Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat was je punt dan? Een link naar een filmpje van een opgefokte wegmisbruiker is niet zo duidelijk.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:25:
[...]

Opvoeding. Daar begint het namelijk!
En daar heb je helemaal gelijk in, echter,

het grote verschil met Spanjaarden en Italianen is dat de Marokkaanse gastarbeiders uit een heel andere situatie zijn gekomen. De eerste generatie kan niet eens lezen en schrijven.

En ik heb het eerder gepost,
Wikipedia: Riffijnen
Koning Mohamed V reageerde in het geheel niet op de eisen van de Riffijnen en stuurde het leger onder leiding van kroonprins Hassan II en generaal Mohamed Oufkir naar de Rif. Wat volgde was een bloedige strijd waarin het leger slachtingen aanrichtte onder de Riffijnse Berbers, veel burgers en vrijwel alle leiders werden gedood, vrouwen werden verkracht en de oogst en waterputten vernield. Het exacte dodental is nooit vrijgegeven maar het aantal doden wordt geschat in de duizenden. In januari 1959 had de FAR de Rif onder controle. Hierna was de Rif twee jaar lang een militaire zone en ook daarna bleef het leger sterk aanwezig
Als er iemand moest worden opgevoed, dan waren het in eerste instantie de (groot)ouders die hier naar toe zijn gekomen, alleen hebben we die laten aanpappen. Vervolgens zijn we als samenleving wel erg verbaast dat de generatie erna veel problemen heeft...

We hebben zat regels in Nederland, ook altijd gehad. Alleen kloten we vervolgens altijd aan. Een deel mocht herenigen, een deel mocht terugkeren met behoud van uitkering, een deel is nog traumatischer teruggekomen. Er is niet een keer in de afgelopen 50 jaar geweest waarbij klip en klaar werd gezegd dat ze kaaskoppen zijn en dat ze als eerst hun verantwoording moeten afleggen aan Nederland. Integendeel,
anno 2014
http://www.omroepbrabant....nder,+minder,+minder.aspx
"Ik dacht: moeten wij nu ook het land uit?"
Als mensen ervan overtuigd zijn dat het een oplossing is, nu gelijk uitvoeren,
anders hebben we over 10 jaar weer dezelfde discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtuozzo schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:00:
[...]
een amalgaam van verschillende culturen, altijd zo geweest
Correct. Alleen vergeet je dat de specifieke overlast van deze groep te danken is aan de latere generatie(s), die zich afzetten van de nederlandse cultuur, en vooral schijt hebben aan mensen zoals jou en ik. Laat je dochter of goede vriendin eens voor de grap in Almere uitgaan. Waarom denk je dat daar de hoogste stemmen voor de partij van Wilders zijn behaald?

Er is onvrede, onmacht en men kan niets doen. We hebben in veranderende tijd een blonde die zich met ballen af durft te zetten en met een klaarblijkelijke mening komt in waarin andere politici gewoon voor in hun broek schijten, of het daadwerkelijk bespreekbaar durven te maken.

De straffen zijn overigens ook een lachtertje, en is de pakkans klein. Heel klein. Weet iemand die juwielier nog die zovaak overvallen is en uiteindelijk in een rolstoel is beland? Die is getekend voor het leven, en de daders? Die krijgen straffen waar men hun broek van volpist van het lachen. Gevangenissen zijn een broeinest voor jonge criminelen in waarin de sterkste de status draagt. Dat komt dan later vrij en begint gewoon weer van voor af aan.

Natuurlijk komen deze gasten niet aan de bak. Ze hebben niets, geen referenties, geen wilskracht, weten niet wat klantvriendelijkheid is... Laat staan met zulke referenties dat iemand deze nog aan wil nemen. Juist doordat ook hun eigen samenleving weinig of moeizaam naar deze groep om wil kijken blijft deze groep aanhouden. Ze voelen zich verrijkt met geld en als een stel hyena's waar iedereen bang voor is, onaantastbaar. Flikker die gasten op een heropvoedingkamp en over 10 jaar zijn ze die tijd dat ze daar gezeten hebben, dankbaar!

Maar nee, is zielig, mag niet, incorrect, moet meer geld gepompt worden ... blablabla. Die inmiddels smeulende en stinkende wond groeit tot proporties, en de problemen zijn er nog steeds. Dat zei een inmiddels vermoorde politicus ook , dat het probleem ondanks alle moeite en subsidies, nog steeds blijft.

10 jaar later na dato is er nog steeds geen reet veranderd. En op straat worden dingen zienbaar erger. Er is al gewaarschuwed voor zulk soort problemen ergens medio de jaren 70. Arbeiders en immigratie is niet verkeerd, maar pak alsjeblieft de welwillende die daadwerkelijk toe kunnen voegen in een participatie-samenleving.
Iblies schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:14:
[...]

Alleen kloten we vervolgens altijd aan.
Ja, koekoek. Mensen die in die tijd daarvoor hun mening gaven, werden ook afgezet als xenofoob, racist, nsb'er en wat nog meer. Het probleem van veel nederlandse politicussen is is dat er weinig mandaat, lef of ballen in de broek hangen om zoiets durven aan te kaarten. Het is nog steeds weinig veranderd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:01:
Je schuimbekt nu gewoon verder in de kruistocht der vooroordelen.
Zit je tampon scheef of zo?
Doe es effe normaal man! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

bwerg schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:13:
Wat was je punt dan? Een link naar een filmpje van een opgefokte wegmisbruiker is niet zo duidelijk.
En opgefokte weggebruikers vind je in elke bevolkingsgroep. Het is hoogstens vergelijkbaar met "minder, minder" scanderen. Dom gedrag is universeel.
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:23:
Wat was de correcte respons daarop ook alweer? Doe je eigen tampon goed en doe zelf normaal man! :p

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 23-03-2014 19:26 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:16:
10 jaar later na dato is er nog steeds geen reet veranderd.
Kennelijk is het toch lastiger op te lossen dan een simpele one-liner doet voorkomen. Maar als een politicus altijd in de oppositie zit komt 'ie daar natuurlijk nooit achter.

Overigens heeft Wilders onder de VVD in de regering gezeten, maar toen was het allemaal wat minder wild. En met zijn gedoogsteun heeft hij ook niet meer bereikt dan welk ander politicus ooit (namelijk niets).

Ik heb trouwens nog steeds niet gehoord waarom dit alles een uitspraak rechtvaardigt voor minder Marokkanen in het algemeen. Iblies linkt al naar een 10-jarige met Marokkaanse achtergrond, die huilend thuis komt. Waarom was deze algemene verwoording, die veel mensen raakt die niets met criminaliteit te maken hebben, nou eigenlijk zo goed? Waarom het niet gewoon hebben over criminaliteit, of over te hoge criminaliteitscijfers onder mensen met allochtone achtergrond? Waarom hoor ik geen PVV'er over dat dat 10-jarige jongetje jankend thuis zit? Kennelijk is het gevoel van onveiligheid door straatschoffies wel belangrijk maar het gevoel van racisme niet.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 23-03-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:42
bwerg schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:13:
De mentaliteit. Een mentaliteit van 'schijt-aan-jullie'. De mentaliteit die een wij/zij-gevoel veroorzaakt.

Maar je kop in het zand steken schijnt normaal te zijn. Kuddegedrag is universeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Waarom is een filmpje van een of andere eikel een argument voor uitspraken die mensen raken die niets met criminaliteit te maken hebben? "De" mentaliteit? Ook van dat 10-jarige jochie dat hierboven genoemd werd?

Generaliseren schijnt normaal te zijn...

[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 23-03-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Correct. Alleen vergeet je dat de specifieke overlast van deze groep te danken is aan de latere generatie(s), die zich afzetten van de nederlandse cultuur, en vooral schijt hebben aan mensen zoals jou en ik. Laat je dochter of goede vriendin eens voor de grap in Almere uitgaan. Waarom denk je dat daar de hoogste stemmen voor de partij van Wilders zijn behaald?

Er is onvrede, onmacht en men kan niets doen. We hebben in veranderende tijd een blonde die zich met ballen af durft te zetten en met een klaarblijkelijke mening komt in waarin andere politici gewoon voor in hun broek schijten, of het daadwerkelijk bespreekbaar durven te maken.

De straffen zijn overigens ook een lachtertje, en is de pakkans klein. Heel klein. Weet iemand die juwielier nog die zovaak overvallen is en uiteindelijk in een rolstoel is beland? Die is getekend voor het leven, en de daders? Die krijgen straffen waar men hun broek van volpist van het lachen. Gevangenissen zijn een broeinest voor jonge criminelen in waarin de sterkste de status draagt. Dat komt dan later vrij en begint gewoon weer van voor af aan.

Natuurlijk komen deze gasten niet aan de bak. Ze hebben niets, geen referenties, geen wilskracht, weten niet wat klantvriendelijkheid is... Laat staan met zulke referenties dat iemand deze nog aan wil nemen. Juist doordat ook hun eigen samenleving weinig of moeizaam naar deze groep om wil kijken blijft deze groep aanhouden. Ze voelen zich verrijkt met geld en als een stel hyena's waar iedereen bang voor is, onaantastbaar. Flikker die gasten op een heropvoedingkamp en over 10 jaar zijn ze die tijd dat ze daar gezeten hebben, dankbaar!

Maar nee, is zielig, mag niet, incorrect, moet meer geld gepompt worden ... blablabla. Die inmiddels smeulende en stinkende wond groeit tot proporties, en de problemen zijn er nog steeds. Dat zei een inmiddels vermoorde politicus ook , dat het probleem ondanks alle moeite en subsidies, nog steeds blijft.

10 jaar later na dato is er nog steeds geen reet veranderd. En op straat worden dingen zienbaar erger.
Heh, het leest alsof ik Graus hoor praten :-) Zichtbare parallellen.

Als je zo geïnteresseerd bent in de oplossing van de vermeende problematiek waar je van overtuigd bent, ik zou zeggen, wordt lid van de PVV en zorg dat je op een kieslijst komt. Dan praten we over een jaar of vier opnieuw, als je eenmaal in de positie beland bent om praktisch uitdagingen aan te pakken, aangeprezen bent door Geert om ergens burgervader of commissievoorzitter te worden, echter buiten de partij bent komen te staan juist omdat jij zichtbaarheid kreeg en klaar stond om zaken aan te pakken.

Klinkt dat hard? Misschien, maar ja, dit soort argumentaties waar mensen niet bereid zijn om zelf een beetje objectief informatie te verzamelen dat kan al snel best hard worden. Dan is het verstandiger om mensen zelf de situatie aan te laten gaan. Kwestie ten slotte ook van verantwoordelijkheid nemen voor het deelnemen aan een samenleving. Als anderen dat niet, en dat een probleem is voor mensen, dan moeten ze ten slotte die verantwoording aangaan. En tja, als je er dan - zoals velen - achterkomt dat de stier de horentjes opgezet wordt ...... misschien dat zo de kern van deze situatie wat duidelijker kan worden.

Spuien is makkelijk. Iets doen is moeilijker. Als je wil dat ergens iets gedaan wordt, en je geeft je stem weg, controleer dan wel ook welke echte resultaten behaald worden.

Begrijp me niet verkeerd hier. Het fenomeen onvrede met politiek is mij bekend, zeer concreet en absoluut te verklaren. Frustraties voortkomend vanuit conflictsituaties in een samenleving idem. En bestrijd ook ten zeerste niet dat de huidige algemene politiek niet in oplossingen voorziet - dat kan echter ook niet als a) burgers dat niet opleggen door politici te controleren en b) politiek telkens verlamd raakt door afleidingen en misleidingen vanuit de politiek.

Het geven van je stem aan een man die geen interesse heeft in resultaten echter is geen oplossing. Integendeel.

Neem het niet van mij aan. Onderzoek het zelf. Als een 88 jarige vrouw in het gemeenschapshuis in de buurt hier dat kan, dan kan iedereen het. Maar je moet het willen doen. Als dat teveel werk is, dan heb je ook geen recht van klagen. Deelname aan een samenleving vereist van iedereen op een bepaald punt verantwoordelijkheid te nemen, samen met anderen.
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:23:
[...]

Technisch gesproken zit een tampon nooit recht, en overal altijd net iets anders :P

Hij heeft wel een punt echter. Die mentaliteit van "laten we segregatie zoeken / scheppen dan kunnen we lekker alles in hij / zij / hen splitsen en kafferen" dat heeft geen nut in een constructieve discussie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:29:
[...]

Ik heb trouwens nog steeds niet gehoord waarom dit alles een uitspraak rechtvaardigt voor minder Marokkanen in het algemeen. Iblies linkt al naar een 10-jarige met Marokkaanse achtergrond, die huilend thuis komt. Waarom was deze algemene verwoording, die veel mensen raakt die niets met criminaliteit te maken hebben, nou eigenlijk zo goed? Waarom het niet gewoon hebben over criminaliteit, of over te hoge criminaliteitscijfers onder mensen met allochtone achtergrond? Waarom hoor ik geen PVV'er over dat dat 10-jarige jongetje jankend thuis zit? Kennelijk is het gevoel van onveiligheid door straatschoffies wel belangrijk maar het gevoel van racisme niet.
Ik ook niet. En ik deel je mening. Maar ik deel ook de mening van slachtoffers verziekt door vele incidenten zoals overvallen, inbraken, geweld, zedendelicten, meisjes die worden lastiggevallen, feitelijk het er zelf al naar maken, terwijl de deuren hier wagenweid voor iedereen openstaat om je te integreren in dit inmiddels verrotte en stinkende land.

Badr hari vond ik oprecht een waar talent, puur om zijn skills in de ring. Menig voorbeeld voor veel jonge nederlandse marokkanen en nederlanders, maar helaas een spoor van schade bij ook onze medemens. Ook hier hoef ik verder geen text en uitleg te geven, dat deze machocultuur juist bij de marokkanen deftig aanwezig is en zorgt voor deze problemen.

Ik wordt feitelijk ook afgezet in dit topic als 'menig pvv' handlanger terwijl ik nooit van m'n leven een stem op PVV heb gegeven. Ik verdedig en beargumenteer louter hun standpunten, in waarin ik mij vinden kan. En iemand die na 6 jaar met beveiliging dag in dag uit leven moet, kan zijn moreel op langere duur wel eens kwijtraken. Het is een complete hetze gaande via de media. Laat hun als partij eens waarmaken wat in hun programma staat. Als het niet bevalt stem je over 4 jaar toch op een andere partij? Beter dan deze huidige politieke circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
[...]...
Ja, koekoek. Mensen die in die tijd daarvoor hun mening gaven, werden ook afgezet als xenofoob, racist, nsb'er en wat nog meer. Het probleem van veel nederlandse politicussen is is dat er weinig mandaat, lef of ballen in de broek hangen om zoiets durven aan te kaarten. Het is nog steeds weinig veranderd.
Ben je werkelijk overtuigd dat een persoon die nooit met zijn beide benen in de samenleving heeft gestaan en zelfs de afgelopen decennia met name extreme groeperingen heeft opgezocht een vorm van een oplossing bied, terwijl hij die kans als tweede kamerlid wel heeft?

Zoek eens op recht van initiatief en besef eens dat die man eerder zijn eigen positie veiligstelt door zijn stellingen dan daadwerkelijk een oplossing aanbied.

Zomaar een aantal wetten die de afgelopen jaar doorheen zijn gejaagd,
aanscherping wet van gezinshereniging, beperking asielzoekers en samenwerking met andere Europese landen om te voorkomen dat ze gaan shoppen, uitbreiden langste straf van 20 naar 30 jaar, voorkomen dat jongeren zonder vorm van startkwalificatie van school gaan en een uitkering aanvragen. Welke toegevoegde waarde heeft de partij van Wilders daarbij gehad.

Het is niet alleen de plicht van meneer Wilders en de rest van zijn club die ook jaarlijks ruim €100.000,- krijgen om zaken aan de kaak te stellen, maar ook vervolgens constructief aan het probleem te werken. En hij zit daar met genoeg man en krijgt ook nog eens genoeg ondersteuning om productief aan de slag te gaan. Je als Calimero gedragen in plaats van een volwassen vent met een hart voor Nederland is kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:38:
[...]

Ik ook niet. En ik deel je mening. Maar ik deel ook de mening van slachtoffers verziekt door vele incidenten zoals overvallen, inbraken, geweld, zedendelicten, meisjes die worden lastiggevallen, feitelijk het er zelf al naar maken, terwijl de deuren hier wagenweid voor iedereen openstaat om je te integreren in dit inmiddels verrotte en stinkende land.
Toch vindt ik het erger dat een significant deel van Nederland deze criminelen een aanleiding vindt om de ogen te sluiten voor opmerkingen die door velen als racistisch ervaren worden, die jochies aan het huilen maken en die fatsoenlijke mensen met allochtone achtergrond het gevoel geven dat ze aangifte moeten doen omdat ze onrecht wordt aangedaan en hun positie in de samenleving wordt bedreigd. Zoals al in dit topic benoemd hebben zelfs PVDA'ers harde uitspraken gedaan, er zijn ook genoeg andere politici die aangeven keihard te willen optreden, maar nee, men gaat voor uitspraken die een complete groep raakt. Omdat het verbaal kennelijk gewoon extremer moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtuozzo schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:34:
[...]

Spuien is makkelijk. Iets doen is moeilijker. Als je wil dat ergens iets gedaan wordt, en je geeft je stem weg, controleer dan wel ook welke echte resultaten behaald worden.
Ik hou me niet bezig met politiek. Ik werk hard om goed te kunnen leven en daarbij, te kunnen voldoen aan de hoge belastingdruk die de staat mij oplegt. Maar als diezelfde overheid mij langzaam maar zeker aan het castreren is dan begin ik zelf te twijfelen aan de daadkracht van 'onze' politiek. En dat er met geld gesmeten wordt wat beter besteed had kunnen worden.

En dan krijg je die onvrede, die ook bij anderen speelt. Tuulk, tokkies weer, tot je zelf voor serieus medische ingrepen eens naar het ziekenhuis moet en je zorgverzekeraar je de deur wijst 'omdat ingreep te duur is'. Let wel ik ben verder kerngezond en maak echt maar 1x per jaar aanspraak op mijn zorgverzekering (Soa testjes enzo :+ ) maar het was een serieus geval met mijn eigen moeder, die behandeling van een dreigende aneurysma niet in nederland gedaan kon krijgen, omdat de kosten te hoog waren en de ingreep 'te risicovol'. Na een second opinion na aandringen van mij is ze naar belgie geweest en gelijk binnen 3 weken geholpen. Verzekeraar vergoedde ineens alles!

Nederland verzinkt in een verotte staat met een idioot hoge belastingdruk, werkeloosheid die stijgt en voedselbanken die groeien. Dat zijn serieuze signalen dat het gewoon niet goed gaat met een onderlinge klasse.

Dit is echt langer dan 10 jaar aan de gang en het blijft groeien. No shit sherlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De discussie wijkt steeds uit van de grenzen van meningsuiting (en de gevolgen van de recente uitspraken) naar een discussie over algemene onvrede. Hoe is een slecht beleid van een zorgverzekering precies een goede reden voor uitspraken die door velen met Marokkaanse achtergrond als racistisch wordt ervaren? Hoe lost dat ook maar íets op van waar je nu over klaagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Omdat geert dat allemaal gaat oplossen natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Iblies schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:45:
[...]

Ben je werkelijk overtuigd dat een persoon die nooit met zijn beide benen in de samenleving heeft gestaan en zelfs de afgelopen decennia met name extreme groeperingen heeft opgezocht een vorm van een oplossing bied, terwijl hij die kans als tweede kamerlid wel heeft?

Zoek eens op recht van initiatief en besef eens dat die man eerder zijn eigen positie veiligstelt door zijn stellingen dan daadwerkelijk een oplossing aanbied.

Zomaar een aantal wetten die de afgelopen jaar doorheen zijn gejaagd,
aanscherping wet van gezinshereniging, beperking asielzoekers en samenwerking met andere Europese landen om te voorkomen dat ze gaan shoppen, uitbreiden langste straf van 20 naar 30 jaar, voorkomen dat jongeren zonder vorm van startkwalificatie van school gaan en een uitkering aanvragen. Welke toegevoegde waarde heeft de partij van Wilders daarbij gehad.

Het is niet alleen de plicht van meneer Wilders en de rest van zijn club die ook jaarlijks ruim €100.000,- krijgen om zaken aan de kaak te stellen, maar ook vervolgens constructief aan het probleem te werken. En hij zit daar met genoeg man en krijgt ook nog eens genoeg ondersteuning om productief aan de slag te gaan. Je als Calimero gedragen in plaats van een volwassen vent met een hart voor Nederland is kinderachtig.
Bedankt voor het beeld Geert Wilders als Calimero in mijn hoofd nu ... _/-\o_

Terug serieus, right on the money. No pun intended.
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:48:
[...]

Ik hou me niet bezig met politiek.

---

Dit is echt langer dan 10 jaar aan de gang en het blijft groeien. No shit sherlock.
Causaal verband in een cultureel patroon.

Focus op eigen kring, geen focus op afhankelijkheid eigen kring van samenleving als geheel, gevolgd door segregatie van politiek en deelname bestuur, gevolgd door frustratie omdat de samenleving niet de goede kant uitgaat omdat het schip alle kanten uitgaat aangezien mensen zich niet samenpakken om de koers uit te zetten.

Mijn excuses als het volgende wat hard klinkt, maar als je geen interesse in politiek hebt, dan geef je dus jouw macht uit handen per definitie. Dan heb je echter ook geen recht op klagen meer als het allemaal verkeerd uitkomt. Je hebt immers die macht uit handen gegeven.

Maar goed, jij komt vanuit een positie van algemene onvrede. Prima, maar dat gaat wel heel snel voorbij aan de kern van de discussie hier, en al helemaal voorbij aan oorzakelijkheden. Is het misschien een idee om toch eens de rol van de heer Wilders in deze discussie te toetsen? Kunnen we dan door naar het uitbreiden van die toetsing naar de overige politiek, en dan kunnen we door naar ons af te vragen hoe het toch kan dat het schip heen en weer dobbert aangezien mensen zich niet meer bezig houden met de macht die ze uit handen geven om de koers te bepalen ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iblies schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:45:
[...]

Je maakt een denkfout. Ook wilders heeft een jeugd gehad, een arbeidsperiode, een politieke tijd in waarin hij wel over straat kon, en ook gewoond in een wijk die zienbaar achteruitging. De moord op van Gogh, hirsi ali in waarin zij een geloof bekritiseerd hebben, en allemaal moesten bekopen op hun manier. Er sluipt een heel stil iets met politiek mee waar hij voor 'strijd'. Het is ook bewezen dat 24/7 beveiliging, gewoon je leven op z'n kop zet. http://www.deondernemer.n...egelt-leven-politici.html

Hebben we nu een andere politicus, wacht hem hetzelfde lot van demonisering, bedreigin en wat nog meer. Het stappen in de politiek vandaag de dag is als het bijna opgeven van je leven en dat van mogelijk familie. Het is precies deze demonisering die gewoon niet kan.

Als je het zo bekijkt, is er op dit moment niemand anders dan partij van de vrijheid, die de gevoelige punten aan durft te kaarten, met gevaar voor eigen leven, toekomst en ook leven na de politiek.

Mischien ligt isreal, de joodse komaf hem wel heel erg heilig, en dat hij daarom de kruistocht aan wilt gaan, met een groeiend probleem. Ik verdiep me ook niet op geloof, niks voor mij, maar ik voel wel de verandering bij mijzelf die deze cultuur met immigratie met zich meebrengt. En iemand die zijn leven daavoor opgeeft (Je bent gek als je het louter voor zetels wilt doen) is in mijn inziens ook een held van nederlandse bodem.

Like it or hate it, eet een appel. ;)
bwerg schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:54:
De discussie wijkt steeds uit van de grenzen van meningsuiting (en de gevolgen van de recente uitspraken) naar een discussie over algemene onvrede. Hoe is een slecht beleid van een zorgverzekering precies een goede reden voor uitspraken die door velen met Marokkaanse achtergrond als racistisch wordt ervaren? Hoe lost dat ook maar íets op van waar je nu over klaagt?
Onvrede. Mensen zijn het cirsus beu. 52% opkomst. Hoe wil je dat ik dat anders aan je voorkauw?
GoldenSample schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:58:
Omdat geert dat allemaal gaat oplossen natuurlijk 8)7
Al zou het in mijn gewin puur voor wat soepelere belastingregels zijn, ben ik al happy :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:59:
Onvrede. Mensen zijn het cirsus beu. 52% opkomst. Hoe wil je dat ik dat anders aan je voorkauw?
Ten eerste ging dat om lokale verkiezingen, waar een immigratiebeleid niet geregeld wordt.

Ten tweede: Als je maar heel boos bent mag je dus kennelijk zonder nuance kleine jongetjes aan het janken maken terwijl dat ook gewoon op een beschaafde manier had gekund, het hoeft je dan geen fuck meer te boeien. Als daadwerkelijk iedereen die PVV stemt (bijna 1/6 van Nederland bij de vorige landelijke verkiezingen) daar zo over denkt lijkt mij dat een groter maatschappelijk probleem dan criminelen met allochtone achtergrond.

Oh ja, maar alle kritiek op de PVV is demonisering (hij kwam wéér langs in de vorige post). Dat mag kennelijk níet bij onvrede, over het maatschappelijk klimaat dat de PVV schept. Betogingen tegen racisme, andere politici die er fel tegen zijn, een groot deel van Nederland die het afkeurt. Maar nee, dat is allemaal een hetze tegen Wilders.

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 23-03-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Met het verschil dat de PVV helemaal niet de enige is die met oplossingen komt, de reden dat Wilders bedreigd wordt komt omdat hij al meer dan 10 jaar tegen de Islam aan het schoppen is, en telkens met met de meest idiote voorstellen komt, zoals zijn "kopvoddentaks", met alle respect, maar vind je het dan gek dat mensen je niet mogen? Verschil is alleen dat als je tegen de Islam trapt, je bedreigd word, en als je tegen het jodendom trapt, je een rechtzaak voor oa. antisemitisme krijgt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Werkelijk. Misschien past dat soort methodiek beter op fora als GS, mais enfin.

Wat men de Israël connectie noemt heeft niets met geloof te maken. Een paar minuutjes onderzoek leert je al snel dat het een munt is die Geert vaker uitspeelt voor wat je gerust "trips & funding" mag noemen. Herinner je je misschien nog dat diplomatiek koffertje met geld, of die advocaat met dat koffertje met geld? :P

Serieus, hoe kom je er überhaupt bij dat de PVV de enige partij is die gevoelige punten durft aan te kaarten? Partijprogramma's staan er vol van, en al helemaal als je in de grote steden naar partijprogramma's kijkt. Hete hangijzers over de gehele horizon. Sterker nog, Geert was ook niet degene die er het eerste mee kwam. Nog sterker, het is zijn programma helemaal niet, de bron ligt nog in zijn tijd bij de VVD, binnen de VVD, daar kwamen de hete hangijzers vandaan. Voordat Hans echter mensen binnenshuis op de vingers kon tikken, was het schisma er en rende Geert er mee vandoor :-)

Gevaar voor eigen leven? Misschien. Maar goed, dat hoort erbij, het zijn consequenties van het maken van keuzes. Dat maakt hem geen slachtoffer, of zielig, of heilig. Het is zijn keuze, dus ook zijn consequenties. Niets meer, niets minder. Om dat nu "je leven er voor opgeven" te noemen? Het is zijn werk, hij verdient er prima aan, doet wat hij leuk vind, en heeft er plezier aan. De enige keer dat Geert er iets negatiefs over zegt, is als er een camera bij is. Het is geen uitzondering om op bijeenkomsten de instructies de revue te zien passeren van "nu praten we als ons mensen, dadelijk alsof er camera's zijn".

Maar goed, het is wel duidelijk, je hebt geen behoefte om in het kader van de discussie hier te blijven, of eigenlijk die zelfs aan te gaan. Prima, dat is ook een keuze! Net zoals geen interesse hebben in politiek, of deelnemen aan de samenleving, en klagen over de consequenties daarvan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:09:
[...]
Als je maar heel boos bent mag je dus kennelijk zonder nuance kleine jongetjes aan het janken maken terwijl dat ook gewoon op een beschaafde manier had gekund.
Ja en hoeveel kinderen zijn op hun tenen getrapt toen de zwarte pieten discussie losgebarsten was?

Ik moest ook een traantje pinken toen ik besefte dat piet helemaal niet bestond. ;( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:15:
[...]

Ja en hoeveel kinderen zijn op hun tenen getrapt toen de zwarte pieten discussie losgebarsten was?

Ik moest ook een traantje pinken toen ik besefte dat piet helemaal niet bestond. ;( :P
Oh ja, futiliteiten natuurlijk dat velen zich racistisch bejegend voelen en dat half Nederland erover struikelt. Maar wel verhalen houden over dat het schandalig is dat een of andere medische behandeling in België uitgevoerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Laatst online: 14:25

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:55:
Ik ben in de 30 en kan je met gerustheid vertellen dat nederland akelig veranderd is
Ik ben in de vijftig en kan je rustig vertellen dat er weinig nieuws onder de zon is.

In mijn moeders jeugd ( die was van 1923) waren er 'gigantische' problemen met a-sociale gezinnen die als voormalige slop-bewoners uit bijvoorbeeld de Jordaan, de Drentse plaggenhutten of De Peel (!) moesten 'leren wonen' op de manier waarop 'normale' burgers vonden dat geleefd en gewoond moest worden. Ten dien einde werden er allerlei woondorpen ingericht (Zeeburg in Amsterdam) bijvoorbeeld, waar ze werden gestald, begeleid door allerlei ambtenaren. Als je indertijd gevraagd had: "Wie wil daar graag bij wonen ?", was het angstig stil gebleven.

Rond jouw geboorte stonden de kranten en nieuwsberichten bol van de 'gigantische' problemen rond de Surinamers, die met duizenden tegelijk hierheen kwamen, óók Nederlanders waren, en volgens velen alleen hierheen kwamen om de boel uit te vreten. Om van de Molukkers, die treinen kaapten en schoolkinderen gijzelden, maar te zwijgen. Molukkers waren er eerder en werden (onvrijwillig) gestald in kampen zoals Westerbork (!). Surinamers kwamen in de Bijlmer terecht.
Als je indertijd gevraagd had: "Wie wil daar graag bij wonen ?", was het angstig stil gebleven.

Die bevolkingsgroepen zijn keurig opgenomen en in meer of mindere mate geïntegreerd, meestal met behoud van hun eigen cultuur. Dat gaat ook gebeuren met de 'Nederlandse Marokkanen',op den duur. Tegen die tijd zijn er weer nieuwe 'probleemvolkeren' in ons land, en roept men dat Nederland niet meer is zoals het vroeger was en dat het in sneltreinvaart verloederd.

En kom niet aan dat Molukkers en Surinamers toen veel minder overlast veroorzaakten dan de Nederlandse Marokkanen nu; in die tijd vond men dat wél. En lees goed: ik vertel alleen maar hoe men er tóen over dacht, niet hoe ik er over dacht en denk.

Het grootste verschil met toen is de hoeveelheid mogelijkheden om allerlei meningen, meer of minder genuanceerd en deskundig, te debiteren. Dat kon toen niet. Wat was het rustig toen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
garathane schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:18:
[...]

Ik ben in de vijftig en kan je rustig vertellen dat er weinig nieuws onder de zon is.

In mijn moeders jeugd ( die was van 1923) waren er 'gigantische' problemen met a-sociale gezinnen die als voormalige slop-bewoners uit bijvoorbeeld de Jordaan, de Drentse plaggenhutten of De Peel (!) die moesten 'leren wonen' op de manier waarop 'normale' burgers vonden dat geleefd en gewoond moest worden. Ten dien einde werden er allerlei woondorpen ingericht (Zeeburg in Amsterdam) bijvoorbeeld, waar ze werden gestald, begeleid door allerlei ambtenaren. Als je indertijd gevraagd had: "Wie wil daar graag bij wonen ?", was het angstig stil gebleven.

Rond jouw geboorte stonden de kranten en nieuwsberichten bol van de 'gigantische' problemen rond de Surinamers, die met duizenden tegelijk hierheen kwamen, óók Nederlanders waren, en volgens velen alleen hierheen kwamen om de boel uit te vreten. Om van de Molukkers, die treinen kaapten en schoolkinderen gijzelden, maar te zwijgen. Molukkers waren er eerder en werden (onvrijwillig) gestald in kampen zoals Westerbork (!). Surinamers kwamen in de Bijlmer terecht.
Als je indertijd gevraagd had: "Wie wil daar graag bij wonen ?", was het angstig stil gebleven.

Die bevolkingsgroepen zijn keurig opgenomen en in meer of mindere mate geïntegreerd, meestal met behoud van hun eigen cultuur. Dat gaat ook gebeuren met de 'Nederlandse Marokkanen',op den duur. Tegen die tijd zijn er weer nieuwe 'probleemvolkeren' in ons land, en roept men dat Nederland niet meer is zoals het vroeger was en dat het in sneltreinvaart verloederd.

En kom niet aan dat Molukkers en Surinamers toen veel minder overlast veroorzaakten dan de Nederlandse Marokkanen nu; in die tijd vond men dat wél. En lees goed: ik vertel alleen maar hoe men er tóen over dacht, niet hoe ik er over dacht en denk.

Het grootste verschil met toen is de hoeveelheid mogelijkheden om allerlei meningen, meer of minder genuanceerd en deskundig, te debiteren. Dat kon toen niet. Wat was het rustig toen......
Die uitspraak van Sartre bij je profiel is erg passend bij je reactie. Een reactie die trouwens zeer net, zeer correct en uitermate toepasselijk is - die menigeen wel eens meer dan een keer zou mogen lezen. Zou geen slecht idee zijn om dat eens op de journaals in kaart te brengen ...

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In mijn moeders jeugd ( die was van 1923) waren er 'gigantische' problemen met a-sociale gezinnen die als voormalige slop-bewoners uit bijvoorbeeld de Jordaan, de Drentse plaggenhutten of De Peel (!) moesten 'leren wonen' op de manier waarop 'normale' burgers vonden dat geleefd en gewoond moest worden. Ten dien einde werden er allerlei woondorpen ingericht (Zeeburg in Amsterdam) bijvoorbeeld, waar ze werden gestald, begeleid door allerlei ambtenaren. Als je indertijd gevraagd had: "Wie wil daar graag bij wonen ?", was het angstig stil gebleven.

Je klikt als mijn vader. _/-\o_
Die ging namelijk met de Molukkers om uit kamp schattenberg om maar dat waren over het algemeen in die tijd vriendelijke gezellige mensen. Alleen een klein groepje maakte problemen maar goed dat zijn ze niet allemaal, net als nu dat het niet alle Marokkanen zijn.

Dit zelfde merk ik nu ook met de Marokkanen die ik ken een paar worden crimineel en veel worden het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Dat kán een compliment zijn..... :?
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:26:
[...]

Die ging namelijk met de Molukkers om uit kamp schattenberg om maar dat waren over het algemeen in die tijd vriendelijke gezellige mensen. Alleen een klein groepje maakte problemen maar goed dat zijn ze niet allemaal, net als nu dat het niet alle Marokkanen zijn.

Dit zelfde merk ik nu ook met de Marokkanen die ik ken een paar worden crimineel en veel worden het niet.
Precies. Dat kleine groepje zet de toon, en de generaliserende brave burger vergeet de nuance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

garathane schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:37:
Precies. Dat kleine groepje zet de toon, en de generaliserende brave burger vergeet de nuance
In deze discussie doen sommigen voorkomen dat het niet simpelweg het vergeten van nuance is, maar simpelweg het compleet onbelangrijk vinden dat er nog nuance is vanwege hun eigen onvrede.

Ik blijf elke keer vragen "maar waarom moet het dan gaan over Marokkanen in het algemeen" en dan komt er vaak weer een verhaal over criminelen en onveiligheid (of andere bronnen van ontevredenheid) in plaats van een reactie over die nuance. Soms ook wel een antwoord op de vraag, gelukkig.

[ Voor 27% gewijzigd door bwerg op 23-03-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
bwerg schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:40:
[...]

In deze discussie doen sommigen voorkomen dat het niet simpelweg het vergeten van nuance is, maar simpelweg het compleet onbelangrijk vinden dat er nog nuance vanwege hun eigen onvrede.
En dat het zelfs niet "ok" is om daar iets van te zeggen, met als oordeel dat je dan de toekomst om zeep helpt. Bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hier net zo en kan je post alleen beamen.
Ben opgegroeid in een echte volkswijk met 2e en 3e generatie werkelozen, arbeidsongeschikten vaders met krat bier op de vensterbank en ontsporende kinderen die altijd op straat rondhingen.
Ruim de helft is criminele pad op gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:15:
[...]

Echt een TOP argument: Ja maar 'hulie deed het ook!' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 19:57
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:59:
[...]
Je maakt een denkfout. Ook wilders heeft een jeugd gehad, een arbeidsperiode, een politieke tijd in waarin hij wel over straat kon, en ook gewoond in een wijk die zienbaar achteruitging.
Correctie: geen arbeidsperiode. Wilders heeft nog geen dag in zijn leven gewerkt. Daarom wilde hij ook niet zijn zetel opgeven toen hij uit de VVD-fractie stapte. Hij zou nergens anders meer aan de bak zijn gekomen want hij kan verder niets.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalief schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:50:
[...]

Correctie: geen arbeidsperiode. Wilders heeft nog geen dag in zijn leven gewerkt. Daarom wilde hij ook niet zijn zetel opgeven toen hij uit de VVD-fractie stapte. Hij zou nergens anders meer aan de bak zijn gekomen want hij kan verder niets.
Wikipedia: Geert Wilders

Staat toch echt diensttijd, 2 jaar te hebben gewerkt, en wat uni-diploma's.

Je doet net overkomen alsof het een ongeschoolde aap in de politiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:53:
[...]

Echt indrukwekkend is zijn CV niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Diensttijd heeft bijna iedereen van die leeftijd, en echt veel gewerkt heeft ie ook niet. Die paar deelcertificaten zijn ook niet bepaald joepie. Dus, het is geen ongeschoolde aap, maar veel meer dan dat ook niet.

Aan de andere kant, Marijnissen heeft nog minder geleerd, en was imo een behoorlijk goede politicus.

Overigens denk ik idd niet dat Wilders na het avontuur in de tweede kamer nog een serieuze baan gaat krijgen. Wel zie ik een mooie loopbaan bij RTL Boulevard of Hart van Nederland voor hem in de toekomst.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:53:
[...]

Hij is er redelijk goed in zichzelf als zodanig neer te zetten, dus raar is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

VasZaitsev schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:03:
Overigens denk ik idd niet dat Wilders na het avontuur in de tweede kamer nog een serieuze baan gaat krijgen. Wel zie ik een mooie loopbaan bij RTL Boulevard of Hart van Nederland voor hem in de toekomst.
Ik verwacht eerder de Hirsi Ali route bij een Amerikaanse anti-islam denktank. Het zakenleven kan niets met hem (geen competenties of ervaring, en veel te controversieel), en dat laatste gaat ook op voor de publieke sector.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:00

Lordy79

Vastberaden

gambieter schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:12:
[...]

Ik verwacht eerder de Hirsi Ali route bij een Amerikaanse anti-islam denktank. Het zakenleven kan niets met hem (geen competenties of ervaring, en veel te controversieel), en dat laatste gaat ook op voor de publieke sector.
Jep dat denk ik ook. Maar ik denk eigenlijk dat hij gewoon tot zijn pensioen in het NL of Europarlement zit of dat hij wordt doodgeschoten.
Hij heeft nu 10 jaar beveiliging en dergelijke en ik moet zeggen dat ik dáár wel respect voor heb: ondanks zo'n vreselijk leven toch doorgaan met je missie en daar met vuur en zwaard voor strijden.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:03:
[...]
Hij is er redelijk goed in zichzelf als zodanig neer te zetten, dus raar is dat niet.
Imho is hij toch veel en veel slimmer dan hij zich voordoet, zie alleen dat bewuste zinnetje al, dat is niet per ongeluk een woordje vergeten. Dat is gecalculeerd zo gezegd dat :
- Zijn extreme volgelingen het letterlijk kunnen oppakken
- ZIjn gematigde volgeligen er bij kunnen denken dat hij 1 woordje vergeten is
- Het extreem duidelijk is wat hij bedoelt, maar het extreem twijfelachtig is of het strafbaar is.
En bovenal 1 dag na de gemeenteraadsverkiezingen waarin zijn partij weinig succes boekte (dus weinig media-aandacht zou krijgen) beheerst hij en zijn partij al een week de media.
gambieter schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:12:
[...]

Amerikaanse anti-islam denktank kan, maar sowieso gaat hij de posterboy van anti-islam worden. In NL kon hij niet onbeschermd rondlopen vanwege "het islam gevaar" en uiteindelijk is hij ook nog eens het land uitgevlucht, hoe meer posterboy wil je het hebben.
Lordy79 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:16:
[...]
Hij heeft nu 10 jaar beveiliging en dergelijke en ik moet zeggen dat ik dáár wel respect voor heb: ondanks zo'n vreselijk leven toch doorgaan met je missie en daar met vuur en zwaard voor strijden.
Ik vraag me af hij het wel zo'n vreselijk leven vindt. Hij blijft met dit soort uitspraken (die imho uitermate gecalculeerd zijn) de bewaking nodig hebben, terwijl als hij het woordje criminele erbij had gezet (of het later rechtgezet had) er minder beveiliging nodig was geweest in de toekomst.

Imho voert hij al jaren geen strijd meer (want dan was er wel een vast doelwit geweest) maar doet hij het enkel nog maar in de media te komen (daarom heeft hij ook de hele tijd bewegende doelen, dan is het de extremistische islam, dan weer de islam in het algemeen, dan weer de marokkanen, dan weer de polen, dan weer europa, dan weer de gulden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:27:
[...]

Imho is hij toch veel en veel slimmer dan hij zich voordoet, zie alleen dat bewuste zinnetje al, dat is niet per ongeluk een woordje vergeten. Dat is gecalculeerd zo gezegd dat :
- Zijn extreme volgelingen het letterlijk kunnen oppakken
- ZIjn gematigde volgeligen er bij kunnen denken dat hij 1 woordje vergeten is
- Het extreem duidelijk is wat hij bedoelt, maar het extreem twijfelachtig is of het strafbaar is.
En bovenal 1 dag na de gemeenteraadsverkiezingen waarin zijn partij weinig succes boekte (dus weinig media-aandacht zou krijgen) beheerst hij en zijn partij al een week de media.
Ik weet niet of je het nieuws volgt maar hij is redelijk wat partijgenoten kwijt, en in dat deel wat er nog wel zit is er ook onvrede. Ook in de peilingen is hij alweer gezakt.
Hij kan dus wel exact voor ogen hebben wat jij schetst maar dan slaat hij alsnog de plank flink mis want op deze manier gaat hij geen premier worden.
Fatsoenlijk Nederland wil zo'n onfatsoenlijke lompe boer helemaal niet aan de kop van het land hebben, en als hij ooit op een relevantie manier de dienst wil uitmaken zal hij toch ook een wat breder publiek aan moeten blijven spreken en met extreem rechtse opmerkingen zoals hij dat vorige week deed gaat dat gewoon niet plaatsvinden.
Waar ik overigens blij mee ben want ik vind het echt een motie van onvermogen.
Zelfs al zou ik het met alle PVV standpunten eens zijn zou ik gewoon uit plat principe niet op die gast kunnen stemmen omdat ik dit soort shit dan dus passief goedkeur. Dat is iets wat ik nooit op mijn geweten ga willen hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:37:
[...]
Hij kan dus wel exact voor ogen hebben wat jij schetst maar dan slaat hij alsnog de plank flink mis want op deze manier gaat hij geen premier worden.
Ik vermoed dat hij helemaal geen premier wil worden, dan zou hij opeens verantwoordelijkheid moeten nemen ipv enkel klagen.
Kijk naar zijn hele politieke carriere, hij heeft alleen maar geklaagd en opgehitst maar nergens daadwerkelijk achter durven staan / verantwoordelijkheid durven nemen.

En dat is ook vrij begrijpelijk, want een klaagzang is men zo vergeten als die fout gaat, daar kan je gewoon een hardere klaagzang overheen gooien. Maar verantwoordelijkheid kan je niet zomaar teruggeven (of je moet zo'n rare gedoog coalitie hebben als een aantal jaar terug waarbij alles wat fout ging de schuld van de coalitiepartners was en alles wat goed ging was van hem, totdat het uiteindelijk toch fout ging en dan waren het weer de coalitiepartners)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Gomez12 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:27:

Ik vraag me af hij het wel zo'n vreselijk leven vindt. Hij blijft met dit soort uitspraken (die imho uitermate gecalculeerd zijn) de bewaking nodig hebben, terwijl als hij het woordje criminele erbij had gezet (of het later rechtgezet had) er minder beveiliging nodig was geweest in de toekomst.
Nou, ik kan me niet voorstellen dat hij met plezier bewaking krijgt. Wat is zijn motief om dit überhaupt vol te houden?
Zijn partij heet partij voor de vrijheid en hij wil eigenlijk naar het Nederland terug zoals het vroeger was. Op zich ben ik het daar ook helemaal mee eens. Ik (34 jaar) ben opgegroeid met een meester in de klas die zei dat je in Nederland ALLES kunt zeggen wat je wilt zonder dat je de gevangenis in gaat - of erger.
Helaas is dat beeld helemaal stuk door de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh. Ik durf ook niet alles meer altijd te zeggen wat ik denk en veel leeftijdsgenoten van mij ervaren dat ook.

Overigens ben ik al lang geëmigreerd uit Nederland en men zegt altijd dat Nederland een van de 'beste landen van de wereld' is, maar daar ben ik het niet langer mee eens. Hoewel ik weet dat het erger tot fors erger kan natuurlijk. En ik heb het dan niet eens alleen over vrijheid van meningsuiting, maar ook over bijvoorbeeld de belastingdruk die in Nederland echt extreem hoog ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lordy79 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:50:
[...]

Nou, ik kan me niet voorstellen dat hij met plezier bewaking krijgt. Wat is zijn motief om dit überhaupt vol te houden?
Zijn partij heet partij voor de vrijheid en hij wil eigenlijk naar het Nederland terug zoals het vroeger was. Op zich ben ik het daar ook helemaal mee eens. Ik (34 jaar) ben opgegroeid met een meester in de klas die zei dat je in Nederland ALLES kunt zeggen wat je wilt zonder dat je de gevangenis in gaat - of erger.
Helaas is dat beeld helemaal stuk door de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh. Ik durf ook niet alles meer altijd te zeggen wat ik denk en veel leeftijdsgenoten van mij ervaren dat ook.

Overigens ben ik al lang geëmigreerd uit Nederland en men zegt altijd dat Nederland een van de 'beste landen van de wereld' is, maar daar ben ik het niet langer mee eens. Hoewel ik weet dat het erger tot fors erger kan natuurlijk. En ik heb het dan niet eens alleen over vrijheid van meningsuiting, maar ook over bijvoorbeeld de belastingdruk die in Nederland echt extreem hoog ligt.
Ik voel me nog altijd niet gemuilkorfd persoonlijk, maar ik ben ook een paar jaar jonger en kom wellicht uit een ander milieu. (27)
Dat mensen niet om kunnen gaan met andere meningen is op zich natuurlijk wel ouder dan Pim en Theo's dood.
Wel snap ik de drang om terug te gaan naar het oude NL. Soms heb ik ook het idee dat ik in het buitenland zit.
Ik weet echter minstens net zo zeker dat Wilders dat niet gaat brengen, zelfs al heeft hij ruim baan voor alle hervormingen die hij zou willen doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vroegah nam je echter ook gelijk afstand van het soort uitingen en politieke visies a la Wilders die men nu blijkbaar wel normaal vind. Wat mensen nu van Wilders verdedigen was vroeger het soort taal waar je een bomberjasje voor aan moest trekken en je hoofd kaal ging scheren, en je je in de meeste buurten niet hoefde te vertonen.

Ik durf dan ook wel te zeggen dat de mensen zelf bijdragen aan die verruwing van de maatschappij, en het als redelijk voorstellen van de Wilderiaanse visies is daar onderdeel van.
Sommige mensen zijn fundamentalistisch in hun heilige overtuiging en dit soort ongemakken horen erbij. Het sterkt ze zelfs in hun "gelijk". Kun jij begrijpen wat een Flagellant drijft, of een zelfmoordterrorist? Ook mensen die doorschieten in hun kruistocht.

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 23-03-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:54:

Ik voel me nog altijd niet gemuilkorfd persoonlijk, maar ik ben ook een paar jaar jonger en kom wellicht uit een ander milieu. (27)
Misschien heb je minder controversiele meningen dan ik 8) :+
Maar serieus: als je een afbeelding van de profeet Mohammed zou verbranden of je zou een koran insmeren met uitwerpselen en dit wereldkundig zou maken (op YouTube zetten ofzo) dan denk ik niet dat je je leven nog zeker bent in Nederland.
Als je een afbeelding van Jezus, Mozes of een Boeddha zou verbranden of je zou hun heilige geschriften besmeuren met uitwerpselen en dit bekend zou makne, dan denk ik dat je een hoop protesten krijgt en misschien zelfs wordt aangeklaagd maar je hoeft in Nederland niet bang te zijn voor een kogel of mes.

Zelfs Wilders durfde het niet aan om in Fitna een blad uit een Koran te scheuren.
Dat mensen niet om kunnen gaan met andere meningen is op zich natuurlijk wel ouder dan Pim en Theo's dood.
Zeker, maar niet met de dood tot gevolg. Dat is nieuw!

Verder ben ik het volledig met je eens dat Wilders het echt niet voor elkaar krijgt om de Islam uit te bannen en/of de EU terug te brengen naar niet meer dan een economische unie. Daarvoor is het allang 'te laat'.

EDIT:
Wat Gambieter hierboven zegt is ook waar. Hans Janmaat zei een hoop dingen veel genuanceerder dan Wilders nu veel minder genuanceerd zegt. Als ik Janmaat z'n speeches bekijk dan klinkt dat nu zo'n beetje zoals de VVD, al is Mark Rutte van de linkervleugel van de VVD maar Rita Verdonk - ooit zijn rivale - was zeker meer uitgesproken dan Mark en ook meer dan Janmaat.

Echter, Janmaat kreeg ook veel steun van zeer onfrisse mensen (neo-nazi's en dergelijke) en anno 2014 zijn er ook veel 'beschaafdere' mensen die de mening van Wilders ondersteunen. Maar goed, ik denk dat de problemen van de immigratie nu ook wel wat groter zijn dan in de Janmaat-tijd.
gambieter schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:02:

Kun jij begrijpen wat een Flagellant drijft, of een zelfmoordterrorist? Ook mensen die doorschieten in hun kruistocht.
Nou, als je op het punt komt dat voor jou het doel het middel heiligt, dan kan ik een flagellant of zelfmoordterrorist wel begrijpen. Misschien gaat dat inderdaad op voor Wilders, dat hij zo 'verblind' is in zijn zelfbenoemde missie dat hij zich juist gesterkt voelt door het feit dat hij bewaking nodig heeft.

Overigens - en niet dat ik jou daarvan beschuldig maar wel sommige andere mensen - is het zo dat men niet moet vergeten dat Wilders niet de oorzaak is van zijn bescherming, maar dat de 'fout' ligt bij de mensen die hem bedreigen. Je kunt dan zeggen: ja maar dan moet Wilders maar niet zulke uitspraken doen, maar dat is altijd nog iets wat een rechter moet bepalen en bovendien - zelfs als de rechter hem veroordeelt voor uitspraken - is het altijd nog aan de rechter om hem te bestraffen en niet aan een individu.

[ Voor 41% gewijzigd door Lordy79 op 23-03-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lordy79 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:05:
Als je een afbeelding van Jezus, Mozes of een Boeddha zou verbranden of je zou hun heilige geschriften besmeuren met uitwerpselen en dit bekend zou makne, dan denk ik dat je een hoop protesten krijgt en misschien zelfs wordt aangeklaagd maar je hoeft in Nederland niet bang te zijn voor een kogel of mes.
Je weet dat abortusartsen in de VS veel risico lopen vanwege "christelijke" terroristen? Dat in Groot-Brittannie je erg voorzichtig moet zijn met zeggen dat je dierexperimenteel werk doet, of bij Harlan (leverancier) werkt?
Fortuyn trof het niet met een ultralinkse moordenaar genaamd Volkert vd G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Misschien heb je minder controversiele meningen dan ik 8) :+
Maar serieus: als je een afbeelding van de profeet Mohammed zou verbranden of je zou een koran insmeren met uitwerpselen en dit wereldkundig zou maken (op YouTube zetten ofzo) dan denk ik niet dat je je leven nog zeker bent in Nederland.

Zelfs Wilders durfde het niet aan om in Fitna een blad uit een Koran te scheuren.
Mwah, ik kan ook redelijk rechts uit de hoek komen, maar probeer dat wel met nuance te doen. Niet zoals Wilders dat vorige week deed zeg maar.
Ik heb ervaring met drie hele prettige buurten in Den Haag bijvoorbeeld dus ik heb absoluut een mening over problematiek met zekere groepen binnen de bevolking, ik laat die groepen alleen wel altijd die groepen zijn in plaats van echt de afkomst of religieuze grond die er achter staat aan te vallen.
Ik vind het zelf ook een vieze smaak geven als ik opzij geschoven word vanwege wat uiterlijke aspecten die mensen direct doen geloven mij weg te moeten kunnen zetten in een hokje.
[...]

Verder ben ik het volledig met je eens dat Wilders het echt niet voor elkaar krijgt om de Islam uit te bannen en/of de EU terug te brengen naar niet meer dan een economische unie. Daarvoor is het allang 'te laat'.
Kruistochten? ;)
Het is weer een beetje een nieuw leven in geblazen maar dat krijg je als je steeds meer mensen van vreemde culturen in een toch ook al behoorlijk klein land steekt.
Dat werkt mijns inzien gewoon niet en zal altijd gezeik geven over botsende belangen, daar tussen heb je altijd de extremisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
En als je vroeger als homo op een bootje door amsterdam ging toeren met muziek(/gayparade) dan werd je minimaal het ziekenhuis ingeschopt zoniet erger.

Laten we het nou niet mooier maken dan het is.
Had het 30 jaar geleden gedaan in de biblebelt (want die is ook gematigder geworden met de jaren) en je was wel in het ziekenhuis beland.
[...]
Voordat we uitzondering tot regel gaan verheffen : Kan je eens specificeren hoeveel doden er exact vanwege die acties in NL gevallen zijn?
Ik ken enkel maar 1 twijfelgeval (Theo van Gogh) en dat was simpelweg een lompe boer die iedereen beledigde dus tja, dan beledig je eens een keer de verkeerde ("schapenneukers" noemen valt wmb niet meer onder ALLES mogen zeggen, ALLES is altijd al beperkt geweest door beschaafdheid)
Maar tegenover Theo van Gogh heb je idd weer een Fortuijn staan.

En als we buiten NL mogen kijken dan hebben we nog een klein eilandje genaamd Ierland wat een toonbeeld van christelijke verdraagzaamheid is geweest (en nog steeds is onder de oppervlakte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

gambieter schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:10:
[...]

Je weet dat abortusartsen in de VS veel risico lopen vanwege "christelijke" terroristen? Dat in Groot-Brittannie je erg voorzichtig moet zijn met zeggen dat je dierexperimenteel werk doet, of bij Harlan (leverancier) werkt?
Jep, ik heb daar van gehoord. En ook in Nederland worden er wel eens mensen bedreigd door dierenliefhebbers die doorslaan in hun dierenliefde. In Israël is er ooit een premier doodgeschoten door een Joodse terrorist.
Fortuyn trof het niet met een ultralinkse moordenaar genaamd Volkert vd G.
Nu ja, of het nu een ultralinkse, ultrarechtse, christen, jood of moslim hoek komt is verder een detail. Wat ik wilde zeggen is dat ik (en velen met mij) vroeger het gevoel hadden en aangeleerd was dat je kon zeggen wat je wilde en dat we dat nu niet meer zo voelen.
Gomez12 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:18:

En als je vroeger als homo op een bootje door amsterdam ging toeren met muziek(/gayparade) dan werd je minimaal het ziekenhuis ingeschopt zoniet erger.
Laten we het nou niet mooier maken dan het is.
Helaas is dat nog steeds het geval. Natuurlijk is er een keer per jaar zo'n parade en dat gaat vrij goed maar buiten die dag moeten homoseksuelen nog steeds erg oppassen. Dus wat dat betreft is er niets veranderd. Maar werden er 'vroeger' ook mensen weggetreiterd uit hun huis en gebeurde dit op dezelfde schaal als nu?

Hoeveel cabaretiers hielden zich 30 jaar geleden in als het ging om het schoppen tegen heilige huisjes zoals het christendom? Niemand. Iedereen zei wat hij/zij wilde.
Waarom durft niemand in Nederland zich 30 jaar later op dezelfde manier uit te laten over de Islam?
Hans Teeuwen, die toch vrij gaat als het gaat om heilige huisjes, heeft toegegeven dat hij zich in moet houden omdat hij niet wil eindigen zoals Van Gogh.
Kan je eens specificeren hoeveel doden er exact vanwege die acties in NL gevallen zijn?
Gelukkig maar twee: Van Gogh en Fortuyn. En deze twee mensen door twee individuen van twee verschillende groeperingen. Maar die twee moorden hebben er wel voor gezorgd dat anderen niet meer durven te zeggen wat ze denken. En DAT is waar ik op doel.
Ik ken enkel maar 1 twijfelgeval (Theo van Gogh) en dat was simpelweg een lompe boer die iedereen beledigde dus tja, dan beledig je eens een keer de verkeerde ("schapenneukers" noemen valt wmb niet meer onder ALLES mogen zeggen, ALLES is altijd al beperkt geweest door beschaafdheid)
Dus eigenlijk heeft Theo het aan zichzelf te danken dat hij is afgeslacht als een beest? Ik gebruik de volgende smiley niet vaak.... :r
En als we buiten NL mogen kijken dan hebben we nog een klein eilandje genaamd Ierland wat een toonbeeld van christelijke verdraagzaamheid is geweest (en nog steeds is onder de oppervlakte)
Ik had het over Nederland. Ik ben in Nederland opgegroeid met het idee dat iedereen kon zeggen wat hij wilde. Dat werd achteraf getoetst door een rechter en het ergste wat je dan kon overkomen was een boete of wat uurtjes schoffelen en misschien een voorwaardelijke celstraf. Maar dan moest je het wel héél erg bont maken volgens mij.

[ Voor 56% gewijzigd door Lordy79 op 23-03-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
VasZaitsev schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:03:
Diensttijd heeft bijna iedereen van die leeftijd, en echt veel gewerkt heeft ie ook niet. Die paar deelcertificaten zijn ook niet bepaald joepie. Dus, het is geen ongeschoolde aap, maar veel meer dan dat ook niet.

Aan de andere kant, Marijnissen heeft nog minder geleerd, en was imo een behoorlijk goede politicus.
...
Het probleem bij Wilders is dat hij kenmerken van een salonsocialist heeft. Pretenderen het beste voor iemand te hebben vanuit een perspectief die op te veel vlakken helemaal niet realistisch is.

Hij heeft nimmer een lange tijd in Nederland een normale positie vervult en op zijn 35ste ging hij de tweede kamer in. Zijn motivatie cq angst is volgens hemzelf gevormd in Israël. Hoe vandaag de dag zijn ideeën worden gevormd en/of hoe hij verder aan input komt is mij een raadsel. Zijn visie is op veel vlakken erg eendimensionaal en hij wijkt zelden van zijn standpunt terwijl er binnen zijn club terdege wel een aantal mensen met pragmatische kennis van zaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@Lordy79:
Zodra je dus iemand neerschiet die politiek actief is, ben je als dader ineens een terrorist...

Als je eens kijkt naar de definitie van het woord, dan is Obama ook niet veel anders he...

Net als met overlast, is het de gene die het als zijnde ervaart, leidend... Het gros dat nu valt over die opmerking, geldt niet voor de Marokaanse Nederlanders die volgens onze wetten gewoon Nederlands zijn... Je voelt je of aangesproken, of niet.... Wie zich daarop aangesproken voelt, zal zich dan ook niet echt Nederlander voelen denk ik...

Als ik racisme eens verander richting discriminatie, heb ik ook een dagtaak aan mensen aanklagen die mij bij uiterlijke kenmerken aanspreken... Het is net waar je van wakker ligt...

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lordy79 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:18:
Nu ja, of het nu een ultralinkse, ultrarechtse, christen, jood of moslim hoek komt is verder een detail. Wat ik wilde zeggen is dat ik (en velen met mij) vroeger het gevoel hadden en aangeleerd was dat je kon zeggen wat je wilde en dat we dat nu niet meer zo voelen.
Die verruwing van de maatschappij is inderdaad geen goede ontwikkeling (duh :D ), maar zoals gezegd, daar doen we allemaal aan mee, ook door een Wilders zoveel steun te geven en kamerzetels, waardoor de galspuwer tot het politieke establissement gaat behoren. En mensen krijgen meer het idee dat ze alles kunnen en moeten roepen, inclusief bedreigingen, haatzaaien e.d., en doen het schaamteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nou ben ik zo oud nog niet, maar als ik de geschiedenis van bijvoorbeeld de centrumpartij bekijk krijg ik dat gevoel nou niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

gambieter schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:25:
[...]

Die verruwing van de maatschappij is inderdaad geen goede ontwikkeling (duh :D ), maar zoals gezegd, daar doen we allemaal aan mee, ook door een Wilders zoveel steun te geven en kamerzetels, waardoor de galspuwer tot het politieke establissement gaat behoren. En mensen krijgen meer het idee dat ze alles kunnen en moeten roepen, inclusief bedreigingen, haatzaaien e.d., en doen het schaamteloos.
Ik ben zelf wel pro PVV, puur omdat het de meest linkse partij in dit land is... Alleen die hetze van Wilders richting de islam - wat zich nu geuit heeft naar enkel een groep die de meeste problemen veroorzaken - ben ik falikant op tegen...

Maar als wij vrijheid van meninguiting hebben, is dat blijkbaar ook een wassen neus, want je mag je mening dus niet uiten als een ander daar maar wakker van ligt blijkbaar...

Zo kan ik je een voordeel geven dat ik ooit eens flinke klappen heb gehad van een donkere gozer... Die ving op dat ik tegen een donkere jongen "zwarte" zei.. Wat ie dan weer niet wist is dat ik door die zelfde gast als "rooie" werd aangesproken... Ik werd aangesproken op mijn haarkleur, en dat deed ik precies de andere kant op...

3x raden wie er de descriminerende racist was...

Waar ik wel een graftakke hekel aan heb is dat mensen zich maar te pas en te onpas in een slachtoffer rol neerzetten... Dat deed Wilders overigens dit keer ook, en dat vind ik eigenlijk gewoon te triest voor woorden... Wel een koran alten zien met het geluid van gescheurd papier, en vervolgens is het hek van de dam als je een pistool ziet op een witte pruik, waar je daarna een knal hoort...

Kleuterklas-politiek... Maargoed.. Ook kleuters moeten zich vertegenwoordigd voelen in de politiek toch? :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

RaZ schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:24:
@Lordy79:
Zodra je dus iemand neerschiet die politiek actief is, ben je als dader ineens een terrorist...
Terreur is volgens Van Dale "georganiseerd politiek geweld". Wat de moordenaar van Rabin deed was niet georganiseerd, maar het was wel geweld uit politieke overweging. Dus je hebt gelijk.
Als je eens kijkt naar de definitie van het woord, dan is Obama ook niet veel anders he...
Obama is een gekozen leider van een volk en hij is gewoon een oorlog aan het voeren. Niet zozeer tegen een staat, maar wel tegen bepaalde groeperingen.
Net als met overlast, is het de gene die het als zijnde ervaart, leidend... Het gros dat nu valt over die opmerking, geldt niet voor de Marokaanse Nederlanders die volgens onze wetten gewoon Nederlands zijn... Je voelt je of aangesproken, of niet.... Wie zich daarop aangesproken voelt, zal zich dan ook niet echt Nederlander voelen denk ik...
Ik ben een Nederlandse Jood. Als iemand zou roepen "Willen jullie meer of minder Joden?" en er zou 'minder, minder minder' geroepen worden, zou ik me helemaal wild schrikken. Hoewel ik nu niet lijdend voorwerp ben - Wilders had het over Marrokkanen - vind ik het net zo erg. Net zo min dat ik geloof dat er snel weer Joden op de trein gezet zullen worden, denk ik ook niet dat er snel Marrokkanen op de trein gezet worden. (op de trein zetten bedoel ik hier eufemistisch). Maar het feit dat er een politicus met significante aanhang in Nederland zo spreekt over een bevolkingsgroep, deed me sidderen.
En dat terwijl - en dat herhaal ik nog eens - ik het best redelijk eens ben met het PVV gedachtengoed. (tegen meer bevoegdheden naar Europa - liever andersom - en ook tegen meer immigratie (vanuit welk lan dan ook))
RaZ schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:36:

Wel een koran alten zien met het geluid van gescheurd papier, en vervolgens is het hek van de dam als je een pistool ziet op een witte pruik, waar je daarna een knal hoort...
Ik vind daar nogal een verschil in zitten eerlijk gezegd... :X

[ Voor 8% gewijzigd door Lordy79 op 23-03-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kleuterklas-politiek... Maargoed.. Ook kleuters moeten zich vertegenwoordigd voelen in de politiek toch? :P
Kleuters zijn niet stemgerechtigd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@Lordy79:
Gekozen... Tjah... Dat zijn meer leiders... Maar America gooit bommen vanuit drones als er een verdenking is... Daarnaast zet Amerika PMC's in, die onschendbaar zijn voor het internationale gerechtshof, omdat ze goekoper zijn...

Maar daar hoor je in de westerse wereld maar bar weinig over...

Er zal nooit 1 Amerikaanse oorlogsmisdadiger worden uitgeleverd. En Amerika zal ze ten allertijde komen terughalen, ook als daarvoor geweld nodig is. Immers erkend Amerika heel het internationale strafhof niet..

Het westen is zelf ook geen politiek correct lieverdje, wat men ons wel wil doen geloven...

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:25
gambieter schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:41:
[...]

Kleuters zijn niet stemgerechtigd :p
Lijkt het soms wel op :P

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Maar als wij vrijheid van meninguiting hebben, is dat blijkbaar ook een wassen neus, want je mag je mening dus niet uiten als een ander daar maar wakker van ligt blijkbaar...
Het mag best, maar dan moet je ook wel de verantwoordelijkheid willen nemen voor gevolgen. Als je iemand keihard raakt, en dan ook nog onterecht (de vele mensen met een Marokkaanse achtergrond die nu aangifte doen) moet je niet gaan zeuren als het halve land over je heen valt.

Kennelijk vinden veel mensen het gek dat er überhaupt een grens is. Bij daadwerkelijk aanzetten tot geweld zou iedereen dit logisch vinden (hoop ik), maar racisme boeit sommigen kennelijk minder dan vrijheid van meningsuiting?
Zo kan ik je een voordeel geven dat ik ooit eens flinke klappen heb gehad van een donkere gozer... Die ving op dat ik tegen een donkere jongen "zwarte" zei.. Wat ie dan weer niet wist is dat ik door die zelfde gast als "rooie" werd aangesproken... Ik werd aangesproken op mijn haarkleur, en dat deed ik precies de andere kant op...

3x raden wie er de descriminerende racist was...
Dat er op straat eikels rondlopen kan ik je ook wel vertellen. En dat er relatief veel mensen met Marokkaanse achtergrond bijzitten ook. Dat zijn gewoon statistieken. Maar het is een slap excuus om op hetzelfde niveau te reageren, als je een ervaren politicus bent en dus best beter kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Lordy79 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:37:
...
Ik vind daar nogal een verschil in zitten eerlijk gezegd... :X
Dus niet en is een typische Wilders verdraaiing. Een aantal zaken naar eigen inzicht een draai geven.

Artistieke vrijheid kan in potentie verder gaan dan vrijheid van meningsuiting. Echter is meneer Wilders snel op zijn teentjes getrapt als hij ergens ter sprake wordt gebracht op een manier dat hem niet zint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@bwerg:
Ik ben dan ook benieuwd hoeveel mensen er terugslaan als ze (zomaar) geslagen worden.. Het merendeel zal voor eigen rechter spelen, en terug slaan, ipv beleefd vragen wie die persoon is, om zo aangifte te doen...

Kijkend naar mijn eigen ervaringen, en de uitspraken van Wilders, zit daar echt een kern van waarheid achter.. Het is niet zo dat ie het uit z'n duim zuigt... Aan de andere kant zijn het gewoon Nederlanders qua nationaliteit, en kunnen die er ook niks aan doen dat ze door een ander land een gratis 2de nationaliteit krijgen...

Maar zo zijn dingen hier ook verboden die elders wel wettelijk mogelijk zijn.. Bijvoorbeeld polygamie.. Homo's kunnen hier nu trouwen, en zou ik dat graag voor polygamisten ook wel willen zien.. Niet voor mij, maar voor de mensen dat zo kiezen te leven..

Het is namelijk niet een geloofsovertuiging die zorgt voor ellende.. Als je Wilders ergens van wil beschuldigen, is het wel de islam in het kwaad daglicht zetten.. Nadat hij het beestje bij de naam genoemd heeft, hoe vervelend dat ook is voor de onschuldigen, denk ik dat ie met z'n uitspraken wel de spijker op z'n kop slaat. Ben ik het er mee eens? Totaal niet... Stoor ik mij er aan.. Nee, ook niet..

Dat ik sommige zaken goedkeur of niet, wil niet direct zeggen dat ik die keuze zelf ook zou maken, begrip en respect richting anderen heb ik wel.. En dan maakt het mij weinig uit waar je vandaan komt, of dat nu 1 generatie is, of een stuk of 100...

Ik zal - ondanks ik wel neig naar de PVV uit stemadviezen - nooit op een partij stemmen die zo over andere praat.. Een linksere partij dan de PVV bestaat niet.. Ze trekken dan naar het midden tussen links en rechts vanuit de hetze richting een bepaalde groep mensen..

Aan de andere kant heeft die groep mensen wel een behoorlijk inhaalslag te doen.. Wat mij opvalt is dat juist die groep het onderling vertikt Nederlands te spreken, terwijl het gewoon autochtonen zijn..

Ik heb familie in het buitenland, 2de generatie, dus allochtonen volgens hoe wij dat bepalen, die geen woord Nederlands spreken. Ze voelen zich gewoon net als elk ander in dat land die er geboren zijn, Australiers... De autochtonen Nederlanders met roots in het buitenland, die zich niet als autochtoon gedragen, zet dan wel de toon...

Een uitspraak als minder marokkanen zie ik dan als een import-stop, want de marokkaanse mensen die hier gewoon als autochtoon te boek staan, zijn in mijn ogen gewoon Nederlanders..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Iblies schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:06:
[...]

Dus niet en is een typische Wilders verdraaiing. Een aantal zaken naar eigen inzicht een draai geven.

Artistieke vrijheid kan in potentie verder gaan dan vrijheid van meningsuiting. Echter is meneer Wilders snel op zijn teentjes getrapt als hij ergens ter sprake wordt gebracht op een manier dat hem niet zint.
Gevalletje pot verwijt de ketel inderdaad :Y

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

RaZ schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:45:
@Lordy79:
[...]
Het westen is zelf ook geen politiek correct lieverdje, wat men ons wel wil doen geloven...
Klopt. Ik ben ook meer pro-China dan pro-USA. Nochtans ben ik blij dat ik in de EU woon. al vraag ik me af hoe lang ik in de EU blijf wonen

Overigens ben ik geen Wilders aanhanger en ga niet meer op hem stemmen. Dus niks pot/ketel.
Verder is het simuleren van een moord echt iets anders dan het simuleren van het scheuren van een bladzijde uit een boek, hoe belangrijk dat boek ook moge zijn voor een ander. Maar goed, daarin verschillen we van mening blijkbaar :)

[ Voor 37% gewijzigd door Lordy79 op 23-03-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
RaZ schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:09:
Kijkend naar mijn eigen ervaringen, en de uitspraken van Wilders, zit daar echt een kern van waarheid achter.. Het is niet zo dat ie het uit z'n duim zuigt...
Hij zuigt het ook niet uit zijn duim, hij misrepresenteert het alleen vreselijk.
Als je Wilders ergens van wil beschuldigen, is het wel de islam in het kwaad daglicht zetten.. Nadat hij het beestje bij de naam genoemd heeft, hoe vervelend dat ook is voor de onschuldigen, denk ik dat ie met z'n uitspraken wel de spijker op z'n kop slaat. Ben ik het er mee eens? Totaal niet... Stoor ik mij er aan.. Nee, ook niet..
Hij noemt het beestje bij zijn naam, maar negeert wel even alle andere beestjes die exact hetzelfde doen zodat de focus op maar 1 groep komt te liggen.
En het ergste vind ik nog : Hij noemt het beestje bij zijn naam maar komt niet met een oplossing, ik kan ook wel 1000'en problemen benoemen (helemaal als ik ze mag afzonderen en kiezen) alleen ik heb er geen oplossing voor, dus ik wacht met spreken totdat ik een oplossing heb (het zijn geen onbekende problemen). Van een politicus verwacht ik beter.
Een uitspraak als minder marokkanen zie ik dan als een import-stop, want de marokkaanse mensen die hier gewoon als autochtoon te boek staan, zijn in mijn ogen gewoon Nederlanders..
Dit is een eigen invulling die Wilders niet onderschrijft getuige de kansen die hij gekregen heeft om het hiernaar te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:18:

Hij noemt het beestje bij zijn naam, maar negeert wel even alle andere beestjes die exact hetzelfde doen zodat de focus op maar 1 groep komt te liggen.
Het grappige is dat vervolgens de grootste tokkies op zijn partij gaan stemmen die zelf geen haar beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

RaZ schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:09:
want de marokkaanse mensen die hier gewoon als autochtoon te boek staan, zijn in mijn ogen gewoon Nederlanders..
Maar als ze bij opsporing verzocht komen, zijn het altijd wel Marokkanen.
Je kan Wilders' recente uitspraak zien hoe je wilt maar hij was er vrij expliciet in dat hij het niet wilde nuanceren naar criminele Marokkanen. En gezien zijn latere toelichting (en zijn hele retoriek de afgelopen 10 jaar) doelt hij wél op Nederlandse autochtonen met Marokkaanse achtergrond of Marokkaans paspoort. Dat zal vast tegenvallen als je hem waardeert vanwege zijn sociaal-economische plannen. Maar het is nogal cru om vol te houden dat dat vast sympathieker bedoeld is dan het eruit kwam, terwijl veel mensen zich daardoor genoodzaakt zien om aangifte te doen vanwege haatzaaien (los van of je het nou binnen de grenzen vindt vallen of niet).

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 23-03-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:23:
[...]

Maar als ze bij opsporing verzocht komen, zijn het altijd wel Marokkanen.
Licht getint van Noord Afrikaanse herkomst.
In Frankrijk hebben ze bijvoorbeeld ook Algerijnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:24:
[...]

Licht getint van Noord Afrikaanse herkomst.
Dat is niet de bewoording van de PVV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:25:
[...]

Dat is niet de bewoording van de PVV.
Nee die van Opsporing verzocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat weet ik. :P

Het gaat me erom dat RaZ heel netjes zegt dat autochtonen van Marokkaanse afkomst, wat hem betreft gewoon Nederlanders zijn. Maar uit de PVV-hoek wordt wel massaal geklaagd dat er zoveel Marokkanen slecht in het nieuws komen. Als je je met een Marokkaanse achtergrond dus maar heel netjes gedraagt ben je een Nederlander, maar als je je als tuig gedraagt ben je wél een Marokkaan.

"Marokkaan" verwordt zo tot een synoniem voor tuig van Marokkaanse afkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom Geert onze Antilliaanse medelanders vergeet is me dan weer een raadsel, die zijn zeker zo crimineel.
Die zijn wat minder opvallend en kleiner in aantal misschien?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:30:

Zoals Surinamer ooit stond voor junk en fietsendief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

bwerg schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:30:
Dat weet ik. :P

Het gaat me erom dat RaZ heel netjes zegt dat autochtonen van Marokkaanse afkomst, wat hem betreft gewoon Nederlanders zijn. Maar uit de PVV-hoek wordt wel massaal geklaagd dat er zoveel Marokkanen slecht in het nieuws komen. Als je je met een Marokkaanse achtergrond dus maar heel netjes gedraagt ben je een Nederlander, maar als je je als tuig gedraagt ben je wél een Marokkaan.

Dat irriteert mij ook mateloos...

Kan mij nog herinneren dat er in de media gelezen kon worden dat er een x-aantal Nederlanders in de Afrika cup zouden spelen... Zodra men iets doet wat niet mag, hup, dan maar de andere nationaliteit pakken...

Maar zo werkt onze politiek al jaren... Privatise your profits, socialise your losses... Opzich is het niks nieuws ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneek
  • Laatst online: 10-09 20:45

Sneek

Tweaker

Ik denk dat wanneer het jou niks aangaat negeren de beste optie is. Echter wanneer je een Marokkaan bent en je echt het gevoel hebt dat je gediscrimineerd wordt dan moedig ik aan om actie te ondernemen. Je moet weten dat je in Nederland goed bescherm bent en je net zoveel rechten hebt als dhr. Wilders, jou aangifte kan gewoon leiden tot een veroordeling.

Overigens lees ik veel de vergelijking met Hitler en de Joden, wanneer de situatie ooit zover zal komen (wat het uiteraard niet gaat) dan verander ik direct mijn standpunt "negeren wanneer het jou niks aangaat" maar op het moment gaat het niet om leven of dood en het feit dat mijn stem niet naar betreffende partij gaat is naar mijn mening voldoende "protest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Molukkers zijn treinkapers.
Zigeuners stelen en in principe de meest criminele bevolkingsgroep
Belgen dom
Duitsers grundlich
Fransen vervelend

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2014 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:57
Nederlanders zijn gierig

Eerste drie resultaten van Google Instant:
Nederlanders zijn rascisten
Nederlanders zijn onbeschoft
Nederlanders zijn arrogant

[ Voor 73% gewijzigd door MIster X op 24-03-2014 00:06 . Reden: Google Instant ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk die vooroordelen. Lekker simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

[...]

Wat ik wilde zeggen is dat ik (en velen met mij) vroeger het gevoel hadden en aangeleerd was dat je kon
Maar 'toen' werd het niet gezegd en geschreven zoals tegenwoordig op TV en diverse websites. De manier van 'Geen Stijl' bestond toen alleen verbaal, voor wie het toevallig horen kon. Publicaties van welke soort waren, vergeleken met nu, zeer beschaafd, zelfs de toen uiterst onbeschaafde werkjes als Propria Cures en zo
[...]
Hoeveel cabaretiers hielden zich 30 jaar geleden in als het ging om het schoppen tegen heilige huisjes zoals het christendom? Niemand. Iedereen zei wat hij/zij wilde.
De cabaretiers van dertig jaar geleden waren mensen als Wim Kan, Toon Hermans, Fons Jansen en Paul van Vliet (en nog veel meer) en die hadden andere teksten en conferences. De enigen die een héél klein beetje in de buurt kwamen waren Freek de Jonge en Bram Vermeulen en zelfs die waren uiterst beschaafd vergeleken bij de cabaretiers van tegenwoordig. Of denk je dat bovengenoemde de woorden 'neuken' en 'kut' op het podium uit hun mond hadden kunnen krijgen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Laatst online: 25-09 21:57
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:11:
Geert is het resultaat van jaren wanbeleid met name immigranten en de behorende problemen. [...] Vergeet de antilianen niet. Meneer maakt een zinsfout door er geen 'criminele' aan toe te voegen en geheel is de aandacht gevestigd op 'het blonde ubergevaar'. [...] Woon eens zelf een jaartje in een 'culturele' rijke wijk. Zien of je je bovenstaande mening dan nog steeds deelt.
Ik ben als blanke Nederlander opgegroeid in de Amsterdamse Bijlmer en heb daar uiteindelijk meer dan 30 jaar gewoond. Daarnaast heb ik veel maatschappelijk werk gedaan, met name onder de Antilliaanse bevolking. Ja, natuurlijk, er gebeurt wel eens wat, maar in het algemeen worden de problemen m.b.t. criminaliteit zwaar overdreven.

Wilders heeft duidelijk geen zinsfout gemaakt, anders had hij daar zijn excuses wel voor aangeboden. Versproken heeft hij zich echter wel: het is nu compleet duidelijk waar dit heerschap voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garathane schreef op maandag 24 maart 2014 @ 00:15:
[...]

Of denk dat bovengenoemde de woorden 'neuken' en 'kut' op het podium uit hun mond hadden kunnen krijgen ???
Die lieten wat gehandicapten de snelweg oversteken en kwam er een Mercedes Benz.

Quote Ton Lebbink jaren 80; "Het gemalen poedelvlees uit de groeven van mijn radiaalbanden krabben"

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Zoals ik al zei: Bram en Freek kwamen een héél klein beetje in de buurt. Wat taalgebruik kwamen ze echter niet in de búúrt van van 't Hek,Teeuwen, Maassen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua taalgebruik zitten we op een glijdende schaal, er moet blijkbaar steeds meer kunnen om nog enige indruk te maken.
Wilders weet dat precies alleen heeft ie nu zijn hand wat overspeeld.

*btw in de jaren 80 was Geert ooit Punk. Maar dat terzijde.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

quote: Socrates
'Onze jeugd heeft tegenwoordig slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. (...) Jonge mensen spreken hun ouders tegen, houden hun mond niet in gezelschap en tiranniseren hun leraren.'
Het wordt al erger, Socrates wist het al 2500 jaar en nogsteeds steekt iedereen zn kop in t zand :p

Nee ik zou als ik jou was gewoon even wat maatschappij kritische (dus geen Andre van Duin) cabaretiers opzoeken. Dan denk ik dat het er toen een stuk braver aan toe ging maar ik denk ook dat de maatschappij (op veel vlakken gelukkig) veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op maandag 24 maart 2014 @ 01:30:
[...]

Het wordt al erger, Socrates wist het al 2500 jaar en nogsteeds steekt iedereen zn kop in t zand :p
Geschiedenis herhaalt zichzelf, van wie was die ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ik was sarcastisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook. ;)
Geert Wilders is niets nieuws, het komt en het gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als we toen naar Janmaat hadden geluisterd hadden we wellicht nu niet naar Wilders hoeven te luisteren.
Hier een video over Janmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een persiflage op zichzelf werd ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 16:05
MIster X schreef op maandag 24 maart 2014 @ 00:16:
[...]

Ik ben als blanke Nederlander opgegroeid in de Amsterdamse Bijlmer en heb daar uiteindelijk meer dan 30 jaar gewoond. Daarnaast heb ik veel maatschappelijk werk gedaan, met name onder de Antilliaanse bevolking. Ja, natuurlijk, er gebeurt wel eens wat, maar in het algemeen worden de problemen m.b.t. criminaliteit zwaar overdreven.
.
Mijn oom werd ook dik 90 terwijl hij rookte als een ketter.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Soldaatje schreef op maandag 24 maart 2014 @ 02:13:
Als we toen naar Janmaat hadden geluisterd hadden we wellicht nu niet naar Wilders hoeven te luisteren.
Hier een video over Janmaat.
Want?

Dit is echt een debiele opmerking. In die periode groeide de 2de generatie op en het enigste wat je hiermee aantoont is dat we anno 2014 nog steeds een groep buitensluiten.

Of wil je met droge ogen beweren dat als iemand is geboren en opgroeit met de vrees dat hij altijd het land uit wordt geknikkerd, dat hij hier zich zal identificeren met Nederland?

Nu 4 mei in aantocht is doen we even plichtmatig ons boetekleed even aan en vervolgens gaan we weer over naar de orde van de dag. 350.000 Burgers etiketeren met de illusie dat dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 17:06
Ora et Labora schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:31:
[...]
Mijn oom werd ook dik 90 terwijl hij rookte als een ketter.
I see what you did there... :)
De vraag is dan of de goeden de uitzondering zijn of de slechten.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ze houden de site wel up to date :P
http://www.isereenpvveropgestapt.nl/

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

_o- . Daar krijg je straks een dagtaak aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

gambieter schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:28:
[...]

_o- . Daar krijg je straks een dagtaak aan :+
Dat zal wel meevallen. 1 per dag is genoeg :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Touchdomex schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:29:
[...]

Dat zal wel meevallen. 1 per dag is genoeg :+
Mooi, dan is dat bij deze de eerste vandaag, dat er nog velen mogen volgen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 24-03-2014 11:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
sanderb schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:20:
I see what you did there... :)
De vraag is dan of de goeden de uitzondering zijn of de slechten.
Ik vind het ook interessant om te weten waarom een aanzienlijk deel van onze bevolking het er wel mee eens is? Wie zijn zij? Waarom denken ze zo?
En daarnaast, waarom wordt er zo extreem veel aandacht aan besteed? Het lijkt wel of het roepen van "minder Marrokanen" nog veel erger is als het zwaaien met Jihad vlaggen of de Syrie martelaren.
Men kan gewoon afstand nemen van de uitspraken van Wilders in plaats van zo enorm veel aandacht eraan te besteden. Uitspraken van haat-imams die vaak net zo verschrikkelijk zijn, of erger, worden tenslotte ook afgedaan met een enkel krantenbericht of een enkele kennisgeving in het nieuws.
Ja Wilders is politiek actief, maar ik denk dat imams wel meer invloed hebben om maar wat te noemen.

Natuurlijk zijn de uitspraken van Wilders niet goed te praten, nooit niet, maar zo'n enorme aandacht ook niet.

Ik vind het vergelijkbaar met de homorechten in Rusland waar extreem veel aandacht aan besteed werd, maar aan mensenrechten in China, destijds met de spelen in Peking, veel minder of helemaal niet, nog maar te zwijgen over de concentraiekampen in Noord Korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:47
Ora et Labora schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:30:
Ik vind het ook interessant om te weten waarom een aanzienlijk deel van onze bevolking het er wel mee eens is? Wie zijn zij? Waarom denken ze zo?
En daarnaast, waarom wordt er zo extreem veel aandacht aan besteed? Het lijkt wel of het roepen van "minder Marrokanen" nog veel erger is als het zwaaien met Jihad vlaggen of de Syrie martelaren.
Men kan gewoon afstand nemen van de uitspraken van Wilders in plaats van zo enorm veel aandacht eraan te besteden. Uitspraken van haat-imams die vaak net zo verschrikkelijk zijn, of erger, worden tenslotte ook afgedaan met een enkel krantenbericht of een enkele kennisgeving in het nieuws.
Ja Wilders is politiek actief, maar ik denk dat imams wel meer invloed hebben om maar wat te noemen.

Natuurlijk zijn de uitspraken van Wilders niet goed te praten, nooit niet, maar zo'n enorme aandacht ook niet.

Ik vind het vergelijkbaar met de homorechten in Rusland waar extreem veel aandacht aan besteed werd, maar aan mensenrechten in China, destijds met de spelen in Peking, veel minder of helemaal niet, nog maar te zwijgen over de concentraiekampen in Noord Korea.
Wilders staat nou eenmaal graag in het middelpunt van de aandacht. Daar heeft hij voordeel van als het goed gaat, en nadeel als het tegen zit. Toen hij het "65=65" standpunt had stond hij vol in de aandacht en leverde dat hem veel zetels op. Nu doet hij een fascistische uitspraak en krijgt het net zoveel aandacht. Populisme werkt 2 kanten op. Gelukkig maar, want zulke uitspraken moet je niet negeren.

Dat is natuurlijk heel wat anders dan een willekeurig ander persoon. Die krijgt geen aandacht als hij zegt dat 65 jaar 65 jaar moet blijven en ook geen aandacht als hij roept dat we minder Polen/Joden/negers/Marokkanen/homo's/willekeurige zondebok in het land moeten hebben. Wilders heeft nou eenmaal een ander podium en zijn woorden hebben andere gevolgen.

Wilders vertegenwoordigt gewoon 10-20% van de Nederlanders en staat dus veel dichterbij als andere problemen in bijv. het buitenland. Bovendien vraag ik me af of Poetin en Ping op dergelijke extreme uitspraken zijn te betrappen, die zijn toch wel een stuk intelligenter dan Wilders.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
ph4ge schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:45:
Wilders vertegenwoordigt gewoon 10-20% van de Nederlanders
In 2009 was het iets meer.
http://www.dutchnews.nl/n...deas_enjoy_40_support.php

[ Voor 5% gewijzigd door Ora et Labora op 24-03-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ora et Labora schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:30:
... ik denk dat imams wel meer invloed hebben om maar wat te noemen....
Waarom denk je dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
begintmeta schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:08:
[...]

Waarom denk je dat eigenlijk?
Omdat mijn eigen ervaring is dat religieuze leiders vaak veel te veel macht hebben en mensen erg beinvloeden.
En ik heb weleens wat gelezen van een amerikaanse vrouw die infiltreerde in de islamitische gemeenschap waar ik de naam even van kwijt ben.

En natuurlijk heeft de islam, net als het christendom, extremen en gematigden, maar religieuze leiders hebben over het algemeen veel invloed is mijn ervaring, en daar is ook al vaker e.a over geschreven door deze of gene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En in 2012 was het 15,4% tijdens de enige echte peiling.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.