Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al zou je willen dat Marokkanen terug gestuurd zouden worden gaat dat niet.

Ten eerste hebben de bedrijven de arbeidsmigranten contractueel de mogelijkheid gegeven om hier in Nederland te blijven, met toestemming van de toenmalige regering die het eigenlijk niet wilde.

Ten tweede heeft het verdrag die toenmalige minister Lunz het gedeelte remigratie niet goed afgedicht, waardoor Nederland zichzelf in de vingers zou snijden in het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 23:18

Garyu

WW

dfrenner schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:24:
[...]

Kom op, hetzelfde krijg je nu met de juweliers die twee hardnekkige draaideurcriminelen hebben doodgeschoten...

Een aantal Marokkanen spreekt er schande van en noemt het moord.

Wat moet je dan als je met een vuurwapen wordt bedreigd!?
Hoe moet je jezelf, anders dan met een vuurwapen, tegen jongens met vuurwapens verdedigen!?

Aangezien één van de twee al vaker heeft vastgezeten voor gewapende overval, helpt het rechtssysteem blijkbaar niet. Ze zullen het nu nooit meer doen, dat is wel duidelijk!
Yay, beleid per voorbeeld. Lijkt me ook zo'n goede oplossing. Omdat er iemand ergens een misdaad pleegt, is dat opeens het toonbeeld van de hele groep.

Ik snap die hele mediale hetze niet, behalve dat het onze Geert weer in de kaart speelt. Laat iemand alsjeblieft onderzoek doen naar de omstandigheden en daar dan over oordelen, en laat dat niet aan de media. Misschien was het wel een racistische daad, iemand die eindelijk een reden heeft gevonden om een paar Marokkanen neer te knallen, en dat gedaan heeft zonder enig vorm van noodweer. Misschien ook niet.

Misschien is het feit dat de overvallers een marokkaanse achtergrond hadden eigenlijk helemaal niet zo belangrijk in dit geval? Of in de meeste gevallen? Het is m.i. alleen belangrijk als het gaat om een bepaald patroon in crimineel gedrag a) te verklaren, en b) te behandelen/veranderen/op te lossen. En dat gaat het in de media of bij Geert helaas nooit over. Er wordt gewoon een hele bevolkingsgroep als crimineel weggezet, ondanks dat het ongeveer een 3% van de groep betreft (tegenover ongeveer 1% van de NLers).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
sanderb schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:20:
[...]

Heb je enig idee wat het inhoudt om artikel 1 te schrappen?
Dan moet er eerste een meerderheid in de 2e en 1e kamer akkoord gaan. (eerste lezing)
Vervolgens moet er na verkiezingen nog een keer een meerderheid in de 2e en 1e kamer gevonden worden. (tweede lezing)
Vervolgens moet de Koning het nog ondertekenen.. en die kan dat weigeren.
(Het trucje dat met Boudewijn in België werd uitgehaald zie ik hier niet lukken)

Iets roepen als oplossing waarvan de uitvoerbaarheid niet mogelijk is, of op zijn minst heel onwaarschijnlijk, is geen oplossing
Tja, misschien kunnen ze wel een uitzondering op de grondwet maken, ik weet dus niet of het noodzakelijk is om de grondwet te wijzigen, ik denk dat Geert het wel fijn zou vinden, zoals ze nu ook al doen met terroristen, die worden ook uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maak dan liever een uitzondering in de grondwet voor Geert Wilders zelf.

Heeee, een glijdende schaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop eigenlijk dat het echtpaar in Deurne Niet verzekerd was.
Handen omhoog en pak maar, als je wel verzekerd bent,want je wilt niet iemand omleggen.
Als de videobeelden iets anders uitwijzen, prima.
Maar er werd vanochtend expiciet vermeld op teletekst dat het tenminste om een 20 jarige marokkaan zou gaan. Vond ik al eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:40:
Ik hoop eigenlijk dat het echtpaar in Deurne Niet verzekerd was.
Handen omhoog en pak maar, als je wel verzekerd bent,want je wilt niet iemand omleggen.
Als de videobeelden iets anders uitwijzen, prima.
Maar er werd vanochtend expiciet vermeld op teletekst dat het tenminste om een 20 jarige marokkaan zou gaan. Vond ik al eng.
Veel juweliers zitten met het probleem dat ze zicht niet meer kunnen verzekeren of tegen onrendabele premies...

Als je twee keer overvallen bent, komt de verzekeraar gewoon langs met verhoogde premies...

Laten we maar gewoon verder de Amerikaanse kant op gaan, bij het recht om eigen haard en lijf te verdedigen! Ben ik voorstander van. Politie kan namelijk niets garanderen!

[ Voor 11% gewijzigd door BlakHawk op 31-03-2014 13:44 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor je....
Maar we willen niet verzinken in Amerikaanse taferelen dat elke shophouder een blaffer heeft.
Als de beelden uitwijzen dat ze uit noodweer hebben gehandeld, prima. Zeg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:47:
Ik hoor je....
Maar we willen niet verzinken in Amerikaanse taferelen dat elke shophouder een blaffer heeft.
Als de beelden uitwijzen dat ze uit noodweer hebben gehandeld, prima. Zeg ik.
Wie wil dat niet?
Gasten hadden vuurwapens bij zich, genoeg noodweer dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee joh, gaan we normaal doen?
Dan ga je dus de NRA kant op,
Geld legitiem wapenbezit dan voor het mkb?
Hallo, ik begin een juwelierenshop, wanneer moet ik aan mijn schietvaardigheidsbewijs voldoen?
Emotioneel snap ik je donders goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 22:19
dfrenner schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:49:
[...]

Wie wil dat niet?
Gasten hadden vuurwapens bij zich, genoeg noodweer dus!
Wanneer is iets noodweer? Twee weerloze overvallers die op de grond liggen vervolgens executeren is geen noodweer. Twee overvallers neerschieten in een chaotisch gevecht waarvan je eigen leven sterk afhangt kan worden gezien als noodweer. Maar de situatie rondom de juweliers is licht off-topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Safaci op 31-03-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, wie zei dat ze op de grond lagen dan?
Is dat zo?
Oh wacht, je wou ff een voorbeeld geven ofzo

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:30

H.Boss

Hugo Boss

Wordt tijd om te emigreren. Het klimaat wordt steeds grimmiger.

Ik ben van mening dat het niet lang meer duurt voordat schietincidenten zoals deze gestandaardiseerd worden. Ik ben een groot voorstander van jezelf verdedigen, maar als dadelijk iedereen met een vuurwapen rondloopt zodat die zich kan verdedigen het dodenaantal op jaarbasis flink gaat stijgen. En dan krijg je dat mensen om elk klein opstootje elkaar neerschieten.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:38
Het is wel btje offtopic maar een overvaller (Welke afkomst ook) neemt gewoon dit risico. Ook al was het een executie, ik kan er niet mee zitten. Duidelijk een veelpleger. Hij had ook het goede pad kunnen kiezen. Heb meer moeite met protesterende figuren de vrouw vervolgd willen zien. Maar ook hun mogen een mening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

edit:
niet meer relevant :)

[ Voor 88% gewijzigd door kenneth op 31-03-2014 14:03 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had het al aangevuld Kenneth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar stel, je bent een mkb,er.
Dan kan je jezelf niet aankijken in de spiegel als je met een blaffer onder de toonbank moet functioneren toch?
En dat is normaal in vele staten in de USA.
Wat een ramp dat nou net bij die misselijke overval een van die daders marokkaans was.
En ook weer het NOS die dat lekker snel vermeld.
Echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Safaci schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:57:
Wanneer is iets noodweer? Twee weerloze overvallers die op de grond liggen vervolgens executeren is geen noodweer. Twee overvallers neerschieten in een chaotisch gevecht waarvan je eigen leven sterk afhangt kan worden gezien als noodweer.
Okee, en vervolgens heeft zo'n overvaller toch nog een mes in zijn zak zitten en steekt hij je in een ogenblik van mindere waakzaamheid alsnog dood...

Ik blijf erbij, op het moment dat je met bivakmuts en een vuurwapen een juwelier binnenloopt, vervalt voor jou je "recht". Dat verspil je met de mogelijkheid tot geweld tegen onschuldigen!
Lekkerboeie86 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:01:
Het is wel btje offtopic maar een overvaller (Welke afkomst ook) neemt gewoon dit risico. Ook al was het een executie, ik kan er niet mee zitten. Duidelijk een veelpleger. Hij had ook het goede pad kunnen kiezen. Heb meer moeite met protesterende figuren de vrouw vervolgd willen zien. Maar ook hun mogen een mening hebben.
Bij een Nederlander dacht ik er precies zo over.
Ach die protesteerende figuren zijn pas racistisch. Alleen maar daar staan omdat het een marokkaan betrof.. Bij een Nederlander hadden ze er niet gestaan. Ze maken dus onderscheid op basis van ras.
kenneth schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:02:
Niemand zegt dat, Safaci geeft gewoon twee verschillende situaties als voorbeeld.
Het maakt niet meer zo veel uit.
Je loopt vuurwapen gevaarlijk een winkel binnen met een duidelijk doel. Niemand weet of jij ook in staat bent de eigenaar van de winkel te verwonden of te doden. Daar hoeven we liever niet achter te komen.
De winkelier is onschuldig, de overvaller op het moment dat hij de winkel binnengaat al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Lekkerboeie86 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:01:
Dan moeten we maar accepteren dat er regelmatig zoals door Oscar Pistorius echtgenotes worden neergeschoten onder het mom van zelfverdediging of dat er mensen door George Zimmerman's worden doodgeschoten omdat ze er verdacht uitzagen (dat past ongetwijfeld in het "minder minder" beleid). Er is niks mis mee met onze terughoudende wetgeving op dat gebied, we zijn juist een van de veiligste landen ter wereld, veel veiliger dan waar men het heft in eigen handen mag nemen.

Nee, er moet gewoon heel goed naar deze situatie gekeken worden en we weten simpelweg te weinig details om er een oordeel over te kunnen vellen. Daar moet wel goed naar gekeken worden en het lijkt er op alsof dat onder druk van de publieke opinie verzaakt wordt. Als het noodweer is dan moet die vrouw worden vrijgesproken, als het geen noodweer is dan moet ze bestraft worden. Ik weet het niet, daar hebben we rechters voor.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 31-03-2014 14:21 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Ik wil ook geen vrijbrief voor wapenbezit ofzo. Maar ik vind het een prima signaal naar overvallers in opleiding dat dit een mogelijk risico is.

Zwaarder straffen is ook prima. Maar dan bedoel ik ook echt zwaar. De pakkans en de straf is om te lachen. Je aanzien stijgt binnen groepen jonge criminelen als je week gezeten hebt voor een geweldadige beroving oid.

[ Voor 8% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 31-03-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Lekkerboeie86 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:38:
Ik wil ook geen vrijbrief voor wapenbezit ofzo. Maar ik vind het een prima signaal naar overvallers in opleiding dat dit een mogelijk risico is.
Eensch, bezint eer gij begint lijkt me een zinvol credo voor een overvaller in opleiding.
Zwaarder straffen is ook prima. Maar dan bedoel ik ook echt zwaar. De pakkans en de straf is om te lachen. Je aanzien stijgt binnen groepen jonge criminelen als je week gezeten hebt voor een geweldadige beroving oid.
Oneens. Straffen zijn zwaar genoeg in NL. Straffen te verhogen helpt extreem weinig, en heeft hoge sociale en economische kosten.

Pakkans voor kleine criminaliteit is helaas vrij laag, misschien dat daar nog mogelijkheden zijn. Maar de uiteindelijke verbetering is veel meer te halen in preventieve maatregelen op het gebied van opleiding en opvoeding. Maarja, dat is geen liberaal standpunt, dus daar zal een VVD niet snel mee komen. Integendeel, hier wordt enorm veel op korte termijn bespaard wat op lange termijn enorme kosten veroorzaakt. Misschien is dat "links gedachtengoed", maar het schijnt het enige te zijn met kans van slagen. Persoonlijk heb ik liever een linkse oplossing dan geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Zwaarder straffen is ook prima. Maar dan bedoel ik ook echt zwaar. De pakkans en de straf is om te lachen. Je aanzien stijgt binnen groepen jonge criminelen als je week gezeten hebt voor een geweldadige beroving oid."

Eensch.
En zo heb je dus draaideurcriminelen.
Zo is dat.
Je bent stoer en je wil weer wat.
Me tenen krommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Garyu schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:48:
Pakkans voor kleine criminaliteit is helaas vrij laag, misschien dat daar nog mogelijkheden zijn.
Eens, en ik denk dat iedereen die wel eens een boete heeft gehad voor een onbenulligheid het daar mee eens is.

Niet van die "Uw Iphone is gestolen en u heeft findmyiphone? Sorry, geen tijd" onzin bij de politie meer. Ga boeven vangen zeg ik dan.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wel jammer dat politieke partijen meteen hun mening moeten geven.
Daar hebben we scheiding der machten voor om dat dus niet te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Soldaatje schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:53:
Wel jammer dat politieke partijen meteen hun mening moeten geven.
Daar hebben we scheiding der machten voor om dat dus niet te doen..
Inderdaad, laat ze alsjeblieft alsjeblieft ophouden met reageren op elke scheet in het nieuws en daar kamervragen over stellen. Laat incidentenmanagement over aan het OM en ga je bezighoudne met het algemene beleid. Als je de regering met elk futiel nieuwsfeitje gaat bezighouden, nee dan hebben ze inderdaad geen tijd meer voor belangrijke dingen. En hetzelfde geldt ook voor de tweedekamerleden en hun staf - die hebben als het goed is ook beters te doen. Is natuurlijk een consequentie van populistisch geroep en media-aandacht, maar m.i. is het totaal zinloos om beleid aan de hand van individuele voorbeelden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 19:32

FunkyTrip

Funky vidi vici!

dfrenner schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:24:
[...]

Kom op, hetzelfde krijg je nu met de juweliers die twee hardnekkige draaideurcriminelen hebben doodgeschoten...

Een aantal Marokkanen spreekt er schande van en noemt het moord.
Er is een nog veel groter aantal Marokkanen die ook 'net goed' zeggen of denken. Die worden alleen niet zo prominent in beeld gebracht. Ook zag ik een aantal blanken roepen dat eigen rechtertje spelen niet echt netjes is en dat de juweliers vervolgd moeten worden, al is het maar voor de vorm.

Kutmarokkaanse jochies roepen zoveel. Als het maar shockeert. Wat dat betreft lijken ze erg veel op Geert. Met het verschil dat die kutjochies zelf anderen in elkaar slaan en Geertje het laat doen door zijn blanke racistische stoottroepen uit tokkie-tokkie land op te jutten.

En de media de boel maar voeden. Gadverdamme :r
D'r zijn wel ernstigere zaken in Nederland.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 16:01
Ik ben niet vóór de uitingen van Wilders over de Marokkanen, maar ik ben wel voor het erkennen en oplossen van het probleem. Namelijk dat een té grote groep Marokkanen in het criminele circuit terecht komen. Dat heeft niets met racisme te maken. In de verste verte niet zelfs.

Het probleem is (vaak) dat beide ouders van een Marokkaans gezin werken, en dat de kinderen zichzelf maar moeten zien te redden gedurende de dag. Tja, niet zo verwonderlijk dat men dan sneller/makkelijker van het pad raakt. Je mist ten slotte een stukje aandacht en opvoeding van je eigen ouders.

Ik vind ook niet dat je 2e generatie buitenlanders/Marokkanen het land uit moet proberen te zetten. Je moet de éérste generatie immigranten die gelijk al het criminele pad op gaan het land uit zetten, en de 2e generatie harder aanpakken. Het is in mijn ogen ook wel vreemd dat de Marokkaanse gemeenschap zo hard roept dat ze zo slecht behandeld worden, terwijl ze zelf niet of nauwelijks aan het probleem willen meewerken. Als het in de Marokkaanse cultuur gewoon is dat beide ouders vaak weg zijn of geen tijd hebben om kun kinderen op te voeden, dan is dat prima. Maar als dat averechts uitpakt in de Nederlandse cultuur, dan ben je als Marokkaanse gemeenschap óók verantwoordelijk voor 't oplossen van die ontspoorde jongeren. Dan kun je wel de slachtofferrol opnemen en "racisme!" roepen, maar je kan ook 't probleem erkennen en sámen met de overheid/het lokale bestuur wat aan het probleem doen.

We hebben als Nederland heel lang bekend gestaan als open en fatsoenlijk land richting buitenlanders, maar ik kan me goed voorstellen dat dat nu wel anders ligt. Als bepaalde groepen immigranten/buitenlanders zo koppig tegenover aanpassen/integreren lijken te staan is op ten duur de welwillendheid een keer ver te zoeken. Ik ben zelf bijvoorbeeld altijd van mening (geweest) dat iedereen hier welkom is, zolang men maar de taal zo goed mogelijk leert (is lastig, weet ik), werkt voor je centen, en je aan de Nederlandse wet houdt. Dat je dan thuis in je eigen taal spreekt moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Maar heel vreemd is deze "wens/eis" niet denk ik. Maar sinds ogenschijnlijk steeds groter deel van de immigranten tegenstribbelt bij de gedachte te moeten integreren is bij mij de welwillendheid richting deze specifieke groep ook ver te zoeken.

In dat opzicht kan ik me ook héél erg vinden in Wilders' gedachtengang. Ik vind niet dat je dan alle Marokkanen maar over één kam moet scheren, vérre van zelfs. Maar het hele punt dat mensen dat gedoe een keer zat zijn kan ik me goed voorstellen. Het is (voor die specifieke groep immigranten/buitenlanders) dan op ten duur een kwestie van "integreren of wegwezen".

Wel even een nuance van mijn kant: m'n vrouw is Amerikaans en m'n buren een stel alleraardigste en fatsoenlijke Iranezen. Op 5 minuten afstand van m'n werk daarentegen zit het zwart van de bontkraagjes (al dan niet Marokkaans)… en je wordt al vuil aangekeken als je daar als Nederlander langs loopt. Nou, met alle respect naar de immigranten die hier wél integreren, maar het tuig wat me vuil aan kijkt omdat ik Nederlander (en dus racist blijkbaar?) zie ik dan ook liever terug in hun eigen land.

Toevallig afgelopen zondag nog even de stad in geweest (Rotterdam Lijnbaan). Was wat foto's aan het maken van het vernieuwde Centraal Station, en ja hoor… binnen 5 minuten stond er een brak Nederlands sprekend bontkraagje met slinkse blik voor me. Of hij m'n "iPhone 5 (niet gewoon "telefoon") kon lenen omdat zijn batterij leeg was". Als je 'm dan vertelt dat hij weg moet wezen krijg je nog de opmerking "je denkt zeker dat ik 'm wil stelen" in net zo brakkig Nederlands naar je toe gesmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Moraal van het verhaal is dus, je moet nooit mensen met 'bontkraagjes' vertrouwen.

<offtopic>Het zijn "Iraniërs", geen Iranezen". :) </> ^^
Je hebt wel "Irakezen".

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Snowwie; thanks! Twijfelde even tussen Iraniërs en Iranezen :)
Ach, 't interesseert me uiteindelijk helemaal niet waar iemand vandaan komt. Maar qua overlast merk ik (en een hoop mensen om me heen ook zo te zien) dat het vooral "bontkraagjes" zijn die brutaal en agressief doen. Ik snap gewoon niet waar dat nodig voor is… als je je gewoon een beetje respectvol gedraagt tegenover anderen dan is er toch helemaal niets aan de hand?

Ik heb bijvoorbeeld meer tegen dan voor het Islam geloof, maar als iemand besluit daar in te geloven dan heb ik daar hooguit een persoonlijke mening over. Die mening ga ik niet te pas en te onpas verkondigen, en ik behandel de tot de Islam bekeerde ook gewoon met hetzelfde respect als voorheen. Maar wel zolang hij/zij anderen (ongeacht hun cultuur, geloof, geaardheid of uiterlijk) óók met respect behandelt. En daar gaat 't me meer om dan om wat voor geloof of welke cultuur iemand heeft.

Maar, ongeacht of deze "bontkraagjes" nu wel/niet in de Islam geloven, of wel/niet Turks of Marokkaans zijn, het is een opvallend aanwezig probleem in o.a. Rotterdam, Delft en Den Haag merk ik. En dat is gewoon erkenning van 't probleem en heeft voor mij niets te maken met uit welk land ze komen. :) Maar omdat het meerendeel van deze mensen uit Marokko komen, kom je al snel uit op benamingen m.b.t. dat land. Maar het had net zo goed een "kut" Turk, Chinees, Belg, Duitser, Rus o.i.d. kunnen zijn als bontkraag-aso's vooral uit dát land komen. In mijn ogen is het dan ook niet zozeer dát ze uit Marokko komen, maar meer dat het grootste probleem bij deze jóngeren van Marokkaanse afkomst ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
joramoudenaarde schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:49:
Toevallig afgelopen zondag nog even de stad in geweest (Rotterdam Lijnbaan). Was wat foto's aan het maken van het vernieuwde Centraal Station, en ja hoor… binnen 5 minuten stond er een brak Nederlands sprekend bontkraagje met slinkse blik voor me. Of hij m'n "iPhone 5 (niet gewoon "telefoon") kon lenen omdat zijn batterij leeg was". Als je 'm dan vertelt dat hij weg moet wezen krijg je nog de opmerking "je denkt zeker dat ik 'm wil stelen" in net zo brakkig Nederlands naar je toe gesmeten.
Wel had hij ongelijk dan? Of hij hem wilde stelen weten we niet of wel? Maar jij dacht van wel. In dat opzicht had hij helemaal gelijk met zijn opmerking.

Overigens durf ik te wedden dat men in Marokko van "onze" bontkraagjes zou zeggen "Moet je dat Nederlands tuig nou eens zien!"

[ Voor 7% gewijzigd door Shamalamadindon op 31-03-2014 16:23 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik vind het maar een rare gedachte, dat een wild vreemde je op het station aanspreekt en vraagt je telefoon even mag 'lenen' omdat zijn batterij leeg is.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik denk dat je erbij had moeten zijn Leo1010. Een asociale houding, met een oud/leeg telefoontje, terwijl z'n vriend mét werkende telefoon 2 meter verder stond. En dan in gebrekkig Nederlands vragen of je "m'n iPhone 5" mag lenen… niet eens "mag ik je telefoon even gebruiken", maar letterlijk "mag ik je iPhone 5 even gebruiken". Sorry hoor… als wildvreemde, in gebrekkig Nederlands, met een asociale houding, én met 'n vriend die naast je staat mét werkende telefoon, vragen om m'n iPhone 5? Ben makke Henkie niet.

En niet alleen Marokkanen in Marokko zullen zo denken… ik kom wel eens "Nederlandse" Marokkanen tegen die wél geïntegreerd zijn, en zelfs deze mensen zijn dat bontkraag-tuig helemaal zat. Ze krijgen als cultuur een slechte naam door dat tuig: daar zou iedereen heel snel klaar mee zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Kapotlood op 31-03-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Snowwie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:23:
Ik vind het maar een rare gedachte, dat een wild vreemde je op het station aanspreekt en vraagt je telefoon even mag 'lenen' omdat zijn batterij leeg is.
Zou jij het 30 jaar jaar geleden raar gevonden hebben als er iemand aanbelde aan de deur en vroeg of hij even mocht bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges
  • Laatst online: 02-10 15:36

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Bepaalde "groepen" mensen in Nederland zijn overtegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken.

Mooie stelling. Wordt door veel mensen hierboven gebruikt. Hiermee wordt volgens mij bedoeld dat bijvoorbeeld een zeker percentage van groep X signifcant meer criminele antecendenten heeft dan het percentage van de totale Nederlandse bevolking. We zitten echter wel met een stukje begripsbepaling. Ten eerste wanneer behoort men bij groep X? Als je in bijvoorbeeld in een ander land geboren bent? Of je ouders uit een ander land komen? Of als je een andere nationaliteit hebt? Wie hoort er wel en niet bij de groep? Dan is er ook het begrip criminele antecedent. Hoe definiëren we dit? Gaan we uit van mensen die ooit als verdachte zijn aangemerkt? Of is een veroordeling vereist? Dan kan je twisten over of een uitspraak nog open staat voor hoger beroep, en ga zo maar door. Welke strafbare feiten neem je als uitgangspunt? Alle? Want dan komen er ineens nogal wat verkeersovertredingen bij, die nu bestuursrechtelijke worden afgedaan. Of ga je alleen uit van geweldsmisdrijven? En wat doe je met vermogensdelicten? Mijn punt: je kunt lekker alle cijfers uitleggen hoe je wilt, en je krijgt de resultaten die graag wilt horen.

Het lijkt me trouwens wenselijker om te kijken waarom bepaalde "groepen" mensen (ik heb er nogal een hekel aan om mensen in groepen in te delen, #politiekcorrectheid, maar ik mag graag naar mensen afzonderlijk kijken) eerder geneigd zijn tot crimineel gedrag. Als ik dan toch even "de" Marokkanen als voorbeeld mag nemen. Ik ga er vanuit dat iedereen hier toch wel zo ver ontwikkeld is dat we het met elkaar eens zijn dat Marokkanen niet geboren worden met een zogenaamde criminele genen? Ik denk namelijk dat het gehalte asiociale klootzakken bij hen net zo groot is als bij willekeurig elke andere nationaliteit. En dat de oorzaak in sociaal-maatschappelijk redenen gezocht moet worden. Als er dan toch gewezen moet worden op biologische redenen, dan kom ik terug op mijn eerdere stelling, dat dit dan alleen voor mannen kan gelden. Mannen zijn immers significant meer vertegenwoordigd in alle criminaliteitscijfers. Als ze er niet mee geboren worden, wat maakt dan dat Marokkanen sneller of in grotere percentage geneigd zijn tot criminele handelingen? Daar zijn nu hele boeken over vol geschreven. Voorop gezegd heeft dit niets met het zijn van Marokkaan te maken, daar zijn alle experts het wel over eens.

Het gaat bijvoorbeeld om de conflicten tussen normen en waarden van deze groep ten opzichte van de geldende moraal in Nederland. Mensen met andere afkomst worden toch altijd net even anders benaderd worden dan blanke Nederlandse mannen, hoe onbewust of klein deze andere behandeling ook is. Dit geldt voor alle afwijkingen van de norm (blanke Nederlandse man, liefst uit de Randstad): vrouw, andere nationaliteit, andere regio in Nederland, geloof, etc. Elke groep gaat vanuit zijn eigen normen en waarden om met deze ongelijke behandeling. En blijkbaar zijn er dus groepen waarbij deze verschillen eerder neigen tot crimineel gedrag dan bij andere groepen.

Als tweede reden moet je ook meenemen dat je als 2e of 3e generatie allochtoon in Nederland gewoon procentueel minder kans op een hogere opleiding hebt dan een autochtone Nederlander. Ook weer doordat de opleidingen in Nederland gebasseerd zijn op de Nederlandse cultuur. Dus de autochtone Nederlandse hebben gewoon een voorsprong: spreken thuis Nederlands, hebben ouders/familie die bekend zijn met het cultureel erfgoed in Nederland, etc. Hierdoor is de groep allochtonen overtegenwoordigd in de lage sociaal-maatschappelijke klassen. En wellicht hierdoor ook eerder geneigd tot criminaliteit.

Ik stop nu maar met mijn gebazel. Wat ik duidelijk wil maken, is dat ik vele reacties en "oplossingen" nogal ongenuanceerd, ongeinformeerd en SIMPEL vind.

You iz one special kid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Leo1010 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:25:
Zou jij het 30 jaar jaar geleden raar gevonden hebben als er iemand aanbelde aan de deur en vroeg of hij even mocht bellen?
30 jaar geleden was de maatschappij veel anders, veel veiliger.

Toen had je ook nagenoeg geen bontkraag Marokkaantjes.

Bovendien de vaste telefoon was veel minder waard dan de smartphones van nu en ook minder makkelijk te stelen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik denk namelijk dat het gehalte asiociale klootzakken bij hen net zo groot is als bij willekeurig elke andere nationaliteit. En dat de oorzaak in sociaal-maatschappelijk redenen gezocht moet worden. Als er dan toch gewezen moet worden op biologische redenen, dan kom ik terug op mijn eerdere stelling, dat dit dan alleen voor mannen kan gelden. Mannen zijn immers significant meer vertegenwoordigd in alle criminaliteitscijfers.
Daar ben ik 't niet zo mee eens. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Indiërs, Turken, Chinezen, Duitsers en Iraniërs, dan zijn deze culturen vaak véél beter geïntegreerd. Het percentage van deze mensen die de criminaliteit in duikt is vele malen kleiner dan destijds Antilianen en nu Marokkanen. Ik zeg ook niet dat het komt omdát ze Marokkaans zijn, maar ik denk wel dat er in hun cultuur iets zit wat botst met de Nederlandse cultuur. Meer dan bij andere culturen in Nederland.

Ik ben in principe ook niet zo van het "hokjesgedrag". Maar als dat het aanwijzen van 't probleem makkelijker/duidelijker maakt gebruik ik 't wel. En er is iets in de Marokkaanse cultuur wat botst met de Nederlandse. Of dit nu komt omdat beide ouders vaak werken en de jongeren (misschien vanwege haantjesgedrag o.i.d.?) daardoor sneller van 't pad raakt, of puur omdat ze makkelijker in de slachtofferrol vallen als men een opmerking over integratie krijgt… ik weet 't niet. Ik ben geen expert ten slotte. Maar je hoeft geen expert te zijn om te zien waar 't probleem zich sterker voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Snowwie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:29:
Bovendien de vaste telefoon was veel minder waard dan de smartphones van nu en ook minder makkelijk te stelen.
De kluis is anders al gekraakt, je hebt hem binnen gelaten, hij kan je neermeppen en je stereo jatten.

Relatief gezien loop je minder potentiële schade als je mobieltje gejat word dan wanneer je iemand binnenlaat. In het geval van je mobieltje mag je op kosten van de verzekering een nieuwe uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Snowwie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:29:
[...]

30 jaar geleden waren het junkies die voornamelijk de autoradio stalen. En 60 jaar geleden waren het arme mensen die na de oorlog een brood wilde hebben. En 90 jaar geleden hadden we naweeën van een andere oorlog die Nederland verarmde. 120 jaar geleden werkte iedereen als arme kerkrat in een of andere kolenmijn onder de knoet van een 'werkgever' en 150 jaar geleden ging je gewoon dood door cholera omdat men geen idee van kraanwater had.

Iedere periode heeft zo zijn eigen problemen en IMO zijn eigen oplossingen. Dat Marokkanen <-> Nederlanders niet zo goed mengen komt niet alleen door slechts 1 cultuur die dat niet wil, de Nederlanders stellen zich bijna maximaal Marokkaan-foob op als mogelijk is, Wilders voorop. Zo mengt dat nooit. En het onderliggende probleem van criminaliteit heeft meer met politiemankracht te maken dan welke raciale profilering dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Delerium schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:37:
En het onderliggende probleem van criminaliteit heeft meer met politiemankracht te maken dan welke raciale profilering dan ook.
Pardon, met hoe die ingezet word, niet de hoeveelheid.

Je hoort maar vaak genoeg dat men niet achter Iphone dieven aan gaat terwijl de eigenaar precies weet waar ze zijn maar ondertussen hebben ze wel tijd om elke week langs de weg controle uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Haha, inderdaad Leo1010; de politie lijkt steeds vaker geld te willen verdienen aan "het verkeer" dan dat ze daadkrachtig lijken te willen/durven optreden. Angst als politie agent om iets verkeerd te doen? Of misschien angst om als politie agent een tik terug te krijgen? Geen idee… maar als ik in Amerika een agent tegen 't lijf loopt straalt deze meer gezag uit (en dwingt meer respect af) als wanneer ik in Nederland een agent zie.

Misschien een beetje een scheve vergelijking omdat Amerikaanse agenten ook wel behoorlijk anders omgaan met burgers e.d., maar een Nederlandse agent geeft mij wel minder gemoedsrust. Waarschijnlijk omdat ik ze meer bezig zie het verkeer "te regelen" dan duidelijk en aanwezig het gajes/tuig op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges
  • Laatst online: 02-10 15:36

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Klopt, maar Iphone dieven zorgen niet voor 650 doden in 2013. Daar zorgt het verkeer wel voor. En nou weet ik heus wel dat meer controles niet 1 op 1 zorgen voor minder doden. Maar zonder deze controles zou het aantal doden zeker hoger liggen. Maar ja, iedere boete die wij krijgen, krijgen wij natuurlijk op een verlaten snelweg om 4 uur 's nachts terwijl we maar 3 km/u te hard rijden.
Laten we on topic blijven.

You iz one special kid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Nogges schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:47:
Klopt, maar Iphone dieven zorgen niet voor 650 doden in 2013. Daar zorgt het verkeer wel voor. En nou weet ik heus wel dat meer controles niet 1 op 1 zorgen voor minder doden. Maar zonder deze controles zou het aantal doden zeker hoger liggen. Maar ja, iedere boete die wij krijgen, krijgen wij natuurlijk op een verlaten snelweg om 4 uur 's nachts terwijl we maar 3 km/u te hard rijden.
Het is een voorbeeld...

Feit is dat de pakkans van kleinschalige misdaad VEEL te laag is. Wat het nog veel erger maakt is dat er wel degelijk een hoop gevallen zijn waar de politie wel weet hoe of wat maar gewoon zegt "Nope, geen tijd, te klein grut".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ach, de hoeveelheid verkeerscontroles helpt natuurlijk ook de staatskas te spekken. En als het inderdaad zo hoog nodig is om al deze controles uit te voeren, dan is het net zo hoog nodig om meer agenten aan te nemen zodat het boeven vangen niet onder de verkeerscontroles lijden.

Maar wat je zegt: on topic :)
Welke cultuur ook als "probleemcultuur" bekend staat, er is ook weinig welwillendheid van deze cultuurgroep (in dit geval de Marokkaanse gemeenschap) om ook zélf mee te werken om deze jongeren, die 't in feite verzieken voor de Marokkaanse gemeenschap, aan te pakken. Daarnaast zijn er te weinig agenten die er iets aan durven doen… een hoop agenten zijn óf bang om uitgemaakt te worden voor racist (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Wel jammer dat politieke partijen meteen hun mening moeten geven.
Daar hebben we scheiding der machten voor om dat dus niet te doen.."

Als je opgeeft, hebben de foute spirits gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nogges schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:47:
Ik loop liever het risico in het verkeer dood te worden gereden, dan een avond door Holland Spoor te lopen om maar iets te noemen...

Hard rijden is totaal niet gevaarlijk, mits je afstand houdt en rekening houdt met overig verkeer.

De afgelopen 7 jaar rijd ik structureel boven de vmax, 200km per dag...
Nog nooit een (bijna) ongeluk gehad door de snelheid.

Zo lang ik niet 2 uur per dag, gedurende 7 jaar tijd door een schilderswijk kan lopen, zonder incidenten, weet ik wel wat ik erger vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Interessant artikel maar volgens mij klopt dit niet:
... zij nooit verantwoordelijk kunnen zijn voor meer dan vier tot acht procent van alle problemen met criminaliteit, werkloosheid en schooluitval.
Hier extrapoleert de schrijver het aantal personen naar het aantal problemen (lees: delicten, voorvallen, enz). Als iedere criminele autochtoon in zijn criminele loopbaan tien fietsen jat maar iedere criminele Marokkaan steelt er veertig, dan zit de schrijver er een factor vier naast met zijn 4-8%.

Goed, dat is muggenziften, de strekking is inderdaad dat het specifieke probleem wordt overdreven en dat de aandacht gewoon naar criminaliteitsbestrijding in het algemeen moet gaan. Alsof een tasjesroof erger is omdat deze wel/niet door een allochtoon wordt gedaan.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
http://www.telegraaf.nl/b..._overval_spoorloos__.html
"Ze zouden accentloos Nederlands spreken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Huh, dus overlast staat gelijk aan verdacht te worden van misdrijven!?!?!
Wat een slecht stuk zeg!

Veel van de overlast heeft niets met "als verdachte aangemerkt" worden. Wat een slecht artikel.

Ik weet wel dat als ik naar Den Haag ga in de stad, dat er maar één bevolkingsgroep in grote aantallen rondhangt en ieder meisje "Pssst, meisje, psssst" en als ze niet reageert: "HOER!".
Je kunt het onschuldig vinden, maar het is bloed irritant en geeft in dit geval die meiden een onveilig gevoel, zonder dat die marokkanen echt de wet overtreden.

Hetzelfde geldt voor woordenwisselingen tijdens het uitgaan... Ik heb nog nooit gevochten bij het uitgaan, maar 8 van de 10 keer dat het escaleerde, betrof het bepaalde jongens die er noord afrikaans uitzagen.

Het boeit me geen zaak of ze Nederlander zijn of niet, er zit iets in die genen lijkt wel waardoor ze zeer aggressief kunnen reageren en ze missen gewoon de mogelijkheid op zelfreflectie. Rationeel denken zit er ook niet echt in...

En dan kan dit weer afgedaan worden als de ervaring van één iemand, maar dit is wel de reden dat Wilders zo veel stemmen krijgt! Ik ben niet de enige met deze ervaringen. Dus vooral mijn betoog afdoen als N=1!
En de volgende verkiezingen niet raar staan te kijken als de PVV nog meer stemmen heeft he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Niemand beweert dat 100% van de geweldadigheden door Marokkanen worden uitgevoerd.

Alhoewel:

http://www.geenstijl.nl/m...lacht_zich_ziek_om_o.html
"In verband met alle ophef van de afgelopen week is Opsporing Verzocht vanavond geheel gewijd aan Marokkanen." (Persbericht Avro)"

Of is opsporing verzocht ook racistisch!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Hetzelfde geldt voor woordenwisselingen tijdens het uitgaan... Ik heb nog nooit gevochten bij het uitgaan, maar 8 van de 10 keer dat het escaleerde, betrof het bepaalde jongens die er noord afrikaans uitzagen."

Daar waar ik uitga ( binnenstad Amsterdam) kom je amper binnen als marokkaan. Ik had het er al over.

Geen gelul, noem mij een tent waar ze gewoon binnen gelaten worden.? Hartje Amsterdam?
Oh ja, ik heb 30 jaar ervaring?
Nee, kom maar.
Geen enkele moderne vrouw, wil in een tent zitten met marokkanen.
Triest, waarheid.
Dus, wat is het beleid voor de bouncer? Juist.
Niet dat ik moeilijk doe hoor.
( Fuck.ik zei dat hardop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:36:
"Hetzelfde geldt voor woordenwisselingen tijdens het uitgaan... Ik heb nog nooit gevochten bij het uitgaan, maar 8 van de 10 keer dat het escaleerde, betrof het bepaalde jongens die er noord afrikaans uitzagen."

Daar waar ik uitga ( binnenstad Amsterdam) kom je amper binnen als marokkaan. Ik had het er al over.

Geen gelul, noem mij een tent waar ze gewoon binnen gelaten worden.? Hartje Amsterdam?
Oh ja, ik heb 30 jaar ervaring?
Nee, kom maar.
Geen enkele moderne vrouw, wil in een tent zitten met marokkanen.
Triest, waarheid.
Dus, wat is het beleid voor de bouncer? Juist.
Niet dat ik moeilijk doe hoor.
( Fuck.ik zei dat hardop).
In een tent heb ik ook bijna nooit problemen gehad, het was altijd op straat, erbuiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is triest.
Ik ben in feite het schoolvoorbeeld van horeca en de problemen wat het kan brengen.
Heb in vele steden gewerkt en ervaring op gedaan, maar blijf een Amsterdammer.
Woon nu weer ook in Oost hoor.Tis ons stekkie.
Ze zijn Nergens welkom.
Geen bruin cafe, tot en met het uitje op de ouwezijds, snap je.?
Echt nergens.
Waar zijn ze wel welkom?
Ik zeg toch niets racistisch he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het over uitgaansmogelijkheden hebt, is het zo dat vrouwen, zeg maar 90 procent , ze geen marokkanen willen.
Anders blijven ze weg.
Ga met mij in discussie als je zegt dat ik lieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:24:
Als je het over uitgaansmogelijkheden hebt, is het zo dat vrouwen, zeg maar 90 procent , ze geen marokkanen willen.
Anders blijven ze weg.
80% van de statistieken zijn verzonnen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jonge doe nou niet, kom jij nog marokkanen tegen in de binnenstad?
Met uitgaan?
Echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die paar luxe exemplaren, dekken de lading niet man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als het niet met woorden gaat, dan wel met blikken.
Dat is NL anno 2014.
En daar heb ik geen directe mening over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
@TweakerTweak: Ik denk niet dat vrouwen jou links laten liggen vanwege het feit dat jij Marokkaans bent. Ik denk gezien jouw posts dat het eerder ligt aan het idee wat jij van vrouwen hebt en hoe je ze daardoor benaderd.

Weer on-topic:

Wilders spreekt volgens mij voornamelijk voor een vocale minderheid die niet durft te spreken omdat ze zelf ergens ook wel weten dat hun mening twijfelachtig is. Mensen die niet hun mening durven te geven over zoiets zijn vaak bang voor de tegenargumenten.

Wilders zelf is trouwens ook niet vrij van die angst. Hij is alleen heel erg goed in het afkaatsen ervan en het verdraaien van z'n eigen woorden, zodat het lijkt dat de tegenpartij hem meer racistisch laat lijken dan hij zou zijn. Daardoor probeert hij (en slaagt hij er meestal ook in) om de discussie over z'n mening af te wentelen.

Alleen al vanwege het feit dat hij elke discussie uit de weg gaat op deze manier, vind ik hem geen goede politicus.

[ Voor 4% gewijzigd door ElektroNeko op 31-03-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 10:03
Ik vind iedereen zijn mening te voorbarig over wat er gebeurd is, dus ik behoud me commentaar en zal me over andere zaken uitspreken:

1) Criminelen zijn natuurlijk ook niet gek. Die zullen zich fors bewapenen en nu eerst schieten voordat ze beginnen met roven. Dus het risico is hierdoor nu voor iedere ondernemer/ persoon groter geworden..

2) Heel de situatie kent alleen slachtoffers. De juweliers, de overvallers en de familieleden. Echter de maatschappij juicht net alsof het WK is gewonnen, omdat deze twee Marokkanen zijn doodgeschoten. Ik vind dat absurd, kil en barbaars. We leven niet meer in de Middeleeuwen, waarin criminelen publiekelijk werden gelyncht.

Voor de rest laat het OM zijn werk doen en laat de rechter zich uitspreken. Als het noodweer-(exces) is, dan moeten de juweliers zeker geen straf krijgen. Zijn ze koelbloedig en onnodig doodgeschoten, dan verdienen ze uiteraard wel straf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Het grote probleem in deze zaak is het OM met vroegtijdige uitspraken gebaseerd op aannames en natte vinger werk.
Ze hadden nooit zo vroeg al enige conclusies mogen trekken over de schuld of onschuld van daders of slachtoffers. Daardoor is dit alles totaal geëscaleerd in een soort volksrechtspraak met opiniepeilingen, protesten en media interviews in de lokale bakkerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Kunnen we deze discussie misschien even afsplitsen naar een ander topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
mercapto schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:47:
Het grote probleem in deze zaak is het OM met vroegtijdige uitspraken gebaseerd op aannames en natte vinger werk.
Ze hadden nooit zo vroeg al enige conclusies mogen trekken over de schuld of onschuld van daders of slachtoffers. Daardoor is dit alles totaal geëscaleerd in een soort volksrechtspraak met opiniepeilingen, protesten en media interviews in de lokale bakkerij.
Geloof je het zelf, die gasten hebben het IQ van een baksteen en willen maar niet begrijpen dat als je met een vuurwapen een winkel inloopt, dat je ooit een keer de verkeerde tegenkomt.

Ze wandelen heel gemakkelijk over het feit heen dat de twee overvallers zelf onwettig bezig waren en een overval wilde plegen, met een vuurwapen. Als ze dat niet hadden gedaan, leefden ze nu gewoon nog.

Kun je wel tegen beter weten in de schuld bij Marina neerleggen, maar daar missen ze nu net een stukje relativeringsvermogen voor. Als je nog geen minderwaardig beeld van dit soort gastjes had, dan heb je het nu wel.

Het lijkt wel genetisch bepaald ofzo...
Geen inlevingsvermogen
Niet kunnen relativeren
Niet rationeel nadenken
Aggressief
Kort lontje
Altijd maar de "fout" bij een ander zoeken
Geen mogelijkheid tot zelfreflectie

Anders had je daar namelijk niet gestaan, met je protest tegen een ander slachtoffer.
En die hele houding, zie je ook terug bij veel Marokkanen op straat en natuurlijk niet allemaal. Maar je hoeft niet crimineel te zijn om op deze manier voor overlast of een onveilig gevoel op straat te zorgen. En die zie je dus ook niet terug in de statistieken!

En als er twee Nederlanders waren neergeschoten, stonden ze er dan ook denk je? Racistisch tuig is het.
Dat is ook direct het verschil tussen mij en hen, ik ben in dit soort zaken tegen alle overvallers, welke komaf dan ook en vóór de winkeliers, welke komaf dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:11
Kunnen we in ieder geval het grootste gedeelte van de Limburgers uitsluiten...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

dfrenner schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:56:
Ze wandelen heel gemakkelijk over het feit heen dat de twee overvallers zelf onwettig bezig waren en een overval wilde plegen, met een vuurwapen. Als ze dat niet hadden gedaan, leefden ze nu gewoon nog.
Voor zover ik het heb gevolgd op het nieuws is dat onzin, ze vonden slechts dat er wel héél snel geroepen werd dat er geen vervolging voor de juwelier zou zijn, terwijl het onderzoek nog lang niet was afgerond. Als achteraf zou blijken dat het zelfverdediging was zouden ze niet klagen. Ik kan me voorstellen dat je je als ouder tekort gedaan voelt, ook al roepen die overvallers het over zichzelf af.

Want de uitspraak was iets als "we denken nu dat het zelfverdediging was, dus we gaan het niet aan de rechter voorleggen". Daarbij vroeg ik me ook af waarom een rechter dat niet beslist, op basis van een afgerond onderzoek, in plaats van een of andere officier van justitie die daar pas een dag bezig is en die kennelijk nog niks zeker weet.
Het lijkt wel genetisch bepaald ofzo...
...
Niet kunnen relativeren
Niet rationeel nadenken
...
Altijd maar de "fout" bij een ander zoeken
Geen mogelijkheid tot zelfreflectie
Lijkt me niet genetisch bepaald, want dat zie je ironisch genoeg ook zelfs bij bepaalde politieke partijen terug. Niet geheel verrassend, hier in de achtertuin is zojuist een nieuwe schutting geplaatst met veel gedoe (ik wil dit, ja maar ik wil dat) en dan zie je dat driekwart van de mensen gewoon zo is. :P Zelfs de mensen waar je het prima mee kan vinden. Zonder fatsoenlijke opvoeding en maatschappelijke betrokkenheid is dat gewoon mens-eigen.

Overigens ben ik het ook niet eens met de posts waarin gesteld wordt dat het puur ligt aan hoe ze door autochtonen behandeld worden. Dat speelt natuurlijk zeker mee maar er is nog altijd wel een subcultuur die uit Marokko stamt. Een opvoeding is erg afhankelijk van je achtergrond, leuk dat je zelf in Nederland geboren bent maar als je een beetje traditionele ouders heb je alsnog een "culturele achterstand". Dat geldt voor meer bevolkingsgroepen die hier al meerdere generaties zitten trouwens, maar daar leidt het kennelijk minder vaak tot criminaliteit. Als ouders bijvoorbeeld nooit veel mee hebben gekregen van het Nederlands onderwijs zullen ze hun jeugd ook niet stimuleren. En dan is onderwijs nog maar één aspect van persoonlijke ontwikkeling.

Maar wat heb je er dan aan om te gaan klagen dat "deze bevolkingsgroep er zelf niets tegen doet"? Iedereen die in de positie zit om er gemakkelijk wat aan te doen (familie, vrienden) veroorzaken kennelijk juist het probleem anders zou het probleem er niet zijn. Dat je verwacht dat ze het zelf dan even oplossen is behoorlijk naïef. Alsof je tegen de inwoners op de Flevopolder gaat zeggen "de werkeloosheid is hier heel hoog, doe er eens wat aan!". Goh, dat het er gemiddeld kut gaat hebben ze zelf ook in de gaten. Het gaat kennelijk niet vanzelf dus daar is de politiek voor. In het algemeen: van individuele problemen kun je verwachten dat die persoon ze zelf oplost (als die persoon er toe in staat is), maar bij maatschappelijke problemen kun niet verwachten dat de betreffende groep het even zelfstandig oplost.

[ Voor 44% gewijzigd door bwerg op 01-04-2014 01:46 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
https://decorrespondent.n...erie/67035508485-e5d67517

Column van vandaag over het onderwerp, door Femke Halsema. Een echte linkse bomenknuffelaarster die denkelijk meer kennis heeft over het debat dan dit hele forum bij elkaar :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 14:32
Interessante colum van Femke al druipt er wel wat klontjes boter van mijn scherm af. Ik volg namelijk nog wel eens de politiek en ik kan me niet heugen dat GL enige rimpelingen in het politieke debat heeft veroorzaakt over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik grappig vind is dat iedereen de oplossing lijkt ( denkt) te weten, dat die allemaal verschillen en iedereen het probleem anders definieert, of juist ontkent dat er een probleem is. Zo kan je toch nooit een duidelijke discussie hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:37
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:24:
Anders blijven ze weg.
Ik zeg niet dat je liegt, maar toch wil ik wel die discussie aan.

Waarom denk jij dat het zo is dat zoveel vrouwen niet geïnteresseerd zijn in een jongen/man van Marokkaanse afkomst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Kaap schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:12:

Waarom denk jij dat het zo is dat zoveel vrouwen niet geïnteresseerd zijn in een jongen/man van Marokkaanse afkomst :?
Imago?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 05:58
Kaap schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:12:
[...]

Precies, dat is wat ik ook direct dacht.. Waarom denk je dat de meeste Nederlandse vrouwen er totaal geen interesses in hebben?
Uiteraard zullen er Nederlandse vrouwen zijn die op een Marokkaan zouden vallen (hun keuze), maar de meeste hebben genoeg redenen om er met een grote boog omheen te lopen/fietsen/rijden.
Niemand vind het leuk om na gePSST te worden, of uitgescholden voor hoer of dit of dat.

Ik heb toevallig 2 Marokkaanse stagiaires, waarvan de 1 het gewoon goed doet, goed Nederlands spreekt en vriendelijk is. Terwijl ik de ander misschien al 20x heb horen roepen: ik sla je kop eraf, en: Nederlandse vrouwen zijn HOEREN.

Dit zijn gewoon een paar kleine voorbeeldjes, ik wil niet eens beginnen over wat ik of mijn familie heeft meegemaakt.
Maar gelukkig voor ons is er iemand als Geert Wilders die voor veel Nederlanders spreekt, daarbij vind ik het afschuwelijk dat er veel Marokkanen nu zijn die zeggen: Geert is ziek, geert is dit of dat... Waarom zou jij (niet persoonlijk, maar in het algemeen) een crimineel supporte, want nogmaals, Geert heeft meerdere malen aangegeven dat hij niks tegen de ''normale'' allochtoon heeft, maar tegen de uitkering trekkende crimineel..
Je zou dan verwachtten dat alle goed werkende/functionerende allochtonen opstaan en zeggen: GEERT je hebt gelijk!, 6/10 of zelfs 7/10 Marokkanen verpesten het voor ons, maar nee hij word beschuldigd van racisme en krijgt tig aangiftes tegen zich.

Waarom zou je een crimineel verdedigen?
Gister avond nog op het nieuws/tv: Overval deurne, er staan gewoon tientallen allochtonen te schreeuwen met doeken dat de juweliers moordenaars zijn..
Waarom staan die allochtonen de criminelen (overvallers) te verdedigen?
Wat zouden deze demonstranten doen wanneer er een Nederlander in hun huis staat met een geweer? Uitmaken voor een racist? En vervolgens alle spullen in tassen doen en dat aan de Nederlander meegeven?
Kom op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

JeroenC schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:48:

Waarom staan die allochtonen de criminelen (overvallers) te verdedigen?
Solidariteit binnen de groep. Alles buiten die groep is niks, 16 miljoen wandelende pinautomaten waar geld uit gehaald kan worden als je een nieuw duur ding wil hebben. Als iemand uit de groep iets aangedaan wordt is dat een aanval op de groep die beantwoordt moet worden. De schuldvraag is volkomen irrelevant hierin.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
JeroenC schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:48:
Ik heb toevallig 2 Marokkaanse stagiaires, waarvan de 1 het gewoon goed doet, goed Nederlands spreekt en vriendelijk is. Terwijl ik de ander misschien al 20x heb horen roepen: ik sla je kop eraf, en: Nederlandse vrouwen zijn HOEREN.
Hoort er in bovenstaande verhaal niet te staan "Ik had toevallig 2 Marokkaanse stagiaires waarvan ik er 1 heb moeten wegsturen"?

Stuur dat stuk tuig terug naar de school met het bericht dat ze hem eerst maar eens moeten duidelijk maken wat wel en niet kan op een stage plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 05:58
Leo1010 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:57:
[...]

Hoort er in bovenstaande verhaal niet te staan "Ik had toevallig 2 Marokkaanse stagiaires waarvan ik er 1 heb moeten wegsturen"?

Stuur dat stuk tuig terug naar de school met het bericht dat ze hem eerst maar eens moeten duidelijk maken wat wel en niet kan op een stage plek.
Het probleem is dat ik het niet voor het kiezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Dan klopt er in de eerste plaats iets niet met de relatie tussen jou en je baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Leo1010 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:57:
[...]

Inderdaad, ik zie N=2 waarbij 50% het goed doet en 50% een onbeschoft stuk vreten is. Dan is het probleem toch niet de Marokkaanse afkomst? Je hebt zelf ook een prima positief voorbeeld notabene onder je neus, maar nee, enorme generalisering "alle Marokkanen zijn tuig".

Gelukkig hebben we Geertje die nog meer polariseert zodat nog meer mensen nie tkunnen zien dat het probleem niet de afkomst is, maar opvoeding en opleiding, net als bij niet-Marokkaanse jeugd. Afkomst is in deze alleen maar in zoverre relevant, dat er blijkbaar een correlatie is tussen Marokkaan zijn en slecht opgevoed en slecht opgeleid zijn. Maar laten we het alsjeblieft geen probleem maken waar een groot deel van de Marokkanen niks aan kan doen (zie de 50% in je eigen voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Garyu schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:22:
Inderdaad, ik zie N=2 waarbij 50% het goed doet en 50% een onbeschoft stuk vreten is. Dan is het probleem toch niet de Marokkaanse afkomst? Je hebt zelf ook een prima positief voorbeeld notabene onder je neus, maar nee, enorme generalisering "alle Marokkanen zijn tuig".

Gelukkig hebben we Geertje die nog meer polariseert zodat nog meer mensen nie tkunnen zien dat het probleem niet de afkomst is, maar opvoeding en opleiding, net als bij niet-Marokkaanse jeugd. Afkomst is in deze alleen maar in zoverre relevant, dat er blijkbaar een correlatie is tussen Marokkaan zijn en slecht opgevoed en slecht opgeleid zijn. Maar laten we het alsjeblieft geen probleem maken waar een groot deel van de Marokkanen niks aan kan doen (zie de 50% in je eigen voorbeeld).
Ik zal je eerlijk zegen, pas op het moment ik een voorbeeld zie van een Marokkaans dat het wel op een normale manier kan, dan bedaar ik pas weer een beetje in mijn uitspraken...

Neem dit filmpje:
http://www.geenstijl.tv/2...praten_bij_de_aangif.html

Als ik dit zie, denk ik echt "Het land uit met dat tuig", tot het moment dat de enige Marokkaan met redelijkheid aan het woord gaat, zonder duwen en trekken en slaan. Dan pas denk ik, "Ja, maar het is toch triest dat die man moet lijden door de anderen".

Het maakt me gewoon kwaad om dergelijke filmpjes te zien... Dan heb ik ook de neiging om te snel iedereen over één kam te scheren. Dat is niet eerlijk, ben ik me van bewust...

Toch gaat het een beetje automatisch... Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Zie ook dit vooral voor Geenstijlse begrippen intelligente commentaar onder die video:
En dat is weer het probleem, lui die zich laten opfokken door Wilders uitspraken geven hem nog gelijk ook. Ben blij dat ik welverstandige Marokkanen heb gehoord die een belangrijk advies geven: BLIJF RUSTIG en waag het niet om iemand aan te vallen. Dat geldt voor iedereen.
Het eigenlijke probleem van onze maatschappij is dat er een aantal Nederlandse en Niet-Nederlandse imbecielen rondlopen die slopen, ruzie stoken, niet meewerken. Buiten én binnenlanders. Déze ratten moeten gestraft worden.
Wilders heeft vooral één ding bereikt: polarisatie. Ik hoop dat het geen selfulfilling prophecy gaat worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Garyu op 01-04-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
dfrenner schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:34:
Als ik dit zie, denk ik echt "Het land uit met dat tuig", tot het moment dat de enige Marokkaan met redelijkheid aan het woord gaat, zonder duwen en trekken en slaan. Dan pas denk ik, "Ja, maar het is toch triest dat die man moet lijden door de anderen".
Ali B, Khadija Arib, Ahmed Marcouch, Naima Azough, Ahmed Aboutaleb, Samir Allioui, Tofik Dibi, Nesim El Ahmadi.

Even uit mijn hoofd wat redelijk bekende "goede" Marokkanen.

Onze bekende knuffelmocro, een aantal politici, een activist/politieker en een tv presentator van BNN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zal je eerlijk zegen, pas op het moment ik een voorbeeld zie van een Marokkaans dat het wel op een normale manier kan, dan bedaar ik pas weer een beetje in mijn uitspraken...

Neem dit filmpje:
http://www.geenstijl.tv/2...praten_bij_de_aangif.html

Het maakt me gewoon kwaad om dergelijke filmpjes te zien... Dan heb ik ook de neiging om te snel iedereen over één kam te scheren. Dat is niet eerlijk, ben ik me van bewust...

Het heeft denk ik ook sterk te maken met waar je je bevindt. Zit je in de provincie, waar minder 'allochtonen' zijn, dan krijg je voornamelijk negatieve informatie, gevoerd door tendentieuze media. Woon je in de randstad, en dan in het bijzonder in één van de drie grote steden, dan zie je genoeg voorbeelden van Marokkanen die het wel goed doen. Niet alleen Marokkanen overigens. Met name in Rotterdam, waar ik zelf woon, is het zo'n normaal onderdeel van het openbare leven dat je je er echt niet druk over gaat maken. Ik heb in mijn kennissenkring ook genoeg mensen van Marokkaanse of andere niet-Nederlandse afkomst die wel gewoon normale banen hebben, advocatuur, bankwezen e.d. Dan ga je er vanzelf wel anders over denken, dan zie je ook dat het niet alleen straatschuim is. Het is gewoon een feit dat 'ze' er zijn en onderdeel zijn van de Nederlandse samenleving (zowel positief als negatief).

Maar als je inderdaad ergens in een roomblank provincieplaatsje zit, dan kan licht het beeld ontstaan dat het hier alleen maar Sodom en Gomorra is, en dat 'uitzetten' nog een praktisch haalbare oplossing is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik woon zelf niet in Nederland, maar ook in een degelijke Europese grote stad met >1.5M mensen. Hier zijn het toevallig niet "de Marokkanen" maar Joegoslaven, Hongaren, Roma en Turken die overal de schuld van krijgen. Toevallig zijn daar veel vluchtelingen bij (economisch of politiek) die ook voor een groot deel uit het minder opgeleide deel van de bevolking komen. Ras heeft er gewoon niets mee te maken, integratie ten dele, maar opleiding en opvoeding des te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Garyu schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:46:
Zie ook dit vooral voor Geenstijlse begrippen intelligente commentaar onder die video:

[...]
...
Ze gaan dan wel weer een beetje te ver met het idealiseren van gleichschaltung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:17:
Ik woon zelf niet in Nederland, maar ook in een degelijke Europese grote stad met >1.5M mensen. Hier zijn het toevallig niet "de Marokkanen" maar Joegoslaven, Hongaren, Roma en Turken die overal de schuld van krijgen. Toevallig zijn daar veel vluchtelingen bij (economisch of politiek) die ook voor een groot deel uit het minder opgeleide deel van de bevolking komen. Ras heeft er gewoon niets mee te maken, integratie ten dele, maar opleiding en opvoeding des te meer.
Klopt. En daar wreekt het zich gewoon dat wij de onderklasse hebben gekregen, die ook in eigen thuisland al weinig kansen had (daarom kwamen ze natuurlijk ook hier hun geluk beproeven). De islam heeft er in zoverre ook weinig mee te maken, maar het hakken op de islam werkt wel contraproductief, omdat het bij hen die wél van goede wil zijn en goede kansen hebben, ook veel weerstand oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:27:
[...]

Klopt. En daar wreekt het zich gewoon dat wij de onderklasse hebben gekregen, die ook in eigen thuisland al weinig kansen had (daarom kwamen ze natuurlijk ook hier hun geluk beproeven). De islam heeft er in zoverre ook weinig mee te maken, maar het hakken op de islam werkt wel contraproductief, omdat het bij hen die wél van goede wil zijn en goede kansen hebben, ook veel weerstand oproept.
Punt is: hier is ook genoeg "onderklasse", het is gewoon van hetzelfde laken een pak. Alleen komen ze uit andere landen, uiteindelijk vergelijkbare problemen (Roma zijn nou niet bepaald de meest-geliefde bevolkingsgroep bijvoorbeeld). De problemen worden niet veroorzaakt door de islam, maar door andere 'latente variabelen', namelijk opleiding en opvoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:49:
Het is triest.
Ik ben in feite het schoolvoorbeeld van horeca en de problemen wat het kan brengen.
Heb in vele steden gewerkt en ervaring op gedaan, maar blijf een Amsterdammer.
Woon nu weer ook in Oost hoor.Tis ons stekkie.
Ze zijn Nergens welkom.
Geen bruin cafe, tot en met het uitje op de ouwezijds, snap je.?
Echt nergens.
Waar zijn ze wel welkom?
Ik zeg toch niets racistisch he?
Heb je iets grappigs gerookt ofzo?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:41:
[...]
Maar als je inderdaad ergens in een roomblank provincieplaatsje zit, dan kan licht het beeld ontstaan dat het hier alleen maar Sodom en Gomorra is, en dat 'uitzetten' nog een praktisch haalbare oplossing is.
Ik durf te beweren dat allochtonen beter af zijn in een roomblank provincieplaatsje dan met zijn allen op een kluitje in een grote stad en dat ze gemakkelijker en sneller integreren als in een grote stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
harrytasker schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:37:
[...]

Ik durf te beweren dat allochtonen beter af zijn in een roomblank provincieplaatsje dan met zijn allen op een kluitje in een grote stad en dat ze gemakkelijker en sneller integreren als in een grote stad.
Juist! Boerenkool met worst kunnen ze krijgen :Y)

Geintje natuurlijk. Moet kunnen op 1 april. Maar een mens zoekt graag het vertrouwde op.

[ Voor 10% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 01-04-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

ijdod schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 06:28:
https://decorrespondent.n...erie/67035508485-e5d67517

Column van vandaag over het onderwerp, door Femke Halsema. Een echte linkse bomenknuffelaarster die denkelijk meer kennis heeft over het debat dan dit hele forum bij elkaar :D
Femke..ze weet alles... en zit ze in de politiek doet ze er niks mee. Maar goed, een paar quotes:
Die demonstratie is ver over de grens. Jongeren van Marokkaanse origine moeten zich eindelijk eens fatsoenlijk gaan gedragen
Vind ik ook, dan zouden er veel problemen minder worden en krijgen mensen misschien een positief beeld van deze groep.
Niet mijn woorden: Brahim Bourzik, woordvoerder Landelijk Beraad Marokkanen

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 19:48
wettelijk gezien mag het zeker omdat hij eigenlijk ook niet zelf heeft gezegd maar de mensen die minder riepen !!!

ik vind het trouwens belachelijk wat daar is gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Het gehele verhaal in cijfers: http://www.rtlnieuws.nl/n...iteit-er-onder-marokkanen

Best schokkend, zeker als je deze pasage erbij pakt:
4. Komt dit niet gewoon omdat jongeren van Marokkaanse herkomst een achterstandspositie hebben?
Daar zijn de onderzoekers in het 'Jaarrapport Integratie 2012' ook benieuwd naar. Het is bekend dat mensen met een zogenoemde 'lage sociaal-economische status' vaker verdacht worden van criminaliteit.

Daarom hebben zij de criminaliteitscijfers gecorrigeerd. "Na correctie voor verschillen in sociaaleconomische achtergrond neemt de criminele oververtegenwoordiging onder alle herkomstgroepen af, maar verdwijnt niet helemaal. Marokkanen en Antillianen worden ook na correctie nog steeds twee keer vaker verdacht van een misdrijf dan autochtonen.", schrijven zij.
Net zo schokkend zijn trouwens de reacties onder het bericht. Je schaamt je bijna dat er zulke bekrompen mensen op deze wereld leven :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 20:06
Even terugkomend op het kern van dit alles.
Wilders constateert dat er een probleem is met de uitwassen van de islam, moslims, Marokkanen. Dit wilt hij oplossen door ze het land uit te zetten.
Op basis van wat? Doordat ze een dubbele nationaliteit hebben? Maar bij een aantal landen kun je geen afstand doen van je nationaliteit. Wat moet er dan gebeuren? Deze mensen mogen de Nederlandse nationaliteit niet hebben? Lekker is dat dan, de Koningin der Nederlanden mag niet Nederlands zijn (Idd Maxima heeft nog steeds de Argetijnse nationaliteit).
Wil je in Nederland een tweede rangs burgerschap creëren? Ali en Piet begaan samen een misdaad. Piet mag 5 jaar brommen en mag terugkomen in de maatschappij. Ali mag ook 5 jaar brommen en wordt daarna het land uitgeschupt, paspoort ingenomen.
Je wilt in Nederland toch niet een tweede rangs burgerschap creëren? Dit is hetzelfde Nederland die lekker makkelijk met het vingertje wijst naar andere landen wat betreft mensenrechten.....

Je kan en mag een individu niet verantwoordelijk houden voor de massa. Is er een probleem? Ja, maar los ze op met eerlijke wetten. Straf harder en eerder. En straf voornamelijk de veelplegers harder. Een maximum straf moet gelden voor een delict wat je voor de eerste keer begaat. Bega je hetzelfde delict al een keer of 3, dan mag je wat mij betreft maximum straf tot de macht 3 gestraft worden. En dan moet het niet uitmaken of de dader Jan of Achmed of Leroy heet. Vrouwe Justitia heeft niet voor niets een blinddoek voor haar ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:33
[...]

Dan moet je ook niet krampachtig doen als die ene goede marokkaan die je kent uiteindelijk ook zegt "waarom zou ik mij elke keer van mijn goede kant laten zien als jij zo een instelling hebt dat alle marokkanen tuig zijn"

... dan gaat het een beetje automatisch... Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
daantjecool schreef op woensdag 02 april 2014 @ 07:40:
wettelijk gezien mag het zeker omdat hij eigenlijk ook niet zelf heeft gezegd maar de mensen die minder riepen !!!

ik vind het trouwens belachelijk wat daar is gebeurd
Ik denk dat je nog even terug moet naar de rechtenstudie voordat je een uitspraak doet over de wettelijkheid, want dit is gewoon een statement met een vraagteken er achter. De vraag stellen is hem beantwoorden. De uitspraken de week ervoor, en de uitspraken voorafgaand aan het moment, geven aan dat Wilders niet zomaar een willekeurige open vraag stelt waar een ander een onacceptabel antwoord op geeft.

Niet dat ik denk dat een rechter er iets aan kan en wil doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harrytasker schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:37:
[...]

Dat denk ik ook, maar ironisch genoeg zijn het juist de wat linksere partijen die zich verzetten tegen gedwongen spreiding (dus niet teveel kansarmen op één plaats). Zo was GroenLinks er als de kippen bij om in Rotterdam te blèren over de Rotterdamwet (op 'hot spots' met teveel kansarmen mogen er niet nog méér komen). Dat was 'deportatie'. Maar is ghettovorming het alternatief dat de linksere partijen dan wel voor ogen staat? Het is mij echt niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is naar interventies voor integratie geen onderzoek gedaan?

[ Voor 38% gewijzigd door begintmeta op 02-04-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Mooie collum van Fouad Aitihda:
We moeten niet langer wegkijken van de criminele misstanden binnen onze gemeenschap, schrijft de Marokkaanse Nederlander Fouad Aitihda. 'Het is allereerst aan ons zelf om dit probleem bespreekbaar te maken, en de jongens die zich met dit soort activiteiten bezighouden op hun gedrag aan te spreken.'.
http://www.volkskrant.nl/...an-munitie-voorzien.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:36:
[...]
Dat denk ik ook, maar ironisch genoeg zijn het juist de wat linksere partijen die zich verzetten tegen gedwongen spreiding (dus niet teveel kansarmen op één plaats). Zo was GroenLinks er als de kippen bij om in Rotterdam te blèren over de Rotterdamwet (op 'hot spots' met teveel kansarmen mogen er niet nog méér komen). Dat was 'deportatie'. Maar is ghettovorming het alternatief dat de linksere partijen dan wel voor ogen staat? Het is mij echt niet duidelijk.
In de VS is dat trouwens demografisch gezien goed in kaart gebracht. Nadat de slavernij was afgeschaft (1863) konden negers zich op verschillende manieren gaan huisvesten. In de (openlijk) racistische Zuidelijke staten (hence burgeroorlog) werden de negers zeg maar gehuisvest aan de rand van de stad en in het liberalere Noorden konden ze zich vrij vestigen in de stad maar werden geconfronteerd met verborgen racisme. Uiteindelijk leverde dat in Noordelijke steden een vorm van getto's op.

Als je dan 20 of 50 jaar later ging kijken kwam je iets heel interessants tegen. Door natuurlijke bevolkingsgroei neemt ook de populatie toe en dus de woningbehoefte. Waar in de zuidelijke staten dat getto aan de rand van de stad gewoon naar buiten toe door kon groeien waren de getto's in de Noordelijke steden natuurlijk al omringd door andere (blanke) wijken. In de Noordelijke steden nam dus overbevolking in betreffende stadswijken toe en daarmee ook verloedering/criminaliteit en andere fenomenen aan de onderkant van de samenleving. Terwijl in Zuidelijke staten de steden geen last hadden van bevolkingsdruk in de getto's en alle verwante problemen daaromtrent.

Een zachte heelmeesters-aanpak is ook niet altijd probleemoplossend. Maar Wilders z'n oproep tot segregatie is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
[...]

Ik denk dat in hun wereldbeeld men geen ghetto's gaat vormen, hoewel de werkelijkheid anders laat zien.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat denk ik ook, maar ironisch genoeg zijn het juist de wat linksere partijen die zich verzetten tegen gedwongen spreiding (dus niet teveel kansarmen op één plaats).
Je kunt echter ook debatteren over hoe die gedwongen spreiding bereikt moet worden (even los van het dwang-aspect). Als het voorstel is om roomblanke Hollanders te gaan verhuizen om die mix te bereiken, is men dan nog steeds zo enthousiast? Want dan loopt men zelf het risico, ipv een soort van nimby-effect waarbij anderen verhuisd worden.

In VK hebben ze council-estates (blanke lower-class ghetto's) gedwongen op te breken door spreiding van sociale woningen en toewijzing. Het regende klachten van de goede buurten die dat "tuig" niet daar wilden hebben (het Flodder-effect) en dat de huizenprijzen omlaag gingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Het kan vrij goed als je er bij de bouw van wijken rekening mee houdt, wat je ook ziet is dat er selectief woningen uit het sociale huur segment verkocht wordt. Nadeel is dat je dan weer scheve gezichten krijgt door het verschil in woonlasten (hypotheek vs sociale huur+subsidie)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kukelinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 09:37
Russel88 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:16:
Even terugkomend op het kern van dit alles.
Wilders constateert dat er een probleem is met de uitwassen van de islam, moslims, Marokkanen. Dit wilt hij oplossen door ze het land uit te zetten.
Op basis van wat? Doordat ze een dubbele nationaliteit hebben? Maar bij een aantal landen kun je geen afstand doen van je nationaliteit. Wat moet er dan gebeuren? Deze mensen mogen de Nederlandse nationaliteit niet hebben? Lekker is dat dan, de Koningin der Nederlanden mag niet Nederlands zijn (Idd Maxima heeft nog steeds de Argetijnse nationaliteit).
Wil je in Nederland een tweede rangs burgerschap creëren? Ali en Piet begaan samen een misdaad. Piet mag 5 jaar brommen en mag terugkomen in de maatschappij. Ali mag ook 5 jaar brommen en wordt daarna het land uitgeschupt, paspoort ingenomen.
Je wilt in Nederland toch niet een tweede rangs burgerschap creëren? Dit is hetzelfde Nederland die lekker makkelijk met het vingertje wijst naar andere landen wat betreft mensenrechten.....

Je kan en mag een individu niet verantwoordelijk houden voor de massa. Is er een probleem? Ja, maar los ze op met eerlijke wetten. Straf harder en eerder. En straf voornamelijk de veelplegers harder. Een maximum straf moet gelden voor een delict wat je voor de eerste keer begaat. Bega je hetzelfde delict al een keer of 3, dan mag je wat mij betreft maximum straf tot de macht 3 gestraft worden. En dan moet het niet uitmaken of de dader Jan of Achmed of Leroy heet. Vrouwe Justitia heeft niet voor niets een blinddoek voor haar ogen.
Ik kan het niet met jou meer eens zijn. Ik woon zelf in een kleine provinciestad waarin beide groepen leven (dwz de rotte appels en de kwaliteits-elstars uit verschillende "moeilijke" landen) Maar ik kom dagelijks meer behulpzame, vriendelijke en aardige mensen tegen in mijn volkswijkje dan de eikels.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.