Aangezien Wilders' PVV gisteren slechts in 2 steden meedeed aan de gemeenteraadsverkiezingen zou je verwachten dat de aandacht voor hem beperkt bleef.
De PvdA verliest flink, de VVD likt haar wonden, het CDA roept dat ze toch nog de grootste zijn en D66 viert een feestje in de grote steden.
I
ntussen staat Wilders op het podium in Den Haag en komt met dit:
Mag dit? Waar ligt de grens van vrijheid van meningsuiting?
Zijn eerdere uitspraak deze week werd nog iets genuanceerd, maar dit is keihard een volledige bevolkingsgroep aan de kant zetten en misschien zelfs wel bedreigen.
Niet minder criminele Marokkanen, niet minder overlast van Marokkanen... Nee, gewoon Minder Marokkanen.
Onze "minister president van alle Nederlanders" reageert met een zuur "Ik krijg er een nare smaak van mijn mond" en 1 particulier heeft aangifte gedaan.
Ergens denk ik dat de beste tactiek inderdaad simpelweg negeren is. Laat hem maar...
Aan de andere kant vind ik dat dit soort uitspraken als politicus op een podium niet kunnen en dat het tijd wordt om Wilders opnieuw voor de rechter te slepen. Al is het maar om duidelijkheid te krijgen.
De vorige keer werd er vrijspraak gevraagd en verkregen:
De PvdA verliest flink, de VVD likt haar wonden, het CDA roept dat ze toch nog de grootste zijn en D66 viert een feestje in de grote steden.
I
ntussen staat Wilders op het podium in Den Haag en komt met dit:
Nadat er uit de zaal "Minder!" geroepen wordt, volgt dan nog:willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder Marokkanen?
Los van de praktische vraag hoe hij dat dan wil gaan regelen....Dan gaan we dat regelen
Mag dit? Waar ligt de grens van vrijheid van meningsuiting?
Zijn eerdere uitspraak deze week werd nog iets genuanceerd, maar dit is keihard een volledige bevolkingsgroep aan de kant zetten en misschien zelfs wel bedreigen.
Niet minder criminele Marokkanen, niet minder overlast van Marokkanen... Nee, gewoon Minder Marokkanen.
Onze "minister president van alle Nederlanders" reageert met een zuur "Ik krijg er een nare smaak van mijn mond" en 1 particulier heeft aangifte gedaan.
Ergens denk ik dat de beste tactiek inderdaad simpelweg negeren is. Laat hem maar...
Aan de andere kant vind ik dat dit soort uitspraken als politicus op een podium niet kunnen en dat het tijd wordt om Wilders opnieuw voor de rechter te slepen. Al is het maar om duidelijkheid te krijgen.
De vorige keer werd er vrijspraak gevraagd en verkregen:
Negeren of aanpakken? Of moet dit zelfs kunnen en valt het inderdaad zoals hij zegt onder vrijheid van meningsuiting?Wilders heeft zich volgens het OM uitgelaten over de islam, niet over de belijders van die religie. Daarmee zou hij niet strafbaar zijn.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams