Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
[ Voor 74% gewijzigd door argro op 20-03-2014 13:33 ]
Voor mij de mooiste samenvatting.FiXeR.nl schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:06:
Wilders slaat imho de plank volledig mis. De Marokkanen waar hij op doelt zijn veelal gewoon jongens die hier zijn geboren en dus een Nederlands paspoort hebben. Deze groep zijn dus geen Marokkanen maar gewoon Nederlanders met een Marokkaanse cultuur.
Dat er veel mis is met deze groep staat feitelijk vast, de criminaliteit ligt vele malen hoger, het percentage schoolverlaters lig ook vele malen hoger dan 'het gemiddelde' en dragen op deze manier minder bij aan een fijne, gezonde samenleving.
Ik ben van mening dat er wel degelijk een probleem is, maar de oplossing niet komt door te roepen dat er minder Marokkanen moet zijn. Er zijn ten slotte ook veel Marokannen en Nederlanders met een Marokkaanse cultuur die prima hun best doen en vaak ondernemers zijn met een eigen eetzaak.
[afbeelding]
Het probleem van deze kwestie zijn de mensen die in de slachtofferrol kruipen zoals bovenstaande BN'er. Ik kan hier echt boos om worden. Veel van deze mensen zijn gewoon hier geboren, hebben alleen een Nederlands paspoort en gaan zich nu wel 'Mocro' noemen terwijl ze gewoon 100% Nederlands zijn.
Mijn respect zouden ze krijgen als ze zichzelf gewoon 'Nederlanders be like' hadden genoemd in hun wanna-be meme. Dat zijn ze tenslotte gewoon. En zolang mensen zichzelf als buitenstaander blijven zien, zal dit probleem zich nooit op lossen. Helaas.
Aan de andere kant heeft het probleem zich al opgelost, want deze wanna-be Marokkanen laten hun Nederlandse paspoort zien waardoor ze dus geen Marokkaan zijn. En die dubbele paspoorten moeten ze maar eens afschaffen, dat is iets wat niet kan eigenlijk. (2 identiteiten hebben)
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Je hebt gelijk. Het kan ook zijn dat hij bedoelt dat ze den haag uit moeten. Of dat hij wellicht van plan is een speciale wijk te bouwen voor Marrokanen.DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:31:
[...]
Waar heeft hij gezegd dat ze het land uit moeten???
Goed punt.FiXeR.nl schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:06:
[afbeelding]
Het probleem van deze kwestie zijn de mensen die in de slachtofferrol kruipen zoals bovenstaande BN'er. Ik kan hier echt boos om worden. Veel van deze mensen zijn gewoon hier geboren, hebben alleen een Nederlands paspoort en gaan zich nu wel 'Mocro' noemen terwijl ze gewoon 100% Nederlands zijn.
Mijn respect zouden ze krijgen als ze zichzelf gewoon 'Nederlanders be like' hadden genoemd in hun wanna-be meme. Dat zijn ze tenslotte gewoon. En zolang mensen zichzelf als buitenstaander blijven zien, zal dit probleem zich nooit op lossen. Helaas.
Hier sla jij wat mij betreft de plank mis. We moeten gewoon eens ophouden met deze bekrompen manier van kijken naar iemands identiteit. Iemands identiteit wordt niet primair bepaald door iemands nationaliteit. Heel veel mensen hebben bindingen met meer dan één land. Waarom kunnen die niet meer dan één paspoort hebben? Nederland doet hier al heel erg moeilijk over. Zo raak je je Nederlandse paspoort al kwijt als je vrijwillig kiest voor het aanvragen van de nationaliteit van een ander land. Nederlandse expats lopen daar tegenaan bijvoorbeeld, als ze al dan niet om praktische redenen de nationaliteit van het land waar ze zijn gaan wonen en werken willen aannemen. Zie dan nog maar eens je familie hier te bezoeken als het een visumplichtig land is... En meer persoonlijk: mijn zoon heeft een Nederlandse vader (ik) en een moeder van buitenlandse afkomst (die inmiddels in het bezit is twee nationaliteiten). Waarom moet hij kiezen in welke cultuur hij staat? Waarom mag hij niet zowel gebonden zijn aan mijn roots óf aan die van zijn moeder?Aan de andere kant heeft het probleem zich al opgelost, want deze wanna-be Marokkanen laten hun Nederlandse paspoort zien waardoor ze dus geen Marokkaan zijn. En die dubbele paspoorten moeten ze maar eens afschaffen, dat is iets wat niet kan eigenlijk. (2 identiteiten hebben)
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
strafrecht art 137d:
Op de vraag: moeten wij het negeren? Nee, het blijkt dat het niet werkt. Gezien hij teveel bijval krijgt van zijn kiezers, is het niet te negeren.Artikel 137d
1. Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.
Op de opmerking: We moeten het met harde hand bestrijden! Eens maar dan doe je dat op het terrein waar hij het meest actief is: Politiek. De wijze waarop dit moet gebeuren is tweeledig: A: erkenning van zijn geluid B: nuanceren zonder belachelijk te maken, dit is de grootste fout die teveel politici maken en veroordelen.
Op de kreet: Waar is Volkert van der G? Zodra Wilders wordt vermoord, hebben we een burgeroorlog erbij. Ik pas daar persoonlijk voor.
Op de vraag: Maar we moeten wat met die criminele Marokkanen!. Ja, daar hebben we ons strafrecht voor om daar iets tegen te doen.
Daarop aansluitend: mannen zijn ook sterk oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Wil Wilders ook alle mannen de stad uit?FiXeR.nl schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:06:
Ik ben van mening dat er wel degelijk een probleem is, maar de oplossing niet komt door te roepen dat er minder Marokkanen moet zijn. Er zijn ten slotte ook veel Marokannen en Nederlanders met een Marokkaanse cultuur die prima hun best doen en vaak ondernemers zijn met een eigen eetzaak.
Is dat niet een kwestie van oorzaak-gevolg en actie-reactie? Ik ben kwart Belg en heb daar verder helemaal niks mee maar zodra iemand zou gaan zeggen dat alle Belgen het land uit moeten zou ik waarschijnlijk ook gaan lopen pronken met mijn "Belg zijn"Het probleem van deze kwestie zijn de mensen die in de slachtofferrol kruipen zoals bovenstaande BN'er.
Dat kan officieel toch nog steeds niet omdat Marokko dat niet accepteert?Aan de andere kant heeft het probleem zich al opgelost, want deze wanna-be Marokkanen laten hun Nederlandse paspoort zien waardoor ze dus geen Marokkaan zijn. En die dubbele paspoorten moeten ze maar eens afschaffen, dat is iets wat niet kan eigenlijk. (2 identiteiten hebben)
Is Marokkaan zijn een ras? Het is een nationaliteit. Hij heeft het ook niet over zijn godsdienst, levensovertuiging, geslacht, seksuele geaardheid of handicap. Dit kan juridisch nog best wat haarkloverij opleveren, wat is juridisch een ras?Tupac schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:21:
Artikel 137d
1Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
2Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.

Hoeveel Marokkanen denk je dat er ongeveer per jaar immigreren?DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:35:
[...]
Hij kan ook gewoon de grenzen dichtgooien, dan worden het er vanzelf minder
Hoeveel procent is dat van het totaal aantal Marokkanen in Nederland denk je?
Hoeveel procent is dat van het totaal aantal immigranten denk je?
En nog eentje:
Hoeveel denk je dat het netto migratiesaldo van Marokkanen is? (Immigratie minus emigratie)
* Er waren 2145 Marokkaanse immigranten
* Dit was 0,57% van het aantal Marokkannen in Nederland (374694)
* Dit was 1,32% van het totaal aantal immigranten (162369)
* Er emigreerden 1491 Marokkanen, het netto migratiesaldo is dus 654, als je dat mee zou nemen zijn de percentages 0,15% en 0,40%
[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 20-03-2014 12:58 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Emigratie uit Nederland voor iedereen dan maar verbieden? Dat zet waarschijnlijk meer zoden aan de dijk, je houdt relatief hoog opgeleide en kansrijke mensen in Nederland en heeft hetzelfde gebrek aan realisteitsgehalte...DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:35:
[...]
Hij kan ook gewoon de grenzen dichtgooien, dan worden het er vanzelf minder
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ja en nee. Als je de gehele hoeveelheid Marokkanen in een gebied willekeurig zou terugbrengen tot 50%, dan is de kans redelijk groot dat je ook het aantal criminele marokkanen met 50% reduceert in dat gebied.anandus schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:15:
[...]
Precies.
Hij heeft niet gezegd "meer of minder criminelen" of "meer of minder criminele Marokkanen", maar "meer of minder Marokkanen". Een fundamenteel verschil.
Het één impliceert dus het ander. Ik zou zelf ook de voorkeur hebben gegeven aan 'criminele marokkanen' maar een criminele marokkaan is ondertussen bijna het zelfde als witte sneeuw of nat water in veel grote steden in Nederland.
Het probleem is eigenlijk te herleiden tot woordgebruik : Een 'Marokkaan' is in de volksmond niet die vriendelijke bakker, groenteverkoper of auto-monteur. Zeker niet dat vrouwtje met die leuke gekleurde kleding en hoofddoek met tassen vol boodschappen. Nee, niet eens iemand uit Marokko meer (dan zeggen we dát namelijk : He die man komt uit Marokko!).Bijna 55 procent van de Marokkaanse mannen in de leeftijd van 18 tot 24 jaar in Rotterdam komt in aanraking met de politie. Van de autochtonen is dat 18,4 procent.
Een Marokkaan is eigenlijk gewoon een woord geworden voor 'berber-bontkraagje tussen de 10 en 25 jaar'. Het is natuurlijk fout dat Wilders dit niet nuanceert/verduidelijkheid, maar effectief is dat wel wat de plebs horen als hij zegt 'wil je minder marokkanen'.
Ik ben het overigens sterk oneens met de manier waarop Wilders politiek bedrijft, waar mogelijk nóg meer oneens met de manier hoe hij door populistische oneliners continue in de aandacht van de media komt. Het vervelende is dat hij ergens wel gelijk heeft - de mensen die dat niet vinden, hebben denk ik nog nooit een keer hun ogen open gehad in een willekeurige slechte wijk in een grote stad in Nederland. En er _zeker_ niet gewoond.
Ik stem dus gewoon maar niet - of je stemt op softies, of je stemt op een psycho. Fijn.
Exact de reden waarom ik er ook mee opgehouden ben. Zonde van mijn tijd dat stemmen.majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:54:
[...]
Ik stem dus gewoon maar niet - of je stemt op softies, of je stemt op een psycho. Fijn.
Sowieso is het probleem allang niet meer de nieuwe aanwas (al zijn 650 nieuwe uitkeringstrekkers per jaar natuurlijk ook weer geen kattepis; laten we wel eerlijk zijn, veel van die mensen beheersen de taal slecht/niet, hebben uberhaupt door hun culturele achtergrond in een zwak NL nu weinig kans op een baan enz enz). Verder volgens mij heb ik ergens een keer statistieken gezien die aantoonden dat de nieuwste generatie marokkanen beduidend minder crimineel zijn dan 2de/3de generaties.anandus schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:48:
[...]
Hoeveel Marokkanen denk je dat er ongeveer per jaar immigreren?
En nog eentje:
Hoeveel denk je dat het netto migratiesaldo van Marokkanen is? (Immigratie minus emigratie)
spoiler:Cijfers 2013, statline:
* Dit was 0,57% van de aantal Marokkannen in Nederland
* Dit was 1,32% van het totaal aantal immigranten
* Er emigreerden 1491 Marokkanen, het netto migratiesaldo is dus 654, als je dat mee zou nemen zijn de percentages 0,15% en 0,40%
Grenzen dichtgooien moeten we denk ik in het algemeen overwegen om ons land te beschermen, niet om marokkanen buiten te houden (lees : zeer strikt beleid, alleen extreme gevallen van asielzoekers, geen mensen vanbuitenaf meer binnen laten - al zijn het duitsers - tot we de werkloosheid in NL aangepakt hebben).
Grenzen dichtgooien helpt niet tegen het trojaanse paard dat we al binnen hebben gehaald - de jongens met een NL paspoort die aan het radicaliseren zijn, bijv. Dát gecombineerd met de inherente gedoogcultuur in Nederland gaat het probleem van de toekomst vormen. Slappe aanpak met fluwelen handschoentjes, en een wet die niet ontworpen is maar wel gebruikt wordt om tuig effectief in bescherming te nemen.
Wat een slap excuus. Omdat bepaalde mensen geen onderscheid kunnen maken moeten we dat voortaan maar als algemeen woordgebruik zien? Het moet niet gekker wordenmajic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:54:
[...]
Het probleem is eigenlijk te herleiden tot woordgebruik : Een 'Marokkaan' is in de volksmond niet die vriendelijke bakker, groenteverkoper of auto-monteur. Zeker niet dat vrouwtje met die leuke gekleurde kleding en hoofddoek met tassen vol boodschappen. Nee, niet eens iemand uit Marokko meer (dan zeggen we dát namelijk : He die man komt uit Marokko!).

Ga jij ook een nieuw woord voor het oude woord "Marokkaan" verzinnen dan?
Dat heet Wilders dus bereikt: zodra je niet met hem mee schreeuwt ben je een "softie". Er zijn genoeg partijen die criminaliteit keihard willen aanpakken, zowel op links als rechts.Ik stem dus gewoon maar niet - of je stemt op softies, of je stemt op een psycho. Fijn.
En tot nu toe doen ze niks aan de criminaliteit.D-e-n schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:02:
[...]
Dat heet Wilders dus bereikt: zodra je niet met hem mee schreeuwt ben je een "softie". Er zijn genoeg partijen die criminaliteit keihard willen aanpakken, zowel op links als rechts.
Probleem is dat de Marokkaanse regering gewoon paspoorten blijft uitdelen. Ook al loop je als "ex-marokkaan" hier de hele dag met klompen kaas te eten en heb je je Marokkaanse paspoort door de shredder gehaald, ben je nog steeds staatsburger van Marokko. Dus als je dan onverhoopt naar Marokko gaat (begrafenis familielid ofzo), krijg je gewoon weer een nieuw paspoort.FiXeR.nl schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:06:
Aan de andere kant heeft het probleem zich al opgelost, want deze wanna-be Marokkanen laten hun Nederlandse paspoort zien waardoor ze dus geen Marokkaan zijn. En die dubbele paspoorten moeten ze maar eens afschaffen, dat is iets wat niet kan eigenlijk. (2 identiteiten hebben)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Er wordt niets gedaan aan criminaliteit? Heb je daar een bron voor?DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:03:
[...]
En tot nu toe doen ze niks aan de criminaliteit.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat doet de overheid zelf ook, net hoe het uitkomt. Ik zal deze stelling bewijzen met een voorbeeld: de kosten van een vervangende verblijfsvergunning na bijvoorbeeld diefstal zijn afhankelijk van je afkomst! De kosten lopen van 42 euro voor Turken op tot 253 euro voor EU-burgers. Voor alle anderen kost het 152 euro. Dat lijkt me per definitie discriminatie op afkomst.Soldaatje schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:51:
Het zou raar zijn dat je mensen niet op die andere zaken mag discrimineren en wel mag discrimineren op nationaliteit, volgens de wet.
Dat bepaal jij? Dat het niet altijd lukt wil niet zeggen dat er niks gebeurt.DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:03:
[...]
Zie (merk) jij verbetering dan?anandus schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:04:
[...]
Er wordt niets gedaan aan criminaliteit? Heb je daar een bron voor?
Volgens mij laten de cijfers de afgelopen jaren zeker wel verbetering zien op verschillende vlakken.
Verwijderd
Dit is juist. Meer dan genoeg ervaring met drie hele prettige buurten in Den Haag en dit kleurt absoluut je mening en standpunten. Zonder enige twijfel.majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:54:
[...]
de mensen die dat niet vinden, hebben denk ik nog nooit een keer hun ogen open gehad in een willekeurige slechte wijk in een grote stad in Nederland. En er _zeker_ niet gewoond.
De drang om op die mafkees te stemmen heb ik echter nooit gevoeld. Een beetje blaffen en grommen over uit het land zetten is weinig meer dan een wilde theorie. Als je dat doet heb je binnen een femtoseconde de EU op je dak. En ook heeft die problematiek twee kanten, zoals alles.
Wilders doet w.m.b. uberhaupt niet mee.
Toch raar dat er dan steeds meer mensen op de PVV gaan stemmen omdat ze het zat zijn. Als het al was opgelost zouden ze daar niet op stemmen.leendertv schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:06:
[...]
Volgens mij laten de cijfers de afgelopen jaren zeker wel verbetering zien op verschillende vlakken.
Want de PVV heeft als enige partij oplossingen?DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:07:
[...]
Toch raar dat er dan steeds meer mensen op de PVV gaan stemmen omdat ze het zat zijn. Als het al was opgelost zouden ze daar niet op stemmen.
(En welke dan?????)
ga je nou met harde feiten komen... maar dat accepteert mijn onderbuik niet !!!!anandus schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:48:
[...]
Hoeveel Marokkanen denk je dat er ongeveer per jaar immigreren?
En nog eentje:
spoiler:Cijfers 2013, CBS Statline:
* Dit was 0,57% van het aantal Marokkannen in Nederland (374694)
* Dit was 1,32% van het totaal aantal immigranten (162369)
Dat zeg ik niet, maar het is de enige partij die er wat van durft te zeggen.leendertv schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:08:
[...]
Want de PVV heeft als enige partij oplossingen?
(En welke dan?????)
De problemen zullen waarschijnlijk zelfs groter worden (bijvoorbeeld nog minder Marokkanen die aan een baan kunnen komen door de haatcampagne van de PVV, waardoor de criminaliteit onder Marokkanen nog verder zal gaan stijgen.).
Wist je dat Wilders juist ook heel veel aanhang heeft in dorpen waar de eerste Marokkaan nog gesignaleerd moet worden?Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:06:
[...]
Dit is juist. Meer dan genoeg ervaring met drie hele prettige buurten in Den Haag en dit kleurt absoluut je mening en standpunten. Zonder enige twijfel.
Mensen stemmen ook op basis van het beeld dat ze hebben. Veel PVV-ers hebben nog nooit een Marokkaan van dichtbij gezien.DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:07:
[...]
Toch raar dat er dan steeds meer mensen op de PVV gaan stemmen omdat ze het zat zijn. Als het al was opgelost zouden ze daar niet op stemmen.
Welkom terug uit 2002......... De laatste tien jaar buitelen alle partijen juist over elkaar heen als het op dit probleem aankomt. De PVV is de enige partij die er op zulke onbeschofte manier iets over zegt.DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:09:
[...]
Dat zeg ik niet, maar het is de enige partij die er wat van durft te zeggen.
Verwijderd
In de politiek heb je geen mensen nodig die wat durven te zeggen. In de politiek heb je mensen nodig die oplossingen in elkaar kunnen draaien.DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:09:
[...]
Strict voor maatschappelijke "waarheden" kan je ook wel gewoon de kroeg in duiken.
Als je niet met oplossingen komt en ook niet constructief meedenkt met het verzinnen van oplossingen heeft het probleem benoemen weinig zin. Daarbij skip je mooi even over het feit heen dat je roept dat andere partijen niks zouden doen tegen de criminaliteit terwijl dat wel degelijk het geval is. Je beargumenteert dat door te zeggen dat er geen resultaten zijn (wat discutabel is) maar volgens diezelfde logica is Wilders' "oplossing" er ook geen, want daar zijn ook geen resultaten mee geboekt.DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:09:
[...]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Je begint nu over te komen als een troll. Andere partijen zeggen er wel wat over en er is ook al een link gepost. Volgens jou is het te oud, maar nergens staat dat ze (CDA / VVD) van dat standpunt zijn afgeweken.DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:09:
[...]
Geen enkele uitspraak die je hier doet onderbouw je. Het enige wat je nu doet is heel haard "LaLaLaLa" zingen met je vingers in je oren.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Verwijderd
Ook in dorpen hebben ze internet.D-e-n schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:11:
[...]
Wist je dat Wilders juist ook heel veel aanhang heeft in dorpen waar de eerste Marokkaan nog gesignaleerd moet worden?
In dorpen zijn ze bang dat de problemen van de stad naar het dorp komen.
Ik noemde slechts een gegeven die ik uit ervaring kan stellen, ik zeg niet dat Wilders zijn aanhang ook niet gewoon ter dele bestaat uit xenofoben.
Nee, jouw mening wijkt af van die van mij en blijkbaar heb je daar geen trek in. Tja, mening is mening.Standeman schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:14:
[...]
Je begint nu over te komen als een troll. Andere partijen zeggen er wel wat over en er is ook al een link gepost. Volgens jou is het te oud, maar nergens staat dat ze (CDA / VVD) van dat standpunt zijn afgeweken.
Geen enkele uitspraak die je hier doet onderbouw je. Het enige wat je nu doet is heel haard "LaLaLaLa" zingen met je vingers in je oren.
Verdiep je eens in linguistiek, zou ik zeggen. Woorden veranderen van betekenis, een geleidelijk proces. Of ga je ook zeggen dat het een 'slap excuus' is dat mensen 'tom tom' zeggen voor hun sygic navigatie systeem? Of 'googlen' terwijl ze op bing.com iets intikken? Verder zeg ik nergens dat ik het er me eens ben, ik constateer alleen het droge feit dat 'marokkanen' in veel lagen van de bevolking synoniem staat aan bontkraagjes tussen de 10 en 25 jaar. Sterker nog, ik kan me in mijn eigen vriendenkring (hoogopgeleiden allen, overigens) niet eens herinneren wanneer ik voor de laatste keer het woord 'marokkaan' gebruikt te hebben voor mensen afkomstig uit Marokko.D-e-n schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:02:
[...]
Wat een slap excuus. Omdat bepaalde mensen geen onderscheid kunnen maken moeten we dat voortaan maar als algemeen woordgebruik zien? Het moet niet gekker worden![]()
Ga jij ook een nieuw woord voor het oude woord "Marokkaan" verzinnen dan?
[...]
Dat heet Wilders dus bereikt: zodra je niet met hem mee schreeuwt ben je een "softie". Er zijn genoeg partijen die criminaliteit keihard willen aanpakken, zowel op links als rechts.
Verder heeft Wilders helemaal niets bereikt, iig niet bij mij. Ik stem al heel lang niet op de poppenkast die Nederlandse politiek heet. Alle loze verkiezingsbeloftes, alle gebrek aan daadkracht, alle fouten die gemaakt zijn die Nederland de afgelopen 20 jaar van een 2de Zwitserland naar een verlepte natie hebben gebracht...alle smerige spelletjes waarbij politici topbanen aangeboden krijgen bij bedrijven nadat ze die bedrijven 'toevallig' enorme opdrachten of vrijheden hebben toegewezen. Of het gebrek aan daadkracht wat betreft de EU - daar ga ik maar niet eens aan beginnnen. De cultuur dat we bestuursleden de hand boven het hoofd houden, ook al liegen en bedriegen ze ? Ze staan boven de wet. Het nieuws is er elk jaar vol van, maar we blijven maar naief geloven dat stemmen echt daadwerkelijk iets veranderd. Terwijl het tegendeel allang bewezen is.
De democratie is een holle belofte die zijn glans van decennia geleden allang verloren heeft. Een misbruikte marionet van het bedrijfsleven en hen die daadwerkelijk de macht in handen hebben. Brood en spelen om de gewone man bezig te houden, meer is politiek niet. Slechts de suggestie van invloed en inbreng door het volk, dát is de poppenkast die politiek heet anno 2014.
Ik ben documentair fotograaf en heb antropologische en sociologische interesses derhalve. Misschien dat ik daarom geleerd heb iets verder te kijken dan de gemiddelde persoon om mij heen - maar voor mij is stemmen dus een volstrekt zinloos gebaar. Als dingen echt verder escaleren emigreer ik (woon al 50% van de tijd buiten NL om de redenen die ik eerder aangaf) óf ik ga de straat op en protesteren. Simpel.
Als je echt een signaal wil afgeven heb je maar twee opties op dit moment :
- Stem op Wilders (dat weiger ik pertinent, maar het werkt)
- Stem niet.
Wat denk je dat de politiek denkt als 50% van z'n volk niet meer zou stemmen? Een duidelijker signaal kan er bijna niet zijn (want het alternatief - stemmen op Wilders - impliceert niet alleen dat je tegen de gevestigde garde bent maar helaas ook dat je zijn gestoorde oplossingen steunt voor, helaas, echte problemen).
Opsporing Verzocht is geen maatstaf. Dat is 1.DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:17:
knip [gebruikelijek stapel drogredenen.]
Ten tweede: vergelijken met politici die uitspraken doen over pedo's is nogal lachwekkend. Het gaat over kleine criminelen (tasjesroof en dergelijke), om dat te vergelijken met pedofilie gaat nergens over.
Ten derde had hij het niet over "criminele Marokkanen", maar over "Marokkanen", punt. Daarmee criminaliseert hij ALLE Marokkanen die in Nederland wonen, inclusief de vele hardwerkende en studerende die er zijn. En DAT is precies waarom deze uitspraak zo verwerpelijk is: Wilders schuift de grens van fatsoen weer een stukje verder naar achteren: hij maakt het mogelijk om complete bevolkingsgroepen over 1 kam te scheren zonder onderscheid.
En wat betreft Fortuyn: er zijn genoeg politici die hun "bek" opentrekken. Alleen kunnen die dat ZONDER dat ze daarbij complete groepen hoeven te discrimineren en stigmatiseren (met als uiteindelijke doel: deporteren)....
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Dat sommige mensen dat zo zien maakt nog niet dat het geen stigma is. Dat maakt nog niet dat een politicus daarin moet meegaan.majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:18:
[...]
alleen het droge feit dat 'marokkanen' in veel lagen van de bevolking synoniem staat aan bontkraagjes tussen de 10 en 25 jaar.
Een andere partij stemmen?Als je echt een signaal wil afgeven heb je maar twee opties op dit moment :
- Stem niet.
Als er één politicus bij de gevestigde orde hoort is het Wilders.Wat denk je dat de politiek denkt als 50% van z'n volk niet meer zou stemmen? Een duidelijker signaal kan er bijna niet zijn (want het alternatief - stemmen op Wilders - impliceert niet alleen dat je tegen de gevestigde garde bent maar helaas ook dat je zijn gestoorde oplossingen steunt voor, helaas, echte problemen).
Hier ben ik het dan ook weer me eens (ongetwijfeld tot verwarring van menig boomknuffelaar die mijn eerdere posts als kwalijk afdeed). Wilders zijn aanpak en toon voor daadwerkelijk grote, bestaande problematiek m.b.t. criminaliteit onder marokkanen heeft twee effecten :leendertv schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:11:
Met de haat die de PVV uitzaait ga je de problemen zeker niet oplossen.
De problemen zullen waarschijnlijk zelfs groter worden (bijvoorbeeld nog minder Marokkanen die aan een baan kunnen komen door de haatcampagne van de PVV, waardoor de criminaliteit onder Marokkanen nog verder zal gaan stijgen.).
1) Verdere bewustwording (met het mes op de keel dat 'verlies van kiezers' heet) bij andere politieke partijen dat ze écht iets moeten gaan veranderen aan hun aanpak
2) Verdere stigmatisering van 'goede' Marokkanen die dus zich dan nog minder nederlander (en misschien wel anti-nederlander) voelen met alle mogelijke consequenties van dien.
De vraag is of Wilders als catalysator in zijn geheel dus nuttig is op den lange duur, of juist een averechts effect zal hebben. Feit is dat zonder hem het al enorm slecht ging in Nederland. De knuffel-politiek werkt niet, simpel.
En jij negeert alle inhoudelijke tegenargumentatie en blijft zelf vooral oneliners posten. Moet je doen als je dat graag wil, maar ik neem aan dat je liever serieus genomen wordt.DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:15:
[...]
Nee, jouw mening wijkt af van die van mij en blijkbaar heb je daar geen trek in. Tja, mening is mening.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
En dat zeg ik dus ook in mijn tekst, dat ik het niet oké vind, dat hij een andere woordkeuze had moeten hanteren.D-e-n schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:23:
[...]
Dat sommige mensen dat zo zien maakt nog niet dat het geen stigma is. Dat maakt nog niet dat een politicus daarin moet meegaan.
Heb je nou echt niet gelezen wat ik schreef? Er _is_ geen andere partij voor mij. Ze zijn veel te soft, te veel met dingen bezig die niet relevant zijn voor de gewone burger. Te weinig bezig met zaken die MIJ daadwerkelijk aan het hart gaan. En als ze het soms op papier lijken te doen hebben ze in het verleden bewezen een partij van loze beloftes te zijn (breek me de bek niet open aub!). Zo'n partij is dan voor mij voorlopig geen optie meer. En als dat het voor anderen wel is : Dan vraag je er ook om, om als burger hard genaaid te worden.Een andere partij stemmen?
Daar valt over te discussiëren. Hij is aan de ene kant onderdeel geworden van het Nederlands politiek landschap, maar aan de andere kant probeert hij er alles aan te doen om er toch niet volledig aan deel te nemen (door altijd maar de 'anti-partij' te zijn en eigenlijk nooit daadwerkelijk iets te doen behalve veel schoppen). Verder is het niet zo lang geleden dat hij het buitenbeentje van Den Haag was, en misschien is hij dat nog steeds wel. Maar wordt dat niet meer zo hardop geroepen om vooral niet nóg meer kiezers te verliezen bij hen die dat hardop durven te zeggen.Als er één politicus bij de gevestigde orde hoort is het Wilders.
Overigens is dat nóg een reden dat ik niet op hem stem - hij begint inderdaad steeds meer onderdeel te worden van de gevestigde orde waar ik zo weinig mee op heb. Regeren vanuit je politieke torentje met compleet onbegrip wat er daadwerkelijk nodig is in Nederland en keer op keer verkeerde beslissingen nemen of de nadruk leggen op zaken die wel belangrijk zijn maar zeker niet het enige probleem wat opgelost moet worden.
DennusB, het wordt echt lastig om op jouw posts te reageren zonder op de man te spelen. Je zet je zelf echt voor lul. Je mag stemmen wat je wil, maar verwacht niet dat al jouw posts zonder argumenten het hier goed doen.DennusB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:03:
[...]
Hoezo doen ze niks aan criminaliteit? Bepaalde vormen van criminaliteit zijn wel degelijk terug gedrongen.
En het is niet zo alsof de politie nu nog verder achterover is gaan leunen. En alsof de politieke partijen criminaliteit onbelangrijk vinden, en het budget voor politie halveren.
Trouwens als je mensen als Opstelten en Teeven (dus van de VVD) vrij spel geeft maken ze er zo een complete politiestaat van.
Wilders en aanhang roeptoeteren allerlei onderbruikgevoelens, ondertussen hebben ze nog helemaal 0,0 voor de samenleving gedaan.
[ Voor 6% gewijzigd door !null op 20-03-2014 13:35 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Die lagen van de bevolking moeten dan wellicht maar eens stevig worden uitgedund.majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:18:
... veel lagen van de bevolking ...
In mijn ogen is niet zoveel veranderd:sanderb schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:57:
...
De vorige keer werd er vrijspraak gevraagd en verkregen:
...
De vrijspraak zal Wilders wel zijn meegevallen van het noordkoreaanse rechtsysteem hier in Nederland, of had het zich daarmee juist bewezen?... als een minderjarig moslimkind over de schreef gaat, dan moet het samen met de ouders het land uit worden gezet. Want de ouders zijn verantwoordelijk voor minderjarige kinderen. Als er eerwraak plaatsvindt, dan moet het hele gezin het land uit. Gewoon verwijderen. Dan ben je er demografisch gezien nog lang niet, maar dan ben je in elk geval zeven stappen verder dan dit kabinet.... Want we kunnen alles, als we maar willen.
[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 20-03-2014 13:36 ]
In welke zin "te soft" ? Dat wordt zo vaak geroepen maar niemand kan duidelijk maken waarom.majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:33:
[...]
Ze zijn veel te soft, te veel met dingen bezig die niet relevant zijn voor de gewone burger. Te weinig bezig met zaken die MIJ daadwerkelijk aan het hart gaan. En als ze het soms op papier lijken te doen hebben ze in het verleden bewezen een partij van loze beloftes te zijn (breek me de bek niet open aub!). Zo'n partij is dan voor mij voorlopig geen optie meer. En als dat het voor anderen wel is : Dan vraag je er ook om, om als burger hard genaaid te worden.
En wat zou een partij moeten doen voor jou? De perfecte partij bestaat volgens mij ook niet.
We kunnen best een discussie voeren over dat Wilders een gestoord figuur is die op een zeer discutabele manier politiek bedrijft. Maar doen alsof de thematiek waar het over gaat geen daadwerkelijke zwerende wond is ...dát is net zo goed met oogkleppen op leven als die wilders-stemmer met oneliners doet.
De misvatting waar Wilders steeds mee wegkomt is de bewering dat andere partijen het probleem niet zien of benoemen.majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:37:
Maar doen alsof de thematiek waar het over gaat geen daadwerkelijke zwerende wond is ...dát is net zo goed met oogkleppen op leven als die wilders-stemmer met oneliners doet.
Bedoel je dan de invoering van het algemeen kiesrecht?majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:37:
... maar gaat het daadwerkelijk om zeer grote problemen die de Nederlandse cultuur en maatschappij sterk veranderd hebben én zullen veranderen. ...
Niet stemmen doe je alleen als Oekraïner die in de Krim woont, hier heb je best wat te kiezen.
Ik vond het vooral tekenend tijdens de crisis, dat hij weer Islamieten ging bashen of een Polen meldpunt opende, terwijl ons echte probleem is/was de crisis. Ja er zijn ook problemen met Polen, maar die moeten gewoon gemeentelijk opgelost worden (hee guess what, in gemeentes waar de PVV helemaal niet aanwezig is). En dan nog, die problemen waren er al, en waren bekend. We hadden echter belangrijkere zaken te doen, namelijk onze samenleving/maatschappij en daarbijbehorende financien weer op de rails krijgen.
Soft : Gebrek aan daadkracht. Gebrek aan visie. Gebrek aan ballen.D-e-n schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:35:
[...]
In welke zin "te soft" ? Dat wordt zo vaak geroepen maar niemand kan duidelijk maken waarom.
En wat zou een partij moeten doen voor jou? De perfecte partij bestaat volgens mij ook niet.
Verder :
Gebrek aan realiteitszin,
Gebrek aan integriteit.
Gebrek aan 'leren van het verleden'.
Gebrek aan 'beloftes nakomen'
enz enz enz.
De kranten staan al jaren bol van voorbeelden hoe politici (en ik veeg daar met plezier links én rechts even bij elkaar) door gebrek aan keiharde acties de problemen op straat alleen maar verder in de hand hebben gewerkt. Ik kan je wel voorbeelden geven zoals dat ze in Utrecht kickbox lessen voor hangjongeren gingen subsidiëren...maar ik denk dat als je een beetje hebt opgelet afgelopen tijd dat dat niet nodig is.
Is voor Wilders niet het actuele daadwerkelijke probleem dat de demografische opbouw van Nederland niet zo is als hij graag zou zien, er zijn gewoon teveel Marokkanen en verwanten.!null schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:43:
... Het is tevens geen echt probleem. ...
Ga een keer een weekje in bijv. de Schilderswijk (Den Haag), Kanaleneiland (Utrecht) of Schalkwijk (Haarlem) rondlopen als straatcoach under-cover. Dan praten we weer verder over de 'zwerende wond'.Soldaatje schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:40:
Welke zwerende wond, kan je wat concreter worden, ik begrijp niet wat je bedoelt?
Niet stemmen doe je alleen als Oekraïner die in de Krim woont, hier heb je best wat te kiezen.
Verder : Niet-stemmen is een volledig valide democratisch grondbeginsel om aan te geven dat je het niet eens bent met de keuzes die je hebt. Zie bijv. ook de Verenigde naties waar het onthouden van een stem een sterk politiek signaal is.
Waarom zou ik een stem uitbrengen voor een partij waar ik niet achter sta? Alleen maar zodat ik mijn democratische verworven recht kan gebruiken? Dat is net zo iets dat je omdat je een pik hebt maar IEMAND moet neuken. Sorry, zo werkt de wereld niet - tot ik de juiste vrouw vind, blijf ik lekker single.
[ Voor 35% gewijzigd door majic op 20-03-2014 13:53 ]
Helemaal mee eens. De landelijke oplossingen die hij hiervoor aandroeg waren natuurlijk weer veel te ver gezocht en juridisch niet haalbaar (denk aan grenzen dicht ed). Maar het ergste vond ik nog wel dat polenmeldpunt zelf. Dat was niet een site die om informatie vroeg: zo van meld je probleem. Maar het was een site die informatie gaf: er stonden krantenkoppen die steeds veranderden en allemaal één ding gemeen hadden: het waren krantenkoppen die slecht nieuws over polen bevatten. Zo van een pool had een café overvallen, 20 polen wonen samen in gekraakt huis, ed. Het punt is dat je deze krantartikelen over alle etniciteiten kan vinden, ook natuurlijk over de gewone Nederlander. De site vroeg niet om informatie, maar gaf informatie: polen zijn slecht. Dat is haatzaaien. Hierom werd ik ook zo kwaad toen Mark Rutte, onze o zo fantastische premier, antwoorde met: tja dit gaat ons economisch toch niet schaden. Daar ging het natuurlijk niet om. Het was een haatzaaiende, geen probleemoplossende site. En Wilders blijft gewoon verder gaan. Wat is de volgende stap?!null schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:43:
Als ze wat aan de criminaliteit willen doen, prima. Een aanpak om de criminialiteit van Marokkaanse jongeren gericht aan te pakken is welkom. Maar roepen dat alle Marokkanen weg moeten is wel degelijk roeptoeteren vanuit de onderbuik, het is nutteloos en onhaalbaar. Het is tevens geen echt probleem. De criminaliteit (dus die criminele Marokkanen en anderen) zijn het probleem, niet de Marokkanen zelf.
Ik vond het vooral tekenend tijdens de crisis, dat hij weer Islamieten ging bashen of een Polen meldpunt opende, terwijl ons echte probleem is/was de crisis. Ja er zijn ook problemen met Polen, maar die moeten gewoon gemeentelijk opgelost worden (hee guess what, in gemeentes waar de PVV helemaal niet aanwezig is). En dan nog, die problemen waren er al, en waren bekend. We hadden echter belangrijkere zaken te doen, namelijk onze samenleving/maatschappij en daarbijbehorende financien weer op de rails krijgen.
Hmm, klinkt een beetje vaag, kan je het misschien concretiseren?majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:48:
..
Ga een keer een weekje in bijv. de Schilderswijk (Den Haag), Kanaleneiland (Utrecht) of Schalkwijk (Haarlem) rondlopen als straatcoach under-cover. Dan praten we weer verder over de 'zwerende wond'.
Dus we moeten het ook weer niet gaan overdrijven...
Dit is inderdaad wel een aardig rijtje dat mooi van toepassing is op Wilders en z'n PVVmajic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:45:
[...]
Soft : Gebrek aan daadkracht. Gebrek aan visie. Gebrek aan ballen.
Verder :
Gebrek aan realiteitszin,
Gebrek aan integriteit.
Gebrek aan 'leren van het verleden'.
Gebrek aan 'beloftes nakomen'
enz enz enz.
En de PVV? Tjah, het feit dat zoveel mensen op ze stemmen geeft me inzicht in 2 dingen: Er is veel onvrede en er zijn veel (bange) domme mensen. Dat eerste begrijp ik, dat tweede vind ik geen excuus.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Het zou je sieren als je ook in ziet dat _alle_ punten van toepassing zijn op _alle_ partijen, met de notie dat de PVV als enige 'ballen' heeft. Waarbij ik moet zeggen dat ook die soldaat in WW2 die over een open veld rende terwijl er 15 man op hem aan het schieten zijn ballen had...maar dat maakt het nog niet persé de beste oplossing!null schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:53:
[...]
Dit is inderdaad wel een aardig rijtje dat mooi van toepassing is op Wilders en z'n PVV
Verwijderd
Wat dacht je van blanco? Het opkomstpercentage lag gisteren iets boven de 50%, dus jouw argument om niet te stemmen valt weg IMO. Wat zou er gebeuren als die andere helft van Nederland wel was gaan stemmen, maar blanco had gestemd? Ik denk dat de media dan echt op hun kop hadden gestaan.majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:18:
- Stem niet.
Wat denk je dat de politiek denkt als 50% van z'n volk niet meer zou stemmen? Een duidelijker signaal kan er bijna niet zijn (want het alternatief - stemmen op Wilders - impliceert niet alleen dat je tegen de gevestigde garde bent maar helaas ook dat je zijn gestoorde oplossingen steunt voor, helaas, echte problemen).
Verwijderd
De grap is nu juist dat de toekomst in de stad ligt. De ontwikkelingen van de jaren tachtig en negentig zijn wat dat betreft volledig omgekeerd. Toen wilde niemand in het stadscentrum blijven wonen en verkaste iedereen naar een blanke vluchtstrook zodra ze konden, nu is de stad juist de plek waar het gebeurt en waar kansen liggen, terwijl dorpen (en de provincies in het algemeen) vaak krimpgebieden zijn met een slechte beschikbaarheid van sociale en culturele voorzieningen, weinig werk et cetera. De bevolking van dorpen is ook vaker gemiddeld lager opgeleid (tenzij je gaat kijken in pure 'rijkeluisdorpen' waar alleen specialisten wonen van het aangrenzende academisch ziekenhuis ofzoVerwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:14:
[...]
In dorpen zijn ze bang dat de problemen van de stad naar het dorp komen.
Als bange burgers in hun dorpjes willen blijven bibberen, prima, maar onthoud je dan ook van een stem op een partij als de PVV. Daar is namelijk uiteindelijk Nederland niet bij gebaat.
Daar kunnen Marokkanen zelfs niet tegen op
Dat is ook de reden dat de PVV de enige partij is die de criminaliteit kan aanpakken! Het zijn ervaringsdeskundigen!leendertv schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:01:
Ook leuk: In 2010 was ongeveer 70% van de Tweede Kamerleden met een strafblad een PVV'er (namelijk 5 van 7)
Daar kunnen Marokkanen zelfs niet tegen op
Mwah, ik vind het niet van ballen getuigen als je niet de verantwoordelijkheid neemt, en niet naar je loze uitspraken handelt.majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:58:
[...]
Het zou je sieren als je ook in ziet dat _alle_ punten van toepassing zijn op _alle_ partijen, met de notie dat de PVV als enige 'ballen' heeft.
Een aantal punten zijn inderdaad wel van toepassing op veel partijen, wil ik best toegeven. Echter hebben best wel wat partijen wel degelijk realiteitszin en een visie. Dat je het daar niet altijd mee eens bent is een tweede (ik vaak ook niet).
Maar wat mij betreft meer realiteitszin en visie dan Wilders en de PVV. Het is niet realistisch om te gaan beweren dat alle Marokkanen weg moeten. En ik heb ook geen beeld van de visie van de PVV, behalve dan de verderfelijke visie om sommige bevolkingsgroepen weg te sturen (het liefst nog naar vakantieparken krijg je soms het idee).
Ik hoorde dat hij aan een meute mensen vroeg: Willen jullie meer of minder Marrokanen?
Ik vraag me serieus af of dat strafbaar is.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Blanco stem of niet stemmen is in Nederland exact hetzelfde, effectief.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:58:
[...]
Wat dacht je van blanco? Het opkomstpercentage lag gisteren iets boven de 50%, dus jouw argument om niet te stemmen valt weg IMO. Wat zou er gebeuren als die andere helft van Nederland wel was gaan stemmen, maar blanco had gestemd? Ik denk dat de media dan echt op hun kop hadden gestaan.
Ik wil juist het opkomstpercentage _verlagen_ omdat dat (waar een blanco stem alleen impliceert geen enkele geschikte partij te kunnen vinden) voor mij de manier is om aan te tonen dat het gehele concept 'politiek' op de schop moet. De notie van links en rechts, de 1ste en 2de kamer, de rol van het koningshuis, de gehele laag met ambtenaren enz enz.Een blanco stem wordt in Nederland slechts meegerekend in het opkomstpercentage, dat wel, maar heeft geen invloed op de feitelijke uitslag van de verkiezingen. Als het doel van de kiezer het opstuwen van het opkomstpercentage is, dan is een blanco stem de moeite waard.
De politiek zal inderdaad wel meer opkijken van 50% blanco stemmers dan van 50% niet-stemmers omdat blanco stemmen niet gebruikelijk is. Maar dat neemt niet weg dat voor mij blanco stemmen nog steeds iets impliceert - namelijk dat ik het systeem aanvaard, alleen even geen juiste partij kan vinden (en het gaat dus verder dan dat voor mij).
Hij zei wel dat hij het ging regelen...Ora et Labora schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:07:
Wacht even, ik hoorde niet dat Wilders zei dat hij minder Marrokanen wilde gisterenavond?
Ik hoorde dat hij aan een meute mensen vroeg: Willen jullie meer of minder Marrokanen?
Ik vraag me serieus af of dat strafbaar is.
bron: rtl Nieuws
Nu alleen nog een samenwerking met de NOS om hem structureel te negeren als hij weer dergelijke trucs gaat toepassen. Inhoudelijk een podium, maar niet dit soort onzin.
Hoewel hij zelf misschien niet bedoelt dat ik en andere PVDA stemmers weg moeten kunnen een aantal hersenlozen zijn woorden wel verkeerd opvatten.
Als ik de media zou opzoeken en een klacht indien kun je de donder er op zeggen dat ik een lading shit over me heen krijg van die hersenlozen. En dan blijft het hopelijk alleen bij woorden.
Nee, tijd dat hij verantwoordelijk gehouden word voor zijn uitspraken en dat Nederland de ogen opent en de waarheid ziet.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik vraag me zoals ik eerder al postte echt af waarom mensen nu denken dat iets wezenlijks is veranderd. Hij heeft simpelweg niets nieuws gezegd, misschien dat het nu alleen een snufje duidelijker is.SandaX schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:12:
Geert ga je schamen
bron: rtl Nieuws
Nu alleen nog een samenwerking met de NOS om hem structureel te negeren als hij weer dergelijke trucs gaat toepassen. Inhoudelijk een podium, maar niet dit soort onzin.
Wilders werd al afgestraft na zijn gedoogkabinet met 10 zetels verlies, hij zal enkel zetelwinst krijgen door in oppositie te hangen en te blijven zeuren. Het is onmogelijk voor hem om beleid te voeren.
Politiek is niet enkel roeptoeteren van de zijlijn. De enige keer dat Wilders zijn handen een klein beetje vuil heeft gemaakt is hij met de staart tussen de benen weggerend naar de oppositie.
Verder waren er in deze verkiezingen meer opties dan alleen Wilders of andere landelijke partijen, wat juist opviel (maar in de media vrij onderbelicht is, thanks Geert) is de massale winst van de lokale partijen.
Pieter Klein raakt hier wat mij betreft de kern waarom ik zo'n moeite heb met wat er gisteravond gebeurde:
De manier waarop hij die zaal liet scanderen "Minder!" vind ik doodeng.
Dit is voorbereid en doordacht. Dit is opgebouwd en volgens de lessen van de retoriek toegepast.
Als je een zaal op je hand wil krijgen en ze iets wil laten roepen, kun je hier veel van leren.
Dit is hoe je een massa mensen zover krijgt dat ze een grens overgaan.
Dit is op een dusdanige laffe doortrapte manier ook nog eens zo opgezet dat hij zelfs net voor hij het uitspreekt al aangeeft waarom je gerust met hem mee kan gaan. En dat hij zelfs heel bewust op deze manier op het randje gaat zitten door alleen de vraag te stellen.
Voor de volledigheid de hele tekst waar het gisteren om ging:
Wel fijn dat we nu exact weten hoe de PVV te definiëren is: Minder EU, Minder PvdA, en Minder Marokkanen.[...]zou ik van iedereen hier een antwoord willen hebben op de volgende drie vragen.
Drie vragen, alsjeblieft geef een helder antwoord, die onze partij; De PVV definiëren.
En de eerste vraag is:
Willen jullie meer of minder Europese Unie
...
En de tweede, de tweede vraag is, misschien nog belangrijker: Willen jullie meer of minder Partij van de Arbeid?
...
En de derde vraag is, en ik mag het eigenlijk niet zeggen, want er wordt aangifte tegen je gedaan en misschien zijn er zelfs D66-officieren die het een proces aandoen, maar de vrijheid van meningsuiting is een groot goed.
En we hebben niets gezegd wat niet mag. We hebben niets gezegd wat niet klopt.
Dus ik vraag aan jullie:
Willen jullie in deze stad, en in Nederland, meer of minder Marokkanen..
...
Nah..dan gaan we dat regelen!.
Niet meer...en niet minder.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ja?
Hoe en welke Marrokanen en wanneer en op welke manier zei hij niet.
Als hij nu als verdediging aanvoerd dat hij van plan is criminele Marrokanen aan te pakken? Daarop kan hij niet veroordeeld worden.
Eigenlijk is het natuurlijk alles behalve grappig, maar in en in triest dat wij in ons land zo'n figuur hebben rondlopen als actief politicus. Hij zal zich er namelijk goed van bewust zijn wat de respons van het publiek geweest zal zijn, en wat voor een associaties dat op gebracht zal hebben. Echter ondanks dat, heeft hij toch de bewuste keuze gemaakt het op deze manier te brengen.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:17:
Grappig om te zien is overigens dat de Duitsers dit ook al hebben opgepikt en hem vergelijken met Goebbels. Voordat een Duitser jou met een nazi vergelijkt moet je echt wel wat op je kerfstok hebben.
http://www.telegraaf.nl/b...Wilders_-_Goebbels__.html
Laag, zelfs voor Wilders zijn doen. Maar verbaas me er ook niet zozeer over.
Ik ben er overigens verdeeld over voor wat betreft de gedane aangifte. Ik vind het volkomen terecht dat er aangifte gedaan wordt tegen een actief politicus welk dit soort uitspraken op deze wijze doet. En vind het prima als een rechter zich hierover buigt om te oordelen of dit in strijd is met de wet, en indien ja om dan naar Wilders eigen wens overtredingen hard aan te pakken, er ook een goed passende straf voor op te leggen.
Maar zal het in de praktijk niets anders zijn dan een middel om in de spotlights te blijven staan gedurende de komende weken of zelfs maanden. En indien het dit keer minder gunstig voor hem uit pakt, er diverse mensen zullen zijn welk hem als martelaar zullen beschouwen. Zoals je nu eigenlijk al direct ziet. Alle aandacht is gevestigd op deze uitspraken door Wilders, welk in slechts 2 steden actief is met de PVV. Terwijl de winst voor lokale partijen direct een stuk minder aandacht krijgt.
[ Voor 77% gewijzigd door argro op 20-03-2014 15:26 ]
Niet stemmen = niet klagen. Stem dan op zijn minst blanco.majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:18:
[...]
- Stem niet.
En een groep Marrokanen bijvoorbeeld laten scanderen dat ze het aantal Joden, of bijvoorbeeld homo's willen verminderen is ook dus helemaal prima, geen enkel probleem mee? Immers ze willen alleen wat aan de criminelen doen?Ora et Labora schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:37:
[...]
Ja?
Hoe en welke Marrokanen en wanneer en op welke manier zei hij niet.
Als hij nu als verdediging aanvoerd dat hij van plan is criminele Marrokanen aan te pakken? Daarop kan hij niet veroordeeld worden.
Ik denk dat je zelf juridisch met zo'n trucje niet wegkomt, als hij dat bedoelde hij dat moeten zeggen. Maar het is wel duidelijk dat hij dat niet bedoelde.
Nee nee, vragen of ze meer of minder Joden/Homo's willen waarna ze enkel "minder minder" scanderen.Sissors schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:45:
[...]
En een groep Marrokanen bijvoorbeeld laten scanderen dat ze het aantal Joden, of bijvoorbeeld homo's willen verminderen is ook dus helemaal prima, geen enkel probleem mee? Immers ze willen alleen wat aan de criminelen doen?
Ik denk dat je zelf juridisch met zo'n trucje niet wegkomt, als hij dat bedoelde hij dat moeten zeggen. Maar het is wel duidelijk dat hij dat niet bedoelde.
En dat is ook geen opruiing hoor....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niets (of lees even mijn post hierboven waarbij ik uitleg waarom ik er voor kies _niet_ te stemmen ipv blanco).GioStyle schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:45:
[...]
Niet stemmen = niet klagen. Stem dan op zijn minst blanco.
In een notedop: blanco stemmen en niet stemmen hebben hetzelfde resultaat in Nederland, tegenwoordig. Tenzij het je om het opkomstpercentage getalletje gaat (En dat gaat het mij dus niet!).
als de opkomst 50% is denkt men eerder dat die andere 50% het geen ruk kan schelen.majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:47:
[...]
Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niets (of lees even mijn post hierboven waarbij ik uitleg waarom ik er voor kies _niet_ te stemmen ipv blanco).
In een notedop: blanco stemmen en niet stemmen hebben hetzelfde resultaat in Nederland, tegenwoordig. Tenzij het je om het opkomstpercentage getalletje gaat (En dat gaat het mij dus niet!).
Is de opkomst 75% en 25% is blanco dan geeft 25% van de bevolking duidelijk aan dat geen enkele partij weet wat zij willen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:47:
...Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niets (of lees even mijn post hierboven waarbij ik uitleg waarom ik er voor kies _niet_ te stemmen ipv blanco)....
Om 'aan te tonen dat het gehele concept 'politiek' op de schop moet' dat is natuurlijk prima dat je dat zo tracht te doen, wat ik me dan afvraag is of je parallel aan het-niet stemmen toelicht hoe het gat dat 'politiek' acterlaat zou worden opgevuld.
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 20-03-2014 14:51 ]
Hoho, ik zeg zeker niet dat ik het er mee eens ben, verre van dag, integendeel zelfs!Sissors schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:45:
[...]
En een groep Marrokanen bijvoorbeeld laten scanderen dat ze het aantal Joden, of bijvoorbeeld homo's willen verminderen is ook dus helemaal prima, geen enkel probleem mee? Immers ze willen alleen wat aan de criminelen doen?
Ik vraag me alleen af of het strafbaar is.
Als er een moslim partij ergens had meegedaan en de exact zelfde woorden waren gevallen met uitzondering dat Marokkanen vervangen was door Joden was onze ambassadeur allang op het matje geroepen in Israël.Ora et Labora schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:52:
[...]
Hoho, ik zeg zeker niet dat ik het er mee eens ben, verre van dag, integendeel zelfs!
Ik vraag me alleen af of het strafbaar is.
Verwijderd
Ik vind in principe dat vrijheid van meningsuiting geen limiet heeft. En daar knelt voor mij de schoen in deze discussie. Een persoon (of groep) uitschelden, valselijk beschuldigen of anderzins demoniseren heeft gewoon geen reet met een valide mening te maken.sanderb schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:57:
Negeren of aanpakken? Of moet dit zelfs kunnen en valt het inderdaad zoals hij zegt onder vrijheid van meningsuiting?
Onze grondwet en het EVRM denkt daar anders over.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:59:
[...]
Ik vind in principe dat vrijheid van meningsuiting geen limiet heeft. En daar knelt voor mij de schoen in deze discussie. Een persoon uitschelden, valselijk beschuldigen of anderzins demoniseren heeft gewoon geen reet met een valide mening te maken.
Verwijderd
Daar word mijn mening niet anders op. Er staat wel meer wettelijk vastgelegd waar ik het niet mee eens ben.FMS schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:01:
[...]
Onze grondwet en het EVRM denkt daar anders over.
Ik weet niet of er wel een expert nodig is, er zijn volgens mij aardig wat duidelijke oorzaken.iChaos schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:00:
Ik snap niet hoe mensen dit kunnen verdedigen. Zolang we mensen hebben in Nederland met dit gedachtengoed zullen de jongere Marokkanen zich inderdaad buitengesloten voelen. In plaats van een team van experts aan het werk te zetten die uitgebreide onderzoeken doen om te zien waarom criminaliteit bij de jongere groep Marokkanen relatief vaker voorkomt, schuiven we het maar lekker af en sturen we ze het liefst terug. Gaat goed met de vooroordelen in dit land zo.
Ik vraag me eerder af of het probleem niet al te groot is geworden en de politiek het gewoon niet op durft te lossen, er zijn grote veranderingen nodig.
Als je gaat kijken waar criminaliteit het meest voorkomt is dat vaak in de onderste, armste laag van de bevolking. Een groep die weinig ander perspectief heeft dan werkloosheid of de onderkant van de arbeidsmarkt. (de sociaal-economische factor).
Juist in deze groep zijn veel allochtonen te vinden omdat ze de taal slecht beheersen, gediscrimineerd worden, slechte opleidingsmogelijkheden hebben etc.
Als wij in Nederland nu eens gaan kijken hoe de positie verbeterd kan worden in plaats van voortdurend te wijzen en te roepen wordt het probleem vanuit de wortels aangepakt,
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
De vraag is uiteraard of je wel een valide mening hebt, zoals je zelf al aan had gegeven.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:02:
... Daar word mijn mening niet anders op....
Met oplossingen schiet Wilders niets op. Als het "Marokkaanse probleem" minder zou worden zou Wilders stemmen gaan verliezen.juggle schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:06:
Wat mij altijd verbaast in deze discussie is dat het altijd gehouden wordt over welke etnische afkomst iemand heeft. Het is misschien een feit dat jonge marokaanse allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, maar hoe komt dat dan?
Als je gaat kijken waar criminaliteit het meest voorkomt is dat vaak in de onderste, armste laag van de bevolking. Een groep die weinig ander perspectief heeft dan werkloosheid of de onderkant van de arbeidsmarkt. (de sociaal-economische factor).
Juist in deze groep zijn veel allochtonen te vinden omdat ze de taal slecht beheersen, gediscrimineerd worden, slechte opleidingsmogelijkheden hebben etc.
Als wij in Nederland nu eens gaan kijken hoe de positie verbeterd kan worden in plaats van voortdurend te wijzen en te roepen wordt het probleem vanuit de wortels aangepakt,
Inderdaad, Wilders leeft van het persisteren van (eventueel niet bestaande) problemen.Doctorbeat schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:07:
...
Met oplossingen schiet Wilders niets op. Als het "Marokkaanse probleem" minder zou worden zou Wilders stemmen gaan verliezen.
Verwijderd
Hoe bedoel je "valide mening"?begintmeta schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:06:
[...]
De vraag is uiteraard of je wel een valide mening hebt, zoals je zelf al aan had gegeven.
WIlders is een politicus. Die stemmen zoekt.
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Dit topic is gesloten.