Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:09
Aangezien Wilders' PVV gisteren slechts in 2 steden meedeed aan de gemeenteraadsverkiezingen zou je verwachten dat de aandacht voor hem beperkt bleef.
De PvdA verliest flink, de VVD likt haar wonden, het CDA roept dat ze toch nog de grootste zijn en D66 viert een feestje in de grote steden.
I
ntussen staat Wilders op het podium in Den Haag en komt met dit:
willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder Marokkanen?
Nadat er uit de zaal "Minder!" geroepen wordt, volgt dan nog:
Dan gaan we dat regelen
Los van de praktische vraag hoe hij dat dan wil gaan regelen....

Mag dit? Waar ligt de grens van vrijheid van meningsuiting?
Zijn eerdere uitspraak deze week werd nog iets genuanceerd, maar dit is keihard een volledige bevolkingsgroep aan de kant zetten en misschien zelfs wel bedreigen.
Niet minder criminele Marokkanen, niet minder overlast van Marokkanen... Nee, gewoon Minder Marokkanen.

Onze "minister president van alle Nederlanders" reageert met een zuur "Ik krijg er een nare smaak van mijn mond" en 1 particulier heeft aangifte gedaan.

Ergens denk ik dat de beste tactiek inderdaad simpelweg negeren is. Laat hem maar...
Aan de andere kant vind ik dat dit soort uitspraken als politicus op een podium niet kunnen en dat het tijd wordt om Wilders opnieuw voor de rechter te slepen. Al is het maar om duidelijkheid te krijgen.

De vorige keer werd er vrijspraak gevraagd en verkregen:
Wilders heeft zich volgens het OM uitgelaten over de islam, niet over de belijders van die religie. Daarmee zou hij niet strafbaar zijn.
Negeren of aanpakken? Of moet dit zelfs kunnen en valt het inderdaad zoals hij zegt onder vrijheid van meningsuiting?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:10

Ypho

Allround Nerd

Ik zeg negeren. Zoals je zegt doet de PVV maar in 2 gemeenten mee, maar ze hebben aandacht gekregen alsof ze in iedere gemeente de grootste zijn geworden. De media weten het altijd zo mooi te brengen dat Wilders alleen maar meer aandacht krijgt.

Over het algemeen vind ik dat Wilders moet kunnen zeggen wat hij zegt, hij heeft het altijd over "criminele Marokkanen", maar wat hij nu zegt "minder Marokkanen", is al weer een veralgemenisering tot een bevolkingsgroep, en niet een groep criminelen, en dat vind ik nu net wel weer te ver gaan.

/edit: Overigens ben ik voor 100% vrijheid van meningsuiting, dus of dit strafbaar zou moeten zijn laat ik me niet over uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Ypho op 20-03-2014 11:01 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sanderb schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:57:
Negeren of aanpakken? Of moet dit zelfs kunnen en valt het inderdaad zoals hij zegt onder vrijheid van meningsuiting?
Waar is optie 3: steunen?

Ik zie alweer waar dit topic heen gaat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ypho schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:01:
/edit: Overigens ben ik voor 100% vrijheid van meningsuiting, dus of dit strafbaar zou moeten zijn laat ik me niet over uit.
Ik wel. Namelijk: nee.

Wilders is een politicus en die kan z'n ding niet doen als 'ie niet mag zeggen waar 'ie voor staat. Dan kan 'ie namelijk nooit effectief z'n standpunten overbrengen aan de kiezers.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 20-03-2014 11:07 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:03:
[...]

Steunen zou onder discriminatie vallen, en dat mag niet op tweakers. Tot nu toe claimde hij altijd dat hij alleen problemen had met de criminele/niet-geintegreerde buitenlanders, maar dit is pure discriminatie. En hij gaat dan regelen dat het aantal marokanen vermindert? Moet ik dan denken aan deportaties of genocide?

Ik heb weinig met politiek correct geneuzel. Maar is een wereld van verschil tussen problemen benoemen, en oproepen tot een reductie in aantallen van een bevolkingsgroep.

Mij lijkt dat het strafbaar is. Of je er iets mee opschiet hem te vervolgen is een tweede.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 20-03-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 20:22
SinergyX schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:03:
[...]

Inderdaad, jullie weten best wat Wilders bedoelde. En dat is dus criminele Marokkaanse mensen uitzetten en de grens dicht voor dergelijke types. Minder "Europa" en daardoor meer zelf de regels bepalen voor wat betreft immigratie en uitzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
AutisticPinguin schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:07:
[...]

Inderdaad, jullie weten best wat Wilders bedoelde. En dat is dus criminele Marokkaanse mensen uitzetten en de grens dicht voor dergelijke types. Minder "Europa" en daardoor meer zelf de regels bepalen voor wat betreft immigratie en uitzetting.
Het gaat met geen woord daar over criminele Marokanen, maar enkel en alleen over het verminderen van het aantal Marokanen. En dan weet ik heel goed wat Wilders inclusief flink gedeelte van zijn achterban bedoelt.
CyBeR schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:06:
[...]

Ik wel. Namelijk: nee.

Wilders is een politicus en die kan z'n ding niet doen als 'ie niet mag zeggen waar 'ie voor staat. Dan kan 'ie namelijk nooit effectief z'n standpunten overbrengen aan de kiezers.
Tja maar politicus zijn betekend niet dat je de wet mag overtreden. Als zijn partij staat voor afschaffen van verbod op discriminatie dan mag hij dat zeggen, dat is wel legaal.

[ Voor 30% gewijzigd door Sissors op 20-03-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merphixia
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-03-2023
Sissors schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:09:
[...]

Het gaat met geen woord daar over criminele Marokanen, maar enkel en alleen over het verminderen van het aantal Marokanen. En dan weet ik heel goed wat Wilders inclusief flink gedeelte van zijn achterban bedoelt.
Correct dit idee had ik ook.

Verder, ik vind persoonlijk dat dit te ver gaat. Doet me denken aan extreem rechts. Soms heeft de PVV goede standpunten en ben ik het met hen eens. Maar zulke uitspraken kan gewoon niet (in mijn ogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 16:37
Ik snap zijn standpunt. Er is algemeen bekend (volgens de cijfers) dat grotendeels van de geweldpleging, vernielingen en andere criminele activiteiten worden uitgevoerd door allochtonen. Ik kan dit echter niet begrijpen, aangezien als gast-medebewoner je ook aan de Nederlandse wetgeving moet houden.

Als je de uitspraak leest "minder marokkanen" kan het zijn dat het toch klopt. Wanneer een marokkaan zich hier niet kan gedragen, niet wil werken en bijvoorbeeld in de drugshandel zit. Waarom geen reden om deze te bestraffen. Nederlanders worden ook bestraft, maar deze kun je slechts naar bijv. Italië sturen.

Ik zie vaak genoeg nieuws over criminaliteit, zinloos geweld etc. Grotendeels zijn dit onze mede-burgers van islamitische afkomst. Wij Nederlanders worden hier dan vaak het slachtoffer van. Zelf ben ik vroeger ook eens aangepakt door een stel marokkanen. Er was geen aanleiding tot geweld of wat dan ook maar was toevallig het haasje omdat ik voorbij liep. Zulke mensen mogen van mij dan ook rechtstreeks terug gestuurd worden.

Zelf heb ik ook buitenlandse vrienden en heb zelfs een Poolse vriendin. Mijn vriendin spreekt vloeiend Nederlands en zelfs dialect (wonen in Limburg/Venlo). Ze is pas om haar 12e naar Nederland gekomen met haar moeder. Me vriendin kon destijds geen enkel woord Nederlands en heeft bijv. met huiswerk maken een woordenboek erbij gepakt en woord voor woord moeten vertalen. Ze studeert momenteel nog aan de Hogeschool in Utrecht, de opleiding Mondhygiëniste.

Als ik echter hier soms buitenlanders van Marokaanse, Turkse of andere afkomst hoor praten dan kan ik me hier zwaar aan ergeren. Daarbij zijn Polen echte werkers, weten van aanpakken en er is nooit iets teveel gevraagd. Marokaanse mensen zijn in mijn ogen "lui" volk en willen graag alles zoals het in Marokko is. Er moeten hier moskee's etc. gebouwd worden voor hun. Wanneer ik een Kerk in Marokko zou bouwen zou ik daar gewoon koud gemaakt worden. Dit zegt toch wel iets over Nederlanders die genoeg hebben gepikt.

STATEMENT: Wanneer mensen zich niet kunnen gedragen en niet willen werken in Nederland, dan een enkeltje terug. Je bent in Nederland en daar gelden nu eenmaal regels. Wanneer dit niet nagestreefd wordt en je al vaak in aanraking bent gekomen met de politie, dan zij het zo, had je maar beter moeten nadenken. Daarin tegen wanneer deze regel bijv. in gebruik word gesteld, dan zal de criminaliteit ook wel minder worden zoals zinloos geweld. In andere landen is dit ook niet toegestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

En hoe precies gaat hij al die dingen regelen in de gemeenteraad van welgeteld twee steden? Dat hij dergelijke dingen roept voor landelijke verkiezingen, soit. Hoort erbij. Maar de lokale politiek heeft helemaal geen zeggenschap over die speerpunten van hem. Gewoon populisme dus, hij kan het niet waarmaken tenzij hij in de Tweede Kamer meer macht krijgt. En ik mag hopen dat dat nooit gaat gebeuren, want dat gaat nog fouter dan toen de LPF stemmen verwierf en als een kaartenhuis ineen zakte.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 20:02
Wilders is een politicus, een volksvertegenwoordiger, een man waar naar gekeken wordt.
Ik heb het altijd maar laten gaan, ben niet tegen hem en ben niet voor hem.
Wat hij gister stond te verkondigen daar, dat kan gewoon echt niet.
Natuurlijk irriteer ik me wel is aan hem, en ik ben het wel is met hem eens.

De grenzen van "Vrijheid" zijn onduidelijk, eigenlijk bepaald iedereen die zelf, daar ben je vrij voor.
Gisteren is Wilders hier echter overheen gegaan, te schandalig voor worden.
Hoe zouden we reageren als hij had gezegd "Willen jullie meer of minder Joden?Belgen?Turken?"

Als hij crimineel bedoelt, wat hij (hoop ik) bedoelde, zeg dat dan ook! Had hij al deze heisa kunnen voorkomen, want ja zo kinderachtig is de politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Negeren, zoals we al jaren geleden hadden moeten doen met die clown. Al die media-aandacht is precies wat hij wil, hoe controversiëler hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Wilders zet de PVV (weer) buiten de orde, en ik denk dat Wilders policus genoeg is om dat te weten en gepland te hebben. Frits Wester zegt:
Het resultaat voor Wilders is dat ondanks de goede uitslag in Almere en ook in Den Haag niemand met hem wil samenwerken. Daarmee heeft hij de PVV door eigen toedoen buitenspel gezet. Dat kan nooit de bedoeling zijn van een politieke beweging die iets wil veranderen, die iets voor elkaar wil krijgen.
Dat lijkt mij een verkeerde inschatting. Wilders wil geen verantwoordelijkheid nemen in de steden, omdat hij deze niet persoonlijk onder controle heeft. Als de PVV wethouders zou moeten leveren, dan geeft hij individuele PVV-ers (sympathisanten, geen leden!) macht buiten zijn controle. Deze mensen zouden compromissen moeten gaan sluiten, omdat besturen nu eenmaal betekent dat je ook impopulaire beslissingen moet verdedigen. Gezien de kruiwagen met kikkers die de PVV blijkt te zijn, is dat risico gewoon veel te groot voor Wilders.

Dus nee, ik denk dat het een heel bewuste poging is van Wilders om te zorgen dat de PVV vooral niet in het college komt in Den Haag en Almere. In plaats daarvan kan hij nu verongelijkt gaan doen en huilen dat er een "cordon sanitaire" gelegd zou worden rondom de PVV.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:09:
[...]

Precies.
Hij heeft niet gezegd "meer of minder criminelen" of "meer of minder criminele Marokkanen", maar "meer of minder Marokkanen". Een fundamenteel verschil.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 16:08
[...]

Inderdaad, jullie weten best wat Wilders bedoelde. En dat is dus criminele Marokkaanse mensen uitzetten
Geloof je het zelf? Zo verpakt hij het vaak, maar gaat gewoon om Marokkanen, of ze nou crimineel zijn of niet.

En het is nog niet eens relevant wat je denkt dat hij bedoelt. Hij zegt gewoon "minder Marokkanen", hij zegt niet "minder criminele Marokkanen". Dat laatste was ook geen probleem geweest, wat mij betreft.
Maar met minder Marokkanen geeft hij aan wat hij eigenlijk wil, voor als je het nog niet wist.

Verder heeft SinergyX wel een punt, dat dit een open discussie zou moeten zijn.

Als Wilders vrijheid van meningsuiting vind dat hij dit mag zeggen, Marokkanen weg, dan vind ik klachten over de vergelijking met Hitler ook niet meer terecht. Dat zou dan lekker hypocriet zijn. Als Wilders dat wil zeggen en dat vrije meningsuiting is, allemaal prima, maar vergelijking met Hitler moet dan ook kunnen. Maar goed Wilders en aanhangers zijn hypocriet en meten graag met twee maten als het op vrije meningsuiting (en vergelijkbare zaken) aankomt.

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 20-03-2014 11:16 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:18

nXXt

Carpe omnia

Zelf liep ik overigens langs de bewuste kroeg terwijl de AFA-mensen daar aan het demonstreren waren – wat bestond uit het scanderen van "PeeVeeVee, nee, nee, nee" – en ik zelf vanaf de verkiezingsavond van de VVD kwam.

De uitspraak 'minder Marokkanen' is kwalijk. Het vergoeilijkende 'jullie weten wel wat hij bedoelt' gaat echt niet op: dan moet hij dát gewoon zeggen en zich verre van dergelijke uitspraken houden. Dat geldt ook voor Harry van Bommel, die het best een goed idee vond om op te roepen tot een derde intifada. Hartstikke leuk dat je iets vindt, maar je kunt moeilijk verongelijkt gaan doen als mensen aanstoot nemen aan nogal beladen woordkeuzes.

Dat alles gezegd hebbende ben ik wel van mening dat Wilders dit soort uitspraken zou moeten kunnen doen. Ik sta pal voor de vrijheid van meningsuiting, juist ook voor de uitingen die controversieel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 20:22
De reactie van Wilders zelf:

"Wilders hield later vol dat hij niks verkeerd heeft gezegd. 'Ik heb gezegd wat veel mensen denken. Minder Marokkanen bereiken we door beperking van de immigratie uit islamitische landen zoals Marokko, vrijwillige remigratie en het uitzetten van criminelen met een dubbele nationaliteit na denaturalisatie. Daar is niks mis mee. Dat hadden we tien jaar geleden al moeten doen als we naar de oververtegenwoordiging van Marokkanen in de criminaliteit kijken. Critici kunnen dus de bomen in."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het was een vrij heftige uitspraak, maar ik snap het wel. Als je 1 avond opsporing verzocht kijkt is het altijd "licht getint", "donker" of "negroïde". Als hij vind dat we daar wat aan moeten doen (wat ik niet geheel met hem oneens ben) mag hij dat roepen.
Als een andere politicus roept dat een ex-pedo niet in een bepaalde wijk mag gaan wonen valt toch ook niet heel NL er over? Mensen moeten hier eens niet zo snel op hun teentjes getrapt zijn en de mening van anderen respecteren.

Daarnaast is hij de enige (na Pim Foruyn) die z'n bek open durft te trekken. De rest is doodsbang... en dat vind ik pas kwalijk. Bang om je mening te geven :X

[ Voor 14% gewijzigd door DennusB op 20-03-2014 11:18 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Wilders zijn we natuurlijk wel wat gewend, maar wat mij betreft is dit wel over de rand. Natuurlijk zijn Marokkaanse jongens oververtegenwoordigd in de slechte rijtjes. Daar gaat het ook helemaal niet om. Niemand met gezond verstand is tegen handhaving. Waar het om gaat, is dat hij op deze manier - en bovendien welbewust - een hele groep mensen neerzet als ongewenst, als volk dat desnoods actief verwijderd moet worden. Ik heb wel Marokkaanse kennissen die advocaat zijn of bedrijfsjurist. Moet je je voorstellen hoe die zich voelen: het zijn intelligente, hardwerkende mensen, maar ze voelen zich ook Marokkaan, en dus aangesproken door zo'n figuur.

Als je wilt dat een hele groep mensen, de 'goeien' incluis, de rug naar de Nederlandse samenleving keert, dan moet je je gedragen zoals Wilders doet. Maar realiseer je dan wel dat je daar echt niets mee opschiet, want gedwongen deporteren kan niet, Nederlands paspoort afpakken kan niet, je kunt niet zomaar een kwart van de bevolking in de grote steden en een tiende van Nederland dwingen weg te gaan. Dat Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond hier zijn en hier blijven, is inmiddels al decennia een feit.

Grappig om te zien is overigens dat de Duitsers dit ook al hebben opgepikt en hem vergelijken met Goebbels. Voordat een Duitser jou met een nazi vergelijkt moet je echt wel wat op je kerfstok hebben. :P

http://www.telegraaf.nl/b...Wilders_-_Goebbels__.html

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ATS schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:15:
Wilders zet de PVV (weer) buiten de orde, en ik denk dat Wilders policus genoeg is om dat te weten en gepland te hebben. Frits Wester zegt:

[...]

Dat lijkt mij een verkeerde inschatting. Wilders wil geen verantwoordelijkheid nemen in de steden, omdat hij deze niet persoonlijk onder controle heeft. Als de PVV wethouders zou moeten leveren, dan geeft hij individuele PVV-ers (sympathisanten, geen leden!) macht buiten zijn controle. Deze mensen zouden compromissen moeten gaan sluiten, omdat besturen nu eenmaal betekent dat je ook impopulaire beslissingen moet verdedigen. Gezien de kruiwagen met kikkers die de PVV blijkt te zijn, is dat risico gewoon veel te groot voor Wilders.

Dus nee, ik denk dat het een heel bewuste poging is van Wilders om te zorgen dat de PVV vooral niet in het college komt in Den Haag en Almere. In plaats daarvan kan hij nu verongelijkt gaan doen en huilen dat er een "cordon sanitaire" gelegd zou worden rondom de PVV.
Juist. Als er iets is dat Wilders niet wil, dan is het regeren. Hij wil gewoon oppositie voeren en roepen wat hij wil totdat hij dermate populair is dat hij een zó grote meerderheid heeft dat hij kan besturen zonder al te veel compromissen te sluiten. Ik verwacht niet dat hij ooit aan echt besturen toe zal komen, zeker niet nu partijen wel 10x nadenken voor ze nog eens een gedoogconstructie met Wilders aangaan. Lokaal zal dat niet veel anders gaan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja dat is nog het domste van alles, hij kan er helemaal niks van waar maken. Als gemeenteraad kun je niks. Je kunt alleen landelijk wat voor elkaar krijgen, en ook dan wordt het erg lastig paspoorten af te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Wilders heeft letterlijk iets gezegd en dat kan niet door de beugel.

De PVV loopt zelf weg en is boos als Wilders met Hitler wordt vergeleken, dus dat is meten met twee maten als je nu niet openstaat voor kritiek op de opmerking over Marokkanen.

Wat mij onderhand wel enorm begint te irriteren is dat Wilders met zijn geblaat continue wordt weggezet, terwijl het probleem wat er ligt niet wordt opgelost. Wilders is een blaaskaak, populist en biedt geen oplossingen. Maar hij kaart wel iets aan wat een issue is in de maatschappij: de kloof tussen allochtonen en autochtonen en de oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteit.

In plaats dat de politieke partijen naar de kiezers luisteren en dit probleem benoemen en oppakken blijft met ageren tegen Wilders. Wilders is een symptoom, maar niet het probleem. Kiezers zitten met issues die Wilders wel oppakt (en Fortuyn voor hem) die de gevestigde orde negeert.

Als andere partijen op een genuanceerde en realistische manier dit probleem zouden oppakken dan is er minder grond voor Wilders.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:06:
[...]
En dat mag en kan-ie ook, dat is notabene geregeld in de grondwet ;)
Artikel 71 De leden van de Staten-Generaal, de ministers, de staatssecretarissen en andere personen die deelnemen aan de beraadslaging, kunnen niet in rechte worden vervolgd of aangesproken voor hetgeen zij in de vergaderingen van de Staten-Generaal of van commissies daaruit hebben gezegd of aan deze schriftelijk hebben overgelegd.
Maar dit betreft dus alleen 'in de vergaderingen' en niet erbuiten.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 20-03-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

[...]

Ja... namelijk exact wat íe zegt. Hij is een politicus... sure.
En juist daarom weet hij (of zou hij moeten weten) dat het missen van het woordje 'criminelen' tot allerlei aadacht gaat leiden. En dus meer exposure...

En natuurlijk kunnen we iets roepen over dat hij 'maar' in twee steden meedeed. Ik woon in een van die twee steden...
Ik stem al jaren rood, en op punten is de PVV inderdaad de meest linkse partij van het land. Ik krijg alleen van die polariserende, kortzichtige, discriminerende en opruiende houding van Wilders/'de PVV' zo verschrikkelijk het zuur.

Nu zijn het Marokanen... wat is de volgende groep??

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jester-NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:23:
[...]

Nu zijn het Marokanen... wat is de volgende groep??
De volgende groep die voor veel criminaliteit zorgt en er voor zorgt dat niemand meer ergens z'n fiets 5 minuten zonder slot kan laten staan omdat die dingen bekand onder je reet vandaan gejat worden door deze 'groep'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Tettie schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:22:
In plaats dat de politieke partijen naar de kiezers luisteren en dit probleem benoemen en oppakken blijft met ageren tegen Wilders. Wilders is een symptoom, maar niet het probleem. Kiezers zitten met issues die Wilders wel oppakt (en Fortuyn voor hem) die de gevestigde orde negeert.
Het punt is dat men net doet alsof de andere partijen blind zijn en niet voor handhaving willen kiezen. Wilders was niet de eerste en niet de enige die dit soort kwesties aan de kaak stelt. Dat het scoort, betekent overigens ook niet dat hij gelijk heeft. :)
DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:24:
[...]
De volgende groep die voor veel criminaliteit zorgt en er voor zorgt dat niemand meer ergens z'n fiets 5 minuten zonder slot kan laten staan omdat die dingen bekand onder je reet vandaan gejat worden door deze 'groep'.
En het is natuurlijk geheel terecht dat deze groep even als enkele groep benoemd wordt, zodat bijvoorbeeld de collega's van nareman zich ook aangesproken voelen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Mannen tussen de 15 en 25 dus? ;)

Bij de PVV gaat het echt niet om criminaliteit, maar gewoon om buitenlanders. Dat criminaliteitsargument is alleen maar een excuus om buitenlanderhaat goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:09

TTLCrazy

Listen to Frankie

Waarom is Wilders onderhand de enige in NL die dit probleem durft te benoemen. Als de huidige politiek dit probleem zou aanpassen sla je de grond onder zijn voeten weg. Weiger je categorisch dit te doen onder het mom van de fluwelen aanpak, die volgens mij nooit goed heeft gewerkt, dan heb je wat mij betreft als regering gewoon gefaalt.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:27:
[...]
Mannen tussen de 15 en 25 dus? ;)

Bij de PVV gaat het echt niet om criminaliteit, maar gewoon om buitenlanders. Dat criminaliteitsargument is alleen maar een excuus om buitenlanderhaat goed te praten.
Hun hele afgunst tegen buitenlanders word veroorzaakt omdat ze _constant_ overal negatief in de media zijn. Weer een moord, weer een overal, weer diefstal, weer dit weer dat. Logisch dat er op een gegeven moment mensen tegen ze zijn. In mijn omgeving hoor ik ook steeds meer mensen die het zat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

TTLCrazy schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:28:
Waarom is Wilders onderhand de enige in NL die dit probleem durft te benoemen.
Dat is hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Waarom is Wilders onderhand de enige in NL die dit probleem durft te benoemen. Als de huidige politiek dit probleem zou aanpassen sla je de grond onder zijn voeten weg. Weiger je categorisch dit te doen onder het mom van de fluwelen aanpak, die volgens mij nooit goed heeft gewerkt, dan heb je wat mij betreft als regering gewoon gefaalt.
Inderdaad. Wilders is momenteel de enige die er wat van durft te zeggen, of zijn manier van spreken nou goed of slecht is : hij heeft wel een punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:45
Het was nota bene een PvdA-er die als eerste het woord "kut Marrokanen" in de mond nam. Maar dat even terzijde.

Verder denk ik dat Wilders het slim genoeg geformuleerd heeft om er mee weg te komen. Hij stelt een vraag, het publiek beantwoord. Alleen het 'dan gaan we dat regelen' is discutabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Voor mensen die zich geroepen voelen:
Meldformulier Discriminatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Daar gaan ze toch niets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 02-10 12:29
...

[ Voor 99% gewijzigd door ChojinZ op 20-03-2014 11:33 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:29:
[...]
Inderdaad. Wilders is momenteel de enige die er wat van durft te zeggen, of zijn manier van spreken nou goed of slecht is : hij heeft wel een punt...
Opnieuw: dat is hij niet. Ja, dat is zo ongeveer hetgene waarmee hij zich profileert en waarmee hij scoort en in de media komt, maar het is niet alsof de andere partijen allemaal de andere kant op kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Klevertje schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:13:
Ik snap zijn standpunt. Er is algemeen bekend (volgens de cijfers) dat grotendeels van de geweldpleging, vernielingen en andere criminele activiteiten worden uitgevoerd door allochtonen. Ik kan dit echter niet begrijpen, aangezien als gast-medebewoner je ook aan de Nederlandse wetgeving moet houden.
Door bepaalde allochtonen. Het aantal geweldsplegingen onder chinezen en mensen uit Indonesie is lager dan onder de autochtone bevolking. Alle allochtonen dus niet over 1 kam scheren.

Als je de uitspraak leest "minder marokkanen" kan het zijn dat het toch klopt. Wanneer een marokkaan zich hier niet kan gedragen, niet wil werken en bijvoorbeeld in de drugshandel zit. Waarom geen reden om deze te bestraffen. Nederlanders worden ook bestraft, maar deze kun je slechts naar bijv. Italië sturen.
Uhhhh... het overgrote deel is hier geboren en heeft een Nederlands paspoort. Waar wil jij ze naar toe sturen? Ze zijn al in het thuisland.

Zelf heb ik ook buitenlandse vrienden en heb zelfs een Poolse vriendin. Mijn vriendin spreekt vloeiend Nederlands en zelfs dialect (wonen in Limburg/Venlo). Ze is pas om haar 12e naar Nederland gekomen met haar moeder. Me vriendin kon destijds geen enkel woord Nederlands en heeft bijv. met huiswerk maken een woordenboek erbij gepakt en woord voor woord moeten vertalen. Ze studeert momenteel nog aan de Hogeschool in Utrecht, de opleiding Mondhygiëniste.
En? De Polen hier (Den Haag) geven ne tzoveel overlast als de overige allochtonen. Wat dat betreft zie ik weinig verschil.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Waarom is Wilders onderhand de enige in NL die dit probleem durft te benoemen.
15 jaar geleden ofzo had je een punt. En dat is ook zeker de politiek van toen aan te rekenen dat ze problemen stelselmatig hebben ontkend en daardoor mede de huidige situatie hebben veroorzaakt. Maar tegenwoordig is dat echt niet meer het geval.

Tenzij je bedoelt dat het 'probleem' is dat er teveel Marokanen zijn, dan is inderdaad Wilders de enige die dat benoemt. Als hij dan voor de verandering ook de oplossing had gegeven (deporteren ofzo), dan was er helemaal geen twijfel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:36

Herman

FP ProMod
DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:28:
[...]

Hun hele afgunst tegen buitenlanders word veroorzaakt omdat ze _constant_ overal negatief in de media zijn. Weer een moord, weer een overal, weer diefstal, weer dit weer dat. Logisch dat er op een gegeven moment mensen tegen ze zijn. In mijn omgeving hoor ik ook steeds meer mensen die het zat zijn...
Je begint goed ;) Maar het moet zijn:

Hun hele afgunst tegen buitenlanders wordt veroorzaakt omdat ze _constant_ overal hun stereotypering laten voeden door excessen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
nXXt schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:32:
[...]

Opnieuw: dat is hij niet. Ja, dat is zo ongeveer hetgene waarmee hij zich profileert en waarmee hij scoort en in de media komt, maar het is niet alsof de andere partijen allemaal de andere kant op kijken.
Nou noem eens een andere partij die hier iets over roept dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Overigens voor iedereen die roept dat hij een punt heeft; wat in de media komt is absoluut geen criterium. Dat ze in de cijfers oververtegenwoordigd zijn klopt, maar ook daar zijn wel kanttekeningen te plaatsen.

Wat leesvoer:
http://wodc.nl/onderzoeks...er-bevolkingsgroepen.aspx
https://www.wodc.nl/onder...=allochtonencriminaliteit
Herkomst en criminaliteit

Weliswaar doen bepaalde subgroepen binnen bepaalde allochtone herkomstgroepen het relatief slecht, maar duidelijk is dat generaliserende uitspraken over de samenhang tussen herkomst en criminaliteit niet verstandig en vaak niet correct zijn. Meer inzicht in de achterliggende processen en mechanismen bij de diverse groepen is nodig. En dan is het op zijn minst relevant om na te gaan hoe het komt dat sommige herkomstgroepen (zoals de Aziaten) het wat betreft crimineel gedrag ‘goed doen’ — en soms zelfs nog beter dan de autochtonen — en in hoeverre daar lering uit is te trekken. Wat zijn hun succesformules, en zijn die toe te passen en in te zetten bij de op dit moment problematische groepen?

[ Voor 42% gewijzigd door Morrar op 20-03-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:34:
[...]

De vraag is eerder: Welke partij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Random google resultaat zonder moeite te doen: http://www.elsevier.nl/Po...rimineel-ELSEVIER258888W/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Is van 2010. Niet meer relevant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

[...]
De meeste andere partijen profileren zich minder met Marokkanen en meer met het aanpakken van criminaliteit in brede zin. Dat er niet 'allemaal maar het land uit' geroeptoeterd wordt, betekent niet dat de andere partijen blind zijn voor de problemen.
DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:36:
[...]
Niet meer relevant? 7(8)7

[ Voor 17% gewijzigd door nXXt op 20-03-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:36:
[...]

Dude serieus? Je wilt beweren dat in 2010 ze nog wel zich er mee bezig hielden en nu niet meer? Voordat ik een andere link geef, hoe recent precies moet het zijn voordat jij het accepteert? Laatste 24 uur of mag het iets ruimer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

ChojinZ schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:32:
(...)
En? De Polen hier (Den Haag) geven ne tzoveel overlast als de overige allochtonen. Wat dat betreft zie ik weinig verschil.
* Jester-NL woont waarschijnlijk in het verkeerde stukje Den Haag, want heeft nog nooit last gehad van Polen of Marokkanen. Wel van (bezopen) Duindorpers die de straat afbraken...
Gaat de PVV daar ook wat aan doen?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

[...]

Anders lees je eens de verkiezingsprogramma's door van de partijen in jouw stad, en bekijk je wat ze te zeggen hebben over overlast en criminaliteit?
Jester-NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:37:
[...]
* Jester-NL woont waarschijnlijk in het verkeerde stukje Den Haag, want heeft nog nooit last gehad van Polen of Marokkanen. Wel van (bezopen) Duindorpers die de straat afbraken...
Dan zit je niet in het verkeerde, waar wel in een ander stukje Den Haag. Want overlast door mensen uit formalige oostblok-landen bestaat weldegelijk, onder andere door mij in de buurt. Zo is er behoorlijk wat overlast door overbewoning en door al dan niet openbare dronkenschap. En aan de andere kan ik er ook mensen uit die landen (en uit Marokko en ook uit Turkije) die hier kei en kei hard werken, met hun bedrijfjes een verrijking zijn voor de buurt en niemand tot last zijn.

En nee, van de PVV hoef je geen oplossingen te verwachten.

[ Voor 57% gewijzigd door ATS op 20-03-2014 11:42 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
[...]

Haha, je gaat bij voorbaat al generaliseren. Echt ernstig.

Newsflash, die groep heeft al een naam, en die naam heet "criminelen".
Dat daar veel Marokkanen tussen zitten geef ik zo toe (zijn de cijfers ook naar), en dat geeft je een handvat om het probleem gericht aan proberen te pakken. Door in zo'n community nou te kijken waar het veel mis gaat in de jeugd, en daar je aanpak op richten. Niet door alle Marokkanen maar weg te sturen, wat ze nooit van z'n leven kunnen waarmaken.

En we hebben het wel over Marokkanen, maar het zijn ook gewoon Nederlandse burgers met paspoort.

[ Voor 39% gewijzigd door !null op 20-03-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 23:58
Met mensen zoals DennusB kan je discusseren totdat je er bij neervalt. Het heeft geen zin. Altijd komen ze met drogredenen en andere onzin. Net als de PVV :)

Blijf vooral in hokjes denken, daar kom je ver mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mr.Joker schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:47:
Met mensen zoals DennusB kan je discusseren totdat je er bij neervalt. Het heeft geen zin. Altijd komen ze met drogredenen en andere onzin. Net als de PVV :)

Blijf vooral in hokjes denken, daar kom je ver mee.
En het gelijk lekker persoonlijk gaan spelen is ook heel tof inderdaad. Meningen kunnen verschillen, daarom heet het een mening. Dat jouw mening verschilt van die van mij is ondertussen wel duidelijk maar val mensen niet zo persoonlijk aan. Komt nogal zielig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 'Marokkanenprobleem' is gewoon een Nederlands probleem dat in Nederland moet worden opgelost. We zijn inmiddels al toe aan de derde of zelfs vierde generatie, die hier geboren en getogen is. Daar kun je niet telkens weer de mantra op loslaten 'je bent toch een Marokkaan, dus eigenlijk moet je terug naar je eigen land'.

Waarom denk je dat er zoveel psychische problemen zijn onder Turkse en Marokkaanse jongeren? Omdat ze zich om evidente redenen niet kunnen identificeren met Nederland (daar worden ze immers publiekelijk uitgekotst en weggezet als boeven), maar ook niet met hun thuisland. Als die jongens in Marokko op vakantie gaan, dan worden ze daar ook beschouwd als niet-Marokkanen.

Het lost echt niets op om maar te blijven hameren op achtergrond. Het probleem is criminaliteit, niet Marokkaan-zijn, en voor die criminaliteit zijn legio redenen aan te wijzen: lage opleiding, slechte opvoeding, in een slechte buurt wonen dus een groteer kans om al met boefjes in aanraking te komen, etc.etc. Daar kun je hele studies op loslaten, maar de bottom line is (zonodig keihard) handhaven, of iemand nu Marokkaan of Fries is.

Wilders had overigens het woord 'Marokkaan' eens moeten vervangen door het woord 'neger' ('willen jullie minder negers? JAAAAAA!'). Dan stond waarschijnlijk de Verenigde Naties hier al op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:48:
[...]

En het gelijk lekker persoonlijk gaan spelen is ook heel tof inderdaad. Meningen kunnen verschillen, daarom heet het een mening. Dat jouw mening verschilt van die van mij is ondertussen wel duidelijk maar val mensen niet zo persoonlijk aan. Komt nogal zielig over.
Jij valt een hele bevolkingsgroep aan.

Wat is zieliger; Een individu even wijzen op wat voor onzin die verkondigt of een hele bevolkingsgroep wegzetten als een fietsendief?

Denk jij dat jouw manier van denken bijdraagt aan een goede samenleving waarin de Marokkanen ook onderdeel kunnen zijn? Of heb je zoiets van mwah; Wil geen Marokkanen hier ..

[ Voor 13% gewijzigd door Mr.Joker op 20-03-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Overigens, laten we ook niet vergeten waarom al de Marrokanen hier zitten; Nederland wilde destijds zo goedkoop mogelijke arbeiders. We waren weinig geïnteresseerd en hebben weinig geïnvesteerd in deze groep en daar plukken we nu dus de zure vruchten van. Een herhaling van zetten gaat wellicht nog gebeuren met arbeiders uit oost Europa. Persoonlijk vind ik wegsturen dan wel een beetje een makkelijke oplossing voor het probleem dat we in eerste instantie zelf hebben gecreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Laten we proberen elkaar niet aan te vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mr.Joker schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:49:
[...]

Jij valt een hele bevolkingsgroep aan.

Wat is zieliger; Een individu even wijzen op wat voor onzin die verkondigt of een hele bevolkingsgroep wegzetten als een fietsendief?
Zoals al gezegd, jouw mening verschilt met die van mij. Leg je daar bij neer. Jij bent niet degene die mij of anderen zal kunnen en/of moeten overtuigen.
Edit : Back on-topic idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morrar schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:50:
Overigens, laten we ook niet vergeten waarom al de Marrokanen hier zitten; Nederland wilde destijds zo goedkoop mogelijke arbeiders. We waren weinig geïnteresseerd en hebben weinig geïnvesteerd in deze groep en daar plukken we nu dus de zure vruchten van. Een herhaling van zetten gaat wellicht nog gebeuren met arbeiders uit oost Europa. Persoonlijk vind ik wegsturen dan wel een beetje een makkelijke oplossing voor het probleem dat we in eerste instantie zelf hebben gecreerd.
Het is ook gewoon een nutteloos punt. Je kunt niet een paar honderdduizend mensen deporteren. Je kunt best discussiëren over de vraag of iemands achtergrond een rol speelt bij crimineel gedrag, daar zijn overigens ook genoeg respectabele academische studies naar gedaan, maar dat is natuurlijk iets anders dan dom roepen dat er minder Marokkanen moeten komen. Zeg dan gewoon dat er minder criminelen moeten komen, maar ja, dat scoort natuurlijk niet bij Wilders' electoraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:52:
[...]

Het is ook gewoon een nutteloos punt. Je kunt niet een paar honderdduizend mensen deporteren. Je kunt best discussiëren over de vraag of iemands achtergrond een rol speelt bij crimineel gedrag, daar zijn overigens ook genoeg respectabele academische studies naar gedaan, maar dat is natuurlijk iets anders dan dom roepen dat er minder Marokkanen moeten komen. Zeg dan gewoon dat er minder criminelen moeten komen, maar ja, dat scoort natuurlijk niet bij Wilders' electoraat.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
ChojinZ schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:32:
...
Uhhhh... het overgrote deel is hier geboren en heeft een Nederlands paspoort. Waar wil jij ze naar toe sturen? Ze zijn al in het thuisland.
...
En jij krijgt de hoofdprijs.

Wilders is niet zo dom als ze hem doen afschilderen.
Hoe kan het dat 2de en 3de generatie nog steeds niet het plakkaat 'Nederlander' hebben maar rondhuppelen met allochtoon/Marokkaan met alle associaties die daar bij horen. Als er problemen zijn dan los je die toch op want theoretisch zijn alle regels voor iedereen hetzelfde. Niet alleen dezelfde kans op studie, maar ook op werk en toekomst.

De uitspraak van Wilders is leeg en je kunt er alle kanten mee op waarbij het probleem in de samenleving zelf ligt.

Als meneer Wilders roept dat er minder Marokkanen moeten zijn, dan is de eerst logische vraag;
Welke Marokkanen?
Als het zo moet zijn dat de kinderen van de kinderen nog steeds geen onderdeel van de samenleving voelen, dan doen we toch iets verkeerd. Kijkend naar de politieke geschiedenis is het helemaal niet verkeerd om het boetekleed aan te trekken want we hebben teveel gefaald op nog meer vlakken en Wilders legt juist de vinger op de juiste plek. Weliswaar niet constructief, maar kijkend naar de reacties van alle partijen ontkom je niet aan het idee dat Marokkanen zich nog steeds Marokkanen voelen en weinig voeling hebben met de Nederlandse maatschappij, maar dat dat ook van hun als groep wordt verwacht... Frappant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
[...]

Eerst zeg je dat er geenoeg respectabel bewijs is dat er meer criminaliteit voorkomt bij bepaalde bevolkingsgroepen en vervolgens zeg je dat we die niet mogen weren? Dat klinkt nogal krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iblies schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:53:
[...]

En jij krijgt de hoofdprijs.

[...]

Als het zo moet zijn dat de kinderen van de kinderen nog steeds geen onderdeel van de samenleving voelen, dan doen we toch iets verkeerd. Kijkend naar de politieke geschiedenis is het helemaal niet verkeerd om het boetekleed aan te trekken want we hebben teveel gefaald op nog meer vlakken en Wilders legt juist de vinger op de juiste plek. Weliswaar niet constructief, maar kijkend naar de reacties van alle partijen ontkom je niet aan het idee dat Marokkanen zich nog steeds Marokkanen voelen en weinig voeling hebben met de Nederlandse maatschappij, maar dat dat ook van hun als groep wordt verwacht... Frappant.
Ik snap wel waarom 'Nederlanders' de kinderen van kinderen die hier zijn geboren nog steeds als buitenlander zien denk ik. Als jij over straat gaat lopen en dingen roept als :
"Wollah je moeder" en zo word je ook snel afgeschilderd als "wigger". Ik denk dat op het moment dat ze zich wat meer aanpassen aan onze normen en waarden dat gevoel snel weg is bij Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik zie het probleem niet zo. Nederland zou ook beter af zijn met minder Nederlanders, zoals Stichting de club van 10 miljoen nastreeft.
Vrijheid van meninguiting gaat wat mij betreft voorop. 't Is eerder politiek incorrect dat mensen niet opkijken van "ik haat blondjes" maar wel van hetzelfde over negers/buitenlanders/vrouwen/aziaten/Marokkanen/Polen/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
[...]

Mee eens. Ik linkte hierboven twee van die studies, maar dit topic gaat zo rap dat iedereen daar wel overheen gelezen zal hebben. Maar ik kende een van de onderzoekers op dit onderwerp goed, dus weet ongeveer wel wat er speelt.

Naast de oorzaak is er inderdaad ook de aanpak; terugsturen is gewoon onmogelijk. Natuurlijk wil Geert dat oplossen door uit de EU en alle internationale verdragen te stappen, maar hoe realistisch is dat? Ik snap niet dat er mensen zijn die serieus denken dat Wilders iets kan bereiken. Op landelijk niveau heeft hij in ieder geval laten zien niet veel meer te kunnen dan een beetje roeptoeteren.

Kijk, ik hou best van een scherp debat en problemen benoemen, maar als je nooit met een realistische oplossing komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:53:
[...]

Eerst zeg je dat er geenoeg respectabel bewijs is dat er meer criminaliteit voorkomt bij bepaalde bevolkingsgroepen en vervolgens zeg je dat we die niet mogen weren? Dat klinkt nogal krom.
Wat is dit voor redenering? In de eerste plaats zeg ik niet dat er respectabel 'bewijs' is, ik zeg dat er respectabel onderzoek naar gedaan is. Je legt me nu keihard woorden in de mond. In de tweede plaats, zelfs al zou er uit onderzoek zijn gekomen dat het 'Marokkaan-zijn' invloed heeft op de criminaliteit, dan nog is het natuurlijk niet zo dat dat ook meteen moet betekenen dat je alle Marokkanen uit je stad moet weren (of uit je land, want dat bepleit Wilders natuurlijk ook). Verder zou ik zeggen, lees gewoon wat ik hierboven schrijf over de praktische onmogelijkheid om honderdduizenden mensen te deporteren.

Als al zou blijken dat 'Marokkaan-zijn' (wat dat dan ook moge inhouden) een rol speelt bij crimineel gedrag, dan is het aan de rechter in individuele gevallen om dat mee te wegen bij de straf.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:56:
[...]

Wat is dit voor redenering? In de eerste plaats zeg ik niet dat er respectabel 'bewijs' is, ik zeg dat er respectabel onderzoek naar gedaan is. Je legt me nu keihard woorden in de mond. In de tweede plaats, zelfs al zou er uit onderzoek zijn gekomen dat het 'Marokkaan-zijn' invloed heeft op de criminaliteit, dan nog is het natuurlijk niet zo dat dat ook meteen moet betekenen dat je alle Marokkanen uit je stad moet weren.
Zoals al 10x gezegd, niemand heeft het hier geloof ik over "alle" Marokkanen. Volgens mij gaat het puur en alleen over Marokkanen met een strafblad/die telkens in aanraking met justitie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:57:
[...]

Zoals al 10x gezegd, niemand heeft het hier geloof ik over "alle" Marokkanen. Volgens mij gaat het puur en alleen over Marokkanen met een strafblad/die telkens in aanraking met justitie komen.
Dat maakt mijn punt niet anders. Zie ook de edit in mijn vorige post.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Zoals al 10x gezegd, niemand heeft het hier geloof ik over "alle" Marokkanen.
Wilders (en zijn aanhangers) wel.
Dat hij naderhand als juridische schaamlap zegt "oh, nee, ik bedoelde alleen de criminele Marokkannen" doet niet af dat hij het weldegelijk had over alle Marokkanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
[...]

Maar dat onderscheid maakte Wilders niet, dus ja het gaat hier over alle Marokkanen. Dat is nu juist het hele probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

[...]
Het is ook gewoon een nutteloos punt.
Het is nutteloos als het gaat over Marrokanen of Turken, het is niet nutteloos als het gaat over de "nieuwe" immigranten. We moeten voorkomen ook dat van die groep de 3e en 4e generatie nog altijd problemen ondervinden en zich moeilijk met Nederland kunnen identificeren, en accepteren dat migranten altijd eerst denken tijdelijk te komen, maar een aanzienlijk deel uiteindelijk hier zal blijven. Dát moet in goede banen geleid worden. We moeten zorgen dat deze groepen hier kunnen integreren en deel kunnen worden van de Nederlandse samenleving, en dus moeten we er in blijven investeren. Door overlast aan te pakken en tegen te gaan, maar ook door actief te stimuleren dat mensen de taal leren en ze kansen te bieden.

[ Voor 20% gewijzigd door ATS op 20-03-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-10 22:58

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Wilders heeft zijn goede en slechte kanten. Ik vind ook dat veel mensen de uitspraak van hem ook uit zijn verband trekken.

Hij heeft inderdaad gezegd 'minder Marokkanen'. Hij geeft daarmee aan ook de 'goede Marokkaan' die zich wel heeft aangepast aan de Nederlands cultuur. Dat kan een standpunt zijn en gaat mijn inziens niet over de rand. Je kan het ook interpreteren als 'het land moet bestaan uit meer (hoger percentage) Nederlanders. Zijn mening is dan dat hij vind dat in verhouding te veel Marokkanen zijn. Dan begin je bij die groep, zoals hij al vaker heeft aangegeven, bij de rotte appels, mensen die weer vrijwillig terug willen, etc. etc. In die zin betekent het in zijn algemeenheid een terugloop van het aantal Marokkanen in Nederland.

Aan de andere kant moet er ook niet gezeurd worden dat alle Marokkanen moeten 'opbokken' Hij heeft in de zin namelijk niet uitgesproken dat Alle Marokkanen weg moeten. Hij geeft aan dat het er slechts minder moeten worden.

Als laatste wil ik er nog aan toevoegen dat een vergelijking met Hitler absolute onzin is. Hitler viel ook andere landen aan met een bepaalde visie. Wilders wil alleen dat Nederland in verhouding weer meer 'Nederlands' wordt. Al ben ik het wel ook met een aantal andere eens dat hij vaker te ver doordraaft. Daardoor wordt hij te ongeloofwaardig bij het grote volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATS schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:00:
[...]

Het is nutteloos als het gaat over Marrokanen of Turken, het is niet nutteloos als het gaat over de "nieuwe" immigranten. We moeten voorkomen ook dat van die groep de 3e en 4e generatie nog altijd problemen ondervinden en zich moeilijk met Nederland kunnen identificeren, en accepteren dat migranten altijd eerst denken tijdelijk te komen, maar een aanzienlijk deel uiteindelijk hier zal blijven. Dát moet in goede banen geleid worden. We moeten zorgen dat deze groepen hier kunnen integreren en deel kunnen worden van de Nederlandse samenleving, en dus moeten we er in blijven investeren. Door overlast aan te pakken en tegen te gaan, maar ook door actief te stimuleren dat mensen de taal leren en ze kansen te bieden.
Klopt, daar moeten we op inzetten. Je hebt denk ik zowel praktisch als juridisch (als moreel, maar dat is persoonlijk) geen andere keuze dan deze mensen te accepteren als onderdeel van je samenleving en alles erop in te zetten dat ze zich hier thuis voelen en zich goed gaan (en blijven) gedragen. We zouden daarvoor ook meer moeten kijken naar andere landen met een geschiedenis van grootschalige immigratie, zoals de VS.

Uiteindelijk moet een prettige samenleving van beide kanten komen (zowel de nieuwkomers als de autochtonen). Nieuwkomers kampen vaak met problemen, zoals lage opleiding, in het thuisland ook al weinig kansen etc. (waarom ga je anders emigreren...), maar de autochtonen moeten zich ook constructief opstellen, anders gaat het zeker niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:50:
[...]
Zoals al gezegd, jouw mening verschilt met die van mij. Leg je daar bij neer. Jij bent niet degene die mij of anderen zal kunnen en/of moeten overtuigen.
De laatste keer dat ik keek was dit nog een forum.. met discussies..
Dat jij je niet laat overtuigen is prima. Dat wil niet zeggen dat er niet op elkaar gereageerd kan worden...

Het is juist die bijna religieuze houding van de PVV kiezer - ik ben het zat en je argumenten zijn niet geldig- die er voor zorgen dat het eenrichtingsverkeer is.

Wilders profiteert daarvan. In Den Haag kon hij dit makkelijk roepen. Hij staat al buiten spel ook al is de PVV daar de tweede partij. Ze gaan niet in het college zitten en kunnen dus op lokaal gebied blijven schoppen zonder zelf met oplossingen te komen.

Ja, er is een probleem: Er is criminaliteit en er is een oververtegenwoordiging binnen de groep allochtonen en nog specifieker allochtonen van Marokkaanse afkomst.
De oplossing: "Daar willen we er minder van" is geen oplossing. "Minder mensen" is dan ook een oplossing namelijk.

De vraag is echter niet of Wilders gelijk heeft of niet..
Mijn vraag was of Wilders hier over de schreef gaat. Niet alleen ethisch, maar vooral juridisch.

Bij de vorige rechtszaak werd het onderscheid gemaakt tussen het aanvallen van de Islam (religie) en het aanvallen van moslims (mensen). Het was geen haatzaaien omdat het niet op de man gespeeld was.
Dat doet hij nu heel duidelijk, en heel bewust, wel.

Ik vraag me af wat Wilders nu eigenlijk wil bereiken. Is dit alleen maar een opmaat naar de volgende TK verkiezingen? Wil hij daar zo hard scoren dat hij dan wel verantwoordelijkheid kan nemen en kan gaan regeren zodat hij daadwerkelijk iets van zijn punten kan gaan realiseren?
Of wil hij alleen maar net genoeg macht hebben om een beetje te kunnen sturen. In dat laatste geval verwacht ik toch dat mensen hem ook een keer beu gaan zijn als hij niet de verantwoordelijkheid neemt die zijn kiezers hem wel geven.

Hij had in Den Haag, en heeft in Almere, de kans om te laten zien wat de PVV kan bereiken. Helaas voor zijn kiezers is dat niets...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 17:01
[...]
Je kan het tien keer zeggen maar dat maakt het nog niet waar. Wilders heeft het over "minder Marokkanen". En erger nog dan die one-liners: hij hitst er een hele menigte mee op.

Dat er vervolgens allemaal sympathisanten van Wilders opstaan die heel genuanceerd uit gaan leggen wat Wilders eigenlijk zou bedoelen doet niks af aan het feit dat Wilders dat zelf nooit zo genuanceerd brengt. Als je zelf wel zo genuanceerd denkt en je stemt PVV zit je of bij de verkeerde partij of je snapt het niet.

ps.
Overigens: het lijkt alsof Wilders gigantisch gewonnen heeft maar zowel in Den Haag als Almere heeft hij iets verloren.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 20-03-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wilders slaat imho de plank volledig mis. De Marokkanen waar hij op doelt zijn veelal gewoon jongens die hier zijn geboren en dus een Nederlands paspoort hebben. Deze groep zijn dus geen Marokkanen maar gewoon Nederlanders met een Marokkaanse cultuur.

Dat er veel mis is met deze groep staat feitelijk vast, de criminaliteit ligt vele malen hoger, het percentage schoolverlaters lig ook vele malen hoger dan 'het gemiddelde' en dragen op deze manier minder bij aan een fijne, gezonde samenleving.

Ik ben van mening dat er wel degelijk een probleem is, maar de oplossing niet komt door te roepen dat er minder Marokkanen moet zijn. Er zijn ten slotte ook veel Marokannen en Nederlanders met een Marokkaanse cultuur die prima hun best doen en vaak ondernemers zijn met een eigen eetzaak.

Afbeeldingslocatie: http://i.embed.ly/1/display/resize?key=1e6a1a1efdb011df84894040444cdc60&url=http%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FBi7vSGbIgAAe6uk.jpg

Het probleem van deze kwestie zijn de mensen die in de slachtofferrol kruipen zoals bovenstaande BN'er. Ik kan hier echt boos om worden. Veel van deze mensen zijn gewoon hier geboren, hebben alleen een Nederlands paspoort en gaan zich nu wel 'Mocro' noemen terwijl ze gewoon 100% Nederlands zijn.
Mijn respect zouden ze krijgen als ze zichzelf gewoon 'Nederlanders be like' hadden genoemd in hun wanna-be meme. Dat zijn ze tenslotte gewoon. En zolang mensen zichzelf als buitenstaander blijven zien, zal dit probleem zich nooit op lossen. Helaas.

Aan de andere kant heeft het probleem zich al opgelost, want deze wanna-be Marokkanen laten hun Nederlandse paspoort zien waardoor ze dus geen Marokkaan zijn. En die dubbele paspoorten moeten ze maar eens afschaffen, dat is iets wat niet kan eigenlijk. (2 identiteiten hebben)

[ Voor 8% gewijzigd door FiXeR.nl op 20-03-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
sanderb schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:04:
[...]

Mijn vraag was of Wilders hier over de schreef gaat. Niet alleen ethisch, maar vooral juridisch.
Juridisch denk ik dat hem weinig te maken valt; hij zegt niet dat hij zelf minder Marokkanen wil.. Hij stelt de vraag en zegt iets te gaan regelen. Tuurlijk de context is daar, maar ik betwijfel zeer of je hem daarop kunt veroordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Wanneer ben je een Marokkaan en wanneer ben je een Nederlander. Een paspoort alleen is niet voldoende blijkbaar.
Is Wilders wel een Nederlander? Of valt hij nog onder de label Indo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-10 13:42
Ik vindt dat de mensen waar het om gaat het moeten proberen van zich af te zetten.
Als je van binnen weet dat je goed je best doet en er wat beter van wil maken moet er niets van aantrekken. Doe je dat wel dan water op de molen van Wilders.
Ik denk dat hij wil dat mensen op gaan reageren en dat er een commotie ontstaat.
Aan de andere kant als je wel crimineel bent en geen zak uitvoert enzo zou ik zeker aangifte doen.
Mensen moet zich niet laten op fucken door de media / Wilders.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Russel88 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:07:
Wanneer ben je een Marokkaan en wanneer ben je een Nederlander. Een paspoort alleen is niet voldoende blijkbaar.
CBS definitie die vaak in onderzoek wordt gebruikt:
"Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren."

http://www.cbs.nl/nl-NL/m.../default.htm?ConceptID=37

Daarnaast wordt er soms nog gesproken van 2e of 3e generatie, maar daarna houdt het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Russel88 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:07:
Volgens mij gaat dat om het level van integratie. Op straat Turks of wat dan ook praten of iedereen naroepen met "Je k*nker moeder" lijkt me niet echt een goed level van integratie. Ik heb Wilders zoiets dan ook nog nooit serieus horen roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Morrar schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:06:
[...]

Juridisch denk ik dat hem weinig te maken valt; hij zegt niet dat hij zelf minder Marokkanen wil.. Hij stelt de vraag en zegt iets te gaan regelen. Tuurlijk de context is daar, maar ik betwijfel zeer of je hem daarop kunt veroordelen.
Hij heeft het voor die uitspraak op het podium wel zelf gezegd. Vervolgens iets genuanceerd, maar een dag later zonder die nuance op een podium verkondigt.
Ik acht hem echter wel zo geslepen dat dit, met de vraagstelling, precies om de reden die jij noemt gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik heb weinig inhoudelijks hierin bij te dragen maar wil toch graag even reageren.

De eerste reactie die het bij mij gisteren losmaakte (heb het niet live gezien!) was lachen. Het is simpelweg kinderachtig wat er heeft plaatsgevonden in mijn opinie. De reactie die daarna kwam was plaatsvervangende schaamte. Er staan daar dus volwassen mannen te scanderen dat ze minder Marokkanen willen. Bedroevend is een woord dat me te binnen schiet.

Toch, in de discussie wat we hier mee moeten? Negeren denk ik. Dit is precies wat Wilders wil. Reacties, het aan de man brengen, zorgen dat mensen er over na gaan denken. @FiXer.nl hierboven; juist dat ze aangeven dat ze 'Mocro's' zijn, maar Nederlands (?) slaan ze 1. de plank eigenlijk al mis en 2. ze geven reactie op Wilders. Win - Win voor de beste man.

Weer een loze uitspraak waar ik dan toch niet op kan laten om te reageren, terwijl we eigenlijk gewoon met z'n allen moeten zeggen 'ja is goed Wilders, kijk maar wat je wilt doen' om er vervolgens geen zin of woord meer aan vuil te maken.

Soms heb ik het idee dat Wilders in een eigen wereldje leeft. En dat de politiek meer op personages gaat dan om fatsoenlijk beleid, maar dat is een andere discussie.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
sanderb schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:09:
[...]

Hij heeft het voor die uitspraak op het podium wel zelf gezegd. Vervolgens iets genuanceerd, maar een dag later zonder die nuance op een podium verkondigt.
Ik acht hem echter wel zo geslepen dat dit, met de vraagstelling, precies om de reden die jij noemt gedaan is.
Tja Wilders is niet gek of dom, hij weet donders goed waar de grenzen liggen wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Nu online
DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:09:
[...]

Volgens mij gaat dat om het level van integratie. Op straat Turks of wat dan ook praten of iedereen naroepen met "Je k*nker moeder" lijkt me niet echt een goed level van integratie. Ik heb Wilders zoiets dan ook nog nooit serieus horen roepen.
En hoe goed je bent in sport natuurlijk.
Martina is uiteraard een Nederlander. Was hij iets minder snel dan was hij gewoon een vieze Antilliaan.
Afallay is een twijfelgeval. Te vaak geblesseerd en net niet goed genoeg om als Nederlander bestempeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debian23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb over deze discussie maar 1 ding te melden. Wat dit filmpje van dumpert het best weergeeft:
linkje

Voor de duidelijkheid. Ik vergelijk niemand met niemand. Ieder mag zijn eigen conclusie hieruit trekken. En ik concludeer dat het enorm veel op elkaar lijkt, en het daarom eng en bizar begint te voelen

[ Voor 10% gewijzigd door Debian23 op 20-03-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Mu.siQ schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:10:
Toch, in de discussie wat we hier mee moeten? Negeren denk ik. Dit is precies wat Wilders wil. Reacties, het aan de man brengen, zorgen dat mensen er over na gaan denken. @FiXer.nl hierboven; juist dat ze aangeven dat ze 'Mocro's' zijn, maar Nederlands (?) slaan ze 1. de plank eigenlijk al mis en 2. ze geven reactie op Wilders. Win - Win voor de beste man.
Die foto geeft precies aan dat Wilders het doel wat hij zegt na te streven niet bereikt: zo identificeren meer ex-Marokkanen zich als Marokkaan, terwijl ze in normale omstandigheden zichzelf inderdaad als Nederlander hadden geïdentificeerd. Ergo: door deze uitspraak zijn er meer mensen in NL die zichzelf Marokkaan noemen, dan minder.

Maar deze uitspraak gaat verder. Als je jezelf niet welkom voelt, ga je niet integeren. Als je niet integreert in Nederland, dan val je buiten de boot. De kans dat je dan de criminaliteit ingaat wordt groter. Vervolgens krijg je weer zo'n stereotype uitspraak over je heen dat je beter naar je eigen (ex-)land kunt gaan. En zie daar, een spiraal is opgestart. Wilders veroorzaakt zijn eigen probleem en zorgt er voor dat het probleem groter wordt en groot blijft. Ergo: hij is een machtspoliticus puur sang.

Wilders mag wat mij betreft door de gerechtelijke mangel voor deze uitspraak. Media-aandacht of niet, dit soort uitspraken moeten gewaardeerd worden op haatzaaien.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Jester-NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:37:
[...]
Dat komt omdat de bevolking van Duindorp geen allochtonen toelaat. Ook niet zo gek, gezien de geschiedenis van Duindorp (oud NSB werkkamp).

Maar in mijn buurt heb ik wel degelijk last van Polen. En Marokkanen. En Nederlanders. Waarom? Omdat het een arbeiders wijk is met laag opgeleid volk. Dan komen de problemen van zelf wel. Ongeacht afkomst of ras. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mu.siQ schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:10:
Er staan daar dus volwassen mannen te scanderen dat ze minder Marokkanen willen. Bedroevend is een woord dat me te binnen schiet.
Om het even een spin te geven: Je kan er eigenlijk ook juist heel blij van worden.

Als we in een land leven waar zoiets voor veel mensen het belangrijkste issue is geworden laat dat ook zien dat we het op heel veel punten juist enorm goed hebben.
Fundamentele dingen zoals zorg, educatie, economie, woningmarkt, arbeidsvoorwaarden, infrastructuur, etc. zijn blijkbaar allemaal geen issue meer.
Het illustreert eigenlijk tegelijkertijd hoe blij we moeten zijn dat we het zo goed hebben in Nederland dat men zich druk kan maken over zoiets oppervlakkigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-10 13:42
media weet het wel mooi te brengen en wacht erop dat er een mega rel ontstaat.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupac
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:52
Artikel 137d
1Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
2Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

anandus schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:20:
[...]
Om het even een spin te geven: Je kan er eigenlijk ook juist heel blij van worden.

Als we in een land leven waar zoiets voor veel mensen het belangrijkste issue is geworden laat dat ook zien dat we het op heel veel punten juist enorm goed hebben.
Fundamentele dingen zoals zorg, educatie, economie, woningmarkt, arbeidsvoorwaarden, infrastructuur, etc. zijn blijkbaar allemaal geen issue meer.
Het illustreert eigenlijk tegelijkertijd hoe blij we moeten zijn dat we het zo goed hebben in Nederland dat men zich druk kan maken over zoiets oppervlakkigs.
Opzich een mooie gedachtegang en het zou mooi zijn als dit waar was. Het idee dat we met z'n allen achter een idee kunnen staan is natuurlijk ook mooi, daar bouwen we het land mee op. Maar er schiet mij toch eerder het woord 'tunnelvisie' binnen in deze situatie/context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
Waarom zou je de gedachtegang of de mogelijke betekenis achter de bedoelingen van iemand willen traceren die a. rascistische leuzen scandeert, b. het politieke debat frustreerd door continu op de man te spelen i.p.v. op de inhoud.

Wilders; hij is gek jonge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:55:
[...]

Ik snap wel waarom 'Nederlanders' de kinderen van kinderen die hier zijn geboren nog steeds als buitenlander zien denk ik. Als jij over straat gaat lopen en dingen roept als :
"Wollah je moeder" en zo word je ook snel afgeschilderd als "wigger". Ik denk dat op het moment dat ze zich wat meer aanpassen aan onze normen en waarden dat gevoel snel weg is bij Nederlanders.
En waar moet dat gesignaleerd worden?

Op school toch. Ouders aanspreken dat hij problemen heeft met Nederlands. In groep 4/5 van de basisschool kijken wat er mis. Want ik ben het helemaal met je eens dat met name in de grote steden hele volksstammen een brabbeltaaltje spreken waarvan mijn haren recht overeind gaan staan.

Zijn gewoon een paar basisvaardigheden die essentieel zijn alleen wordt er veel te weinig aandacht aan besteed.

En het kan wel;
http://www.omroepbrabant....innen+onderwijsprijs.aspx
In totaal zijn er zo'n vijftien nationaliteiten binnen de 'kleurrijke' school, zoals de directrice basisschool De Grebbe noemt. Omdat de school veel extra tijd steekt in begrijpend lezen en rekenen, gooit het hoge ogen. De taalachterstand bij kinderen in groep 3 wordt binnen vijf jaar omgebogen naar een voorsprong. Dat levert de school het predikaat 'excellente school' op.
En dit jaar weer predikaat excellent,
http://www.omroepbrabant....ndhoven+excellent+++.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Nu online
anandus schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:20:
[...]

Niet echt. Een bepaalde groep in de verdommenishoek te duwen is niet iets waar je blij van wordt. In het verleden werd de schuld van bepaalde zaken ook in de schoenen geschoven van een bevolkingsgroep.
Door je zo te gedragen zorg je alleen maar voor tweespalt in de samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit krijgt al weer meer aandacht dan het moet eigenlijk. PVV is lokaal een redelijk insignificante partij en toch hebben ze de media weer in de houdgreep omdat Wilders weer wat zit te lallen.

Wilders gaat straks zijn uitspraken "nuanceren" en vervolgens blijft alles weer zoals het was, behalve dat PVV, wederom, aantoont dat de mensen met een grote muil podium krijgen en niet de mensen die echt wat te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hij zei eigenlijk dat alle Marokkanen het land uit moeten, niet alleen de criminelen, dat is wel voer voor een nieuwe rechtszaak. Wel zei hij dan in een interview met de NOS nog dat hij alleen de criminele Marokkanen bedoelt maar waarom zegt hij dat dan niet als hij een menigte toespreekt? Dit lijkt me inderdaad wel discriminatie omdat er nu letterlijk een hele bevolkingsgroep genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Soldaatje schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:30:
Hij zei eigenlijk dat alle Marokkanen het land uit moeten, niet alleen de criminelen, dat is wel voer voor een nieuwe rechtszaak. Wel zei hij dan in een interview met de NOS nog dat hij alleen de criminele Marokkanen bedoelt maar waarom zegt hij dat dan niet als hij een menigte toespreekt? Dit lijkt me inderdaad wel discriminatie omdat er nu letterlijk een hele bevolkingsgroep genoemd wordt.
Waar heeft hij gezegd dat ze het land uit moeten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Ik ben ook wel nieuwsgierig of het Openbaar Ministerie zich hierover gaat buigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:31:
[...]

Waar heeft hij gezegd dat ze het land uit moeten???
Hij heeft gezegd dat-ie gaat regelen dat het er minder worden.
Dat hoeft niet door ze het land uit te gooien, daar heb je gelijk in, doodmaken kan natuurlijk ook.

Maar behalve die twee opties weet ik niet hoe hij het 'gaat regelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:34:
[...]
Hij heeft gezegd dat-ie gaat regelen dat het er minder worden.
Dat hoeft niet door ze het land uit te gooien, daar heb je gelijk in, doodmaken kan natuurlijk ook.

Maar behalve die twee opties weet ik niet hoe hij het 'gaat regelen'.
Hij kan ook gewoon de grenzen dichtgooien, dan worden het er vanzelf minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:35:
[...]

Hij kan ook gewoon de grenzen dichtgooien, dan worden het er vanzelf minder ;)
Want Marokkanen planten zich niet voort?

Of ligt het geboortecijfer van de Marokkaanse bevolking hier lager dan het sterftecijfer? Lijkt me niet....
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.