Wilders en de grenzen van vrijheid van meningsuiting

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 38.537 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Snowwie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:29:
[...]
30 jaar geleden was de maatschappij veel anders, veel veiliger.

Toen had je ook nagenoeg geen bontkraag Marokkaantjes.

Bovendien de vaste telefoon was veel minder waard dan de smartphones van nu en ook minder makkelijk te stelen.
30 jaar geleden waren het junkies die voornamelijk de autoradio stalen. En 60 jaar geleden waren het arme mensen die na de oorlog een brood wilde hebben. En 90 jaar geleden hadden we naweeën van een andere oorlog die Nederland verarmde. 120 jaar geleden werkte iedereen als arme kerkrat in een of andere kolenmijn onder de knoet van een 'werkgever' en 150 jaar geleden ging je gewoon dood door cholera omdat men geen idee van kraanwater had.

Iedere periode heeft zo zijn eigen problemen en IMO zijn eigen oplossingen. Dat Marokkanen <-> Nederlanders niet zo goed mengen komt niet alleen door slechts 1 cultuur die dat niet wil, de Nederlanders stellen zich bijna maximaal Marokkaan-foob op als mogelijk is, Wilders voorop. Zo mengt dat nooit. En het onderliggende probleem van criminaliteit heeft meer met politiemankracht te maken dan welke raciale profilering dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Delerium schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:37:
En het onderliggende probleem van criminaliteit heeft meer met politiemankracht te maken dan welke raciale profilering dan ook.
Pardon, met hoe die ingezet word, niet de hoeveelheid.

Je hoort maar vaak genoeg dat men niet achter Iphone dieven aan gaat terwijl de eigenaar precies weet waar ze zijn maar ondertussen hebben ze wel tijd om elke week langs de weg controle uit te voeren.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 16:01
Haha, inderdaad Leo1010; de politie lijkt steeds vaker geld te willen verdienen aan "het verkeer" dan dat ze daadkrachtig lijken te willen/durven optreden. Angst als politie agent om iets verkeerd te doen? Of misschien angst om als politie agent een tik terug te krijgen? Geen idee… maar als ik in Amerika een agent tegen 't lijf loopt straalt deze meer gezag uit (en dwingt meer respect af) als wanneer ik in Nederland een agent zie.

Misschien een beetje een scheve vergelijking omdat Amerikaanse agenten ook wel behoorlijk anders omgaan met burgers e.d., maar een Nederlandse agent geeft mij wel minder gemoedsrust. Waarschijnlijk omdat ik ze meer bezig zie het verkeer "te regelen" dan duidelijk en aanwezig het gajes/tuig op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 15:36

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Klopt, maar Iphone dieven zorgen niet voor 650 doden in 2013. Daar zorgt het verkeer wel voor. En nou weet ik heus wel dat meer controles niet 1 op 1 zorgen voor minder doden. Maar zonder deze controles zou het aantal doden zeker hoger liggen. Maar ja, iedere boete die wij krijgen, krijgen wij natuurlijk op een verlaten snelweg om 4 uur 's nachts terwijl we maar 3 km/u te hard rijden.
Laten we on topic blijven.

You iz one special kid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Nogges schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:47:
Klopt, maar Iphone dieven zorgen niet voor 650 doden in 2013. Daar zorgt het verkeer wel voor. En nou weet ik heus wel dat meer controles niet 1 op 1 zorgen voor minder doden. Maar zonder deze controles zou het aantal doden zeker hoger liggen. Maar ja, iedere boete die wij krijgen, krijgen wij natuurlijk op een verlaten snelweg om 4 uur 's nachts terwijl we maar 3 km/u te hard rijden.
Het is een voorbeeld...

Feit is dat de pakkans van kleinschalige misdaad VEEL te laag is. Wat het nog veel erger maakt is dat er wel degelijk een hoop gevallen zijn waar de politie wel weet hoe of wat maar gewoon zegt "Nope, geen tijd, te klein grut".

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 16:01
Ach, de hoeveelheid verkeerscontroles helpt natuurlijk ook de staatskas te spekken. En als het inderdaad zo hoog nodig is om al deze controles uit te voeren, dan is het net zo hoog nodig om meer agenten aan te nemen zodat het boeven vangen niet onder de verkeerscontroles lijden.

Maar wat je zegt: on topic :)
Welke cultuur ook als "probleemcultuur" bekend staat, er is ook weinig welwillendheid van deze cultuurgroep (in dit geval de Marokkaanse gemeenschap) om ook zélf mee te werken om deze jongeren, die 't in feite verzieken voor de Marokkaanse gemeenschap, aan te pakken. Daarnaast zijn er te weinig agenten die er iets aan durven doen… een hoop agenten zijn óf bang om uitgemaakt te worden voor racist (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Wel jammer dat politieke partijen meteen hun mening moeten geven.
Daar hebben we scheiding der machten voor om dat dus niet te doen.."

Als je opgeeft, hebben de foute spirits gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nogges schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:47:
Ik loop liever het risico in het verkeer dood te worden gereden, dan een avond door Holland Spoor te lopen om maar iets te noemen...

Hard rijden is totaal niet gevaarlijk, mits je afstand houdt en rekening houdt met overig verkeer.

De afgelopen 7 jaar rijd ik structureel boven de vmax, 200km per dag...
Nog nooit een (bijna) ongeluk gehad door de snelheid.

Zo lang ik niet 2 uur per dag, gedurende 7 jaar tijd door een schilderswijk kan lopen, zonder incidenten, weet ik wel wat ik erger vind.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Interessant artikel maar volgens mij klopt dit niet:
... zij nooit verantwoordelijk kunnen zijn voor meer dan vier tot acht procent van alle problemen met criminaliteit, werkloosheid en schooluitval.
Hier extrapoleert de schrijver het aantal personen naar het aantal problemen (lees: delicten, voorvallen, enz). Als iedere criminele autochtoon in zijn criminele loopbaan tien fietsen jat maar iedere criminele Marokkaan steelt er veertig, dan zit de schrijver er een factor vier naast met zijn 4-8%.

Goed, dat is muggenziften, de strekking is inderdaad dat het specifieke probleem wordt overdreven en dat de aandacht gewoon naar criminaliteitsbestrijding in het algemeen moet gaan. Alsof een tasjesroof erger is omdat deze wel/niet door een allochtoon wordt gedaan.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
http://www.telegraaf.nl/b..._overval_spoorloos__.html
"Ze zouden accentloos Nederlands spreken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Huh, dus overlast staat gelijk aan verdacht te worden van misdrijven!?!?!
Wat een slecht stuk zeg!

Veel van de overlast heeft niets met "als verdachte aangemerkt" worden. Wat een slecht artikel.

Ik weet wel dat als ik naar Den Haag ga in de stad, dat er maar één bevolkingsgroep in grote aantallen rondhangt en ieder meisje "Pssst, meisje, psssst" en als ze niet reageert: "HOER!".
Je kunt het onschuldig vinden, maar het is bloed irritant en geeft in dit geval die meiden een onveilig gevoel, zonder dat die marokkanen echt de wet overtreden.

Hetzelfde geldt voor woordenwisselingen tijdens het uitgaan... Ik heb nog nooit gevochten bij het uitgaan, maar 8 van de 10 keer dat het escaleerde, betrof het bepaalde jongens die er noord afrikaans uitzagen.

Het boeit me geen zaak of ze Nederlander zijn of niet, er zit iets in die genen lijkt wel waardoor ze zeer aggressief kunnen reageren en ze missen gewoon de mogelijkheid op zelfreflectie. Rationeel denken zit er ook niet echt in...

En dan kan dit weer afgedaan worden als de ervaring van één iemand, maar dit is wel de reden dat Wilders zo veel stemmen krijgt! Ik ben niet de enige met deze ervaringen. Dus vooral mijn betoog afdoen als N=1!
En de volgende verkiezingen niet raar staan te kijken als de PVV nog meer stemmen heeft he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Niemand beweert dat 100% van de geweldadigheden door Marokkanen worden uitgevoerd.

Alhoewel:

http://www.geenstijl.nl/m...lacht_zich_ziek_om_o.html
"In verband met alle ophef van de afgelopen week is Opsporing Verzocht vanavond geheel gewijd aan Marokkanen." (Persbericht Avro)"

Of is opsporing verzocht ook racistisch!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Hetzelfde geldt voor woordenwisselingen tijdens het uitgaan... Ik heb nog nooit gevochten bij het uitgaan, maar 8 van de 10 keer dat het escaleerde, betrof het bepaalde jongens die er noord afrikaans uitzagen."

Daar waar ik uitga ( binnenstad Amsterdam) kom je amper binnen als marokkaan. Ik had het er al over.

Geen gelul, noem mij een tent waar ze gewoon binnen gelaten worden.? Hartje Amsterdam?
Oh ja, ik heb 30 jaar ervaring?
Nee, kom maar.
Geen enkele moderne vrouw, wil in een tent zitten met marokkanen.
Triest, waarheid.
Dus, wat is het beleid voor de bouncer? Juist.
Niet dat ik moeilijk doe hoor.
( Fuck.ik zei dat hardop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:36:
"Hetzelfde geldt voor woordenwisselingen tijdens het uitgaan... Ik heb nog nooit gevochten bij het uitgaan, maar 8 van de 10 keer dat het escaleerde, betrof het bepaalde jongens die er noord afrikaans uitzagen."

Daar waar ik uitga ( binnenstad Amsterdam) kom je amper binnen als marokkaan. Ik had het er al over.

Geen gelul, noem mij een tent waar ze gewoon binnen gelaten worden.? Hartje Amsterdam?
Oh ja, ik heb 30 jaar ervaring?
Nee, kom maar.
Geen enkele moderne vrouw, wil in een tent zitten met marokkanen.
Triest, waarheid.
Dus, wat is het beleid voor de bouncer? Juist.
Niet dat ik moeilijk doe hoor.
( Fuck.ik zei dat hardop).
In een tent heb ik ook bijna nooit problemen gehad, het was altijd op straat, erbuiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is triest.
Ik ben in feite het schoolvoorbeeld van horeca en de problemen wat het kan brengen.
Heb in vele steden gewerkt en ervaring op gedaan, maar blijf een Amsterdammer.
Woon nu weer ook in Oost hoor.Tis ons stekkie.
Ze zijn Nergens welkom.
Geen bruin cafe, tot en met het uitje op de ouwezijds, snap je.?
Echt nergens.
Waar zijn ze wel welkom?
Ik zeg toch niets racistisch he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het over uitgaansmogelijkheden hebt, is het zo dat vrouwen, zeg maar 90 procent , ze geen marokkanen willen.
Anders blijven ze weg.
Ga met mij in discussie als je zegt dat ik lieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:24:
Als je het over uitgaansmogelijkheden hebt, is het zo dat vrouwen, zeg maar 90 procent , ze geen marokkanen willen.
Anders blijven ze weg.
80% van de statistieken zijn verzonnen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jonge doe nou niet, kom jij nog marokkanen tegen in de binnenstad?
Met uitgaan?
Echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die paar luxe exemplaren, dekken de lading niet man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als het niet met woorden gaat, dan wel met blikken.
Dat is NL anno 2014.
En daar heb ik geen directe mening over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
@TweakerTweak: Ik denk niet dat vrouwen jou links laten liggen vanwege het feit dat jij Marokkaans bent. Ik denk gezien jouw posts dat het eerder ligt aan het idee wat jij van vrouwen hebt en hoe je ze daardoor benaderd.

Weer on-topic:

Wilders spreekt volgens mij voornamelijk voor een vocale minderheid die niet durft te spreken omdat ze zelf ergens ook wel weten dat hun mening twijfelachtig is. Mensen die niet hun mening durven te geven over zoiets zijn vaak bang voor de tegenargumenten.

Wilders zelf is trouwens ook niet vrij van die angst. Hij is alleen heel erg goed in het afkaatsen ervan en het verdraaien van z'n eigen woorden, zodat het lijkt dat de tegenpartij hem meer racistisch laat lijken dan hij zou zijn. Daardoor probeert hij (en slaagt hij er meestal ook in) om de discussie over z'n mening af te wentelen.

Alleen al vanwege het feit dat hij elke discussie uit de weg gaat op deze manier, vind ik hem geen goede politicus.

[ Voor 4% gewijzigd door ElektroNeko op 31-03-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 10:03
Ik vind iedereen zijn mening te voorbarig over wat er gebeurd is, dus ik behoud me commentaar en zal me over andere zaken uitspreken:

1) Criminelen zijn natuurlijk ook niet gek. Die zullen zich fors bewapenen en nu eerst schieten voordat ze beginnen met roven. Dus het risico is hierdoor nu voor iedere ondernemer/ persoon groter geworden..

2) Heel de situatie kent alleen slachtoffers. De juweliers, de overvallers en de familieleden. Echter de maatschappij juicht net alsof het WK is gewonnen, omdat deze twee Marokkanen zijn doodgeschoten. Ik vind dat absurd, kil en barbaars. We leven niet meer in de Middeleeuwen, waarin criminelen publiekelijk werden gelyncht.

Voor de rest laat het OM zijn werk doen en laat de rechter zich uitspreken. Als het noodweer-(exces) is, dan moeten de juweliers zeker geen straf krijgen. Zijn ze koelbloedig en onnodig doodgeschoten, dan verdienen ze uiteraard wel straf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Het grote probleem in deze zaak is het OM met vroegtijdige uitspraken gebaseerd op aannames en natte vinger werk.
Ze hadden nooit zo vroeg al enige conclusies mogen trekken over de schuld of onschuld van daders of slachtoffers. Daardoor is dit alles totaal geëscaleerd in een soort volksrechtspraak met opiniepeilingen, protesten en media interviews in de lokale bakkerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Kunnen we deze discussie misschien even afsplitsen naar een ander topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
mercapto schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:47:
Het grote probleem in deze zaak is het OM met vroegtijdige uitspraken gebaseerd op aannames en natte vinger werk.
Ze hadden nooit zo vroeg al enige conclusies mogen trekken over de schuld of onschuld van daders of slachtoffers. Daardoor is dit alles totaal geëscaleerd in een soort volksrechtspraak met opiniepeilingen, protesten en media interviews in de lokale bakkerij.
Geloof je het zelf, die gasten hebben het IQ van een baksteen en willen maar niet begrijpen dat als je met een vuurwapen een winkel inloopt, dat je ooit een keer de verkeerde tegenkomt.

Ze wandelen heel gemakkelijk over het feit heen dat de twee overvallers zelf onwettig bezig waren en een overval wilde plegen, met een vuurwapen. Als ze dat niet hadden gedaan, leefden ze nu gewoon nog.

Kun je wel tegen beter weten in de schuld bij Marina neerleggen, maar daar missen ze nu net een stukje relativeringsvermogen voor. Als je nog geen minderwaardig beeld van dit soort gastjes had, dan heb je het nu wel.

Het lijkt wel genetisch bepaald ofzo...
Geen inlevingsvermogen
Niet kunnen relativeren
Niet rationeel nadenken
Aggressief
Kort lontje
Altijd maar de "fout" bij een ander zoeken
Geen mogelijkheid tot zelfreflectie

Anders had je daar namelijk niet gestaan, met je protest tegen een ander slachtoffer.
En die hele houding, zie je ook terug bij veel Marokkanen op straat en natuurlijk niet allemaal. Maar je hoeft niet crimineel te zijn om op deze manier voor overlast of een onveilig gevoel op straat te zorgen. En die zie je dus ook niet terug in de statistieken!

En als er twee Nederlanders waren neergeschoten, stonden ze er dan ook denk je? Racistisch tuig is het.
Dat is ook direct het verschil tussen mij en hen, ik ben in dit soort zaken tegen alle overvallers, welke komaf dan ook en vóór de winkeliers, welke komaf dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:17
Kunnen we in ieder geval het grootste gedeelte van de Limburgers uitsluiten...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

dfrenner schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:56:
Ze wandelen heel gemakkelijk over het feit heen dat de twee overvallers zelf onwettig bezig waren en een overval wilde plegen, met een vuurwapen. Als ze dat niet hadden gedaan, leefden ze nu gewoon nog.
Voor zover ik het heb gevolgd op het nieuws is dat onzin, ze vonden slechts dat er wel héél snel geroepen werd dat er geen vervolging voor de juwelier zou zijn, terwijl het onderzoek nog lang niet was afgerond. Als achteraf zou blijken dat het zelfverdediging was zouden ze niet klagen. Ik kan me voorstellen dat je je als ouder tekort gedaan voelt, ook al roepen die overvallers het over zichzelf af.

Want de uitspraak was iets als "we denken nu dat het zelfverdediging was, dus we gaan het niet aan de rechter voorleggen". Daarbij vroeg ik me ook af waarom een rechter dat niet beslist, op basis van een afgerond onderzoek, in plaats van een of andere officier van justitie die daar pas een dag bezig is en die kennelijk nog niks zeker weet.
Het lijkt wel genetisch bepaald ofzo...
...
Niet kunnen relativeren
Niet rationeel nadenken
...
Altijd maar de "fout" bij een ander zoeken
Geen mogelijkheid tot zelfreflectie
Lijkt me niet genetisch bepaald, want dat zie je ironisch genoeg ook zelfs bij bepaalde politieke partijen terug. Niet geheel verrassend, hier in de achtertuin is zojuist een nieuwe schutting geplaatst met veel gedoe (ik wil dit, ja maar ik wil dat) en dan zie je dat driekwart van de mensen gewoon zo is. :P Zelfs de mensen waar je het prima mee kan vinden. Zonder fatsoenlijke opvoeding en maatschappelijke betrokkenheid is dat gewoon mens-eigen.

Overigens ben ik het ook niet eens met de posts waarin gesteld wordt dat het puur ligt aan hoe ze door autochtonen behandeld worden. Dat speelt natuurlijk zeker mee maar er is nog altijd wel een subcultuur die uit Marokko stamt. Een opvoeding is erg afhankelijk van je achtergrond, leuk dat je zelf in Nederland geboren bent maar als je een beetje traditionele ouders heb je alsnog een "culturele achterstand". Dat geldt voor meer bevolkingsgroepen die hier al meerdere generaties zitten trouwens, maar daar leidt het kennelijk minder vaak tot criminaliteit. Als ouders bijvoorbeeld nooit veel mee hebben gekregen van het Nederlands onderwijs zullen ze hun jeugd ook niet stimuleren. En dan is onderwijs nog maar één aspect van persoonlijke ontwikkeling.

Maar wat heb je er dan aan om te gaan klagen dat "deze bevolkingsgroep er zelf niets tegen doet"? Iedereen die in de positie zit om er gemakkelijk wat aan te doen (familie, vrienden) veroorzaken kennelijk juist het probleem anders zou het probleem er niet zijn. Dat je verwacht dat ze het zelf dan even oplossen is behoorlijk naïef. Alsof je tegen de inwoners op de Flevopolder gaat zeggen "de werkeloosheid is hier heel hoog, doe er eens wat aan!". Goh, dat het er gemiddeld kut gaat hebben ze zelf ook in de gaten. Het gaat kennelijk niet vanzelf dus daar is de politiek voor. In het algemeen: van individuele problemen kun je verwachten dat die persoon ze zelf oplost (als die persoon er toe in staat is), maar bij maatschappelijke problemen kun niet verwachten dat de betreffende groep het even zelfstandig oplost.

[ Voor 44% gewijzigd door bwerg op 01-04-2014 01:46 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
https://decorrespondent.n...erie/67035508485-e5d67517

Column van vandaag over het onderwerp, door Femke Halsema. Een echte linkse bomenknuffelaarster die denkelijk meer kennis heeft over het debat dan dit hele forum bij elkaar :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:00
Interessante colum van Femke al druipt er wel wat klontjes boter van mijn scherm af. Ik volg namelijk nog wel eens de politiek en ik kan me niet heugen dat GL enige rimpelingen in het politieke debat heeft veroorzaakt over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik grappig vind is dat iedereen de oplossing lijkt ( denkt) te weten, dat die allemaal verschillen en iedereen het probleem anders definieert, of juist ontkent dat er een probleem is. Zo kan je toch nooit een duidelijke discussie hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:48
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:24:
Anders blijven ze weg.
Ik zeg niet dat je liegt, maar toch wil ik wel die discussie aan.

Waarom denk jij dat het zo is dat zoveel vrouwen niet geïnteresseerd zijn in een jongen/man van Marokkaanse afkomst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Kaap schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:12:

Waarom denk jij dat het zo is dat zoveel vrouwen niet geïnteresseerd zijn in een jongen/man van Marokkaanse afkomst :?
Imago?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 05:58
Kaap schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:12:
[...]

Precies, dat is wat ik ook direct dacht.. Waarom denk je dat de meeste Nederlandse vrouwen er totaal geen interesses in hebben?
Uiteraard zullen er Nederlandse vrouwen zijn die op een Marokkaan zouden vallen (hun keuze), maar de meeste hebben genoeg redenen om er met een grote boog omheen te lopen/fietsen/rijden.
Niemand vind het leuk om na gePSST te worden, of uitgescholden voor hoer of dit of dat.

Ik heb toevallig 2 Marokkaanse stagiaires, waarvan de 1 het gewoon goed doet, goed Nederlands spreekt en vriendelijk is. Terwijl ik de ander misschien al 20x heb horen roepen: ik sla je kop eraf, en: Nederlandse vrouwen zijn HOEREN.

Dit zijn gewoon een paar kleine voorbeeldjes, ik wil niet eens beginnen over wat ik of mijn familie heeft meegemaakt.
Maar gelukkig voor ons is er iemand als Geert Wilders die voor veel Nederlanders spreekt, daarbij vind ik het afschuwelijk dat er veel Marokkanen nu zijn die zeggen: Geert is ziek, geert is dit of dat... Waarom zou jij (niet persoonlijk, maar in het algemeen) een crimineel supporte, want nogmaals, Geert heeft meerdere malen aangegeven dat hij niks tegen de ''normale'' allochtoon heeft, maar tegen de uitkering trekkende crimineel..
Je zou dan verwachtten dat alle goed werkende/functionerende allochtonen opstaan en zeggen: GEERT je hebt gelijk!, 6/10 of zelfs 7/10 Marokkanen verpesten het voor ons, maar nee hij word beschuldigd van racisme en krijgt tig aangiftes tegen zich.

Waarom zou je een crimineel verdedigen?
Gister avond nog op het nieuws/tv: Overval deurne, er staan gewoon tientallen allochtonen te schreeuwen met doeken dat de juweliers moordenaars zijn..
Waarom staan die allochtonen de criminelen (overvallers) te verdedigen?
Wat zouden deze demonstranten doen wanneer er een Nederlander in hun huis staat met een geweer? Uitmaken voor een racist? En vervolgens alle spullen in tassen doen en dat aan de Nederlander meegeven?
Kom op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

JeroenC schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:48:

Waarom staan die allochtonen de criminelen (overvallers) te verdedigen?
Solidariteit binnen de groep. Alles buiten die groep is niks, 16 miljoen wandelende pinautomaten waar geld uit gehaald kan worden als je een nieuw duur ding wil hebben. Als iemand uit de groep iets aangedaan wordt is dat een aanval op de groep die beantwoordt moet worden. De schuldvraag is volkomen irrelevant hierin.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
JeroenC schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:48:
Ik heb toevallig 2 Marokkaanse stagiaires, waarvan de 1 het gewoon goed doet, goed Nederlands spreekt en vriendelijk is. Terwijl ik de ander misschien al 20x heb horen roepen: ik sla je kop eraf, en: Nederlandse vrouwen zijn HOEREN.
Hoort er in bovenstaande verhaal niet te staan "Ik had toevallig 2 Marokkaanse stagiaires waarvan ik er 1 heb moeten wegsturen"?

Stuur dat stuk tuig terug naar de school met het bericht dat ze hem eerst maar eens moeten duidelijk maken wat wel en niet kan op een stage plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 05:58
Leo1010 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:57:
[...]

Hoort er in bovenstaande verhaal niet te staan "Ik had toevallig 2 Marokkaanse stagiaires waarvan ik er 1 heb moeten wegsturen"?

Stuur dat stuk tuig terug naar de school met het bericht dat ze hem eerst maar eens moeten duidelijk maken wat wel en niet kan op een stage plek.
Het probleem is dat ik het niet voor het kiezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Dan klopt er in de eerste plaats iets niet met de relatie tussen jou en je baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:18

Garyu

WW

Leo1010 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:57:
[...]

Inderdaad, ik zie N=2 waarbij 50% het goed doet en 50% een onbeschoft stuk vreten is. Dan is het probleem toch niet de Marokkaanse afkomst? Je hebt zelf ook een prima positief voorbeeld notabene onder je neus, maar nee, enorme generalisering "alle Marokkanen zijn tuig".

Gelukkig hebben we Geertje die nog meer polariseert zodat nog meer mensen nie tkunnen zien dat het probleem niet de afkomst is, maar opvoeding en opleiding, net als bij niet-Marokkaanse jeugd. Afkomst is in deze alleen maar in zoverre relevant, dat er blijkbaar een correlatie is tussen Marokkaan zijn en slecht opgevoed en slecht opgeleid zijn. Maar laten we het alsjeblieft geen probleem maken waar een groot deel van de Marokkanen niks aan kan doen (zie de 50% in je eigen voorbeeld).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Garyu schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:22:
Inderdaad, ik zie N=2 waarbij 50% het goed doet en 50% een onbeschoft stuk vreten is. Dan is het probleem toch niet de Marokkaanse afkomst? Je hebt zelf ook een prima positief voorbeeld notabene onder je neus, maar nee, enorme generalisering "alle Marokkanen zijn tuig".

Gelukkig hebben we Geertje die nog meer polariseert zodat nog meer mensen nie tkunnen zien dat het probleem niet de afkomst is, maar opvoeding en opleiding, net als bij niet-Marokkaanse jeugd. Afkomst is in deze alleen maar in zoverre relevant, dat er blijkbaar een correlatie is tussen Marokkaan zijn en slecht opgevoed en slecht opgeleid zijn. Maar laten we het alsjeblieft geen probleem maken waar een groot deel van de Marokkanen niks aan kan doen (zie de 50% in je eigen voorbeeld).
Ik zal je eerlijk zegen, pas op het moment ik een voorbeeld zie van een Marokkaans dat het wel op een normale manier kan, dan bedaar ik pas weer een beetje in mijn uitspraken...

Neem dit filmpje:
http://www.geenstijl.tv/2...praten_bij_de_aangif.html

Als ik dit zie, denk ik echt "Het land uit met dat tuig", tot het moment dat de enige Marokkaan met redelijkheid aan het woord gaat, zonder duwen en trekken en slaan. Dan pas denk ik, "Ja, maar het is toch triest dat die man moet lijden door de anderen".

Het maakt me gewoon kwaad om dergelijke filmpjes te zien... Dan heb ik ook de neiging om te snel iedereen over één kam te scheren. Dat is niet eerlijk, ben ik me van bewust...

Toch gaat het een beetje automatisch... Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Zie ook dit vooral voor Geenstijlse begrippen intelligente commentaar onder die video:
En dat is weer het probleem, lui die zich laten opfokken door Wilders uitspraken geven hem nog gelijk ook. Ben blij dat ik welverstandige Marokkanen heb gehoord die een belangrijk advies geven: BLIJF RUSTIG en waag het niet om iemand aan te vallen. Dat geldt voor iedereen.
Het eigenlijke probleem van onze maatschappij is dat er een aantal Nederlandse en Niet-Nederlandse imbecielen rondlopen die slopen, ruzie stoken, niet meewerken. Buiten én binnenlanders. Déze ratten moeten gestraft worden.
Wilders heeft vooral één ding bereikt: polarisatie. Ik hoop dat het geen selfulfilling prophecy gaat worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Garyu op 01-04-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
dfrenner schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:34:
Als ik dit zie, denk ik echt "Het land uit met dat tuig", tot het moment dat de enige Marokkaan met redelijkheid aan het woord gaat, zonder duwen en trekken en slaan. Dan pas denk ik, "Ja, maar het is toch triest dat die man moet lijden door de anderen".
Ali B, Khadija Arib, Ahmed Marcouch, Naima Azough, Ahmed Aboutaleb, Samir Allioui, Tofik Dibi, Nesim El Ahmadi.

Even uit mijn hoofd wat redelijk bekende "goede" Marokkanen.

Onze bekende knuffelmocro, een aantal politici, een activist/politieker en een tv presentator van BNN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zal je eerlijk zegen, pas op het moment ik een voorbeeld zie van een Marokkaans dat het wel op een normale manier kan, dan bedaar ik pas weer een beetje in mijn uitspraken...

Neem dit filmpje:
http://www.geenstijl.tv/2...praten_bij_de_aangif.html

Het maakt me gewoon kwaad om dergelijke filmpjes te zien... Dan heb ik ook de neiging om te snel iedereen over één kam te scheren. Dat is niet eerlijk, ben ik me van bewust...

Het heeft denk ik ook sterk te maken met waar je je bevindt. Zit je in de provincie, waar minder 'allochtonen' zijn, dan krijg je voornamelijk negatieve informatie, gevoerd door tendentieuze media. Woon je in de randstad, en dan in het bijzonder in één van de drie grote steden, dan zie je genoeg voorbeelden van Marokkanen die het wel goed doen. Niet alleen Marokkanen overigens. Met name in Rotterdam, waar ik zelf woon, is het zo'n normaal onderdeel van het openbare leven dat je je er echt niet druk over gaat maken. Ik heb in mijn kennissenkring ook genoeg mensen van Marokkaanse of andere niet-Nederlandse afkomst die wel gewoon normale banen hebben, advocatuur, bankwezen e.d. Dan ga je er vanzelf wel anders over denken, dan zie je ook dat het niet alleen straatschuim is. Het is gewoon een feit dat 'ze' er zijn en onderdeel zijn van de Nederlandse samenleving (zowel positief als negatief).

Maar als je inderdaad ergens in een roomblank provincieplaatsje zit, dan kan licht het beeld ontstaan dat het hier alleen maar Sodom en Gomorra is, en dat 'uitzetten' nog een praktisch haalbare oplossing is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik woon zelf niet in Nederland, maar ook in een degelijke Europese grote stad met >1.5M mensen. Hier zijn het toevallig niet "de Marokkanen" maar Joegoslaven, Hongaren, Roma en Turken die overal de schuld van krijgen. Toevallig zijn daar veel vluchtelingen bij (economisch of politiek) die ook voor een groot deel uit het minder opgeleide deel van de bevolking komen. Ras heeft er gewoon niets mee te maken, integratie ten dele, maar opleiding en opvoeding des te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Garyu schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:46:
Zie ook dit vooral voor Geenstijlse begrippen intelligente commentaar onder die video:

[...]
...
Ze gaan dan wel weer een beetje te ver met het idealiseren van gleichschaltung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:17:
Ik woon zelf niet in Nederland, maar ook in een degelijke Europese grote stad met >1.5M mensen. Hier zijn het toevallig niet "de Marokkanen" maar Joegoslaven, Hongaren, Roma en Turken die overal de schuld van krijgen. Toevallig zijn daar veel vluchtelingen bij (economisch of politiek) die ook voor een groot deel uit het minder opgeleide deel van de bevolking komen. Ras heeft er gewoon niets mee te maken, integratie ten dele, maar opleiding en opvoeding des te meer.
Klopt. En daar wreekt het zich gewoon dat wij de onderklasse hebben gekregen, die ook in eigen thuisland al weinig kansen had (daarom kwamen ze natuurlijk ook hier hun geluk beproeven). De islam heeft er in zoverre ook weinig mee te maken, maar het hakken op de islam werkt wel contraproductief, omdat het bij hen die wél van goede wil zijn en goede kansen hebben, ook veel weerstand oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:27:
[...]

Klopt. En daar wreekt het zich gewoon dat wij de onderklasse hebben gekregen, die ook in eigen thuisland al weinig kansen had (daarom kwamen ze natuurlijk ook hier hun geluk beproeven). De islam heeft er in zoverre ook weinig mee te maken, maar het hakken op de islam werkt wel contraproductief, omdat het bij hen die wél van goede wil zijn en goede kansen hebben, ook veel weerstand oproept.
Punt is: hier is ook genoeg "onderklasse", het is gewoon van hetzelfde laken een pak. Alleen komen ze uit andere landen, uiteindelijk vergelijkbare problemen (Roma zijn nou niet bepaald de meest-geliefde bevolkingsgroep bijvoorbeeld). De problemen worden niet veroorzaakt door de islam, maar door andere 'latente variabelen', namelijk opleiding en opvoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:49:
Het is triest.
Ik ben in feite het schoolvoorbeeld van horeca en de problemen wat het kan brengen.
Heb in vele steden gewerkt en ervaring op gedaan, maar blijf een Amsterdammer.
Woon nu weer ook in Oost hoor.Tis ons stekkie.
Ze zijn Nergens welkom.
Geen bruin cafe, tot en met het uitje op de ouwezijds, snap je.?
Echt nergens.
Waar zijn ze wel welkom?
Ik zeg toch niets racistisch he?
Heb je iets grappigs gerookt ofzo?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:41:
[...]
Maar als je inderdaad ergens in een roomblank provincieplaatsje zit, dan kan licht het beeld ontstaan dat het hier alleen maar Sodom en Gomorra is, en dat 'uitzetten' nog een praktisch haalbare oplossing is.
Ik durf te beweren dat allochtonen beter af zijn in een roomblank provincieplaatsje dan met zijn allen op een kluitje in een grote stad en dat ze gemakkelijker en sneller integreren als in een grote stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:51
harrytasker schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:37:
[...]

Ik durf te beweren dat allochtonen beter af zijn in een roomblank provincieplaatsje dan met zijn allen op een kluitje in een grote stad en dat ze gemakkelijker en sneller integreren als in een grote stad.
Juist! Boerenkool met worst kunnen ze krijgen :Y)

Geintje natuurlijk. Moet kunnen op 1 april. Maar een mens zoekt graag het vertrouwde op.

[ Voor 10% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 01-04-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

ijdod schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 06:28:
https://decorrespondent.n...erie/67035508485-e5d67517

Column van vandaag over het onderwerp, door Femke Halsema. Een echte linkse bomenknuffelaarster die denkelijk meer kennis heeft over het debat dan dit hele forum bij elkaar :D
Femke..ze weet alles... en zit ze in de politiek doet ze er niks mee. Maar goed, een paar quotes:
Die demonstratie is ver over de grens. Jongeren van Marokkaanse origine moeten zich eindelijk eens fatsoenlijk gaan gedragen
Vind ik ook, dan zouden er veel problemen minder worden en krijgen mensen misschien een positief beeld van deze groep.
Niet mijn woorden: Brahim Bourzik, woordvoerder Landelijk Beraad Marokkanen

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 19:48
wettelijk gezien mag het zeker omdat hij eigenlijk ook niet zelf heeft gezegd maar de mensen die minder riepen !!!

ik vind het trouwens belachelijk wat daar is gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Het gehele verhaal in cijfers: http://www.rtlnieuws.nl/n...iteit-er-onder-marokkanen

Best schokkend, zeker als je deze pasage erbij pakt:
4. Komt dit niet gewoon omdat jongeren van Marokkaanse herkomst een achterstandspositie hebben?
Daar zijn de onderzoekers in het 'Jaarrapport Integratie 2012' ook benieuwd naar. Het is bekend dat mensen met een zogenoemde 'lage sociaal-economische status' vaker verdacht worden van criminaliteit.

Daarom hebben zij de criminaliteitscijfers gecorrigeerd. "Na correctie voor verschillen in sociaaleconomische achtergrond neemt de criminele oververtegenwoordiging onder alle herkomstgroepen af, maar verdwijnt niet helemaal. Marokkanen en Antillianen worden ook na correctie nog steeds twee keer vaker verdacht van een misdrijf dan autochtonen.", schrijven zij.
Net zo schokkend zijn trouwens de reacties onder het bericht. Je schaamt je bijna dat er zulke bekrompen mensen op deze wereld leven :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 20:06
Even terugkomend op het kern van dit alles.
Wilders constateert dat er een probleem is met de uitwassen van de islam, moslims, Marokkanen. Dit wilt hij oplossen door ze het land uit te zetten.
Op basis van wat? Doordat ze een dubbele nationaliteit hebben? Maar bij een aantal landen kun je geen afstand doen van je nationaliteit. Wat moet er dan gebeuren? Deze mensen mogen de Nederlandse nationaliteit niet hebben? Lekker is dat dan, de Koningin der Nederlanden mag niet Nederlands zijn (Idd Maxima heeft nog steeds de Argetijnse nationaliteit).
Wil je in Nederland een tweede rangs burgerschap creëren? Ali en Piet begaan samen een misdaad. Piet mag 5 jaar brommen en mag terugkomen in de maatschappij. Ali mag ook 5 jaar brommen en wordt daarna het land uitgeschupt, paspoort ingenomen.
Je wilt in Nederland toch niet een tweede rangs burgerschap creëren? Dit is hetzelfde Nederland die lekker makkelijk met het vingertje wijst naar andere landen wat betreft mensenrechten.....

Je kan en mag een individu niet verantwoordelijk houden voor de massa. Is er een probleem? Ja, maar los ze op met eerlijke wetten. Straf harder en eerder. En straf voornamelijk de veelplegers harder. Een maximum straf moet gelden voor een delict wat je voor de eerste keer begaat. Bega je hetzelfde delict al een keer of 3, dan mag je wat mij betreft maximum straf tot de macht 3 gestraft worden. En dan moet het niet uitmaken of de dader Jan of Achmed of Leroy heet. Vrouwe Justitia heeft niet voor niets een blinddoek voor haar ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 19:45
[...]

Dan moet je ook niet krampachtig doen als die ene goede marokkaan die je kent uiteindelijk ook zegt "waarom zou ik mij elke keer van mijn goede kant laten zien als jij zo een instelling hebt dat alle marokkanen tuig zijn"

... dan gaat het een beetje automatisch... Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 06:50
daantjecool schreef op woensdag 02 april 2014 @ 07:40:
wettelijk gezien mag het zeker omdat hij eigenlijk ook niet zelf heeft gezegd maar de mensen die minder riepen !!!

ik vind het trouwens belachelijk wat daar is gebeurd
Ik denk dat je nog even terug moet naar de rechtenstudie voordat je een uitspraak doet over de wettelijkheid, want dit is gewoon een statement met een vraagteken er achter. De vraag stellen is hem beantwoorden. De uitspraken de week ervoor, en de uitspraken voorafgaand aan het moment, geven aan dat Wilders niet zomaar een willekeurige open vraag stelt waar een ander een onacceptabel antwoord op geeft.

Niet dat ik denk dat een rechter er iets aan kan en wil doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harrytasker schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:37:
[...]

Dat denk ik ook, maar ironisch genoeg zijn het juist de wat linksere partijen die zich verzetten tegen gedwongen spreiding (dus niet teveel kansarmen op één plaats). Zo was GroenLinks er als de kippen bij om in Rotterdam te blèren over de Rotterdamwet (op 'hot spots' met teveel kansarmen mogen er niet nog méér komen). Dat was 'deportatie'. Maar is ghettovorming het alternatief dat de linksere partijen dan wel voor ogen staat? Het is mij echt niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is naar interventies voor integratie geen onderzoek gedaan?

[ Voor 38% gewijzigd door begintmeta op 02-04-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Mooie collum van Fouad Aitihda:
We moeten niet langer wegkijken van de criminele misstanden binnen onze gemeenschap, schrijft de Marokkaanse Nederlander Fouad Aitihda. 'Het is allereerst aan ons zelf om dit probleem bespreekbaar te maken, en de jongens die zich met dit soort activiteiten bezighouden op hun gedrag aan te spreken.'.
http://www.volkskrant.nl/...an-munitie-voorzien.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:36:
[...]
Dat denk ik ook, maar ironisch genoeg zijn het juist de wat linksere partijen die zich verzetten tegen gedwongen spreiding (dus niet teveel kansarmen op één plaats). Zo was GroenLinks er als de kippen bij om in Rotterdam te blèren over de Rotterdamwet (op 'hot spots' met teveel kansarmen mogen er niet nog méér komen). Dat was 'deportatie'. Maar is ghettovorming het alternatief dat de linksere partijen dan wel voor ogen staat? Het is mij echt niet duidelijk.
In de VS is dat trouwens demografisch gezien goed in kaart gebracht. Nadat de slavernij was afgeschaft (1863) konden negers zich op verschillende manieren gaan huisvesten. In de (openlijk) racistische Zuidelijke staten (hence burgeroorlog) werden de negers zeg maar gehuisvest aan de rand van de stad en in het liberalere Noorden konden ze zich vrij vestigen in de stad maar werden geconfronteerd met verborgen racisme. Uiteindelijk leverde dat in Noordelijke steden een vorm van getto's op.

Als je dan 20 of 50 jaar later ging kijken kwam je iets heel interessants tegen. Door natuurlijke bevolkingsgroei neemt ook de populatie toe en dus de woningbehoefte. Waar in de zuidelijke staten dat getto aan de rand van de stad gewoon naar buiten toe door kon groeien waren de getto's in de Noordelijke steden natuurlijk al omringd door andere (blanke) wijken. In de Noordelijke steden nam dus overbevolking in betreffende stadswijken toe en daarmee ook verloedering/criminaliteit en andere fenomenen aan de onderkant van de samenleving. Terwijl in Zuidelijke staten de steden geen last hadden van bevolkingsdruk in de getto's en alle verwante problemen daaromtrent.

Een zachte heelmeesters-aanpak is ook niet altijd probleemoplossend. Maar Wilders z'n oproep tot segregatie is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
[...]

Ik denk dat in hun wereldbeeld men geen ghetto's gaat vormen, hoewel de werkelijkheid anders laat zien.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat denk ik ook, maar ironisch genoeg zijn het juist de wat linksere partijen die zich verzetten tegen gedwongen spreiding (dus niet teveel kansarmen op één plaats).
Je kunt echter ook debatteren over hoe die gedwongen spreiding bereikt moet worden (even los van het dwang-aspect). Als het voorstel is om roomblanke Hollanders te gaan verhuizen om die mix te bereiken, is men dan nog steeds zo enthousiast? Want dan loopt men zelf het risico, ipv een soort van nimby-effect waarbij anderen verhuisd worden.

In VK hebben ze council-estates (blanke lower-class ghetto's) gedwongen op te breken door spreiding van sociale woningen en toewijzing. Het regende klachten van de goede buurten die dat "tuig" niet daar wilden hebben (het Flodder-effect) en dat de huizenprijzen omlaag gingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Het kan vrij goed als je er bij de bouw van wijken rekening mee houdt, wat je ook ziet is dat er selectief woningen uit het sociale huur segment verkocht wordt. Nadeel is dat je dan weer scheve gezichten krijgt door het verschil in woonlasten (hypotheek vs sociale huur+subsidie)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kukelinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 09:37
Russel88 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:16:
Even terugkomend op het kern van dit alles.
Wilders constateert dat er een probleem is met de uitwassen van de islam, moslims, Marokkanen. Dit wilt hij oplossen door ze het land uit te zetten.
Op basis van wat? Doordat ze een dubbele nationaliteit hebben? Maar bij een aantal landen kun je geen afstand doen van je nationaliteit. Wat moet er dan gebeuren? Deze mensen mogen de Nederlandse nationaliteit niet hebben? Lekker is dat dan, de Koningin der Nederlanden mag niet Nederlands zijn (Idd Maxima heeft nog steeds de Argetijnse nationaliteit).
Wil je in Nederland een tweede rangs burgerschap creëren? Ali en Piet begaan samen een misdaad. Piet mag 5 jaar brommen en mag terugkomen in de maatschappij. Ali mag ook 5 jaar brommen en wordt daarna het land uitgeschupt, paspoort ingenomen.
Je wilt in Nederland toch niet een tweede rangs burgerschap creëren? Dit is hetzelfde Nederland die lekker makkelijk met het vingertje wijst naar andere landen wat betreft mensenrechten.....

Je kan en mag een individu niet verantwoordelijk houden voor de massa. Is er een probleem? Ja, maar los ze op met eerlijke wetten. Straf harder en eerder. En straf voornamelijk de veelplegers harder. Een maximum straf moet gelden voor een delict wat je voor de eerste keer begaat. Bega je hetzelfde delict al een keer of 3, dan mag je wat mij betreft maximum straf tot de macht 3 gestraft worden. En dan moet het niet uitmaken of de dader Jan of Achmed of Leroy heet. Vrouwe Justitia heeft niet voor niets een blinddoek voor haar ogen.
Ik kan het niet met jou meer eens zijn. Ik woon zelf in een kleine provinciestad waarin beide groepen leven (dwz de rotte appels en de kwaliteits-elstars uit verschillende "moeilijke" landen) Maar ik kom dagelijks meer behulpzame, vriendelijke en aardige mensen tegen in mijn volkswijkje dan de eikels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-10 17:53
Wat te denken van "onze" polder jihadisten? Als die gasten terugkomen valt daar geen land mee te bezeilen. Ik heb verbrande Nederlandse paspoorten gezien, afgesneden koppen, PTSS etc.
Moeten die allemaal maar weer terug naar de Nederlandse schoot (zorgstaat)? Laat die maar lekker achter daar...

Hier heb ik ook geen woorden voor...
http://www.telegraaf.nl/b...el_had_geen_keuze___.html
Onze knuffel houding is diep geworteld, de Nederlander is naïef.

[ Voor 26% gewijzigd door Cobb op 03-04-2014 12:49 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02
Cobb schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:47:
Wat te denken van "onze" polder jihadisten? Als die gasten terugkomen valt daar geen land mee te bezeilen. Ik heb verbrande Nederlandse paspoorten gezien, afgesneden koppen, PTSS etc.
Moeten die allemaal maar weer terug naar de Nederlandse schoot (zorgstaat)? Laat die maar lekker achter daar...
Als hun paspoort is verbrand kunnen ze in ieder geval niet meer terug ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Zal je nog verbazen, als ze goed Nederlands praten, een BSN nummertje hebben dan laat de Marechaussee je echt wel binnen op Schiphol. (ik heb er gewerkt en een Nederlander wordt niet geweigerd.)

@hieronder
Deze mogen ze ook weer terug.
http://www.telegraaf.nl/b...ller_niet_illegaal__.html

En..
"Het voormalig raadslid in Eindhoven regelde de afgelopen dagen de zaken voor de familie van de man, weet het Eindhovens Dagblad. Het stoffelijk overschot van de Marokkaan wordt waarschijnlijk donderdag vrijgegeven en voor de begrafenis vervoerd naar Marokko."
Alles wordt even geregeld op kosten van de belastingbetaler. :X

[ Voor 59% gewijzigd door Cobb op 03-04-2014 12:55 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.thelocal.it/20...roccan-convicts-back-home

Ook italie doet het. Waarom zou nederland dit niet kunnen doen?

Oh nee... de motor van zieligheidsindustrie moet natuurlijk blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je het artikel überhaupt gelezen?
Het gaat om het uitzitten van hun gevangenisstraf, omdat Italiaanse gevangenissen overvol zitten en het gaat op vrijwillige basis.
Ja, want die industrie verdient er bakken met geld aan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en een terugkeer is niet mogelijk. Heb je dat ook gelezen? Daar worden ze namelijk gestimuleerd om in thuisland te integreren weer.
The agreement will affect Moroccans who have received a definitive conviction in Italy and have been sentenced to a year or more in prison, the Italian justice ministry said in a statement.

Under the new plan, the convicts will be sent back to Morocco to serve out the rest of their sentence, while receiving “social reintegration” in Morocco where “they have social and family ties”, the ministry said.
De industrie niet, maar de clubjes die bakken met subsidie vangen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:59:
Ja, en een terugkeer is niet mogelijk. Heb je dat ook gelezen? ...
Waar heb jij dat gelezen dan? En in hoeverre zou een soortgelijke maatregel zinvol zijn voor de Nederlandse situatie?

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 03-04-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er wel vanuit dat wanneer integratie in land van herkomst wordt bevorderd de deur ook gesloten blijft.

Dat zou wel een verkwisting zijn van geld niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:08:
Ik ga er wel vanuit dat wanneer integratie in land van herkomst wordt bevorderd de deur ook gesloten blijft.
...
Vind je het niet een beetje vreemd te doen alsof te lezen is wat jij denkt? Waarom controleer je eigenlijk niet gewoon even of wat jij meent (en als feit weergeeft) inderdaad overeenkomt met de feiten?

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 03-04-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-10 16:37

Dido

heforshe

Cobb schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:51:
Waar lees je dat?
Gelezen?
No prisoner will be sent back to Morocco without giving their consent, a justice ministry spokesman told The Local.
Die motor draait uitstekend op reacties als de jouwe.

Was Calimero ook niet Italiaans?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Cobb schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:51:
Dat staat nergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:00:
Het kan vrij goed als je er bij de bouw van wijken rekening mee houdt, wat je ook ziet is dat er selectief woningen uit het sociale huur segment verkocht wordt. Nadeel is dat je dan weer scheve gezichten krijgt door het verschil in woonlasten (hypotheek vs sociale huur+subsidie)
Het werkt alleen goed als de bewoners van de sociale huurwoningen nette aangepaste mensen zijn. Ik verzet me tegen de notie dat het probleem de huurprijs of achterstallig onderhoud is. Wordt er alle dagen vuilnis op straat gegooid omdat iemand een uitkering heeft? Kun niet veilig over straat omdat de kozijnen niet goed in de verf zitten? Natuurlijk niet, het zijn de bewoners die een wijk leefbaar of onleefbaar maken. Daarom ben ik tegen spreiding en juist voor concentratie van alle onaangepaste mensen in dezelfde buurt. Dat werkt al jaren erg goed want daarmee concentreert ook de overlast zich in bepaalde buurten.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

ari3 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:51:
[...]

Het werkt alleen goed als de bewoners van de sociale huurwoningen nette aangepaste mensen zijn. Ik verzet me tegen de notie dat het probleem de huurprijs of achterstallig onderhoud is. Wordt er alle dagen vuilnis op straat gegooid omdat iemand een uitkering heeft? Kun niet veilig over straat omdat de kozijnen niet goed in de verf zitten? Natuurlijk niet, het zijn de bewoners die een wijk leefbaar of onleefbaar maken. Daarom ben ik tegen spreiding en juist voor concentratie van alle onaangepaste mensen in dezelfde buurt. Dat werkt al jaren erg goed want daarmee concentreert ook de overlast zich in bepaalde buurten.
En daarmee gaat een probleem weg? isoleren?, Kijk even wat er in Parijs gebeurd is, en het word er niet beter op. Zelfde problemen als in NL alleen (erger) met ghetto vorming erbij. Ken je de broken window theorie? Mensen maken een omgeving en mensen zijn een product van hun omgeving.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
D0gtag schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:58:
[...]

En daarmee gaat een probleem weg? isoleren?, Kijk even wat er in Parijs gebeurd is, en het word er niet beter op. Zelfde problemen als in NL alleen (erger) met ghetto vorming erbij. Ken je de broken window theorie? Mensen maken een omgeving en mensen zijn een product van hun omgeving.
Nee, het probleem gaat inderdaad niet weg. Dat is juist waarom je de overlast niet moet exporteren naar buurten waar mensen wel werken voor hun geld, hun huis zelf betalen en onderhouden, hun kinderen niet tot middernacht op straat laten lopen, enz.

Ik heb lang geleden reeds geaccepteerd dat het probleem van onaangepast gedrag grotendeels niet oplosbaar is. Onaangepaste mensen hebben namelijk veelal niet het vermogen om in te zien wat hun gedrag betekent voor hun omgeving of waarom de maatschappij negatief oordeelt over hun gedrag. Om de maatschappij te beschermen tegen onaangepast gedrag kies je dan pragmatisch voor concentratie van overlast op een plek (getto) of verwijdering van overlast (gevangenis).

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

ari3 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:22:
Ik heb lang geleden reeds geaccepteerd dat het probleem van onaangepast gedrag grotendeels niet oplosbaar is. Onaangepaste mensen hebben namelijk veelal niet het vermogen om in te zien wat hun gedrag betekent voor hun omgeving of waarom de maatschappij negatief oordeelt over hun gedrag. Om de maatschappij te beschermen tegen onaangepast gedrag kies je dan pragmatisch voor concentratie van overlast op een plek (getto) of verwijdering van overlast (gevangenis).
Enerzijds zeg je dat je het accepteert en anderzijds wil je het bestrijden? Da's nogal tegendraads.

Bevolkingsbeschaving is ook een gausscurve met een bovengemiddelde en een extreme. Als je een deel van de curve wegknipt (opsluit) kom je toch op een nieuwe 'zwakste schakel' en erger je je daaraan. Ofwel, neem deel aan het democratische proces, accepteer dat er andere mensen bestaan met andere normen en probeer niet teveel een eigen norm op te leggen. De helft van het probleem lost zich al op omdat de 'zwaksocialen' zich van nature al concentreren in goedkopere woongebieden (Almere ;) ) en de andere helft ligt open voor politiek, beleid en lokale cultuur. Niet in het gevangeniswezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ari3 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:22:
... het probleem van onaangepast gedrag grotendeels niet oplosbaar is. Onaangepaste mensen hebben namelijk veelal niet het vermogen om in te zien wat hun gedrag betekent voor hun omgeving of waarom de maatschappij negatief oordeelt over hun gedrag. ...
Om het grotendeels onoplosbaar te maken moet je nog aannemen dat het vermogen niet beinvloedbaar is, waarom is dat eigenlijk zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal er op de politie bureaus nu ook een vooraf ingevulde aangifte klaar liggen om aangifte te doen tegen de heer Spekman en de heer Samsom? Want Wilders heeft natuurlijk wel gelijk dat als zijn uitspraak discrimineerde zou zijn dan zijn die van deze twee heren het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:06:
Zal er op de politie bureaus nu ook een vooraf ingevulde aangifte klaar liggen om aangifte te doen tegen de heer Spekman en de heer Samsom? Want Wilders heeft natuurlijk wel gelijk dat als zijn uitspraak discrimineerde zou zijn dan zijn die van deze twee heren het ook.
Sorry, ververs mijn geheugen even, als je wil. Welke uitspraken ging het exact om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
begintmeta schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:06:
[...]

Waar heb jij dat gelezen dan? En in hoeverre zou een soortgelijke maatregel zinvol zijn voor de Nederlandse situatie?
Dat is zeer zinvol. Een criminele illegaal kan een inreisverbod opgelegd krijgen (voor NL en de EU) de vroegere ongewenst vreemdeling. Nu probeert de NLse overheid deze criminelen uit te zetten inruil voor wat strafvermindering (of niet), maar het doel is om ze uit te zetten na strafrechtdetentie. en dat lukt niet altijd. De nationaliteit staat namelijk niet altijd vast, en daar zit Italië ook mee. Een illegale Marokkaan kan best een Algerijn zijn of een Tunesiër (en andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dido schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:26:
[...]

Sorry, ververs mijn geheugen even, als je wil. Welke uitspraken ging het exact om?
http://nos.nl/artikel/631...ers-van-het-padje-af.html
Spekman zei in een interview met Vrij Nederland in 2008, toen hij nog Kamerlid was: "De Marokkanen die niet willen deugen, moet je vernederen." In NRC Handelsblad zei Samsom in 2011: "Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen. Dat is de Ground Zero van het integratiedebat geworden. Maar met de islam heeft het geen bal te maken. Hoe geloviger hoe minder last je van ze hebt."

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 03-04-2014 17:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
http://www.nu.nl/geert-wi...nd-aangiften-wilders.html
Samsom en Spekman
Wilders riep in een reactie op tot aangifte tegen Diederik Samsom en Hans Spekman van de PvdA.
Samsom zei in 2011 in een interview met NRC: "Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen."
Spekman stelde in 2008 tegenover Vrij Nederland dat Marokkanen "moeten worden vernederd voor de ogen van hun eigen mensen. Je moet ervoor zorgen dat ze de sulletjes worden van hun eigen wijk". Beide PvdA-ers spraken in het interview over probleemjongeren.
"Dat is erger dan mijn uitspraken", zei Wilders. "Als ik het gezegd had, was ik met pek en veren het land uitgerold."
Wilders gaat zelf geen aangifte doen. "Ik vind dat ze moeten kunnen zeggen wat ze gezegd hebben en hoop dat het OM besluit om zowel Spekman en Samsom als mij niet te vervolgen. Maar of alle drie of niemand", stelde de PVV-leider. "Ik roep de mensen in ieder geval op om ook massaal aangifte te doen."

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Hoewel beide uitspraak op zijn minst dubieus te noemen zijn, vind ik het van een andere slag dan een hele groep aanzetten tot het scanderen van "minder, minder, minder (Marokkanen)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Garyu schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:40:
Hoewel beide uitspraak op zijn minst dubieus te noemen zijn, vind ik het van een andere slag dan een hele groep aanzetten tot het scanderen van "minder, minder, minder (Marokkanen)".
Ik denk dat Wilders dat ook heus wel weet, maar Wilders denkt gewoon een paar stappen vooruit.
Hij is al bezig met de rechtzaak.

Als het OM besluit om Wilders wel te vervolgen, maar Samsom/Spekman niet (wat niet onlogisch is), dan lijkt het OM voor de beeldvorming van (potentiële) PVV'ers bevooroordeeld.

En uiteraard maakt de uitspraak verder niets uit, want rechters in Nederland zijn toch allemaal corrupte door imams betaalde D66'ers.

De ironie van de oproep van Wilders is overigens dat de mensen die aangifte tegen Samsom en Spekman gaan doen met eenzelfde logica ook aangifte tegen Wilders zouden moeten doen :P
Wilders geeft hiermee eigenlijk toe dat zijn eigen uitspraken inderdaad strafbaar kunnen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 03-04-2014 17:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
anandus schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:46:
De ironie van de oproep van Wilders is overigens dat de mensen die aangifte tegen Samsom en Spekman gaan doen met eenzelfde logica ook aangifte tegen Wilders zouden moeten doen :P
Nee, andersom! De 5000 (WTF?!!) mensen die aangifte tegen hem hebben gedaan, zouden het ook tegen die anderen moeten doen.
Zou er enig ander land op aarde zijn waar hordes meelopers massaal aangifte doen bij de politie om een politiek statement te proberen te maken? Of zijn we echt alleen in Nederland zo gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

RemcoDelft schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:33:
Nee, andersom! De 5000 (WTF?!!) mensen die aangifte tegen hem hebben gedaan, zouden het ook tegen die anderen moeten doen.
Als Wilders echt het verschil tussen die uitspraken en die van hem niet ziet, moet hij Nederlands gaan leren. Dat geldt wat mij betreft voor iedereen die het verschil niet ziet.

En aangezien ze het Nederlands niet voldoende beheersen zeg ik: je bent gezakt voor je inburgeringsexamen, lever je Nederlandse paspoort maar in.

Wat Wilder's verongelijktheid betreft: als hij zo stom is dit soort dingen te roepen en te vinden dat er niet tegen opgetreden mag worden, dan mag hij zijn vriendjes bij het CIDI ook wel in een hok stoppen als er iemand publikelijk zijn uitspraken herhaalt met Joden in plaats van Marokkanen.

Mijn WTF is dat er zo weinig ophef is over zijn uitspraken, niet dat er een handjevol aangiften zijn gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Dido op 03-04-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
De PvdA wordt gebasht dus zijn trouwe volgers zullen het wel weer slikken. Maar het getuigt inderdaad niet van enige kennis van de taal als je het verschil niet ziet. De context is ook compleet anders.

Overigens verbaast me de ophef over Wilders nu wel juist. Die kopvoddentax was eigenlijk een veel schandelijkere uitspraak.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 03-04-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Cobb schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:30:
Dat is zeer zinvol.
[...]
Een criminele illegaal kan een inreisverbod opgelegd krijgen (voor NL en de EU) de vroegere ongewenst vreemdeling.
Inderdaad niets niews, en niets dat met het verdrag tussen Italie en Marokko te maken lijkt te hebben.
Nu probeert de NLse overheid deze criminelen uit te zetten inruil voor wat strafvermindering (of niet), maar het doel is om ze uit te zetten na strafrechtdetentie. en dat lukt niet altijd. De nationaliteit staat namelijk niet altijd vast, en daar zit Italië ook mee. Een illegale Marokkaan kan best een Algerijn zijn of een Tunesiër (en andersom).
Dit verdrag tussen Marokko en Italie lijkt ook niet tot gevolg te hebben dat mogelijke Algerijnen of Tunesiers nu naar Marokko kunnen worden verplaatst, dus dat probleem lijkt men te houden. Het voordeel voor Italie is dat ze hun gevangeniswezen mogelijk wat kunnen ontlasten, omdat criminele Marokkanen hun straf in Italie kunnen zitten, Belgie heeft een soortgelijk verdrag ook al een tijdje meen ik, ik weet eigenlijk niet wat het heeft opgeleverd.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 03-04-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Nog steeds leuk dat mensen Wilders proberen te verdedigen op basis van context. Hij doet eerst uitspraken die niet door de beugel kunnen, en later breien we er nog even een context omheen zodat het zogenaamd wel kan. Zo kan ik het ook wel.

Ik zal eens door de stad heen lopen, schreeuwend dat "Alle niggers levenslang moeten krijgen". Als ik problemen krijg met de politie of ik word in elkaar gemept ga ik daar natuurlijk wel gelijk. Ik heb een keer gehoord over een negroïde persoon die een moord pleegde, en ik vind dat die persoon levenslang verdient. Dat zou ik bij een blanke moordenaar ook vinden. Dat andere mensen nu niet de context kunnen begrijpen, daar kan ik ook niets aan doen.

Als je zogenaamd iets binnen een context zegt, zeg het dan ook binnen die context. Anders is die context er niet. We gaan niet gokken wat je zogenaamd als context gebruikt, als je die context weglaat, dan is die er ook gewoon niet, en heb je het nooit binnen die context gezegd. Als je het daar niet mee eens bent, dan ga je maar terug naar een ander land waar je wel achteraf woorden kan vervormen.

[ Voor 5% gewijzigd door Amanoo op 03-04-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:07
MorgothG schreef op maandag 31 maart 2014 @ 08:02:
Ach onzin, mogelijk. Waar het ook om gaat is aandacht te vragen voor een groep die oververtegenwoordigd en dus een probleem is. Op het moment dat Canadezen problemen blijven veroorzaken of dat er weer een groep Chinezen vrouwen lastig valt of met Nieuw Jaar de bioscopen terroriseert. Je moet bij een groep als die lastige Belgen wel het beestje bij de naam noemen.

Door het noemen van bovenstaande landen bedoel ik dat het niet racistisch maar statistisch is. Er is een probleem en het valt gewoon op dat er dus iets mis is met de integratie of aanpassing van die groep. Misschien kan je zelfs makkelijk zover gaan als te zeggen dat dit al heel lang speelt en alleen maar erger wordt. Dan moet het roer om. Hoe precies. Daar heb ik niet voor geleerd. Het constateren dat het huidige systeem defect is en dat Marrokanen en roofovervallen bij elkaar horen als Belgen en patat, Tsja daar hebben ze het zelf naar gemaakt.

Ik hoop dat er een politicus van Links opstaat die durft te zeggen. Wilders wat ben je toch een ongelofelijke tactloze luk, maar ik zie je probleem. Want ook al die aangiftes zijn onderdeel van de verdeeldheid van hoe om te gaan met het probleem. Waarom geen oplossingen bedenken en alleen maar elkaar voor Nazi of racist uitmaken. Hoe leg je dat uit aan die opa van 87 die op het kerkhof is overvallen....sorry maar ik ben 35 en heb dat dieptepunt nog nooit eerder gehoord. En dan het hebben over de illegaliteit van het wapen van de juwelier? De slachtoffer rol van de 2 dode overvallers? Waar is het norm besef? Dat is het probleem. Die gasten waarom toch niet van een schietclub met een legaal wapen in een koffer met munitie apart en aan het collecteren voor een nieuw sportveld. Nee dit is het ergste tuig. Zelfs al een keer voor hetzelfde veroordeeld. En niks geleerd.

De Marokkanen zijn hier het probleem, ons falende rechtsysteem en het maatschappelijk werk dat wellicht is ingesteld op Hollandse traditionele probleem gevallen en totaal niet geschikt voor een cultuur die zijn oorsprong vindt in de bergen bij de woestijn.

Bla bla bla, tijd voor oplossingen. Smart!
Misschien zou het ook aan de Nederlandse cultuur en samenleving kunnen liggen want, die is namelijk zo homogeen als het maar kan. Alles wat maar een kleur heeft wordt meteen als buitenlander gezien hoe goed je ook Nederlands spreekt. Het leuke daarvan is dat Nederland zich profileert als gastvrije en migratie land sinds de Middeleeuwen maar ik moet nog steeds de eerste donkere (negroïde) Nederlander tegen komen. Wat betreft multiculturalisme en multiraciale samenleving loopt Marokko ver voorop op Nederland. Marokko en Marokkanen zijn door de jaren beïnvloedt door zowel westerse als oosterse en zuidelijke culturen. Dat is ook te zien aan het uiterlijk van Marokkanen van de blonde blauwogige Marokkanen uit tanger, de roodharige Marokkanen uit Fez tot de donkere Marokkanen alleen maken ze uit deel uit van de Marokkaanse gemeenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 14:26
polli_ schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:19:
[...]

Misschien zou het ook aan de Nederlandse cultuur en samenleving kunnen liggen want, die is namelijk zo homogeen als het maar kan. Alles wat maar een kleur heeft wordt meteen als buitenlander gezien hoe goed je ook Nederlands spreekt. Het leuke daarvan is dat Nederland zich profileert als gastvrije en migratie land sinds de Middeleeuwen maar ik moet nog steeds de eerste donkere (negroïde) Nederlander tegen komen. Wat betreft multiculturalisme en multiraciale samenleving loopt Marokko ver voorop op Nederland. Marokko en Marokkanen zijn door de jaren beïnvloedt door zowel westerse als oosterse en zuidelijke culturen. Dat is ook te zien aan het uiterlijk van Marokkanen van de blonde blauwogige Marokkanen uit tanger, de roodharige Marokkanen uit Fez tot de donkere Marokkanen alleen maken ze uit deel uit van de Marokkaanse gemeenschap.
Ik heb aardig wat Nederlandse collega's waarvan hun familie oorspronkelijk uit Turkije, Marokko, Suriname etc komen. Mijn beste vriend is een Nederlander met Surinaams bloed. Overigens heb ik nog een vriend met een Nederlandse moeder en Turkse vader. Ik vind het dus tamelijk multiculti, als ik hier in Rotterdam naar de KFC ga weet ik zeker dat daar bijna alleen maar Nederlanders werken die er alles behalve Nederlands uit zien. Ik heb ook wat jaren in de haven gewerkt, same story..

Maar ach, zolang sommige nog steeds aan kuddegedrag doen wordt het er toch niet beter op. Beetje met tshirts op straat lopen met 'Ik ben ook Marokkaan' erop. Tja, dan ga je specifiek die Marokkanen in de spotlight zetten, terwijl de discussie niet alleen om Marokkanen moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:17
[...]
Misschien zou het ook aan de Nederlandse cultuur en samenleving kunnen liggen want, die is namelijk zo homogeen als het maar kan. Alles wat maar een kleur heeft wordt meteen als buitenlander gezien hoe goed je ook Nederlands spreekt. Het leuke daarvan is dat Nederland zich profileert als gastvrije en migratie land sinds de Middeleeuwen maar ik moet nog steeds de eerste donkere (negroïde) Nederlander tegen komen.
De tolerantie waar Nederland ooit zo om bekend stond is niet gebaseerd op huiskleur of ras. Dat gastvrije land sinds de Middeleeuwen komt voort uit de tolerantie ten aanzien van geloof. In Nederland (en vooral Amsterdam) konden de protestante Hugenoten en de Spaanse en Portuguse Joden zich vrij vestigen en mochten hun geloof ook beleiden. Die tolerantie gaat dus meer over godsdienstvrijheid dan iets anders.

Los daarvan.. als jij de eerste donkere Nederlander nog moet tegenkomen vraag ik me af waar jij geweest bent..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

[...]
Misschien zou het ook aan de Nederlandse cultuur en samenleving kunnen liggen want, die is namelijk zo homogeen als het maar kan. Alles wat maar een kleur heeft wordt meteen als buitenlander gezien hoe goed je ook Nederlands spreekt. Het leuke daarvan is dat Nederland zich profileert als gastvrije en migratie land sinds de Middeleeuwen maar ik moet nog steeds de eerste donkere (negroïde) Nederlander tegen komen.
Waar woon jij?

In mijn buurt wonen Nederlanders met alle mogelijke kleurtjes, van gitzwart tot lichtgetint tot geel tot roomblank. Met alle mogelijke culturen, voedsel, gewoonten, talen en achtergronden. Sommigen zitten hier pas kort en zjin toch al heel erg 'verwesterd' in hun cultuur, anderen zitten hier al generaties lang en houden behoorlijk vast aan hun eigen taal en gewoonten. (Chinezen als typerend voorbeeld), bij weer anderen is het een prachtige mix (marokkanse meiden met hoofddoekjes, korte rokjes en amsterdams accent).
Maar al die mensen zijn Nederlanders. 'Buitenlanders' zijn toeristen, expats, en alles wat hier korter dan 10 jaar zit. Daarna ben je gewoon 'een van ons'.

Nu woon ik in Amsterdam-West, en dat is een van de meest extreme mengelmoesjes van het land, maar als je de eerste donkere nederlander nog moet tegenkomen nodig ik je van harte uit om eens langs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hoezo mengelmoes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Mengelmoes van culturen, voedsel, gewoonten, talen en achtergronden. Net zoals je in mensen met een oorspronkelijk 'nederlandse' achtergrond allerlei culturen hebt, van linkse hippies tot hardrockers tot stijve gereformeerden, met allerlei dialecten uit hun regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:07
Pooh schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:27:
[...]

Waar woon jij?

In mijn buurt wonen Nederlanders met alle mogelijke kleurtjes, van gitzwart tot lichtgetint tot geel tot roomblank. Met alle mogelijke culturen, voedsel, gewoonten, talen en achtergronden. Sommigen zitten hier pas kort en zjin toch al heel erg 'verwesterd' in hun cultuur, anderen zitten hier al generaties lang en houden behoorlijk vast aan hun eigen taal en gewoonten. (Chinezen als typerend voorbeeld), bij weer anderen is het een prachtige mix (marokkanse meiden met hoofddoekjes, korte rokjes en amsterdams accent).
Maar al die mensen zijn Nederlanders. 'Buitenlanders' zijn toeristen, expats, en alles wat hier korter dan 10 jaar zit. Daarna ben je gewoon 'een van ons'.

Nu woon ik in Amsterdam-West, en dat is een van de meest extreme mengelmoesjes van het land, maar als je de eerste donkere nederlander nog moet tegenkomen nodig ik je van harte uit om eens langs te komen.
Gast, ik woon in Rotterdam. Zodra je een kleurtje of een niet westerse uiterlijk hebt wordt je als buitenlander gezien en niet Nederlands. Het feit dat ze een paspoort hebben maakt hen nog geen Nederlander. De meeste Nederlanders blijven hen gewoon als buitenlanders/allochtonen zien, daardoor beschouwen deze allochtonen zich ook niet als Nederlanders. Moet je voor de grap eens kijken naar de definitie van een allochtoon kijken(punt 4):
"Over het algemeen wordt in het dagelijks spraakgebruik in Nederland en Vlaanderen meestal een van de volgende eigenschappen onder allochtoon verstaan:
1.Een persoon die in een aparte culturele groep gesegregeerd is (de voornaamste definitie)
2.Een persoon die het Nederlands niet goed machtig is
3.Een persoon die naar het land toe kwam als gastarbeider (of een nakomeling van een gastarbeider)
4.Iemand met een niet-blanke huidskleur
5.Iemand zonder de Nederlandse etniciteit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ondanks dat het onderwerp van het topic interessant is, gaat dit topic op slot. Modereren in dit topic zou onherroepelijk een botte schaar opleveren. Dat in ruim de helft van de berichten getroll of iets dergelijks voorkomt is nog een optimistische schatting.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.