Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:16

Niku

Alagaesii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Iblies schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:19:
[...]

Want?

Dit is echt een debiele opmerking. In die periode groeide de 2de generatie op en het enigste wat je hiermee aantoont is dat we anno 2014 nog steeds een groep buitensluiten.

Of wil je met droge ogen beweren dat als iemand is geboren en opgroeit met de vrees dat hij altijd het land uit wordt geknikkerd, dat hij hier zich zal identificeren met Nederland?

Nu 4 mei in aantocht is doen we even plichtmatig ons boetekleed even aan en vervolgens gaan we weer over naar de orde van de dag. 350.000 Burgers etiketeren met de illusie dat dat het probleem is.
En je kan niet zeggen dat hij niet gelijk heeft. En dat kan ik ook weer niet zeggen van Wilders. Ik ben het voor het overgrote deel totaal niet eens met die man. Maar ik vind het HEEL goed dat hij er is. Echt heel goed. Indien die man, en mensen zoals hem voor hem, er niet hadden gezeten weet ik echt niet waar we hadden gestaan nu.

En veroordeel me nu alsjeblieft niet voor racist, de meeste vrienden die ik heb zijn donker en/of Islamitisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Al dik 300 reacties verder in dit topic en enkele denkfouten zijn nog niet aangestipt.

"criminele Marokkanen"

Als "Crimineel" het probleem is, dan is de politie de oplossing en blijkbaar in gebreke. Doe daar wat aan.
Als "Marokkaan" het probleem is, realiseer dan dat Marokko kinderen van hun onderdanen (maar hier geboren) een paspoort cadeau doet. Of ze willen of niet. In plaats van dat het handig is voor familiebezoek enzovoort doet Wilders alleen maar negatief met dat ongevraagd gegeven paspoort. Indien Marokko nou Wilders ook een paspoort cadeau doet, betekend dat in PVV-taal dat de Nederlandse versie afgepakt mag worden en Wilders uitgezet kan worden? Want dat bedoeld Wilders en ik denk dat Marokko wel in is voor zo'n troll-actie.

Ik ben helemaal niet blij met een politieke clown of schwalbe-speler of idioot of racist met 'geheime' belangen. Alles wat aan die vent fout kon zijn is fout. Het bizarre is alleen dat hij de ruimte inneemt van politici die waarschijnlijk dezelfde vraagtekens hebben bij migratie en integratie maar deze ruimte niet krijgen. Wanneer Wilders weg is staat er ongetwijfeld iemand op die het gat op rechts vult en ongetwijfeld ietwat fatsoenlijker is. De batterij ongeloofwaardige leugens, stomme oplossingen en open deuren; zijn voorganger Pim Fortuyn kon dat veel beter en veel sympathieker. Wilders staat gewoon zichzelf en een nieuwe Fortuyn in de weg.

Zie ook: De Nederlandse democratie is niet compleet!, een pre-fortuyntopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:50

Standeman

Prutser 1e klasse

Delerium schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:09:
Al dik 300 reacties verder in dit topic en enkele denkfouten zijn nog niet aangestipt.
Indien Marokko nou Wilders ook een paspoort cadeau doet, betekend dat in PVV-taal dat de Nederlandse versie afgepakt mag worden en Wilders uitgezet kan worden? Want dat bedoeld Wilders en ik denk dat Marokko wel in is voor zo'n troll-actie.
Ik zou helemaal dubbel liggen als dat zou gebeuren _O-

Voor de rest vind ik Wilders het probleem niet zo. Vele male enger vind ik de groep mensen die "minder, minder" roepen :/

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 20:15
Standeman schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:14:
[...]

Ik zou helemaal dubbel liggen als dat zou gebeuren _O-

Voor de rest vind ik Wilders het probleem niet zo. Vele male enger vind ik de groep mensen die "minder, minder" roepen :/
Die groep mensen die "minder, minder" roepen zijn de kudde. Ik zie het zelf niet gebeuren dat als Geert zou wegvallen, dat er dan uit die meute een nieuwe zou opstaan met dezelfde of nog extremere politieke standpunten. Het is gewoon het ergens bij willen horen en het typische kudde gedrag.

Ik zie het nog niet gebeuren dat wij een soort "wave" gedrag krijgen, waarbij de het collectief groter wordt als de leider.

[ Voor 3% gewijzigd door RoasteR87 op 24-03-2014 15:26 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
The Great HooD schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:58:
[...]

En je kan niet zeggen dat hij niet gelijk heeft. En dat kan ik ook weer niet zeggen van Wilders. Ik ben het voor het overgrote deel totaal niet eens met die man. Maar ik vind het HEEL goed dat hij er is. Echt heel goed. Indien die man, en mensen zoals hem voor hem, er niet hadden gezeten weet ik echt niet waar we hadden gestaan nu.

En veroordeel me nu alsjeblieft niet voor racist, de meeste vrienden die ik heb zijn donker en/of Islamitisch
Begrijp je opmerking niet.

Maak een verschil tussen het issue dat hij aanstipt en het probleem dat er is.

Marokkanen die hier geboren, inclusief diegene die hier geboren zijn, zijn een NEDERLANDS probleem. Dat is een les die elke moeder haar kind vroeg probeert bij te brengen, ruim je eigen rommel op.
Nederland heeft de fout gemaakt dat ze analfabeten Nederland hebben binnengehaald en deze vervolgens misbruikt, je kunt er helaas geen ander woord voor gebruiken.
Als deze mensen zich voortplanten en vervolgens komt daar weinig terecht, wie spreek je dan aan. Denk toch niet het kind of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/kevindebie/meerofminder.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ze gaan wel erg over het gemiddelde heen zo, want er is zojuist alweer een PVV-er opgestapt: http://www.nu.nl/politiek...-gelderland-vertrekt.html

Ze buitelen zo'n beetje over elkaar heen om op te stappen daar :o

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:22:
[...]

Ze gaan wel erg over het gemiddelde heen zo, want er is zojuist alweer een PVV-er opgestapt: http://www.nu.nl/politiek...-gelderland-vertrekt.html

Ze buitelen zo'n beetje over elkaar heen om op te stappen daar :o
Tsja. Weekje onrust bij de PVV, en daarna gaat de PVV gewoon weer verder zoals ze altijd zijn gegaan. Genoeg volk om de gaten mee op te vullen.

Wel grappig dat ze nu pas allemaal vertrekken - alsof het "minder Marokkanen" akkefietje zodanig veel erger is dan de "kopvoddentax". Maarja, ik snap het wel: als je hiermee akkoord gaat sta je echt de rest van je leven bekend als iemand die geen enkel probleem heeft met keiharde discriminatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Iblies schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:44:
[...]

Begrijp je opmerking niet.

Maak een verschil tussen het issue dat hij aanstipt en het probleem dat er is.

Marokkanen die hier geboren, inclusief diegene die hier geboren zijn, zijn een NEDERLANDS probleem. Dat is een les die elke moeder haar kind vroeg probeert bij te brengen, ruim je eigen rommel op.
Nederland heeft de fout gemaakt dat ze analfabeten Nederland hebben binnengehaald en deze vervolgens misbruikt, je kunt er helaas geen ander woord voor gebruiken.
Als deze mensen zich voortplanten en vervolgens komt daar weinig terecht, wie spreek je dan aan. Denk toch niet het kind of wel?
Het feit dat als ik in Amsterdam rondloop op sommige plekken ik in klein Arabië ben beland zegt iets anders...? :X

Hij heeft wel degelijk een punt, dat hij al die mensen over 1 kam scheert is weer een heel ander verhaal, maar hij stippelt dingen aan die godsgruwelijk mis zijn in dit land. En zolang hij de enige is die dat blijft doen blijf ik hem "supporten". Op hem stemmen doe ik niet, maar ben wel blij dat hij rondloopt in Den Haag en zijn bek open trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
The Great HooD schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:16:
[...]

Het feit dat als ik in Amsterdam rondloop op sommige plekken ik in klein Arabië ben beland zegt iets anders...? :X
Maar Chinatown in New York vind je wel leuk? Of zou je dat als NY'er ook je stad uitwensen?

Dat bepaalde wijken een bepaalde groep mensen aantrekt, dat gebeurd nou eenmaal in grote(re) steden. Als je dat al verschrikkelijk vind... welkom in 2014. Maar goed, je mag het natuurlijk verschrikkelijk vinden, maar denk dan heel even aan wat hierboven staat: heb je niet een dubbele moraal?

En dan staat dit even los van criminaliteit, want als je de criminaliteit een probleem zou vinden, dan zou je het weer niet klein Arabië hoeven noemen, dan voldoet criminele wijk ook wel. Of heb je het dan toch gewoon niet op Arabieren?

[ Voor 3% gewijzigd door rodie83 op 24-03-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

The Great HooD schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:16:
[...]

Hij heeft wel degelijk een punt, dat hij al die mensen over 1 kam scheert is weer een heel ander verhaal, maar hij stippelt dingen aan die godsgruwelijk mis zijn in dit land. En zolang hij de enige is die dat blijft doen blijf ik hem "supporten". Op hem stemmen doe ik niet, maar ben wel blij dat hij rondloopt in Den Haag en zijn bek open trekt.
Voor ongeveer de 100ste keer in dit topic: De grote Geert is absoluut niet de enige die de problemen ziet en benoemd....

En nee, ook zeker niet de eerste, zoek maar eens "gastarbeid en het kapitaal" op, was in '83 al.

[ Voor 6% gewijzigd door RobinHood op 24-03-2014 17:39 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 11:03
Delerium schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:09:

"criminele Marokkanen"

Als "Crimineel" het probleem is, dan is de politie de oplossing en blijkbaar in gebreke. Doe daar wat aan.
Als "Marokkaan" het probleem is, realiseer dan dat Marokko kinderen van hun onderdanen (maar hier geboren) een paspoort cadeau doet. Of ze willen of niet.
Dat is 1 idd : Marokkanen kunnen geen afstand doen van hun Marokkaanse paspoort. Wilders hele plan om iedereen die de fout ingaat het land uit te zetten kan alleen als je 2 paspoorten hebt en kan dus (bijna) alleen bij Turken en Marokkanen.

Nog een paar hardnekkige misverstanden:

- "Links heeft het verpest door gastarbeiders binnen te halen.."
Nee, het meest linkse kabinet ooit: Den Uyl, stopte zelfs bij het aantreden in 1973 met de werving van gastarbeiders...
Het was de VVD die regeerde toen de wervingsovereenkomsten met o.a. Turkijke en Marokko gesloten werden!

- "Wilders schopt tegen de gevestigde orde! Tijd voor iets anders dan die pluche plakkers!"
Plucheplakkers? Niemand zit op dit moment langer dan Wilders in de tweede kamer!

- "Wilders is de enige die vinger op de zere plek durft te leggen en de problemen durft te benoemen!"
Nee.. Andere partijen doen dat ook. Niemand ontkent dat er een probleem is met de groep jonge criminelen van Marokkaanse afkomst die oververtegenwoordigd zijn in de statistieken.
Wilder is de enige die met een kant en klare korte termijn oplossing komt, maar die is helaas niet realistisch.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Tsja. Weekje onrust bij de PVV, en daarna gaat de PVV gewoon weer verder zoals ze altijd zijn gegaan. Genoeg volk om de gaten mee op te vullen.

Wel grappig dat ze nu pas allemaal vertrekken - alsof het "minder Marokkanen" akkefietje zodanig veel erger is dan de "kopvoddentax". Maarja, ik snap het wel: als je hiermee akkoord gaat sta je echt de rest van je leven bekend als iemand die geen enkel probleem heeft met keiharde discriminatie."

Ik heb als Amsterdammer het äangezicht van de stad ook zien veranderen.
Voor alle haters, en ik was er op sommige tijden ook 1.
Mijn ogen en oren gingen echter buiten het minder minder minder om, op hol toen ik Geert de woorden: Dat gaan we regelen hoorde uitspreken.
Alsof er een deportatieplan klaar ligt.
Nekharen overeind.
Nee lieve mede Tweakers. Zoals rodie83 bedoelde: het is nu een keuze voor de rest van je leven.
Of je kiest ongenuanceerd voor discriminatie, maar kom er dan ook niet op terug. Verdedig de woorden van Geert Wilders zoals ze bedoelt zijn. het wegcijferen van een bevolkinsgroep die nu met hartzeer in Nederland hun leven probeert in te vullen.
Draaideur en hangjongeren die voor problemen zorgen is een probleem.
Ik wil ze het liefst een kwartiertje per persoon in 1 kamer hebben. Zijn ze meteen heiliger dan de paus. snap je? Geef justitie meer vrijbrieven om dat probleem op te lossen, maar denk heel goed na wat Wilders heeft gedaan.
Het was niets anders dan volkerenhaat.
En op het moment dat je als PVVér niet meer de grens kent tussen het benoemen van een probleem tov volkerenhaat, dan hoor je wat mij betreft zelf niet in Ons Nederland thuis.
Op het moment dat JIJ of een ieder racisme kan verantwoorden, nee dan ben je niet meer jezelf....en dat is: ook maar een mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://youtu.be/Jyx8l7LSVIU

Luister goed naar de laatse +/- anderhalve minuut...
Dat mag wel gezegd worden blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:55:
...
Ik wil ze het liefst een kwartiertje per persoon in 1 kamer hebben. Zijn ze meteen heiliger dan de paus. snap je? Geef justitie meer vrijbrieven om dat probleem op te lossen,
...
Nog meer regels om de naleving van de huidige te bewerkstelligen?

De eerste vraag die beantwoord moet worden is waarom er met bewust al dan niet onbewust met twee maten wordt gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:55:
offtopic:
Voor er onschuldige draaideuren het slachtoffer worden: Wikipedia: Koppelteken :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iblies,
Ik heb zelf met jongeren de nodige ervaring.
Deze hele discussie is in mijn beleving al fout genoeg.
Met vrijbrieven bedoel ik, veel strenger straffen.
Punt.
Ik draai de boel even om.
Ik kan zonder probleem elke tent in, kom je als Marokkaan aanzetten dan hebben ze een pasbeleid of gewoon grof weg zeggen, liever niet.
Ik heb het wel eens gevraagd. Mot dat nou? Tja, anders blijven klanten weg.
Moraal van het verhaal? Juist....... Met Wilders schiet het niet op.
Leg dat nou eens uit aan al die Marokkanen van goede wil.Die gewoon werken, studeren en hier ook van balen.
Stel, dat alle marokkanen per vandaag, nog heiliger zouden zijn dan Wilders.Dus ook geen kauwgom meer in de klaslokalen.
Heb jij dan nog een probleem met marokkanen?
Zeg je dan nee? Want het gaat niet om marokkanen op zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Iblies schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:03:
[...]

Nog meer regels om de naleving van de huidige te bewerkstelligen?

De eerste vraag die beantwoord moet worden is waarom er met bewust al dan niet onbewust met twee maten wordt gemeten.
Het punt met die straatjochies is dat ze zo verschrikkelijk irritant kunnen zuigen en tegelijkertijd binnen de wet blijven dat speciaal voor die groep mensen graag de politie wat meer bevoegdheden zouden geven. Daar heb je je twee maten.

Een herkenbaar gevoel, maar wel een gevoel. Praktisch niet goed haalbaar, en dat weet men ook wel. En dat maakt dat mensen zich machteloos voelen. En het vervelende is: dat zijn ze ook.

Probeer daar maar eens wat aan te doen: tegen een groep mensen die willens en wetens niet een geweten of besef hebben zoals een normale burger dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
*knip* troll

[ Voor 96% gewijzigd door argro op 27-03-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:00:
http://youtu.be/Jyx8l7LSVIU

Luister goed naar de laatse +/- anderhalve minuut...
Dat mag wel gezegd worden blijkbaar
"Ja, maar hij begon!"
Er is een verschil tussen iemand buitensluiten omdat hij iets doet en iemand buitensluiten omdat hij iets is.
Een criminele Marokkaan is fout. Een gewone normale Marokkaan is niet anders dan een gewone normale Limburger.

[ Voor 191% gewijzigd door argro op 27-03-2014 21:33 ]

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje, echt.
Ik ben 51 en zou het liefst de makkelijke uitweg zoeken en elke draaideur en hangjongere die, waarbij Marokkanen vaak aanwezig zijn ( ik zeg het netjes) een schop geven van hier naar China.
Emotie is echter op dat moment verkeerd als er aan volkerenhaat word geappeleerd.
Dat is wat er gebeurd is, en ik ben zo blij dat de VVD nu de deur op slot heeft gedaan. Bekijk het eens heel kritisch.
De VVD heeft de PVV in zijn huidige vorm politiek buiten spel gezet.Eindelijk.Wilders mikte op Europa.Dat is ook niet meer haalbaar. De vrijpartijen met Vlaams Belang en nog erger Front National zijn nu in een nog kwader daglicht komen te staan. Mensen werden wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
sanderb schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:26:
[...]

"Ja, maar hij begon!"
Er is een verschil tussen iemand buitensluiten omdat hij iets doet en iemand buitensluiten omdat hij iets is.
Een criminele Marokkaan is fout. Een gewone normale Marokkaan is niet anders dan een gewone normale Limburger.
En dan is de vraag ook nog hoe je ooit een nationaliteit causaal wil verbinden aan het crimineel zijn natuurlijk. Maar dat is een vraag die bij Wilders niet beantwoord hoeft te worden: die heeft de conclusie allang klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

"Ja, maar hij begon!"
Die vent die dat zei is een politiechef... Ik vind dat Wilders ook wel een beetje te ver is gegaan, of dat racistisch is, is niet aan mij om over te oordelen. Tot op zekere hoogte ben ik het eigenlijk wel met hem eens.
Maar ik heb Wilders nog nooit zien oproepen tot geweld of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:38:
[...]
Maar ik heb Wilders nog nooit zien oproepen tot geweld of zoiets.
Een knieschot vind ik anders behoorlijk op geweld lijken :X

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 24-03-2014 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toelichting:
Kan een ieder de geschiedenis van Le Pen, en nu met zijn dochter Marine verantwoorden als het om een politieke keuze gaat?
Dat Wilders flirt met die partij om een Europa kritische stem te laten horen?
Front National? Zijn we vergeten waar die partij mee bezig was, heeft gespuit, en hoe link bepaalde partijleden waren? Maffia is er niets bij.
Zijn we zo gevoelloos geworden?
Ga ff Le Pen invullen bij wiki: je schrikt, omdat het zo ver van je af staat. Ook de haters zullen het met mij eens zijn en zijn dochter is geen fucking gram beter.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een criminele Marokkaan (lees: Nederlander van Marokkaanse afkomst) is niet anders dan een "gewone normale" crimineel. Daarom is de uitspraak "criminele allochtonen uitzetten" ook racistisch, omdat de ene crimineel wel en de andere niet uitgezet moet worden, puur op basis van de afkomst (of de afkomst van de (groot)ouders).
Als Wilders er nou voor zou pleiten om álle criminelen het land uit te zetten (of permanent te verhuizen naar de Antillen, ofzoiets), dan was er niets aan de hand. Tenminste, dan was het IMO nog steeds een slecht idee, maar iig niet meer discriminerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lennartje
Maar op de Antillen schijnt toch de zon?
Neuh, dan liever Siberie toch? :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
rodie83 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:24:
[...]

Maar Chinatown in New York vind je wel leuk? Of zou je dat als NY'er ook je stad uitwensen?

Dat bepaalde wijken een bepaalde groep mensen aantrekt, dat gebeurd nou eenmaal in grote(re) steden. Als je dat al verschrikkelijk vind... welkom in 2014. Maar goed, je mag het natuurlijk verschrikkelijk vinden, maar denk dan heel even aan wat hierboven staat: heb je niet een dubbele moraal?

En dan staat dit even los van criminaliteit, want als je de criminaliteit een probleem zou vinden, dan zou je het weer niet klein Arabië hoeven noemen, dan voldoet criminele wijk ook wel. Of heb je het dan toch gewoon niet op Arabieren?
Nee Chinatown is precies hetzelfde. Je gaat niet het land aanpassen aan een ander land, dan vertrek je gewoon terug naar je eigen land. Niets meer en minder.
Er is geen vraag naar een klein Arabiē in Amsterdam door Nederlanders, waarom is het er dan?

Het is allebei. Maar wat dat betreft ben ik ook stellig. Criminele allochtonen moet je terugsturen, want daar heb je de optie toe, criminele Nederlanders daar zit je helaas mee opgescheept. Je zou ze natuurlijk wegen, sporen etc, kunnen laten aanleggen, of in werkkampen stoppen, waar ik ook een groot voorstander van ben, maar dat is weer een heel andere discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door The Great HooD op 24-03-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

The Great HooD schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:19:
[...]

Nee Chinatown is precies hetzelfde. Je gaat niet het land aanpassen aan een ander land, dan vertrek je gewoon terug naar je eigen land. Niets meer en minder.
Er is geen vraag naar een klein Arabiē in Amsterdam door Nederlanders, waarom is het er dan?
Je gaat een land ook niet aanpassen, dat gaat vanzelf. Wat Chinezen zoeken elkaar op en Chinezen werken altijd graag voor zichzelf dus ontstaan daar wat Toko's en restaurants. Ik vind het trouwens wel totaal wat anders als een criminele buurt (bijvoorbeeld suburns van Parijs)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Opa mishandeld:
Bron 1, Bron 2
Weer een incidentje?
Moet je de reacties ook eens lezen, Wilders is dan nog vrij netjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Lordy79 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:50:
[...]
. Ik (34 jaar) ben opgegroeid met een meester in de klas die zei dat je in Nederland ALLES kunt zeggen wat je wilt zonder dat je de gevangenis in gaat - of erger.
Dan wordt het tijd dat je je schoolgeld terug gaat vragen, want je meester verkondigde onzin.
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:31:

Dat is wat er gebeurd is, en ik ben zo blij dat de VVD nu de deur op slot heeft gedaan.
Wait, what?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:17:
...
Want het gaat niet om marokkanen op zich?
Lijkt me verstandiger dat je eerst de vraag beantwoordt waar deze 'Marokkanen' vandaan komen.

Marokko; dacht het niet.

Telkens wordt weer rechtvaardiging gezocht in argumenten die er feitelijke niet aan toe doen. Als Mohamed geboren is Slotervaartziekenhuis, vervolgens naar de basisschool moet gaan, daarna een vervolgopleiding moet volgen, etc en het gaat helemaal mis,
dan zeggen we niet dat er iets structureels mis is met ons beleid waarbij kinderen van hun geboortedag worden gemonitord,
maar dan kijken we of die krulletjes heeft?

Ze zijn begonnen met een achterstand omdat we het hebben toegelaten, vandaag de dag houden we ze op die achterstand door ze telkens overal buiten te sluiten. Of zou het probleem werkelijk niet zo simpel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Soldaatje schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:45:
Opa mishandeld:
Bron 1, Bron 2
Weer een incidentje?
Moet je de reacties ook eens lezen, Wilders is dan nog vrij netjes?
Dus we mogen uitspraken doen over Marokkanen in het algemeen, daarbij expliciet aangevend dat we geen nuance aanbrengen. Geen beste redenering.

Elke keer als er een discussie gaande is, over of een uitspraak racistisch is, over of de "geïntegreerde Marokkaan" hiermee niet keihard aangevallen wordt, of bepaalde uitspraken überhaupt een oplossing zijn (lijkt me vrij nutteloos anders, nietwaar?), dan komt er weer een link tussendoor naar opsporing verzocht met "zie je wel!".

Moet ik nou echt in caps-lock gaan typen dat iedereen een aanpak wil van hoge criminaliteitscijfers onder Marokkanen? Dat dat het hele punt niet is? Het lijkt wel of de gemiddelde PVV'er serieus het beeld heeft dat de rest van Nederland het allemaal heel grappig vinden dat er opa's neer worden gemept door nare jochies met relatief vaak een Marokkaanse achtergrond.

Hier dan een tegen-linkje die al eerder gegeven is. Ga dat jochie maar uitleggen dat het je niet interesseert of het nou alleen gaat over criminelen, of over criminelen met dat jochie er ook bij. Marokkanen zijn Marokkanen en als dat jochie daar toevallig ook bijhoort heeft 'ie pech.

[ Voor 22% gewijzigd door bwerg op 24-03-2014 21:16 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
bwerg schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:06:
[...]

Dus we mogen uitspraken doen over Marokkanen in het algemeen, daarbij expliciet aangevend dat we geen nuance aanbrengen. Geen beste redenering.

Elke keer als er een discussie gaande is, over of een uitspraak racistisch is, over of de "geïntegreerde Marokkaan" hiermee niet keihard aangevallen wordt, of bepaalde uitspraken überhaupt een oplossing zijn (lijkt me vrij nutteloos anders, nietwaar?), dan komt er weer een link tussendoor naar opsporing verzocht met "zie je wel!".

Moet ik nou echt in caps-lock gaan typen dat iedereen een aanpak wil van hoge criminaliteitscijfers onder Marokkanen? Dat dat het hele punt niet is? Het lijkt wel of de gemiddelde PVV'er serieus het beeld heeft dat de rest van Nederland het allemaal heel grappig vinden dat er opa's neer worden gemept door nare jochies met relatief vaak een Marokkaanse achtergrond.

Hier dan een tegen-linkje die al eerder gegeven is. Ga dat jochie maar uitleggen dat het je niet interesseert of het nou alleen gaat over criminelen, of over criminelen met dat jochie er ook bij. Marokkanen zijn Marokkanen en als dat jochie daar toevallig ook bijhoort heeft 'ie pech.
Wilders heeft al meerdere keren zijn uitspraak toegelicht/genuanceerd dat hij alleen de criminele Marokkanen bedoelt.
Wat dat jongetje is overkomen is spijtig en niet goed, daar staan ook een hele hoop incidenten tegenover.
De andere partijen zullen vast wel tegen criminaliteit zijn, maar daar hoor je ze weinig over. Je hoort ze vooral afstand nemen van de PVV.
Het is dus maar wat je erger vindt: een ongenuanceerde uitspraak van een politicus of het straattuig.
Hoe dan ook gaan we een donkere tijd tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Soldaatje schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:29:
[...]

Wilders heeft al meerdere keren zijn uitspraak toegelicht/genuanceerd dat hij alleen de criminele Marokkanen bedoelt.
Wat dat jongetje is overkomen is spijtig en niet goed, daar staan ook een hele hoop incidenten tegenover.
En daarom moet een jongetje van 11 jaren zich verantwoorden voor het gedrag van anderen d:)b
De andere partijen zullen vast wel tegen criminaliteit zijn, maar daar hoor je ze weinig over. Je hoort ze vooral afstand nemen van de PVV.
Het is dus maar wat je erger vindt: een ongenuanceerde uitspraak van een politicus of het straattuig.
Geef eerst eens antwoord op de vraag ipv die doemdenkerij.

Zijn het geboren of getogen Nederlanders waardoor het niet alleen een Nederlands probleem is, maar ook een Nederlandse oplossing moet worden gezocht.
Of blijven we die mensen op alle mogelijke manieren wegzetten. Heb de vraag eerder gesteld, waar zijn ze geboren en getogen en net zo belangrijk, wat maakt ze eigenlijk Marokkaans waardoor we rechtvaardiging kunnen zoeken in de argumentatie dat het niet alleen een extern probleem is maar dat het ook nog eens te verplaatsen/verwijderen is.

Verklaar je nader, want het klinkt allemaal heel leuk en aardig totdat je alles op een rijtje gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Soldaatje schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:29:
[...]

Wilders heeft al meerdere keren zijn uitspraak toegelicht/genuanceerd dat hij alleen de criminele Marokkanen bedoelt
En toch laat hij een café scanderen dat er minder Marokkanen moeten zijn.

Eerst een mep uitdelen waardoor een bevolkingsgroep zich in een hoek gedreven voelt en dan zeggen dat het allemaal niet zo bedoeld is. En dan toch weer een mep uitdelen, en je er wéér uitlullen. En dat 10 jaar lang.

Wilders weet inmiddels best hoe het aankomt. Het boeit hem geen fuck en hij geeft nog even een toelichting als slap excuus. Elk ander politicus zegt gewoon "we moeten af van al die criminelen van Marokkaanse afkomst" waar iedereen blij mee kan zijn, maar dat is kennelijk niet goed genoeg.
Door gewoon te zeggen "willen we meer of minder criminele Marokkanen" richt je je even sterk op de incidenten waar jij naar linkt en voelt dat jongetje zich helemaal niet aangesproken. Maar nee, het moet harder. Want dat trekt de meeste stemmen.
De andere partijen zullen vast wel tegen criminaliteit zijn, maar daar hoor je ze weinig over.
In twee minuten bij elkaar gegoogeld:
http://www.vn.nl/Archief/...e-jongeren-vernederen.htm
http://www.eenvandaag.nl/...inele_allochtone_jongeren
http://www.nu.nl/politiek...eel-harder-aanpakken.html
Het is maar wat je horen wilt. De PVV roept inderdaad het hardste ja, wat heb je daar aan?

Criminaliteitscijfers dalen, andere landen klagen over het onmenselijk harde immigratiebeleid van Nederland, maar nee, je hoort weinig over de zaken waar de PVV het over heeft.
Je hoort ze vooral afstand nemen van de PVV.
Na 10 jaar debat. Dat ze de PVV in een gedoogkabinet hebben gelaten, dat Wilders toen invloed mocht hebben op het immigratiebeleid, is niet het benoemen waard. Ga je om tafel zitten om te zeggen "oke, gaan we het nu oplossen, maar dan ook echt een praktische uitwerking" en dan komt er niks. En dan begint hij weer te schreeuwen over Marokkanen in het algemeen. Het ligt altijd aan de andere partijen. Ja, dan zijn ze het een keer zat natuurlijk.
Ik vind het straattuig erg en ben daarom tegen de PVV, omdat ik een oplossing wil zien in plaats van veel commotie en verwijten zonder gevolgen. Daar komt de nare toon in de politiek nog eens bovenop.

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 24-03-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Wilders heeft al meerdere keren zijn uitspraak toegelicht/genuanceerd dat hij alleen de criminele Marokkanen bedoelt."

Soldaatje, U heeft dus niets begrepen van de realiteit.Hij nam niets terug, de nuance moet je volgens hem bij jezelf zoeken.

Snapt U ook hoe ver de VVD is gegaan om Wilders nu uit te sluiten? En de PVV nu echt een verloren stem is?
Dat ging totaal tegen hun principes in.
Let wel, de CU en SGP hebben namelijk ook standpunten (gehad) waar geen enkel ander Europees land het mee eens was ( is ), bv zoals geen stemrecht voor vrouwen bij de SGP, en ook de VVD had daar geen bezwaar tegen.
De discussie moet met de billen bloot en dat je gewoon zegt dat het je niet uitmaakt of er racistisch word gedaan. En daar bedoel ik een ieder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:29:
Snapt U ook hoe ver de VVD is gegaan om Wilders nu uit te sluiten?
Heeft de VVD dat intussen gedaan? Rutte is een gladjakker die net voor de gemeenteraadsverkiezingen de PVV niet uitsloot, en nu zegt dat het op dit moment is uitgesloten. Let wel, op dit moment. Maar als Wilders sorry zegt is hij opeens weer kandidaat? Wilders is niet nu opeens veranderd van mening of aanpak, alleen heeft hij iets van de vermomming afgezet. Als het Rutte zo uitkomt gaat hij echt wel bagatelliseren en toch weer met de PVV in zee.

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 24-03-2014 22:37 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
VVD-fractieleider Halbe Zijlstra: "Wilders had de kans een stapje terug te doen. Ik constateer dat hij dat niet heeft gedaan. Sterker nog: hij heeft alleen maar onderstreept dat hij blijft bij wat hij gezegd heeft. Daarbij geeft hij de hele wereld de schuld, de media voorop. Daarmee draait hij eigenlijk de deur op slot. Hij haalt er nu die zogenaamde drieslag over Marokkanen bij: migratie beperken, remigratie bevorderen en het uitzetten van criminelen. Maar dat was niet wat hij deze week in dat café stond te brullen.
Met een partij met dergelijke opvattingen gaan wij dus niet samenwerken, ook niet op lokaal niveau.
Een gedoogconstructie zou nu niet meer kunnen."
Al ben ik het met je eens, hoor, als er bijv landelijke verkiezingen zijn, of lokaal komt het goed uit, dan zullen ze heus wel samengaan, onder het mom van "je verantwoordelijkheid moeten nemen", "kiezer heeft nu eenmaal gesproken", ladieda

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 24-03-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, het is over en uit, dat was een statement van zowel de PVDA als de VVD.
Pechtold heeft al vanaf het begin van zijn leadership gezegd dat Wilders een Freak is. Het CDA is al helemaal bang.
Er is geen voetstuk meer voor Wilders, dat heeft te lang geduurd voordat de VVD dat besloot imho, maar het is nu duidelijk.
Hij heeft zowieso op Europa gegokt. Maar zoals ik al zei, met Vlaams Belang, waar hij onlangs zou spreken en niet kwam opdagen vanwege de sorus haha en met Front National, zijn mensen wakker geworden. Punt.
Was al dagen geleden trouwens:
http://www.nrc.nl/nieuws/...meer-samenwerken-met-pvv/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De VVD heeft, in ieder geval landelijk, dan ook wel makkelijk praten. Er is een grote kans dat, mocht zoiets zich weer voordoen, ze het CDA nodig gaan hebben.
En nu is het CDA wel regeergeil, maar ook niet gek.

Rutte-1 heeft het CDA meer schade gedaan dan de schade aan cultuur, natuur, ontwikkelingssamenwerking en internationale betrekkingen bij elkaar :P

Dus de VVD kan makkelijk moral higher ground spelen, zonder dat ze daar op hoeven te acteren.

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 24-03-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@TweakerTweak: Je lijkt het VVD nogal op een voetstuk te willen zetten? Eerst doe Verwijderd in "Wilders en de grenzen van vrijheid van meningsuiting" alsof de VVD de PVV buitenspel heeft gezet, terwijl het juist de VVD (en CDA) waren die Wilders "respectabel" hebben gemaakt met die walgelijke gedoogconstructie. De VVD is niet voor niets de laatste partij die nu even niet met de PVV verder wil, maar ook daar houden ze gewoon een slag om de arm.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:36
Ze kunnen echt niet 2 miljoen kiezers negeren hoor, ook al is het op dit moment even over en uit. Maar straks is het gewoon weer koek en ei als deze anti wilders campagne voorbij is. Zo niet, dan krijg je geheid nog meer problemen want de kiezers zullen het niet langer pikken. Je ziet overal in de wereld dat de mensen in opstand komen, en dat kan ook in nederland gebeuren al denken sommige dat wij daar te lief voor zijn.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:42:
Nope, het is over en uit, dat was een statement van zowel de PVDA als de VVD.
Pechtold heeft al vanaf het begin van zijn leadership gezegd dat Wilders een Freak is. Het CDA is al helemaal bang.
Er is geen voetstuk meer voor Wilders, dat heeft te lang geduurd voordat de VVD dat besloot imho, maar het is nu duidelijk.
Hij heeft zowieso op Europa gegokt. Maar zoals ik al zei, met Vlaams Belang, waar hij onlangs zou spreken en niet kwam opdagen vanwege de sorus haha en met Front National, zijn mensen wakker geworden. Punt.
Hij kwam niet spreken door een bedreiging dacht ik?
Hoe de verhoudingen met het FN liggen weet ik niet maar die hebben in ieder geval redelijk wat winst behaald met hun verkiezingen.
Mensen zijn wakker geworden, dat zou best wel eens kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:47:
@TweakerTweak: Je lijkt het VVD nogal op een voetstuk te willen zetten? Eerst doe Verwijderd in "Wilders en de grenzen van vrijheid van meningsuiting" alsof de VVD de PVV buitenspel heeft gezet, terwijl het juist de VVD (en CDA) waren die Wilders "respectabel" hebben gemaakt met die walgelijke gedoogconstructie. De VVD is niet voor niets de laatste partij die nu even niet met de PVV verder wil, maar ook daar houden ze gewoon een slag om de arm.
Even vanuit het perspectief als VVD lid hier ... ik vrees dat het idee dat de partij de PVV buitenspel gezet heeft enkel beeldvorming is.

Als we deze discussie moeten voeren, dan moeten we ook erkennen dat de heer Wilders bij het schisma is weggelopen met wat binnen de VVD hard besproken werd in het kader van de vraag of de partij zijn rol van sturende vertegenwoordiging zonder meerderheid moest continueren, of juist in het kader van de komende uitdagingen een verschuiving diende te maken. De excessen tot daar aan toe, maar de basis elementen zijn afkomstig van ons materiaal.

Of dat goed of slecht is, de discussie is nooit afgemaakt. Laten we niet vergeten in welke tijd dit was, en hoe de verschillende secties binnen de partij naar elkaar keken.

Ons beleid in deze is dan ook altijd hetzelfde. Verwar nooit beeldvorming met realiteit.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Barfman schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:50:
Ze kunnen echt niet 2 miljoen kiezers negeren hoor, ook al is het op dit moment even over en uit. Maar straks is het gewoon weer koek en ei als deze anti wilders campagne voorbij is. Zo niet, dan krijg je geheid nog meer problemen want de kiezers zullen het niet langer pikken. Je ziet overal in de wereld dat de mensen in opstand komen, en dat kan ook in nederland gebeuren al denken sommige dat wij daar te lief voor zijn.
1. Met 2 miljoen bedoel je 950.000*
2. Een opstand omdat een partij niet in de coalitie gekozen wordt?
Als dat zo zou zijn zou ongeveer elke formatie wel een opstand van miljoenen moeten zijn :P
3. Vergeet niet dat we die andere 8.51 miljoen* kiezers ook echt niet kunnen negeren ;)
Edit: Had eerst niet opgekomen kiezers meegerekend

Cijfers TK-verkiezingen 2012
Soldaatje schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:50:
[...]
Hij kwam niet spreken door een bedreiging dacht ik?
Dat is het officiële excuus, maar hij kwam natuurlijk niet omdat z'n beweging uit elkaar valt. En hij moest redden wat er te redden viel.
Bedreigingen zijn er altijd, een meer of minder heeft hem nooit weerhouden te komen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 24-03-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gambieter, las je wel wat ik zei?
Ik ben zo links als een foute deur wat dat aangaat hoor.
De VVD staat enorm erg ver mijn bed.
Ik wou aangeven dat het zelfs voor de VVD het nu zat is.En dat het de final turn voor de PVV is, zoals het nu bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Virtuozzo schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:53:
Even vanuit het perspectief als VVD lid hier ... ik vrees dat het idee dat de partij de PVV buitenspel gezet heeft enkel beeldvorming is.
[...]
Ons beleid in deze is dan ook altijd hetzelfde. Verwar nooit beeldvorming met realiteit.
Yep, dat bedoel ik dus. De VVD zal alleen voor de buhne even twijfelen, maar als het ze zo uitkomt stappen ze zo met Wilders in de boot.
Ik kon een schaterlach niet onderdrukken toen ik dit las. Een Wilderiaanse Lente, veel gekker moet het niet worden. Uberhaupt wil Wilders niet eens regeren: hij heeft geen enkele kundige medestander die zelfs maar meer dan 1 seconde overwogen zal worden als kandidaat-minister. De LPF had kwaliteit te over vergeleken met wat Wilders om zich heen heeft verzameld. Maar nog belangrijker: Wilders kan geen controle houden als hij anderen macht moet geven.

Uberhaupt, stel je voor dat een Martin Bosma minister wordt. Dan verstop ik mijn paspoort een tijdje en doe ik net alsof ik een Brit ben :D
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:57:
Gambieter, las je wel wat ik zei?
Ik ben zo links als een foute deur wat dat aangaat hoor.
De VVD staat enorm erg ver mijn bed.
Ik wou aangeven dat zelfs de VVD het nu zat is.En dat het de final turn voor de PVV is, zoals het nu bestaat.
Maar de VVD is het niet zat, dat doen ze alleen voor de buhne. Het is de VVD die ervoor verantwoordelijk is dat Wilders meepraat, ipv genegeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar deze discussie leid na alles wat ik gelezen heb nergens toe, want er valt niets meer te nuanceren.Vandaar ook het besluit van de VVD.
Ga met de billen bloot, zeg dat er geen grens is overschreden, zeg dat het je niets uitmaakt, ga mee met volkerenhaatgezang, en blijf erbij.
Wees een kerel en maak je keuze op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, nuances zijn er om een relatie gezond te houden.
Zowel met je vrouw als elk eendere situatie dan ook. Nuances impliceren ook keuzes.
Snap je dat?
Maar minder marokkanen is niet aan nuances overhevig als je dat op een partijparty gaat bazuinen.
Dat is gewoon het wegcijferen van een bevolkingsgroep. Gaan we daar weer over in discussie? Nee, neem een standpunt, dan weet heel Tweakers wie je bent en wat je denkt.
Woordspelingen, waar Geert het op aanstuurt is levensgevaarlijk, want hij is al zo onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:09:
Maar deze discussie leid na alles wat ik gelezen heb nergens toe, want er valt niets meer te nuanceren.Vandaar ook het besluit van de VVD.
Ga met de billen bloot, zeg dat er geen grens is overschreden, zeg dat het je niets uitmaakt, ga mee met volkerenhaatgezang, en blijf erbij.
Wees een kerel en maak je keuze op dit forum.
Welk besluit? Wij hebben geen besluit genomen aangaande de PVV? Het partijbeleid in deze is volstrekt duidelijk, de enige vraag is hoe we mensen van de PVV naar de VVD trekken zonder dat we de middenmoot kwijtraken aan D'66. Politiek is politiek. De VVD was een partij van invloed, we hebben gekozen om een machtspartij te worden - echter dan wel met oog voor de lessen die het CDA als machtspartij links liet liggen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ze kunnen echt niet 2 miljoen kiezers negeren hoor, ook al is het op dit moment even over en uit.
Dat is ook zo'n onzin-redenering die Wilders eerder al meerdere malen heeft gebruikt. De zetels van de PVV zijn die van de PVV, het is niet de verantwoordelijkheid van de VVD om daar voor op te komen als de kiezers van de VVD daar zelf op tegen zijn. Dat mag de PVV zelf doen. De VVD negeert groenlinks ook als het op een coalitie aankomt, er komt toch geen overeenstemming dus dat heeft helemaal geen zin. Op dit moment wil praktisch geen enkele partij een coalitie met de PVV, dat is het probleem van de PVV zelf. Als ze een coalitie willen mogen ze daar wat meer hun best voor doen. Zo niet, dan niet. Ook best.
Je ziet overal in de wereld dat de mensen in opstand komen, en dat kan ook in nederland gebeuren al denken sommige dat wij daar te lief voor zijn.
Nieuws: het merendeel van de Nederlanders is juist de PVV, zeker na zijn recente uitspraken, spuugzat. Volgens je eigen redenering moet Wilders dus zo snel mogelijk het strijdtoneel verlaten. Als de PVV-aanhang in opstand komt meld ik me aan om die opstand keihard neer te slaan.

Uit de PVV-hoek klinkt het alsof het geluid van de PVV die van de vrijheidsstrijder is en dat het recht zal zegevieren. Ik begrijp dat het teleurstellend is maar de meerderheid van Nederland is juist de PVV meer dan zat, als er hier iemand uiteindelijk door "het volk" uitgekotst gaat worden is het Wilders.

Een revolutie door een kleine meerderheid van Nederland waar de rest van Nederland fel op tegen is, laat me niet lachen... Wat een overschatting van je eigen mening.

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 25-03-2014 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de link aangaande de VVD en het standpunt over de PVV al geplaats, was al dagen oud vriend.
Weet je Virtuozzo, dit leid tot niets.
Dit is het valse ge-emmer.
Geef je stem aan Geert ( de one and only haha ) en thats it.
Ik weet zeker dat we aan de bar een biertje kunnen drinken, maar politiek nooit door 1 deur kunnen.
Gewoon zeggen dat het nooit gebeurd is.
Dacht het niet, het is gebeurd en de wereld keek mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu ga ik slapen, en droom van een betere wereld, zonder maars en ofs.
Dat ik niet meedoe met een halfslachtige discussie waar volkerenhaat wellicht toch van toepassing mag zijn cq is.
Ik wil alleen maar mensen om me heen.
Dat sommigen een beuk verdienen dat is duidelijk.
Maar ik ga niet over bepaalde grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
The Great HooD schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:19:
[...]

Gewoon even ter mijner informatie dan even een tussendoorvraagje : Jij loopt de hele op klompen en eet alleen kaas en de enige bloemen die jij kent zijn tulpen?

Of heb je toch je eigen woning aangepast aan jezelf net zoals er in "klein arabie" gebeurt? En naar welk land ga jij dan terug?
Er is juist wel een vraag naar een klein Arabie door Nederlanders, anders was het er niet. De groep Nederlanders is simpelweg groter geworden dan enkel kaaskoppen die op klompen lopen.

In chinatown, maar ook in klein arabie maar ook in de bijlmer etc is het allemaal ongeveer 80% Nederlanders die nooit iets anders dan Nederlander zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Sissors schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:09:
[...]

Het gaat met geen woord daar over criminele Marokanen, maar enkel en alleen over het verminderen van het aantal Marokanen. En dan weet ik heel goed wat Wilders inclusief flink gedeelte van zijn achterban bedoelt.
Dat is nu ook precies wat de media je wijsmaakt. Als je de hele rapportage van dat moment had gezien zul je zien dat Wilders direct daarna gezegd heeft dat het hem te doen is om de "criminele" Marokanen.
Ook heeft hij toen gezegd dat dit zelfs in positieve zin door zal werken op de Marokaanse gemeenschap in Nederland als de rotte appels weg zijn.

Dit komt echter nergens meer terug in de media.
Sterker nog ik heb die avond naar de uitslagen zitten kijken, en bovenstaande stukje werd 1x in zijn geheel uitgezonden om vervolgens geknipt met alleen zijn podium optreden nogmaar uitgezonden te worden.

De Media zijn er schijnbaar op uit om Wilders / de PVV kapot te willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
rdfeij schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 07:29:
[...]

Dat is nu ook precies wat de media je wijsmaakt. Als je de hele rapportage van dat moment had gezien zul je zien dat Wilders direct daarna gezegd heeft dat het hem te doen is om de "criminele" Marokanen.
Ook heeft hij toen gezegd dat dit zelfs in positieve zin door zal werken op de Marokaanse gemeenschap in Nederland als de rotte appels weg zijn.

Sterker nog ik heb die avond naar de uitslagen zitten kijken, en bovenstaande stukje werd 1x in zijn geheel uitgezonden om vervolgens geknipt met alleen zijn podium optreden nogmaar uitgezonden te worden.

Uiteraard het is allemaal de schuld van de media...

Punt is dat Wilders mensen laat scanderen dat ze minder Marokkanen willen en dat Wilders dat gaat regelen. Dat hij achteraf nog een beetje met een zwak excuus komt verandert daar niks aan. Als PVV aanhangers eens gewoon stoppen met overal de media en andere partijen de schuld van geven zou het een stuk beter gaan.

Als hij zogenaamd minder criminele Marokkanen wilt, en dat hij hoopt dat al die andere Marokkanen blij zijn als die rotte appels weg zijn, want hij is natuurlijk dol op de gemiddelde Marokkaan, hoe wil hij dat precies gaan doen? Je kan niet criminele Marokkanen uitzetten, simpelweg omdat het nagenoeg allemaal tweede generatie allochtonen zijn. En die 'vrijwillige remigratie' zorgt er magisch voor dat alle criminelen terug naar Marokko gaan? Laat me niet lachen, die zijn juist de laatste die weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:47
[...]

Wilders heeft gezegd wat hij heeft gezegd. Daarna nog meerdere keren bevestigd dat hij geen woord terugneemt of nuanceert.

Je moet niet iets anders op hem projecteren. Hij is gewoon een racist die met een slimme advocaat en persvoorlichting het net een klein beetje weet te verbergen. Maar het zijn juist deze uitspraken die de ware Wilders tonen.

Overigens klaagt Wilders ook niet als hij met belachelijk populistische plannen volop mediaaandacht krijgt. 65 is 65, toen was hij ook weken niet van de tv te slaan terwijl een paar uur later al bleek dat het een grote leugen was. Dan moet je ook niet de Calimero spelen als de media de slechte kant belicht.

Het is Wilders niet te doen om de criminelen, onthoudt dat nou. Soms maakt hij die nuance om keurige niet racisten te verleiden op hem te stemmen, maar dat is niet zn ware aard.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
Als je de hele rapportage van dat moment had gezien zul je zien dat Wilders direct daarna gezegd heeft dat het hem te doen is om de "criminele" Marokanen.
De media heeft hem meerdere keren gevraagd om het te nuanceren of woorden terug te nemen, maar hij heeft het meerdere keren vertikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:02:
[...]

De media heeft hem meerdere keren gevraagd om het te nuanceren of woorden terug te nemen, maar hij heeft het meerdere keren vertikt.
Hij heeft meerdere keren gezegd dat het om criminele Marokkanen gaat, op de dag dat hij het zei en tijdens de persbijeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En hij heeft een café vol mensen laten scanderen dat ze minder Marokkanen willen, waarbij hij heel goed wist dat hij daarbij geen nuance aanbracht. Waarna geen excuus gemaakt kon worden die iedereen die zich hierdoor racistisch bejegend voelde, er geen opmerking vanaf kon dat hij het anders bedoelde dan hij het zei. Hij blijft achter zijn woorden staan waarvan hij weet dat het voor een grote groep Nederlanders racistisch overkomt.

En dan anderen de schud geven dat er een negatief beeld van je ontstaat.

[ Voor 22% gewijzigd door bwerg op 25-03-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Soldaatje schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:19:
[...]
Hij heeft meerdere keren gezegd dat het om criminele Marokkanen gaat, op de dag dat hij het zei en tijdens de persbijeenkomst.
Hij heeft een paar dagen voor hij de bewuste speech hield als een soortgelijke uitspraak gedaan:
http://www.volkskrant.nl/...ken-Wilders-naar-OM.dhtml

Dat is waar hij naar verwijst in zijn speech als hij zegt dat hij wel aangeklaagd zal worden en dat hij vrijheid van meningsuiting zo belangrijk vind.

Het is een heel bewuste keuze geweest om die avond het woordje "criminele" wederom weg te laten. Hij was namelijk een paar dagen daarvoor al op de vingers getikt en daar erg verontwaardigd over. Hij had juist op het moment van die speech die nuance weer aan kunnen brengen, maar koos er willens en wetens voor om dit te laten escaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:24:
[...]
Wilders heeft gezegd wat hij heeft gezegd. Daarna nog meerdere keren bevestigd dat hij geen woord terugneemt of nuanceert.

Je moet niet iets anders op hem projecteren. Hij is gewoon een racist die met een slimme advocaat en persvoorlichting het net een klein beetje weet te verbergen. Maar het zijn juist deze uitspraken die de ware Wilders tonen.

Overigens klaagt Wilders ook niet als hij met belachelijk populistische plannen volop mediaaandacht krijgt. 65 is 65, toen was hij ook weken niet van de tv te slaan terwijl een paar uur later al bleek dat het een grote leugen was. Dan moet je ook niet de Calimero spelen als de media de slechte kant belicht.

Het is Wilders niet te doen om de criminelen, onthoudt dat nou. Soms maakt hij die nuance om keurige niet racisten te verleiden op hem te stemmen, maar dat is niet zn ware aard.
Goede post en 100% mee eens. Wilders, evenals het leeuwendeel van zijn electoraat, is een racist met een hekel aan Marokkanen, of ze nu crimineel zijn en op straat hangen of een keurig pak dragen en ergens werken. Het blijven voor hem en zijn electoraat altijd tweederangs burgers, mensen die je met een schuin oog moet bekijken, want wie weet doen ze in hun vrije tijd wel aan koranstudie! Het is gewoon angst, niets meer en niets minder. Angst, rancune en ressentiment. Hooguit wordt hier en daar nog eventjes een 'nuance' aangebracht ('alleen criminele Marokkanen') zodat de partij nog enigszins salonfähig lijkt, maar dat is heel doorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wil hier ook nog wel iets over kwijt. Leuk stukje waar ik het grootendeels mee eens ben; https://decorrespondent.n...ders/63874822011-bf635e32

Vind het wel mooi wat er gezegd wordt;
Zoals Bas Heijne afgelopen zaterdag in NRC Handelsblad terecht schreef: in Nederland blijken we na een oorlog allemaal lid van het verzet te zijn geweest.
Iedereen is opeens zo schijnheilig als de tering. Ik vind wat Wilders zegt ook niet kunnen, maar als je eventjes de moeite neemt om het CBS te raadplegen over criminaliteit, en onderwijsniveau, zie je wel dat niet-westerse allochtonen in hun jeugd (12-17 jaar) krap 2 keer zo vaak in aanraking komen met de politie en bureau Halt, en niet-westerse volwassenen krap 4 keer zo vaak gearresteerd worden. Dit zijn gewoon feiten, daar kunnen we niet omheen.

Ik heb zelf trouwens een aanzienlijk deel van mijn jeugd nabij een wijk gewoond waar veel allochtonen wonen, en voelde me daar nooit helemaal lekker. Ik werkte bij een Albert Heijn in het hart van die wijk, en heb zat Marokkanen, Turken, etc. ontmoet die geen vlieg kwaad doen en ambities hadden, maar heb er ook zat ontmoet die het tegenovergestelde deden. Ben met één Marokkaan een tijdje goed bevriend geweest, en die zei zelf dat het voor velen te moeilijk is om aan de andere jongeren uit je omgeving te ontkomen. Er zitten meestal een paar rotte appels in die groepen jongeren en die trekken iedereen mee in overlast veroorzaken (een grote bek tegen iedereen hebben), niet je best doen op school, en misschien wel de criminaliteit ingaan.

Bottom line, ik vind het wel ver gaan dat iedereen zo schijnheilig is nu. Het is gewoon een feit dat niet-westerse allochtonen vaker in contact komen met politie. Ik vind dat daar iets aan moet worden gedaan; het is natuurlijk niet zo dat autochtonen en westerse allochtonen nooit iets fout doen, maar feit is dat niet-westerse allochtonen vaker dingen fout doen, daar mag dan best wat meer aandacht aan worden besteed, en hoeft niet gelijk te worden bestempeld als racisme (zoals dat een beetje gebeurt in dat stukje van de Correspondent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 22:08
Thomasx4 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:32:
Wil hier ook nog wel iets over kwijt. Leuk stukje waar ik het grootendeels mee eens ben; https://decorrespondent.n...ders/63874822011-bf635e32

Vind het wel mooi wat er gezegd wordt;

[...]

Iedereen is opeens zo schijnheilig als de tering. Ik vind wat Wilders zegt ook niet kunnen, maar als je eventjes de moeite neemt om het CBS te raadplegen over criminaliteit, en onderwijsniveau, zie je wel dat niet-westerse allochtonen in hun jeugd (12-17 jaar) krap 2 keer zo vaak in aanraking komen met de politie en bureau Halt, en niet-westerse volwassenen krap 4 keer zo vaak gearresteerd worden. Dit zijn gewoon feiten, daar kunnen we niet omheen.

Ik heb zelf trouwens een aanzienlijk deel van mijn jeugd nabij een wijk gewoond waar veel allochtonen wonen, en voelde me daar nooit helemaal lekker. Ik werkte bij een Albert Heijn in het hart van die wijk, en heb zat Marokkanen, Turken, etc. ontmoet die geen vlieg kwaad doen en ambities hadden, maar heb er ook zat ontmoet die het tegenovergestelde deden. Ben met één Marokkaan een tijdje goed bevriend geweest, en die zei zelf dat het voor velen te moeilijk is om aan de andere jongeren uit je omgeving te ontkomen. Er zitten meestal een paar rotte appels in die groepen jongeren en die trekken iedereen mee in overlast veroorzaken (een grote bek tegen iedereen hebben), niet je best doen op school, en misschien wel de criminaliteit ingaan.

Bottom line, ik vind het wel ver gaan dat iedereen zo schijnheilig is nu. Het is gewoon een feit dat niet-westerse allochtonen vaker in contact komen met politie. Ik vind dat daar iets aan moet worden gedaan; het is natuurlijk niet zo dat autochtonen en westerse allochtonen nooit iets fout doen, maar feit is dat niet-westerse allochtonen vaker dingen fout doen, daar mag dan best wat meer aandacht aan worden besteed, en hoeft niet gelijk te worden bestempeld als racisme (zoals dat een beetje gebeurt in dat stukje van de Correspondent).
Je vergeet alleen dat de oplossing van Wilders mensen een land uitzetten is, volgens mij moeten de problemen ergens anders opgelost worden via een andere methode.
Mensen afvoeren is nu niet echt een nette oplossing voor bevolkingsgroepen die Nederland zelf heeft toegelaten in al die jaren ;)

En als je roept dat een bevolkingsgroep het land uit moet, dan kun je verwachten dat dat gelinkt wordt met racisme. (dat hij bedoeld criminelen doet daar weinig aan af, dan had hij het anders moeten formuleren en dat deed hij express niet) Wilders moet dus ook niet zo schijnheilig doen door te doen alsof zijn neus bloed, hij zoekt dit bewust op en had dit allemaal kunnen voorkomen. (maar hij houdt wel van slachtofferrol geloof ik)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan me wel vinden in je mening dat mem schijnheilig is. En ik krijg er onder andere ook wat van dat iedere linkse politicus blijkbaar aangifte gaat doen ofzo.

Zie bericht over groeps aangifte, en ik vraag me serieus af of men niks beters te doen heeft.

Want de burger betaald voor al deze onzin aangiftes uiteindelijk, want er zijn agenten die betaald moeten worden voor dit werk.

Maja ik vind het sowieso kansloos, want ik zie niks discriminerend in die uitspraak, dat het niet leuk is voor de goede Marokkanen dat begrijp ik wel.

Maar in plaats het zo op te blazen, zou men het probleem wat Wilders benoemd juist eens goed moeten aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

martinusz schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:43:
[...]

Je vergeet alleen dat de oplossing van Wilders mensen een land uitzetten is, volgens mij moeten de problemen ergens anders opgelost worden via een andere methode.
Mensen afvoeren is nu niet echt een nette oplossing voor bevolkingsgroepen die Nederland zelf heeft toegelaten in al die jaren ;)

En als je roept dat een bevolkingsgroep het land uit moet, dan kun je verwachten dat dat gelinkt wordt met racisme. (dat hij bedoeld criminelen doet daar weinig aan af, dan had hij het anders moeten formuleren en dat deed hij express niet) Wilders moet dus ook niet zo schijnheilig doen door te doen alsof zijn neus bloed, hij zoekt dit bewust op en had dit allemaal kunnen voorkomen. (maar hij houdt wel van slachtofferrol geloof ik)
Ben daar ook absoluut niet voor nee, ik vind de uitspraken van Wilders ook niet kunnen, maar ik denk wel dat iedereen nu even vergeet dat er wel degelijk een probleem is binnen die bevolkingsgroep. Het onderwijsniveau is lager, de criminaliteitscijfers zijn hoger. Dat kunnen we niet zomaar negeren, daar moet iets aan gedaan worden.

Als ik zoiets zeg dan zijn er zat mensen die mij direct als racist zouden bestempelen; volgens mij hebben we nu een hoogtepunt bereikt qua politieke correctheid, omdat niemand aan de kant van Wilders wil staan doet iedereen alsof er inderdaad niks aan de hand is bij de niet-westerse allochtonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

In de NRC werd trouwens ook een andere, gemenere vraag gesteld. "Willen we meer of minder Marokkanen?" en als 'minder' dan het foute antwoord is, is 'meer' dan het goede antwoord? Het zal lang duren voor men een groep mensen kan vinden die 'meer, meer, meer' gaan scanderen.

Maakt dat ons allemaal niet een beetje racistisch? Ikzelf ben meer van mening dat de vraag zelf inherent fout (en niet het scanderende publiek).

[ Voor 112% gewijzigd door Delerium op 25-03-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Die vraag heb ik mezelf ook gesteld, en als ik even alle meningen van anderen buiten beschouwing laat dan zou ik niet minder zeggen maar ook absoluut niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Thomasx4 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:52:
...Dat kunnen we niet zomaar negeren, daar moet iets aan gedaan worden. ...
Wat dan? En is het wel zinvol om 'niet-westerse allochtonen' als een groep te noemen in het licht van een probleem of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

martinusz schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:43:
Nou kan ik mij de regering van Marokko wel voorstellen, die hebben niets met de mensen die met het vliegtuig daar landen maar weten bij voorbaat wel dat het onopgevoed tuig is (anders zou Wilders ze niet uitzetten (zegt íe zellluf)). Stel je voor, de regering doet niet moeilijk daarzo en geeft ze direct de doodstraf, want wat moet je er anders mee. Maar Nederland mag geen mensen uitzetten wanneer dat een wisse dood betekend....... en Marokko heeft het probleem weer 's opgelost en Wilders is weer geen stap verder. Of zou ooit duidelijk worden dat íe het zelf ook wel kan oplossen?

Die vent spoort niet en zit zichzelf en zijn electoraat in de weg (alhoewel dat laatste niet erg is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

begintmeta schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:55:
[...]

Wat dan? En is het wel zinvol om 'niet-westerse allochtonen' als een groep te noemen in het licht van een probleem of oplossing?
Natuurlijk! Check het CBS na; niet-westerse allochtonen gaan vaker de criminaliteit in dan westerse allochtonen of autochtonen. Lijkt me een heel vanzelfsprekende zet om juist aan die groep extra aandacht te besteden. Het land uit is natuurlijk geen oplossing, en wat we er precies aan zouden kunnen doen weet ik niet nee, het is immers niet mijn taak om als burger met oplossingen te komen, daar hebben we de regering voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:24:
[...]
... Het is gewoon angst, niets meer en niets minder. Angst, rancune en ressentiment.
...
Alleen waar komt die angst vandaan? Vanuit mijn optiek omdat we voortdurend het verschil blijven maken in plaats van zeggen dat ze zich moeten gedragen en verantwoordelijkheid moeten nemen.
Alleen zitten we nu al decennia vast in een vicieuze cirkel. We blijven ze buitensluiten en als ze niet volgens "normen en waarden" gedragen rekenen we ze daar als geheel op af...
...Iedereen is opeens zo schijnheilig als de tering. Ik vind wat Wilders zegt ook niet kunnen, maar als je eventjes de moeite neemt om het CBS te raadplegen over criminaliteit, en onderwijsniveau, zie je wel dat niet-westerse allochtonen in hun jeugd (12-17 jaar) krap 2 keer zo vaak in aanraking komen met de politie en bureau Halt, en niet-westerse volwassenen krap 4 keer zo vaak gearresteerd worden. Dit zijn gewoon feiten, daar kunnen we niet omheen.

...

Schijnheilig of realistisch?

Want je redenering klopt namelijk niet. Je geeft zelf aan dat ze samen met jou zijn opgegroeid, alleen weiger je de conclusie te trekken dat ergens halverwege de wegen zijn gescheiden en de oorzaak daarvan te achterhalen. Of je het leuk vind of niet maar ze maken onderdeel van de Nederlandse Samenleving. Alleen zijn we in Nederland altijd sterk geweest in het wegzetten van andere groepen. De grote verscheidenheid in onze politiek is daar exemplarisch voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thomasx4 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:58:
Check het CBS na; niet-westerse allochtonen gaan vaker de criminaliteit in dan westerse allochtonen of autochtonen.
Statistieken zijn niets waard zonder context. Het is niet het niet-westers zijn of van allochtone afkomst zijn (want voor de zoveelste keer: het zijn Nederlanders, hier geboren, met een Nederlands paspoort), maar het is het opleidingsniveau, taalbeheersing, opvoeding, economische kansen etc die het onderscheid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Thomasx4 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:58:
...
Natuurlijk! Check het CBS na; niet-westerse allochtonen gaan vaker de criminaliteit in dan westerse allochtonen of autochtonen. Lijkt me een heel vanzelfsprekende zet om juist aan die groep extra aandacht te besteden. Het land uit is natuurlijk geen oplossing, en wat we er precies aan zouden kunnen doen weet ik niet nee, het is immers niet mijn taak om als burger met oplossingen te komen, daar hebben we de regering voor.
Ik ben niet-westerse allochtoon, het zou onnodig zijn om aan mij teveel extra aandacht te besteden (vermoed ik).
En moet je je als burger dan wel met simpele populatiestatistieken en sociale problematiek bezig houden, of zou je dat dan niet ook maar beter overlaten aan mensen die daar verstand van hebben? Gewoon min of meer blind wat getallen van het CBS aanhalen slaat toch eigenlijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:00:
[...]

Statistieken zijn niets waard zonder context. Het is niet het niet-westers zijn of van allochtone afkomst zijn (want voor de zoveelste keer: het zijn Nederlanders, hier geboren, met een Nederlands paspoort), maar het is het opleidingsniveau, taalbeheersing, opvoeding, economische kansen etc die het onderscheid maken.
Dat geldt toch ook voor andere groepen allochtonen... Waarom is het dan bij deze groep zo extreem?
Zou het niet ook een beetje aan hun zelf liggen? Bijvoorbeeld aan de opvoeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 12:50

Standeman

Prutser 1e klasse

Punt is een beetje dat wanneer je compenseert voor opleidingsniveau, sociale klasse, inkomen per gezin en geletterdheid ouders dat de verschillen veel minder groot worden. (of zelfs helemaal wegvallen, dat weet ik niet meer. Ik kan helaas de bron niet meer terugvinden).

Daarbij wordt je ook nog eens uitgekotst door een deel van onze samenleving, wat niet meehelpt in het jezelf gedragen. Op een gegeven moment wordt je dat zat en gedraag je je maar zoals een hoop mensen van je verwachten: een crimineel pestventje.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:05:
... Waarom is het dan bij deze groep zo extreem? Zou het niet ook een beetje aan hun zelf liggen? ...
Vol verwachting klopt mijn hart, ik hoop je wetenschappelijke publicatie hierover spoedig te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:06:
[...]

Vol verwachting klopt mijn hart, ik hoop je wetenschappelijke publicatie hierover spoedig te kunnen lezen.
Tuurlijk het is allemaal weer de schuld van de blanken.... Lekker makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Thomasx4 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:52:
[...]

Ben daar ook absoluut niet voor nee, ik vind de uitspraken van Wilders ook niet kunnen, maar ik denk wel dat iedereen nu even vergeet dat er wel degelijk een probleem is binnen die bevolkingsgroep. Het onderwijsniveau is lager, de criminaliteitscijfers zijn hoger. Dat kunnen we niet zomaar negeren, daar moet iets aan gedaan worden.

Als ik zoiets zeg dan zijn er zat mensen die mij direct als racist zouden bestempelen; volgens mij hebben we nu een hoogtepunt bereikt qua politieke correctheid, omdat niemand aan de kant van Wilders wil staan doet iedereen alsof er inderdaad niks aan de hand is bij de niet-westerse allochtonen.
Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt, ik denk niet dat er mensen zijn die het probleem niet kennen of benoemen. Het is algemeen bekend dat Marokkaanse jongeren statistisch gezien hoog scoren qua criminaliteit.

Mensen worden niet voor racist uitgemaakt omdat men zegt dat er een probleem is met criminele marokkaanse jongeren, je wordt voor racist uitgemaakt als je hele bevolkingsgroepen gaat stigmatiseren en als oplossing deportatie van die bevolkingsgroep geeft. Wilders stelt daarmee eigenlijk dat een hele bevolkingsgroep minder is dan een andere bevolkingsgroep en dat is racisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:09:
Tuurlijk het is allemaal weer de schuld van de blanken.... Lekker makkelijk...
Vol verwachting klopt mijn hart, ik hoop je wetenschappelijke publicatie ook hierover spoedig te kunnen lezen.

:?
In schuld geloof ik trouwens niet zo.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 25-03-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Je moet begrijpen dat ik hier echt niet een hele bevolkingsgroep over één kam scheer. Het blijft gewoon een feit dat niet-westerse allochtonen vaker in de criminaliteit belanden dan anderen;

http://statline.cbs.nl/St...DR=G2,G1,G3,G4&STB=T&VW=T

Het probleem ligt niet bij de hele groep, maar wel bij de criminelen, en er moet toch een oorzaak zijn dat juist uit deze groep meer mensen de criminaliteit ingaan. Dit is in mijn ogen een hele logische gedachtegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Thomasx4 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:13:
Je moet begrijpen dat ik hier echt niet een hele bevolkingsgroep over één kam scheer. Het blijft gewoon een feit dat niet-westerse allochtonen vaker in de criminaliteit belanden dan anderen;

Het probleem ligt niet bij de hele groep, maar wel bij de criminelen, en er moet toch een oorzaak zijn dat juist uit deze groep meer mensen de criminaliteit ingaan. Dit is in mijn ogen een hele logische gedachtegang.
Maar daar gaat het toch niet om, niemand die ontkent dat er een probleem is.
Het gaat om de geboden oplossingen!

En Wilders heeft het over deportatie van een bevolkingsgroep, dat is niet de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nogmaals: statistieken zijn niets waard zonder context. De link nogmaals neerzetten zonder de wil om die context te bekijken maakt de argumentatie niet sterker. Het is statistisch ook wel significant dat Argentijnsen vaker koningin van Nederland worden dan Ecuadorianen, maar dat heeft niets te maken met het Argentijns zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...
Daar kan je ook best onderzoek naar doen (zoals dat ook al wordt gedaan). Maar 'de oorzaak' (of waarschijnlijker oorzaken) vinden is misschien niet zo makkelijk of onbelangrijk dat het met wat subjectieve indrukken, gefantaseer en gebral aan de borreltafel gedaan is.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 25-03-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies

Het risico van dergelijke getallen is dat ze niet juist worden geïnterpreteerd en/of een draai wordt gegeven.

Waar komen die 'niet-westerse' allochtonen vandaan. Heb het lef naar jezelf toe om daar een antwoord op te geven. Want ze zijn niet niet-westers in de zin dat ze niet hier vandaan komen. Die jongetjes zijn hier geboren en getogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Volgens mij is het ondertussen wel redelijk aangetoond dat bepaalde groepen, inclusief Marokkanen, vaker crimineel zijn, ook na compensatie voor dingen als opleidingsniveau.

Dat benoemen vind ik goed. Ook dat gebruiken om specifiek oplossingen te ontwikkelen voor deze groep criminelen. Voorstellen om maar de complete groep te deporteren is echter weer geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
In het algemeen is het een probleem dat de mens een groepswezen is, de neiging tot segregatie zit nu eenmaal in ons. Ik denk dat het we ons daar niet bij neer moeten leggen, maar het probleem wel moeten erkennen. Ergo, we moeten beleid maken wat meer rekening houdt met ons menselijke natuur (en dat geldt wel voor meer aspecten dan alleen dit).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

gambieter schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:16:
[...]

Nogmaals: statistieken zijn niets waard zonder context. De link nogmaals neerzetten zonder de wil om die context te bekijken maakt de argumentatie niet sterker. Het is statistisch ook wel significant dat Argentijnsen vaker koningin van Nederland worden dan Ecuadorianen, maar dat heeft niets te maken met het Argentijns zijn.
En wat mag die context dan wel zijn? Vind de vergelijking met die Argentijnen trouwens een leuke drogredenering maar oké. Het is toch pure logica dat als één bevolkingsgroep krap 4 keer zo veel criminelen heeft dan de ander, dat er dan toch echt iets fout gaat binnen die bevolkingsgroep?
Iblies schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:18:
[...]

Het risico van dergelijke getallen is dat ze niet juist worden geïnterpreteerd en/of een draai wordt gegeven.

Waar komen die 'niet-westerse' allochtonen vandaan. Heb het lef naar jezelf toe om daar een antwoord op te geven. Want ze zijn niet niet-westers in de zin dat ze niet hier vandaan komen. Die jongetjes zijn hier geboren en getogen.
http://statline.cbs.nl/St...=130605-0924&HDR=G1&STB=T

Hier allemaal te vinden. Ik heb geen half werk gedaan toen ik hier naar keek. Volgens mij zijn de meesten het er hier gewoon over eens dat er wel degelijk een probleem is, en dat Wilders een racist is, maar wat mij nogal stoort is dat dit probleem benoemen tegenwoordig als racisme wordt bestempeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Thomasx4 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:21:
maar wat mij nogal stoort is dat dit probleem benoemen tegenwoordig als racisme wordt bestempeld.
Ohja? :? Want wie is er voor racist uitgemaakt die alleen het probleem benoemd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zie op facebook talloze mensen posten over hoe zo ongeveer alle politieke leiders het probleem hebben benoemd, en ze worden nu voor racist en schijnheilige uitgemaakt. De uitspraak van Samsom een paar jaar terug (" ‘Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben door een samenloop van omstandigheden een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen.’ ") wordt nu door alles en iedereen veroordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Thomasx4 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:27:
Ik zie op facebook talloze mensen posten over hoe zo ongeveer alle politieke leiders het probleem hebben benoemd, en ze worden nu voor racist en schijnheilige uitgemaakt. De uitspraak van Samsom een paar jaar terug (" ‘Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben door een samenloop van omstandigheden een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen.’ ") wordt nu door alles en iedereen veroordeeld.
Facebook.....enough said O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... Het is toch pure logica dat als één bevolkingsgroep krap 4 keer zo veel criminelen heeft dan de ander, dat er dan toch echt iets fout gaat binnen die bevolkingsgroep?
Waarom eigenlijk noodzakelijk binnen die bevolkingsgroep?
... Ik heb geen half werk gedaan toen ik hier naar keek. ...
Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
gambieter schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:16:
[...]
Het is statistisch ook wel significant dat Argentijnsen vaker koningin van Nederland worden dan Ecuadorianen, maar dat heeft niets te maken met het Argentijns zijn.
Dat het geen willekeurige correlatie is volgens mij zonder context ook duidelijk.
Het causaal verband is echter zeker nog niet aangetoond met wat staatjes.

Het verleden van een bevolkingsgroep heef de neiging om nog lang door te werken op volgende generaties. Dat geldt voor de migranten uit de jaren 60 en 70, maar bijvoorbeeld ook voor Limburg als je het eens in perspectief wil zien los van de buitenlander discussie.

Zuid-Limburg blijft als regio nog altijd achter op de rest van Nederland. Ook daar zijn interessante onderzoeken over geschreven waarbij je heel veel paralellen kan trekken met de problematiek van de arbeidsmigranten.

Dat er in Zuid-Limburg meer werkeloosheid en meer criminaliteit is, is echter net zo goed geen reden om heel Limburg dan maar af te stoten en ze allemaal hun Nederlandse paspoort af te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat mag die context dan wel zijn? Vind de vergelijking met die Argentijnen trouwens een leuke drogredenering maar oké. Het is toch pure logica dat als één bevolkingsgroep krap 4 keer zo veel criminelen heeft dan de ander, dat er dan toch echt iets fout gaat binnen die bevolkingsgroep?
Die context is dat je een correlatie naar de bevolkingsgroep/nationaliteit maakt (die uberhaupt al niet klopt), maar dat die nationaliteit/afkomst alleen maar een correlatie is, geen causaal verband. Er zijn zoveel meer factoren, dat het alleen maar contraproductief (wilderiaans) is om een correlatie te benoemen en te doen alsof dat de belangrijkste reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 12:13
We kunnen wel om de hete brei heen blijven dansen om politiek correct te zijn maar er is wel degelijk een probleem met marokaanse jongens(ja! de meiden doen het uitstekend). In plaats van dat we iedereen gelijk scharen moeten we voor deze groep een specifieke aanpak optuigen. Wat voor zuid-europese imigranten wel werkte en voor een overgroot gedeelte ook voor de turkse gemeenschap blijkt helaas niet te werken voor deze specifieke groep. Gegoochel met cijfers of niet, er is iets met deze groep aan de hand. Let op, dit betekent absoluut niet dat we deze zonder pardon "in de knie schijf moeten schietenTM" en "paspoort afpakken en het land uitzettenTM".
We zullen speciaal beleid moeten optuigen om deze groep weer in "het gareel" te krijgen. Projecten als de buurtvaders was al een groot succes en ook een afgeleide daarvan hoe Marcouch zijn wijk probeerde te beheersen. Dit zou in mijn ogen dus specifiek op basis van cultuur en achtergrond moeten gebeuren. Begrijpen wat er speelt en leeft en waarom die jongens zo zijn geworden is de basis om dit maatschappelijk probleem op te lossen. Een extra trapveldje aanleggen omdat ze zich vervelen is niet de oplossing, eerder weer een mooi initiatief om dat ook te kunnen slopen.

Dus ja, specifiek discrimineren om deze groep er weer bovenop te helpen dat zijn we hier aan ons zelf verplicht vanuit de afspraken uit het verleden.

TM*PVV citaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Miki schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:49:
Dus ja, specifiek discrimineren om deze groep er weer bovenop te helpen dat zijn we hier aan ons zelf verplicht vanuit de afspraken uit het verleden.
Met een gerichte aanpak is niets mis. Ik zou het probleem trouwens aanpakken omdat we er zelf ook beter van worden, niet alleen omdat we historische verplichtingen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 12:13
Sterker nog doordat de autochtone bevolking krimpt hebben we straks massa imigratie nodig om het sociale voorzieningenstelsel in de lucht te kunnen houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Miki schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:52:
Sterker nog doordat de autochtone bevolking krimpt hebben we straks massa imigratie nodig om het sociale voorzieningenstelsel in de lucht te kunnen houden :)
Gewoon de ouderen eruit toch? Willen we meer of minder bejaarden?
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.