ook weer uit zetten en na 24 uur kan je weer bij je geld.
Vat ik het zo goed samen??
Je zet bij Direct Sparen zelf het slot erop en dit kan je doen via de instellingen, als je bent ingelogd via bij ABN AMRO. Als hij op slot staat kan je niet meer geld overmaken vanuit Direct Sparen, wel kun je blijven bij storten. Als je het slot uitzet kan je na 24-uur weer geld opnemen van Direct Sparen en is dit gratis en zonder boete

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 22-07-2023 12:53 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Juan schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:27:
Zit ik net in de Raisin omgeving te kijken, staat de ingetrokken Deposito aanvraag van 25k voor 4% er ineens weer tussen.

Vreemde actie van ze. |:(
Heb de aanvraag van 25k voor 4,2% ook maar ingetrokken, anders ben ik straks die storting van 25k kwijt voor 4%.

Nieuwe geopend van 20k voor 4,2% en 10k voor 4,2%
Maandag 20k naar Raisin, als ze die afgewerkt hebben stort ik de volgende 10k

Lijkt erop dat ze het bedrag al naar Progetto hebben overgemaakt, zonder het bij mij af te schrijven.
Dankje voor het cadeautje Raisin _/-\o_

Eens zien of deze echt voor 4% doorloopt, of dat de rente toch nog 4,2% word.
In dat geval laat ik hem gewoon lopen, en zie ik wel of ze over een jaar die 25k opeisen.
Dat mag, maar dan heb ik wel 1050 eur rendement gehad zonder storting 8)7
Ik zou me niet zo snel rijk rekenen als ik jou was (om het nog niet hebben over of het echt netjes zou zijn). Je hebt gisteren hem ingetrokken. Ik had gisteren ook mijne geannuleerd vanwege de 4.2% bij die andere bank. Gezien er nog niks doorgestuurd was, kon dat allemaal direct. En alles was netjes weg, en de nieuwe gedaan.

Paar uur later was hij weer terug en stonden er twee deposito's in het lijstje. En vanochtend was het correct.

Ik kan me wel voorstellen dat hun klantenservice het druk heeft met zulke foutjes in wat hij laat zien. Maar voor mij iig was het gisteren: Ik zie het wel. Of het nu 4% of 4.2% is, een keer maak ik me er niet druk meer om. Het idee dat ik gratis een verdubbeling zou krijgen van mijn inleg was niet bij me opgekomen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 12:44:
[...]

Maar, had je al 1000 gulden spaargeld ?

[Afbeelding]
Volgens mij wel, maar ik kan mijn blauwe Postbank mapje met afschriften niet meer terug vinden ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:49
xileS schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 12:42:
[...]

Ik dacht juist dat het altijd een betaalde telefoontje of smsje moest zijn? Als gratis nummers ook werken, weet ik wel leukere nummers dan de belastingdienst xD.
Ik stuur een sms-je naar een vast telefoonnummer. Dat mislukt dan en wordt niet van mijn beltegoed afgeschreven maar het beltegoed wordt wel met 6 maanden verlengd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23

sanook

_/-\o_

Loop je met zo'n prepaid sim niet het risico dat je in bepaalde buitenlanden (buiten EU) geen SMS kan ontvangen omdat ze geen roaming overeenkomst hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sanook schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:31:
Loop je met zo'n prepaid sim niet het risico dat je in bepaalde buitenlanden (buiten EU) geen SMS kan ontvangen omdat ze geen roaming overeenkomst hebben?
Hoe vaak doe je in het buitenland geldzaken met een spaarbank? Neem toch aan dat als je op vakantie gaat je dan zorgt dat je voldoende (+ wat extra) geld beschikbaar hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

sanook schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:31:
Nee, een prepaid SIM is qua ontvangst en bereik niet minderwaardig dan een SIM met abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Een 95K staat sinds gister bij Lloyds (dus 1 dag) en nu staat dat mijn opgebouwde rente tot vandaag € 15,64 is. Als het percentage 2% is, dan is dat toch veel te veel?
95.000 x 1,02 = 1.900 rente.
1.900 / 365 = 5,20 euro rente per dag.
Of heb ik het verkeerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Wispe op 22-07-2023 16:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:30
@Wispe Je kunt vandaag en morgen niets opnemen van Lloyds, dus die rente van za en zo is alvast meegeteld.... Doen trouwens meer banken zo.

[ Voor 16% gewijzigd door TanteBeth op 22-07-2023 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:55
Wispe schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:48:
Een 95K staat sinds gister bij Lloyds (dus 1 dag) en nu staat dat mijn opgebouwde rente tot vandaag € 15,64 is. Als het percentage 2% is, dan is dat toch veel te veel?
95.000 x 1,02 = 1.900 rente.
1.900 / 365 = 5,20 euro rente per dag.
Of heb ik het verkeerd?
Het is weekend. Ik denk dat het rente is van vrijdag + zaterdag + zondag = 3x 5,21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Makes sense. Er staat "opgebouwde rente tot vandaag", dat klopt dus dan niet. :P
Tnx.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy1977
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-01 00:40
Waarom zet je 95k voor 2 % weg terwijl veel meer banken meer rente bied?
Wispe schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:08:
Makes sense. Er staat "opgebouwde rente tot vandaag", dat klopt dus dan niet. :P
Tnx.

[ Voor 6% gewijzigd door Crazy1977 op 22-07-2023 16:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Crazy1977 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:12:
Waarom zet je 95k voor 2 % weg terwijl veel meer banken meer rente bied?

[...]
Omdat ik niet geïnteresseerd ben in buitenlandse banken ivm onduidelijkheid over erfbelasting en als het misgaat, ik het daar moet gaan halen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TanteBeth
"Omdat ik niet geïnteresseerd ben in buitenlandse banken "
Is wel een grappige opmerking bij Lloyds: Een Duitse dochter van een Engelse bank.... (ook Duits DGS dus)

[ Voor 6% gewijzigd door TanteBeth op 22-07-2023 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
TanteBeth schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:24:
"Omdat ik niet geïnteresseerd ben in buitenlandse banken "
Is wel een grappige opmerking bij Lloyds: Een Duitse dochter van een Engelse bank.... (ook Duits DGS dus)
Lloyds is meer dichterbij, bekender en groter dan Openbank of Banca Progetto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Wispe schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:17:
[...]

Omdat ik niet geïnteresseerd ben in buitenlandse banken ivm onduidelijkheid over erfbelasting en als het misgaat, ik het daar moet gaan halen. :)
Gratis tip : garanti bank, is NL dgs, 2.5%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Wispe schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:26:
[...]

Lloyds is meer dichterbij, bekender en groter dan Openbank of Banca Progetto.
Er zijn toch genoeg 'nederlandse' banken die boven de 2% zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
Maar goed, Anadolu is zelfs een Nederlandse bank die (momenteel) nog iets meer rente geeft dan Lloyds en ook goed renderende deposito's kent. Lloyds heeft alleen een spaarrekening, geen deposito's.

Overigens kent Lloyds bij overlijden een hele rare (buitenlandse?) regel: Je moet het originele testament op sturen. Dus geen papieren kopie of digitale scan. Nee het originele en waarschijnlijk enige exemplaar dat je hebt. Je krijgt het wel terug, dat dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:57
W1ck1e schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:28:
[...]

Gratis tip : garanti bank, is NL dgs, 2.5%
En Yapi Kredi per maandag 2,33%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Lloyds is Duits, en kwam hier afgelopen week niet voorbij dat je in Duitsland alsnog erfbelasting betaald tenzij je getrouwd bent? (en geregistreerd partnerschap etc allemaal niet meetellen en je in die gevallen "gewoon" erfbelasting betaald)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:10

dbzfan

Nee.

[...]

Bunq is 2,46%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Weet ik. Heb daar ook al 95K staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bt0
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 27-07 23:10

bt0

RobertMe schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 19:44:
[...]

Lloyds is Duits, en kwam hier afgelopen week niet voorbij dat je in Duitsland alsnog erfbelasting betaald tenzij je getrouwd bent? (en geregistreerd partnerschap etc allemaal niet meetellen en je in die gevallen "gewoon" erfbelasting betaald)
Dat heb ik een keer aan Lloyds Bank gevraagd. Het heldere antwoord was dat een spaarrekening bij Lloyds Bank een Nederlandse rekening is en dat er geen erfbelasting aan Duitsland verschuldigd is. Kennelijk betekent een Nederlands IBAN dat het geen Duitse rekening is, ook al is LLoyds Bank een Duitse bank met een Duits DGS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33
Wispe schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 21:07:
[...]

Weet ik. Heb daar ook al 95K staan.
Gedurfd, je geld stallen bij een bank die jaar op jaar verlies maakt. :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
GioStyle schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 21:23:
[...]

Gedurfd, je geld stallen bij een bank die jaar op jaar verlies maakt. :D
Het zou gedurfder zijn als het meer dan 100k was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33
Wispe schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 21:25:
[...]

Het zou gedurfder zijn als het meer dan 100k was.
Dat wordt het vanzelf met de steeds stijgende rente. :Y)

In before: ik room het lekker af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
GioStyle schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 21:27:
[...]

Dat wordt het vanzelf met de steeds stijgende rente. :Y)

In before: ik room het lekker af.
Dat dus. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Let op dat het DGS tot 100K vergoed, dus stel die ene Bunq gaat failliet en je hebt er 120K staan en ze weten nog 20K te '' redden '' voor jou als spaarder, dan zit je dus ook goed.
Kans is daarnaast ook aannemelijk dat in een dergelijk geval de overheid c.q. '' belastingbetaler '' inspringt, om verdere schade aan het monetaire systeem te doen voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

JohanNL schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 22:30:
Let op dat het DGS tot 100K vergoed, dus stel die ene Bunq gaat failliet en je hebt er 120K staan en ze weten nog 20K te '' redden '' voor jou als spaarder, dan zit je dus ook goed.
Helaas is dat niet hoe het werkt. Het DGS vergoedt een verlies tot 100k, maar in ruil draag je jouw vordering over aan het DGS. Je krijgt pas meer dan 100k terug als je dat ook zonder het bestaan van het DGS terug zou krijgen. In je voorbeeld moet er voor 120k gered worden om 120k uitbetaald te krijgen.

Inderdaad, misschien besluit de overheid om méér te vergoeden. Maar daar zijn ze niet toe verplicht, en er is binnen Europa ook geen precedent voor. Niet iets om van uit te gaan in een risicoanalyse.

Wat betreft schade aan het monetaire systeem, dat zal prima een haircut op de grotere spaarder kunnen overleven. Juist de kleinere spaarder/rekeninghouder is van belang, die moet immers zijn vaste lasten kunnen blijven betalen. Door tot 100k schadevrij te stellen is het systeem in ieder geval verzekerd van dat het normale betalingsverkeer gewoon door kan blijven gaan.

[ Voor 87% gewijzigd door Zr40 op 22-07-2023 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
sanook schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:30:
[...]

Er zijn toch genoeg 'nederlandse' banken die boven de 2% zitten?
Dat weten we natuurlijk niet. Het kan zomaar zijn dat @Wispe zoveel geld heeft dat alle banken met een rente hoger dan die van lloyds benut zijn (met een saldo van 95k)
dus: garanti (2,5), bunq (2,46), yapi kredi (2,33), anadolu (2,1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:11:
[...]

Dat weten we natuurlijk niet. Het kan zomaar zijn dat @Wispe zoveel geld heeft dat alle banken met een rente hoger dan die van lloyds benut zijn (met een saldo van 95k)
dus: garanti (2,5), bunq (2,46), yapi kredi (2,33), anadolu (2,1).
Zijn er redenen om niet voor een Turkse bank (garanti, yapi) te kiezen?
Heb nu bunq, lloyds en nibc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zr40 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 23:25:
[...]

Helaas is dat niet hoe het werkt. Het DGS vergoedt een verlies tot 100k, maar in ruil draag je jouw vordering over aan het DGS. Je krijgt pas meer dan 100k terug als je dat ook zonder het bestaan van het DGS terug zou krijgen. In je voorbeeld moet er voor 120k gered worden om 120k uitbetaald te krijgen.

Inderdaad, misschien besluit de overheid om méér te vergoeden. Maar daar zijn ze niet toe verplicht, en er is binnen Europa ook geen precedent voor. Niet iets om van uit te gaan in een risicoanalyse.

Wat betreft schade aan het monetaire systeem, dat zal prima een haircut op de grotere spaarder kunnen overleven. Juist de kleinere spaarder/rekeninghouder is van belang, die moet immers zijn vaste lasten kunnen blijven betalen. Door tot 100k schadevrij te stellen is het systeem in ieder geval verzekerd van dat het normale betalingsverkeer gewoon door kan blijven gaan.
Ligt eraan waarom de bank omvalt. Als het door een bankrun komt, dan is de kans groot dat de overheid wel grote spaarders gaat vergoeden zoals de VS ook heeft gedaan. Anders heb je de kans dat alle kleine banken om gaan vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Z___Z schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:29:
[...]

Ligt eraan waarom de bank omvalt. Als het door een bankrun komt, dan is de kans groot dat de overheid wel grote spaarders gaat vergoeden zoals de VS ook heeft gedaan. Anders heb je de kans dat alle kleine banken om gaan vallen.
Dat kan je hopen, maar zoals ik al schreef, er is binnen Europa geen precedent, verplichting of noodzaak om meer te vergoeden dan wat het DGS dekt.

Ga er in je planning niet van uit dat je bij activering van het DGS meer terug krijgt dan de DGS dekking.

Voor een praktijkvoorbeeld, zie "Wie is beschermd en tot welk bedrag?" -> "Wat gebeurt er met mijn tegoed boven € 100.000" bij de veelgestelde vragen op https://www.dnb.nl/deposi...-woonachtig-in-nederland/

[ Voor 37% gewijzigd door Zr40 op 23-07-2023 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Wispe schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:23:
[...]

Nvt, ze zijn allemaal nederlands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58

Theo

moederbord

dwdd schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:23:
De spaarrekening van Banca Progetto is verhoogd naar 3,00% (met voorwaarden)

https://www.raisin.nl/spa...tto-spaarrekening-bpl751/
IK zit te twijfelen over deze spaarrekening. Mogelijk dat iemand hierbij kan helpen?

Ik heb wat vermogen dat ik in verschillende depositos heb zitten, maar wil ook wat spaargeld hebben waar ik snel bij kan (bijv binnen een week). Nu is die Banca Proggetto een mooie rekening met 3% rente, en vrij opneembaar (mits in 1 keer, en mits je 4 dagen kan wachten). Het enige waar ik meer zit is de renteopbouw en uitbetaling. Banca betaald per jaar de rente uit in januari, en de enige manier om geld van de rekening te halen is door deze op te heffen (wat 4 dagen kost).
Krijg je met het opheffen van de rekening rente pro rato uitbetaald over het lopende jaar?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Wispe schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:23:
[...]
Sommige mensen maken zich zorgen om de connectie met Turkije. Ik niet, heb prima ervaringen met DHB en YapiKredi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:38:
[...]

Nvt, ze zijn allemaal nederlands
https://garantibank.nl/producten

Gouden Internet Rekening
Met de Gouden Internet Rekening heeft u via internet, 24 uur per dag en 7 dagen per week, toegang tot uw spaargeld.
1,50%

Waar is die 2,5% dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Wispe schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:49:
[...]

Gouden Internet Rekening
Met de Gouden Internet Rekening heeft u via internet, 24 uur per dag en 7 dagen per week, toegang tot uw spaargeld.
1,50%

Waar is die 2,5% dan?
Dat is de gouden bonusrente aktie op de hoofdpagina. Gegarandeerd of meer tot einde 2023. Openen rekening kan binnen 1 dag.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 23-07-2023 10:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]

Gouden Internet Rekening
1,50%

Waar is die 2,5% dan?
https://garantibank.nl/gouden-bonusrente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theswitch
  • Laatst online: 20:55
dwdd schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:23:
De spaarrekening van Banca Progetto is verhoogd naar 3,00% (met voorwaarden)

https://www.raisin.nl/spa...tto-spaarrekening-bpl751/
Ik kan deze rekening niet vinden in de Raisin app, wel hun depositos. Of kan het alleen via de website?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Theswitch schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:59:
[...]

Ik kan deze rekening niet vinden in de Raisin app, wel hun depositos. Of kan het alleen via de website?
Spaarrekeningen met voorwaarden worden inderdaad niet getoond in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Theo schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:39:
[...]
IK zit te twijfelen over deze spaarrekening. Mogelijk dat iemand hierbij kan helpen?

Ik heb wat vermogen dat ik in verschillende depositos heb zitten, maar wil ook wat spaargeld hebben waar ik snel bij kan (bijv binnen een week). Nu is die Banca Proggetto een mooie rekening met 3% rente, en vrij opneembaar (mits in 1 keer, en mits je 4 dagen kan wachten). Het enige waar ik meer zit is de renteopbouw en uitbetaling. Banca betaald per jaar de rente uit in januari, en de enige manier om geld van de rekening te halen is door deze op te heffen (wat 4 dagen kost).
Krijg je met het opheffen van de rekening rente pro rato uitbetaald over het lopende jaar?
Staat vermeld in het product informatieblad op https://www.raisin.nl/sav...41/14088.pdf?locale=nl_NL
Opnemen / Sluiten U kunt uw spaargeld te allen tijde opnemen, met inachtneming van een
opzegtermijn van 4 werkdagen. De gehele inleg + opgebouwde rente
wordt uitbetaald na de termijn van 4 werkdagen en de spaarrekening
wordt gesloten.

[ Voor 32% gewijzigd door sanook op 23-07-2023 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
Theo schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:39:
[...]

Volgens de info sheet wel ja. Renteuitkering bij beëindiging en
Bijzonderheden

Bij opening kies je een vast inlegbedrag. Geld bijstorten of deels opnemen is niet mogelijk: je kunt alleen de gehele inleg + opgebouwde rente opnemen. Je kunt meerdere spaarrekeningen (tegelijkertijd) openen en aanhouden.
Op zich wel interessant, ware het niet dat ik al teveel bij deze bank heb staan in vaste deposito’s.

[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 23-07-2023 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:51:
[...]

Dat is de gouden bonusrente aktie op de hoofdpagina. Gegarandeerd of meer tot einde 2023. Openen rekening kan binnen 1 dag.
Jij bent goed in verkopen. Heb net geopend. :+ Kan de 95k van nibc daarheen.
Wat zijn de nadelen van anadolu/yeti? Bv. internetbankieren zelf, verwerkingstijd e.d. tov Lloyds?
Of is het allemaal zelfde als met Lloyds?

[ Voor 8% gewijzigd door Wispe op 23-07-2023 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58

Theo

moederbord

@sverzijl
Het klopt dat dit idd in het PID staat. Maar wat is de definitie van 'opgebouwde rente'? Is dit de historisch opgebouwde rente die jaarlijks in januari is uitbetaald, of geldt dit ook voor de pro rato rente van het lopende jaar? Datzelfde PID noemt namelijk nergens dat er, behalve in januari, ook op een ander tijdstip rente wordt uitbetaald (namelijk, bij beëindiging). En gezien de rekening bij het tussentijds opnemen wordt beëindigd kan er in januari geen pro rato rente worden bijgeschreven..
Het blijft een spaarrekening met voorwaarden. Zou dit ook één van die voorwaarden of 'kleine lettertjes' zijn?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Theo schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:14:
[...]

@sverzijl
Het klopt dat dit idd in het PID staat. Maar wat is de definitie van 'opgebouwde rente'? Is dit de historisch opgebouwde rente die jaarlijks in januari is uitbetaald, of geldt dit ook voor de pro rato rente van het lopende jaar? Datzelfde PID noemt namelijk nergens dat er, behalve in januari, ook op een ander tijdstip rente wordt uitbetaald (namelijk, bij beëindiging). En gezien de rekening bij het tussentijds opnemen wordt beëindigd kan er in januari geen pro rato rente worden bijgeschreven..
Het blijft een spaarrekening met voorwaarden. Zou dit ook één van die voorwaarden of 'kleine lettertjes' zijn?
Lijkt me dat je ook gewoon de opgeboude rente van het huidige jaar uitbetaald wordt, maar denk dat je even bij de bank moet informeren om zekerheid te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
Theo schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:14:
[...]

@sverzijl
Je hebt gelijk dat het er niet duidelijk in staat. Als je een normale deposito openbreekt (als dat al toegestaan is) krijg je de rente niet. Bij een flexibele deposito zoals deze zou ik verwachten dat je bij beëindiging de pro rato rente wel krijgt gezien de woordkeuze.
Toch maar even navragen via Raisin voor de zekerheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dit is geen flexibele deposito, maar een spaarrekening met voorwaarden. Een flexibele deposito bij Raisin kan je op ieder gewenst moment sluiten, alleen krijg je dan geen rente. Bij een spaarrekening met voorwaarden krijg je de rente wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:31
[...]

Gouden Internet Rekening
1,50%

Waar is die 2,5% dan?
Volgens mij het saldo wat je t/m einde van het jaar laat staan is 2.5%. Grote kans dat in Sep je ergens anders meer kan krijgen, je het geld eraf haalt en ze effectief maar 1.5% moeten betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Wispe schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:13:
[...]

Jij bent goed in verkopen. Heb net geopend. :+ Kan de 95k van nibc daarheen.
Wat zijn de nadelen van anadolu/yeti? Bv. internetbankieren zelf, verwerkingstijd e.d. tov Lloyds?
Of is het allemaal zelfde als met Lloyds?
Ik ben alleen maar spaarder.
vanwege spreiden en wisselen heb ik rekeningen bij onder andere yapi kredi, anadolu, garanti, nibc, lloyds

yapi kredi heeft kantoor tijden van 09:00 tot 14:30 doordeweeks, weekend verwerken ze niks, het activeren van online handelingen is iets dat je eenmalig moet instellen, telefoonhelpdesk is prima.

anadolu: geen nadelen

eigenlijk allemaal prima, en vergeleken met lloyds (ook prima) gewoon nl dgs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
PSP123 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:39:
[...]

Volgens mij het saldo wat je t/m einde van het jaar laat staan is 2.5%. Grote kans dat in Sep je ergens anders meer kan krijgen, je het geld eraf haalt en ze effectief maar 1.5% moeten betalen.
"Kan ik tijdens de actieperiode geld opnemen van mijn spaarrekening?
Ja, uw spaarrekening is vrij opneembaar. U kunt ieder moment (een deel van) uw spaartegoed opnemen. Elke dag wordt het spaarbedrag vastgesteld waarover Gouden Bonusrente wordt berekend."

Zoals ik het lees, krijg je gewoon 2,5%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
PSP123 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:39:
[...]

Ik begrijp de aktie rente als volgt:
je mag opnemen, en weer inleggen
voor het saldo dat hoger is dan dat van 14 juli krijg je minimaal 2,5% (want ze kunnen/mogen wel verhogen, maar niet verlagen)
ik verwacht dat ze de andere banken volgen bij stijgingen
die 1,5% is alleen voor het saldobedrag dat je op 14 juli er had staan

voor @Wispe is het eenvoudig: hij is een nieuwe klant, hij had geen saldo op 14 juli, zijn hele saldo geeft 2,5%

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 23-07-2023 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Is er een storing met de Raisin app ofzo? Net een nieuwe deposito aangevraagd via de app, maar vlak daarna werd ik uitgelogd en kan ik niet meer inloggen :o

Via de website kom ik er ook niet in.

/edit
doet het ineens weer (toevallig) na een geforceerde app afsluiting

[ Voor 27% gewijzigd door xileS op 23-07-2023 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 21:08
xileS schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:56:
Is er een storing met de Raisin app ofzo? Net een nieuwe deposito aangevraagd via de app, maar vlak daarna werd ik uitgelogd en kan ik niet meer inloggen :o
Net geupdate? Dan ff opnieuw installeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
FD: Bunq-aandeelhouders ruziën over miljoeneninvestering

Gerommel tussen de aandeelhouders van Bunq. Geen fijn gevoel als spaarder bij deze bank. Uiteraard zorg ik ervoor dat het saldo onder het DGS limiet blijft, maar voor mij toch reden om eens te overdenken of ik Bunq niet ga inruilen voor een andere bank. Zeker nu de rentes bij andere banken ook zijn gestegen is het voordeel van Bunq ook al weer aan het afnemen.

Ik ben benieuwd of hoe men daar hier tegenaan kijkt. Blijven jullie zorgeloos sparen bij Bunq met het DGS in het achterhoofd of is dit toch ook een reden om eens een deurtje verder te kijken, ook al kost dat een beetje rente?

[ Voor 4% gewijzigd door Dick op 23-07-2023 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:50
Dick schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:22:
FD: Bunq-aandeelhouders ruziën over miljoeneninvestering

Gerommel tussen de aandeelhouders van Bunq. Geen fijn gevoel als spaarder bij deze bank. Uiteraard zorg ik ervoor dat het saldo onder het DGS limiet blijft, maar voor mij toch reden om eens te overdenken of ik Bunq niet ga inruilen voor een andere bank. Zeker nu de rentes bij andere banken ook zijn gestegen is het voordeel van Bunq ook al weer aan het afnemen.

Ik ben benieuwd of hoe men daar hier tegenaan kijkt. Blijven jullie zorgeloos sparen bij Bunq met het DGS in het achterhoofd of is dit toch ook een reden om eens een deurtje verder te kijken, ook al kost dat een beetje rente?
Kan het artikel helaas niet openen. Maar ik zie niet direct reden om weg te gaan bij bunq. Rente, toegankelijkheid en app zijn voor nu redenen om te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

*knip*, goed bedoeld, maar paywalls omzeilen is niet de bedoeling. :)

[ Voor 68% gewijzigd door NMH op 23-07-2023 19:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Dick schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:22:
Er zijn wat andere nadelen besproken eerder in dit topic. Los daarvan zou ik sowieso liever kijken naar banken met hogere rente zoals Raisin, Openbank en Advanzia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Pistachenootje schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:57:
[...]

Er zijn wat andere nadelen besproken eerder in dit topic. Los daarvan zou ik sowieso liever kijken naar banken met hogere rente zoals Raisin, Openbank en Advanzia.
Alleen is dat ook weer ' eng ' en eventueel nadelig ivm erfbelasting.
Het is ook altijd wat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Wispe schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:34:
[...]

Laat je weten hoe het afloopt? Ik overweeg ook Advanzia en als ze bij mij om herkomst middelen zouden vragen, vraag ik me af of een Nederlandstalige nota van afrekening van de notaris voor hun voldoende is.
Op de vraag van Advanzia wat de afkomst was van mijn spaargeld heb ik gereageerd dat het 'gewoon' afkomstig was vanuit mijn inkomen. Daarop hebben ze instemmend gereageerd. Geen extra bewijs nodig ofzo. Dat valt dan nog mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Verplichte vragen, net als bij een ESTA, “Are you planning a terrorist attack” zal altijd met “Nee” beantwoord worden, als er iets niet in de haak is.

Dus bij zwart geld komt het altijd uit “Inkomen”

Dat soort vragen ga je toch nooit eerlijk beantwoorden?!

[ Voor 8% gewijzigd door Juan op 24-07-2023 07:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Juan schreef op maandag 24 juli 2023 @ 07:36:
Verplichte vragen, net als bij een ESTA, “Are you planning a terrorist attack” zal altijd met “Nee” beantwoord worden, als er iets niet in de haak is.

Dus bij zwart geld komt het altijd uit “Inkomen”

Dat soort vragen ga je toch nooit eerlijk beantwoorden?!
Laten we hopen dat het overgrote deel van degenen die die antwoorden geven wel eerlijk zijn ;)

Voor andere vragen, zoals of je in de financiële sector werkt en of je een politieke functie hebt, zie ik minder reden om oneerlijk te zijn. Maar anderzijds weet ik ook niet waarom ze die vragen überhaupt stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
Juan schreef op maandag 24 juli 2023 @ 07:36:
...Dat soort vragen ga je toch nooit eerlijk beantwoorden?!
Dus bij geld uit legaal inkomen lieg je bijvoorbeeld dat de bron een plantage of methlab is ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Vanmorgen op het nieuws op de radio:
1. Er gaat heel veel spaargeld naar het buitenland
2. Er komen steeds meer Duitsers op vakantie in Nederland, volgens ABN Ambro

Als ABN Ambro zich bezig hield met hun (Nederlandse) spaarders en zich minder bezig hield met welke toeristen naar Nederland komen zou wellicht dat spaargeld ook niet meer en meer naar het buitenland gaan :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:46
RobertMe schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:37:

Als ABN Ambro zich bezig hield met hun (Nederlandse) spaarders en zich minder bezig hield met welke toeristen naar Nederland komen zou wellicht dat spaargeld ook niet meer en meer naar het buitenland gaan :p
ABN AMRO een fusie van Algemene Bank Nederland en Amsterdamsche Bank, Rotterdamsche Bank.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
"Nederlandse spaarders zoeken hogere rentes in het buitenland"

https://www.ad.nl/economi...-het-buitenland~a6f229d9/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:37:

Het is ABN Amro (van Algemene Bank Nederland en AMsterdamse en ROtterdamse bank) en dit zijn twee dingen die echt niets met elkaar te maken hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
PolarBear schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:44:
en dit zijn twee dingen die echt niets met elkaar te maken hebben.
Als ABN een hogere rente geeft (concurrerend met buitenlandse banken) en minder uitgeeft aan nutteloze onderzoeken (zoals toerisme) dan zou dat spaargeld niet massaal naar het buitenland gaan. Dus er is wel degelijk iets van een link.

Daarnaast schreef ik ook niet dat het heel hard aan elkaar gelinkt is. Alleen dat een bank in het nieuws langs kwam want "onderzoek naar toerisme" terwijl er ook nieuws was over dat spaarders het geld massaal van hun (Nederlandse) bank naar het buitenland verplaatsen.
Terwijl toerisme naar mijn idee toch niet de (core) business van een bank is, daar waar sparen dat wel is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• W1ck1e
dwdd schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:43:
"Nederlandse spaarders zoeken hogere rentes in het buitenland"

https://www.ad.nl/economi...-het-buitenland~a6f229d9/
En dat is weer een item waar niets wordt vermeld over nederlandse spaarrekeningen bij banken met moeilijke namen. Oftewel is het weer zwart-wit
of bij de grootbanken in Nederland
of bij de buitenlandse bank in een buitenland.
niets over de "klein"-banken in Nederland, die ook gewoon onder het Nederlands DGS vallen.

en in het weekend was op het radio journaal een item over de spaarrente stijging van de ING. (die zullen blij zijn met deze reclame). Een bericht als "spaarrentes stijgen in Nederland, tot bijvoorbeeld 2,5%" zou beter zijn en objectiever. Het is de taak van de consumenten programma's om alle banken te belichten, zwart, wit en grijs. Maar ook daar geen interesse/aandacht voor. @bnnvara-kassa, @avrotros-radar : lezen jullie dit ?

wat zit daar toch achter ? (alu-hoedje op) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:50:
[...]

Als ABN een hogere rente geeft (concurrerend met buitenlandse banken) en minder uitgeeft aan nutteloze onderzoeken (zoals toerisme) dan zou dat spaargeld niet massaal naar het buitenland gaan. Dus er is wel degelijk iets van een link.
Een bank doet wel meer dan rente geven op spaartegoeden. Een beetje bank heeft een afdeling die de economie in de gaten houdt en bijvoorbeeld toerisme trends volgt. Bijvoorbeeld om te bepalen welke risico's leningen in de toerisme industrie hebben.

Maar ik vind bij enorm grote bedrijven de opmerking ze kunnen zich beter op A richten dan B altijd een beetje kortzichtig. Het is echt niet zo dat als ABN geen sector onderzoeken meer doet er opeens meer rente komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
PolarBear schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:44:
[...]

Het is ABN Amro (van Algemene Bank Nederland en AMsterdamse en ROtterdamse bank) en dit zijn twee dingen die echt niets met elkaar te maken hebben.
AMRO bank is ontstaan door een fusie van 2 banken: Amsterdamsche bank & Rotterdamsche bank (1964)
ABN-AMRO is ontstaan door een fusie van de ABN Bank en AMRO Bank (1990)

https://nl.wikipedia.org/wiki/AMRO_Bank

Daarnaast is Amro Bank een personage uit "Het transgalactisch liftershandboek" ;)

https://nl.wikipedia.org/...alactisch_liftershandboek

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:04:
[...]

AMRO bank is ontstaan door een fusie van 2 banken: Amsterdamsche bank & Rotterdamsche bank (1964)
ABN-AMRO is ontstaan door een fusie van de ABN Bank en AMRO Bank (1990)
Dat is toch precies wat ik zeg, waar de letters vandaan komen. Die Ambro is het in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
W1ck1e schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:34:
[...]
Dus bij geld uit legaal inkomen lieg je bijvoorbeeld dat de bron een plantage of methlab is ?
Ik schrijf er toch bij als er iets niet in de haak is.

Criminelen of terroristen zullen dit toch nooit zwart op wit toegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
PolarBear schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:05:
[...]

Dat is toch precies wat ik zeg, waar de letters vandaan komen. Die Ambro is het in ieder geval niet.
Ik bedoelde dat het een 2-traps fusie was, voor de rest niks.
Rabo bank en Ing bank zijn trouwens ook banken die ontstaan zijn uit fusie.

In het dorp waar ik geboren ben waren indertijd langs 1 straat over een afstand van een minder dan km maar liefst 6 banken. en nu zijn ze met een lantaarntje te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Gisteren weer een deposito in Raisin aangevraagd, de status is "Aanvraag nog niet doorgestuurd" en kan dus nog intrekken. Gezien de status heb ik geen haast met het overboeken van het geld, maar op het hoofdscherm staat "Boek bedrag over" (zodat we uw opdracht verder in behandeling kunnen nemen).

Mijn vraag is dan, gaan ze het pas in behandeling nemen/doorsturen als ik het bedrag op Raisin heb gestort? Anders wacht ik liever eventjes met het overboeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

xileS schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:31:
Gisteren weer een deposito in Raisin aangevraagd, de status is "Aanvraag nog niet doorgestuurd" en kan dus nog intrekken. Gezien de status heb ik geen haast met het overboeken van het geld, maar op het hoofdscherm staat "Boek bedrag over" (zodat we uw opdracht verder in behandeling kunnen nemen).

Mijn vraag is dan, gaan ze het pas in behandeling nemen/doorsturen als ik het bedrag op Raisin heb gestort? Anders wacht ik liever eventjes met het overboeken.
Dat gaan ze inderdaad pas doen wanneer het bedrag door Raisin is ontvangen.

[ Voor 79% gewijzigd door Zr40 op 24-07-2023 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Juan schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:26:
[...]
Ik schrijf er toch bij als er iets niet in de haak is.

Criminelen of terroristen zullen dit toch nooit zwart op wit toegeven?
Nee, maar je pleegt wel valsheid in geschrifte. Dat is in sommige gevallen eenvoudiger te bewijzen dan de misdaad die verborgen wordt. Zie bijvoorbeeld Al Capone, die is uiteindelijk gepakt op belastingontduiking en niet op zijn andere misdaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:17
W1ck1e schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:55:
[...]
En dat is weer een item waar niets wordt vermeld over nederlandse spaarrekeningen bij banken met moeilijke namen. Oftewel is het weer zwart-wit
niets over de "klein"-banken in Nederland, die ook gewoon onder het Nederlands DGS vallen.

en in het weekend was op het radio journaal een item over de spaarrente stijging van de ING. (die zullen blij zijn met deze reclame). Een bericht als "spaarrentes stijgen in Nederland, tot bijvoorbeeld 2,5%" zou beter zijn en objectiever. Het is de taak van de consumenten programma's om alle banken te belichten, zwart, wit en grijs. Maar ook daar geen interesse/aandacht voor. @bnnvara-kassa, @avrotros-radar : lezen jullie dit ?

Nou je dat ongeveer 1/3 bij een grootbank zit en dus meer wordt getriggerd als er een bericht is over zijn/haar bank. Maar je hebt zeker gelijk. Wil je echt mensen iets nieuws bijbrengen dat zou dat het beter bericht zijn. Maar dit valt meer in de categorie goedkoop wat kliks / ruimte ingevuld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
chielsen schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:57:
[...]

Nou je dat ongeveer 1/3 bij een grootbank zit en dus meer wordt getriggerd als er een bericht is over zijn/haar bank. Maar je hebt zeker gelijk. Wil je echt mensen iets nieuws bijbrengen dat zou dat het beter bericht zijn. Maar dit valt meer in de categorie goedkoop wat kliks / ruimte ingevuld.
9/10 keer blijken deze zaken ook "uit onderzoek van Raisin". En voor Raisin heefr het natuurlijk weinig nut om "reclame" te maken voor (kleinere) Nederlandse banken (met hoge rente). Daar krijgen ze immers geen commissie op.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 24-07-2023 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
chielsen schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:57:
[...]

Ik neem even aan dat je met 1/3 bedoelt dan 33% van de spaarders bij de grootbanken zit. Ik kan dat niet rijmen met dat er 90% van het spaargeld daar geparkeerd is. Want dan heeft 2/3 van de spaarders een rekening bij de kleinbanken voor een volume van 10%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:55:
[...]

Helemaal niks? Ze maken effectief een artikel over Raisin, dus wil je laten zien hoe significant dat verschil is, dat doe je het beste door met grootbanken te vergelijken.

En AD is sowieso niet hoogste niveau, ook die zin gelezen? We zijn gegaan van in Mei €10M per dag naar nu €100M per week!!! Natuurlijk, alsnog een flinke toename, maar dat is een hele creatieve manier van opschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:17
W1ck1e schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:05:
[...]

Ik neem even aan dat je met 1/3 bedoelt dan 33% van de spaarders bij de grootbanken zit. Ik kan dat niet rijmen met dat er 90% van het spaargeld daar geparkeerd is. Want dan heeft 2/3 van de spaarders een rekening bij de kleinbanken voor een volume van 10%.
Nee ik bedoel dat ~ 1/3 zit bij de ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:01:
[...]

9/10 keer blijken deze zaken ook "uit onderzoek van Raisin". En voor Raisin heefr het natuurlijk weinig nut om "reclame" te maken voor (kleinere) Nederlandse banken (met hoge rente). Daar krijgen ze immers geen commissie op.
Raisin heeft volgens mij geen betrouwbare informatie over de banken die zij niet representeren. De media kunnen verder kijken dan raisin. Dat is een keuze die ze dan blijkbaar niet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
chielsen schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:06:
[...]

Nee ik bedoel dat ~ 1/3 zit bij de ING.
Dat kan ik dan wel weer rijmen.
Pagina: 1 ... 113 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling