Zoals jij eerder.
Hoewel gedeeltelijk waar is, is uit mijn hoofd ook al gebleken dat je daar echt niet alles mee kan verklaren. En waarom hebben ze slechte opleidingsmogelijkheden? Ze hebben exact dezelfde rechten als autochtonen.juggle schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:06:
Wat mij altijd verbaast in deze discussie is dat het altijd gehouden wordt over welke etnische afkomst iemand heeft. Het is misschien een feit dat jonge marokaanse allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, maar hoe komt dat dan?
Als je gaat kijken waar criminaliteit het meest voorkomt is dat vaak in de onderste, armste laag van de bevolking. Een groep die weinig ander perspectief heeft dan werkloosheid of de onderkant van de arbeidsmarkt. (de sociaal-economische factor).
Juist in deze groep zijn veel allochtonen te vinden omdat ze de taal slecht beheersen, gediscrimineerd worden, slechte opleidingsmogelijkheden hebben etc.
Als wij in Nederland nu eens gaan kijken hoe de positie verbeterd kan worden in plaats van voortdurend te wijzen en te roepen wordt het probleem vanuit de wortels aangepakt,
Maar hoewel je gedeeltelijk dus een punt hebt, moet je juist imo ook niet verwaarlosen dat er wel culturele factoren een rol spelen, en moet je die juist meenemen om het effectief te kunnen verbeteren. En soms zal dat zijn door harder op te treden, en soms door juist meer begeleiding te bieden. Oproepen tot deportaties zal iig niet werken.
Dan pakt ie toch gewoon weer een andere zondebok?Doctorbeat schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:07:
[...]
Met oplossingen schiet Wilders niets op. Als het "Marokkaanse probleem" minder zou worden zou Wilders stemmen gaan verliezen.
Het begon met de Islam. Men was zijn geschreeuw wel een keer moe hierover dus toen kwam het Polen meldpunt. Kortstondig weer hevig in het nieuws maar zakte snel weg. Hup gauw Europa de schuld geven....En nu zijn de Marokkanen het mikpunt.
Benieuwt waar ie straks mee komt.... Roodharigen??
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Volgens jou is het politieke stelsel niets meer dan een poppenkast om het volk brood en spelen te geven. De politieke partijen staan allang niet meer voor het volk. Dat is jouw probleem. Dat probleem "los" je op door niet meer te gaan stemmen... En jij denkt serieus dat er dan ooit wat gaat veranderen? Wat ben jij toch een Einstein.majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:47:
Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niets (of lees even mijn post hierboven waarbij ik uitleg waarom ik er voor kies _niet_ te stemmen ipv blanco).
Juist door blanco te stemmen (in plaats van niet te stemmen) geef je een signaal af, maar ik zal het vast niet weten waar ik het over heb volgens jou.
Theekransjes houden, dure reisjes naar het buitenland, allemaal uitstekende oplossingen voor het integratieprobleem.iChaos schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:00:
Ik snap niet hoe mensen dit kunnen verdedigen. Zolang we mensen hebben in Nederland met dit gedachtengoed zullen de jongere Marokkanen zich inderdaad buitengesloten voelen. In plaats van een team van experts aan het werk te zetten die uitgebreide onderzoeken doen om te zien waarom criminaliteit bij de jongere groep Marokkanen relatief vaker voorkomt, schuiven we het maar lekker af en sturen we ze het liefst terug. Gaat goed met de vooroordelen in dit land zo.
De ouders van die kinderen spreken doorgaans wel gebrekkig Nederlands, en dat speelt een hele belangrijke rol. Ik ben zelf Turks en mijn ouders spreken prima Nederlands en dat reflecteert zich ook in mijn opleiding. Maar een kennis van ons is ook zeer beleefd en welgemanierd, alsook zijn zoon, maar omdat die door een taalachterstand van huis uit al consequent slechter presteerde op school komt hij gelijk in de verkeerde groepen terecht.Sissors schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:10:
[...]
Hoewel gedeeltelijk waar is, is uit mijn hoofd ook al gebleken dat je daar echt niet alles mee kan verklaren. En waarom hebben ze slechte opleidingsmogelijkheden? Ze hebben exact dezelfde rechten als autochtonen.
Maar hoewel je gedeeltelijk dus een punt hebt, moet je juist imo ook niet verwaarlosen dat er wel culturele factoren een rol spelen, en moet je die juist meenemen om het effectief te kunnen verbeteren. En soms zal dat zijn door harder op te treden, en soms door juist meer begeleiding te bieden. Oproepen tot deportaties zal iig niet werken.
Absoluut waar, culturele verschillen zijn ook een oorzaak. Er worden hele gezinnen ontwricht met jongeren die opgroeien in Nederland en Ouders die vasthouden aan tradities en gebruiken uit het moederland. Maar harder aanpakken is geen oplossing. Begeleiden en sturen.Sissors schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:10:
[...]
Hoewel gedeeltelijk waar is, is uit mijn hoofd ook al gebleken dat je daar echt niet alles mee kan verklaren. En waarom hebben ze slechte opleidingsmogelijkheden? Ze hebben exact dezelfde rechten als autochtonen.
En het is een fabeltje dat jongeren in de Bijlmer dezelfde opleidingsmogelijkheden hebben als iemand in het Gooi. Bezoek de scholen maar eens en je zult schrikken wat het verschil is...
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Wilders kom je op 3 manieren vanaf :
-Los de problemen op waar hij een partij rondom heeft gebouwd.
-Laat hem meedoen aan een echte coalitie en kijk toe hoe hij op z'n bek gaat.
-Geweld.
Ik hoop dat de eerste optie uitkomst gaat brengen.
-Geweld.
Ik vind het kwalijk dat in Nederland gezegd wordt dat iedereen dezelfde kansen heeft. Dat is namelijk een leugen. Het is van verschrikkelijk belang waar je opgroeit...
Hij is al aardig op de bek gegaan met z'n gedoogsteun. Mensen kijken alleen niet verder dan hun neus lang is en vergeten dat te snel.mercapto schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:13:
-Geweld.
Nee, het is te hopen dat er heel snel grote trammelant ontstaat binnen zijn clubje monddode meelopers of dat ie zelf een keer uitgekeken is op zinloos in het wilde weg schoppen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Statistisch gezien blijkt ie wel een punt te hebben qua crimineel gedrag onder jongelui van Marokaanse origine. Maar in plaats van na die constatering te doen iets te bedenken wat ook echt kan helpen wordt het gezocht in 'terugsturen', 'deporteren' en geheel criminaliseren. Iemand die in NL geboren is en dus technisch gezien Nederlander dreigen een paspoort af te pakken is een electoraal handige one-liner maar praktisch gezien een kansloze opmerking.begintmeta schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:08:
[...]
Inderdaad, Wilders leeft van het persisteren van (eventueel niet bestaande) problemen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Want? Onderwijs is er genoeg, geld hoeft geen probleem te zijn. Vaak ontbreekt de wil gewoon...juggle schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:14:
Ik vind het kwalijk dat in Nederland gezegd wordt dat iedereen dezelfde kansen heeft. Dat is namelijk een leugen. Het is van verschrikkelijk belang waar je opgroeit...
Verwijderd
Het is ook onzin. Mensen hebben dezelfde rechten, maar niet dezelfde kansen. Het heeft ook sterk te maken met intelligentie, doorzettingsvermogen en andere karaktereigenschappen. Iemand met een sterke wil en een hoge intelligentie zal vermoedelijk zowel in een lager- als in een hoger opgeleid milieu goed presteren, maar iemand met een gemiddelde of wat lagere intelligentie zal in een lager-opgeleid milieu gewoon een grotere kans hebben om het foute pad op te gaan, terwijl zo iemand in een hoger-opgeleid milieu wellicht een keurige baan zou hebben gekregen.juggle schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:14:
Je moet maar eens op een rijtje zetten waar Nederlandse jongeren van Marokkaanse, Turkse of Antilliaanse afkomst allemaal mee te maken hebben in hun directe omgeving (thuis, familie en buurt). Zoveel problemen. Als je dat ziet, dan begrijp je dat ook Nederlandse jongeren in zo'n omgeving slecht zouden presteren en een grote kans zouden hebben om op het foute pad te raken.
Wilders is een briljant strateeg en weer met z'n allen trappen we er met open ogen in. Dit is belletje trekken voor de profs, zeg maar Champions Leageau niveau 
Deze opmerking maakt hij bewust om twee redenen:
a) Het gaat niet om de winnaars en verliezers, nee het gaat over de PVV.
Hij zal met deze actie geen achterban verliezen en wellicht zelfs nog extra sympathie kweken doordat er eindelijk iemand iets zegt over die vervelende groep kwajongens.
b) Hij heeft weer een fantastische aanzet gepleegd om regeerverantwoordelijkheid te ontlopen. Immers zullen weinig partijen nu met hem in zee willen terwijl hij in de grootste en één na grootste is geworden. Hij kan dus weer heerlijk opositie voeren en boel frustreren.
We moeten die vent gewoon geen aandacht geven, sterker nog, niet serieus nemen. Het neemt niet weg dat er wel degelijk uit specifieke kringen een oververtegenwoordiging is maar die moeten we anders aanpakken dan stelselmatig uitmaken voor tweederangsburger. Immers treffen we hiermee ook de groep die wel gewoon hun steentje bijdragen in de nederlandse samenleving.
Deze opmerking maakt hij bewust om twee redenen:
a) Het gaat niet om de winnaars en verliezers, nee het gaat over de PVV.
Hij zal met deze actie geen achterban verliezen en wellicht zelfs nog extra sympathie kweken doordat er eindelijk iemand iets zegt over die vervelende groep kwajongens.
b) Hij heeft weer een fantastische aanzet gepleegd om regeerverantwoordelijkheid te ontlopen. Immers zullen weinig partijen nu met hem in zee willen terwijl hij in de grootste en één na grootste is geworden. Hij kan dus weer heerlijk opositie voeren en boel frustreren.
We moeten die vent gewoon geen aandacht geven, sterker nog, niet serieus nemen. Het neemt niet weg dat er wel degelijk uit specifieke kringen een oververtegenwoordiging is maar die moeten we anders aanpakken dan stelselmatig uitmaken voor tweederangsburger. Immers treffen we hiermee ook de groep die wel gewoon hun steentje bijdragen in de nederlandse samenleving.
Niet persé, er zijn genoeg jongeren die wel willen maar de kansen niet krijgen of niet mee kunnen komen. Of door problemen thuis niet goed kunnen leren op school. Vaak worden deze jongeren door de maatschappij ook met de nek aangekeken.GioStyle schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:16:
[...]
Want? Onderwijs is er genoeg, geld hoeft geen probleem te zijn. Vaak ontbreekt de wil gewoon...
Daarnaast zijn er veel scholen die door geld gebrek, opleidingsniveau van de leraren, werkdruk, slecht presteren. De kansen van deze jongeren veelal in achterstandswijken staan gelijk met 2.0 achter in de maatschappij. Het is een heel breed maatschappelijk probleem wat alleen op politiek niveau kan worden opgelost.
Wilders gaat straks gewoon problemen met zijn eigen fractie krijgen. Zijn Europese avontuur levert al nieuwe beelden op die z'n mensen nauwelijks snappen (FN enzo) en dan gaat dit er nog overheen. De beste man is momenteel alleen maar bezig zijn positie binnen de PVV onaantastbaar te houden en regeert met ijzeren knoet. Al die dissidenten bevestigen dat alleen maar. En deze uitspraken maken het alleen maar moeilijker.
In de nabije toekomst zal de PVV daadwerkelijk een flinke overwinning boeken en zo groot raken dat zijn fractie niet alleen uit meer kikkers bestaat die uit de kruiwagen springen, maar ook kikkers die overmoediger raken, overtuigd van het eigen succes en daarom ook gewoon meer durven. Was het voorheen alleen Hero Brinkman die openlijk probeerde te springen naar een PVV zonder leidersschapscultus, zullen het straks meer mensen zijn die het kunnen, durven en lang genoeg gewacht hebben.
Er zijn verschillende lijnen die elkaar binnen enkele jaren kruisen en dan implodeert de PVV gewoon. Een PVV als grootste partij in de tweede kamer is een vrijwel zekere ontsteking van een machtsstrijd die Wilders niet meer kan winnen (puur op gebrek aan vriendschap en loyaliteit).
Naar buiten toe is het zaak om PVV-troep alleen maar op naam van de PVV te houden, iedere zogenaamde allochtoon moet doordrongen worden dat Wilders niet heet Nederland representeert.
In de nabije toekomst zal de PVV daadwerkelijk een flinke overwinning boeken en zo groot raken dat zijn fractie niet alleen uit meer kikkers bestaat die uit de kruiwagen springen, maar ook kikkers die overmoediger raken, overtuigd van het eigen succes en daarom ook gewoon meer durven. Was het voorheen alleen Hero Brinkman die openlijk probeerde te springen naar een PVV zonder leidersschapscultus, zullen het straks meer mensen zijn die het kunnen, durven en lang genoeg gewacht hebben.
Er zijn verschillende lijnen die elkaar binnen enkele jaren kruisen en dan implodeert de PVV gewoon. Een PVV als grootste partij in de tweede kamer is een vrijwel zekere ontsteking van een machtsstrijd die Wilders niet meer kan winnen (puur op gebrek aan vriendschap en loyaliteit).
Naar buiten toe is het zaak om PVV-troep alleen maar op naam van de PVV te houden, iedere zogenaamde allochtoon moet doordrongen worden dat Wilders niet heet Nederland representeert.
Dat snap ik. Zolang je beseft dat beperking van grondrechten niet zomaar tot stand is gekomen. Daar ligt wel het een en ander aan ten grondslag, historisch gezien, zeg maar.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:02:
[...]
Daar word mijn mening niet anders op. Er staat wel meer wettelijk vastgelegd waar ik het niet mee eens ben.
Je mag het er mee oneens zijn, het is je goed recht, evengoed als dat je mag vinden dat het recht op godsdienst onbeperkt moet zijn.
Dat bedoel ik. Mensen kunnen vaak alleen kijken naar hun eigen situatie en hebben niet het vermogen om te zien hoe het er ergens anders aan toe gaat.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:17:
[...]
Het is ook onzin. Mensen hebben dezelfde rechten, maar niet dezelfde kansen. Het heeft ook sterk te maken met intelligentie, doorzettingsvermogen en andere karaktereigenschappen. Iemand met een sterke wil en een hoge intelligentie zal vermoedelijk zowel in een lager- als in een hoger opgeleid milieu goed presteren, maar iemand met een gemiddelde of wat lagere intelligentie zal in een lager-opgeleid milieu gewoon een grotere kans hebben om het foute pad op te gaan, terwijl zo iemand in een hoger-opgeleid milieu wellicht een keurige baan zou hebben gekregen.
Je moet maar eens op een rijtje zetten waar Nederlandse jongeren van Marokkaanse, Turkse of Antilliaanse afkomst allemaal mee te maken hebben in hun directe omgeving (thuis, familie en buurt). Zoveel problemen. Als je dat ziet, dan begrijp je dat ook Nederlandse jongeren in zo'n omgeving slecht zouden presteren en een grote kans zouden hebben om op het foute pad te raken.
Klopt niet helemaal.juggle schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:21:
[...]
Niet persé, er zijn genoeg jongeren die wel willen maar de kansen niet krijgen of niet mee kunnen komen. Of door problemen thuis niet goed kunnen leren op school. Vaak worden deze jongeren door de maatschappij ook met de nek aangekeken.
Daarnaast zijn er veel scholen die door geld gebrek, opleidingsniveau van de leraren, werkdruk, slecht presteren. De kansen van deze jongeren veelal in achterstandswijken staan gelijk met 2.0 achter in de maatschappij. Het is een heel breed maatschappelijk probleem wat alleen op politiek niveau kan worden opgelost.
Je kan niet alles op de politiek afschuiven. Het is ook wat je van huis mee krijgt.
Op de MBO koos ik de richting om verder te gaan naar de HBO. Mede klasgenoten deden dat maar ook.
HBO gedaan, papiertje gehaald. En maar werken.
Jaren later sprak ik ze weer. En ze zeiden dat ze alleen maar HBO deden, omdat ik dat ook deed. Van huis uit werd dat niet gestimuleerd en het idee om verder te leren kwam niet bij hun op. Totdat ik dat deed. Tja als Russel het kan, dan kan ik dat zeer zeker was hun gedachtegang
Verwijderd
Klopt. Veel mensen, vooral zij die zelf (relatief) succesvol zijn, kunnen zich vaak niet voorstellen welke invloed een achterstandspositie heeft. Nog ergerlijker wordt dat als het om mensen gaat die van zichzelf vinden dat ze uit een heel lastig milieu komen en zichzelf hebben 'omhooggeknokt', die nemen dan gemakshalve ook meteen maar aan dat iedereen dat moet kunnen.juggle schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:25:
[...]
Dat bedoel ik. Mensen kunnen vaak alleen kijken naar hun eigen situatie en hebben niet het vermogen om te zien hoe het er ergens anders aan toe gaat.
Misschien zou je wel kunnen zeggen dat iedereen in theorie gelijke kansen heeft, maar dat sommige mensen beslist minder moeite hoeven te doen om ze te benutten.
Klopt, tuurlijk. School, vrienden en algemene omgeving zijn ook extreem belangrijk. Daarom is ook zo moeilijk om je ontworstelen aan een milieu waarin (vrijwel) niemand zijn best doet en waarin op straat hangen de norm isRussel88 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:26:
[...]
Klopt niet helemaal.
Je kan niet alles op de politiek afschuiven. Het is ook wat je van huis mee krijgt.
Op de MBO koos ik de richting om verder te gaan naar de HBO. Mede klasgenoten deden dat maar ook.
HBO gedaan, papiertje gehaald. En maar werken.
Jaren later sprak ik ze weer. En ze zeiden dat ze alleen maar HBO deden, omdat ik dat ook deed. Van huis uit werd dat niet gestimuleerd en het idee om verder te leren kwam niet bij hun op. Totdat ik dat deed. Tja als Russel het kan, dan kan ik dat zeer zeker was hun gedachtegang
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 15:28 ]
Dit ook wat ik bedoel. Zo zie je maar hoe belangrijk scholing is. De Nederlandse taal is daarnaast ook een ontzettend moeilijke taal, vergeet dat niet. Een groot deel Nederlanders beheerst de Nederlandse taal niet eensiChaos schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:12:
[...]
De ouders van die kinderen spreken doorgaans wel gebrekkig Nederlands, en dat speelt een hele belangrijke rol. Ik ben zelf Turks en mijn ouders spreken prima Nederlands en dat reflecteert zich ook in mijn opleiding. Maar een kennis van ons is ook zeer beleefd en welgemanierd, alsook zijn zoon, maar omdat die door een taalachterstand van huis uit al consequent slechter presteerde op school komt hij gelijk in de verkeerde groepen terecht.
Maar aangezien alles in Nederland getoetst wordt en daarbij taal verschrikkelijk belangrijk is komt het al snel voor dat jongeren onder de maat preseteren domweg omdat ze de taal niet beheersen terwijl zij veel meer kunnen.
@nare man Ik denk dat wij wel aardig op 1 lijn zitten. Het ontworstelen van een bepaald milieu is veel moeilijker dan je omhoog werken in een opleiding. Niet dat dat geen respect verdient, maar je kunt je niet voorstellen en verwachten dat iedereen die op straat opgroeit met geen perspectieven in een maatschappij waar je bij binnenkomst al wordt veroordeeld zich zo hard kunnen inzetten.
Tuurlijk zit er verschil in kwaliteit van scholen. Maar je moet ook voorkomen dat ze direct in een slachtofferrol worden geplaatst. Er is ook nog wat buiten de Bijlmer. In mijn jeugd ben ik ook naar de 'zwarte' middelbare school geweest (dat is enorm overdreven, maar het was wel degene waar nagenoeg de complete marokanen populatie zat, als ik het goed heb was zo'n 40% allochtoon, allemaal in de VMBO, VWO was zo goed als blank), en ook niet heel verkeerd terecht gekomen. Taalachterstanden zullen vast een rol hebben gespeeld, maar te makkelijk om het daar allemaal op te gooien.juggle schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:12:
[...]
Absoluut waar, culturele verschillen zijn ook een oorzaak. Er worden hele gezinnen ontwricht met jongeren die opgroeien in Nederland en Ouders die vasthouden aan tradities en gebruiken uit het moederland. Maar harder aanpakken is geen oplossing. Begeleiden en sturen.
En het is een fabeltje dat jongeren in de Bijlmer dezelfde opleidingsmogelijkheden hebben als iemand in het Gooi. Bezoek de scholen maar eens en je zult schrikken wat het verschil is...
Wat betreft harder aanpakken, ik denk niet dat het helpt om dat bij direct uit te sluiten. Ik ben absoluut niet iemand die denkt als we Amerikaans model gaan invoeren het beter wordt. Maar wel dat het soms gewoon het beste is om een stel rotte appels in de gevangenis te gooien ipv pappen en nathouden, waardoor de rest die eromheen hangt weer een kans krijgt.
Voorlopig nog niet. Veel mensen willen verandering. En Wilders blaat het meeste (gaat in sommige uitspraken in mijn ogen ook te ver net als de uitspraak: minder marokkanen). En dan zijn er veel standpunten van Wilders waar mensen zich in kunnen vinden. Vooral veel mensen zijn het zat dat EU wat te zeggen heeft. Denk daarbij dat men de uitspraken over Marokkanen dan voor lief neemt.mercapto schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:13:
Het zijn ook niet de Marokkanen, helaas is constatering dat de criminaliteit wel groter is in deze groep omdat vaker gezinnen nou eenmaal armer zijn + lakse opvoedingen. Men laat de kroost lekker hun gang gaan. Hier in de buurt kan je daarin een wereldverschil van zien, er zijn genoeg allochtonen met beleefdheid/vriendelijkheid ver boven de gemiddelde autochtoon, maar ook de kleine/grote etterbakken die lopen te zieken en/of dealen. Laatstgenoemde moet gewoon harder worden aangepakt. Maar niet dan gaan generaliseren.
[ Voor 4% gewijzigd door ByteMe_ op 20-03-2014 15:37 ]
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Het integratie/marokkanen probleem is antropologisch van aard, niet politiek. Dát is het echte probleem. Politieke oplossingen voor een probleem wat de basis heeft in cultuurverschillen (En dan bedoel ik de 'microcultuur' van huidige generaties marokkaanse jongeren en hun ouders/vrienden).
Politiek kan voornamelijk genezen (politie meer mandaat geven, grenzen dicht, regels stellen enz). Maar voorkomen...dat is iets wat veel subtieler werk vereist dan waar je als rijk veelal toe in staat bent.
Zelf ben ik opgegroeid in een slechte wijk (Schalkwijk) maar geen enkele van mijn vriendjes van toen zijn criminelen. Toch hebben we met 14-16 jaar veel rotzooi uitgehaald. Blowen, bomen in de fik steken, Zelfs een keer fietsen stelen...kortom...kattekwaad/erger. Echter hebben we _nooit_ iemand lastig gevallen op straat, nooit iemand beroofd, zijn we na onze pubertijd gaan inzien hoe je een beter mens kan worden. En zijn we ons gaan afzetten tegen onze ghetto-omgeving ipv er in mee te gaan.
Marokkanen hebben gewoon een erg gesloten cultuur die naar binnen kijkt, niet naar buiten. Dit hebben hun ouders of opa/oma meegenomen uit hun thuisland, en sterk in hen aangewakkerd ; niet iets wat wij zomaar kunnen veranderen.
Kijk je naar Spanjaarden die eigenlijk heel vergelijkbaar zijn qua taalachterstand en economische situatie, heb je het meteen over zo'n beetje de best integrerenden van Nederland. Zowel de eerste generaties (1960+) als recente generaties (afgelopen 5 jaar) zie je het volgende :
- Hebben geen rode cent. Komen hier om hard te werken. Integreren met plezier ondanks significante cultuurverschillen (trust me : een spanjaard uit Andalusie in 1960-1970 stond cultureel en financieel een stuk dichter bij een berber uit het rifgebergte dan een toenmalige nederlander). Leren de taal snel. Voeden hun kinderen op om vooral gewoon trots te zijn op wat je doet, niet op je afkomst. De 1ste generatie spaanse kinderen spreken dan ook veelal geen spaans meer, hebben weinig binding met het 'moederland' en voelen zich 100% nederlands.
Dit terwijl ook die spanjaarden toen & nu in slechte wijken terecht komen omgeven met antilianen en marokkanen.
Marokkanen hebben het dus nu vooral slecht getroffen gewoon door hoe hun cultuur van oudsher in elkaar steekt / afsteekt. En die cultuur zegt 'niet aanpassen aan de ander'. Dat dit oorspronkelijk een wellicht goed bedoelde manier is (behoud van cultuur en afkomst als Berber in een regio die ooit overlopen werd door Arabieren uit het oosten) kan best. Maar die traditie/instelling is het hoofdprobleem. Niet dat ze in een slechte wijk wonen (wat natuurlijk zeker wel enige invloed heeft, aangezien criminaliteit in Kanaleneiland onder blanken ook hoger is dan die in een dure wijk in Wassenaar).
Het zelfde zie je bij Turken of zelfs chinezen : Wonen ook vaak in vergelijkbare wijken als Marokkanen, maar hebben lang niet dezelfde problemen. Turken zijn daarnaast ook nog eens moslims, maar ondanks dat zie je dat die veel beter integreren. En vaak ook nog een 'trots op de turkse identiteit' kunnen combineren met een succesvol nederlanderschap. Integratie is dus niet persé assimilatie. Chinezen zijn een verhaal apart, die staan eigenlijk vrijwel los van de maatschappij (net als marokkanen wat dat betreft) en leven in hun eigen wereld. Toch beheersen hun kinderen de nederlandse taal goed, dragen ze economisch bij aan de maatschappij (ondernemers spirit) en werken ze hard. Daarnaast hangen ze niet op straat en is het begrip 'trots' iets wat er over gaat dat je je familie niet te schande bent (lees : strafblad, diploma niet halen enz enz enz).
My $0.02
Politiek kan voornamelijk genezen (politie meer mandaat geven, grenzen dicht, regels stellen enz). Maar voorkomen...dat is iets wat veel subtieler werk vereist dan waar je als rijk veelal toe in staat bent.
Zelf ben ik opgegroeid in een slechte wijk (Schalkwijk) maar geen enkele van mijn vriendjes van toen zijn criminelen. Toch hebben we met 14-16 jaar veel rotzooi uitgehaald. Blowen, bomen in de fik steken, Zelfs een keer fietsen stelen...kortom...kattekwaad/erger. Echter hebben we _nooit_ iemand lastig gevallen op straat, nooit iemand beroofd, zijn we na onze pubertijd gaan inzien hoe je een beter mens kan worden. En zijn we ons gaan afzetten tegen onze ghetto-omgeving ipv er in mee te gaan.
Marokkanen hebben gewoon een erg gesloten cultuur die naar binnen kijkt, niet naar buiten. Dit hebben hun ouders of opa/oma meegenomen uit hun thuisland, en sterk in hen aangewakkerd ; niet iets wat wij zomaar kunnen veranderen.
Kijk je naar Spanjaarden die eigenlijk heel vergelijkbaar zijn qua taalachterstand en economische situatie, heb je het meteen over zo'n beetje de best integrerenden van Nederland. Zowel de eerste generaties (1960+) als recente generaties (afgelopen 5 jaar) zie je het volgende :
- Hebben geen rode cent. Komen hier om hard te werken. Integreren met plezier ondanks significante cultuurverschillen (trust me : een spanjaard uit Andalusie in 1960-1970 stond cultureel en financieel een stuk dichter bij een berber uit het rifgebergte dan een toenmalige nederlander). Leren de taal snel. Voeden hun kinderen op om vooral gewoon trots te zijn op wat je doet, niet op je afkomst. De 1ste generatie spaanse kinderen spreken dan ook veelal geen spaans meer, hebben weinig binding met het 'moederland' en voelen zich 100% nederlands.
Dit terwijl ook die spanjaarden toen & nu in slechte wijken terecht komen omgeven met antilianen en marokkanen.
Marokkanen hebben het dus nu vooral slecht getroffen gewoon door hoe hun cultuur van oudsher in elkaar steekt / afsteekt. En die cultuur zegt 'niet aanpassen aan de ander'. Dat dit oorspronkelijk een wellicht goed bedoelde manier is (behoud van cultuur en afkomst als Berber in een regio die ooit overlopen werd door Arabieren uit het oosten) kan best. Maar die traditie/instelling is het hoofdprobleem. Niet dat ze in een slechte wijk wonen (wat natuurlijk zeker wel enige invloed heeft, aangezien criminaliteit in Kanaleneiland onder blanken ook hoger is dan die in een dure wijk in Wassenaar).
Het zelfde zie je bij Turken of zelfs chinezen : Wonen ook vaak in vergelijkbare wijken als Marokkanen, maar hebben lang niet dezelfde problemen. Turken zijn daarnaast ook nog eens moslims, maar ondanks dat zie je dat die veel beter integreren. En vaak ook nog een 'trots op de turkse identiteit' kunnen combineren met een succesvol nederlanderschap. Integratie is dus niet persé assimilatie. Chinezen zijn een verhaal apart, die staan eigenlijk vrijwel los van de maatschappij (net als marokkanen wat dat betreft) en leven in hun eigen wereld. Toch beheersen hun kinderen de nederlandse taal goed, dragen ze economisch bij aan de maatschappij (ondernemers spirit) en werken ze hard. Daarnaast hangen ze niet op straat en is het begrip 'trots' iets wat er over gaat dat je je familie niet te schande bent (lees : strafblad, diploma niet halen enz enz enz).
My $0.02
Ik denk dat je dit ruimelijk onderschat... En in de gevangenis, wat moeten ze daar dan? Leren hoe ze weer in de maatschappij kunnen terugkeren? Kom nou...Taalachterstanden zullen vast een rol hebben gespeeld, maar te makkelijk om het daar allemaal op te gooien.
Ik denk het niet. Ik denk dat cultuurverschillen daar veel belangrijker waren dan een taalachterstand.juggle schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:38:
[...]
Ik denk dat je dit ruimelijk onderschat... En in de gevangenis, wat moeten ze daar dan? Leren hoe ze weer in de maatschappij kunnen terugkeren? Kom nou...
En in de gevangenis? Ja bijvoorbeeld hoe ze weer in de maatschappij moeten terugkeren. De gevangenis in is niet perfect, maar als je toch denkt dat het nooit zin heeft dan moeten we behalve levenslang nooit meer gevangenisstraffen opleggen?
Overigens het specifieke doel daar van ze de gevangenis in gooien was niet ze leren hoe ze in de maatschappij kunnen terugkeren, dat is waarschijnlijk toch een station dat al voorbij is. Het doel is te voorkomen dat hun meelopers verder afglijden tot hun niveau.
Cultuurverschil is de bron van de taalachterstand. Niet andersom.juggle schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:38:
[...]
Ik denk dat je dit ruimelijk onderschat... En in de gevangenis, wat moeten ze daar dan? Leren hoe ze weer in de maatschappij kunnen terugkeren? Kom nou...
Ze wensen simpelweg vanaf jongsafaan niet om de taal beter te beheersen en kiezen er voor om trots te zijn op hun 'mocro accent' zodat ze duidelijker een identiteit kunnen uitstralen die niet-Nederlands is.
Dit is een heel normaal fenomeen binnen allerlei groepen in de geschiedenis. Wat wij nu als perfect nederlands beschouwen is ook weer ooit een accent geweest wat door anderen verfoeid werd als lomp, lelijk, plat of boers. Maar "wij" (mensen die een beetje spreken zoals wij dat nu doen) vonden ooit dat we onze identiteit als bijv. Hollander, Utrechtenaar verder konden benadrukken door ons accent niet te verbergen.
Zo zijn er friezen met een sterk fries accent in hun Nederlands, maar ook friezen die perfect ABN spreken (en daarnaast perfect Fries spreken).
Net als bij marokkanen komt dat vaak deels door gebrek aan keuze : Als al je vriendjes marokkaans zijn en allemaal 'tozzz...je weet toch kanker vet' praten dan is de kans groot dat je dat zelf ook gaat doen. Zeker met marokkaanse leraren op school en 100% zwarte klassen.
Tevens ook meteen de reden dat ik sterk vóór verplicht gemengde scholen ben met percentages die de nederlandse gemiddelden goed weerspiegelen. Dit brengt helaas weer allerlei logistieke problemen met zich mee want een zwarte wijk wil natuurlijk niet een half uur rijden voor een school. Waardoor het hele concept van zwarte wijken op de stok moet, wat weer vrijwel onmogelijk is want rijkere mensen willen niet in een arme buurt wonen als ze de keus hebben. Even afgezien van het feit dat er allerlei experimenten hebben plaatsgevonden, met wisselende graad van succes, waarbij koop & huurwoningen in één wijk stonden.
De kern van de problemen zit hem dus in cultuur - iets waar we helaas weinig aan kunnen doen - en fouten/keuzes gemaakt in het verleden (gastarbeiders die niet te gast waren, maar hier bleven).
[ Voor 73% gewijzigd door majic op 20-03-2014 15:50 ]
Bedankt voor je bijdrage, ben wel benieuwd of deze cultuurverschillen echt zo bijdragen aan de achterstandspositie die deze groep mensen nu hebben in de maatschappij.majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:38:
Het integratie/marokkanen probleem is antropologisch van aard, niet politiek. Dát is het echte probleem. Politieke oplossingen voor een probleem wat de basis heeft in cultuurverschillen (En dan bedoel ik de 'microcultuur' van huidige generaties marokkaanse jongeren en hun ouders/vrienden)....
En indien dat dat zo is, dan juist denk ik dat je mensen kunt helpen met goede scholing, huisvesting, en integratie tussen andere Nederlandse mensen. Ik denk toch dat er significante verschillen optreden als er meer verspreiding plaatsvindt van in plaats van bolwerken in de steeds dezelfde wijken.
Nog even over het strafbaar zijn van de uitspraken obv artikel 137d wetboek van strafrecht.
Geert Wilders heeft eerder in het belaagde bankje gestaan, de aanklacht op punt 4 & 5 zijn toen vrijgesproken. De rechter heeft deze punten samengevat als discriminatie op basis van niet westerse allochtonen en Marokkanen op basis van ras. De rechter is daar kort over en oordeelt dat deze uitspraken niet over ras gaan en dus niet strafbaar onder artikel 137d, vrijspraak volgt.
Zoals ik al eerder in dit topic aanhaalde, veroordeling op basis 137d, discriminatie wegens ras, godsdienst of levensovertuiging, geslacht, hetero- of homoseksuele gerichtheid of lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap wordt nog lastig op basis van de uitspraak minder Marokkanen. Strikt genomen is het discrimineren van bi-sexuele mensen ook niet strafbaar op basis dit artikel.
Strafrecht wordt voor zover ik weet vrij strikt geïnterpreteerd.
Ben benieuwd wat andere tweakers hiervan vinden.
Geert Wilders heeft eerder in het belaagde bankje gestaan, de aanklacht op punt 4 & 5 zijn toen vrijgesproken. De rechter heeft deze punten samengevat als discriminatie op basis van niet westerse allochtonen en Marokkanen op basis van ras. De rechter is daar kort over en oordeelt dat deze uitspraken niet over ras gaan en dus niet strafbaar onder artikel 137d, vrijspraak volgt.
Zoals ik al eerder in dit topic aanhaalde, veroordeling op basis 137d, discriminatie wegens ras, godsdienst of levensovertuiging, geslacht, hetero- of homoseksuele gerichtheid of lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap wordt nog lastig op basis van de uitspraak minder Marokkanen. Strikt genomen is het discrimineren van bi-sexuele mensen ook niet strafbaar op basis dit artikel.
Strafrecht wordt voor zover ik weet vrij strikt geïnterpreteerd.
Ben benieuwd wat andere tweakers hiervan vinden.
in hokjes denken ..... vergis ik mij nu of doe jij dat??Mr.Joker schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:47:
Met mensen zoals DennusB kan je discusseren totdat je er bij neervalt. Het heeft geen zin. Altijd komen ze met drogredenen en andere onzin. Net als de PVV
Blijf vooral in hokjes denken, daar kom je ver mee.
als de allogtoon onze vrouwen in hokjes mag plaatsen ( westerse (lees uitdagend gekleede) vrouwen onzedelijke hoeren mag noemen)
en dan niet alleen de jongere generatie maar ook ouderen.
waarom mag dat andersom dan niet???
zelfs met mn eten wordt ik verplicht in het hokje islam te eten ( hallal vlees wordt je op gedrongen)
dus weer waarom zouden wij & wilders dan geen hokjes mogen maken voor hun ??
je bent hier in Nederland en geloof dat ik dan mag /moet/kan leven naar onze maatstaven of vergis ik mij hier nu zo in ??
[ Voor 3% gewijzigd door Blackwolf-nl op 20-03-2014 15:47 ]
Vergelijk voor de grap eens de Surinamers in Nederland.juggle schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:43:
[...]
Bedankt voor je bijdrage, ben wel benieuwd of deze cultuurverschillen echt zo bijdragen aan de achterstandspositie die deze groep mensen nu hebben in de maatschappij.
En indien dat dat zo is, dan juist denk ik dat je mensen kunt helpen met goede scholing, huisvesting, en integratie tussen andere Nederlandse mensen. Ik denk toch dat er significante verschillen optreden als er meer verspreiding plaatsvindt van in plaats van bolwerken in de steeds dezelfde wijken.
De Creoolse Surinamer, Chinese Surinamer en de Hindoestaanse Surinamer. Er is gewoon een verschil tussen die 3. En ze komen allen uit Suriname.
Neemt niet weg dat verspreiding veel zal helpen. Echter wilt men niet verspreiden. Men zoekt elkaar op. Niet voor niets heb je overal een ChinaTown. In de VS heb je ook gewoon wijken van bepaalde komafs.
Verwijderd
Tuurlijk. Alsof je dat tussen Nederlanders onderling niet hebt. Ik woon ook liever in een wijk met gelijkgestemden (lees: geen tokkies).
Zoooo flauw, ik ben het absoluut niet eens met Winders, maar zelfs ik heb gehoord hoe hij dit wilde bereiken.Sissors schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:07:
Moet ik dan denken aan deportaties of genocide?
Marokkanen met twee paspoorten het Nederlandse afnemen en terug naar land van herkomst.
Opmerkingen zoals jij geeft slaan nergens op...
Wat Wilders zegt misschien ook niet, maar waarom je verlagen tot dit niveau?
Kijk met criminele ervoor, zeg ik ook: Doen!AutisticPinguin schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:07:
Inderdaad, jullie weten best wat Wilders bedoelde. En dat is dus criminele Marokkaanse mensen uitzetten en de grens dicht voor dergelijke types. Minder "Europa" en daardoor meer zelf de regels bepalen voor wat betreft immigratie en uitzetting.
Aan de andere kant gaan een aantal Marokkanen ook veel te ver.merphixia schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:11:
Correct dit idee had ik ook.
Verder, ik vind persoonlijk dat dit te ver gaat. Doet me denken aan extreem rechts. Soms heeft de PVV goede standpunten en ben ik het met hen eens. Maar zulke uitspraken kan gewoon niet (in mijn ogen).
Selectie maken op volledig alle Marokkanen gaat niet, maar aan deze selecte groep heb je niets...
Na een aantal aanvaringen in het verleden zou ik ook het liefste zien dat ze vertrekken. Ze kosten de rest van hun leven geld, dragen niets bij, vinden dat ze boven de rest staan, schomen geen geweld, politie doet niet. Moet ik nog verder gaan?
Die gebeurtenissen in het verleden maken me soms wel eens bang voor de toekomst. Wat als het de volgende keer wél escaleert? Dan heb ik graag een wapen bij me!
Het punt is namelijk dat je er niets aan kunt doen, zelf!
Je loopt een zebrapad op, rijd er een alto toeterend en seinend op je af, je rent over...
De auto remt als een gek en er stappen 4 Marokkanen over, dat ik kanker sneller moet lopen, met mijn kankerkop en je krijgt kankerklappen en ze lopen op je af... Ik liep hard door naar mijn auto, maar je bent op zo'n moment serieus bang... Ik ben blij dat ik snel bij mijn auto was... Er is serieus geen enkel volk wat over het algemeen zo weinig geweten heeft als een deel van de Marokkaanse bevolking...
Daarnaast missen ze het vermogen om rationeel te kunnen denken en de mogelijkheid tot zelfreflectie...
Ik snap best dat niet alle Marokkanen zo zijn, maar het zijn er bovengemiddeld veel.
Moet je heel de bevolking daarop aanspreken? Absoluut niet.
Maar voor dat soort gasten is er geen structurele oplossing. Straffen, knuffelen, theedrinken werken niet bij dit type. Dus als je de mogelijkheid hebt, ze legaal te kunnen uitzetten uit Nederland? DOEN!
Je zal het niet verwachten, maar ik stem dus geen PVV, maar ik kan het op dit punt niet volledig oneens zijn met Wilders...
Ik ben het daar volledig met je eens en in dat licht is de opmerking van Wilders opeens niet zo heel ondenkbaar meer. "Minder marokkanen" in een stad als Den Haag is helemaal geen onaardig streven an-sigh, wat een hoop problemen zou oplossen.juggle schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:43:
[...]
Bedankt voor je bijdrage, ben wel benieuwd of deze cultuurverschillen echt zo bijdragen aan de achterstandspositie die deze groep mensen nu hebben in de maatschappij.
Maar je moet dat dus doen door huidige achterstandswijken onaantrekkelijk te maken en het verhuizen naar dorpen en kleinere steden elders juist aantrekkelijk te maken. Belastingvoordelen, gratis curssusen die integratie bevoorderen, betere (desnoods deels islamitische) scholen, goedkopere woonruimte, werkvoorziening die past bij het opleidingsniveau van de gemiddelde marokkaan in zo'n wijk enz en enz.
Dit zijn allemaal zaken die een redelijk socialistische controle & ingrijpen van de staat vereisen, iets waar we tegenwoordig niet zo'n fan meer van zijn. Het socialistisch denkgoed is wat dat betreft redelijk schizofreen : Aan de ene kant bied het een oplossing omdat het wenst in te grijpen in de specifieke problematiek van een groep, het streven naar gelijkheid als handvest. Maar aan de andere kant is in het westen traditiegetrouw het socialisme in al zijn linkse hoedanigheid niet in staat om integratievraagstukken keihard aan te pakken, door diezelfde zachte maar dwingende hand van de overheid die uiteindelijk wel de oplossing zou kunnen zijn. Het hele concept van links & rechts moet verdwijnen voordat denk ik er een partij komt die de voordelen van beide stromingen kan gebruiken om uiteindelijk tot een aanvaardbare, gezonde oplossing te komen voor de integratie/cultuurproblemen die we nu hebben.
Ongetwijfeld zal de heer Wilders wat meer hardhandige methodes in gedachten hebben gehad met zijn opmerking, helaas
Overigens, en dat bedenk ik me nu na het lezen van mn eigen stukje : Dit is ook de reden dat de PVV zo'n succes geniet. Het partijprogramma is niet exclusief links of rechts. Het is socialistisch aan de ene kant, nationalistisch aan de andere (oei gebruik ik die twee woorden nou in één zin hehe). Soms pragmatisch, soms gewoon regelrecht rechts/geschift.
Ik hoop dat het concept 'pvv' als een partij die niet meer zo bezig is met rood of groen wel gaat aanslaan, maar dan liever niet met iemand als geert aan het roer.
[ Voor 10% gewijzigd door majic op 20-03-2014 16:03 ]
Ja want alle allogtonen noemen de westerse vrouwen onzedelijke hoeren....... (Of alle Marokkanen) wat jij wilt.Blackwolf-nl schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:45:
[...]
in hokjes denken ..... vergis ik mij nu of doe jij dat??
als de allogtoon onze vrouwen in hokjes mag plaatsen ( westerse (lees uitdagend gekleede) vrouwen onzedelijke hoeren mag noemen)
en dan niet alleen de jongere generatie maar ook ouderen.
waarom mag dat andersom dan niet???
zelfs met mn eten wordt ik verplicht in het hokje islam te eten ( hallal vlees wordt je op gedrongen)
dus weer waarom zouden wij & wilders dan geen hokjes mogen maken voor hun ??
je bent hier in Nederland en geloof dat ik dan mag /moet/kan leven naar onze maatstaven of vergis ik mij hier nu zo in ??
Als je 1ste zin al van zo'n laag niveau is heb ik ook geen zin om op je andere punten in te gaan.
Verwijderd
Ik weet niet waar jij woont, maar ik woon al jaren in Rotterdam, en alhoewel daar best wel wat Marokkanen wonen en ik daar best wel vaak zebrapaden oversteek, heb ik zoiets als jij beschrijft nog nooit meegemaakt.dfrenner schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:55:
[...]
Je loopt een zebrapad op, rijd er een alto toeterend en seinend op je af, je rent over...
De auto remt als een gek en er stappen 4 Marokkanen over, dat ik kanker sneller moet lopen, met mijn kankerkop en je krijgt kankerklappen en ze lopen op je af... Ik liep hard door naar mijn auto, maar je bent op zo'n moment serieus bang... Ik ben blij dat ik snel bij mijn auto was... Er is serieus geen enkel volk wat over het algemeen zo weinig geweten heeft als een deel van de Marokkaanse bevolking...
Daarnaast missen ze het vermogen om rationeel te kunnen denken en de mogelijkheid tot zelfreflectie...
Kijk, het zal best kunnen gebeuren, maar wat maakt het feit dat het Marokkanen zijn dan uit? Is dat erger of anders dan wanneer het Nederlandse tokkies zijn? Ik zou 'm ook wel schijten als er vier of vijf van die Barbies Bruiloft-sportschooltypes met een lekker zonnebankkleurtje op me aflopen, dan maakt de etniciteit me echt geen reet uit.
Fantastisch hoe de uitspraak van Wilders nu in heel ander daglicht wordt gesteld nu hij zo wordt uitgelegd.majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:59:
[...]
Ik ben het daar volledig met je eens en in dat licht is de opmerking van Wilders opeens niet zo heel ondenkbaar meer. "Minder marokkanen" in een stad als Den Haag is helemaal geen onaardig streven an-sigh, wat een hoop problemen zou oplossen.
Maar je moet dat dus doen door huidige achterstandswijken onaantrekkelijk te maken en het verhuizen naar dorpen en kleinere steden elders juist aantrekkelijk te maken. Belastingvoordelen, gratis curssusen die integratie bevoorderen, betere (desnoods deels islamitische) scholen, goedkopere woonruimte, werkvoorziening die past bij het opleidingsniveau van de gemiddelde marokkaan in zo'n wijk enz en enz.
Dit zijn allemaal zaken die een redelijk socialistische controle & ingrijpen van de staat vereisen, iets waar we tegenwoordig niet zo'n fan meer van zijn. Het socialistisch denkgoed is wat dat betreft redelijk schizofreen : Aan de ene kant bied het een oplossing omdat het wenst in te grijpen in de specifieke problematiek van een groep, het streven naar gelijkheid als handvest. Maar aan de andere kant is in het westen traditiegetrouw het socialisme in al zijn linkse hoedanigheid niet in staat om integratievraagstukken keihard aan te pakken, door diezelfde zachte maar dwingende hand van de overheid die uiteindelijk wel de oplossing zou kunnen zijn. Het hele concept van links & rechts moet verdwijnen voordat denk ik er een partij komt die de voordelen van links én van rechts kan gebruiken om uiteindelijk tot een aanvaardbare, gezonde oplossing te komen voor de integratie/cultuurproblemen die we nu hebben.
Ongetwijfeld zal de heer Wilders wat meer hardhandige methodes in gedachten hebben gehad met zijn opmerking, helaas
Sowieso toen ik dat schreef had hij volgens mij nog geen 'verduidelijking' gegeven.dfrenner schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:55:
[...]
Zoooo flauw, ik ben het absoluut niet eens met Winders, maar zelfs ik heb gehoord hoe hij dit wilde bereiken.
Marokkanen met twee paspoorten het Nederlandse afnemen en terug naar land van herkomst.
Opmerkingen zoals jij geeft slaan nergens op...
Wat Wilders zegt misschien ook niet, maar waarom je verlagen tot dit niveau?
Maar dan nog, nee ik geloof niet dat Wilders voorstander is van genocide. Maar als ik luister naar wat hij zegt, hoe hij het zegt, en dat hij echt niet dom genoeg is om perongeluk te vergeten te zeggen dat hij enkel de criminele Marokanen bedoelde, dan haal ik toch echt eruit dat hij gewoon van alle Marokanen af wilt zijn.
Punt is dat er blijkbaar een beeld is dat het vooral Marokanen zijn die dit doen. Of dat waar is maakt dan niet veel meer uit. Overigens heeft praktisch iedereen wel een voorbeeld van een vervelend incident met een Marokaan in de hoofdrol - incl ondergetekende. Dat er een probleem is dat wel heel veel Marokanen zich misdragen zie ik ook, alleen door er zo ontzettend keihard in te gaan qua uitspraken van Wilders werkt contraproductief. Of je bent een racist-Wilders-stemmer-xenofoob, of je bent een halfzachte-linkse-marokanen-knuffelaar. Terwijl de meeste mensen wel een stevige aanpak van het probleem wil, maar zonder bizarre dingen als deportatie of weet ik wat voor dingen er geroeptoeterd worden.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:02:
[...]
Ik weet niet waar jij woont, maar ik woon al jaren in Rotterdam, en alhoewel daar best wel wat Marokkanen wonen en ik daar best wel vaak zebrapaden oversteek, heb ik zoiets als jij beschrijft nog nooit meegemaakt.
Kijk, het zal best kunnen gebeuren, maar wat maakt het feit dat het Marokkanen zijn dan uit? Is dat erger of anders dan wanneer het Nederlandse tokkies zijn? Ik zou 'm ook wel schijten als er vier of vijf van die Barbies Bruiloft-sportschooltypes met een lekker zonnebankkleurtje op me aflopen, dan maakt de etniciteit me echt geen reet uit.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
Precies, ik mis die optie ook en daarmee meng ik me verdere ook niet in de discussieSinergyX schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:03:
[...]
Waar is optie 3: steunen?
Ik zie alweer waar dit topic heen gaat.
Want we weten allemaal dat Geert Wilders doelt op die vele criminele Marokkanen, maar natuurlijk als Wilders zo'n uitspraak doet dan is het natuurlijk verkeerd, ook al zegt deze man gewoon waar het op staat en heeft ie een grote aanhang die hem steunt.
Maar goed het eens zijn met Wilders zal vast gelijk staan aan een racist zijn, maar wellicht veranderen sommige mensen van gedachten wanneer ze eens zelf in aanraking komen met waar Geert Wilders het altijd over heeft.
Dat is al jaren zo, en daarom geniet Wilders ook zo veel aanhang van zowel oud PVDA stemmers (veelal arbeiders en ouderen) en oud VVD stemmers die de milde rechtse opvattingen van de VVD niet genoeg vinden.Overigens, en dat bedenk ik me nu na het lezen van mn eigen stukje : Dit is ook de reden dat de PVV zo'n succes geniet. Het partijprogramma is niet exclusief links of rechts. Het is socialistisch aan de ene kant, nationalistisch aan de andere (oei gebruik ik die twee woorden nou in één zin hehe). Soms pragmatisch, soms gewoon regelrecht rechts/geschift.
Ik hoop dat het concept 'pvv' als een partij die niet meer zo bezig is met rood of groen wel gaat aanslaan, maar dan liever niet met iemand als geert aan het roer.
Als je dan een vergelijking wil trekken met een partij waar een bekend heerschap uit het oude Duitsland
aan verbonden is zul je toch enkele overeenkomsten vinden. Sociaal populistische standpunten met een harde rechtse nationalistische boventoon...
en ik denk dat jou IQ lager is dan 23 als jij mensen daar zo op afrekent.....Als je 1ste zin al van zo'n laag niveau is heb ik ook geen zin om op je andere punten in te gaan.
zelfs google houd het op die spelling.
maar buiten dat feit om ....... inhoudelijk reageren is aan jou dus niet besteed
Blackwolf-nl schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:19:
[...]
en ik denk dat jou IQ lager is dan 23 als jij mensen daar zo op afrekent.....
maar buiten dat feit om ....... inhoudelijk reageren is aan jou dus niet besteed
Even buiten dat google het niet op die spelling houdt, maar de grammaticafouten in deze post zijn een trollpoging hoop ik?Blackwolf-nl schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:19:
[...]
Je toont wel aan dat als je de Nederlandsche taal niet 100% machtig bent je niet mee mag praten; nu dit zich zo afspeelt op m'n beeldscherm zie ik pas hoe slecht dat is voor kansen van mensen die misschien niet supergoed in taal zijn...Blackwolf-nl schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:19:
[...]
Het is allochtoon btw, maar dat terzijde - begreep wat je bedoelde.
Verwijderd
Klopt. Het openlijk eens zijn met zo'n filister is natuurlijk niet echt bon ton. Dit forum is anoniem, maar in veel kringen kun je het voor de toekomst wel vergeten als je met zo'n figuur dweept. En terecht.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:10:
[...]
Precies, ik mis die optie ook en daarmee meng ik me verdere ook niet in de discussieWant je mag het blijkbaar niet openlijk eens zijn met Geert Wilders
Het is een makkelijke kunstgreep om het achteraf te beperken tot alleen criminele Marokkanen, maar we weten natuurlijk allemaal dat Wilders en zijn aanhang vinden dat a) alle Marokkanen tenminste in potentie crimineel zijn en b) het ook helemaal niet erg zouden vinden als alle Marokkanen, crimineel of niet, uit Nederland zouden aftaaien.Want we weten allemaal dat Geert Wilders doelt op die vele criminele Marokkanen, maar natuurlijk als Wilders zo'n uitspraak doet dan is het natuurlijk verkeerd, ook al zegt deze man gewoon waar het op staat en heeft ie een grote aanhang die hem steunt.
Nou, nee. Ik denk dat dat toch echt wel te maken heeft met intelligentie, tolerantie et cetera. Ik ben ook wel eens uitgescholden door een Marokkaan (vroegâh, in het oosten van het land), maar daardoor ben ik ook niet meteen Marokkanen gaan haten. Evenmin als ik Nederlanders met rood haar haat omdat ik ooit wel eens door zo'n figuur van mijn fiets ben geslagen.Maar goed het eens zijn met Wilders zal vast gelijk staan aan een racist zijn, maar wellicht veranderen sommige mensen van gedachten wanneer ze eens zelf in aanraking komen met waar Geert Wilders het altijd over heeft.
Was het geen Ier?Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:29:
... Evenmin als ik Nederlanders met rood haar haat omdat ik ooit wel eens door zo'n figuur van mijn fiets ben geslagen.
En het gaat niet eens zozeer om wat hij er daadwerkelijk mee bedoelde maar ook wat sommigen denken dat hij bedoelt.
Wat hij zelf vele Moslims verweet kan nu gebeuren met deze uitspraak. Er kan zo maar een groepje opstaan die de uitspraak te letterlijk neemt en vind dat het te langzaam gaat en het heft in eigen handen neemt.
Wat hij zelf vele Moslims verweet kan nu gebeuren met deze uitspraak. Er kan zo maar een groepje opstaan die de uitspraak te letterlijk neemt en vind dat het te langzaam gaat en het heft in eigen handen neemt.
Heb je ze gevraagd zich te legitimeren? Hoe weet je tenslotte dat het geen turken, afghanen, of wat dan ook waren? Het is frappant wat dat betreft hoe er direct geoordeeld wordt, enkel op basis van uiterlijk, welke nationaliteit iemand zal hebben enkel en alleen op basis van uiterlijk.dfrenner schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:55:
Overigens ben ik enkele jaren geleden met een groep vrienden in den Bosch op soortgelijke wijze behandeld door een groep lokale jongeren. Hadden er problemen mee dat de vriendin van één van hun had staan zoenen met een vriend van me. Moet ik dan maar concluderen dat Brabanders het ook ontbreekt aan geweten en zelf reflectie? Brabant dan maar aan België overhandigen?
Of is het waarschijnlijker dat dit gewoon een groep idioten betrof? Net als dat je binnen ieder land, geloof en cultuur een voldoende aantal idioten hebt rondlopen? Of mogelijk waren het geen eens Brabanders. Maar kwamen ze uit Limburg. Zien er tenslotte soortgelijk uit, en voor mij als Rotterdammer praten ze ook ongeveer hetzelfde...
Het is best wel hypocriet dat mensen het nu allemaal schandalig vinden over wat Wilders nu zegt over Marokkanen. Ik ken bijna niemand die het zou toejuichen als hij hoort dat er besloten is dat bij hem in de straat 50 Marokkanen komen te wonen.
Hetzelfde met kiezen van scholen, als de school het label van zwarte school heeft dan wil bijna niemand zijn kinderen naar die school sturen, maar zoeken ze juist een andere. Vaders worden ook niet echt blij als hun dochter met een Marokkaan thuis komen...
Wie van de Tweakers hier zou als hij gisteren in de zaal bij Wilders had gestaan denken Ik wil meer Marokkanen in mijn straat/dorp/stad?
Van een Politiekfiguur is het niet politiekcorrect om het zo te stellen, maar na mijn idee is het wel iets wat veel mensen denken.
Of het de juiste oplossing is vind ik weer een hele andere discussie. Een groep mensen verstoten lijkt mij <b>nooit</b> de oplossing, maar ik zou wel gaan protesteren bij de gemeente als ze bij mij in de straat opeens 10 Marokkaanse families stoppen. Op het moment heeft het woord Marokkaan dezelfde negatieve lading als campers of aso families. We willen er zelf niet bij in de straat wonen en willen ook niet dat onze kinderen er mee omgaan... Of het nu wel of niet terecht is tegen deze bevolkingsgroep, het sentiment is de laatste jaren zo gegroeid en daar heeft iedereen aan mee geholpen.
Hetzelfde met kiezen van scholen, als de school het label van zwarte school heeft dan wil bijna niemand zijn kinderen naar die school sturen, maar zoeken ze juist een andere. Vaders worden ook niet echt blij als hun dochter met een Marokkaan thuis komen...
Wie van de Tweakers hier zou als hij gisteren in de zaal bij Wilders had gestaan denken Ik wil meer Marokkanen in mijn straat/dorp/stad?
Van een Politiekfiguur is het niet politiekcorrect om het zo te stellen, maar na mijn idee is het wel iets wat veel mensen denken.
Of het de juiste oplossing is vind ik weer een hele andere discussie. Een groep mensen verstoten lijkt mij <b>nooit</b> de oplossing, maar ik zou wel gaan protesteren bij de gemeente als ze bij mij in de straat opeens 10 Marokkaanse families stoppen. Op het moment heeft het woord Marokkaan dezelfde negatieve lading als campers of aso families. We willen er zelf niet bij in de straat wonen en willen ook niet dat onze kinderen er mee omgaan... Of het nu wel of niet terecht is tegen deze bevolkingsgroep, het sentiment is de laatste jaren zo gegroeid en daar heeft iedereen aan mee geholpen.
Verwijderd
Het lijkt mij totaal niet met intelligentie te maken te hebben, en dat is wat mij betreft ook de grootste bullshit wat men altijd beweerd over mensen die op Wilders stemmen.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:29:
[...]
Nou, nee. Ik denk dat dat toch echt wel te maken heeft met intelligentie, tolerantie et cetera. Ik ben ook wel eens uitgescholden door een Marokkaan (vroegâh, in het oosten van het land), maar daardoor ben ik ook niet meteen Marokkanen gaan haten. Evenmin als ik Nederlanders met rood haar haat omdat ik ooit wel eens door zo'n figuur van mijn fiets ben geslagen.
En tolerantie komt van twee kanten, veel Marokkanen zijn alles behalve tolerant naar de autochtone bevolking, en ik heb al vaker gehoord dat in hun boekje gewoon staat dat ze van joden en ongelovige mogen stelen etc. Maar nee mensen die helemaal klaar zijn met deze bevolkingsgroep omdat ze zich weigeren aan te passen zijn gewoon racisten.
Maar goed dit soort discussies zijn nutteloos, omdat een aanhanger van een linkse politieke partij het toch nooit eens zal zijn met een aanhanger van een rechtse politieke partij. Ik stemde gister overigens op de Groenlinks
Met hun boekje bedoel je vast de koran. In ons boekje, de bijbel staat ook voldoende onzin.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:39:
en ik heb al vaker gehoord dat in hun boekje gewoon staat dat ze van joden en ongelovige mogen stelen etc.
Daarbij vraag ik mij af of zulke jongeren de koran of bijbel uberhaubt lezen en naleven. Het moskee/kerk bezoek zal ook zeer laag liggen.
Dat is volgens mij gewoon onzin, hier zeggen Moslims dat juist over Joden.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:39:
[...]
...
.... ik heb al vaker gehoord dat in hun boekje gewoon staat dat ze van joden en ongelovige mogen stelen etc.
...
http://www.radioislam.org...it-de-Joodse-Talmoed.html
En hier staat het tegenovergestelde mbt moslims over niet-gelovigen.
http://www.uwkeuze.net/Ar...%20met%20nietmoslims.html
Is dat 'Boekje van de Marokkanen' gewoon vrij verkrijgbaar of is het een soort geheim pamflet zoals de 'Protocollen van de wijzen van Sion' van de Joden?Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:39:
...ik heb al vaker gehoord dat in hun boekje gewoon staat dat ze van joden en ongelovige mogen stelen ...
Verwijderd
Het heeft wel degelijk met intelligentie te maken. Intelligente mensen begrijpen namelijk dat wat Wilders beweert, misschien emotioneel wel begrijpelijk is, maar in de praktijk niet uitvoerbaar en dus geen valide politiek beleid is. Bovendien hoef je niet buitengewoon veel empathisch vermogen te hebben om te begrijpen dat je door zulke uitspraken een hele bevolkingsgroep uitkotst, hetgeen niet productief is en leidt tot minder samenhang in de samenleving.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:39:
[...]
Het lijkt mij totaal niet met intelligentie te maken te hebben, en dat is wat mij betreft ook de grootste bullshit wat men altijd beweerd over mensen die op Wilders stemmen.
Ongetwijfeld zul je onder het PVV-electoraat wel wat academici vinden, maar je kunt er moeilijk omheen dat het opleidingsniveau van -zeg- D66-stemmers toch gemiddeld wel hoger is dan dat van de PVV
(cue gezeur om 'bron!!!!')
Hoe kinderachtig zijn we hier? Zij zijn niet tolerant, dan hoeven wij het ook niet te zijn? Zij slaan willekeurig mensen in elkaar op straat, dan gaan wij dat ook maar doen? Kom op zeg.En tolerantie komt van twee kanten, veel Marokkanen zijn alles behalve tolerant naar autochtone bevolking, en ik heb al vaker gehoord dat in hun boekje gewoon staat dat ze van joden en ongelovige mogen stelen. Maar nee mensen die helemaal klaar zijn met deze bevolkingsgroep omdat ze zich weigeren aan te passen zijn gewoon racisten.
Ah, je hebt op de GroenLinks gestemd, doe ze de groeten van meMaar goed dit soort discussies zijn nutteloos, omdat een aanhanger van een linkse politieke partij het toch nooit eens zal zijn met een aanhanger van een rechtse politieke partij. Ik stemde gister overigens op de Groenlinks
Anyway, links of rechts heeft hier weinig mee te maken. De PVV is sowieso niet onverdeeld links of rechts. Het is gewoon populisme: voor de eigen arbeider, tegen de buitenlanders, voor een sterk Nederland, tegen Europa, voor goede ouderenzorg, tegen meer regels. Need I go on? Het is gewoon de onderbuik die spreekt.
Als je het zo zegt zou ik bijna overwegen te gaan stemmen op de PVV.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:43:
Het is gewoon populisme: voor de eigen arbeider, tegen de buitenlanders, voor een sterk Nederland, tegen Europa, voor goede ouderenzorg, tegen meer regels. Need I go on? Het is gewoon de onderbuik die spreekt.
Waar je de fout in gaat is dit namelijk :
Wat er gezegd wordt: Wat Nederland nodig heeft om er weer bovenop te komen (unaniem)
Hoe het gezegd wordt : Onderbruikgevoelens aanspreken.
Dát is het probleem met de PVV. De problemen waar ze wat aan willen doen zijn er ook echt. De manier waarop (en welke oplossing) ze aandragen...dat is waar ze de fout in gaan.
Of durf jij met droge ogen te beweren dat :
- Onze arbeiders (noest onderdeel van onze economie - nu of vroeger) niet belangrijk zijn
- We nóg veel meer buitenlanders in Nederland nodig hebben (dat is oh zo succesvol gebleken tenslotte!)
- Een zwak Nederland in our best interest is?
- Een sterk, alles-dominerend Europa gebleken heeft dé oplossing te zijn voor onze nationale problemen
- Slecht voor je ouderen zorgen in een tijd van vergrijzing een geniaal idee is
- We nog meer regels nodig hebben in een staat die al één van de meest gereguleerde ter wereld is
Need I go on?

[ Voor 27% gewijzigd door majic op 20-03-2014 16:52 ]
Het blijft mooi dat de Partij voor de Vrijheid de grenzen dicht wil gooien.
Ja, bijna net zo ironisch als de Partij van de Arbeid waar vooral heel veel uitkeringstrekkers op stemmen, he?Afvalzak schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:54:
Jupmajic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:55:
[...]
Ja, bijna net zo ironisch als de Partij van de Arbeid waar vooral heel veel uitkeringstrekkers op stemmen, he?
Da's volkomen logisch. Ze willen heel graag dat jij en ik hard blijven arbeiden voor hun uitkeringen.majic schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:55:
[...]
Ja, bijna net zo ironisch als de Partij van de Arbeid waar vooral heel veel uitkeringstrekkers op stemmen, he?
Ik vraag me af wanneer een standpunt rijp genoeg is om over te gaan van populisme naar volgroeid politiek standpunt...?
Ik snap niet waar we ons druk om maken. In mijn stad, op mijn werk, of waar ik me ook bevind hoor je niets anders dan brullende mensen die minder Roemenen, minder Polen, minder Bulgaren, kortom minder Oostblokkers willen, maar als je Marokkanen zegt is het opeens fout. Moet zeggen dat het af en toe wel rot uit zijn bek komt, en dat hij eigenlijk bedoeld (wat hij na de speech zei) criminele Marokkanen. Nou van mij mag het ook wel wat minder, maar niet alleen Marokkanen hoor.
Hij had gewoon beter op zijn woorden moeten letten. Minder criminelen, minder uitkeringstrekkers, minder overlast op straat: allemaal prima en ik kan me er ook in vinden (omdat je geen bevolkingsgroep aanvalt), maar 'ik regel dat er minder Marokkanen in Den Haag zullen zijn' is discriminerend en aanvallend richting 1 specifieke partij waarvan een groot deel niemand stoort.
Wat minder?? Volgens een oud gezegde krijgt een ieder wat die verdient. Marokkanen die volgens de wet gewoon op school horen te zijn, maar ondertussen gewoon buiten op straat aan het rondhangen zijn, dan hoef je toch wetenschapper te zijn dat dat op een gegeven moment verkeerd gaat.Barfman schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:19:
Ik snap niet waar we ons druk om maken. In mijn stad, op mijn werk, of waar ik me ook bevind hoor je niets anders dan brullende mensen die minder Roemenen, minder Polen, minder Bulgaren, kortom minder Oostblokkers willen, maar als je Marokkanen zegt is het opeens fout. Moet zeggen dat het af en toe wel rot uit zijn bek komt, en dat hij eigenlijk bedoeld (wat hij na de speech zei) criminele Marokkanen. Nou van mij mag het ook wel wat minder, maar niet alleen Marokkanen hoor.
En zelfs als die naar school gaat is het maar de vraag wat die eigenlijk allemaal meekrijgt. Eind van de rit brabbelen ze soms nog steeds als een 4-jarige waarbij je echt je best moet doen om daar wat Nederlands in te horen. En natuurlijk kun je de ouders de schuld geven en dat ze net zo verantwoordelijk zijn, en dat klopt ook, echter zie je dat die ouders vaak net zo gebrekkig Nederlands spreken! En dat voor een 2de generatie.
De verwijten richting Wilders zijn voor een groot deel onterecht omdat we als Nederlandse samenleving hebben gefaald. En juist omdat we als maatschappij zo faliekant hebben gefaald kan een clown met een geblondeerd hoofd de rechtsstaat zoals we die kennen in gevaar brengen.
En daarmee zeg ik niet dat Wilders dom is, integendeel, de manier waarom hij dit bereikt is zo kinderlijk eenvoudig dat de politiek er geen raad mee weet. En dat de politiek er geen raad mee weet is ook niet vreemd omdat het gevoerd beleid van de afgelopen decennia niet heeft gewerkt.
In plaats van een dikke punt zetten en zeggen dat de ze ordinaire kaaskoppen die een verantwoordelijkheid hebben richting zichzelf en de Nederlandse maatschappij, worden ze voortdurend weggezet als allochtoon, crimineel, moslim, vrouwenhater, onderdrukt, bevooroordeeld, etc etc.
En dat ze meer op hun eigen verantwoordelijkheid moeten worden gewezen is iets wat ik ook totaal mis in de politiek, en het lijkt an-sich zo simpel. Dus achter de vodden van je kind en zorg maar dat die op zijn minst havo haalt en een vervolgstudie doet en ook afmaakt. En het liefst een studie op hbo dat het verschil zal maken zoals technici en zorg.
Naast een persoonlijke afkeur van bepaalde bevolkingsgroepen, voor welke reden dan ook, vermoed ik dat het ontkennen of bagatelliseren van het probleem door velen een sterke motivatie is voor PVV-stemmers om de PVV te kiezen. Je ziet namelijk ook erg felle, veelal stigmatiserende, reacties vanuit allerlei kanten, waaronder hier op GoT, richting de PVV, richting Wilders en richting zijn achterban. Ben je niet uitgesproken tegen hem, dan ben je voor diegenen al snel een racist of een domme tokkie. Juist deze 'tegenbeweging' zorgt er volgens mij voor dat de PVV's doelgroep het gevoel krijgt niet serieus genomen te worden, en dus ook steeds feller reageert. Kortom, vanuit beide uitersten komen aardig wat ongenuanceerde uitspraken, waardoor beide kanten steeds agressiever en idioter gaan reageren. Moeten we de PVV daarom opdoeken en Wilders opknopen? Nee, want ze representeren, gezien hun steun, desondanks een gevoel of een angst wat bij veel mensen speelt. Daarnaast leven we ook nog in een democratie, waardoor de PVV vanzelf wel weer zal uitsterven zodra het hun tijd is.
Grappig dat hier zo een discussie door is ontstaan of het wel of niet kan, of het wel of niet klopt etc etc. Maar de beste man is gewoon niet helemaal honderd. Vrijheid van meningsuiting is één ding, maar Wilders overtreed de ethische principes uit de westerse cultuur, door zich buitengewoon asociaal op te stellen, en niet alleen zijn "zondebok" in een benarde situatie drukt, maar ook zijn kiezers, volgers, partij, het land Nederland een hele slechte naam geeft. De man maakt zich schuldig aan grensoverschrijdend gedrag die criminelen ook vertonen, waar vooral het tonen van berouw ontbreekt en elke actie wordt goedgepraat vanuit eigen positie.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Verwijderd
Klopt. Er is een vrij grote groep mensen in de samenleving die heel bang zijn voor de buitenwereld, die het liefst terugkeren naar een begrijpelijk, simpel en veilig Nederland, zonder enge invloeden van de buitenwereld, of het nu Europa is of immigranten en hun nakomelingen. Daarentegen is er ook (gelukkig) een groeiende groep weldenkende, meer kosmopolitisch ingestelde mensen, die accepteren dat de wereld (en dus ook Nederland) verandert en daar het beste van willen maken. Je ziet dat ook heel sterk in het verlies van de middenpartijen (CDA, VVD, PvdA) en de sterke groei van enerzijds de PVV/Leefbaar-partijen (alles veilig bij het oude) en anderzijds D66 (kosmopolitisch).Firestone schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:44:
Moeten we de PVV daarom opdoeken en Wilders opknopen? Nee, want ze representeren, gezien hun steun, desondanks een gevoel of een angst wat bij veel mensen speelt.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik word heel verdrietig van dit gedoe. Ik zie Nederland graag als een tolerante, open samenleving. Als ik zie/hoor hoeveel mensen het dus blijkbaar wél met Wilders een zijn, hoeveel intolerante mensen we in Nederland blijkbaar hebben...
Ja, misschien zijn bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd bij criminaliteitsstatistieken. Moeten we daarom al die andere het leven zuur maken en in een hoek drijven?
Ja, misschien zijn bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd bij criminaliteitsstatistieken. Moeten we daarom al die andere het leven zuur maken en in een hoek drijven?
Verwijderd
Dat zegt meer over die dissidenten, dan over Wilders
En het is beter voor Wilders dat dit soort fractie leden maar uit zichzelf opstappen.
En de meeste mensen stemmen niet op de PVV vanwege al die andere PVV fractie leden, maar vanwege Geert Wilders, omdat veel mensen het wel eens zijn met hem, en zich niet serieus voelen genomen door de andere politieke partijen.
En over een paar maanden zijn we het alweer vergeten en zul je zien dat de PVV bij de Europese verkiezingen ook weer gewoon veel zetels haalt. Maar een ding snap ik in algemeen niet over die gemeenteraads-verkiezingen, het is toch lokaal en niet landelijk? Waarom word het dan wel als een landelijke verkiezing behandeld?
En de meeste mensen stemmen niet op de PVV vanwege al die andere PVV fractie leden, maar vanwege Geert Wilders, omdat veel mensen het wel eens zijn met hem, en zich niet serieus voelen genomen door de andere politieke partijen.
En over een paar maanden zijn we het alweer vergeten en zul je zien dat de PVV bij de Europese verkiezingen ook weer gewoon veel zetels haalt. Maar een ding snap ik in algemeen niet over die gemeenteraads-verkiezingen, het is toch lokaal en niet landelijk? Waarom word het dan wel als een landelijke verkiezing behandeld?
Wat snap je daar niet aan? (bijna) alle gemeenten hebben tegelijkertijd gemeenteraadsverkiezingen. Natuurlijk is het dan een landelijk evenement.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:20:
Maar een ding snap ik in algemeen niet over die gemeenteraads-verkiezingen, het is toch lokaal en niet landelijk? Waarom word het dan wel als een landelijke verkiezing behandeld?
Of bedoel je dat je niet snap waarom de landelijke koptstukken zich ermee bemoeien?
In dat geval heb ik maar 1 vraag voor je: Noem eens 3 mensen die op de lijst van de PVV in den Haag stonden. Weet je wat..noem er maar eens 1:Wie is de lijsttrekker van de PVV in den Haag. En dan zonder te googelen aub.
En als jou dat wel lukt, vraag je dan eens af hoeveel mensen die in den Haag PVV gestemd hebben die naam zouden kunnen noemen?
Iedere partij die landelijk en lokaal actief is schuift zijn kopstukken ook in de GR naar voren. Vanwege de herkenbaarheid. In sommige gevallen kun je je afvragen of dat slim is..maar toch.
Wilders doet exact hetzelfde voor de PVV.
En daarnaast maakt hij er vandaag een landelijk debat van, door gisteren die speach te houden en de dingen te zeggen die hij gezegd heeft.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Nee, ik ken genoeg Islamieten die stiekem uitgaan en dan roken/drinken etc.L1nt schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:42:
[...]
Met hun boekje bedoel je vast de koran. In ons boekje, de bijbel staat ook voldoende onzin.
Daarbij vraag ik mij af of zulke jongeren de koran of bijbel uberhaubt lezen en naleven. Het moskee/kerk bezoek zal ook zeer laag liggen.
Daarnaast vind ik het echt poep, dat hééél veel mensen alle Marokkanen gelijk het land uit willen/niet meer Nederland in mogen puur omdat er een groep is die het voor de rest verpest. Onzin toch? Er zijn ook goeie, daarom vind ik het zo onzin dat mensen niet verder kijken en soms het niet willen zien.
Signature
Euhm... Dit hele gedoe toch juist vanwege de Europese verkiezingen?Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:20:
En over een paar maanden zijn we het alweer vergeten en zul je zien dat de PVV bij de Europese verkiezingen ook weer gewoon veel zetels haalt.
Wilders houdt zich maanden/jaren stil en nu opeens rumoer.
Sterker nog, een screenshot van zijn uitspraak:

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 20-03-2014 19:08 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Laat ik zeggen dat ik bevooroordeeld ben omdat ik weet hoe vaak Marrokanen de fout in gaan tov van overige groeperingen. Dat zijn geen onderbuik gevoelens dat zijn keiharde feiten. Maar dat ter zijde.
Wat ik me afvraag is waarom iedereen zo afgeeft op Wilders maar ondertussen wel in het hokje een kruisje voor zijn naam zet.
Onderbuik gevoelens of niet, hij zegt dingen waar ik me in kan vinden. Is het tactisch, wellicht niet, is het discriminerend, waarschijnlijk wel en toch snijdt zijn verhaal wel hout. In ieder geval in mijn ogen.
Ik mag hem als persoon eigenlijk niet. Maar ik ben er van overtuigd dat een strikt beleid op uitzetten van criminelen die niet van oorsprong Nederlands zijn geen vraagstuk maar een regel zou moeten zijn. Je bent te gast, gedraag je dan ook zo!
Trouwens heel de wereld heeft het al weer twee dagen over Wilders; Missie geslaagd zou ik zeggen.
Wat ik me afvraag is waarom iedereen zo afgeeft op Wilders maar ondertussen wel in het hokje een kruisje voor zijn naam zet.
Onderbuik gevoelens of niet, hij zegt dingen waar ik me in kan vinden. Is het tactisch, wellicht niet, is het discriminerend, waarschijnlijk wel en toch snijdt zijn verhaal wel hout. In ieder geval in mijn ogen.
Ik mag hem als persoon eigenlijk niet. Maar ik ben er van overtuigd dat een strikt beleid op uitzetten van criminelen die niet van oorsprong Nederlands zijn geen vraagstuk maar een regel zou moeten zijn. Je bent te gast, gedraag je dan ook zo!
Trouwens heel de wereld heeft het al weer twee dagen over Wilders; Missie geslaagd zou ik zeggen.
[ Voor 6% gewijzigd door 911GT2 op 20-03-2014 19:08 ]
De mensen die op hem stemmen geven niet op hem af, hè911GT2 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:07:
Die willen gewoon een witter Nederland, criminaliteit is een excuus om dat goed te praten.
Ja, en nee.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:20:
Dat zegt meer over die dissidenten, dan over Wilders
Enerzijds heb je gelijk, de meeste van de dissidenten (en kamerleden van de PVV) zijn van het type 'eigengereide boze blanke man' en die neigen wat meer 'los te schieten' om het even zo te zeggen.
Maar anderzijds gaat dit ook over de kern van de PVV, namelijk dat het een ondemocratische eenpersoonspartij is. Partij is zelfs het verkeerde woord, 'vehikel' zou misschien beter passen?
Het feit dat mensen geen inspraak hebben en allemaal vertegenwoordigd worden door (de uitspraken van) één persoon laat keer op keer zien dat het geen houdbaar concept is.
Ik vraag me ook af hoe men verwacht dat de PVV verder gaat als Wilders stopt.
offtopic:
Los daarvan, maar dat is een proefballon, vraag ik me af of we misschien wetgeving in moeten voeren dat politieke partijen ook daadwerkelijk partijen/verenigingen moeten zijn in plaats van een eenmansstichting. Maar dit is gewoon een proefballon/schiet me net te binnen.
Los daarvan, maar dat is een proefballon, vraag ik me af of we misschien wetgeving in moeten voeren dat politieke partijen ook daadwerkelijk partijen/verenigingen moeten zijn in plaats van een eenmansstichting. Maar dit is gewoon een proefballon/schiet me net te binnen.
[ Voor 59% gewijzigd door anandus op 20-03-2014 19:18 ]
Ik denk dat er een 'grote' groep is die Wilders stemt maar een sociaal gewenst antwoord geeft. Zeker in de wat 'hogere' sociale kringen ja.anandus schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:10:
[...]
De mensen die op hem stemmen geven niet op hem af, hè
Zouden er confounder etc zijn?911GT2 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:07:
Laat ik zeggen dat ik bevooroordeeld ben omdat ik weet hoe vaak Marrokanen de fout in gaan tov van overige groeperingen. Dat zijn geen onderbuik gevoelens dat zijn keiharde feiten. Maar dat ter zijde.
Ik denk niet dat iedereen afgeeft op wilders maar ondertussen wel op hem stemt.Wat ik me afvraag is waarom iedereen zo afgeeft op Wilders maar ondertussen wel in het hokje een kruisje voor zijn naam zet.
Het allemaal tactiek van Wilders, hij wil je gewoon graag aanspreken. Nuance is tegenwoordig niet politiek correct, Wilders gedraagt zich eigenlijk zoals men zich hoort te gedragen.Onderbuik gevoelens of niet, hij zegt dingen waar ik me in kan vinden. Is het tactisch, wellicht niet, is het discriminerend, waarschijnlijk wel en toch snijdt zijn verhaal wel hout. In ieder geval in mijn ogen.
Wie is van oorsprong geen Nederlander?...Maar ik ben er van overtuigd dat een strikt beleid op uitzetten van criminelen die niet van oorsprong Nederlands zijn geen vraagstuk maar een regel zou moeten zijn. Je bent te gast, gedraag je dan ook zo!
...
[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 20-03-2014 19:13 ]
Iedereen zonder een Nederlands paspoort of met twee paspoorten.begintmeta schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:12:
[...]
Zouden er confounder etc zijn?
[...]
Ik denk niet dat iedereen afgeeft op wilders maar ondertussen wel op hem stemt.
[...]
Het allemaal tactiek van Wilders, hij wil je gewoon graag aanspreken. Nuance is tegenwoordig niet politiek correct, Wilders gedraagt zich eigenlijk zoals men zich hoort te gedragen.
[...]
Wie is van oorsprong geen Nederlander?
Volgens mij valt het wel mee, PVV-stemmers hebben de neiging nogal vocaal te zijn911GT2 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:12:
[...]
Ik denk dat er een 'grote' groep is die Wilders stemt maar een sociaal gewenst antwoord geeft. Zeker in de wat 'hogere' sociale kringen ja.
Zelfs als je hier geboren bent, hier woont, werkt en (bijv) nooit een voet buiten de grens hebt gezet?911GT2 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:18:
[...] of met twee paspoorten.
[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 20-03-2014 19:21 ]
Het punt is, dat uit het gemiddelde incident met een Marokkaan blijkt, dat die net wat minder relativeringsvermogen hebben. Logisch nadenken over acties en reacties is er niet bij. Direct schreeuwen, schelden of geweld gebruiken, waar bij bij de gemiddelde tokkie net wat meer mogelijk is met praten/druk zetten/op eigen fouten wijzen.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:02:
Ik weet niet waar jij woont, maar ik woon al jaren in Rotterdam, en alhoewel daar best wel wat Marokkanen wonen en ik daar best wel vaak zebrapaden oversteek, heb ik zoiets als jij beschrijft nog nooit meegemaakt.
Ik heb een tijd in de horeca gewerkt en snap precies waarom het deurbeleid zo was als dat het is, een beperkte groep marokkanen binnenlaten, om zo de spontane problemen zo veel mogelijk te voorkomen.
Het verschil zit hem in het feit dat bepaalde MArokkanen bij een blik al helemaal uit hun plaat konden gaan, waar bij een tokkie meer aanleiding voor een opstootje nodig was.
Daarnaast is rechtvaardigheid veel verder te zoeken.
Het komt misschien over alsof ik een hele groep over één kam scheer en misschien doe ik dat met mijn bewoordingen ook wel... Zo is het echt niet bedoeld.
Neem Badr Hari als voorbeeld, typisch Marokkaans. TOT 2 KEER TOE!!!!! tijdens de finale van het wereldkampioenschap K1 over de scheef gaan door iemand die op de grond ligt door te trappen... Ongelooflijk, waar zit je dan met je hersenen? Als je die al hebt? Die gast had al lang uit de K1 gegooid moeten worden voor de rest van zijn leven.
Hij kan niet relativeren, als je als sportman niet door hebt dat dat niet mag, dan ben je echt een gevaar voor de sport. Er is gebleken dat hij ook een gevaar voor de samenleving is. En wat geven we hem na al die mishandelingen? 1,5 jaar cel.... Bezot!
Iedere keer dat zo'n iemand (wereld kampioen K1) op straat in gevecht gaat, hoort dat poging tot doodslag te zijn!
Okee, ik dacht dat het in hetzelfde "interview" naar voren kwam en dat de media toen alleen die ene zin eruit pikte...Sissors schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:06:
Sowieso toen ik dat schreef had hij volgens mij nog geen 'verduidelijking' gegeven.
Maar dan nog, nee ik geloof niet dat Wilders voorstander is van genocide. Maar als ik luister naar wat hij zegt, hoe hij het zegt, en dat hij echt niet dom genoeg is om perongeluk te vergeten te zeggen dat hij enkel de criminele Marokanen bedoelde, dan haal ik toch echt eruit dat hij gewoon van alle Marokanen af wilt zijn.
Nee, het zijn er boven gemiddeld veel.Mr.Joker schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:01:
Ja want alle allogtonen noemen de westerse vrouwen onzedelijke hoeren....... (Of alle Marokkanen) wat jij wilt.
Als je 1ste zin al van zo'n laag niveau is heb ik ook geen zin om op je andere punten in te gaan.
Te veel om het als incidenten af te doen, of een selecte groep...
Dus echt niet iedereen, misschien ook geen meerderheid... Maar ver boven gemiddeld!
Dat was gewoon in hetzelfde interview van de week...Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:29:
Het is een makkelijke kunstgreep om het achteraf te beperken tot alleen criminele Marokkanen, maar we weten natuurlijk allemaal dat Wilders en zijn aanhang vinden dat a) alle Marokkanen tenminste in potentie crimineel zijn en b) het ook helemaal niet erg zouden vinden als alle Marokkanen, crimineel of niet, uit Nederland zouden aftaaien.
De stelling na de verkiezingen was m.i. nergens meer voor nodig. Dat een groep mensen in het publiek ging roepen: "MINDER!"
Het gaat erom, dat bijvoorbeeld in het uitgaan, 50% van de incidenten met Marokkanen te maken had, terwijl er misschien 10% binnen rondliepen.Nou, nee. Ik denk dat dat toch echt wel te maken heeft met intelligentie, tolerantie et cetera. Ik ben ook wel eens uitgescholden door een Marokkaan (vroegâh, in het oosten van het land), maar daardoor ben ik ook niet meteen Marokkanen gaan haten. Evenmin als ik Nederlanders met rood haar haat omdat ik ooit wel eens door zo'n figuur van mijn fiets ben geslagen.
Het gaat erom dat ik je met 99% kan garanderen, dat als je vrijdagavond den haag stad in loopt met je vriendin, je vriendin "Psssst" naar dr hoofd krijgt en als ze niet reageert, volgt er een "HOER!"
Ik hou niet van winkelen in Den Haag en ben er al een jaar niet geweest, maar de keren dat ik er ben geweest, altijd een hanggroep Marokkanen, die dergelijke reacties geven.
Hoeveel anderen heb je dat wel eens horen doen?
Als je het verschil tussen een Afgaan en een Marokkaan niet ziet...psychodude schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:36:
Heb je ze gevraagd zich te legitimeren? Hoe weet je tenslotte dat het geen turken, afghanen, of wat dan ook waren? Het is frappant wat dat betreft hoe er direct geoordeeld wordt, enkel op basis van uiterlijk, welke nationaliteit iemand zal hebben enkel en alleen op basis van uiterlijk.
Ik heb heel wat Afgaase vrienden en geloof me, het waren geen Afganen.
Ook Turken herken je ook wel.
Dan kan het zijn dat er één erg op een Marokkaan lijkt, maar 4 tegelijk? Nee dat gaat er bij mij niet in!
Dan is er een aanleiding, niet?Overigens ben ik enkele jaren geleden met een groep vrienden in den Bosch op soortgelijke wijze behandeld door een groep lokale jongeren. Hadden er problemen mee dat de vriendin van één van hun had staan zoenen met een vriend van me. Moet ik dan maar concluderen dat Brabanders het ook ontbreekt aan geweten en zelf reflectie? Brabant dan maar aan België overhandigen?
Het gaat mij om de incidenten zonder aanleiding, door het missen van relativeringsvermogen bij de daders!
Dat zie je gewoon vaak terug bij een bepaalde groep Marokkanen. Dat wil niet zeggen dat het enkel en alleen marokkanen zijn.
Ja, je hebt overal idioten dat klopt.Of is het waarschijnlijker dat dit gewoon een groep idioten betrof? Net als dat je binnen ieder land, geloof en cultuur een voldoende aantal idioten hebt rondlopen? Of mogelijk waren het geen eens Brabanders. Maar kwamen ze uit Limburg. Zien er tenslotte soortgelijk uit, en voor mij als Rotterdammer praten ze ook ongeveer hetzelfde...
Ik zou mijn zoon nooit naar een zwarte school doen.BulMi schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:38:
Het is best wel hypocriet dat mensen het nu allemaal schandalig vinden over wat Wilders nu zegt over Marokkanen. Ik ken bijna niemand die het zou toejuichen als hij hoort dat er besloten is dat bij hem in de straat 50 Marokkanen komen te wonen.
Hetzelfde met kiezen van scholen, als de school het label van zwarte school heeft dan wil bijna niemand zijn kinderen naar die school sturen, maar zoeken ze juist een andere.
De grenzen hadden wat mij betreft decennia geleden al dicht moeten zijn! Het is niet mijn keuze iedereen maar binnen te laten.
Ondertussen gaat het gewoon door met Roemenen en Bulgaren!
Laten we aparte steden voor SP-ers en PVDA-ers bouwen met alle migranten.
En aparte steden voor mensen die niet achter dit beleid staan, zonder alle migranten.
Ik zeg het als grap, omdat het te zwart/wit is, maar er zit een kern van waarheid in.
Op één of andere manier kan ik me daar beter in vinden, dan kan ik de persoon zelf beoordelen, dat is makkelijker dan een hele groep.Vaders worden ook niet echt blij als hun dochter met een Marokkaan thuis komen...
Dat vraag ik me ook wel af...Wie van de Tweakers hier zou als hij gisteren in de zaal bij Wilders had gestaan denken Ik wil meer Marokkanen in mijn straat/dorp/stad?
Jij denkt dat die samenhang er ooit is geweest?Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:43:
Het heeft wel degelijk met intelligentie te maken. Intelligente mensen begrijpen namelijk dat wat Wilders beweert, misschien emotioneel wel begrijpelijk is, maar in de praktijk niet uitvoerbaar en dus geen valide politiek beleid is. Bovendien hoef je niet buitengewoon veel empathisch vermogen te hebben om te begrijpen dat je door zulke uitspraken een hele bevolkingsgroep uitkotst, hetgeen niet productief is en leidt tot minder samenhang in de samenleving.
Heel veel Marokkanen moeten niets hebben van Nederlanders...
Dit zie je ook met een selecte groep Surinamers, dat weet ik nog heel goed van school... Die "bakra's" werden we genoemd. Maar ook sommigen die erg snel de racisme kaart WILLEN trekken! Maar naar mijn idee is dat (gelukkig) een veel selectere groep dan de Marokkanen van Wilders.
Op de standpunten m.b.t. islam en immigranten na is de PVV gewoon erg links! Net SP...Ongetwijfeld zul je onder het PVV-electoraat wel wat academici vinden, maar je kunt er moeilijk omheen dat het opleidingsniveau van -zeg- D66-stemmers toch gemiddeld wel hoger is dan dat van de PVV
Ik zou om die reden nooit PVV stemmen.
Nee, hoor...Hoe kinderachtig zijn we hier? Zij zijn niet tolerant, dan hoeven wij het ook niet te zijn? Zij slaan willekeurig mensen in elkaar op straat, dan gaan wij dat ook maar doen? Kom op zeg.
Maar dit soort gasten, mogen wat mij betreft ALLEMAAL uitgezet worden, welke nationaliteit ze ook hebben. Echter kan dat nu eenmaal niet bij mensen met enkel een NL paspoort.
Dus iedereen met twee paspoorten die zich één keer ernstig misdraagt of een aantal keer minder ernstig en de mogelijkheid is er... Uitzetten!
Maar goed, dat gaat toch nooit gebeuren...
Klopt, maar ze zijn echt wel links...Anyway, links of rechts heeft hier weinig mee te maken. De PVV is sowieso niet onverdeeld links of rechts. Het is gewoon populisme: voor de eigen arbeider, tegen de buitenlanders, voor een sterk Nederland, tegen Europa, voor goede ouderenzorg, tegen meer regels. Need I go on? Het is gewoon de onderbuik die spreekt.
Veel meer geld willen uitgeven dan er binnenkomt...
Wat is daar mis mee?Afvalzak schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:54:
We kunnen toch regels invoeren?
- Je moet werk hebben.
- Je kunt de eerste 10 jaar geen aanspraak doen op enige vorm van uitkering.
Hoe nobel het ook is dat we de armen uit andere landen willen helpen, het kan niet. Daarbij komen alleen de rijkere armen die geld hebben voor vliegtickits naar NL.
Of wil je heel hongerlijdend Afrika een plek in NL bieden? Succes!
En zo niet, waarom die mensen niet en een Syrier wel?
Is de hongerdood minder erg dan dood door een oorlog?
Los van het feit dat die mensen zich na 15 jaar in Nederland nooit meer kunnen aarden in een ander land. Makkelijk gezegd dat we ze dan maar het land uit moeten zetten, maar ik spreek prima Turks en ben tweetalig opgevoed in de Turkse cultuur, maar dan wel de variant zoals je die in Nederland tegenkomt. No way dat ik me echt thuis zou kunnen voelen Istanbul, ondanks het afwezig zijn van een taalbarrière.
Roland van Vliet is zelf ook een heel eng mannetje; dus ik snap niet dat hij nu valt over die Wilders uitspraak; want zelf kan hij er ook wat van.Touchdomex schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:02:
http://www.nrc.nl/nieuws/...op-na-uitspraken-wilders/
Niet iedereen pikt het dus...
Als je als volksvertegenwoordiger zo'n uitspraken doet dan heb je naar mijn inziens ook een paar klappen van de molen gehad.Een opmerkelijke uitspraak van Tweede Kamerlid Roland van Vliet (PVV) heeft veel stof doen opwaaien in twitterend Nederland. Nadat asielzoekers aangaven niet te willen verblijven in een cellencomplex meldde Van Vliet via het sociale medium dat ze dan maar 'eruit gestampt' moeten worden.
Het voordeel van populisme is nou eenmaal dat je geen (haalbare) oplossingen hoeft te presenteren, alleen maar zo hard hoeft te schreeuwen dat je aandacht krijgt. En daar is Wilders weer eens met vlag en wimpel voor geslaagd. Er zijn genoeg mensen die zo zwart wit denken en doen die zich aangesproken voelen en stemmen op de PVV..
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Dat is een feit, binnen Nederland. Antillianen staan op hetzelfde percentage. Maar komt dat omdat het Antillianen en Marokkanen zijn? Kijken we naar de overige Europese landen, dan zijn dit soort rangordes niet identiek. Marokkanen hier aan de top tezamen met Antillianen, zullen het elders bijv. Irakezen, Turken, oost Europeanen of wat dan ook zijn.911GT2 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:07:
Kijken we naar de andere kant van de atlantische oceaan, dan zien we dat immigranten een verwaarloosbare rol hebben wat betreft criminaliteit.
Socio-economische status, individuele achtergrond, etc. wordt in dit soort cijfers voor het gemak niet meegenomen. Uiteraard wordt er ludiek op ingegaan door het publiek in de individuele casus. Maar het lijkt niet door te dringen dat dit mogelijk toch een belangrijke rol speelt.
Veel lijken dan ook te denken dat alle problemen opgelost zullen zijn, zodra we Marokkanen een enkeltje terug geven naar Marokko. Of ze daar ook daadwerkelijk geboren zijn, of slechts de afkomst hebben wegens hun ouders. Zich niet realiserend dat vervolgens de hoogste cijfers ingevuld zullen worden door de volgende groep welk binnen hetzelfde schuitje vallen. En dit zal blijven doorgaan tot we terug zijn bij Nederlanders als de procentueel meest aanwezige in de criminaliteitscijfers. Wat zijn de opties dan?
Uitzetten van criminelen is geen oplossing voor het probleem. Het is niets anders dan het probleem vooruit blijven schuiven.
Bovendien kan het juist ook erg averechts werken. Indien uitzetting de enige straf is, dan is het hopen dat Marokko, en andere landen, dit soort personen zelf in de gevangenis zet of een passende straf geeft. Anders wordt het geheel gemakkelijk als crimineel naar Nederland te komen, hier je gang te gaan tot je gepakt wordt, en vervolgens vrijuit in eigen land te gaan.
Er dient naar mijn mening dan ook veel meer energie en tijd gestoken te worden in het daadwerkelijk proberen te voorkomen van jeugdcriminaliteit, jeugdwerkloosheid en lage kansen binnen dit soort groepen; om op deze wijze de brug naar langdurige criminaliteit te doen stoppen. En niet zozeer continu maar te blijven inspelen op kortzichtige, populaire verlangens om in de volgende verkiezingen een paar zeteltjes extra te winnen.
Zelfs dan.anandus schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:20:
[...]
Volgens mij valt het wel mee, PVV-stemmers hebben de neiging nogal vocaal te zijn
[...]
Zelfs als je hier geboren bent, hier woont, werkt en (bijv) nooit een voet buiten de grens hebt gezet?
Je kan niet en Nederlander en Marokkaan zijn. Dan geef je een van de twee op met de daarbij behorende consequenties.
Dus mijn zoontje van 4, die al zijn hele leven in Nederland woont, en twee paspoorten heeft, waaronder een Nederlands is in jouw optiek geen Nederlander??911GT2 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:18:
[...]
Iedereen zonder een Nederlands paspoort of met twee paspoorten.
En wie ben jij in vredesnaam dat jij het recht denkt te mogen hebben om zo over mijn kind, of het kind van een ander te praten?? Wat voor opleiding en achtergrond heb je dat je meent het beter te weten dan de Nederlandse wet...??
Ik zou dat graag verklaart zien. Ik zou graag duidelijk krijgen waarom jij, of Geert of wie dan ook denken aan het staatburgerschap van mijn kind te mogen komen.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Volgens mij is dit ook de enige oplossing die er is.Er dient naar mijn mening dan ook veel meer energie en tijd gestoken te worden in het daadwerkelijk proberen te voorkomen van jeugdcriminaliteit, jeugdwerkloosheid en lage kansen binnen dit soort groepen; om op deze wijze de brug naar langdurige criminaliteit te doen stoppen.
En welke consequenties zijn dat? De vooroordelen tegenover ze gaan echt niet verdwijnen. Een van origine Afghaanse kennis, zelf geboren in Nederland, Nederlandse partner, niet gelovig en met enkel Nederlands paspoort, wordt nog steeds met regelmaat de toegang geweigerd in uitgaansgelegenheden buiten Rotterdam omdat de uitsmijter zijn "soort" niet vertrouwd.911GT2 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:25:
[...]
Zelfs dan.
Je kan niet en Nederlander en Marokkaan zijn. Dan geef je een van de twee op met de daarbij behorende consequenties.
Mijn eigen partner komt uit Zweden. In geval van kinderen later zullen we ze waarschijnlijk een Nederlands en Zweeds paspoort laten hebben. Zijn dit dan ook geen Nederlanders? Of zoals zo vaak, omdat ze blank zijn en Nederlands zullen spreken is het dan plotseling geen probleem meer?
Met zo iemand moet je helemaal niet in discussie gaan, heeft geen zin, echt nietJester-NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:28:
[...]
Dus mijn zoontje van 4, die al zijn hele leven in Nederland woont, en twee paspoorten heeft, waaronder een Nederlands is in jouw optiek geen Nederlander??
En wie ben jij in vredesnaam dat jij het recht denkt te mogen hebben om zo over mijn kind, of het kind van een ander te praten?? Wat voor opleiding en achtergrond heb je dat je meent het beter te weten dan de Nederlandse wet...??
Ik zou dat graag verklaart zien. Ik zou graag duidelijk krijgen waarom jij, of Geert of wie dan ook denken aan het staatburgerschap van mijn kind te mogen komen.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ik zeg niet dat hij geen Nederlands staatsburger is. Ik zeg dat ALS hij dat is hij dus zijn andere nationaliteit dient op te geven. Vertel me eens waarom iemand twee nationaliteiten zou mogen hebben?Jester-NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:28:
[...]
Dus mijn zoontje van 4, die al zijn hele leven in Nederland woont, en twee paspoorten heeft, waaronder een Nederlands is in jouw optiek geen Nederlander??
Stel dat van de bedoelde bevolkingsgroep 2% ongewenst gedrag vertoond. Of stel dat het 5% is. Of misschien wel 10%, wie weet.dfrenner schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:22:
Nee, het zijn er boven gemiddeld veel.
Waarom moet je dan die overgebleven 90%+ keer of keer beledigd worden onder het mom 'vrijheid van meningsuiting'? Ik heb geleerd dat je vrijheid ophoudt waar de vrijheid van een ander begint, en zo lukraak beledigingen uitdelen valt m.i niet meer onder 'vrijheid', dat is gewoon onbeschoft.
Hebben mensen hier ook alle christenen aangekeken op de onder priesters exorbitant hoge concentratie kindermisbruikers, om maar een dwarsstraat te noemen?
Nee ik ben daar heel rechtlijnig in, niet gescheiden op ras of huidskleur of wat dan ook. Je hebt 1 nationaliteit. Niet de nationaliteit die je op dat moment het beste uitkomt. Wil je bij Nederland horen? Prima, dan ben je Nederlander! Wat is de reden van die andere nationaliteit dan nog? Je bent en gedraagt je als Nederlander dan is de toegevoegde waarde voor een andere nationaliteit toch nul?psychodude schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:32:
[...]
En welke consequenties zijn dat? De vooroordelen tegenover ze gaan echt niet verdwijnen. Een van origine Afghaanse kennis, zelf geboren in Nederland, Nederlandse partner, niet gelovig en met enkel Nederlands paspoort, wordt nog steeds met regelmaat de toegang geweigerd in uitgaansgelegenheden buiten Rotterdam omdat de uitsmijter zijn "soort" niet vertrouwd.
Mijn eigen partner komt uit Zweden. In geval van kinderen later zullen we ze waarschijnlijk een Nederlands en Zweeds paspoort laten hebben. Zijn dit dan ook geen Nederlanders? Of zoals zo vaak, omdat ze blank zijn en Nederlands zullen spreken is het dan plotseling geen probleem meer?
Geval 1 : Domme nederlanders die het verschil niet weten tussen een Turk of een Marokkaan. Overigens valt dit in het straatje 'ik ben 22 maar winkels weigeren me continue alcohol/peuken om mijn babyface'. Mocro's hebben het een beetje verpest voor anderen die er min of meer gelijk uit zien, helaas.psychodude schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:32:
[...]
En welke consequenties zijn dat? De vooroordelen tegenover ze gaan echt niet verdwijnen. Een van origine Afghaanse kennis, zelf geboren in Nederland, Nederlandse partner, niet gelovig en met enkel Nederlands paspoort, wordt nog steeds met regelmaat de toegang geweigerd in uitgaansgelegenheden buiten Rotterdam omdat de uitsmijter zijn "soort" niet vertrouwd.
Geval 2 : Ik denk dat binnen Europa twee paspoorten een formaliteit is, zeker gezien de toekomstige plannen met 'onze' unie. Marokko is geen Europa en ligt niet eens op het zelfde continent. Verder is het natuurlijk absurd dat een externe staat dwangmatig paspoorten/nationaliteiten blijft toekennen aan burgers die dat soms niet eens willen. Zo werk je Krim-situaties in de hand, in de (verre) toekomst.
Gevoelsmatig wederom zou ik zeggen dat een Amerikaan of een Australier met twee paspoorten wat mij betreft t' zelfde is als een Marokkaan met twee paspoorten. Je hoort maar gewoon te kiezen welke nationaliteit je toe behoort, ik denk dat dat ook het gevolg zal hebben dat mensen zich meer onderdeel zullen gaan voelen van de maatschappij waar ze inzitten ipv een soort 'reserve burgerschap met bijstandsvoordelen' wat het nu voor velen is. Wat die mensen echter niet beseffen is dat ze eigenlijk 0% marokkaan zijn - vaak triest zichtbaar als ze niet alleen op vakantie gaan in hun 'thuisland' maar er ook daadwerkelijk willen gaan wonen en werken. Het gras van de buren is dan opeens niet meer zo groen, blijkt.
En als nu 51% ongewenst gedrag vertoont, wat dan? Mag je er dan nog steeds niets van zeggen?ktf schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:33:
[...]
Stel dat van de bedoelde bevolkingsgroep 2% ongewenst gedrag vertoond. Of stel dat het 5% is. Of misschien wel 10%, wie weet.
Waarom moet je dan die overgebleven 90%+ keer of keer beledigd worden onder het mom 'vrijheid van meningsuiting'? Ik heb geleerd dat je vrijheid ophoudt waar de vrijheid van een ander begint, en zo lukraak beledigingen uitdelen valt m.i niet meer onder 'vrijheid', dat is gewoon onbeschoft.
Hebben mensen hier ook alle christenen aangekeken op de onder priesters exorbitant hoge concentratie kindermisbruikers, om maar een dwarsstraat te noemen?
Van de bedoelde bevolkingsgroep hebben we het niet over 2 of 5%. Van de Marokkaanse jongens tot 23 heeft meer als de helft (bron) al met justitie te maken gehad. Van de Marokkaanse mannen ouder dan 50 zit ruim 90% in de bijstand of ww.ktf schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:33:
[...]
Stel dat van de bedoelde bevolkingsgroep 2% ongewenst gedrag vertoond. Of stel dat het 5% is. Of misschien wel 10%, wie weet.
Dat gaat niet om enkele procenten meer maar om complete bevolkingsgroepen.
[ Voor 5% gewijzigd door 911GT2 op 20-03-2014 19:45 ]
Het probleem is dat het er niet 2 of 5% zijn. Het gaat bij jongere jongens (tot 25 jaar, een doelgroep die overigens sterk vertegenwoordigt is in de marokkaanse demografie in Nederland die zeker niet bestaat uit alleen maar bejaarden oid) vaak om percentages van 50 tot 65% in de grote steden. Als we even in een ideale wereld leven en de vrouwen volledig vergeten dan wil dat zeggen dat dus 25 tot 32.5% van alle marokkaanse jongeren een politieverleden hebben. Gezien de gemiddelde leeftijd van alle marokkanen in 2010 met voorsprong de laagste was van de niet-westerse allochtonen (27.1 jaar tov 40.9 jaar voor autochtonen) geeft dat wel aan dat we echt gewoon een enorm probleem hebben én gaan krijgen. Oogkleppen voor wie het niet wil zien zijn gratis af te halen bij tal van politieke partijen!ktf schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:33:
[...]
Alle Polen dus? Aangezien het overgrote deel van de Marokanen die wel eens wat uithaalt hier geboren is.911GT2 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:07:
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Polen, Marokkanen, Turken iedereen die niet de Nederlandse nationaliteit heeft. Hell als mijn broer, woont in de UK heeft ook een engels paspoort is hier geboren en getogen, hier een misdrijf zou begaan, uitzetten naar de UK!Leo1010 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:46:
[...]
Alle Polen dus? Aangezien het overgrote deel van de Marokanen die wel eens wat uithaalt hier geboren is.
Waar je geboren bent zegt niets over je nationaliteit. Als je geboren bent in NL en je bent Marokkaan lever je of je Marokkaanse paspoort in of je Nederlandse en leef je met de consequenties!
[ Voor 17% gewijzigd door 911GT2 op 20-03-2014 19:50 ]
In het artikel gaat het over percentage verdachten, niet over schuldigen (als één Marokkaan een overval pleegt, kunnen er wel 10 als verdachten worden gezien o.b.v. uiterlijk).911GT2 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:40:
[...]
Van de bedoelde bevolkingsgroep hebben we het niet over 2 of 5%. Van de Marokkaanse jongens tot 23 heeft meer als de helft (bron) al met justitie te maken gehad. Van de Marokkaanse mannen ouder dan 50 zit ruim 90% in de bijstand of ww.
Dat gaat niet om enkele procenten meer maar om complete bevolkingsgroepen.
En nu gaat het niet over criminele Marokkaanse jongens, maar om alle Marokkanen.
Als ik het goed heb, is het niet mogelijk om een Marokkaanse nationaliteit op te geven.911GT2 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:49:
[...]
Waar je geboren bent zegt niets over je nationaliteit. Als je geboren bent in NL en je bent Marokkaan lever je of je Marokkaanse paspoort in of je Nederlandse en leef je met de consequenties!
[ Voor 19% gewijzigd door MrSleeves op 20-03-2014 19:51 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ik geef verder in mijn post aan wat andere Marokkaanse gebruiken zijn... het is niet alleen criminaliteit. Het is de onwil om te integreren in Nederlandse normen en waarden en feitelijk moedwillig gebruik maken van een (in mijn ogen veel te sterk) sociaal systeem.MrSleeves schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:50:
[...]
In het artikel gaat het over percentage verdachten, niet over schuldigen (als één Marokkaan een overval pleegt, kunnen er wel 10 als verdachten worden gezien o.b.v. uiterlijk).
En nu gaat het niet over criminele Marokkaanse jongens, maar om alle Marokkanen.
Zet het sociale vangnet eens op zoals in de states... kijken of de Marokkaanse 'Nederlanders' dan nog steeds zo graag in NL blijven...
Ergo... je krijgt geen Nederlandse nationaliteit! Probleem opgelost.MrSleeves schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:50:
[...]
Als ik het goed heb, is het niet mogelijk om een Marokkaanse nationaliteit op te geven.
[ Voor 15% gewijzigd door 911GT2 op 20-03-2014 19:54 ]
Dit topic is gesloten.