• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Joostje123 schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:05:
[...]

Ik heb ook al 2x zelfde account.
Wel met verschillende chromecasten.
En zag laatste dat die er weer tussen stond bij 1.
Terwijl ik vorige week weer had geacctiveerd.
Bij mij staat de aanbieding er altijd bij, maar ik krijg t nooit voor een 2e keer geactiveerd.
Mijn eerste keer was met de oude Chromecast en nu met de Chromecast 2 lukt het ook niet.

Enige wat ik kan bedenken is dat er minimaal 1 jaar tussen moet zitten? Mijn vorige liep in januari af, dus ik zou het dan weer kunnen proberen, maar weet niet of dit bij jullie het geval is.

Als ik Google mail beginnen ze of ik aan alle voorwaarden voldoe, maar 1 van de voorwaarden is dus dat je niet eerder geabboneerd mag zijn, betaald of dmv de trial.

Verwijderd

In mijn nieuwe huis kan ik mijn computer niet meer via HDMI met mijn TV koppelen. Ik heb daarvoor een draadloze optie nodig. Kunnen jullie beoordelen of in mijn geval Chromecast zin heeft?

De router sluit ik aan op mijn TV en die komt ook naast de TV te staan. Voor mijn computer ga ik een USB adapter voor draadloos internet aanschaffen, zodat ik draadloos internet op mijn vaste PC heb.
Ik wil graag gedownloade films/series/etc (staan dus op mijn PC) op mijn TV kijken.
Is hier Chromecast de beste optie voor? Zijn er nog andere opties? En wat kosten die andere opties?
Alvast bedankt

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-12 23:59
Chromecast kan prima werken hiervoor. Bijvoorbeeld via de Plex app.

Je kunt ook eens kijken naar een NAS. Daar je films op zetten en dan hoeft je PC niet aan te staan. Kost je tussen de 100-500+ euro. Zelf heb ik een relatief goedkope MyBook Live. Kan ik mee downloaden en ik kan alles via NFS, DLNA of Samba kijken.

Verwijderd

barrymossel schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:07:
Chromecast kan prima werken hiervoor. Bijvoorbeeld via de Plex app.

Je kunt ook eens kijken naar een NAS. Daar je films op zetten en dan hoeft je PC niet aan te staan. Kost je tussen de 100-500+ euro. Zelf heb ik een relatief goedkope MyBook Live. Kan ik mee downloaden en ik kan alles via NFS, DLNA of Samba kijken.
Ik heb een Synology NAS. De app DS Video werkt helemaal geweldig met Chromecast.

• joostsozee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 16:45
Een tijdje terug heb ik de nieuwe chromecast gekocht en wat een heerlijk apparaartje, echt geweldig.

Mijn collega wil er nu ook een kopen, maar die heeft geen netflix of Spotify. Hij kijkt nog veel films en series via VLC player en vanaf een vaste PC.

Kortom kan je Chrome Cast ook gebruiken vanaf een desktop PC die bekabeld internet heeft, wel de zelfde router, en kan je dan VLC player steamen naar je TV?

http://speedtest.net/result/2130203198.png

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
joostsozee schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:24:
Een tijdje terug heb ik de nieuwe chromecast gekocht en wat een heerlijk apparaartje, echt geweldig.

Mijn collega wil er nu ook een kopen, maar die heeft geen netflix of Spotify. Hij kijkt nog veel films en series via VLC player en vanaf een vaste PC.

Kortom kan je Chrome Cast ook gebruiken vanaf een desktop PC die bekabeld internet heeft, wel de zelfde router, en kan je dan VLC player steamen naar je TV?
Daar kun je beter Plex voor gebruiken. En er is ook een Chrome extensie om lokale media te streamen naar je Chromecast. Dat kan inderdaad als de pc en Chromecast in hetzelfde netwerk zitten, al dan niet bekabeld.

Al moet ik zeggen dat ik de Chromecast het eenvoudigst vind werken met bijv. Netflix of Youtube. De streaming diensten dus waarvoor chromecast bedoeld is. Met Plex e.d. moet je toch weer zitten prutsen om op de pc software werkend te krijgen.

• barrymossel
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:35:
[...]

Ik heb een Synology NAS. De app DS Video werkt helemaal geweldig met Chromecast.
De vraag is echter of dat voor de vraagsteller niet direct via de TV kan. Dus TV > router > NAS. Daar heb je geen Chromecast voor nodig. De Chromecast heb ik nog maar kort en ik vind de apps voor DLNA of via Samba films kijken nou niet echt prettig, zeker niet in vergelijking met het direct door de TV benaderen van een NFS share (wel TV geroot) op de NAS.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12 15:52
NFS is ook een betere methode dan CIFS/SMB icm Plex. Anders (uit eigen ervaring) krijg je bufferissues. Althans met mijn Netgear RNDU6000 (Dual Atom CPU). Meeste NAS systemen zijn trouwens niet 'certified' voor Plex Server!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-12 20:45
Weet iemand of de digitale geluidskwaliteit van de Chromecast audio minder of vergelijkbaar is t.o.v. een Sonos of Raumfeld Connector? Ik wil het apparaat gebruiken i.c.m. een Denon versterker en Kef IQ9 speakers.

• barrymossel
Morpheus2003 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:20:
Weet iemand of de digitale geluidskwaliteit van de Chromecast audio minder of vergelijkbaar is t.o.v. een Sonos of Raumfeld Connector? Ik wil het apparaat gebruiken i.c.m. een Denon versterker en Kef IQ9 speakers.
barrymossel in "Google Chromecast - Deel 1"

• Morpheus2003
Thanks en had ik inderdaad gelezen. Ik ben vooral benieuwd naar echte gebruikerservaringen. Iemand? :)

• barrymossel
Morpheus2003 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:50:
[...]

Thanks en had ik inderdaad gelezen. Ik ben vooral benieuwd naar echte gebruikerservaringen. Iemand? :)
Schijnbaar wordt momenteel audio geresampled naar 48KHz via optical. Dat wordt opgelost - als dat niet al gebeurd is. Als er geen resampling meer plaatsvindt, lijkt me dat er geen verschil kan zijn. Kwaliteit is dan afhankelijk van:
  • Bron: lijkt mij gelijk bij Sonos en Chromecast (bijv. Spotify)
  • DAC: verschil tussen de DAC van een Sonos en jouw Denon
  • Speakers: verschil tussen jouw speakers en die van een Sonos
Het digitale signaal naar de DAC zal straks als het goed is gelijk zijn, dus de "digitale geluidskwaliteit" ook. Of het daadwerkelijke geluid uit jouw Denon+speakers beter of slechter is dan een Sonos of Raumfeld is een tweede. Ben bang dat niet veel mensen jouw specifieke setup hebben vergeleken met een Sonos of Raumfeld.

• Morpheus2003
Bedankt barrymossel.

Heb inmiddels de Chromecast gekocht en via HDMI aangesloten op mijn versterker. Klinkt top!

Wel nog een klein vraagje daarover; klopt het dat de CC2 (niet de CC audio) geen HDR optie heeft omdat dit automatisch aan staat doordat de CC2 via HDMI is aangesloten?

Verder ben ik benieuwd welke apps jullie gebruiken voor het beheer van je muziek? Ik gebruik nu AllCast en LocalCast. Wat is wat jullie betreft de beste app die ook playlist mogelijkheden heeft en een DJ optie?

Bvd!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12 01:32
Morpheus2003 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:45:
Bedankt barrymossel.

Heb inmiddels de Chromecast gekocht en via HDMI aangesloten op mijn versterker. Klinkt top!

Wel nog een klein vraagje daarover; klopt het dat de CC2 (niet de CC audio) geen HDR optie heeft omdat dit automatisch aan staat doordat de CC2 via HDMI is aangesloten?

Verder ben ik benieuwd welke apps jullie gebruiken voor het beheer van je muziek? Ik gebruik nu AllCast en LocalCast. Wat is wat jullie betreft de beste app die ook playlist mogelijkheden heeft en een DJ optie?

Bvd!
De HDR optie doet bij de audio ook niks als je hem via de optische aansluiting aansluit. Dus het lijkt mij zinloos voor de CC2 die helemaal geen DAC heeft.

• Orbit Jupiter
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-03-2022
Spotify, NPO en Netflix werken perfect. Gister geëxperimenteerd met het draadloos streamen via Chromes' Chromecast browser addon, die in de 'experimentele' (lees: trage) fase zit. Op 720p is er lag, op 480 is het acceptabel. Beetje jammer.

Verwijderd

Orbit Jupiter schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:27:
Spotify, NPO en Netflix werken perfect. Gister geëxperimenteerd met het draadloos streamen via Chromes' Chromecast browser addon, die in de 'experimentele' (lees: trage) fase zit. Op 720p is er lag, op 480 is het acceptabel. Beetje jammer.
Als je hem op auto laat staan gaat die naar 1080p, werkt hier perfect.

• Orbit Jupiter
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-03-2022
Ga ik dat eens even proberen, thanks :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Orbit Jupiter schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:27:
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:53:
[...]

Als je hem op auto laat staan gaat die naar 1080p, werkt hier perfect.
Volgens mij hangt dit voornamelijk af van de device die je gebruikt om te casten, alles moet namelijk worden ge-encode naar het videoformaat dat de chromecast begrijpt en dit proces is nogal zwaar als je niet de allernieuwste hardware hebt.
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door The Zep Man op 13-11-2015 15:52 . Reden: Verkeerde topic. ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Morpheus2003
Ik heb nu een paar dagen de Chromecast (2). Gebruik deze enkel voor het streamen van muziek (FLAC) vanaf mijn NAS via de Chromecast naar mijn receiver.

Ik heb last van een irritante bug (?). In elk nummer wat ik afspeel hoor je in de laatste 5 a 10 sec een paar irritante tikken. Ik heb al meerdere apps geprobeerd en steeds hetzelfde. Rest van het nummer wordt vlekkeloos afgespeeld dus lijkt me niet dat het aan mijn WiFi verbinding ligt...?

Meer mensen met dit probleem? En een oplossing? :D

Daarnaast nog een andere vraag. Altijd als ik in een app verbind met de Chromecast gaat mijn TV automatisch aan. Als ik deze uit zet en het volgende nummer begint, gaat de TV weer automatisch aan. Ik heb de instellingen van de app en de officiële Chromecast app bekeken maar zie daar niks wat ik kan instellen. Iemand een idee? Kan het in de instellingen van mijn TV zitten?

• Kid_Stevie
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:46:
Ik heb nu een paar dagen de Chromecast (2). Gebruik deze enkel voor het streamen van muziek (FLAC) vanaf mijn NAS via de Chromecast naar mijn receiver.

Ik heb last van een irritante bug (?). In elk nummer wat ik afspeel hoor je in de laatste 5 a 10 sec een paar irritante tikken. Ik heb al meerdere apps geprobeerd en steeds hetzelfde. Rest van het nummer wordt vlekkeloos afgespeeld dus lijkt me niet dat het aan mijn WiFi verbinding ligt...?

Daarnaast nog een andere vraag. Altijd als ik in een app verbind met de Chromecast gaat mijn TV automatisch aan. Als ik deze uit zet en het volgende nummer begint, gaat de TV weer automatisch aan. Ik heb de instellingen van de app en de officiële Chromecast app bekeken maar zie daar niks wat ik kan instellen. Iemand een idee? Kan het in de instellingen van mijn TV zitten?
Het eerste zou ik niet weten maar zou ik ergens in de komende dagen even kunnen testen met mijn chromecast 2.

Tweede, waarschijnlijk ligt dit meer aan je receiver - tv dan aan de chromecast. Ik weet iig dat (veel) tvs hdmi-cec ondersteunen, daardoor gaat bij het casten automatisch de tv aan. Dit zou dus een instelling kunnen zijn in de receiver (chromecast geeft nieuw signaal) of tv (receiver geeft nieuw signaal aan tv), ik zou dus bij de instellingen van een van die twee kijken.

Maar voor wat jij wil zou een Chromecast Audio misschien een betere oplossing zijn (alleen audio en geen beeld). Maar het zou natuurlijk gewoon moeten kunnen :)

• Morpheus2003
Kid_Stevie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:19:
[...]

Het eerste zou ik niet weten maar zou ik ergens in de komende dagen even kunnen testen met mijn chromecast 2.
Heel graag! Ik heb het getest met AllCast, LocalCast en BubbleuPnP
Tweede, waarschijnlijk ligt dit meer aan je receiver - tv dan aan de chromecast. Ik weet iig dat (veel) tvs hdmi-cec ondersteunen, daardoor gaat bij het casten automatisch de tv aan. Dit zou dus een instelling kunnen zijn in de receiver (chromecast geeft nieuw signaal) of tv (receiver geeft nieuw signaal aan tv), ik zou dus bij de instellingen van een van die twee kijken.

Maar voor wat jij wil zou een Chromecast Audio misschien een betere oplossing zijn (alleen audio en geen beeld). Maar het zou natuurlijk gewoon moeten kunnen :)
Hmm nu je t zegt! ARC staat aan in m'n TV/receiver. Ik ga dat eens uitzetten en dan testen. Thanks!

• Morpheus2003

Is er iemand die dit voor mij kan testen? Of heeft iemand dit issue ook? Je zou mij er erg mee helpen!

Alvast bedankt.

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
In een van de reviews van de CC2 hier op tweakers lees ik "Het grootste minpunt: als ik film voor dochter start met smartphone, stopt deze als ik het huis verlaat..."

Kan iemand dit bevestigen?

Ik heb altijd begrepen dat de CC een eigen verbinding met de bron opbouwt, die vanaf dat moment niet meer afhankelijk is van (de verbinding met) het apparaat waarmee de cast is gestart.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tanooki schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:46:
In een van de reviews van de CC2 hier op tweakers lees ik "Het grootste minpunt: als ik film voor dochter start met smartphone, stopt deze als ik het huis verlaat..."

Kan iemand dit bevestigen?

Ik heb altijd begrepen dat de CC een eigen verbinding met de bron opbouwt, die vanaf dat moment niet meer afhankelijk is van (de verbinding met) het apparaat waarmee de cast is gestart.
Ik heb wel eens gehad dat de app op mijn telefoon crashte en de film op Netflix nog wel bleef doordraaien. Echter bij het verliezen van een stabiele connectie naar de router stopte hij ermee. Tevens is het wel zo dat met YT bijv en je een playlist afspeelt, hij stopt bij het volgende liedje als de app niet meer connected is met het thuisnetwerk.

Xbox Live ID:Notna8310

• Kid_Stevie
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:15:
[...]

Heel graag! Ik heb het getest met AllCast, LocalCast en BubbleuPnP
Even kleine update, ik heb nog kunnen testen met AllCast, LocalCast en BubbleuPnP of via NAS. Maar ik ervaar met Plex geen problemen met het afspelen van flac files vanaf mijn pc naar de Chromecast 2.
Zal kijken of ik vd week kan testen met andere apps en vanaf de Nas. Eventueel zou je kunnen kijken of je met Plex hetzelfde probleem hebt?

• barrymossel
Afgelopen week regelmatig Netflix via de Chromecast (5GHz) gekeken. Meerdere keren slechte kwaliteit beeld, of opnieuw bufferen. Chromecast zit op een volkomen leeg wifi kanaal. Via 2,4GHz overigens hetzelfde.
De TV zelf is ook verbonden via wifi en daar hebben we nooit problemen met het kijken van een 1,2GB filmpje vanaf de NAS. Lijkt dus niet aan het wifi netwerk te liggen.
Internet is 100/100 glasvezel, dus dat zou het ook niet moeten zijn.

Vraag: komt dit door Netflix, de Chromecast of iets anders?

Verwijderd

barrymossel schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:50:
Vraag: komt dit door Netflix, de Chromecast of iets anders?
Probeer deze tool eens:

http://www.pocketables.co...ast-speed-speed4cast.html
Speedtest voor de chromecast. Ik denk dat je zo ook een goed kanaal voor je 5 Ghz kan vinden.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:17
Hoe zit het als ik op mijn 2,4Ghz Wi-Fi zit terwijl de Chromecast met mijn 5Ghz netwerk verbonden is? Dit zou ik graag willen weten voordat ik de nieuwe Chromecast aanschaf.

• barrymossel
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:32:
[...]

Probeer deze tool eens:

http://www.pocketables.co...ast-speed-speed4cast.html
Speedtest voor de chromecast. Ik denk dat je zo ook een goed kanaal voor je 5 Ghz kan vinden.
Hoewel de app er op het einde van de test telkens uit klapt, haal ik gewoon 20-40Mbps. Dus nee, ik denk niet dat het aan de wifi verbinding ligt. Althans, het kan natuurlijk heel goed zijn dat de verbinding op sommige momenten gewoon slecht is. Alleen vind ik het zo vreemd dat de TV zelf alles prima afspeelt en de Chromecast dus niet.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:28
Daan87423 schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:50:
Hoe zit het als ik op mijn 2,4Ghz Wi-Fi zit terwijl de Chromecast met mijn 5Ghz netwerk verbonden is? Dit zou ik graag willen weten voordat ik de nieuwe Chromecast aanschaf.
Andersom heb ik geen problemen een CC1. Zolang je router netjes mDNS doorgeeft tussen 2,4 en 5GHz moet het werken.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12 01:32
barrymossel schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:26:
[...]

Hoewel de app er op het einde van de test telkens uit klapt, haal ik gewoon 20-40Mbps. Dus nee, ik denk niet dat het aan de wifi verbinding ligt. Althans, het kan natuurlijk heel goed zijn dat de verbinding op sommige momenten gewoon slecht is. Alleen vind ik het zo vreemd dat de TV zelf alles prima afspeelt en de Chromecast dus niet.
In de tv heb je veel meer ruimte om een goede antenne te plaatsen, waardoor de ontvangst van de tv beter is. Het kan dus wel degelijk aan de wifi liggen.
Daan87423 schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:50:
Zolang ze op hetzelfde lan zitten gaat dit prima.

[ Voor 21% gewijzigd door pacificocean op 16-11-2015 19:46 ]

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57
Hey, is de interface van de huidige chromestick 'standaard' ook geschikt om alleen voor audio te gebruiken zonder dat de tv aan is? Ik weet dat hiervoor de chromestick audio bestaat, maar het doel is om 'm af en toe ook als mediaspeler te gebruiken. In het geval dat ik 'm voor audio gebruik wil ik niet heel de dag de tv aan laten staan.

Oja, ik ga 'm gebruiken op een receiver met hdmi, dus dat is geen probleem.

//edit
O ja, het moet vanaf m'n nas maar die heeft daar software voor. 'T is de Synology Diskstation 215j

//edit 2
Dankjulliewel voor de antwoorden! Chromecast 'standard' it is. Nog wel even testen of de receiver audio van de hdmi accepteerd zonder dat de tv aan is.

[ Voor 33% gewijzigd door necessaryevil op 17-11-2015 11:58 ]

Verwijderd

Audiostation en chromecast werkt prima, tv hoeft niet aan. Idem voor spotify trouwens. Misschien heb je met de audio chromecast wel beter geluid? Ik vind het geluid trouwens prima, maar ik hoor niet het verschil tussen een normale en een goede mp3 bijvoorbeeld.

Ik heb getest met een 114j of een 213j of een 214se, ben even kwijt op welke nas mijn audiostation staat, maar het moet zeker op een 115j werken.

Als je nog geen chromecast hebt zou ik de audio versie kopen, het zal je bevallen denk ik. Werkt supermakkelijk met ds audio.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2015 22:44 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

necessaryevil schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:36:
Hey, is de interface van de huidige chromestick 'standaard' ook geschikt om alleen voor audio te gebruiken zonder dat de tv aan is? Ik weet dat hiervoor de chromestick audio bestaat, maar het doel is om 'm af en toe ook als mediaspeler te gebruiken. In het geval dat ik 'm voor audio gebruik wil ik niet heel de dag de tv aan laten staan.

Oja, ik ga 'm gebruiken op een receiver met hdmi, dus dat is geen probleem.

//edit
O ja, het moet vanaf m'n nas maar die heeft daar software voor. 'T is de Synology Diskstation 215j
Dat is precies hoe ik mijn chromecast gebruik. Ingeplugd @ receiver, werkt prima zonder beeld. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:42:
Audiostation en chromecast werkt prima, tv hoeft niet aan. Idem voor spotify trouwens. Misschien heb je met de audio chromecast wel beter geluid? Ik vind het geluid trouwens prima, maar ik hoor niet het verschil tussen een normale en een goede mp3 bijvoorbeeld.

Ik heb getest met een 114j of een 213j of een 214se, ben even kwijt op welke nas mijn audiostation staat, maar het moet zeker op een 115j werken.
Als de gewone CC via hdmi aangesloten is gebruik je de dac van je receiver. Ik ga ervan uit dat die zowat altijd beter is dan degene die in zo'n goedkoop apparaatje als de CC audio zit.

Qua geluidskwaliteit maakt het dus geen verschil.

Verwijderd

Weer wat geleerd :)

Ik vind net trouwens iets heel tofs, karaoke met je eigen muziek op tv:
https://support.musixmatc...om-Android-to-Chromecast-

Van de week even testen, maar musicmatch op mijn android tablet die aan de stereo hangt heeft het al en het is zoooo tof als je mee wilt zingen.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:27
Hooglander1 schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:44:
[...]

Dat is precies hoe ik mijn chromecast gebruik. Ingeplugd @ receiver, werkt prima zonder beeld. :)
Let wel op: sommige receivers vinden dat hun HDMI input bedoeld is voor beeld, en willen alleen geluid afspelen als er ook een beeldscherm aanstaat. Mijn Panasonic Bluetooth ht set bijvoorbeeld... Ik heb nog geen workaround gevonden anders dan tv aanhouden. Op Internet lees ik dat een Dr.
HDMI waarschijnlijk helpt, maar dat is me te prijzig.

• barrymossel
pacificocean schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:43:
[...]

In de tv heb je veel meer ruimte om een goede antenne te plaatsen, waardoor de ontvangst van de tv beter is. Het kan dus wel degelijk aan de wifi liggen.

[...]
Zou ik best wel erg vinden op 3 meter afstand van de router...

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12 15:52
Iemand een idee waarom de CC2 wel werkt op mijn Netgear R6200 zonder WPA2 ecnryptie (test gedaan met guest 5g) en niet met WPA2 encryptie? Hij zegt dan dat hij het 5G netwerk niet kan vinden. Laatste firmware voor router en cc2 is geinstalleerd.

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-12 09:18
NoepZor schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:11:
Misschien een domme vraag, maar is de geluidskwaliteit van de normale CC via HDMI gewoon net zo goed als digitaal via de CC Audio? Of zit er stiekem nog verschil tussen? Ik wil er een aanschaffen voor voornamelijk audiostreaming, maar ik heb nog een HDMI poort vrij op mijn receiver en biedt gelijk wat meer mogelijkheden (Youtube).
ik heb ze beide en de kwaliteit is exact hetzelfde, mits je beide digitaal aansluit en bijvoorbeeld de DAC in je receiver gebruikt. Ga je de CC audio analoog aansluiten dan kan je verschil gaan horen.

• basix

welke app gebruik je om die flac bestanden af te spelen?
Ik doe hetzelfde met DSaudio op mijn android telefoon, werkt perfect

• Morpheus2003
Kid_Stevie schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:47:
[...]

Even kleine update, ik heb nog kunnen testen met AllCast, LocalCast en BubbleuPnP of via NAS. Maar ik ervaar met Plex geen problemen met het afspelen van flac files vanaf mijn pc naar de Chromecast 2.
Zal kijken of ik vd week kan testen met andere apps en vanaf de Nas. Eventueel zou je kunnen kijken of je met Plex hetzelfde probleem hebt?
Bedankt voor het testen. Ik heb inmiddels mijn Chromecast geruild voor een Chromecast Audio maar ook daar exact hetzelfde probleem met BubbleuPnP.

Ik zal vanavond met Plex testen en ook eens een MP3 bestand proberen.
basix schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:07:
[...]

welke app gebruik je om die flac bestanden af te spelen?
Ik doe hetzelfde met DSaudio op mijn android telefoon, werkt perfect
BubbleuPnP op Android.

• basix
probeer het eens met dsaudio. als je het daar niet mee hebt dan ligt het vermoedelijk aan bubbleunpnp, wellicht een bug of een instelling...

• necessaryevil
  • Laatst online: 20:57
jurjen_g schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:03:
[...]

Let wel op: sommige receivers vinden dat hun HDMI input bedoeld is voor beeld, en willen alleen geluid afspelen als er ook een beeldscherm aanstaat. Mijn Panasonic Bluetooth ht set bijvoorbeeld... Ik heb nog geen workaround gevonden anders dan tv aanhouden. Op Internet lees ik dat een Dr.
HDMI waarschijnlijk helpt, maar dat is me te prijzig.
Hmmm... wel balen. Zou een goedkopere HDMI dummy niet werken? de Dr. HDMI is veel meer dan dat zo te zien. Of anders een hdmi switch? Maarja, dan heb je geen zekerheid dat het werkt en dan ben je ook nog 15-20 euro kwijt.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:27
necessaryevil schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:04:
[...]

Hmmm... wel balen. Zou een goedkopere HDMI dummy niet werken? de Dr. HDMI is veel meer dan dat zo te zien. Of anders een hdmi switch? Maarja, dan heb je geen zekerheid dat het werkt en dan ben je ook nog 15-20 euro kwijt.
Die dummy pluggen zou wellicht werken, maar dan moet ik voor als ik wel beeld wil (netflix ed) de kabels weer aansluiten :b

Ik heb van Conrad een Edid emulator van 40 euro geprobeerd, die klonk als dr. HDMI, maar die deed niet wat ik nodig heb, dus geretourneerd
Deze kon wel een Edid simuleren, maar alleen als de tv aanstaat... (alleen handig voor als je tv iets wel kan, maar volgens edid niet). Diverse fora geraadpleegd, maar zo te lezen weinig soelaas. Wel dank voor je tip. Ook lang niet alle HDMI switchen ondersteunen edid als er geen beeldscherm aan staat. Ik denk erover om toch ook maar eeen chromecast audio erbij te halen en die via optical in aan te sluiten. Volgens mij is dat de snelste oplossing. Of natuurlijk nieuwe receiver.

[ Voor 7% gewijzigd door jurjen_g op 17-11-2015 12:40 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:51

-tom-562

Oliesjeik

Iemand een idee hoe ik de kwaliteit van Spotify kan instellen voor het casten (Chromecast steekt direct in mijn receiver)? Als ik cast vanaf m'n telefoon/tablet dan blijft de kwaliteit op 'automatisch' staan (dat is blijkbaar de enige instelling voor casten).
Maar ik merk dat de kwaliteit minder is dan wanneer ik Spotify b.v. luister via mijn (bedrade) desktop die aan mijn receiver hangt via HDMI.
Is er een manier om een bepaalde geluidskwaliteit te forceren via de Chromecast?

Vaak bu'j te bang!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ben ik de enige bij wie de autoplay functie in de queue niet meer werkt bij YT ism de Chromecast? Als ik een paar filmpjes in de queue zet moet ik sinds vandaag handmatig next doen bij het einde van een filmpje.

• barrymossel
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het casten van Spotify naar een Chromecast Audio? Google Play werkt prima, maar verbinding maken via Spotify gaat telkens mis.

---edit---
Ook naar de Chromecast 2 gaat het mis.

[ Voor 13% gewijzigd door barrymossel op 20-11-2015 11:58 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12 22:16
barrymossel schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:54:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het casten van Spotify naar een Chromecast Audio? Google Play werkt prima, maar verbinding maken via Spotify gaat telkens mis.

---edit---
Met de CC1 ook regelmatig last van. Spotify logo op de TV Is dan wel te zien, maar knalt na een aantal seconden dan terug naar het homescreen van de CC zelf. Met andere apps heb ik die problemen niet(DS Audio, Google Play Music, TuneIn)

• Kid_Stevie
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:54:

---edit---
mad-dog schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:40:
[...]

Met de CC1 ook regelmatig last van. Spotify logo op de TV Is dan wel te zien, maar knalt na een aantal seconden dan terug naar het homescreen van de CC zelf. Met andere apps heb ik die problemen niet(DS Audio, Google Play Music, TuneIn)
Niet met Spotify, maar ik heb dit probleem met Plex en soms Youtube op de CC1 als ik bij iemand ben met UPC Horizon box. Thuis heb ik een andere draadloze router (die bijvoorbeeld ook veel verder weg staat) en daar ervaar ik nooit dergelijke problemen. Is misschien interessant om te kijken of het alleen Spotify is en wat voor draadloos systeem jullie gebruiken.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12 22:16
Kid_Stevie schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:18:
[...]

[...]

Niet met Spotify, maar ik heb dit probleem met Plex en soms Youtube op de CC1 als ik bij iemand ben met UPC Horizon box. Thuis heb ik een andere draadloze router (die bijvoorbeeld ook veel verder weg staat) en daar ervaar ik nooit dergelijke problemen. Is misschien interessant om te kijken of het alleen Spotify is en wat voor draadloos systeem jullie gebruiken.
Het gaat hier om een Horizon Box, maar Spotify is eigenlijk het enige wat er last van heeft(YouTube werkt prima). Heb op m'n slaapkamer nog een TP Link router staan om bereik op m'n balkon te hebben, zal eens een keer kijken of het daarmee wel goed gaat

• barrymossel
Afstand van Chromecast(s) is 3-5 meter van de modem/router. Zowel op 2,4GHz als 5 GHz. Youtube, Netflix, Play Music, BubbleUPnP geen problemen. Spotify wel.

Ik gebruik een Android telefoon om te casten.

Enige reden om een Chromecast Audio te kopen was Spotify, maar op deze manier heb ik er geen flikker aan. Hoop dat het snel wordt opgelost.

---edit---
En nu doet ie het ineens wel weer... Zucht.

[ Voor 7% gewijzigd door barrymossel op 20-11-2015 13:38 ]

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55

pinda powerrr

Slow down...

Notna schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:23:
Ben ik de enige bij wie de autoplay functie in de queue niet meer werkt bij YT ism de Chromecast? Als ik een paar filmpjes in de queue zet moet ik sinds vandaag handmatig next doen bij het einde van een filmpje.
Nee, je bent niet de enige. Viel mij gisteren ook al op.

Waiting on the world to change

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik speel vaak Spotify af via mn laptop. De Spotify desktop client kan helaas niet rechtstreeks connecten met Chromecast. Wat ik nu doe is eerst via mijn telefoon spotify iets laten afspelen op de chromecast. Daarna kan ik via de desktop client wel de besturing overnemen.

Beetje omslachtig dus... Weet iemand of hier ook betere manieren voor zijn? Of dat er plannen zijn om de spotify desktop client rechtstreeks met Chromecast te kunnen laten verbinden?

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:08
Bij mij knalt spotify (vanaf telefoon) eruit, elke keer als ik wil casten. Iemand hetzelfde?

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

• barrymossel
rolfio schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:57:
Bij mij knalt spotify (vanaf telefoon) eruit, elke keer als ik wil casten. Iemand hetzelfde?
Yup.

• Barryvdh
  • Laatst online: 00:10
Ik had dat vorige week ook een paar keer, maar niet alleen met Chromecast, ook met mijn receiver met Spotify Connect. Ik had dus het idee dat het te maken had met Spotify, niet zozeer met Chromecast (Netflix deed het iig wel gewoon).

• barrymossel
barrymossel in "Google Chromecast - Deel 1"
en
https://community.spotify...-doesn-t-work/m-p/1241930

Ik dus ook. Super irritant, aangezien ik de Audio speciaal voor Spotify heb gekocht.

Is het niet zo dat de Chromecast en Spotify net iets anders samenwerken dan de andere apps. Ik meen zoiets gelezen te hebben (dat het meer op Spotify Connect gebaseerd was, dan op casten), maar geen idee meer waar.
Maar sowieso is het een issue met Spotify (dan wel de app, dan wel Spotify Connect an sich).

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:44
Spotify op de CC werkt inderdaad vooral via spotify connect. Alleen het starten van de spotify app op de CC werkt via de cast API.

Je merkt dit ook wanneer je via smartphone/tablet begint te "casten", je ziet dan plots ook in de desktop spotify app een toestel dat spotify connect aankan.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:57
Ik heb een Chromecast 2, laptop met plex en een Sony xperia z3 compact.

Als ik films afspeel via telefoon op mijn Chromecast. Hapert de film iedere keer.
Maar als ik film op mijn telefoon gewoon afspeel loopt die soepel.

Allebei gezet op original kwaliteit.
Maar netwerk is dus snel genoeg, laptop snel genoeg, maar de Chromecast niet???

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12 16:33

Ursamajor

Astrofotograaf

Tja Joostje123, daar is dit forum al over volgeschreven. Ik stel voor dat je de zoekfunctie gebruikt.

Gadgets FTW!

• Notna

Notna

Where are you?®

pinda powerrr schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:20:
[...]

Nee, je bent niet de enige. Viel mij gisteren ook al op.
Inmiddels is dit niet meer voorgekomen. Vraag mij af of er een update gepushed is van de YT app? Eignelijk niet op gelet.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-12 13:32

avotar

P0werd by Black Coffee

Maar, ik heb de laatste 10 minuten zitten zoeken hoe ik spotify cast vanaf mijn laptop... no luck.
Terwijl ik, toen ik op de site van spotify zat om te zien of er misschien een screenshot stond, wel de mogelijkheid kreeg het te downloaden.
Sterker nog, heb ik ook gedaan.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• barrymossel
avotar schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:04:
Maar, ik heb de laatste 10 minuten zitten zoeken hoe ik spotify cast vanaf mijn laptop... no luck.
Terwijl ik, toen ik op de site van spotify zat om te zien of er misschien een screenshot stond, wel de mogelijkheid kreeg het te downloaden.
Sterker nog, heb ik ook gedaan.
Wat is het?

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Het spotify programma voor mijn laptop

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• barrymossel
En daar kun je mee casten? Of wat bedoel je met je vorige post?

Je hebt 10 minuten gezocht hoe je kunt casten via je laptop? En toen heb je het programma gedownload. En toen?

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Kon ik niet vinden hoe ik kan casten met dit programma.
En heb ik het van ellende maar op mijn telefoon gezet. En daar kan dus wel casten.

Terwijl ik stiekem hoop dat ik soep in mijn ogen heb en iemand hier neerzet waar het staat. |:(

[ Voor 26% gewijzigd door avotar op 26-11-2015 10:21 ]

• barrymossel
avotar schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:20:
Kon ik niet vinden hoe ik kan casten met dit programma.
En heb ik het van ellende maar op mijn telefoon gezet. En daar kan dus wel casten.

Terwijl ik stiekem hoop dat ik soep in mijn ogen heb en iemand hier neerzet waar het staat. |:(
Palomar in "Google Chromecast - Deel 1"

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ursamajor schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:32:
Tja Joostje123, daar is dit forum al over volgeschreven. Ik stel voor dat je de zoekfunctie gebruikt.
Zijn alleen geen oplossingen langsgekomen.

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Voor elk probleem is er weer een andere oplossing.
De chromecast speelt alleen bepaalde formaten af. Zijn telefoon ook. Als zijn film of audio ervan een formaat heeft dat de CC niet ondersteunt, zal er getranscodeerd worden. Bewijs dat zijn pc het aankan, is er niet. Info over welk type film, welke codering voor audio en video er wordt gebruikt ook niet. Info over wat er wél goed afspeelt ook niet. Vandaar mijn suggestie voor hem om eens de zoekfunctie te gebruiken, kom je ook links naar andere sites tegen en valt er een hoop op te steken.

Gadgets FTW!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Ik wil graag op 2 oudere TV's in huis video bestanden afspelen via mijn "NAS". Deze NAS is een WD My book Live van 2TB. Ik heb al een chromecast 1, en wil een chromcast 2 aanschaffen voor de andere TV.

Welke gebruiksvriendelijke software bestaat er om films vanaf de NAS naar de chromcast te streamen? Ik heb verschillende vage programmaatjes geprobeerd, maar erg makkelijk gaat het helaas niet.

Toen ik hier een klein jaartje geleden mee bezig was, leek Plex de beste oplossing te leveren. Deze moet alleen met een server werken welke niet op mijn NAS kan draaien. Ik zit er nu aan te denken om iets met een Raspberry in elkaar te knutselen, maar vraag mij nu af of dit de meest makkelijke manier is.

Is Plex de momenteel de meest complete oplossing, of bestaat er veel betere software die geen server nodig heeft? Bij voorkeur kan ik zowel met Android als IOS afspelen naar de chromecast.

• Barryvdh
SuperKris schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:28:
Ik wil graag op 2 oudere TV's in huis video bestanden afspelen via mijn "NAS". Deze NAS is een WD My book Live van 2TB. Ik heb al een chromecast 1, en wil een chromcast 2 aanschaffen voor de andere TV.

Welke gebruiksvriendelijke software bestaat er om films vanaf de NAS naar de chromcast te streamen? Ik heb verschillende vage programmaatjes geprobeerd, maar erg makkelijk gaat het helaas niet.

Toen ik hier een klein jaartje geleden mee bezig was, leek Plex de beste oplossing te leveren. Deze moet alleen met een server werken welke niet op mijn NAS kan draaien. Ik zit er nu aan te denken om iets met een Raspberry in elkaar te knutselen, maar vraag mij nu af of dit de meest makkelijke manier is.

Is Plex de momenteel de meest complete oplossing, of bestaat er veel betere software die geen server nodig heeft? Bij voorkeur kan ik zowel met Android als IOS afspelen naar de chromecast.
Raspberry Pi 2 met Plex Server lijkt redelijk makkelijk; http://computertotaal.nl/...s-plex-media-server-66703
Je zal toch iets hebben dat jouw bestanden streamt naar de Chromecast, dus transcoden enzo. Als je NAS dat zelf niet kan, zal je er toch iets tussen moeten zetten lijkt me.

• Kid_Stevie
  • Niet online
SuperKris schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:28:

Je zal in principe met de Chromecast altijd een server nodig hebben, als in: het device waar het bestand op staat + software om te casten. Ik ben zelf erg fan van Plex en gebruik mijn computer, die 9/10 toch aan staat, als server. Bestanden kunnen wel op de NAS blijven staan natuurlijk, je verwijst Plex daar dan heen, maar dan moet dus altijd je computer aan staan.

Met een Raspberry kan je idd ook een server creëren. De vraag is alleen, heb je dan de Chromecast nog nodig? Ik heb er verder geen ervaring mee, maar volgens mij kan je Raspberry ook gebruiken als directe media server aan je tv?

Ik moet wel zeggen dat het grote voordeel van mijn computer als plex media server is dat bestanden die de CC niet kan afspelen heel snel kunnen worden getranscodeerd, dit zal misschien bij de Raspberry minder zijn. Maar nogmaals, ik heb er verder geen ervaring mee.

Een andere (soort van) oplossing voor bijvb Android is een file explorer app downloaden (zoals es file explorer) en dan het bestand afspelen met VLC. Via de chromecast app je scherm casten en vlc veranderd dan automatisch in een afstandsbediening. Nadeel is dat het dus erg omslachtig is en je nog steeds je telefoon gebruikt om af te spelen (ook al zie je het niet op je scherm), wat het hele voordeel van de chromecast en het casten weghaalt.

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Thanks voor de info! Ik begrijp het probleem nu, en waarom je een server nodig hebt.

Mijn PC staat uit wanneer ik niet aan het gamen ben, en dat is bewust want deze gebruikt toch wel best wat energie. De Raspberry Pi is behoorlijk zuinig en daarmee een beter optie.

Afspelen vanaf mijn telefoon vind ik ook niet echt ideaal omdat deze mijn telefoon dan erg belast, en ik deze niet ondertussen kan gebruiken.

Iemand ervaringen met Plex op de Raspberry Pie?

En zijn er nog veiligheidsrisico's die ik in acht moet nemen met plex?

Verwijderd

Zo ook eens zo'n chromecast 2.0 gekocht ben benieuwd.
Heb hem om mijn niet zo slimme HD Tv wat slimmer te maken, eerste tegen valer al gehad, RTL XL werkt niet met chromecast jammer.
Maar genoeg andere mogelijkheden die we kunnen gebruiken

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

RtlXL zou op zich wel moeten werken met de chromecast, alleen is het nogal een instabiele service. Lees de recenties van de ios en android apps er maar eens op na.

Gadgets FTW!

Verwijderd

Oke ik had hem op me Tablet gezet en was niet beschikbaar in chromecast. We kijken en proberen verder.
Bedankt voor heenwijs

• barrymossel
SuperKris schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:27:
Thanks voor de info! Ik begrijp het probleem nu, en waarom je een server nodig hebt.

Mijn PC staat uit wanneer ik niet aan het gamen ben, en dat is bewust want deze gebruikt toch wel best wat energie. De Raspberry Pi is behoorlijk zuinig en daarmee een beter optie.

Afspelen vanaf mijn telefoon vind ik ook niet echt ideaal omdat deze mijn telefoon dan erg belast, en ik deze niet ondertussen kan gebruiken.

Iemand ervaringen met Plex op de Raspberry Pie?

En zijn er nog veiligheidsrisico's die ik in acht moet nemen met plex?
Raspberry Pi - deel 2
[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2
[Ervaringen] Plex - Deel 3

Verwijderd

Ursamajor schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:00:
RtlXL zou op zich wel moeten werken met de chromecast, alleen is het nogal een instabiele service. Lees de recenties van de ios en android apps er maar eens op na.
RTL werkt alleen met chromecast als je premium hebt, echt schande.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:17:
[...]
RTL werkt alleen met chromecast als je premium hebt, echt schande.
Werkt de RTLXL Channel in Plex > Chromecast niet toevallig?

Wat mij betreft werkt het alleen maar in de hand dat ik geen RTL dingen meer kijk, maargoed. :z

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

zAo schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:22:
[...]

Wat mij betreft werkt het alleen maar in de hand dat ik geen RTL dingen meer kijk, maargoed. :z
Oja dat is waar ook. Ik castte hem ooit toen ie nog wel gratis was of via m'n laptop (chrome browser).
Via Plex werkt het in ieder geval wel. Je kunt er veel terugkijken, maar Goede tijden bijvoorbeeld niet. Voor de vrouw natuurlijk he :P
Het kanaal Zie bestaat ook, alleen werkt ie niet. Npo ook, maar daar gebruik ik de native app weer van.
Hopelijk komt TuneIn ook nog eens op Plex beschikbaar.

Gadgets FTW!

Verwijderd

Oke Plex moet ik er ook op hebben want dat gebruik ik veel op me wel slimme TV dus dat moet chromcast ook gaan doen op de niet slimme TV. Dus kan ik daar RTL XL van gebruiken.

Verwijderd

zAo schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:22:
[...]

Thanks voor de tip

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:37:
Zo ook eens zo'n chromecast 2.0 gekocht ben benieuwd.
Heb hem om mijn niet zo slimme HD Tv wat slimmer te maken, eerste tegen valer al gehad, RTL XL werkt niet met chromecast jammer.
Maar genoeg andere mogelijkheden die we kunnen gebruiken
Je zou het op een desktop/laptop kunnen afspelen in Chrome, je tabblad casten naar de Chromecast en dan fullscreen zetten.
Dan werkt het wel.

Verwijderd

Dan werkt een HDMI tussen die twee sneller. Liever via Chromecast.

• barrymossel
Trouwens, voor de mensen die casten vanuit de desktop applicatie van Spotify missen: er komt binnenkort een beta voor desktop waar je je via het Spotify forum voor in kunt schrijven. Er zijn (nog) geen release notes beschikbaar, maar het zou zomaar kunnen zijn dat je straks wel kunt casten vanuit het desktop programma. Ook grote kans dat het niet zo is, maar ik zou het logisch vinden...

• Barryvdh
barrymossel schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:31:
Trouwens, voor de mensen die casten vanuit de desktop applicatie van Spotify missen: er komt binnenkort een beta voor desktop waar je je via het Spotify forum voor in kunt schrijven. Er zijn (nog) geen release notes beschikbaar, maar het zou zomaar kunnen zijn dat je straks wel kunt casten vanuit het desktop programma. Ook grote kans dat het niet zo is, maar ik zou het logisch vinden...
Hoezo, ik kan gewoon vanaf mijn Spotify windows applicatie casten naar mijn Chromecast hoor?

• barrymossel
Barryvdh schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:37:
[...]

Hoezo, ik kan gewoon vanaf mijn Spotify windows applicatie casten naar mijn Chromecast hoor?
Als Spotify op de Chromecast al gestart is?

• Barryvdh
barrymossel schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:29:
[...]

Als Spotify op de Chromecast al gestart is?
Nee volgens mij gewoon als ik nog moet beginnen, kan ik dat als device kiezen. Maar kan zijn dat hij al gestart was met mobiel dan.

• barrymossel
Bij mij (en anderen) moet je dus eerst het casten starten via bijv. de mobiele app. Daarna kun je wel bedienen via de desktop applicatie. Maar starten dus niet. Sommige mensen vinden dat hoogst irritant.

• spokje
  • Laatst online: 18:33
De CC2 is nu bij Ibood een beetje in de aanbieding voor 36 euro incl. verzending.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:04
spokje schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:41:
De CC2 is nu bij Ibood een beetje in de aanbieding voor 36 euro incl. verzending.
Je bent €1,40 goedkoper uit, En je krijgt er direct een late levertijd, slechte service bij. Topdeal! :X

• spokje
  • Laatst online: 18:33
Don't shoot the messenger...

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 19-12 22:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pffff ik wil de US aanbieding. 2 voor $50...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:01

Theimon

Snapte!?

Zojuist de CC2 op mijn "domme" tv geinstalleerd (Samsung LE40C550). Installatie verliep vlekkeloos mag ik wel zeggen. Meteen getest hoe en of het werkt met Plex Media Server en dat viel absoluut niet tegen. Ik heb destijds expres een netwerkkabel aan mijn tv gehangen omdat draadloos streamen vanaf de pc voorheen met veel horten en stoten gepaard ging.

Voorlopig lijkt ie het zonder probleem over het 5GHz-netwerk te gooien. Bediening met mijn eigen afstandsbediening werkt ook, dus nu langzaamaan maar alle mogelijkheden bekijken van de CC2.

Mooi dat je met een relatief cheap apparaat je tv "smart" kan maken :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:00

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb mijn CC1 vervangen door een CC2. Zelfde versterker, zelfde HDMI-ingang, zelfde speakers etc.
De CC1 werkte altijd prima. Nu met de CC2 hoor ik geplop, gekraak en gehis door de audio als ik bijvoorbeeld iets op Netflix kijk :/ Het 'gehis' en gekraak is afhankelijk van de scene, het geklop/getik is een constant ritme met 10 tikken per seconden schat ik zo in.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 28-11-2015 20:17 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Gizz schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:14:
Ik heb mijn CC1 vervangen door een CC2. Zelfde versterker, zelfde HDMI-ingang, zelfde speakers etc.
De CC1 werkte altijd prima. Nu met de CC2 hoor ik geplop, gekraak en gehis door de audio als ik bijvoorbeeld iets op Netflix kijk :/ Het 'gehis' en gekraak is afhankelijk van de scene, het geklop/getik is een constant ritme met 10 tikken per seconden schat ik zo in.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Ruilen voor een nieuwe en kijken of dat het oplost?

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Barryvdh schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:37:
[...]

Een schermprintje wordt gewaardeerd.
Misschien dat jij iets hebt gevonden wat velen, inclusief ik zei de gek, niet kunnen vinden.

Pagina: 1 ... 39 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.