Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:26:
Stel nou dat later deze week blijkt dat de omgekomen overvallers in Deurne bij die juwelier van Marokkaanse afkomst zijn.. Zou dat van enige invloed zijn op de discussie over de uitspraken van Wilders?
Zou Wilders zo gek zijn om daar zelf wat over te zeggen?
DEURNE - De handelwijze van het juweliersechtpaar, dat vrijdagmiddag door twee personen werd overvallen in Deurne, lijkt op zelfverdediging. Dat heeft hoofdofficier van justitie Bart Nieuwenhuizen gezegd tijdens de persconferentie in het gemeentehuis. Wie er heeft geschoten, laat ze in het midden. Het echtpaar heeft vermoedelijk geen wapenvergunning.
Eén van de overvallers is een 20-jarige man uit Eindhoven. Hij is een bekende van politie en justitie. Volgens het OM heeft hij een Marokkaanse achtergrond. Hij was eerder veroordeeld voor een soortgelijk misdrijf.

De tweede dode overvaller is waarschijnlijk een Nederlandse jongeman met wortels in Noord-Afrika, maar zijn identiteit staat nog niet vast. Justitie sluit niet uit dat er meer overvallers betrokken waren.
Bron: omroep Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mensen, gaan we niet offtopic om de situatie bij de juwelier erbij te halen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:38
anandus schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:59:
Mensen, gaan we niet offtopic om de situatie bij de juwelier erbij te halen?
Nou ik zie wel een link met het onderwerp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:05:
[...]

Nou ik zie wel een link met het onderwerp..
Ja, het waren waarschijnlijk Marokkanen, ja, Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers (al zijn er andere etniciteiten die het nog slechter doen), dat is zeker waar. En sociaal-economisch verklaarbaar.
Maar dat vergoeilijkt niet de uitspraak waar deze discussie om draait.

Sterker nog. Ik durf zelfs te zeggen dat het.
A. Mannen waren
en
B. Tussen de leeftijd van 16 en 26 waren.

Willen we ook minder mannen tussen de 16 en 26 in dit land? :P

Sterker nog Antillianen staan er nog slechter voor in de statistieken, maar daar heb ik Wilders niet over gehoord want dat zijn geen moslims.

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 29-03-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 18:23

AzzKickah

06-CENSORED

anandus schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:13:
[...]

Ja, het waren waarschijnlijk Marokkanen, ja, Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers (al zijn er andere etniciteiten die het nog slechter doen), dat is zeker waar.

A. Mannen waren
en
Ho ho, ik bedoel hier absoluut niet mee te zeggen dat ik vind dat Wilders' uitspraken OK zijn. Zie mijn eerste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zomaar in koelen bloede twee mensen doodschieten, dat dat kan in Nederland!
Ik zeg strenger straffen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:55
alt-92 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:16:
zomaar in koelen bloede twee mensen doodschieten, dat dat kan in Nederland!
Ik zeg strenger straffen.
Terrecht, ik had hetzelfde gedaan.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je snapt denk ik wel dat dat lichtelijk sarcastisch bedoeld was?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 14:05
alt-92 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:21:
Je snapt denk ik wel dat dat lichtelijk sarcastisch bedoeld was?
Het blijft internet hè :P
(al had ik het zelf wel door O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 17:30
Ik vind het nogal ongemakkelijk dat half Nederland doet alsof die vrouw de 2 daders geëxecuteerd heeft, en dat toejuicht. Dan doe je net alsof die vrouw een keuze had en die jongens dood wilde hebben terwijl het hele punt bij noodweer is dat je die keuze niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Everybody blames the internet :+
RaCio schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:27:
Ik vind het nogal ongemakkelijk dat half Nederland doet alsof die vrouw de 2 daders geëxecuteerd heeft, en dat toejuicht. Dan doe je net alsof die vrouw een keuze had en die jongens dood wilde hebben terwijl het hele punt bij noodweer is dat je die keuze niet had.
offtopic:
Zolang er geen duidelijkheid is moeten mensen eigenlijk gewoon niets zeggen.
Misschien was het noodweer, misschien was het overdadig geweld.
Laten we wachten op de uitkomst van het onderzoek van de politie.

[ Voor 88% gewijzigd door anandus op 29-03-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
anandus schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:13:
[...]

Ja, het waren waarschijnlijk Marokkanen, ja, Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers (al zijn er andere etniciteiten die het nog slechter doen), dat is zeker waar. En sociaal-economisch verklaarbaar.

A. Mannen waren
en

Willen we ook minder mannen tussen de 16 en 26 in dit land? :P

Sterker nog Antillianen staan er nog slechter voor in de statistieken, maar daar heb ik Wilders niet over gehoord want dat zijn geen moslims.
Het waren marokkanen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Barfman schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:37:
[...]

Het waren marokkanen hoor.
Waren het vrouwen van 48?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
anandus schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:38:
[...]
Waren het vrouwen van 48?
Nope, 20 jaar was er 1, een man dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

anandus schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:28:
offtopic:
Everybody blames the internet :+

[...]
offtopic:
Zolang er geen duidelijkheid is moeten mensen eigenlijk gewoon niets zeggen.
Misschien was het noodweer, misschien was het overdadig geweld.
Laten we wachten op de uitkomst van het onderzoek van de politie.
offtopic:
Als het daadwerkelijk blijkt dat zij zoals het nu soms klinkt een geweer had zonder vergunning en dat ze thuis op de monitor alles heeft zien gebeuren en er toen pas naartoe gegaan is dan klinkt het niet als noodweer...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 14:05
Touchdomex schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:41:
[...]

offtopic:
Als het daadwerkelijk blijkt dat zij zoals het nu soms klinkt een geweer had zonder vergunning en dat ze thuis op de monitor alles heeft zien gebeuren en er toen pas naartoe gegaan is dan klinkt het niet als noodweer...
offtopic:
Niet helemaal mee eens, haar man was in gevaar, de juwelier was ook al een keer eerder overvallen en ze heeft daarop gehandeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Iblies schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:22:
[...]

Kun je een keer meer inhoud geven aan dit woord. Je blijft krampachtig vasthouden aan het idee dat het dus geen Nederlanders zijn.

Het blijft namelijk zo dat ze hier zijn verwekt, opgegroeid en hier de criminaliteit in zijn gegaan. Leg eens uit waarom het een probleem van Marokko is en/of de Marokkaanse overheid dergelijke gedrag stimuleert, of iets waarin je ziet dat het een norm is in Marokko.

Je zoekt gerechtigheid door onrechtmatig verschil te maken. Je ziet volgens mij de ironie daarvan nog niet in.
Omdat A: Marokko ze niet afstand laat doen van hun nationaliteit.
en B: Ze voelen zich blijkbaar meer thuis in Marokko dan hier.
C: dat woord beschrijft een probleem, of mag dat ook al niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 18:23

AzzKickah

06-CENSORED

Touchdomex schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:41:
[...]

offtopic:
offtopic:
In de persconferentie werd uitgelegd dat de vrouw ten tijde van de overval al in de zaak was, en dat er een worsteling is geweest.
Ook is gezegd dat er 2 wapens zijn gevonden en dat wordt uitgezocht welk wapen van wie is, wie er op wie heeft geschoten met welk wapen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 19:25

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ehm, als ze zich in Marokko meer thuis voelen dan hier, zouden ze dan niet daar geweest zijn? B. is dus incorrect.

En het is geen Marokkanenprobleem, het is een crimenele-Nederlanders-met-een-dubbele-(Marokkaanse)-nationaliteit-probleem.

En Marokkanen is geen probleem, laat staan een omschrijving van een probleem. Het is niet zo dat alle Marokkanen crimineel en dus een probleem zijn, dát is wat er mis is met het woord.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RaCio schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:27:
Even compleet losstaand van het topiconderwerp zelf dan.

Noodweer? My ass, echtniet. Typisch geval van 'dat gebeurt ons niet nog een keer' met fatale gevolgen voor dit keer de overvallers.
En een gemiddelde nederlander heeft geen vuurwapen ervaring zonder een vergunning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
alt-92 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:06:
[...]

Even compleet losstaand van het topiconderwerp zelf dan.

Noodweer? My ass, echtniet. Typisch geval van 'dat gebeurt ons niet nog een keer' met fatale gevolgen voor dit keer de overvallers.
En een gemiddelde nederlander heeft geen vuurwapen ervaring zonder een vergunning.
LOL
Het Deurnese juweliersechtpaar Willy en Marina Sanders heeft uit zelfverdediging gehandeld en zal daarom waarschijnlijk niet gestraft worden voor de dodelijke schietpartij bij juwelier Goldies. Dat heeft hoofdofficier Bart Nieuwenhuizen zaterdagavond gezegd tijdens een persconferentie in Deurne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Er zijn 2 wapens gevonden, en volgens mij is nergens gemeld dat het echtpaar zelf een vuurwapen had? Het kan ook in de strijd gebeurt zijn.

Of, ze heeft een pistool uit haar nachtkastje gepakt.

We weten het niet, lijkt me voor beide kanten vreemd om er conclusies aan te verbinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
PWM schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:16:
Er zijn 2 wapens gevonden, en volgens mij is nergens gemeld dat het echtpaar zelf een vuurwapen had? Het kan ook in de strijd gebeurt zijn.

Of, ze heeft een pistool uit haar nachtkastje gepakt.

We weten het niet, lijkt me voor beide kanten vreemd om er conclusies aan te verbinden :?
Verhaal gaat dat de man het pistool uit de handen sloeg van de dader waardoor hij afging. De vrouw heeft het wapen gepakt en ze allebij kapot geschoten. Het verklaard wel waarom de man een gat in zijn hand had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daarom stinkt die verklaring van die hoofdofficier ook.
Maar goed, ik had ook niet anders verwacht met het dynamische duo op Justitie.
OpTeeven hebben nu eenmaal een bepaalde trackrecord vwb dit soort zaken.

Dit geeft alleen maar meer gedonder omdat met dit soort verklaringen het OM den indruk wekt dat je ongestraft voor eigen rechter mag spelen.

offtopic:
uit een strafvervolgingsonderzoek moet dan ook blijken dat het om noodweer-exces gaat maar dat veronderstelt een onderzoek

[ Voor 103% gewijzigd door alt-92 op 29-03-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:20
Soldaatje schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:45:
[...]

Om hier maar even snel en kort op te reageren als Marokkaan zijnde. Ik kan geen afstand doen van mijn Marokkaanse nationaliteit want dan krijg ik namelijk de erfenis van mijn pa en ma niet. Ik zou het eventueel wel kunnen krijgen maar met heel veel papier werk en heel veel geld. Ik heb daar geen zin, tijd en middelen voor dus ik doe het op de makkelijke manier en heb een dubbele nationaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even voor de achtergrond: ik heb een Marokkaanse collega die in hetzelfde schuitje zat, maar dan met name omdat zijn ouders een stuk land hebben wat in zo'n geval uit handen van de familie vervalt aan de staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Artikel: Wilders is net Obama :)
Allerlei democratische landen zetten criminele vreemdelingen uit. Obama doet dat momenteel met een recordaantal. Niemand die zegt: 'Zie je wel, Wilders is net Obama'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Het artikel heeft het over criminele vreemdelingen. De mensen die Wilders uit wilt zetten zijn Nederlanders met Marokkaanse roots. Ik begrijp de vergelijking dus niet.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alle crimenele Marokkanen zijn Nederlanders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat erop te wachten..

Dat gedoe over die juwelier is op het nieuws en voila: Nog een stok om mee te slaan. "HET WAS EEN MAROKKAAN!" Yeah, so?

Ik heb niemand horen roepen dat de Joegoslaven en de Russen het land uit moeten omdat zij oververtegenwoordigd zijn in de zware criminaliteit. Maar daar hoor ik Dhr Wilders ook niet over.
Oh wacht, dat zijn geen moslims.. Maar hij zei toch dat hij "tegen de excessen van de multiculturele samenleving vocht", zoals hij dat zo 'mooi' zei tijdens zijn verdediging van zijn uitspraken?

Weet je wat het ook is.. Dat zijn aanhang zo dom zijn dat zij niet het verschil kunnen zien tussen een Marokkaan, Braziliaan en en een mulatto en dus alles over dezelfde kam scheren.

Ik zat van de week in de trein. Schuin voor mij zat een Marokkaanse gozertje van ergens 19 en ik kijk per toeval op en ik wordt vies aangekeken door minstens 2 a 3 mensen. En dit is twee keer gebeurd deze week.

Ik ben maar aangifte gaan doen want dit kan gewoon niet waar zijn.

EDIT: Oh ja, hij moet weer bijdehand zijn op Twitter:
Geert Wilders ‏@geertwilderspvv
Mark, ga je vandaag de kinderen van juweliers troosten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:05
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:26:
Ik zat erop te wachten..

Dat gedoe over die juwelier is op het nieuws en voila: Nog een stok om mee te slaan. "HET WAS EEN MAROKKAAN!" Yeah, so?

Ik heb niemand horen roepen dat de Joegoslaven en de Russen het land uit moeten omdat zij oververtegenwoordigd zijn in de zware criminaliteit. Maar daar hoor ik Dhr Wilders ook niet over.
Oh wacht, dat zijn geen moslims.. Maar hij zei toch dat hij "tegen de excessen van de multiculturele samenleving vocht", zoals hij dat zo 'mooi' zei tijdens zijn verdediging van zijn uitspraken?

Weet je wat het ook is.. Dat zijn aanhang zo dom zijn dat zij niet het verschil kunnen zien tussen een Marokkaan, Braziliaan en en een mulatto en dus alles over dezelfde kam scheren.

Ik zat van de week in de trein. Schuin voor mij zat een Marokkaanse gozertje van ergens 19 en ik kijk per toeval op en ik wordt vies aangekeken door minstens 2 a 3 mensen. En dit is twee keer gebeurd deze week.

EDIT: Oh ja, hij moet weer bijdehand zijn op Twitter:

[...]
Wat bedoel je precies? Door wie werd je aangekeken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:39:
[...]

Wat bedoel je precies? Door wie werd je aangekeken dan?
Door Nederlanders. Specifieker. Een vrouw van ergens in de 20 met haar vriendinnen.

EDIT: Even voor de duidelijkheid: Ik heb geen Marokkaanse achtergrond.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:05
Maar waarom keken ze vies volgens jou? Vonden ze dat jij minachtend naar hem keek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ah, "Nederlanders" , een marokkaan met een dubbele nationaliteit is ook een Nederlander. Dus wie bedoel je precies met Nederlander, misschien waren het Poolse mensen? en waarom zouden ze jou "vies" aankijken? en hoe is dat stuk relevant?

[ Voor 19% gewijzigd door Fietsbel op 29-03-2014 21:45 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Aangifte van vies aangekeken worden :?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Over alles over dezelfde kam scheren gesproken... ;)

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Soldaatje schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:45:
[...]
Wikipedia: Nullum crimen, nulla poena sine praevia lege poenali
Lees dit ajb eens heel aandachtig door. Als je weet dat ze mbt tweede nationaliteit niets te verwijten valt, ben je nog steeds bereid om een essentiële pilaar van onze samenleving te verkwanselen?
Nee hoor. Er is al verschillende malen geopperd om een enkele Marokkaanse zenders op televisie op te nemen om ervoor te zorgen dat de eerste- generatie hier in Nederland wat progressiever wordt. Ipv daarvan hebben ze schotels waarbij ze er nog conservatievere gedachtes op nahouden onder het motto islam.

Kijk eens voor de lol naar enkele Marokkaanse zenders en kom dan die mening nog eens verkondigen. Neem 5 minuten om hier even door te bladeren en kom dan met droge ogen beweren dat die mafketels hier een connectie hebben met Marokko.
http://www.snrt.ma/?lang=fr
De Marokkanen hier hebben heel weinig met Marokko te maken. Zoals eerder vermeld, het is een Nederlands product.
Zie boven; het dekt de lading niet maar erger, het insinueert dat het een extern probleem is, en dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilution schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:46:
[...]

Aangifte van vies aangekeken worden :?
Nee, tegen de uitspraken.
Tuxinator schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:49:
[...]

Over alles over dezelfde kam scheren gesproken... ;)
Verklaar nader? Zo te zien ben jij een ervaringsdeskundige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 16:19
Dank voor je onderbouwde en constructieve reactie, geeft deze burger weer moed.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Geachte heer Rutte, mijn dochtertje van 7 is heel erg geschrokken. Andere kinderen riepen dat ze nooit meer kon trouwen, omdat het niet veilig zou zijn bij de juweliers. Ze is helemaal verdrietig en durft geen vriendjes meer te maken of handjes vast te houden. Nu zou het prettig zijn als u een oproep in het jeugdjournaal zou doen om haar gerust te stellen. Mij lukt het niet meer, want ik stem PVV, dus ik mag mijn mening hierover niet verkondigen.

Een bezorgde vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Vertel je dochter maar dat wanneer ze wil trouwen ze ook een ring online kan kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Klopt, heb ik ook gedaan, nog goedkoper ook.

Al snap ik zelf niet echt waarom Rutte nu opeens op moet komen voor juweliers. Maarja, ik snap PVV logica wel vaker niet.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Wikipedia: Nullum crimen, nulla poena sine praevia lege poenali
Lees dit ajb eens heel aandachtig door. Als je weet dat ze mbt tweede nationaliteit niets te verwijten valt, ben je nog steeds bereid om een essentiële pilaar van onze samenleving te verkwanselen?
Ik bedoelde daarmee dat er druk op Marokko uitgevoerd moet worden zodat mensen afstand kunnen doen van hun nationaliteit.
De Marokkanen hier hebben heel weinig met Marokko te maken. Zoals eerder vermeld, het is een Nederlands product.
Sorry, maar mijn reactie was dan ook cynisch bedoeld. Ik doelde op de criminelen die hier de straten onveilig maken en zich daardoor misschien beter zouden thuis voelen in Marokko.
Zie boven; het dekt de lading niet maar erger, het insinueert dat het een extern probleem is, en dat is het niet.
Tja, het woord 'Marokkanenprobleem'. Iedereen weet wat ermee bedoeld wordt, de criminelen op straat, enz.
Ik had het woord misschien beter eerder tussen aanhalingstekens kunnen zetten.

Ik vind het jammer dat je aan mij vraagt PVV standpunten te verdedigen, als ik enkel vraag om alternatieve oplossingen van andere partijen. Blijkbaar is het ook voor jou: 'je bent voor de PVV of tegen.'
Als ik al iets verdedig dan is het de Vrijheid van Meningsuiting, dat is waar dit topic om draait.

Mijn vraag was:
Soldaatje schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:06:
Als die linkse partijen met goede oplossingen komen, zal ik daar echt wel naar luisteren.
Heb je een voorbeeld van zo'n idee?

Groenlinks bijvoorbeeld wil niet eens meedoen aan een debat over het Marokkanenprobleem...
Een D66 lijsttrekker in Amsterdam had overigens een tijdje geleden wel een oplossing.
Als het je puur gaat om de betekenis van woorden en nuanceringen, dat lost het probleem niet op helaas.
Ik geef toe dat mijn ABC reactie niet echt duidelijk was, het was dan ook vooral een uiting van irritatie over het door mij laten verdedigen van PVV standpunten.
Hopelijk is het zo duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Laatst online: 02-02-2023
En hopelijk is het ook duidelijk dat het artikel de kern van het probleem aangeeft;
http://www.volkskrant.nl/...op-een-eiland-rsquo.dhtml
...Vier kinderen van Marokkaanse origine, in de leeftijd van 10 tot 12 jaar, terroriseren volgens de politie al geruime tijd een homostel. Alle politieke partijen zijn het erover eens dat het wangedrag slechts kan worden aangepakt via de ouders van de kinderen.
Zulke artikelen lees ik soms met plaatsvervangende schaamte. Dan komt er een volwassen vent naar je toe om te vertellen dat een kind van 10 jaar je aan het plagen is en dat er geen duidelijke grens wordt gesteld.

Vind je het gek dat het een neerwaartse spiraal wordt.

En als de ouders niet meewerken,
ontzegging ouderlijke macht en de kinderen verspreiden over Nederland op internaten en/of pleeggezinnen. Erger kan het in dergelijke gevallen niet worden.

De mogelijkheden/wetgeving bestaat al en er is geen nood om door te blijven kissebissen. Wat wel nodig is, is daadkracht om de grenzen van wat nu mogelijk is te verkennen. Dergelijke jongeren in die omgeving laten is onverantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Daar kan ik me wel in vinden, dat soort oplossingen zijn inderdaad wel beter dan kinderen het land uit gooien, dat gaat wel een beetje ver. In bepaalde wijken zal er dan misschien wel eerder naar die middelen die jij noemt gegrepen moeten worden zodat iedereen daar ook weer durft te wonen. Ik persoonlijk sta niet te springen om een woning in de schilderswijk om maar iets te noemen. Dat Wilders niet echt bijdraagt aan een oplossing voor het probleem dat is waar, maar waarschijnlijk mag hij dit wel gewoon zeggen, daarom vind ik de 'massahysterie' om het zo maar te noemen ook geen juiste reactie, het heeft niet zoveel zin denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 04-10 21:15
Iblies schreef op zondag 30 maart 2014 @ 00:24:
En hopelijk is het ook duidelijk dat het artikel de kern van het probleem aangeeft;
http://www.volkskrant.nl/...op-een-eiland-rsquo.dhtml

[...]

Zulke artikelen lees ik soms met plaatsvervangende schaamte. Dan komt er een volwassen vent naar je toe om te vertellen dat een kind van 10 jaar je aan het plagen is en dat er geen duidelijke grens wordt gesteld.
Dat is dan ook moeilijk te begrijpen dat inderdaad een 'volwassen' vent zich laat intimideren door een groepje kinderen. Wat zijn dat wel niet voor slappe lui?

Zulke rotjochies moet je gewoon gelijk afrossen, klaar. Terroriseren kan ook de andere kant op. Je hebt gewoon het recht van zelfverdediging. Of het nu 'kinderen' zijn of niet.

De juweliers hebben correct gehandeld, ik hoop dan ook dat ze niet vervolgd zullen worden. Laat dat aspirant overvallers nog maar eens twee keer nadenken voordat ze het 'vak' ingaan. Dat de overvallers Marokannen zijn kijk ik niet van op. Het is pure statistiek, ook aldus Wilders.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
alt-92 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:49:
Even voor de achtergrond: ik heb een Marokkaanse collega die in hetzelfde schuitje zat, maar dan met name omdat zijn ouders een stuk land hebben wat in zo'n geval uit handen van de familie vervalt aan de staat.
En dit is precies wat ik bedoel. Mijn vader heeft ook stukken grond in Marokko die hij weer geërfd heeft van mijn opa. Als ik dus geen Marokkaanse Nationaliteit heb kan ik er naar fluiten. Nou, nee dankje, dan maar dubbele nationaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Appleman schreef op zondag 30 maart 2014 @ 05:48:
[...]

En dit is precies wat ik bedoel. Mijn vader heeft ook stukken grond in Marokko die hij weer geërfd heeft van mijn opa. Als ik dus geen Marokkaanse Nationaliteit heb kan ik er naar fluiten. Nou, nee dankje, dan maar dubbele nationaliteit.
Mogen buitenlanders geen grond bezitten in Marokko of geen erfenis ontvangen ? Beiden klinken als Wilderiaanse wetten die hoognodig moeten worden aangepast.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:32

vhal

ಠ_ಠ

Aardig vreemd systeem dan om in aanmerking te kunnen komen voor een erfenis dan wel een stuk land. M.i. zou dit niet verbinden moeten zijn aan een nationaliteit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De wetten op erfenis hebben zo te zien wel meer middeleeuwse trekjes in Marokko.
Inheritance rights. The new family code of 2004 now allows the children of a deceased mother to inherit from the maternal grandparents in the same way as children of a deceased father. Although this is an improvement with regard to women’s inheritance rights, inequalities still exist. Laws that forbid a non-Muslim Moroccan wife from inheriting from her Muslim husband remain in place. Also, a daughter will normally receive a share of the inheritance that is less than half of that of a son.8
http://www.unicef.org/gen...Eqaulity-Profile-2011.pdf

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
IJzerlijm schreef op zondag 30 maart 2014 @ 10:23:
[...]

Mogen buitenlanders geen grond bezitten in Marokko of geen erfenis ontvangen ? Beiden klinken als Wilderiaanse wetten die hoognodig moeten worden aangepast.
Het is mogelijk maar het veel papier werk en ook heel veel geld. Je moet achter veel dingen aangaan, bewijzen dat het je pa is, een aantal documenten onderteken en ook wegbrengen and so on.

Ik heb daar geen tijd voor want ik moet studeren/werken. Ik heb dan 2 keuze's. Een Marokkaanse nationaliteit aanvragen en dan is alles safe. Of geen Marokkaanse nationaliteit en dan mag ik het bovenstaande gaan doen. Ieder gezond mens zou dus voor het eerste gaan ;). Ik ga niet voor de moeilijke manier kiezen als de makkelijke manier mij niet in de problemen brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Kennen ze in Marokko geen testament?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
vhal schreef op zondag 30 maart 2014 @ 10:25:
Aardig vreemd systeem dan om in aanmerking te kunnen komen voor een erfenis dan wel een stuk land. M.i. zou dit niet verbinden moeten zijn aan een nationaliteit.
Klinkt Anders wel als iets Wilderiaans

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Appleman schreef op zondag 30 maart 2014 @ 05:48:
[...]
Nederlandse burgers betalen erfrecht en vermogensbelasting. Lijkt mij dat dat ook voor jou geldt ook al zitten die bezittingen in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:32
En als hij die betaalt in Marokko :? Ik heb nu een beetje het gevoel dat het niet meer ontopic gaat maar om de onhebbelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Appleman schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:43:
[...]
Ik heb daar geen tijd voor want ik moet studeren/werken. Ik heb dan 2 keuze's. Een Marokkaanse nationaliteit aanvragen en dan is alles safe. Of geen Marokkaanse nationaliteit en dan mag ik het bovenstaande gaan doen. Ieder gezond mens zou dus voor het eerste gaan ;). Ik ga niet voor de moeilijke manier kiezen als de makkelijke manier mij niet in de problemen brengt.
Ehm, kan je het bold stukje eens uitleggen?

Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat een Marokkaan gewoon zo'n paspoort kreeg en dus niets kon doen aan de dubbelel nationaliteit, maar als je die expliciet moet aanvragen.

Tja dan moet ik denk ik mijn standpunt maar eens gaan heroverwegen. Ik heb niets tegen dubbele nationaliteiten voor mensen die er niks aan kunnen doen, maar als het enkel voor het gemak is dan heb ik wel zoiets van : Die had je nooit hoeven aanvragen...
Qua 1e generatie emigranten is het dan ook weer net iets anders, maar 3e / 4e generatie kiest dus bewust voor de dubbele nationaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 23:18

Garyu

WW

Ik zie gewoon het probleem niet van het hebben van een dubbele nationaliteit. Het kost niets maar biedt de houder ervan gewoon wat extra. M.i. is het gewoon jaloezie, of onwetendheid, of allebei.

[ Voor 9% gewijzigd door Garyu op 31-03-2014 00:30 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Afhankelijk van de generatie. Ik heb hem gekregen. De generatie na mij (ik ben 23) die moeten hem aanvragen want die ouders hebben gewoon een Nederlands paspoort. En al zal ik hem niet hebben, zou ik hem alsnog aanvragen. Ik vind het 'gezeik' om een dubbele nationaliteit te ver. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij wel en niet wilt. Dat hoeft een ander voor mij niet te doen. Als ik een Marokkaanse nationaliteit wil dan is dat mijn goed recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Garyu schreef op maandag 31 maart 2014 @ 00:29:
Ik zie gewoon het probleem niet van het hebben van een dubbele nationaliteit. Het kost niets maar biedt de houder ervan gewoon wat extra. M.i. is het gewoon jaloezie, of onwetendheid, of allebei.
An sich zie ik ook geen probleem met een dubbele nationaliteit, zolang je je netjes gedraagt.

Maar als je rottigheid gaat uithalen (en je hebt zelf een dubbele nationaliteit aangevraagd) dan opent het wmb wel mogelijkheden om de NL-nationaliteit af te nemen.

Dit zijn mogelijkheden die ik zou verafschuwen als mensen geen keus hadden, maar als ze zelf voor de 2e nationaliteit kiezen, tja dan is het opeens een mogelijkheid wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Stel dat het praktisch haalbaar is, dan komen er ineens honderden crimineeltjes Marokko binnen die daar niet zijn opgegroeid, hooguit een paar keer op vakantie of familiebezoek zijn geweest (spreekt de 3e generatie de taal überhaupt nog vloeiend?). En dan komt Nederland aan met "wij hoeven ze niet, hier. Jammer dat ze meer Nederlands zijn dan Marokkaans maar wij krijgen er geen grip op dus lossen jullie het maar op". Daar zal Marokko vast aan meewerken.

Goed plan joh. :P

Die gasten zijn in Nederland geboren en in Nederland opgegroeid, dus het is een Nederlands probleem. Leuker kunnen we het niet maken.

[ Voor 28% gewijzigd door bwerg op 31-03-2014 01:26 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Leo1010 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:19:
[...]

Klinkt Anders wel als iets Wilderiaans
;( :F

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
bwerg schreef op maandag 31 maart 2014 @ 01:07:
Stel dat het praktisch haalbaar is, dan komen er ineens honderden crimineeltjes Marokko binnen die daar niet zijn opgegroeid, hooguit een paar keer op vakantie of familiebezoek zijn geweest (spreekt de 3e generatie de taal überhaupt nog vloeiend?). En dan komt Nederland aan met "wij hoeven ze niet, hier. Jammer dat ze meer Nederlands zijn dan Marokkaans maar wij krijgen er geen grip op dus lossen jullie het maar op". Daar zal Marokko vast aan meewerken.

Marokko werkt daar al aan mee door Marokkaanse nationaliteiten bij een pakje boter cadeau te doen.

Bij het uitgeven van een nationaliteit horen ook verantwoordelijkheden en tja dat betekent ook dat als jij ze uitgeeft aan mensen die niet in jouw land wonen dat het andere land de zijne kan intrekken en dan zit jij ermee.

En zoals ik al zei, het vraagstuk van verantwoordelijkheid vanuit Marokko was bij mij geen vraag geweest als die het gewoon willekeurig weggaf, maar als mensen het echt zelf moeten aanvragen, tja dan wordt het een keuze en keuzes kunnen gevolgen hebben (niet als je niets fout doet, maar als je bewust de regels overtreed, tja )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Het is gewoon een grote berg onzin om dit aan een al dan niet vrijwillig tweede paspoort te koppelen. Het heeft nergens iets te zoeken in deze non-discussie. We hebben het over een Nederlands probleem dat in Nederland een oplossing nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Gomez12 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 01:39:
Bij het uitgeven van een nationaliteit horen ook verantwoordelijkheden
Waarom is Marokko méér verantwoordelijk dan Nederland? Waarom mag Nederland deze in Nederland geboren en in Nederland tot crimineel opgegroeide gasten ze zonder problemen over de schutting gooien, en waarom moet Marokko dat maar slikken?

Of mag Marokko op een dergelijke uitzetting reageren met "oh, uitzetting wegens criminaliteit? Dan pakken we ook uw Marokkaanse paspoort af en dan kom je er niet in". Waarna we weer opnieuw op zoek kunnen naar juridisch toelaatbare manieren om ze ergens te dumpen. Moet het echt met zulk getouwtrek of kunnen we beter zoeken naar een oplossing voor al die gasten, in plaats van ze dan maar in een ander land dumpen zodat je er zelf vanaf bent?

Dat terwijl het compleet duidelijk is dat het probleem ontstaan is in Nederland, en dat Marokko met de Nederlandse achterstandswijken eigenlijk niets van doen heeft. Net zo min als bij autochtone criminelen (waarbij nooit iemand aan een uitzetting zou denken), maar omdat ze nou toevallig een Marokkaans paspoort hebben is dat een mooi excuus om ze dan maar uit te zetten bij gebrek aan oplossingen.

"Een grote berg onzin" is inderdaad wel een goede verwoording. Deze oplossing is niet eens een oplossing maar een verplaatsing, en een totaal onrealistische ook.

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 31-03-2014 02:04 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Ach onzin, mogelijk. Waar het ook om gaat is aandacht te vragen voor een groep die oververtegenwoordigd en dus een probleem is. Op het moment dat Canadezen problemen blijven veroorzaken of dat er weer een groep Chinezen vrouwen lastig valt of met Nieuw Jaar de bioscopen terroriseert. Je moet bij een groep als die lastige Belgen wel het beestje bij de naam noemen.

Door het noemen van bovenstaande landen bedoel ik dat het niet racistisch maar statistisch is. Er is een probleem en het valt gewoon op dat er dus iets mis is met de integratie of aanpassing van die groep. Misschien kan je zelfs makkelijk zover gaan als te zeggen dat dit al heel lang speelt en alleen maar erger wordt. Dan moet het roer om. Hoe precies. Daar heb ik niet voor geleerd. Het constateren dat het huidige systeem defect is en dat Marrokanen en roofovervallen bij elkaar horen als Belgen en patat, Tsja daar hebben ze het zelf naar gemaakt.

Ik hoop dat er een politicus van Links opstaat die durft te zeggen. Wilders wat ben je toch een ongelofelijke tactloze luk, maar ik zie je probleem. Want ook al die aangiftes zijn onderdeel van de verdeeldheid van hoe om te gaan met het probleem. Waarom geen oplossingen bedenken en alleen maar elkaar voor Nazi of racist uitmaken. Hoe leg je dat uit aan die opa van 87 die op het kerkhof is overvallen....sorry maar ik ben 35 en heb dat dieptepunt nog nooit eerder gehoord. En dan het hebben over de illegaliteit van het wapen van de juwelier? De slachtoffer rol van de 2 dode overvallers? Waar is het norm besef? Dat is het probleem. Die gasten waarom toch niet van een schietclub met een legaal wapen in een koffer met munitie apart en aan het collecteren voor een nieuw sportveld. Nee dit is het ergste tuig. Zelfs al een keer voor hetzelfde veroordeeld. En niks geleerd.

De Marokkanen zijn hier het probleem, ons falende rechtsysteem en het maatschappelijk werk dat wellicht is ingesteld op Hollandse traditionele probleem gevallen en totaal niet geschikt voor een cultuur die zijn oorsprong vindt in de bergen bij de woestijn.

Bla bla bla, tijd voor oplossingen. Smart!

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Correctie...

Een groepje Nederlanders van Marokkaanse afkomst in de 2de/3de graad.

In de woorden van Pim Fortuin: Het zijn onze Marokkaanse rotjongens, daar kunnen we koning Hassan niet mee opschepen. We hebben ze zelf binnengelaten, dan zullen we het ook zelf moeten oplossen.

En een oplossing is niet in een cafe meer of minder te gaan staan schreeuwen.

[ Voor 12% gewijzigd door Shamalamadindon op 31-03-2014 09:08 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Wat wel zo is is dat Wilders het probleem benoemt, dat is de eerste stap naar het werken van een oplossing.
Als Wilders dit niet zo hard roept kan iedereen weer verder gaan slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wat je roept kan gewoon niet, zoals Garye al eerder zegt:
Garyu schreef op maandag 31 maart 2014 @ 01:46:
[..]

We hebben het over een Nederlands probleem dat in Nederland een oplossing nodig heeft.
De dubbele nationaliteit is een kapstok die te makkelijk gebruikt wordt om ons probleem aan op te hangen. Denk je nou echt dat de gene die crimineel gedrag vertonen dit doen omdat ze de Marokkaanse nationaliteit achter de hand hebben? Als ik hier word uitgezet dan kan ik alsnog lekker in Marokko gaan wonen?

Los daarvan vind ik het erg vreemd dat er constant geschermd wordt met zinnen als: "Links erkent het probleem niet". Zowel linkse als rechtse partijen erkennen al een hele tijd dat er een probleem is en dat dit probleem groter is binnen een groep met Marokkaanse achtergrond. Het verschil is volgens mij dat links het een Nederlands probleem vindt dat wij met zijn alle op moeten lossen en rechts het vaak een probleem van de "Marokkanen" vindt en het probleem zoekt in de dubbele nationaliteit en/of in het feit dat er Marokkaanse roots aanwezig zijn. Of zie ik dat verkeerd?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:43
Sterker nog, er is juist geen sprake van structurele ontkenning, dit probleem krijgt juist relatief veel aandacht vergeleken bij andere problemen. Als je makkelijke media aandacht wil, makkelijk politiek wil scoren, dan begin je hier over. Als je ziet wat er bijv. in de zorg, in het onderwijs en in defensie allemaal misgaat, als je ziet hoeveel andere vormen van criminaliteit en hoeveel andere daders we hebben, dan is het simpelweg overdreven dat het telkens maar weer over de Marokkanen gaat. Daarmee zeg ik niet dat we er niets aan moeten doen, maar we moeten eens kappen met dat eeuwige gezeur dat maar 1 iemand het benoemt.

Verder moeten we ook niet doen alsof iemand 1 simpele oplossing heeft. Het eerste land wat geen criminaliteit kent moet nog opgericht worden. Elk land heeft een onderklasse, in elk land zijn "nieuwkomers cq minderheden" oververtegenwoordigd in die onderklasse (je begint onderaan de ladder) en in elk land zorgt de onderklasse voor het grootste deel van de zichtbare criminaliteit. In elk land is het bovendien zo dat de meest schadelijke criminaliteit juist uit de bovenklasse komt. De Dirk Scheringa's van deze wereld, en al zijn uit de klei getrokken vriendjes en collega's die er mee weg komen. Een zo'n figuur kost Nederland meer dan al die "kut Marokkanen" bij elkaar.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Soldaatje schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:19:
Wat wel zo is is dat Wilders het probleem benoemt, dat is de eerste stap naar het werken van een oplossing.
Ja, want Wilders was ook de eerste en de enige.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MorgothG schreef op maandag 31 maart 2014 @ 08:02:
Ik hoop dat er een politicus van Links opstaat die durft te zeggen. Wilders wat ben je toch een ongelofelijke tactloze luk, maar ik zie je probleem. Want ook al die aangiftes zijn onderdeel van de verdeeldheid van hoe om te gaan met het probleem.
Als de mensen nou eens af gingen stappen van het links rechts idee en gewoon aan de slag gingen met het probleem vermijd je de polariserende individuen aan beide kanten die er alleen maar belang bij hebben om het probleem te handhaven zodat zij kunnen blijven roepen dat de andere kant slecht is.

Omdat dit alles al decennia lang speelt en is ontwikkeld tot een enorm complex probleem. Daar kom je niet mee door een paar simpele oplossingen aan te dragen. Toch moet je ergens beginnen en daarmee ook doorpakken als het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:01
ph4ge schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:56:
Sterker nog, er is juist geen sprake van structurele ontkenning, dit probleem krijgt juist relatief veel aandacht vergeleken bij andere problemen. Als je makkelijke media aandacht wil, makkelijk politiek wil scoren, dan begin je hier over. Als je ziet wat er bijv. in de zorg, in het onderwijs en in defensie allemaal misgaat, als je ziet hoeveel andere vormen van criminaliteit en hoeveel andere daders we hebben, dan is het simpelweg overdreven dat het telkens maar weer over de Marokkanen gaat. Daarmee zeg ik niet dat we er niets aan moeten doen, maar we moeten eens kappen met dat eeuwige gezeur dat maar 1 iemand het benoemt.

Verder moeten we ook niet doen alsof iemand 1 simpele oplossing heeft. Het eerste land wat geen criminaliteit kent moet nog opgericht worden. Elk land heeft een onderklasse, in elk land zijn "nieuwkomers cq minderheden" oververtegenwoordigd in die onderklasse (je begint onderaan de ladder) en in elk land zorgt de onderklasse voor het grootste deel van de zichtbare criminaliteit. In elk land is het bovendien zo dat de meest schadelijke criminaliteit juist uit de bovenklasse komt. De Dirk Scheringa's van deze wereld, en al zijn uit de klei getrokken vriendjes en collega's die er mee weg komen. Een zo'n figuur kost Nederland meer dan al die "kut Marokkanen" bij elkaar.
+ 100 :)

Men vergeet weleens de witte boordencriminaliteit inderdaad, komt denk ik omdat het vaak om geld gaat en niet om bijvoorbeeld geweld of iets dergelijks. Mensen zouden zich daar ook eens druk om moeten maken, iemand die zijn werk verkloot krijgt ontslag, iemand die directeur is van een bank en het daar verkloot wordt naar huis gestuurd met miljoenen :? (idem zorgmanagers etc.)

Trouwens vanochtend nog een mooi voorbeeld hoe men zelf verkeerd omgaat met "Marokkanen". Ik loop de hond uit te laten, een buurtgenoot loopt iets verderop met zijn hond. Plots komen er 2 Nederlanders met Marokkaans uiterlijk de hoek om gelopen. De buurtgenoot met hond wijkt ineens plotseling af van zijn dagelijkse route met hond en neemt een zijstraat (en dat doet ie echt nooit). Ik denk wat doet hij nou....de jongens komen voorbij ik zeg "Goedemorgen" tegen ze, ze keken wat verbaasd, maar zeiden wel goedemorgen terug en blijkbaar had ik de ban gebroken, want daarna kwam er gelijk een vraag waar ze een bedrijf/straat konden vinden in de buurt.

Ik denk dat de mensen zelf het probleem ook niet goed aanpakken, als je om blijft lopen, nooit wat tegen ze durft te zeggen, hoe kunnen mensen dan bijvoorbeeld integreren?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Garyu schreef op maandag 31 maart 2014 @ 01:46:
Het is gewoon een grote berg onzin om dit aan een al dan niet vrijwillig tweede paspoort te koppelen. Het heeft nergens iets te zoeken in deze non-discussie. We hebben het over een Nederlands probleem dat in Nederland een oplossing nodig heeft.
Het heeft juist alles te maken met de discussie, omdat dat juist de achterliggende gedachte was achter Wilders' zijn uitspraken...

Jammer genoeg is het niet haalbaar. Het liefst zou ik iedereen die zich crimineel gedraagt uitzetten ;)
In de bak kosten ze >150 euro per dag, van de belastingbetaler...
Helaas kan het niet...
Soldaatje schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:19:
Als ik Wilders hoor praten, wil hij helemaal niet naar oplossingen...
Pim was iemand die veel realistischer was. Alleen hij werd echt anders weggezet door D66 en PvdA...
Het beeld van Pim was gelijk aan Wilders nu, heb ik het idee...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
martinusz schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:13:
Ik denk dat de mensen zelf het probleem ook niet goed aanpakken, als je om blijft lopen, nooit wat tegen ze durft te zeggen, hoe kunnen mensen dan bijvoorbeeld integreren?
+1000

En ik moet bekennen dat ik hier ook schuldig aan ben. Aan de andere kant, ik doe hetzelfde bij nedermocro's (blanke gangsta's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik zei dan ook niet de eerste of de enige, ik bedoelde dat Wilders op dit moment het hardst het probleem benoemt door het hele land te shockeren met zijn uitspraak.
Er zijn overigens wel mensen voor het jaar 2000 geweest die het hier al over hadden (Hans Janmaat jaren 80-90).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

@Soldaatje: helaas is degene die het hardste roept niet altijd degene die ook de beste oplossing heeft. Integendeel, meestal zijn de mensen die het hardste roepen die mensen die zelf eigenlijk ook niet weten hoe-of-wat, en hun eigen onzekerheden moeten overschreeuwen.

Ik zie dit ook op mijn werk, de managers of de sales-mensen die het hardste schreeuwen weten helaas veel te weinig over de technisch belangrijke punten om ook tot een oplossing te komen. Het bekt lekker maar dan houdt het ook wel weer op. Met alle negatieve gevolgen op de lange termijn vandien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Soldaatje schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:44:
[...]
Ik zei dan ook niet de eerste of de enige, ik bedoelde dat Wilders op dit moment het hardst het probleem benoemt door het hele land te shockeren met zijn uitspraak.
Beetje jammer dat hij geen oplossingen heeft, waardoor het enkel blijft bij het hardste roepen en shockeren. Wat extreem simpel is.
Als morgen Rutte gaat roepen : Wilders moet aan de galg dan roept die het hardste en het meest shockerende, het lost niets op maar het is zo simpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Gomez12 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:41:
[...]

Beetje jammer dat hij geen oplossingen heeft, waardoor het enkel blijft bij het hardste roepen en shockeren. Wat extreem simpel is.
Als morgen Rutte gaat roepen : Wilders moet aan de galg dan roept die het hardste en het meest shockerende, het lost niets op maar het is zo simpel...
Ik denk dat hij wel werkbare oplossingen heeft, los van het feit of die goed zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Soldaatje schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:58:
Ik denk dat hij wel werkbare oplossingen heeft, los van het feit of die goed zijn of niet.
Een "kopvoddentax" of Badr Hari uitzetten naar Marokko is geen oplossing. Dat is populistisch geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Leo1010 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:04:
Een "kopvoddentax" of Badr Hari uitzetten naar Marokko is geen oplossing. Dat is populistisch geneuzel.
Nou ja, dat Badr uitzetten kan ik wel inkomen :+
Als de rechter hem maar een paar maanden geeft, moeten we toch iets anders, de volgende die bijna dood wordt geslagen zit aan de handen van die rechter!

Met de vechtervaring van Badr is ieder vechtpartijtje gewoon poging tot doodslag!
Die gozer kan zich in de ring al niet in bedwang houden en erbuiten blijkbaar ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
bwerg schreef op maandag 31 maart 2014 @ 01:07:

Die gasten zijn in Nederland geboren en in Nederland opgegroeid, dus het is een Nederlands probleem. Leuker kunnen we het niet maken.
Ze hebben ook geen moeite om de Nederlandse toeslagen te innen, want dat verdrag verdedigen ze te vuur en te zwaard.

Iemand gisteren nog brandpunt gekeken? Dat ging over Janmaat en de CD. Wat dat betreft zijn we qua media een klein beetje vooruit gegaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:55
Jongens jongens jongens, het is zo simpel. Wilders is slim geweest.

Wilders wint in 2 steden en heeft de kans dat er in die gemeenten "geregeerd" moet gaan worden en het dus duidelijk zal worden dat de PVV de antwoorden niet heeft.
Hij wil dus gewoon aan de kant blijven staan en vanaf daar blijven roepen dat alles fout gaat en het iedereen zn fout is behalve de zijne...

De oplossing is dus om te roepen wat hij roept, niemand wil meer met de PVV iets samendoen, hij kan andere partijen daar de schuld van geven en lekker aan de zijlijn blijven roeptoetteren.

Als hij zelf aan de bak moet zal er niets veranderen, hij heeft de oplossingen niet.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat heb ik gemist?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Ik denk dat hij wel werkbare oplossingen heeft, los van het feit of die goed zijn of niet."

Wilders heeft ooit geroepen dat hij voor strafkampen was voor al het tuig, of straf uitzitten in land van herkomst.
Hij doelde op draaideur criminelen en al het tuig op straat.
Met de opmerking dat de PVDA een partij is van pappen en nathouden.
Dat heeft toen aardig wat kwaad bloed gezet.
Ik ben ook voor een oplossing voor het probleem die de marokkanen in NL hebben cq veroorzaken,maar hoe los je dat op met de huidige wetgeving?
En marokkanen van goede wil willen het net zo goed veel harder aangepakt zien worden.

Ps: Openbare excuses voor een paar eerdere posts van mij, was dronken, denk dan dat ik wijs ben. Plaatste overbodige opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Philos31 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:23:
Als hij zelf aan de bak moet zal er niets veranderen, hij heeft de oplossingen niet.
Sorry, maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Natuurlijk heeft hij wel oplossingen, daar gaat dit halve topic over, dat die oplossingen niet iedereen bevalt is een ander verhaal.
En als er toch niks zou veranderen kunnen we dus net zo goed allemaal Wilders stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 22:19
En wat zijn die oplossingen volgens jou? Graag concrete en haalbare voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:27:
Ik ben ook voor een oplossing voor het probleem die de marokkanen in NL hebben cq veroorzaken,maar hoe los je dat op met de huidige wetgeving?
Straat coaches, thee huizen, vechtsport training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Soldaatje schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:28:
[...]

Sorry, maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Natuurlijk heeft hij wel oplossingen, daar gaat dit halve topic over, dat die oplossingen niet iedereen bevalt is een ander verhaal.
En als er toch niks zou veranderen kunnen we dus net zo goed allemaal Wilders stemmen.
WELKE?

Er word alsmaar gezegd dat Wilders oplossingen heeft maar WAT DAN PRECIES?

Dat is ook precies waarom onze blonde vriend het Katshuis akkoord liet klappen, het zou er eens van moeten komen dat hij daadwerkelijk iets moet gaan doen, nee dat gaat niet natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Safaci schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:33:
En wat zijn die oplossingen volgens jou? Graag concrete en haalbare voorbeelden.
Ik vind de oplossing van uitzetten van criminele Marokkanen met het doel de criminaliteit onder deze groep te bestrijden theoretisch wel logica in zitten, er zit een afschrikwekkende werking in en de echte criminelen worden uitgezet.
Los van het feit of ik het hiermee eens ben, zal ik er maar bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marokkanen/Turken waren altijd al een doelwit geweest, daar is Wilders absoluut niet de eerste in geweest om dit vooral te doen.

- Rellen in de Haagse Schilderswijk in 1971, waarbij Marokkaanse pensions werden gemolesteerd omdat het gevoel ontstond dat de lonen gedrukt werden door de gastarbeiders.
- Rellen in Afrikaanderwijk in 1972, eerste instantie als vergelding voor een hardhandige uitzetting van een Nederlandse vrouw door een Turkse huisjesmelker. Niet gek veel later ging het meer dan alleen dat, gezien de verklaringen die werden gegeven.
- Rellen om kermismoord in 1976: Reden: Turkse arbeider steekt een man neer en daarvoor moest Turken het ontgelden.
- Bomaanslag in 1986 op een moskee door de jongerentak van NVU.

Wilders is slechts een uitkomst van een probleem wat er langer bestaat. het gaat niet om die 'Marokkanen', het gaat gewoon om simpelweg racisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik niet, binnen de huidige wetgeving...........
Er zal met veel hardere hand geregeerd Moeten worden.
Maar in een tijd van bezuinigen is het moeilijk om op nog grotere ( die vooralsnog niet werken zo blijkt) schaal jeugdwerkers in te zetten etc etc.
Het Moet vanuit de marokkaanse gemeenschap komen. Zij die van goede wil zijn moeten de switch bewerkstelligen.De laksheid of onmacht van marokkaanse ouders moet omgezet worden in daadkracht.
Op papier mooi,maar zeer moeilijk uit te voeren.
Als je ziet dat er jonge marokkanen zijn die echt tientallen keren het politiebureau in en uitlopen voor net weer zulke vergrijpen dat ze niet langer dan een halve dag op het politiebureau hoeven te vertoeven, tja, dan ben je het als goede burger wel zat.
Van mij mag elke draaideur crimineel, daar waarvan de politie melding van kan maken als dat al gebeurt op jonge leeftijd, zo een gesloten internaat in, met verplichte scholing. Kost weer geld.
Justitie een vrijbrief geven voor strengere straffen. Voor de veelplegers zowieso.Kost weer geld.
Maar het is vooral de marokkaanse gemeenschap zelf, die bij zichzelf te rade moet gaan, want het is nog niet eerder voorgekomen in NL dat een bepaalde bevolkingsgroep het zo voor de kiezen krijgt.
Als ik een draaideur crimineel in de familie zou hebben, dan vallen er binnen de familie klapjes.
Maar dat is het, we zouden het nooit zover laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 22:19
Soldaatje schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:41:
[...]

Ik vind de oplossing van uitzetten van criminele Marokkanen met het doel de criminaliteit onder deze groep te bestrijden theoretisch wel logica in zitten, er zit een afschrikwekkende werking in en de echte criminelen worden uitgezet.
Er is ongelofelijk veel mis met deze oplossing.

1. Waar moeten deze Marokkanen heen? Naar Marokko? En waarom daarheen? Omdat hun grootouders daar zijn geboren? Ze zijn net zo Nederlands als jij en ik.
2. Waarom onderscheid maken tussen Nederlandse criminelen met Marokkaanse roots en Nederlandse criminelen met andere roots? Het blijven onze criminelen.
Daarnaast is dit pure discriminatie. Wil je criminelen uitzetten? Prima, maar doe dat bij iedereen (de ethische aspecten buiten beschouwing gelaten).
3. Lost dit het probleem echt op? Waarom? Van de doodstraf werd ook gevonden dat ze een afschrikkend effect had, maar het tegenovergestelde is waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Safaci schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:56:
[...]

Er is ongelofelijk veel mis met deze oplossing.

1. Waar moeten deze Marokkanen heen? Naar Marokko? En waarom daarheen? Omdat hun grootouders daar zijn geboren? Ze zijn net zo Nederlands als jij en ik.
2. Waarom onderscheid maken tussen Nederlandse criminelen met Marokkaanse roots en Nederlandse criminelen met andere roots? Het blijven onze criminelen.
Daarnaast is dit pure discriminatie. Wil je criminelen uitzetten? Prima, maar dat doet bij iedereen.
3. Lost dit het probleem echt op? Waarom? Van de doodstraf werd ook gevonden dat ze een afschrikkend effect had, maar het tegenovergestelde is waar.
Ik zei ook niet dat het een goede oplossing is, en waarschijnlijk komen er een heleboel problemen bij inderdaad, maar Geert neemt het op voor de slachtoffers niet de daders.
Artikel 1 zal hij ook moeten schrappen waarschijnlijk, zal hij ook prima vinden.
Nou ja, als het geen afschrikwekkende werking heeft dan krijgt Marokko er een hoop mensen bij.
Disclaimer: los ervan of ik het ermee eens ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Edit: toch maar niet

[ Voor 89% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 31-03-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Soldaatje schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:41:
[...]

Ik val in herhaling maar goed...

Nederlanders van Marokkaanse afkomst...

Of in de woorden van Pim Fortuyn: "Het zijn onze Marokkaanse rotjongens, daar kunnen we koning Hassan niet mee opschepen.".

Marokko kan er ook weinig aan doen niet? En bedenk je eens als zo'n jongen word neergestoken in een Marokkaanse gevangenis dan kun je relletjes verwachten, en nog terecht ook!

En wat betreft zwaardere straffen, dat helpt ook niet. In ieder geval niet met het huidige systeem van straffen.
In tegendeel, zo'n jongen gaat als kleine vandaal de gevangenis in en komt er weer uit met de connecties om een lokaal drugs imperium op te zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Shamalamadindon op 31-03-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:09
Soldaatje schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:06:
[...]
Ik zei ook niet dat het een goede oplossing is, en waarschijnlijk komen er een heleboel problemen bij inderdaad, maar Geert neemt het op voor de slachtoffers niet de daders.
Artikel 1 zal hij ook moeten schrappen waarschijnlijk, zal hij ook prima vinden.
Nou ja, als het geen afschrikwekkende werking heeft dan krijgt Marokko er een hoop mensen bij.
Disclaimer: los ervan of ik het ermee eens ben.
Heb je enig idee wat het inhoudt om artikel 1 te schrappen?
Dan moet er eerste een meerderheid in de 2e en 1e kamer akkoord gaan. (eerste lezing)
Vervolgens moet er na verkiezingen nog een keer een meerderheid in de 2e en 1e kamer gevonden worden. (tweede lezing)
Vervolgens moet de Koning het nog ondertekenen.. en die kan dat weigeren.
(Het trucje dat met Boudewijn in België werd uitgehaald zie ik hier niet lukken)

Iets roepen als oplossing waarvan de uitvoerbaarheid niet mogelijk is, of op zijn minst heel onwaarschijnlijk, is geen oplossing

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dezelfde Pim Fortuyn die het met marokkaanse schandknaapjes deed.

Gaf hij zonder blikken of blozen toe. Feit.

In de tijd van Pim was Wilders nog mak...
Of dezelfde Pim nu nog zou spreken van : het zijn Onze marokkaanse jongens, en daar moeten we het mee doen, is een andere vraag. De hardheid en het wegzetten van een bevolkingsgroep is steeds "harder gegaan.
Wat Glimmerveen en Janmaat hebben geroepen lijkt soms bijna netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Leo1010 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:10:
Ik val in herhaling maar goed...

Nederlanders van Marokkaanse afkomst...

Of in de woorden van Pim Fortuyn: "Het zijn onze Marokkaanse rotjongens, daar kunnen we koning Hassan niet mee opschepen.".

Marokko kan er ook weinig aan doen niet? En bedenk je eens als zo'n jongen word neergestoken in een Marokkaanse gevangenis dan kun je relletjes verwachten, en nog terecht ook!

En wat betreft zwaardere straffen, dat helpt ook niet. In ieder geval niet met het huidige systeem van straffen.
In tegendeel, zo'n jongen gaat als kleine vandaal de gevangenis in en komt er weer uit met de connecties om een lokaal drugs imperium op te zetten.
Kom op, hetzelfde krijg je nu met de juweliers die twee hardnekkige draaideurcriminelen hebben doodgeschoten...

Een aantal Marokkanen spreekt er schande van en noemt het moord.

Wat moet je dan als je met een vuurwapen wordt bedreigd!?
Hoe moet je jezelf, anders dan met een vuurwapen, tegen jongens met vuurwapens verdedigen!?

Aangezien één van de twee al vaker heeft vastgezeten voor gewapende overval, helpt het rechtssysteem blijkbaar niet. Ze zullen het nu nooit meer doen, dat is wel duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een van de mogelijke oplossingen is meer politie om gewoon de criminaliteit aan te pakken. dat kost wat geld maar van mij mag het.
Soldaatje, in bovenstaande zin staat niets over etnische herkomst van wie dan ook en ook niets over uitzetten. En voor zover ik weet is er nog nooit een partij geweest die voor minder criminaliteitsbestrijding heeft gepleit, dus kom ook niet aan dat alleen de GBL hier een probleem aankaart (laat staan goed aankaart).
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.